SPOILER: Helpen?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Varianten waaronder OmicronOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Covid-19 opnames en vaccinatiestatusOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gedragsregels in dit topic:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Geen betrouwbaar iets om goed beleid op te voeren en inperkingen vam burgerrechten goed te praten. Alles OPEN!!quote:Op zaterdag 5 februari 2022 15:53 schreef halfway het volgende: [..] Wat een zooitje maken ze ervan.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
Je snapt natuurlijk wel dat het to-tale anarchie zou worden hier met mij als mod 😏quote:Op zaterdag 5 februari 2022 15:48 schreef Molo het volgende:
[..]
Kun jij geen mod worden ofzo, ik mag jou wel![]()
Ik lees dit nu even he.
https://nos.nl/artikel/24(...)t-de-piek-is-bereiktHoe IN GODESNAAM gebruik je dit als basis om 18 miljoen mensen op slot te houden?quote:De moeilijkste dingen in het model om te voorspellen zijn wanneer de piek is en hoe hoog die is.
....
Ja, dat zou kunnen. Maar het zou ook over anderhalve week kunnen zijn. Het zou ook nog langer kunnen zijn. Dat weten we gewoon niet.
Waar zijn we in hemelsnaam mee bezig?![]()
Zo, net even lekker het noodlot getrotseerd in een drukke kringloopwinkel. Nog wel vrij veel mondkapjes te zien maar verder weer volkomen normaal.
Erg mooi.![]()
Hele meetsysteem van rivm/ggd op
INSTORTEN'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
We varen in de mist.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 15:58 schreef Modus het volgende:
Ik lees dit nu even he.
https://nos.nl/artikel/24(...)t-de-piek-is-bereikt
[..]
Hoe IN GODESNAAM gebruik je dit als basis om 18 miljoen mensen op slot te houden?
Waar zijn we in hemelsnaam mee bezig?
Groet
Jaap![]()
Alsof het kabinet er wat mee gaat doen. Van mij mag dat hele QR gebeuren ook weg hoor, maar ben bang dat we er echt nog een poos aan vast blijven houden.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 15:54 schreef Spablauw214 het volgende:
De petitie gaat richting de 190k, erg mooi.![]()
“We begrijpen het sentiment vanuit de samenleving. Maar een pandemie is nu eenmaal niet te voorspellen. We weten niet welke varianten er nog gaan komen. En wat long covid gaat doen. Daarom houden we voorlopig vast aan het CTB”.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 16:03 schreef AdVictoriamN7 het volgende:
[..]
Alsof het kabinet er wat mee gaat doen. Van mij mag dat hele QR gebeuren ook weg hoor, maar ben bang dat we er echt nog een poos aan vast blijven houden.![]()
Rutte zou zeggen:quote:Op zaterdag 5 februari 2022 16:03 schreef AdVictoriamN7 het volgende:
[..]
Alsof het kabinet er wat mee gaat doen. Van mij mag dat hele QR gebeuren ook weg hoor, maar ben bang dat we er echt nog een poos aan vast blijven houden.
"Ja, we zijn op de hoogte van deze petitie. En we begrijpen héél goed dat zoveel mensen deze hebben ondertekend".
MAAR: -insert geneuzel over nog veel onduidelijkheid / we moeten het stapje voor stapje bekijken / we kunnen het ons nog niet veroorloven... bladiebla yack yack hurdle durdle smackedy blah![]()
Top van de meeste recente grafiekjes van Wallinga ligt op 1 maart. Kijken of ze die over 2 weken doodleuk weer verplaatsten naar april.- verwijderd door admin -![]()
Evenstar
![]()
Also known as Kyran or Theoden![]()
Al die interviews zit ik steeds weer vol verbazing te lezen. Niet normaalquote:Op zaterdag 5 februari 2022 15:58 schreef Modus het volgende:
Ik lees dit nu even he.
[..]
Hoe IN GODESNAAM gebruik je dit als basis om 18 miljoen mensen op slot te houden?
![]()
Het is wel een erg plaatselijke mistbank dan, daar in Bilthoven.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 16:03 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
We varen in de mist.
Groet
JaapNever explain, never apologize.![]()
Vooral het eeuwige geschuif met doelpalen. Nu gaat het weer over jongeren en long covid.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 16:17 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Al die interviews zit ik steeds weer vol verbazing te lezen. Niet normaal
Dit is funest voor het draagvlak, er gaat geen enkele betrouwbaarheid vanuit als je elke week de spelregels verandert.![]()
Evenstar
![]()
Verplaatst, verdwenen, al achter de rug. Beetje knippen en plakken en het klopt weerquote:Op zaterdag 5 februari 2022 16:11 schreef groenen het volgende:
Top van de meeste recente grafiekjes van Wallinga ligt op 1 maart. Kijken of ze die over 2 weken doodleuk weer verplaatsten naar april.![]()
![]()
Misschien moeten ze de x-as er maar afknippen voortaan, scheelt weer een uurtje knippen en plakkenquote:Op zaterdag 5 februari 2022 16:11 schreef groenen het volgende:
Top van de meeste recente grafiekjes van Wallinga ligt op 1 maart. Kijken of ze die over 2 weken doodleuk weer verplaatsten naar april.![]()
![]()
Die zou ik daar dan net niet kopen.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 15:59 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Zo, net even lekker het noodlot getrotseerd in een drukke kringloopwinkel. Nog wel vrij veel mondkapjes te zienWhen government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?![]()
Evenstar
![]()
Zoals ik al zei eerder vandaag zei vind ik dit de schuld van de regering. Als die nou gewoon zeggen "hey Japie, leuk en aardig allemaal, maar het gaat op IC bezettingen dus stik in je longcovid" dan kunnen ze niet met dit soort kutargumenten komen.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 16:19 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Vooral het eeuwige geschuif met doelpalen. Nu gaat het weer over jongeren en long covid.
Dit is funest voor het draagvlak, er gaat geen enkele betrouwbaarheid vanuit als je elke week de spelregels verandert.![]()
Klopt. Maar angst.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 16:21 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Zoals ik al zei eerder vandaag zei vind ik dit de schuld van de regering. Als die nou gewoon zeggen "hey Japie, leuk en aardig allemaal, maar het gaat op IC bezettingen dus stik in je longcovid" dan kunnen ze niet met dit soort kutargumenten komen.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Evenstar
![]()
Die laatste 3-4 vragen van NOS zijn op zich best goed en daar zie je heel goed hoe Jaap van Dissel dingen verdraait en steeds weer een andere invalshoek geeft om te verdedigen dat ze niet willen versoepelen.
Het gaat van druk op de zorg naar longcovid, naar mensen een kans geven om een booster te nemen, naar uitval op werkvloer. Zo blijf je wel bezig ja.![]()
Je kunt al bijna een maand lang zo naar binnen lopen. "De kans geven."quote:Maar het is ook zo dat we graag iedereen de kans geven om de boostervaccinatie te gebruikenTap tap tap![]()
Klopt. Maar er zijn nooit duidelijk afgekaderde, meetbare doelstellingen geweest. Dat werd verdedigd met de dooddoener “een pandemie is niet te voorspellen”. Het einde van de crisis is evenmin gedefinieerd.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 16:21 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Zoals ik al zei eerder vandaag zei vind ik dit de schuld van de regering. Als die nou gewoon zeggen "hey Japie, leuk en aardig allemaal, maar het gaat op IC bezettingen dus stik in je longcovid" dan kunnen ze niet met dit soort kutargumenten komen.
Dus eens dat de politiek veel duidelijker piketpalen had moeten slaan. De TK kan dat gewoon afdwingen, maar dat doen de ook niet.![]()
Wat volgt wordt "omikron is niet het einde van de pandemie" en daarna "endemisch betekent niet onschadelijk". And so it continues.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 16:24 schreef Evenstar het volgende:
Het gaat van druk op de zorg naar longcovid, naar mensen een kans geven om een booster te nemen, naar uitval op werkvloer. Zo blijf je wel bezig ja.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Ik zou het zelfs nog wat scherper willen stellen: het ligt aan onze premier. Als Rutte morgen besluit dat het welletjes is geweest, dan is het overmorgen geregeld. Maar dan moet hij wel achter de ruggen van het OMT en zijn schildknapen in het kabinet vandaan komen en helemaal zelf de verantwoordelijkheid nemen om de controle los te laten. Wat dat betreft is het denk ik wel jammer dat de Jonge niet meer op VWS zit, die had de verleiding niet kunnen weerstaan. Kuipers is wat slimmer, die gaat niet voor Rutte de kolen uit het vuur halen.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 16:21 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Zoals ik al zei eerder vandaag zei vind ik dit de schuld van de regering. Als die nou gewoon zeggen "hey Japie, leuk en aardig allemaal, maar het gaat op IC bezettingen dus stik in je longcovid" dan kunnen ze niet met dit soort kutargumenten komen.Never explain, never apologize.![]()
Hai! Wat is jullie ervaring met hoelang het duurt voor een GGD testuitslag beschikbaar is?Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?![]()
Evenstar
![]()
Kreeg het meestal wel laat in de avond als ik voor 12:00 had getest. Zal nu waarschijnlijk wel langer duren met alle drukte?quote:Op zaterdag 5 februari 2022 16:34 schreef ijs_beer het volgende:
Hai! Wat is jullie ervaring met hoelang het duurt voor een GGD testuitslag beschikbaar is?![]()
Binnen 18 uur. Afgelopen week dan.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 16:34 schreef ijs_beer het volgende:
Hai! Wat is jullie ervaring met hoelang het duurt voor een GGD testuitslag beschikbaar is?
Dinsdagmorgen afspraak gemaakt in Utrecht, dinsdagmiddag getest. En woensdagochtend de uitslag, rond 8.00 uur online."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
24-36h ongeveer.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 16:34 schreef ijs_beer het volgende:
Hai! Wat is jullie ervaring met hoelang het duurt voor een GGD testuitslag beschikbaar is?![]()
Ja dat is echt een argument van lik me de reet, toen ik er laatst was zat er wel anderhalve man en een paardenkop, kon zo doorlopen zonder afspraak.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 16:27 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Je kunt al bijna een maand lang zo naar binnen lopen. "De kans geven."Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.![]()
Er moeten nog meer mensen gevaccineerd worden, dat is de enige reden die ik kan verzinnen.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 16:42 schreef josja het volgende:
[..]
Ja dat is echt een argument van lik me de reet, toen ik er laatst was zat er wel anderhalve man en een paardenkop, kon zo doorlopen zonder afspraak.
Mensen dwingen hun vaccinatie te halen als hun QR-code verlopen is.![]()
De vorige keer, bijna een maand terug, kreeg ik het binnen 12 uur. Toen kwam de uitslag om iets over 1 's nachts binnen. Toen sliep ik ook pas verder toen ik de uitslag gezien hadquote:Op zaterdag 5 februari 2022 16:34 schreef ijs_beer het volgende:
![]()
Regio Alkmaar om 9 uur bellen, om 10 uur test, om 18 uur uitslag.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 16:34 schreef ijs_beer het volgende:
Hai! Wat is jullie ervaring met hoelang het duurt voor een GGD testuitslag beschikbaar is?And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
![]()
Het is ondertussen bijna alsof het KNMI elke dag code oranje zou geven omdat het heel misschien wel 's zou kunnen gaan stormen.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 15:58 schreef Modus het volgende:
Ik lees dit nu even he.
[..]
Ik lees af en toe de corona thread op het forum van tweakers. Daar zit duidelijk de harde kern van aanhangers van het OMT. Zitten nog die doemmodellen goed te praten. Maar goed, zijn ook nerds zonder sociaal leven of een vriendin.![]()
WWaarom niet ze werken toch niet?quote:Op zaterdag 5 februari 2022 16:20 schreef nostra het volgende:
[..]
Die zou ik daar dan net niet kopen.Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste![]()
Ja er zit een autistisch tintje aan die modellen inderdaad. Oogkleppen op en de rest van het land negeren.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 16:49 schreef Homey het volgende:
Ik lees af en toe de corona thread op het forum van tweakers. Daar zit duidelijk de harde kern van aanhangers van het OMT. Zitten nog die doemmodellen goed te praten. Maar goed, zijn ook nerds zonder sociaal leven of een vriendin.![]()
Over 3 maanden: "Ja konden we op dat moment nog niet weten. Is achteraf een te verdedigen keuze geweest. Denemarken en Engeland niets mee te maken, groeten Jaap."quote:Op zaterdag 5 februari 2022 16:03 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
We varen in de mist.
Groet
Jaap
Waarom stelt geen enkele journalist op z'n minst de vraag dat er goede en minder goede besluiten zijn en dat onze besluiten minder goed zijn geweest dan in Denemarken?![]()
Punt is dat de mensen die geen modellen kunnen lezen juist het hardst roepen dat de lockdown moet stoppen en we terug naar normaal moeten.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 16:57 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ja er zit een autistisch tintje aan die modellen inderdaad. Oogkleppen op en de rest van het land negeren.![]()
Geen idee wat je hiermee bedoelt? Dat de critici van het RIVM/OMT ongelijk hebben?quote:Op zaterdag 5 februari 2022 16:59 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Punt is dat de mensen die geen modellen kunnen lezen juist het hardst roepen dat de lockdown moet stoppen en we terug naar normaal moeten.![]()
5 uur journaal opent met het manifest.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Punt is dat de regering geen gok wil nemen waardoor we straks toch weer met de gebakken peren zitten.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 16:21 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Zoals ik al zei eerder vandaag zei vind ik dit de schuld van de regering. Als die nou gewoon zeggen "hey Japie, leuk en aardig allemaal, maar het gaat op IC bezettingen dus stik in je longcovid" dan kunnen ze niet met dit soort kutargumenten komen.
Daarbij was het voor de minder ziekmakende omikron helemaal een risicovolle gok geweest.![]()
Dat de modellen geen voorspellingen zijn.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 17:01 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Geen idee wat je hiermee bedoelt? Dat de critici van het RIVM/OMT ongelijk hebben?![]()
Dat zet toch ook allemaal geen zoden aan de dijk joh. Kabinet veegt al dit soort manifesten en serieuze kritiek al maanden zo van tafel.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 17:01 schreef nostra het volgende:
5 uur journaal opent met het manifest.![]()
Het manifest staat vol onzin. Over 'muh grondrechten' en dat vaccins niet voldoende werken (maar werkt niets doen dan beter?).quote:Op zaterdag 5 februari 2022 17:03 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Dat zet toch ook allemaal geen zoden aan de dijk joh. Kabinet veegt al dit soort manifesten en serieuze kritiek al maanden zo van tafel.![]()
Als ze het weer over die boeg gaan gooien dan zijn we snel klaar ja. Ook zo'n Mona Keijzer legt de vinger net niet op de zere plek.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 17:04 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het manifest staat vol onzin. Over 'muh grondrechten' en dat vaccins niet voldoende werken (maar werkt niets doen dan beter?).
Focus moet op de vergelijking met de rest van Europa.![]()
@luxerobots Gelul over grondrechten enzo daar ben ik ook niet van. Maar we kunnen wel gewoon volledig open op basis van een realistische risicoinschatting.![]()
Ik had het eerlijker gevonden als ze had gezegd dat burgers en ondernemers last hebben van de coronapas en dat hij daarom weg moet.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 17:06 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Als ze het weer over die boeg gaan gooien dan zijn we snel klaar ja. Ook zo'n Mona Keijzer legt de vinger net niet op de zere plek.
Focus moet op de vergelijking met de rest van Europa.
Dan dat ze (zoals nu) een quasi wetenschappelijk verhaal houdt over vaccins, mutaties en de coronapas.![]()
Risico kunnen ze prima nemen onder het mom van "kijk naar de rest van Europa". Denk je echt dat het leeuwendeel van de burgers zich ook maar iets van het OMT aantrekt? Die zijn het vertrouwen allang verloren joh.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 17:02 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Punt is dat de regering geen gok wil nemen waardoor we straks toch weer met de gebakken peren zitten.
Daarbij was het voor de minder ziekmakende omikron helemaal een risicovolle gok geweest.![]()
En die realistische risico-inschatting is?quote:Op zaterdag 5 februari 2022 17:07 schreef PietjePuk2000 het volgende:
@:luxerobots Gelul over grondrechten enzo daar ben ik ook niet van. Maar we kunnen wel gewoon volledig open op basis van een realistische risicoinschatting.![]()
Koopmans: de piek komt nog, bitch, we kunnen het nu al 3 weken niet fatsoenlijk meten, hoe denk je dat we die piek gaan herkennen?![]()
Is het rapport van de TU Delft ook quasi wetenschappelijk?quote:Op zaterdag 5 februari 2022 17:08 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dan dat ze (zoals nu) een quasi wetenschappelijk verhaal houdt over vaccins, mutaties en de coronapas.Alpha kenny one![]()
Tja. Punt is ook dat iedereen kritiek heeft op andere punten van het beleid. De aanval wordt nu over de hele linie met speldenprikjes ingezet. Dus de een heeft kritiek op de coronapas, de ander vindt dat de kroegen tot 3 uur 's nachts open moeten, weer een ander vindt dat de stadions volledig open moeten.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 17:08 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik had het eerlijker gevonden als ze had gezegd dat burgers en ondernemers last hebben van de coronapas en dat hij daarom weg moet.
Dan dat ze (zoals nu) een quasi wetenschappelijk verhaal houdt over vaccins, mutaties en de coronapas.
In plaats van 1 frontale aanval vanuit de kern (de kern is namelijk: de rest van Europa is al open dus kan bij ons ook en de doelpalen worden door het OMT steeds verzet) blijft het hierdor slappe hap.![]()
Er kan 15% winst geboekt worden door de coronapas strikter toe te passen.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 17:10 schreef falling_away het volgende:
[..]
Is het rapport van de TU Delft ook quasi wetenschappelijk?
En wat betreft het gebrek aan effectiviteit worden er twee opvallende dingen genoemd:
- De effectiviteit van de coronapas neemt af omdat er veel mensen gevaccineerd zijn of corona hebben doorgemaakt (dit betekent eigenlijk dat de pas goed werkt)
- De effectiviteit wordt onderbouwd omdat ongevaccineerden wel bij elkaar willen blijven komen, onder andere thuis (en dit betekent dat juist de ongevaccineerden voor problemen blijven zorgen)![]()
Dat de zorg niet overbelast gaat worden.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 17:10 schreef luxerobots het volgende:
[..]
En die realistische risico-inschatting is?![]()
Ah ik zie dat jij ook al creatief omgaat met de cijfersquote:Op zaterdag 5 februari 2022 17:14 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Er kan 15% winst geboekt worden door de coronapas strikter toe te passen.
" het effect van het coronatoegangsbewijs op de R-waarde 15 procent is, maar in dezelfde zin staat erbij: dat is alleen het geval als het overal ingevoerd wordt behalve thuis en op school. "Alpha kenny one![]()
Idem in tuincentrum. Nog aardig was mondlapjes maar je ziet de kentering. Ikzelf ben ermee gestopt in ieder geval.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 15:59 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Zo, net even lekker het noodlot getrotseerd in een drukke kringloopwinkel. Nog wel vrij veel mondkapjes te zien maar verder weer volkomen normaal.
Erg mooi.![]()
Ja wat dacht jij dan, dat we thuis huilend in een hoekje gingen zitten?quote:Op zaterdag 5 februari 2022 17:14 schreef luxerobots het volgende:
[..]
- De effectiviteit wordt onderbouwd omdat ongevaccineerden wel bij elkaar willen blijven komen, onder andere thuis (en dit betekent dat juist de ongevaccineerden voor problemen blijven zorgen)
Nog slechter nieuws voor de effectiviteit: we komen ook gewoon sommige horeca binnen zonder QR. Erg mooi.
Dit soort statistiekjes post je maar in NWS of zo, daar lijkt de harde kern zich tegenwoordig te verzamelen. En Tweakers blijkbaar.![]()
Eerst nog 2Gquote:Op zaterdag 5 februari 2022 17:21 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Ben er inmiddels wel van overtuigd dat we echt als laatste van Europa volledig opengaan.![]()
![]()
Het is natuurlijk niet zo dat het gebruik van wetenschappelijke argumenten exclusief is voorbehouden aan wetenschappers, he.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 17:08 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik had het eerlijker gevonden als ze had gezegd dat burgers en ondernemers last hebben van de coronapas en dat hij daarom weg moet.
Dan dat ze (zoals nu) een quasi wetenschappelijk verhaal houdt over vaccins, mutaties en de coronapas.![]()
Krijg het idee dat je nu gewoon zit te trollen.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 17:14 schreef luxerobots het volgende:
[..]
En wat betreft het gebrek aan effectiviteit worden er twee opvallende dingen genoemd:
- De effectiviteit van de coronapas neemt af omdat er veel mensen gevaccineerd zijn of corona hebben doorgemaakt (dit betekent eigenlijk dat de pas goed werkt)
- De effectiviteit wordt onderbouwd omdat ongevaccineerden wel bij elkaar willen blijven komen, onder andere thuis (en dit betekent dat juist de ongevaccineerden voor problemen blijven zorgen)![]()
Nuances vallen vaak weg. En nu zie je dus dat 15% als weinig en dus eigenlijk irrelevant weggezet wordt. Wat natuurlijk niet zo is.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 17:22 schreef falling_away het volgende:
[..]
Ah ik zie dat jij ook al creatief omgaat met de cijfers
" het effect van het coronatoegangsbewijs op de R-waarde 15 procent is, maar in dezelfde zin staat erbij: dat is alleen het geval als het overal ingevoerd wordt behalve thuis en op school. "![]()
Ja joh, lekker corona blijven verspreiden.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 17:24 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Ja wat dacht jij dan, dat we thuis huilend in een hoekje gingen zitten?
Nog slechter nieuws voor de effectiviteit: we komen ook gewoon sommige horeca binnen zonder QR. Erg mooi.
Dit soort statistiekjes post je maar in NWS of zo, daar lijkt de harde kern zich tegenwoordig te verzamelen. En Tweakers blijkbaar.
We gaan toch niet in een hoekje zitten huilen?![]()
Ehm nee, die CTB wordt nu niet overal ingezet, niet in alle winkels en niet op kantoor etc dus die 15% wordt nooit en te nimmer gehaald, zelfs niet in het meest gunstige geval.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 17:26 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Nuances vallen vaak weg. En nu zie je dus dat 15% als weinig en dus eigenlijk irrelevant weggezet wordt. Wat natuurlijk niet zo is.Alpha kenny one![]()
Punt is dat als je het meer toepast, het effectiever wordt.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 17:28 schreef falling_away het volgende:
[..]
Ehm nee, die CTB wordt nu niet overal ingezet, niet in alle winkels en niet op kantoor etc dus die 15% wordt nooit en te nimmer gehaald, zelfs niet in het meest gunstige geval.
Je had een punt gehad als er geen effect was, of er zelfs een negatief effect zou zijn.![]()
Op zich vind ik het prima dat je als een van de weinigen hier het kabinet en OMT met hand en tand verdedigt.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 17:27 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ja joh, lekker corona blijven verspreiden.
We gaan toch niet in een hoekje zitten huilen?
Maar ik ga de vraag dan toch even andersom stellen: Nemen de Denen volgens jou onverantwoorde risico's?
Als het antwoord hierop nee is dan kan ik alleen maar concluderen dat je vrij inconsequent bent en anders hoor ik graag waarom je vind dat ze onverantwoord bezig zijn.![]()
De vorige oorlog belde. Niemand wil 2G. Het momentum is voorbij.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 17:29 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Punt is dat als je het meer toepast, het effectiever wordt.
Je had een punt gehad als er geen effect was, of er zelfs een negatief effect zou zijn.![]()
Dat doe ik niet.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 17:29 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Op zich vind ik het prima dat je als een van de weinigen hier het kabinet en OMT met hand en tand verdedigt.Je kunt Nederland niet één op één met Denemarken vergelijken. We hebben een andere cultuur, andere bevolkingsdichtheid, andere gezondheidszorg etc.quote:Maar ik ga de vraag dan toch even andersom stellen: Nemen de Denen volgens jou onverantwoorde risico's?![]()
De vorige oorlog belde?quote:Op zaterdag 5 februari 2022 17:32 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
De vorige oorlog belde. Niemand wil 2G. Het momentum is voorbij.![]()
![]()
Zoals de pas nu gebruikt wordt is het effect dus GEEN 15%, dat is wel wat je zei (trouwens, ben jij dit Ernst?).quote:Op zaterdag 5 februari 2022 17:29 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Punt is dat als je het meer toepast, het effectiever wordt.
Je had een punt gehad als er geen effect was, of er zelfs een negatief effect zou zijn.
Het effect van de pas in huidig gebruik is vele malen lager.
Dus de roep om afschaffing, oa op basis van dit onderzoek is absoluut te verdedigen.. het is inderdaad dat, of de pas op alle plaatsen inzetten (wat het kabinet ook niet wil).Alpha kenny one![]()
Er is serieus niet 1 land ter wereld wat meer op Nederland lijkt dan Denemarken. In alle opzichten. Zelfs meer dan België.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 17:32 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dat doe ik niet.
[..]
Je kunt Nederland niet één op één met Denemarken vergelijken. We hebben een andere cultuur, andere bevolkingsdichtheid, andere gezondheidszorg etc.![]()
Overigens mag van mij 3G zo verdwijnen hoor.
Alleen vind ik dat je eerst naar de cijfers moet kijken, en daarna naar wat er kan. Nu zijn mensen de maatregelen vooral zat, en roept men daarom maar dat alles weg moet.![]()
Dan zijn we echt wel uitgepraat.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 17:32 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dat doe ik niet.
[..]
Je kunt Nederland niet één op één met Denemarken vergelijken. We hebben een andere cultuur, andere bevolkingsdichtheid, andere gezondheidszorg etc.Dit is echt het soort OMT-retoriek waar ik niet goed van word, het koste ten alles het huidige beleid verdedigen.
![]()
Onzin. De zorg wordt niet meer overlopen. Dat was de doelstelling.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 17:35 schreef luxerobots het volgende:
Alleen vind ik dat je eerst naar de cijfers moet kijken, en daarna naar wat er kan. Nu zijn mensen de maatregelen vooral zat, en roept men daarom maar dat alles weg moet.![]()
Dan zou je eigenlijk voor 15% extra effectiviteit de pas moeten inzetten voor pakweg 75% van het dagelijks leven. Of richting de 100% als je ook OV en supermarkten erin betrekt. Proportioneel?quote:Op zaterdag 5 februari 2022 17:33 schreef falling_away het volgende:
[..]
Zoals de pas nu gebruikt wordt is het effect dus GEEN 15%, dat is wel wat je zei (trouwens, ben jij dit Ernst?).
Het effect van de pas in huidig gebruik is vele malen lager.
Dus de roep om afschaffing, oa op basis van dit onderzoek is absoluut te verdedigen.. het is inderdaad dat, of de pas op alle plaatsen inzetten (wat het kabinet ook niet wil).
Voor 15% extra effectiviteit (puur gemodelleerd, het is totaal niet duidelijk hoe dat er in het echt uit gaat zien) op de R van een virus dat met of zonder procent toch wel tien- tot honderdduizenden per dag besmet.![]()
Zware beat in het gezicht van Tjerriequote:![]()
En dit blijkt uit?quote:Op zaterdag 5 februari 2022 17:33 schreef falling_away het volgende:
[..]
Zoals de pas nu gebruikt wordt is het effect dus GEEN 15%, dat is wel wat je zei (trouwens, ben jij dit Ernst?).
Het effect van de pas in huidig gebruik is vele malen lager.Lijkt me een valse tegenstelling. De pas kan prima gebruikt worden om kroegen etc. open te doen. Is het daar veiliger en heb ik als bonus niet het gezeik van wappies over Klaus Schwab en Bill Gates.quote:Dus de roep om afschaffing, oa op basis van dit onderzoek is absoluut te verdedigen.. het is inderdaad dat, of de pas op alle plaatsen inzetten (wat het kabinet ook niet wil).![]()
Rare kroegen bezoek jij.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 17:37 schreef luxerobots het volgende:
[..]
En dit blijkt uit?
[..]
Lijkt me een valse tegenstelling. De pas kan prima gebruikt worden om kroegen etc. open te doen. Is het daar veiliger en heb ik als bonus niet het gezeik van wappies over Klaus Schwab en Bill Gates.![]()
Oh daar komt de ik ik ik ik ik uit de mouw. Net zo'n egoïst als al die 'wappies' dus.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 17:37 schreef luxerobots het volgende:
[..]
En dit blijkt uit?
[..]
Lijkt me een valse tegenstelling. De pas kan prima gebruikt worden om kroegen etc. open te doen. Is het daar veiliger en heb ik als bonus niet het gezeik van wappies over Klaus Schwab en Bill Gates.![]()
Alleen doe ik door gevaccineerd te zijn, en op plekken te komen waar anderen ook gevaccineerd zijn, tenminste nog moeite om anderen niet te besmetten.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 17:38 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Oh daar komt de ik ik ik ik ik uit de mouw. Net zo'n egoïst als al die 'wappies' dus.![]()
Alles kan nu wel weer. Voor Omikron maakt het niets uit.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 17:35 schreef luxerobots het volgende:
Alleen vind ik dat je eerst naar de cijfers moet kijken, en daarna naar wat er kan. Nu zijn mensen de maatregelen vooral zat, en roept men daarom maar dat alles weg moet.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Je laat je dus testen voor je naar de kroeg gaat?quote:Op zaterdag 5 februari 2022 17:42 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Alleen doe ik door gevaccineerd te zijn, en op plekken te komen waar anderen ook gevaccineerd zijn, tenminste nog moeite om anderen niet te besmetten.![]()
Mooi man. Nog een paar maandjes geduld voor de Lintjesregen, ik denk dat jij er dan wel eentje opgespeld krijgt.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 17:42 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Alleen doe ik door gevaccineerd te zijn, en op plekken te komen waar anderen ook gevaccineerd zijn, tenminste nog moeite om anderen niet te besmetten.
Al vind ik eigenlijk dat jij wel de Nobelprijs voor de Vrede verdient voor deze moeite.![]()
quote:Op zaterdag 5 februari 2022 17:44 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Mooi man. Nog een paar maandjes geduld voor de Lintjesregen, ik denk dat jij er dan wel eentje opgespeld krijgt.
Al vind ik eigenlijk dat jij wel de Nobelprijs voor de Vrede verdient voor deze moeite.gelachen.
![]()
Dit is het een onzinvraag van je. Alsof ongevaccineerden zich altijd laten testen voordat ze samenkomen.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 17:43 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Je laat je dus testen voor je naar de kroeg gaat?![]()
![]()
Jij zegt dat je niemand besmet. Want je hebt je laten vaccineren. Pertinente onzin, aangezien je gewoon besmettelijk kan zijn en de hele toko kunt aansteken.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 17:53 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dit is het een onzinvraag van je. Alsof ongevaccineerden zich altijd laten testen voordat ze samenkomen.![]()
Maar ben jij er ook zo één die als hij zich ziek voelt lekker een bejaardenhuis binnensneakt om tussen de mensen te hoesten?quote:Op zaterdag 5 februari 2022 17:44 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Mooi man. Nog een paar maandjes geduld voor de Lintjesregen, ik denk dat jij er dan wel eentje opgespeld krijgt.
Al vind ik eigenlijk dat jij wel de Nobelprijs voor de Vrede verdient voor deze moeite.
(Nu zet ik ook de overdrijving in.)![]()
Waar zeg ik dat?quote:Op zaterdag 5 februari 2022 17:54 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Jij zegt dat je niemand besmet. Want je hebt je laten vaccineren. Pertinente onzin, aangezien je gewoon besmettelijk kan zijn en de hele toko kunt aansteken.
De kans dat twee gevaccineerden elkaar besmetten bij een ontmoeting is natuurlijk wel kleiner dan wanneer ongevaccineerden elkaar ontmoeten.![]()
Hoe zie je dat? De ongevaccineerden gaan niet om met de gevaccineerden en omdat ze nergens meer in mogen zoeken ze elkaar op en dan gaat dat voor problemen zorgen? Zoiets?quote:Op zaterdag 5 februari 2022 17:14 schreef luxerobots het volgende:
[..]
- De effectiviteit wordt onderbouwd omdat ongevaccineerden wel bij elkaar willen blijven komen, onder andere thuis (en dit betekent dat juist de ongevaccineerden voor problemen blijven zorgen)
Maar bijna iedereen heeft het inmiddels gehad, ook de ongevaccineerden, hebben ze dat meeberekend, want dan gaat het toch meevallen?To BG or not to BG!![]()
Nee dus. Duidelijkquote:Op zaterdag 5 februari 2022 17:53 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dit is het een onzinvraag van je. Alsof ongevaccineerden zich altijd laten testen voordat ze samenkomen..
![]()
Dank voor de antwoorden! Dan hoop ik morgenochtend de uitslag te krijgen.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?![]()
En waarom zouden we ongevaccineerden moeten beschermen?quote:Op zaterdag 5 februari 2022 17:56 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat?
De kans dat twee gevaccineerden elkaar besmetten bij een ontmoeting is natuurlijk wel kleiner dan wanneer ongevaccineerden elkaar ontmoeten.![]()
Gisteren naar Duitsland geweest voor een dagje uit. Maar mijn God zeg, mag toch hopen dat het QR in Nederland blijft bij wat het is en niet dat systeem word als daar
- Ga je een soort v&d in moet iedereen aan de ingang zijn QR laten zien, ga je dan in het restaurant in die winkel moet het nóg eens
- De grote winkels hebben beveiligers staan die je QR scannen met een mobiel, daarop word soms je ID gevraagd maar niet naar gekeken
- De kleine winkels willen soms alle 3 QR codes zien.
- 2 Winkels klikte dat 'details' tekstje aan boven in je QR app en deden vervolgens alsof ze Nederlands konden
- Het restaurant waar we daarna aten vroeg helemaal nergens om
Iedereen had weer een andere methode, overal was het weer anders, dan wel ID erbij, dan niet, dan moesten ze alle 3 de QR's bekijken en een andere winkel had een tiener in de opening staan die er een geïrriteerde blik naar wierp en we vervolgens door mochten lopen
Twiddel![]()
Je staat iig niet op de blokkeer bij Dickie.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 15:48 schreef Molo het volgende:
[..]
Kun jij geen mod worden ofzo, ik mag jou welGo hard or go home![]()
En dan heb je natuurlijk ook nog van die mensen voor je die een hele papierwinkel bij zich hebben met elk papiertje een andere QR code waardoor je eerst nog enorm lang moet wachten want die mensen snappen het systeem zelf ook niet
Twiddel![]()
Alleen in een ongevaccineerd bejaardenhuis.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 17:55 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Maar ben jij er ook zo één die als hij zich ziek voelt lekker een bejaardenhuis binnensneakt om tussen de mensen te hoesten?
(Nu zet ik ook de overdrijving in.)![]()
![]()
We hebben nu 3G. Dus je moet gevaccineerd, genezen of getest zijn.quote:
Ja huhu, maar jij bent als gevaccineerde niet getest.
Okay Scrummie!![]()
quote:Op zaterdag 5 februari 2022 18:03 schreef luxerobots het volgende:
[..]
We hebben nu 3G. Dus je moet gevaccineerd, genezen of getest zijn.
Ja huhu, maar jij bent als gevaccineerde niet getest.
Okay Scrummie!
Dus nu gaat het ineens over 3G? Het ging erom dat jij 'moeite deed om anderen niet te besmetten'. Daarom vroeg ik of je je laat testen voor je gaat, want dan doe je dus moeite. Daarop was het antwoord nee, maar vervolgens gaat het over 3G. Ofzo.
Okay luxerobots!![]()
Het is de absolute horror, en voor wat? Het werkt niet eens.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 18:01 schreef summer2bird het volgende:
Gisteren naar Duitsland geweest voor een dagje uit. Maar mijn God zeg, mag toch hopen dat het QR in Nederland blijft bij wat het is en niet dat systeem word als daar
- Ga je een soort v&d in moet iedereen aan de ingang zijn QR laten zien, ga je dan in het restaurant in die winkel moet het nóg eens
- De grote winkels hebben beveiligers staan die je QR scannen met een mobiel, daarop word soms je ID gevraagd maar niet naar gekeken
- 2 Winkels klikte dat 'details' tekstje aan boven in je QR app en deden vervolgens alsof ze Nederlands konden
Iedereen had weer een andere methode, overal was het weer anders, dan wel ID erbij, dan niet, dan moesten ze alle 3 de QR's bekijken en een andere winkel had een tiener in de opening staan die er een geïrriteerde blik naar wierp en we vervolgens door mochten lopenGaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.![]()
Door me te laten vaccineren en m'n QR te laten zien, doe ik moeite.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 18:05 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Dus nu gaat het ineens over 3G? Het ging erom dat jij 'moeite deed om anderen niet te besmetten'. Daarom vroeg ik of je je laat testen voor je gaat, want dan doe je dus moeite. Daarop was het antwoord nee, maar vervolgens gaat het over 3G. Ofzo.
Okay luxerobots!![]()
Toch mooi een hypothetische reductie van de R met 15% bereikt. En een warm gevoel van binnen, want 'moeite' gedaan.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 18:01 schreef summer2bird het volgende:
Iedereen had weer een andere methode, overal was het weer anders, dan wel ID erbij, dan niet, dan moesten ze alle 3 de QR's bekijken en een andere winkel had een tiener in de opening staan die er een geïrriteerde blik naar wierp en we vervolgens door mochten lopen![]()
Inderdaad. Deze hele poppenkast en die snavels en alsnog 200k cases per dag.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 18:07 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Het is de absolute horror, en voor wat? Het werkt niet eens.![]()
Zo dan, wat een moeite.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 18:09 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Door me te laten vaccineren en m'n QR te laten zien, doe ik moeite.
En een ongevaccineerde (als we het toch over 3G hebben) doet moeite door zich te laten testen en zijn QR te laten zien, maar vervolgens geef jij als gevaccineerde corona aan die ongevaccineerde. En dat ondanks alle moeite.
Wat een prachtsysteem.![]()
Ik stond vanmiddag mijn internationale QR code te laten zien bij museum, nog beetje in de Belgische toeristenmodus
In kindermuseum trouwens QR code showen en dan overal binnen je mondmasker ook op moeten. Meh.
Iedereen dus, behalve de niet QR code of maskerplichtige kinderen, die zeg maar óveral zwermden.
Niet heel erg nuttig dus zeg maar, en wel irritant
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Props alleen daarom alquote:Op zaterdag 5 februari 2022 18:02 schreef Noek het volgende:
[..]
Je staat iig niet op de blokkeer bij Dickie.
Duitsland kan echt de tering krijgen. Janssen + pfizer booster, en mag daar dan nog niet eens ietsquote:Op zaterdag 5 februari 2022 18:01 schreef summer2bird het volgende:
Iedereen had weer een andere methode, overal was het weer anders, dan wel ID erbij, dan niet, dan moesten ze alle 3 de QR's bekijken en een andere winkel had een tiener in de opening staan die er een geïrriteerde blik naar wierp en we vervolgens door mochten lopen![]()
![]()
Mis toch niks aan dat land.![]()
Nou, in Duitsland hebben ze geen lockdown gehad.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 18:07 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Het is de absolute horror, en voor wat? Het werkt niet eens.
Hier was alles dicht.![]()
Maar ongevaccineerden verspreiden corona vaker. Dus de kans is groter dat jij als ongevaccineerde corona doorgeeft dan dat ik dat doe.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 18:11 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Zo dan, wat een moeite.
En een ongevaccineerde (als we het toch over 3G hebben) doet moeite door zich te laten testen en zijn QR te laten zien, maar vervolgens geef jij als gevaccineerde corona aan die ongevaccineerde. En dat ondanks alle moeite.
Wat een prachtsysteem.![]()
Belgische bieren en eten is toch beterquote:Op zaterdag 5 februari 2022 18:13 schreef FL_Freak het volgende:
[..]
Duitsland kan echt de tering krijgen. Janssen + pfizer booster, en mag daar dan nog niet eens iets![]()
![]()
Mis toch niks aan dat land.
Nee, want zonder negatieve test komen ze niet eens binnen. Dus die kans lijkt me erg klein.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 18:14 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Maar ongevaccineerden verspreiden corona vaker. Dus de kans is groter dat jij als ongevaccineerde corona doorgeeft dan dat ik dat doe.
Of hebben we het nu weer over iets anders dan 3G?![]()
Ligt er maar net aan of ze corona hebben of niet, die ongevaccineerden 🙊quote:Op zaterdag 5 februari 2022 18:14 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Maar ongevaccineerden verspreiden corona vaker. Dus de kans is groter dat jij als ongevaccineerde corona doorgeeft dan dat ik dat doe.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Misschien moeten ze 20 weesgegroetjespriktjes zeggen. Is ook moeite.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 18:11 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Zo dan, wat een moeite.
Wat een prachtsysteem.
'Moeite', een onderschat begrip in de epidemiologie.![]()
Geen enkel land had een lockdown behalve wij. Maar dat wordt inmiddels al de “vergislockdown” genoemd. Puur op basis van onrealistische doemscenario’s ingevoerd.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 18:13 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Nou, in Duitsland hebben ze geen lockdown gehad.
Hier was alles dicht.![]()
2. Testen voor Toegang verdwijnt dan volledig. Waarom is dat beter dan een 3G-beleid?quote:Op zaterdag 5 februari 2022 18:15 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Nee, want zonder negatieve test komen ze niet eens binnen. Dus die kans lijkt me erg klein.
Of hebben we het nu weer over iets anders dan 3G?
"Omdat mensen die niet gevaccineerd zijn het meeste gevaar lopen", zegt immunoloog Ger Rijkers. "In principe bescherm je met een 2G-beleid de mensen die niet gevaccineerd zijn. Iemand die niet gevaccineerd is, kan namelijk makkelijker besmet raken met het virus en de ziekte oplopen."
https://www.rtlnieuws.nl/(...)m-wanneer-alles-over![]()
Onze zorg stond zo te kraken dat de lockdown waarschijnlijk wel echt nodig was.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 18:16 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Geen enkel land had een lockdown behalve wij. Maar dat wordt inmiddels al de “vergislockdown” genoemd. Puur op basis van onrealistische doemscenario’s ingevoerd.
![]()
![]()
Ik geef het opquote:Op zaterdag 5 februari 2022 18:17 schreef luxerobots het volgende:
[..]
2. Testen voor Toegang verdwijnt dan volledig. Waarom is dat beter dan een 3G-beleid?
"Omdat mensen die niet gevaccineerd zijn het meeste gevaar lopen", zegt immunoloog Ger Rijkers. "In principe bescherm je met een 2G-beleid de mensen die niet gevaccineerd zijn. Iemand die niet gevaccineerd is, kan namelijk makkelijker besmet raken met het virus en de ziekte oplopen."
https://www.rtlnieuws.nl/(...)m-wanneer-alles-overFijne avond
![]()
![]()
Waarschijnlijk? Wtfquote:Op zaterdag 5 februari 2022 18:18 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Onze zorg stond zo te kraken dat de lockdown waarschijnlijk wel echt nodig was.
![]()
![]()
Laat haar even flink in je gezicht hoesten en ga dinsdag terug dan, de aanhouder wintquote:Op zaterdag 5 februari 2022 18:26 schreef Piles het volgende:
Uitslag binnen: vriendin positief, ik negatief. Tyfuszooi![]()
![]()
Stoppen met testen!!!!!!quote:Op zaterdag 5 februari 2022 18:26 schreef Piles het volgende:
Uitslag binnen: vriendin positief, ik negatief. Tyfuszooi![]()
quote:Op zaterdag 5 februari 2022 18:13 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Nou, in Duitsland hebben ze geen lockdown gehad.
Hier was alles dicht.Alsof dat nodig was! Alsof het ook maar iets heeft geholpen!
Het is echt onzin om te geloven dat 3G bijdraagt aan het naar beneden brengen van besmettingsaantallen. ALS het dat al doet, dan is het omdat het zo fucking irritant is, dat mensen geen meer zin hebben om nog ergens heen te gaan.Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.![]()
Ben wel benieuwd waarom zelfs hier nog steeds veel mensen testen. Mocht ik klachten krijgen geloof ik het allemaal wel.![]()
Ik puur en alleen voor het herstelbewijs. Want ik doe niet mee aan dat boostercircus.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 18:38 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Ben wel benieuwd waarom zelfs hier nog steeds veel mensen testen. Mocht ik klachten krijgen geloof ik het allemaal wel.
Maar de keuze wordt nu dus óf boostergekte óf testgekte...![]()
![]()
Brede coalitie voor het onmiddellijk afschaffen van het coronatoegangsbewijs.
237.019 ondertekeningen.
Wij spreken ons uit tegen het coronatoegangsbewijs in al zijn verschijningsvormen. De schade die erdoor wordt veroorzaakt, staat niet in verhouding tot eventuele voordelen voor de volksgezondheid.![]()
Linkje?quote:Op zaterdag 5 februari 2022 18:47 schreef mthecatlover het volgende:
237.019 ondertekeningen.
Wij spreken ons uit tegen het coronatoegangsbewijs in al zijn verschijningsvormen. De schade die erdoor wordt veroorzaakt, staat niet in verhouding tot eventuele voordelen voor de volksgezondheid.![]()
Brede coalitie?quote:Op zaterdag 5 februari 2022 18:47 schreef mthecatlover het volgende:
237.019 ondertekeningen.
Wij spreken ons uit tegen het coronatoegangsbewijs in al zijn verschijningsvormen. De schade die erdoor wordt veroorzaakt, staat niet in verhouding tot eventuele voordelen voor de volksgezondheid.
Hoeveel mensen hebben niet voor afschaffen getekend, het overgrote deel toch..
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Het is de titel vande petitiequote:Op zaterdag 5 februari 2022 18:53 schreef capricia het volgende:
[..]
Brede coalitie?
Hoeveel mensen hebben niet voor afschaffen getekend..![]()
![]()
Getekend.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 18:53 schreef Piles het volgende:
[..]
https://petities.nl/petit(...)angsbewijs?locale=nl![]()
Ik ben niet gevaccineerd dus voor m’n groene vinkje.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 18:38 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Ben wel benieuwd waarom zelfs hier nog steeds veel mensen testen. Mocht ik klachten krijgen geloof ik het allemaal wel.
Daarnaast vinden werkgevers het wel prettig dat je thuis werkt wanneer je besmet bent.![]()
Sneer?quote:Op zaterdag 5 februari 2022 18:57 schreef Piles het volgende:
[..]
Lach je nou jezelf uit, om je onterechte sneer?
Ik lach mezelf uit om mijn onwetendheid. Wel grappige titel dan."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Er is nooit een petitie door 8,5 miljoen Nederlanders ondertekend. Dus beetje flauwe redenatie wel.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 18:53 schreef capricia het volgende:
[..]
Brede coalitie?
Hoeveel mensen hebben niet voor afschaffen getekend, het overgrote deel toch..
Ik denk dat als je nu een referendum houdt over de maatregelen, er wel een meerderheid voor alles opheffen is hoor.![]()
Dan is het goedquote:Op zaterdag 5 februari 2022 19:03 schreef capricia het volgende:
[..]
Sneer?
Ik lach mezelf uit om mijn onwetendheid. Wel grappige titel dan.![]()
En de opstellers van manifest kun je prima een brede coalitie noemen. Net als het OMT zeg maar.![]()
En meer dan 50k achterstand erbij.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 18:45 schreef WheeledWarrior het volgende:
Hebben we nu 40K vandaag? Wat is dit voor flopshow.![]()
Dr stond ook nog een heel stuk in de groene waar dat ‘bonte gezelschap’ met hun permanente maatregelen werd gekapitteld als OMT 2.0…quote:Op zaterdag 5 februari 2022 19:09 schreef Piles het volgende:
[..]
Dan is het goed![]()
En de opstellers van manifest kun je prima een brede coalitie noemen. Net als het OMT zeg maar.zie email 27 oktober![]()
Nee joh, echt niet. Mensen zijn bang en gewend. Veel mensen hebben vertrouwen in de overheid en relatief weinig last van alle maatregelen (alleen van sommige). Dus kleine groep zal voor alle maatregelen afschaffen zijn. Maar de meeste voor een selectie die hun nu raakt (bijv of stadions of onderwijs of nachtleven etc.).quote:Op zaterdag 5 februari 2022 19:08 schreef Spablauw214 het volgende:
Ik denk dat als je nu een referendum houdt over de maatregelen, er wel een meerderheid voor alles opheffen is hoor.![]()
Ja. Mooie combinatie inderdaad van Maurice de Hond, Ewald Engelen en... Dick Maas!quote:Op zaterdag 5 februari 2022 19:09 schreef Piles het volgende:
[..]
Dan is het goed![]()
En de opstellers van manifest kun je prima een brede coalitie noemen. Net als het OMT zeg maar.![]()
Woestmakend, echt. Dit zijn cijfers op basis waarvan zware grondrechten beperkende maatregelen worden ingevoerd. En al twee jaar lang is het zo ongeveer dagelijks storing. Kan echt niet,.quote:zie email 27 oktober![]()
Ik krijg het haast niet uit mijn toetsenbord, maar denk dat we nu wel echt kunnen zeggen: nog even volhouden. Komt goed.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 18:40 schreef Piles het volgende:
[..]
Ik puur en alleen voor het herstelbewijs. Want ik doe niet mee aan dat boostercircus.
Maar de keuze wordt nu dus óf boostergekte óf testgekte...
Goh wel heel verwonderlijk dat mensen niet in de rij staan voor DE OPPEPPRIK, wie had dat gedacht?![]()
![]()
16 procent, vorige week. Net zoveel als de groep "dit gaat veel en veel te snel".quote:Op zaterdag 5 februari 2022 19:08 schreef Spablauw214 het volgende:
Ik denk dat als je nu een referendum houdt over de maatregelen, er wel een meerderheid voor alles opheffen is hoor.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Wat heb je mensen nog te bieden dan? Ik snap dat wel. Niet in het ziekenhuis komen? Die kans is als gevaccineerde 70-er sowieso zéér beperkt. Minder maatregelen? De boostercampagne ging notabene vergezeld van de strengste maatregelen in Europa…quote:Op zaterdag 5 februari 2022 19:15 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Ik krijg het haast niet uit mijn toetsenbord, maar denk dat we nu wel echt kunnen zeggen: nog even volhouden. Komt goed.
Goh wel heel verwonderlijk dat mensen niet in de rij staan voor DE OPPEPPRIK, wie had dat gedacht?zie email 27 oktober![]()
Definieer ‘alles opheffen’. Is dat ook niet meer testen, geen quarantaine, niet meer boosteren, niets. Of is dat alle algemene beperkende maatregelen weg. Dat maakt nogal verschil.quote:zie email 27 oktober![]()
Dat denk ik niet.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 19:08 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Er is nooit een petitie door 8,5 miljoen Nederlanders ondertekend. Dus beetje flauwe redenatie wel.
Ik denk dat als je nu een referendum houdt over de maatregelen, er wel een meerderheid voor alles opheffen is hoor.
Uit deze petitie blijkt dat het overgrote merendeel niet voor afschaffen is, of het allemaal weinig boeit."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Dat is alles weg. 25 procent wil meer versoepelingen, maar niet alles (dus bijvoorbeeld 2G). En 40 procent vindt het prima zo.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 19:18 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Definieer ‘alles opheffen’. Is dat ook niet meer testen, geen quarantaine, niet meer boosteren, niets. Of is dat alle algemene beperkende maatregelen weg. Dat maakt nogal verschil.
https://eenvandaag.avrotr(...)ien-hoopten-op-meer/When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Beetje zoals de TK dus.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 19:21 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat is alles weg. 25 procent wil meer versoepelingen, maar niet alles (dus bijvoorbeeld 2G). En 40 procent vindt het prima zo.
https://eenvandaag.avrotr(...)ien-hoopten-op-meer/"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Paternotte en Kuiken zitten lekker in te voerenquote:Op zaterdag 5 februari 2022 19:21 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat is alles weg. 25 procent wil meer versoepelingen, maar niet alles (dus bijvoorbeeld 2G). En 40 procent vindt het prima zo.
https://eenvandaag.avrotr(...)ien-hoopten-op-meer/
Diegene die het niet boeit zijn niet relevant, het zou wellicht interessant zijn als er ook een petitie was die pro CTB pleitte.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 19:20 schreef capricia het volgende:
Dat denk ik niet.
Uit deze petitie blijkt dat het overgrote merendeel niet voor afschaffen is, of het allemaal weinig boeit.![]()
En Paulusma.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 19:41 schreef Molo het volgende:
[..]
Paternotte en Kuiken zitten lekker in te voeren
Engnek.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Het boeit me wel. Maar ik ga geen petitie tekenen want dat is voor kneuzen.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 19:41 schreef highender het volgende:
[..]
Diegene die het niet boeit zijn niet relevant, het zou wellicht interessant zijn als er ook een petitie was die pro CTB pleitte.![]()
God ja. Dat is helemaal erg. Die tweet vanmiddag ook weer. Hoe krijg je het uit je toetsenbord.quote:zie email 27 oktober![]()
Ik zou allemaal dingen willen zeggen, maar dan komt er zeker een stadionverbod.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 19:46 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Zou je Kuiken raken?
@:de_boswachter @:rambodirk![]()
Attje en Wieke, allebei noorderlingen. Ik vind officiële excuses van Groningen, Friesland en Drenthe aan de rest van Nederland wel op zijn plaats.
Wieke is een gevalletje long covid. Heel sneu maar dat kun je niet op de rest van Nederland blijven afreageren. Het was al een kleine groep met gewoon domweg pech. De situatie is nu anders dan een jaar geleden. Met omi gaan de meeste mensen nu eenmaal besmet raken. Je hebt nu mild verloop + vaccinatie + booster voor wie dat wil, dan kun je alleen maar hopen dat restklachten minder zijn of bij een nog kleinere groep voorkomen. Maar zij lijkt erin te staan alsof ze vanwege haar ervaring de besmettingen alsnog moet verminderen.![]()
Niet vergeten dat de meeste mensen waarschijnlijk niet eens weten dat er zo’n petitie is; ik las het hier ook pas vannacht en ik ben dagelijks bezig met Corona. Veel mensen die er niet dagelijks mee bezig zijn op het internet en dus niet eens af weten van die petitie. Mensen die hem, als ze er van op de hoogte waren geweest, wellicht ook gewoon ondertekend hadden.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 19:20 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat denk ik niet.
Uit deze petitie blijkt dat het overgrote merendeel niet voor afschaffen is, of het allemaal weinig boeit.![]()
![]()
Paniek! Snel een CTB invoeren, sluit de stadions!
Nee zonder dollen. Waarom kan het overhal behalve hier?zie email 27 oktober![]()
Hier een kneus.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 19:45 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Het boeit me wel. Maar ik ga geen petitie tekenen want dat is voor kneuzen.
Ik heb hem ondertekend omdat er gewoon een punt in zit. Daarnaast zit ik hier dagelijks te bitchen op het beleid. Ik kan wel blijven schreeuwen hier, maar zo’n petitie tekenen is tenminste iets nuttiger. Gaat ook niks opleveren, maar ik kan niet enerzijds klagen om dan niet m’n best te doen de situatie te veranderen.![]()
Die Bonten ook bijzonder overtuigend op het journaal. Ja we moeten de QR niet weg doen, want er zijn situaties denkbaar waarin het wel kan werken, zoals afgelopen september. Oké Mark, dus we staan nu een heel circus op te tuigen, mensen te dwingen, dringen en uit te sluiten omdat het in het verleden in theorie zou hadden kunnen werken. Sterk verhaal man. Heel proportioneel ook.zie email 27 oktober![]()
Wie is dat en waar vind ik die tweet?quote:Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
ff lekker gaan op vrije keuzequote:Op zaterdag 5 februari 2022 20:30 schreef Molo het volgende:
[..]
Wie is dat en waar vind ik die tweet?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Sowieso verdraaien ze het daarmee nogal. Meeste mensen die tegen een QR samenleving zijn staan er best voor open op een moment dat het ook echt zou helpen. Oorspronkelijk was dat systeem ook bedacht om de samenleving open te kunnen houden terwijl het zonder dat systeem uit de klauwen zou lopen.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 20:27 schreef trein2000 het volgende:
Die Bonten ook bijzonder overtuigend op het journaal. Ja we moeten de QR niet weg doen, want er zijn situaties denkbaar waarin het wel kan werken, zoals afgelopen september. Oké Mark, dus we staan nu een heel circus op te tuigen, mensen te dwingen, dringen en uit te sluiten omdat het in het verleden in theorie zou hadden kunnen werken. Sterk verhaal man. Heel proportioneel ook.
Als er in de toekomst toch weer een crisis uit breekt dan kan er dan toch altijd nog worden besloten om de QR van stal te halen? Mensen zijn er nu vooral op tegen omdat ze het onnodig rekken. Voer het gewoon in op momenten dat de situatie er om vraagt en schaf het weer af als het niet nodig is. Niet aanhouden omdat er een kans bestaat dat we het ooit nodig kunnen hebben. Voeren we het dan gewoon weer in toch?![]()
Wat vaak misgaat in de discussie is dat men vergeet dat de meesten geen tegenstander van een maatregel zijn in alle gevallen. Maar veel meer tegen een maatregel zijn als die buiten proportioneel is of niet als effectief wordt gezien.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 20:34 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Sowieso verdraaien ze het daarmee nogal. Meeste mensen die tegen een QR samenleving zijn staan er best voor open op een moment dat het ook echt zou helpen.
Ik ben ook geen voorstander van 120 in een woonwijk gaan rijden maar wel op de snelweg overdag.
Ik ben zelfs voor een avondklok als de Russen zouden binnenvallen of er hevige rellen zijn in een gebied.
Maar op dit moment zie ik de meerwaarde niet zo goed meer, het is nu een kwestie van uit laten razen en hopelijk een weekje langer kunnen spreiden zodat we druk op de ziekenhuizen kunnen verdelen. Maar daar gaat de max 4 personen thuis geen indruk meer op maken, momenteel heb ik eigenlijk vaker geen bezoek omdat ze al corona hebben in plaats dat ze het proberen te voorkomen.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Je weet dat vaccinaties besmetting helemaal niet voorkomt?quote:Op zaterdag 5 februari 2022 17:42 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Alleen doe ik door gevaccineerd te zijn, en op plekken te komen waar anderen ook gevaccineerd zijn, tenminste nog moeite om anderen niet te besmetten.Mag toch hopen dat iedereen dit inmiddels wel heeft mee gekregen. Je kan nog steeds andere besmetten en zelf besmet worden.
![]()
Aldus de coronawoordvoerder van de 2G-partij!quote:Op zaterdag 5 februari 2022 20:33 schreef zalkc het volgende:
[..]
ff lekker gaan op vrije keuze![]()
[ twitter ]zie email 27 oktober![]()
Goede post, dit iddquote:Op zaterdag 5 februari 2022 20:40 schreef zalkc het volgende:
[..]
Wat vaak misgaat in de discussie is dat men vergeet dat de meesten geen tegenstander van een maatregel zijn in alle gevallen. Maar veel meer tegen een maatregel zijn als die buiten proportioneel is of niet als effectief wordt gezien.
Ik ben ook geen voorstander van 120 in een woonwijk gaan rijden maar wel op de snelweg overdag.
Ik ben zelfs voor een avondklok als de Russen zouden binnenvallen of er hevige rellen zijn in een gebied.
Maar op dit moment zie ik de meerwaarde niet zo goed meer, het is nu een kwestie van uit laten razen en hopelijk een weekje langer kunnen spreiden zodat we druk op de ziekenhuizen kunnen verdelen. Maar daar gaat de max 4 personen thuis geen indruk meer op maken, momenteel heb ik eigenlijk vaker geen bezoek omdat ze al corona hebben in plaats dat ze het proberen te voorkomen.![]()
Laat Mark weer lekker bezig zijn met de ziekenhuisbacterie ipv dat hij maatschappelijke problemen probeert op te lossen.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 20:27 schreef trein2000 het volgende:
Die Bonten ook bijzonder overtuigend op het journaal. Ja we moeten de QR niet weg doen, want er zijn situaties denkbaar waarin het wel kan werken, zoals afgelopen september. Oké Mark, dus we staan nu een heel circus op te tuigen, mensen te dwingen, dringen en uit te sluiten omdat het in het verleden in theorie zou hadden kunnen werken. Sterk verhaal man. Heel proportioneel ook.![]()
Precies dit. Ik durf nog wel een stap verder te gaan. Een groot deel van de weerstand tegen het coronabeleid komt door dat rekken, uitstellen en constante in stapjes om het in stapjes.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 20:34 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Sowieso verdraaien ze het daarmee nogal. Meeste mensen die tegen een QR samenleving zijn staan er best voor open op een moment dat het ook echt zou helpen. Oorspronkelijk was dat systeem ook bedacht om de samenleving open te kunnen houden terwijl het zonder dat systeem uit de klauwen zou lopen.
Als er in de toekomst toch weer een crisis uit breekt dan kan er dan toch altijd nog worden besloten om de QR van stal te halen? Mensen zijn er nu vooral op tegen omdat ze het onnodig rekken. Voer het gewoon in op momenten dat de situatie er om vraagt en schaf het weer af als het niet nodig is. Niet aanhouden omdat er een kans bestaat dat we het ooit nodig kunnen hebben. Voeren we het dan gewoon weer in toch?zie email 27 oktober![]()
En jij weet dat gevaccineerden minder ziek worden en minder anderen besmetten?quote:Op zaterdag 5 februari 2022 20:41 schreef Frenky893 het volgende:
[..]
Je weet dat vaccinaties besmetting helemaal niet voorkomt?Mag toch hopen dat iedereen dit inmiddels wel heeft mee gekregen. Je kan nog steeds andere besmetten en zelf besmet worden.
Uitsluiten zal niet lukken, maar je kunt cijfers wel omlaag brengen.![]()
Daarom zijn er nu zeker een miljoen besmettingen per maand, of zijn dat alleen ongevaccineerde mensen die besmet geraakt zijn? Zo ja, fijn, want dan zijn de ziekenhuizen niet overlopen en is een vaccin niet nodig, zo nee, waarom zijn dan alle mensen die gevaccineerd zijn toch besmet geraakt, werkt het vaccin dan toch niet tegen besmetting?quote:Op zaterdag 5 februari 2022 21:00 schreef luxerobots het volgende:
[..]
En jij weet dat gevaccineerden minder ziek worden en minder anderen besmetten?
Uitsluiten zal niet lukken, maar je kunt cijfers wel omlaag brengen.![]()
Dus jij ziet 2g als een hulpmiddel zodat gevaccineerden elkaar effectiever kunnen besmetten en werken aan groepsweerstand?quote:Op zaterdag 5 februari 2022 21:00 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Uitsluiten zal niet lukken, maar je kunt cijfers wel omlaag brengen.
Want iets anders als dat is het eigenlijk niet meer op dit moment.
3G heeft als fundament dat de besmettelijkheid van een negatief geteste persoon even laag ligt als van een gevaccineerde zodat de ongevaccineerden een net zo laag risico lopen op contact met een besmettelijk persoon of die bron nu gevaccineerd is of niet. Samenvattend Getest is gelijk aan Gevaccineerd qua besmettingsrisico.
Momenteel is de gevaccineerde groep enkele malen besmettelijker als de groep negatief geteste ongevaccineerden
Daarom heb je nu 3G locaties waar je alsnog maatregelen als 1.5meter hebt. Wat de 3G nog toevoegt is twijfelachtig op dit moment.
Nu is er een nieuwe wereld waarin 2G weinig meerwaarde heeft buiten het uitsluiten van ongevaccineerden om zodat die niet hevig ziek worden. Want de werking van vaccins tegen ziekenhuisopname zijn nog steeds goed
Maar als die 2G meer mogelijk maakt dan nu het geval is dan werkt dat inherent besmettingen in de hand, want de gevaccineerden kunnen elkaar op meer plekken besmetten.
[ Bericht 0% gewijzigd door zalkc op 05-02-2022 21:22:26 ]Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Omdat omikron heel veel besmettelijker is (en gelukkig ook minder ziekmakend is).quote:Op zaterdag 5 februari 2022 21:16 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Daarom zijn er nu zeker een miljoen besmettingen per maand,![]()
Bron?quote:Op zaterdag 5 februari 2022 21:17 schreef zalkc het volgende:
Momenteel is de gevaccineerde enkele malen besmettelijker als een negatief geteste ongevaccineerde![]()
Waar komen anders die miljoen besmettingen per maand vandaan? En hierboven zeg je dus dat het minder ziekmakend is, dus waarom precies moet die QR-pas blijven bestaan? Om de ongevaccineerde te straffen?quote:![]()
Verkeerde bewoording excuses, moet zijn:quote:
Momenteel zijn gevaccineerden vaker besmettelijk als negatief geteste ongevaccineerden.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
CTB in combi met andere maatregelen is echt worst of both worlds. Rot na die QR-check gewoon op met mondkapjes en afstand houden.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 21:17 schreef zalkc het volgende:
[..]
Dus jij ziet 2g als een hulpmiddel zodat gevaccineerden elkaar effectiever kunnen besmetten en werken aan groepsweerstand?
Want iets anders als dat is het eigenlijk niet meer op dit moment.
3G heeft als fundament dat de besmettelijkheid van een negatief geteste persoon even laag ligt als van een gevaccineerde zodat de ongevaccineerden een net zo laag risico lopen op contact met een besmettelijk persoon of die bron nu gevaccineerd is of niet. Samenvattend Getest is gelijk aan Gevaccineerd qua besmettingsrisico.
Momenteel is de gevaccineerde groep enkele malen besmettelijker als de groep negatief geteste ongevaccineerden
Daarom heb je nu 3G locaties waar je alsnog maatregelen als 1.5meter hebt. Wat de 3G nog toevoegt is twijfelachtig op dit moment.
Nu is er een nieuwe wereld waarin 2G weinig meerwaarde heeft buiten het uitsluiten van ongevaccineerden om zodat die niet hevig ziek worden. Want de werking van vaccins tegen ziekenhuisopname zijn nog steeds goed
Maar als die 2G meer mogelijk maakt dan nu het geval is dan werkt dat inherent besmettingen in de hand, want de gevaccineerden kunnen elkaar op meer plekken besmetten.![]()
Rot gewoon op met die hele QR-code.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 21:24 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
CTB in combi met andere maatregelen is echt worst of both worlds. Rot na die QR-check gewoon op met mondkapjes en afstand houden.![]()
Eigenlijk is de 3G de enige nutteloze maatregel op dit moment.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 21:24 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
CTB in combi met andere maatregelen is echt worst of both worlds. Rot na die QR-check gewoon op met mondkapjes en afstand houden.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
De vaccins voorkomen vooral dat je niet ernstig ziek wordt als je besmet raakt. Maar de vaccins blokken niet dat je besmet kan raken of andere kan besmetten. Mensen die gevaccineerd zijn of besmet zijn geweest blijft het zeker nu met omicron vooral bij verkoudheid achtige klachten of wat griep achtige klachten.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 21:16 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Daarom zijn er nu zeker een miljoen besmettingen per maand, of zijn dat alleen ongevaccineerde mensen die besmet geraakt zijn? Zo ja, fijn, want dan zijn de ziekenhuizen niet overlopen en is een vaccin niet nodig, zo nee, waarom zijn dan alle mensen die gevaccineerd zijn toch besmet geraakt, werkt het vaccin dan toch niet tegen besmetting?![]()
quote:Op zaterdag 5 februari 2022 16:49 schreef Homey het volgende:
Ik ..tweaker. nerd zonder sociaal leven of een vriendin.![]()
![]()
Gezocht: een maagd die al geneukt heeft...![]()
Dit inderdaad. Het zijn blijkbaar elke keer precies dezelfde ongevaccineerde mensen die constant achter elkaar besmet wordenquote:Op zaterdag 5 februari 2022 21:16 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Daarom zijn er nu zeker een miljoen besmettingen per maand, of zijn dat alleen ongevaccineerde mensen die besmet geraakt zijn? Zo ja, fijn, want dan zijn de ziekenhuizen niet overlopen en is een vaccin niet nodig, zo nee, waarom zijn dan alle mensen die gevaccineerd zijn toch besmet geraakt, werkt het vaccin dan toch niet tegen besmetting?De grap is natuurlijk dat ongevaccineerde zich over het algemeen niet eens laten testen, maar daar word helemaal niet over nagedacht
![]()
Ik kan me nog voor de geest halen: haal je prik, daarmee bescherm je je opa en oma. Of klopt dat dan toch niet? Daarom moesten de jongeren hun prik halen toch, om hun opa/oma te beschermen?quote:Op zaterdag 5 februari 2022 21:28 schreef ipa84 het volgende:
[..]
De vaccins voorkomen vooral dat je niet ernstig ziek wordt als je besmet raakt. Maar de vaccins blokken niet dat je besmet kan raken of andere kan besmetten. Mensen die gevaccineerd zijn of besmet zijn geweest blijft het zeker nu met omicron vooral bij verkoudheid achtige klachten of wat griep achtige klachten.
[ twitter ]![]()
En hunzelf uiteraard, maar tot anderhalve maand geleden was bovenstaande ook gewoon waar. En toen kwam Omikronquote:Op zaterdag 5 februari 2022 21:34 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Ik kan me nog voor de geest halen: haal je prik, daarmee bescherm je je opa en oma. Of klopt dat dan toch niet? Daarom moesten de jongeren hun prik halen toch, om hun opa/oma te beschermen?Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
er zijn spotjes op tv, dat een booster gewoon besmetting kan voorkomen.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 21:28 schreef ipa84 het volgende:
[..]
De vaccins voorkomen vooral dat je niet ernstig ziek wordt als je besmet raakt. Maar de vaccins blokken niet dat je besmet kan raken of andere kan besmetten. Mensen die gevaccineerd zijn of besmet zijn geweest blijft het zeker nu met omicron vooral bij verkoudheid achtige klachten of wat griep achtige klachten.
[ twitter ]![]()
Bij andere coronavirussen was eigenlijk altijd zo dat je na 3 maanden weer besmet kon raken na een besmetting. Dat is bij dit coronavirus niet anders. Maar de vaccins zorgen wel voor dat de zeikte last gewoon veel minder is. Maar je moet je laten vaccineren voor andere dat is gewoon een fout geweest. Het is niet zoals bij mazelen of polio dat je steriele immuniteit krijgt (dus dat je het ook niet meer door kan geven). Daarom heb ik ook nooit begrepen waarom ze zich bijvoorbeeld zo focussen op een 20er die het al gehad heeft en geen vaccin wilt om die reden maar de 50er die denkt dat die super gezond is maar niet meer een behoefte heeft om uit te gaan maar met rust gelaten wordt. Zie Robin Fransman bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 21:34 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Ik kan me nog voor de geest halen: haal je prik, daarmee bescherm je je opa en oma. Of klopt dat dan toch niet? Daarom moesten de jongeren hun prik halen toch, om hun opa/oma te beschermen?![]()
En daarmee zijn ze dus veel goodwill bij veel mensen verloren, die dwang om je maar te laten vaccineren, niet om jezelf te beschermen, maar om de ander te beschermen. Geldt bijvoorbeeld ook voor mij, ik heb corona gehad, nauwelijks noemenswaardige klachten en nu zou ik me vanaf dinsdag moeten laten vaccineren om nog iets te kunnen.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 21:46 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Bij andere coronavirussen was eigenlijk altijd zo dat je na 3 maanden weer besmet kon raken na een besmetting. Dat is bij dit coronavirus niet anders. Maar de vaccins zorgen wel voor dat de zeikte last gewoon veel minder is. Maar je moet je laten vaccineren voor andere dat is gewoon een fout geweest. Het is niet zoals bij mazelen of polio dat je steriele immuniteit krijgt (dus dat je het ook niet meer door kan geven). Daarom heb ik ook nooit begrepen waarom ze zich bijvoorbeeld zo focussen op een 20er die het al gehad heeft en geen vaccin wilt om die reden maar de 50er die denkt dat die super gezond is maar niet meer een behoefte heeft om uit te gaan maar met rust gelaten wordt. Zie Robin Fransman bijvoorbeeld.![]()
Zieke reclame...quote:Op zaterdag 5 februari 2022 21:45 schreef THEFXR het volgende:
[..]
er zijn spotjes op tv, dat een booster gewoon besmetting kan voorkomen.![]()
Wordt de server van Fok! als backup voor de RIVM gebruikt vanavond? Wat is dat ding traag zeg
Het kabinet had dan ook naar de FVD moeten luisteren. Het isoleren van de zwakkere mensen. Dat waren de oudere voordat we vaccins hadden, en de mensen zonder CTB nadat het vaccin kwam."Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"![]()
Dat snap ik. Moet er wel bij zeggen dat de beste bescherming tot nu toe blijkt uit alle onderzoeken is mensen die zowel besmet zijn geweest als gevaccineerd zijn.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 21:48 schreef mir1986 het volgende:
[..]
En daarmee zijn ze dus veel goodwill bij veel mensen verloren, die dwang om je maar te laten vaccineren, niet om jezelf te beschermen, maar om de ander te beschermen. Geldt bijvoorbeeld ook voor mij, ik heb corona gehad, nauwelijks noemenswaardige klachten en nu zou ik me vanaf dinsdag moeten laten vaccineren om nog iets te kunnen.![]()
Ik ben het er pertinent mee oneens dat de samenleving verantwoordelijk zou zijn voor het beschermen van ongevaccineerden. Behalve natuurlijk de groep die om medische redenen niet gevaccineerd kán worden.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 21:49 schreef gniffie het volgende:
Het kabinet had dan ook naar de FVD moeten luisteren. Het isoleren van de zwakkere mensen. Dat waren de oudere voordat we vaccins hadden, en de mensen zonder CTB nadat het vaccin kwam.
Verder is eenieder ruimschoots in de gelegenheid geweest de basisvaccinaties te halen. Als je dan nu nog weigert, dan ook eigen verantwoordelijkheid voor de consequenties wmb.![]()
Advies is wel om de volgorde om te keren, eerst vaccineren, dan besmetting meemaken.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 21:52 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Dat snap ik. Moet er wel bij zeggen dat de beste bescherming tot nu toe blijkt uit alle onderzoeken is mensen die zowel besmet zijn geweest als gevaccineerd zijn.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Klopt, maar aangezien zij al een keer besmet is geweest wordt dat nu lastig.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 21:55 schreef zalkc het volgende:
[..]
Advies is wel om de volgorde om te keren, eerst vaccineren, dan besmetting meemaken.![]()
FVD heeft zoveel geroepen, ze waren ooit voorstander van een zware lockdown en roepen nu dat het een zwendel van Klaus Schwab is. Baudet en co. kan je nog maar moeilijk serieus nemen.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 21:49 schreef gniffie het volgende:
Het kabinet had dan ook naar de FVD moeten luisteren. Het isoleren van de zwakkere mensen. Dat waren de oudere voordat we vaccins hadden, en de mensen zonder CTB nadat het vaccin kwam.![]()
En dat klopt ook. In de eerste weken/maanden reduceert het de kans op besmetting toch met tientallen procenten?quote:Op zaterdag 5 februari 2022 21:45 schreef THEFXR het volgende:
[..]
er zijn spotjes op tv, dat een booster gewoon besmetting kan voorkomen.![]()
het wordt zo gebracht dat het gewoon 100% is, anders moeten ze zeggen het reduceert besmettingen.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 22:02 schreef Zwansen het volgende:
[..]
En dat klopt ook. In de eerste weken/maanden reduceert het de kans op besmetting toch met tientallen procenten?![]()
En daarna niet meer. Die Omikron ga je toch wel een keer oplopen. Dat wordt de booster voor velen. We gaan toch niet aan een boosterabonnement vastzitten met een 4e prik na 10 weken? Laten ze eerst maar eens werk gaan maken van mensen vaccineren in Afrika en Azië om het ontstaan van nieuwe varianten te voorkomen en omdat die mensen daar ook gewoon recht op hebben.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 22:02 schreef Zwansen het volgende:
[..]
En dat klopt ook. In de eerste weken/maanden reduceert het de kans op besmetting toch met tientallen procenten?
Daarnaast, koppel het CTB los van wel of niet boosteren. Als jij je booster hebt gehaald ben je weer even veilig en als iemand zich niet wil laten boosteren neemt die zelf een risico. Oh wacht, met 1 miljoen bevestigde besmettingen (dus in werkelijkheid x2 ofzo) per maand loopt diegene het toch wel ergens op...![]()
Inderdaad. De vrijheid van je eigen mening en keuze betekent ook dat je zelf verantwoordelijk bent. De overheid zou mensen zo objectief mogelijk moeten informeren en adviseren. Daarna mag iemand prima zijn eigen keuze maken geen vaccin te nemen. Zeker nu de zorg weer meer lucht krijgt moet dat ook kunnen.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 21:54 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik ben het er pertinent mee oneens dat de samenleving verantwoordelijk zou zijn voor het beschermen van ongevaccineerden. Behalve natuurlijk de groep die om medische redenen niet gevaccineerd kán worden.
Verder is eenieder ruimschoots in de gelegenheid geweest de basisvaccinaties te halen. Als je dan nu nog weigert, dan ook eigen verantwoordelijkheid voor de consequenties wmb.
De hele kleine kans om toch ernstig ziek te worden, dat is de écht consequentie van de keuze, niet dat je geweigerd zou moeten worden bij de voetbal of het café.Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
Wat echt nul zoden aan de dijk gezet gezien Omicron als een malle rondgaat en je het via kinderen, huisgenoten, gezinsleden of vrienden toch wel oploopt.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 22:07 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Inderdaad. De vrijheid van je eigen mening en keuze betekent ook dat je zelf verantwoordelijk bent. De overheid zou mensen zo objectief mogelijk moeten informeren en adviseren. Daarna mag iemand prima zijn eigen keuze maken geen vaccin te nemen. Zeker nu de zorg weer meer lucht krijgt moet dat ook kunnen.
De hele kleine kans om toch ernstig ziek te worden, dat is de écht consequentie van de keuze, niet dat je geweigerd zou moeten worden bij de voetbal of het café.![]()
[..]
Inderdaad. De vrijheid van je eigen mening en keuze betekent ook dat je zelf verantwoordelijk bent. De overheid zou mensen zo objectief mogelijk moeten informeren en adviseren. Daarna mag iemand prima zijn eigen keuze maken geen vaccin te nemen. Zeker nu de zorg weer meer lucht krijgt moet dat ook kunnen.
De hele kleine kans om toch ernstig ziek te worden, dat is de écht consequentie van de keuze, niet dat je geweigerd zou moeten worden bij de voetbal of het café.
[/quote]
Wat een fijne reactie, dank daarvoor.![]()
Voor/tijdens de winter is een goed moment voor de booster. Straks in het voorjaar zal het aantal besmettingen toch wel weer inkakken.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 22:09 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Wat echt nul zoden aan de dijk gezet gezien Omicron als een malle rondgaat en je het via kinderen, huisgenoten, gezinsleden of vrienden toch wel oploopt.![]()
Het is nog afwachten of het seizoenseffect voldoende is om de R onder de 1 te brengen, zeker als er nog verder versoepeld wordt.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 22:13 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Voor/tijdens de winter is een goed moment voor de booster. Straks in het voorjaar zal het aantal besmettingen toch wel weer inkakken.![]()
Zal wel meevallen de schatting is dat tegen die tijd 70% van de bevolking in de Europa besmet is geweest. Als je naar de cijfers in Nederland kijkt zijn we goed op weg en er zullen heel wat besmettingen nog gemist worden.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 22:17 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het is nog afwachten of het seizoenseffect voldoende is om de R onder de 1 te brengen, zeker als er nog verder versoepeld wordt.![]()
Zo ik ben er weer, nog wat gemist de afgelopen 2 dagen?wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
https://onverdeeldopen.nl/quote:Op zaterdag 5 februari 2022 22:26 schreef _serial_ het volgende:
Zo ik ben er weer, nog wat gemist de afgelopen 2 dagen?zie email 27 oktober![]()
Helaas, de petitie is nog steeds moeilijk te ondertekenen. Petitie website kan de drukte niet aan.quote:![]()
Dan hebben 17 miljoen mensen niet getekend, hoewel ik de petitie steun.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 22:36 schreef mthecatlover het volgende:
296.448 ondertekeningen.
En inderdaad trage stroop hier...speak only if it improves the silence.![]()
Hoe moet de overheid objectief blijven en tegelijk de zorg overreind houden??quote:Op zaterdag 5 februari 2022 22:07 schreef GemMagic het volgende:
[..]
De hele kleine kans om toch ernstig ziek te worden, dat is de écht consequentie van de keuze, niet dat je geweigerd zou moeten worden bij de voetbal of het café.speak only if it improves the silence.![]()
Er liggen nu 200 mensen op de IC, dus 17,5 miljoen mensen min 200 mensen liggen op de IC. Waarvoor doen we het nog precies?quote:Op zaterdag 5 februari 2022 22:41 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Dan hebben 17 miljoen mensen niet getekend, hoewel ik de petitie steun.![]()
Voor de enorme golf aan opnames die men volgens het model nog verwacht.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 22:48 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Er liggen nu 200 mensen op de IC, dus 17,5 miljoen mensen min 200 mensen liggen op de IC. Waarvoor doen we het nog precies?wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Je hebt helemaal gelijk, ik concludeer alleen dat 17 miljoen het geen biet intresseert of iniedergeval niet zoveel dat ze meteen zijn gaan tekenen.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 22:48 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Er liggen nu 200 mensen op de IC, dus 17,5 miljoen mensen min 200 mensen liggen op de IC. Waarvoor doen we het nog precies?speak only if it improves the silence.![]()
Leffe Winter is goed te zuipen, zeker met dit druilerige weer.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 22:26 schreef _serial_ het volgende:
Zo ik ben er weer, nog wat gemist de afgelopen 2 dagen?
Thuis en in de horeca.
Was uw QR code stukOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Daar ben ik het wel mee eens.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 22:54 schreef Molo het volgende:
[..]
Leffe Winter is goed te zuipen, zeker met dit druilerige weer.
Thuis en in de horeca.
Was uw QR code stuk
Wij hadden vandaag kofferbakbier na de waterpolowedstrijd. Hertog Jan. weinig mis mee.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Volgens mijn modellen gaat de piek in het aantal handtekeningen over 3 weken komen.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 22:51 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Je hebt helemaal gelijk, ik concludeer alleen dat 17 miljoen het geen biet intresseert of iniedergeval niet zoveel dat ze meteen zijn gaan tekenen.![]()
Dat doen ze in HvH regelmatig. Dat hoor ik weleens iig, kom jij uit deze contreien?quote:Op zaterdag 5 februari 2022 22:55 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Daar ben ik het wel mee eens.
Wij hadden vandaag kofferbakbier na de waterpolowedstrijd. Hertog Jan. weinig mis mee.
Dordrecht, niet heel erg ver van HvHquote:Op zaterdag 5 februari 2022 22:58 schreef Molo het volgende:
[..]
Dat doen ze in HvH regelmatig. Dat hoor ik weleens iig, kom jij uit deze contreien?wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
True! Schapenkopppppquote:Op zaterdag 5 februari 2022 22:59 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dordrecht, niet heel erg ver van HvH
Geinig wel, ik als oud Hagenees kende het concept niet
Net als dat ik schuurfeesten pas keerde kennen toen ik in het Westland kwam te wonen. Wist ik veel
Er komt nog een A-PO-CA-LYP-TI-SCHE piek. Alleen zou het ook geen piek kunnen zijn. En we weten ook niet wanneer.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 22:48 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Er liggen nu 200 mensen op de IC, dus 17,5 miljoen mensen min 200 mensen liggen op de IC. Waarvoor doen we het nog precies?![]()
TOp naar het miljoen!quote:Op zaterdag 5 februari 2022 23:09 schreef trein2000 het volgende:
[..]
En petities.nl nog steeds zeer slecht bereikbaar.![]()
Zou een rechter ofzo zo'n Wallinga (al dan niet achteraf) niet gewoon uit zijn functie kunnen ontslaan ofzo. Het is toch TE bizar dat 1 man dit in stand houdt?![]()
1 man?quote:Op zaterdag 5 februari 2022 23:11 schreef Modus het volgende:
Zou een rechter ofzo zo'n Wallinga (al dan niet achteraf) niet gewoon uit zijn functie kunnen ontslaan ofzo. Het is toch TE bizar dat 1 man dit in stand houdt?
Er zijn 150 gekozen mensen die beslissen."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Er wordt helemaal niks beslist of gestemd. Rutte/Kuipers bedenken wat en dat is het.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 23:12 schreef capricia het volgende:
[..]
1 man?
Er zijn 150 gekozen mensen die beslissen.![]()
Natuurlijk niet. Waarom zou een rechter daar wat over te zeggen hebben?quote:Op zaterdag 5 februari 2022 23:11 schreef Modus het volgende:
Zou een rechter ofzo zo'n Wallinga (al dan niet achteraf) niet gewoon uit zijn functie kunnen ontslaan ofzo. Het is toch TE bizar dat 1 man dit in stand houdt?Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Weet ik niet, daarom zeg ik "of zo". Iets om dat te stoppen, buiten de kamer/regering om.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 23:14 schreef Monolith het volgende:
[..]
Natuurlijk niet. Waarom zou een rechter daar wat over te zeggen hebben?![]()
Er wordt niet gestemd?quote:Op zaterdag 5 februari 2022 23:14 schreef Modus het volgende:
[..]
Er wordt helemaal niks beslist of gestemd. Rutte/Kuipers bedenken wat en dat is het.
Hoe kom je daarbij."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Welke wet heeft Wallinga dan overtreden, volgens jou?quote:Op zaterdag 5 februari 2022 23:16 schreef Modus het volgende:
[..]
Weet ik niet, daarom zeg ik "of zo". Iets om dat te stoppen, buiten de kamer/regering om."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Hij is gewoon in dienst bij het RIVM om modellen te maken. Dat die modellen matig voorspellen in dit soort situaties is verder op geen enkele wijze grond voor ontslag.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 23:16 schreef Modus het volgende:
[..]
Weet ik niet, daarom zeg ik "of zo". Iets om dat te stoppen, buiten de kamer/regering om.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Hoho... volgens mij hebben vrij weinig mensen die Kuipers gekozen.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 23:12 schreef capricia het volgende:
[..]
1 man?
Er zijn 150 gekozen mensen die beslissen.
Stond bij mij in ieder geval op geen enkele kieslijst vorig jaar maart.![]()
Dat nepparlement tekent al vanaf het begin bij het kruisje. Nu de crisis voorbij is durven ze ietsie pietie moeilijk te doen. En dan een rechterlijke macht die als een onderdanig orgaan alles goedkeurt onder het mom van de marginale toets.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 23:17 schreef capricia het volgende:
[..]
Er wordt niet gestemd?
Hoe kom je daarbij.
De facto wordt Nederland geregeerd bij decreet.![]()
Poging tot ander onderwerp
Hoe is de situatie eigenlijk in België en VK momenteel?Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
komt omdat het op journaal is geweestquote:Op zaterdag 5 februari 2022 22:36 schreef mthecatlover het volgende:
296.448 ondertekeningen.
En inderdaad trage stroop hier...![]()
Ja idd, erg mooi.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 23:09 schreef trein2000 het volgende:
[..]
En petities.nl nog steeds zeer slecht bereikbaar.![]()
Automatisch tekenen van die petitie als je de NOS site, Twitter of Facebook aanklikt zou wel episch zijn trouwensquote:Op zaterdag 5 februari 2022 23:29 schreef THEFXR het volgende:
[..]
komt omdat het op journaal is geweest
Jij denkt dat Kuipers een van de 150 kamerleden is?quote:Op zaterdag 5 februari 2022 23:23 schreef Morm_NL het volgende:
[..]
Hoho... volgens mij hebben vrij weinig mensen die Kuipers gekozen.
Stond bij mij in ieder geval op geen enkele kieslijst vorig jaar maart."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Het zou niet zo kunnen zijn dat de meerderheid van de kamerleden hier achter staat?quote:Op zaterdag 5 februari 2022 23:23 schreef Confetti het volgende:
[..]
Dat nepparlement tekent al vanaf het begin bij het kruisje. Nu de crisis voorbij is durven ze ietsie pietie moeilijk te doen. En dan een rechterlijke macht die als een onderdanig orgaan alles goedkeurt onder het mom van de marginale toets.
De facto wordt Nederland geregeerd bij decreet."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Welke consequenties zouden er volgens jou dan aan (niet gevaccineerd zijn) moeten zitten?quote:Op zaterdag 5 februari 2022 21:54 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik ben het er pertinent mee oneens dat de samenleving verantwoordelijk zou zijn voor het beschermen van ongevaccineerden. Behalve natuurlijk de groep die om medische redenen niet gevaccineerd kán worden.
Verder is eenieder ruimschoots in de gelegenheid geweest de basisvaccinaties te halen. Als je dan nu nog weigert, dan ook eigen verantwoordelijkheid voor de consequenties wmb.![]()
Hoe vrij is die keuze echt nog als die kinderen straks niet met hun ouders mee op vakantie mogen zonder booster? Of naar een restaurant, museum, etc? Dan zeggen die ouders niet: "Ja wel verdomme Puck, nu kunnen we weer niet naar de vreetschuur omdat jij niet getest bent"?quote:Op zaterdag 5 februari 2022 20:33 schreef zalkc het volgende:
[..]
ff lekker gaan op vrije keuze![]()
[ twitter ]![]()
Geen dwang, wel drangquote:Op zaterdag 5 februari 2022 23:38 schreef chratnox het volgende:
[..]
Hoe vrij is die keuze echt nog als die kinderen straks niet met hun ouders mee op vakantie mogen zonder booster? Of naar een restaurant, museum, etc? Dan zeggen die ouders niet: "Ja wel verdomme Puck, nu kunnen we weer niet naar de vreetschuur omdat jij niet getest bent"?
Maar we weten hoe hullie daarover denktOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
De aanpassing van het CTB naar 270 dagen is in NL voor 18 jaar en ouder.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 23:38 schreef chratnox het volgende:
[..]
Hoe vrij is die keuze echt nog als die kinderen straks niet met hun ouders mee op vakantie mogen zonder booster? Of naar een restaurant, museum, etc? Dan zeggen die ouders niet: "Ja wel verdomme Puck, nu kunnen we weer niet naar de vreetschuur omdat jij niet getest bent"?
https://www.rijksoverheid(...)ermijn%20vastgesteld.
En hoe het buitenland het doet, met vakantie-eisen ed, daar kun je toch moeilijk een Nlse politieke partij voor verantwoordelijk houden."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Zouden Sterre en Vlinder zich wel laten prikken op vakantie?quote:Op zaterdag 5 februari 2022 23:38 schreef chratnox het volgende:
[..]
Hoe vrij is die keuze echt nog als die kinderen straks niet met hun ouders mee op vakantie mogen zonder booster? Of naar een restaurant, museum, etc? Dan zeggen die ouders niet: "Ja wel verdomme Puck, nu kunnen we weer niet naar de vreetschuur omdat jij niet getest bent"?![]()
Nederland heeft toch wel een niet te onderschatten positie in de ontwikkeling en inzet van de DCC, daar kan echt wel invloed uitgeoefend worden als men wilquote:Op zaterdag 5 februari 2022 23:46 schreef capricia het volgende:
[..]
De aanpassing van het CTB naar 270 dagen is in NL voor 18 jaar en ouder.
En hoe het buitenland het doet, met vakantie-eisen ed, daar kun je toch moeilijk een Nlse politieke partij voor verantwoordelijk houden.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Je hebt het recht op Europees Burgerinitiatief. Waarom start je dat niet?quote:Op zaterdag 5 februari 2022 23:49 schreef Molo het volgende:
[..]
Nederland heeft toch wel een niet te onderschatten positie in de ontwikkeling en inzet van de DCC, daar kan echt wel invloed uitgeoefend worden als men wil
https://ec.europa.eu/info(...)tizens-initiative_nl"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
![]()
Hahaha, dit inderdaad. We zitten in een pandemie, maar door een beetje wind gaan er alweer vaccinatielocaties dicht.
Vallen de aantallen boostervaccinaties toch tegen?![]()
Vind het toch altijd heel apart om te zien hoe jouw hersenen werken. Kan het niet gewoon zo zijn dat men geen risico wil nemen dat er mensen gewond raken? Moet het weer een complot zijn?quote:Op zaterdag 5 februari 2022 23:53 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]
Hahaha, dit inderdaad. We zitten in een pandemie, maar door een beetje wind gaan er alweer vaccinatielocaties dicht.
Vallen de aantallen boostervaccinaties toch tegen?![]()
Want er komt een orkaan op ons af? Er storten veel gebouwen in tijdens een stormpje?quote:Op zondag 6 februari 2022 00:14 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Vind het toch altijd heel apart om te zien hoe jouw hersenen werken. Kan het niet gewoon zo zijn dat men geen risico wil nemen dat er mensen gewond raken? Moet het weer een complot zijn?![]()
Last van long RIVM/OMT?quote:Op zaterdag 5 februari 2022 23:09 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik word doodmoe van het RIVM en het OMT.![]()
Leuk, caberetquote:Op zaterdag 5 februari 2022 23:49 schreef leolinedance het volgende:
https://onverdeeldopen.nl/#vertegenwoordigers
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Óók dat is een mogelijkheid jaquote:Op zaterdag 5 februari 2022 23:52 schreef capricia het volgende:
[..]
Je hebt het recht op Europees Burgerinitiatief. Waarom start je dat niet?
https://ec.europa.eu/info(...)tizens-initiative_nl
Maar lidstaat Nederland kan ook wat vanuit die positie. We zijn echt, zeker als co-chair van het e-health network, echt niet monddoodOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Het stormt hier als een malle, die tenten zijn echt niet veilig nu neequote:Op zondag 6 februari 2022 00:15 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Want er komt een orkaan op ons af? Er storten veel gebouwen in tijdens een stormpje?Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Eind van de maand. En anders maart. Heel misschien april. Anders eind van het jaar sowieso.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 23:42 schreef Wirelessmouse het volgende:
Is de 5000 man in het ziekenhuis eigenlijk al in zicht?![]()
Gebouwen, nee, tenten wellicht welquote:Op zondag 6 februari 2022 00:15 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Want er komt een orkaan op ons af? Er storten veel gebouwen in tijdens een stormpje?
Dit is 1 van die locaties, maar jij doet zo goed je eigen onderzoek dat je dat al wist natuurlijk![]()
Haha, wie heeft het hier nou weer over eigen onderzoek?quote:Op zondag 6 februari 2022 00:24 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Gebouwen, nee, tenten wellicht wel
[ afbeelding ]
Dit is 1 van die locaties, maar jij doet zo goed je eigen onderzoek dat je dat al wist natuurlijk![]()
Ik.. samen met een dosis sarcasme richting mensen die pretenderen dit zo goed te kunnenquote:Op zondag 6 februari 2022 00:25 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Haha, wie heeft het hier nou weer over eigen onderzoek?![]()
Je zult wel moeten als je nog betrouwbare informatie wil krijgen. Zelfs op de corona persco wordt tegenwoordig onzin verspreid. Ik had ook graag gezien dat het anders was, maar helaas is dit de tendens van de laatste jaren wat ik niet snel meer zie veranderen. Met o.a. BLM gebeurde het ook al, het is een algemeen probleem en niet zo zeer corona-gerelateerd.quote:Op zondag 6 februari 2022 00:26 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Ik.. samen met een dosis sarcasme richting mensen die pretenderen dit zo goed te kunnen![]()
Ik zeg ook nergens dat je je niet moet informeren. Wat sommigen echter doen is overal wat achter zoeken en denken dat alles een complot is. Zelfs het sluiten van tenten vanwege een stormquote:Op zondag 6 februari 2022 00:36 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Je zult wel moeten als je nog betrouwbare informatie wil krijgen. Zelfs op de corona persco wordt tegenwoordig onzin verspreid. Ik had ook graag gezien dat het anders was, maar helaas is dit de tendens van de laatste jaren wat ik niet snel meer zie veranderen. Met o.a. BLM gebeurde het ook al, het is een algemeen probleem en niet zo zeer corona-gerelateerd.![]()
Een recente meta-analyse komt tot de conclusie: lockdowns werken niet: https://sites.krieger.jhu(...)VID-19-Mortality.pdfquote:Op zaterdag 5 februari 2022 18:18 schreef luxerobots het volgende:
dat de lockdown waarschijnlijk wel echt nodig was.
De mensen zijn bang en gefrustreerd, de media vergroten de angst en de politiek doet alsof ze de oplossing heeft en wil graag de baas spelen. Daarom hebben we lockdowns. Niet omdat het iets oplost.![]()
Helemaal in het begin toen de IFR nog op 3% werd geschat en we weinig van het virus wisten, wilde FvD een lockdown, daarna niet meer. Stukje van twee jaar geleden:quote:Op zaterdag 5 februari 2022 21:57 schreef luxerobots het volgende:
FVD heeft zoveel geroepen, ze waren ooit voorstander van een zware lockdown en roepen nu dat het een zwendel van Klaus Schwab is.
De rest van de regering doet het precies andersom: hoe kleiner het probleem wordt, hoe extremer de maatregelen.![]()
FvD is steeds extremer geworden. Ze hebben van desinformatie en complottheorieën een verdienmodel gemaakt.quote:Op zondag 6 februari 2022 01:10 schreef HayeOpReis het volgende:
[..]
Helemaal in het begin toen de IFR nog op 3% werd geschat en we weinig van het virus wisten, wilde FvD een lockdown, daarna niet meer. Stukje van twee jaar geleden:
De rest van de regering doet het precies andersom: hoe kleiner het probleem wordt, hoe extremer de maatregelen.![]()
Dat was toen het spanningsveld. Door mensen te dwingen of bang te maken met een gekleurd perspectief op de feiten werd een draagvlak gecreëerd voor strenge beperkingen en navolging. Ik ben het er nooit mee eens geweest dat de zorg NLs enige doel was. Maar die discussie was toen, nu is het een compleet andere situatie waardoor argumenten voor drang of ctb niet meer houdbaar zijn.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 22:43 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Hoe moet de overheid objectief blijven en tegelijk de zorg overreind houden??
In mijn visie kan een overheid in zijn communicatie prima onderscheid maken tussen de harde feiten, de eigen verwachtingen en wat zij haar burgers adviseert. De insteek van het advies zou met uitgesproken het oog op de zorg zijn om je te laten vaccineren. Dat komt deels overeen met wat er gebeurt is, behalve dat ze zijn gaan dwingen met het ctb en ongevaccineerden als paria zijn bestempeld en beschuldigd.Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
Als je complicaties ondervindt bij een besmetting, dan eigen schuld.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 23:36 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Welke consequenties zouden er volgens jou dan aan (niet gevaccineerd zijn) moeten zitten?
Ik zie niet in waarom er een “straf” zou moeten zijn in de vorm van het weigeren van ongevaccineerden bij allerlei gelegenheden, waar gevaccineerden elkaar wel vrolijk kunnen aansteken.![]()
Dat zou wel mooie televisie opleveren, maar nee.quote:When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Behalve dat het in september ook niet werkte. Na lange daling schoot het besmettingcijfer omhoog. Daar hebben ze toen niet de vzeer verminderde effectiviteit van de vaccins als oorzaak van gegeven en het fedrag wat hoort bij het gevoel je veilig te wanen, maar de afschaffing van de 1,5 meter. En die hebben we daarna ook weer opgelegd gekregen en werkt ook niet met deze mutatie.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 20:27 schreef trein2000 het volgende:
Die Bonten ook bijzonder overtuigend op het journaal. Ja we moeten de QR niet weg doen, want er zijn situaties denkbaar waarin het wel kan werken, zoals afgelopen september. Oké Mark, dus we staan nu een heel circus op te tuigen, mensen te dwingen, dringen en uit te sluiten omdat het in het verleden in theorie zou hadden kunnen werken. Sterk verhaal man. Heel proportioneel ook.Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.![]()
Zolang rekken totdat Pfizer hun nieuwe vaccins uitrollen die al gekocht zijn en dan begint het prikcircus weer opnieuw.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 20:47 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Precies dit. Ik durf nog wel een stap verder te gaan. Een groot deel van de weerstand tegen het coronabeleid komt door dat rekken, uitstellen en constante in stapjes om het in stapjes.Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.![]()
Misinformatie. Herstelden zijn minstens zo beschermd als gevaccineerden die nog nooit ziek zijn geweest. Je kunt ongevaccineerden en ook gevaccineerden niet op een hoop gooien zonder herstel mee te nemen. Naja het kan wel, maar dan volg je de wetenschap in ieder geval niet.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 21:00 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Uitsluiten zal niet lukken, maar je kunt cijfers wel omlaag brengen.
COR / CDC concludeert eindelijk: natuurlijke immuniteit beschermt prima.Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.![]()
Ja, op dit moment. Net als je CTB niet zou verlopen. Hoe het buitenland (specifiek Europa) hou ik juist de Nederlandse regering verantwoordelijk voor. Dit soort besluiten vinden plaats in overleg met de lidstaten, dan heeft Nederland dus niet hard genoeg tegengas gegeven.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 23:46 schreef capricia het volgende:
[..]
De aanpassing van het CTB naar 270 dagen is in NL voor 18 jaar en ouder.
En hoe het buitenland het doet, met vakantie-eisen ed, daar kun je toch moeilijk een Nlse politieke partij voor verantwoordelijk houden.![]()
? 343.000 in 2 dagenquote:Op zaterdag 5 februari 2022 19:20 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat denk ik niet.
Uit deze petitie blijkt dat het overgrote merendeel niet voor afschaffen is, of het allemaal weinig boeit.Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste![]()
Klinkt als long covid. Voor jou doen we dit allemaalquote:Op zaterdag 5 februari 2022 23:09 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik word doodmoe van het RIVM en het OMT.![]()
![]()
Eerder een verliesmodel. Wat hebben ze er precies mee gewonnen? Volgens mij zijn ze mede hierdoor een groot deel van het electoraat kwijt geraakt. Uiteraard ook door de antisemitische sentimenten.quote:Op zondag 6 februari 2022 02:52 schreef Gehrman het volgende:
[..]
FvD is steeds extremer geworden. Ze hebben van desinformatie en complottheorieën een verdienmodel gemaakt.![]()
Ja, zoals ze dat 2G er ook doorheen gedrukt hebben.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 23:14 schreef Modus het volgende:
[..]
Er wordt helemaal niks beslist of gestemd. Rutte/Kuipers bedenken wat en dat is het.
Oh, wacht.![]()
![]()
Genoeg wappies die lid worden en/of doneren.quote:Op zondag 6 februari 2022 08:43 schreef alpeko het volgende:
[..]
Eerder een verliesmodel. Wat hebben ze er precies mee gewonnen? Volgens mij zijn ze mede hierdoor een groot deel van het electoraat kwijt geraakt. Uiteraard ook door de antisemitische sentimenten.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Beetje compleet foute modellen tekenen en je volledig afsluiten van wat er in de werkelijkheid gebeurt.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 23:21 schreef Monolith het volgende:
[..]
Hij is gewoon in dienst bij het RIVM om modellen te maken. Dat die modellen matig voorspellen in dit soort situaties is verder op geen enkele wijze grond voor ontslag.
Functie elders zou op een gegeven moment wel gepast zijn.![]()
Ik vind deze stelling wel lastig, ik weet niet precies wat het gevolg zou zijn als NL de hakken in het zand gezet zou hebben. Wat ik wel weet ik dat wat er nu is afgesproken nergens op slaat. Dat komt omdat je twee mogelijkheden hebt, of ieder lidstaat bepaalt zijn eigen eisen en criteria voor inreizigers danwel we trekken alles binnen de EU gelijk. Dit voorstel had als doel om alles gelijk te trekken, maar effectief mag iedereen daar als nog zijn eigen regel aan toe voegen. Het levert dus voor de burger niets op. Niets anders dan een EU-schild voor nationale politici om zich achter te verschuilden terwijl ze hun binnenlands CTB in geldigheid beperken.quote:Op zondag 6 februari 2022 08:19 schreef chratnox het volgende:
, op dit moment. Net als je CTB niet zou verlopen. Hoe het buitenland (specifiek Europa) hou ik juist de Nederlandse regering verantwoordelijk voor. Dit soort besluiten vinden plaats in overleg met de lidstaten, dan heeft Nederland dus niet hard genoeg tegengas gegeven.
Op zich had ik het nog wel kunnen begrijpen als we écht overal in de EU dezelfde regels voor grensverkeer zouden hanteren. Dan zou het misschien wat te streng kunnen zijn, maar het grote voordeel is dat je geen grote qr, vaccin, booster, houdbaaheid, herstelbewijs, sneltest, pcr-test, quarantaine inventarisatie hoeft te doen als je binnen de EU een buitenlandreis plant. Volgende stap zou zijn om alleen nog de internationale QR te controleren van reizigers die van buiten de EU komen, en uiteindelijk het internationaal vaccinatiebewijs af te schaffen.Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
Eigenlijk zelfs twee keer verliesmodel:quote:Op zondag 6 februari 2022 08:43 schreef alpeko het volgende:
[..]
Eerder een verliesmodel. Wat hebben ze er precies mee gewonnen? Volgens mij zijn ze mede hierdoor een groot deel van het electoraat kwijt geraakt. Uiteraard ook door de antisemitische sentimenten.
1) Door voor corona te waarschuwen en aan het begin voor lockdown te pleiten terwijl iedereen nog dacht dat het een griepje was en hier geen problemen zou opleveren.
2) Door vanaf medio april 2020 te pleiten voor het afschaffen van maatregelen terwijl iedereen op dat moment juist doodsbang was.
Terwijl op zich het hele verhaal van vroeg ingrijpen en dan gefaseerd heropenen best uit te leggen was. Alleen natuurlijk niet tegen de gemiddelde journalist in Nederland: "Huhuuuhuuu jullie wilden eerst A en nu willen jullie B, huuhuuuu!!!"
Op lange termijn had het alleen niet zoveel uitgemaakt. Waarschijnlijk was na de 1e golf nog maar zo'n klein deel van de bevolking besmet, dat je later in 2020 alsnog met maatregelen had moeten komen, welke lijn je daarvoor ook maar gevolg had.
In ieder geval is het nooit electoraal opportuun om tegen de stroom in te gaan. Omdat je eerst waarschuwt terwijl de mensen laconiek zijn en weigeren te geloven dat er iets aankomt wat het normale leven zoals we dat kenden zou beëindigen. En vervolgens omdat je uit de maatregelen wil terwijl de angst er goed in zit.![]()
Het model kan mijn ballen zuigen!!quote:Op zaterdag 5 februari 2022 22:50 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Voor de enorme golf aan opnames die men volgens het model nog verwacht.De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.![]()
Nederland had op zijn minst bezwaar kunnen maken en kunnen pleiten voor een model wat beter werkt. Ik geloof direct dat ‘t lastig is, maar wat mij betreft is de regering het verplicht aan zijn burgers de situatie zo goed mogelijk te maken voor ze.quote:Op zondag 6 februari 2022 09:23 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Ik vind deze stelling wel lastig, ik weet niet precies wat het gevolg zou zijn als NL de hakken in het zand gezet zou hebben. Wat ik wel weet ik dat wat er nu is afgesproken nergens op slaat. Dat komt omdat je twee mogelijkheden hebt, of ieder lidstaat bepaalt zijn eigen eisen en criteria voor inreizigers danwel we trekken alles binnen de EU gelijk. Dit voorstel had als doel om alles gelijk te trekken, maar effectief mag iedereen daar als nog zijn eigen regel aan toe voegen. Het levert dus voor de burger niets op. Niets anders dan een EU-schild voor nationale politici om zich achter te verschuilden terwijl ze hun binnenlands CTB in geldigheid beperken.
Op zich had ik het nog wel kunnen begrijpen als we écht overal in de EU dezelfde regels voor grensverkeer zouden hanteren. Dan zou het misschien wat te streng kunnen zijn, maar het grote voordeel is dat je geen grote qr, vaccin, booster, houdbaaheid, herstelbewijs, sneltest, pcr-test, quarantaine inventarisatie hoeft te doen als je binnen de EU een buitenlandreis plant. Volgende stap zou zijn om alleen nog de internationale QR te controleren van reizigers die van buiten de EU komen, en uiteindelijk het internationaal vaccinatiebewijs af te schaffen.![]()
Gaat dit over Jacco of Doutzen? 🤔quote:Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Want de EU heeft hier het laatste woord in?quote:Op zondag 6 februari 2022 08:19 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja, op dit moment. Net als je CTB niet zou verlopen. Hoe het buitenland (specifiek Europa) hou ik juist de Nederlandse regering verantwoordelijk voor. Dit soort besluiten vinden plaats in overleg met de lidstaten, dan heeft Nederland dus niet hard genoeg tegengas gegeven.
Die landen zijn gewoon souverein."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
Forum Opties Forumhop: Hop naar: