abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203501739

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)
Twijfel je over de vaccinatie, bel de De Vaccinatie Twijfeltelefoon: 088-7555777

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.

SPOILER: Helpen?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Hont
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Linkjes voor informatie
SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER: Informatie over dagcijfers
SPOILER: Varianten waaronder Omicron
SPOILER: Covid-19 opnames en vaccinatiestatus
SPOILER: Gedragsregels in dit topic:
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_203501747
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 13:20 schreef Scrummie het volgende:
Je hebt er maar mee te dealen, die mensen die niet willen.
Klopt, we modderen lekker aan zo.
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_203501748
quote:
12s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 13:19 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Pics, or it didn't happen :D
Ik had Koopmans zelfs even in mijn handen maar ik dacht, nee, jij bent het toch niet voor vandaag.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  vrijdag 4 februari 2022 @ 13:23:55 #4
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_203501756
Of van die mooie grafiekjes wat ons dit allemaal gekost heeft en welke de jongere generaties mogen terug betalen?
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_203501762
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 13:23 schreef Salina het volgende:

[..]
Ik had Koopmans zelfs even in mijn handen maar ik dacht, nee, jij bent het toch niet voor vandaag.
:D
  vrijdag 4 februari 2022 @ 13:24:31 #6
445514 DonDruiper
pi_203501774
Of van die mooie grafiekjes hoeveel mensen psychische problemen hebben overgehouden aan vrijheidsbeperkende maatregelen? En die van zelfdoding?
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_203501781
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 13:23 schreef DonDruiper het volgende:
Of van die mooie grafiekjes wat ons dit allemaal gekost heeft en welke de jongere generaties mogen terug betalen?
Klopt, onze principes (keuzevrijheid) zijn duur verkocht.
pi_203501786
quote:
Nee, enkel de direct zichtbare cijfers tellen; daar worden politici op afgerekend. Lange termijn cijfers zijn een probleem voor de volgende generatie, of een volgend kabinet.
pi_203501787
quote:
Het is nog steeds een pandemie van 'de' ongevaccineerden, vooral die van 18-50 die helemaal niet in die grafiekjes voorkomen. Keihard afstraffen die mensen!
  Moderator vrijdag 4 februari 2022 @ 13:25:02 #10
236264 crew  capricia
pi_203501791
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 13:20 schreef Scrummie het volgende:

[..]
Nee, het is droevig dat het überhaupt ter sprake komt. Een overheid die gaat bepalen welk prikje je gaat zetten, hou op zeg.

Je hebt er maar mee te dealen, die mensen die niet willen.
Zoveel landen kennen allang een vaccinatieplicht. Voor minstens 11 prikken. En weet je, dat is gewoon democratisch tot stand gekomen. In Frankrijk, Italië etc.
Heb ik je nooit over gehoord.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  vrijdag 4 februari 2022 @ 13:25:39 #11
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203501808
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 13:23 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
De politiek moddert inderdaad maar aan, nog steeds na 2 jaar.
  vrijdag 4 februari 2022 @ 13:25:48 #12
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2025/2026
pi_203501811
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 13:23 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Ja, omdat we er niet naar handelen.
  vrijdag 4 februari 2022 @ 13:26:16 #13
498282 Scrummie
pi_203501825
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 13:25 schreef capricia het volgende:

[..]
Zoveel landen kennen allang een vaccinatieplicht. Voor minstens 11 prikken. En weet je, dat is gewoon democratisch tot stand gekomen. In Frankrijk, Italië etc.
Met terugwerkende kracht dan: wat een achterlijke kutlanden.
pi_203501831
quote:

[..]
User @Scrummie en ik wonen in Nederland.

Kan mij die andere landen verrotten joh.
pi_203501836
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 13:22 schreef DonDruiper het volgende:
Hebben ze ook van die mooie grafiekjes met levensjaren verloren door deze pandemie?
"Niet te vergelijken, want acute zorgdruk".
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
pi_203501837
quote:

[..]
Grotendeels voor ziektes die toch wel een graadje erger zijn; ook voor gezonde jongeren e.d.

Snap dat argument niet zo. Omdat vorige vaccinaties prima waren moeten we dit ook maar allemaal prima vinden.
pi_203501838
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 13:24 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Klopt, onze principes (keuzevrijheid) zijn duur verkocht.
Andere vormen van vrijheid bleken helaas niets waard te zijn.
pi_203501842
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 13:24 schreef Vasilevski het volgende:

[..]
Het is nog steeds een pandemie van 'de' ongevaccineerden, vooral die van 18-50 die helemaal niet in die grafiekjes voorkomen. Keihard afstraffen die mensen!
Tja, die staan te juichen bij de 50+ die vanwege de desinformatie etc verspreid door de 50- zich niet laten vaccineren en vervolgens voor een te hoge druk op de zorg zorgen...
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_203501864
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 13:26 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Grotendeels voor ziektes die toch wel een graadje erger zijn; ook voor gezonde jongeren e.d.

Snap dat argument niet zo. Omdat vorige vaccinaties prima waren moeten we dit ook maar allemaal prima vinden.
Het argument is dan ook niet dat een vaccinatieplicht ingevoerd moet worden, omdat dit ook voor andere ziekten geldt. Het argument is dat een vaccinatieplicht evident niet per definitie onbespreekbaar is, getuige de voorbeelden die @capricia noemt.
  vrijdag 4 februari 2022 @ 13:29:32 #20
498282 Scrummie
pi_203501890
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 13:28 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Het argument is dan ook niet dat een vaccinatieplicht ingevoerd moet worden, omdat dit ook voor andere ziekten geldt. Het argument is dat een vaccinatieplicht evident niet per definitie onbespreekbaar is, getuige de voorbeelden die @:capricia noemt.
Het is inderdaad niet per definitie onbespreekbaar, dat claimt ook niemand toch. Wel voor mij persoonlijk, ik gaf louter mijn eigen mening. Dit is namelijk een discussieplatform!
pi_203501905
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 13:26 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Bij vorige vaccinaties wordt altijd geroepen dat die al meer dan 30 jaar oud zijn en daardoor goed bewezen veilig, niet beseffende dat die vaccins in de loop der jaren zijn getransformeerd van een inactief virus vaccin naar bijvoorbeeld een sub-unit eiwitvaccin...

De huidige vaccins krijgen het verwijt dat ze slechts op één stukje eiwit afgaan ipv het hele virus. Zoals bij het poliovaccin.
Terwijl het huidige poliovaccin ook slechts op één klein stukje virus aanslaat...
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_203501913
quote:

[..]
Dat zijn vaccinaties voor kinderziekten waar een kind zelf geen zeggenschap over heeft. Als een ouder z'n kind niet laat vaccineren, dan riskeert hij vooral de gezondheid van z'n kinderen. Daar kun je over discussiëren, of een ouder z'n kinderen aan dat risico mag blootstellen. In ieder geval zijn ook dat soort verplichtingen in de meeste gevallen overbodige drang en dwang, alleen is dat meestal niet in het nieuws. Anders hadden mensen er vast wat van gevonden.

Maar ja sommige discussies zijn ook zinloos. Zo kun je overal wel een punt aan lullen:
"Ik vind het oneerlijk dat Oostenrijk een boosterplicht tegen corona invoert."
"Oh ja? In Zambia moeten alle kinderen gevaccineerd zijn tegen [rare tropenziekte] maar daar hoor ik jou nooit over!!!"

No shit. :')
pi_203501929
quote:

[..]
Het argument is dan ook niet dat een vaccinatieplicht ingevoerd moet worden, omdat dit ook voor andere ziekten geldt. Het argument is dat een vaccinatieplicht evident niet per definitie onbespreekbaar is, getuige de voorbeelden die @:capricia noemt.
Capricia zei letterlijk dat ze het raar vond dat Scrummie hier (vaccinatieplicht voor Covid) wel een probleem mee heeft, maar het blijkbaar wel oké vond dat er vaccinatie plichten zijn voor andere ziektes.

Daar reageerde ik op.
pi_203501934
quote:
9s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 13:26 schreef nostra het volgende:

[..]
"Niet te vergelijken, want acute zorgdruk".
Het simpele feit dat geen enkel land ervoor gekozen heeft de boel op z'n beloop te laten (er zijn er die het geprobeerd hebben, maar die kwamen er gauw van terug) doet mij vermoeden dat het gerechtvaardigd was om de balans uit te laten slaan richting het voorkomen van een acute zorgdruk, inderdaad. Vanwege de (in)directe schade die een ineenstorting van de zorg met zich meebrengt.

Tenzij je van mening bent dat vrijwel ieder land ter wereld dezelfde fout heeft gemaakt, dat kan natuurlijk. Ik acht dat onwaarschijnlijk.
pi_203501955
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 13:27 schreef Wantie het volgende:

[..]
Tja, die staan te juichen bij de 50+ die vanwege de desinformatie etc verspreid door de 50- zich niet laten vaccineren en vervolgens voor een te hoge druk op de zorg zorgen...
Ja klopt inderdaad. Ik hoorde laatst dat een 50-plusser bij mij in de buurt zich niet laat vaccineren. Ik ga daar met mijn ongevaccineerde jongere vrienden direct heen om een bloemetje te brengen en een schouderklopje te geven. Want zo staan wij er namelijk allemaal in. Wij zijn namelijk 'de' ongevaccineerden, er zijn geen nuances, alles is zwart of wit.
pi_203501960
Dinsdagavond theater, vandaag positief getest. Koekoek :D

Morgen naar de GGD om hopelijk een herstelbewijs ^O^
pi_203501967
twitter
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  vrijdag 4 februari 2022 @ 13:33:44 #28
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_203501971
quote:
81s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 13:33 schreef Piles het volgende:
Gewoon gaan, merkt toch niemand.
  Moderator vrijdag 4 februari 2022 @ 13:33:56 #29
5428 crew  miss_sly
pi_203501976
quote:

Je gaat ervan uit dat je daar besmet bent?

O, je kunt ook aanstaande dinsdag bedoelen...geen idee eigenlijk.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_203501980
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 13:32 schreef Vasilevski het volgende:

[..]
Ja klopt inderdaad. Ik hoorde laatst dat een 50-plusser bij mij in de buurt zich niet laat vaccineren. Ik ga daar met mijn ongevaccineerde jongere vrienden direct heen om een bloemetje te brengen en een schouderklopje te geven. Want zo staan wij er namelijk allemaal in. Wij zijn namelijk 'de' ongevaccineerden, er zijn geen nuances, alles is zwart of wit.
Fijn dat je als ongevaccineerde wel buiten nog een bloemetje mag leggen.
pi_203501981
quote:

Hopelijk geen symptomen verder!

Veel plezier met je herstelbewijs *O*
pi_203501982
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 13:33 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Je gaat ervan uit dat je daar besmet bent?
Aangezien ik al maanden thuiswerk, en verder amper ergens (lang) kom, ja :)
  Moderator vrijdag 4 februari 2022 @ 13:34:20 #33
236264 crew  capricia
pi_203501985
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 13:31 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Capricia zei letterlijk dat ze het raar vond dat Scrummie hier (vaccinatieplicht voor Covid) wel een probleem mee heeft, maar het blijkbaar wel oké vond dat er vaccinatie plichten zijn voor andere ziektes.

Daar reageerde ik op.
Scrummie mag prima een probleem hebben met de vaccinatieplicht in Oostenrijk. Want daar ging het over.

Ik geef echter aan dat vaccinatieplicht in veel normale landen al heel wat langer bestaat.
That's all.
There is a name for it:
We call them Poor"
  vrijdag 4 februari 2022 @ 13:34:24 #34
445514 DonDruiper
pi_203501987
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 13:31 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Het simpele feit dat geen enkel land ervoor gekozen heeft de boel op z'n beloop te laten (er zijn er die het geprobeerd hebben, maar die kwamen er gauw van terug) doet mij vermoeden dat het gerechtvaardigd was om de balans uit te laten slaan richting het voorkomen van een acute zorgdruk, inderdaad. Ook vanwege de (in)directe schade die een ineenstorting van de zorg met zich meebrengt.

Tenzij je van mening bent dat vrijwel ieder land ter wereld dezelfde fout heeft gemaakt, dat kan natuurlijk. Ik acht dat onwaarschijnlijk.
Ben ik het met je eens. Zeker in februari/maart en najaar 2020 toen er nog geen vaccinaties waren.

We zitten nu in een totaal andere fase. Tussen de 80 en 90% gevaccineerd, mensen worden minder ziek, meer mensen hebben het doorgemaakt, meer mensen zijn dus immuun, maar nog doet het kabinet of we in februari/maart 2020 zitten.

Horeca tot 22:00, stadions 1/3 gevuld. Het staat allemaal niet (meer) in verhouding tot de huidige epidemiologische situatie. Verre van zelfs.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_203501992
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 13:33 schreef KingRadler het volgende:

[..]
Gewoon gaan, merkt toch niemand.
Afgelopen dinsdag ;)
  Moderator vrijdag 4 februari 2022 @ 13:36:05 #36
5428 crew  miss_sly
pi_203502015
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 13:34 schreef Piles het volgende:

[..]
OK. Op zich wel bijzonder, toch, want theaters zijn nog steeds niet volledig vol, toch?

Wij hadden kaartjes voor een voorstelling volgende week vrijdag, en voor de helft van het publiek (waaronder wij) is het verzet naar aanstaande zondag.
pi_203502017
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 13:34 schreef DonDruiper het volgende:

[..]
Ben ik het met je eens. Zeker in februari/maart en najaar 2020 toen er nog geen vaccinaties waren.

We zitten nu in een totaal andere fase. Mensen worden minder ziek, meer mensen hebben het doorgemaakt, meer mensen zijn immuun, maar nog doet het kabinet of we in februari/maart 2020 zitten.

Horeca tot 22:00, stadions 1/3 gevuld. Het staat allemaal niet (meer) in verhouding tot de huidige epidemiologische situatie. Verre van zelfs.
Want alles is dicht, inderdaad.
Met deze besmettingscijfers hadden we in iedere andere periode dan de huidige een dikke vette lange harde lockdown inclusief avondklok gehad.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  vrijdag 4 februari 2022 @ 13:37:29 #38
445514 DonDruiper
pi_203502034
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 13:36 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Want alles is dicht, inderdaad.
Met deze besmettingscijfers hadden we in iedere andere periode dan de huidige een dikke vette lange harde lockdown inclusief avondklok gehad.
Ik zeg toch ook dat we in een totaal andere situatie zitten?

De huidige maatregelen staan gewoon niet in verhouding tot de epidemiologische situatie.
Zuiger van het FOK!-OMT
  Moderator vrijdag 4 februari 2022 @ 13:37:46 #39
236264 crew  capricia
pi_203502036
quote:

[..]

We zitten nu in een totaal andere fase. Tussen de 80 en 90% gevaccineerd, mensen worden minder ziek, meer mensen hebben het doorgemaakt, meer mensen zijn dus immuun, maar nog doet het kabinet of we in februari/maart 2020 zitten.

In maart 2020 nog wel :D
Kom jij nog wel eens buiten?
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator vrijdag 4 februari 2022 @ 13:37:50 #40
5428 crew  miss_sly
pi_203502041
quote:

[..]

Niet februari/maart 2020, want toen zaten we in een intelligentie lockdown en waren horeca en stadions volledig gesloten.

Waarmee ik niet wil zeggen dat ik denk dat er op dit moment meer mogelijk zou zijn, maar er is wel degelijk een groot verschil tussen februari/maart 2020 en nu.
pi_203502045
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 13:37 schreef DonDruiper het volgende:

[..]
Ik zeg toch ook dat we in een totaal andere situatie zitten?

De huidige maatregelen staan gewoon niet in verhouding tot de epidemiologische situatie.
Dus doet het kabinet toch niet alsof we in februari/maart 2020 zitten.
In Southern Sun
pi_203502054
In februari 2020 was alles nog geopend en vierden we carnaval in kleine groepjes, YOLO.
  vrijdag 4 februari 2022 @ 13:39:23 #43
445514 DonDruiper
pi_203502063
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 13:38 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Dus doet het kabinet toch niet alsof we in februari/maart 2020 zitten.
De zorgen zijn hetzelfde.
Zuiger van het FOK!-OMT
  vrijdag 4 februari 2022 @ 13:39:35 #44
131800 Tarado
capô de fusca
pi_203502068
quote:

[..]
weer het gelijk van het OMT
pi_203502072
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 13:34 schreef capricia het volgende:

[..]
Scrummie mag prima een probleem hebben met de vaccinatieplicht in Oostenrijk. Want daar ging het over.

Ik geef echter aan dat vaccinatieplicht in veel normale landen al heel wat langer bestaat.
That's all.
Dat is niet ''that's all''. Je impliceerde in deze post

quote:
dat je het raar vind dat hij nu wel moeite heeft met de vaccinatieplicht, maar dat je hem nooit hoorde bij vorige verplichte vaccinaties.

Als je dat dik gedrukte zinnetje weg had gelaten had je gelijk gehad ja.
  Moderator vrijdag 4 februari 2022 @ 13:40:12 #46
5428 crew  miss_sly
pi_203502083
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 13:39 schreef Tarado het volgende:

[..]
pi_203502095
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 13:39 schreef DonDruiper het volgende:

[..]
De zorgen zijn hetzelfde.
Niet te vergelijken. In maart 2020 was er helemaal niets bekend, nu zijn we (hopelijk, mits, maar) op weg naar de uitgang. Dat het je niet snel genoeg gaat, is wat anders.
In Southern Sun
  Moderator vrijdag 4 februari 2022 @ 13:42:03 #48
236264 crew  capricia
pi_203502118
quote:

[..]
_O-
There is a name for it:
We call them Poor"
  vrijdag 4 februari 2022 @ 13:43:13 #49
445514 DonDruiper
pi_203502139
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 13:40 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Niet te vergelijken. In maart 2020 was er helemaal niets bekend, nu zijn we (hopelijk, mits, maar) op weg naar de uitgang. Dat het je niet snel genoeg gaat, is wat anders.
Het is nog steeds met de handrem erop, terwijl dat in veel sectoren niet hoeft.

Dus het kabinet legt ons vrijheidsbeperkende maatregelen op, terwijl dat in veel situaties niet (meer) nodig is.

Ik vind dat nogal wat.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_203502164
quote:
Grappig.
Was ook allemaal wappie voer en niet waar.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_203502171
quote:
Bullshit
pi_203502188
Meest recente cijfers ziekenhuisopnames icm vaccinaties

Het mag duidelijk zijn dat ruim 60% er nog steeds onnodig ligt.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Moderator vrijdag 4 februari 2022 @ 13:46:32 #53
236264 crew  capricia
pi_203502194
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 13:44 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Grappig.
Ik kan er ook niet echt over uit dat er nu pas serieus vanuit de Minister van Onderwijs op die luchtmeters in klas ingezet wordt.
Bedoel het belang ervan dat lazen we hier al in 2020... 8)7
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_203502218
quote:

[..]
Grappig.
Is het nog steeds
pi_203502231
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 13:36 schreef miss_sly het volgende:

[..]
OK. Op zich wel bijzonder, toch, want theaters zijn nog steeds niet volledig vol, toch?

Wij hadden kaartjes voor een voorstelling volgende week vrijdag, en voor de helft van het publiek (waaronder wij) is het verzet naar aanstaande zondag.
Ja, was met de helft van het publiek. Maar dan zit je nog niet op anderhalve meter. En qua ventilatie was dit ook niet de beste locatie :D

En met deze besmettelijkheid doe je er niks aan natuurlijk.
quote:

[..]
Idd, dicht die theaters...
  Moderator vrijdag 4 februari 2022 @ 13:49:07 #56
5428 crew  miss_sly
pi_203502242
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 13:48 schreef Piles het volgende:

[..]
Ja, was met de helft van het publiek. Maar dan zit je nog niet op anderhalve meter. En qua ventilatie was dit ook niet de beste locatie :D

En met deze besmettelijkheid doe je er niks aan natuurlijk.
We gaan het zien :D Benieuwd of wij dan volgende week het haasje zijn.
Zijn we in ieder geval weer eens in het theater geweest O+
pi_203502247
quote:

[..]
Grappig.
Dat bepaalde vitaminen invloed hadden is inderdaad wel tegengesproken in eerdere instanties.
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 13:45 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Bullshit
Dit soort reacties heeft niemand wat aan. Geef dan tenminste aan waarom je het bullshit vindt.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_203502285
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 13:46 schreef _serial_ het volgende:
Meest recente cijfers ziekenhuisopnames icm vaccinaties

[ afbeelding ]

Het mag duidelijk zijn dat ruim 60% er nog steeds onnodig ligt.
Als er ooit weer een verzwaring van de maatregelen overwogen wordt, zou een vaccinatieplicht (of de slappere variant 2G) het enige moeten zijn wat ze overwegen.
pi_203502301
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 13:51 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Als er ooit weer een verzwaring van de maatregelen overwogen wordt, zou een vaccinatieplicht (of de slappere variant 2G) het enige moeten zijn wat ze overwegen.
Doe 'm ook even per leeftijdsgroep dan. Dan hoef je niet de hele bevolking te verplichten :)
pi_203502340
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 13:49 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat bepaalde vitaminen invloed hadden is inderdaad wel tegengesproken in eerdere instanties.
[..]
Dit soort reacties heeft niemand wat aan. Geef dan tenminste aan waarom je het bullshit vindt.
Waarheid zal wel in het midden liggen. Het helpt. Geen wondermiddel.
pi_203502358
quote:

[..]
[..]
Is toch duidelijk als je het onderzoek leest?

NEW - Israeli peer-reviewed study provides "remarkable data" on vitamin D's effect in fighting COVID.

Het onderzoek toont een correlatie aan maar geen causatie. Tevens stelt de titel in jouw quote dat het effectief zou zijn in het bestrijden van een covid infectie iets wat al helemaal niet onderzocht is.
pi_203502374
Stel je zou een vaccinatieplicht invoeren, is het dan juist lastiger of makkelijker om het niet vanaf 18+ maar vanaf 50+ in te voeren? Of maakt het juist niks uit?
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 4 februari 2022 @ 13:56:59 #63
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_203502389
quote:

[..]
Bullshit
Vitamine D heeft gewoon invloed op je immuunsysteem. Dat is vaak genoeg bewezen en onderzocht in allerlei onderzoeken.

Het is, in mijn ogen, onzin om te zeggen dat vitamine D direct invloed heeft op hoe je een COVID-19 besmetting doormaakt. Indirect zal het zeker wel invloed hebben via je immuunsysteem.

Ben zelf jarenlang om de paar weken ziek geweest, zonder een oorzaak te kunnen vinden. Ieder snotneusje van mijn dochter resulteerde in een paar dagen plat op bed liggen. Totdat mijn huisarts op een gegeven moment dacht aan vitamine D tekort. Ik had een flink tekort en sinds dat is opgelost is mijn immuunsysteem echt wel een stuk beter gebleken.

Ja N=1, maar onderzoeken etc. geven zelfde resultaten weer, dus vitamine D zal zeker helpen, maar zal nooit vaccins etc. kunnen vervangen.
pi_203502410
quote:

[..]
[..]
Ieder aap kan bedenken dat hoe gezonder je bent, des te beter je lichaam kan vechten tegen virussen. Om één of andere manier lijkt dat echter weinig relevant de laatste twee jaar. Twitter berichten van mensen die trots in de middag hun prikje halen en 's avonds alweer bij de McDrive staan. Sportscholen die gesloten zijn maar coffeshop open. Mensen worden ongezonder en dikker maar het interesseert ze niet... kan toch eventueel een maagverkleining halen. En dan denken dat dit allemaal geen lange termijn problemen gaat veroorzaken. Misschien niet fysiek, maar zeker wel mentaal.
Facts don't care about your feelings
pi_203502449
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 13:51 schreef Piles het volgende:

[..]
Doe 'm ook even per leeftijdsgroep dan. Dan hoef je niet de hele bevolking te verplichten :)
Dat zou nog beter zijn, helaas was de tabel alleen maar uitgesplitst voor <70 en 70+. Maar ik denk dat je de grens wel bij 50 kunt leggen.
pi_203502468
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 13:56 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Vitamine D heeft gewoon invloed op je immuunsysteem. Dat is vaak genoeg bewezen en onderzocht in allerlei onderzoeken.
Klopt. maar dat is niet wat de kop van dit artikel beweert
quote:
Het is, in mijn ogen, onzin om te zeggen dat vitamine D direct invloed heeft op hoe je een COVID-19 besmetting doormaakt. Indirect zal het zeker wel invloed hebben via je immuunsysteem.

Ben zelf jarenlang om de paar weken ziek geweest, zonder een oorzaak te kunnen vinden. Ieder snotneusje van mijn dochter resulteerde in een paar dagen plat op bed liggen. Totdat mijn huisarts op een gegeven moment dacht aan vitamine D tekort. Ik had een flink tekort en sinds dat is opgelost is mijn immuunsysteem echt wel een stuk beter gebleken.

Ja N=1, maar onderzoeken etc. geven zelfde resultaten weer, dus vitamine D zal zeker helpen, maar zal nooit vaccins etc. kunnen vervangen.
Wederom... correlatie vs causatie. Het onderzoek zegt niks over vitamine D als behandeling of zelfs preventief middel
pi_203502482
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 13:56 schreef Questular het volgende:
Stel je zou een vaccinatieplicht invoeren, is het dan juist lastiger of makkelijker om het niet vanaf 18+ maar vanaf 50+ in te voeren? Of maakt het juist niks uit?
Het lijkt me niet echt moeilijker om het puur voor 50+ te verplichten, maar dat ben ik.

Maar het Nederlandse beleid kennende zullen ze sowieso kiezen voor een algemene 18+ verplichting (als verplichte vaccinaties überhaupt ooit bespreekbaar worden uiteraard).
  Moderator vrijdag 4 februari 2022 @ 14:01:55 #68
5428 crew  miss_sly
pi_203502488
quote:
Vanaf 50 zou wel effectiever zijn, denk ik. De nog niet gevaccineerden uit die groep hebben de vaccinatie wel het meeste nodig.

Maar dan gaan we eraan voorbij dat ook in de lagere leeftijdsklasse er denk ik wel winst te behalen valt. Zeker nog de vaccianties, nog buiten de booster.

Maar misschien is 50+ een start? Voor zover een vaccinatieplicht uberhaupt een ding wordt, uiteraard.
pi_203502501
quote:
99s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 13:58 schreef Karina het volgende:
Totaal niet handig met zijn tweeën die vlag dragen.
Is dit een ultieme poging om een positieve test te scoren?
pi_203502510
quote:
Zal niks uitmaken volgens mij. Leeftijd is gewoon een parameter in hoe je het regelt
  Moderator vrijdag 4 februari 2022 @ 14:03:02 #71
9859 crew  Karina
Woman
pi_203502513
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 14:02 schreef Nober het volgende:

[..]
Is dit een ultieme poging om een positieve test te scoren?
Zou best kunnen idd!
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_203502529
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 14:01 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Het lijkt me niet echt moeilijker om het puur voor 50+ te verplichten, maar dat ben ik.

Maar het Nederlandse beleid kennende zullen ze sowieso kiezen voor een algemene 18+ verplichting (als verplichte vaccinaties überhaupt ooit bespreekbaar worden uiteraard).
Inderdaad.. anders... "discriminatie!!!!"

Maar goed, die plicht zie ik toch nooit gebeuren dus het zal niet ter sprake komen.
pi_203502685
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 13:55 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Is toch duidelijk als je het onderzoek leest?

NEW - Israeli peer-reviewed study provides "remarkable data" on vitamin D's effect in fighting COVID.

Het onderzoek toont een correlatie aan maar geen causatie. Tevens stelt de titel in jouw quote dat het effectief zou zijn in het bestrijden van een covid infectie iets wat al helemaal niet onderzocht is.
Een gevonden correlatie kan belangrijke grond bieden voor verder onderzoek, iets wat ook wordt geopperd in de conclusie. Helemaal in de wetenschap wat de invloed van vitamine D is op ons immuunsysteem. En dit direct afdoen als 'bullshit' slaat nergens op.
pi_203502712
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 14:01 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Wederom... correlatie vs causatie. Het onderzoek zegt niks over vitamine D als behandeling of zelfs preventief middel
Helemaal als je bedenkt dat mensen met overgewicht moeilijk vitamine D opnemen. Dan onstaat er al gauw een correlatie als het gaat om covid patiënten en vitamine D waardes.

Neemt niet weg dat je beter dit preventief kunt nemen dan de meeste andere wondermiddelen die we de afgelopen twee jaar de revue hebben zien passeren :')
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_203502728
twitter

Ik kwam deze mevrouw weer eens tegen. Om het hoefijzermodel er nog maar eens bij te halen. Het radicaliseert aan beide kanten.
zie email 27 oktober
pi_203502770
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 14:14 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Een gevonden correlatie kan belangrijke grond bieden voor verder onderzoek, iets wat ook wordt geopperd in de conclusie. Helemaal in de wetenschap wat de invloed van vitamine D is op ons immuunsysteem. En dit direct afdoen als 'bullshit' slaat nergens op.
Je snapt het punt niet...

Disclose.tv en Timesofisrael suggereren dat vitamine D een preventief middel is (Israeli study offers strongest proof yet of vitamin D’s power to fight COVID) dat is dus bullshit en blijkt ook nergens uit het onderzoek
  vrijdag 4 februari 2022 @ 14:18:40 #77
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_203502771
quote:
Vader en zoon vechten in de supermarkt, omdat ze geen bier mogen kopen

Op vrijdagavond 9 april ruim na acht uur komen Frans V. (54) en zijn minderjarige zoon de Jumbo aan de Lage Bothofstraat in Enschede binnen. De hoofden staan op onweer en de eerste de beste kassamedewerker krijgt een harde vuistslag in het gezicht.

Beveiligingscamera’s in de supermarkt legden de explosie van geweld die volgde op de klap vast. Een vrouw stond verstijfd van schrik achter haar winkelwagen terwijl er om haar heen van alles door de lucht vloog. De aanleiding voor dit alles was drank. Maar dan niet een teveel aan, maar juist een gebrek aan alcohol. Want de Enschedese vader en zoon kwamen hardhandig verhaal halen in de super, omdat ze vanwege de coronamaatregelen na acht uur in de avond geen ‘spraakwater’ meer mochten kopen.

De minderjarige zoon was de eerste die na een stevige discussie met lege handen naar huis was afgedropen. Een klein halfuur later kon vader Frans onverrichter zake naar huis. Hij wilde het weekend vieren met een pilsje, maar hij kreeg evenmin bier mee.

Blonde medewerker
Toen vader Frans gefrustreerd thuiskwam en van zijn zoon hoorde dat deze woorden had gehad met een blonde medewerker, toen sloeg de vlam in de pan en ging het tweetal terug naar de Jumbo. Nadat de medewerker een klap had gekregen sloopten vader en zoon een coronascherm en gooien dat tegen hem aan. Ook een pinautomaat werd losgerukt en naar die medewerker gesmeten. En dat kwam zo hard aan dat die met stoel en al achterover viel.

Jammer
Vader Frans V. verschijnt vrijdagmorgen niet op de rechtszaak in Almelo. Jammer, aldus politierechter Dennis van den Berg. Want hij wilde graag horen hoe de Enschedeër nu terugkijkt op de geweldsexplosie. Bij de politie schrok vader V. zich een hoedje bij het zien van de beelden, zo blijkt uit het dossier. ‘Ik heb geen idee wat me bezielde’, reageerde hij. ‘Geen idee wat mijn zoon deed.’

De vader van de aangevallen medewerker is wel present. Hij zegt dat zijn minderjarige zoon flink wat pijn had door het geweld en meldt dat zijn kind het nog altijd lastig vindt om in de avonduren te werken in de supermarkt. Hij vraagt een schadevergoeding van 750 euro.

Werkstraf
Rechter van den Berg vindt wat er gebeurde ‘heel naar’ en veroordeelt vader V. tot een werkstraf van 100 uur. Ook legt hij een voorwaardelijke celstraf van één week op. Ook moet de man de supermarktmedewerker een schadevergoeding van 250 euro betalen. De zoon van V. moet zich begin maart verantwoorden voor de kinderrechter. Zijn zaak wordt achter gesloten deuren behandeld, omdat hij minderjarig is.
De geen bier na 20u regel viel niet overal even lekker _O-

@trein2000 was jij dit?
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_203502826
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 14:16 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Ik kwam deze mevrouw weer eens tegen. Om het hoefijzermodel er nog maar eens bij te halen. Het radicaliseert aan beide kanten.
Hoe komt ze er bij dat het covid zou zijn? Ik zie hme niet helemaal
pi_203502845
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 14:18 schreef Caland het volgende:

[..]

@:trein2000 was jij dit?
Je zou die kassa medewerker maar zijn.

Opsluiten dat soort lui. Werk straf :N
  vrijdag 4 februari 2022 @ 14:24:32 #80
444624 Walterwhite64
alle hoeren zijn vrouwen.
pi_203502906
quote:

Dat herstel bewijs gaat pas gelden 11 dagen na de GGD test.
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet.
pi_203502927
quote:
Ik denk wel dat je bij een plicht voor 50- ernstig in de knoei komt bij de proportionaliteit.
pi_203502952
quote:

[..]

Eerder @leolinedance :P
pi_203502999
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 14:25 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Ik denk wel dat je bij een plicht voor 50- ernstig in de knoei komt bij de proportionaliteit.
Ik denk niet dat de rechter dat gaat afschieten, je zit in de sfeer van de margin of appreciation. Anders gezegd, de staat heeft een bepaalde vrijheid bij de interpretatie van het EVRM (waarvan we ook nog eens weten dat het EHRM niet zo’n probleem heeft met een vaccinatieplicht). Dan zou het in het parlement moeten gebeuren, maar daar is überhaupt nog geen meerderheid in zicht.

Overigens ligt het er ook maar net aan hoe je die proportionaliteit inkleurt. Als je inzoomt op het individuele risico heb je inderdaad best een punt. Maar als je het uitzoomt en je zegt ‘door massaal te vaccineren brengen we collectieve risico naar beneden zodat we de ziekenhuizen zo min mogelijk belasten.’ Dan heb je een heel ander verhaal.
zie email 27 oktober
pi_203503003
Kreeg overigens een paar uur geleden een melding dat ik afgelopen zondag 'in contact ben geweest'. Niemand heeft mij wat verteld, dus dan blijven er twee mogelijkheden over: de lunch in de horeca, de trein, of de bioscoop. De trein lijkt me onwaarschijnlijk, want die was superrustig. En in die andere gevallen kan het ook niet meer dan een toevalstreffer zijn, ik begrijp dat je binnen een straal van tien meter nog een melding krijgt. En met deze aantallen is de kans statistisch gezien best groot dat bv. iemand in de bioscoopzaal positief test en zo'n melding eruit gooit. :D

Wel grappig, pas de tweede keer dat die melder afgaat.
pi_203503037
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 13:22 schreef capricia het volgende:

[..]
Omikron ziet er niet zo onschuldig uit voor ongevaccineerden.
Waarom eigenlijk niet? Zijn er veel mensen met Omikron op de IC, ongevaccineerd? Is dat bekend?

De ongevaccineerden die ik ken en de laatste weken Omikron hebben gehad (stuk of 15) hadden er net zo weinig last van als degenen met vaccin.
  vrijdag 4 februari 2022 @ 14:32:23 #86
14505 OProg
A Life in Music
pi_203503048
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 14:30 schreef DireStraits7 het volgende:
Kreeg overigens een paar uur geleden een melding dat ik afgelopen zondag 'in contact ben geweest'. Niemand heeft mij wat verteld, dus dan blijven er twee mogelijkheden over: de lunch in de horeca, de trein, of de bioscoop. De trein lijkt me onwaarschijnlijk, want die was superrustig. En in die andere gevallen kan het ook niet meer dan een toevalstreffer zijn, ik begrijp dat je binnen een straal van tien meter nog een melding krijgt. En met deze aantallen is de kans statistisch gezien best groot dat bv. iemand in de bioscoopzaal positief test en zo'n melding eruit gooit. :D

Een meter of 6 door de muur gaat ook heb ik inmiddels ondervonden. :)
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  vrijdag 4 februari 2022 @ 14:32:28 #87
498282 Scrummie
pi_203503050
quote:

oja, die app heb ik ook nog.
pi_203503055
quote:

[..]

Minderjarigen mogen toch sowieso geen alcohol kopen ongeacht de tijd van de dag?
pi_203503062
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 14:29 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ik denk niet dat de rechter dat gaat afschieten, je zit in de sfeer van de margin of appreciation. Anders gezegd, de staat heeft een bepaalde vrijheid bij de interpretatie van het EVRM (waarvan we ook nog eens weten dat het EHRM niet zo’n probleem heeft met een vaccinatieplicht). Dan zou het in het parlement moeten gebeuren, maar daar is überhaupt nog geen meerderheid in zicht.

Overigens ligt het er ook maar net aan hoe je die proportionaliteit inkleurt. Als je inzoomt op het individuele risico heb je inderdaad best een punt. Maar als je het uitzoomt en je zegt ‘door massaal te vaccineren brengen we collectieve risico naar beneden zodat we de ziekenhuizen zo min mogelijk belasten.’ Dan heb je een heel ander verhaal.
Ik heb het niet zozeer over de juridische proportionaliteit. Uiteindelijk heb je ook te maken met een politieke afweging.

Hoewel ik me nu je dit zo zegt wel serieus afvraag of een rechter een vaccinatieplicht voor bv. twintigers proportioneel zal achten.
pi_203503066
quote:

[..]

In een artikel over Enschede meermaals "explosie" als beeldspraak gebruiken. Zeer ongevoelig, tijd om De Gelderlander te #CANCELEN
  vrijdag 4 februari 2022 @ 14:34:11 #91
8369 speknek
Another day another slay
pi_203503075
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 14:31 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Waarom eigenlijk niet? Zijn er veel mensen met Omikron op de IC, ongevaccineerd? Is dat bekend?

De ongevaccineerden die ik ken en de laatste weken Omikron hebben gehad (stuk of 15) hadden er net zo weinig last van als degenen met vaccin.
Jij kent 15+ ongevaccineerden?

They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_203503081
quote:

[..]
Misschien wel daardoor juist...? Dus te lang voorzichtig geweest en daardoor heel vatbaar nu. Of zeg ik nou weer iets heel raars.
pi_203503084
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 14:32 schreef OProg het volgende:

[..]
Een meter of 6 door de muur gaat ook heb ik inmiddels ondervonden. :)
Het idee vind ik nog wel goed, de uitvoering minder. Vanwege al het privacygeneuzel krijg je niet eens te zien waar het was en/of om welke tijd. :')
  vrijdag 4 februari 2022 @ 14:36:48 #94
498282 Scrummie
pi_203503115
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 14:34 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Het idee vind ik nog wel goed, de uitvoering minder. Vanwege al het privacygeneuzel krijg je niet eens te zien waar het was en/of om welke tijd. :')
Eigenlijk is dat laatste ook niet zo relevant toch?
pi_203503118
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 13:31 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Het simpele feit dat geen enkel land ervoor gekozen heeft de boel op z'n beloop te laten (er zijn er die het geprobeerd hebben, maar die kwamen er gauw van terug) doet mij vermoeden dat het gerechtvaardigd was om de balans uit te laten slaan richting het voorkomen van een acute zorgdruk, inderdaad. Vanwege de (in)directe schade die een ineenstorting van de zorg met zich meebrengt.

Klopt, maar daar komt op een bepaald moment ook een omslagpunt voor. En daarbij kan je zelfs al schakelen in de definitie van acute zorgdruk.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
pi_203503131
quote:
Het argument is dat een vaccinatieplicht evident niet per definitie onbespreekbaar is, getuige de voorbeelden die @capricia noemt.
Dat zijn alleen wel voorbeelden die niet te vergelijken zijn op juist de kernoverwegingen die in die gevallen gemaakt zijn om een plicht door te voeren.
Friedman on Donahue
pi_203503141
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 14:34 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Misschien wel daardoor juist...? Dus te lang voorzichtig geweest en daardoor heel vatbaar nu. Of zeg ik nou weer iets heel raars.
Vraag me af of het zo werkt. Mijn oom is ook alleen en komt dus niet zoveel onder de mensen en hij heeft de laatste 20 jaar geen griep of iets in die richting gehad. Toen ik iedere dag met de trein naar m'n werk ging had ik bijna ieder jaar wel dat ik een paar dagen koorts had en ziek was. Wie is er gezonder??

quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 14:34 schreef speknek het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ik ook wel. Zat er een tijdje geleden nog met 8 aan één tafel... leeftijden tussen de 20 en 60. Boven de 60 ken ik niet zoveel ongevaccineerden.... zo uit m'n hoofd 3 stuks.
Facts don't care about your feelings
pi_203503151
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 14:36 schreef Scrummie het volgende:

[..]
Eigenlijk is dat laatste ook niet zo relevant toch?
Nou, gezien de imperfectie van het systeem vind ik het wel waardevol om te weten of het iemand is geweest bij bv. bij een drukke verjaardag thuis, of een willekeurige passant aan de andere kant van een treincoupé.
pi_203503158
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 14:38 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Nogmaals, hoefijzermodel. Beide uitersten houden zich bezig met kansloze rechtszaken op basis van wappie-informatie en blijkbaar zijn we nu ook de brug over dat artsen ronduit liegen over diagnoses. Dit is geen haar beter dan de 1.0 wappies.

[ Bericht 18% gewijzigd door capricia op 04-02-2022 15:07:34 ]
zie email 27 oktober
pi_203503177
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 14:39 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Nou, gezien de imperfectie van het systeem vind ik het wel waardevol om te weten of het iemand is geweest bij bv. bij een drukke verjaardag thuis, of een willekeurige passant aan de andere kant van een treincoupé.
Maar dan loop je wel het reële risico dat de identiteit te herleiden valt…
zie email 27 oktober
  vrijdag 4 februari 2022 @ 14:41:43 #101
498282 Scrummie
pi_203503196
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 14:39 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Om zelf het risico in te schatten? Meh, misschien.

Het idee blijft verder hetzelfde meen ik; in de gaten houden of je klachten krijgt en indien ja testen. Maar goed, het is inmiddels alweer zo lang geleden dat ik een beetje het hele doel van die app kwijt ben.
pi_203503206
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 14:40 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Enorme ramp natuurlijk.
In Southern Sun
pi_203503221
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 14:40 schreef trein2000 het volgende:

[..]
En dat is een probleem, omdat...?
pi_203503227
quote:
Kreeg overigens een paar uur geleden een melding dat ik afgelopen zondag 'in contact ben geweest'. Niemand heeft mij wat verteld, dus dan blijven er twee mogelijkheden over: d
Of ze hebben het je niet verteld.
  vrijdag 4 februari 2022 @ 14:43:32 #105
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_203503232
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 14:42 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
En dat is een probleem, omdat...?
Omdat medische informatie met een vrij goede reden niet openbaar is.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_203503245
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 14:34 schreef speknek het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
15 die onlangs corona hadden. Ik ken er veel meer zelfs! Ik ga echt met het laagste van het laagste van de bevolking om.
pi_203503248
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 14:41 schreef Scrummie het volgende:

[..]
Om zelf het risico in te schatten? Meh, misschien.

Het idee blijft verder hetzelfde meen ik; in de gaten houden of je klachten krijgt en indien ja testen. Maar goed, het is inmiddels alweer zo lang geleden dat ik een beetje het hele doel van die app kwijt ben.
Snap ik, alleen de mate waarin ik risico's ga mijden is toch wel afhankelijk van de kans waarmee ik in kan schatten of het een reële waarschuwing of, zoals ik nu vermoed, loos alarm.

Sowieso zou ik conform de regels helemaal niets hoeven te doen, ongeacht wie er besmet is. Maar als iemand met wie ik samenwoon positief test ga ik echt wel wat minder risico nemen dan als het random bioscoopbezoeker is 10 meter verderop. Ondanks dat ik technisch gezien hetzelfde zou moeten doen.
pi_203503249
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 14:43 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
"Kan niet, mag niet".
In Southern Sun
pi_203503271
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 14:43 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Want in een pandemie is de gezondheid van anderen inderdaad ondergeschikt aan het recht om geheim te mogen houden of je positief getest bent.
pi_203503272
Daling in de ziekenhuizen genot _O_
  vrijdag 4 februari 2022 @ 14:46:49 #111
346939 Janneke141
pi_203503289
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 14:46 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Want in een pandemie is de gezondheid van anderen inderdaad ondergeschikt aan het recht om geheim te mogen houden of je positief getest bent.
Dat is correct.
pi_203503322
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 14:46 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Dat is correct.
We schieten echt door met dat AVG-gezeik.

Helemaal aangezien er letterlijk niemand op tegen kan zijn om netjes te vertellen dat je positief getest bent als je in de buurt van iemand geweest ben. Daarnaast staat er ook niet in de app 'Henk is besmet', maar er is een theoretische kans dat iemand af zou kunnen leiden wie het mogelijkerwijs geweest is. En dan nog niet eens rekening houdend met het feit dat in > 99% van de gevallen links- of rechtsom sowieso wel bekend wordt wie er positief getest is als het een bekende is.
pi_203503323
quote:

[..]
Maar het huidige systeem houdt toch al rekening met de gezondheid van anderen? Maar dan wel op een manier dat er wel sprake is van enige vorm van privacy. Niet meer dan normaal lijkt me.
pi_203503328
quote:

[..]
Want de identiteit is een noodzakelijk gegeven om in quarantaine te gaan?
zie email 27 oktober
pi_203503367
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 14:49 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Want de identiteit is een noodzakelijk gegeven om in quarantaine te gaan?
Ik hoef de identiteit ook helemaal niet.

In onze doorgeschoten drong om coute que coute te willen voorkomen dat niet te achterhalen is wie de bron is (ondanks dat de bron 99% van de keren gewoon bekend wordt wanneer deze ertoe doet), bewerkstelligt de app precies het tegenovergestelde. Namelijk dat men het niet meer serieus neemt, want je kunt niet inschatten of het daadwerkelijk een serieuze melding is.
  vrijdag 4 februari 2022 @ 14:51:14 #116
346939 Janneke141
pi_203503370
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 14:48 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
We schieten echt door met dat AVG-gezeik.

Helemaal aangezien er letterlijk niemand op tegen kan zijn om netjes te vertellen dat je positief getest bent als je in de buurt van iemand geweest ben. Daarnaast staat er ook niet in de app 'Henk is besmet', maar er is een theoretische kans dat iemand af zou kunnen leiden wie het mogelijkerwijs geweest is. En dan nog niet eens rekening houdend met het feit dat in > 99% van de gevallen links- of rechtsom sowieso wel bekend wordt wie er positief getest is als het een bekende is.
Als Henk een beetje sociaal is, dan vertelt hij het zelf. En dat is dan ook precies het idee van privacywetgeving: dat je zelf degene bent die bepaalt wat er met jouw informatie gebeurt.
  vrijdag 4 februari 2022 @ 14:52:12 #117
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_203503388
twitter

Het is wachten op de eerste coronavariant met dreadlocks
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_203503390
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 14:51 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Als Henk een beetje sociaal is, dan vertelt hij het zelf. En dat is dan ook precies het idee van privacywetgeving: dat je zelf degene bent die bepaalt wat er met jouw informatie gebeurt.
Behalve dat het hele idee van deze app is dat je ook langdurig(er) contact met onbekende mensen opspoort.
pi_203503400
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 14:24 schreef Walterwhite64 het volgende:

[..]
Dat herstel bewijs gaat pas gelden 11 dagen na de GGD test.
Prima :s) Dan zijn mn 2 vaccinaties nog niet verlopen ^O^
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 4 februari 2022 @ 14:53:45 #120
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_203503408
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 14:52 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]

Het is wachten op de eerste coronavariant met dreadlocks
Al besproken.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_203503438
quote:
Hoe is precies jouw gezondheid in het geding als je die informatie niet krijgt?
Friedman on Donahue
pi_203503469
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 14:55 schreef nostra het volgende:

[..]
Hoe is precies jouw gezondheid in het geding als je die informatie niet krijgt?
Ik neem aan dat je zelf kunt invullen hoe de gezondheid van mensen in het geding kan komen als men verzwijgt dat ze positief getest zijn.
  vrijdag 4 februari 2022 @ 14:59:28 #123
168739 Red_85
'echt wel'
pi_203503500
quote:

[..]
Bullshit
Kom met je eigen review dan.
1947-2016
pi_203503506
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 14:58 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Ik neem aan dat je zelf kunt invullen hoe de gezondheid van mensen in het geding kan komen als men verzwijgt dat ze positief getest zijn.
Nu moet je er niet iets anders bijhalen. Jij wil weten of het op een drukke verjaardag of in een verlaten treincoupé is gebeurd. Dat weten brengt jouw gezondheid niet in het geding, je vindt het alleen voor jezelf prettiger om te weten om een risico-inschatting te kunnen maken. En dat is inderdaad totaal ondergeschikt aan privacy.
Friedman on Donahue
  vrijdag 4 februari 2022 @ 15:00:06 #125
346939 Janneke141
pi_203503507
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 14:58 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Maar dat was het punt niet, het ging erover dat die app niet toont bij wie je in de omgeving bent geweest - ook niet indirect. Mensen die van plan zijn te verzwijgen dat ze positief zijn installeren die hele app niet.
  vrijdag 4 februari 2022 @ 15:00:48 #126
168739 Red_85
'echt wel'
pi_203503514
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 13:46 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik kan er ook niet echt over uit dat er nu pas serieus vanuit de Minister van Onderwijs op die luchtmeters in klas ingezet wordt.
Bedoel het belang ervan dat lazen we hier al in 2020... 8)7
Krijg je er van als je wetenschappers hebt die geen enkele kennis willen vergaren buiten om hun bubbel.
1947-2016
pi_203503532
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 15:00 schreef nostra het volgende:

[..]
Nu moet je er niet iets anders bijhalen. Jij wil weten of het op een drukke verjaardag of in een verlaten treincoupé is gebeurd. Dat weten brengt jouw gezondheid niet in het geding, je vindt het alleen voor jezelf prettiger om te weten om een risico-inschatting te kunnen maken. En dat is inderdaad totaal ondergeschikt aan privacy.
Leuk, maar dat was niet de opmerking.

De opmerking van Janneke was dat medische gegevens met een reden geheim zijn. Dat staat los van mijn situatie.
  vrijdag 4 februari 2022 @ 15:02:29 #128
168739 Red_85
'echt wel'
pi_203503542
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 13:56 schreef Evenstar het volgende:

[..]

Wat natuurlijk wel is, is dat bepaalde vitamines en levensstijlen je natuurlijke afweer gewoon sterk maken. 'an apple a day .... ', '2 ons groente per dag' komt natuurlijk wel ergens vandaan.
1947-2016
  vrijdag 4 februari 2022 @ 15:04:32 #129
498282 Scrummie
pi_203503574
Cijfertjestijd *O*
pi_203503579
Ach we kunnen de privacy-safeguards van die app toch wel loslaten voor de mensen die hem nog gebruiken. :P
pi_203503580
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 15:01 schreef DireStraits7 het volgende:
Leuk, maar dat was niet de opmerking.
Dat was nou net precies wel de opmerking. Of je moet heel semantisch "medische gegevens" ineens veel breder gaan trekken dan de discussie waar jullie middenin zaten, maar dat wordt wel heel erg gezocht allemaal.
Friedman on Donahue
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 4 februari 2022 @ 15:05:15 #132
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_203503587
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 15:02 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Wat natuurlijk wel is, is dat bepaalde vitamines en levensstijlen je natuurlijke afweer gewoon sterk maken. 'an apple a day .... ', '2 ons groente per dag' komt natuurlijk wel ergens vandaan.
Absoluut, maar als je al een flink tekort hebt (wat je bijv. ook kan hebben door je "roots") dan kan je blijven eten :D

Bij mij blijft het alleen maar op niveau als ik vitamine D blijf slikken, ondanks dat ik echt wel gezond eet :D

Maar goed, zoals ik al zei, het is echt iets waar te weinig aandacht voor is en iets waar nog heel veel winst te behalen is.
pi_203503591
B:)B met een biertje in de hand :lijstje:

Mondkapje even ^p^
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_203503594
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 15:00 schreef Janneke141 het volgende:
Mensen die van plan zijn te verzwijgen dat ze positief zijn installeren die hele app niet.
Dan kun je het dus net zo goed open gooien. Zo kun je er ook naar kijken.
pi_203503595
:lijstje: :lijstje: :lijstje: *O*
  vrijdag 4 februari 2022 @ 15:07:27 #136
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203503632
Tijd voor koffie, een koekje en de cijfertjes :)
pi_203503637
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 15:04 schreef nostra het volgende:

[..]
Dat was nou net precies wel de opmerking. Of je moet heel semantisch "medische gegevens" ineens veel breder gaan trekken dan de discussie waar jullie middenin zaten, maar dat wordt wel heel erg gezocht allemaal.
Als je vindt dat "medische informatie met een vrij goede reden niet openbaar is" vind je ook dat je een positieve test moet mogen verzwijgen, want medische informatie. Daar ben ik het niet mee eens, omdat het verzwijgen hiervan ook anderen direct kan schaden in hun gezondheid. Anders dan bv. een werkgever die niet mag weten wat voor ziektes iemand onder de leden heeft (--> medische discriminatie).

Het heeft weinig zin om over een specifieke situatie te bakkeleien als je op een groter niveau het al niet eens kan worden. Ter vergelijking: het heeft weinig zin te discussiëren over de vraag of de kroeg om 21 of 22 uur dicht moet als je vindt dat er überhaupt geen maatregelen meer moeten zijn.
  vrijdag 4 februari 2022 @ 15:08:11 #138
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_203503642
Vandaag weer een daling in ALLES
VBL SC influencer
Left, right, behind
  vrijdag 4 februari 2022 @ 15:09:21 #139
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_203503659
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 15:02 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Heb zelf een vitamine D tekort en eet haast nooit fruit.

Ziek dat ik me toch ben telkens :7
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_203503666
Waren trouwens wel mooie tijden toen die app er net kwam. Toen nog heel verhitte discussies over of die verplicht moest worden. Wel een vervelende bureaucratische reflex in Nederland. We hebben een dingetje -> Moet het verplicht worden?
  vrijdag 4 februari 2022 @ 15:10:37 #141
168739 Red_85
'echt wel'
pi_203503679
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 15:09 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]

Ongelukkig en ziek.
1947-2016
  vrijdag 4 februari 2022 @ 15:11:09 #142
330914 Sherlock_Holmes
pi_203503691
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 15:05 schreef _serial_ het volgende:
B:)B met een biertje in de hand :lijstje:

Mondkapje even ^p^
Klappen voor de zorg :{w
pi_203503708
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 14:52 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Behalve dat het hele idee van deze app is dat je ook langdurig(er) contact met onbekende mensen opspoort.
Maar links- of rechtsom, denk dat je voor de zekerheid nou wel beter in quarantaine kunt gaan.
pi_203503719
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 15:09 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]

Moet je nagaan hoe gezond je was als je het wel deed :D
  vrijdag 4 februari 2022 @ 15:12:48 #145
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_203503724
ik voorspelde deze week de daling, hopen dat het doorzet en fuck die achterstanden!
  vrijdag 4 februari 2022 @ 15:13:17 #146
330914 Sherlock_Holmes
pi_203503736
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 15:10 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Ongelukkig en ziek.
Dan is iemand dit blijkbaar vergeten door te geven aan mijn lichaam en mijn geest :P
  vrijdag 4 februari 2022 @ 15:13:42 #147
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_203503743
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 15:11 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Klappen voor de zorg :{w
begint wel oud te worden "zweepslagen voor de zorg"?
pi_203503764
Prachtige achterstanden.
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 4 februari 2022 @ 15:15:35 #149
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_203503773
:M :lijstje:
  vrijdag 4 februari 2022 @ 15:15:50 #150
498282 Scrummie
pi_203503777
Duurt lang.
pi_203503782
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 15:13 schreef THEFXR het volgende:

[..]
begint wel oud te worden "zweepslagen voor de zorg"?
Maatschappij gijzelaars die de zorg geselen?
pi_203503786
Laatste update: 04-02-2022 - 15:16

Totaal aantal besmettingen: 72162

Gemeentes met +5 besmettingen:
2902 Amsterdam
2891 's-Gravenhage
2658 Utrecht
1570 Tilburg
1295 Rotterdam
1254 Arnhem
1126 Amersfoort
1060 's-Hertogenbosch
1048 Breda
1040 Zwolle
937 Ede
907 Groningen
846 Deventer
838 Nijmegen
747 Zoetermeer
737 Westland
709 Apeldoorn
663 Eindhoven
662 Dordrecht
644 Oss
582 Haarlem
564 Land van Cuijk
558 Hardenberg
523 Veenendaal
518 Haarlemmermeer
SPOILER
Daarnaast zijn er:
2 gemeentes met 0 besmettingen
1 gemeentes met 1 besmettingen
1 gemeentes met 2-4 besmettingen
0 gemeentes met 5 besmettingen

Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.wegmetdetestwet.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.wegmetdetestwet.nl/total.php
  vrijdag 4 februari 2022 @ 15:16:34 #154
168739 Red_85
'echt wel'
pi_203503795
2 woorden, 9 letters:

quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 15:15 schreef Scrummie het volgende:
Duurt lang.
:(
1947-2016
pi_203503800
Slappe hap.

Dit is gespeeld.
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 4 februari 2022 @ 15:16:46 #156
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_203503803
twitter
  Redactie Frontpage vrijdag 4 februari 2022 @ 15:16:51 #157
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_203503806
twitter
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  Moderator vrijdag 4 februari 2022 @ 15:16:54 #158
236264 crew  capricia
pi_203503807
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 14:31 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Omdat in landen met een beetje normale registratie en een lagere vaccinatiegraad, zoals bijv de VS, Omikron dodelijker in aantallen lijkt te zijn dan Delta.
Voor de ongevaccineerden dan hè.
https://www.weforum.org/a(...)death-toll-severity/

Wij hebben gelukkig een hogere vaccinatiegraad. En dat helpt gelukkig goed, vaccineren.
There is a name for it:
We call them Poor"
  vrijdag 4 februari 2022 @ 15:16:55 #159
168739 Red_85
'echt wel'
pi_203503808
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 15:16 schreef alpeko het volgende:
Vandaag zeg ik tussen 60k en 110k
Gefeliciteerd, aangenomen bij rivm.
1947-2016
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 4 februari 2022 @ 15:16:59 #160
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_203503809
60,6% _O_ _O_
pi_203503815
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 15:16 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Gefeliciteerd, aangenomen bij rivm.
Gister zat ik ook al goed *) Ik durf morgen wel te stellen: tussen 60k en 100k. Mijn model is zelflerend maar ik moet nu de onzekerheid van de storingen meenemen.
  Moderator vrijdag 4 februari 2022 @ 15:17:25 #162
446930 crew  ESF1Gamer
pi_203503816
quote:
6s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 15:16 schreef D_A het volgende:
60,6% _O_ _O_
Op naar de 100%
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  vrijdag 4 februari 2022 @ 15:17:44 #163
498282 Scrummie
pi_203503824
Flopshow. Wederom.

Morgen weer een kans op een TOPSHOW
pi_203503829
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 15:07 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Als je vindt dat "medische informatie met een vrij goede reden niet openbaar is" vind je ook dat je een positieve test moet mogen verzwijgen, want medische informatie.
Kan aan mij liggen, maar ik snap niet welk punt je nou probeert te maken.

Ik vind het zelf inderdaad logisch dat medische informatie niet openbaar gemaakt moet worden. Maar hoezo betekent dat dan meteen dat je het ook oké moet vinden als iemand een positieve test verzwijgt?

Als je een melding krijgt is het toch helemaal niet relevant om te weten van wie je het hebt gekregen? Je krijgt te zien dat je in contact ben geweest met iemand. Dat is hoe er op jouw gezondheid gelet wordt.

En inderdaad wat er al gezegd werd; als mensen een positieve test willen verzwijgen gebruiken ze de app waarschijnlijk sowieso niet.
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 4 februari 2022 @ 15:17:58 #165
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_203503830
Niet dat deze cijfers iets zeggen natuurlijk.
pi_203503832
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 15:17 schreef alpeko het volgende:

[..]
Gister zat ik ook al goed *)
Je trackrecord is nu al beter dan Jacco's.
  Redactie Frontpage vrijdag 4 februari 2022 @ 15:18:06 #167
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_203503834
Benieuwd hoeveel de achterstand vandaag weer is opgelopen
_____
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 4 februari 2022 @ 15:18:16 #168
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_203503838
Het lukt momenteel niet om het hoog aantal meldingen wat binnenkomt vanuit de teststraten te verwerken in het systeem van de GGD. De cijfers betreffen daarom in totaal over de afgelopen 18 dagen een onderrapportage van circa 124000 meldingen.

vrijdag 4 februari 2022 @ 15:18:29 #169
168739 Red_85
'echt wel'
pi_203503844
quote:
[ twitter ]
Hoge omloopsnelheid in de ziekenhuizen.
Veel opnames, maar ook veel vertrekkers.

Voor de rest:

quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 15:16 schreef Oriente het volgende:
Slappe hap.

Dit is gespeeld.
en

STADIONS, NACHTCLUBS AUFMACHEN!
1947-2016
pi_203503849
Pff schiet ook niet echt op zo.
Of aan de andere kant, hoe kan het dat we op deze aantallen blijven hangen ondanks alle versoepelingen?
pi_203503852
quote:
60,6% _O_ _O_
Vind ik eigenlijk nog laag. Betekent dat er minimaal 39,4 % van de testen onnodig was.
  Redactie Frontpage vrijdag 4 februari 2022 @ 15:19:00 #172
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_203503858
twitter
_____
pi_203503860
-20

Daling in gezet.
  Redactie Frontpage vrijdag 4 februari 2022 @ 15:19:40 #174
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_203503865
Weer +11.000 achterstand dus _O_
_____
pi_203503866
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 15:18 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Vind ik eigenlijk nog laag. Betekent dat er minimaal 49,4 % van de testen onnodig was.
Eigenlijk zou een negatieve test van je eigen risico af moeten gaan.
pi_203503868
124.000 onderrapportage _O_
pi_203503871
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 15:18 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Vind ik eigenlijk nog laag. Betekent dat er minimaal 49,4 % van de testen onnodig was.
Veel mensen met een snotneus door de koude wind de afgelopen dagen. Ik in ieder geval wel :X
  vrijdag 4 februari 2022 @ 15:19:50 #178
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203503872
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 15:16 schreef Oriente het volgende:
Slappe hap.

Dit is gespeeld.
Dacht Ajax ook tegen Tottenham.
  vrijdag 4 februari 2022 @ 15:19:51 #179
168739 Red_85
'echt wel'
pi_203503873
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 15:19 schreef LTVDK het volgende:
[ twitter ]
Zeg marino, ga eens aan je werk dan..
:+
1947-2016
  vrijdag 4 februari 2022 @ 15:20:05 #180
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_203503876
in het weekend daalt het verder, iedereen de kroeg in.
  vrijdag 4 februari 2022 @ 15:20:17 #181
168739 Red_85
'echt wel'
pi_203503881
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 15:19 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
:wtf: :wtf: }:|
1947-2016
pi_203503884
quote:
6s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 15:18 schreef D_A het volgende:
Het lukt momenteel niet om het hoog aantal meldingen wat binnenkomt vanuit de teststraten te verwerken in het systeem van de GGD. De cijfers betreffen daarom in totaal over de afgelopen 18 dagen een onderrapportage van circa 124000 meldingen.
Ik heb daar een zeer pittige mening over. :7

UPDATE casus set doetnietmeermee=1;

Zo moeilijk hoeft het toch niet te zijn..
pi_203503887
60,6% positief

Prachtig.
pi_203503891
quote:

[..]
Mmmmm van Moura
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 4 februari 2022 @ 15:20:38 #185
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_203503892
quote:

[..]
pi_203503893
Voormalig Omikron hoofdstad Volendam 17 besmettingen.

Dit is voorbij.
- verwijderd door admin -
  vrijdag 4 februari 2022 @ 15:20:43 #187
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_203503894
Fantastisch. Einde aan ALLE maatregelen, per direct.
Tics van je petten.
pi_203503904
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 15:17 schreef AlwaysHappy het volgende:
Kan aan mij liggen, maar ik snap niet welk punt je nou probeert te maken.
Ik probeerde het direct breder te trekken, los van die app. Dat is niet overgekomen, dus laat ook maar.
  vrijdag 4 februari 2022 @ 15:21:39 #189
445514 DonDruiper
pi_203503914
Beter gewoon stoppen met deze onzin :')
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_203503930
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 15:21 schreef DonDruiper het volgende:
Tijd om COR te sluiten dan!
pi_203503937
quote:
2s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 15:20 schreef Benny het volgende:
60,6% positief

Prachtig.
:Y

Zo hebben we tenminste nog een beetje waar voor ons weggegooide belastinggeld a 10 miljoen euro per dag.
pi_203503942
Zijn we over de piek heen?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_203503943
pi_203503946
pi_203503949
pi_203503954
pi_203503957
pi_203503973
quote:
Ah, gelukkig, we kunnen eindelijk weer de schuld geven aan de bible belt.
pi_203503979
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 15:21 schreef DonDruiper het volgende:
Kuipers "voorzitter, ik val in herhaling. Heb al 10x uitgelegd waarom het geen onzin is en we door moeten met strenge maatregelen"
  vrijdag 4 februari 2022 @ 15:25:34 #200
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203503984
Positiviteitspercentages van bijna 67 procent. Lekker man.
pi_203503985
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 15:23 schreef Jor_Dii het volgende:
Lastig te zeggen vanwege de beperkte testcapaciteit. Maar het lijkt er wel op.

pi_203503988
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 15:24 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Nee hoor, aan de achterstanden die weggewerkt worden. Je kunt zo precies zien waar ze dat aan het doen zijn. En waar nog niet.
  Moderator vrijdag 4 februari 2022 @ 15:26:09 #203
236264 crew  capricia
pi_203503995
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 15:22 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Tijd om COR te sluiten dan!
Wie was de eerste poster? Die mag het licht uit doen. :D
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_203503996
quote:
Ameland amateurs.
pi_203504002
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 15:24 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Ze zijn van god los daar.
pi_203504022
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 15:23 schreef Jor_Dii het volgende:
Lijkt het wel op.

Volgens mij is nu (volgende persconferentie) het moment om alle maatregelen af te schaffen aangebroken.
  vrijdag 4 februari 2022 @ 15:28:40 #207
330914 Sherlock_Holmes
pi_203504027
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 15:19 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Veel mensen met een snotneus door de koude wind de afgelopen dagen. Ik in ieder geval wel :X
En dan ga je gelijk testen :D

Ach, niets verbaast me meer. Op het werk ook mensen die gewoon dagelijks aan het zelftesten slaan.

Benieuwd hoe ze hierop gaan terugkijken in de toekomst.
  vrijdag 4 februari 2022 @ 15:29:09 #208
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_203504031
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 06:28 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]
Je bent bang dat je niet ziek genoeg wordt en dus je herstelbewijs mist?

Of omgedraaid: je zou liever flink ziek worden door corona, met alle nare mogelijke gevolgen, in plaats van dat je gewoon even zo'n booster laat zetten?

Jij bent af.
Dat bepaal jij niet, dat iemand "af" is. Volkomen terechte opmerking die hij maakt. Het CTB (en de booster) zijn met de huidige stand van zaken niet echt meer nodig. Vooral voor mensen van 50-.
pi_203504039
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 15:28 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]

Ach, niets verbaast me meer. Op het werk ook mensen die gewoon dagelijks aan het zelftesten slaan.

Haha, ja dat vraag ik me ook af. Van die testverslaafden lijken het soms wel.
pi_203504049
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 15:28 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]

Het QR code verloopt effect. Zit je weer onder de pannen tot de zomer met een positieve test.
pi_203504052
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 15:29 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Het is inderdaad heel normaal geworden om te testen bij klachten.
pi_203504058
quote:

[..]
@Elan
  vrijdag 4 februari 2022 @ 15:31:54 #213
307622 Perox
(niet de echte)
pi_203504060
Vandaag de ene dochter positief getest - de ander negatief. Quarantaine dus.

Wil de positieve gaan chillen bij anderen die ook Covid hebben en/of net hersteld zijn. 8)7

De negatieve dochter zegt "toch niet voor niets te hebben getest" en wil haar weekend terug. _O-

Voor de goede orde beide zijn meerderjarig dus lastige discussie.

Zelf ga ik maar nergens meer heen.

Maar de piek is er dus dat is mooi.. :Y
pi_203504062
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 15:30 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Ben benieuwd hoeveel ellende we mogelijk hadden kunnen voorkomen als we die zelftesten vanaf het begin hadden gehad.
pi_203504069
quote:

[..]
Vriend van mij test dagelijks voor negatief testbewijs voor de gym.
Nog nooit positief ook haha.
  vrijdag 4 februari 2022 @ 15:33:25 #216
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_203504079
quote:
Minister praat met nachtclubs over ongenoegen

Minister Adriaansens van Economische Zaken gaat maandag in gesprek met nachtclubeigenaren die op zaterdag 12 februari, tegen de regels in, de deuren willen openen. Ze benadrukt dat het kabinet pas op dinsdag 15 februari besluit of er versoepelingen voor de 'nachthoreca' mogelijk zijn en dat zij de actie dus niet steunt.

"Ik begrijp de frustratie", zegt Adriaansens, "en ik hoop dat we snel tot stappen kunnen komen". Ze wil maandag van de nachtclubeigenaren horen hoe ze "na 15 februari" op een verantwoorde manier open kunnen. "Daar hebben zij ideeën over, en daar ben ik benieuwd naar."

Een aantal nachtclubs heeft zich verenigd onder de noemer 'De nacht staat op'. Ze zijn boos omdat ze in de laatste persconferentie geen enkel perspectief is geboden. De voor volgende week zaterdag geplande actie is ook bedoeld om gehoord te worden, zeiden ze eerder deze week.

pi_203504082
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 15:31 schreef Perox het volgende:

Wil de positieve gaan chillen bij anderen die ook Covid hebben en/of net hersteld zijn. 8)7
Lijkt mij niet problematisch zolang ze maar met de auto gaat. Mag officieel niet, maar goed.
quote:
De negatieve dochter zegt "toch niet voor niets te hebben getest" en wil haar weekend terug. _O-
Geboosterd toevallig?
quote:

Zelf niet geboosterd?
zie email 27 oktober
pi_203504089
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 15:32 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]
Vriend van mij test dagelijks voor negatief testbewijs voor de gym.
Nog nooit positief ook haha.
En die test betalen wij dan ook nog. Paar tientjes p.p. zodat iemand kan gaan sporten. :')

Of schaf het CTB af, of laat mensen zelf betalen voor dit soort onzin.
pi_203504094
quote:

[..]
Gaat over mensen die dagelijks aan het zelftesten zijn geslagen. Dat noem ik verslaafd aan testen.
  vrijdag 4 februari 2022 @ 15:35:13 #220
330914 Sherlock_Holmes
pi_203504095
quote:

[..]
Denk dat er genoeg mensen zijn die er ook voorlopig niet meer vanaf komen.

Ach, zoals ik ook al eerder zei kun je beter dat in je neus stoppen :7
pi_203504103
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 15:33 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Deze moet wel solidair zijn met de nacht.
quote:
Adriaansens studeerde in de tachtiger jaren aan de Erasmus Universiteit in Rotterdam. Tijdens haar studie was ze als zangeres actief bij de Hermes House Band. De Rotterdamse studentenfeestband is, onder meer, bekend van de remake van I will survive.
pi_203504104
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 15:34 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
En die test betalen wij dan ook nog. Paar tientjes p.p. zodat iemand kan gaan sporten. :')

Dat zelf betalen zou wel ingevoerd moeten worden inderdaad. Maar ja, politiek wil geen keuzes maken.
  vrijdag 4 februari 2022 @ 15:36:14 #223
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_203504105
quote:
'Besmettingspiek in België achter de rug'

De piek wat betreft aantal besmettingen in België is geweest, zegt viroloog Steven van Gucht van Sciensano, het Belgische RIVM. Maar daarmee is de vijfde golf nog niet voorbij, zei hij op het wekelijkse persmoment van het Nationaal Crisiscentrum. "Voorzichtigheid blijft geboden."

Op maandag 24 januari waren er zo'n 76.000 positieve tests. Daarna daalde het aantal besmettingen. Afgelopen week waren het er gemiddeld per dag bijna 32.000. De besmettingen dalen het hardst onder jongeren en hun ouders, de 30-plussers, schrijft De Standaard. Onder ouderen stijgt het aantal besmettingen juist, bij 80-plussers zelfs met zo'n 23 procent.

*O* *O* *O*
pi_203504109
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 15:31 schreef Perox het volgende:

Wat is er eigenlijk mis mee? Hebben ze toch allebei wel gelijk in dat dat kan?
pi_203504113
quote:
Zolang je de GGD regio's kan uittekenen heb je niets aan dagelijkse cijfers.

Lekker ook 66% positief in sommige regio's. Dan weet je gewoon dat het aantal mensen dat niet (kan)testen ook zeer hoog is. Ofterwel we zijn er echt binnen een maand vanaf.
pi_203504116
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 15:35 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Gaat over mensen die dagelijks aan het zelftesten zijn geslagen. Dat noem ik verslaafd aan testen.
Dat is wat anders ja, volkomen onnodig lijkt me..
  vrijdag 4 februari 2022 @ 15:37:02 #227
330914 Sherlock_Holmes
pi_203504122
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 15:31 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Ben benieuwd hoeveel ellende we mogelijk hadden kunnen voorkomen als we die zelftesten vanaf het begin hadden gehad.
Gaat inderdaad goed aan de cijfers te zien.
pi_203504127
quote:

[..]
Als het gratis of spotgoedkoop zou zijn zou ik het ook dagelijks doen. Maar ¤3,50 per stuk vind ik nogal duur dus ik doe het alleen als er echt goede aanleiding voor is :P
pi_203504132
quote:

[..]

Ja gaat nergens over. Gwn afschaffen idd.
  vrijdag 4 februari 2022 @ 15:37:23 #230
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203504134
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 15:35 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Denk dat er genoeg mensen zijn die er ook voorlopig niet meer vanaf komen.

Ach, zoals ik ook al eerder zei kun je beter dat in je neus stoppen :7
Als je je keel wilt swabben bij zo'n zelftest, hoe ver en waar kun je dat het beste doen voor optimaal resultaat?
pi_203504135
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 15:36 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Dat zelf betalen zou inderdaad wel ingevoerd moeten worden inderdaad. Maar ja, politiek wil geen keuzes maken.
Ben ik fel op tegen. Is wederom een oplossing voor laffe politici. Laat ze verdomme eens keuzes maken, dat burgertje de juiste richting in pesten zonder dat te zeggen heeft inmiddels wel voldoende stuk gemaakt.
zie email 27 oktober
  vrijdag 4 februari 2022 @ 15:37:41 #232
307622 Perox
(niet de echte)
pi_203504140
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 15:33 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Lijkt mij niet problematisch zolang ze maar met de auto gaat. Mag officieel niet, maar goed.
[..]
Geboosterd toevallig?
[..]
Zelf niet geboosterd?
Heb zelf geen booster maar beide dochters wel. Het probleem zit hem er meer in dat er een kloofje zit tussen de opvattingen van mijn vrouw en mij... Ik ben de wappie in huis, hoewel valt ook wel mee, ik vind Omicron te mild om me voor te gaan boosteren, ik bouw liever natuurlijke immuniteit op met Omicron. Die kans krijg ik nou.

Mijn vrouw zit meer in het kamp van iedereen dwingen een prikkie te halen. "Die mensen moeten niet zo zeuren en gewoon hun burgerplicht doen!"

Heeft al tot menig discussie geleid. Terwijl we over heel veel andere dingen het vaak eigenlijk wel eens zijn! :o
  vrijdag 4 februari 2022 @ 15:39:13 #233
445514 DonDruiper
pi_203504162
quote:

[..]

Sporten is inderdaad dikke onzin.
Zuiger van het FOK!-OMT
  vrijdag 4 februari 2022 @ 15:39:31 #234
396550 Richestorags
pi_203504169
NOT TO BOOSTER.
pi_203504173
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 15:37 schreef Perox het volgende:

[..]
Heb zelf geen booster maar beide dochters wel. Het probleem zit hem er meer in dat er een kloofje zit tussen de opvattingen van mijn vrouw en mij... Ik ben de wappie in huis, hoewel valt ook wel mee, ik vind Omicron te mild om me voor te gaan boosteren, ik bouw liever natuurlijke immuniteit op met Omicron. Die kans krijg ik nou.

Mijn vrouw zit meer in het kamp van iedereen dwingen een prikkie te halen. "Die mensen moeten niet zo zeuren en gewoon hun burgerplicht doen!"

Heeft al tot menig discussie geleid. Terwijl we over heel veel andere dingen het vaak eigenlijk wel eens zijn! :o
Gezond verstand vs regeln sind regeln.
Dat is hier ook een rode draad:)
pi_203504183
quote:

[..]

Je geboosterde dochter hoeft sowieso niet in quarantaine ;)
zie email 27 oktober
  vrijdag 4 februari 2022 @ 15:40:20 #237
307622 Perox
(niet de echte)
pi_203504186
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 15:36 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Wat is er eigenlijk mis mee? Hebben ze toch allebei wel gelijk in dat dat kan?
Ja moet kunnen vind ik maar ik heb ook met mijn vrouw te maken dus op 1 lijn zitten is dan lastig. Uiteindelijk beslissen ze nog zelf ook maar stiekem vinden ze het nog wel belangrijk wat wij er van vinden. :Y
pi_203504204
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 15:37 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Gaat inderdaad goed aan de cijfers te zien.
pi_203504207
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 15:40 schreef Perox het volgende:

[..]
Ja moet kunnen vind ik maar ik heb ook met mijn vrouw te maken dus op 1 lijn zitten is dan lastig. Uiteindelijk beslissen ze nog zelf ook maar stiekem vinden ze het nog wel belangrijk wat wij er van vinden. :Y
Ja maar wat is er mis mee dan? De negatieve dochter is geboosterd, dus hoeft niet in quarantaine. En de positieve gaat bij een paar andere positieven zitten. Wat kan dat voor kwaad als ze er niet alleen heen reist zonder met anderen in aanraking te komen?
  vrijdag 4 februari 2022 @ 15:42:22 #240
330914 Sherlock_Holmes
pi_203504218
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 15:37 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Als je je keel wilt swabben bij zo'n zelftest, hoe ver en waar kun je dat het beste doen voor optimaal resultaat?
Dat vraag je echt aan de verkeerde. Weet niet eens hoe zo'n test eruit zou moeten zien :D

Hoorde toevallig op het werk vandaag dat iemand die positief was getest pas achteraf had gehoord dat je het blijkbaar in de keel (ook?) moest doen.

Wel duidelijk dat de info hierover lekker gaat in elk geval _O-
  vrijdag 4 februari 2022 @ 15:42:25 #241
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_203504219
quote:
Betaaldvoetbalclubs zijn klaar met halflege tribunes: stadions moeten voller

Alle clubs uit het betaald voetbal voeren dit weekend actie om hun stadions zo snel mogelijk weer vol te krijgen. Spelers uit de eredivisie en Keuken Kampioen Divisie dragen dit weekend shirts met daarop de tekst 'stadions vol'. Trainers en scheidsrechters dragen een button.

Voetbalclubs mogen sinds vorige week weer publiek toelaten in het stadion, maar van het kabinet mag niet meer dan een derde van de capaciteit worden bezet. Daarnaast moeten toeschouwers anderhalve meter afstand houden, op een stoel zitten en een mondkapje dragen als ze door het stadion lopen.
pi_203504226
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 15:37 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Als het gratis of spotgoedkoop zou zijn zou ik het ook dagelijks doen. Maar ¤3,50 per stuk vind ik nogal duur dus ik doe het alleen als er echt goede aanleiding voor is :P
Velen krijgen het gratis via hun werk. Ook meerdere mensen in mijn omgeving waarbij een teststraat bij het werk is. Of mensen die iedere dag MOETEN, omdat ze essentieel zijn en een uitbraak enorme gevolgen kan hebben voor de continuïteit van het bedrijf.
pi_203504231
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 15:42 schreef THEFXR het volgende:

[..]

:')
zie email 27 oktober
pi_203504237
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 15:36 schreef THEFXR het volgende:

[..]
*O* *O* *O*
Het zou me niks verbazen als we de komende weken ook best grote stijgingen gaan zien bij ouderen. Eerste groep die de booster aangeboden kreeg en we weten dat de werking van de booster vrij snel al weer afneemt. Nu is het Omicron, dus dat gaat waarschijnlijk zorgen voor minder opnames; maar aantal besmettingen en opnames zullen bij 70+ wel weer gaan stijgen komende tijd denk ik. Kunnen ze beter kijken of die groep straks weer een nieuwe booster nodig heeft.
  vrijdag 4 februari 2022 @ 15:43:22 #245
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_203504241
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 15:42 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Dat vraag je echt aan de verkeerde. Weet niet eens hoe zo'n test eruit zou moeten zien :D

Hoorde toevallig op het werk vandaag dat iemand die positief was getest pas achteraf had gehoord dat je het blijkbaar in de keel (ook?) moest doen.

alle gebruiksaanwijzingen zijn achterhaald bij zelftests.
pi_203504249
Een button :')
pi_203504254
quote:

[..]

Dat zal ze leren! Shirts met een tekst en een button. De rapen zijn gaar!
  vrijdag 4 februari 2022 @ 15:44:23 #248
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_203504260
quote:

[..]

Dat zal vast effect hebben
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_203504263
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 15:43 schreef THEFXR het volgende:

[..]
alle gebruiksaanwijzingen zijn achterhaald bij zelftests.
Ik zie een nieuw business model voor Sasha Grey...
pi_203504273
quote:
Eén van de voornaamste redenen waarom omikron mild is, is juist omdat velen zich hebben laten vaccineren.
pi_203504275
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 15:36 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Dat zelf betalen zou wel ingevoerd moeten worden inderdaad. Maar ja, politiek wil geen keuzes maken.
Welke partij wilde ook alweer niet dat er betaald werd voor 3G TvT ?
pi_203504289
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 15:44 schreef Caland het volgende:

[..]
Dat zal vast effect hebben
Kansloos inderdaad. Of je voert actie of je doet het niet. Dit slaat nergens op.
zie email 27 oktober
  vrijdag 4 februari 2022 @ 15:46:18 #253
396550 Richestorags
pi_203504292
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 15:44 schreef DireStraits7 het volgende:

Dus is Omicron je booster op het vaccin. Gelukkig trappen steeds minder mensen in het booster verhaal. Ga eerst maar eens werk maken van wereldwijde vaccinaties.
pi_203504294
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 15:37 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ben ik fel op tegen. Is wederom een oplossing voor laffe politici. Laat ze verdomme eens keuzes maken, dat burgertje de juiste richting in pesten zonder dat te zeggen heeft inmiddels wel voldoende stuk gemaakt.
Dat klopt wel ja, zelf betalen, 2G, allemaal slap gedoe om om de hete brij heen te draaien...

Maar ik denk dat politiek gezien de brij te heet is... waardoor ik ook maar om slappe maatregelen ga vragen... beter dan weer terugvallen op de aloude lockdown (mocht dit weer gaan spelen).
  vrijdag 4 februari 2022 @ 15:47:06 #255
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_203504305
quote:
Besmette zorgmedewerkers mogen in noodscenario aan het werk

Besmette zorgmedewerkers mogen in noodscenario's, als de continuïteit van zorg in het gevaar komt, toch aan het werk. Dat schrijft het Expertiseteam Infectiepreventie van de Federatie Medisch Specialisten in een nieuw advies. Het team noemt als aanleiding het hoge aantal besmettingen dat tot capaciteitsproblemen in de ziekenhuizen kan leiden.

"De druk op de ziekenhuizen door uitval van personeel is groot", zegt voorzitter van het team Andreas Voss. "We willen risico's voor zowel zorgmedewerkers als patiënten zoveel mogelijk beperken en tegelijkertijd hebben ziekenhuizen de uitdaging om de roosters rond te krijgen om goede zorg te kunnen blijven verlenen."

Het team benadrukt dat besmette medewerkers alleen in het uiterste geval van nood kunnen worden ingezet, dus als er geen andere opties zijn. Daarnaast wordt geadviseerd om deze medewerkers niet in te zetten bij afdelingen met veel kwetsbare patiënten, zoals de oncologieafdeling.

vrijdag 4 februari 2022 @ 15:47:17 #256
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_203504308
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 15:46 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Kansloos inderdaad. Of je voert actie of je doet het niet. Dit slaat nergens op.
Nog steeds wel jammer dat ze niet gewoon de poorten opengooien voor alle seizoenskaarthouders

Maar ook wel weer blij dat ik zondag in het stadion zit eerlijk gezegd
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_203504310
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 15:45 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Welke partij wilde ook alweer niet dat er betaald werd voor 3G TvT ?
Dat lijkt me duidelijk. De partijen waarvan het, en ik verwoord het even diplomatiek, het grootste deel van de achterban betreft.
  vrijdag 4 februari 2022 @ 15:47:54 #258
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203504317
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 15:42 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]

Bij al die zelftests staat alleen instructie voor de neus. Maar dat schijnt met Omikron minder betrouwbaar te zijn.

Ik doe nog steeds verwoede pogingen een keer positief te zelftesten, misschien meer geluk als ik de keel meeneem.

Of ik ben gewoon echt immuun.
  vrijdag 4 februari 2022 @ 15:49:20 #259
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_203504340
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 15:44 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]
Ik zie een nieuw business model voor Sasha Grey...
ben echt benieuw hoeveel dat nu kost, je wc schoon laten likken?
  vrijdag 4 februari 2022 @ 15:50:21 #260
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_203504354
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 15:47 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Bij al die zelftests staat alleen instructie voor de neus. Maar dat schijnt met Omikron minder betrouwbaar te zijn.

Ik doe nog steeds verwoede pogingen een keer positief te zelftesten, misschien meer geluk als ik de keel meeneem.

Paar weken terug een paar dagen flink verkouden. Toen ook zo'n zelftest gekocht. Alleen in de neus gedaan, zoals in de beschrijving. Negatief. Vriendin paar dagen later ook negatief.

Wilde voor de zekerheid eens een 'officiële' test laten doen, maar na 3 pogingen kon ik nog steeds geen afspraak maken. Toen heb ik dat maar laten zitten.

Vraag me nu wel af of het misschien toch corona was. :P
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_203504366
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 15:46 schreef Richestorags het volgende:
Gelukkig trappen steeds minder mensen in het booster verhaal.
Er trappen in ieder geval genoeg mensen in het 'omikron is uitsluitend een verkoudheid'-verhaal. Helaas.
pi_203504370
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 15:47 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Collega van me heeft de proef op de som ervaren: had een zelftest in de neus gedaan, negatief. Ging direct daarna naar de teststraat, positief. Nogmaals zelftest gedaan in de keel, positief.
pi_203504388
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 15:29 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Dat bepaal jij niet, dat iemand "af" is. Volkomen terechte opmerking die hij maakt. Het CTB (en de booster) zijn met de huidige stand van zaken niet echt meer nodig. Vooral voor mensen van 50-.
:?

Ik bepaal dat wel.

Jij bepaalt daarentegen niet of er nog bepaalde maatregelen nodig zijn.
pi_203504393
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 15:50 schreef wingdings het volgende:

[..]
Collega van me heeft de proef op de som ervaren: had een zelftest in de neus gedaan, negatief. Ging direct daarna naar de teststraat, positief. Nogmaals zelftest gedaan in de keel, positief.
Het schijnt dat het ook aan het type zelftest te liggen. De een is betrouwbaarder dan de ander.
  vrijdag 4 februari 2022 @ 15:52:35 #265
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_203504404
quote:
Maastricht Aachen Airport past dienstverlening aan door corona onder luchtverkeersleiders

Door veel besmettingen en quarantainegevallen onder luchtverkeersleiders op Maastricht Aachen Airport kunnen dit weekend op bepaalde momenten geen vliegtuigen opstijgen en landen. Het lukt Luchtverkeersleiding Nederland (LVNL) niet om het rooster te vullen. Daarom heeft het bedrijf een aantal diensten van verkeersleiders geschrapt.

"We hebben enorm gepuzzeld met het rooster, maar dit was de enige oplossing voor dit weekend", zegt Maikel van Leeuwen, luchtverkeersleider en stationsmanager Maastricht Aachen Airport bij LVNL tegen L1. Het regionale vliegveld heeft slechts 13 luchtverkeersleiders in dienst. "Door de aanpassing in de dienstverlening kunnen we een veilige afhandeling van het vliegverkeer garanderen."

Van één geplande vlucht is de starttijd aangepast. LVNL verwacht dat de roosters nog wel vaker moeten worden aangepast.

vrijdag 4 februari 2022 @ 15:53:06 #266
498282 Scrummie
pi_203504413
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 15:52 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Het schijnt dat het ook aan het type zelftest te liggen. De een is betrouwbaarder dan de ander.
Zijn net ministers eigenlijk, die zelftests.
pi_203504415
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 15:50 schreef wingdings het volgende:

[..]
Wordt al weken geroepen dat zelftesten bij Omikron in de keel veel vaker een positief resultaat opleveren.
  Moderator vrijdag 4 februari 2022 @ 15:53:37 #268
5428 crew  miss_sly
pi_203504420
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 15:53 schreef Scrummie het volgende:

[..]
Zijn net ministers mensen eigenlijk, die zelftests.
  vrijdag 4 februari 2022 @ 15:54:04 #269
498282 Scrummie
pi_203504424
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 15:53 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ja, ministers zijn ook mensen inderdaad.
pi_203504431
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 15:49 schreef THEFXR het volgende:

[..]
ben echt benieuw hoeveel dat nu kost, je wc schoon laten likken?
Dat beeld had ik verdrongen :(
pi_203504444
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 15:53 schreef Scrummie het volgende:

[..]
Zijn net ministers eigenlijk, die zelftests.
Het type ‘Hugo’ blief ik niet iig.
zie email 27 oktober
pi_203504447
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 15:44 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Eén van de voornaamste redenen waarom omikron mild is, is juist omdat velen zich hebben laten vaccineren.
Denk dat die stelling niet klopt. En zeker niet een van de voornaamste redenen. Bij Delta in het najaar waren net zo veel mensen gevaccineerd. De versie is van zichzelf milder. En dat schijnt normaal te zijn als virussen muteren.
  vrijdag 4 februari 2022 @ 15:55:46 #273
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_203504453
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 15:52 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
welke zijn dat dan?
  vrijdag 4 februari 2022 @ 15:55:49 #274
396550 Richestorags
pi_203504456
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 15:52 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]
:?

Ik bepaal dat wel.

Jij bepaalt daarentegen niet of er nog bepaalde maatregelen nodig zijn.
Jij bepaalt voor jou dat iemand "af" is ja. Dat is naast een makkelijke manier van omgaan met andere meningen ook nogal nietszeggend: jouw stem is niet meer waard dan die van hem.

Helaas bepaal ik dat niet nee. Jij echter ook niet.
pi_203504461
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 15:53 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Wordt al weken geroepen dat zelftesten bij Omikron in de keel veel vaker een positief resultaat opleveren.
quote:
During a Senate Health Committee hearing on Jan. 11, acting FDA Commissioner Dr. Janet Woodcock cautioned against using a nasal swab in the throat.

“People should not use swabs that are designed as nasal swabs and try to swab their throat,” Woodcock said. “They may stab themselves.”
https://www.nbcnews.com/h(...)covid-test-rcna12096

vrijdag 4 februari 2022 @ 15:56:38 #276
396550 Richestorags
pi_203504469
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 15:50 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Er trappen in ieder geval genoeg mensen in het 'omikron is uitsluitend een verkoudheid'-verhaal. Helaas.
Vertel? Waar zijn de overstromende ziekenhuizen? Op basis van de cijfers is zo ongeveer 0,5% van de bevolking besmet per dag (1 op de 200). Maak daar maar 1 op de 100 van omdat lang niet iedereen getest wordt / getest wil worden / merkt dat hij/zij besmet is.
  vrijdag 4 februari 2022 @ 15:57:09 #277
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_203504477
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 15:54 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]
Dat beeld had ik verdrongen :(
>:) :*
pi_203504484
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 15:20 schreef groenen het volgende:
Voormalig Omikron hoofdstad Volendam 17 besmettingen.

Dit is voorbij.
Een besmettingsgolf door het dorp laten gaan, teneinde een QR code te verkrijgen. Iedereen in dat dorp is op wat voor manier dan ook familie van elkaar.
  vrijdag 4 februari 2022 @ 15:57:48 #279
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_203504485
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 15:55 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Denk dat die stelling niet klopt. En zeker niet een van de voornaamste redenen. Bij Delta in het najaar waren net zo veel mensen gevaccineerd. De versie is van zichzelf milder. En dat schijnt normaal te zijn als virussen muteren.
het is een truc om je een booster aan te smeren.
pi_203504492
quote:
Typisch Amerikaans, bang om aangeklaagd te worden door een of andere redneck die stikt in zo'n staaf.
pi_203504503
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 15:58 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Typisch Amerikaans, bang om aangeklaagd te worden door een of andere redneck die stikt in zo'n staaf.
Zou een geniale south park aflevering zijn.
  vrijdag 4 februari 2022 @ 15:59:02 #282
396550 Richestorags
pi_203504509
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 15:57 schreef THEFXR het volgende:

[..]
Exact. Alleen trapt al een aanzienlijk deel van de bevolking daar niet meer in.
pi_203504512
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 15:58 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
In het artikel staan nog wel wat andere, minder komische bezwaren. Bv.
quote:
“There’s no intrinsic reason that if you swabbed the back of your throat and that’s where a lot of the virus is, and you had a really good sample, that a throat swab wouldn’t work with a rapid test,” he said. “But typically, people gag and it can be hard to actually get a good sample from the throat if you aren’t a medical professional.”

Another possible risk from at-home throat swabbing — residue from eating and drinking could cause a false positive, said Melissa Miller, chair of the American Society for Microbiology’s clinical and public health microbiology committee.

“The nose and the throat have different pH levels and we have seen people take Coke or coffee and put it in an antigen test and had a line to appear,” she said. “We don’t know exactly why this happens, but the hypothesis is acidity.”
  vrijdag 4 februari 2022 @ 16:00:19 #284
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_203504527
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 15:59 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Grote woorden, bureauambtenaar.
bij Lenny krijg je altijd een keuze.
pi_203504536
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 15:55 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Tijdens de deltagolf heeft vrijwel niemand een booster gehad. Toen omikron hier echt ging huishouden hadden de meeste risicogroepen net een booster gehad.

Je ziet ook duidelijk dat de mensen zonder booster veel vaker in het ziekenhuis belanden dan mensen met booster, ongeacht de leeftijd.
pi_203504544
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 15:57 schreef THEFXR het volgende:

[..]
Maar die heb ik al. En dat weet hij wel.
pi_203504565
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 15:59 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Exact. Alleen trapt al een aanzienlijk deel van de bevolking daar niet meer in.
En nog steeds komt een te groot deel van dat deel in het ziekenhuis. Maar inderdaad goed dat ze er niet in getrapt zijn. ^O^
pi_203504573
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 16:00 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Tijdens de deltagolf heeft vrijwel niemand een booster gehad. Toen omikron hier echt ging huishouden hadden de meeste risicogroepen net een booster gehad.

Je ziet ook duidelijk dat de mensen zonder booster veel vaker in het ziekenhuis belanden dan mensen met booster, ongeacht de leeftijd.
Dus die eerste twee spuiten die in juli en augustus bij de meeste mensen gezet zijn waren eigenlijk overbodig, daarna kwam Delta al snel. Alleen de booster werkt en Omikron is net zo heftig als Delta. Is ook... :D
  vrijdag 4 februari 2022 @ 16:03:11 #289
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_203504579
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 16:00 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

dat is van 0.5% delta infecties
pi_203504612
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 16:03 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Dus die eerste twee spuiten die in juli en augustus bij de meeste mensen gezet zijn waren eigenlijk overbodig, daarna kwam Delta al snel. Alleen de booster werkt en Omikron is net zo heftig als Delta. Is ook... :D
Nobelprijs voor de geneeskunde hier hoor. Voortaan iedereen maar direct een boosterprik en prik 1 en 2 overslaan.
  vrijdag 4 februari 2022 @ 16:05:13 #291
396550 Richestorags
pi_203504614
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 16:02 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
En nog steeds komt een te groot deel van dat deel in het ziekenhuis. Maar inderdaad goed dat ze er niet in getrapt zijn. ^O^
Van de ongevaccineerden wellicht. Met onderliggend lijden. Toon mij maar aan dat met Omicron een significant aantal 20'ers, 30'ers en 40'ers die gezond zijn in het ziekenhuis belandt zonder booster. Dat het überhaupt nog zin heeft nu het zo rondraast en iedereen zijn natuurlijke booster krijgt.
pi_203504631
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 16:05 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Van de ongevaccineerden wellicht. Met onderliggend lijden. Toon mij maar aan dat met Omicron een significant aantal 20'ers, 30'ers en 40'ers die gezond zijn in het ziekenhuis belandt zonder booster. Dat het überhaupt nog zin heeft nu het zo rondraast en iedereen zijn natuurlijke booster krijgt.
Hoezo gaat het nu opeens alleen over jongere mensen?

Mensen met een booster komen nauwelijks in het ziekenhuis. Feit.

pi_203504637
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 16:06 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Met Omikron komt bijna niemand in het ziekenhuis. Feit.
  vrijdag 4 februari 2022 @ 16:07:20 #294
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_203504644
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 16:06 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
niemand komt op de IC met omikron.
pi_203504665
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 16:03 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Zo erg als delta waarschijnlijk niet (wat te maken heeft met het minder infecteren van de longen). Maar omikron is misschien niet intrinsiek een verkoudheid voor velen, het is voor velen een verkoudheid, omdat men gevaccineerd is.

Zie o.a. https://www.hln.be/wetens(...)nt-en-alfa~a6764292/

quote:
Volgens de onderzoekers zijn er al verscheidene epidemiologische studies gebeurd die de ernst van de eerste omikrongevallen vergeleken met die van eerdere varianten, en dan vooral delta. Analyses die rekening hielden met de vaccinatiestatus en gedocumenteerde eerdere infecties schatten de relatieve ernst van omikron hoger in.
quote:
Volgens microbioloog Emmanuel André zet dit alles in perspectief. “Omikron is dus geen gewone verkoudheid en het is ook niet de variant ‘die het spel veranderd heeft’. Het zijn onze immuniteit en de vaccins die dat gedaan hebben.”
pi_203504681
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 16:06 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Met Omikron komt bijna niemand in het ziekenhuis. Feit.
Nee, geen feit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')