Alsof dat iets bewijstquote:Op woensdag 16 februari 2022 00:18 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Jawel hoor.
Als 81 miljoen Amerikanen hun stem ergewns openbaar maakten en zich legitimeren dan is dat een keihard bewijs.
Maar deze 81 miljoen Amerikanen bestaan volgens mij helemaal niet en past ook totaal niet bij mijn beeld van Amerikanen. Ik ben vorig jaar nog van Denver naar Ohio gereisd over land. Het is allemaal Trump, Trump en nog eens Trump daar.
Het gaat om de niet-stemmers in 2016 die in 2020 op Biden stemmen.quote:
Jij staat helemaal niet open voor overtuiging, noch voor kennis. Wat je nu letterlijk aan het doen bent is het niet accepteren van argumenten omdat je geen andere mening duldt.quote:Op woensdag 16 februari 2022 00:13 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Ik sta open om mij te laten overtuigen.
Je ziet mij aan voor iemand die Trump-fan is of iemand die gelijk wil krijgen of wil "winnen".
Ik zie kennis juist als een overwinning. Als jij zo zeker bent dat die 81 miljoen logisch/verklaarbaar/aannemelijk is. Waarom geef je mij dan geen antwoord op de combinatie van deel 1 + deel 2?
Ga je er dan eerst eens in verdiepen waarom zoveel mensen niet stemden in 2016.quote:Op woensdag 16 februari 2022 00:23 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Het gaat om de niet-stemmers in 2016 die in 2020 op Biden stemmen.
De groep waar jij je nu mee bezig houdt zijn van Trump in 2016 naar Biden in 2020 gegaan. Dit is een kleine groep gezien de groei van Trump van 63 miljoen (2016) naar 74 miljoen (2020). Voor iedere stem die van Trump (2016) naar Biden (2020) gegaan is, is een veelvoud niet-stemmers (2016) naar Trump (2020) gegaan.
De grootste beweging zijn niet-stemmers (2016) naar Biden (2020). Logica ontbreekt.
Dus kan jij nooit overtuigd worden, want jij gelooft ze nu al niet. Mooie manier om in je eigen werkelijkheid te geloven, maar dat maakt het geen realiteit natuurlijk.quote:Op woensdag 16 februari 2022 00:18 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Jawel hoor.
Als 81 miljoen Amerikanen hun stem ergewns openbaar maakten en zich legitimeren dan is dat een keihard bewijs.
Maar deze 81 miljoen Amerikanen bestaan volgens mij helemaal niet en past ook totaal niet bij mijn beeld van Amerikanen. Ik ben vorig jaar nog van Denver naar Ohio gereisd over land. Het is allemaal Trump, Trump en nog eens Trump daar.
Kijk nou alleen al naar die provocatie met Rusland.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 23:00 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nou ja, en zie wat er van komt.
Onder Trump was het echt niet bij voorbaat slechter gegaan hoor. Biden heeft tig dingen specifiek beloofd beter te doen dan Trump en is daar nergens in geslaagd.
Dus volgende keer maar gewoon Trump ook al zegt ie nare dingen op Twitter, zou ik dan denken.
Maar eigenlijk zouden ze betere keuzes moeten hebben, die amerikanen.
In de grote verwokede steden waar je in het (bedrijfs)leven geen leven hebt als je niet keihard anti Trump bentquote:Op woensdag 16 februari 2022 00:21 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Alsof dat iets bewijst![]()
Waar zitten de meeste Democraten-stemmers? En hoeveel mensen heb je ontmoet waarvan je dat wist?
Trump heeft Rusland aangepakt?quote:Op woensdag 16 februari 2022 00:29 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Kijk nou alleen al naar die provocatie met Rusland.
Hoe lomp Trump ook was, dit had hij veel handiger aangepakt.
Om nog maar niet te spreken over hoe Biden de Taliban heeft laten winnen.
Wat voor lompe dingen heeft Trump gedaan tegen internationale vrede?
Verder dan die boten bij Iran kom ik niet en daar deed hij niets doms/lomps mee. En die aanslag op Al-Baghdadi was gewoon een succes. Tactisch uitschakelen van een heel belangrijke vijand met vrijwel 0 collateral damage zonder dat dit schadelijke gevolgen had voor de wereldvrede.
Ik begrijp waarom Obama in 2008 heel veel Bush aanhang heeft kunnen overtuigen.quote:Op woensdag 16 februari 2022 00:02 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Wat zou voor jou een overtuigend antwoord zijn dan?
quote:"The United States and NATO are not a threat to Russia. Ukraine is not a threat to Russia. Neither the U.S. nor NATO have missiles in Ukraine." Biden said the U.S. "is not targeting the people of Russia. We do not seek to destabilize Russia. To the citizens of Russia, you are not our enemy."
Daar doe het weer. Voor de zoveelste keer.quote:Op woensdag 16 februari 2022 00:03 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Die antwoorden zijn je keer op keer gegeven:
Meer mensen stemden omdat er meer animo was en (in mindere mate) de bevolkingsgroei. Het animo was er vanwege Trump's wanbeleid en omdat het door het mail-in stemmen (vanwege de pandemie) makkelijker was, was er ook minder effect van de gewoonlijke voter-suppression uit de trukendoos van de Republikeinen.
Nee hoor ik heb tig redenen genoemd in aanvulling op een post van @Isdatzoquote:Op woensdag 16 februari 2022 00:54 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Daar doe het weer. Voor de zoveelste keer.
"Wanbeleid" zonder het concreet te maken (deel 1).
quote:Op dinsdag 15 februari 2022 19:31 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
- Stapte uit het klimaatakkoord, hief milieubeschermende maatregelen op en nam allerlei milieuvervuilende maatregelen
- Voerde een idiote belastingverlaging door voor de allerrijksten.
- Stapte uit de Iran-deal met alle gevolgen vandien.
- Hield een bipartisan Infrastutuur Bill tegen omdat er niet genoeg geld voor zijn muur in zat en gooide daarbij de regering maandenlang op slot wat miljarden kostte en hij niets mee bereikte
- Brak Obamacare af maar faalde in het beloofde afschaffen daarvan bij gebrek aan alternatief
- Ondermijnde het vertrouwen in de VS door al zijn bondgenoten af te vallen en juist dictaturen te steunen.
- Zijn handelsoorlog met China was een fiasco evenals zijn handelsakkoord waar hij op pochte
[ twitter ]
- Maakte een zooitje van de pandemie-aanpak
- Gaf zijn belastingaangifte niet vrij zoals beloofd
- Verhoogde de nationale schuld ipv zijn beloofde wegwerken ervan.
- Chanteerde Zelensky in het openen van een onderzoek naar Biden
- Sloot een waardeloze deal met de Taliban.
- Zaaide verdeeldheid op grond van leugens met als gevolg de aanval op het Capitool
- Zaagde aan de poten van de democratie door zijn poging de verkiezingsuitslag te veranderen.
En zo kan ik nog wel ff doorgaan
Oh en niet te vergeten zijn falen mbt Noord-Korea waarbij hij zichzelf voor lul zette tav de gehele wereld (minus de Trump-fans natuurlijk).
Ook daar ontbreekt alle logica voor.quote:Op woensdag 16 februari 2022 00:11 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Voor de zoveelste keer: het gros dacht dat Hillary makkelijk zou winnen.
Dat gaven de polls aan?quote:Op woensdag 16 februari 2022 00:56 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Ook daar ontbreekt alle logica voor.
Ik zeg niet dat dat iets bewijst.quote:Op woensdag 16 februari 2022 00:21 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Alsof dat iets bewijst![]()
Waar zitten de meeste Democraten-stemmers? En hoeveel mensen heb je ontmoet waarvan je dat wist?
Wat een vreemde aanname weer. Je kan ook gewoon weten dat nog steeds een groot deel van de Amerikanen streng christelijk is en erg gehecht aan hun wapens zijn én dat bovendien raar vinden.quote:Op woensdag 16 februari 2022 01:02 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat dat iets bewijst.
De meeste Nederlanders die naar de VS gaan kiezen niet zoals ik voor het binnenland, maar ze gaan voor NYC en California en gaan nauwelijks de stedelijke/toeristische gebieden uit. Daarop baseren zij hun beeld van Amerikanen. Verder kennen zij de Amerikaanse media en hun series en films. Je hebt dan de meest blauwe kanten van Amerika gezien, dit is echt niet representatief.
Veel Nederlanders vinden het ook raar dat Amerikanen zo streng christelijk zijn en dat zij het bezit van een wapen zo belangrijk vinden. Dit past helemaal niet bij het plaatje dat zij hebben van Amerikanen dat gevormd is door NYC, LA, series/films, CNN, waarbij het net Europeanen zijn.
Ik help ze zelfs om mij te overtuigen en het lukt ze nog niet.quote:Op woensdag 16 februari 2022 00:27 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Dus kan jij nooit overtuigd worden, want jij gelooft ze nu al niet. Mooie manier om in je eigen werkelijkheid te geloven, maar dat maakt het geen realiteit natuurlijk.
Als jij alle argumenten weigert te vertalen in een deel 1 en een deel 2 schiet het ook niet erg op he!quote:Op woensdag 16 februari 2022 01:12 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Ik help ze zelfs om mij te overtuigen en het lukt ze nog niet.
De users hier die in de 81 miljoen geloven bestaan uit 2 soorten:
Deel 1 wordt benoemd maar deel 2 niet. Er worden wel concrete dingen benoemd, maar niet waarom dit een stem op Biden oplevert. Een voorbeeld van dit soort user is Isdatzo die bijvoorbeeld een link post met leugens van Trump. Of theguyver die een video plaatst waarin Trump die uitspraak gaat doen dat hij Mexicanen laat betalen voor zijn muur. Een user als Isdatzo denkt dat hij mij heeft door leugens van Trump te noemen, alsof ik beweer dat Trump nooit liegt. Deel 2 wordt ontweken door dit soort users.
Deel 2 wordt benoemd maar deel 1 niet. Kijkertje valt onder deze groep maar ging later ook naar de andere groep. Zij sprak over "zorgen" die mensen hadden. En verschillende andere users deden pogingen in deze categorie. Zij spraken over leugens die Trump of valse beloftes waardoor stemmen naar Biden zouden gaan, maar maakten deze leugens niet concreet.
Hier ging de discussie volgens mij niet over, wat wij vinden van dit soort Amerikanen. Mensen die zoals jij denken zijn hier in de meerderheid, daar niet.quote:Op woensdag 16 februari 2022 01:08 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Wat een vreemde aanname weer. Je kan ook gewoon weten dat nog steeds een groot deel van de Amerikanen streng christelijk is en erg gehecht aan hun wapens zijn én dat bovendien raar vinden.
Ik vind dat ook raar. Het land wordt er niet veiliger op en als je je moraal uit de Bijbel moet halen is er sws iets mis met je![]()
Dat maakt het niet minder raarquote:Op woensdag 16 februari 2022 01:18 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Hier ging de discussie volgens mij niet over, wat wij vinden van dit soort Amerikanen. Mensen die zoals jij denken zijn hier in de meerderheid, daar niet.
Maar dat heb je toch? Genoeg groepen zoals de oh ze wint toch wel niet stemmers en de het valt in de praktijk wel mee stemmers om zo'n verhaal mee te vormen.quote:Op woensdag 16 februari 2022 00:45 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Ik begrijp waarom Obama in 2008 heel veel Bush aanhang heeft kunnen overtuigen.
Het was overduidelijk dat hij Irak wilde hebben met hele andere reden dan omdat het een gevaar was voor de Amerikaanse veiligheid. Tegelijkertijd waren veel Amerikanen van mening dat een zorgsysteem naar Europees model mogelijk zou kunnen werken in Amerika, het huidige was onbetaalbaar geworden voor velen.
Deel 1 (concreet): Mensen hadden zorgen over o.a. het zorgstelsel en stelden vragen over de noodzaak en de reden van de oorlogen die Bush voerde en gaande hield. De typisch republiekeinse aanhang heeft niets met oorlog en voelt zich terecht verraden door de aanhoudende oorlogspolitiek van Bush waar McCain geen afstand van deed. Ook voor het faillissement van vele banken in 2007 werd Bush deels aangewezen. (Let op. Ik zeg niet dat dit mijn mening is, maar dit is concreet en aannemelijk dat Amerikanen zo dachten)
Deel 2: Bij een stem op Obama in 2008 is de kans groter dat hier iets mee gebeurt dan op McCain.
Logisch verhaal van deel 1 en 2 die bij elkaar passen.
Ik geloof dat Obama in 2008 en 2012 beide keren gewonnen heeft. Ik ben zeker geen aanhanger van hem, maar aannemelijk is het wel.
Zo'n verhaal wil ik voor Biden in 2020.
Wat weiger ik te vertalen? Welke argumenten?quote:Op woensdag 16 februari 2022 01:16 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Als jij alle argumenten weigert te vertalen in een deel 1 en een deel 2 schiet het ook niet erg op he!
Waarom zijn dit soort dingen eigenlijk niet in de recounts bovenwater gekomen? Dat moet toch vrij makkelijk te bewijzen zijn.quote:Op woensdag 16 februari 2022 01:37 schreef Ixnay het volgende:
Die stemmen die nog geteld moesten worden waardoor Trump in absoluut aantal uitliep zijn volgens mij nooit meegeteld, terwijl de stemmen die daarna binnenkwamen vooral voor Biden waren (aannemelijk) maar er is bekeken hoeveel stemmen Biden nog nodighad. Sommige ladingen zijn meerdere keren door de Dominion gehad.
Hier ben ik alweer opgehouden met lezen. Er zijn tig voorbeelden gegeven en ik blijf ze niet herhalen.quote:Op woensdag 16 februari 2022 01:37 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Wat weiger ik te vertalen? Welke argumenten?
Ik heb nog geen valide combinatie van deel 1 en deel 2 gezien.
Ik kan zelf geen voorbeeld geven van Biden 2020, omdat ik deze niet zie. Daarom vraag ik het aan jullie. Maar jullie zien het blijkbaar zelf ook niet.
Toen ze stopten met tellen om middernacht. Toen er nog een heleboel stemmen geteld moesten worden die in het stemhokje zijn ingevuld (geen poststemmen dus) waarvan de meerderheid voor Trump was. Als die vernietigd zijn en als dat discreet gebeurd is door mensen die dit vooraf hadden voorbereid. Hoe krijgen we hier ooit bewijs voor?quote:Op woensdag 16 februari 2022 01:42 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Waarom zijn dit soort dingen eigenlijk niet in de recounts bovenwater gekomen? Dat moet toch vrij makkelijk te bewijzen zijn.
Huh? Maar dat kan toch helemaal niet? Je moet je van te voren registreren om te kunnen stemmen. Ze weten dus het uiteindelijke aantal mogelijke stemmen en dat moet gewoon overeenkomen met de getelde stemmen/ of minder natuurlijk.quote:Op woensdag 16 februari 2022 01:56 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Toen ze stopten met tellen om middernacht. Toen er nog een heleboel stemmen geteld moesten worden die in het stemhokje zijn ingevuld (geen poststemmen dus) waarvan de meerderheid voor Trump was. Als die vernietigd zijn en als dat discreet gebeurd is door mensen die dit vooraf hadden voorbereid. Hoe krijgen we hier ooit bewijs voor?
Die stemmen die later zijn binnengekomen, waarvan de oorsprong onbekend is. Als deze massaal zijn ingevuld voor Biden, zonder dat er met ID-bewijzen gevalideerd is dat dit allemaal stemmen zijn van verschillende burgers en hierbij is dit ook grootschalig georganiseerd en discreet uitgevoerd, dan kan het toch best dat dit nooit boven water komt?
Ik geloof best dat Trump wat tegenstanders had, voornamelijk onder dezelfde bevolking dat 4 jaar daarvoor in kamp-Hillary zat. Maar er moet ooi een ongekend enthousiasme voor Biden geweest zijn met 81 miljoen stemmen, dit kan niet alleen Trump-haat zijn. Mensen met dit profiel stemden in 2016 al, op Hilary te weten.
Punt 1 is geen verschil met 2020. Je suggereert dat door Hillary weinig mensen zouden willen stemmen maar in plaats van haar was er in 2020 Biden. Waarom zou die het volk meer aanspreken dan Hillary 4 jaar eerder. Biden heeft nog minder karakter en uitstraling. Ook zijn ambities zijn nooit duidelijk geweest.quote:Op woensdag 16 februari 2022 01:43 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Hier ben ik alweer opgehouden met lezen. Er zijn tig voorbeelden gegeven en ik blijf ze niet herhalen.
Mss moet het in een eenvoudig Jip & Janneke voorbeeld, daar hield Trump ook erg van![]()
1. Weinig animo tot stemmen in 2016 oa door Clinton als kandidaat + stemmen is moeilijk (voter-suppression)
2. Veel animo tot stemmen in 2020 oa door Trump als kandidaat + stemmen is makkelijk (mail-in voting)
Als je evenveel stemmen vernietigt als valse poststemmen levert dan kan dat.quote:Op woensdag 16 februari 2022 02:01 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Huh? Maar dat kan toch helemaal niet? Je moet je van te voren registreren om te kunnen stemmen. Ze weten dus het uiteindelijke aantal mogelijke stemmen en dat moet gewoon overeenkomen met de getelde stemmen/ of minder natuurlijk.
Maar dan kloppen de stemmen toch niet meer met de registratie-gegevens? (naam adres handtekening etc...) En als dat na de controle van die gegevens is gebeurd moet je daar natuurlijk wel keihard bewijs van hebben. Een vermoeden daarvan is niet genoeg en alles staat tenslotte onder toezicht van beide partijen.quote:Op woensdag 16 februari 2022 02:07 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Als je evenveel stemmen vernietigt als valse poststemmen levert dan kan dat.
Zuchtquote:Op woensdag 16 februari 2022 02:06 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Punt 1 is geen verschil met 2020. Je suggereert dat door Hillary weinig mensen zouden willen stemmen maar in plaats van haar was er in 2020 Biden. Waarom zou die het volk meer aanspreken dan Hillary 4 jaar eerder. Biden heeft nog minder karakter en uitstraling. Ook zijn ambities zijn nooit duidelijk geweest.
Het gaat er nou juist om dat die mensen ook dachten dat er toch wel genoeg mensen zouden gaan stemmen maar als dat er veel zijn heb je toch een probleem in de swing states.quote:Punt 2 hoef ik niet al te lang op in te gaan. In 2016 was Trump er ook.
Een verklaring voor het grote verschil in mensen die gingen stemmen in 2016 en 2020 is er niet. De polls waren bij beide verkiezingen vergelijkbaar en de kandidaten ook.
En het "ach ik hoef niet te stemmen want Hillary wint toch wel" argument in 2016 dat je noemt past ook totaal niet bij zowel het beeld als de cijfers.
In DC stemt meer dan 90% altijd op de democraten. Dat de democraten daar winnen is 100,00% in de polls. In staten als Hawaii en California staat met minstens 55% democraten ook al zeker de winaar vast. Ondanks die zekerheid gaan daar niet minder mensen stemmen. In typische Republiekeinse staten zie je hetzelfde.
Het was Biden of ehmmm Kanye west!quote:Op dinsdag 15 februari 2022 23:25 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Dus dan stem je maar op Biden.
Want Trump liet de Mexicanen niet betalen dus ik word Biden stemmer, waarbij de kans 0 is dat hij Mexicanen laat betalen.
De logica ontbreekt.
Nou dat is niet zo heel moeilijk de VS is nagenoeg een 2 partij stelsel dus +- 50% is republikein en die stemmen 90% van de tijd tegen een democraat plus de oppositie blijft maar liegen tegen zijn achterban en als je maar lang genoeg blijft liegen word het voor velen zomaar waarheid, zie hier.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 22:49 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nou ja, inmiddels meldt reuters dat 51% van de amerikanen inmiddels negatief over hem denkt, dan zijn er wel heel erg snel een zooi mensen van mening veranderd.
Nou kriebelt het toch om dit topic te overladen met filmpjes van Biden ...quote:Op woensdag 16 februari 2022 06:42 schreef theguyver het volgende:
Plus deze man heeft ervaring en niet zo'n beetje dus ja...
een ervaren maar oude politicus
Dit klopt niet helemaal. Stel, er zijn in 2016 100 miljoen mensen die stemmen, waarvan 60 miljoen op Trump stemmen en 40 miljoen op Clinton. In 2020 zijn er vervolgens 150 miljoen stemmen, waarvan er 80 naar Biden gaan en 70 naar Trump.quote:Op woensdag 16 februari 2022 00:23 schreef Ixnay het volgende:
Het gaat om de niet-stemmers in 2016 die in 2020 op Biden stemmen.
De groep waar jij je nu mee bezig houdt zijn van Trump in 2016 naar Biden in 2020 gegaan. Dit is een kleine groep gezien de groei van Trump van 63 miljoen (2016) naar 74 miljoen (2020). Voor iedere stem die van Trump (2016) naar Biden (2020) gegaan is, is een veelvoud niet-stemmers (2016) naar Trump (2020) gegaan.
De grootste beweging zijn niet-stemmers (2016) naar Biden (2020). Logica ontbreekt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |