Nee, maar betekend dat zelfs etnische Russen zich niet kunnen identificeren als Oekraïners?quote:Op vrijdag 18 februari 2022 23:35 schreef Harlekien2 het volgende:
[..]
Dus dat betekent dat deze etnische Oekraïners zich niet kunnen identificeren als Rus?
Westen zegt dat het niet is gezegdquote:
Thanksquote:Op vrijdag 18 februari 2022 23:37 schreef the-eye het volgende:
[..]
[..]
https://nos.nl/collectie/(...)r-een-heet-hangijzer
Zelensky is wel Joodsquote:Op vrijdag 18 februari 2022 23:37 schreef Harlekien2 het volgende:
[..]
https://en.wikipedia.org/wiki/Azov_Battalion
[ afbeelding ]
Als de huidige situatie zich voor zou doen tijdens de Koude Oorlog, dan zou het hele Westen stijf staan van de spanning. Nu zijn we dat niet meer gewend en denken we: ach, het loopt wel los. Hadden we toen gelijk? Hebben we nu gelijk? De toekomstige historici weten het.quote:Op vrijdag 18 februari 2022 23:36 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Je weet het nooit. Poetin wil per se dat Rusland een wereldmacht is. En hij is alleenheerser. Het is een heel andere situatie dan in China, waar de Partij nog steeds het grootste machtsvehikel is, zoals vroeger ook in de Sovjetunie.
En alleenheersers doen wel eens gekke dingen. In de Koude Oorlog waren er ook altijd aan beide kanten haviken te vinden onder de generaals die een nucleaire oorlog "winnable" achtten.
Het is ook niet de eerste keer dat het regime Poetin het heeft gehad over de inzet van (tactische) kernwapens in een conflict.quote:Op vrijdag 18 februari 2022 23:38 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ik vraag me wel af waarom we die Russische ambassadeur die liep te dreigen met een kernbomaanval bij die talkshow nog niet het land uit hebben geschopt
Neuh, indien dat hele evacuatie gebeuren realistisch is, dan zie ik daar eerder een opportuun plan van de separatisten in.quote:Op vrijdag 18 februari 2022 23:31 schreef Harlekien2 het volgende:
[..]
Denk je echt dat Putin die regio's gaat evacueren, om daarna wat explosies te laten gaan als false flag en dan Oekraïne binnenvalt?
Dan ken je duidelijk de handelswijze van Rusland niet.
Het betekent dat ze daar zich identificeren als Russen. Ze spreken Russisch. Ze voelen zich Russisch. En ondertussen worden deze burgers beschoten door het Oekraïnse leger. Deze burgers vragen hulp aan Rusland. Willen niet bij Oekraïne horen. Dan hebben ze daar recht op.quote:Op vrijdag 18 februari 2022 23:38 schreef Momo het volgende:
[..]
Nee, maar betekend dat zelfs etnische Russen zich niet kunnen identificeren als Oekraïners?
Dan alsnog zouden wij een stuk Limburg aan Duitsland moeten geven als de meerderheid van de mensen zich daar bijvoorbeeld zouden identificeren als Duitser?
Er zijn geen harde afspraken gemaakt en er zijn geen verdragen opgesteld. Zijn die er wel, dan kunnen die ook gewoon getoond worden.quote:Op vrijdag 18 februari 2022 23:39 schreef Harlekien2 het volgende:
[..]
Westen zegt dat het niet is gezegd
Rusland zegt dat het wel is gezegd
Dat zijn de feiten. In mijn overtuiging ben ik geneigd Rusland te geloven en snap ik de bedreiging hier uit.
Jij gelooft waarschijnlijk het westen. Dat mag.
Als het niet op papier staat, is het niet gezegd. Simple as that!quote:Op vrijdag 18 februari 2022 23:39 schreef Harlekien2 het volgende:
[..]
Westen zegt dat het niet is gezegd
Rusland zegt dat het wel is gezegd
Dat zijn de feiten. In mijn overtuiging ben ik geneigd Rusland te geloven en snap ik de bedreiging hier uit.
Jij gelooft waarschijnlijk het westen. Dat mag.
In die regio wonen ook Oekrainers etc, en wat willen die?quote:Op vrijdag 18 februari 2022 23:41 schreef Harlekien2 het volgende:
[..]
Het betekent dat ze daar zich identificeren als Russen. Ze spreken Russisch. Ze voelen zich Russisch. En ondertussen worden deze burgers beschoten door het Oekraïnse leger. Deze burgers vragen hulp aan Rusland. Willen niet bij Oekraïne horen. Dan hebben ze daar recht op.
Ik vind dat als Limburg zich af wil splitsen van Nederland, dat dat zou moeten kunnen.
Daar heb je het weer. Die theorieën. Is het ooit in je opgekomen dat de inwoners van Luhanks en Donetsk daadwerkelijk onveilig zijn?quote:Op vrijdag 18 februari 2022 23:41 schreef Montagui het volgende:
[..]
Neuh, indien dat hele evacuatie gebeuren realistisch is, dan zie ik daar eerder een opportuun plan van de separatisten in.
Zij zijn gebaat met meer olie op het vuur.
Met rust gelaten worden waarschijnlijk. Helaas net naast het verkeerde land gaan wonen.quote:Op vrijdag 18 februari 2022 23:42 schreef Montagui het volgende:
[..]
In die regio wonen ook Oekrainers etc, en wat willen die?
Tja als je dan perse in Rusland zou willen wonen, zou ik toch gewoon naar Rusland verhuizen. Zeker als er geen meerderheid is.quote:Op vrijdag 18 februari 2022 23:41 schreef Harlekien2 het volgende:
[..]
Het betekent dat ze daar zich identificeren als Russen. Ze spreken Russisch. Ze voelen zich Russisch. En ondertussen worden deze burgers beschoten door het Oekraïnse leger. Deze burgers vragen hulp aan Rusland. Willen niet bij Oekraïne horen. Dan hebben ze daar recht op.
Ik vind dat als Limburg zich af wil splitsen van Nederland, dat dat zou moeten kunnen.
Moet je zelf weten.quote:Op vrijdag 18 februari 2022 23:33 schreef Harlekien2 het volgende:
[..]
Was jij niet die gast die me in DM bepaalde ziektes toewenste? Wil je dat nog even toelichten?
Dan alsnog verdiend het absoluut niet de schoonheidsprijs, net zoals het expanden van de NATO naar het oosten.quote:Op vrijdag 18 februari 2022 23:42 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Als het niet op papier staat, is het niet gezegd. Simple as that!
Ik weet het, dat is bureaucratie, maar zo werkt het nu eenmaal. Je gaat je broer ook zijn 20 Roebel niet terugvragen omdat je 40 jaar geleden een weddenschap hebt afgesloten
WIE organiseert deze 'evacuatie'?quote:Op vrijdag 18 februari 2022 23:43 schreef Harlekien2 het volgende:
[..]
Daar heb je het weer. Die theorieën. Is het ooit in je opgekomen dat de inwoners van Luhanks en Donetsk daadwerkelijk onveilig zijn?
3 woorden; Georgiëquote:Op vrijdag 18 februari 2022 23:43 schreef trein2000 het volgende:
Heel dit gelul is toch in twee woorden af te doen: De Krim.
Daar heeft Rusland getoond, in strijd met verdragen, geen respect te hebben voor de territoriale integriteit van Oekraïne. Al het andere is hypocriet gezever.
De Koude Oorlog had natuurlijk ook heel veel verschillende graden van spanning en ontspanning. Maar ik denk dat we dichter bij een nucleaire oorlog zijn dan sinds pakweg de jaren 80'.quote:Op vrijdag 18 februari 2022 23:40 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Als de huidige situatie zich voor zou doen tijdens de Koude Oorlog, dan zou het hele Westen stijf staan van de spanning. Nu zijn we dat niet meer gewend en denken we: ach, het loopt wel los. Hadden we toen gelijk? Hebben we nu gelijk? De toekomstige historici weten het.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |