laffe herdersquote:We zien wat schoppen en slaan richting een man. Op de grond ligt Heuvelman, enkele meters verderop. Hij ligt alleen omringd door twee meisjes. Alles is dicht bij elkaar gebeurd, maar toch zeggen verdachten dat ze niks zien over wie er bij Carlo betrokken was. Gezien de nabijheid is dat opvallend, stelt ook de rechtbank diverse keren.
Misschien niet helemaal goed uitgelegd, wat ik meer bedoel te zeggen is dat rechters individueel rekening moeten houden met standpunten.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 16:57 schreef probeer het volgende:
[..]
Niet? Strafverzwarende / verlichtende omstandigheden worden niet opgesteld door de rechtspraak? Dat komt van de wetgever? En de waarde die er aan die omstandigheden gehangen moet worden? Rechters of wetgever?
De LOVS-oriëntatiepunten komen iig wel van de rechtspraak, specifiek van rechters uit de Commissie Rechtseenheid.
Nee, dat weten ze niet. Ook hun ouders doen alsof deze sujetten geen mispunten zijn.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 17:00 schreef Qarrad het volgende:
[ twitter ]
Als je excuus is "Nee edelachtbare, ik was net bezig iemand anders in een steeg ongelukkig te rossen dus die dooie daar had ik niks mee te maken..." dan weet je toch zelf ook wel wat een mispunt je bent?
Helderquote:Op dinsdag 4 oktober 2022 17:08 schreef raptorix het volgende:
[..]
Misschien niet helemaal goed uitgelegd, wat ik meer bedoel te zeggen is dat rechters individueel rekening moeten houden met standpunten.
Ja dat heeft ie van mark rutte uiteraardquote:Op dinsdag 4 oktober 2022 15:32 schreef ChipsZak. het volgende:
[ twitter ]
Misschien ligt het aan mij maar ik vind dit een bijzondere manier om aan te geven dat je iemand niet hebt gezien als je echt zeker weet dat je diegene niet hebt gezien (laat staan doodgetrapt).
'In mijn beleving heb ik Pietje niet gezien.' Ok.
Die gasten hebben zich meteen daarna ingedekt, hebben advies van het thuisfront gevraagd en zijn gevlucht.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 16:20 schreef Selenophilia het volgende:
[..]
Opeens heeft niemand het gedaan nee
Veel van die praat komt wel van die oplichter af.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 17:11 schreef SOG het volgende:
[..]
Ja dat heeft ie van mark rutte uiteraard
Totaal geen spijtbetuigingen en schuldgevoelens ook. Ik vraag mij dus af of de rechter dit meegaat wegen. Ik hoop het wel.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 17:12 schreef maily het volgende:
[..]
Die gasten hebben zich meteen daarna ingedekt, hebben advies van het thuisfront gevraagd en zijn gevlucht.
Nooooouuuuuuuuuu, ik heb een aantal parlementaire enquêtes gezien die konden er ook wat van hoor.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 17:13 schreef Halcon het volgende:
[..]
Veel van die praat komt wel van die oplichter af.
Bij schuldigverklaring is dat meestal verzwarend, daarnaast in dit geval ook een ernstig geschokte rechtsorde.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 17:15 schreef Selenophilia het volgende:
[..]
Totaal geen spijtbetuigingen en schuldgevoelens ook. Ik vraag mij dus af of de rechter dit meegaat wegen. Ik hoop het wel.
Nou, in tegenstelling tot de inhoud van hun gesprekken en hun berichtjes putten ze zich nu uit in spijtbetuigingen en in beschrijven hoe erg ze het vinden. Maar goed, dat is natuurlijk het eerste wat een advocaat zijn cliënt -terecht- laat doen. Heel serieus neem ik die uitspraken dus niet, helemaal als je die eerdere uitspraken leest. Niet één berichtje van "Kut man, wat hebben we gedaan?"quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 17:15 schreef Selenophilia het volgende:
[..]
Totaal geen spijtbetuigingen en schuldgevoelens ook. Ik vraag mij dus af of de rechter dit meegaat wegen. Ik hoop het wel.
Normaal gesproken weegt de houding tijdens een proces wel mee. Iemand die oprecht spijt heeft, heeft een streepje voor op iemand die duidelijk laat blijken het allemaal maar gezeik te vinden.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 17:15 schreef Selenophilia het volgende:
[..]
Precies, en volgens mij heeft de rechter dat ook wel door.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 17:17 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Nou, in tegenstelling tot de inhoud van hun gesprekken en hun berichtjes putten ze zich nu uit in spijtbetuigingen en in beschrijven hoe erg ze het vinden. Maar goed, dat is natuurlijk het eerste wat een advocaat zijn cliënt -terecht- laat doen. Heel serieus neem ik die uitspraken dus niet, helemaal als je die eerdere uitspraken leest. Niet één berichtje van "Kut man, wat hebben we gedaan?"
Afgaande op de tweets van huisvrouw Saskia lijkt 'ie wel door te hebben ja wat voor sujetten hij voor zich heeft.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 17:19 schreef Selenophilia het volgende:
[..]
Precies, en volgens mij heeft de rechter dat ook wel door.
Die spijt tijdens de rechtszaak is vaak alleen maar dat ze spijt hebben straf te krijgen, niet voor het feit zelf.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 17:19 schreef Halcon het volgende:
[..]
Normaal gesproken weegt de houding tijdens een proces wel mee. Iemand die oprecht spijt heeft, heeft een streepje voor op iemand die duidelijk laat blijken het allemaal maar gezeik te vinden.
Ik hoop dan maar dat ze van een koude kermis thuiskomen en wel een welverdiende hoge straf krijgen.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 17:21 schreef Halcon het volgende:
[..]
Afgaande op de tweets van huisvrouw Saskia lijkt 'ie wel door te hebben ja wat voor sujetten hij voor zich heeft.
Dit soort reacties op nu.nlquote:Hou toch op. Iedere man is wel eens in een vechtpartij terecht gekomen. Niemand heeft de intentie om iemand te doden.
'Geen actieve herinnering', daar kom je wel mee weg meestal.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 15:32 schreef ChipsZak. het volgende:
[ twitter ]
Misschien ligt het aan mij maar ik vind dit een bijzondere manier om aan te geven dat je iemand niet hebt gezien als je echt zeker weet dat je diegene niet hebt gezien (laat staan doodgetrapt).
'In mijn beleving heb ik Pietje niet gezien.' Ok.
En ze vinden het ook heel erg, voor henzelf.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 17:17 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Nou, in tegenstelling tot de inhoud van hun gesprekken en hun berichtjes putten ze zich nu uit in spijtbetuigingen en in beschrijven hoe erg ze het vinden. Maar goed, dat is natuurlijk het eerste wat een advocaat zijn cliënt -terecht- laat doen. Heel serieus neem ik die uitspraken dus niet, helemaal als je die eerdere uitspraken leest. Niet één berichtje van "Kut man, wat hebben we gedaan?"
Zou niet moeilijk te controleren moeten zijn of hij op kickboksen heeft gezeten, toch?quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 17:56 schreef Qarrad het volgende:
[ twitter ]
Weer zo'n klein feitje. Verweer verdachte zelf: "Eh, nietes."
Je zou toch niet goed worden als het zo simpel zou zijn om je straf te ontlopen, hè?
"Hee jongens laten we die groep een lesje leren."
Vs.
"Ja het overkwam ons, geen idee wat er gebeurde maar we wilden het sussen."
En al die andere inconsistenties. Overigens lijkt het erop dat het OM grondig is geweest met deze achtergrondfeiten die stap voor stap de plakjes lulkoek van de verdediging fileren.
Dat is alleen maar relevant omdat ie die bij ene vraag liegt.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 18:07 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Zou niet moeilijk te controleren moeten zijn of hij op kickboksen heeft gezeten, toch?
Er zijn diverse rechtzaken geweest waarbij vechtsporters zwaarder gestraft werden omdat ze beter hun consequenties van hun slagen/trappen kunnen inschatten.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 18:12 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Dat is alleen maar relevant omdat ie die bij ene vraag liegt.
Het argument dan die dojo sportscholen is altijd dat ze de agressie uit de jongeren in banen kunnen leiden. Het pure feit dat ie vechtsport doet kan je dus niet tegen hem gebruiken. Alleen dat ie liegt dat ie barst of dat ie een hobby heeft die hij niet leuk vind.
Dit zegt ook genoeg over zo iemand, toch? Want nee, niet iedere man is weleens in een vechtpartij terecht gekomen.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 17:57 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Dit soort reacties op nu.nl![]()
Lekker op de grond door blijven trappen. Nee, kon je niks aan doen.
Hier in Zwolle paar jaar terug nog iemand die een ander echt blijvend hersenletsel had toegebracht (in een totaal zielige vechtpartij).quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 18:13 schreef raptorix het volgende:
[..]
Er zijn diverse rechtzaken geweest waarbij vechtsporters zwaarder gestraft werden omdat ze beter hun consequenties van hun slagen/trappen kunnen inschatten.
Ja en deze: https://www.hetrechtenstu(...)ap-tijdens-festival/quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 18:22 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Hier in Zwolle paar jaar terug nog iemand die een ander echt blijvend hersenletsel had toegebracht (in een totaal zielige vechtpartij).
Kickboks-verleden van verdachte werd meegewogen:
https://www.destentor.nl/(...)kasplantje~a6170bcb/
https://www.destentor.nl/(...)lf-opkomen~a4902a59/
https://www.ad.nl/binnenl(...)vergoeding~a1d2af71/
Ik zou ook denken dat vrijwel iedereen wel eens iets gestolen heeft. Heel veel kinderen proberen dat een keertje uit. Vooral voor de spanning. Zo heb ik bij Bart Smit ooit een gummetje gestolen. Was toen ik nog op de lagere school zat. Kopen had ook best gekund, maar stelen was veel spannender.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 18:17 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dit zegt ook genoeg over zo iemand, toch? Want nee, niet iedere man is weleens in een vechtpartij terecht gekomen.
Wij kregen ooit een ex-delinquent op school om te praten over hoe hij het allemaal weer op de rit had gekregen. Zijn beoogde openingszin was "Iedereen heeft weleens iets gestolen." De organisatoren hebben dat gelukkig kunnen veranderen maar het gaf wel aan uit wat voor omgeving deze man kwam.
Extra respect natuurlijk dat hij zichzelf weer in het gareel heeft kunnen krijgen maar even als voorbeeld van het belevingskader van sommige mensen.
Kaan mag met hem samen terug naar Marokkoquote:Op dinsdag 4 oktober 2022 20:14 schreef damsco het volgende:
Kaan ziet er uit als jehalvekontstaatopentrammassamoordenaar.
Was dat geen toerk?quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 20:16 schreef Selenophilia het volgende:
[..]
Kaan mag met hem samen terug naar Marokko
quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 19:38 schreef slashdotter3 het volgende:
Kaan ziet er volgens de schets iig niet uit als een Turk/Marokkaan
https://www.geenstijl.nl/5167152/mallorca-dag-1/
Kaan Birinci
[ afbeelding ]
Daan van Stapele
[ afbeelding ]
Vrijspraak. Enige bewijs is dna op de schoen. Hoeft niet per se door een kopschop erop zijn gekomen. Verder is er niks.quote:Op woensdag 5 oktober 2022 09:40 schreef Mrmime het volgende:
Welke uitspraak verwachten jullie? Ik vind dit een ongrijpbare zaak.
Hoop het niet, maar ben d'r wel bang voor. Vrijspraak voor poging tot doodslag. Wellicht krijgen ze dan straf voor dood door schuld misschien of buitensporig geweld of kan dat niet?quote:Op woensdag 5 oktober 2022 10:22 schreef SOG het volgende:
[..]
Vrijspraak. Enige bewijs is dna op de schoen. Hoeft niet per se door een kopschop erop zijn gekomen. Verder is er niks.
Dat zekerquote:Ik vind het nog steeds bizar dat het weken heeft geduurd voordat ze opgepakt werden. Zo hebben ze alles op elkaar af kunnen stemmen.
Ja daar zijn ook duidelijke beelden van, gaan ze niet aan ontkomen idd.quote:
Volgens mij blijft er dan enkel zware mishandeling over, ben benieuwd of dan die twee jaar gehaald gaat worden.quote:Op woensdag 5 oktober 2022 10:48 schreef raptorix het volgende:
Ik denk straffen tot max een jaar of 2, probleem is dat er voor doodslag gewoon te weinig bewijs is om dit specifiek aan een persoon toe te wijzen, tactiek van verdachten lijkt ook te zijn vooral nog meer onzekerheid scheppen, goede kans dat dit tussen de advocaten is afgestemd.
Poging tot doodslag is meestal vrij lastig tijdens vechtpartijen, dan moet er meestal wel intentie zijn om iemand echt te doden of heel bewust weten dat je gedrag tot dood kan leiden, gister haalde ik aan dat dit bij getrainde vechtsporters soms aangehaald wordt als verzwarende omstandigheid, ik denk dat dat hier niet opgaat.quote:Op woensdag 5 oktober 2022 10:49 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Volgens mij blijft er dan enkel zware mishandeling over, ben benieuwd of dan die twee jaar gehaald gaat worden.
Tenzij ze poging doodslag op die Javier bewezen krijgen.
Nouja, hard kopschoppen is wel een actie waarvan je kan aannemen dat iemand eraan kan overlijden.quote:Op woensdag 5 oktober 2022 10:52 schreef raptorix het volgende:
[..]
Poging tot doodslag is meestal vrij lastig tijdens vechtpartijen, dan moet er meestal wel intentie zijn om iemand echt te doden of heel bewust weten dat je gedrag tot dood kan leiden, gister haalde ik aan dat dit bij getrainde vechtsporters soms aangehaald wordt als verzwarende omstandigheid, ik denk dat dat hier niet opgaat.
quote:Op woensdag 5 oktober 2022 10:55 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Nouja, hard kopschoppen is wel een actie waarvan je kan aannemen dat iemand eraan kan overlijden.
Vandaar ook dat de verdachten aangeven tegen de schouder te hebben geschopt en niet heel hard…. Dan blijft zware mishandeling over.
Erg mooi.quote:De maximale strafmaat voor zware mishandeling is 8 tot 15 jaar. Van een maximale straf van 15 jaar kan sprake zijn wanneer de zware mishandeling de dood tot gevolg heeft gehad.
Misschien komen ze er nu mee weg, maar ga er maar vanuit dat als ze zich eens verspreken, als ze weer eens dronken of onder invloed zijn, dat ze dan alsnog een keer vervolgd zullen worden.quote:Op woensdag 5 oktober 2022 10:48 schreef raptorix het volgende:
Ik denk straffen tot max een jaar of 2, probleem is dat er voor doodslag gewoon te weinig bewijs is om dit specifiek aan een persoon toe te wijzen, tactiek van verdachten lijkt ook te zijn vooral nog meer onzekerheid scheppen, goede kans dat dit tussen de advocaten is afgestemd.
Mogen we inmiddels niet verwachten dat dat (kopschoppen kan tot de dood leiden) algemene kennis is? Voornamelijk gezien de grensrechterzaak en al het andere nieuws over kopschoppen in de afgelopen jaren?quote:Op woensdag 5 oktober 2022 10:52 schreef raptorix het volgende:
[..]
Poging tot doodslag is meestal vrij lastig tijdens vechtpartijen, dan moet er meestal wel intentie zijn om iemand echt te doden of heel bewust weten dat je gedrag tot dood kan leiden, gister haalde ik aan dat dit bij getrainde vechtsporters soms aangehaald wordt als verzwarende omstandigheid, ik denk dat dat hier niet opgaat.
Tja, maximumstraffen. Zou er niet op rekenen .quote:
Je zit mobiel? Gewoon de hashtag aanklikken dan kan het nog wel.quote:Op woensdag 5 oktober 2022 11:44 schreef RamboDirk het volgende:
Irritant dat je niet meer zonder te registreren door een twitter tijdlijn kan scrollen.
Nee, je kunt niet 2 keer in zelfde zaak vervolgt worden.quote:Op woensdag 5 oktober 2022 11:48 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Misschien komen ze er nu mee weg, maar ga er maar vanuit dat als ze zich eens verspreken, als ze weer eens dronken of onder invloed zijn, dat ze dan alsnog een keer vervolgd zullen worden.
Als ze nu vervolgt worden voor zware mishandeling op Javier, maar later bekennen ze per ongeluk Carlo te hebben vermoord, dan kunnen ze daar dan toch nog voor vervolgd worden lijkt me.quote:Op woensdag 5 oktober 2022 11:52 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nee, je kunt niet 2 keer in zelfde zaak vervolgt worden.
Volgens mij heeft dat te maken met de samenhang van de feiten, soms is dat wel ingewikkeld, zie je bijvoorbeeld in de rechtszaak van Holleeder en Taghi, vooral bij Taghi staat hij niet terecht voor de uitvoering, maar vooral als opdrachtgever, terwijl de uitvoering weer in 2 andere processen zit.quote:Op woensdag 5 oktober 2022 12:04 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Als ze nu vervolgt worden voor zware mishandeling op Javier, maar later bekennen ze per ongeluk Carlo te hebben vermoord, dan kunnen ze daar dan toch nog voor vervolgd worden lijkt me.
Mooie was dat hij zei dat hij bang was dat Javier weer op zou staan.quote:Op woensdag 5 oktober 2022 12:46 schreef SOG het volgende:
Hein gaf javier een kopschop omdat ie bang was.
Als je de verklaringen leest moeten die jongens doodsbang zijn geweest
Ben bang dat je gelijk hebtquote:Op woensdag 5 oktober 2022 12:59 schreef Scorpie het volgende:
Dat gaan dus wederom fopstrafjes worden.
Zonder wettig en overtuigend bewijs begin je niet veel als er geen bekentenis komt.quote:Op woensdag 5 oktober 2022 12:59 schreef Scorpie het volgende:
Dat gaan dus wederom fopstrafjes worden.
Dit zei ik een jaar geleden blijkbaar ook al.quote:Op vrijdag 20 augustus 2021 13:01 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Het zal mij echt verbazen als die Sanil meer dan een jaar krijgt. Plasman is nu al bezig en het OM is wederom volledig de clou kwijt.
Mees mogelijk TBS.quote:Op woensdag 5 oktober 2022 13:51 schreef SOG het volgende:
Denk dat alleen die hein een noemenswaardige straf krijgt ivm de kopschop op javier. Rest taakstrafje.
Wel prachtig om jezelf dan te zien praten he? Vooral als je het wederom weer met jezelf eens bent. Heb ik ook vaak.quote:Op woensdag 5 oktober 2022 13:37 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dit zei ik een jaar geleden blijkbaar ook al.
quote:Op woensdag 5 oktober 2022 14:02 schreef Draak31 het volgende:
[..]
Wel prachtig om jezelf dan te zien praten he? Vooral als je het wederom weer met jezelf eens bent. Heb ik ook vaak.
Zeker, ik ben dan ook een visionair op dit soort gebieden.quote:Op woensdag 5 oktober 2022 14:02 schreef Draak31 het volgende:
[..]
Wel prachtig om jezelf dan te zien praten he? Vooral als je het wederom weer met jezelf eens bent. Heb ik ook vaak.
Ik denk dat het binnen die groep in ieders individuele belang is elkaar nooit meer te zien of spreken. Sowieso moet je als dader je shit vergeten en nooit over spreken.quote:Op woensdag 5 oktober 2022 14:43 schreef ChipsZak. het volgende:
Die vriendengroep is volgens mij allang niet meer.
Daarom stuur je ook berichtjes naar elkaar om een groep een lesje te leren.quote:Op woensdag 5 oktober 2022 12:46 schreef SOG het volgende:
Hein gaf javier een kopschop omdat ie bang was.
Als je de verklaringen leest moeten die jongens doodsbang zijn geweest
Hij is niet eens onderzocht door het PBC. Al lijkt het me wel dat er bij die jongen wat gedragssteekjes loszitten, en dat hij baat zou hebben bij een behandeling daarvoor.quote:
Dat is niet echt verplicht, maar een rechter zal zelden TBS opleggen wanneer er geen fatsoenlijke diagnose is.quote:Op woensdag 5 oktober 2022 16:16 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Hij is niet eens onderzocht door het PBC. Al lijkt het me wel dat er bij die jongen wat gedragssteekjes loszitten, en dat hij baat zou hebben bij een behandeling daarvoor.
10 oktober bespreken ze zijn gedrag met zijn onderzoeker inhoudelijk in de rechtszaal.quote:Op woensdag 5 oktober 2022 16:16 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Hij is niet eens onderzocht door het PBC. Al lijkt het me wel dat er bij die jongen wat gedragssteekjes loszitten, en dat hij baat zou hebben bij een behandeling daarvoor.
Als ik zoiets zou flikken zou mijn vader mij aan m’n oren naar de rechtbank slepen. En als ik daar dan ook nog eens een bepaalde houding aan zou nemen zou ik dat ook wel te horen krijgen.quote:Op woensdag 5 oktober 2022 16:23 schreef Frutsel het volgende:
Het is echt schrijnend om te lezen wat voor rotzooi er nu weer uit die jongens komt.
Allemaal voorgekauwd door papa of je advocaat. Kneuzenvolk..
Lijkt me echt tenenkrommend als je dit als familie van de slachtoffers dagenlang moet lezen/horen.
Sommige lui moet je echt beschermen tegen zichzelf, drank, drugs en hun opgefokte karakter.
Strik d'r om en weg d'r mee.
Wel onderzocht dus, hopelijk komt daar iets nuttigs uit.quote:Op woensdag 5 oktober 2022 16:21 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
10 oktober bespreken ze zijn gedrag met zijn onderzoeker inhoudelijk in de rechtszaal.
Die zaak heeft inderdaad wel overeenkomsten, hoop getuigen en veel ruis.quote:Op woensdag 5 oktober 2022 17:44 schreef RamboDirk het volgende:
Bij de zaak Mallorca de podcast vergelijken ze deze zaak met die van grensrechter Richard Nieuwenhuizen. Daarin was het ook niet duidelijk wie de fatale trap gaf toch werden mede aan de hand van getuigenverklaringen zware straffen uitgedeeld. Zo kreeg de enige volwassene El-Hassan D. zes jaar gevangenisstraf voor doodslag. Let op. Er waren geen beelden en enkel getuigeverklaringen.
De Mallorca zaak is absoluut geen gelopen zaak ondanks onduidelijkheden, traineren en inconsequente verklaringen van de verdachten.
Lekker fucking interessant Belleman, neerpennen wat er in de rechtzaal gaande is en voor de rest ssst. Je vernaggeld je eigen hashtag en tijdlijn op deze manier.quote:
Heeft er vooral mee te maken dat bepaalde zaken enkel binnen de zaal mogen worden genoemd, zoals namen. Ook al mag je vrij in de zaal plaatsnemen, is dat iets anders dan het de wijde wereld in streamen juridisch gezien.quote:Op woensdag 5 oktober 2022 19:49 schreef Rnie het volgende:
Waarom krijgen wij geen live verbinding met grote nationale zaken? Dit zou toch oplosbaar zijn om dit met vertraging van 2 a 3 uur uit te zenden?
Behalve het feit dat dit nieuwsgaring betreft, is het ook interessant om rechtzaken virtueel bij te wonen. Al dan niet om hier iets van op te steken. Ook voor de jeugd lijkt me!
Martijn T is een verdachte. Mooi signaal naar de rest van dat clubje engnekken.quote:Op donderdag 6 oktober 2022 10:52 schreef Drekkoning het volgende:
https://www.ad.nl/binnenl(...)or-meineed~abe124c3/
Sinds wanneer sta je als verdachte onder ede? Of gaat dit over een getuige?
quote:Mallorcaverdachte Martijn T. in rechtbank aangehouden en afgevoerd naar cellenblok: verdenking van meineed
Het Openbaar Ministerie verwijt Martijn T., een van de verdachten in de Mallorcazaak, meineed. T. is op de derde zittingsdag in de rechtbank aangehouden.
Martijn T. verklaarde eerder bij de rechter-commissaris dat hij na afloop van de gevechten op Mallorca niet meer met andere groepsleden heeft gesproken over de groepsgevechten. Dat herhaalde hij donderdag, tot verbazing van de rechtbank.
Op de zitting werd een snapchat-video van een andere verdachte getoond waarop te zien is dat T. wel aanwezig was bij zo’n gesprek
Hatseflats geen medelijden mee.quote:
quote:
quote:Meineed is strafbaar gesteld in artikel 207 van het Wetboek van Strafrecht. Op meineed staat een gevangenisstraf van maximaal 6 jaar of een geldboete van de vierde categorie. Meineed in strafzaken wordt zwaarder bestraft.
Zal toch mooi zijn als de rechtbank de liefste van de groep 6 jaar dreigt te geven. Benieuwd hoelang Martijn dan nog zijn mond houdt.quote:
Maar een verdachte staat toch niet onder ede??quote:
Hij is ook getuige in de zaak.quote:Op donderdag 6 oktober 2022 11:37 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Maar een verdachte staat toch niet onder ede??
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |