De expansie van de NATO naar de Russische grenzen. Iets wat de NATO beloofd heeft om nooit te gaan doen.quote:Op vrijdag 18 februari 2022 23:11 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Zichzelf te verdedigen tegen wat, tegen de imperialistische Westerse mogendheden die azen op Russisch grondgebied?
Ons? Ben je dan een Nederlander?quote:Op vrijdag 18 februari 2022 23:09 schreef Harlekien2 het volgende:
[..]
Ben je nou serieus bang dat de Russen ons binnen vallen?
Nee, maar de gasprijzen voor de Chinezen zijn niet zonder reden zo laag.quote:Op vrijdag 18 februari 2022 23:11 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Zichzelf te verdedigen tegen wat, tegen de imperialistische Westerse mogendheden die azen op Russisch grondgebied?
Wat boeit die expansie? Niemand is van plan om Rusland te gaan veroveren hoor. Dat is echt je reinste Koude Oorlog-paranoiaquote:Op vrijdag 18 februari 2022 23:12 schreef Harlekien2 het volgende:
[..]
De expansie van de NATO naar de Russische grenzen. Iets wat de NATO beloofd heeft om nooit te gaan doen.
'de NATO' heeft dat nooit beloofd, en daar zijn ook nooit verdragen over opgesteld.quote:Op vrijdag 18 februari 2022 23:12 schreef Harlekien2 het volgende:
[..]
De expansie van de NATO naar de Russische grenzen. Iets wat de NATO beloofd heeft om nooit te gaan doen.
Toch is er op zijn minst spanning tussen de NATO en Rusland. Al jarenlang. Hoe zou jij het dan vinden om een potentiële vijand zich zien uit te breiden tot aan je grenzen?quote:Op vrijdag 18 februari 2022 23:13 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Wat boeit die expansie? Niemand is van plan om Rusland te gaan veroveren hoor. Dat is echt je reinste Koude Oorlog-paranoia
Heeft de Oekraine ook nog iets te zeggen of dienen zij zich (als een lammetje labbekak) te schikken naar de grillen van de rest van de wereld?quote:Op vrijdag 18 februari 2022 23:12 schreef Harlekien2 het volgende:
[..]
Dat is geen antwoord. Als jij moet kiezen tussen loyaliteit tussen Rusland en Nederland, dan kies je Rusland. Je hoeft er niet eens over na te denken. Dat denk ik.quote:Op vrijdag 18 februari 2022 23:14 schreef Harlekien2 het volgende:
[..]
Heb je al water en voedsel ingeslagen Joke?
Volgens de Russen is dat wel toegezegd.quote:Op vrijdag 18 februari 2022 23:14 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
'de NATO' heeft dat nooit beloofd, en daar zijn ook nooit verdragen over opgesteld.
Slik jij vooral die zoete hap van de Westerse wereld.quote:Op vrijdag 18 februari 2022 23:14 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
'de NATO' heeft dat nooit beloofd, en daar zijn ook nooit verdragen over opgesteld.
Ja het zou goed kunnen dat de Russen dat zeggen.quote:Op vrijdag 18 februari 2022 23:17 schreef Harlekien2 het volgende:
[..]
Volgens de Russen is dat wel toegezegd.
Russische troll gespotquote:Op vrijdag 18 februari 2022 23:10 schreef Harlekien2 het volgende:
Als je niet doorhebt dat Rusland zo bezig is met Oekraïne om zichzelf te verdedigen, dan snap je er echt niets van
De NAVO is helemaal geen 'vijand' van Rusland. Er is geen enkel verlangen om Rusland aan te vallen en/of te veroveren.quote:Op vrijdag 18 februari 2022 23:15 schreef Harlekien2 het volgende:
[..]
Toch is er op zijn minst spanning tussen de NATO en Rusland. Al jarenlang. Hoe zou jij het dan vinden om een potentiële vijand zich zien uit te breiden tot aan je grenzen?
Wanneer kom Oekraine Rusland binnen vallen of staan er Oekrainse troepen aan de grens met Rusland?quote:Op vrijdag 18 februari 2022 23:10 schreef Harlekien2 het volgende:
Als je niet doorhebt dat Rusland zo bezig is met Oekraïne om zichzelf te verdedigen, dan snap je er echt niets van
Oekraïne moet de DPR en LPR met rust laten. Deze inwoners hebben duidelijk geen interesse om zich te bewegen onder de vlag van Oekraïne. Rusland heeft helemaal geen interesse in Kiev of de rest van Oekraïne. Alleen het oosten omdat deze mensen zich voornamelijk identificeren als Russen.quote:Op vrijdag 18 februari 2022 23:16 schreef Montagui het volgende:
[..]
Heeft de Oekraine ook nog iets te zeggen of dienen zij zich (als een lammetje labbekak) te schikken naar de grillen van de rest van de wereld?
Natuurlijk niet, dan mag Rusland Oekraïne gerust hebben van mij. Wat boeit mij dat pauperland voor een geopolitiek spelletje? En ik denk ontzettend veel mensen. Wij aan de bak? Ik mag hopen dat we ons er niet in gaan mengen.quote:Op vrijdag 18 februari 2022 22:29 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Als ze heel veel reservisten oproepen, dan ziet het er ook duister uit voor Europa. Dan moeten we ook aan de bak, of we het leuk vinden of niet.
Tot op zekere hoogte begreep ik het nog wel waarom Putin daar bang voor is. Maar dit is niet de manier om het op te lossen. En ik denk als je Putin één vinger geeft...quote:Op vrijdag 18 februari 2022 23:13 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Wat boeit die expansie? Niemand is van plan om Rusland te gaan veroveren hoor. Dat is echt je reinste Koude Oorlog-paranoia
Bullshit.quote:Op vrijdag 18 februari 2022 23:19 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
De NAVO is helemaal geen 'vijand' van Rusland. Er is geen enkel verlangen om Rusland aan te vallen en/of te veroveren.
Mijn loyaliteit ligt bij Nederland. Maar door onbegrijpelijke keuzes en verloedering van dit land vraag ik me inderdaad wel eens af waarom. Met als klap op de vuurpijl het leveren van wapens aan Oekraïne. Vergeet niet dat het leger van Oekraïne voor grote delen uit neo-nazis bestaan.quote:Op vrijdag 18 februari 2022 23:16 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Dat is geen antwoord. Als jij moet kiezen tussen loyaliteit tussen Rusland en Nederland, dan kies je Rusland. Je hoeft er niet eens over na te denken. Dat denk ik.
Zelfs de moderators zijn hier Rusland trollenquote:Op vrijdag 18 februari 2022 23:18 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Slik jij vooral die zoete hap van de Westerse wereld.
Is dat zo? Heb je een bron?quote:Op vrijdag 18 februari 2022 23:14 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
De NATO troepen omsingelen Rusland al. Maar dat zal je wel niet begrijpen.quote:Op vrijdag 18 februari 2022 23:20 schreef Momo het volgende:
[..]
Wanneer kom Oekraine Rusland binnen vallen of staan er Oekrainse troepen aan de grens met Rusland?
Putin is daar niet 'bang' voor. Hij ziet het hoogstens als het dwarsbomen van zijn plannen om de Russische invloed in de regio uit te breiden. Maar hij is echt niet bang voor een Westerse invasie hoor.quote:Op vrijdag 18 februari 2022 23:21 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Tot op zekere hoogte begreep ik het nog wel waarom Putin daar bang voor is. Maar dit is niet de manier om het op te lossen. En ik denk als je Putin één vinger geeft...
Dat was een vraagquote:Op vrijdag 18 februari 2022 23:21 schreef Harlekien2 het volgende:
[..]
Zei jij net niet dat je dingen in moest slaan? Dan ben je echt niet goed hoor.
Je bent goed op de hoogte van zijn intenties. Spreek je hem vaak?quote:Op vrijdag 18 februari 2022 23:23 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Putin is daar niet 'bang' voor. Hij ziet het hoogstens als het dwarsbomen van zijn plannen om de Russische invloed in de regio uit te breiden. Maar hij is echt niet bang voor een Westerse invasie hoor.
Hij gebruikt dat narratief puur om ex-Sovjetrepublieken binnen te vallen.
quote:Op vrijdag 18 februari 2022 23:20 schreef Harlekien2 het volgende:
[..]
Oekraïne moet de DPR en LPR met rust laten. Deze inwoners hebben duidelijk geen interesse om zich te bewegen onder de vlag van Oekraïne. Rusland heeft helemaal geen interesse in Kiev of de rest van Oekraïne. Alleen het oosten omdat deze mensen zich voornamelijk identificeren als Russen.
Geef daar eens een bron voor!quote:Op vrijdag 18 februari 2022 23:17 schreef Harlekien2 het volgende:
[..]
Volgens de Russen is dat wel toegezegd.
Koeienstrontquote:
Een westerse invasie gaat er ook nooit komen, maar Putin weet dondersgoed dat hij niet op kan tegen de NAVOquote:Op vrijdag 18 februari 2022 23:23 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Putin is daar niet 'bang' voor. Hij ziet het hoogstens als het dwarsbomen van zijn plannen om de Russische invloed in de regio uit te breiden. Maar hij is echt niet bang voor een Westerse invasie hoor.
Hij gebruikt dat narratief puur om ex-Sovjetrepublieken binnen te vallen.
Dan alsnog een absurde vraag. Dan ben je echt niet goed. Misschien iets minder naar het nieuws kijken.quote:
Mwah, eens per maand vroeger. Maar hij heeft het wat druk nu.quote:Op vrijdag 18 februari 2022 23:24 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Je bent goed op de hoogte van zijn intenties. Spreek je hem vaak?
Natuurlijk moeten we ons niet mengen hierin, hoe beroerd ik het vind voor de Oekrainers. Je zal maar de pech hebben gehad dat je in zo'n oorlogsgebied geboren bent. Deprimerend gewoon.quote:Op vrijdag 18 februari 2022 23:20 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Natuurlijk niet, dan mag Rusland Oekraïne gerust hebben van mij. Wat boeit mij dat pauperland voor een geopolitiek spelletje? En ik denk ontzettend veel mensen. Wij aan de bak? Ik mag hopen dat we ons er niet in gaan mengen.
Er zijn referenda gehouden die deze percentages tegenspreken.quote:Op vrijdag 18 februari 2022 23:24 schreef Momo het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Voor die nog geen 40 procent moet de rest het maar slikken dat Rusland het overneemt? Doneren wij dan ook De Schilderswijk aan Marokko?
quote:Op vrijdag 18 februari 2022 23:26 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Mwah, eens per maand vroeger. Maar hij heeft het wat druk nu.
Niet dat decennialange Russische migratie daar iets van doen heeft....quote:Op vrijdag 18 februari 2022 23:20 schreef Harlekien2 het volgende:
[..]
Oekraïne moet de DPR en LPR met rust laten. Deze inwoners hebben duidelijk geen interesse om zich te bewegen onder de vlag van Oekraïne. Rusland heeft helemaal geen interesse in Kiev of de rest van Oekraïne. Alleen het oosten omdat deze mensen zich voornamelijk identificeren als Russen.
RussenInOekraine.Ru ?quote:Op vrijdag 18 februari 2022 23:26 schreef Harlekien2 het volgende:
[..]
Er zijn referenda gehouden die deze percentages tegenspreken.
Jij komt helemaal niet met tegenargumenten. Ik heb je al 3x gevraagd om een bron van een simpel aan te tonen 'wet', maar daar kom je niet meequote:Op vrijdag 18 februari 2022 23:25 schreef Harlekien2 het volgende:
En weet je wat mij echt stoort?
Er worden hier hele false flag operaties uitgedacht. Theorieën bedacht wat Rusland wel allemaal niet van plan zou zijn.
En als iemand dan met tegenargumenten komt dan gaat het al heel gauw naar "Russian trolls" of "Russische propaganda"
Heel makkelijk om zelf met allemaal vage theorieën te komen en dan iets anders af te doen als bovenstaande.
PS: Als je echt denkt dat je nu voedsel en water in moet slaan, dan ben je echt niet goed bij je hoofd.
Even Googlen. Zijn diverse interviews gegeven door Putin hierover.quote:Op vrijdag 18 februari 2022 23:24 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Geef daar eens een bron voor!
Wat zou jij er eigenlijk van vinden als Rusland over gaat tot wapengekletter in de Oekraïne?quote:Op vrijdag 18 februari 2022 23:25 schreef Harlekien2 het volgende:
Er worden hier hele false flag operaties uitgedacht. Theorieën bedacht wat Rusland wel allemaal niet van plan zou zijn.
En als iemand dan met tegenargumenten komt dan gaat het al heel gauw naar "Russian trolls" of "Russische propaganda"
Heel makkelijk om zelf met allemaal vage theorieën te komen en dan iets anders af te doen als bovenstaande.
PS: Als je echt denkt dat je nu voedsel en water in moet slaan, dan ben je echt niet goed bij je hoofd.
Ja door Putinquote:Op vrijdag 18 februari 2022 23:28 schreef Harlekien2 het volgende:
[..]
Even Googlen. Zijn diverse interviews gegeven door Putin hierover.
Deze snap ik even niet, kun je dat toelichten?quote:Op vrijdag 18 februari 2022 23:27 schreef Montagui het volgende:
[..]
Niet dat decennialange Russische migratie daar iets van doen heeft....
Maar desalnetteminm zou ik als Oekraine nog steeds zelfbeschikking willen hebben m.b.t. tot de betrekkingen die ze als land willen onderhouden.
Laat het Oosten en de Krim aan de Russen, en dan geen gezeik verder meer he, want dan is elk Oekrains verzet met hulp -van wie dan ook- gelegitimeerd.
Welke wet?quote:Op vrijdag 18 februari 2022 23:27 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Jij komt helemaal niet met tegenargumenten. Ik heb je al 3x gevraagd om een bron van een simpel aan te tonen 'wet', maar daar kom je niet mee
Het is dan ook een beetje dom van de VS en UK om te zeggen dat ze bij een escalatie overgaan op 'full-force'quote:Op vrijdag 18 februari 2022 23:28 schreef Discombobulate het volgende:
Rusland zal Oekraïne dan met de grond gelijk maken, maar die nucleaire escalatie gaat echt niet komen. Zo dom is Poetin echt niet. En dat weet hij ook dondersgoed. Wij hebben niets te vrezen, echt niet. En de NAVO moet niet zo achterlijk zijn om zelf troepen te sturen, maar dat gaan ze ook echt niet doen.
Rusland is in die regio (en niet alleen de Oekraine) al aardig de aggressor hoor.quote:Op vrijdag 18 februari 2022 23:25 schreef Harlekien2 het volgende:
Jij zegt dat er ergens afspraken gemaakt zijn tegen de uitbreiding van de NAVO in de richting van Rusland. Waar staat dat dan?quote:
Die van mij komt van de officiële Censuses in Ukrainequote:Op vrijdag 18 februari 2022 23:29 schreef Harlekien2 het volgende:
[..]
"Mijn info klopt altijd en die van jou is Russische propaganda"-niveautje dit
Waarom zou dat dom zijn? Die staan gewoon in hun recht om Oekraïne te helpen tegen de agressor.quote:Op vrijdag 18 februari 2022 23:29 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Het is dan ook een beetje dom van de VS en UK om te zeggen dat ze bij een escalatie overgaan op 'full-force'
Denk je echt dat Putin die regio's gaat evacueren, om daarna wat explosies te laten gaan als false flag en dan Oekraïne binnenvalt?quote:Op vrijdag 18 februari 2022 23:30 schreef Montagui het volgende:
[..]
Rusland is in die regio (en niet alleen de Oekraine) al aardig de aggressor hoor.
In die onzin trap ik niet. In het Oekraïense parlement zit 1 partij met 1 zetel (van de 450 zetels) die dubieus is. De Oekraïense president is democratisch verkozen en Joods. Je spuit alleen maar Russische propaganda. Je loyaliteit is met Rusland. Dat denk ik. Misschien dat ik mij bedenk als je in je toekomstige berichten iets meer begrip toont voor de Nederlandse gevoelens in deze zaak.quote:Op vrijdag 18 februari 2022 23:22 schreef Harlekien2 het volgende:
[..]
Bullshit.
[..]
Mijn loyaliteit ligt bij Nederland. Maar door onbegrijpelijke keuzes en verloedering van dit land vraag ik me inderdaad wel eens af waarom. Met als klap op de vuurpijl het leveren van wapens aan Oekraïne. Vergeet niet dat het leger van Oekraïne voor grote delen uit neo-nazis bestaan.
Ze lullen zichzelf op die manier een oorlog in. Maar het kan ook tactiek zijn natuurlijk om Putin terug in z'n kooi te krijgen. Maar je kunt moeilijk niets doen als Putin daadwerkelijk de invasie doorzet. En 'Full-force' zegt dan wel ietsquote:Op vrijdag 18 februari 2022 23:31 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Waarom zou dat dom zijn? Die staan gewoon in hun recht om Oekraïne te helpen tegen de agressor.
Google maar even. Is algemeen bekend. Plus je vroeg het één keer en toen gaf ik je hetzelfde antwoordquote:Op vrijdag 18 februari 2022 23:30 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Jij zegt dat er ergens afspraken gemaakt zijn tegen de uitbreiding van de NAVO in de richting van Rusland. Waar staat dat dan?
Google jij het maar even, en dan post je het hier. Dan houden wij erover opquote:Op vrijdag 18 februari 2022 23:32 schreef Harlekien2 het volgende:
[..]
Google maar even. Is algemeen bekend. Plus je vroeg het één keer en toen gaf ik je hetzelfde antwoord
Was jij niet die gast die me in DM bepaalde ziektes toewenste? Wil je dat nog even toelichten?quote:Op vrijdag 18 februari 2022 23:31 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Waarom zou dat dom zijn? Die staan gewoon in hun recht om Oekraïne te helpen tegen de agressor.
Het kan ook de bedoeling zijn dat ze zichzelf een oorlog in lullen. Zou niet de eerste keer zijn. Of de tweede..quote:Op vrijdag 18 februari 2022 23:32 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ze lullen zichzelf op die manier een oorlog in. Maar het kan ook tactiek zijn natuurlijk om Putin terug in z'n kooi te krijgen. Maar je kunt moeilijk niets doen als Putin daadwerkelijk de invasie doorzet. En 'Full-force' zegt dan wel iets
Google zelf maar even. Ik ben je assistent niet. Kijk eens wat interviews van Putin over de NATO, daar komt het al heel gauw naar voren. En anders is het een minuutje googlen.quote:Op vrijdag 18 februari 2022 23:33 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Google jij het maar even, en dan post je het hier. Dan houden wij erover op
Dus dat betekent dat deze etnische Oekraïners zich niet kunnen identificeren als Rus?quote:Op vrijdag 18 februari 2022 23:31 schreef Momo het volgende:
[..]
Dat er in de meeste gebieden, zelfs in het oosten, vooral etnische Oekraïners wonen.
Zou kunnen... Maar dit is niet een zandbakoorlog waar ze de afgelopen decennia hun oorlogswaanzin hebben uitgeoefendquote:Op vrijdag 18 februari 2022 23:33 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Het kan ook de bedoeling zijn dat ze zichzelf een oorlog in lullen. Zou niet de eerste keer zijn. Of de tweede..
Je bent mijn assistent wel Vladimir! Geef me die link!quote:Op vrijdag 18 februari 2022 23:34 schreef Harlekien2 het volgende:
[..]
Google zelf maar even. Ik ben je assistent niet. Kijk eens wat interviews van Putin over de NATO, daar komt het al heel gauw naar voren. En anders is het een minuutje googlen.
Je weet het nooit. Poetin wil per se dat Rusland een wereldmacht is. En hij is alleenheerser. Het is een heel andere situatie dan in China, waar de Partij nog steeds het grootste machtsvehikel is, zoals vroeger ook in de Sovjetunie.quote:Op vrijdag 18 februari 2022 23:28 schreef Discombobulate het volgende:
Rusland zal Oekraïne dan met de grond gelijk maken, maar die nucleaire escalatie gaat echt niet komen. Zo dom is Poetin echt niet. En dat weet hij ook dondersgoed. Wij hebben niets te vrezen, echt niet. En de NAVO moet niet zo achterlijk zijn om zelf troepen te sturen, maar dat gaan ze ook echt niet doen.
Ik sluit niets uit.. In conflicten op deze schaal is niemand te vertrouwen.quote:Op vrijdag 18 februari 2022 23:35 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Zou kunnen... Maar dit is niet een zandbakoorlog waar ze de afgelopen decennia hun oorlogswaanzin hebben uitgeoefend
https://www.lrt.lt/en/new(...)a-not-to-expand-eastquote:Op vrijdag 18 februari 2022 23:32 schreef Harlekien2 het volgende:
en. Is algemeen bekend. Plus je vroeg het één keer en toen gaf ik je het
quote:Op vrijdag 18 februari 2022 23:30 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Jij zegt dat er ergens afspraken gemaakt zijn tegen de uitbreiding van de NAVO in de richting van Rusland. Waar staat dat dan?
https://nos.nl/collectie/(...)r-een-heet-hangijzerquote:Het was de Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken James Baker die in 1990 tegen hem de historische woorden sprak dat de NAVO "geen inch" naar het oosten zou opschuiven. Op dat moment gold dat vooral voor Oost-Duitsland. Uitbreiding van de NAVO naar andere landen was niet aan de orde, en Gorbatsjov kreeg die geruststellende boodschap in die dagen keer op keer te horen van diverse westerse gesprekspartners.
https://en.wikipedia.org/wiki/Azov_Battalionquote:Op vrijdag 18 februari 2022 23:32 schreef Jojoke het volgende:
[..]
In die onzin trap ik niet. In het Oekraïense parlement zit 1 partij met 1 zetel (van de 450 zetels) die dubieus is. De Oekraïense president is democratisch verkozen en Joods. Je spuit alleen maar Russische propaganda. Je loyaliteit is met Rusland. Dat denk ik. Misschien dat ik mij bedenk als je in je toekomstige berichten iets meer begrip toont voor de Nederlandse gevoelens in deze zaak.
Ik vraag me wel af waarom we die Russische ambassadeur die liep te dreigen met een kernbomaanval bij die talkshow nog niet het land uit hebben geschoptquote:Op vrijdag 18 februari 2022 23:36 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Je weet het nooit. Poetin wil per se dat Rusland een wereldmacht is. En hij is alleenheerser. Het is een heel andere situatie dan in China, waar de Partij nog steeds het grootste machtsvehikel is, zoals vroeger ook in de Sovjetunie.
En alleenheersers doen wel eens gekke dingen. In de Koude Oorlog waren er ook altijd aan beide kanten haviken te vinden onder de generaals die een nucleaire oorlog "winnable" achtten.
Nee, maar betekend dat zelfs etnische Russen zich niet kunnen identificeren als Oekraïners?quote:Op vrijdag 18 februari 2022 23:35 schreef Harlekien2 het volgende:
[..]
Dus dat betekent dat deze etnische Oekraïners zich niet kunnen identificeren als Rus?
Westen zegt dat het niet is gezegdquote:
Thanksquote:Op vrijdag 18 februari 2022 23:37 schreef the-eye het volgende:
[..]
[..]
https://nos.nl/collectie/(...)r-een-heet-hangijzer
Zelensky is wel Joodsquote:Op vrijdag 18 februari 2022 23:37 schreef Harlekien2 het volgende:
[..]
https://en.wikipedia.org/wiki/Azov_Battalion
[ afbeelding ]
Als de huidige situatie zich voor zou doen tijdens de Koude Oorlog, dan zou het hele Westen stijf staan van de spanning. Nu zijn we dat niet meer gewend en denken we: ach, het loopt wel los. Hadden we toen gelijk? Hebben we nu gelijk? De toekomstige historici weten het.quote:Op vrijdag 18 februari 2022 23:36 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Je weet het nooit. Poetin wil per se dat Rusland een wereldmacht is. En hij is alleenheerser. Het is een heel andere situatie dan in China, waar de Partij nog steeds het grootste machtsvehikel is, zoals vroeger ook in de Sovjetunie.
En alleenheersers doen wel eens gekke dingen. In de Koude Oorlog waren er ook altijd aan beide kanten haviken te vinden onder de generaals die een nucleaire oorlog "winnable" achtten.
Het is ook niet de eerste keer dat het regime Poetin het heeft gehad over de inzet van (tactische) kernwapens in een conflict.quote:Op vrijdag 18 februari 2022 23:38 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ik vraag me wel af waarom we die Russische ambassadeur die liep te dreigen met een kernbomaanval bij die talkshow nog niet het land uit hebben geschopt
Neuh, indien dat hele evacuatie gebeuren realistisch is, dan zie ik daar eerder een opportuun plan van de separatisten in.quote:Op vrijdag 18 februari 2022 23:31 schreef Harlekien2 het volgende:
[..]
Denk je echt dat Putin die regio's gaat evacueren, om daarna wat explosies te laten gaan als false flag en dan Oekraïne binnenvalt?
Dan ken je duidelijk de handelswijze van Rusland niet.
Het betekent dat ze daar zich identificeren als Russen. Ze spreken Russisch. Ze voelen zich Russisch. En ondertussen worden deze burgers beschoten door het Oekraïnse leger. Deze burgers vragen hulp aan Rusland. Willen niet bij Oekraïne horen. Dan hebben ze daar recht op.quote:Op vrijdag 18 februari 2022 23:38 schreef Momo het volgende:
[..]
Nee, maar betekend dat zelfs etnische Russen zich niet kunnen identificeren als Oekraïners?
Dan alsnog zouden wij een stuk Limburg aan Duitsland moeten geven als de meerderheid van de mensen zich daar bijvoorbeeld zouden identificeren als Duitser?
Er zijn geen harde afspraken gemaakt en er zijn geen verdragen opgesteld. Zijn die er wel, dan kunnen die ook gewoon getoond worden.quote:Op vrijdag 18 februari 2022 23:39 schreef Harlekien2 het volgende:
[..]
Westen zegt dat het niet is gezegd
Rusland zegt dat het wel is gezegd
Dat zijn de feiten. In mijn overtuiging ben ik geneigd Rusland te geloven en snap ik de bedreiging hier uit.
Jij gelooft waarschijnlijk het westen. Dat mag.
Als het niet op papier staat, is het niet gezegd. Simple as that!quote:Op vrijdag 18 februari 2022 23:39 schreef Harlekien2 het volgende:
[..]
Westen zegt dat het niet is gezegd
Rusland zegt dat het wel is gezegd
Dat zijn de feiten. In mijn overtuiging ben ik geneigd Rusland te geloven en snap ik de bedreiging hier uit.
Jij gelooft waarschijnlijk het westen. Dat mag.
In die regio wonen ook Oekrainers etc, en wat willen die?quote:Op vrijdag 18 februari 2022 23:41 schreef Harlekien2 het volgende:
[..]
Het betekent dat ze daar zich identificeren als Russen. Ze spreken Russisch. Ze voelen zich Russisch. En ondertussen worden deze burgers beschoten door het Oekraïnse leger. Deze burgers vragen hulp aan Rusland. Willen niet bij Oekraïne horen. Dan hebben ze daar recht op.
Ik vind dat als Limburg zich af wil splitsen van Nederland, dat dat zou moeten kunnen.
Daar heb je het weer. Die theorieën. Is het ooit in je opgekomen dat de inwoners van Luhanks en Donetsk daadwerkelijk onveilig zijn?quote:Op vrijdag 18 februari 2022 23:41 schreef Montagui het volgende:
[..]
Neuh, indien dat hele evacuatie gebeuren realistisch is, dan zie ik daar eerder een opportuun plan van de separatisten in.
Zij zijn gebaat met meer olie op het vuur.
Met rust gelaten worden waarschijnlijk. Helaas net naast het verkeerde land gaan wonen.quote:Op vrijdag 18 februari 2022 23:42 schreef Montagui het volgende:
[..]
In die regio wonen ook Oekrainers etc, en wat willen die?
Tja als je dan perse in Rusland zou willen wonen, zou ik toch gewoon naar Rusland verhuizen. Zeker als er geen meerderheid is.quote:Op vrijdag 18 februari 2022 23:41 schreef Harlekien2 het volgende:
[..]
Het betekent dat ze daar zich identificeren als Russen. Ze spreken Russisch. Ze voelen zich Russisch. En ondertussen worden deze burgers beschoten door het Oekraïnse leger. Deze burgers vragen hulp aan Rusland. Willen niet bij Oekraïne horen. Dan hebben ze daar recht op.
Ik vind dat als Limburg zich af wil splitsen van Nederland, dat dat zou moeten kunnen.
Moet je zelf weten.quote:Op vrijdag 18 februari 2022 23:33 schreef Harlekien2 het volgende:
[..]
Was jij niet die gast die me in DM bepaalde ziektes toewenste? Wil je dat nog even toelichten?
Dan alsnog verdiend het absoluut niet de schoonheidsprijs, net zoals het expanden van de NATO naar het oosten.quote:Op vrijdag 18 februari 2022 23:42 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Als het niet op papier staat, is het niet gezegd. Simple as that!
Ik weet het, dat is bureaucratie, maar zo werkt het nu eenmaal. Je gaat je broer ook zijn 20 Roebel niet terugvragen omdat je 40 jaar geleden een weddenschap hebt afgesloten
WIE organiseert deze 'evacuatie'?quote:Op vrijdag 18 februari 2022 23:43 schreef Harlekien2 het volgende:
[..]
Daar heb je het weer. Die theorieën. Is het ooit in je opgekomen dat de inwoners van Luhanks en Donetsk daadwerkelijk onveilig zijn?
3 woorden; Georgiëquote:Op vrijdag 18 februari 2022 23:43 schreef trein2000 het volgende:
Heel dit gelul is toch in twee woorden af te doen: De Krim.
Daar heeft Rusland getoond, in strijd met verdragen, geen respect te hebben voor de territoriale integriteit van Oekraïne. Al het andere is hypocriet gezever.
De Koude Oorlog had natuurlijk ook heel veel verschillende graden van spanning en ontspanning. Maar ik denk dat we dichter bij een nucleaire oorlog zijn dan sinds pakweg de jaren 80'.quote:Op vrijdag 18 februari 2022 23:40 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Als de huidige situatie zich voor zou doen tijdens de Koude Oorlog, dan zou het hele Westen stijf staan van de spanning. Nu zijn we dat niet meer gewend en denken we: ach, het loopt wel los. Hadden we toen gelijk? Hebben we nu gelijk? De toekomstige historici weten het.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |