SPOILER: Helpen?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Varianten waaronder OmicronOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Covid-19 opnames en vaccinatiestatusOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gedragsregels in dit topic:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Geen betrouwbaar iets om goed beleid op te voeren en inperkingen vam burgerrechten goed te praten. Alles OPEN!!quote:Op zaterdag 5 februari 2022 15:53 schreef halfway het volgende: [..] Wat een zooitje maken ze ervan.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
Je snapt natuurlijk wel dat het to-tale anarchie zou worden hier met mij als mod 😏quote:Op zaterdag 5 februari 2022 15:48 schreef Molo het volgende:
[..]
Kun jij geen mod worden ofzo, ik mag jou wel![]()
Ik lees dit nu even he.
https://nos.nl/artikel/24(...)t-de-piek-is-bereiktHoe IN GODESNAAM gebruik je dit als basis om 18 miljoen mensen op slot te houden?quote:De moeilijkste dingen in het model om te voorspellen zijn wanneer de piek is en hoe hoog die is.
....
Ja, dat zou kunnen. Maar het zou ook over anderhalve week kunnen zijn. Het zou ook nog langer kunnen zijn. Dat weten we gewoon niet.
Waar zijn we in hemelsnaam mee bezig?![]()
Zo, net even lekker het noodlot getrotseerd in een drukke kringloopwinkel. Nog wel vrij veel mondkapjes te zien maar verder weer volkomen normaal.
Erg mooi.![]()
Hele meetsysteem van rivm/ggd op
INSTORTEN'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
We varen in de mist.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 15:58 schreef Modus het volgende:
Ik lees dit nu even he.
https://nos.nl/artikel/24(...)t-de-piek-is-bereikt
[..]
Hoe IN GODESNAAM gebruik je dit als basis om 18 miljoen mensen op slot te houden?
Waar zijn we in hemelsnaam mee bezig?
Groet
Jaap![]()
Alsof het kabinet er wat mee gaat doen. Van mij mag dat hele QR gebeuren ook weg hoor, maar ben bang dat we er echt nog een poos aan vast blijven houden.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 15:54 schreef Spablauw214 het volgende:
De petitie gaat richting de 190k, erg mooi.![]()
“We begrijpen het sentiment vanuit de samenleving. Maar een pandemie is nu eenmaal niet te voorspellen. We weten niet welke varianten er nog gaan komen. En wat long covid gaat doen. Daarom houden we voorlopig vast aan het CTB”.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 16:03 schreef AdVictoriamN7 het volgende:
[..]
Alsof het kabinet er wat mee gaat doen. Van mij mag dat hele QR gebeuren ook weg hoor, maar ben bang dat we er echt nog een poos aan vast blijven houden.![]()
Rutte zou zeggen:quote:Op zaterdag 5 februari 2022 16:03 schreef AdVictoriamN7 het volgende:
[..]
Alsof het kabinet er wat mee gaat doen. Van mij mag dat hele QR gebeuren ook weg hoor, maar ben bang dat we er echt nog een poos aan vast blijven houden.
"Ja, we zijn op de hoogte van deze petitie. En we begrijpen héél goed dat zoveel mensen deze hebben ondertekend".
MAAR: -insert geneuzel over nog veel onduidelijkheid / we moeten het stapje voor stapje bekijken / we kunnen het ons nog niet veroorloven... bladiebla yack yack hurdle durdle smackedy blah![]()
Top van de meeste recente grafiekjes van Wallinga ligt op 1 maart. Kijken of ze die over 2 weken doodleuk weer verplaatsten naar april.- verwijderd door admin -![]()
Evenstar
![]()
Also known as Kyran or Theoden![]()
Al die interviews zit ik steeds weer vol verbazing te lezen. Niet normaalquote:Op zaterdag 5 februari 2022 15:58 schreef Modus het volgende:
Ik lees dit nu even he.
[..]
Hoe IN GODESNAAM gebruik je dit als basis om 18 miljoen mensen op slot te houden?
![]()
Het is wel een erg plaatselijke mistbank dan, daar in Bilthoven.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 16:03 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
We varen in de mist.
Groet
JaapNever explain, never apologize.![]()
Vooral het eeuwige geschuif met doelpalen. Nu gaat het weer over jongeren en long covid.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 16:17 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Al die interviews zit ik steeds weer vol verbazing te lezen. Niet normaal
Dit is funest voor het draagvlak, er gaat geen enkele betrouwbaarheid vanuit als je elke week de spelregels verandert.![]()
Evenstar
![]()
Verplaatst, verdwenen, al achter de rug. Beetje knippen en plakken en het klopt weerquote:Op zaterdag 5 februari 2022 16:11 schreef groenen het volgende:
Top van de meeste recente grafiekjes van Wallinga ligt op 1 maart. Kijken of ze die over 2 weken doodleuk weer verplaatsten naar april.![]()
![]()
Misschien moeten ze de x-as er maar afknippen voortaan, scheelt weer een uurtje knippen en plakkenquote:Op zaterdag 5 februari 2022 16:11 schreef groenen het volgende:
Top van de meeste recente grafiekjes van Wallinga ligt op 1 maart. Kijken of ze die over 2 weken doodleuk weer verplaatsten naar april.![]()
![]()
Die zou ik daar dan net niet kopen.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 15:59 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Zo, net even lekker het noodlot getrotseerd in een drukke kringloopwinkel. Nog wel vrij veel mondkapjes te zienWhen government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?![]()
Evenstar
![]()
Zoals ik al zei eerder vandaag zei vind ik dit de schuld van de regering. Als die nou gewoon zeggen "hey Japie, leuk en aardig allemaal, maar het gaat op IC bezettingen dus stik in je longcovid" dan kunnen ze niet met dit soort kutargumenten komen.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 16:19 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Vooral het eeuwige geschuif met doelpalen. Nu gaat het weer over jongeren en long covid.
Dit is funest voor het draagvlak, er gaat geen enkele betrouwbaarheid vanuit als je elke week de spelregels verandert.![]()
Klopt. Maar angst.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 16:21 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Zoals ik al zei eerder vandaag zei vind ik dit de schuld van de regering. Als die nou gewoon zeggen "hey Japie, leuk en aardig allemaal, maar het gaat op IC bezettingen dus stik in je longcovid" dan kunnen ze niet met dit soort kutargumenten komen.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Evenstar
![]()
Die laatste 3-4 vragen van NOS zijn op zich best goed en daar zie je heel goed hoe Jaap van Dissel dingen verdraait en steeds weer een andere invalshoek geeft om te verdedigen dat ze niet willen versoepelen.
Het gaat van druk op de zorg naar longcovid, naar mensen een kans geven om een booster te nemen, naar uitval op werkvloer. Zo blijf je wel bezig ja.![]()
Je kunt al bijna een maand lang zo naar binnen lopen. "De kans geven."quote:Maar het is ook zo dat we graag iedereen de kans geven om de boostervaccinatie te gebruikenTap tap tap![]()
Klopt. Maar er zijn nooit duidelijk afgekaderde, meetbare doelstellingen geweest. Dat werd verdedigd met de dooddoener “een pandemie is niet te voorspellen”. Het einde van de crisis is evenmin gedefinieerd.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 16:21 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Zoals ik al zei eerder vandaag zei vind ik dit de schuld van de regering. Als die nou gewoon zeggen "hey Japie, leuk en aardig allemaal, maar het gaat op IC bezettingen dus stik in je longcovid" dan kunnen ze niet met dit soort kutargumenten komen.
Dus eens dat de politiek veel duidelijker piketpalen had moeten slaan. De TK kan dat gewoon afdwingen, maar dat doen de ook niet.![]()
Wat volgt wordt "omikron is niet het einde van de pandemie" en daarna "endemisch betekent niet onschadelijk". And so it continues.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 16:24 schreef Evenstar het volgende:
Het gaat van druk op de zorg naar longcovid, naar mensen een kans geven om een booster te nemen, naar uitval op werkvloer. Zo blijf je wel bezig ja.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Ik zou het zelfs nog wat scherper willen stellen: het ligt aan onze premier. Als Rutte morgen besluit dat het welletjes is geweest, dan is het overmorgen geregeld. Maar dan moet hij wel achter de ruggen van het OMT en zijn schildknapen in het kabinet vandaan komen en helemaal zelf de verantwoordelijkheid nemen om de controle los te laten. Wat dat betreft is het denk ik wel jammer dat de Jonge niet meer op VWS zit, die had de verleiding niet kunnen weerstaan. Kuipers is wat slimmer, die gaat niet voor Rutte de kolen uit het vuur halen.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 16:21 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Zoals ik al zei eerder vandaag zei vind ik dit de schuld van de regering. Als die nou gewoon zeggen "hey Japie, leuk en aardig allemaal, maar het gaat op IC bezettingen dus stik in je longcovid" dan kunnen ze niet met dit soort kutargumenten komen.Never explain, never apologize.![]()
Hai! Wat is jullie ervaring met hoelang het duurt voor een GGD testuitslag beschikbaar is?Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?![]()
Evenstar
![]()
Kreeg het meestal wel laat in de avond als ik voor 12:00 had getest. Zal nu waarschijnlijk wel langer duren met alle drukte?quote:Op zaterdag 5 februari 2022 16:34 schreef ijs_beer het volgende:
Hai! Wat is jullie ervaring met hoelang het duurt voor een GGD testuitslag beschikbaar is?![]()
Binnen 18 uur. Afgelopen week dan.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 16:34 schreef ijs_beer het volgende:
Hai! Wat is jullie ervaring met hoelang het duurt voor een GGD testuitslag beschikbaar is?
Dinsdagmorgen afspraak gemaakt in Utrecht, dinsdagmiddag getest. En woensdagochtend de uitslag, rond 8.00 uur online."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
24-36h ongeveer.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 16:34 schreef ijs_beer het volgende:
Hai! Wat is jullie ervaring met hoelang het duurt voor een GGD testuitslag beschikbaar is?![]()
Ja dat is echt een argument van lik me de reet, toen ik er laatst was zat er wel anderhalve man en een paardenkop, kon zo doorlopen zonder afspraak.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 16:27 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Je kunt al bijna een maand lang zo naar binnen lopen. "De kans geven."Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.![]()
Er moeten nog meer mensen gevaccineerd worden, dat is de enige reden die ik kan verzinnen.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 16:42 schreef josja het volgende:
[..]
Ja dat is echt een argument van lik me de reet, toen ik er laatst was zat er wel anderhalve man en een paardenkop, kon zo doorlopen zonder afspraak.
Mensen dwingen hun vaccinatie te halen als hun QR-code verlopen is.![]()
De vorige keer, bijna een maand terug, kreeg ik het binnen 12 uur. Toen kwam de uitslag om iets over 1 's nachts binnen. Toen sliep ik ook pas verder toen ik de uitslag gezien hadquote:Op zaterdag 5 februari 2022 16:34 schreef ijs_beer het volgende:
![]()
Regio Alkmaar om 9 uur bellen, om 10 uur test, om 18 uur uitslag.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 16:34 schreef ijs_beer het volgende:
Hai! Wat is jullie ervaring met hoelang het duurt voor een GGD testuitslag beschikbaar is?And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
![]()
Het is ondertussen bijna alsof het KNMI elke dag code oranje zou geven omdat het heel misschien wel 's zou kunnen gaan stormen.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 15:58 schreef Modus het volgende:
Ik lees dit nu even he.
[..]
Ik lees af en toe de corona thread op het forum van tweakers. Daar zit duidelijk de harde kern van aanhangers van het OMT. Zitten nog die doemmodellen goed te praten. Maar goed, zijn ook nerds zonder sociaal leven of een vriendin.![]()
WWaarom niet ze werken toch niet?quote:Op zaterdag 5 februari 2022 16:20 schreef nostra het volgende:
[..]
Die zou ik daar dan net niet kopen.Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste![]()
Ja er zit een autistisch tintje aan die modellen inderdaad. Oogkleppen op en de rest van het land negeren.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 16:49 schreef Homey het volgende:
Ik lees af en toe de corona thread op het forum van tweakers. Daar zit duidelijk de harde kern van aanhangers van het OMT. Zitten nog die doemmodellen goed te praten. Maar goed, zijn ook nerds zonder sociaal leven of een vriendin.![]()
Over 3 maanden: "Ja konden we op dat moment nog niet weten. Is achteraf een te verdedigen keuze geweest. Denemarken en Engeland niets mee te maken, groeten Jaap."quote:Op zaterdag 5 februari 2022 16:03 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
We varen in de mist.
Groet
Jaap
Waarom stelt geen enkele journalist op z'n minst de vraag dat er goede en minder goede besluiten zijn en dat onze besluiten minder goed zijn geweest dan in Denemarken?![]()
Punt is dat de mensen die geen modellen kunnen lezen juist het hardst roepen dat de lockdown moet stoppen en we terug naar normaal moeten.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 16:57 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ja er zit een autistisch tintje aan die modellen inderdaad. Oogkleppen op en de rest van het land negeren.![]()
Geen idee wat je hiermee bedoelt? Dat de critici van het RIVM/OMT ongelijk hebben?quote:Op zaterdag 5 februari 2022 16:59 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Punt is dat de mensen die geen modellen kunnen lezen juist het hardst roepen dat de lockdown moet stoppen en we terug naar normaal moeten.![]()
5 uur journaal opent met het manifest.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Punt is dat de regering geen gok wil nemen waardoor we straks toch weer met de gebakken peren zitten.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 16:21 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Zoals ik al zei eerder vandaag zei vind ik dit de schuld van de regering. Als die nou gewoon zeggen "hey Japie, leuk en aardig allemaal, maar het gaat op IC bezettingen dus stik in je longcovid" dan kunnen ze niet met dit soort kutargumenten komen.
Daarbij was het voor de minder ziekmakende omikron helemaal een risicovolle gok geweest.![]()
Dat de modellen geen voorspellingen zijn.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 17:01 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Geen idee wat je hiermee bedoelt? Dat de critici van het RIVM/OMT ongelijk hebben?![]()
Dat zet toch ook allemaal geen zoden aan de dijk joh. Kabinet veegt al dit soort manifesten en serieuze kritiek al maanden zo van tafel.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 17:01 schreef nostra het volgende:
5 uur journaal opent met het manifest.![]()
Het manifest staat vol onzin. Over 'muh grondrechten' en dat vaccins niet voldoende werken (maar werkt niets doen dan beter?).quote:Op zaterdag 5 februari 2022 17:03 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Dat zet toch ook allemaal geen zoden aan de dijk joh. Kabinet veegt al dit soort manifesten en serieuze kritiek al maanden zo van tafel.![]()
Als ze het weer over die boeg gaan gooien dan zijn we snel klaar ja. Ook zo'n Mona Keijzer legt de vinger net niet op de zere plek.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 17:04 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het manifest staat vol onzin. Over 'muh grondrechten' en dat vaccins niet voldoende werken (maar werkt niets doen dan beter?).
Focus moet op de vergelijking met de rest van Europa.![]()
@luxerobots Gelul over grondrechten enzo daar ben ik ook niet van. Maar we kunnen wel gewoon volledig open op basis van een realistische risicoinschatting.![]()
Ik had het eerlijker gevonden als ze had gezegd dat burgers en ondernemers last hebben van de coronapas en dat hij daarom weg moet.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 17:06 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Als ze het weer over die boeg gaan gooien dan zijn we snel klaar ja. Ook zo'n Mona Keijzer legt de vinger net niet op de zere plek.
Focus moet op de vergelijking met de rest van Europa.
Dan dat ze (zoals nu) een quasi wetenschappelijk verhaal houdt over vaccins, mutaties en de coronapas.![]()
Risico kunnen ze prima nemen onder het mom van "kijk naar de rest van Europa". Denk je echt dat het leeuwendeel van de burgers zich ook maar iets van het OMT aantrekt? Die zijn het vertrouwen allang verloren joh.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 17:02 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Punt is dat de regering geen gok wil nemen waardoor we straks toch weer met de gebakken peren zitten.
Daarbij was het voor de minder ziekmakende omikron helemaal een risicovolle gok geweest.![]()
En die realistische risico-inschatting is?quote:Op zaterdag 5 februari 2022 17:07 schreef PietjePuk2000 het volgende:
@:luxerobots Gelul over grondrechten enzo daar ben ik ook niet van. Maar we kunnen wel gewoon volledig open op basis van een realistische risicoinschatting.![]()
Koopmans: de piek komt nog, bitch, we kunnen het nu al 3 weken niet fatsoenlijk meten, hoe denk je dat we die piek gaan herkennen?![]()
Is het rapport van de TU Delft ook quasi wetenschappelijk?quote:Op zaterdag 5 februari 2022 17:08 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dan dat ze (zoals nu) een quasi wetenschappelijk verhaal houdt over vaccins, mutaties en de coronapas.Alpha kenny one![]()
Tja. Punt is ook dat iedereen kritiek heeft op andere punten van het beleid. De aanval wordt nu over de hele linie met speldenprikjes ingezet. Dus de een heeft kritiek op de coronapas, de ander vindt dat de kroegen tot 3 uur 's nachts open moeten, weer een ander vindt dat de stadions volledig open moeten.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 17:08 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik had het eerlijker gevonden als ze had gezegd dat burgers en ondernemers last hebben van de coronapas en dat hij daarom weg moet.
Dan dat ze (zoals nu) een quasi wetenschappelijk verhaal houdt over vaccins, mutaties en de coronapas.
In plaats van 1 frontale aanval vanuit de kern (de kern is namelijk: de rest van Europa is al open dus kan bij ons ook en de doelpalen worden door het OMT steeds verzet) blijft het hierdor slappe hap.![]()
Er kan 15% winst geboekt worden door de coronapas strikter toe te passen.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 17:10 schreef falling_away het volgende:
[..]
Is het rapport van de TU Delft ook quasi wetenschappelijk?
En wat betreft het gebrek aan effectiviteit worden er twee opvallende dingen genoemd:
- De effectiviteit van de coronapas neemt af omdat er veel mensen gevaccineerd zijn of corona hebben doorgemaakt (dit betekent eigenlijk dat de pas goed werkt)
- De effectiviteit wordt onderbouwd omdat ongevaccineerden wel bij elkaar willen blijven komen, onder andere thuis (en dit betekent dat juist de ongevaccineerden voor problemen blijven zorgen)![]()
Dat de zorg niet overbelast gaat worden.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 17:10 schreef luxerobots het volgende:
[..]
En die realistische risico-inschatting is?![]()
Ah ik zie dat jij ook al creatief omgaat met de cijfersquote:Op zaterdag 5 februari 2022 17:14 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Er kan 15% winst geboekt worden door de coronapas strikter toe te passen.
" het effect van het coronatoegangsbewijs op de R-waarde 15 procent is, maar in dezelfde zin staat erbij: dat is alleen het geval als het overal ingevoerd wordt behalve thuis en op school. "Alpha kenny one![]()
Idem in tuincentrum. Nog aardig was mondlapjes maar je ziet de kentering. Ikzelf ben ermee gestopt in ieder geval.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 15:59 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Zo, net even lekker het noodlot getrotseerd in een drukke kringloopwinkel. Nog wel vrij veel mondkapjes te zien maar verder weer volkomen normaal.
Erg mooi.![]()
Ja wat dacht jij dan, dat we thuis huilend in een hoekje gingen zitten?quote:Op zaterdag 5 februari 2022 17:14 schreef luxerobots het volgende:
[..]
- De effectiviteit wordt onderbouwd omdat ongevaccineerden wel bij elkaar willen blijven komen, onder andere thuis (en dit betekent dat juist de ongevaccineerden voor problemen blijven zorgen)
Nog slechter nieuws voor de effectiviteit: we komen ook gewoon sommige horeca binnen zonder QR. Erg mooi.
Dit soort statistiekjes post je maar in NWS of zo, daar lijkt de harde kern zich tegenwoordig te verzamelen. En Tweakers blijkbaar.![]()
Eerst nog 2Gquote:Op zaterdag 5 februari 2022 17:21 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Ben er inmiddels wel van overtuigd dat we echt als laatste van Europa volledig opengaan.![]()
![]()
Het is natuurlijk niet zo dat het gebruik van wetenschappelijke argumenten exclusief is voorbehouden aan wetenschappers, he.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 17:08 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik had het eerlijker gevonden als ze had gezegd dat burgers en ondernemers last hebben van de coronapas en dat hij daarom weg moet.
Dan dat ze (zoals nu) een quasi wetenschappelijk verhaal houdt over vaccins, mutaties en de coronapas.![]()
Krijg het idee dat je nu gewoon zit te trollen.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 17:14 schreef luxerobots het volgende:
[..]
En wat betreft het gebrek aan effectiviteit worden er twee opvallende dingen genoemd:
- De effectiviteit van de coronapas neemt af omdat er veel mensen gevaccineerd zijn of corona hebben doorgemaakt (dit betekent eigenlijk dat de pas goed werkt)
- De effectiviteit wordt onderbouwd omdat ongevaccineerden wel bij elkaar willen blijven komen, onder andere thuis (en dit betekent dat juist de ongevaccineerden voor problemen blijven zorgen)![]()
Nuances vallen vaak weg. En nu zie je dus dat 15% als weinig en dus eigenlijk irrelevant weggezet wordt. Wat natuurlijk niet zo is.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 17:22 schreef falling_away het volgende:
[..]
Ah ik zie dat jij ook al creatief omgaat met de cijfers
" het effect van het coronatoegangsbewijs op de R-waarde 15 procent is, maar in dezelfde zin staat erbij: dat is alleen het geval als het overal ingevoerd wordt behalve thuis en op school. "![]()
Ja joh, lekker corona blijven verspreiden.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 17:24 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Ja wat dacht jij dan, dat we thuis huilend in een hoekje gingen zitten?
Nog slechter nieuws voor de effectiviteit: we komen ook gewoon sommige horeca binnen zonder QR. Erg mooi.
Dit soort statistiekjes post je maar in NWS of zo, daar lijkt de harde kern zich tegenwoordig te verzamelen. En Tweakers blijkbaar.
We gaan toch niet in een hoekje zitten huilen?![]()
Ehm nee, die CTB wordt nu niet overal ingezet, niet in alle winkels en niet op kantoor etc dus die 15% wordt nooit en te nimmer gehaald, zelfs niet in het meest gunstige geval.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 17:26 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Nuances vallen vaak weg. En nu zie je dus dat 15% als weinig en dus eigenlijk irrelevant weggezet wordt. Wat natuurlijk niet zo is.Alpha kenny one![]()
Punt is dat als je het meer toepast, het effectiever wordt.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 17:28 schreef falling_away het volgende:
[..]
Ehm nee, die CTB wordt nu niet overal ingezet, niet in alle winkels en niet op kantoor etc dus die 15% wordt nooit en te nimmer gehaald, zelfs niet in het meest gunstige geval.
Je had een punt gehad als er geen effect was, of er zelfs een negatief effect zou zijn.![]()
Op zich vind ik het prima dat je als een van de weinigen hier het kabinet en OMT met hand en tand verdedigt.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 17:27 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ja joh, lekker corona blijven verspreiden.
We gaan toch niet in een hoekje zitten huilen?
Maar ik ga de vraag dan toch even andersom stellen: Nemen de Denen volgens jou onverantwoorde risico's?
Als het antwoord hierop nee is dan kan ik alleen maar concluderen dat je vrij inconsequent bent en anders hoor ik graag waarom je vind dat ze onverantwoord bezig zijn.![]()
De vorige oorlog belde. Niemand wil 2G. Het momentum is voorbij.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 17:29 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Punt is dat als je het meer toepast, het effectiever wordt.
Je had een punt gehad als er geen effect was, of er zelfs een negatief effect zou zijn.![]()
Dat doe ik niet.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 17:29 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Op zich vind ik het prima dat je als een van de weinigen hier het kabinet en OMT met hand en tand verdedigt.Je kunt Nederland niet één op één met Denemarken vergelijken. We hebben een andere cultuur, andere bevolkingsdichtheid, andere gezondheidszorg etc.quote:Maar ik ga de vraag dan toch even andersom stellen: Nemen de Denen volgens jou onverantwoorde risico's?![]()
De vorige oorlog belde?quote:Op zaterdag 5 februari 2022 17:32 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
De vorige oorlog belde. Niemand wil 2G. Het momentum is voorbij.![]()
![]()
Zoals de pas nu gebruikt wordt is het effect dus GEEN 15%, dat is wel wat je zei (trouwens, ben jij dit Ernst?).quote:Op zaterdag 5 februari 2022 17:29 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Punt is dat als je het meer toepast, het effectiever wordt.
Je had een punt gehad als er geen effect was, of er zelfs een negatief effect zou zijn.
Het effect van de pas in huidig gebruik is vele malen lager.
Dus de roep om afschaffing, oa op basis van dit onderzoek is absoluut te verdedigen.. het is inderdaad dat, of de pas op alle plaatsen inzetten (wat het kabinet ook niet wil).Alpha kenny one![]()
Er is serieus niet 1 land ter wereld wat meer op Nederland lijkt dan Denemarken. In alle opzichten. Zelfs meer dan België.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 17:32 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dat doe ik niet.
[..]
Je kunt Nederland niet één op één met Denemarken vergelijken. We hebben een andere cultuur, andere bevolkingsdichtheid, andere gezondheidszorg etc.![]()
Overigens mag van mij 3G zo verdwijnen hoor.
Alleen vind ik dat je eerst naar de cijfers moet kijken, en daarna naar wat er kan. Nu zijn mensen de maatregelen vooral zat, en roept men daarom maar dat alles weg moet.![]()
Dan zijn we echt wel uitgepraat.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 17:32 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dat doe ik niet.
[..]
Je kunt Nederland niet één op één met Denemarken vergelijken. We hebben een andere cultuur, andere bevolkingsdichtheid, andere gezondheidszorg etc.Dit is echt het soort OMT-retoriek waar ik niet goed van word, het koste ten alles het huidige beleid verdedigen.
![]()
Onzin. De zorg wordt niet meer overlopen. Dat was de doelstelling.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 17:35 schreef luxerobots het volgende:
Alleen vind ik dat je eerst naar de cijfers moet kijken, en daarna naar wat er kan. Nu zijn mensen de maatregelen vooral zat, en roept men daarom maar dat alles weg moet.![]()
Dan zou je eigenlijk voor 15% extra effectiviteit de pas moeten inzetten voor pakweg 75% van het dagelijks leven. Of richting de 100% als je ook OV en supermarkten erin betrekt. Proportioneel?quote:Op zaterdag 5 februari 2022 17:33 schreef falling_away het volgende:
[..]
Zoals de pas nu gebruikt wordt is het effect dus GEEN 15%, dat is wel wat je zei (trouwens, ben jij dit Ernst?).
Het effect van de pas in huidig gebruik is vele malen lager.
Dus de roep om afschaffing, oa op basis van dit onderzoek is absoluut te verdedigen.. het is inderdaad dat, of de pas op alle plaatsen inzetten (wat het kabinet ook niet wil).
Voor 15% extra effectiviteit (puur gemodelleerd, het is totaal niet duidelijk hoe dat er in het echt uit gaat zien) op de R van een virus dat met of zonder procent toch wel tien- tot honderdduizenden per dag besmet.![]()
Zware beat in het gezicht van Tjerriequote:![]()
En dit blijkt uit?quote:Op zaterdag 5 februari 2022 17:33 schreef falling_away het volgende:
[..]
Zoals de pas nu gebruikt wordt is het effect dus GEEN 15%, dat is wel wat je zei (trouwens, ben jij dit Ernst?).
Het effect van de pas in huidig gebruik is vele malen lager.Lijkt me een valse tegenstelling. De pas kan prima gebruikt worden om kroegen etc. open te doen. Is het daar veiliger en heb ik als bonus niet het gezeik van wappies over Klaus Schwab en Bill Gates.quote:Dus de roep om afschaffing, oa op basis van dit onderzoek is absoluut te verdedigen.. het is inderdaad dat, of de pas op alle plaatsen inzetten (wat het kabinet ook niet wil).![]()
Rare kroegen bezoek jij.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 17:37 schreef luxerobots het volgende:
[..]
En dit blijkt uit?
[..]
Lijkt me een valse tegenstelling. De pas kan prima gebruikt worden om kroegen etc. open te doen. Is het daar veiliger en heb ik als bonus niet het gezeik van wappies over Klaus Schwab en Bill Gates.![]()
Oh daar komt de ik ik ik ik ik uit de mouw. Net zo'n egoïst als al die 'wappies' dus.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 17:37 schreef luxerobots het volgende:
[..]
En dit blijkt uit?
[..]
Lijkt me een valse tegenstelling. De pas kan prima gebruikt worden om kroegen etc. open te doen. Is het daar veiliger en heb ik als bonus niet het gezeik van wappies over Klaus Schwab en Bill Gates.![]()
Alleen doe ik door gevaccineerd te zijn, en op plekken te komen waar anderen ook gevaccineerd zijn, tenminste nog moeite om anderen niet te besmetten.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 17:38 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Oh daar komt de ik ik ik ik ik uit de mouw. Net zo'n egoïst als al die 'wappies' dus.![]()
Alles kan nu wel weer. Voor Omikron maakt het niets uit.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 17:35 schreef luxerobots het volgende:
Alleen vind ik dat je eerst naar de cijfers moet kijken, en daarna naar wat er kan. Nu zijn mensen de maatregelen vooral zat, en roept men daarom maar dat alles weg moet.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Je laat je dus testen voor je naar de kroeg gaat?quote:Op zaterdag 5 februari 2022 17:42 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Alleen doe ik door gevaccineerd te zijn, en op plekken te komen waar anderen ook gevaccineerd zijn, tenminste nog moeite om anderen niet te besmetten.![]()
Mooi man. Nog een paar maandjes geduld voor de Lintjesregen, ik denk dat jij er dan wel eentje opgespeld krijgt.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 17:42 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Alleen doe ik door gevaccineerd te zijn, en op plekken te komen waar anderen ook gevaccineerd zijn, tenminste nog moeite om anderen niet te besmetten.
Al vind ik eigenlijk dat jij wel de Nobelprijs voor de Vrede verdient voor deze moeite.![]()
quote:Op zaterdag 5 februari 2022 17:44 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Mooi man. Nog een paar maandjes geduld voor de Lintjesregen, ik denk dat jij er dan wel eentje opgespeld krijgt.
Al vind ik eigenlijk dat jij wel de Nobelprijs voor de Vrede verdient voor deze moeite.gelachen.
![]()
Dit is het een onzinvraag van je. Alsof ongevaccineerden zich altijd laten testen voordat ze samenkomen.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 17:43 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Je laat je dus testen voor je naar de kroeg gaat?![]()
![]()
Jij zegt dat je niemand besmet. Want je hebt je laten vaccineren. Pertinente onzin, aangezien je gewoon besmettelijk kan zijn en de hele toko kunt aansteken.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 17:53 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dit is het een onzinvraag van je. Alsof ongevaccineerden zich altijd laten testen voordat ze samenkomen.![]()
Maar ben jij er ook zo één die als hij zich ziek voelt lekker een bejaardenhuis binnensneakt om tussen de mensen te hoesten?quote:Op zaterdag 5 februari 2022 17:44 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Mooi man. Nog een paar maandjes geduld voor de Lintjesregen, ik denk dat jij er dan wel eentje opgespeld krijgt.
Al vind ik eigenlijk dat jij wel de Nobelprijs voor de Vrede verdient voor deze moeite.
(Nu zet ik ook de overdrijving in.)![]()
Waar zeg ik dat?quote:Op zaterdag 5 februari 2022 17:54 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Jij zegt dat je niemand besmet. Want je hebt je laten vaccineren. Pertinente onzin, aangezien je gewoon besmettelijk kan zijn en de hele toko kunt aansteken.
De kans dat twee gevaccineerden elkaar besmetten bij een ontmoeting is natuurlijk wel kleiner dan wanneer ongevaccineerden elkaar ontmoeten.![]()
Hoe zie je dat? De ongevaccineerden gaan niet om met de gevaccineerden en omdat ze nergens meer in mogen zoeken ze elkaar op en dan gaat dat voor problemen zorgen? Zoiets?quote:Op zaterdag 5 februari 2022 17:14 schreef luxerobots het volgende:
[..]
- De effectiviteit wordt onderbouwd omdat ongevaccineerden wel bij elkaar willen blijven komen, onder andere thuis (en dit betekent dat juist de ongevaccineerden voor problemen blijven zorgen)
Maar bijna iedereen heeft het inmiddels gehad, ook de ongevaccineerden, hebben ze dat meeberekend, want dan gaat het toch meevallen?To BG or not to BG!![]()
Nee dus. Duidelijkquote:Op zaterdag 5 februari 2022 17:53 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dit is het een onzinvraag van je. Alsof ongevaccineerden zich altijd laten testen voordat ze samenkomen..
![]()
Dank voor de antwoorden! Dan hoop ik morgenochtend de uitslag te krijgen.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
Forum Opties Forumhop: Hop naar: