SPOILER: Helpen?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Varianten waaronder OmicronOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Covid-19 opnames en vaccinatiestatusOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gedragsregels in dit topic:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2![]()
Klopt, we modderen lekker aan zo.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 13:20 schreef Scrummie het volgende:
Je hebt er maar mee te dealen, die mensen die niet willen.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2![]()
Ik had Koopmans zelfs even in mijn handen maar ik dacht, nee, jij bent het toch niet voor vandaag.quote:"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.![]()
Of van die mooie grafiekjes wat ons dit allemaal gekost heeft en welke de jongere generaties mogen terug betalen?Zuiger van het FOK!-OMT![]()
quote:Op vrijdag 4 februari 2022 13:23 schreef Salina het volgende:
[..]
Ik had Koopmans zelfs even in mijn handen maar ik dacht, nee, jij bent het toch niet voor vandaag.![]()
![]()
Of van die mooie grafiekjes hoeveel mensen psychische problemen hebben overgehouden aan vrijheidsbeperkende maatregelen? En die van zelfdoding?Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Klopt, onze principes (keuzevrijheid) zijn duur verkocht.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 13:23 schreef DonDruiper het volgende:
Of van die mooie grafiekjes wat ons dit allemaal gekost heeft en welke de jongere generaties mogen terug betalen?Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Nee, enkel de direct zichtbare cijfers tellen; daar worden politici op afgerekend. Lange termijn cijfers zijn een probleem voor de volgende generatie, of een volgend kabinet.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 13:23 schreef DonDruiper het volgende:
Of van die mooie grafiekjes wat ons dit allemaal gekost heeft en welke de jongere generaties mogen terug betalen?![]()
Het is nog steeds een pandemie van 'de' ongevaccineerden, vooral die van 18-50 die helemaal niet in die grafiekjes voorkomen. Keihard afstraffen die mensen!quote:Op vrijdag 4 februari 2022 13:23 schreef DonDruiper het volgende:
Of van die mooie grafiekjes wat ons dit allemaal gekost heeft en welke de jongere generaties mogen terug betalen?![]()
Zoveel landen kennen allang een vaccinatieplicht. Voor minstens 11 prikken. En weet je, dat is gewoon democratisch tot stand gekomen. In Frankrijk, Italië etc.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 13:20 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Nee, het is droevig dat het überhaupt ter sprake komt. Een overheid die gaat bepalen welk prikje je gaat zetten, hou op zeg.
Je hebt er maar mee te dealen, die mensen die niet willen.
Heb ik je nooit over gehoord."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
De politiek moddert inderdaad maar aan, nog steeds na 2 jaar.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 13:23 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Klopt, we modderen lekker aan zo.![]()
Ja, omdat we er niet naar handelen.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 13:23 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Klopt, we modderen lekker aan zo.![]()
Met terugwerkende kracht dan: wat een achterlijke kutlanden.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 13:25 schreef capricia het volgende:
[..]
Zoveel landen kennen allang een vaccinatieplicht. Voor minstens 11 prikken. En weet je, dat is gewoon democratisch tot stand gekomen. In Frankrijk, Italië etc.
Heb ik je nooit over gehoord.![]()
User @Scrummie en ik wonen in Nederland.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 13:25 schreef capricia het volgende:
[..]
Zoveel landen kennen allang een vaccinatieplicht. Voor minstens 11 prikken. En weet je, dat is gewoon democratisch tot stand gekomen. In Frankrijk, Italië etc.
Heb ik je nooit over gehoord.
Kan mij die andere landen verrotten joh.![]()
"Niet te vergelijken, want acute zorgdruk".quote:Op vrijdag 4 februari 2022 13:22 schreef DonDruiper het volgende:
Hebben ze ook van die mooie grafiekjes met levensjaren verloren door deze pandemie?When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Grotendeels voor ziektes die toch wel een graadje erger zijn; ook voor gezonde jongeren e.d.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 13:25 schreef capricia het volgende:
[..]
Snap dat argument niet zo. Omdat vorige vaccinaties prima waren moeten we dit ook maar allemaal prima vinden.![]()
Andere vormen van vrijheid bleken helaas niets waard te zijn.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 13:24 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Klopt, onze principes (keuzevrijheid) zijn duur verkocht.![]()
Tja, die staan te juichen bij de 50+ die vanwege de desinformatie etc verspreid door de 50- zich niet laten vaccineren en vervolgens voor een te hoge druk op de zorg zorgen...quote:Op vrijdag 4 februari 2022 13:24 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Het is nog steeds een pandemie van 'de' ongevaccineerden, vooral die van 18-50 die helemaal niet in die grafiekjes voorkomen. Keihard afstraffen die mensen!zeer vocale Trump hater - VEM2012![]()
Het argument is dan ook niet dat een vaccinatieplicht ingevoerd moet worden, omdat dit ook voor andere ziekten geldt. Het argument is dat een vaccinatieplicht evident niet per definitie onbespreekbaar is, getuige de voorbeelden die @capricia noemt.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 13:26 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Grotendeels voor ziektes die toch wel een graadje erger zijn; ook voor gezonde jongeren e.d.
Snap dat argument niet zo. Omdat vorige vaccinaties prima waren moeten we dit ook maar allemaal prima vinden.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Het is inderdaad niet per definitie onbespreekbaar, dat claimt ook niemand toch. Wel voor mij persoonlijk, ik gaf louter mijn eigen mening. Dit is namelijk een discussieplatform!quote:Op vrijdag 4 februari 2022 13:28 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het argument is dan ook niet dat een vaccinatieplicht ingevoerd moet worden, omdat dit ook voor andere ziekten geldt. Het argument is dat een vaccinatieplicht evident niet per definitie onbespreekbaar is, getuige de voorbeelden die @:capricia noemt.![]()
Bij vorige vaccinaties wordt altijd geroepen dat die al meer dan 30 jaar oud zijn en daardoor goed bewezen veilig, niet beseffende dat die vaccins in de loop der jaren zijn getransformeerd van een inactief virus vaccin naar bijvoorbeeld een sub-unit eiwitvaccin...quote:Op vrijdag 4 februari 2022 13:26 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Grotendeels voor ziektes die toch wel een graadje erger zijn; ook voor gezonde jongeren e.d.
Snap dat argument niet zo. Omdat vorige vaccinaties prima waren moeten we dit ook maar allemaal prima vinden.
De huidige vaccins krijgen het verwijt dat ze slechts op één stukje eiwit afgaan ipv het hele virus. Zoals bij het poliovaccin.
Terwijl het huidige poliovaccin ook slechts op één klein stukje virus aanslaat...zeer vocale Trump hater - VEM2012![]()
Dat zijn vaccinaties voor kinderziekten waar een kind zelf geen zeggenschap over heeft. Als een ouder z'n kind niet laat vaccineren, dan riskeert hij vooral de gezondheid van z'n kinderen. Daar kun je over discussiëren, of een ouder z'n kinderen aan dat risico mag blootstellen. In ieder geval zijn ook dat soort verplichtingen in de meeste gevallen overbodige drang en dwang, alleen is dat meestal niet in het nieuws. Anders hadden mensen er vast wat van gevonden.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 13:25 schreef capricia het volgende:
[..]
Maar ja sommige discussies zijn ook zinloos. Zo kun je overal wel een punt aan lullen:
"Ik vind het oneerlijk dat Oostenrijk een boosterplicht tegen corona invoert."
"Oh ja? In Zambia moeten alle kinderen gevaccineerd zijn tegen [rare tropenziekte] maar daar hoor ik jou nooit over!!!"
No shit.![]()
![]()
Capricia zei letterlijk dat ze het raar vond dat Scrummie hier (vaccinatieplicht voor Covid) wel een probleem mee heeft, maar het blijkbaar wel oké vond dat er vaccinatie plichten zijn voor andere ziektes.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 13:28 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het argument is dan ook niet dat een vaccinatieplicht ingevoerd moet worden, omdat dit ook voor andere ziekten geldt. Het argument is dat een vaccinatieplicht evident niet per definitie onbespreekbaar is, getuige de voorbeelden die @:capricia noemt.
Daar reageerde ik op.![]()
Het simpele feit dat geen enkel land ervoor gekozen heeft de boel op z'n beloop te laten (er zijn er die het geprobeerd hebben, maar die kwamen er gauw van terug) doet mij vermoeden dat het gerechtvaardigd was om de balans uit te laten slaan richting het voorkomen van een acute zorgdruk, inderdaad. Vanwege de (in)directe schade die een ineenstorting van de zorg met zich meebrengt.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 13:26 schreef nostra het volgende:
[..]
"Niet te vergelijken, want acute zorgdruk".
Tenzij je van mening bent dat vrijwel ieder land ter wereld dezelfde fout heeft gemaakt, dat kan natuurlijk. Ik acht dat onwaarschijnlijk.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Ja klopt inderdaad. Ik hoorde laatst dat een 50-plusser bij mij in de buurt zich niet laat vaccineren. Ik ga daar met mijn ongevaccineerde jongere vrienden direct heen om een bloemetje te brengen en een schouderklopje te geven. Want zo staan wij er namelijk allemaal in. Wij zijn namelijk 'de' ongevaccineerden, er zijn geen nuances, alles is zwart of wit.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 13:27 schreef Wantie het volgende:
[..]
Tja, die staan te juichen bij de 50+ die vanwege de desinformatie etc verspreid door de 50- zich niet laten vaccineren en vervolgens voor een te hoge druk op de zorg zorgen...![]()
Dinsdagavond theater, vandaag positief getest. Koekoek
Morgen naar de GGD om hopelijk een herstelbewijs![]()
![]()
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Gewoon gaan, merkt toch niemand.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 13:33 schreef Piles het volgende:
Dinsdagavond theater, vandaag positief getest. Koekoek![]()
Je gaat ervan uit dat je daar besmet bent?quote:Op vrijdag 4 februari 2022 13:33 schreef Piles het volgende:
Morgen naar de GGD om hopelijk een herstelbewijs
O, je kunt ook aanstaande dinsdag bedoelen...geen idee eigenlijk.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
![]()
Fijn dat je als ongevaccineerde wel buiten nog een bloemetje mag leggen.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 13:32 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Ja klopt inderdaad. Ik hoorde laatst dat een 50-plusser bij mij in de buurt zich niet laat vaccineren. Ik ga daar met mijn ongevaccineerde jongere vrienden direct heen om een bloemetje te brengen en een schouderklopje te geven. Want zo staan wij er namelijk allemaal in. Wij zijn namelijk 'de' ongevaccineerden, er zijn geen nuances, alles is zwart of wit.![]()
Hopelijk geen symptomen verder!quote:Op vrijdag 4 februari 2022 13:33 schreef Piles het volgende:
Morgen naar de GGD om hopelijk een herstelbewijs
Veel plezier met je herstelbewijs![]()
![]()
Aangezien ik al maanden thuiswerk, en verder amper ergens (lang) kom, jaquote:Op vrijdag 4 februari 2022 13:33 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je gaat ervan uit dat je daar besmet bent?![]()
![]()
Scrummie mag prima een probleem hebben met de vaccinatieplicht in Oostenrijk. Want daar ging het over.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 13:31 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Capricia zei letterlijk dat ze het raar vond dat Scrummie hier (vaccinatieplicht voor Covid) wel een probleem mee heeft, maar het blijkbaar wel oké vond dat er vaccinatie plichten zijn voor andere ziektes.
Daar reageerde ik op.
Ik geef echter aan dat vaccinatieplicht in veel normale landen al heel wat langer bestaat.
That's all."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Ben ik het met je eens. Zeker in februari/maart en najaar 2020 toen er nog geen vaccinaties waren.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 13:31 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het simpele feit dat geen enkel land ervoor gekozen heeft de boel op z'n beloop te laten (er zijn er die het geprobeerd hebben, maar die kwamen er gauw van terug) doet mij vermoeden dat het gerechtvaardigd was om de balans uit te laten slaan richting het voorkomen van een acute zorgdruk, inderdaad. Ook vanwege de (in)directe schade die een ineenstorting van de zorg met zich meebrengt.
Tenzij je van mening bent dat vrijwel ieder land ter wereld dezelfde fout heeft gemaakt, dat kan natuurlijk. Ik acht dat onwaarschijnlijk.
We zitten nu in een totaal andere fase. Tussen de 80 en 90% gevaccineerd, mensen worden minder ziek, meer mensen hebben het doorgemaakt, meer mensen zijn dus immuun, maar nog doet het kabinet of we in februari/maart 2020 zitten.
Horeca tot 22:00, stadions 1/3 gevuld. Het staat allemaal niet (meer) in verhouding tot de huidige epidemiologische situatie. Verre van zelfs.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Afgelopen dinsdagquote:Op vrijdag 4 februari 2022 13:33 schreef KingRadler het volgende:
[..]
Gewoon gaan, merkt toch niemand.![]()
![]()
OK. Op zich wel bijzonder, toch, want theaters zijn nog steeds niet volledig vol, toch?quote:Op vrijdag 4 februari 2022 13:34 schreef Piles het volgende:
[..]
Aangezien ik al maanden thuiswerk, en verder amper ergens (lang) kom, ja
Wij hadden kaartjes voor een voorstelling volgende week vrijdag, en voor de helft van het publiek (waaronder wij) is het verzet naar aanstaande zondag.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Want alles is dicht, inderdaad.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 13:34 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ben ik het met je eens. Zeker in februari/maart en najaar 2020 toen er nog geen vaccinaties waren.
We zitten nu in een totaal andere fase. Mensen worden minder ziek, meer mensen hebben het doorgemaakt, meer mensen zijn immuun, maar nog doet het kabinet of we in februari/maart 2020 zitten.
Horeca tot 22:00, stadions 1/3 gevuld. Het staat allemaal niet (meer) in verhouding tot de huidige epidemiologische situatie. Verre van zelfs.
Met deze besmettingscijfers hadden we in iedere andere periode dan de huidige een dikke vette lange harde lockdown inclusief avondklok gehad.'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around![]()
Ik zeg toch ook dat we in een totaal andere situatie zitten?quote:Op vrijdag 4 februari 2022 13:36 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Want alles is dicht, inderdaad.
Met deze besmettingscijfers hadden we in iedere andere periode dan de huidige een dikke vette lange harde lockdown inclusief avondklok gehad.
De huidige maatregelen staan gewoon niet in verhouding tot de epidemiologische situatie.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
In maart 2020 nog welquote:Op vrijdag 4 februari 2022 13:34 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ben ik het met je eens. Zeker in februari/maart en najaar 2020 toen er nog geen vaccinaties waren.
We zitten nu in een totaal andere fase. Tussen de 80 en 90% gevaccineerd, mensen worden minder ziek, meer mensen hebben het doorgemaakt, meer mensen zijn dus immuun, maar nog doet het kabinet of we in februari/maart 2020 zitten.
Horeca tot 22:00, stadions 1/3 gevuld. Het staat allemaal niet (meer) in verhouding tot de huidige epidemiologische situatie. Verre van zelfs.![]()
Kom jij nog wel eens buiten?"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Niet februari/maart 2020, want toen zaten we in een intelligentie lockdown en waren horeca en stadions volledig gesloten.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 13:34 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Horeca tot 22:00, stadions 1/3 gevuld. Het staat allemaal niet (meer) in verhouding tot de huidige epidemiologische situatie. Verre van zelfs.
Waarmee ik niet wil zeggen dat ik denk dat er op dit moment meer mogelijk zou zijn, maar er is wel degelijk een groot verschil tussen februari/maart 2020 en nu.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Dus doet het kabinet toch niet alsof we in februari/maart 2020 zitten.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 13:37 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ik zeg toch ook dat we in een totaal andere situatie zitten?
De huidige maatregelen staan gewoon niet in verhouding tot de epidemiologische situatie.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
De zorgen zijn hetzelfde.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 13:38 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dus doet het kabinet toch niet alsof we in februari/maart 2020 zitten.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
weer het gelijk van het OMTquote:Op vrijdag 4 februari 2022 13:34 schreef Piles het volgende:
[..]
Aangezien ik al maanden thuiswerk, en verder amper ergens (lang) kom, ja![]()
Dat is niet ''that's all''. Je impliceerde in deze postquote:Op vrijdag 4 februari 2022 13:34 schreef capricia het volgende:
[..]
Scrummie mag prima een probleem hebben met de vaccinatieplicht in Oostenrijk. Want daar ging het over.
Ik geef echter aan dat vaccinatieplicht in veel normale landen al heel wat langer bestaat.
That's all.dat je het raar vind dat hij nu wel moeite heeft met de vaccinatieplicht, maar dat je hem nooit hoorde bij vorige verplichte vaccinaties.quote:Zoveel landen kennen allang een vaccinatieplicht. Voor minstens 11 prikken. En weet je, dat is gewoon democratisch tot stand gekomen. In Frankrijk, Italië etc.
Als je dat dik gedrukte zinnetje weg had gelaten had je gelijk gehad ja.![]()
quote:
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Niet te vergelijken. In maart 2020 was er helemaal niets bekend, nu zijn we (hopelijk, mits, maar) op weg naar de uitgang. Dat het je niet snel genoeg gaat, is wat anders.quote:'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Het is nog steeds met de handrem erop, terwijl dat in veel sectoren niet hoeft.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 13:40 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Niet te vergelijken. In maart 2020 was er helemaal niets bekend, nu zijn we (hopelijk, mits, maar) op weg naar de uitgang. Dat het je niet snel genoeg gaat, is wat anders.
Dus het kabinet legt ons vrijheidsbeperkende maatregelen op, terwijl dat in veel situaties niet (meer) nodig is.
Ik vind dat nogal wat.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Grappig.quote:
Was ook allemaal wappie voer en niet waar.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
Forum Opties Forumhop: Hop naar: