quote:Op zondag 20 februari 2022 21:34 schreef pullup het volgende:
SerieusDie misten we nog, slagregens bij de storm @ Amsterdam
quote:Toen deed de HEERE zwavel en vuur over Sodom en Gomorra regenen, van den HEERE uit den hemel.
Pciesquote:
129 bij Vlissingen nu. (en 134 op een booreiland?)quote:
Wees gerust. Heel Nederland gaat kapot:quote:Op zondag 20 februari 2022 21:32 schreef Snowsquall het volgende:
[..]
Dat kun je vinden maar het buienlijntje komt toch echt niet onder de grote rivieren Radar
De teleurstellingquote:Op zondag 20 februari 2022 10:10 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Hoe kun je er nou klaar mee zijn als ie nog niet is geweest!
Is er ergens een actuele lijst waar de snelheden te zien zijn?quote:Op zondag 20 februari 2022 21:57 schreef ddx het volgende:
[..]
129 bij Vlissingen nu. (en 134 op een booreiland?)
Noord-Holland lijkt nu over hoogtepunt te zijn, duikt daar echt hard naar beneden nu naar korte piek van windkracht 10.
https://www.buienradar.nl/nederland/wind/actuele-windstootquote:Op zondag 20 februari 2022 22:00 schreef RiKe het volgende:
[..]
Is er ergens een actuele lijst waar de snelheden te zien zijn?
Ik zit al op Ventusky en Windy te kijken maar dat is wat beperkt en geeft deze piek ook niet aan.
1 van de weinige die ik nog niet open had staan, thanks!quote:Op zondag 20 februari 2022 22:00 schreef ddx het volgende:
[..]
https://www.buienradar.nl/nederland/wind/actuele-windstoot
Hier (Zwaag) lijkt het buiten ineens windstil. Hoor niks meer, boom zwiept niet meer heen en weer.quote:Op zondag 20 februari 2022 21:50 schreef ddx het volgende:
Het lijkt nu windstil hier, maar kijk ik op buienradar dan zie ik windkracht 10 maar naar het westen gedraaid.
En mijn appartement kijkt uit op het zuid/oosten.
Grappig trouwens verschil bij Den Helder maar windkracht 6 op het kaartje.
Daar is de wind echt compleet gedraaid, van zw naar nw en idd veel minder hard.quote:Op zondag 20 februari 2022 22:03 schreef essnhills het volgende:
[..]
Hier (Zwaag) lijkt het buiten ineens windstil. Hoor niks meer, boom zwiept niet meer heen en weer.
Vind ik eigenlijk een stuk spannender dan de harde wind die net op mijn ramen beukte eigenlijk, zo stil ineens
Jij boft:quote:Op zondag 20 februari 2022 22:06 schreef MissHobje het volgende:
Het gaat lekker tekeer hier in De Bilthoor het lekker bulderen in het bos.
Ja klopt, nu wel zichtbaarquote:
En nu lijkt het lijntje weer op te lossen tot.........net boven Nijmegenquote:
Jep gaat nu helemaal los hier in 013, komt zo uw kant op.quote:Op zondag 20 februari 2022 22:29 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
Komt toch best wel wat onweer aan.
Trok even flink aan inderdaad.quote:Op zondag 20 februari 2022 22:53 schreef DemonRage het volgende:
Ik zag net ff een dikke CG ontlading... die als een kralenketting wegebte.
Klopt, in de loop vd ochtend sterkt ie weer aanquote:Op zondag 20 februari 2022 23:51 schreef Dagoduck het volgende:
[ afbeelding ]
Afgelopen avond was dus eigenlijk Franklin nog niet? Of was dat deel 1. Die donkere klodder komt morgen eind van de ochtend bij ons aan de kust, helaas iets minder donker.
Nieuw recordquote:Zes stormdagen op rij: een nieuw record!
In het verleden zijn dergelijke reeksen van opeenvolgende stormdagen vaker voorgekomen, maar toen bleef het altijd bij maximaal vijf dagen. Dit gebeurde bijvoorbeeld in december 1979, januari 1984, januari 1993 en voor het laatst in februari 2014. Opvallend is dat al deze reeksen plaatsvinden in de wintermaanden.
Wanneer een storm rond middernacht passeert kan één stormdepressie twee stormdagen opleveren. Dit was afgelopen week het geval met storm Dudley die woensdag en donderdag over ons land trok. Vervolgens kwam zware storm Eunice die vrijdag veel schade veroorzaakte in ons land en in het noorden aan het begin van de nacht naar zaterdag nog flink tekeerging. Storm Franklin bracht vervolgens zowel gisteren als vandaag storm teweeg aan de Nederlandse kust.
https://www.weerplaza.nl/(...)n-nieuw-record/7539/
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |