quote:Op woensdag 5 oktober 2022 10:55 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Nouja, hard kopschoppen is wel een actie waarvan je kan aannemen dat iemand eraan kan overlijden.
Vandaar ook dat de verdachten aangeven tegen de schouder te hebben geschopt en niet heel hard…. Dan blijft zware mishandeling over.
Erg mooi.quote:De maximale strafmaat voor zware mishandeling is 8 tot 15 jaar. Van een maximale straf van 15 jaar kan sprake zijn wanneer de zware mishandeling de dood tot gevolg heeft gehad.
Misschien komen ze er nu mee weg, maar ga er maar vanuit dat als ze zich eens verspreken, als ze weer eens dronken of onder invloed zijn, dat ze dan alsnog een keer vervolgd zullen worden.quote:Op woensdag 5 oktober 2022 10:48 schreef raptorix het volgende:
Ik denk straffen tot max een jaar of 2, probleem is dat er voor doodslag gewoon te weinig bewijs is om dit specifiek aan een persoon toe te wijzen, tactiek van verdachten lijkt ook te zijn vooral nog meer onzekerheid scheppen, goede kans dat dit tussen de advocaten is afgestemd.
Mogen we inmiddels niet verwachten dat dat (kopschoppen kan tot de dood leiden) algemene kennis is? Voornamelijk gezien de grensrechterzaak en al het andere nieuws over kopschoppen in de afgelopen jaren?quote:Op woensdag 5 oktober 2022 10:52 schreef raptorix het volgende:
[..]
Poging tot doodslag is meestal vrij lastig tijdens vechtpartijen, dan moet er meestal wel intentie zijn om iemand echt te doden of heel bewust weten dat je gedrag tot dood kan leiden, gister haalde ik aan dat dit bij getrainde vechtsporters soms aangehaald wordt als verzwarende omstandigheid, ik denk dat dat hier niet opgaat.
Tja, maximumstraffen. Zou er niet op rekenen .quote:
Je zit mobiel? Gewoon de hashtag aanklikken dan kan het nog wel.quote:Op woensdag 5 oktober 2022 11:44 schreef RamboDirk het volgende:
Irritant dat je niet meer zonder te registreren door een twitter tijdlijn kan scrollen.
Nee, je kunt niet 2 keer in zelfde zaak vervolgt worden.quote:Op woensdag 5 oktober 2022 11:48 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Misschien komen ze er nu mee weg, maar ga er maar vanuit dat als ze zich eens verspreken, als ze weer eens dronken of onder invloed zijn, dat ze dan alsnog een keer vervolgd zullen worden.
Als ze nu vervolgt worden voor zware mishandeling op Javier, maar later bekennen ze per ongeluk Carlo te hebben vermoord, dan kunnen ze daar dan toch nog voor vervolgd worden lijkt me.quote:Op woensdag 5 oktober 2022 11:52 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nee, je kunt niet 2 keer in zelfde zaak vervolgt worden.
Volgens mij heeft dat te maken met de samenhang van de feiten, soms is dat wel ingewikkeld, zie je bijvoorbeeld in de rechtszaak van Holleeder en Taghi, vooral bij Taghi staat hij niet terecht voor de uitvoering, maar vooral als opdrachtgever, terwijl de uitvoering weer in 2 andere processen zit.quote:Op woensdag 5 oktober 2022 12:04 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Als ze nu vervolgt worden voor zware mishandeling op Javier, maar later bekennen ze per ongeluk Carlo te hebben vermoord, dan kunnen ze daar dan toch nog voor vervolgd worden lijkt me.
Mooie was dat hij zei dat hij bang was dat Javier weer op zou staan.quote:Op woensdag 5 oktober 2022 12:46 schreef SOG het volgende:
Hein gaf javier een kopschop omdat ie bang was.
Als je de verklaringen leest moeten die jongens doodsbang zijn geweest
Ben bang dat je gelijk hebtquote:Op woensdag 5 oktober 2022 12:59 schreef Scorpie het volgende:
Dat gaan dus wederom fopstrafjes worden.
Zonder wettig en overtuigend bewijs begin je niet veel als er geen bekentenis komt.quote:Op woensdag 5 oktober 2022 12:59 schreef Scorpie het volgende:
Dat gaan dus wederom fopstrafjes worden.
Dit zei ik een jaar geleden blijkbaar ook al.quote:Op vrijdag 20 augustus 2021 13:01 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Het zal mij echt verbazen als die Sanil meer dan een jaar krijgt. Plasman is nu al bezig en het OM is wederom volledig de clou kwijt.
Mees mogelijk TBS.quote:Op woensdag 5 oktober 2022 13:51 schreef SOG het volgende:
Denk dat alleen die hein een noemenswaardige straf krijgt ivm de kopschop op javier. Rest taakstrafje.
Wel prachtig om jezelf dan te zien praten he? Vooral als je het wederom weer met jezelf eens bent. Heb ik ook vaak.quote:Op woensdag 5 oktober 2022 13:37 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dit zei ik een jaar geleden blijkbaar ook al.
quote:Op woensdag 5 oktober 2022 14:02 schreef Draak31 het volgende:
[..]
Wel prachtig om jezelf dan te zien praten he? Vooral als je het wederom weer met jezelf eens bent. Heb ik ook vaak.
Zeker, ik ben dan ook een visionair op dit soort gebieden.quote:Op woensdag 5 oktober 2022 14:02 schreef Draak31 het volgende:
[..]
Wel prachtig om jezelf dan te zien praten he? Vooral als je het wederom weer met jezelf eens bent. Heb ik ook vaak.
Ik denk dat het binnen die groep in ieders individuele belang is elkaar nooit meer te zien of spreken. Sowieso moet je als dader je shit vergeten en nooit over spreken.quote:Op woensdag 5 oktober 2022 14:43 schreef ChipsZak. het volgende:
Die vriendengroep is volgens mij allang niet meer.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |