SPOILER: Helpen?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Varianten waaronder OmicronOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Covid-19 opnames en vaccinatiestatusOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gedragsregels in dit topic:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2![]()
Klopt, we modderen lekker aan zo.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 13:20 schreef Scrummie het volgende:
Je hebt er maar mee te dealen, die mensen die niet willen.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2![]()
Ik had Koopmans zelfs even in mijn handen maar ik dacht, nee, jij bent het toch niet voor vandaag.quote:"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.![]()
Of van die mooie grafiekjes wat ons dit allemaal gekost heeft en welke de jongere generaties mogen terug betalen?Zuiger van het FOK!-OMT![]()
quote:Op vrijdag 4 februari 2022 13:23 schreef Salina het volgende:
[..]
Ik had Koopmans zelfs even in mijn handen maar ik dacht, nee, jij bent het toch niet voor vandaag.![]()
![]()
Of van die mooie grafiekjes hoeveel mensen psychische problemen hebben overgehouden aan vrijheidsbeperkende maatregelen? En die van zelfdoding?Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Klopt, onze principes (keuzevrijheid) zijn duur verkocht.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 13:23 schreef DonDruiper het volgende:
Of van die mooie grafiekjes wat ons dit allemaal gekost heeft en welke de jongere generaties mogen terug betalen?Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Nee, enkel de direct zichtbare cijfers tellen; daar worden politici op afgerekend. Lange termijn cijfers zijn een probleem voor de volgende generatie, of een volgend kabinet.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 13:23 schreef DonDruiper het volgende:
Of van die mooie grafiekjes wat ons dit allemaal gekost heeft en welke de jongere generaties mogen terug betalen?![]()
Het is nog steeds een pandemie van 'de' ongevaccineerden, vooral die van 18-50 die helemaal niet in die grafiekjes voorkomen. Keihard afstraffen die mensen!quote:Op vrijdag 4 februari 2022 13:23 schreef DonDruiper het volgende:
Of van die mooie grafiekjes wat ons dit allemaal gekost heeft en welke de jongere generaties mogen terug betalen?![]()
Zoveel landen kennen allang een vaccinatieplicht. Voor minstens 11 prikken. En weet je, dat is gewoon democratisch tot stand gekomen. In Frankrijk, Italië etc.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 13:20 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Nee, het is droevig dat het überhaupt ter sprake komt. Een overheid die gaat bepalen welk prikje je gaat zetten, hou op zeg.
Je hebt er maar mee te dealen, die mensen die niet willen.
Heb ik je nooit over gehoord."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
De politiek moddert inderdaad maar aan, nog steeds na 2 jaar.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 13:23 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Klopt, we modderen lekker aan zo.![]()
Ja, omdat we er niet naar handelen.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 13:23 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Klopt, we modderen lekker aan zo.![]()
Met terugwerkende kracht dan: wat een achterlijke kutlanden.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 13:25 schreef capricia het volgende:
[..]
Zoveel landen kennen allang een vaccinatieplicht. Voor minstens 11 prikken. En weet je, dat is gewoon democratisch tot stand gekomen. In Frankrijk, Italië etc.
Heb ik je nooit over gehoord.![]()
User @Scrummie en ik wonen in Nederland.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 13:25 schreef capricia het volgende:
[..]
Zoveel landen kennen allang een vaccinatieplicht. Voor minstens 11 prikken. En weet je, dat is gewoon democratisch tot stand gekomen. In Frankrijk, Italië etc.
Heb ik je nooit over gehoord.
Kan mij die andere landen verrotten joh.![]()
"Niet te vergelijken, want acute zorgdruk".quote:Op vrijdag 4 februari 2022 13:22 schreef DonDruiper het volgende:
Hebben ze ook van die mooie grafiekjes met levensjaren verloren door deze pandemie?When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Grotendeels voor ziektes die toch wel een graadje erger zijn; ook voor gezonde jongeren e.d.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 13:25 schreef capricia het volgende:
[..]
Snap dat argument niet zo. Omdat vorige vaccinaties prima waren moeten we dit ook maar allemaal prima vinden.![]()
Andere vormen van vrijheid bleken helaas niets waard te zijn.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 13:24 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Klopt, onze principes (keuzevrijheid) zijn duur verkocht.![]()
Tja, die staan te juichen bij de 50+ die vanwege de desinformatie etc verspreid door de 50- zich niet laten vaccineren en vervolgens voor een te hoge druk op de zorg zorgen...quote:Op vrijdag 4 februari 2022 13:24 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Het is nog steeds een pandemie van 'de' ongevaccineerden, vooral die van 18-50 die helemaal niet in die grafiekjes voorkomen. Keihard afstraffen die mensen!zeer vocale Trump hater - VEM2012![]()
Het argument is dan ook niet dat een vaccinatieplicht ingevoerd moet worden, omdat dit ook voor andere ziekten geldt. Het argument is dat een vaccinatieplicht evident niet per definitie onbespreekbaar is, getuige de voorbeelden die @capricia noemt.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 13:26 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Grotendeels voor ziektes die toch wel een graadje erger zijn; ook voor gezonde jongeren e.d.
Snap dat argument niet zo. Omdat vorige vaccinaties prima waren moeten we dit ook maar allemaal prima vinden.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Het is inderdaad niet per definitie onbespreekbaar, dat claimt ook niemand toch. Wel voor mij persoonlijk, ik gaf louter mijn eigen mening. Dit is namelijk een discussieplatform!quote:Op vrijdag 4 februari 2022 13:28 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het argument is dan ook niet dat een vaccinatieplicht ingevoerd moet worden, omdat dit ook voor andere ziekten geldt. Het argument is dat een vaccinatieplicht evident niet per definitie onbespreekbaar is, getuige de voorbeelden die @:capricia noemt.![]()
Bij vorige vaccinaties wordt altijd geroepen dat die al meer dan 30 jaar oud zijn en daardoor goed bewezen veilig, niet beseffende dat die vaccins in de loop der jaren zijn getransformeerd van een inactief virus vaccin naar bijvoorbeeld een sub-unit eiwitvaccin...quote:Op vrijdag 4 februari 2022 13:26 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Grotendeels voor ziektes die toch wel een graadje erger zijn; ook voor gezonde jongeren e.d.
Snap dat argument niet zo. Omdat vorige vaccinaties prima waren moeten we dit ook maar allemaal prima vinden.
De huidige vaccins krijgen het verwijt dat ze slechts op één stukje eiwit afgaan ipv het hele virus. Zoals bij het poliovaccin.
Terwijl het huidige poliovaccin ook slechts op één klein stukje virus aanslaat...zeer vocale Trump hater - VEM2012![]()
Dat zijn vaccinaties voor kinderziekten waar een kind zelf geen zeggenschap over heeft. Als een ouder z'n kind niet laat vaccineren, dan riskeert hij vooral de gezondheid van z'n kinderen. Daar kun je over discussiëren, of een ouder z'n kinderen aan dat risico mag blootstellen. In ieder geval zijn ook dat soort verplichtingen in de meeste gevallen overbodige drang en dwang, alleen is dat meestal niet in het nieuws. Anders hadden mensen er vast wat van gevonden.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 13:25 schreef capricia het volgende:
[..]
Maar ja sommige discussies zijn ook zinloos. Zo kun je overal wel een punt aan lullen:
"Ik vind het oneerlijk dat Oostenrijk een boosterplicht tegen corona invoert."
"Oh ja? In Zambia moeten alle kinderen gevaccineerd zijn tegen [rare tropenziekte] maar daar hoor ik jou nooit over!!!"
No shit.![]()
![]()
Capricia zei letterlijk dat ze het raar vond dat Scrummie hier (vaccinatieplicht voor Covid) wel een probleem mee heeft, maar het blijkbaar wel oké vond dat er vaccinatie plichten zijn voor andere ziektes.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 13:28 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het argument is dan ook niet dat een vaccinatieplicht ingevoerd moet worden, omdat dit ook voor andere ziekten geldt. Het argument is dat een vaccinatieplicht evident niet per definitie onbespreekbaar is, getuige de voorbeelden die @:capricia noemt.
Daar reageerde ik op.![]()
Het simpele feit dat geen enkel land ervoor gekozen heeft de boel op z'n beloop te laten (er zijn er die het geprobeerd hebben, maar die kwamen er gauw van terug) doet mij vermoeden dat het gerechtvaardigd was om de balans uit te laten slaan richting het voorkomen van een acute zorgdruk, inderdaad. Vanwege de (in)directe schade die een ineenstorting van de zorg met zich meebrengt.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 13:26 schreef nostra het volgende:
[..]
"Niet te vergelijken, want acute zorgdruk".
Tenzij je van mening bent dat vrijwel ieder land ter wereld dezelfde fout heeft gemaakt, dat kan natuurlijk. Ik acht dat onwaarschijnlijk.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Ja klopt inderdaad. Ik hoorde laatst dat een 50-plusser bij mij in de buurt zich niet laat vaccineren. Ik ga daar met mijn ongevaccineerde jongere vrienden direct heen om een bloemetje te brengen en een schouderklopje te geven. Want zo staan wij er namelijk allemaal in. Wij zijn namelijk 'de' ongevaccineerden, er zijn geen nuances, alles is zwart of wit.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 13:27 schreef Wantie het volgende:
[..]
Tja, die staan te juichen bij de 50+ die vanwege de desinformatie etc verspreid door de 50- zich niet laten vaccineren en vervolgens voor een te hoge druk op de zorg zorgen...![]()
Dinsdagavond theater, vandaag positief getest. Koekoek
Morgen naar de GGD om hopelijk een herstelbewijs![]()
![]()
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Gewoon gaan, merkt toch niemand.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 13:33 schreef Piles het volgende:
Dinsdagavond theater, vandaag positief getest. Koekoek![]()
Je gaat ervan uit dat je daar besmet bent?quote:Op vrijdag 4 februari 2022 13:33 schreef Piles het volgende:
Morgen naar de GGD om hopelijk een herstelbewijs
O, je kunt ook aanstaande dinsdag bedoelen...geen idee eigenlijk.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
![]()
Fijn dat je als ongevaccineerde wel buiten nog een bloemetje mag leggen.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 13:32 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Ja klopt inderdaad. Ik hoorde laatst dat een 50-plusser bij mij in de buurt zich niet laat vaccineren. Ik ga daar met mijn ongevaccineerde jongere vrienden direct heen om een bloemetje te brengen en een schouderklopje te geven. Want zo staan wij er namelijk allemaal in. Wij zijn namelijk 'de' ongevaccineerden, er zijn geen nuances, alles is zwart of wit.![]()
Hopelijk geen symptomen verder!quote:Op vrijdag 4 februari 2022 13:33 schreef Piles het volgende:
Morgen naar de GGD om hopelijk een herstelbewijs
Veel plezier met je herstelbewijs![]()
![]()
Aangezien ik al maanden thuiswerk, en verder amper ergens (lang) kom, jaquote:Op vrijdag 4 februari 2022 13:33 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je gaat ervan uit dat je daar besmet bent?![]()
![]()
Scrummie mag prima een probleem hebben met de vaccinatieplicht in Oostenrijk. Want daar ging het over.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 13:31 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Capricia zei letterlijk dat ze het raar vond dat Scrummie hier (vaccinatieplicht voor Covid) wel een probleem mee heeft, maar het blijkbaar wel oké vond dat er vaccinatie plichten zijn voor andere ziektes.
Daar reageerde ik op.
Ik geef echter aan dat vaccinatieplicht in veel normale landen al heel wat langer bestaat.
That's all."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Ben ik het met je eens. Zeker in februari/maart en najaar 2020 toen er nog geen vaccinaties waren.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 13:31 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het simpele feit dat geen enkel land ervoor gekozen heeft de boel op z'n beloop te laten (er zijn er die het geprobeerd hebben, maar die kwamen er gauw van terug) doet mij vermoeden dat het gerechtvaardigd was om de balans uit te laten slaan richting het voorkomen van een acute zorgdruk, inderdaad. Ook vanwege de (in)directe schade die een ineenstorting van de zorg met zich meebrengt.
Tenzij je van mening bent dat vrijwel ieder land ter wereld dezelfde fout heeft gemaakt, dat kan natuurlijk. Ik acht dat onwaarschijnlijk.
We zitten nu in een totaal andere fase. Tussen de 80 en 90% gevaccineerd, mensen worden minder ziek, meer mensen hebben het doorgemaakt, meer mensen zijn dus immuun, maar nog doet het kabinet of we in februari/maart 2020 zitten.
Horeca tot 22:00, stadions 1/3 gevuld. Het staat allemaal niet (meer) in verhouding tot de huidige epidemiologische situatie. Verre van zelfs.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Afgelopen dinsdagquote:Op vrijdag 4 februari 2022 13:33 schreef KingRadler het volgende:
[..]
Gewoon gaan, merkt toch niemand.![]()
![]()
OK. Op zich wel bijzonder, toch, want theaters zijn nog steeds niet volledig vol, toch?quote:Op vrijdag 4 februari 2022 13:34 schreef Piles het volgende:
[..]
Aangezien ik al maanden thuiswerk, en verder amper ergens (lang) kom, ja
Wij hadden kaartjes voor een voorstelling volgende week vrijdag, en voor de helft van het publiek (waaronder wij) is het verzet naar aanstaande zondag.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Want alles is dicht, inderdaad.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 13:34 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ben ik het met je eens. Zeker in februari/maart en najaar 2020 toen er nog geen vaccinaties waren.
We zitten nu in een totaal andere fase. Mensen worden minder ziek, meer mensen hebben het doorgemaakt, meer mensen zijn immuun, maar nog doet het kabinet of we in februari/maart 2020 zitten.
Horeca tot 22:00, stadions 1/3 gevuld. Het staat allemaal niet (meer) in verhouding tot de huidige epidemiologische situatie. Verre van zelfs.
Met deze besmettingscijfers hadden we in iedere andere periode dan de huidige een dikke vette lange harde lockdown inclusief avondklok gehad.'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around![]()
Ik zeg toch ook dat we in een totaal andere situatie zitten?quote:Op vrijdag 4 februari 2022 13:36 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Want alles is dicht, inderdaad.
Met deze besmettingscijfers hadden we in iedere andere periode dan de huidige een dikke vette lange harde lockdown inclusief avondklok gehad.
De huidige maatregelen staan gewoon niet in verhouding tot de epidemiologische situatie.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
In maart 2020 nog welquote:Op vrijdag 4 februari 2022 13:34 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ben ik het met je eens. Zeker in februari/maart en najaar 2020 toen er nog geen vaccinaties waren.
We zitten nu in een totaal andere fase. Tussen de 80 en 90% gevaccineerd, mensen worden minder ziek, meer mensen hebben het doorgemaakt, meer mensen zijn dus immuun, maar nog doet het kabinet of we in februari/maart 2020 zitten.
Horeca tot 22:00, stadions 1/3 gevuld. Het staat allemaal niet (meer) in verhouding tot de huidige epidemiologische situatie. Verre van zelfs.![]()
Kom jij nog wel eens buiten?"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Niet februari/maart 2020, want toen zaten we in een intelligentie lockdown en waren horeca en stadions volledig gesloten.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 13:34 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Horeca tot 22:00, stadions 1/3 gevuld. Het staat allemaal niet (meer) in verhouding tot de huidige epidemiologische situatie. Verre van zelfs.
Waarmee ik niet wil zeggen dat ik denk dat er op dit moment meer mogelijk zou zijn, maar er is wel degelijk een groot verschil tussen februari/maart 2020 en nu.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Dus doet het kabinet toch niet alsof we in februari/maart 2020 zitten.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 13:37 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ik zeg toch ook dat we in een totaal andere situatie zitten?
De huidige maatregelen staan gewoon niet in verhouding tot de epidemiologische situatie.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
De zorgen zijn hetzelfde.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 13:38 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dus doet het kabinet toch niet alsof we in februari/maart 2020 zitten.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
weer het gelijk van het OMTquote:Op vrijdag 4 februari 2022 13:34 schreef Piles het volgende:
[..]
Aangezien ik al maanden thuiswerk, en verder amper ergens (lang) kom, ja![]()
Dat is niet ''that's all''. Je impliceerde in deze postquote:Op vrijdag 4 februari 2022 13:34 schreef capricia het volgende:
[..]
Scrummie mag prima een probleem hebben met de vaccinatieplicht in Oostenrijk. Want daar ging het over.
Ik geef echter aan dat vaccinatieplicht in veel normale landen al heel wat langer bestaat.
That's all.dat je het raar vind dat hij nu wel moeite heeft met de vaccinatieplicht, maar dat je hem nooit hoorde bij vorige verplichte vaccinaties.quote:Zoveel landen kennen allang een vaccinatieplicht. Voor minstens 11 prikken. En weet je, dat is gewoon democratisch tot stand gekomen. In Frankrijk, Italië etc.
Als je dat dik gedrukte zinnetje weg had gelaten had je gelijk gehad ja.![]()
quote:
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Niet te vergelijken. In maart 2020 was er helemaal niets bekend, nu zijn we (hopelijk, mits, maar) op weg naar de uitgang. Dat het je niet snel genoeg gaat, is wat anders.quote:'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Het is nog steeds met de handrem erop, terwijl dat in veel sectoren niet hoeft.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 13:40 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Niet te vergelijken. In maart 2020 was er helemaal niets bekend, nu zijn we (hopelijk, mits, maar) op weg naar de uitgang. Dat het je niet snel genoeg gaat, is wat anders.
Dus het kabinet legt ons vrijheidsbeperkende maatregelen op, terwijl dat in veel situaties niet (meer) nodig is.
Ik vind dat nogal wat.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Grappig.quote:
Was ook allemaal wappie voer en niet waar.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
Meest recente cijfers ziekenhuisopnames icm vaccinaties
Het mag duidelijk zijn dat ruim 60% er nog steeds onnodig ligt.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ik kan er ook niet echt over uit dat er nu pas serieus vanuit de Minister van Onderwijs op die luchtmeters in klas ingezet wordt.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 13:44 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Grappig.
Was ook allemaal wappie voer en niet waar.
Bedoel het belang ervan dat lazen we hier al in 2020...
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Is het nog steedsquote:Op vrijdag 4 februari 2022 13:44 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Grappig.
Was ook allemaal wappie voer en niet waar.![]()
Ja, was met de helft van het publiek. Maar dan zit je nog niet op anderhalve meter. En qua ventilatie was dit ook niet de beste locatiequote:Op vrijdag 4 februari 2022 13:36 schreef miss_sly het volgende:
[..]
OK. Op zich wel bijzonder, toch, want theaters zijn nog steeds niet volledig vol, toch?
Wij hadden kaartjes voor een voorstelling volgende week vrijdag, en voor de helft van het publiek (waaronder wij) is het verzet naar aanstaande zondag.
En met deze besmettelijkheid doe je er niks aan natuurlijk.Idd, dicht die theaters...quote:![]()
We gaan het zienquote:Op vrijdag 4 februari 2022 13:48 schreef Piles het volgende:
[..]
Ja, was met de helft van het publiek. Maar dan zit je nog niet op anderhalve meter. En qua ventilatie was dit ook niet de beste locatie
En met deze besmettelijkheid doe je er niks aan natuurlijk.Benieuwd of wij dan volgende week het haasje zijn.
Zijn we in ieder geval weer eens in het theater geweest
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Dat bepaalde vitaminen invloed hadden is inderdaad wel tegengesproken in eerdere instanties.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 13:44 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Grappig.
Was ook allemaal wappie voer en niet waar.Dit soort reacties heeft niemand wat aan. Geef dan tenminste aan waarom je het bullshit vindt.quote:'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Als er ooit weer een verzwaring van de maatregelen overwogen wordt, zou een vaccinatieplicht (of de slappere variant 2G) het enige moeten zijn wat ze overwegen.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 13:46 schreef _serial_ het volgende:
Meest recente cijfers ziekenhuisopnames icm vaccinaties
[ afbeelding ]
Het mag duidelijk zijn dat ruim 60% er nog steeds onnodig ligt.![]()
Doe 'm ook even per leeftijdsgroep dan. Dan hoef je niet de hele bevolking te verplichtenquote:Op vrijdag 4 februari 2022 13:51 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Als er ooit weer een verzwaring van de maatregelen overwogen wordt, zou een vaccinatieplicht (of de slappere variant 2G) het enige moeten zijn wat ze overwegen.![]()
![]()
Waarheid zal wel in het midden liggen. Het helpt. Geen wondermiddel.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 13:49 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat bepaalde vitaminen invloed hadden is inderdaad wel tegengesproken in eerdere instanties.
[..]
Dit soort reacties heeft niemand wat aan. Geef dan tenminste aan waarom je het bullshit vindt.![]()
Is toch duidelijk als je het onderzoek leest?quote:Op vrijdag 4 februari 2022 13:49 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat bepaalde vitaminen invloed hadden is inderdaad wel tegengesproken in eerdere instanties.
[..]
Dit soort reacties heeft niemand wat aan. Geef dan tenminste aan waarom je het bullshit vindt.
NEW - Israeli peer-reviewed study provides "remarkable data" on vitamin D's effect in fighting COVID.
Het onderzoek toont een correlatie aan maar geen causatie. Tevens stelt de titel in jouw quote dat het effectief zou zijn in het bestrijden van een covid infectie iets wat al helemaal niet onderzocht is.![]()
Stel je zou een vaccinatieplicht invoeren, is het dan juist lastiger of makkelijker om het niet vanaf 18+ maar vanaf 50+ in te voeren? Of maakt het juist niks uit?![]()
Evenstar
![]()
Also known as Kyran or Theoden![]()
Vitamine D heeft gewoon invloed op je immuunsysteem. Dat is vaak genoeg bewezen en onderzocht in allerlei onderzoeken.quote:
Het is, in mijn ogen, onzin om te zeggen dat vitamine D direct invloed heeft op hoe je een COVID-19 besmetting doormaakt. Indirect zal het zeker wel invloed hebben via je immuunsysteem.
Ben zelf jarenlang om de paar weken ziek geweest, zonder een oorzaak te kunnen vinden. Ieder snotneusje van mijn dochter resulteerde in een paar dagen plat op bed liggen. Totdat mijn huisarts op een gegeven moment dacht aan vitamine D tekort. Ik had een flink tekort en sinds dat is opgelost is mijn immuunsysteem echt wel een stuk beter gebleken.
Ja N=1, maar onderzoeken etc. geven zelfde resultaten weer, dus vitamine D zal zeker helpen, maar zal nooit vaccins etc. kunnen vervangen.![]()
Ieder aap kan bedenken dat hoe gezonder je bent, des te beter je lichaam kan vechten tegen virussen. Om één of andere manier lijkt dat echter weinig relevant de laatste twee jaar. Twitter berichten van mensen die trots in de middag hun prikje halen en 's avonds alweer bij de McDrive staan. Sportscholen die gesloten zijn maar coffeshop open. Mensen worden ongezonder en dikker maar het interesseert ze niet... kan toch eventueel een maagverkleining halen. En dan denken dat dit allemaal geen lange termijn problemen gaat veroorzaken. Misschien niet fysiek, maar zeker wel mentaal.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 13:49 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
[..]
Dit soort reacties heeft niemand wat aan. Geef dan tenminste aan waarom je het bullshit vindt.Facts don't care about your feelings![]()
Dat zou nog beter zijn, helaas was de tabel alleen maar uitgesplitst voor <70 en 70+. Maar ik denk dat je de grens wel bij 50 kunt leggen.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 13:51 schreef Piles het volgende:
[..]
Doe 'm ook even per leeftijdsgroep dan. Dan hoef je niet de hele bevolking te verplichten![]()
Klopt. maar dat is niet wat de kop van dit artikel beweertquote:Op vrijdag 4 februari 2022 13:56 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Vitamine D heeft gewoon invloed op je immuunsysteem. Dat is vaak genoeg bewezen en onderzocht in allerlei onderzoeken.Wederom... correlatie vs causatie. Het onderzoek zegt niks over vitamine D als behandeling of zelfs preventief middelquote:Het is, in mijn ogen, onzin om te zeggen dat vitamine D direct invloed heeft op hoe je een COVID-19 besmetting doormaakt. Indirect zal het zeker wel invloed hebben via je immuunsysteem.
Ben zelf jarenlang om de paar weken ziek geweest, zonder een oorzaak te kunnen vinden. Ieder snotneusje van mijn dochter resulteerde in een paar dagen plat op bed liggen. Totdat mijn huisarts op een gegeven moment dacht aan vitamine D tekort. Ik had een flink tekort en sinds dat is opgelost is mijn immuunsysteem echt wel een stuk beter gebleken.
Ja N=1, maar onderzoeken etc. geven zelfde resultaten weer, dus vitamine D zal zeker helpen, maar zal nooit vaccins etc. kunnen vervangen.![]()
Het lijkt me niet echt moeilijker om het puur voor 50+ te verplichten, maar dat ben ik.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 13:56 schreef Questular het volgende:
Stel je zou een vaccinatieplicht invoeren, is het dan juist lastiger of makkelijker om het niet vanaf 18+ maar vanaf 50+ in te voeren? Of maakt het juist niks uit?
Maar het Nederlandse beleid kennende zullen ze sowieso kiezen voor een algemene 18+ verplichting (als verplichte vaccinaties überhaupt ooit bespreekbaar worden uiteraard).![]()
Vanaf 50 zou wel effectiever zijn, denk ik. De nog niet gevaccineerden uit die groep hebben de vaccinatie wel het meeste nodig.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 13:56 schreef Questular het volgende:
Stel je zou een vaccinatieplicht invoeren, is het dan juist lastiger of makkelijker om het niet vanaf 18+ maar vanaf 50+ in te voeren? Of maakt het juist niks uit?
Maar dan gaan we eraan voorbij dat ook in de lagere leeftijdsklasse er denk ik wel winst te behalen valt. Zeker nog de vaccianties, nog buiten de booster.
Maar misschien is 50+ een start? Voor zover een vaccinatieplicht uberhaupt een ding wordt, uiteraard.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Is dit een ultieme poging om een positieve test te scoren?quote:Op vrijdag 4 februari 2022 13:58 schreef Karina het volgende:
Totaal niet handig met zijn tweeën die vlag dragen.![]()
Zal niks uitmaken volgens mij. Leeftijd is gewoon een parameter in hoe je het regeltquote:Op vrijdag 4 februari 2022 13:56 schreef Questular het volgende:
Stel je zou een vaccinatieplicht invoeren, is het dan juist lastiger of makkelijker om het niet vanaf 18+ maar vanaf 50+ in te voeren? Of maakt het juist niks uit?![]()
Zou best kunnen idd!quote:Op vrijdag 4 februari 2022 14:02 schreef Nober het volgende:
[..]
Is dit een ultieme poging om een positieve test te scoren?![]()
Inderdaad.. anders... "discriminatie!!!!"quote:Op vrijdag 4 februari 2022 14:01 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Het lijkt me niet echt moeilijker om het puur voor 50+ te verplichten, maar dat ben ik.
Maar het Nederlandse beleid kennende zullen ze sowieso kiezen voor een algemene 18+ verplichting (als verplichte vaccinaties überhaupt ooit bespreekbaar worden uiteraard).
Maar goed, die plicht zie ik toch nooit gebeuren dus het zal niet ter sprake komen.![]()
Een gevonden correlatie kan belangrijke grond bieden voor verder onderzoek, iets wat ook wordt geopperd in de conclusie. Helemaal in de wetenschap wat de invloed van vitamine D is op ons immuunsysteem. En dit direct afdoen als 'bullshit' slaat nergens op.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 13:55 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Is toch duidelijk als je het onderzoek leest?
NEW - Israeli peer-reviewed study provides "remarkable data" on vitamin D's effect in fighting COVID.
Het onderzoek toont een correlatie aan maar geen causatie. Tevens stelt de titel in jouw quote dat het effectief zou zijn in het bestrijden van een covid infectie iets wat al helemaal niet onderzocht is.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Helemaal als je bedenkt dat mensen met overgewicht moeilijk vitamine D opnemen. Dan onstaat er al gauw een correlatie als het gaat om covid patiënten en vitamine D waardes.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 14:01 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Wederom... correlatie vs causatie. Het onderzoek zegt niks over vitamine D als behandeling of zelfs preventief middel
Neemt niet weg dat je beter dit preventief kunt nemen dan de meeste andere wondermiddelen die we de afgelopen twee jaar de revue hebben zien passeren
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.![]()
![]()
Ik kwam deze mevrouw weer eens tegen. Om het hoefijzermodel er nog maar eens bij te halen. Het radicaliseert aan beide kanten.zie email 27 oktober![]()
Je snapt het punt niet...quote:Op vrijdag 4 februari 2022 14:14 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Een gevonden correlatie kan belangrijke grond bieden voor verder onderzoek, iets wat ook wordt geopperd in de conclusie. Helemaal in de wetenschap wat de invloed van vitamine D is op ons immuunsysteem. En dit direct afdoen als 'bullshit' slaat nergens op.
Disclose.tv en Timesofisrael suggereren dat vitamine D een preventief middel is (Israeli study offers strongest proof yet of vitamin D’s power to fight COVID) dat is dus bullshit en blijkt ook nergens uit het onderzoek![]()
De geen bier na 20u regel viel niet overal even lekkerquote:Vader en zoon vechten in de supermarkt, omdat ze geen bier mogen kopen
Op vrijdagavond 9 april ruim na acht uur komen Frans V. (54) en zijn minderjarige zoon de Jumbo aan de Lage Bothofstraat in Enschede binnen. De hoofden staan op onweer en de eerste de beste kassamedewerker krijgt een harde vuistslag in het gezicht.
Beveiligingscamera’s in de supermarkt legden de explosie van geweld die volgde op de klap vast. Een vrouw stond verstijfd van schrik achter haar winkelwagen terwijl er om haar heen van alles door de lucht vloog. De aanleiding voor dit alles was drank. Maar dan niet een teveel aan, maar juist een gebrek aan alcohol. Want de Enschedese vader en zoon kwamen hardhandig verhaal halen in de super, omdat ze vanwege de coronamaatregelen na acht uur in de avond geen ‘spraakwater’ meer mochten kopen.
De minderjarige zoon was de eerste die na een stevige discussie met lege handen naar huis was afgedropen. Een klein halfuur later kon vader Frans onverrichter zake naar huis. Hij wilde het weekend vieren met een pilsje, maar hij kreeg evenmin bier mee.
Blonde medewerker
Toen vader Frans gefrustreerd thuiskwam en van zijn zoon hoorde dat deze woorden had gehad met een blonde medewerker, toen sloeg de vlam in de pan en ging het tweetal terug naar de Jumbo. Nadat de medewerker een klap had gekregen sloopten vader en zoon een coronascherm en gooien dat tegen hem aan. Ook een pinautomaat werd losgerukt en naar die medewerker gesmeten. En dat kwam zo hard aan dat die met stoel en al achterover viel.
Jammer
Vader Frans V. verschijnt vrijdagmorgen niet op de rechtszaak in Almelo. Jammer, aldus politierechter Dennis van den Berg. Want hij wilde graag horen hoe de Enschedeër nu terugkijkt op de geweldsexplosie. Bij de politie schrok vader V. zich een hoedje bij het zien van de beelden, zo blijkt uit het dossier. ‘Ik heb geen idee wat me bezielde’, reageerde hij. ‘Geen idee wat mijn zoon deed.’
De vader van de aangevallen medewerker is wel present. Hij zegt dat zijn minderjarige zoon flink wat pijn had door het geweld en meldt dat zijn kind het nog altijd lastig vindt om in de avonduren te werken in de supermarkt. Hij vraagt een schadevergoeding van 750 euro.
Werkstraf
Rechter van den Berg vindt wat er gebeurde ‘heel naar’ en veroordeelt vader V. tot een werkstraf van 100 uur. Ook legt hij een voorwaardelijke celstraf van één week op. Ook moet de man de supermarktmedewerker een schadevergoeding van 250 euro betalen. De zoon van V. moet zich begin maart verantwoorden voor de kinderrechter. Zijn zaak wordt achter gesloten deuren behandeld, omdat hij minderjarig is.
@trein2000 was jij dit?VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Hoe komt ze er bij dat het covid zou zijn? Ik zie hme niet helemaalquote:Op vrijdag 4 februari 2022 14:16 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Ik kwam deze mevrouw weer eens tegen. Om het hoefijzermodel er nog maar eens bij te halen. Het radicaliseert aan beide kanten.![]()
Je zou die kassa medewerker maar zijn.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 14:18 schreef Caland het volgende:
[..]
De geen bier na 20u regel viel niet overal even lekker
@:trein2000 was jij dit?
Opsluiten dat soort lui. Werk straf![]()
![]()
Dat herstel bewijs gaat pas gelden 11 dagen na de GGD test.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 13:33 schreef Piles het volgende:
Morgen naar de GGD om hopelijk een herstelbewijsNeem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet.![]()
Ik denk wel dat je bij een plicht voor 50- ernstig in de knoei komt bij de proportionaliteit.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 13:56 schreef Questular het volgende:
Stel je zou een vaccinatieplicht invoeren, is het dan juist lastiger of makkelijker om het niet vanaf 18+ maar vanaf 50+ in te voeren? Of maakt het juist niks uit?Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Eerder @leolinedancequote:Op vrijdag 4 februari 2022 14:18 schreef Caland het volgende:
[..]
@:trein2000 was jij dit?![]()
![]()
Ik denk niet dat de rechter dat gaat afschieten, je zit in de sfeer van de margin of appreciation. Anders gezegd, de staat heeft een bepaalde vrijheid bij de interpretatie van het EVRM (waarvan we ook nog eens weten dat het EHRM niet zo’n probleem heeft met een vaccinatieplicht). Dan zou het in het parlement moeten gebeuren, maar daar is überhaupt nog geen meerderheid in zicht.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 14:25 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik denk wel dat je bij een plicht voor 50- ernstig in de knoei komt bij de proportionaliteit.
Overigens ligt het er ook maar net aan hoe je die proportionaliteit inkleurt. Als je inzoomt op het individuele risico heb je inderdaad best een punt. Maar als je het uitzoomt en je zegt ‘door massaal te vaccineren brengen we collectieve risico naar beneden zodat we de ziekenhuizen zo min mogelijk belasten.’ Dan heb je een heel ander verhaal.zie email 27 oktober![]()
Kreeg overigens een paar uur geleden een melding dat ik afgelopen zondag 'in contact ben geweest'. Niemand heeft mij wat verteld, dus dan blijven er twee mogelijkheden over: de lunch in de horeca, de trein, of de bioscoop. De trein lijkt me onwaarschijnlijk, want die was superrustig. En in die andere gevallen kan het ook niet meer dan een toevalstreffer zijn, ik begrijp dat je binnen een straal van tien meter nog een melding krijgt. En met deze aantallen is de kans statistisch gezien best groot dat bv. iemand in de bioscoopzaal positief test en zo'n melding eruit gooit.
Wel grappig, pas de tweede keer dat die melder afgaat.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Waarom eigenlijk niet? Zijn er veel mensen met Omikron op de IC, ongevaccineerd? Is dat bekend?quote:Op vrijdag 4 februari 2022 13:22 schreef capricia het volgende:
[..]
Omikron ziet er niet zo onschuldig uit voor ongevaccineerden.
De ongevaccineerden die ik ken en de laatste weken Omikron hebben gehad (stuk of 15) hadden er net zo weinig last van als degenen met vaccin.![]()
Een meter of 6 door de muur gaat ook heb ik inmiddels ondervonden.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 14:30 schreef DireStraits7 het volgende:
Kreeg overigens een paar uur geleden een melding dat ik afgelopen zondag 'in contact ben geweest'. Niemand heeft mij wat verteld, dus dan blijven er twee mogelijkheden over: de lunch in de horeca, de trein, of de bioscoop. De trein lijkt me onwaarschijnlijk, want die was superrustig. En in die andere gevallen kan het ook niet meer dan een toevalstreffer zijn, ik begrijp dat je binnen een straal van tien meter nog een melding krijgt. En met deze aantallen is de kans statistisch gezien best groot dat bv. iemand in de bioscoopzaal positief test en zo'n melding eruit gooit.
Wel grappig, pas de tweede keer dat die melder afgaat.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life![]()
oja, die app heb ik ook nog.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 14:30 schreef DireStraits7 het volgende:
Wel grappig, pas de tweede keer dat die melder afgaat.![]()
Minderjarigen mogen toch sowieso geen alcohol kopen ongeacht de tijd van de dag?quote:Op vrijdag 4 februari 2022 14:18 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik heb het niet zozeer over de juridische proportionaliteit. Uiteindelijk heb je ook te maken met een politieke afweging.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 14:29 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat de rechter dat gaat afschieten, je zit in de sfeer van de margin of appreciation. Anders gezegd, de staat heeft een bepaalde vrijheid bij de interpretatie van het EVRM (waarvan we ook nog eens weten dat het EHRM niet zo’n probleem heeft met een vaccinatieplicht). Dan zou het in het parlement moeten gebeuren, maar daar is überhaupt nog geen meerderheid in zicht.
Overigens ligt het er ook maar net aan hoe je die proportionaliteit inkleurt. Als je inzoomt op het individuele risico heb je inderdaad best een punt. Maar als je het uitzoomt en je zegt ‘door massaal te vaccineren brengen we collectieve risico naar beneden zodat we de ziekenhuizen zo min mogelijk belasten.’ Dan heb je een heel ander verhaal.
Hoewel ik me nu je dit zo zegt wel serieus afvraag of een rechter een vaccinatieplicht voor bv. twintigers proportioneel zal achten.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
In een artikel over Enschede meermaals "explosie" als beeldspraak gebruiken. Zeer ongevoelig, tijd om De Gelderlander te #CANCELENquote:Op vrijdag 4 februari 2022 14:18 schreef Caland het volgende:
[..]
Jij kent 15+ ongevaccineerden?quote:Op vrijdag 4 februari 2022 14:31 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Waarom eigenlijk niet? Zijn er veel mensen met Omikron op de IC, ongevaccineerd? Is dat bekend?
De ongevaccineerden die ik ken en de laatste weken Omikron hebben gehad (stuk of 15) hadden er net zo weinig last van als degenen met vaccin.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Misschien wel daardoor juist...? Dus te lang voorzichtig geweest en daardoor heel vatbaar nu. Of zeg ik nou weer iets heel raars.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 13:34 schreef Piles het volgende:
[..]
Aangezien ik al maanden thuiswerk, en verder amper ergens (lang) kom, ja![]()
Het idee vind ik nog wel goed, de uitvoering minder. Vanwege al het privacygeneuzel krijg je niet eens te zien waar het was en/of om welke tijd.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 14:32 schreef OProg het volgende:
[..]
Een meter of 6 door de muur gaat ook heb ik inmiddels ondervonden.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Eigenlijk is dat laatste ook niet zo relevant toch?quote:Op vrijdag 4 februari 2022 14:34 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het idee vind ik nog wel goed, de uitvoering minder. Vanwege al het privacygeneuzel krijg je niet eens te zien waar het was en/of om welke tijd.![]()
Klopt, maar daar komt op een bepaald moment ook een omslagpunt voor. En daarbij kan je zelfs al schakelen in de definitie van acute zorgdruk.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 13:31 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het simpele feit dat geen enkel land ervoor gekozen heeft de boel op z'n beloop te laten (er zijn er die het geprobeerd hebben, maar die kwamen er gauw van terug) doet mij vermoeden dat het gerechtvaardigd was om de balans uit te laten slaan richting het voorkomen van een acute zorgdruk, inderdaad. Vanwege de (in)directe schade die een ineenstorting van de zorg met zich meebrengt.
Tenzij je van mening bent dat vrijwel ieder land ter wereld dezelfde fout heeft gemaakt, dat kan natuurlijk. Ik acht dat onwaarschijnlijk.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Dat zijn alleen wel voorbeelden die niet te vergelijken zijn op juist de kernoverwegingen die in die gevallen gemaakt zijn om een plicht door te voeren.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 13:28 schreef DireStraits7 het volgende:
Het argument is dat een vaccinatieplicht evident niet per definitie onbespreekbaar is, getuige de voorbeelden die @capricia noemt.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Vraag me af of het zo werkt. Mijn oom is ook alleen en komt dus niet zoveel onder de mensen en hij heeft de laatste 20 jaar geen griep of iets in die richting gehad. Toen ik iedere dag met de trein naar m'n werk ging had ik bijna ieder jaar wel dat ik een paar dagen koorts had en ziek was. Wie is er gezonder??quote:Op vrijdag 4 februari 2022 14:34 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Misschien wel daardoor juist...? Dus te lang voorzichtig geweest en daardoor heel vatbaar nu. Of zeg ik nou weer iets heel raars.Ik ook wel. Zat er een tijdje geleden nog met 8 aan één tafel... leeftijden tussen de 20 en 60. Boven de 60 ken ik niet zoveel ongevaccineerden.... zo uit m'n hoofd 3 stuks.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 14:34 schreef speknek het volgende:
[..]
Jij kent 15+ ongevaccineerden?
[ afbeelding ]Facts don't care about your feelings![]()
Nou, gezien de imperfectie van het systeem vind ik het wel waardevol om te weten of het iemand is geweest bij bv. bij een drukke verjaardag thuis, of een willekeurige passant aan de andere kant van een treincoupé.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 14:36 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Eigenlijk is dat laatste ook niet zo relevant toch?Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Nogmaals, hoefijzermodel. Beide uitersten houden zich bezig met kansloze rechtszaken op basis van wappie-informatie en blijkbaar zijn we nu ook de brug over dat artsen ronduit liegen over diagnoses. Dit is geen haar beter dan de 1.0 wappies.quote:
[ Bericht 18% gewijzigd door capricia op 04-02-2022 15:07:34 ]zie email 27 oktober![]()
Maar dan loop je wel het reële risico dat de identiteit te herleiden valt…quote:Op vrijdag 4 februari 2022 14:39 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Nou, gezien de imperfectie van het systeem vind ik het wel waardevol om te weten of het iemand is geweest bij bv. bij een drukke verjaardag thuis, of een willekeurige passant aan de andere kant van een treincoupé.zie email 27 oktober![]()
Om zelf het risico in te schatten? Meh, misschien.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 14:39 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Nou, gezien de imperfectie van het systeem vind ik het wel waardevol om te weten of het iemand is geweest bij bv. bij een drukke verjaardag thuis, of een willekeurige passant aan de andere kant van een treincoupé.
Het idee blijft verder hetzelfde meen ik; in de gaten houden of je klachten krijgt en indien ja testen. Maar goed, het is inmiddels alweer zo lang geleden dat ik een beetje het hele doel van die app kwijt ben.![]()
Enorme ramp natuurlijk.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 14:40 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar dan loop je wel het reële risico dat de identiteit te herleiden valt…'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
En dat is een probleem, omdat...?quote:Op vrijdag 4 februari 2022 14:40 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar dan loop je wel het reële risico dat de identiteit te herleiden valt…Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Of ze hebben het je niet verteld.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 14:30 schreef DireStraits7 het volgende:
Kreeg overigens een paar uur geleden een melding dat ik afgelopen zondag 'in contact ben geweest'. Niemand heeft mij wat verteld, dus dan blijven er twee mogelijkheden over: d![]()
Omdat medische informatie met een vrij goede reden niet openbaar is.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 14:42 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
En dat is een probleem, omdat...?Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
15 die onlangs corona hadden. Ik ken er veel meer zelfs! Ik ga echt met het laagste van het laagste van de bevolking om.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 14:34 schreef speknek het volgende:
[..]
Jij kent 15+ ongevaccineerden?
[ afbeelding ]![]()
Snap ik, alleen de mate waarin ik risico's ga mijden is toch wel afhankelijk van de kans waarmee ik in kan schatten of het een reële waarschuwing of, zoals ik nu vermoed, loos alarm.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 14:41 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Om zelf het risico in te schatten? Meh, misschien.
Het idee blijft verder hetzelfde meen ik; in de gaten houden of je klachten krijgt en indien ja testen. Maar goed, het is inmiddels alweer zo lang geleden dat ik een beetje het hele doel van die app kwijt ben.
Sowieso zou ik conform de regels helemaal niets hoeven te doen, ongeacht wie er besmet is. Maar als iemand met wie ik samenwoon positief test ga ik echt wel wat minder risico nemen dan als het random bioscoopbezoeker is 10 meter verderop. Ondanks dat ik technisch gezien hetzelfde zou moeten doen.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
"Kan niet, mag niet".quote:Op vrijdag 4 februari 2022 14:43 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Omdat medische informatie met een vrij goede reden niet openbaar is.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Want in een pandemie is de gezondheid van anderen inderdaad ondergeschikt aan het recht om geheim te mogen houden of je positief getest bent.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 14:43 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Omdat medische informatie met een vrij goede reden niet openbaar is.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Dat is correct.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 14:46 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Want in een pandemie is de gezondheid van anderen inderdaad ondergeschikt aan het recht om geheim te mogen houden of je positief getest bent.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
We schieten echt door met dat AVG-gezeik.quote:
Helemaal aangezien er letterlijk niemand op tegen kan zijn om netjes te vertellen dat je positief getest bent als je in de buurt van iemand geweest ben. Daarnaast staat er ook niet in de app 'Henk is besmet', maar er is een theoretische kans dat iemand af zou kunnen leiden wie het mogelijkerwijs geweest is. En dan nog niet eens rekening houdend met het feit dat in > 99% van de gevallen links- of rechtsom sowieso wel bekend wordt wie er positief getest is als het een bekende is.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Maar het huidige systeem houdt toch al rekening met de gezondheid van anderen? Maar dan wel op een manier dat er wel sprake is van enige vorm van privacy. Niet meer dan normaal lijkt me.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 14:46 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Want in een pandemie is de gezondheid van anderen inderdaad ondergeschikt aan het recht om geheim te mogen houden of je positief getest bent.![]()
Want de identiteit is een noodzakelijk gegeven om in quarantaine te gaan?quote:Op vrijdag 4 februari 2022 14:46 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Want in een pandemie is de gezondheid van anderen inderdaad ondergeschikt aan het recht om geheim te mogen houden of je positief getest bent.zie email 27 oktober![]()
Ik hoef de identiteit ook helemaal niet.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 14:49 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Want de identiteit is een noodzakelijk gegeven om in quarantaine te gaan?
In onze doorgeschoten drong om coute que coute te willen voorkomen dat niet te achterhalen is wie de bron is (ondanks dat de bron 99% van de keren gewoon bekend wordt wanneer deze ertoe doet), bewerkstelligt de app precies het tegenovergestelde. Namelijk dat men het niet meer serieus neemt, want je kunt niet inschatten of het daadwerkelijk een serieuze melding is.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Als Henk een beetje sociaal is, dan vertelt hij het zelf. En dat is dan ook precies het idee van privacywetgeving: dat je zelf degene bent die bepaalt wat er met jouw informatie gebeurt.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 14:48 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
We schieten echt door met dat AVG-gezeik.
Helemaal aangezien er letterlijk niemand op tegen kan zijn om netjes te vertellen dat je positief getest bent als je in de buurt van iemand geweest ben. Daarnaast staat er ook niet in de app 'Henk is besmet', maar er is een theoretische kans dat iemand af zou kunnen leiden wie het mogelijkerwijs geweest is. En dan nog niet eens rekening houdend met het feit dat in > 99% van de gevallen links- of rechtsom sowieso wel bekend wordt wie er positief getest is als het een bekende is.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
![]()
Het is wachten op de eerste coronavariant met dreadlocksVBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Behalve dat het hele idee van deze app is dat je ook langdurig(er) contact met onbekende mensen opspoort.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 14:51 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als Henk een beetje sociaal is, dan vertelt hij het zelf. En dat is dan ook precies het idee van privacywetgeving: dat je zelf degene bent die bepaalt wat er met jouw informatie gebeurt.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Primaquote:Op vrijdag 4 februari 2022 14:24 schreef Walterwhite64 het volgende:
[..]
Dat herstel bewijs gaat pas gelden 11 dagen na de GGD test.Dan zijn mn 2 vaccinaties nog niet verlopen
![]()
![]()
Al besproken.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 14:52 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]
Het is wachten op de eerste coronavariant met dreadlocks[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]![]()
Hoe is precies jouw gezondheid in het geding als je die informatie niet krijgt?quote:Op vrijdag 4 februari 2022 14:46 schreef DireStraits7 het volgende:
Want in een pandemie is de gezondheid van anderen inderdaad ondergeschikt aan het recht om geheim te mogen houden of je positief getest bent.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Ik neem aan dat je zelf kunt invullen hoe de gezondheid van mensen in het geding kan komen als men verzwijgt dat ze positief getest zijn.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 14:55 schreef nostra het volgende:
[..]
Hoe is precies jouw gezondheid in het geding als je die informatie niet krijgt?Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Kom met je eigen review dan.quote:'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Nu moet je er niet iets anders bijhalen. Jij wil weten of het op een drukke verjaardag of in een verlaten treincoupé is gebeurd. Dat weten brengt jouw gezondheid niet in het geding, je vindt het alleen voor jezelf prettiger om te weten om een risico-inschatting te kunnen maken. En dat is inderdaad totaal ondergeschikt aan privacy.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 14:58 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je zelf kunt invullen hoe de gezondheid van mensen in het geding kan komen als men verzwijgt dat ze positief getest zijn.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Maar dat was het punt niet, het ging erover dat die app niet toont bij wie je in de omgeving bent geweest - ook niet indirect. Mensen die van plan zijn te verzwijgen dat ze positief zijn installeren die hele app niet.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 14:58 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je zelf kunt invullen hoe de gezondheid van mensen in het geding kan komen als men verzwijgt dat ze positief getest zijn.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Krijg je er van als je wetenschappers hebt die geen enkele kennis willen vergaren buiten om hun bubbel.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 13:46 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik kan er ook niet echt over uit dat er nu pas serieus vanuit de Minister van Onderwijs op die luchtmeters in klas ingezet wordt.
Bedoel het belang ervan dat lazen we hier al in 2020...'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Leuk, maar dat was niet de opmerking.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 15:00 schreef nostra het volgende:
[..]
Nu moet je er niet iets anders bijhalen. Jij wil weten of het op een drukke verjaardag of in een verlaten treincoupé is gebeurd. Dat weten brengt jouw gezondheid niet in het geding, je vindt het alleen voor jezelf prettiger om te weten om een risico-inschatting te kunnen maken. En dat is inderdaad totaal ondergeschikt aan privacy.
De opmerking van Janneke was dat medische gegevens met een reden geheim zijn. Dat staat los van mijn situatie.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Wat natuurlijk wel is, is dat bepaalde vitamines en levensstijlen je natuurlijke afweer gewoon sterk maken. 'an apple a day .... ', '2 ons groente per dag' komt natuurlijk wel ergens vandaan.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 13:56 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Vitamine D heeft gewoon invloed op je immuunsysteem. Dat is vaak genoeg bewezen en onderzocht in allerlei onderzoeken.
Het is, in mijn ogen, onzin om te zeggen dat vitamine D direct invloed heeft op hoe je een COVID-19 besmetting doormaakt. Indirect zal het zeker wel invloed hebben via je immuunsysteem.
Ja N=1, maar onderzoeken etc. geven zelfde resultaten weer, dus vitamine D zal zeker helpen, maar zal nooit vaccins etc. kunnen vervangen.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Ach we kunnen de privacy-safeguards van die app toch wel loslaten voor de mensen die hem nog gebruiken.![]()
![]()
Dat was nou net precies wel de opmerking. Of je moet heel semantisch "medische gegevens" ineens veel breder gaan trekken dan de discussie waar jullie middenin zaten, maar dat wordt wel heel erg gezocht allemaal.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 15:01 schreef DireStraits7 het volgende:
Leuk, maar dat was niet de opmerking.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Evenstar
![]()
Also known as Kyran or Theoden![]()
Absoluut, maar als je al een flink tekort hebt (wat je bijv. ook kan hebben door je "roots") dan kan je blijven etenquote:Op vrijdag 4 februari 2022 15:02 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wat natuurlijk wel is, is dat bepaalde vitamines en levensstijlen je natuurlijke afweer gewoon sterk maken. 'an apple a day .... ', '2 ons groente per dag' komt natuurlijk wel ergens vandaan.![]()
Bij mij blijft het alleen maar op niveau als ik vitamine D blijf slikken, ondanks dat ik echt wel gezond eet
Maar goed, zoals ik al zei, het is echt iets waar te weinig aandacht voor is en iets waar nog heel veel winst te behalen is.![]()
![]()
met een biertje in de hand
![]()
Mondkapje even
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Dan kun je het dus net zo goed open gooien. Zo kun je er ook naar kijken.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 15:00 schreef Janneke141 het volgende:
Mensen die van plan zijn te verzwijgen dat ze positief zijn installeren die hele app niet.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Als je vindt dat "medische informatie met een vrij goede reden niet openbaar is" vind je ook dat je een positieve test moet mogen verzwijgen, want medische informatie. Daar ben ik het niet mee eens, omdat het verzwijgen hiervan ook anderen direct kan schaden in hun gezondheid. Anders dan bv. een werkgever die niet mag weten wat voor ziektes iemand onder de leden heeft (--> medische discriminatie).quote:Op vrijdag 4 februari 2022 15:04 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat was nou net precies wel de opmerking. Of je moet heel semantisch "medische gegevens" ineens veel breder gaan trekken dan de discussie waar jullie middenin zaten, maar dat wordt wel heel erg gezocht allemaal.
Het heeft weinig zin om over een specifieke situatie te bakkeleien als je op een groter niveau het al niet eens kan worden. Ter vergelijking: het heeft weinig zin te discussiëren over de vraag of de kroeg om 21 of 22 uur dicht moet als je vindt dat er überhaupt geen maatregelen meer moeten zijn.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Heb zelf een vitamine D tekort en eet haast nooit fruit.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 15:02 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wat natuurlijk wel is, is dat bepaalde vitamines en levensstijlen je natuurlijke afweer gewoon sterk maken. 'an apple a day .... ', '2 ons groente per dag' komt natuurlijk wel ergens vandaan.
Ziek dat ik me toch ben telkens
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Waren trouwens wel mooie tijden toen die app er net kwam. Toen nog heel verhitte discussies over of die verplicht moest worden. Wel een vervelende bureaucratische reflex in Nederland. We hebben een dingetje -> Moet het verplicht worden?![]()
Ongelukkig en ziek.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 15:09 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Heb zelf een vitamine D tekort en eet haast nooit fruit.
Ziek dat ik me toch ben telkens'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Klappen voor de zorgquote:Op vrijdag 4 februari 2022 15:05 schreef _serial_ het volgende:
met een biertje in de hand
![]()
Mondkapje even
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Maar links- of rechtsom, denk dat je voor de zekerheid nou wel beter in quarantaine kunt gaan.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 14:52 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Behalve dat het hele idee van deze app is dat je ook langdurig(er) contact met onbekende mensen opspoort.![]()
Moet je nagaan hoe gezond je was als je het wel deedquote:Op vrijdag 4 februari 2022 15:09 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Heb zelf een vitamine D tekort en eet haast nooit fruit.
Ziek dat ik me toch ben telkens![]()
![]()
Dan is iemand dit blijkbaar vergeten door te geven aan mijn lichaam en mijn geestquote:
![]()
![]()
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
Maatschappij gijzelaars die de zorg geselen?quote:Op vrijdag 4 februari 2022 15:13 schreef THEFXR het volgende:
[..]
begint wel oud te worden "zweepslagen voor de zorg"?![]()
Laatste update: 04-02-2022 - 15:16
Totaal aantal besmettingen: 72162
Gemeentes met +5 besmettingen:
2902 Amsterdam
2891 's-Gravenhage
2658 Utrecht
1570 Tilburg
1295 Rotterdam
1254 Arnhem
1126 Amersfoort
1060 's-Hertogenbosch
1048 Breda
1040 Zwolle
937 Ede
907 Groningen
846 Deventer
838 Nijmegen
747 Zoetermeer
737 Westland
709 Apeldoorn
663 Eindhoven
662 Dordrecht
644 Oss
582 Haarlem
564 Land van Cuijk
558 Hardenberg
523 Veenendaal
518 HaarlemmermeerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er:
2 gemeentes met 0 besmettingen
1 gemeentes met 1 besmettingen
1 gemeentes met 2-4 besmettingen
0 gemeentes met 5 besmettingen
Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.wegmetdetestwet.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.wegmetdetestwet.nl/total.php![]()
2 woorden, 9 letters:quote:
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic![]()
Omdat in landen met een beetje normale registratie en een lagere vaccinatiegraad, zoals bijv de VS, Omikron dodelijker in aantallen lijkt te zijn dan Delta.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 14:31 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Waarom eigenlijk niet? Zijn er veel mensen met Omikron op de IC, ongevaccineerd? Is dat bekend?
De ongevaccineerden die ik ken en de laatste weken Omikron hebben gehad (stuk of 15) hadden er net zo weinig last van als degenen met vaccin.
Voor de ongevaccineerden dan hè.
https://www.weforum.org/a(...)death-toll-severity/
Wij hebben gelukkig een hogere vaccinatiegraad. En dat helpt gelukkig goed, vaccineren."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Gefeliciteerd, aangenomen bij rivm.quote:'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
60,6%![]()
Gister zat ik ook al goedquote:Op vrijdag 4 februari 2022 15:16 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Gefeliciteerd, aangenomen bij rivm.Ik durf morgen wel te stellen: tussen 60k en 100k. Mijn model is zelflerend maar ik moet nu de onzekerheid van de storingen meenemen.
![]()
Op naar de 100%quote:Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto![]()
Kan aan mij liggen, maar ik snap niet welk punt je nou probeert te maken.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 15:07 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Als je vindt dat "medische informatie met een vrij goede reden niet openbaar is" vind je ook dat je een positieve test moet mogen verzwijgen, want medische informatie.
Ik vind het zelf inderdaad logisch dat medische informatie niet openbaar gemaakt moet worden. Maar hoezo betekent dat dan meteen dat je het ook oké moet vinden als iemand een positieve test verzwijgt?
Als je een melding krijgt is het toch helemaal niet relevant om te weten van wie je het hebt gekregen? Je krijgt te zien dat je in contact ben geweest met iemand. Dat is hoe er op jouw gezondheid gelet wordt.
En inderdaad wat er al gezegd werd; als mensen een positieve test willen verzwijgen gebruiken ze de app waarschijnlijk sowieso niet.![]()
Niet dat deze cijfers iets zeggen natuurlijk.[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
Benieuwd hoeveel de achterstand vandaag weer is opgelopenOp maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
_____
Het lukt momenteel niet om het hoog aantal meldingen wat binnenkomt vanuit de teststraten te verwerken in het systeem van de GGD. De cijfers betreffen daarom in totaal over de afgelopen 18 dagen een onderrapportage van circa 124000 meldingen.
Hoge omloopsnelheid in de ziekenhuizen.quote:
Veel opnames, maar ook veel vertrekkers.
Voor de rest:enquote:
STADIONS, NACHTCLUBS AUFMACHEN!'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Pff schiet ook niet echt op zo.
Of aan de andere kant, hoe kan het dat we op deze aantallen blijven hangen ondanks alle versoepelingen?![]()
_____
Weer +11.000 achterstand dus
_____
Eigenlijk zou een negatieve test van je eigen risico af moeten gaan.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 15:18 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Vind ik eigenlijk nog laag. Betekent dat er minimaal 49,4 % van de testen onnodig was.![]()
Veel mensen met een snotneus door de koude wind de afgelopen dagen. Ik in ieder geval welquote:Op vrijdag 4 februari 2022 15:18 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Vind ik eigenlijk nog laag. Betekent dat er minimaal 49,4 % van de testen onnodig was.
Zeg marino, ga eens aan je werk dan..quote:
1947-2016![]()
quote:Op vrijdag 4 februari 2022 15:19 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dacht Ajax ook tegen Tottenham.![]()
![]()
1947-2016![]()
Ik heb daar een zeer pittige mening over.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 15:18 schreef D_A het volgende:
Het lukt momenteel niet om het hoog aantal meldingen wat binnenkomt vanuit de teststraten te verwerken in het systeem van de GGD. De cijfers betreffen daarom in totaal over de afgelopen 18 dagen een onderrapportage van circa 124000 meldingen.![]()
UPDATE casus set doetnietmeermee=1;
Zo moeilijk hoeft het toch niet te zijn..wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Mmmmm van Mouraquote:Op vrijdag 4 februari 2022 15:19 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dacht Ajax ook tegen Tottenham.![]()
quote:Op vrijdag 4 februari 2022 15:19 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dacht Ajax ook tegen Tottenham.
Ik probeerde het direct breder te trekken, los van die app. Dat is niet overgekomen, dus laat ook maar.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 15:17 schreef AlwaysHappy het volgende:
Kan aan mij liggen, maar ik snap niet welk punt je nou probeert te maken.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Tijd om COR te sluiten dan!quote:Op vrijdag 4 februari 2022 15:21 schreef DonDruiper het volgende:
Beter gewoon stoppen met deze onzin![]()
quote:![]()
Zo hebben we tenminste nog een beetje waar voor ons weggegooide belastinggeld a 10 miljoen euro per dag.![]()
Ah, gelukkig, we kunnen eindelijk weer de schuld geven aan de bible belt.quote:Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Kuipers "voorzitter, ik val in herhaling. Heb al 10x uitgelegd waarom het geen onzin is en we door moeten met strenge maatregelen"quote:Op vrijdag 4 februari 2022 15:21 schreef DonDruiper het volgende:
Beter gewoon stoppen met deze onzin![]()
Lastig te zeggen vanwege de beperkte testcapaciteit. Maar het lijkt er wel op.quote:
Nee hoor, aan de achterstanden die weggewerkt worden. Je kunt zo precies zien waar ze dat aan het doen zijn. En waar nog niet.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 15:24 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ah, gelukkig, we kunnen eindelijk weer de schuld geven aan de bible belt.![]()
Wie was de eerste poster? Die mag het licht uit doen.quote:
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Ze zijn van god los daar.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 15:24 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ah, gelukkig, we kunnen eindelijk weer de schuld geven aan de bible belt.![]()
Lijkt het wel op.quote:
Volgens mij is nu (volgende persconferentie) het moment om alle maatregelen af te schaffen aangebroken.![]()
En dan ga je gelijk testenquote:Op vrijdag 4 februari 2022 15:19 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Veel mensen met een snotneus door de koude wind de afgelopen dagen. Ik in ieder geval wel![]()
Ach, niets verbaast me meer. Op het werk ook mensen die gewoon dagelijks aan het zelftesten slaan.
Benieuwd hoe ze hierop gaan terugkijken in de toekomst.´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Dat bepaal jij niet, dat iemand "af" is. Volkomen terechte opmerking die hij maakt. Het CTB (en de booster) zijn met de huidige stand van zaken niet echt meer nodig. Vooral voor mensen van 50-.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 06:28 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Je bent bang dat je niet ziek genoeg wordt en dus je herstelbewijs mist?
Of omgedraaid: je zou liever flink ziek worden door corona, met alle nare mogelijke gevolgen, in plaats van dat je gewoon even zo'n booster laat zetten?
Jij bent af.![]()
Haha, ja dat vraag ik me ook af. Van die testverslaafden lijken het soms wel.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 15:28 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
En dan ga je gelijk testen![]()
Ach, niets verbaast me meer. Op het werk ook mensen die gewoon dagelijks aan het zelftesten slaan.
Benieuwd hoe ze hierop gaan terugkijken in de toekomst.![]()
Het QR code verloopt effect. Zit je weer onder de pannen tot de zomer met een positieve test.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 15:28 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
En dan ga je gelijk testen![]()
Benieuwd hoe ze hierop gaan terugkijken in de toekomst.![]()
Het is inderdaad heel normaal geworden om te testen bij klachten.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 15:29 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Haha, ja dat vraag ik me ook af. Van die testverslaafden lijken het soms wel.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
@Elanquote:Op vrijdag 4 februari 2022 15:29 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Haha, ja dat vraag ik me ook af. Van die testverslaafden lijken het soms wel.![]()
Vandaag de ene dochter positief getest - de ander negatief. Quarantaine dus.
Wil de positieve gaan chillen bij anderen die ook Covid hebben en/of net hersteld zijn.![]()
De negatieve dochter zegt "toch niet voor niets te hebben getest" en wil haar weekend terug.![]()
Voor de goede orde beide zijn meerderjarig dus lastige discussie.
Zelf ga ik maar nergens meer heen.
Maar de piek is er dus dat is mooi..![]()
![]()
Ben benieuwd hoeveel ellende we mogelijk hadden kunnen voorkomen als we die zelftesten vanaf het begin hadden gehad.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 15:30 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het is inderdaad heel normaal geworden om te testen bij klachten.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Vriend van mij test dagelijks voor negatief testbewijs voor de gym.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 15:29 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Haha, ja dat vraag ik me ook af. Van die testverslaafden lijken het soms wel.
Nog nooit positief ook haha.![]()
quote:Minister praat met nachtclubs over ongenoegen
Minister Adriaansens van Economische Zaken gaat maandag in gesprek met nachtclubeigenaren die op zaterdag 12 februari, tegen de regels in, de deuren willen openen. Ze benadrukt dat het kabinet pas op dinsdag 15 februari besluit of er versoepelingen voor de 'nachthoreca' mogelijk zijn en dat zij de actie dus niet steunt.
"Ik begrijp de frustratie", zegt Adriaansens, "en ik hoop dat we snel tot stappen kunnen komen". Ze wil maandag van de nachtclubeigenaren horen hoe ze "na 15 februari" op een verantwoorde manier open kunnen. "Daar hebben zij ideeën over, en daar ben ik benieuwd naar."
Een aantal nachtclubs heeft zich verenigd onder de noemer 'De nacht staat op'. Ze zijn boos omdat ze in de laatste persconferentie geen enkel perspectief is geboden. De voor volgende week zaterdag geplande actie is ook bedoeld om gehoord te worden, zeiden ze eerder deze week.![]()
Lijkt mij niet problematisch zolang ze maar met de auto gaat. Mag officieel niet, maar goed.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 15:31 schreef Perox het volgende:
Wil de positieve gaan chillen bij anderen die ook Covid hebben en/of net hersteld zijn.
Geboosterd toevallig?quote:De negatieve dochter zegt "toch niet voor niets te hebben getest" en wil haar weekend terug.
Zelf niet geboosterd?quote:Voor de goede orde beide zijn meerderjarig dus lastige discussie.
Maar de piek is er dus dat is mooi..zie email 27 oktober![]()
En die test betalen wij dan ook nog. Paar tientjes p.p. zodat iemand kan gaan sporten.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 15:32 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Vriend van mij test dagelijks voor negatief testbewijs voor de gym.
Nog nooit positief ook haha.
Of schaf het CTB af, of laat mensen zelf betalen voor dit soort onzin.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Gaat over mensen die dagelijks aan het zelftesten zijn geslagen. Dat noem ik verslaafd aan testen.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 15:30 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het is inderdaad heel normaal geworden om te testen bij klachten.![]()
Denk dat er genoeg mensen zijn die er ook voorlopig niet meer vanaf komen.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 15:30 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het is inderdaad heel normaal geworden om te testen bij klachten.
Ach, zoals ik ook al eerder zei kun je beter dat in je neus stoppen
Deze moet wel solidair zijn met de nacht.quote:quote:Adriaansens studeerde in de tachtiger jaren aan de Erasmus Universiteit in Rotterdam. Tijdens haar studie was ze als zangeres actief bij de Hermes House Band. De Rotterdamse studentenfeestband is, onder meer, bekend van de remake van I will survive.![]()
Dat zelf betalen zou wel ingevoerd moeten worden inderdaad. Maar ja, politiek wil geen keuzes maken.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 15:34 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
En die test betalen wij dan ook nog. Paar tientjes p.p. zodat iemand kan gaan sporten.
Of schaf het CTB af, of laat mensen zelf betalen voor dit soort onzin.![]()
quote:'Besmettingspiek in België achter de rug'
De piek wat betreft aantal besmettingen in België is geweest, zegt viroloog Steven van Gucht van Sciensano, het Belgische RIVM. Maar daarmee is de vijfde golf nog niet voorbij, zei hij op het wekelijkse persmoment van het Nationaal Crisiscentrum. "Voorzichtigheid blijft geboden."
Op maandag 24 januari waren er zo'n 76.000 positieve tests. Daarna daalde het aantal besmettingen. Afgelopen week waren het er gemiddeld per dag bijna 32.000. De besmettingen dalen het hardst onder jongeren en hun ouders, de 30-plussers, schrijft De Standaard. Onder ouderen stijgt het aantal besmettingen juist, bij 80-plussers zelfs met zo'n 23 procent.![]()
![]()
![]()
![]()
Wat is er eigenlijk mis mee? Hebben ze toch allebei wel gelijk in dat dat kan?quote:Op vrijdag 4 februari 2022 15:31 schreef Perox het volgende:
Wil de positieve gaan chillen bij anderen die ook Covid hebben en/of net hersteld zijn.![]()
De negatieve dochter zegt "toch niet voor niets te hebben getest" en wil haar weekend terug.![]()
Voor de goede orde beide zijn meerderjarig dus lastige discussie.
Maar de piek is er dus dat is mooi..![]()
Zolang je de GGD regio's kan uittekenen heb je niets aan dagelijkse cijfers.quote:
Lekker ook 66% positief in sommige regio's. Dan weet je gewoon dat het aantal mensen dat niet (kan)testen ook zeer hoog is. Ofterwel we zijn er echt binnen een maand vanaf.![]()
Dat is wat anders ja, volkomen onnodig lijkt me..quote:Op vrijdag 4 februari 2022 15:35 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Gaat over mensen die dagelijks aan het zelftesten zijn geslagen. Dat noem ik verslaafd aan testen.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Gaat inderdaad goed aan de cijfers te zien.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 15:31 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ben benieuwd hoeveel ellende we mogelijk hadden kunnen voorkomen als we die zelftesten vanaf het begin hadden gehad.´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Als het gratis of spotgoedkoop zou zijn zou ik het ook dagelijks doen. Maar ¤3,50 per stuk vind ik nogal duur dus ik doe het alleen als er echt goede aanleiding voor isquote:Op vrijdag 4 februari 2022 15:29 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Haha, ja dat vraag ik me ook af. Van die testverslaafden lijken het soms wel.
Ja gaat nergens over. Gwn afschaffen idd.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 15:34 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
En die test betalen wij dan ook nog. Paar tientjes p.p. zodat iemand kan gaan sporten.
Of schaf het CTB af, of laat mensen zelf betalen voor dit soort onzin.![]()
Als je je keel wilt swabben bij zo'n zelftest, hoe ver en waar kun je dat het beste doen voor optimaal resultaat?quote:Op vrijdag 4 februari 2022 15:35 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Denk dat er genoeg mensen zijn die er ook voorlopig niet meer vanaf komen.
Ach, zoals ik ook al eerder zei kun je beter dat in je neus stoppen![]()
Ben ik fel op tegen. Is wederom een oplossing voor laffe politici. Laat ze verdomme eens keuzes maken, dat burgertje de juiste richting in pesten zonder dat te zeggen heeft inmiddels wel voldoende stuk gemaakt.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 15:36 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dat zelf betalen zou inderdaad wel ingevoerd moeten worden inderdaad. Maar ja, politiek wil geen keuzes maken.zie email 27 oktober![]()
Heb zelf geen booster maar beide dochters wel. Het probleem zit hem er meer in dat er een kloofje zit tussen de opvattingen van mijn vrouw en mij... Ik ben de wappie in huis, hoewel valt ook wel mee, ik vind Omicron te mild om me voor te gaan boosteren, ik bouw liever natuurlijke immuniteit op met Omicron. Die kans krijg ik nou.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 15:33 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Lijkt mij niet problematisch zolang ze maar met de auto gaat. Mag officieel niet, maar goed.
[..]
Geboosterd toevallig?
[..]
Zelf niet geboosterd?
Mijn vrouw zit meer in het kamp van iedereen dwingen een prikkie te halen. "Die mensen moeten niet zo zeuren en gewoon hun burgerplicht doen!"
Heeft al tot menig discussie geleid. Terwijl we over heel veel andere dingen het vaak eigenlijk wel eens zijn!![]()
![]()
Sporten is inderdaad dikke onzin.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 15:34 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Of schaf het CTB af, of laat mensen zelf betalen voor dit soort onzin.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Gezond verstand vs regeln sind regeln.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 15:37 schreef Perox het volgende:
[..]
Heb zelf geen booster maar beide dochters wel. Het probleem zit hem er meer in dat er een kloofje zit tussen de opvattingen van mijn vrouw en mij... Ik ben de wappie in huis, hoewel valt ook wel mee, ik vind Omicron te mild om me voor te gaan boosteren, ik bouw liever natuurlijke immuniteit op met Omicron. Die kans krijg ik nou.
Mijn vrouw zit meer in het kamp van iedereen dwingen een prikkie te halen. "Die mensen moeten niet zo zeuren en gewoon hun burgerplicht doen!"
Heeft al tot menig discussie geleid. Terwijl we over heel veel andere dingen het vaak eigenlijk wel eens zijn!
Dat is hier ook een rode draad:)![]()
Je geboosterde dochter hoeft sowieso niet in quarantainequote:Op vrijdag 4 februari 2022 15:37 schreef Perox het volgende:
[..]
Heb zelf geen booster maar beide dochters wel. Het probleem zit hem er meer in dat er een kloofje zit tussen de opvattingen van mijn vrouw en mij... Ik ben de wappie in huis, hoewel valt ook wel mee, ik vind Omicron te mild om me voor te gaan boosteren, ik bouw liever natuurlijke immuniteit op met Omicron. Die kans krijg ik nou.
Heeft al tot menig discussie geleid. Terwijl we over heel veel andere dingen het vaak eigenlijk wel eens zijn!
zie email 27 oktober![]()
Ja moet kunnen vind ik maar ik heb ook met mijn vrouw te maken dus op 1 lijn zitten is dan lastig. Uiteindelijk beslissen ze nog zelf ook maar stiekem vinden ze het nog wel belangrijk wat wij er van vinden.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 15:36 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Wat is er eigenlijk mis mee? Hebben ze toch allebei wel gelijk in dat dat kan?![]()
![]()
quote:Op vrijdag 4 februari 2022 15:37 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Gaat inderdaad goed aan de cijfers te zien.
Ja maar wat is er mis mee dan? De negatieve dochter is geboosterd, dus hoeft niet in quarantaine. En de positieve gaat bij een paar andere positieven zitten. Wat kan dat voor kwaad als ze er niet alleen heen reist zonder met anderen in aanraking te komen?quote:Op vrijdag 4 februari 2022 15:40 schreef Perox het volgende:
[..]
Ja moet kunnen vind ik maar ik heb ook met mijn vrouw te maken dus op 1 lijn zitten is dan lastig. Uiteindelijk beslissen ze nog zelf ook maar stiekem vinden ze het nog wel belangrijk wat wij er van vinden.![]()
Dat vraag je echt aan de verkeerde. Weet niet eens hoe zo'n test eruit zou moeten zienquote:Op vrijdag 4 februari 2022 15:37 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Als je je keel wilt swabben bij zo'n zelftest, hoe ver en waar kun je dat het beste doen voor optimaal resultaat?
Hoorde toevallig op het werk vandaag dat iemand die positief was getest pas achteraf had gehoord dat je het blijkbaar in de keel (ook?) moest doen.
Wel duidelijk dat de info hierover lekker gaat in elk geval
quote:Betaaldvoetbalclubs zijn klaar met halflege tribunes: stadions moeten voller
Alle clubs uit het betaald voetbal voeren dit weekend actie om hun stadions zo snel mogelijk weer vol te krijgen. Spelers uit de eredivisie en Keuken Kampioen Divisie dragen dit weekend shirts met daarop de tekst 'stadions vol'. Trainers en scheidsrechters dragen een button.
Voetbalclubs mogen sinds vorige week weer publiek toelaten in het stadion, maar van het kabinet mag niet meer dan een derde van de capaciteit worden bezet. Daarnaast moeten toeschouwers anderhalve meter afstand houden, op een stoel zitten en een mondkapje dragen als ze door het stadion lopen.![]()
Velen krijgen het gratis via hun werk. Ook meerdere mensen in mijn omgeving waarbij een teststraat bij het werk is. Of mensen die iedere dag MOETEN, omdat ze essentieel zijn en een uitbraak enorme gevolgen kan hebben voor de continuïteit van het bedrijf.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 15:37 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Als het gratis of spotgoedkoop zou zijn zou ik het ook dagelijks doen. Maar ¤3,50 per stuk vind ik nogal duur dus ik doe het alleen als er echt goede aanleiding voor isCum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Het zou me niks verbazen als we de komende weken ook best grote stijgingen gaan zien bij ouderen. Eerste groep die de booster aangeboden kreeg en we weten dat de werking van de booster vrij snel al weer afneemt. Nu is het Omicron, dus dat gaat waarschijnlijk zorgen voor minder opnames; maar aantal besmettingen en opnames zullen bij 70+ wel weer gaan stijgen komende tijd denk ik. Kunnen ze beter kijken of die groep straks weer een nieuwe booster nodig heeft.quote:![]()
alle gebruiksaanwijzingen zijn achterhaald bij zelftests.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 15:42 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Dat vraag je echt aan de verkeerde. Weet niet eens hoe zo'n test eruit zou moeten zien
Hoorde toevallig op het werk vandaag dat iemand die positief was getest pas achteraf had gehoord dat je het blijkbaar in de keel (ook?) moest doen.
Wel duidelijk dat de info hierover lekker gaat in elk geval![]()
Ik zie een nieuw business model voor Sasha Grey...quote:Op vrijdag 4 februari 2022 15:43 schreef THEFXR het volgende:
[..]
alle gebruiksaanwijzingen zijn achterhaald bij zelftests.![]()
Eén van de voornaamste redenen waarom omikron mild is, is juist omdat velen zich hebben laten vaccineren.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 15:37 schreef Perox het volgende:
Heb zelf geen booster maar beide dochters wel. Het probleem zit hem er meer in dat er een kloofje zit tussen de opvattingen van mijn vrouw en mij... Ik ben de wappie in huis, hoewel valt ook wel mee, ik vind Omicron te mild om me voor te gaan boosteren, ik bouw liever natuurlijke immuniteit op met Omicron. Die kans krijg ik nou.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Welke partij wilde ook alweer niet dat er betaald werd voor 3G TvT ?quote:Op vrijdag 4 februari 2022 15:36 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dat zelf betalen zou wel ingevoerd moeten worden inderdaad. Maar ja, politiek wil geen keuzes maken.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Kansloos inderdaad. Of je voert actie of je doet het niet. Dit slaat nergens op.quote:zie email 27 oktober![]()
Dus is Omicron je booster op het vaccin. Gelukkig trappen steeds minder mensen in het booster verhaal. Ga eerst maar eens werk maken van wereldwijde vaccinaties.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 15:44 schreef DireStraits7 het volgende:
Heb zelf geen booster maar beide dochters wel. Het probleem zit hem er meer in dat er een kloofje zit tussen de opvattingen van mijn vrouw en mij... Ik ben de wappie in huis, hoewel valt ook wel mee, ik vind Omicron te mild om me voor te gaan boosteren, ik bouw liever natuurlijke immuniteit op met Omicron. Die kans krijg ik nou.![]()
Dat klopt wel ja, zelf betalen, 2G, allemaal slap gedoe om om de hete brij heen te draaien...quote:Op vrijdag 4 februari 2022 15:37 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ben ik fel op tegen. Is wederom een oplossing voor laffe politici. Laat ze verdomme eens keuzes maken, dat burgertje de juiste richting in pesten zonder dat te zeggen heeft inmiddels wel voldoende stuk gemaakt.
Maar ik denk dat politiek gezien de brij te heet is... waardoor ik ook maar om slappe maatregelen ga vragen... beter dan weer terugvallen op de aloude lockdown (mocht dit weer gaan spelen).![]()
quote:Besmette zorgmedewerkers mogen in noodscenario aan het werk
Besmette zorgmedewerkers mogen in noodscenario's, als de continuïteit van zorg in het gevaar komt, toch aan het werk. Dat schrijft het Expertiseteam Infectiepreventie van de Federatie Medisch Specialisten in een nieuw advies. Het team noemt als aanleiding het hoge aantal besmettingen dat tot capaciteitsproblemen in de ziekenhuizen kan leiden.
"De druk op de ziekenhuizen door uitval van personeel is groot", zegt voorzitter van het team Andreas Voss. "We willen risico's voor zowel zorgmedewerkers als patiënten zoveel mogelijk beperken en tegelijkertijd hebben ziekenhuizen de uitdaging om de roosters rond te krijgen om goede zorg te kunnen blijven verlenen."
Het team benadrukt dat besmette medewerkers alleen in het uiterste geval van nood kunnen worden ingezet, dus als er geen andere opties zijn. Daarnaast wordt geadviseerd om deze medewerkers niet in te zetten bij afdelingen met veel kwetsbare patiënten, zoals de oncologieafdeling.![]()
Nog steeds wel jammer dat ze niet gewoon de poorten opengooien voor alle seizoenskaarthoudersquote:Op vrijdag 4 februari 2022 15:46 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Kansloos inderdaad. Of je voert actie of je doet het niet. Dit slaat nergens op.
Maar ook wel weer blij dat ik zondag in het stadion zit eerlijk gezegdVBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Dat lijkt me duidelijk. De partijen waarvan het, en ik verwoord het even diplomatiek, het grootste deel van de achterban betreft.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 15:45 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Welke partij wilde ook alweer niet dat er betaald werd voor 3G TvT ?Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Bij al die zelftests staat alleen instructie voor de neus. Maar dat schijnt met Omikron minder betrouwbaar te zijn.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 15:42 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Dat vraag je echt aan de verkeerde. Weet niet eens hoe zo'n test eruit zou moeten zien
Wel duidelijk dat de info hierover lekker gaat in elk geval
Ik doe nog steeds verwoede pogingen een keer positief te zelftesten, misschien meer geluk als ik de keel meeneem.
Of ik ben gewoon echt immuun.![]()
ben echt benieuw hoeveel dat nu kost, je wc schoon laten likken?quote:Op vrijdag 4 februari 2022 15:44 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ik zie een nieuw business model voor Sasha Grey...![]()
Paar weken terug een paar dagen flink verkouden. Toen ook zo'n zelftest gekocht. Alleen in de neus gedaan, zoals in de beschrijving. Negatief. Vriendin paar dagen later ook negatief.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 15:47 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Bij al die zelftests staat alleen instructie voor de neus. Maar dat schijnt met Omikron minder betrouwbaar te zijn.
Ik doe nog steeds verwoede pogingen een keer positief te zelftesten, misschien meer geluk als ik de keel meeneem.
Of ik ben gewoon echt immuun.
Wilde voor de zekerheid eens een 'officiële' test laten doen, maar na 3 pogingen kon ik nog steeds geen afspraak maken. Toen heb ik dat maar laten zitten.
Vraag me nu wel af of het misschien toch corona was.
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker![]()
Er trappen in ieder geval genoeg mensen in het 'omikron is uitsluitend een verkoudheid'-verhaal. Helaas.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 15:46 schreef Richestorags het volgende:
Gelukkig trappen steeds minder mensen in het booster verhaal.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Collega van me heeft de proef op de som ervaren: had een zelftest in de neus gedaan, negatief. Ging direct daarna naar de teststraat, positief. Nogmaals zelftest gedaan in de keel, positief.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 15:47 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Bij al die zelftests staat alleen instructie voor de neus. Maar dat schijnt met Omikron minder betrouwbaar te zijn.
Of ik ben gewoon echt immuun.![]()
quote:Op vrijdag 4 februari 2022 15:29 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat bepaal jij niet, dat iemand "af" is. Volkomen terechte opmerking die hij maakt. Het CTB (en de booster) zijn met de huidige stand van zaken niet echt meer nodig. Vooral voor mensen van 50-.
Ik bepaal dat wel.
Jij bepaalt daarentegen niet of er nog bepaalde maatregelen nodig zijn.![]()
Het schijnt dat het ook aan het type zelftest te liggen. De een is betrouwbaarder dan de ander.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 15:50 schreef wingdings het volgende:
[..]
Collega van me heeft de proef op de som ervaren: had een zelftest in de neus gedaan, negatief. Ging direct daarna naar de teststraat, positief. Nogmaals zelftest gedaan in de keel, positief.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
quote:Maastricht Aachen Airport past dienstverlening aan door corona onder luchtverkeersleiders
Door veel besmettingen en quarantainegevallen onder luchtverkeersleiders op Maastricht Aachen Airport kunnen dit weekend op bepaalde momenten geen vliegtuigen opstijgen en landen. Het lukt Luchtverkeersleiding Nederland (LVNL) niet om het rooster te vullen. Daarom heeft het bedrijf een aantal diensten van verkeersleiders geschrapt.
"We hebben enorm gepuzzeld met het rooster, maar dit was de enige oplossing voor dit weekend", zegt Maikel van Leeuwen, luchtverkeersleider en stationsmanager Maastricht Aachen Airport bij LVNL tegen L1. Het regionale vliegveld heeft slechts 13 luchtverkeersleiders in dienst. "Door de aanpassing in de dienstverlening kunnen we een veilige afhandeling van het vliegverkeer garanderen."
Van één geplande vlucht is de starttijd aangepast. LVNL verwacht dat de roosters nog wel vaker moeten worden aangepast.![]()
Zijn net ministers eigenlijk, die zelftests.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 15:52 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het schijnt dat het ook aan het type zelftest te liggen. De een is betrouwbaarder dan de ander.![]()
Wordt al weken geroepen dat zelftesten bij Omikron in de keel veel vaker een positief resultaat opleveren.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 15:50 schreef wingdings het volgende:
[..]
Collega van me heeft de proef op de som ervaren: had een zelftest in de neus gedaan, negatief. Ging direct daarna naar de teststraat, positief. Nogmaals zelftest gedaan in de keel, positief.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
quote:Op vrijdag 4 februari 2022 15:53 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Zijn net ministers mensen eigenlijk, die zelftests.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Dat beeld had ik verdrongenquote:Op vrijdag 4 februari 2022 15:49 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ben echt benieuw hoeveel dat nu kost, je wc schoon laten likken?![]()
![]()
Het type ‘Hugo’ blief ik niet iig.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 15:53 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Zijn net ministers eigenlijk, die zelftests.zie email 27 oktober![]()
Denk dat die stelling niet klopt. En zeker niet een van de voornaamste redenen. Bij Delta in het najaar waren net zo veel mensen gevaccineerd. De versie is van zichzelf milder. En dat schijnt normaal te zijn als virussen muteren.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 15:44 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Eén van de voornaamste redenen waarom omikron mild is, is juist omdat velen zich hebben laten vaccineren.![]()
welke zijn dat dan?quote:Op vrijdag 4 februari 2022 15:52 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het schijnt dat het ook aan het type zelftest te liggen. De een is betrouwbaarder dan de ander.![]()
Jij bepaalt voor jou dat iemand "af" is ja. Dat is naast een makkelijke manier van omgaan met andere meningen ook nogal nietszeggend: jouw stem is niet meer waard dan die van hem.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 15:52 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ik bepaal dat wel.
Jij bepaalt daarentegen niet of er nog bepaalde maatregelen nodig zijn.
Helaas bepaal ik dat niet nee. Jij echter ook niet.![]()
quote:Op vrijdag 4 februari 2022 15:53 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Wordt al weken geroepen dat zelftesten bij Omikron in de keel veel vaker een positief resultaat opleveren.https://www.nbcnews.com/h(...)covid-test-rcna12096quote:During a Senate Health Committee hearing on Jan. 11, acting FDA Commissioner Dr. Janet Woodcock cautioned against using a nasal swab in the throat.
“People should not use swabs that are designed as nasal swabs and try to swab their throat,” Woodcock said. “They may stab themselves.”
Vertel? Waar zijn de overstromende ziekenhuizen? Op basis van de cijfers is zo ongeveer 0,5% van de bevolking besmet per dag (1 op de 200). Maak daar maar 1 op de 100 van omdat lang niet iedereen getest wordt / getest wil worden / merkt dat hij/zij besmet is.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 15:50 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Er trappen in ieder geval genoeg mensen in het 'omikron is uitsluitend een verkoudheid'-verhaal. Helaas.![]()
Een besmettingsgolf door het dorp laten gaan, teneinde een QR code te verkrijgen. Iedereen in dat dorp is op wat voor manier dan ook familie van elkaar.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 15:20 schreef groenen het volgende:
Voormalig Omikron hoofdstad Volendam 17 besmettingen.
Dit is voorbij.![]()
het is een truc om je een booster aan te smeren.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 15:55 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Denk dat die stelling niet klopt. En zeker niet een van de voornaamste redenen. Bij Delta in het najaar waren net zo veel mensen gevaccineerd. De versie is van zichzelf milder. En dat schijnt normaal te zijn als virussen muteren.![]()
Typisch Amerikaans, bang om aangeklaagd te worden door een of andere redneck die stikt in zo'n staaf.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 15:56 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
[..]
https://www.nbcnews.com/h(...)covid-test-rcna12096“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Zou een geniale south park aflevering zijn.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 15:58 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Typisch Amerikaans, bang om aangeklaagd te worden door een of andere redneck die stikt in zo'n staaf.![]()
Exact. Alleen trapt al een aanzienlijk deel van de bevolking daar niet meer in.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 15:57 schreef THEFXR het volgende:
[..]
het is een truc om je een booster aan te smeren.![]()
In het artikel staan nog wel wat andere, minder komische bezwaren. Bv.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 15:58 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Typisch Amerikaans, bang om aangeklaagd te worden door een of andere redneck die stikt in zo'n staaf.quote:“There’s no intrinsic reason that if you swabbed the back of your throat and that’s where a lot of the virus is, and you had a really good sample, that a throat swab wouldn’t work with a rapid test,” he said. “But typically, people gag and it can be hard to actually get a good sample from the throat if you aren’t a medical professional.”
Another possible risk from at-home throat swabbing — residue from eating and drinking could cause a false positive, said Melissa Miller, chair of the American Society for Microbiology’s clinical and public health microbiology committee.
“The nose and the throat have different pH levels and we have seen people take Coke or coffee and put it in an antigen test and had a line to appear,” she said. “We don’t know exactly why this happens, but the hypothesis is acidity.”Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Tijdens de deltagolf heeft vrijwel niemand een booster gehad. Toen omikron hier echt ging huishouden hadden de meeste risicogroepen net een booster gehad.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 15:55 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Denk dat die stelling niet klopt. En zeker niet een van de voornaamste redenen. Bij Delta in het najaar waren net zo veel mensen gevaccineerd. De versie is van zichzelf milder. En dat schijnt normaal te zijn als virussen muteren.
Je ziet ook duidelijk dat de mensen zonder booster veel vaker in het ziekenhuis belanden dan mensen met booster, ongeacht de leeftijd.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Maar die heb ik al. En dat weet hij wel.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 15:57 schreef THEFXR het volgende:
[..]
het is een truc om je een booster aan te smeren.![]()
En nog steeds komt een te groot deel van dat deel in het ziekenhuis. Maar inderdaad goed dat ze er niet in getrapt zijn.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 15:59 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Exact. Alleen trapt al een aanzienlijk deel van de bevolking daar niet meer in.
Dus die eerste twee spuiten die in juli en augustus bij de meeste mensen gezet zijn waren eigenlijk overbodig, daarna kwam Delta al snel. Alleen de booster werkt en Omikron is net zo heftig als Delta. Is ook...quote:Op vrijdag 4 februari 2022 16:00 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Tijdens de deltagolf heeft vrijwel niemand een booster gehad. Toen omikron hier echt ging huishouden hadden de meeste risicogroepen net een booster gehad.
Je ziet ook duidelijk dat de mensen zonder booster veel vaker in het ziekenhuis belanden dan mensen met booster, ongeacht de leeftijd.![]()
![]()
dat is van 0.5% delta infectiesquote:Op vrijdag 4 februari 2022 16:00 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Je ziet ook duidelijk dat de mensen zonder booster veel vaker in het ziekenhuis belanden dan mensen met booster, ongeacht de leeftijd.![]()
Nobelprijs voor de geneeskunde hier hoor. Voortaan iedereen maar direct een boosterprik en prik 1 en 2 overslaan.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 16:03 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dus die eerste twee spuiten die in juli en augustus bij de meeste mensen gezet zijn waren eigenlijk overbodig, daarna kwam Delta al snel. Alleen de booster werkt en Omikron is net zo heftig als Delta. Is ook...![]()
Van de ongevaccineerden wellicht. Met onderliggend lijden. Toon mij maar aan dat met Omicron een significant aantal 20'ers, 30'ers en 40'ers die gezond zijn in het ziekenhuis belandt zonder booster. Dat het überhaupt nog zin heeft nu het zo rondraast en iedereen zijn natuurlijke booster krijgt.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 16:02 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
En nog steeds komt een te groot deel van dat deel in het ziekenhuis. Maar inderdaad goed dat ze er niet in getrapt zijn.![]()
Hoezo gaat het nu opeens alleen over jongere mensen?quote:Op vrijdag 4 februari 2022 16:05 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Van de ongevaccineerden wellicht. Met onderliggend lijden. Toon mij maar aan dat met Omicron een significant aantal 20'ers, 30'ers en 40'ers die gezond zijn in het ziekenhuis belandt zonder booster. Dat het überhaupt nog zin heeft nu het zo rondraast en iedereen zijn natuurlijke booster krijgt.
Mensen met een booster komen nauwelijks in het ziekenhuis. Feit.
Met Omikron komt bijna niemand in het ziekenhuis. Feit.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 16:06 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Hoezo gaat het nu opeens alleen over jongere mensen?
[ afbeelding ]![]()
niemand komt op de IC met omikron.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 16:06 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Hoezo gaat het nu opeens alleen over jongere mensen?
[ afbeelding ]![]()
Zo erg als delta waarschijnlijk niet (wat te maken heeft met het minder infecteren van de longen). Maar omikron is misschien niet intrinsiek een verkoudheid voor velen, het is voor velen een verkoudheid, omdat men gevaccineerd is.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 16:03 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dus die eerste twee spuiten die in juli en augustus bij de meeste mensen gezet zijn waren eigenlijk overbodig, daarna kwam Delta al snel. Alleen de booster werkt en Omikron is net zo heftig als Delta. Is ook...
Zie o.a. https://www.hln.be/wetens(...)nt-en-alfa~a6764292/quote:Volgens de onderzoekers zijn er al verscheidene epidemiologische studies gebeurd die de ernst van de eerste omikrongevallen vergeleken met die van eerdere varianten, en dan vooral delta. Analyses die rekening hielden met de vaccinatiestatus en gedocumenteerde eerdere infecties schatten de relatieve ernst van omikron hoger in.quote:Volgens microbioloog Emmanuel André zet dit alles in perspectief. “Omikron is dus geen gewone verkoudheid en het is ook niet de variant ‘die het spel veranderd heeft’. Het zijn onze immuniteit en de vaccins die dat gedaan hebben.”Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Nee, geen feit.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 16:06 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Met Omikron komt bijna niemand in het ziekenhuis. Feit.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
Forum Opties Forumhop: Hop naar: