quote:Drempels niet altijd wenselijk
Nu is het juridisch zo geregeld dat een weg waar de maximumsnelheid 30 kilometer per uur is, daar dan ook op aangepast moet worden met bijvoorbeeld versmallingen, drempels of klinkers. "Dat is natuurlijk ondoenlijk om in de hele stad door te voeren", zegt Judith Bokhove, wethouder vervoer in Rotterdam.
Op de Coolsingel in Rotterdam geldt daarom nu bijvoorbeeld alleen een 'adviessnelheid' van 30 kilometer per uur. "Het liefst zou ik dit de verplichte maximumsnelheid maken, maar dit is ook een belangrijke aanrijroute voor de politie, brandweer en ambulance die wil je niet helemaal vol leggen met drempels."
Buiten schijt aan hebben, weet je hoe lastig het is om 30 te rijden in een auto Cruise control werkt niet altijd en soms als je als kijkt naar je gaspedaal rij je al 40. Het is echt een uitdaging om goed 30 te rijdenquote:Op zondag 23 januari 2022 10:00 schreef TheFreshPrince het volgende:
Je krijgt dan natuurlijk wel de situatie dat nieuwe auto's netjes 30 rijden en alles van voor de invoering daar schijt aan heeft.
Dat zal wel even tijd nodig hebben inderdaad. Maar als een kwart van de auto's dit heeft dan kunnen de auto's erachter ook niet veel harder..quote:Op zondag 23 januari 2022 10:00 schreef TheFreshPrince het volgende:
Je krijgt dan natuurlijk wel de situatie dat nieuwe auto's netjes 30 rijden en alles van voor de invoering daar schijt aan heeft.
Hier in Knoalenland gaat Mo dan gewoon met 130 over de andere weghelft hoor. KANKERFIETSER.quote:Op zondag 23 januari 2022 10:03 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[..]
Dat zal wel even tijd nodig hebben inderdaad. Maar als een kwart van de auto's dit heeft dan kunnen de auto's erachter ook niet veel harder..
En over een jaar of 5 ziet het wagenpark er alweer een stuk nieuwe uit.
We hebben zo'n 8,8 miljoen auto's in Nederland en er worden er zo'n 400.000 per jaar nieuw verkocht.quote:Op zondag 23 januari 2022 10:03 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[..]
Dat zal wel even tijd nodig hebben inderdaad. Maar als een kwart van de auto's dit heeft dan kunnen de auto's erachter ook niet veel harder..
En over een jaar of 5 ziet het wagenpark er alweer een stuk nieuwe uit.
Welk geklooi met tachografen?quote:Op zondag 23 januari 2022 09:52 schreef Resistor het volgende:
Dat gaat geklooi zoals met de tachografen worden in het kwadraat.
Doet 'ie toch al, maar het wordt pas noodzakelijk wanneer de afgetrapte polo vervangen wordt door een gloedjenieuwe AMG jeweetzelluf abe.quote:Op zondag 23 januari 2022 10:06 schreef Nobu het volgende:
[..]
Hier in Knoalenland gaat Mo dan gewoon met 130 over de andere weghelft hoor. KANKERFIETSER.
Ja het heeft tijd nodig, maar je moet ergens beginnen toch?quote:Op zondag 23 januari 2022 10:06 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
We hebben zo'n 8,8 miljoen auto's in Nederland en er worden er zo'n 400.000 per jaar nieuw verkocht.
Dus je bent sowieso 5,5 jaar verder ná verplichting van het systeem voordat 25% van de auto's dat heeft en zo'n 20 jaar voor 90% dat heeft.
In een moderne auto met cruise control zal het vaak wel in te bouwen zijn.quote:Op zondag 23 januari 2022 10:10 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[..]
Ja het heeft tijd nodig, maar je moet ergens beginnen toch?
En waarschijnlijk kan je het ook achteraf inbouwen. Zou ik zonder problemen laten doen, en met mij vele anderen.
In het filmpje uit de tweet in de OP komt rond 4:30 een test met de techniek langs. Gaat daar om verkeersbordherkenning met een camera.. Vind ik ook wel haken en ogen hebben.quote:Op zondag 23 januari 2022 10:11 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
In een moderne auto met cruise control zal het vaak wel in te bouwen zijn.
Maar ook dan zal je goed moeten nadenken over de plaats van de GPS-antenne.
M'n navigatiesysteem denkt ook wel eens dat ik op een parallelweg rij en als dat 30-zone is, dan krijg je ongelukken op de hoofdrijbaan.
Inderdaad, controle achteraf zal toch moeten plaatsvinden. "ik heb dat 30-bord niet gezien!" vs. "mijn auto heeft dat 30-bord niet gezien!" --> bestuurder verantwoordelijk, dus maakt t geen reet uit. Controle blijft nodig denk ik.quote:Op zondag 23 januari 2022 10:15 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[..]
In het filmpje uit de tweet in de OP komt rond 4:30 een test met de techniek langs. Gaat daar om verkeersbordherkenning met een camera.. Vind ik ook wel haken en ogen hebben.
Zal in de praktijk wel een combi moeten zijn denk ik haast.
Verkeersbordherkenning werkt in mijn auto iig niet geweldig.quote:Op zondag 23 januari 2022 10:15 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[..]
In het filmpje uit de tweet in de OP komt rond 4:30 een test met de techniek langs. Gaat daar om verkeersbordherkenning met een camera.. Vind ik ook wel haken en ogen hebben.
Zal in de praktijk wel een combi moeten zijn denk ik haast.
Bij mij werkt het vooral perfect in parkeergaragesquote:Op zondag 23 januari 2022 10:18 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Verkeersbordherkenning werkt in mijn auto iig niet geweldig.
Hij mist wel eens een bord (vooral als je afslaat) en dan denkt hij op de 80km weg dat ik nog 100 of 50 mag.
Komt natuurlijk ook omdat er alleen een camera in zit die recht vooruit kijkt.
In Haarlem wel begrijp ik.quote:Op zondag 23 januari 2022 10:21 schreef AchJa het volgende:
Maar willen ze dit stadsbreed invoeren? Dus de bebouwde kom binnenrijden en vervolgens ben je 3 kwartier onderweg om je bestemming te bereiken?
Sinds dat onding van mij een bord op de uitvoegstrook spotte en op de rem ging heb ik de boel maar uitgezet.quote:Op zondag 23 januari 2022 10:18 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Verkeersbordherkenning werkt in mijn auto iig niet geweldig.
Hij mist wel eens een bord (vooral als je afslaat) en dan denkt hij op de 80km weg dat ik nog 100 of 50 mag.
Komt natuurlijk ook omdat er alleen een camera in zit die recht vooruit kijkt.
Lekker met de ebike gaanquote:Op zondag 23 januari 2022 10:21 schreef AchJa het volgende:
Maar willen ze dit stadsbreed invoeren? Dus de bebouwde kom binnenrijden en vervolgens ben je 3 kwartier onderweg om je bestemming te bereiken?
Dat doet die van mij hier altijdquote:Op zondag 23 januari 2022 10:24 schreef Nobu het volgende:
[..]
Sinds dat onding van mij een bord op de uitvoegstrook spotte en op de rem ging heb ik de boel maar uitgezet.
Succes met het inhalen van een fiets die 25 km/u rijdt terwijl jij niet harder dan 30 km/u kan. Zodra er een tegenligger opdoemt rijd je normaal gesproken harder om de fietser snel voorbij te zijn. Bij een begrenzing heb je kans dat je de fietser afsnijdt als de snelheid en afstand van de tegenligger verkeerd ingeschat wordt. Het gevaar zit niet in de snelheid maar het gewicht van de auto ten opzichte van de fietser.quote:Op zondag 23 januari 2022 10:22 schreef Zorro het volgende:
Tegen ben ik sowieso, maar al helemaal als je als auto niet sneller kan maar electrische fietsers fluitend wel harder mogen. Zet die dan ook op een max van 25 of zo.
Oh ja, en die walgelijke scooters al helemaal.
Dit vind ik altijd zo'n kulargument.quote:Op zondag 23 januari 2022 10:02 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Buiten schijt aan hebben, weet je hoe lastig het is om 30 te rijden in een auto Cruise control werkt niet altijd en soms als je als kijkt naar je gaspedaal rij je al 40. Het is echt een uitdaging om goed 30 te rijden
Dat type "statistieken" zegt geen reet over de veiligheid van een weg.quote:Op zondag 23 januari 2022 09:45 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[ twitter ]
Toepassing van ISA (Intelligente Snelheid Adaptie) die ik van harte toejuich. Gezien dit soort statistieken:
[ afbeelding ]
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)-door-magisch-schild
De dorpen en steden zijn voor ons (en onze kinderen) om in te leven, niet om uit te moeten kijken voor hardrijders. Zo'n techniek lost ook enkele wegontwerp dilemma's op.
[..]
Ik zal het doorgeven aan de logistieke bevoorrading, bouwvakkers en klussenbussen...quote:
Kben wel klaar met die figuren zonder ballen in dit land.quote:
Daar gaat het niet om. Het gaat erom dat fietsers die dan overal tussendoor gaan slingeren zelf voor gevaarlijke situaties zorgen. En een voetganger die door zon tussen auto's doorschietende fietser wordt aangereden wordt er ook niet beter van.quote:Op zondag 23 januari 2022 10:29 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Succes met het inhalen van een fiets die 25 km/u rijdt terwijl jij niet harder dan 30 km/u kan. Zodra er een tegenligger opdoemt rijd je normaal gesproken harder om de fietser snel voorbij te zijn. Bij een begrenzing heb je kans dat je de fietser afsnijdt als de snelheid en afstand van de tegenligger verkeerd ingeschat wordt. Het gevaar zit niet in de snelheid maar het gewicht van de auto ten opzichte van de fietser.
Roger, en het OV? Hoe zit het daar mee?quote:Op zondag 23 januari 2022 10:22 schreef TheFreshPrince het volgende:
In Haarlem wel begrijp ik.
Je zou dan als je de bebouwde kom in rijdt direct 30 rijden.
edit: gaat in Haarlem blijkbaar om 53 straten, alsnog een flink aantal.
Weet niet, lijkt me dat trams en bussen zich daar ook aan moeten houden zodra ze zich tussen andere verkeersdeelnemers mengen.quote:Op zondag 23 januari 2022 10:37 schreef AchJa het volgende:
[..]
Roger, en het OV? Hoe zit het daar mee?
Maar niet met ondersteuning, tenzij het een speed pedelec is.quote:
Bij mij reageren vele personen niet veel anders op een 60 bord langs de parallelle wegquote:Op zondag 23 januari 2022 10:27 schreef TheFreshPrince het volgende:
Daarnaast hebben ze in mijn regio veel parallelwegen die 60km/u zijn en ook op die borden reageert hij soms.
True, mensen begrijpen hier ook niet altijd dat die borden voor de parallelweg zijn.quote:Op zondag 23 januari 2022 10:42 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Bij mij reageren vele personen niet veel anders op een 60 bord langs de parallelle weg
Plak gewoon tape op de camera.quote:Op zondag 23 januari 2022 10:40 schreef TheFreshPrince het volgende:
Maar goed, op basis van verkeersborden lijkt me iig niet handig.
Als dan een dronken grapjas het bordje "einde zone" omdraait rij je de rest van de dag 30 (of tot je een ander bord tegenkomt)
Truc om er onderuit te komen?
- stop je auto ergens in de 30-zone
- hou een 50km/u bordje voor de camera
- tadaa
Hoe zet je een stad op slot dus...quote:Op zondag 23 januari 2022 10:39 schreef TheFreshPrince het volgende:
Weet niet, lijkt me dat trams en bussen zich daar ook aan moeten houden zodra ze zich tussen andere verkeersdeelnemers mengen.
Dat probleem met slingerende fietsers los je heel makkelijk op door de maximumsnelheid van het verkeer op te voeren waardoor er meer ontzag ontstaat voor de situatie. Lagere snelheden geven een vals gevoel van veiligheid omdat het gevaar niet in snelheid zit maar het gewicht van de auto dat ongewijzigd blijft.quote:Op zondag 23 januari 2022 10:37 schreef Zorro het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om. Het gaat erom dat fietsers die dan overal tussendoor gaan slingeren zelf voor gevaarlijke situaties zorgen. En een voetganger die door zon tussen auto's doorschietende fietser wordt aangereden wordt er ook niet beter van.
En dan plakt een of andere grapjas een ‘1’ voor de ‘30’.quote:Op zondag 23 januari 2022 10:15 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[..]
In het filmpje uit de tweet in de OP komt rond 4:30 een test met de techniek langs. Gaat daar om verkeersbordherkenning met een camera.. Vind ik ook wel haken en ogen hebben.
Zal in de praktijk wel een combi moeten zijn denk ik haast.
Als de maximumsnelheid ergens 30 is dan geldt dat ook voor fietsers, ongeacht wat voor fiets ze hebben.quote:Op zondag 23 januari 2022 10:37 schreef Zorro het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om. Het gaat erom dat fietsers die dan overal tussendoor gaan slingeren zelf voor gevaarlijke situaties zorgen. En een voetganger die door zon tussen auto's doorschietende fietser wordt aangereden wordt er ook niet beter van.
ik vrees een kwestie van tijd. Er zijn nog steeds ontwikkelingen rondom het maken van snelwegen waarbij je auto zichzelf oplaadt terwijl hij rijdt. Zodra ze kabels daarvoor onder de weg gaan leggen, is het eenvoudig om van alles meer er onder te gaan leggenquote:
En aluminiumfolie zodra je op de Duitse Autobahn bent. Dan ben je gelijk verlost van rekeningrijden omdat de GPS denkt dat je in Duitsland bent blijven hangenquote:
Je brengt me op ideeënquote:Op zondag 23 januari 2022 10:43 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
En dan plakt een of andere grapjas een ‘1’ voor de ‘30’.
quote:Op zondag 23 januari 2022 10:44 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Je kan ook mensen trollen door een snelheidsbord achter op je auto te plakken
Niet voor reguliere fietsen.quote:Op zondag 23 januari 2022 10:45 schreef Leandra het volgende:
Als de maximumsnelheid ergens 30 is dan geldt dat ook voor fietsers, ongeacht wat voor fiets ze hebben.
200pk 8 sec op de 80...quote:Op zondag 23 januari 2022 10:30 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dit vind ik altijd zo'n kulargument.
Dan rij je kennelijk een auto die je niet kunt handelen.
Ik heb dan geen elektrische auto die in 1,62 seconden van 0 tot 100 gaat maar wel een benzinebak met 200 PK en ik heb nooit moeite me aan de snelheid te houden, ook niet als dat stapvoets of 30 km pu is.
Over de methode kunnen we twisten, en dat wordt hier ook gedaan, maar de verkeersveiligheid is een veel groter probleem dan het fileprobleem. Financieel gezien kosten verkeersslachtoffers Nederland ongeveer 4 keer zoveel als files, en dan heb je het nog niet eens over emotionele schade.quote:Op zondag 23 januari 2022 10:27 schreef Tyr80 het volgende:
Goed om te zien dat de overheid weer prioriteit geeft aan de echt grote problemen.
Er is ook nog zoiets als inbreuk op privacy, inperking van vrijheid en belachelijk slechte onderbouwing.quote:Op zondag 23 januari 2022 10:53 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Over de methode kunnen we twisten, en dat wordt hier ook gedaan, maar de verkeersveiligheid is een veel groter probleem dan het fileprobleem. Financieel gezien kosten verkeersslachtoffers ongeveer 4 keer zoveel als files, en dan heb je het nog niet eens over emotionele schade.
Daarnaast is structureel in de spits gaan rijden voor particulieren altijd nog een keuze, hoe lastig ieders persoonlijke situatie ook is. Doodgereden worden is door niemand een keuze. (Oké, bijna niemand)
Armoede, immigratie, criminaliteit, gezondheidszorg, onderwijs, noem ik er ff 5 he.quote:Op zondag 23 januari 2022 10:53 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Over de methode kunnen we twisten, en dat wordt hier ook gedaan, maar de verkeersveiligheid is een veel groter probleem dan het fileprobleem. Financieel gezien kosten verkeersslachtoffers Nederland ongeveer 4 keer zoveel als files, en dan heb je het nog niet eens over emotionele schade.
Daarnaast is structureel in de spits gaan rijden voor particulieren altijd nog een keuze, hoe lastig ieders persoonlijke situatie ook is. Doodgereden worden is door niemand een keuze. (Oké, bijna niemand)
Jawel:quote:
Dus een 30 bord geldt ook voor fietsers, een woonerfbord ook, dan mogen fietsers ook maar 15 km pu.quote:Artikel 62
Weggebruikers zijn verplicht gevolg te geven aan de verkeerstekens die een gebod of verbod inhouden.
Het probleem met laden tijdens het rijden is dat je een monopolie krijgt op een traject.quote:Op zondag 23 januari 2022 10:46 schreef BrandX het volgende:
[..]
ik vrees een kwestie van tijd. Er zijn nog steeds ontwikkelingen rondom het maken van snelwegen waarbij je auto zichzelf oplaadt terwijl hij rijdt. Zodra ze kabels daarvoor onder de weg gaan leggen, is het eenvoudig om van alles meer er onder te gaan leggen
Er is al een monopolie op wie de stroomkabels legt.quote:Op zondag 23 januari 2022 10:55 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het probleem met laden tijdens het rijden is dat je een monopolie krijgt op een traject.
Wie gaat de stroom leveren? Wat gaat het kosten? Wie draait op voor de investering / afschrijving / onderhoud? Wie baat het uit?
Of krijg je net zoiets als bij energiemaatschappijen, dat je de goedkoopste aanbieder kiest?
En het is natuurlijk bekend dat mensen op een (elektrische) fiets, step, brommer of benenwagen zich overal keurig aan de regels houdenquote:Op zondag 23 januari 2022 10:55 schreef Leandra het volgende:
[..]
Jawel:
https://maxius.nl/regleme(...)-rvv-1990/artikel62/
[..]
Dus een 30 bord geldt ook voor fietsers, een woonerfbord ook, dan mogen fietsers ook maar 15 km pu.
Dat doet er niet toe als het gaat om de vraag of een maximum snelheid ook voor hen geldt.quote:Op zondag 23 januari 2022 10:57 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
En het is natuurlijk bekend dat mensen op een (elektrische) fiets, step, brommer of benenwagen zich overal keurig aan de regels houden
Het geldt ook voor automobilisten, dus zo'n systeem is dan niet nodig toch?quote:Op zondag 23 januari 2022 10:59 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat doet er niet toe als het gaat om de vraag of een maximum snelheid ook voor hen geldt.
Je hebt gelijk dat er legio grotere problemen zijn, buiten de infrastructuursector. Ik geef toe dat ik het fileprobleem een beetje random aanhaal.quote:Op zondag 23 januari 2022 10:55 schreef Tyr80 het volgende:
[..]
Armoede, immigratie, criminaliteit, gezondheidszorg, onderwijs, noem ik er ff 5 he.
En dan mauwen dat mensen te hard rijden in de binnenstad. Kutoverheid.
Hier staat alles toch altijd vast, je moet blij zijn als je de 30 haalt.quote:Op zondag 23 januari 2022 10:21 schreef AchJa het volgende:
Maar willen ze dit stadsbreed invoeren? Dus de bebouwde kom binnenrijden en vervolgens ben je 3 kwartier onderweg om je bestemming te bereiken?
Precies.quote:Op zondag 23 januari 2022 10:27 schreef Tyr80 het volgende:
Goed om te zien dat de overheid weer prioriteit geeft aan de echt grote problemen.
Gezondheidszorg, immigratie en onderwijs zijn niet direct onderwerpen waar de gemeentes/steden verantwoordelijk voor zijn hè.quote:Op zondag 23 januari 2022 10:55 schreef Tyr80 het volgende:
[..]
Armoede, immigratie, criminaliteit, gezondheidszorg, onderwijs, noem ik er ff 5 he.
En dan mauwen dat mensen te hard rijden in de binnenstad. Kutoverheid.
30km kan ik net niet rijden met de auto dan liever 40 ofzo..quote:
Dat zou tijd worden. Hoe die door de wijk scheuren gaat nergens over. Voor mij één van de redenen om, wanneer dat kan, m'n pakketjes op een centraal punt te laten bezorgen.quote:Op zondag 23 januari 2022 11:01 schreef TheFreshPrince het volgende:
Bezorg- en pakketdiensten gaan het wel zwaar krijgen,
Ah, wist ik niet.quote:Op zondag 23 januari 2022 10:55 schreef Leandra het volgende:
[..]
Jawel:
https://maxius.nl/regleme(...)-rvv-1990/artikel62/
[..]
Dus een 30 bord geldt ook voor fietsers, een woonerfbord ook, dan mogen fietsers ook maar 15 km pu.
Wist je dat met een 2CV verkeersdrempels met 60 kan nemen?quote:Op zondag 23 januari 2022 10:00 schreef TheFreshPrince het volgende:
Je krijgt dan natuurlijk wel de situatie dat nieuwe auto's netjes 30 rijden en alles van voor de invoering daar schijt aan heeft.
Als mensen zich gewoon aan de maximumsnelheid houden was dat “gemauw” niet nodig geweest.quote:Op zondag 23 januari 2022 10:55 schreef Tyr80 het volgende:
[..]
Armoede, immigratie, criminaliteit, gezondheidszorg, onderwijs, noem ik er ff 5 he.
En dan mauwen dat mensen te hard rijden in de binnenstad. Kutoverheid.
Uiteindelijk zorgt dat voor meer verkeer.quote:Op zondag 23 januari 2022 11:12 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Dat zou tijd worden. Hoe die door de wijk scheuren gaat nergens over. Voor mij één van de redenen om, wanneer dat kan, m'n pakketjes op een centraal punt te laten bezorgen.
Je begint zelf met statistiekenquote:Op zondag 23 januari 2022 10:57 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hij zit sowieso in minder dan 8 seconden op de 100, maar dat geeft verder niet
Met schenden van privacy heeft dit weinig te maken, GPS werkt met ontvangers, je kan het prima implementeren zonder ook maar 1 stukje data te delen.quote:Op zondag 23 januari 2022 11:13 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Wist je dat met een 2CV verkeersdrempels met 60 kan nemen?
Ik ben voor 30 in de bebouwde kom maar dit is een gevaarlijke ontwikkeling. Niet alleen wat betreft de privacy maar omdat normen draagvlak moeten hebben en mensen zich er uit zichzelf aan moeten houden. Handhaving is ter normbevestiging, niet ter normstelling.
Ik ben wel met je eens dat goed inrichten van een wijk er vanzelf voor zorgt dat ik langzaam ga rijden, ongeacht de aangegeven snelheid.quote:Als je het elektronisch moet afdwingen ter naleving dan deugt de norm niet. Dan wordt die ook niet nageleefd maar afgedwonen. Dat is ook gevaarlijk voor het normbesef, want mensen hebben geen keuze meer, ze zijn niet bij machte kwaad te doen, maar daardoor kunnen ze ook niet het juiste doen. Met 100% afdwingen haal je elke moraliteit uit de norm, en uit de bestuurder.
Over 50 jaar ..rijd je gewoon in blokken net als treinen...quote:Op zondag 23 januari 2022 11:13 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Wist je dat met een 2CV verkeersdrempels met 60 kan nemen?
Ik ben voor 30 in de bebouwde kom maar dit is een gevaarlijke ontwikkeling. Niet alleen wat betreft de privacy maar omdat normen draagvlak moeten hebben en mensen zich er uit zichzelf aan moeten houden. Handhaving is ter normbevestiging, niet ter normstelling.
Als je het elektronisch moet afdwingen ter naleving dan deugt de norm niet. Dan wordt die ook niet nageleefd maar afgedwonen. Dat is ook gevaarlijk voor het normbesef, want mensen hebben geen keuze meer, ze zijn niet bij machte kwaad te doen, maar daardoor kunnen ze ook niet het juiste doen. Met 100% afdwingen haal je elke moraliteit uit de norm, en uit de bestuurder.
Waarom zou je daar met de auto heen moeten? Er is praktisch altijd wel zo'n punt op loopafstand (of desnoods fietsafstand). En anders combineer je het met een ritje dat je toch zou doen. Maar goed, ik loop gewoon.quote:Op zondag 23 januari 2022 11:14 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Uiteindelijk zorgt dat voor meer verkeer.
1 busje dat 20 adressen in 1 rit aandoet of 20 auto's die 1 adres aandoen.
En de bestelde wasmachine neem je op de rug mee naar huis?quote:Op zondag 23 januari 2022 11:18 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Waarom zou je daar met de auto heen moeten? Er is praktisch altijd wel zo'n punt op loopafstand (of desnoods fietsafstand). En anders combineer je het met een ritje dat je toch zou doen. Maar goed, ik loop gewoon.
Sommige pakketten die ik krijg passen vaak echt niet op m'n fiets.quote:Op zondag 23 januari 2022 11:18 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Waarom zou je daar met de auto heen moeten? Er is praktisch altijd wel zo'n punt op loopafstand (of desnoods fietsafstand). En anders combineer je het met een ritje dat je toch zou doen. Maar goed, ik loop gewoon.
Het staat je vrij te vertrekken.quote:Op zondag 23 januari 2022 10:36 schreef ludovico het volgende:
[..]
Kben wel klaar met die figuren zonder ballen in dit land.
Ja, zware pakketten of onhandige formaten is wat anders. Maar als je eens een blik in zo'n busje werpt dan zie je dat het grootste deel gewoon bestaat uit pakketjes die prima in een rugzak of boodschappentas kunnen.quote:Op zondag 23 januari 2022 11:22 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Sommige pakketten die ik krijg passen vaak echt niet op m'n fiets.
- eiken houten blok van 60 kilo
- kantoormeubel van 1m80 hoog
- EcoFlow van 45 kilo
- 2x 12,5 kilo "no mess" vogelvoer van de Vogelbescherming
Uiteraard kan je kleine pakketjes op de fiets doen, ben ik met je eens.
In de binnenstad heb je toch niks aan een auto, behalve als je grote of zware dingen moet vervoeren. Ik heb m'n parkeervergunning niet verlengd (werk toch vnl vanuit huis dus hoef niet zo vaak de A2 meer op) en parkeer hem tegenwoordig aan de rand van de stad. Als ik hem nodig heb dan fiets ik erheen.quote:Op zondag 23 januari 2022 11:20 schreef Geerd het volgende:
Heb je niet eens autos meer in de hele randstad..maar busjes denk ik..elke minuut kun je zo instappen..adres opgeven klaar.
Naja, de praktijk zal toch vaak zijn dat mensen de auto pakken om zo'n pakketje op te halen.quote:Op zondag 23 januari 2022 11:24 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ja, zware pakketten of onhandige formaten is wat anders. Maar als je eens een blik in zo'n busje werpt dan zie je dat het grootste deel gewoon bestaat uit pakketjes die prima in een rugzak of boodschappentas kunnen.
Het verbaast me nu al dat 80% geen schijt heeft aan 100km/u en zich daar gewoon aan houdt.quote:Op zondag 23 januari 2022 10:00 schreef TheFreshPrince het volgende:
Je krijgt dan natuurlijk wel de situatie dat nieuwe auto's netjes 30 rijden en alles van voor de invoering daar schijt aan heeft.
Het gaat hier om deze maatregel en ik lees een half topic vol "ja maar de fietsers!!!!"quote:Op zondag 23 januari 2022 11:02 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het geldt ook voor automobilisten, dus zo'n systeem is dan niet nodig toch?
Ik gaf alleen aan dat wanneer het kan ik de overlast van bezorgdiensten probeer te beperken wanneer het op mijn pakketjes aankomt. Dat het een gegeven is dat andere mensen daar schijt aan hebben.. tja, moet ik dan ook denken 'laat maar zitten'?quote:Op zondag 23 januari 2022 11:25 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Naja, de praktijk zal toch vaak zijn dat mensen de auto pakken om zo'n pakketje op te halen.
Je kan streven naar een ideale wereld waar dat niet zo is maar je krijgt het er niet zomaar uit.
Dus in de praktijk is het dan 15 losse autoritten tegenover 20 adressen in 1 ritje.
Ja, want je bestelt idd 4 keer per maand een wasmachine...quote:Op zondag 23 januari 2022 11:20 schreef Zorro het volgende:
[..]
En de bestelde wasmachine neem je op de rug mee naar huis?
Daarnaast is een fietser die als een idioot door de stad rijdt voornamelijk een gevaar voor zichzelf, in tegenstelling tot automobilisten die in hun stalen cocons door de stad scheuren.quote:Op zondag 23 januari 2022 11:27 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het gaat hier om deze maatregel en ik lees een half topic vol "ja maar de fietsers!!!!"
Laat ze dan de steden maar grotendeels 30 maken, daar is nu nog niet eens sprake van of ze beginnen al over een elektronisch net.
Maak er 30 van en fietsers die dan auto's voorbij rijden met meer dan 30 km pu kun je makkelijk bekeuren lijkt me.
Punt is dat de fietsers als whataboutism gebruikt worden, alsof fietsers bij bosjes met 33 km pu langsscheuren.
Als je auto nog 30 kan, dan rij je iig geen 50 meer.quote:Op zondag 23 januari 2022 11:30 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Techniek gebruiken om wangedrag in te dammen.
Gaat niet werken.
Vreemde generalisering. Trajectcontroles werken bijvoorbeeld prima hoor.quote:Op zondag 23 januari 2022 11:30 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Techniek gebruiken om wangedrag in te dammen.
Gaat niet werken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |