SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI buienradar
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree of @Nattekat om erop toegevoegd te worden.
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
Geen slechte score, maar valt me toch tegen daar rond, wat is het, Doorn?quote:Op vrijdag 18 februari 2022 18:50 schreef DemonRage het volgende:
Storm Eunice heeft toch goed d'r best gedaan:
[ afbeelding ]
Toch bijna heel Nederland paars.
Nicequote:Op vrijdag 18 februari 2022 18:50 schreef DemonRage het volgende:
Storm Eunice heeft toch al goed d'r best gedaan:
[ afbeelding ]
Toch eens even gehakt kopen morgen of zo. Geen idee wat hier mis gaat.quote:
Dan ben je gewoon heel dom.quote:
Ja die Franklin komt er maandag nog achteraan begreep ik?quote:
quote:Op vrijdag 18 februari 2022 18:50 schreef DemonRage het volgende:
Storm Eunice heeft toch al goed d'r best gedaan:
[ afbeelding ]
Dat kan bijna niet kloppen. Er is hier meer kapot gegaan dan ooit en heb het zelden zo erg meegemaakt.quote:Op vrijdag 18 februari 2022 19:35 schreef Dagoduck het volgende:
Maximaal gemeten windstoot hier in Den Helder is 114 en die staat op plek 24 qua gemeten windstoten ooit hier. Toch matig, afgelopen 10 jaar waren er in feb. 2020, nov. 2016, dec. 2013 en okt. 2013 hardere windstoten. Hoogste uurgemiddelde windsnelheid zit nog buiten de top 150.
Maar wie weet komt er nog wat.
Er is helemaal geen code paars afgegeven door het KNMI! Faal!!11!!!11!!!!11EINZ!!!!quote:Op vrijdag 18 februari 2022 19:35 schreef DemonRage het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Het kan nog wat paarser!!
Wat is die vlek met 145 toch de hele tijd die bij Moordrecht (bij grens provincie Utrecht-Zuid Holland) lijkt te hangen? Iemand daar een vloek uit gesproken of zo? Ik zie al hele tijd daar hoogste wind snelheden gemeten worden maar je zou zeggen dat dat punt naar het oosten zou moeten gaan verplaatsen..quote:Op vrijdag 18 februari 2022 19:35 schreef DemonRage het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Het kan nog wat paarser!!
Is naar het noorden verplaatst, kijk maar op de Houtribdijk.quote:Op vrijdag 18 februari 2022 19:43 schreef Godshand het volgende:
[..]
Wat is die vlek met 145 toch de hele tijd die bij Moordrecht (bij grens provincie Utrecht-Zuid Holland) lijkt te hangen? Iemand daar een vloek uit gesproken of zo? Ik zie al hele tijd daar hoogste wind snelheden gemeten worden maar je zou zeggen dat dat punt naar het oosten zou moeten gaan verplaatsen..
Krijgen we nu strafschoppen tussen Cabauw en Houtribdijk?quote:Op vrijdag 18 februari 2022 19:47 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Is naar het noorden verplaatst, kijk maar op de Houtribdijk.
Daar woon ik nietquote:Op vrijdag 18 februari 2022 19:47 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Is naar het noorden verplaatst, kijk maar op de Houtribdijk.
Ik wist niet eens dat je daar bereik hadquote:Op vrijdag 18 februari 2022 20:06 schreef Dr_Flash het volgende:
Sow goedenavondHet midden-oosten is ook toe aan een NL-alert
![]()
En niet eens over de onderbezette politie.
[ afbeelding ]
Nog even en Glanerbrug heeft kabeltelevisie.
Drigend advies?quote:Op vrijdag 18 februari 2022 20:06 schreef Dr_Flash het volgende:
![]()
En niet eens over de onderbezette politie.
[ afbeelding ]
Nog even en Glanerbrug heeft kabeltelevisie.
Ja Dreigend en dringend tegelijk. Als je nu niet heel snel naar binnen gaat is het barkenbiet'n.quote:
Kreeg 'm ook. Stomme is dat die melding zoveel irritant geluid maakt dat je hem snel wegklikt. Niet eens kunnen lezen..quote:Op vrijdag 18 februari 2022 20:06 schreef Dr_Flash het volgende:
![]()
[ afbeelding ]
Huh? Waar in de kop van Drenthe woon je dan? Hier in Assen is het ergste inmiddels voorbij. Zag ik een uur geleden dikke bomen een hoek van zeker 45 graden maken, nu bewegen ze amper nogquote:Op vrijdag 18 februari 2022 20:00 schreef Kentekenplaat het volgende:
Holy moly, hier in de kop van Drenthe lijkt het steeds harder te gaan. Ik ben blij dat ik alles op het balkon heb vastgezet danwel verzwaard. Het scheelt ook ons balkon op het oosten ligt dus zo goed als uit de wind.
Wel vervelend: mijn vriendin heeft avonddienst en die moet straks nog op de fiets naar huis.
Oh nou. Dit stond er dusquote:Op vrijdag 18 februari 2022 20:13 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[..]
Kreeg 'm ook. Stomme is dat die melding zoveel irritant geluid maakt dat je hem snel wegklikt. Niet eens kunnen lezen..
Zo leer je nog eens wat op de vrijdagquote:Op vrijdag 18 februari 2022 20:08 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik wist niet eens dat je daar bereik had
Engeland wel maar 1 dode volgens mijquote:Op vrijdag 18 februari 2022 20:07 schreef quirina het volgende:
Gelukkig is de storm niet zo erg als dat hij in Engeland was.
Want daar waren echt veel meer ongelukken en zwaardere schade dan hier. Dus we mogen echt niet klagen.
Verstandigere mensen. Toosoon?quote:Op vrijdag 18 februari 2022 20:19 schreef Blik het volgende:
[..]
Engeland wel maar 1 dode volgens mij
Ja, wel opvallend dat alle 3 de doden in dichtbevolkt Amsterdam zijn gevallen. Toch een tikkeltje eigenwijs wellichtquote:
Nja kun je niks van zeggen ook. Maar ik heb de indruk dat het niet gehoeven had. Laten we het daarop houden.quote:Op vrijdag 18 februari 2022 20:32 schreef Blik het volgende:
[..]
Ja, wel opvallend dat alle 3 de doden in dichtbevolkt Amsterdam zijn gevallen. Toch een tikkeltje eigenwijs wellicht
Lucifer is neergedaaldquote:Op vrijdag 18 februari 2022 21:00 schreef TheFreshPrince het volgende:
Het ruikt buiten een beetje naar zwavel.
quote:Op vrijdag 18 februari 2022 21:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Lucifer is neergedaald
Beelzebub neemt de macht over onze zielen over
Het einde der tijden is aangebroken
Zo maar eens een Duvel doppen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 18 februari 2022 21:06 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ik denk dat de piek geweest is.95 cent voor je piekSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Salivili hipput tupput tapput ppyt tipput hilijalleen
Voor 50 cent mag je hem hebben.quote:
quote:Op vrijdag 18 februari 2022 21:12 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Voor 50 cent mag je hem hebben.
Nu we het er over hebben, ik weet nog een leuke (matige) grap voor op de kerstmarkt.
Dit was het wel.quote:
ja vast, maar 342 containers over boord hebben ze daar ok al een kleer gezien dusjahquote:Op vrijdag 18 februari 2022 21:57 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Dit was het wel.Boven en ten noorden van de Waddeneilanden is het nog wel heftig zo te zien.
Dat is in de buurt van waar ik woon. Merk sowieso dat we altijd vrij veel/harde wind hebben hier, wellicht omdat het allemaal zover onder NAP ligt ofzo? (Ik gok maar ietsquote:Op vrijdag 18 februari 2022 19:43 schreef Godshand het volgende:
[..]
Wat is die vlek met 145 toch de hele tijd die bij Moordrecht (bij grens provincie Utrecht-Zuid Holland) lijkt te hangen? Iemand daar een vloek uit gesproken of zo? Ik zie al hele tijd daar hoogste wind snelheden gemeten worden maar je zou zeggen dat dat punt naar het oosten zou moeten gaan verplaatsen..
Maandag? morgenochtend even haardhout van zagen denk.quote:Op vrijdag 18 februari 2022 22:55 schreef TheFreshPrince het volgende:
Net "krak" buiten... de boom voor het huis heeft z'n grootste tak verloren en die lag dwars over de weg.
Kwam net een auto aan die niet door kon rijden, buurman even aangebeld, paar mensen die voorbij kwamen met hun hond en de tak met z'n vijven van de weg gesleept.
Bel maandag de gemeente wel even.
Ben de komende 2 dagen wegquote:Op vrijdag 18 februari 2022 22:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Maandag? morgenochtend even haardhout van zagen denk.
Volgens mij zijn er net zoveel doden in Amsterdam gevallen als in heel Engeland...quote:Op zaterdag 19 februari 2022 00:48 schreef quirina het volgende:
Hier 020 redelijk rustig met af en toe hevige windvlagen waar het raam leuk van gaat bollen.
Al met al valt het mee. Engeland was het veel erger.
In Engeland moest je ook echt een doodswens hebben om naar buiten te gaan, hier was het nou weer niet zo extreem.quote:Op zaterdag 19 februari 2022 10:14 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Volgens mij zijn er net zoveel doden in Amsterdam gevallen als in heel Engeland...
Overigens hoeft dat niet per se iets te zeggen over de storm zelf natuurlijk, het kan ook wat zeggen over het intellect van de gemiddelde Amsterdammer om midden in een storm toch naar buiten te willen.
Heftig altijd, zo'n orkaan.quote:Op zaterdag 19 februari 2022 11:49 schreef TheFreshPrince het volgende:
Dakpan ligt weer op z'n plek.
Boom aangemeld op de website bij de gemeente.
Tuinkabouter weer rechtop gezet.
Druk druk.
Dan komt het leed ineens heel dichtbij.quote:Op zaterdag 19 februari 2022 11:49 schreef TheFreshPrince het volgende:
Dakpan ligt weer op z'n plek.
Boom aangemeld op de website bij de gemeente.
Tuinkabouter weer rechtop gezet.
Druk druk.
Misschien heb je het gemist maar het hele treinverkeer ligt nog steeds plat in het land en er zijn geen gunstige berichten voor morgen. Dat noem ik niet 'er redelijk doorheen komen'.quote:Op zaterdag 19 februari 2022 16:29 schreef quirina het volgende:
Niet zo klagen. In Engeland was het vele malen erger de storm.
We zijn hier redelijk doorheen gekomen. Ik heb niemand hier zien rollen door de straten terwijl we tot diep in de nacht in code rood zaten volgens knmi.
Er zijn wat bomen omgewaaid en wat vrachtwagens maar die hadden rekening moeten houden met de veranderende weersomstandigheden vind ik. Als je weet dat het flink gaat stormen ga dan pas op weg na de storm.
Evenals onnodig autoverkeer. Ga pas weg van kantoor als het rustig weer is of voordat het losbarst.
Als je weet dat luchthavens banen gesloten houden om te vertrekken/landen wat voor sukkel ben je dan om met je autootje te gaan rijden met orkaankrachten op de (snel)weg?
Veel ongelukken hier waren gewoon eigen schuld en hadden niet hoeven te gebeuren.
quote:Storm Eunice heeft door het hele land voor schade aan het spoor gezorgd. Daarom wordt er met man en macht gewerkt om het spoor te repareren en schoon te maken. Het treinverkeer komt langzaam weer op gang, maar de werkzaamheden zullen nog zeker het hele weekend duren.
Misschien dat nog niet eens, maar veel mensen weten niet dat er een hele logistieke planning achter zit. Als veel treinen zouden stranden, dan is het een hele logistieke operatie om die te krijgen waar ze moeten starten de volgende dag. Nu stopte de NS om 14 uur en konden ze prima rangeren en de treinen klaarzetten voor de volgende dag. Dat ze nu niet kunnen rijden komt natuurlijk door bomen op het spoor en kapotte bovenleidingen. Zo simpel is het allemaal niet. vriend van mij is machinist en die heeft wel eens korte diensten met lege treinen die die alleen maar klaarzet voor de opstart en daarna pas de reguliere dienst heeft. Zo makkelijk is het in Nederland allemaal niet. Dus het stoppen van de dienstregeling is wel een goed besluit, vind ik. Het voorkomt of reduceert eventuele schade aan treinen en personen en daarnaast een hoop gedoe naderhandquote:Op zaterdag 19 februari 2022 16:39 schreef quirina het volgende:
Trouwens de treinen reden niet eens vanaf gisteren middag als dat wel was geweest ja dan had je waarschijnlijk doden of gewonden gehad door treinongelukken.
Dat is HEEL iets anders dan materile schade die er nu is. De materile schade was te verwachten.
Ik zie het ineens voor me. Boom valt in de dierentuin op de behuizing van dier. Leeuw, tijger of beer komt er geschrokken uit en neemt de benen en heeft weinig moeite om over het hek te komen...quote:Op zaterdag 19 februari 2022 17:36 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Misschien dat nog niet eens, maar veel mensen weten niet dat er een hele logistieke planning achter zit. Als veel treinen zouden stranden, dan is het een hele logistieke operatie om die te krijgen waar ze moeten starten de volgende dag. Nu stopte de NS om 14 uur en konden ze prima rangeren en de treinen klaarzetten voor de volgende dag. Dat ze nu niet kunnen rijden komt natuurlijk door bomen op het spoor en kapotte bovenleidingen. Zo simpel is het allemaal niet. vriend van mij is machinist en die heeft wel eens korte diensten met lege treinen die die alleen maar klaarzet voor de opstart en daarna pas de reguliere dienst heeft. Zo makkelijk is het in Nederland allemaal niet. Dus het stoppen van de dienstregeling is wel een goed besluit, vind ik. Het voorkomt of reduceert eventuele schade aan treinen en personen en daarnaast een hoop gedoe naderhand
Vandaag zelf ook extra gewerkt. op ons park in Beekbergen op de Veluwe waren er wel een aantal om gegaan en daarnaast nog een aantal waar de kronen los in hingen. veel takken en delen van bomen overal. Met de schade viel het relatief gezien mee, maar toch een aardige bende opgeruimd vandaag. maandag maar weer verder. Er staan veel grove dennen en die pakken toch altijd wel veel wind tijdens een storm.
Klein voordeel is wel dat de slechtere en minder gezonde takken en bomen het nu wel begeven hebben.
Ik werk trouwens niet in Beekse Bergen, als je dat zo leestquote:Op zaterdag 19 februari 2022 18:08 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik zie het ineens voor me. Boom valt in de dierentuin op de behuizing van dier. Leeuw, tijger of beer komt er geschrokken uit en neemt de benen en heeft weinig moeite om over het hek te komen...
quote:Op zaterdag 19 februari 2022 18:19 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ik werk trouwens niet in Beekse Bergen, als je dat zo leest. Beekbergen, op de Veluwe en op een vakantiepark
Oh zoquote:Op zaterdag 19 februari 2022 18:19 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ik werk trouwens niet in Beekse Bergen, als je dat zo leest. Beekbergen, op de Veluwe en op een vakantiepark
valt meequote:Op zaterdag 19 februari 2022 18:49 schreef Godshand het volgende:
Zijn er nog stevige ruk winden rond Schiphol? Over paar uur land ik er met mijn vlucht, maar hoop zonder moeite voor de piloot
Inderdaad, bedankt voor de infoquote:Op zaterdag 19 februari 2022 18:58 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
valt mee
https://www.buienradar.nl(...)6240#weatherGraph_ff
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |