SPOILER: Helpen?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Varianten waaronder OmicronOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Covid-19 opnames en vaccinatiestatusOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gedragsregels in dit topic:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?![]()
De communis opinio in #voorweinigcovid-land over waarom het allemaal niet over is, is nu de nieuwe mutatie des doods, zo lijkt het. En de mensen met een slechter werkend immuunsysteem.quote:Op zondag 13 februari 2022 09:25 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Veel is nog onzeker, situatie in het buitenland onvergelijkbaar, prognoses laten een piek zien, longcovid, ontwrichting maatschappij door alle positieven, heel spannend.https://www.theguardian.c(...)tions-lifted-englandquote:“It would be prudent to encourage people to protect themselves and others consistently. An approach that does not do this would be a gamble with potentially severe consequences. I cannot see any upsides to such a gamble. The pandemic has a long way to go and – as is the case since it started – people and their leaders will influence its long-term impact through actions they take now.”When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
BCOquote:Op zondag 13 februari 2022 09:50 schreef nostra het volgende:
[..]
De communis opinio in #voorweinigcovid-land over waarom het allemaal niet over is, is nu de nieuwe mutatie des doods, zo lijkt het. En de mensen met een slechter werkend immuunsysteem.
[..]
https://www.theguardian.c(...)tions-lifted-england
[ twitter ]![]()
![]()
Ja er kan een nieuwe variant, virus of andere ramp komen
Nee is nu niet acuut aan de orde
Ja er kan op de achtergrond van alles voorbereid blijven als pandemieparaatheid
Nee dit betekent niet dat een CBT en 1,5 meter afstand gehandhaafd moeten blijven
Zorg dat je voorbereid bent voor wanneer het nodig is, en alleen dan ook echt inzettenOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Serieus, had in de tussentijd daar ene goeie app voor gemaakt waar mensen grotendeels zelf kunnen aangeven. Dat kan je bij nieuwe oplevingen echt megaveel tijd en dus ellende besparenquote:Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Precies. De situatie waar we nu in zouden moeten belanden is het (oude) normaal, net als voor covid. Ook toen kon op elk moment een nieuwe ziekte de kop opsteken. Zoals corona heeft bewezen. Daarna moet het weer afgelopen zijn met de voorschriften.quote:Op zondag 13 februari 2022 09:54 schreef Molo het volgende:
Nee dit betekent niet dat een CBT en 1,5 meter afstand gehandhaafd moeten blijven
Zorg dat je voorbereid bent voor wanneer het nodig is, en alleen dan ook echt inzetten
Wie met een mondkapje wil lopen en 1,5 meter wil aanhouden kan dat prima voor zichzelf beslissen en uitvoeren. Zo'n testbewijs handhaven is al helemaalzelfs voor een nieuw geval kun je met de architectuur van de huidige app waarschijnlijk niets meer gelet op het tempo van technologische ontwikkelingen.
We komen met andere woorden in de fase waarin we inderdaad moeten gaan waken voor onze vrijheden.![]()
Stel je voor dat er een nare mutatie verschijnt in het najaar, dan weet ik (bijna) zeker dat alles weer dicht gaat en we tot april aan het debatteren zijn over 2G en/of vaccinatieplicht.quote:Op zondag 13 februari 2022 09:54 schreef Molo het volgende:
Zorg dat je voorbereid bent voor wanneer het nodig is, en alleen dan ook echt inzetten![]()
Zorg gewoon dat je voorbereid bent op nieuwe virusvarianten door de risicogroep voor het najaar een booster aan te bieden. Of ze zorgen zelf maar dat ze in die periode wat minder op drukke plekken komen, of ze zetten een maskertje op als ze zich daar prettig bij voelen.quote:Op zondag 13 februari 2022 10:09 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Stel je voor dat er een nare mutatie verschijnt in het najaar, dan weet ik (bijna) zeker dat alles weer dicht gaat en we tot april aan het debatteren zijn over 2G en/of vaccinatieplicht.
Zolang de ziekenhuizen niet in heel korte tijd overspoelen moet je niet weer de hele samenleving gaan vermoeien met micromanagement en sluitingen.![]()
Het viel mij tegen dat er geen enkele club in Den Haag open bleef na 22.00.quote:Op zondag 13 februari 2022 10:06 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
https://www.gooieneemlander.nl/cnt/dmf20220213_99091205
Geopend, niet gehandhaafd.
Erg mooi.
Zonder wrijving geen glans![]()
Als omikron ons hier niet had uitgehaald, hadden we nu gewoon nog in lockdown gezeten tot Pasen.quote:Op zondag 13 februari 2022 10:09 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Stel je voor dat er een nare mutatie verschijnt in het najaar, dan weet ik (bijna) zeker dat alles weer dicht gaat en we tot april aan het debatteren zijn over 2G en/of vaccinatieplicht.![]()
Dit is precies de kern. Op het moment dat het virus voor de samenleving als geheel geen bedreiging meer vormt, dan moet je ook stoppen met collectieve maatregelen. Maak er een advies van en wie zichzelf wil beschermen kan zelf adequate maatregelen treffen. Zoals het altijd al geweest is tot covid kwam, zeg maar.quote:Op zondag 13 februari 2022 10:12 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Zorg gewoon dat je voorbereid bent op nieuwe virusvarianten door de risicogroep voor het najaar een booster aan te bieden. Of ze zorgen zelf maar dat ze in die periode wat minder op drukke plekken komen, of ze zetten een maskertje op als ze zich daar prettig bij voelen.
Zolang de ziekenhuizen niet in heel korte tijd overspoelen moet je niet weer de hele samenleving gaan vermoeien met micromanagement en sluitingen.![]()
Was 2G er makkelijker doorheen geramd, had dat gepush om de samenleving permanent anders in te richten meer grond gehad, etc. Leve omicron, zou ik zeggen.quote:Op zondag 13 februari 2022 10:32 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Als omikron ons hier niet had uitgehaald, hadden we nu gewoon nog in lockdown gezeten tot Pasen.![]()
Ja, eens. Ik denk dat we echt goed zijn weggekomen. Vooralsnog.quote:Op zondag 13 februari 2022 10:34 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Was 2G er makkelijker doorheen geramd, had dat gepush om de samenleving permanent anders in te richten meer grond gehad, etc. Leve omicron, zou ik zeggen.![]()
Idd, niet vergeten dus welke partijen hier extreem voorstander van waren: D66, VVD en het CDA.quote:Op zondag 13 februari 2022 10:34 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Was 2G er makkelijker doorheen geramd, had dat gepush om de samenleving permanent anders in te richten meer grond gehad, etc. Leve omicron, zou ik zeggen.![]()
was toch ook niks mis mee met delta? dit had echt lockdown tijd had kunnen schelenquote:Op zondag 13 februari 2022 10:40 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Idd, niet vergeten dus welke partijen hier extreem voorstander van waren: D66, VVD en het CDA.![]()
Zat net zo wat fragmenten te kijken van 'De Nacht Staat Op'... dat ik dat ooit leuk heb gevonden. Nog niet eens twee jaar geleden, moet er nu niet meer aan denken.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek![]()
Die hele QR-check in sportkantines en -hallen is ook een mooie wassen neus. Vaak staan ze maar bij 1 ingang te controleren, of alleen rondom wedstrijden van eerste teams. Grote delen van de zaterdag kun je gewoon binnenlopen.![]()
Teveel echte mensen om je heen? Brrrrr doodengquote:Op zondag 13 februari 2022 10:50 schreef PzKpfw het volgende:
Zat net zo wat fragmenten te kijken van 'De Nacht Staat Op'... dat ik dat ooit leuk heb gevonden. Nog niet eens twee jaar geleden, moet er nu niet meer aan denken.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Aan rust kun je snel wennen inderdaad.quote:Op zondag 13 februari 2022 11:00 schreef Molo het volgende:
[..]
Teveel echte mensen om je heen? Brrrrr doodengAls iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Ook voor corona had ik regelmatig wel eens dat ik na het uit eten gaan even een kroegje indook,maar echt om 12 uur dacht: maar eens op huis aan. En dat je dan onderweg vooral jeugd tegenkwam die dan pas op pad gingen. Ooit ook zoveel gedaan, maar ik heb het oma-stadium bereikt zeg maarquote:Op zondag 13 februari 2022 10:50 schreef PzKpfw het volgende:
/Liefdagboek![]()
Blijf je toch lekker thuis, whatever floats your boat. Advocaatje voor het slapen gaan op een knotsgekke avond, lekker toch.quote:Op zondag 13 februari 2022 10:50 schreef PzKpfw het volgende:
Zat net zo wat fragmenten te kijken van 'De Nacht Staat Op'... dat ik dat ooit leuk heb gevonden. Nog niet eens twee jaar geleden, moet er nu niet meer aan denken.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
En ZEEEEER terughoudend mee omgaan om het weer in te voeren.quote:Op zondag 13 februari 2022 09:54 schreef Molo het volgende:
Zorg dat je voorbereid bent voor wanneer het nodig is, en alleen dan ook echt inzetten
Een lockdown, van welke sector dan ook, zou niet zomaar bespreekbaar mogen zijn.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ik heb liever dat ze 2G+ invoeren eind van dit jaar.
Dan kan alles in iedergeval open blijven zelfs de nachthoreca![]()
Dan kun je net zo goed 1G doen.quote:Op zondag 13 februari 2022 11:20 schreef KingRadler het volgende:
Dan kan alles in iedergeval open blijven zelfs de nachthorecaAls iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
De doelgroep van de nachthoreca zijn vooral de groepen die slecht geboosterd zijn én geen risicogroep zijn. En de werking ervan hoogst onzekerquote:Op zondag 13 februari 2022 11:20 schreef KingRadler het volgende:
Dan kan alles in iedergeval open blijven zelfs de nachthoreca
Er moet veel meer naar leeftijd gekeken worden, het is waanzin dat een grote groep mensen die weinig last ondervinden van het virus tot in extreme mate laat ondervinden van de maatregelen. Buitenproportioneel om het in woorden van Kuipers samen te vatten![]()
het zal afhankelijk zijn van wat voor variant op gaat duiken maar verder met je eens dat we nu zover zijn dat het meer ieder voor zich is en als je 50+ bent en je denkt geen vaccin + booster nodig te hebben het jouw probleem is en niet meer het probleem van iedereenquote:Op zondag 13 februari 2022 11:24 schreef Blik het volgende:
[..]
De doelgroep van de nachthoreca zijn vooral de groepen die slecht geboosterd zijn én geen risicogroep zijn. En de werking ervan hoogst onzeker
Er moet veel meer naar leeftijd gekeken worden, het is waanzin dat een grote groep mensen die weinig last ondervinden van het virus tot in extreme mate laat ondervinden van de maatregelen. Buitenproportioneel om het in woorden van Kuipers samen te vatten![]()
Lockdowns zouden wettelijk verboden moeten worden en in de grondwet opgenomen moeten worden. Je sluit je eigen bevolking niet op en brengt ondernemers niet bewust aan de rand van de afgrond omdat je als bewindspersoon bij iedere voorspelling van virologen in de gordijnen hangt omdat je zelf niet rationeel kan nadenken en nog steeds aan het Bergamo-syndroom leidt.quote:Op zondag 13 februari 2022 11:17 schreef _serial_ het volgende:
[..]
En ZEEEEER terughoudend mee omgaan om het weer in te voeren.
Een lockdown, van welke sector dan ook, zou niet zomaar bespreekbaar mogen zijn.
We moeten als bevolking beschermd worden tegen virologen die als doel hebben om onze samenleving tot een soort dystopie te verbouwen.De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.![]()
Nou ja die grondwet is niet zo veel waard als die razendsnel opzij gezet kan worden met een noodwet. Beïnvloed het volk zodat ze angstig worden, ronsel wat stemmen in de kamer et voila.quote:Op zondag 13 februari 2022 11:30 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Lockdowns zouden wettelijk verboden moeten worden en in de grondwet opgenomen moeten worden.
Dat was wel een eye opener voor mij tijdens deze crisis.Alpha kenny one![]()
zo simpel was het ook weer niet al vond ik dat ze vooral die laatste hadden kunnen vermijdenquote:Op zondag 13 februari 2022 11:56 schreef falling_away het volgende:
[..]
Nou ja die grondwet is niet zo veel waard als die razendsnel opzij gezet kan worden met een noodwet. Beïnvloed het volk zodat ze angstig worden, ronsel wat stemmen in de kamer et voila.
Dat was wel een eye opener voor mij tijdens deze crisis.![]()
Avondklok vergeten? Totaal nutteloos maar iedereen slikte het voor zoete koek. En uit de gelekte info uit Duitsland weten we ook dat het niet overdreven is te denken dat de overheid het volk extra angstig maakt om dit erdoor heen te drukken.quote:Op zondag 13 februari 2022 11:59 schreef Tarado het volgende:
[..]
zo simpel was het ook weer niet al vond ik dat ze vooral die laatste hadden kunnen vermijdenAlpha kenny one![]()
Ik ben het wel eens met die twitterende Deen dat het (eind)doel veel duidelijker geformuleerd had moeten worden. Dan had je het schuiven met doelpalen kunnen voorkomen en had je nu goed beargumenteerd kunnen stoppen met de maatregelen.quote:Op zondag 13 februari 2022 11:56 schreef falling_away het volgende:
[..]
Nou ja die grondwet is niet zo veel waard als die razendsnel opzij gezet kan worden met een noodwet. Beïnvloed het volk zodat ze angstig worden, ronsel wat stemmen in de kamer et voila.
Dat was wel een eye opener voor mij tijdens deze crisis.![]()
Lockdowns zijn er gekomen omdat er geen 2G was.
Nederland kan veel leren van Duitsland voor de komende winter 2022/2023![]()
Lockdowns zijn er gekomen omdat we hier onderzoeken van andere landen negeerden en in een paniek reactie schoten. We wisten zeker dat andere landen zouden volgen. Well, that happened.quote:Op zondag 13 februari 2022 12:03 schreef KingRadler het volgende:
Als wij iets kunnen leren van Duitsland en andere landen in de regio dan is het: wel of geen mondkapjes, 2G of 3G, avondklok of niet,... het verloop van de pandemie is vrijwel gelijk.quote:Op zondag 13 februari 2022 12:03 schreef KingRadler het volgende:
Nederland kan veel leren van Duitsland voor de komende winter 2022/2023
[ Bericht 0% gewijzigd door maan_man op 13-02-2022 12:22:07 ]![]()
Linkin Park was right all alongquote:Op zondag 13 februari 2022 12:08 schreef maan_man het volgende:
[..]
Als wij iets kunnen leren van Duitsland en andere landen in de regio dan is het: wel of geen mondkapjes, 2G of 3G, avondklok of niet,... het verloop van de pandemie is vrijwel gelijk.![]()
![]()
ik ben niets vergeten, alleen jouw theorie vind ik wat te simpelquote:Op zondag 13 februari 2022 12:01 schreef falling_away het volgende:
[..]
Avondklok vergeten? Totaal nutteloos maar iedereen slikte het voor zoete koek. En uit de gelekte info uit Duitsland weten we ook dat het niet overdreven is te denken dat de overheid het volk extra angstig maakt om dit erdoor heen te drukken.![]()
Met 2G had je de omikrongolf niet voorkomen.quote:Op zondag 13 februari 2022 12:03 schreef KingRadler het volgende:
Ik vind jouw verwachting dat als een lockdown in een grondwet verboden zou worden dat deze dan ook nooit meer zal plaatsvinden te simpel. Volgens mij is een lockdown sowieso al ongrondwettelijk.quote:Op zondag 13 februari 2022 12:24 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik ben niets vergeten, alleen jouw theorie vind ik wat te simpel
Trouwens, het is geen theorie van mij, het is hoe het echt gegaan is!Alpha kenny one![]()
![]()
Jaja. Dat je voorbereidingen treft mocht er een gevaarlijke variant of voor mijn part geheel nieuw virus opduiken is uitstekend, maar een langdurige transitie met blijvende maatregelen? Toedeledokie...
[ Bericht 0% gewijzigd door saparmurat_niyazov op 13-02-2022 12:56:55 ]![]()
Koopmansquote:Op zondag 13 februari 2022 12:50 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[ twitter ]
Jaja. Dat je voorbereiden treft mocht er een gevaarlijke variant of voor mijn part geheel nieuw virus opduiken is uitstekend, maar een langdurige transitie met blijvende maatregelen? Toedeledokie...![]()
![]()
Gelezen. Doen we niets mee.quote:Op zondag 13 februari 2022 12:50 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[ twitter ]
Jaja. Dat je voorbereidingen treft mocht er een gevaarlijke variant of voor mijn part geheel nieuw virus opduiken is uitstekend, maar een langdurige transitie met blijvende maatregelen? Toedeledokie...
Groetjes,
Spa![]()
quote:Op zondag 13 februari 2022 12:50 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[ twitter ]
Helemaal verslaafd aan de controle en de noodzaak van maatregelen.![]()
Met hun definitie zou griep ook nog steeds een pandemie zijn.quote:Op zondag 13 februari 2022 12:50 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[ twitter ]
Jaja. Dat je voorbereidingen treft mocht er een gevaarlijke variant of voor mijn part geheel nieuw virus opduiken is uitstekend, maar een langdurige transitie met blijvende maatregelen? Toedeledokie...![]()
Al cijfertjes in je mailbox @Lenny_Leonard , of nog aan het bijkomen van een trip langs alle nachtclubs![]()
![]()
Lenny is opgepakt vanwege wildpoepen.quote:Op zondag 13 februari 2022 13:11 schreef Oliver23 het volgende:
Al cijfertjes in je mailbox @:Lenny_Leonard , of nog aan het bijkomen van een trip langs alle nachtclubs![]()
Oprotten paniekpiet. Als het zich voordoet beslissen we dan wel weer. We gaan niet in een permanente paniekkramp leven. Daag.quote:Op zondag 13 februari 2022 12:50 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[ twitter ]
Jaja. Dat je voorbereidingen treft mocht er een gevaarlijke variant of voor mijn part geheel nieuw virus opduiken is uitstekend, maar een langdurige transitie met blijvende maatregelen? Toedeledokie...zie email 27 oktober
Forum Opties Forumhop: Hop naar: