abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zondag 13 februari 2022 @ 20:22:40 #251
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_203650632
quote:
0s.gif Op zondag 13 februari 2022 20:13 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Ja sorry maar mooier wordt het niet.
Mogelijk maar dat weet ik niet zolang jij de enige bent die een soort antwoord geeft
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 13 februari 2022 @ 20:31:12 #252
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_203650757
quote:
0s.gif Op zondag 13 februari 2022 20:13 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Probeer het toch maar eens.
Dat heb ik gedaan. Ik zit dus te kijken naar iemand die een "major fan of therapy" is en dat aanbeveelt, zonder dat je iets mankeert. Op 4:20 krijg je dan: They said they were doing a military exercise, but the rest of the world was like: "yeah, we totally believe you Russia. Phsew."

Hoe kun je iemand daarna nog serieus nemen in zijn verhaal?
pi_203650777
quote:
0s.gif Op zondag 13 februari 2022 20:31 schreef Repentless het volgende:

[..]
Dat heb ik gedaan. Ik zit dus te kijken naar iemand die een "major fan of therapy" is en dat aanbeveelt, zonder dat je iets mankeert. Op 4:20 krijg je dan: They said they were doing a military exercise, but the rest of the world was like: "yeah, we totally believe you Russia. Phsew."

Therapy?

Ja popi jopi Amerikaans is het wel. Maar zijn analogie snijdt hout.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  zondag 13 februari 2022 @ 21:07:12 #254
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_203651159
quote:
0s.gif Op zondag 13 februari 2022 20:33 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Therapy?
Reclameboodschapje voor zijn sponsors aan het begin.

quote:
Ja popi jopi Amerikaans is het wel. Maar zijn analogie snijdt hout.
Ik doelde daarmee niet op het popie-jopie taalgebruik (hoewel natuurlijk tenenkrommend), maar dat het nogal een sterke indiciatie is voor de volledige vooringenomenheid van de rest van dit betoog waardoor het uitermate waardeloos wordt. "The rest of the world": alsof de gehele wereld Rusland wantrouwt en niet gelooft, zodat je bij voorbaat al de toon zet dat alle Russische argumenten pertinent leugens en onwaarheden zijn.

Die analogie is exact het ronduit bedroevende niveau van het redeneringsvermogen van dit figuur. "Putin is als het ex-vriendje dat niet los kan laten en vindt dat zijn ex niet met anderen mag daten." We hebben het hier over een geopolitieke kwestie die miljoenen burgers aangaat, waar het gaat over een machtsbalans in de wereld, veiligheidsgaranties, historische verbanden, etc. Door het zo te infantiliseren maak je jezelf mijns inziens compleet belachelijk en volstrekt niet serieus te nemen.

Als je dan ook nog in termen spreekt als "More than half of Ukrainians say that they'd be 'down' to join the EU. 64% of them say that it would be 'cool' to join NATO", is het plaatje wel compleet wat mij betreft. :')
  zondag 13 februari 2022 @ 21:09:43 #255
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_203651190
quote:
Rusland: 'Russische marine verjaagt Amerikaanse atoomduikboot'

De Russische marine heeft zaterdag een Amerikaanse duikboot uit Russische wateren verjaagd. Dat meldt het Russische ministerie van Defensie. De Amerikanen ontkennen ten stelligste. Het incident vindt plaats plaats net nu de zenuwen strak gespannen staan over Oekraïne.
Een Russisch marineschip, een jager, verdreef in de Stille Oceaan een nucleaire onderzeeër van de Amerikaanse Virginia-klasse toen de duikboot in de buurt van de Koerilen-eilanden was, aldus Rusland.
De Russen hadden de Amerikanen bevolen naar de oppervlakte te komen. Toen die dat weigerden, werden 'middelen' gebruikt om de duikboot te dwingen 'de Russische territoriale wateren op volle snelheid te verlaten.' De Russen zijn in de buurt bezig met een oefening. Na het incident riep het ministerie de Amerikaanse militaire attaché in Moskou op het matje.
Maar volgens de Amerikaanse strijdkrachten 'klopt er niets van de Russische beweringen'. Een woordvoerder wilde niets zeggen over de precieze locatie van de Amerikaanse onderzeeërs, behalve dat die veilig in internationale wateren zouden opereren.
quote:
'De hysterie rond de zogezegde Russische agressie aan de Oekraïense grens heeft een hoogtepunt bereikt', reageert het Kremlin na een telefoon tussen Biden en Poetin en het persbericht dat het Witte Huis daarna verspreidde (zie hieronder). 'Biden heeft het gehad over ernstige mogelijke sancties bij een invasie, maar heeft daar overigens geen nadruk op gelegd. President Poetin heeft helder en gedetailleerd uitgelegd waarom hij vindt dat de Russische veiligheid (cf. de dreiging van de Navo wanneer Oekraïne zou toetreden, red.) nu besproken moet worden. De voorstellen die de gezanten van de VS voorlegden aan Moskou, behandelden de grootste bezorgdheden rond veiligheid van Moskou niet.'
'Bovendien hebben de westerse landen niet voldoende druk gezet op Oekraïne om de akkoorden van Minsk te respecteren. We zijn bijna klaar met het bestuderen van de laatste voorstellen van de VS en zullen hier snel feedback op geven.'
are we infinite or am I alone
pi_203651300
quote:
0s.gif Op zondag 13 februari 2022 21:07 schreef Repentless het volgende:

[..]
Reclameboodschapje voor zijn sponsors aan het begin.
[..]
Ik doelde daarmee niet op het popie-jopie taalgebruik (hoewel natuurlijk tenenkrommend), maar dat het nogal een sterke indiciatie is voor de volledige vooringenomenheid van de rest van dit betoog waardoor het uitermate waardeloos wordt. "The rest of the world": alsof de gehele wereld Rusland wantrouwt en niet gelooft, zodat je bij voorbaat al de toon zet dat alle Russische argumenten pertinent leugens en onwaarheden zijn.

Die analogie is exact het ronduit bedroevende niveau van het redeneringsvermogen van dit figuur. "Putin is als het ex-vriendje dat niet los kan laten en vindt dat zijn ex niet met anderen mag daten." We hebben het hier over een geopolitieke kwestie die miljoenen burgers aangaat, waar het gaat over een machtsbalans in de wereld, veiligheidsgaranties, historische verbanden, etc. Door het zo te infantiliseren maak je jezelf mijns inziens compleet belachelijk en volstrekt niet serieus te nemen.

Als je dan ook nog in termen spreekt als "More than half of Ukrainians say that they'd be 'down' to join the EU. 64% of them say that it would be 'cool' to join NATO", is het plaatje wel compleet wat mij betreft. :')
Die worden bij mij automatisch geskipt dus niet gezien.

Dat bedoel ik met popi jopi, het is mijn stijl ook niet maar diskwalificeert het ook niet meteen.
Het is helaas al een langer gaande trend.

Juist de historische verbanden legt hij (redelijk) ongekleurd uit en zegt er begrip voor te hebben.

Maar ik blijf de analogie goed vinden.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_203651313
Plaats hier uw advertentie
  Moderator zondag 13 februari 2022 @ 21:34:42 #258
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_203651509
quote:
0s.gif Op zondag 13 februari 2022 20:31 schreef Repentless het volgende:

[..]

vind het ook niet sterk hoor, popie jopie gedoe kan ik wel mee leven want zijn doelgroep zal niet heel oud zijn maar er kloppen ook dingen niet

- de demands van putin ... weet ik niethoor, volgens mij zijn het er meer en punt 3 verzonnen

- greatest catastrophe is fout gequote ( was the greatest geopolitical catastrophe of the century) wat vanuit Russisch perspectief niet onwaar is

-De Russen die zich ineens buiten Rusland bevonden gaat over de daadwerkelijke Russische minderheden in die landen, niet over iedereen die er woont

- daarnaast vind ik de vriend en ex vriendin met een nieuw vriendje niet sterk, ik zou dan gaan voor broers (NATO en WARPAC of beter VS en Rusland) die om de erfenis van overleden ouders vechten

dat is wat ik weet zonder te googelen, ik vermoed dat er wel meer niet echt klopt maar leuk voor het jeugdjournaal I guess
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator zondag 13 februari 2022 @ 21:37:04 #259
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_203651543
IS dit niet eerder een gevalletje "blaffende honden , bijten niet"

Poetin blaft, maar zal nooit durven bijten.
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_203651669
quote:
Oekraïne wil overleg met Rusland en OSCE over Russische troepen aan grens

Oekraïne wil binnen 48 uur een overleg met Rusland en de leden van de Organisatie voor Veiligheid en Samenwerking in Europa (OSCE) over de Russische troepenopbouw nabij de grens en binnen de geannexeerde Krim, zo maakt het land zondag bekend.

Volgens de Oekraïense minister van Buitenlandse Zaken Dmytro Kuleba heeft Moskou nog altijd niet gereageerd op de oproep die Kiev vrijdag deed om de recente Russische militaire activiteiten langs de grens met Oekraïne uit te leggen.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_203651703
quote:
0s.gif Op zondag 13 februari 2022 21:37 schreef capuchon_jongen het volgende:
IS dit niet eerder een gevalletje "blaffende honden , bijten niet"

Poetin blaft, maar zal nooit durven bijten.
Volgens mij is de Krim door Putin geannexeerd in 2014 en gaat dat dus niet op.
  zondag 13 februari 2022 @ 21:58:55 #262
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_203651928
Stingers naar Oekraine.

quote:
Lithuania delivered a batch of Stinger missile system to Ukraine today by a C-17 Globemaster III aircraft

Although Lithuania did not specify the number of stingers systems delivered, by examining all the available photos, the number of stingers delivered is a strange and low figure of 24 double-launchers, and if attention is paid to the last picture, the year of construction of these delivery missiles is 12-31-2010.
pi_203652157
quote:
88s.gif Op zondag 13 februari 2022 21:34 schreef sp3c het volgende:

[..]
vind het ook niet sterk hoor, popie jopie gedoe kan ik wel mee leven want zijn doelgroep zal niet heel oud zijn maar er kloppen ook dingen niet

- de demands van putin ... weet ik niethoor, volgens mij zijn het er meer en punt 3 verzonnen
De eisen zoals gesteld in de video zijn een samenvatting.

quote:
- greatest catastrophe is fout gequote ( was the greatest geopolitical catastrophe of the century) wat vanuit Russisch perspectief niet onwaar is
Dit is niet waar. Het werd juist weergegeven in het filmpje:

quote:
-De Russen die zich ineens buiten Rusland bevonden gaat over de daadwerkelijke Russische minderheden in die landen, niet over iedereen die er woont
In het stuk geschreven door Poetin gaat hij er echt vanuit dat de Oekraïners, Wit-Russen en Russen dezelfde oorsprong hebben en eigenlijk tot hetzelfde volk behoren.

Hier wat meer informatie over dat stuk:

https://rusi.org/explore-(...)-people-putin-claims

quote:
- daarnaast vind ik de vriend en ex vriendin met een nieuw vriendje niet sterk, ik zou dan gaan voor broers (NATO en WARPAC of beter VS en Rusland) die om de erfenis van overleden ouders vechten
Het is natuurlijk ook maar een illustratie.

quote:
dat is wat ik weet zonder te googelen, ik vermoed dat er wel meer niet echt klopt maar leuk voor het jeugdjournaal I guess
Het filmpje lijkt mij behoorlijk nuttig, vooral voor diegenen die weinig van het onderwerp afweten.
  zondag 13 februari 2022 @ 22:12:06 #264
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_203652179
quote:
0s.gif Op zondag 13 februari 2022 21:17 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Die worden bij mij automatisch geskipt dus niet gezien.

Dat bedoel ik met popi jopi, het is mijn stijl ook niet maar diskwalificeert het ook niet meteen.
Het is helaas al een langer gaande trend.

Juist de historische verbanden legt hij (redelijk) ongekleurd uit en zegt er begrip voor te hebben.

Maar ik blijf de analogie goed vinden.
Hij zegt dat "al die voormalige Sovjet-staten" nu bij de NAVO komen en sommige zelfs bij de EU. Alleen de Baltische Staten zijn bij de EU en de NAVO gekomen, al die andere Oost-Europese landen waren geen Sovjet-republieken. Wel Warschaupact, maar daar heeft hij het niet over. Dus hij lult maar wat.

Daarnaast noemt hij een essay van Putin hierover brugklas-materiaal (ninth grader). Daarmee is wel duidelijk hoe 'ongekleurd' je bent. De historische verbanden die hij 'uitlegt' zijn van het niveau: "het was vroeger 1 land maar nu niet meer, Putin kan daar niet mee omgaan en wil dat terug zoals een ex-vriendje bla bla". Daar gaat het helemaal niet om en door het zo belachelijk kinderachtig te maken alsof dit slechts om de wil van 1 verongelijkte man gaat om de grenzen van de Sovjet-Unie te herstellen, diskwalificeer je jezelf wat mij betreft volledig.

Een van de meest tenenkrommende momenten is wanneer hij Putin citeert dat het uiteenvallen van de Sovjet-Unie de grootste catastrofe van de twintigste eeuw was, hij daarop zegt: "First off, fact check. Like, do you know what else happened in the 20th century, Vladimir?" Met wat snelle beelden van WOII. Denkt hij nu echt dat hij nota bene een Rus moet uitleggen hoe erg WOII was? Hoe demagogisch wil je het hebben? :')

Voor de rest kan ik me er niet toe zetten om de gehele 20 minuten te kijken. Maar als we dit soort totale nitwits serieus moeten gaan nemen om dit conflict te duiden, dan is het wel uitermate treurig.
pi_203652347
quote:
0s.gif Op zondag 13 februari 2022 22:12 schreef Repentless het volgende:
Hij zegt dat "al die voormalige Sovjet-staten" nu bij de NAVO komen en sommige zelfs bij de EU. Alleen de Baltische Staten zijn bij de EU en de NAVO gekomen, al die andere Oost-Europese landen waren geen Sovjet-republieken. Wel Warschaupact, maar daar heeft hij het niet over. Dus hij lult maar wat.
Kun je even precies zijn wat niet klopt? Je ziet een kaartje, en dat zie je verkleuren. Wat NAVO-landen betreft zie ik er geen fouten in.
  zondag 13 februari 2022 @ 22:26:49 #266
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_203652436
quote:
0s.gif Op zondag 13 februari 2022 22:10 schreef luxerobots het volgende:

[..]
De eisen zoals gesteld in de video zijn een samenvatting.
[..]
...... .... ....
Het filmpje lijkt mij behoorlijk nuttig, vooral voor diegenen die weinig van het onderwerp afweten.
Ik vind het ook wel nuttig omdat het (mij) opnieuw hapbaar aangeeft en illustreert dat de oorsprong van een conflict vaak een onzinnig ideaal als oorsprong heeft. Het gaat hier om zeggenschap over een eigen autonomie en invloed(sferen) die als reden voor conflicten, lekker afleiden van de eigen (binnenlandse) problemen.

Met een geopolitiek conflict, krijgen veel dingen weer een nieuwe dimensie, (over)weging en als shockdoctrine biedt het nieuwe kansen om posities te verplaatsen. Ondertussen liijkt het voor mij niet meer de vraag of maar precies wanneer deze week het land wordt binnengevallen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_203652450
In het tijdperk van A.I. doet Putin mij aan een holbewoner denken die een achterhoede gevecht bezigd. Links laten liggen en niet teveel aandacht aan besteden.

pi_203652567
quote:
0s.gif Op zondag 13 februari 2022 22:12 schreef Repentless het volgende:

[..]

Daarnaast noemt hij een essay van Putin hierover brugklas-materiaal (ninth grader). Daarmee is wel duidelijk hoe 'ongekleurd' je bent. De historische verbanden die hij 'uitlegt' zijn van het niveau: "het was vroeger 1 land maar nu niet meer, Putin kan daar niet mee omgaan en wil dat terug zoals een ex-vriendje bla bla". Daar gaat het helemaal niet om en door het zo belachelijk kinderachtig te maken alsof dit slechts om de wil van 1 verongelijkte man gaat om de grenzen van de Sovjet-Unie te herstellen, diskwalificeer je jezelf wat mij betreft volledig.

Een van de meest tenenkrommende momenten is wanneer hij Putin citeert dat het uiteenvallen van de Sovjet-Unie de grootste catastrofe van de twintigste eeuw was, hij daarop zegt: "First off, fact check. Like, do you know what else happened in the 20th century, Vladimir?" Met wat snelle beelden van WOII. Denkt hij nu echt dat hij nota bene een Rus moet uitleggen hoe erg WOII was? Hoe demagogisch wil je het hebben? :')

Voor de rest kan ik me er niet toe zetten om de gehele 20 minuten te kijken. Maar als we dit soort totale nitwits serieus moeten gaan nemen om dit conflict te duiden, dan is het wel uitermate treurig.
Als ik het niet vergeet kom ik hier morgen op terug. Maar ik zie die fouten niet.

Overigens is de redenatie simpel omdat plat uitgedrukt die van Rusland dat ook is.

Dat kun je hem niet aan wrijven. Net zoals het feit dat poetin wo2 lijkt te vergeten.
  zondag 13 februari 2022 @ 22:35:09 #269
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_203652604
quote:
0s.gif Op zondag 13 februari 2022 22:22 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Kun je even precies zijn wat niet klopt? Je ziet een kaartje, en dat zie je verkleuren. Wat NAVO-landen betreft zie ik er geen fouten in.
Exact zoals ik het zeg: all these ex-Soviet countries are now joining NATO. Alleen de Baltische Staten zijn ex-Sovjetrepublieken die nu bij de EU/NAVO zitten.
pi_203653088
quote:
0s.gif Op zondag 13 februari 2022 22:35 schreef Repentless het volgende:

[..]
Exact zoals ik het zeg: all these ex-Soviet countries are now joining NATO. Alleen de Baltische Staten zijn ex-Sovjetrepublieken die nu bij de EU/NAVO zitten.
Daar heb je een punt hoor.

Alleen is het niet dat de DDR, Polen, Tsjechië en Roemenië niet zijn overgegaan tot de westelijke invloedssfeer en de NAVO. Het is dat ze officieel geen Sovjetrepublieken waren (terwijl ze natuurlijk wel in de invloedssfeer van de Sovjetunie lagen en ook niet onafhankelijk daarvan opereerden).
  zondag 13 februari 2022 @ 23:09:15 #271
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_203653387
quote:
0s.gif Op zondag 13 februari 2022 22:32 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Als ik het niet vergeet kom ik hier morgen op terug. Maar ik zie die fouten niet.

Overigens is de redenatie simpel omdat plat uitgedrukt die van Rusland dat ook is.

Dat kun je hem niet aan wrijven. Net zoals het feit dat poetin wo2 lijkt te vergeten.
Ik denk dat Poetin hoog nodig toe is aan een bedrijfsuitje, bv gaan bowlen of minigolf.

"You can call me Susan if it makes you happy"
  zondag 13 februari 2022 @ 23:37:58 #273
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_203653407
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2022 22:27 schreef Digi2 het volgende:
In het tijdperk van A.I. doet Putin mij aan een holbewoner denken die een achterhoede gevecht bezigd. Links laten liggen en niet teveel aandacht aan besteden.

Ik snap niet helemaal het verband met de naderende oorlog in Ukraine...
pi_203653417
quote:
0s.gif Op zondag 13 februari 2022 23:06 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Daar heb je een punt hoor.

Alleen is het niet dat de DDR, Polen, Tsjechië en Roemenië niet zijn overgegaan tot de westelijke invloedssfeer en de NAVO. Het is dat ze officieel geen Sovjetrepublieken waren (terwijl ze natuurlijk wel in de invloedssfeer van de Sovjetunie lagen en ook niet onafhankelijk daarvan opereerden).
Invloedssfeer? Ze waren door de Russen bezet. Alleen al in Hongarije (dat je niet noemt) waren 100.000 Russische manschappen gelegerd.
Leipe shit ouwe
  zondag 13 februari 2022 @ 23:48:46 #275
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_203653494
quote:
0s.gif Op zondag 13 februari 2022 22:32 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Zo simpel is het dus niet. Het conflict gaat niet om: "De Sovjet-Unie was voor de val veel groter dan Rusland nu is en Putin wil dat grondgebied terug omdat hij het niet kan hebben, zoals een ex-vriendje het niet kan hebben dat zijn ex met iemand anders gaat."

Het gaat om een globale machtsbalans: dat de ene supermacht de andere niet steeds verder ziet groeien en opschuiven richting zijn grenzen en door die steeds groter wordende militaire macht de dienst uitmaakt wereldwijd, omdat de mogelijkheden tot een weerwoord steeds verder worden verkleind. In indirecte zin betekent dat ook dat die ene supermacht steeds meer de vrije hand krijgt om de ander zijn wil op te leggen d.m.v. bijvoorbeeld economische sancties. Als alle landen om je heen die voorheen tot jouw grondgebied behoorden dan ook nog eens de mogelijkheid wordt geboden om zich bij die andere supermacht aan te sluiten, maar jij daarvan bent uitgesloten, word je simpelweg steeds verder in het nauw gedreven.

Dat betekent niet dat je dan een vrijbrief hebt om landen te gaan annexeren, echter is het wel een plausibelere verklaring voor het huidige militaire machtsvertoon dat we nu zien dan dat infantiele "Putin wil graag de Sovjet-Unie terug omdat hij het niet kan hebben."

Als dat allemaal zo zou zijn, waarom hebben de Russen dan 13 jaar geleden niet verder doorgezet in Georgië en dat hele land veroverd en bijvoorbeeld Kazachstan geannexeerd, een enorm land rijk aan grondstoffen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')