SPOILER: Helpen?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Varianten waaronder OmicronOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Covid-19 opnames en vaccinatiestatusOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gedragsregels in dit topic:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?![]()
De communis opinio in #voorweinigcovid-land over waarom het allemaal niet over is, is nu de nieuwe mutatie des doods, zo lijkt het. En de mensen met een slechter werkend immuunsysteem.quote:Op zondag 13 februari 2022 09:25 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Veel is nog onzeker, situatie in het buitenland onvergelijkbaar, prognoses laten een piek zien, longcovid, ontwrichting maatschappij door alle positieven, heel spannend.https://www.theguardian.c(...)tions-lifted-englandquote:“It would be prudent to encourage people to protect themselves and others consistently. An approach that does not do this would be a gamble with potentially severe consequences. I cannot see any upsides to such a gamble. The pandemic has a long way to go and – as is the case since it started – people and their leaders will influence its long-term impact through actions they take now.”When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
BCOquote:Op zondag 13 februari 2022 09:50 schreef nostra het volgende:
[..]
De communis opinio in #voorweinigcovid-land over waarom het allemaal niet over is, is nu de nieuwe mutatie des doods, zo lijkt het. En de mensen met een slechter werkend immuunsysteem.
[..]
https://www.theguardian.c(...)tions-lifted-england
[ twitter ]![]()
![]()
Ja er kan een nieuwe variant, virus of andere ramp komen
Nee is nu niet acuut aan de orde
Ja er kan op de achtergrond van alles voorbereid blijven als pandemieparaatheid
Nee dit betekent niet dat een CBT en 1,5 meter afstand gehandhaafd moeten blijven
Zorg dat je voorbereid bent voor wanneer het nodig is, en alleen dan ook echt inzettenOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Serieus, had in de tussentijd daar ene goeie app voor gemaakt waar mensen grotendeels zelf kunnen aangeven. Dat kan je bij nieuwe oplevingen echt megaveel tijd en dus ellende besparenquote:Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Precies. De situatie waar we nu in zouden moeten belanden is het (oude) normaal, net als voor covid. Ook toen kon op elk moment een nieuwe ziekte de kop opsteken. Zoals corona heeft bewezen. Daarna moet het weer afgelopen zijn met de voorschriften.quote:Op zondag 13 februari 2022 09:54 schreef Molo het volgende:
Nee dit betekent niet dat een CBT en 1,5 meter afstand gehandhaafd moeten blijven
Zorg dat je voorbereid bent voor wanneer het nodig is, en alleen dan ook echt inzetten
Wie met een mondkapje wil lopen en 1,5 meter wil aanhouden kan dat prima voor zichzelf beslissen en uitvoeren. Zo'n testbewijs handhaven is al helemaalzelfs voor een nieuw geval kun je met de architectuur van de huidige app waarschijnlijk niets meer gelet op het tempo van technologische ontwikkelingen.
We komen met andere woorden in de fase waarin we inderdaad moeten gaan waken voor onze vrijheden.![]()
Stel je voor dat er een nare mutatie verschijnt in het najaar, dan weet ik (bijna) zeker dat alles weer dicht gaat en we tot april aan het debatteren zijn over 2G en/of vaccinatieplicht.quote:Op zondag 13 februari 2022 09:54 schreef Molo het volgende:
Zorg dat je voorbereid bent voor wanneer het nodig is, en alleen dan ook echt inzetten![]()
Zorg gewoon dat je voorbereid bent op nieuwe virusvarianten door de risicogroep voor het najaar een booster aan te bieden. Of ze zorgen zelf maar dat ze in die periode wat minder op drukke plekken komen, of ze zetten een maskertje op als ze zich daar prettig bij voelen.quote:Op zondag 13 februari 2022 10:09 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Stel je voor dat er een nare mutatie verschijnt in het najaar, dan weet ik (bijna) zeker dat alles weer dicht gaat en we tot april aan het debatteren zijn over 2G en/of vaccinatieplicht.
Zolang de ziekenhuizen niet in heel korte tijd overspoelen moet je niet weer de hele samenleving gaan vermoeien met micromanagement en sluitingen.![]()
Het viel mij tegen dat er geen enkele club in Den Haag open bleef na 22.00.quote:Op zondag 13 februari 2022 10:06 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
https://www.gooieneemlander.nl/cnt/dmf20220213_99091205
Geopend, niet gehandhaafd.
Erg mooi.
Zonder wrijving geen glans![]()
Als omikron ons hier niet had uitgehaald, hadden we nu gewoon nog in lockdown gezeten tot Pasen.quote:Op zondag 13 februari 2022 10:09 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Stel je voor dat er een nare mutatie verschijnt in het najaar, dan weet ik (bijna) zeker dat alles weer dicht gaat en we tot april aan het debatteren zijn over 2G en/of vaccinatieplicht.![]()
Dit is precies de kern. Op het moment dat het virus voor de samenleving als geheel geen bedreiging meer vormt, dan moet je ook stoppen met collectieve maatregelen. Maak er een advies van en wie zichzelf wil beschermen kan zelf adequate maatregelen treffen. Zoals het altijd al geweest is tot covid kwam, zeg maar.quote:Op zondag 13 februari 2022 10:12 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Zorg gewoon dat je voorbereid bent op nieuwe virusvarianten door de risicogroep voor het najaar een booster aan te bieden. Of ze zorgen zelf maar dat ze in die periode wat minder op drukke plekken komen, of ze zetten een maskertje op als ze zich daar prettig bij voelen.
Zolang de ziekenhuizen niet in heel korte tijd overspoelen moet je niet weer de hele samenleving gaan vermoeien met micromanagement en sluitingen.![]()
Was 2G er makkelijker doorheen geramd, had dat gepush om de samenleving permanent anders in te richten meer grond gehad, etc. Leve omicron, zou ik zeggen.quote:Op zondag 13 februari 2022 10:32 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Als omikron ons hier niet had uitgehaald, hadden we nu gewoon nog in lockdown gezeten tot Pasen.![]()
Ja, eens. Ik denk dat we echt goed zijn weggekomen. Vooralsnog.quote:Op zondag 13 februari 2022 10:34 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Was 2G er makkelijker doorheen geramd, had dat gepush om de samenleving permanent anders in te richten meer grond gehad, etc. Leve omicron, zou ik zeggen.![]()
Idd, niet vergeten dus welke partijen hier extreem voorstander van waren: D66, VVD en het CDA.quote:Op zondag 13 februari 2022 10:34 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Was 2G er makkelijker doorheen geramd, had dat gepush om de samenleving permanent anders in te richten meer grond gehad, etc. Leve omicron, zou ik zeggen.![]()
was toch ook niks mis mee met delta? dit had echt lockdown tijd had kunnen schelenquote:Op zondag 13 februari 2022 10:40 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Idd, niet vergeten dus welke partijen hier extreem voorstander van waren: D66, VVD en het CDA.![]()
Zat net zo wat fragmenten te kijken van 'De Nacht Staat Op'... dat ik dat ooit leuk heb gevonden. Nog niet eens twee jaar geleden, moet er nu niet meer aan denken.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek![]()
Die hele QR-check in sportkantines en -hallen is ook een mooie wassen neus. Vaak staan ze maar bij 1 ingang te controleren, of alleen rondom wedstrijden van eerste teams. Grote delen van de zaterdag kun je gewoon binnenlopen.![]()
Teveel echte mensen om je heen? Brrrrr doodengquote:Op zondag 13 februari 2022 10:50 schreef PzKpfw het volgende:
Zat net zo wat fragmenten te kijken van 'De Nacht Staat Op'... dat ik dat ooit leuk heb gevonden. Nog niet eens twee jaar geleden, moet er nu niet meer aan denken.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Aan rust kun je snel wennen inderdaad.quote:Op zondag 13 februari 2022 11:00 schreef Molo het volgende:
[..]
Teveel echte mensen om je heen? Brrrrr doodengAls iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Ook voor corona had ik regelmatig wel eens dat ik na het uit eten gaan even een kroegje indook,maar echt om 12 uur dacht: maar eens op huis aan. En dat je dan onderweg vooral jeugd tegenkwam die dan pas op pad gingen. Ooit ook zoveel gedaan, maar ik heb het oma-stadium bereikt zeg maarquote:Op zondag 13 februari 2022 10:50 schreef PzKpfw het volgende:
/Liefdagboek![]()
Blijf je toch lekker thuis, whatever floats your boat. Advocaatje voor het slapen gaan op een knotsgekke avond, lekker toch.quote:Op zondag 13 februari 2022 10:50 schreef PzKpfw het volgende:
Zat net zo wat fragmenten te kijken van 'De Nacht Staat Op'... dat ik dat ooit leuk heb gevonden. Nog niet eens twee jaar geleden, moet er nu niet meer aan denken.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
En ZEEEEER terughoudend mee omgaan om het weer in te voeren.quote:Op zondag 13 februari 2022 09:54 schreef Molo het volgende:
Zorg dat je voorbereid bent voor wanneer het nodig is, en alleen dan ook echt inzetten
Een lockdown, van welke sector dan ook, zou niet zomaar bespreekbaar mogen zijn.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ik heb liever dat ze 2G+ invoeren eind van dit jaar.
Dan kan alles in iedergeval open blijven zelfs de nachthoreca![]()
Dan kun je net zo goed 1G doen.quote:Op zondag 13 februari 2022 11:20 schreef KingRadler het volgende:
Dan kan alles in iedergeval open blijven zelfs de nachthorecaAls iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
De doelgroep van de nachthoreca zijn vooral de groepen die slecht geboosterd zijn én geen risicogroep zijn. En de werking ervan hoogst onzekerquote:Op zondag 13 februari 2022 11:20 schreef KingRadler het volgende:
Dan kan alles in iedergeval open blijven zelfs de nachthoreca
Er moet veel meer naar leeftijd gekeken worden, het is waanzin dat een grote groep mensen die weinig last ondervinden van het virus tot in extreme mate laat ondervinden van de maatregelen. Buitenproportioneel om het in woorden van Kuipers samen te vatten![]()
het zal afhankelijk zijn van wat voor variant op gaat duiken maar verder met je eens dat we nu zover zijn dat het meer ieder voor zich is en als je 50+ bent en je denkt geen vaccin + booster nodig te hebben het jouw probleem is en niet meer het probleem van iedereenquote:Op zondag 13 februari 2022 11:24 schreef Blik het volgende:
[..]
De doelgroep van de nachthoreca zijn vooral de groepen die slecht geboosterd zijn én geen risicogroep zijn. En de werking ervan hoogst onzeker
Er moet veel meer naar leeftijd gekeken worden, het is waanzin dat een grote groep mensen die weinig last ondervinden van het virus tot in extreme mate laat ondervinden van de maatregelen. Buitenproportioneel om het in woorden van Kuipers samen te vatten![]()
Lockdowns zouden wettelijk verboden moeten worden en in de grondwet opgenomen moeten worden. Je sluit je eigen bevolking niet op en brengt ondernemers niet bewust aan de rand van de afgrond omdat je als bewindspersoon bij iedere voorspelling van virologen in de gordijnen hangt omdat je zelf niet rationeel kan nadenken en nog steeds aan het Bergamo-syndroom leidt.quote:Op zondag 13 februari 2022 11:17 schreef _serial_ het volgende:
[..]
En ZEEEEER terughoudend mee omgaan om het weer in te voeren.
Een lockdown, van welke sector dan ook, zou niet zomaar bespreekbaar mogen zijn.
We moeten als bevolking beschermd worden tegen virologen die als doel hebben om onze samenleving tot een soort dystopie te verbouwen.De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.![]()
Nou ja die grondwet is niet zo veel waard als die razendsnel opzij gezet kan worden met een noodwet. Beïnvloed het volk zodat ze angstig worden, ronsel wat stemmen in de kamer et voila.quote:Op zondag 13 februari 2022 11:30 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Lockdowns zouden wettelijk verboden moeten worden en in de grondwet opgenomen moeten worden.
Dat was wel een eye opener voor mij tijdens deze crisis.Alpha kenny one![]()
zo simpel was het ook weer niet al vond ik dat ze vooral die laatste hadden kunnen vermijdenquote:Op zondag 13 februari 2022 11:56 schreef falling_away het volgende:
[..]
Nou ja die grondwet is niet zo veel waard als die razendsnel opzij gezet kan worden met een noodwet. Beïnvloed het volk zodat ze angstig worden, ronsel wat stemmen in de kamer et voila.
Dat was wel een eye opener voor mij tijdens deze crisis.![]()
Avondklok vergeten? Totaal nutteloos maar iedereen slikte het voor zoete koek. En uit de gelekte info uit Duitsland weten we ook dat het niet overdreven is te denken dat de overheid het volk extra angstig maakt om dit erdoor heen te drukken.quote:Op zondag 13 februari 2022 11:59 schreef Tarado het volgende:
[..]
zo simpel was het ook weer niet al vond ik dat ze vooral die laatste hadden kunnen vermijdenAlpha kenny one![]()
Ik ben het wel eens met die twitterende Deen dat het (eind)doel veel duidelijker geformuleerd had moeten worden. Dan had je het schuiven met doelpalen kunnen voorkomen en had je nu goed beargumenteerd kunnen stoppen met de maatregelen.quote:Op zondag 13 februari 2022 11:56 schreef falling_away het volgende:
[..]
Nou ja die grondwet is niet zo veel waard als die razendsnel opzij gezet kan worden met een noodwet. Beïnvloed het volk zodat ze angstig worden, ronsel wat stemmen in de kamer et voila.
Dat was wel een eye opener voor mij tijdens deze crisis.![]()
Lockdowns zijn er gekomen omdat er geen 2G was.
Nederland kan veel leren van Duitsland voor de komende winter 2022/2023![]()
Lockdowns zijn er gekomen omdat we hier onderzoeken van andere landen negeerden en in een paniek reactie schoten. We wisten zeker dat andere landen zouden volgen. Well, that happened.quote:Op zondag 13 februari 2022 12:03 schreef KingRadler het volgende:
Als wij iets kunnen leren van Duitsland en andere landen in de regio dan is het: wel of geen mondkapjes, 2G of 3G, avondklok of niet,... het verloop van de pandemie is vrijwel gelijk.quote:Op zondag 13 februari 2022 12:03 schreef KingRadler het volgende:
Nederland kan veel leren van Duitsland voor de komende winter 2022/2023
[ Bericht 0% gewijzigd door maan_man op 13-02-2022 12:22:07 ]![]()
Linkin Park was right all alongquote:Op zondag 13 februari 2022 12:08 schreef maan_man het volgende:
[..]
Als wij iets kunnen leren van Duitsland en andere landen in de regio dan is het: wel of geen mondkapjes, 2G of 3G, avondklok of niet,... het verloop van de pandemie is vrijwel gelijk.![]()
![]()
ik ben niets vergeten, alleen jouw theorie vind ik wat te simpelquote:Op zondag 13 februari 2022 12:01 schreef falling_away het volgende:
[..]
Avondklok vergeten? Totaal nutteloos maar iedereen slikte het voor zoete koek. En uit de gelekte info uit Duitsland weten we ook dat het niet overdreven is te denken dat de overheid het volk extra angstig maakt om dit erdoor heen te drukken.![]()
Met 2G had je de omikrongolf niet voorkomen.quote:Op zondag 13 februari 2022 12:03 schreef KingRadler het volgende:
Ik vind jouw verwachting dat als een lockdown in een grondwet verboden zou worden dat deze dan ook nooit meer zal plaatsvinden te simpel. Volgens mij is een lockdown sowieso al ongrondwettelijk.quote:Op zondag 13 februari 2022 12:24 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik ben niets vergeten, alleen jouw theorie vind ik wat te simpel
Trouwens, het is geen theorie van mij, het is hoe het echt gegaan is!Alpha kenny one![]()
![]()
Jaja. Dat je voorbereidingen treft mocht er een gevaarlijke variant of voor mijn part geheel nieuw virus opduiken is uitstekend, maar een langdurige transitie met blijvende maatregelen? Toedeledokie...
[ Bericht 0% gewijzigd door saparmurat_niyazov op 13-02-2022 12:56:55 ]![]()
Koopmansquote:Op zondag 13 februari 2022 12:50 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[ twitter ]
Jaja. Dat je voorbereiden treft mocht er een gevaarlijke variant of voor mijn part geheel nieuw virus opduiken is uitstekend, maar een langdurige transitie met blijvende maatregelen? Toedeledokie...![]()
![]()
Gelezen. Doen we niets mee.quote:Op zondag 13 februari 2022 12:50 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[ twitter ]
Jaja. Dat je voorbereidingen treft mocht er een gevaarlijke variant of voor mijn part geheel nieuw virus opduiken is uitstekend, maar een langdurige transitie met blijvende maatregelen? Toedeledokie...
Groetjes,
Spa![]()
quote:Op zondag 13 februari 2022 12:50 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[ twitter ]
Helemaal verslaafd aan de controle en de noodzaak van maatregelen.![]()
Met hun definitie zou griep ook nog steeds een pandemie zijn.quote:Op zondag 13 februari 2022 12:50 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[ twitter ]
Jaja. Dat je voorbereidingen treft mocht er een gevaarlijke variant of voor mijn part geheel nieuw virus opduiken is uitstekend, maar een langdurige transitie met blijvende maatregelen? Toedeledokie...![]()
Al cijfertjes in je mailbox @Lenny_Leonard , of nog aan het bijkomen van een trip langs alle nachtclubs![]()
![]()
Lenny is opgepakt vanwege wildpoepen.quote:Op zondag 13 februari 2022 13:11 schreef Oliver23 het volgende:
Al cijfertjes in je mailbox @:Lenny_Leonard , of nog aan het bijkomen van een trip langs alle nachtclubs![]()
Oprotten paniekpiet. Als het zich voordoet beslissen we dan wel weer. We gaan niet in een permanente paniekkramp leven. Daag.quote:Op zondag 13 februari 2022 12:50 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[ twitter ]
Jaja. Dat je voorbereidingen treft mocht er een gevaarlijke variant of voor mijn part geheel nieuw virus opduiken is uitstekend, maar een langdurige transitie met blijvende maatregelen? Toedeledokie...zie email 27 oktober![]()
Ik vraag me af of deze mensen voor maart 2020 ook al van mening waren dat we kwetsbaren voor de bus gooiden door onze verderfelijke manier van leven en zulks.quote:Op zondag 13 februari 2022 13:13 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Oprotten paniekpiet. Als het zich voordoet beslissen we dan wel weer. We gaan niet in een permanente paniekkramp leven. Daag.![]()
Kleine overtredingen werden toch niet beboet? Of was het van een niveau Olifant?quote:Op zondag 13 februari 2022 13:13 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Lenny is opgepakt vanwege wildpoepen.![]()
Tijd om de ketting weer wat in te korten vanuit haar werkkamer.quote:Op zondag 13 februari 2022 13:13 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Oprotten paniekpiet. Als het zich voordoet beslissen we dan wel weer. We gaan niet in een permanente paniekkramp leven. Daag.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Uit de comments, vond ik wel treffend:quote:Op zondag 13 februari 2022 12:50 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[ twitter ]
Lange termijn maatregelen
1. OMT ontbinden
2. Paniekzaaiers in isolatie
3. Ab & friends naar Siberië
4. Media herstelplan
5. Jaap en Jacco met pensioen
6. -
7. Mediaverbod virologen
8. -
9. Testen op Gezond verstand
10. Doe normaal.De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.![]()
![]()
Hou op hoor.
Leuk zo'n zwaard van Damocles.quote:Er wordt geen afscheid genomen van de 1,5 meter, maskers en quarantaine maar we hebben ze nu (misschien) tijdelijk niet nodig.![]()
Doodvermoeiend deze figuren.quote:Op zondag 13 februari 2022 13:26 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Corona gaat niet weg, drogreden derhalve.![]()
quote:Op zondag 13 februari 2022 13:26 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Corona gaat niet weg, drogreden derhalve.Echt dit soort teksten geven mij inmiddels dit soort beelden
![]()
![]()
Dit soort mensen kunnen toch geen leuk leven hebben? Zo wil je toch gewoon niet leven?quote:Op zondag 13 februari 2022 13:26 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Corona gaat niet weg, drogreden derhalve.![]()
Ik ken ook mensen die na een zware griep en bijbehorende complicaties langdurig uit de running zijn geweest. Kut? Uiteraard. Reden om de samenleving op slot te doen? Absoluut niet.quote:Op zondag 13 februari 2022 13:28 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[ twitter ]
Hou op hoor.
[..]
Leuk zo'n zwaard van Damocles.
Die lui moeten echt weer terug in hun hok, doodvermoeiend dit.![]()
De enige lange termijn maatregel waar ik achter sta is een media verbod voor ex omt leden.quote:Op zondag 13 februari 2022 12:50 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[ twitter ]
Jaja. Dat je voorbereidingen treft mocht er een gevaarlijke variant of voor mijn part geheel nieuw virus opduiken is uitstekend, maar een langdurige transitie met blijvende maatregelen? Toedeledokie...![]()
Eng clubje mensen wat zich nu al verheugd op een nieuwe pandemiequote:Op zondag 13 februari 2022 13:28 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[ twitter ]
Hou op hoor.
[..]
Leuk zo'n zwaard van Damocles.![]()
quote:Op zondag 13 februari 2022 13:29 schreef dick_laurent het volgende:
[..]Echt dit soort teksten geven mij inmiddels dit soort beelden
[ afbeelding ]![]()
![]()
Fijn om te zien dat de tegenbeweging van de witte jassen op stoom komt. Sommige dingen veranderen nooit.![]()
De term 'lockdownies' waar die wappies te pas en te onpas mee strooien is hier wel op z'n plaats.quote:Op zondag 13 februari 2022 13:29 schreef dick_laurent het volgende:
[..]Echt dit soort teksten geven mij inmiddels dit soort beelden
[ afbeelding ]100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Je weet dat de lockdown voor delta was nog?quote:Op zondag 13 februari 2022 12:29 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Met 2G had je de omikrongolf niet voorkomen.100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
IC 11quote:Op zondag 13 februari 2022 13:11 schreef Oliver23 het volgende:
Al cijfertjes in je mailbox @:Lenny_Leonard , of nog aan het bijkomen van een trip langs alle nachtclubs
179
Kliniek 152
1303![]()
Nee, we gingen vooral in lockdown uit angst voor Omikron.quote:Op zondag 13 februari 2022 13:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je weet dat de lockdown voor delta was nog?![]()
Nee vriend. We gingen uit voorzorg in lockdown omdat ze hem knepen voor omikron.quote:Op zondag 13 februari 2022 13:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je weet dat de lockdown voor delta was nog?![]()
![]()
Ook met omicron en vaccinaties is terug naar normaal veel te spannend. Die angstige wittejassenclub is kennelijk een internationaal iets dat elkaar ook maar blijft bevestigen, een knakker als deze wordt bijvoorbeeld ook door Marion regelmatig gequote.![]()
Zij maken zoiets als dit vanuit professioneel oogpunt maar eens in hun leven mee, die blijven tot het laatst toe proberen om relevant te blijven.quote:Op zondag 13 februari 2022 13:48 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[ twitter ]
Ook met omicron en vaccinaties is terug naar normaal veel te spannend. Die angstige wittejassenclub is kennelijk een internationaal iets dat elkaar ook maar blijft bevestigen, een knakker als deze wordt bijvoorbeeld ook door Marion regelmatig gequote.![]()
@capricia jij was altijd van de nieuwe realiteit en voorstander van permanente aanpassingen aan de samenleving. Hoe kijk jij eigenlijk naar de toekomst? Serieuze vraag.quote:Op zondag 13 februari 2022 13:48 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[ twitter ]
Vroegen gingen dit soort vrouwen op de weegschaal of de brandstapel, geef ze maar een bezem.quote:Op zondag 13 februari 2022 12:50 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[ twitter ]
Jaja. Dat je voorbereidingen treft mocht er een gevaarlijke variant of voor mijn part geheel nieuw virus opduiken is uitstekend, maar een langdurige transitie met blijvende maatregelen? Toedeledokie...Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste![]()
Als we het over complotdenkers of anti vaxxers hebben gebruiken we maar al te graag het woord ''wappie'' om die personen te omschrijven. De lui die de samenleving permanent willen veranderen met maatregelen, extreme bangheid en constante vaccinaties voor iedereen vind ik eigenlijk ook wel in die categorie vallen; als we het al over wappies willen hebben. Ik vind het oprecht eng hoeveel mensen er extreem anders zijn gaan denken door alles rondom Corona.quote:Op zondag 13 februari 2022 13:48 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[ twitter ]
Ook met omicron en vaccinaties is terug naar normaal veel te spannend. Die angstige wittejassenclub is kennelijk een internationaal iets dat elkaar ook maar blijft bevestigen, een knakker als deze wordt bijvoorbeeld ook door Marion regelmatig gequote.
[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 13-02-2022 13:54:06 ]![]()
Ik zie dat uitgestelde zorg niet echt snel ingehaald wordt.quote:Op zondag 13 februari 2022 13:51 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
@:capricia jij was altijd van de nieuwe realiteit en voorstander van permanente aanpassingen aan de samenleving. Hoe kijk jij eigenlijk naar de toekomst? Serieuze vraag.
Dus ja, voorlopig is dat het nieuwe normaal en de nieuwe realiteit. Een jaar wachttijd voor een operatie enzo.
Of bedoel je dat niet?"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Het wezenlijke verschil is dat het hier wel wetenschappers betreft wier mening tot op zekere hoogte nog meeweegt in de besluitvorming ook.quote:Op zondag 13 februari 2022 13:53 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Als we het over complotdenkers of anti vaxxers hebben gebruiken we maar al te graag het woord ''wappie'' om die personen te omschrijven. De lui die de samenleving permanent willen veranderen met maatregelen, extreme bangheid en constante vaccinaties voor iedereen vind ik eigenlijk ook wel in die categorie vallen; als we het al over wappies willen hebben. Ik vind het oprecht eng hoeveel mensen er extreem anders zijn gaan denken door alles rondom Corona.![]()
Ik ben ook benieuwd naar die langetermijnvisie. Begin maart ofzo zou die er zijn?quote:Op zondag 13 februari 2022 13:59 schreef KingRadler het volgende:
Leuk die versoepelingen, ik wil een langer termijn planning tot eind van het jaar.
Wat als?
Ik verwacht een heleboel algemeenheden, overigens."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Die Pagel zegt hier toch niet zoveel vreemds? Betere ventilatie, globale vaccinatie-uitrol, niet alleen aan je eigen rijke westerse wereldje denken, structurele aanpak van bezettings- en financieringsproblematiek in de zorg, globale monitoring van varianten en alleen dán maatregelen als er weer eens een uitbraak is. Dat zijn nu juist de dingen waar je inderdaad op lange termijn aan moet denken, in plaats van het ad-hoc gezever waar we hier mee bezig zijn.quote:Op zondag 13 februari 2022 13:48 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[ twitter ]
Ook met omicron en vaccinaties is terug naar normaal veel te spannend. Die angstige wittejassenclub is kennelijk een internationaal iets dat elkaar ook maar blijft bevestigen, een knakker als deze wordt bijvoorbeeld ook door Marion regelmatig gequote.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
De lange termijn moet gewoon zijn weer normaal doen met z'n allen, een booster aanbieden voor risico-groepers ergens in augustus/september en alleen terug naar (zware) maatregelen als het echt crisis is.quote:Op zondag 13 februari 2022 14:00 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik ben ook benieuwd naar die langetermijnvisie. Begin maart ofzo zou die er zijn?
Ik verwacht een heleboel algemeenheden, overigens.![]()
Gaat me vooral over de winter. Wat de plannen dan zijn. Welke maatregelen willen ze achter de hand houden, waar sturen ze op. Etc.quote:Op zondag 13 februari 2022 14:04 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
De lange termijn moet gewoon zijn weer normaal doen met z'n allen, een booster aanbieden voor risico-groepers ergens in augustus/september en alleen terug naar (zware) maatregelen als het echt crisis is.
Welke doelen (want die zijn nu veranderd), welke middelen, dat soort zaken."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Gaan we niet doen. Te ingewikkeld.quote:Op zondag 13 februari 2022 13:58 schreef THEFXR het volgende:
een ding zie ik totaal nergens terugkomen en dat is de uitbreiding van de IC capaciteit.
Miljoenen mensen algemene beperkingen en maatregelen opleggen vinden we de betere makkelijkere keuze.![]()
Wat als wat? Wat als dit het is, dan is het goed toch? Wat als we ineens een zwaardere variant krijgen? Dan kunnen de plannen weer omgegooid worden. Wat als we een 100% werkend vaccin krijgen?quote:Op zondag 13 februari 2022 13:59 schreef KingRadler het volgende:
Leuk die versoepelingen, ik wil een langer termijn planning tot eind van het jaar.
Wat als?
Leuk zo'n langetermijnplanning, maar het kan nu nog alle kanten op.![]()
Het gaat dan ook niet om een langetermijnplanning, maar om een langetermijnstrategie.quote:Op zondag 13 februari 2022 14:08 schreef BillDauterive het volgende:
Wat als wat? Wat als dit het is, dan is het goed toch? Wat als we ineens een zwaardere variant krijgen? Dan kunnen de plannen weer omgegooid worden. Wat als we een 100% werkend vaccin krijgen?
Leuk zo'n langetermijnplanning, maar het kan nu nog alle kanten op.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Ik mag toch verwachten dat een normale regering ook over what if scenario's nadenkt. Het ene scenario is namelijk waarschijnlijker dan het andere.quote:Op zondag 13 februari 2022 14:08 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Wat als wat? Wat als dit het is, dan is het goed toch? Wat als we ineens een zwaardere variant krijgen? Dan kunnen de plannen weer omgegooid worden. Wat als we een 100% werkend vaccin krijgen?
Leuk zo'n langetermijnplanning, maar het kan nu nog alle kanten op."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
heb ergens gelezen dat de CEO van Moderna zijn aandelen heeft gedumpt en zijn twitter heeft verwijderd.
https://drimble.nl/dossie(...)ount-verwijderd.html![]()
Nee ik bedoel hoe jij nu nog aankijkt tegen zaken als een winterslaap voor bepaalde sectoren. Zoals Koopmans en consorten voorstellen. Meen me te herinneren dat jij daar niet tegen was. Ben wel benieuwd hoe je dat nu ziet, met omikron enz.quote:Op zondag 13 februari 2022 13:54 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik zie dat uitgestelde zorg niet echt snel ingehaald wordt.
Dus ja, voorlopig is dat het nieuwe normaal en de nieuwe realiteit. Een jaar wachttijd voor een operatie enzo.
Of bedoel je dat niet?![]()
Dit. En formuleer duidelijke doelstellingen over wat we met eventuele maatregelen willen bereiken. Dat is allemaal veel te vrijblijvend nu.quote:Op zondag 13 februari 2022 14:04 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
De lange termijn moet gewoon zijn weer normaal doen met z'n allen, een booster aanbieden voor risico-groepers ergens in augustus/september en alleen terug naar (zware) maatregelen als het echt crisis is.
Je moet de maatregelen ook niet constant als een zwaard boven de samenleving laten hangen, zoals die Bleeker eigenlijk suggereert. Want dan kan je nog steeds niets plannen.![]()
Die man wordt gecompenseerd in aandelen, natuurlijk worden die ook verkocht. Als er een giga-complot achter zou zitten, dan was het verwijderen van zijn Twitter-account wel het laatste waar hij mee bezig zou zijn.quote:Op zondag 13 februari 2022 14:11 schreef THEFXR het volgende:
heb ergens gelezen dat de CEO van Moderna zijn aandelen heeft gedumpt en zijn twitter heeft verwijderd.
https://drimble.nl/dossie(...)ount-verwijderd.htmlWhen government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
als het goed gaat, doe je zulke dingen niet.quote:Op zondag 13 februari 2022 14:19 schreef nostra het volgende:
[..]
Die man wordt gecompenseerd in aandelen, natuurlijk worden die ook verkocht. Als er een giga-complot achter zou zitten, dan was het verwijderen van zijn Twitter-account wel het laatste waar hij mee bezig zou zijn.![]()
Ik ga er niet vanuit dat het de komende winter significant anders gaat zijn, namelijk dat er geprobeerd wordt zo lang mogelijk geen maatregelen te nemen, tot het punt dat ziekenhuizen dusdanig aan de bel trekken dat het niet meer gaat.quote:Op zondag 13 februari 2022 14:06 schreef capricia het volgende:
[..]
Gaat me vooral over de winter. Wat de plannen dan zijn. Welke maatregelen willen ze achter de hand houden, waar sturen ze op. Etc.
Welke doelen (want die zijn nu veranderd), welke middelen, dat soort zaken.
Of dat ook daadwerkelijk gaat gebeuren weet niemand, maar ik zou er maar vanuit gaan dat wanneer code zwart weer in beeld komt, er ook weer maatregelen zullen volgen.![]()
Er staat een rijtje met insider-transacties bij die optellen tot het verkopen van $ 10 miljoen vanaf begin 2021. Weinig speciaals aan.quote:Op zondag 13 februari 2022 14:20 schreef THEFXR het volgende:
[..]
als het goed gaat, doe je zulke dingen niet.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Als Code Zwart dan maar niet weer te pas en te onpas wordt geroepen. Die term is aan de nodige inflatie onderhevig geraakt de laatste 2 jaar.quote:Op zondag 13 februari 2022 14:20 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik ga er niet vanuit dat het de komende winter significant anders gaat zijn, namelijk dat er geprobeerd wordt zo lang mogelijk geen maatregelen te nemen, tot het punt dat ziekenhuizen dusdanig aan de bel trekken dat het niet meer gaat.
Of dat ook daadwerkelijk gaat gebeuren weet niemand, maar ik zou er maar vanuit gaan dat wanneer code zwart weer in beeld komt, er ook weer maatregelen zullen volgen.![]()
Ik zou denken dat wanneer de IC-bedden weer op dreigen te raken en er weer operates moeten worden uitgesteld, het op zich wel terecht is om te kijken of er iets moet gebeuren.quote:Op zondag 13 februari 2022 14:25 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Als Code Zwart dan maar niet weer te pas en te onpas wordt geroepen. Die term is aan de nodige inflatie onderhevig geraakt de laatste 2 jaar.
Het beste zou natuurlijk zijn als er actief wordt geprobeerd dat scenario van te voren te voorkomen, maar of dat erin zit weet ik ook niet.![]()
Indien nodig kunnen we ook een spertijd overwegen. Dan mag men bijvoorbeeld enkel tussen 13.00 en 15.00 naar buiten.quote:
Groet,
Ferd![]()
wie is dat,joh?quote:Op zondag 13 februari 2022 14:31 schreef Oriente het volgende:
[..]
Indien nodig kunnen we ook een spertijd overwegen. Dan mag men bijvoorbeeld enkel tussen 13.00 en 15.00 naar buiten.
Groet,
Ferd![]()
Een permanente winterslaap voor bepaalde sectoren? Kan me niet herinneren daar perse voorstander van te zijn. Ik ga overigens op voorhand in een pandemie ook geen maatregelen uitsluiten.quote:Op zondag 13 februari 2022 14:14 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Nee ik bedoel hoe jij nu nog aankijkt tegen zaken als een winterslaap voor bepaalde sectoren. Zoals Koopmans en consorten voorstellen. Meen me te herinneren dat jij daar niet tegen was. Ben wel benieuwd hoe je dat nu ziet, met omikron enz.
Maar dat bepaalde aspecten in de maatschappij voorlopig (semi permanent) veranderd zijn, lijkt me wel duidelijk. En dat de ene persoon meer moeite heeft hiermee dan de ander, ook.
En over langdurige veranderingen:
- daling van vertrouwen in de overheid
- mensen die in een compleet ander paradigma zijn gaan leven
Ik denk niet dat dat zo hersteld is.
En ja. Ik denk dat de coronapandemie wel degelijk lange termijn effecten heeft op onze maatschappij en samenleving.
En jij?"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Heel simpel. Volgens mij plande Moderna om 2025 hun eerste product naar de markt te brengen. De koers was zo'n $ 20,00 bij de start van de pandemie. Toen kwam er onverwachte een klapper, het coronavaccin. Koers naar $ 450 op het hoogtepunt. Dik +1800%. Nu is er nog $ 161,- van de koers over. Met corona die op zijn einde loopt en nieuwe inkomstenbronnen nog enkele jaren weg, ben je een dief van je eigen portemonnee als je blijft zitten.quote:Op zondag 13 februari 2022 14:20 schreef THEFXR het volgende:
[..]
als het goed gaat, doe je zulke dingen niet.![]()
blij dat hun ook het einde zienquote:Op zondag 13 februari 2022 14:31 schreef maan_man het volgende:
[..]
Heel simpel. Volgens mij plande Moderna om 2025 hun eerste product naar de markt te brengen. De koers was zo'n $ 20,00 bij de start van de pandemie. Toen kwam er onverwachte een klapper, het coronavaccin. Koers naar $ 450 op het hoogtepunt. Dik +1800%. Nu is er nog $ 161,- van de koers over. Met corona die op zijn einde loopt en nieuwe inkomstenbronnen nog enkele jaren weg, ben je een dief van je eigen portemonnee als je blijft zitten.![]()
Dat is echt fantastisch!quote:Op zondag 13 februari 2022 14:31 schreef maan_man het volgende:
[..]
Koers naar $ 450 op het hoogtepunt.![]()
Misschien dat dit meer in POL thuishoort maar ik denk ook dat dit de effecten zijn waar we na deze pandemie nog het meest van gaan merken. Mensen (zowel binnen als buiten de politiek) die zich toch vooral 'gehoord' willen voelen, met steeds extremere gedachtes (zowel aan de linkse als de rechtse kant van het spectrum) die er uiteindelijk voor gaan zorgen dat de filmpjes van debatten spektakel worden om naar te kijken en er uiteindelijk jack-shit bereikt wordt in onze polderpolitiek omdat we overal maar weer halfbakken compromissen moeten gaan sluiten met wat van die one-issue-partijen die steeds populairder worden.quote:Op zondag 13 februari 2022 14:31 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik kijk er nu al naar uit.
![]()
Ben benieuwd naar de gemeente raadsverkiezingen of die invloed gaan hebben op lokaal beleid.
Mensen met andere visie en realiteit.![]()
Laatste update: 13-02-2022 - 15:16
Totaal aantal besmettingen: 60227
Gemeentes met +5 besmettingen:
2027 Amsterdam
1532 Rotterdam
1483 Utrecht
1407 Groningen
1384 's-Gravenhage
833 Nijmegen
751 Enschede
728 Arnhem
658 Apeldoorn
632 Tilburg
584 Haarlem
573 Eindhoven
562 Amersfoort
560 Leeuwarden
553 Zwolle
522 Almere
514 Leiden
510 Emmen
508 Breda
496 Deventer
451 's-Hertogenbosch
447 Zaanstad
437 Haarlemmermeer
437 Zoetermeer
431 WestlandSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er:
0 gemeentes met 0 besmettingen
0 gemeentes met 1 besmettingen
2 gemeentes met 2-4 besmettingen
0 gemeentes met 5 besmettingen
Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.wegmetdetestwet.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.wegmetdetestwet.nl/total.php![]()
quote:Op zondag 13 februari 2022 15:16 schreef Zipportal het volgende:
Laatste update: 13-02-2022 - 15:16
Totaal aantal besmettingen: 60227
Gemeentes met +5 besmettingen:
2027 Amsterdam
1532 Rotterdam
1483 Utrecht
1407 Groningen
1384 's-Gravenhage
833 Nijmegen
751 Enschede
728 Arnhem
658 Apeldoorn
632 Tilburg
584 Haarlem
573 Eindhoven
562 Amersfoort
560 Leeuwarden
553 Zwolle
522 Almere
514 Leiden
510 Emmen
508 Breda
496 Deventer
451 's-Hertogenbosch
447 Zaanstad
437 Haarlemmermeer
437 Zoetermeer
431 WestlandCorona naar de Keuken Kampioen Divisie.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er:
0 gemeentes met 0 besmettingen
0 gemeentes met 1 besmettingen
2 gemeentes met 2-4 besmettingen
0 gemeentes met 5 besmettingen
Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.wegmetdetestwet.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.wegmetdetestwet.nl/total.php![]()
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic![]()
Haha echt niemand geeft nog ene neuk om die cijfers hé. Van 5 pagina's binnen 5 minuten na de cijfers naar 2 posts. Erg mooi.![]()
Ik denk dat het uiteindelijk allemaal wel meevalt. Er zal wellicht iets meer thuis worden gewerkt en er zal wat meer focus blijven op ziekte en gezondheid, dus niet meer zwaar verkouden maar de zaak enzo.quote:Op zondag 13 februari 2022 14:31 schreef capricia het volgende:
[..]
Een permanente winterslaap voor bepaalde sectoren? Kan me niet herinneren daar perse voorstander van te zijn. Ik ga overigens op voorhand in een pandemie ook geen maatregelen uitsluiten.
Maar dat bepaalde aspecten in de maatschappij voorlopig (semi permanent) veranderd zijn, lijkt me wel duidelijk. En dat de ene persoon meer moeite heeft hiermee dan de ander, ook.
Ik denk niet dat dat zo hersteld is.
En ja. Ik denk dat de coronapandemie wel degelijk lange termijn effecten heeft op onze maatschappij en samenleving.
En jij?
Verder verwacht ik er weinig van. De maatregelen, en vooral social distancing, staan simpelweg te ver af van het natuurlijk gedrag van de mens.
Ik maak me inderdaad wel zorgen om de daling van vertrouwen in de overheid, maar dat was al langer aan de gang. Ze moeten daar wel iets mee want dat kan nog wel eens lelijk worden anders.![]()
dat heb ik nergens gesteldquote:Op zondag 13 februari 2022 12:36 schreef falling_away het volgende:
[..]
Ik vind jouw verwachting dat als een lockdown in een grondwet verboden zou worden dat deze dan ook nooit meer zal plaatsvinden te simpel. Volgens mij is een lockdown sowieso al ongrondwettelijk.
Trouwens, het is geen theorie van mij, het is hoe het echt gegaan is!![]()
Enige interessante is nog om te horen wanneer we van alle regels af zijn, de cijfers, who cares....quote:Op zondag 13 februari 2022 15:20 schreef Oriente het volgende:
Haha echt niemand geeft nog ene neuk om die cijfers hé. Van 5 pagina's binnen 5 minuten na de cijfers naar 2 posts. Erg mooi.![]()
Waar zaten we volgens de modellen ondertussen? 3000 man in het ziekenhuis?quote:Op zondag 13 februari 2022 15:48 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Enige interessante is nog om te horen wanneer we van alle regels af zijn, de cijfers, who cares....![]()
Dinsdag perscoquote:Op zondag 13 februari 2022 15:48 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Enige interessante is nog om te horen wanneer we van alle regels af zijn, de cijfers, who cares....Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.![]()
Weekcijfers namens het FOK!-OMT:
Patiënten met een Covid-19 infectie op IC afdelingen van de Nederlandse ziekenhuizen:
daling: 15,2%
Patiënten met een Covid-19 infectie op Verpleegafdelingen van de Nederlandse ziekenhuizen:
stijging: 15,0%
Instroom patiënten met een Covid-19 infectie op IC afdelingen van de Nederlandse ziekenhuizen:
daling: 7,6%
Instroom patiënten met een Covid-19 infectie op Verpleegafdelingen van de Nederlandse ziekenhuizen:
stijging: 4,9%
Uitstroom patiënten met een Covid-19 infectie op IC afdelingen van de Nederlandse ziekenhuizen:
stijging: 19,4%
Uitstroom patiënten met een Covid-19 infectie op Verpleegafdelingen van de Nederlandse ziekenhuizen:
stijging: 8,3%
Sterftegevallen gerelateerd aan een Covid-19 infectie
stijging: 10,8%
Leeftijdsgroepen Covid-19 patiënten op de IC afdelingen
Leeftijdsgroepen Covid-19 patiënten op de Verpleegafdelingen
Het FOK! OMT wenst u waar u ook verblijft en wat uw persoonlijke omstandigheid ook is, een mooie zondag toe. (en hoopt dat dit een van de laatste keren is dat de weekcijfers worden gepresenteerd).
@_serial_ @Zipportal @Lenny_Leonard![]()
Het beste is om nog een paar maandjes mondmaskers te dragen, je weet maar nooit. Er reizen ook oma's met de bus.quote:Op zondag 13 februari 2022 15:48 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Enige interessante is nog om te horen wanneer we van alle regels af zijn, de cijfers, who cares....![]()
Zaterdag 5 februari
https://nos.nl/l/2415805
Het kan nog weken duren voordat de piek is bereikt!
Dinsdag 8 februari
We gaan richting de piek
https://nos.nl/l/2416334![]()
quote:Op zondag 13 februari 2022 16:03 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het beste is om nog een paar maandjes mondmaskers te dragen, je weet maar nooit. Er reizen ook oma's met de bus.Isn't it ironic, don't you think
Wordt dat model nog bijgewerkt hoever het RIVM er naast zat?
Edit: gevondenwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Op dit moment voor zaken in Tampa(Florida).
Hier is covid-19 totaal verdwenen. Geen mondkapjes, lekker handen schudden, alles open. Heerlijk![]()
21 mensen het ziekenhuis in in Eindhoven?quote:They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Zal wel achterstallige registratie zijnquote:Op zondag 13 februari 2022 16:21 schreef speknek het volgende:
[..]
21 mensen het ziekenhuis in in Eindhoven?wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Marion Koopmans heeft hier wel een mening over.quote:Op zondag 13 februari 2022 16:18 schreef patrickt37 het volgende:
Op dit moment voor zaken in Tampa(Florida).
Hier is covid-19 totaal verdwenen. Geen mondkapjes, lekker handen schudden, alles open. Heerlijk![]()
Marion moet weer lekker met reageerbuisjes gaan werken en niet proberen om het sociale gedrag van de samenleving te blijven sturen.quote:Op zondag 13 februari 2022 16:24 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Marion Koopmans heeft hier wel een mening over.![]()
Lol, zo chanant.quote:Op zondag 13 februari 2022 16:18 schreef _serial_ het volgende:
Edit: gevonden
[ twitter ]Go hard or go home![]()
Vanmorgen met een grote groep getraind en voor het eerst dat echt niemand het over corona had. Iemand die vroeg even hoe het met mij was omdat we elkaar niet meer hadden gesproken na mijn besmetting en heb gezegd dat mijn long covid vd week wordt opgelost met hypotherapie maar verder bestond het gewoon niet meer.
Man, wat fantastisch, de leven.
Go hard or go home![]()
Al dan niet door de Chinese staat gesponsord.quote:Op zondag 13 februari 2022 16:24 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Marion Koopmans heeft hier wel een mening over.![]()
Mooi. Ik ga vanaf dinsdag helemaal kappen met dat mondkapje. Ik hoor het allemaal wel. Zelf ook niet over Corona beginnen.quote:Op zondag 13 februari 2022 16:32 schreef Noek het volgende:
Vanmorgen met een grote groep getraind en voor het eerst dat echt niemand het over corona had. Iemand die vroeg even hoe het met mij was omdat we elkaar niet meer hadden gesproken na mijn besmetting en heb gezegd dat mijn long covid vd week wordt opgelost met hypotherapie maar verder bestond het gewoon niet meer.
Man, wat fantastisch, de leven.![]()
Nee, het einde van de pandemie is in zicht, evenzo cijfertijd.quote:Op zondag 13 februari 2022 16:03 schreef KingRadler het volgende:
De cijfers gaan straks in de lente en zomer in winterslaap.
In de herfst worden ze weer wakker.![]()
quote:Op zondag 13 februari 2022 16:18 schreef _serial_ het volgende:
[ twitter ]![]()
![]()
Mijn 3 jarige kleuter kan nog een betrouwbaarder model tekenen.quote:Op zondag 13 februari 2022 16:18 schreef _serial_ het volgende:
[ twitter ]![]()
Op naar de 5000quote:Op zondag 13 februari 2022 15:58 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Waar zaten we volgens de modellen ondertussen? 3000 man in het ziekenhuis?![]()
![]()
Weer een bewijs dat het geen 'deskundigen' zijn die je de feiten geven, ongeacht de politieke situatie.quote:
Je kunt ze echt niet vertrouwen.![]()
Ja, hadden we maar geluisterd naar mensen die geen deskundigheid hebben op het gebied van epidemiologie en virologie!quote:Op zondag 13 februari 2022 17:12 schreef Confetti het volgende:
[..]
Weer een bewijs dat het geen 'deskundigen' zijn die je de feiten geven, ongeacht de politieke situatie.
Je kunt ze echt niet vertrouwen.![]()
Nee, maar ook niet blind achter 'deskundigen' aanlopen omdat zij ook politieke, logistieke en maatschappelijke belangen mee laten wegen bij de vraag: hoe ernstig is het virus?quote:Op zondag 13 februari 2022 17:16 schreef Momo het volgende:
[..]
Ja, hadden we maar geluisterd naar mensen die geen deskundigheid hebben op het gebied van epidemiologie en virologie!
Het is niet een puur wetenschappelijke bron van informatie. Het RIVM al helemaal niet.![]()
Je moet niet naar experts luisteren, maar wel naar mensen met veel verstand. Stable geniuses. Ik nam op aanraden elke dag een beetje hydroxychloroquine en ben niet ziek geworden of overleden. Tremendous success, the very best!quote:Op zondag 13 februari 2022 17:16 schreef Momo het volgende:
[..]
Ja, hadden we maar geluisterd naar mensen die geen deskundigheid hebben op het gebied van epidemiologie en virologie!![]()
Dat er fouten zijn gemaakt door allerlei mensen lijkt me evident. Maar blijf dan niet halsstarrig vasthouden aan foutieve inschattingen uit het verleden en erken gewoon dat de meeste maatregelen - zo niet alle - intussen overbodig zijn geworden.![]()
Het is iig apart dat de deskundigen meerdere scenario's verwachten en het in officiële berichtgeving / voorlichting / briefing aan de 2e kamer dit niet vertellen.
Er zullen vast wel capabele mensen zitten maat het RIVM is meer een propaganda machine/spreekbuis van het ministerie van volksgezondheid dan een onafhankelijk instituut.![]()
Als de realiteit met van alles open nog onder het " volledige lockdown " scenario zit ben je wel af ja.quote:Op zondag 13 februari 2022 17:24 schreef WheeledWarrior het volgende:
Dat er fouten zijn gemaakt door allerlei mensen lijkt me evident. Maar blijf dan niet halsstarrig vasthouden aan foutieve inschattingen uit het verleden en erken gewoon dat de meeste maatregelen - zo niet alle - intussen overbodig zijn geworden.![]()
Lekker vanaf je gmail accountje, mooi man.quote:When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Dat je verder de slechte scenario's niet direct met het volk deelt, lijkt me logisch. Er zullen wel meer dingen afgewend zijn waar we geen weet van hebben.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Dat is het hem idd, er is geen weldenkend mens die politici verwijt maatregelen te hebben genomen in onzekere tijden.quote:Op zondag 13 februari 2022 17:24 schreef WheeledWarrior het volgende:
Dat er fouten zijn gemaakt door allerlei mensen lijkt me evident. Maar blijf dan niet halsstarrig vasthouden aan foutieve inschattingen uit het verleden en erken gewoon dat de meeste maatregelen - zo niet alle - intussen overbodig zijn geworden.
Er zijn echter wel mensen die, nadat er bewijs naar boven is gekomen dat ze met wetenschappelijk advies hun reet hebben afgeveegd om kunstmatig draagvlak te creeren en nu nog steeds liegen om geen gezichtsverlies te lopen maatregelen hebben doorgedrukt die nutteloos waren, daar iets van vinden.
En die mensen zijn geen wApPie.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!![]()
Toen de modelleurs in beeld kwam, werd het echter schering en inslag om een zo negatief mogelijk beeld naar buiten te brengen.quote:Op zondag 13 februari 2022 17:29 schreef nostra het volgende:
Dat je verder de slechte scenario's niet direct met het volk deelt, lijkt me logisch. Er zullen wel meer dingen afgewend zijn waar we geen weet van hebben.![]()
Eerste lockdown voorjaar 2020 was begrijpelijk. Dat we eind 2020 iets moesten doen ook.quote:Op zondag 13 februari 2022 17:32 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dat is het hem idd, er is geen weldenkend mens die politici verwijt maatregelen te hebben genomen in onzekere tijden.
Er zijn echter wel mensen die, nadat er bewijs naar boven is gekomen dat ze met wetenschappelijk advies hun reet hebben afgeveegd om kunstmatig draagvlak te creeren en nu nog steeds liegen om geen gezichtsverlies te lopen maatregelen hebben doorgedrukt die nutteloos waren, daar iets van vinden.
En die mensen zijn geen wApPie.
Het is bij mij wel gekanteld rondom de avondklok. Op flinterdun bewijs 3(!) maanden in stand gehouden, daar vond ik wel wat van. De trage start van de vaccinatiecampagne, mede waardoor we de hele winter 20/21 met maatregelen zaten, was ook niet zo fraai.
De paniek na Dansen met Jansen afgelopen zomer was onnodig. De lockdown van deze winter ook. Laat ze aub nu niet weer dezelfde fouten maken en nog maandenlang allerlei micromanagement aanhouden.![]()
In de arena kunnen ze er ook wat van hoor
Mondkapjes, CTB en ID check, afstand houden etc.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Ze hebben daar veel ervaring uit het verre verleden.quote:Op zondag 13 februari 2022 17:38 schreef DonDruiper het volgende:
Mondkapjes, CTB en ID check, afstand houden etc.![]()
Evenstar
![]()
Also known as Kyran or Theoden![]()
Precies.quote:Op zondag 13 februari 2022 17:36 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Eerste lockdown voorjaar 2020 was begrijpelijk. Dat we eind 2020 iets moesten doen ook.
Het is bij mij wel gekanteld rondom de avondklok. Op flinterdun bewijs 3(!) maanden in stand gehouden, daar vond ik wel wat van. De trage start van de vaccinatiecampagne, mede waardoor we de hele winter 20/21 met maatregelen zaten, was ook niet zo fraai.
De paniek na Dansen met Jansen afgelopen zomer was onnodig. De lockdown van deze winter ook. Laat ze aub nu niet weer dezelfde fouten maken en nog maandenlang allerlei micromanagement aanhouden.
Diegenen die hier al sinds februari 2020 posten weten ook wel dat ik bijvoorbeeld een fel voorstander was van maatregelen. Het liefst zo snel en zo streng mogelijk. Dat is na de winter van 20/21 wel veranderd, want de noodzaak was gewoon niet zo hoog meer en er waren genoeg andere wegen die men kon bewandelen.![]()
Dat dus, ik was in het prille begin ook "bang" heb mijn boodschappen schoongemaakt, voor 2 jaar aan vitamine D aan mijn vader gegeven, overal netjes mijn mondkap opgedaan etc.quote:Op zondag 13 februari 2022 17:36 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Eerste lockdown voorjaar 2020 was begrijpelijk. Dat we eind 2020 iets moesten doen ook.
De paniek na Dansen met Jansen afgelopen zomer was onnodig. De lockdown van deze winter ook. Laat ze aub nu niet weer dezelfde fouten maken en nog maandenlang allerlei micromanagement aanhouden.
Maar relatief snel kwamen er al cijfers naar boven dat het opzich allemaal wel meeviel, behalve als je in een risicogroep viel.
Vanaf dat moment ben ik voorstander geweest van beschermen van zwakkeren en toen het beschikbaar was, vaccineren van die zwakkeren. En meer en meer werd ik tegenstander van algemene maatregelen.
En nu achteraf ook nog eens blijkt dat ze over heel veel dingen gewoon gelogen hebben, snap ik niet dat er alsnog mensen zijn die nu nog pleiten voor maatregelen.
Maar over een paar weken zal je opeens niemand meer zien posten dat ze pro maatregelen waren, die mensen waren eigenlijk ook tegen hoor, ondanks alle oorlogstaal die ze hebben gepost.
We have the receipts.A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!![]()
Evenstar
![]()
Die verslagen bevestigen wel echt wat velen hier al dachten. Maandenlang lopen downplayer, steeds te soft zijn, steeds uitgaan van een best case scenario en dan weer helemaal verbaasd zijn als hun best case scenario niet uitkwam. Kan hier echt boos om worden.HALVERWEGE FEBRUARI 2020 hadden ze al flinke aanwijzingen dat besmettingen plaats konden vinden voor de symptomen. Verdomme zeg .....quote:Uit het vergaderverslag blijkt verder dat er bij het RIVM halverwege februari al sterke aanwijzingen zijn dat besmette mensen anderen kunnen besmetten vóórdat ze ziek worden.
Nu zijn ze precies het tegenovergestelde aan het doen. Constant bang maken, constant zeuren over details, niet willen inzien dat de situatie veranderd is en de burgers economisch,fysiek en mentaal lastig blijven vallen met onnodige maatregelen.![]()
Die hele poppenkast kan net zo goed de prullenbak in. Alleen maar ergernis.quote:Op zondag 13 februari 2022 17:38 schreef DonDruiper het volgende:
Mondkapjes, CTB en ID check, afstand houden etc.![]()
Evenstar
![]()
Positie van het RIVM en Rutte is echt niet meer houdbaar hoor.![]()
Van die laatste is het dat al sinds vorig jaar januari niet meer, maar ik vraag me zo langzamerhand af wat er voor nodig is om hem weg te krijgen.quote:Op zondag 13 februari 2022 17:46 schreef Evenstar het volgende:
Positie van het RIVM en Rutte is echt niet meer houdbaar hoor.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Zo zit/zat ik er ook in.quote:Op zondag 13 februari 2022 17:44 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dat dus, ik was in het prille begin ook "bang" heb mijn boodschappen schoongemaakt, voor 2 jaar aan vitamine D aan mijn vader gegeven, overal netjes mijn mondkap opgedaan etc.
Maar relatief snel kwamen er al cijfers naar boven dat het opzich allemaal wel meeviel, behalve als je in een risicogroep viel.
Vanaf dat moment ben ik voorstander geweest van beschermen van zwakkeren en toen het beschikbaar was, vaccineren van die zwakkeren. En meer en meer werd ik tegenstander van algemene maatregelen.
En nu achteraf ook nog eens blijkt dat ze over heel veel dingen gewoon gelogen hebben, snap ik niet dat er alsnog mensen zijn die nu nog pleiten voor maatregelen.
Maar over een paar weken zal je opeens niemand meer zien posten dat ze pro maatregelen waren, die mensen waren eigenlijk ook tegen hoor, ondanks alle oorlogstaal die ze hebben gepost.
We have the receipts.zie email 27 oktober![]()
Haha. Rutte gaat gewoon door. Wie gaat hem wegstemmen dan?quote:Op zondag 13 februari 2022 17:46 schreef Evenstar het volgende:
Positie van het RIVM en Rutte is echt niet meer houdbaar hoor.
Wel volledig eens hoor. Maar die vent overleeft alles.![]()
Evenstar
![]()
Dit viel mij twee dagen geleden ook al op jaquote:Op zondag 13 februari 2022 16:18 schreef _serial_ het volgende:
[ twitter ]De huidige cijfers zijn nog lager dan in de beschreven situatie met strenge maatregelen (zonder versoepelingen) en daar weer de gunstigste versie van
![]()
![]()
Een aangenomen motie van wantrouwen. Maar ik denk dat D66 en CDA nieuwe verkiezingen niet aan durven. Dus modderen we voort.quote:Op zondag 13 februari 2022 17:49 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Van die laatste is het dat al sinds vorig jaar januari niet meer, maar ik vraag me zo langzamerhand af wat er voor nodig is om hem weg te krijgen.![]()
Evenstar
![]()
Eerlijk is eerlijk, heb lang gedacht dat Rutte het goed deed en zag ook niet in wie het dan anders had moeten doen. Het is een kut situatie, maar dit gaat nu wel erg ver. Het is niet één klein foutje, leugentje of wat dan ook meer .....quote:Op zondag 13 februari 2022 17:49 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Van die laatste is het dat al sinds vorig jaar januari niet meer, maar ik vraag me zo langzamerhand af wat er voor nodig is om hem weg te krijgen.
Zei het laatst ook al, ben blij dat ik voorlopig niet meer ga stemmen in Nederland, want ik zou niet weten wat .....![]()
Snel 1G invoeren!quote:Op zondag 13 februari 2022 17:50 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Dit viel mij twee dagen geleden ook al op jaDe huidige cijfers zijn nog lager dan in de beschreven situatie met strenge maatregelen (zonder versoepelingen) en daar weer de gunstigste versie van
zie email 27 oktober![]()
Ik heb aan het begin in maart 2020 ook de deurklinken in mijn toenmalige wooncomplex alleen aangeraakt met een tissue om mijn hand, net als de klep van de ondergrondse vuilcontainer. En met de elleboog de knop van de verkeerslichten induwen bij het wandelen/fietsen.quote:Op zondag 13 februari 2022 17:44 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dat dus, ik was in het prille begin ook "bang" heb mijn boodschappen schoongemaakt, voor 2 jaar aan vitamine D aan mijn vader gegeven, overal netjes mijn mondkap opgedaan etc.
We have the receipts.
Good times![]()
![]()
Nooit VVD gestemd. Maar wellicht komt Omtzigt met een eigen partij. Anders misschien Eerdmans, bij gebrek aan beter.quote:Op zondag 13 februari 2022 17:52 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Eerlijk is eerlijk, heb lang gedacht dat Rutte het goed deed en zag ook niet in wie het dan anders had moeten doen. Het is een kut situatie, maar dit gaat nu wel erg ver. Het is niet één klein foutje, leugentje of wat dan ook meer .....
Zei het laatst ook al, ben blij dat ik voorlopig niet meer ga stemmen in Nederland, want ik zou niet weten wat .....![]()
Evenstar
![]()
RIVM heeft dus in het begin gezegd "dit is niet makkelijk op te lossen, communiceer naar de bevolking en mobiliseer ze" en de regering heeft dat genegeerd en gekozen voor downplay beleid.
Dit is dus waar het ook fout gaat ... Het RIVM is zogenaamd onafhankelijk, maar rapporteert alleen maar richting VWS en dan kan VWS gewoon er de kont mee afvegen.![]()
Dat zelfde heb ik ook hoor, er is geen enkele partij waar ik (iig voornamelijk) achter kan staan, Baudet zegt dingen waar ik het mee eens ben en totaal doorgeflipte dingen waar ik nooit achter kan staan, Wilders hetzelfde.quote:Op zondag 13 februari 2022 17:52 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Eerlijk is eerlijk, heb lang gedacht dat Rutte het goed deed en zag ook niet in wie het dan anders had moeten doen. Het is een kut situatie, maar dit gaat nu wel erg ver. Het is niet één klein foutje, leugentje of wat dan ook meer .....
Zei het laatst ook al, ben blij dat ik voorlopig niet meer ga stemmen in Nederland, want ik zou niet weten wat .....
VVD was altijd mijn partij, maar dat kan ik al helemaal niet meer verantwoorden, En linkse partijen hebben ook echt wel prima punten soms, maar die zijn in hun kernwaarden weer 180 graden van mijn beeld.
Politiek is kut.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!![]()
Dat mag hoor. Maar wat niet mag is gewoon liegen…quote:Op zondag 13 februari 2022 17:55 schreef Evenstar het volgende:
RIVM heeft dus in het begin gezegd "dit is niet makkelijk op te lossen, communiceer naar de bevolking en mobiliseer ze" en de regering heeft dat genegeerd en gekozen voor downplay beleid.
Dit is dus waar het ook fout gaat ... Het RIVM is zogenaamd onafhankelijk, maar rapporteert alleen maar richting VWS en dan kan VWS gewoon er de kont mee afvegen.zie email 27 oktober![]()
Dat heb ik ook wel een aantal jaar gedacht, al was dat pre-corona. Maar als je eenmaal door hebt op welke manier Rutte politiek bedrijft, dan klopt er ook echt niets meer van.quote:Op zondag 13 februari 2022 17:52 schreef Evenstar het volgende:
Eerlijk is eerlijk, heb lang gedacht dat Rutte het goed deed en zag ook niet in wie het dan anders had moeten doen.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Het is wel erg moeilijk gewoon transparant te zijn zo blijkt.
Als je vragen krijgt uit de bevolking over een virusje in China, vind ik het ongelofelijk dom om te doen alsof er niets aan de hand is terwijl je dus wel degelijk beter wist.![]()
Evenstar
![]()
Precies dat ja.quote:Op zondag 13 februari 2022 17:58 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dat zelfde heb ik ook hoor, er is geen enkele partij waar ik (iig voornamelijk) achter kan staan, Baudet zegt dingen waar ik het mee eens ben en totaal doorgeflipte dingen waar ik nooit achter kan staan, Wilders hetzelfde.
VVD was altijd mijn partij, maar dat kan ik al helemaal niet meer verantwoorden, En linkse partijen hebben ook echt wel prima punten soms, maar die zijn in hun kernwaarden weer 180 graden van mijn beeld.
Politiek is kut.
Baudet is sowieso compleet gestoord. Gevaarlijk zelfs.
Wilders kan soms nuttige dingen zeggen en de vinger op de zere plek zeggen, maar is niet iemand waar je op kan bouwen of iemand die een land kan leiden.
VVD was ook altijd mijn partij, maar dat gaat ook niet meer op. D66 heb ik wel eens gestemd, maar ook dat is niet meer wat het is geweest en Kaag is echt een walgelijk persoon. SP zal ik niet snel stemmen, want kernwaarden zitten heel ver van die van mij.
Blijven GL en PvdA over van de grotere partijen en daar sta ik ook niet om te springen. Nou ja, not my problem voorlopigMoet maar eens verdiepen in de Zweedse partijen, maar die zijn volgens mij nog veel linkser
![]()
![]()
Evenstar
![]()
Vooral als je wetenschappers (het RIVM) zeggen dat je je bevolking nodig gaat hebben om hier zo goed mogelijk door te komenquote:Op zondag 13 februari 2022 18:01 schreef Scrummie het volgende:
Als je vragen krijgt uit de bevolking over een virusje in China, vind ik het ongelofelijk dom om te doen alsof er niets aan de hand is terwijl je dus wel degelijk beter wist.
Echt. Hoe. Dom. Ben. Je. Dan.![]()
Klopt, maar ook het RIVM zelf vond het nodig om filmpjes te tweeten dat er echt niets aan de hand was.quote:Op zondag 13 februari 2022 18:02 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Vooral als je wetenschappers (het RIVM) zeggen dat je je bevolking nodig gaat hebben om hier zo goed mogelijk door te komen
Echt. Hoe. Dom. Ben. Je. Dan.![]()
Evenstar
![]()
Het is eigenlijk heel raar dat door het één tweetje tussen het RIVM en VWS de Tweede Kamer totaal buitenspel wordt gezet.
Vaak genoeg heeft de Kamer aangegeven dat ze hun controlerende functie niet konden uitoefenen. Nu blijkt maar weer dat het zelfs nog erger was.![]()
Arme Bruno Bruins. Hoe zou het verder gelopen zijn als hij die taak nog wat langer had kunnen vervullen..Zonder wrijving geen glans![]()
Evenstar
![]()
Denk alleen dat je als RIVM niet kan gaan tweeten dat het heel ernstig gaat zijn en dat er waarschijnlijk maandenlang maatregelen gaan komen als de regering zegt "meh, valt mee joh". Het RIVM is dus niet zo onafhankelijk als dat het zou moeten zijn.quote:Op zondag 13 februari 2022 18:04 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Klopt, maar ook het RIVM zelf vond het nodig om filmpjes te tweeten dat er echt niets aan de hand was.![]()
Nee, dat snap ik wel. Maar er zit nogal wat tussen 'ah joh, niks aan de hand' en 'we gaan allemaal dood!'. In die periode was het meer alsof ze de ernst van de zaak niet inzagen, terwijl er genoeg signalen waren om je wel zorgen te maken.quote:Op zondag 13 februari 2022 18:06 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Denk alleen dat je als RIVM niet kan gaan tweeten dat het heel ernstig gaat zijn en dat er waarschijnlijk maandenlang maatregelen gaan komen als de regering zegt "meh, valt mee joh". Het RIVM is dus niet zo onafhankelijk als dat het zou moeten zijn.![]()
Ik denk dat wel meespeelde dat mensen in paniek waren en gingen hamsteren etc. Waarschijnlijk wouden ze dat een beetje de kop in drukken. Maar in een land als Nederland werkt gewoon het beste als je gewoon eerlijk bent, vertrouwen blijft maar dalen als je elke keer de feiten verdraaid.. Dat is een grote fout geweest.quote:Op zondag 13 februari 2022 18:01 schreef Scrummie het volgende:
Als je vragen krijgt uit de bevolking over een virusje in China, vind ik het ongelofelijk dom om te doen alsof er niets aan de hand is terwijl je dus wel degelijk beter wist.
Ik vraag mij trouwens af als ze zouden weten dat over een paar maanden ineens een vernietigende meteoriet inslaat op de aarde, zouden overheden dat überhaupt delen aan hun bevolking?![]()
Evenstar
![]()
Dit vind ik echt zo kwalijk.quote:Van Dissel zegt tijdens de briefing ook niet dat het RIVM op 14 februari bij het ministerie om actie heeft gevraagd
Wel naar VWS stappen om door te geven dat het echt uit de hand kan lopen, maar niet de Tweede Kamer inlichten over dat soort scenarios. Dat is gewoon bewust informatie achterhouden en dus bewust zorgen dat de Tweede Kamer haar werk niet kan doen.![]()
Positie van het RIVM? Kan een instituut aftreden dan?quote:Op zondag 13 februari 2022 17:46 schreef Evenstar het volgende:
Positie van het RIVM en Rutte is echt niet meer houdbaar hoor.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Eens met dat eerste, het werkt niet inderdaad.quote:Op zondag 13 februari 2022 18:09 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik denk dat wel meespeelde dat mensen in paniek waren en gingen hamsteren etc. Waarschijnlijk wouden ze dat een beetje de kop in drukken. Maar in een land als Nederland werkt gewoon het beste als je gewoon eerlijk bent, vertrouwen blijft maar dalen als je elke keer de feiten verdraaid.. Dat is een grote fout geweest.
Ik vraag mij trouwens af als ze zouden weten dat over een paar maanden ineens een vernietigende meteoriet inslaat op de aarde, zouden overheden dat überhaupt delen aan hun bevolking?
En dat laatste.. ik denk dat we inmiddels wel zoveel amateurastronomen hebben dat als er zoiets zou voordoen, het niet zo makkelijk is om het verborgen te houden. Kijk ook naar de huidige crisis, de experts zijn niet aan te slepen![]()
![]()
Evenstar
![]()
Je weet heel goed wie ik daarmee bedoel.....quote:Op zondag 13 februari 2022 18:10 schreef capricia het volgende:
[..]
Positie van het RIVM? Kan een instituut aftreden dan?![]()
Lijkt me de taak van VWS en niet van het RIVM?quote:Op zondag 13 februari 2022 18:10 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Dit vind ik echt zo kwalijk.
Wel naar VWS stappen om door te geven dat het echt uit de hand kan lopen, maar niet de Tweede Kamer inlichten over dat soort scenarios. Dat is gewoon bewust informatie achterhouden en dus bewust zorgen dat de Tweede Kamer haar werk niet kan doen."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Evenstar
![]()
Gelukkig maar, want van de echte experts moeten wij niet veel verwachten is al gebleken. De gemiddelde FOK!-OMT lid en de gemiddelde bierviltjes rekenaar had het vaker goed dan het RIVM en het OMT bijekaar.quote:Op zondag 13 februari 2022 18:11 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Eens met dat eerste, het werkt niet inderdaad.
En dat laatste.. ik denk dat we inmiddels wel zoveel amateurastronomen hebben dat als er zoiets zou voordoen, het niet zo makkelijk is om het verborgen te houden. Kijk ook naar de huidige crisis, de experts zijn niet aan te slepen![]()
Klopt ja.quote:Op zondag 13 februari 2022 18:13 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Gelukkig maar, want van de echte experts moeten wij niet veel verwachten is al gebleken. De gemiddelde FOK!-OMT lid en de gemiddelde bierviltjes rekenaar had het vaker goed dan het RIVM en het OMT bijekaar.
Al kwamen er in het begin hier ook excellijstjes voorbij met de 'Italië-lijn'. Dat had ook wel weer z'n charmes natuurlijk![]()
![]()
Daar is laatst nog een documentaire over gemaakt. Don't Look Up, heet het.quote:Op zondag 13 februari 2022 18:09 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik denk dat wel meespeelde dat mensen in paniek waren en gingen hamsteren etc. Waarschijnlijk wouden ze dat een beetje de kop in drukken. Maar in een land als Nederland werkt gewoon het beste als je gewoon eerlijk bent, vertrouwen blijft maar dalen als je elke keer de feiten verdraaid.. Dat is een grote fout geweest.
Ik vraag mij trouwens af als ze zouden weten dat over een paar maanden ineens een vernietigende meteoriet inslaat op de aarde, zouden overheden dat überhaupt delen aan hun bevolking?![]()
Evenstar
![]()
Je zit als van Dissel, namens het RIVM, bij een Tweede Kamer briefing. Je zit daar om de Tweede Kamer informatie te geven over de situatie. Als je dan bewust kiest om bepaalde informatie niet te delen zit je gewoon fout. VWS schuilt achter het RIVM en het RIVM schuilt achter VWS. Snap niet dat mensen daar nu nog intrappen of het zelfs verdedigen.quote:Op zondag 13 februari 2022 18:12 schreef capricia het volgende:
[..]
Lijkt me de taak van VWS en niet van het RIVM?
Als van Dissel daar als, onafhankelijk adviseur, zit om de Tweede Kamer van informatie te voorzien heeft hij geen enkel recht om te liegen of informatie achter te houden. De Tweede Kamer hoort alle informatie te krijgen, zodat ze haar functie goed kan uitoefenen. Totale waanzin om te zeggen dat dat niet de schuld van het RIVM is.![]()
Klopt. Kwalijk. Zeker als je claimt onafhankelijk adviseur te zijn.quote:Op zondag 13 februari 2022 18:10 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Dit vind ik echt zo kwalijk.
Wel naar VWS stappen om door te geven dat het echt uit de hand kan lopen, maar niet de Tweede Kamer inlichten over dat soort scenarios. Dat is gewoon bewust informatie achterhouden en dus bewust zorgen dat de Tweede Kamer haar werk niet kan doen.zie email 27 oktober![]()
Kennelijk had Van Dissel goed begrepen hoe Rutte het graag ziet. Hoe minder de volksvertegenwoordiging weet, hoe liever hij het heeft.quote:Op zondag 13 februari 2022 18:10 schreef Evenstar het volgende:
Dat is gewoon bewust informatie achterhouden en dus bewust zorgen dat de Tweede Kamer haar werk niet kan doen.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Thanks ik vraag mij serieus af hoe overheden daarmee om zouden gaan, even vanuit gaande dat de amateurs de meteoriet niet kunnen zien.quote:Op zondag 13 februari 2022 18:16 schreef Viltje het volgende:
[..]
Daar is laatst nog een documentaire over gemaakt. Don't Look Up, heet het.![]()
Dat zijn toch de onafhankelijke experts? Dan moet je dit gewoon zeggen. Anders fungeer je als buitendienst van het ministerie (en laten we dat vermoeden nou net al hebben)quote:Op zondag 13 februari 2022 18:12 schreef capricia het volgende:
[..]
Lijkt me de taak van VWS en niet van het RIVM?zie email 27 oktober![]()
Ja. Mensen waren echt in paniek die eerste tijd. Weet nog dat bedrijven zelf de deuren sloten. En scholen onder druk van ouders gesloten werden.quote:Op zondag 13 februari 2022 18:09 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik vraag mij trouwens af als ze zouden weten dat over een paar maanden ineens een vernietigende meteoriet inslaat op de aarde, zouden overheden dat überhaupt delen aan hun bevolking?
Wel opmerkelijk dat het RIVM het over een mogelijk zwart scenario had met duizenden doden. Inmiddels zitten we inderdaad aan minstens 22.000 doden in NL."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Maar dat was toch pas eind maart?quote:Op zondag 13 februari 2022 18:19 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Mensen waren echt in paniek die eerste tijd. Weet nog dat bedrijven zelf de deuren sloten. En scholen onder druk van ouders gesloten werden.![]()
Dus het RIVM heeft zich direct aangesloten bij de "het is maar een griepje" vereniging? Dat zal wel slecht vallen bij circus wappie...![]()
Die aantallen met doden die ze dagelijks in Italy hadden was echt belachelijk. Ik dacht op gegeven moment oprecht of er nog wel wat overbleef qua inwonersaantal daar.quote:Op zondag 13 februari 2022 18:15 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Klopt ja.
Al kwamen er in het begin hier ook excellijstjes voorbij met de 'Italië-lijn'. Dat had ook wel weer z'n charmes natuurlijk
Zonder wrijving geen glans![]()
Dat was geen documentaire hoor, dat was een satirische film. 1 van de meest waardeloze films die ik in mijn leven heb gezien, maar de meningen zijn nogal.. verdeeld.quote:Op zondag 13 februari 2022 18:17 schreef Momo het volgende:
[..]
Thanks ik vraag mij serieus af hoe overheden daarmee om zouden gaan, even vanuit gaande dat de amateurs de meteoriet niet kunnen zien.
Als amateurs het niet zouden kunnen zien, denk ik dat overheden tot het allerlaatste moment zouden wachten. Andere kant; dat zou wel samenwerking vereisen van zo'n beetje alle landen ter wereld. Lijkt me ook weer vrij utopisch.![]()
Elke keer als jij je hier komt laten zien heb je wat te zaniken over zogenaamde 'wappies'.quote:Op zondag 13 februari 2022 18:21 schreef AchJa het volgende:
Dus het RIVM heeft zich direct aangesloten bij de "het is maar een griepje" vereniging? Dat zal wel slecht vallen bij circus wappie...
Vreselijk vermoeiend. Hou je lekker bij dat wappie topic in NWS, daar waarderen ze dat.![]()
Evenstar
![]()
Mensen zijn niet dom. Mensen raken vooral in paniek als ze niet weten wat er aan de hand is. Mensen raken in paniek als ze het gevoel krijgen dat de overheid liegt, iets achter aan het houden is, niet actief genoeg optreedt, niet voorbereid is etc.
Als men gewoon halverwege februari, toen het RIVM het aangaf, al duidelijk gecommuniceerd had was men echt niet in paniek geraakt en was er ook meteen veel meer draagvlak geweest om eind februari of begin maart al snel en hard in te grijpen.
Nu zijn er hele belangrijke weken verloren gegaan om draagvlak te creëren en eigenlijk de situatie dusdanig uit de hand te laten lopen dat de bevolking dacht "ok ja, dit is toch wel ernstig".Alleen maar omdat ze niet zelf wilden zeggen dat het ernstig was.
Echt, geen enkele invalshoek kan dit goedpraten hoor.![]()
Volgens mij denkt onze overheid van wel. Dat heeft twee aspecten: ten eerste dat 'we' te dom zijn om te doorzien hoe het spel gespeeld wordt en ze dus wel met allerlei dubieus bestuur gaan wegkomen, en ten tweede dat 'we' te dom zijn om zelfstandig ons achterwerk af te geven, waardoor het noodzakelijk is om tot ver achter de komma voor te kauwen hoe we ons leven moeten leiden.quote:Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Je was niet de enige, daarna hebben we wel een tijdje met het Bergamo syndroom gezeten.quote:Op zondag 13 februari 2022 18:22 schreef Haags het volgende:
[..]
Die aantallen met doden die ze dagelijks in Italy hadden was echt belachelijk. Ik dacht op gegeven moment oprecht of er nog wel wat overbleef qua inwonersaantal daar.![]()
Ik verlang naar einde Rutte tijdperk, wat een naar persoon.
Hopelijk trekt de CU de stekker eruit.
[ Bericht 0% gewijzigd door Mylene op 13-02-2022 18:45:42 ]![]()
Evenstar
![]()
Dat eerst was misschien wel waar, 15-20 jaar geleden. Nu kan iedere journalist behoorlijk makkelijk aan informatie komen, dus het is echt debiel om nu nog te denken dat je wegkomt met dat soort onzin. Rutte heeft nu al meerdere keren dezelfde fouten gemaakt en het wordt toch echt tijd dat hij afgestraft gaat worden.quote:Op zondag 13 februari 2022 18:30 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Volgens mij denkt onze overheid van wel. Dat heeft twee aspecten: ten eerste dat 'we' te dom zijn om te doorzien hoe het spel gespeeld wordt en ze dus wel met allerlei dubieus bestuur gaan wegkomen, en ten tweede dat 'we' te dom zijn om zelfstandig ons achterwerk af te geven, waardoor het noodzakelijk is om tot ver achter de komma voor te kauwen hoe we ons leven moeten leiden.
Dat tweede is inderdaad waar. Sorry dat ik Zweden er weer bij pak (en nee niet alles is hier geweldig, trust me), maar daar pakken ze het heel anders aan. Hier leggen ze juist veel meer verantwoordelijkheid bij de burger en gaan zij er van uit dat een groot deel van de burgers noodzakelijke maatregelen zelf wel gaan treffen, zonder dat de overheid op iedere straathoek zit te controleren.
Dat heeft ook een keerpunt. Ze zijn hier heel open en je kan werkelijk (bijna) alles wat de overheid doet, schrijft en in databases heeft etc. opvragen. Waardoor bepaalde privégegevens letterlijk op straat komen te liggen. Het is wel een hele andere manier van beleid voeren in ieder geval, met eigen min- en pluspunten.![]()
Ze zijn niet "zogenaamd", ze zijn echt. En hoe meer gaten er geprikt worden in al die eerder verspreidde onzin hoe liever ik het heb. Misschien dat het kwartje eindelijk begint te vallen en ze er eindelijk achter komen hoe ze zichzelf in een fabeltjesfuik hebben weten te manoeuvreren.quote:Op zondag 13 februari 2022 18:24 schreef Scrummie het volgende:
Elke keer als jij je hier komt laten zien heb je wat te zaniken over zogenaamde 'wappies'.Dat maak ik zelf wel uit en als je er een probleem mee hebt ram je maar op de TR knop.quote:Vreselijk vermoeiend. Hou je lekker bij dat wappie topic in NWS, daar waarderen ze dat.![]()
Als Rutte maar een greintje fatsoen in z'n donder heeft, doet hij de komende persco alsnog. Het antwoord weten we al.
Schandalig, echt schandalig dat een premier z'n snor drukt terwijl de beerput nu opengaat.![]()
Waar heb je het nou allemaal over dan?quote:Op zondag 13 februari 2022 18:37 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ze zijn niet "zogenaamd", ze zijn echt. En hoe meer gaten er geprikt worden in al die eerder verspreidde onzin hoe liever ik het heb. Misschien dat het kwartje eindelijk begint te vallen en ze er eindelijk achter komen hoe ze zichzelf in een fabeltjesfuik hebben weten te manoeuvreren.
[..]
Dat maak ik zelf wel uit en als je er een probleem mee hebt ram je maar op de TR knop.![]()
Evenstar
![]()
Zit een beetje door PDF te scrollen (die op NOS.nl helemaal onderaan staat).Hoelang heeft men geroepen dat je niet of nauwelijks besmettelijk was zonder symptomen?quote:3 februari 2020
Grootste verandering tov vorige update is onze schatting van serieel interval nu zelf geschat op basis van koppels die gerapporteerd zijn in de literatuur gemiddeld 4 dagen met een piek op 2 dagen. Mensen zijn dus al snel
besmettelijk voordat symptomen beginnen en blijven lang besmettelijk. Dit is belangrijk voor de bestrijding:
zelfisolatie na eerste ziektedag voorkomt weinig infecties contact opsporing moet zeer snel zijn.![]()
Over iedereen die direct achter team Engel aanliep en vond dat het RIVM veel te zware maatregelen voorstelde:quote:Op zondag 13 februari 2022 18:56 schreef WheeledWarrior het volgende:
Waar heb je het nou allemaal over dan?Terwijl het RIVM feitelijk de boel aan het downplayen was.quote:Het ‘alternatieve RIVM’ van Willem Engel en zijn strijd tegen de staat
Willem Engel, die eind mei de website Viruswaanzin oprichtte, verzet zich tegen de lockdown en voert daarover op 25 juni een kort geding tegen de staat. Inmiddels wantrouwt hij het RIVM: ‘Het spel is uit, het RIVM is ontmaskerd. We hebben het bewijs rond,’ zei hij gisteren tegen FTM. Dit weekend organiseert Viruswaanzin een demonstratie tegen de lockdown, met steun van belanghebbende ondernemers, waaronder horecabaas en miljonair Won Yip. Pepijn van Erp, bestuurslid van Skepsis, neemt op verzoek van FTM de uitlatingen van Engel onder de loep.
In een lang interview bij Café Weltschmerz op 29 mei betoogt Willem Engel – twaalf jaar geleden stopte hij voortijdig met zijn proefschrift in de biofarmacie – dat het RIVM er helemaal naast zit en we meteen kunnen ophouden met dat vermaledijde afstand houden. Het gesprek is inmiddels ruim 238.000 keer bekeken. De warme aanbeveling van Maurice de Hond zal zeker hebben geholpen; die noemde het op Twitter en op zijn eigen site ‘by far het beste interview dat ik de laatste maanden over COVID-19 wereldwijd heb gezien’.
Engel komt in dat interview met een aantal boude uitspraken. De epidemie is in Nederland al voorbij, de modellen van het RIVM deugen niet, de testen al evenmin, sowieso kan maar 25 procent van de mensen met dit virus besmet raken, en ook die anderhalve meter is nergens op gebaseerd.![]()
Alleen samen krijgen we corona onder controle LOLquote:Op zondag 13 februari 2022 18:50 schreef SilverEyes het volgende:
Als Rutte maar een greintje fatsoen in z'n donder heeft, doet hij de komende persco alsnog. Het antwoord weten we al.
Schandalig, echt schandalig dat een premier z'n snor drukt terwijl de beerput nu opengaat.![]()
Evenstar
![]()
18 februari (15 dagen later) hebben ze een discussie over of ze "zeer onwaarschijnlijk" moeten aanpassen naar "onwaarschijnlijk" op de site van het RIVM (als antwoord op de vraag of je zonder symptomen kan overdragen).
Het is echt om te janken![]()
![]()
Mijn hemel. Het is alsof de Titanic al half gezonken is en de discussie nog gaande is of er wel reddingsboten nodig zijn.quote:Op zondag 13 februari 2022 19:05 schreef Evenstar het volgende:
18 februari (15 dagen later) hebben ze een discussie over of ze "zeer onwaarschijnlijk" moeten aanpassen naar "onwaarschijnlijk" op de site van het RIVM (als antwoord op de vraag of je zonder symptomen kan overdragen).
Het is echt om te janken![]()
Evenstar
![]()
Toen wisten ze dus eigenlijk al heel goed dat containment geen optie was. Weer iets waarvan ze wekenlang over hebben gelogen. Ze hadden zogenaamd alles onder controle en hadden grip echt niet verloren, want alles was te herleiden naar Italië en Chinaquote:23 februari 2020
Omdat de transmissie nu moeilijk te traceren is ivm met mogelijke transmissieroutes via Zwitserland / Oostenrijk / Frankrijk / Duitsland / Belgie, en omdat we in een griepseizoen zitten lijkt me de kans best groot dat we ook net als Italie de eerste gevallen pas op de ICU zien.
Kortom er is grote kans dat er binnenkort gevallen krijgen in 1 van de 25 veiligheidsregio's. Ik denk dagen / weken. En ik kan speculeren over de duur van containment maar ik vrees dat het niet lang gaat duren ivm met vele importaties.Ook wilde ze alleen maar testen als je in Italië of China was geweest, terwijl ze zelf hier zeggen dat het via andere landen binnen gaat komen.
Man man man ....![]()
Dit is toch de Rutte doctrine in werking? Althans, je kunt niet echt meer spreken van Rutte, het is een groter probleem.
Voor mijn gevoel ook waarom 2g zo gepushed werd. Want als je zegt dat je het achteraf toch niet zo ziet zitten is politieke zelfmoord en geef je toe dat ''de burgert'' het wel bij het juiste eind had. Dit heeft niets meer met crisismanagement of zelfs maar draagvlak behouden te maken, dit is puur en alleen het eigenbelang dat belangrijk is. Met als inzet het allerbelangrijkste wat we hebben. Een zuivere en transparante volksvertegenwoordiging.''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''![]()
Dit jaquote:Op zondag 13 februari 2022 17:55 schreef Evenstar het volgende:
Dit is dus waar het ook fout gaat ... Het RIVM is zogenaamd onafhankelijk, maar rapporteert alleen maar richting VWS en dan kan VWS gewoon er de kont mee afvegen.
Die moeten gewoon een aparte positie krijgen vanuit hun expertise. Om zonder de politieke laag onpartijdig te kunnen rapporteren naar buiten toeOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
RIVM is gewoon dubbel fout geweest. Toen het een echte dreiging was, downplayen. Nu het geen dreiging meer is, paniek zaaien. De oorzaak is geen 'complot' maar gewoon bureaucraten die bureaucratendingetjes doen. Beeldvorming managen, bewindspersonen uit de wind houden.
Je ziet hun grondhouding in dat interview op de Correspondent met zo'n VWS-ambtenaar een tijdje terug. Die vond dat ze wel móesten liegen en bedriegen, want anders zou het volk in paniek raken. Welk bewijs heeft hij daarvoor? Op welke inzichten op menselijk gedrag is dat gestoeld? Niks, dat hebben ze daar gewoon ter plekke voor het volk bepaald omdat ze het zo goed met ons voorhebben.
Het gaat er niet om dat ze te optimistisch of te pessimistisch zijn, het gaat erom dat ze willens en wetens logen (en blijven liegen) omdat ze bezig waren met politiek.![]()
Die viel ter aarde uit paniek hè... Aardige man maar totaal niet geschikt hiervoorquote:Op zondag 13 februari 2022 18:06 schreef Haags het volgende:
Arme Bruno Bruins. Hoe zou het verder gelopen zijn als hij die taak nog wat langer had kunnen vervullen..Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
En dit is nog in de periode dat alles min of meer voor waarheid werd aangenomen, de bevolking zich aan de maatregelen hield en er weinig tot geen maatschappelijke druk was.![]()
Evenstar
![]()
Oplossing is rapporteren naar de Tweede Kamer of gewoon openbaar inderdaad.quote:Op zondag 13 februari 2022 19:28 schreef Molo het volgende:
[..]
Dit ja
Die moeten gewoon een aparte positie krijgen vanuit hun expertise. Om zonder de politieke laag onpartijdig te kunnen rapporteren naar buiten toe
Ik zit echt met mijn bek open door dat bestandje te scrollen. Wat een wanbeleid
Op 10 februari 2020 waarschuwen een groep virologen het RIVM dat hun casusdefinitie te nauw is en dat ze gevallen gaan missen waardoor ze meteen op achterstand komen te staan. Het RIVM reageert nog net niet met "bemoei je met je eigen zaken".![]()
Die blijft onder de radar en laat Ernst de klappen opvangen, zoals het teflon Mark betaamt.quote:Op zondag 13 februari 2022 19:32 schreef WheeledWarrior het volgende:
Waarom is Rutte er dinsdag eigenlijk niet?
Dat mensen er nog in trappen. Bijzonder wel.''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''![]()
Sorry ik was even weg.quote:Op zondag 13 februari 2022 18:16 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Je zit als van Dissel, namens het RIVM, bij een Tweede Kamer briefing. Je zit daar om de Tweede Kamer informatie te geven over de situatie. Als je dan bewust kiest om bepaalde informatie niet te delen zit je gewoon fout. VWS schuilt achter het RIVM en het RIVM schuilt achter VWS. Snap niet dat mensen daar nu nog intrappen of het zelfs verdedigen.
Als van Dissel daar als, onafhankelijk adviseur, zit om de Tweede Kamer van informatie te voorzien heeft hij geen enkel recht om te liegen of informatie achter te houden. De Tweede Kamer hoort alle informatie te krijgen, zodat ze haar functie goed kan uitoefenen. Totale waanzin om te zeggen dat dat niet de schuld van het RIVM is.![]()
Ik heb geen idee of Van Dissel keihard heeft lopen liegen. Ik neem aan dat er verschillende scenario's de ronde deden bij het RIVM, en ik neem aan (hoop) dat hij de meest waarschijnlijke heeft gepresenteerd.
In elk geval kunnen we stellen dat Van Dissel het extreme scenario met de meeste angst niet zo in het openbaar gegooid heeft."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Ik neem aan dat het toch als bekend verondersteld mag worden dat er met verschillende scenario's gedacht wordt?quote:Op zondag 13 februari 2022 18:17 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat zijn toch de onafhankelijke experts? Dan moet je dit gewoon zeggen. Anders fungeer je als buitendienst van het ministerie (en laten we dat vermoeden nou net al hebben)"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Ik reageer op het hamsteren. Die tijd.quote:Op zondag 13 februari 2022 18:20 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Maar dat was toch pas eind maart?
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Evenstar
![]()
En die scenario's hoor je ook bij de Tweede Kamer neer te leggen. Klaar.quote:Op zondag 13 februari 2022 19:36 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik neem aan dat het toch als bekend verondersteld mag worden dat er met verschillende scenario's gedacht wordt?![]()
Het verbaast me totaal niet eigenlijkquote:Op zondag 13 februari 2022 19:32 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Oplossing is rapporteren naar de Tweede Kamer of gewoon openbaar inderdaad.
Ik zit echt met mijn bek open door dat bestandje te scrollen. Wat een wanbeleid
Op 10 februari 2020 waarschuwen een groep virologen het RIVM dat hun casusdefinitie te nauw is en dat ze gevallen gaan missen waardoor ze meteen op achterstand komen te staan. Het RIVM reageert nog net niet met "bemoei je met je eigen zaken".
En ik verwijs nog maar eens naar de 'Andere Tijden' aflevering over Tsjernobyl en de overheid
'Zelfde Tijden' zou het moeten hetenOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Dat waren wel mooie tijden ja, het hamsterenquote:Op zondag 13 februari 2022 19:36 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik reageer op het hamsteren. Die tijd.![]()
![]()
Ugh, ik kreeg toen halverwege de werkdag mee dat mensen als idioten aan het inslaan waren en uiteraard had ondergetekende nog geen boodschappen gedaan. Uiteindelijk friet stoofvlees en bonen gegeten die avond ; want dat was letterlijk het enige wat ik nog kon krijgenquote:Op zondag 13 februari 2022 19:38 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dat waren wel mooie tijden ja, het hamsterendat weet ik nog goed
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''![]()
Was vandaag in drie hotecatenten en wat winkels. Nergens meer QR code check of mondkapjes zag ik.
Echter wel overal die stickers met oproep tot handen ontsmetten. Echt, wanneer gaat we daar weer eens mee kappen? Ook in de adviezen?Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Zelden werd zo zichtbaar hoe veel mensen gewend zijn om op hun werk te schijten.quote:Op zondag 13 februari 2022 19:38 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dat waren wel mooie tijden ja, het hamsterenOpinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
quote:Op zondag 13 februari 2022 19:38 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dat waren wel mooie tijden ja, het hamsteren
Isn't it ironic, don't you think
Ik heb wel lopen hoarden hier begin/midden februari (was toen toch vrij)quote:Op zondag 13 februari 2022 19:39 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ugh, ik kreeg toen halverwege de werkdag mee dat mensen als idioten aan het inslaan waren en uiteraard had ondergetekende nog geen boodschappen gedaan. Uiteindelijk friet stoofvlees en bonen gegeten die avond ; want dat was letterlijk het enige wat ik nog kon krijgendat weet ik nog goed
Weet nu ook dat als zoiets écht nodig zou zijn, we hoe dan ook fucked zijn want vers water en stroom en weet ik wat je nodig hebt en ik woon gewoon in een doorsnee rijtjeshuis. Kansloos![]()
Alle scenario's die bij het RIVM besproken zijn? Okay. Daar verschillen we van mening over. Er kunnen meerdere afwegingen zijn, zoals paniek onder de bevolking, om hiervan af te wijken.quote:Op zondag 13 februari 2022 19:37 schreef Evenstar het volgende:
[..]
En die scenario's hoor je ook bij de Tweede Kamer neer te leggen. Klaar.
Ik moet je overigens ook heel eerlijk bekennen dat ik (die de briefings gevolgd heeft) in zijn geheel geen hoge pet op heb van de meeste mensen in die commissie. Maar dat terzijde."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Ik heb tegenwoordig wel een klein voorraadje in huis, maar echt geen hoarding ofzo. In ieder geval dat als er om wat voor reden dan ook weer een run plaatsvindt ik thuis nog een dag of drie door kan. Het was namelijk niet eens dat er een tekort aan producten was, de warenhuizen lagen stampesvol. Het kon gewoon niet snel genoeg geleverd worden omdat supermarkten helemaal niet berekend zijn op zulke situaties. Logisch, ook.quote:Op zondag 13 februari 2022 19:41 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik heb wel lopen hoarden hier begin/midden februari (was toen toch vrij)
Weet nu ook dat als zoiets écht nodig zou zijn, we hoe dan ook fucked zijn want vers water en stroom en weet ik wat je nodig hebt en ik woon gewoon in een doorsnee rijtjeshuis. Kansloos
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''![]()
Ik ben blij dat het RIVM toen niet ook nog met allerlei angstprognoses met tienduizenden doden op de TV kwam.quote:Op zondag 13 februari 2022 19:39 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ugh, ik kreeg toen halverwege de werkdag mee dat mensen als idioten aan het inslaan waren en uiteraard had ondergetekende nog geen boodschappen gedaan. Uiteindelijk friet stoofvlees en bonen gegeten die avond ; want dat was letterlijk het enige wat ik nog kon krijgendat weet ik nog goed
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Ik zag de shitshow al naderen en heb toen in de anderhalve week voorafgaand elke dag een klein beetje boodschappen gehaald. Uiteindelijk aardige voorraad in de kast toen de lockdown op 15 maart begon (alhoewel de supermarkten natuurlijk achteraf gewoon open bleven)quote:Op zondag 13 februari 2022 19:41 schreef Molo het volgende:
[..]
Weet nu ook dat als zoiets écht nodig zou zijn, we hoe dan ook fucked zijn want vers water en stroom en weet ik wat je nodig hebt en ik woon gewoon in een doorsnee rijtjeshuis. Kansloos![]()
![]()
Dat heeft mij die hamstergolf wel geleerd ja. Ik had eigenlijk nooit een noodpakket in huis voor bijv rampen of zo. Nu wel voor de zekerheid. Je weet maar nooit.quote:Op zondag 13 februari 2022 19:41 schreef Molo het volgende:
[..]
Dat hamsteren zelf vond ik idioot.Zonder wrijving geen glans![]()
Ik was vooral pislink omdat men ineens alle cheap ass rijst had weggekaapt... normaal nooit op, onderste schappen altijd keurig vol voor armoedzaaiers zoals ik, en toen... alles weg. Bastards! Had lekker bij je A-merk gebleven jaquote:Op zondag 13 februari 2022 19:39 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.![]()
Ik vond het een heel bizar fenomeen, ik moet de foto's ook nog hebben. Ik kwam tegen sluitingstijd en werkelijk alle schappen waren zo goed als leegquote:Op zondag 13 februari 2022 19:45 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik ben blij dat het RIVM toen niet ook nog met allerlei angstprognoses met tienduizenden doden op de TV kwam.
Het was vrij duidelijk dat er niets aan de hand was, toch sloeg de paniek goed toe... en dat heeft bij mij de ogen ook wel een beetje extra geopend. Als er echt stront aan de knikker is is het ieder voor zich. Dat gevoel had ik altijd al, maar dat werd maar eens goed bevestigd. Mensen zijn egoistische domme wezens.''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''![]()
Zelfs de groenten in pot waren op. Heel bizar.quote:Op zondag 13 februari 2022 19:46 schreef josja het volgende:
[..]
Ik was vooral pislink omdat men ineens alle cheap ass rijst had weggekaapt... normaal nooit op, onderste schappen altijd keurig vol voor armoedzaaiers zoals ik, en toen... alles weg. Bastards! Had lekker bij je A-merk gebleven ja''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''![]()
Dat is instinct tot zelfbehoud. We doen alsof we heel geciviliseerd zijn maar onder dat laagje zit gewoon nog een ouderwets reptielenbrein.quote:Op zondag 13 februari 2022 19:47 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik vond het een heel bizar fenomeen, ik moet de foto's ook nog hebben. Ik kwam tegen sluitingstijd en werkelijk alle schappen waren zo goed als leeg
Het was vrij duidelijk dat er niets aan de hand was, toch sloeg de paniek goed toe... en dat heeft bij mij de ogen ook wel een beetje extra geopend. Als er echt stront aan de knikker is is het ieder voor zich. Dat gevoel had ik altijd al, maar dat werd maar eens goed bevestigd. Mensen zijn egoistische domme wezens.
Als de shit echt aan zou zijn, dus een echte apocalyps en niet zoiets matigs als Covid, dan slaan we elkaar gewoon de hersens in voor dat laatste pak rijst hoor.![]()
Klopt helemaal. En dat laagje werd even weggeschraapt door covid.quote:Op zondag 13 februari 2022 19:49 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dat is instinct tot zelfbehoud. We doen alsof we heel geciviliseerd zijn maar onder dat laagje zit gewoon nog een ouderwets reptielenbrein.
Als de shit echt aan zou zijn, dus een echte apocalyps en niet zoiets matigs als Covid, dan slaan we elkaar gewoon de hersens in voor dat laatste pak rijst hoor.''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''![]()
Ja ik vond het ook heel bijzonder, mensen echt met karren vol de winkel uit, afgeladen, meerdere karren per persoon... stond ik met mijn mandje dagelijkse boodschapjes.quote:Op zondag 13 februari 2022 19:48 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Zelfs de groenten in pot waren op. Heel bizar.Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.![]()
Als Rutte er niet bij hoeft te zijn is er blijkbaar totaal geen sprake meer van een crisis. Hup alle maatregelen weg dan dus ook. Gewoon alles.quote:Op zondag 13 februari 2022 19:32 schreef WheeledWarrior het volgende:
Waarom is Rutte er dinsdag eigenlijk niet?
Ik voel me inmiddels ook wel een beetje een debiel met mijn stoffen mondkapje op in AH. Dat sowieso vrijwel nooit iets geholpen heeft.![]()
Evenstar
![]()
Op 29 februari 2020 ging er al een mail rond met "ik heb een ideetje" (not kidding). Het ging er over om mensen die jaarlijks de griepprik krijgen een brief te sturen met informatie over COVID-19, wat ze moesten doen als ze symptomen zouden krijgen en dat ze waarschijnlijk meer risico zouden lopen. Reactie op dit mailtje kwam niet verder dan "ja leuk, gaan wij maandag bespreken".
Dit is nooit gebeurd toch?
Was denk ik wel handig geweest, maar zeker ergens in de achterkamertjes gesneuveld. Verdomme in februari 2020 was dus al een idee om het via de risicogroepen te spelen. Niks mee gebeurd .......![]()
Evenstar
![]()
Ook wel een mooie, dat het AMCU op een gegeven moment zelf de casusdefinitie maar aanpast, omdat ze van het RIVM niet mogen testen bij 37.9C
Deze is ook mooi:Lekker je definitie nauw houden, zodat je niet teveel hoeft te testen, want dat is teveel moeite .... ofzoquote:Vertrouwelijk hierbij bijgaande documenten Zie vanaf p26 in background paper voor risico inschatting Areas with presumed ongoing community transmission of Covid 19 based on epidemiological data and information collected from epidemic intelligence as of 15 February 2020 zoals deze door AF wordt besproken vandaag morgen Vorige week was er nogal wat weerstand ook vanuit NL om de gebieden nu al zo uit te breiden omdat dit nogal wat implicaties zou hebben voor wie suspected case zou zijn en dus getest zou moeten worden![]()
![]()
Hier ook altijd wel voorraad. Schoolgaand kind dus altijd voorbereid op quarantainegezeik. Alleen nu niet meer bang voor, was ik eerst echt welquote:Op zondag 13 februari 2022 19:44 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik heb tegenwoordig wel een klein voorraadje in huis, maar echt geen hoarding ofzo. In ieder geval dat als er om wat voor reden dan ook weer een run plaatsvindt ik thuis nog een dag of drie door kan. Het was namelijk niet eens dat er een tekort aan producten was, de warenhuizen lagen stampesvol. Het kon gewoon niet snel genoeg geleverd worden omdat supermarkten helemaal niet berekend zijn op zulke situaties. Logisch, ook.
Ik vond laatst de twee zaklampen die we hebben liggen voor nood in bed bij mijn kleine aap. Die lag daar stiekem onder de deken mee te lezen als ze geacht werd te slapen.quote:Op zondag 13 februari 2022 19:45 schreef Haags het volgende:
[..]
Dat heeft mij die hamstergolf wel geleerd ja. Ik had eigenlijk nooit een noodpakket in huis voor bijv rampen of zo. Nu wel voor de zekerheid. Je weet maar nooit.
Dat hamsteren zelf vond ik idioot.
Gejat uit de meterkast
Het is niet dat dat de enige andere optie was dan 'mwah, valt wel mee'.quote:Op zondag 13 februari 2022 19:45 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik ben blij dat het RIVM toen niet ook nog met allerlei angstprognoses met tienduizenden doden op de TV kwam.![]()
Alleen Tildaquote:Op zondag 13 februari 2022 19:46 schreef josja het volgende:
[..]
Ik was vooral pislink omdat men ineens alle cheap ass rijst had weggekaapt... normaal nooit op, onderste schappen altijd keurig vol voor armoedzaaiers zoals ik, en toen... alles weg. Bastards! Had lekker bij je A-merk gebleven ja
Zwaai met je arm of roep.quote:Op zondag 13 februari 2022 20:07 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Weten we nog.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ietspad-tegenliggers
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Er zijn zo veel tussenopties, liegen in het parlement is er in ieder geval geen.quote:Op zondag 13 februari 2022 20:08 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Het is niet dat dat de enige andere optie was dan 'mwah, valt wel mee'.zie email 27 oktober![]()
Gewoon van die balen van 20 kilo halen bij Oriental ofzo.quote:Op zondag 13 februari 2022 19:46 schreef josja het volgende:
[..]
Ik was vooral pislink omdat men ineens alle cheap ass rijst had weggekaapt... normaal nooit op, onderste schappen altijd keurig vol voor armoedzaaiers zoals ik, en toen... alles weg. Bastards! Had lekker bij je A-merk gebleven jaWhen government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Ik heb afgelopen week een collega nog op zijn flikker gegeven die dacht dat een wandeling buiten niet mocht in zijn uppie met zijn coronabek.quote:Op zondag 13 februari 2022 20:07 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Weten we nog.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ietspad-tegenliggersOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Al tijden niet meer gezien trouwens, van die mensen die een enorme boog maken als ze je tegemoet komen lopenquote:![]()
![]()
Handen moet je altijd wassen.quote:Op zondag 13 februari 2022 19:40 schreef Molo het volgende:
Was vandaag in drie hotecatenten en wat winkels. Nergens meer QR code check of mondkapjes zag ik.
Echter wel overal die stickers met oproep tot handen ontsmetten. Echt, wanneer gaat we daar weer eens mee kappen? Ook in de adviezen?
Dat gaat nooit meer weg.![]()
In Utrecht ligt nog steeds een tijdelijk extra fietspad wat toen gecreëerd is. Kwam mooi uit om de weg te versmallen (1 strook is fietspad geworden). Never waste a good crisis, ook voor onschuldige dingenquote:Op zondag 13 februari 2022 20:07 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Weten we nog.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ietspad-tegenliggers![]()
![]()
Evenstar
![]()
Kwam deze tegen tussen alle documenten
Even lachen allemaal! Houdt geen dingen achter![]()
![]()
![]()
Wielrennen was ook een feestje in maart/april 2020.quote:
Iedereen meters afstand houden, met een grote boog om elkaar heen fietsen, en nee-knikkende fietsers die me tegemoet kwamen omdat ze het onverantwoord vonden dat ik buiten op de fiets zat om een rondje te fietsen![]()
Er zijn zoveel fouten gemaakt als men beter had gecommuniceerd met elkaar.
Dan was het aantal doden ook minder geweest.![]()
Zelfde als het kansloze beleid in de luchtvaart dat je geen verpakkingen groter dan 100 ml mee mag nemen…quote:Op zondag 13 februari 2022 20:15 schreef KingRadler het volgende:
[..]
Handen moet je altijd wassen.
Af en toe ja. Ontsmetten bij alles moet gewoon optieften, is slecht voor je huidquote:Op zondag 13 februari 2022 20:15 schreef KingRadler het volgende:
[..]
Dat gaat nooit meer weg.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
En je lulquote:Op zondag 13 februari 2022 20:15 schreef KingRadler het volgende:
[..]
Functie eldersquote:Op zondag 13 februari 2022 20:17 schreef Evenstar het volgende:
Kwam deze tegen tussen alle documenten
Even lachen allemaal! Houdt geen dingen achter![]()
[ afbeelding ]
Evenstar
![]()
Ik krijg serieus instant handtyfus bij sommige van die middelen, dus doe het ook niet meer.quote:Op zondag 13 februari 2022 20:23 schreef Molo het volgende:
[..]
Af en toe ja. Ontsmetten bij alles moet gewoon optieften, is slecht voor je huid
Sterillium is goud, maar de rest kan echt kut zijn![]()
![]()
Die vergelijking is wat lastig zo, en deze grafiek wat beperktquote:Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Sterillium altijd in huis/tas hier ja, maar gebruik het zelden.quote:Op zondag 13 februari 2022 20:24 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ik krijg serieus instant handtyfus bij sommige van die middelen, dus doe het ook niet meer.
Sterillium is goud, maar de rest kan echt kut zijn
Alleen als ik het nodig vind, in ranssituaties.
Corona is dat nietOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
De volledige publicatie komt nog.quote:Op zondag 13 februari 2022 20:25 schreef Molo het volgende:
[..]
Die vergelijking is wat lastig zo, en deze grafiek wat beperkt![]()
From Fargo?quote:
"Perception of reality becomes reality"When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
quote:Op zondag 13 februari 2022 20:41 schreef nostra het volgende:
[..]
From Fargo?
"Perception of reality becomes reality"
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)gleraren-ouderenzorgquote:De notitie van bezorgde hoogleraren ouderenzorg
Dit is de notitie die Bianca Buurman namens collega's hoogleraren ouderengeneeskunde inbracht in de OMT-vergadering. De notitie wijst op de verspreiding van corona in verpleeghuizen en het belang van meer testen en een ruimhartiger mondmaskergebruik.
Minister hield publicatie tegen
De NOS bericht eind april over een "urgent getoonzet stuk" van specialisten ouderenzorg onder wie hoogleraren Hertogh en Buurman, dat was besproken in het OMT. Maar de NOS publiceert het stuk zelf niet. De Tweede Kamer vraagt het ministerie vervolgens om Bianca Buurman af te vaardigen voor de technische briefing, maar dat houdt Hugo de Jonge tegen. Hij noemt dat "niet opportuun", omdat zij nog bezig zou zijn met verder onderzoek.
Ook verzoekt de Kamer het ministerie om de notitie van Buurman en haar collega's specialisten ouderenzorg. Maar dat wijst De Jonge eveneens af. Hij schrijft de Kamer dat het stuk van Buurman onder de vertrouwelijkheid van het OMT valt, en dat "navraag" hem "leerde" dat het "nooit de bedoeling" van de opstellers was geweest dat het stuk "buiten de kring van het OMT bekendgemaakt zou worden".
Maar dit klopt niet, blijkt als wij zelf navraag doen bij de opstellers, Cees Hertogh en Bianca Buurman. Het ministerie heeft ze nooit gevraagd of de Kamer het mocht hebben, en de hoogleraren hebben daar dus ook nooit negatief op geantwoord. "Aan mij is nooit de vraag gesteld of het openbaar mocht worden", zegt Buurman, die inmiddels voorzitter is van de Vereniging Verpleegkundigen & Verzorgenden. "Wat mij betreft had het gemogen."
Leugenaar Hugo weer in de bocht hoor. Aftreden, daag.
Lezie email 27 oktober![]()
Ik kijk dan ook wel uit naar het vuurwerk van de parlementaire enquête.quote:Op zondag 13 februari 2022 20:11 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Er zijn zo veel tussenopties, liegen in het parlement is er in ieder geval geen.
Dat wordt echt popcorn."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Wat hebben veel mensen zich laten piepelen met een geloof in de gevestigde orde zegquote:Op zondag 13 februari 2022 20:44 schreef trein2000 het volgende:
[..]
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)gleraren-ouderenzorg
Le![]()
![]()
Opbokken met al die gore SkeksisOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
De beerput gaat wel helemaal open nu he. Wat heerlijk.quote:Op zondag 13 februari 2022 20:44 schreef trein2000 het volgende:
[..]
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)gleraren-ouderenzorg
Le
Hugo kan nu wel over de woningen gaan, maar hij moet inderdaad gewoon aftreden.![]()
quote:Op zondag 13 februari 2022 20:45 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik kijk dan ook wel uit naar het vuurwerk van de parlementaire enquête.
Dat wordt echt popcorn.
Mark en consortenOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Het is maar goed dat dit kabinet uit dezelfde partijen bestaat als het vorige, dan komen moties van wantrouwen tenminste niet aan een meerderheid.
Vanuit het perspectief van onder meer Rutte en De Jonge dan.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Evenstar
![]()
Als de D66 met hun geblaat over eerlijk en open beleid dit soort taferelen steunt kunnen ze ook hun zetels vergeten bij een volgende verkiezing. Dit is voor D66 de kans denk ik om zowel CDA (Hugo) als VVD (Rutte) een klap te verkopen.quote:Op zondag 13 februari 2022 20:49 schreef Janneke141 het volgende:
Het is maar goed dat dit kabinet uit dezelfde partijen bestaat als het vorige, dan komen moties van wantrouwen tenminste niet aan een meerderheid.
Vanuit het perspectief van onder meer Rutte en De Jonge dan.![]()
Het blijkt een pathologische leugenaar. Dan is het vertrouwen in de persoon gewoon weg. Aftreden en lekker weer les gaan geven op de basisschool, daar hebben ze toch tekort?quote:Op zondag 13 februari 2022 20:47 schreef Scrummie het volgende:
[..]
De beerput gaat wel helemaal open nu he. Wat heerlijk.
Hugo kan nu wel over de woningen gaan, maar hij moet inderdaad gewoon aftreden.zie email 27 oktober![]()
En wie komt er dan te zitten? Zoveel schijtbakken aldaarquote:Op zondag 13 februari 2022 20:53 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Als de D66 met hun geblaat over eerlijk en open beleid dit soort taferelen steunt kunnen ze ook hun zetels vergeten bij een volgende verkiezing. Dit is voor D66 de kans denk ik om zowel CDA (Hugo) als VVD (Rutte) een klap te verkopen.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
Forum Opties Forumhop: Hop naar: