abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203501739

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)
Twijfel je over de vaccinatie, bel de De Vaccinatie Twijfeltelefoon: 088-7555777

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.

SPOILER: Helpen?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Hont
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Linkjes voor informatie
SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER: Informatie over dagcijfers
SPOILER: Varianten waaronder Omicron
SPOILER: Covid-19 opnames en vaccinatiestatus
SPOILER: Gedragsregels in dit topic:
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_203501747
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 13:20 schreef Scrummie het volgende:
Je hebt er maar mee te dealen, die mensen die niet willen.
Klopt, we modderen lekker aan zo.
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_203501748
quote:
12s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 13:19 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Pics, or it didn't happen :D
Ik had Koopmans zelfs even in mijn handen maar ik dacht, nee, jij bent het toch niet voor vandaag.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  vrijdag 4 februari 2022 @ 13:23:55 #4
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_203501756
Of van die mooie grafiekjes wat ons dit allemaal gekost heeft en welke de jongere generaties mogen terug betalen?
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_203501762
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 13:23 schreef Salina het volgende:

[..]
Ik had Koopmans zelfs even in mijn handen maar ik dacht, nee, jij bent het toch niet voor vandaag.
:D
  vrijdag 4 februari 2022 @ 13:24:31 #6
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_203501774
Of van die mooie grafiekjes hoeveel mensen psychische problemen hebben overgehouden aan vrijheidsbeperkende maatregelen? En die van zelfdoding?
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_203501781
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 13:23 schreef DonDruiper het volgende:
Of van die mooie grafiekjes wat ons dit allemaal gekost heeft en welke de jongere generaties mogen terug betalen?
Klopt, onze principes (keuzevrijheid) zijn duur verkocht.
pi_203501786
quote:
Nee, enkel de direct zichtbare cijfers tellen; daar worden politici op afgerekend. Lange termijn cijfers zijn een probleem voor de volgende generatie, of een volgend kabinet.
pi_203501787
quote:
Het is nog steeds een pandemie van 'de' ongevaccineerden, vooral die van 18-50 die helemaal niet in die grafiekjes voorkomen. Keihard afstraffen die mensen!
  Moderator vrijdag 4 februari 2022 @ 13:25:02 #10
236264 crew  capricia
pi_203501791
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 13:20 schreef Scrummie het volgende:

[..]
Nee, het is droevig dat het überhaupt ter sprake komt. Een overheid die gaat bepalen welk prikje je gaat zetten, hou op zeg.

Je hebt er maar mee te dealen, die mensen die niet willen.
Zoveel landen kennen allang een vaccinatieplicht. Voor minstens 11 prikken. En weet je, dat is gewoon democratisch tot stand gekomen. In Frankrijk, Italië etc.
Heb ik je nooit over gehoord.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  vrijdag 4 februari 2022 @ 13:25:39 #11
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203501808
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 13:23 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
De politiek moddert inderdaad maar aan, nog steeds na 2 jaar.
  vrijdag 4 februari 2022 @ 13:25:48 #12
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2025/2026
pi_203501811
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 13:23 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Ja, omdat we er niet naar handelen.
  vrijdag 4 februari 2022 @ 13:26:16 #13
498282 Scrummie
pi_203501825
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 13:25 schreef capricia het volgende:

[..]
Zoveel landen kennen allang een vaccinatieplicht. Voor minstens 11 prikken. En weet je, dat is gewoon democratisch tot stand gekomen. In Frankrijk, Italië etc.
Met terugwerkende kracht dan: wat een achterlijke kutlanden.
pi_203501831
quote:

[..]
User @Scrummie en ik wonen in Nederland.

Kan mij die andere landen verrotten joh.
pi_203501836
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 13:22 schreef DonDruiper het volgende:
Hebben ze ook van die mooie grafiekjes met levensjaren verloren door deze pandemie?
"Niet te vergelijken, want acute zorgdruk".
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
pi_203501837
quote:

[..]
Grotendeels voor ziektes die toch wel een graadje erger zijn; ook voor gezonde jongeren e.d.

Snap dat argument niet zo. Omdat vorige vaccinaties prima waren moeten we dit ook maar allemaal prima vinden.
pi_203501838
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 13:24 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Klopt, onze principes (keuzevrijheid) zijn duur verkocht.
Andere vormen van vrijheid bleken helaas niets waard te zijn.
pi_203501842
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 13:24 schreef Vasilevski het volgende:

[..]
Het is nog steeds een pandemie van 'de' ongevaccineerden, vooral die van 18-50 die helemaal niet in die grafiekjes voorkomen. Keihard afstraffen die mensen!
Tja, die staan te juichen bij de 50+ die vanwege de desinformatie etc verspreid door de 50- zich niet laten vaccineren en vervolgens voor een te hoge druk op de zorg zorgen...
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_203501864
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 13:26 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Grotendeels voor ziektes die toch wel een graadje erger zijn; ook voor gezonde jongeren e.d.

Snap dat argument niet zo. Omdat vorige vaccinaties prima waren moeten we dit ook maar allemaal prima vinden.
Het argument is dan ook niet dat een vaccinatieplicht ingevoerd moet worden, omdat dit ook voor andere ziekten geldt. Het argument is dat een vaccinatieplicht evident niet per definitie onbespreekbaar is, getuige de voorbeelden die @capricia noemt.
  vrijdag 4 februari 2022 @ 13:29:32 #20
498282 Scrummie
pi_203501890
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 13:28 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Het argument is dan ook niet dat een vaccinatieplicht ingevoerd moet worden, omdat dit ook voor andere ziekten geldt. Het argument is dat een vaccinatieplicht evident niet per definitie onbespreekbaar is, getuige de voorbeelden die @:capricia noemt.
Het is inderdaad niet per definitie onbespreekbaar, dat claimt ook niemand toch. Wel voor mij persoonlijk, ik gaf louter mijn eigen mening. Dit is namelijk een discussieplatform!
pi_203501905
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 13:26 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Bij vorige vaccinaties wordt altijd geroepen dat die al meer dan 30 jaar oud zijn en daardoor goed bewezen veilig, niet beseffende dat die vaccins in de loop der jaren zijn getransformeerd van een inactief virus vaccin naar bijvoorbeeld een sub-unit eiwitvaccin...

De huidige vaccins krijgen het verwijt dat ze slechts op één stukje eiwit afgaan ipv het hele virus. Zoals bij het poliovaccin.
Terwijl het huidige poliovaccin ook slechts op één klein stukje virus aanslaat...
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_203501913
quote:

[..]
Dat zijn vaccinaties voor kinderziekten waar een kind zelf geen zeggenschap over heeft. Als een ouder z'n kind niet laat vaccineren, dan riskeert hij vooral de gezondheid van z'n kinderen. Daar kun je over discussiëren, of een ouder z'n kinderen aan dat risico mag blootstellen. In ieder geval zijn ook dat soort verplichtingen in de meeste gevallen overbodige drang en dwang, alleen is dat meestal niet in het nieuws. Anders hadden mensen er vast wat van gevonden.

Maar ja sommige discussies zijn ook zinloos. Zo kun je overal wel een punt aan lullen:
"Ik vind het oneerlijk dat Oostenrijk een boosterplicht tegen corona invoert."
"Oh ja? In Zambia moeten alle kinderen gevaccineerd zijn tegen [rare tropenziekte] maar daar hoor ik jou nooit over!!!"

No shit. :')
pi_203501929
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 13:28 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Het argument is dan ook niet dat een vaccinatieplicht ingevoerd moet worden, omdat dit ook voor andere ziekten geldt. Het argument is dat een vaccinatieplicht evident niet per definitie onbespreekbaar is, getuige de voorbeelden die @:capricia noemt.
Capricia zei letterlijk dat ze het raar vond dat Scrummie hier (vaccinatieplicht voor Covid) wel een probleem mee heeft, maar het blijkbaar wel oké vond dat er vaccinatie plichten zijn voor andere ziektes.

Daar reageerde ik op.
pi_203501934
quote:
9s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 13:26 schreef nostra het volgende:

[..]
"Niet te vergelijken, want acute zorgdruk".
Het simpele feit dat geen enkel land ervoor gekozen heeft de boel op z'n beloop te laten (er zijn er die het geprobeerd hebben, maar die kwamen er gauw van terug) doet mij vermoeden dat het gerechtvaardigd was om de balans uit te laten slaan richting het voorkomen van een acute zorgdruk, inderdaad. Vanwege de (in)directe schade die een ineenstorting van de zorg met zich meebrengt.

Tenzij je van mening bent dat vrijwel ieder land ter wereld dezelfde fout heeft gemaakt, dat kan natuurlijk. Ik acht dat onwaarschijnlijk.
pi_203501955
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 13:27 schreef Wantie het volgende:

[..]
Tja, die staan te juichen bij de 50+ die vanwege de desinformatie etc verspreid door de 50- zich niet laten vaccineren en vervolgens voor een te hoge druk op de zorg zorgen...
Ja klopt inderdaad. Ik hoorde laatst dat een 50-plusser bij mij in de buurt zich niet laat vaccineren. Ik ga daar met mijn ongevaccineerde jongere vrienden direct heen om een bloemetje te brengen en een schouderklopje te geven. Want zo staan wij er namelijk allemaal in. Wij zijn namelijk 'de' ongevaccineerden, er zijn geen nuances, alles is zwart of wit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')