abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203521664

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)
Twijfel je over de vaccinatie, bel de De Vaccinatie Twijfeltelefoon: 088-7555777

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.

SPOILER: Helpen?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Hont
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Linkjes voor informatie
SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER: Informatie over dagcijfers
SPOILER: Varianten waaronder Omicron
SPOILER: Covid-19 opnames en vaccinatiestatus
SPOILER: Gedragsregels in dit topic:
  zaterdag 5 februari 2022 @ 15:56:22 #2
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2025/2026
pi_203521685
Prima TT
pi_203521699
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 15:53 schreef halfway het volgende: [..] Wat een zooitje maken ze ervan.
Geen betrouwbaar iets om goed beleid op te voeren en inperkingen vam burgerrechten goed te praten. Alles OPEN!!
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Moderator zaterdag 5 februari 2022 @ 15:58:31 #4
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_203521712
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 15:48 schreef Molo het volgende:

[..]
Kun jij geen mod worden ofzo, ik mag jou wel
Je snapt natuurlijk wel dat het to-tale anarchie zou worden hier met mij als mod 😏
pi_203521719
Ik lees dit nu even he.

https://nos.nl/artikel/24(...)t-de-piek-is-bereikt
quote:
De moeilijkste dingen in het model om te voorspellen zijn wanneer de piek is en hoe hoog die is.
....
Ja, dat zou kunnen. Maar het zou ook over anderhalve week kunnen zijn. Het zou ook nog langer kunnen zijn. Dat weten we gewoon niet.
Hoe IN GODESNAAM gebruik je dit als basis om 18 miljoen mensen op slot te houden?

Waar zijn we in hemelsnaam mee bezig?
pi_203521721
Zo, net even lekker het noodlot getrotseerd in een drukke kringloopwinkel. Nog wel vrij veel mondkapjes te zien maar verder weer volkomen normaal.

Erg mooi.
pi_203521722
Hele meetsysteem van rivm/ggd op

INSTORTEN
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_203521770
Dus ze weten zogenaamd wel 10000% zeker dát er iets komt maar geen idee wat.

pi_203521774
quote:
5s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 15:58 schreef Modus het volgende:
Ik lees dit nu even he.

[..]
Hoe IN GODESNAAM gebruik je dit als basis om 18 miljoen mensen op slot te houden?

We varen in de mist.

Groet
Jaap
pi_203521778
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 15:54 schreef Spablauw214 het volgende:
De petitie gaat richting de 190k, erg mooi.
Alsof het kabinet er wat mee gaat doen. Van mij mag dat hele QR gebeuren ook weg hoor, maar ben bang dat we er echt nog een poos aan vast blijven houden.
pi_203521797
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 16:03 schreef AdVictoriamN7 het volgende:

[..]
Alsof het kabinet er wat mee gaat doen. Van mij mag dat hele QR gebeuren ook weg hoor, maar ben bang dat we er echt nog een poos aan vast blijven houden.
“We begrijpen het sentiment vanuit de samenleving. Maar een pandemie is nu eenmaal niet te voorspellen. We weten niet welke varianten er nog gaan komen. En wat long covid gaat doen. Daarom houden we voorlopig vast aan het CTB”.
  Moderator zaterdag 5 februari 2022 @ 16:07:43 #12
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_203521822
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 16:03 schreef AdVictoriamN7 het volgende:

[..]
Rutte zou zeggen:

"Ja, we zijn op de hoogte van deze petitie. En we begrijpen héél goed dat zoveel mensen deze hebben ondertekend".

MAAR: -insert geneuzel over nog veel onduidelijkheid / we moeten het stapje voor stapje bekijken / we kunnen het ons nog niet veroorloven... bladiebla yack yack hurdle durdle smackedy blah
pi_203521856
Top van de meeste recente grafiekjes van Wallinga ligt op 1 maart. Kijken of ze die over 2 weken doodleuk weer verplaatsten naar april.
- verwijderd door admin -
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 5 februari 2022 @ 16:17:38 #14
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_203521973
quote:
Ik lees dit nu even he.

[..]

Al die interviews zit ik steeds weer vol verbazing te lezen. Niet normaal _O-
  zaterdag 5 februari 2022 @ 16:19:13 #15
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_203521997
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 16:03 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
We varen in de mist.

Groet
Jaap
Het is wel een erg plaatselijke mistbank dan, daar in Bilthoven.
Never explain, never apologize.
pi_203522007
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 16:17 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Al die interviews zit ik steeds weer vol verbazing te lezen. Niet normaal _O-
Vooral het eeuwige geschuif met doelpalen. Nu gaat het weer over jongeren en long covid.

Dit is funest voor het draagvlak, er gaat geen enkele betrouwbaarheid vanuit als je elke week de spelregels verandert.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 5 februari 2022 @ 16:20:04 #17
416575 crew  Evenstar
pi_203522015
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 16:11 schreef groenen het volgende:
Top van de meeste recente grafiekjes van Wallinga ligt op 1 maart. Kijken of ze die over 2 weken doodleuk weer verplaatsten naar april.
Verplaatst, verdwenen, al achter de rug. Beetje knippen en plakken en het klopt weer _O_
pi_203522023
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 16:11 schreef groenen het volgende:
Misschien moeten ze de x-as er maar afknippen voortaan, scheelt weer een uurtje knippen en plakken :')
pi_203522030
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 15:59 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Zo, net even lekker het noodlot getrotseerd in een drukke kringloopwinkel. Nog wel vrij veel mondkapjes te zien
Die zou ik daar dan net niet kopen.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 5 februari 2022 @ 16:21:06 #20
416575 crew  Evenstar
pi_203522033
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 16:19 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Vooral het eeuwige geschuif met doelpalen. Nu gaat het weer over jongeren en long covid.

Dit is funest voor het draagvlak, er gaat geen enkele betrouwbaarheid vanuit als je elke week de spelregels verandert.
Zoals ik al zei eerder vandaag zei vind ik dit de schuld van de regering. Als die nou gewoon zeggen "hey Japie, leuk en aardig allemaal, maar het gaat op IC bezettingen dus stik in je longcovid" dan kunnen ze niet met dit soort kutargumenten komen.
pi_203522058
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 16:21 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Zoals ik al zei eerder vandaag zei vind ik dit de schuld van de regering. Als die nou gewoon zeggen "hey Japie, leuk en aardig allemaal, maar het gaat op IC bezettingen dus stik in je longcovid" dan kunnen ze niet met dit soort kutargumenten komen.
Klopt. Maar angst.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 5 februari 2022 @ 16:24:12 #22
416575 crew  Evenstar
pi_203522062
Die laatste 3-4 vragen van NOS zijn op zich best goed en daar zie je heel goed hoe Jaap van Dissel dingen verdraait en steeds weer een andere invalshoek geeft om te verdedigen dat ze niet willen versoepelen.

Het gaat van druk op de zorg naar longcovid, naar mensen een kans geven om een booster te nemen, naar uitval op werkvloer. Zo blijf je wel bezig ja.
pi_203522105
quote:
Maar het is ook zo dat we graag iedereen de kans geven om de boostervaccinatie te gebruiken
Je kunt al bijna een maand lang zo naar binnen lopen. "De kans geven."
Tap tap tap
pi_203522108
quote:

[..]
Klopt. Maar er zijn nooit duidelijk afgekaderde, meetbare doelstellingen geweest. Dat werd verdedigd met de dooddoener “een pandemie is niet te voorspellen”. Het einde van de crisis is evenmin gedefinieerd.

Dus eens dat de politiek veel duidelijker piketpalen had moeten slaan. De TK kan dat gewoon afdwingen, maar dat doen de ook niet.
pi_203522118
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 16:24 schreef Evenstar het volgende:
Het gaat van druk op de zorg naar longcovid, naar mensen een kans geven om een booster te nemen, naar uitval op werkvloer. Zo blijf je wel bezig ja.
Wat volgt wordt "omikron is niet het einde van de pandemie" en daarna "endemisch betekent niet onschadelijk". And so it continues.
  zaterdag 5 februari 2022 @ 16:30:11 #26
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_203522134
quote:

[..]
Ik zou het zelfs nog wat scherper willen stellen: het ligt aan onze premier. Als Rutte morgen besluit dat het welletjes is geweest, dan is het overmorgen geregeld. Maar dan moet hij wel achter de ruggen van het OMT en zijn schildknapen in het kabinet vandaan komen en helemaal zelf de verantwoordelijkheid nemen om de controle los te laten. Wat dat betreft is het denk ik wel jammer dat de Jonge niet meer op VWS zit, die had de verleiding niet kunnen weerstaan. Kuipers is wat slimmer, die gaat niet voor Rutte de kolen uit het vuur halen.
Never explain, never apologize.
  Moderator zaterdag 5 februari 2022 @ 16:34:28 #27
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_203522190
Hai! Wat is jullie ervaring met hoelang het duurt voor een GGD testuitslag beschikbaar is?
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 5 februari 2022 @ 16:35:54 #28
416575 crew  Evenstar
pi_203522209
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 16:34 schreef ijs_beer het volgende:
Hai! Wat is jullie ervaring met hoelang het duurt voor een GGD testuitslag beschikbaar is?
Kreeg het meestal wel laat in de avond als ik voor 12:00 had getest. Zal nu waarschijnlijk wel langer duren met alle drukte?
  zaterdag 5 februari 2022 @ 16:36:37 #29
498282 Scrummie
pi_203522231
quote:
Binnen 18 uur. Afgelopen week dan.
Dinsdagmorgen afspraak gemaakt in Utrecht, dinsdagmiddag getest. En woensdagochtend de uitslag, rond 8.00 uur online.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_203522238
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 16:36 schreef Scrummie het volgende:
200k _O_

@:luxerobots
De website is nog steeds overbelast! :D
pi_203522245
quote:
24-36h ongeveer.
pi_203522293
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 16:27 schreef CherryLips het volgende:

[..]
Je kunt al bijna een maand lang zo naar binnen lopen. "De kans geven."
Ja dat is echt een argument van lik me de reet, toen ik er laatst was zat er wel anderhalve man en een paardenkop, kon zo doorlopen zonder afspraak.
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
pi_203522322
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 16:42 schreef josja het volgende:

[..]
Ja dat is echt een argument van lik me de reet, toen ik er laatst was zat er wel anderhalve man en een paardenkop, kon zo doorlopen zonder afspraak.
Er moeten nog meer mensen gevaccineerd worden, dat is de enige reden die ik kan verzinnen.
Mensen dwingen hun vaccinatie te halen als hun QR-code verlopen is.
pi_203522345
quote:
De vorige keer, bijna een maand terug, kreeg ik het binnen 12 uur. Toen kwam de uitslag om iets over 1 's nachts binnen. Toen sliep ik ook pas verder toen ik de uitslag gezien had :P
pi_203522376
Die cijfers vandaag dat kan echt niet, geef ze dan gewoon een dagje helemaal niet :')
pi_203522395
quote:
Regio Alkmaar om 9 uur bellen, om 10 uur test, om 18 uur uitslag.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_203522401
quote:
Ik lees dit nu even he.

[..]

Het is ondertussen bijna alsof het KNMI elke dag code oranje zou geven omdat het heel misschien wel 's zou kunnen gaan stormen.
pi_203522413
Ik lees af en toe de corona thread op het forum van tweakers. Daar zit duidelijk de harde kern van aanhangers van het OMT. Zitten nog die doemmodellen goed te praten. Maar goed, zijn ook nerds zonder sociaal leven of een vriendin.
pi_203522457
W
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 16:20 schreef nostra het volgende:

[..]
Die zou ik daar dan net niet kopen.
Waarom niet ze werken toch niet?
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_203522483
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 16:49 schreef Homey het volgende:
Ik lees af en toe de corona thread op het forum van tweakers. Daar zit duidelijk de harde kern van aanhangers van het OMT. Zitten nog die doemmodellen goed te praten. Maar goed, zijn ook nerds zonder sociaal leven of een vriendin.
Ja er zit een autistisch tintje aan die modellen inderdaad. Oogkleppen op en de rest van het land negeren.
pi_203522498
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 16:03 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
We varen in de mist.

Groet
Jaap
Over 3 maanden: "Ja konden we op dat moment nog niet weten. Is achteraf een te verdedigen keuze geweest. Denemarken en Engeland niets mee te maken, groeten Jaap."

Waarom stelt geen enkele journalist op z'n minst de vraag dat er goede en minder goede besluiten zijn en dat onze besluiten minder goed zijn geweest dan in Denemarken?
pi_203522499
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 16:57 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Ja er zit een autistisch tintje aan die modellen inderdaad. Oogkleppen op en de rest van het land negeren.
Punt is dat de mensen die geen modellen kunnen lezen juist het hardst roepen dat de lockdown moet stoppen en we terug naar normaal moeten.
pi_203522516
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 16:59 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Punt is dat de mensen die geen modellen kunnen lezen juist het hardst roepen dat de lockdown moet stoppen en we terug naar normaal moeten.
Geen idee wat je hiermee bedoelt? Dat de critici van het RIVM/OMT ongelijk hebben?
pi_203522526
5 uur journaal opent met het manifest.
  zaterdag 5 februari 2022 @ 17:02:13 #46
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203522529
Wat waren de cijfers vandaag?
pi_203522535
quote:

[..]
Punt is dat de regering geen gok wil nemen waardoor we straks toch weer met de gebakken peren zitten.

Daarbij was het voor de minder ziekmakende omikron helemaal een risicovolle gok geweest.
pi_203522548
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 17:01 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Geen idee wat je hiermee bedoelt? Dat de critici van het RIVM/OMT ongelijk hebben?
Dat de modellen geen voorspellingen zijn.
twitter
pi_203522550
quote:
10s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 17:01 schreef nostra het volgende:
5 uur journaal opent met het manifest.
Dat zet toch ook allemaal geen zoden aan de dijk joh. Kabinet veegt al dit soort manifesten en serieuze kritiek al maanden zo van tafel.
pi_203522562
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 17:03 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Dat zet toch ook allemaal geen zoden aan de dijk joh. Kabinet veegt al dit soort manifesten en serieuze kritiek al maanden zo van tafel.
Het manifest staat vol onzin. Over 'muh grondrechten' en dat vaccins niet voldoende werken (maar werkt niets doen dan beter?).
pi_203522586
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 17:04 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Het manifest staat vol onzin. Over 'muh grondrechten' en dat vaccins niet voldoende werken (maar werkt niets doen dan beter?).
Als ze het weer over die boeg gaan gooien dan zijn we snel klaar ja. Ook zo'n Mona Keijzer legt de vinger net niet op de zere plek.

Focus moet op de vergelijking met de rest van Europa.
pi_203522596
@luxerobots Gelul over grondrechten enzo daar ben ik ook niet van. Maar we kunnen wel gewoon volledig open op basis van een realistische risicoinschatting.
pi_203522601
En de killervariant uit Wuhan dan?
pi_203522610
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 17:06 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Als ze het weer over die boeg gaan gooien dan zijn we snel klaar ja. Ook zo'n Mona Keijzer legt de vinger net niet op de zere plek.

Focus moet op de vergelijking met de rest van Europa.
Ik had het eerlijker gevonden als ze had gezegd dat burgers en ondernemers last hebben van de coronapas en dat hij daarom weg moet.

Dan dat ze (zoals nu) een quasi wetenschappelijk verhaal houdt over vaccins, mutaties en de coronapas.
pi_203522628
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 17:02 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Punt is dat de regering geen gok wil nemen waardoor we straks toch weer met de gebakken peren zitten.

Daarbij was het voor de minder ziekmakende omikron helemaal een risicovolle gok geweest.
Risico kunnen ze prima nemen onder het mom van "kijk naar de rest van Europa". Denk je echt dat het leeuwendeel van de burgers zich ook maar iets van het OMT aantrekt? Die zijn het vertrouwen allang verloren joh.
pi_203522629
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 17:07 schreef PietjePuk2000 het volgende:
@:luxerobots Gelul over grondrechten enzo daar ben ik ook niet van. Maar we kunnen wel gewoon volledig open op basis van een realistische risicoinschatting.
En die realistische risico-inschatting is?
pi_203522632
Koopmans: de piek komt nog, bitch, we kunnen het nu al 3 weken niet fatsoenlijk meten, hoe denk je dat we die piek gaan herkennen?
pi_203522633
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 17:08 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Dan dat ze (zoals nu) een quasi wetenschappelijk verhaal houdt over vaccins, mutaties en de coronapas.
Is het rapport van de TU Delft ook quasi wetenschappelijk?
Alpha kenny one
pi_203522674
quote:

[..]
Ik had het eerlijker gevonden als ze had gezegd dat burgers en ondernemers last hebben van de coronapas en dat hij daarom weg moet.

Tja. Punt is ook dat iedereen kritiek heeft op andere punten van het beleid. De aanval wordt nu over de hele linie met speldenprikjes ingezet. Dus de een heeft kritiek op de coronapas, de ander vindt dat de kroegen tot 3 uur 's nachts open moeten, weer een ander vindt dat de stadions volledig open moeten.

In plaats van 1 frontale aanval vanuit de kern (de kern is namelijk: de rest van Europa is al open dus kan bij ons ook en de doelpalen worden door het OMT steeds verzet) blijft het hierdor slappe hap.
pi_203522683
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 17:10 schreef falling_away het volgende:

[..]
Is het rapport van de TU Delft ook quasi wetenschappelijk?
Er kan 15% winst geboekt worden door de coronapas strikter toe te passen.

En wat betreft het gebrek aan effectiviteit worden er twee opvallende dingen genoemd:

- De effectiviteit van de coronapas neemt af omdat er veel mensen gevaccineerd zijn of corona hebben doorgemaakt (dit betekent eigenlijk dat de pas goed werkt)
- De effectiviteit wordt onderbouwd omdat ongevaccineerden wel bij elkaar willen blijven komen, onder andere thuis (en dit betekent dat juist de ongevaccineerden voor problemen blijven zorgen)
pi_203522705
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 17:10 schreef luxerobots het volgende:

[..]
En die realistische risico-inschatting is?
Dat de zorg niet overbelast gaat worden.
pi_203522782
Ben er inmiddels wel van overtuigd dat we echt als laatste van Europa volledig opengaan.
pi_203522788
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 17:14 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ah ik zie dat jij ook al creatief omgaat met de cijfers :D

" het effect van het coronatoegangsbewijs op de R-waarde 15 procent is, maar in dezelfde zin staat erbij: dat is alleen het geval als het overal ingevoerd wordt behalve thuis en op school. "
Alpha kenny one
  zaterdag 5 februari 2022 @ 17:22:49 #64
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_203522798
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 15:59 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Zo, net even lekker het noodlot getrotseerd in een drukke kringloopwinkel. Nog wel vrij veel mondkapjes te zien maar verder weer volkomen normaal.

Erg mooi.
Idem in tuincentrum. Nog aardig was mondlapjes maar je ziet de kentering. Ikzelf ben ermee gestopt in ieder geval.
pi_203522816
quote:

[..]
- De effectiviteit wordt onderbouwd omdat ongevaccineerden wel bij elkaar willen blijven komen, onder andere thuis (en dit betekent dat juist de ongevaccineerden voor problemen blijven zorgen)
Ja wat dacht jij dan, dat we thuis huilend in een hoekje gingen zitten? :D

Nog slechter nieuws voor de effectiviteit: we komen ook gewoon sommige horeca binnen zonder QR. Erg mooi.

Dit soort statistiekjes post je maar in NWS of zo, daar lijkt de harde kern zich tegenwoordig te verzamelen. En Tweakers blijkbaar.
  zaterdag 5 februari 2022 @ 17:24:18 #66
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_203522821
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 17:21 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Ben er inmiddels wel van overtuigd dat we echt als laatste van Europa volledig opengaan.
Eerst nog 2G :')
pi_203522830
quote:

[..]

Het is natuurlijk niet zo dat het gebruik van wetenschappelijke argumenten exclusief is voorbehouden aan wetenschappers, he.
pi_203522841
quote:

[..]

En wat betreft het gebrek aan effectiviteit worden er twee opvallende dingen genoemd:

- De effectiviteit van de coronapas neemt af omdat er veel mensen gevaccineerd zijn of corona hebben doorgemaakt (dit betekent eigenlijk dat de pas goed werkt)
Krijg het idee dat je nu gewoon zit te trollen.
pi_203522846
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 17:24 schreef leolinedance het volgende:

[..]
Eerst nog 2G :')
Dat is wel van tafel.
pi_203522856
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 17:22 schreef falling_away het volgende:

[..]
Ah ik zie dat jij ook al creatief omgaat met de cijfers :D

" het effect van het coronatoegangsbewijs op de R-waarde 15 procent is, maar in dezelfde zin staat erbij: dat is alleen het geval als het overal ingevoerd wordt behalve thuis en op school. "
Nuances vallen vaak weg. En nu zie je dus dat 15% als weinig en dus eigenlijk irrelevant weggezet wordt. Wat natuurlijk niet zo is.
pi_203522864
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 17:24 schreef Vasilevski het volgende:

[..]
Ja wat dacht jij dan, dat we thuis huilend in een hoekje gingen zitten? :D

Nog slechter nieuws voor de effectiviteit: we komen ook gewoon sommige horeca binnen zonder QR. Erg mooi.

Dit soort statistiekjes post je maar in NWS of zo, daar lijkt de harde kern zich tegenwoordig te verzamelen. En Tweakers blijkbaar.
Ja joh, lekker corona blijven verspreiden.

We gaan toch niet in een hoekje zitten huilen?
pi_203522868
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 17:26 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Nuances vallen vaak weg. En nu zie je dus dat 15% als weinig en dus eigenlijk irrelevant weggezet wordt. Wat natuurlijk niet zo is.
Ehm nee, die CTB wordt nu niet overal ingezet, niet in alle winkels en niet op kantoor etc dus die 15% wordt nooit en te nimmer gehaald, zelfs niet in het meest gunstige geval.
Alpha kenny one
pi_203522896
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 17:28 schreef falling_away het volgende:

[..]
Ehm nee, die CTB wordt nu niet overal ingezet, niet in alle winkels en niet op kantoor etc dus die 15% wordt nooit en te nimmer gehaald, zelfs niet in het meest gunstige geval.
Punt is dat als je het meer toepast, het effectiever wordt.

Je had een punt gehad als er geen effect was, of er zelfs een negatief effect zou zijn.
pi_203522900
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 17:27 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Ja joh, lekker corona blijven verspreiden.

We gaan toch niet in een hoekje zitten huilen?
Op zich vind ik het prima dat je als een van de weinigen hier het kabinet en OMT met hand en tand verdedigt.

Maar ik ga de vraag dan toch even andersom stellen: Nemen de Denen volgens jou onverantwoorde risico's?

Als het antwoord hierop nee is dan kan ik alleen maar concluderen dat je vrij inconsequent bent en anders hoor ik graag waarom je vind dat ze onverantwoord bezig zijn.
pi_203522920
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 17:29 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Je had een punt gehad als er geen effect was, of er zelfs een negatief effect zou zijn.
De vorige oorlog belde. Niemand wil 2G. Het momentum is voorbij.
pi_203522925
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 17:29 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Op zich vind ik het prima dat je als een van de weinigen hier het kabinet en OMT met hand en tand verdedigt.
Dat doe ik niet.

quote:
Maar ik ga de vraag dan toch even andersom stellen: Nemen de Denen volgens jou onverantwoorde risico's?
Je kunt Nederland niet één op één met Denemarken vergelijken. We hebben een andere cultuur, andere bevolkingsdichtheid, andere gezondheidszorg etc.
pi_203522933
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 17:32 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
De vorige oorlog belde. Niemand wil 2G. Het momentum is voorbij.
De vorige oorlog belde? :')
pi_203522935
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 17:29 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Zoals de pas nu gebruikt wordt is het effect dus GEEN 15%, dat is wel wat je zei (trouwens, ben jij dit Ernst?).
Het effect van de pas in huidig gebruik is vele malen lager.

Dus de roep om afschaffing, oa op basis van dit onderzoek is absoluut te verdedigen.. het is inderdaad dat, of de pas op alle plaatsen inzetten (wat het kabinet ook niet wil).
Alpha kenny one
pi_203522940
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 17:32 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Dat doe ik niet.
[..]
Je kunt Nederland niet één op één met Denemarken vergelijken. We hebben een andere cultuur, andere bevolkingsdichtheid, andere gezondheidszorg etc.
Er is serieus niet 1 land ter wereld wat meer op Nederland lijkt dan Denemarken. In alle opzichten. Zelfs meer dan België.
pi_203522951
Overigens mag van mij 3G zo verdwijnen hoor.

Alleen vind ik dat je eerst naar de cijfers moet kijken, en daarna naar wat er kan. Nu zijn mensen de maatregelen vooral zat, en roept men daarom maar dat alles weg moet.
pi_203522954
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 17:32 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Dat doe ik niet.
[..]
Dan zijn we echt wel uitgepraat. :') Dit is echt het soort OMT-retoriek waar ik niet goed van word, het koste ten alles het huidige beleid verdedigen.
pi_203522961
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 17:35 schreef luxerobots het volgende:

Alleen vind ik dat je eerst naar de cijfers moet kijken, en daarna naar wat er kan. Nu zijn mensen de maatregelen vooral zat, en roept men daarom maar dat alles weg moet.
Onzin. De zorg wordt niet meer overlopen. Dat was de doelstelling.
pi_203522969
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 17:33 schreef falling_away het volgende:

[..]
Zoals de pas nu gebruikt wordt is het effect dus GEEN 15%, dat is wel wat je zei (trouwens, ben jij dit Ernst?).

Dus de roep om afschaffing, oa op basis van dit onderzoek is absoluut te verdedigen.. het is inderdaad dat, of de pas op alle plaatsen inzetten (wat het kabinet ook niet wil).
Dan zou je eigenlijk voor 15% extra effectiviteit de pas moeten inzetten voor pakweg 75% van het dagelijks leven. Of richting de 100% als je ook OV en supermarkten erin betrekt. Proportioneel?

Voor 15% extra effectiviteit (puur gemodelleerd, het is totaal niet duidelijk hoe dat er in het echt uit gaat zien) op de R van een virus dat met of zonder procent toch wel tien- tot honderdduizenden per dag besmet.
pi_203522970
quote:
Zware beat in het gezicht van Tjerrie
pi_203522971
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 17:33 schreef falling_away het volgende:

[..]
En dit blijkt uit?

quote:
Lijkt me een valse tegenstelling. De pas kan prima gebruikt worden om kroegen etc. open te doen. Is het daar veiliger en heb ik als bonus niet het gezeik van wappies over Klaus Schwab en Bill Gates.
  zaterdag 5 februari 2022 @ 17:38:08 #88
498282 Scrummie
pi_203522982
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 17:37 schreef luxerobots het volgende:

[..]
En dit blijkt uit?
[..]
Lijkt me een valse tegenstelling. De pas kan prima gebruikt worden om kroegen etc. open te doen. Is het daar veiliger en heb ik als bonus niet het gezeik van wappies over Klaus Schwab en Bill Gates.
Rare kroegen bezoek jij.
pi_203522992
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 17:37 schreef luxerobots het volgende:

[..]
En dit blijkt uit?
[..]
Oh daar komt de ik ik ik ik ik uit de mouw. Net zo'n egoïst als al die 'wappies' dus.
pi_203523037
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 17:38 schreef Vasilevski het volgende:

[..]
Oh daar komt de ik ik ik ik ik uit de mouw. Net zo'n egoïst als al die 'wappies' dus.
Alleen doe ik door gevaccineerd te zijn, en op plekken te komen waar anderen ook gevaccineerd zijn, tenminste nog moeite om anderen niet te besmetten.
  zaterdag 5 februari 2022 @ 17:43:46 #91
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_203523051
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 17:35 schreef luxerobots het volgende:

Alles kan nu wel weer. Voor Omikron maakt het niets uit.
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
  zaterdag 5 februari 2022 @ 17:43:56 #92
498282 Scrummie
pi_203523055
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 17:42 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Alleen doe ik door gevaccineerd te zijn, en op plekken te komen waar anderen ook gevaccineerd zijn, tenminste nog moeite om anderen niet te besmetten.
Je laat je dus testen voor je naar de kroeg gaat?
pi_203523062
quote:

[..]
Mooi man. Nog een paar maandjes geduld voor de Lintjesregen, ik denk dat jij er dan wel eentje opgespeld krijgt.

Al vind ik eigenlijk dat jij wel de Nobelprijs voor de Vrede verdient voor deze moeite.
pi_203523099
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 17:44 schreef Vasilevski het volgende:

[..]
Mooi man. Nog een paar maandjes geduld voor de Lintjesregen, ik denk dat jij er dan wel eentje opgespeld krijgt.

Al vind ik eigenlijk dat jij wel de Nobelprijs voor de Vrede verdient voor deze moeite.
_O- gelachen.
pi_203523151
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 17:43 schreef Scrummie het volgende:

[..]
Je laat je dus testen voor je naar de kroeg gaat?
Dit is het een onzinvraag van je. Alsof ongevaccineerden zich altijd laten testen voordat ze samenkomen. :')
pi_203523173
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 17:53 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Dit is het een onzinvraag van je. Alsof ongevaccineerden zich altijd laten testen voordat ze samenkomen. :')
Jij zegt dat je niemand besmet. Want je hebt je laten vaccineren. Pertinente onzin, aangezien je gewoon besmettelijk kan zijn en de hele toko kunt aansteken.
pi_203523181
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 17:44 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Maar ben jij er ook zo één die als hij zich ziek voelt lekker een bejaardenhuis binnensneakt om tussen de mensen te hoesten?

(Nu zet ik ook de overdrijving in.)
pi_203523191
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 17:54 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Jij zegt dat je niemand besmet. Want je hebt je laten vaccineren. Pertinente onzin, aangezien je gewoon besmettelijk kan zijn en de hele toko kunt aansteken.
Waar zeg ik dat?

De kans dat twee gevaccineerden elkaar besmetten bij een ontmoeting is natuurlijk wel kleiner dan wanneer ongevaccineerden elkaar ontmoeten.
  zaterdag 5 februari 2022 @ 17:56:48 #99
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_203523200
quote:

[..]

Hoe zie je dat? De ongevaccineerden gaan niet om met de gevaccineerden en omdat ze nergens meer in mogen zoeken ze elkaar op en dan gaat dat voor problemen zorgen? Zoiets?

Maar bijna iedereen heeft het inmiddels gehad, ook de ongevaccineerden, hebben ze dat meeberekend, want dan gaat het toch meevallen?
To BG or not to BG!
  zaterdag 5 februari 2022 @ 17:57:53 #100
498282 Scrummie
pi_203523211
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 17:53 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Nee dus. Duidelijk :).
  Moderator zaterdag 5 februari 2022 @ 18:00:55 #101
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_203523245
Dank voor de antwoorden! Dan hoop ik morgenochtend de uitslag te krijgen. :)
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_203523251
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 17:56 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Waar zeg ik dat?

De kans dat twee gevaccineerden elkaar besmetten bij een ontmoeting is natuurlijk wel kleiner dan wanneer ongevaccineerden elkaar ontmoeten.
En waarom zouden we ongevaccineerden moeten beschermen?
pi_203523254
Gisteren naar Duitsland geweest voor een dagje uit. Maar mijn God zeg, mag toch hopen dat het QR in Nederland blijft bij wat het is en niet dat systeem word als daar _O-
- Ga je een soort v&d in moet iedereen aan de ingang zijn QR laten zien, ga je dan in het restaurant in die winkel moet het nóg eens _O-
- De grote winkels hebben beveiligers staan die je QR scannen met een mobiel, daarop word soms je ID gevraagd maar niet naar gekeken :')
- De kleine winkels willen soms alle 3 QR codes zien.
- 2 Winkels klikte dat 'details' tekstje aan boven in je QR app en deden vervolgens alsof ze Nederlands konden _O-
- Het restaurant waar we daarna aten vroeg helemaal nergens om :')

Iedereen had weer een andere methode, overal was het weer anders, dan wel ID erbij, dan niet, dan moesten ze alle 3 de QR's bekijken en een andere winkel had een tiener in de opening staan die er een geïrriteerde blik naar wierp en we vervolgens door mochten lopen _O-
Twiddel
pi_203523270
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 15:48 schreef Molo het volgende:

[..]
Kun jij geen mod worden ofzo, ik mag jou wel
Je staat iig niet op de blokkeer bij Dickie.
Go hard or go home
pi_203523272
En dan heb je natuurlijk ook nog van die mensen voor je die een hele papierwinkel bij zich hebben met elk papiertje een andere QR code waardoor je eerst nog enorm lang moet wachten want die mensen snappen het systeem zelf ook niet :')
Twiddel
pi_203523274
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 17:55 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Maar ben jij er ook zo één die als hij zich ziek voelt lekker een bejaardenhuis binnensneakt om tussen de mensen te hoesten?

(Nu zet ik ook de overdrijving in.)
Alleen in een ongevaccineerd bejaardenhuis. ~O>
pi_203523290
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 17:57 schreef Scrummie het volgende:

[..]
Nee dus. Duidelijk :).
We hebben nu 3G. Dus je moet gevaccineerd, genezen of getest zijn.

Ja huhu, maar jij bent als gevaccineerde niet getest.

Okay Scrummie!
  zaterdag 5 februari 2022 @ 18:05:57 #108
498282 Scrummie
pi_203523316
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 18:03 schreef luxerobots het volgende:

[..]
We hebben nu 3G. Dus je moet gevaccineerd, genezen of getest zijn.

Ja huhu, maar jij bent als gevaccineerde niet getest.

Okay Scrummie!
_O-

Dus nu gaat het ineens over 3G? Het ging erom dat jij 'moeite deed om anderen niet te besmetten'. Daarom vroeg ik of je je laat testen voor je gaat, want dan doe je dus moeite. Daarop was het antwoord nee, maar vervolgens gaat het over 3G. Ofzo.

Okay luxerobots!
pi_203523329
quote:
81s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 18:01 schreef summer2bird het volgende:
Gisteren naar Duitsland geweest voor een dagje uit. Maar mijn God zeg, mag toch hopen dat het QR in Nederland blijft bij wat het is en niet dat systeem word als daar _O-
- Ga je een soort v&d in moet iedereen aan de ingang zijn QR laten zien, ga je dan in het restaurant in die winkel moet het nóg eens _O-
- De grote winkels hebben beveiligers staan die je QR scannen met een mobiel, daarop word soms je ID gevraagd maar niet naar gekeken :')
- 2 Winkels klikte dat 'details' tekstje aan boven in je QR app en deden vervolgens alsof ze Nederlands konden _O-

Iedereen had weer een andere methode, overal was het weer anders, dan wel ID erbij, dan niet, dan moesten ze alle 3 de QR's bekijken en een andere winkel had een tiener in de opening staan die er een geïrriteerde blik naar wierp en we vervolgens door mochten lopen _O-
Het is de absolute horror, en voor wat? Het werkt niet eens.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_203523350
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 18:05 schreef Scrummie het volgende:

[..]
_O-

Dus nu gaat het ineens over 3G? Het ging erom dat jij 'moeite deed om anderen niet te besmetten'. Daarom vroeg ik of je je laat testen voor je gaat, want dan doe je dus moeite. Daarop was het antwoord nee, maar vervolgens gaat het over 3G. Ofzo.

Okay luxerobots!
Door me te laten vaccineren en m'n QR te laten zien, doe ik moeite.
pi_203523361
quote:

Toch mooi een hypothetische reductie van de R met 15% bereikt. En een warm gevoel van binnen, want 'moeite' gedaan.
pi_203523377
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 18:07 schreef JohnDDD het volgende:

[..]
Inderdaad. Deze hele poppenkast en die snavels en alsnog 200k cases per dag.
  zaterdag 5 februari 2022 @ 18:11:45 #113
498282 Scrummie
pi_203523379
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 18:09 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Door me te laten vaccineren en m'n QR te laten zien, doe ik moeite.
Zo dan, wat een moeite.

En een ongevaccineerde (als we het toch over 3G hebben) doet moeite door zich te laten testen en zijn QR te laten zien, maar vervolgens geef jij als gevaccineerde corona aan die ongevaccineerde. En dat ondanks alle moeite.

Wat een prachtsysteem.
  zaterdag 5 februari 2022 @ 18:12:05 #114
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203523383
Ik stond vanmiddag mijn internationale QR code te laten zien bij museum, nog beetje in de Belgische toeristenmodus

In kindermuseum trouwens QR code showen en dan overal binnen je mondmasker ook op moeten. Meh.
Iedereen dus, behalve de niet QR code of maskerplichtige kinderen, die zeg maar óveral zwermden.
Niet heel erg nuttig dus zeg maar, en wel irritant :')
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zaterdag 5 februari 2022 @ 18:12:44 #115
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203523388
quote:
10s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 18:02 schreef Noek het volgende:

[..]
Je staat iig niet op de blokkeer bij Dickie.
Props alleen daarom al :B
pi_203523396
quote:

Duitsland kan echt de tering krijgen. Janssen + pfizer booster, en mag daar dan nog niet eens iets :') :')

Mis toch niks aan dat land.
pi_203523404
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 18:07 schreef JohnDDD het volgende:

[..]
Nou, in Duitsland hebben ze geen lockdown gehad.

Hier was alles dicht.
pi_203523415
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 18:11 schreef Scrummie het volgende:

[..]
Zo dan, wat een moeite.

En een ongevaccineerde (als we het toch over 3G hebben) doet moeite door zich te laten testen en zijn QR te laten zien, maar vervolgens geef jij als gevaccineerde corona aan die ongevaccineerde. En dat ondanks alle moeite.

Wat een prachtsysteem.
Maar ongevaccineerden verspreiden corona vaker. Dus de kans is groter dat jij als ongevaccineerde corona doorgeeft dan dat ik dat doe.
  zaterdag 5 februari 2022 @ 18:14:24 #119
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203523421
quote:
10s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 18:13 schreef FL_Freak het volgende:

[..]
Duitsland kan echt de tering krijgen. Janssen + pfizer booster, en mag daar dan nog niet eens iets :') :')

Mis toch niks aan dat land.
Belgische bieren en eten is toch beter B:)B
  zaterdag 5 februari 2022 @ 18:15:04 #120
498282 Scrummie
pi_203523433
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 18:14 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Maar ongevaccineerden verspreiden corona vaker. Dus de kans is groter dat jij als ongevaccineerde corona doorgeeft dan dat ik dat doe.
Nee, want zonder negatieve test komen ze niet eens binnen. Dus die kans lijkt me erg klein.

Of hebben we het nu weer over iets anders dan 3G?
  zaterdag 5 februari 2022 @ 18:15:29 #121
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203523443
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 18:14 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Ligt er maar net aan of ze corona hebben of niet, die ongevaccineerden 🙊
pi_203523469
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 18:11 schreef Scrummie het volgende:

[..]
Zo dan, wat een moeite.

Wat een prachtsysteem.
Misschien moeten ze 20 weesgegroetjespriktjes zeggen. Is ook moeite.

'Moeite', een onderschat begrip in de epidemiologie.
pi_203523470
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 18:13 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Hier was alles dicht.
Geen enkel land had een lockdown behalve wij. Maar dat wordt inmiddels al de “vergislockdown” genoemd. Puur op basis van onrealistische doemscenario’s ingevoerd.
pi_203523479
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 18:15 schreef Scrummie het volgende:

[..]
Nee, want zonder negatieve test komen ze niet eens binnen. Dus die kans lijkt me erg klein.

Of hebben we het nu weer over iets anders dan 3G?
2. Testen voor Toegang verdwijnt dan volledig. Waarom is dat beter dan een 3G-beleid?
"Omdat mensen die niet gevaccineerd zijn het meeste gevaar lopen", zegt immunoloog Ger Rijkers. "In principe bescherm je met een 2G-beleid de mensen die niet gevaccineerd zijn. Iemand die niet gevaccineerd is, kan namelijk makkelijker besmet raken met het virus en de ziekte oplopen."

https://www.rtlnieuws.nl/(...)m-wanneer-alles-over
pi_203523493
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 18:16 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Geen enkel land had een lockdown behalve wij. Maar dat wordt inmiddels al de “vergislockdown” genoemd. Puur op basis van onrealistische doemscenario’s ingevoerd.
Onze zorg stond zo te kraken dat de lockdown waarschijnlijk wel echt nodig was.

:'(
  zaterdag 5 februari 2022 @ 18:19:50 #126
498282 Scrummie
pi_203523518
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 18:17 schreef luxerobots het volgende:

[..]
2. Testen voor Toegang verdwijnt dan volledig. Waarom is dat beter dan een 3G-beleid?
"Omdat mensen die niet gevaccineerd zijn het meeste gevaar lopen", zegt immunoloog Ger Rijkers. "In principe bescherm je met een 2G-beleid de mensen die niet gevaccineerd zijn. Iemand die niet gevaccineerd is, kan namelijk makkelijker besmet raken met het virus en de ziekte oplopen."

https://www.rtlnieuws.nl/(...)m-wanneer-alles-over
Ik geef het op _O- Fijne avond :)
pi_203523641
Uitslag binnen: vriendin positief, ik negatief. Tyfuszooi :r
pi_203523655
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 18:18 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Onze zorg stond zo te kraken dat de lockdown waarschijnlijk wel echt nodig was.

Waarschijnlijk? Wtf _O-
pi_203523673
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 18:26 schreef Piles het volgende:
Laat haar even flink in je gezicht hoesten en ga dinsdag terug dan, de aanhouder wint :P
pi_203523675
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 18:26 schreef Piles het volgende:
Stoppen met testen!!!!!!
pi_203523683
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 18:13 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Hier was alles dicht.
_O- Alsof dat nodig was! Alsof het ook maar iets heeft geholpen!
Het is echt onzin om te geloven dat 3G bijdraagt aan het naar beneden brengen van besmettingsaantallen. ALS het dat al doet, dan is het omdat het zo fucking irritant is, dat mensen geen meer zin hebben om nog ergens heen te gaan.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_203523815
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 18:28 schreef mthecatlover het volgende:

[..]
Stoppen met testen!!!!!!
Graag, maar zolang het zo is zoals nu, wil ik nog een herstelbewijs...
pi_203523835
Ben wel benieuwd waarom zelfs hier nog steeds veel mensen testen. Mocht ik klachten krijgen geloof ik het allemaal wel.
pi_203523867
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 18:38 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Ben wel benieuwd waarom zelfs hier nog steeds veel mensen testen. Mocht ik klachten krijgen geloof ik het allemaal wel.
Ik puur en alleen voor het herstelbewijs. Want ik doe niet mee aan dat boostercircus.
Maar de keuze wordt nu dus óf boostergekte óf testgekte... :{
  zaterdag 5 februari 2022 @ 18:45:17 #135
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203523936
Hebben we nu 40K vandaag? Wat is dit voor flopshow.
pi_203523981
Brede coalitie voor het onmiddellijk afschaffen van het coronatoegangsbewijs.

237.019 ondertekeningen.

Wij spreken ons uit tegen het coronatoegangsbewijs in al zijn verschijningsvormen. De schade die erdoor wordt veroorzaakt, staat niet in verhouding tot eventuele voordelen voor de volksgezondheid.
  zaterdag 5 februari 2022 @ 18:52:47 #137
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_203524073
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 18:47 schreef mthecatlover het volgende:

237.019 ondertekeningen.

Wij spreken ons uit tegen het coronatoegangsbewijs in al zijn verschijningsvormen. De schade die erdoor wordt veroorzaakt, staat niet in verhouding tot eventuele voordelen voor de volksgezondheid.
Linkje?
  Moderator zaterdag 5 februari 2022 @ 18:53:33 #138
236264 crew  capricia
pi_203524083
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 18:47 schreef mthecatlover het volgende:

237.019 ondertekeningen.

Brede coalitie?

Hoeveel mensen hebben niet voor afschaffen getekend, het overgrote deel toch.. :D
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_203524093
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 18:53 schreef capricia het volgende:

[..]
Brede coalitie?

Hoeveel mensen hebben niet voor afschaffen getekend.. :D
Het is de titel vande petitie :')
  zaterdag 5 februari 2022 @ 18:54:31 #141
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_203524101
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 18:28 schreef mthecatlover het volgende:

[..]
Stoppen met testen!!!!!!
Nope, ben morgen aan de beurt.
  Moderator zaterdag 5 februari 2022 @ 18:55:45 #142
236264 crew  capricia
pi_203524128
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 18:54 schreef Piles het volgende:

[..]
Het is de titel vande petitie :')
_O- :D
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 5 februari 2022 @ 18:56:10 #143
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
  zaterdag 5 februari 2022 @ 18:56:30 #144
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_203524140
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 18:38 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Ik ben niet gevaccineerd dus voor m’n groene vinkje.
Daarnaast vinden werkgevers het wel prettig dat je thuis werkt wanneer je besmet bent.
pi_203524161
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 18:55 schreef capricia het volgende:

[..]
_O- :D
Lach je nou jezelf uit, om je onterechte sneer? :D
  Moderator zaterdag 5 februari 2022 @ 19:03:11 #146
236264 crew  capricia
pi_203524259
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 18:57 schreef Piles het volgende:

[..]
Lach je nou jezelf uit, om je onterechte sneer? :D
Sneer?
Ik lach mezelf uit om mijn onwetendheid. Wel grappige titel dan.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_203524369
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 18:53 schreef capricia het volgende:

[..]
Brede coalitie?

Hoeveel mensen hebben niet voor afschaffen getekend, het overgrote deel toch.. :D
Er is nooit een petitie door 8,5 miljoen Nederlanders ondertekend. Dus beetje flauwe redenatie wel.

Ik denk dat als je nu een referendum houdt over de maatregelen, er wel een meerderheid voor alles opheffen is hoor.
pi_203524394
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 19:03 schreef capricia het volgende:

[..]
Sneer?
Ik lach mezelf uit om mijn onwetendheid. Wel grappige titel dan.
Dan is het goed ;)
En de opstellers van manifest kun je prima een brede coalitie noemen. Net als het OMT zeg maar.
  zaterdag 5 februari 2022 @ 19:11:21 #149
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_203524418
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 18:45 schreef WheeledWarrior het volgende:
Hebben we nu 40K vandaag? Wat is dit voor flopshow.
En meer dan 50k achterstand erbij.
pi_203524431
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 19:09 schreef Piles het volgende:

[..]
Dan is het goed ;)
En de opstellers van manifest kun je prima een brede coalitie noemen. Net als het OMT zeg maar.
Dr stond ook nog een heel stuk in de groene waar dat ‘bonte gezelschap’ met hun permanente maatregelen werd gekapitteld als OMT 2.0…
zie email 27 oktober
pi_203524441
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 19:08 schreef Spablauw214 het volgende:
Ik denk dat als je nu een referendum houdt over de maatregelen, er wel een meerderheid voor alles opheffen is hoor.
Nee joh, echt niet. Mensen zijn bang en gewend. Veel mensen hebben vertrouwen in de overheid en relatief weinig last van alle maatregelen (alleen van sommige). Dus kleine groep zal voor alle maatregelen afschaffen zijn. Maar de meeste voor een selectie die hun nu raakt (bijv of stadions of onderwijs of nachtleven etc.).
pi_203524445
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 19:09 schreef Piles het volgende:

[..]
Dan is het goed ;)
Ja. Mooie combinatie inderdaad van Maurice de Hond, Ewald Engelen en... Dick Maas!
pi_203524447
quote:
2s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 19:11 schreef Tijn het volgende:

[..]
En meer dan 50k achterstand erbij.
Woestmakend, echt. Dit zijn cijfers op basis waarvan zware grondrechten beperkende maatregelen worden ingevoerd. En al twee jaar lang is het zo ongeveer dagelijks storing. Kan echt niet,.
zie email 27 oktober
pi_203524496
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 18:40 schreef Piles het volgende:

[..]
Ik puur en alleen voor het herstelbewijs. Want ik doe niet mee aan dat boostercircus.
Maar de keuze wordt nu dus óf boostergekte óf testgekte... :{
Ik krijg het haast niet uit mijn toetsenbord, maar denk dat we nu wel echt kunnen zeggen: nog even volhouden. Komt goed.

Goh wel heel verwonderlijk dat mensen niet in de rij staan voor DE OPPEPPRIK, wie had dat gedacht? :')
pi_203524521
quote:
16 procent, vorige week. Net zoveel als de groep "dit gaat veel en veel te snel".
pi_203524523
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 19:15 schreef Vasilevski het volgende:

[..]
Ik krijg het haast niet uit mijn toetsenbord, maar denk dat we nu wel echt kunnen zeggen: nog even volhouden. Komt goed.

Goh wel heel verwonderlijk dat mensen niet in de rij staan voor DE OPPEPPRIK, wie had dat gedacht? :')
Wat heb je mensen nog te bieden dan? Ik snap dat wel. Niet in het ziekenhuis komen? Die kans is als gevaccineerde 70-er sowieso zéér beperkt. Minder maatregelen? De boostercampagne ging notabene vergezeld van de strengste maatregelen in Europa…
zie email 27 oktober
pi_203524555
quote:
9s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 19:17 schreef nostra het volgende:

[..]
16 procent, vorige week.
Definieer ‘alles opheffen’. Is dat ook niet meer testen, geen quarantaine, niet meer boosteren, niets. Of is dat alle algemene beperkende maatregelen weg. Dat maakt nogal verschil.
zie email 27 oktober
  Moderator zaterdag 5 februari 2022 @ 19:20:29 #158
236264 crew  capricia
pi_203524583
quote:

[..]
Er is nooit een petitie door 8,5 miljoen Nederlanders ondertekend. Dus beetje flauwe redenatie wel.

Dat denk ik niet.
Uit deze petitie blijkt dat het overgrote merendeel niet voor afschaffen is, of het allemaal weinig boeit.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_203524593
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 19:18 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Definieer ‘alles opheffen’. Is dat ook niet meer testen, geen quarantaine, niet meer boosteren, niets. Of is dat alle algemene beperkende maatregelen weg. Dat maakt nogal verschil.
Dat is alles weg. 25 procent wil meer versoepelingen, maar niet alles (dus bijvoorbeeld 2G). En 40 procent vindt het prima zo.

https://eenvandaag.avrotr(...)ien-hoopten-op-meer/
  Moderator zaterdag 5 februari 2022 @ 19:23:42 #160
236264 crew  capricia
pi_203524644
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 19:21 schreef nostra het volgende:

[..]
Dat is alles weg. 25 procent wil meer versoepelingen, maar niet alles (dus bijvoorbeeld 2G). En 40 procent vindt het prima zo.

Beetje zoals de TK dus.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 5 februari 2022 @ 19:37:05 #161
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203524875
50K achterstand erbij?

Stop maar met die cijfers, dit is energieverspilling.
pi_203524892
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 19:23 schreef capricia het volgende:

[..]
Beetje zoals de TK dus.
Mischien niet geheel verwonderlijk? ;)
  zaterdag 5 februari 2022 @ 19:41:22 #163
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203524959
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 19:21 schreef nostra het volgende:

[..]

Paternotte en Kuiken zitten lekker in te voeren :+
  zaterdag 5 februari 2022 @ 19:41:26 #164
224960 highender
Travellin' Light
pi_203524962
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 19:20 schreef capricia het volgende:
Dat denk ik niet.
Uit deze petitie blijkt dat het overgrote merendeel niet voor afschaffen is, of het allemaal weinig boeit.
Diegene die het niet boeit zijn niet relevant, het zou wellicht interessant zijn als er ook een petitie was die pro CTB pleitte.
  zaterdag 5 februari 2022 @ 19:45:33 #165
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_203525018
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 19:41 schreef Molo het volgende:

[..]
Paternotte en Kuiken zitten lekker in te voeren :+
En Paulusma.

Engnek.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_203525020
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 19:41 schreef highender het volgende:

[..]
Diegene die het niet boeit zijn niet relevant, het zou wellicht interessant zijn als er ook een petitie was die pro CTB pleitte.
Het boeit me wel. Maar ik ga geen petitie tekenen want dat is voor kneuzen.
pi_203525030
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 19:45 schreef DonDruiper het volgende:

[..]
En Paulusma.

Engnek.
God ja. Dat is helemaal erg. Die tweet vanmiddag ook weer. Hoe krijg je het uit je toetsenbord.
zie email 27 oktober
pi_203525365
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 19:46 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]
Zou je Kuiken raken?

@:de_boswachter @:rambodirk
Ik zou allemaal dingen willen zeggen, maar dan komt er zeker een stadionverbod. :X

Attje en Wieke, allebei noorderlingen. Ik vind officiële excuses van Groningen, Friesland en Drenthe aan de rest van Nederland wel op zijn plaats.

Wieke is een gevalletje long covid. Heel sneu maar dat kun je niet op de rest van Nederland blijven afreageren. Het was al een kleine groep met gewoon domweg pech. De situatie is nu anders dan een jaar geleden. Met omi gaan de meeste mensen nu eenmaal besmet raken. Je hebt nu mild verloop + vaccinatie + booster voor wie dat wil, dan kun je alleen maar hopen dat restklachten minder zijn of bij een nog kleinere groep voorkomen. Maar zij lijkt erin te staan alsof ze vanwege haar ervaring de besmettingen alsnog moet verminderen.
pi_203525532
quote:

[..]
Dat denk ik niet.
Niet vergeten dat de meeste mensen waarschijnlijk niet eens weten dat er zo’n petitie is; ik las het hier ook pas vannacht en ik ben dagelijks bezig met Corona. Veel mensen die er niet dagelijks mee bezig zijn op het internet en dus niet eens af weten van die petitie. Mensen die hem, als ze er van op de hoogte waren geweest, wellicht ook gewoon ondertekend hadden.
pi_203525567
twitter

Paniek! Snel een CTB invoeren, sluit de stadions! :')

Nee zonder dollen. Waarom kan het overhal behalve hier?
zie email 27 oktober
pi_203525575
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 19:45 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]
Het boeit me wel. Maar ik ga geen petitie tekenen want dat is voor kneuzen.
Hier een kneus.

Ik heb hem ondertekend omdat er gewoon een punt in zit. Daarnaast zit ik hier dagelijks te bitchen op het beleid. Ik kan wel blijven schreeuwen hier, maar zo’n petitie tekenen is tenminste iets nuttiger. Gaat ook niks opleveren, maar ik kan niet enerzijds klagen om dan niet m’n best te doen de situatie te veranderen.
pi_203525978
Die Bonten ook bijzonder overtuigend op het journaal. Ja we moeten de QR niet weg doen, want er zijn situaties denkbaar waarin het wel kan werken, zoals afgelopen september. Oké Mark, dus we staan nu een heel circus op te tuigen, mensen te dwingen, dringen en uit te sluiten omdat het in het verleden in theorie zou hadden kunnen werken. Sterk verhaal man. Heel proportioneel ook.
zie email 27 oktober
  zaterdag 5 februari 2022 @ 20:30:12 #173
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203526037
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 19:45 schreef DonDruiper het volgende:

[..]
En Paulusma.

Engnek.
Wie is dat en waar vind ik die tweet?
  zaterdag 5 februari 2022 @ 20:33:41 #174
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_203526111
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 20:30 schreef Molo het volgende:

[..]
Wie is dat en waar vind ik die tweet?
ff lekker gaan op vrije keuze :')
twitter
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_203526126
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 20:27 schreef trein2000 het volgende:
Die Bonten ook bijzonder overtuigend op het journaal. Ja we moeten de QR niet weg doen, want er zijn situaties denkbaar waarin het wel kan werken, zoals afgelopen september. Oké Mark, dus we staan nu een heel circus op te tuigen, mensen te dwingen, dringen en uit te sluiten omdat het in het verleden in theorie zou hadden kunnen werken. Sterk verhaal man. Heel proportioneel ook.
Sowieso verdraaien ze het daarmee nogal. Meeste mensen die tegen een QR samenleving zijn staan er best voor open op een moment dat het ook echt zou helpen. Oorspronkelijk was dat systeem ook bedacht om de samenleving open te kunnen houden terwijl het zonder dat systeem uit de klauwen zou lopen.

Als er in de toekomst toch weer een crisis uit breekt dan kan er dan toch altijd nog worden besloten om de QR van stal te halen? Mensen zijn er nu vooral op tegen omdat ze het onnodig rekken. Voer het gewoon in op momenten dat de situatie er om vraagt en schaf het weer af als het niet nodig is. Niet aanhouden omdat er een kans bestaat dat we het ooit nodig kunnen hebben. Voeren we het dan gewoon weer in toch?
  zaterdag 5 februari 2022 @ 20:40:57 #176
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_203526293
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 20:34 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Sowieso verdraaien ze het daarmee nogal. Meeste mensen die tegen een QR samenleving zijn staan er best voor open op een moment dat het ook echt zou helpen.
Wat vaak misgaat in de discussie is dat men vergeet dat de meesten geen tegenstander van een maatregel zijn in alle gevallen. Maar veel meer tegen een maatregel zijn als die buiten proportioneel is of niet als effectief wordt gezien.

Ik ben ook geen voorstander van 120 in een woonwijk gaan rijden maar wel op de snelweg overdag.
Ik ben zelfs voor een avondklok als de Russen zouden binnenvallen of er hevige rellen zijn in een gebied.

Maar op dit moment zie ik de meerwaarde niet zo goed meer, het is nu een kwestie van uit laten razen en hopelijk een weekje langer kunnen spreiden zodat we druk op de ziekenhuizen kunnen verdelen. Maar daar gaat de max 4 personen thuis geen indruk meer op maken, momenteel heb ik eigenlijk vaker geen bezoek omdat ze al corona hebben in plaats dat ze het proberen te voorkomen. ;)
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_203526322
quote:

[..]
Je weet dat vaccinaties besmetting helemaal niet voorkomt? :') Mag toch hopen dat iedereen dit inmiddels wel heeft mee gekregen. Je kan nog steeds andere besmetten en zelf besmet worden.
pi_203526337
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 20:33 schreef zalkc het volgende:

[..]
[ twitter ]
Aldus de coronawoordvoerder van de 2G-partij!
zie email 27 oktober
pi_203526403
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 20:40 schreef zalkc het volgende:

[..]
Wat vaak misgaat in de discussie is dat men vergeet dat de meesten geen tegenstander van een maatregel zijn in alle gevallen. Maar veel meer tegen een maatregel zijn als die buiten proportioneel is of niet als effectief wordt gezien.

Ik ben ook geen voorstander van 120 in een woonwijk gaan rijden maar wel op de snelweg overdag.
Ik ben zelfs voor een avondklok als de Russen zouden binnenvallen of er hevige rellen zijn in een gebied.

Maar op dit moment zie ik de meerwaarde niet zo goed meer, het is nu een kwestie van uit laten razen en hopelijk een weekje langer kunnen spreiden zodat we druk op de ziekenhuizen kunnen verdelen. Maar daar gaat de max 4 personen thuis geen indruk meer op maken, momenteel heb ik eigenlijk vaker geen bezoek omdat ze al corona hebben in plaats dat ze het proberen te voorkomen. ;)
Goede post, dit idd
pi_203526448
quote:
Laat Mark weer lekker bezig zijn met de ziekenhuisbacterie ipv dat hij maatschappelijke problemen probeert op te lossen.
pi_203526497
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 20:34 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Sowieso verdraaien ze het daarmee nogal. Meeste mensen die tegen een QR samenleving zijn staan er best voor open op een moment dat het ook echt zou helpen. Oorspronkelijk was dat systeem ook bedacht om de samenleving open te kunnen houden terwijl het zonder dat systeem uit de klauwen zou lopen.

Als er in de toekomst toch weer een crisis uit breekt dan kan er dan toch altijd nog worden besloten om de QR van stal te halen? Mensen zijn er nu vooral op tegen omdat ze het onnodig rekken. Voer het gewoon in op momenten dat de situatie er om vraagt en schaf het weer af als het niet nodig is. Niet aanhouden omdat er een kans bestaat dat we het ooit nodig kunnen hebben. Voeren we het dan gewoon weer in toch?
Precies dit. Ik durf nog wel een stap verder te gaan. Een groot deel van de weerstand tegen het coronabeleid komt door dat rekken, uitstellen en constante in stapjes om het in stapjes.
zie email 27 oktober
pi_203526866
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 20:41 schreef Frenky893 het volgende:

[..]
Je weet dat vaccinaties besmetting helemaal niet voorkomt? :') Mag toch hopen dat iedereen dit inmiddels wel heeft mee gekregen. Je kan nog steeds andere besmetten en zelf besmet worden.
En jij weet dat gevaccineerden minder ziek worden en minder anderen besmetten?

Uitsluiten zal niet lukken, maar je kunt cijfers wel omlaag brengen.
pi_203527297
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 21:00 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Daarom zijn er nu zeker een miljoen besmettingen per maand, of zijn dat alleen ongevaccineerde mensen die besmet geraakt zijn? Zo ja, fijn, want dan zijn de ziekenhuizen niet overlopen en is een vaccin niet nodig, zo nee, waarom zijn dan alle mensen die gevaccineerd zijn toch besmet geraakt, werkt het vaccin dan toch niet tegen besmetting?
  zaterdag 5 februari 2022 @ 21:17:22 #184
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_203527326
quote:

[..]

Dus jij ziet 2g als een hulpmiddel zodat gevaccineerden elkaar effectiever kunnen besmetten en werken aan groepsweerstand?

Want iets anders als dat is het eigenlijk niet meer op dit moment.

3G heeft als fundament dat de besmettelijkheid van een negatief geteste persoon even laag ligt als van een gevaccineerde zodat de ongevaccineerden een net zo laag risico lopen op contact met een besmettelijk persoon of die bron nu gevaccineerd is of niet. Samenvattend Getest is gelijk aan Gevaccineerd qua besmettingsrisico.

Momenteel is de gevaccineerde groep enkele malen besmettelijker als de groep negatief geteste ongevaccineerden

Daarom heb je nu 3G locaties waar je alsnog maatregelen als 1.5meter hebt. Wat de 3G nog toevoegt is twijfelachtig op dit moment.

Nu is er een nieuwe wereld waarin 2G weinig meerwaarde heeft buiten het uitsluiten van ongevaccineerden om zodat die niet hevig ziek worden. Want de werking van vaccins tegen ziekenhuisopname zijn nog steeds goed

Maar als die 2G meer mogelijk maakt dan nu het geval is dan werkt dat inherent besmettingen in de hand, want de gevaccineerden kunnen elkaar op meer plekken besmetten.

[ Bericht 0% gewijzigd door zalkc op 05-02-2022 21:22:26 ]
pi_203527340
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 21:16 schreef mir1986 het volgende:

[..]
Daarom zijn er nu zeker een miljoen besmettingen per maand,
Omdat omikron heel veel besmettelijker is (en gelukkig ook minder ziekmakend is).
pi_203527382
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 21:17 schreef zalkc het volgende:
Momenteel is de gevaccineerde enkele malen besmettelijker als een negatief geteste ongevaccineerde
Bron?
pi_203527412
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 21:19 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Bron?
Waar komen anders die miljoen besmettingen per maand vandaan? En hierboven zeg je dus dat het minder ziekmakend is, dus waarom precies moet die QR-pas blijven bestaan? Om de ongevaccineerde te straffen?
  zaterdag 5 februari 2022 @ 21:21:26 #188
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_203527451
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 21:19 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Bron?
Verkeerde bewoording excuses, moet zijn:
Momenteel zijn gevaccineerden vaker besmettelijk als negatief geteste ongevaccineerden.
  zaterdag 5 februari 2022 @ 21:24:01 #189
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203527530
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 21:17 schreef zalkc het volgende:

[..]
Dus jij ziet 2g als een hulpmiddel zodat gevaccineerden elkaar effectiever kunnen besmetten en werken aan groepsweerstand?

Want iets anders als dat is het eigenlijk niet meer op dit moment.

3G heeft als fundament dat de besmettelijkheid van een negatief geteste persoon even laag ligt als van een gevaccineerde zodat de ongevaccineerden een net zo laag risico lopen op contact met een besmettelijk persoon of die bron nu gevaccineerd is of niet. Samenvattend Getest is gelijk aan Gevaccineerd qua besmettingsrisico.

Momenteel is de gevaccineerde groep enkele malen besmettelijker als de groep negatief geteste ongevaccineerden

Daarom heb je nu 3G locaties waar je alsnog maatregelen als 1.5meter hebt. Wat de 3G nog toevoegt is twijfelachtig op dit moment.

Nu is er een nieuwe wereld waarin 2G weinig meerwaarde heeft buiten het uitsluiten van ongevaccineerden om zodat die niet hevig ziek worden. Want de werking van vaccins tegen ziekenhuisopname zijn nog steeds goed

Maar als die 2G meer mogelijk maakt dan nu het geval is dan werkt dat inherent besmettingen in de hand, want de gevaccineerden kunnen elkaar op meer plekken besmetten.
CTB in combi met andere maatregelen is echt worst of both worlds. Rot na die QR-check gewoon op met mondkapjes en afstand houden.
pi_203527551
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 21:24 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
CTB in combi met andere maatregelen is echt worst of both worlds. Rot na die QR-check gewoon op met mondkapjes en afstand houden.
Rot gewoon op met die hele QR-code.
  zaterdag 5 februari 2022 @ 21:25:43 #191
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_203527585
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 21:24 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Eigenlijk is de 3G de enige nutteloze maatregel op dit moment.
pi_203527694
quote:

[..]
Daarom zijn er nu zeker een miljoen besmettingen per maand, of zijn dat alleen ongevaccineerde mensen die besmet geraakt zijn? Zo ja, fijn, want dan zijn de ziekenhuizen niet overlopen en is een vaccin niet nodig, zo nee, waarom zijn dan alle mensen die gevaccineerd zijn toch besmet geraakt, werkt het vaccin dan toch niet tegen besmetting?
De vaccins voorkomen vooral dat je niet ernstig ziek wordt als je besmet raakt. Maar de vaccins blokken niet dat je besmet kan raken of andere kan besmetten. Mensen die gevaccineerd zijn of besmet zijn geweest blijft het zeker nu met omicron vooral bij verkoudheid achtige klachten of wat griep achtige klachten.
twitter
  zaterdag 5 februari 2022 @ 21:29:05 #193
428995 speciaalaangemeldvoorbier
Altijd Tijd voor BIER!!!
pi_203527700
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 16:49 schreef Homey het volgende:
Ik ..tweaker. nerd zonder sociaal leven of een vriendin.
:W :W _O-
Gezocht: een maagd die al geneukt heeft...
pi_203527768
quote:

[..]
Dit inderdaad. Het zijn blijkbaar elke keer precies dezelfde ongevaccineerde mensen die constant achter elkaar besmet worden :') De grap is natuurlijk dat ongevaccineerde zich over het algemeen niet eens laten testen, maar daar word helemaal niet over nagedacht
pi_203527882
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 21:28 schreef ipa84 het volgende:

[..]
De vaccins voorkomen vooral dat je niet ernstig ziek wordt als je besmet raakt. Maar de vaccins blokken niet dat je besmet kan raken of andere kan besmetten. Mensen die gevaccineerd zijn of besmet zijn geweest blijft het zeker nu met omicron vooral bij verkoudheid achtige klachten of wat griep achtige klachten.
[ twitter ]
Ik kan me nog voor de geest halen: haal je prik, daarmee bescherm je je opa en oma. Of klopt dat dan toch niet? Daarom moesten de jongeren hun prik halen toch, om hun opa/oma te beschermen?
  zaterdag 5 februari 2022 @ 21:37:22 #196
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_203527971
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 21:34 schreef mir1986 het volgende:

[..]
Ik kan me nog voor de geest halen: haal je prik, daarmee bescherm je je opa en oma. Of klopt dat dan toch niet? Daarom moesten de jongeren hun prik halen toch, om hun opa/oma te beschermen?
En hunzelf uiteraard, maar tot anderhalve maand geleden was bovenstaande ook gewoon waar. En toen kwam Omikron
pi_203528224
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 21:28 schreef ipa84 het volgende:

[..]
[ twitter ]
er zijn spotjes op tv, dat een booster gewoon besmetting kan voorkomen.
pi_203528244
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 21:34 schreef mir1986 het volgende:

[..]
Bij andere coronavirussen was eigenlijk altijd zo dat je na 3 maanden weer besmet kon raken na een besmetting. Dat is bij dit coronavirus niet anders. Maar de vaccins zorgen wel voor dat de zeikte last gewoon veel minder is. Maar je moet je laten vaccineren voor andere dat is gewoon een fout geweest. Het is niet zoals bij mazelen of polio dat je steriele immuniteit krijgt (dus dat je het ook niet meer door kan geven). Daarom heb ik ook nooit begrepen waarom ze zich bijvoorbeeld zo focussen op een 20er die het al gehad heeft en geen vaccin wilt om die reden maar de 50er die denkt dat die super gezond is maar niet meer een behoefte heeft om uit te gaan maar met rust gelaten wordt. Zie Robin Fransman bijvoorbeeld.
pi_203528299
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 21:46 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Bij andere coronavirussen was eigenlijk altijd zo dat je na 3 maanden weer besmet kon raken na een besmetting. Dat is bij dit coronavirus niet anders. Maar de vaccins zorgen wel voor dat de zeikte last gewoon veel minder is. Maar je moet je laten vaccineren voor andere dat is gewoon een fout geweest. Het is niet zoals bij mazelen of polio dat je steriele immuniteit krijgt (dus dat je het ook niet meer door kan geven). Daarom heb ik ook nooit begrepen waarom ze zich bijvoorbeeld zo focussen op een 20er die het al gehad heeft en geen vaccin wilt om die reden maar de 50er die denkt dat die super gezond is maar niet meer een behoefte heeft om uit te gaan maar met rust gelaten wordt. Zie Robin Fransman bijvoorbeeld.
En daarmee zijn ze dus veel goodwill bij veel mensen verloren, die dwang om je maar te laten vaccineren, niet om jezelf te beschermen, maar om de ander te beschermen. Geldt bijvoorbeeld ook voor mij, ik heb corona gehad, nauwelijks noemenswaardige klachten en nu zou ik me vanaf dinsdag moeten laten vaccineren om nog iets te kunnen.
pi_203528310
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 21:45 schreef THEFXR het volgende:

[..]
Zieke reclame...
  zaterdag 5 februari 2022 @ 21:49:28 #201
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_203528338
Wordt de server van Fok! als backup voor de RIVM gebruikt vanavond? Wat is dat ding traag zeg :')
  zaterdag 5 februari 2022 @ 21:49:33 #202
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_203528342
Het kabinet had dan ook naar de FVD moeten luisteren. Het isoleren van de zwakkere mensen. Dat waren de oudere voordat we vaccins hadden, en de mensen zonder CTB nadat het vaccin kwam.
"Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"
pi_203528428
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 21:48 schreef mir1986 het volgende:

[..]
En daarmee zijn ze dus veel goodwill bij veel mensen verloren, die dwang om je maar te laten vaccineren, niet om jezelf te beschermen, maar om de ander te beschermen. Geldt bijvoorbeeld ook voor mij, ik heb corona gehad, nauwelijks noemenswaardige klachten en nu zou ik me vanaf dinsdag moeten laten vaccineren om nog iets te kunnen.
Dat snap ik. Moet er wel bij zeggen dat de beste bescherming tot nu toe blijkt uit alle onderzoeken is mensen die zowel besmet zijn geweest als gevaccineerd zijn.
pi_203528492
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 21:49 schreef gniffie het volgende:
Het kabinet had dan ook naar de FVD moeten luisteren. Het isoleren van de zwakkere mensen. Dat waren de oudere voordat we vaccins hadden, en de mensen zonder CTB nadat het vaccin kwam.
Ik ben het er pertinent mee oneens dat de samenleving verantwoordelijk zou zijn voor het beschermen van ongevaccineerden. Behalve natuurlijk de groep die om medische redenen niet gevaccineerd kán worden.

Verder is eenieder ruimschoots in de gelegenheid geweest de basisvaccinaties te halen. Als je dan nu nog weigert, dan ook eigen verantwoordelijkheid voor de consequenties wmb.
  zaterdag 5 februari 2022 @ 21:55:45 #205
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_203528561
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 21:52 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Dat snap ik. Moet er wel bij zeggen dat de beste bescherming tot nu toe blijkt uit alle onderzoeken is mensen die zowel besmet zijn geweest als gevaccineerd zijn.
Advies is wel om de volgorde om te keren, eerst vaccineren, dan besmetting meemaken.
pi_203528603
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 21:55 schreef zalkc het volgende:

[..]
Advies is wel om de volgorde om te keren, eerst vaccineren, dan besmetting meemaken.
Klopt, maar aangezien zij al een keer besmet is geweest wordt dat nu lastig.
pi_203528634
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 21:49 schreef gniffie het volgende:
FVD heeft zoveel geroepen, ze waren ooit voorstander van een zware lockdown en roepen nu dat het een zwendel van Klaus Schwab is. Baudet en co. kan je nog maar moeilijk serieus nemen.
  zaterdag 5 februari 2022 @ 22:02:39 #208
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_203528806
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 21:45 schreef THEFXR het volgende:

[..]
En dat klopt ook. In de eerste weken/maanden reduceert het de kans op besmetting toch met tientallen procenten?
pi_203528893
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 22:02 schreef Zwansen het volgende:

[..]
En dat klopt ook. In de eerste weken/maanden reduceert het de kans op besmetting toch met tientallen procenten?
het wordt zo gebracht dat het gewoon 100% is, anders moeten ze zeggen het reduceert besmettingen.
  zaterdag 5 februari 2022 @ 22:05:34 #210
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_203528899
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 22:02 schreef Zwansen het volgende:

[..]
En daarna niet meer. Die Omikron ga je toch wel een keer oplopen. Dat wordt de booster voor velen. We gaan toch niet aan een boosterabonnement vastzitten met een 4e prik na 10 weken? Laten ze eerst maar eens werk gaan maken van mensen vaccineren in Afrika en Azië om het ontstaan van nieuwe varianten te voorkomen en omdat die mensen daar ook gewoon recht op hebben.

Daarnaast, koppel het CTB los van wel of niet boosteren. Als jij je booster hebt gehaald ben je weer even veilig en als iemand zich niet wil laten boosteren neemt die zelf een risico. Oh wacht, met 1 miljoen bevestigde besmettingen (dus in werkelijkheid x2 ofzo) per maand loopt diegene het toch wel ergens op...
  zaterdag 5 februari 2022 @ 22:07:59 #211
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_203528977
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 21:54 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ik ben het er pertinent mee oneens dat de samenleving verantwoordelijk zou zijn voor het beschermen van ongevaccineerden. Behalve natuurlijk de groep die om medische redenen niet gevaccineerd kán worden.

Verder is eenieder ruimschoots in de gelegenheid geweest de basisvaccinaties te halen. Als je dan nu nog weigert, dan ook eigen verantwoordelijkheid voor de consequenties wmb.
Inderdaad. De vrijheid van je eigen mening en keuze betekent ook dat je zelf verantwoordelijk bent. De overheid zou mensen zo objectief mogelijk moeten informeren en adviseren. Daarna mag iemand prima zijn eigen keuze maken geen vaccin te nemen. Zeker nu de zorg weer meer lucht krijgt moet dat ook kunnen.

De hele kleine kans om toch ernstig ziek te worden, dat is de écht consequentie van de keuze, niet dat je geweigerd zou moeten worden bij de voetbal of het café.
Sui cuique mores fingunt fortunam
  zaterdag 5 februari 2022 @ 22:09:09 #212
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_203529010
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 22:07 schreef GemMagic het volgende:

[..]
Inderdaad. De vrijheid van je eigen mening en keuze betekent ook dat je zelf verantwoordelijk bent. De overheid zou mensen zo objectief mogelijk moeten informeren en adviseren. Daarna mag iemand prima zijn eigen keuze maken geen vaccin te nemen. Zeker nu de zorg weer meer lucht krijgt moet dat ook kunnen.

De hele kleine kans om toch ernstig ziek te worden, dat is de écht consequentie van de keuze, niet dat je geweigerd zou moeten worden bij de voetbal of het café.
Wat echt nul zoden aan de dijk gezet gezien Omicron als een malle rondgaat en je het via kinderen, huisgenoten, gezinsleden of vrienden toch wel oploopt.
pi_203529045
[..]

[/quote]
Wat een fijne reactie, dank daarvoor.
pi_203529131
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 22:09 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Wat echt nul zoden aan de dijk gezet gezien Omicron als een malle rondgaat en je het via kinderen, huisgenoten, gezinsleden of vrienden toch wel oploopt.
Voor/tijdens de winter is een goed moment voor de booster. Straks in het voorjaar zal het aantal besmettingen toch wel weer inkakken.
pi_203529233
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 22:13 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Voor/tijdens de winter is een goed moment voor de booster. Straks in het voorjaar zal het aantal besmettingen toch wel weer inkakken.
Het is nog afwachten of het seizoenseffect voldoende is om de R onder de 1 te brengen, zeker als er nog verder versoepeld wordt.
pi_203529426
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 22:17 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Het is nog afwachten of het seizoenseffect voldoende is om de R onder de 1 te brengen, zeker als er nog verder versoepeld wordt.
Zal wel meevallen de schatting is dat tegen die tijd 70% van de bevolking in de Europa besmet is geweest. Als je naar de cijfers in Nederland kijkt zijn we goed op weg en er zullen heel wat besmettingen nog gemist worden.
pi_203529431
Zo ik ben er weer, nog wat gemist de afgelopen 2 dagen?
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_203529461
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 22:26 schreef _serial_ het volgende:
https://onverdeeldopen.nl/
zie email 27 oktober
pi_203529499
quote:
Helaas, de petitie is nog steeds moeilijk te ondertekenen. Petitie website kan de drukte niet aan.
pi_203529700
296.448 ondertekeningen.

En inderdaad trage stroop hier...
pi_203529815
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 22:36 schreef mthecatlover het volgende:
296.448 ondertekeningen.

Dan hebben 17 miljoen mensen niet getekend, hoewel ik de petitie steun.
speak only if it improves the silence.
pi_203529869
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 22:07 schreef GemMagic het volgende:

[..]

Hoe moet de overheid objectief blijven en tegelijk de zorg overreind houden??
pi_203530020
quote:
3s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 22:41 schreef TjjWester het volgende:

[..]
Dan hebben 17 miljoen mensen niet getekend, hoewel ik de petitie steun.
Er liggen nu 200 mensen op de IC, dus 17,5 miljoen mensen min 200 mensen liggen op de IC. Waarvoor doen we het nog precies?
pi_203530060
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 22:48 schreef mir1986 het volgende:

[..]
Er liggen nu 200 mensen op de IC, dus 17,5 miljoen mensen min 200 mensen liggen op de IC. Waarvoor doen we het nog precies?
Voor de enorme golf aan opnames die men volgens het model nog verwacht.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_203530089
quote:

[..]
Je hebt helemaal gelijk, ik concludeer alleen dat 17 miljoen het geen biet intresseert of iniedergeval niet zoveel dat ze meteen zijn gaan tekenen.
  zaterdag 5 februari 2022 @ 22:53:57 #226
498282 Scrummie
  zaterdag 5 februari 2022 @ 22:54:24 #227
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203530159
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 22:26 schreef _serial_ het volgende:
Leffe Winter is goed te zuipen, zeker met dit druilerige weer.
Thuis en in de horeca.

Was uw QR code stuk
pi_203530189
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 22:54 schreef Molo het volgende:

[..]
Leffe Winter is goed te zuipen, zeker met dit druilerige weer.
Thuis en in de horeca.

Was uw QR code stuk
Daar ben ik het wel mee eens.

Wij hadden vandaag kofferbakbier na de waterpolowedstrijd. Hertog Jan. weinig mis mee.
pi_203530270
quote:
3s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 22:51 schreef TjjWester het volgende:

[..]
Je hebt helemaal gelijk, ik concludeer alleen dat 17 miljoen het geen biet intresseert of iniedergeval niet zoveel dat ze meteen zijn gaan tekenen.
Volgens mijn modellen gaat de piek in het aantal handtekeningen over 3 weken komen.
  zaterdag 5 februari 2022 @ 22:58:36 #230
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203530283
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 22:55 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Daar ben ik het wel mee eens.

Wij hadden vandaag kofferbakbier na de waterpolowedstrijd. Hertog Jan. weinig mis mee.
Dat doen ze in HvH regelmatig. Dat hoor ik weleens iig, kom jij uit deze contreien? :o
pi_203530300
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 22:58 schreef Molo het volgende:

[..]
Dat doen ze in HvH regelmatig. Dat hoor ik weleens iig, kom jij uit deze contreien? :o
Dordrecht, niet heel erg ver van HvH
  zaterdag 5 februari 2022 @ 23:01:08 #232
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203530346
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 22:59 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Dordrecht, niet heel erg ver van HvH
True! Schapenkoppppp

Geinig wel, ik als oud Hagenees kende het concept niet

Net als dat ik schuurfeesten pas keerde kennen toen ik in het Westland kwam te wonen. Wist ik veel :')
pi_203530481
quote:

[..]
Er komt nog een A-PO-CA-LYP-TI-SCHE piek. Alleen zou het ook geen piek kunnen zijn. En we weten ook niet wanneer.
pi_203530556
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 22:53 schreef Scrummie het volgende:
300k _O_

@:luxerobots
En petities.nl nog steeds zeer slecht bereikbaar.
zie email 27 oktober
  zaterdag 5 februari 2022 @ 23:09:23 #235
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203530557
Ik word doodmoe van het RIVM en het OMT.
pi_203530579
T
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 23:09 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Op naar het miljoen!
pi_203530597
Zou een rechter ofzo zo'n Wallinga (al dan niet achteraf) niet gewoon uit zijn functie kunnen ontslaan ofzo. Het is toch TE bizar dat 1 man dit in stand houdt?
  Moderator zaterdag 5 februari 2022 @ 23:12:45 #238
236264 crew  capricia
pi_203530624
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 23:11 schreef Modus het volgende:
Zou een rechter ofzo zo'n Wallinga (al dan niet achteraf) niet gewoon uit zijn functie kunnen ontslaan ofzo. Het is toch TE bizar dat 1 man dit in stand houdt?
1 man?
Er zijn 150 gekozen mensen die beslissen.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_203530658
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 23:12 schreef capricia het volgende:

[..]
1 man?
Er wordt helemaal niks beslist of gestemd. Rutte/Kuipers bedenken wat en dat is het.
pi_203530660
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 23:11 schreef Modus het volgende:
Natuurlijk niet. Waarom zou een rechter daar wat over te zeggen hebben?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_203530695
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 23:14 schreef Monolith het volgende:

[..]
Natuurlijk niet. Waarom zou een rechter daar wat over te zeggen hebben?
Weet ik niet, daarom zeg ik "of zo". Iets om dat te stoppen, buiten de kamer/regering om.
  Moderator zaterdag 5 februari 2022 @ 23:17:21 #242
236264 crew  capricia
pi_203530720
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 23:14 schreef Modus het volgende:

[..]
Er wordt helemaal niks beslist of gestemd. Rutte/Kuipers bedenken wat en dat is het.
Er wordt niet gestemd?
Hoe kom je daarbij.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator zaterdag 5 februari 2022 @ 23:18:35 #243
236264 crew  capricia
pi_203530742
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 23:16 schreef Modus het volgende:

[..]
Weet ik niet, daarom zeg ik "of zo". Iets om dat te stoppen, buiten de kamer/regering om.
Welke wet heeft Wallinga dan overtreden, volgens jou?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_203530800
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 23:16 schreef Modus het volgende:

[..]
Hij is gewoon in dienst bij het RIVM om modellen te maken. Dat die modellen matig voorspellen in dit soort situaties is verder op geen enkele wijze grond voor ontslag.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_203530808
Ja laat maar.
pi_203530819
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 23:12 schreef capricia het volgende:

[..]
1 man?
Hoho... volgens mij hebben vrij weinig mensen die Kuipers gekozen.
Stond bij mij in ieder geval op geen enkele kieslijst vorig jaar maart.
pi_203530825
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 23:17 schreef capricia het volgende:

[..]
Er wordt niet gestemd?
Hoe kom je daarbij.
Dat nepparlement tekent al vanaf het begin bij het kruisje. Nu de crisis voorbij is durven ze ietsie pietie moeilijk te doen. En dan een rechterlijke macht die als een onderdanig orgaan alles goedkeurt onder het mom van de marginale toets.

De facto wordt Nederland geregeerd bij decreet.
  zaterdag 5 februari 2022 @ 23:26:59 #248
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203530886
Poging tot ander onderwerp

Hoe is de situatie eigenlijk in België en VK momenteel?
pi_203530948
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 22:36 schreef mthecatlover het volgende:
296.448 ondertekeningen.

komt omdat het op journaal is geweest
  zaterdag 5 februari 2022 @ 23:30:17 #250
498282 Scrummie
pi_203530961
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 23:09 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ja idd, erg mooi.
  zaterdag 5 februari 2022 @ 23:31:17 #251
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203530980
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 23:29 schreef THEFXR het volgende:

[..]
komt omdat het op journaal is geweest
Automatisch tekenen van die petitie als je de NOS site, Twitter of Facebook aanklikt zou wel episch zijn trouwens _O_
  Moderator zaterdag 5 februari 2022 @ 23:31:37 #252
236264 crew  capricia
pi_203530986
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 23:23 schreef Morm_NL het volgende:

[..]
Hoho... volgens mij hebben vrij weinig mensen die Kuipers gekozen.
Stond bij mij in ieder geval op geen enkele kieslijst vorig jaar maart.
Jij denkt dat Kuipers een van de 150 kamerleden is?
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator zaterdag 5 februari 2022 @ 23:33:00 #253
236264 crew  capricia
pi_203531006
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 23:23 schreef Confetti het volgende:

[..]
Dat nepparlement tekent al vanaf het begin bij het kruisje. Nu de crisis voorbij is durven ze ietsie pietie moeilijk te doen. En dan een rechterlijke macht die als een onderdanig orgaan alles goedkeurt onder het mom van de marginale toets.

De facto wordt Nederland geregeerd bij decreet.
Het zou niet zo kunnen zijn dat de meerderheid van de kamerleden hier achter staat?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_203531082
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 21:54 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

Welke consequenties zouden er volgens jou dan aan (niet gevaccineerd zijn) moeten zitten?
pi_203531118
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 20:33 schreef zalkc het volgende:

[..]
[ twitter ]
Hoe vrij is die keuze echt nog als die kinderen straks niet met hun ouders mee op vakantie mogen zonder booster? Of naar een restaurant, museum, etc? Dan zeggen die ouders niet: "Ja wel verdomme Puck, nu kunnen we weer niet naar de vreetschuur omdat jij niet getest bent"?
pi_203531210
Is de 5000 man in het ziekenhuis eigenlijk al in zicht?
  zaterdag 5 februari 2022 @ 23:42:19 #257
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_203531214
quote:
Gaat lekker, 310K _O_
  zaterdag 5 februari 2022 @ 23:42:27 #258
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203531218
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 23:38 schreef chratnox het volgende:

[..]
Hoe vrij is die keuze echt nog als die kinderen straks niet met hun ouders mee op vakantie mogen zonder booster? Of naar een restaurant, museum, etc? Dan zeggen die ouders niet: "Ja wel verdomme Puck, nu kunnen we weer niet naar de vreetschuur omdat jij niet getest bent"?
Geen dwang, wel drang

Maar we weten hoe hullie daarover denkt
  Moderator zaterdag 5 februari 2022 @ 23:46:59 #259
236264 crew  capricia
pi_203531288
quote:

[..]
De aanpassing van het CTB naar 270 dagen is in NL voor 18 jaar en ouder.

https://www.rijksoverheid(...)ermijn%20vastgesteld.

En hoe het buitenland het doet, met vakantie-eisen ed, daar kun je toch moeilijk een Nlse politieke partij voor verantwoordelijk houden.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 5 februari 2022 @ 23:47:47 #260
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_203531300
quote:

[..]
Zouden Sterre en Vlinder zich wel laten prikken op vakantie?
  zaterdag 5 februari 2022 @ 23:48:31 #261
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_203531319
Petitie loopt wel hard _O_
  zaterdag 5 februari 2022 @ 23:49:03 #262
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203531326
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 23:46 schreef capricia het volgende:

[..]

En hoe het buitenland het doet, met vakantie-eisen ed, daar kun je toch moeilijk een Nlse politieke partij voor verantwoordelijk houden.
Nederland heeft toch wel een niet te onderschatten positie in de ontwikkeling en inzet van de DCC, daar kan echt wel invloed uitgeoefend worden als men wil
  zaterdag 5 februari 2022 @ 23:49:44 #263
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_203531335
https://onverdeeldopen.nl/#vertegenwoordigers

quote:
Guido Weijers - Caberetier
  Moderator zaterdag 5 februari 2022 @ 23:52:15 #264
236264 crew  capricia
pi_203531384
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 23:49 schreef Molo het volgende:

[..]
Nederland heeft toch wel een niet te onderschatten positie in de ontwikkeling en inzet van de DCC, daar kan echt wel invloed uitgeoefend worden als men wil
Je hebt het recht op Europees Burgerinitiatief. Waarom start je dat niet?
https://ec.europa.eu/info(...)tizens-initiative_nl
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_203531401
twitter

Hahaha, dit inderdaad. We zitten in een pandemie, maar door een beetje wind gaan er alweer vaccinatielocaties dicht.
Vallen de aantallen boostervaccinaties toch tegen?
pi_203531696
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 23:53 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]

Hahaha, dit inderdaad. We zitten in een pandemie, maar door een beetje wind gaan er alweer vaccinatielocaties dicht.
Vallen de aantallen boostervaccinaties toch tegen?
Vind het toch altijd heel apart om te zien hoe jouw hersenen werken. Kan het niet gewoon zo zijn dat men geen risico wil nemen dat er mensen gewond raken? Moet het weer een complot zijn?
pi_203531703
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2022 00:14 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Vind het toch altijd heel apart om te zien hoe jouw hersenen werken. Kan het niet gewoon zo zijn dat men geen risico wil nemen dat er mensen gewond raken? Moet het weer een complot zijn?
Want er komt een orkaan op ons af? Er storten veel gebouwen in tijdens een stormpje?
pi_203531710
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 23:09 schreef WheeledWarrior het volgende:
Last van long RIVM/OMT?
  zondag 6 februari 2022 @ 00:19:29 #269
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203531776
quote:
Leuk, caberet ^O^

SPOILER
  zondag 6 februari 2022 @ 00:20:48 #270
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203531794
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 23:52 schreef capricia het volgende:

[..]
Je hebt het recht op Europees Burgerinitiatief. Waarom start je dat niet?
https://ec.europa.eu/info(...)tizens-initiative_nl
Óók dat is een mogelijkheid ja

Maar lidstaat Nederland kan ook wat vanuit die positie. We zijn echt, zeker als co-chair van het e-health network, echt niet monddood
  zondag 6 februari 2022 @ 00:21:54 #271
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203531807
quote:
0s.gif Op zondag 6 februari 2022 00:15 schreef mir1986 het volgende:

[..]
Want er komt een orkaan op ons af? Er storten veel gebouwen in tijdens een stormpje?
Het stormt hier als een malle, die tenten zijn echt niet veilig nu nee
pi_203531828
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 23:42 schreef Wirelessmouse het volgende:
Is de 5000 man in het ziekenhuis eigenlijk al in zicht?
Eind van de maand. En anders maart. Heel misschien april. Anders eind van het jaar sowieso.
pi_203531834
quote:
0s.gif Op zondag 6 februari 2022 00:15 schreef mir1986 het volgende:

[..]
Gebouwen, nee, tenten wellicht wel

Dit is 1 van die locaties, maar jij doet zo goed je eigen onderzoek dat je dat al wist natuurlijk
pi_203531847
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2022 00:24 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Gebouwen, nee, tenten wellicht wel

[ afbeelding ]

Dit is 1 van die locaties, maar jij doet zo goed je eigen onderzoek dat je dat al wist natuurlijk
Haha, wie heeft het hier nou weer over eigen onderzoek?
pi_203531867
quote:
0s.gif Op zondag 6 februari 2022 00:25 schreef mir1986 het volgende:

[..]
Haha, wie heeft het hier nou weer over eigen onderzoek?
Ik.. samen met een dosis sarcasme richting mensen die pretenderen dit zo goed te kunnen
  zondag 6 februari 2022 @ 00:36:20 #276
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_203531979
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2022 00:26 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Ik.. samen met een dosis sarcasme richting mensen die pretenderen dit zo goed te kunnen
Je zult wel moeten als je nog betrouwbare informatie wil krijgen. Zelfs op de corona persco wordt tegenwoordig onzin verspreid. Ik had ook graag gezien dat het anders was, maar helaas is dit de tendens van de laatste jaren wat ik niet snel meer zie veranderen. Met o.a. BLM gebeurde het ook al, het is een algemeen probleem en niet zo zeer corona-gerelateerd.
pi_203532054
quote:
0s.gif Op zondag 6 februari 2022 00:36 schreef leolinedance het volgende:

[..]
Je zult wel moeten als je nog betrouwbare informatie wil krijgen. Zelfs op de corona persco wordt tegenwoordig onzin verspreid. Ik had ook graag gezien dat het anders was, maar helaas is dit de tendens van de laatste jaren wat ik niet snel meer zie veranderen. Met o.a. BLM gebeurde het ook al, het is een algemeen probleem en niet zo zeer corona-gerelateerd.
Ik zeg ook nergens dat je je niet moet informeren. Wat sommigen echter doen is overal wat achter zoeken en denken dat alles een complot is. Zelfs het sluiten van tenten vanwege een storm
pi_203532219
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 18:18 schreef luxerobots het volgende:
dat de lockdown waarschijnlijk wel echt nodig was.
Een recente meta-analyse komt tot de conclusie: lockdowns werken niet: https://sites.krieger.jhu(...)VID-19-Mortality.pdf

De mensen zijn bang en gefrustreerd, de media vergroten de angst en de politiek doet alsof ze de oplossing heeft en wil graag de baas spelen. Daarom hebben we lockdowns. Niet omdat het iets oplost.
pi_203532407
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 21:57 schreef luxerobots het volgende:
FVD heeft zoveel geroepen, ze waren ooit voorstander van een zware lockdown en roepen nu dat het een zwendel van Klaus Schwab is.
Helemaal in het begin toen de IFR nog op 3% werd geschat en we weinig van het virus wisten, wilde FvD een lockdown, daarna niet meer. Stukje van twee jaar geleden:

De rest van de regering doet het precies andersom: hoe kleiner het probleem wordt, hoe extremer de maatregelen.
pi_203532758
twitter

Hoe het was en hoe het hoort te zijn.
pi_203533124
quote:
0s.gif Op zondag 6 februari 2022 01:10 schreef HayeOpReis het volgende:

[..]
Helemaal in het begin toen de IFR nog op 3% werd geschat en we weinig van het virus wisten, wilde FvD een lockdown, daarna niet meer. Stukje van twee jaar geleden:

De rest van de regering doet het precies andersom: hoe kleiner het probleem wordt, hoe extremer de maatregelen.
FvD is steeds extremer geworden. Ze hebben van desinformatie en complottheorieën een verdienmodel gemaakt.
  zondag 6 februari 2022 @ 06:34:20 #282
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_203533244
quote:
3s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 22:43 schreef TjjWester het volgende:

[..]
Hoe moet de overheid objectief blijven en tegelijk de zorg overreind houden??
Dat was toen het spanningsveld. Door mensen te dwingen of bang te maken met een gekleurd perspectief op de feiten werd een draagvlak gecreëerd voor strenge beperkingen en navolging. Ik ben het er nooit mee eens geweest dat de zorg NLs enige doel was. Maar die discussie was toen, nu is het een compleet andere situatie waardoor argumenten voor drang of ctb niet meer houdbaar zijn.

In mijn visie kan een overheid in zijn communicatie prima onderscheid maken tussen de harde feiten, de eigen verwachtingen en wat zij haar burgers adviseert. De insteek van het advies zou met uitgesproken het oog op de zorg zijn om je te laten vaccineren. Dat komt deels overeen met wat er gebeurt is, behalve dat ze zijn gaan dwingen met het ctb en ongevaccineerden als paria zijn bestempeld en beschuldigd.
pi_203533307
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 23:36 schreef matigeuser het volgende:

[..]
Welke consequenties zouden er volgens jou dan aan (niet gevaccineerd zijn) moeten zitten?
Als je complicaties ondervindt bij een besmetting, dan eigen schuld.

Ik zie niet in waarom er een “straf” zou moeten zijn in de vorm van het weigeren van ongevaccineerden bij allerlei gelegenheden, waar gevaccineerden elkaar wel vrolijk kunnen aansteken.
pi_203533337
quote:
0s.gif Op zondag 6 februari 2022 01:10 schreef HayeOpReis het volgende:
De rest van de regering
Dat zou wel mooie televisie opleveren, maar nee.
pi_203533368
quote:
Behalve dat het in september ook niet werkte. Na lange daling schoot het besmettingcijfer omhoog. Daar hebben ze toen niet de vzeer verminderde effectiviteit van de vaccins als oorzaak van gegeven en het fedrag wat hoort bij het gevoel je veilig te wanen, maar de afschaffing van de 1,5 meter. En die hebben we daarna ook weer opgelegd gekregen en werkt ook niet met deze mutatie.
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
pi_203533389
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 20:47 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Precies dit. Ik durf nog wel een stap verder te gaan. Een groot deel van de weerstand tegen het coronabeleid komt door dat rekken, uitstellen en constante in stapjes om het in stapjes.
Zolang rekken totdat Pfizer hun nieuwe vaccins uitrollen die al gekocht zijn en dan begint het prikcircus weer opnieuw.
pi_203533399
quote:

[..]

Misinformatie. Herstelden zijn minstens zo beschermd als gevaccineerden die nog nooit ziek zijn geweest. Je kunt ongevaccineerden en ook gevaccineerden niet op een hoop gooien zonder herstel mee te nemen. Naja het kan wel, maar dan volg je de wetenschap in ieder geval niet.

COR / CDC concludeert eindelijk: natuurlijke immuniteit beschermt prima.
pi_203533490
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 23:46 schreef capricia het volgende:

[..]

Ja, op dit moment. Net als je CTB niet zou verlopen. Hoe het buitenland (specifiek Europa) hou ik juist de Nederlandse regering verantwoordelijk voor. Dit soort besluiten vinden plaats in overleg met de lidstaten, dan heeft Nederland dus niet hard genoeg tegengas gegeven.
pi_203533509
quote:

[..]
Dat denk ik niet.
? 343.000 in 2 dagen
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_203533582
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 23:09 schreef WheeledWarrior het volgende:
Klinkt als long covid. Voor jou doen we dit allemaal :P
pi_203533603
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2022 02:52 schreef Gehrman het volgende:

[..]
FvD is steeds extremer geworden. Ze hebben van desinformatie en complottheorieën een verdienmodel gemaakt.
Eerder een verliesmodel. Wat hebben ze er precies mee gewonnen? Volgens mij zijn ze mede hierdoor een groot deel van het electoraat kwijt geraakt. Uiteraard ook door de antisemitische sentimenten.
  zondag 6 februari 2022 @ 08:43:15 #292
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_203533604
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 23:14 schreef Modus het volgende:

[..]
Ja, zoals ze dat 2G er ook doorheen gedrukt hebben. :r

Oh, wacht. -O-
  zondag 6 februari 2022 @ 09:08:38 #293
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_203533791
quote:
0s.gif Op zondag 6 februari 2022 08:43 schreef alpeko het volgende:

[..]
Eerder een verliesmodel. Wat hebben ze er precies mee gewonnen? Volgens mij zijn ze mede hierdoor een groot deel van het electoraat kwijt geraakt. Uiteraard ook door de antisemitische sentimenten.
Genoeg wappies die lid worden en/of doneren.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_203533793
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 23:21 schreef Monolith het volgende:

[..]
Hij is gewoon in dienst bij het RIVM om modellen te maken. Dat die modellen matig voorspellen in dit soort situaties is verder op geen enkele wijze grond voor ontslag.
Beetje compleet foute modellen tekenen en je volledig afsluiten van wat er in de werkelijkheid gebeurt. :')

Functie elders zou op een gegeven moment wel gepast zijn.
  zondag 6 februari 2022 @ 09:23:05 #295
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_203533933
quote:
0s.gif Op zondag 6 februari 2022 08:19 schreef chratnox het volgende:
, op dit moment. Net als je CTB niet zou verlopen. Hoe het buitenland (specifiek Europa) hou ik juist de Nederlandse regering verantwoordelijk voor. Dit soort besluiten vinden plaats in overleg met de lidstaten, dan heeft Nederland dus niet hard genoeg tegengas gegeven.
Ik vind deze stelling wel lastig, ik weet niet precies wat het gevolg zou zijn als NL de hakken in het zand gezet zou hebben. Wat ik wel weet ik dat wat er nu is afgesproken nergens op slaat. Dat komt omdat je twee mogelijkheden hebt, of ieder lidstaat bepaalt zijn eigen eisen en criteria voor inreizigers danwel we trekken alles binnen de EU gelijk. Dit voorstel had als doel om alles gelijk te trekken, maar effectief mag iedereen daar als nog zijn eigen regel aan toe voegen. Het levert dus voor de burger niets op. Niets anders dan een EU-schild voor nationale politici om zich achter te verschuilden terwijl ze hun binnenlands CTB in geldigheid beperken.

Op zich had ik het nog wel kunnen begrijpen als we écht overal in de EU dezelfde regels voor grensverkeer zouden hanteren. Dan zou het misschien wat te streng kunnen zijn, maar het grote voordeel is dat je geen grote qr, vaccin, booster, houdbaaheid, herstelbewijs, sneltest, pcr-test, quarantaine inventarisatie hoeft te doen als je binnen de EU een buitenlandreis plant. Volgende stap zou zijn om alleen nog de internationale QR te controleren van reizigers die van buiten de EU komen, en uiteindelijk het internationaal vaccinatiebewijs af te schaffen.
pi_203533958
quote:
0s.gif Op zondag 6 februari 2022 08:43 schreef alpeko het volgende:

[..]
Eigenlijk zelfs twee keer verliesmodel:

1) Door voor corona te waarschuwen en aan het begin voor lockdown te pleiten terwijl iedereen nog dacht dat het een griepje was en hier geen problemen zou opleveren.
2) Door vanaf medio april 2020 te pleiten voor het afschaffen van maatregelen terwijl iedereen op dat moment juist doodsbang was.

Terwijl op zich het hele verhaal van vroeg ingrijpen en dan gefaseerd heropenen best uit te leggen was. Alleen natuurlijk niet tegen de gemiddelde journalist in Nederland: "Huhuuuhuuu jullie wilden eerst A en nu willen jullie B, huuhuuuu!!!"

Op lange termijn had het alleen niet zoveel uitgemaakt. Waarschijnlijk was na de 1e golf nog maar zo'n klein deel van de bevolking besmet, dat je later in 2020 alsnog met maatregelen had moeten komen, welke lijn je daarvoor ook maar gevolg had.

In ieder geval is het nooit electoraal opportuun om tegen de stroom in te gaan. Omdat je eerst waarschuwt terwijl de mensen laconiek zijn en weigeren te geloven dat er iets aankomt wat het normale leven zoals we dat kenden zou beëindigen. En vervolgens omdat je uit de maatregelen wil terwijl de angst er goed in zit.
pi_203534084
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 22:50 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Voor de enorme golf aan opnames die men volgens het model nog verwacht.
Het model kan mijn ballen zuigen!!
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_203534124
quote:
0s.gif Op zondag 6 februari 2022 09:23 schreef GemMagic het volgende:

[..]
Ik vind deze stelling wel lastig, ik weet niet precies wat het gevolg zou zijn als NL de hakken in het zand gezet zou hebben. Wat ik wel weet ik dat wat er nu is afgesproken nergens op slaat. Dat komt omdat je twee mogelijkheden hebt, of ieder lidstaat bepaalt zijn eigen eisen en criteria voor inreizigers danwel we trekken alles binnen de EU gelijk. Dit voorstel had als doel om alles gelijk te trekken, maar effectief mag iedereen daar als nog zijn eigen regel aan toe voegen. Het levert dus voor de burger niets op. Niets anders dan een EU-schild voor nationale politici om zich achter te verschuilden terwijl ze hun binnenlands CTB in geldigheid beperken.

Op zich had ik het nog wel kunnen begrijpen als we écht overal in de EU dezelfde regels voor grensverkeer zouden hanteren. Dan zou het misschien wat te streng kunnen zijn, maar het grote voordeel is dat je geen grote qr, vaccin, booster, houdbaaheid, herstelbewijs, sneltest, pcr-test, quarantaine inventarisatie hoeft te doen als je binnen de EU een buitenlandreis plant. Volgende stap zou zijn om alleen nog de internationale QR te controleren van reizigers die van buiten de EU komen, en uiteindelijk het internationaal vaccinatiebewijs af te schaffen.
Nederland had op zijn minst bezwaar kunnen maken en kunnen pleiten voor een model wat beter werkt. Ik geloof direct dat ‘t lastig is, maar wat mij betreft is de regering het verplicht aan zijn burgers de situatie zo goed mogelijk te maken voor ze.
  zondag 6 februari 2022 @ 09:36:35 #299
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203534149
quote:
7s.gif Op zondag 6 februari 2022 09:33 schreef vosss het volgende:

[..]
Het model kan mijn ballen zuigen!!
Gaat dit over Jacco of Doutzen? 🤔
  Moderator zondag 6 februari 2022 @ 09:37:42 #300
236264 crew  capricia
pi_203534176
quote:
0s.gif Op zondag 6 februari 2022 08:19 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ja, op dit moment. Net als je CTB niet zou verlopen. Hoe het buitenland (specifiek Europa) hou ik juist de Nederlandse regering verantwoordelijk voor. Dit soort besluiten vinden plaats in overleg met de lidstaten, dan heeft Nederland dus niet hard genoeg tegengas gegeven.
Want de EU heeft hier het laatste woord in?
Die landen zijn gewoon souverein.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_203534202
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2022 09:36 schreef Molo het volgende:

[..]
Gaat dit over Jacco of Doutzen? 🤔
Als ik mijn ogen dicht doe is het mij om het even B-)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')