ik vrees een kwestie van tijd. Er zijn nog steeds ontwikkelingen rondom het maken van snelwegen waarbij je auto zichzelf oplaadt terwijl hij rijdt. Zodra ze kabels daarvoor onder de weg gaan leggen, is het eenvoudig om van alles meer er onder te gaan leggenquote:
En aluminiumfolie zodra je op de Duitse Autobahn bent. Dan ben je gelijk verlost van rekeningrijden omdat de GPS denkt dat je in Duitsland bent blijven hangenquote:
Je brengt me op ideeënquote:Op zondag 23 januari 2022 10:43 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
En dan plakt een of andere grapjas een ‘1’ voor de ‘30’.
quote:Op zondag 23 januari 2022 10:44 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Je kan ook mensen trollen door een snelheidsbord achter op je auto te plakken
Niet voor reguliere fietsen.quote:Op zondag 23 januari 2022 10:45 schreef Leandra het volgende:
Als de maximumsnelheid ergens 30 is dan geldt dat ook voor fietsers, ongeacht wat voor fiets ze hebben.
200pk 8 sec op de 80...quote:Op zondag 23 januari 2022 10:30 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dit vind ik altijd zo'n kulargument.
Dan rij je kennelijk een auto die je niet kunt handelen.
Ik heb dan geen elektrische auto die in 1,62 seconden van 0 tot 100 gaat maar wel een benzinebak met 200 PK en ik heb nooit moeite me aan de snelheid te houden, ook niet als dat stapvoets of 30 km pu is.
Over de methode kunnen we twisten, en dat wordt hier ook gedaan, maar de verkeersveiligheid is een veel groter probleem dan het fileprobleem. Financieel gezien kosten verkeersslachtoffers Nederland ongeveer 4 keer zoveel als files, en dan heb je het nog niet eens over emotionele schade.quote:Op zondag 23 januari 2022 10:27 schreef Tyr80 het volgende:
Goed om te zien dat de overheid weer prioriteit geeft aan de echt grote problemen.
Er is ook nog zoiets als inbreuk op privacy, inperking van vrijheid en belachelijk slechte onderbouwing.quote:Op zondag 23 januari 2022 10:53 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Over de methode kunnen we twisten, en dat wordt hier ook gedaan, maar de verkeersveiligheid is een veel groter probleem dan het fileprobleem. Financieel gezien kosten verkeersslachtoffers ongeveer 4 keer zoveel als files, en dan heb je het nog niet eens over emotionele schade.
Daarnaast is structureel in de spits gaan rijden voor particulieren altijd nog een keuze, hoe lastig ieders persoonlijke situatie ook is. Doodgereden worden is door niemand een keuze. (Oké, bijna niemand)
Armoede, immigratie, criminaliteit, gezondheidszorg, onderwijs, noem ik er ff 5 he.quote:Op zondag 23 januari 2022 10:53 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Over de methode kunnen we twisten, en dat wordt hier ook gedaan, maar de verkeersveiligheid is een veel groter probleem dan het fileprobleem. Financieel gezien kosten verkeersslachtoffers Nederland ongeveer 4 keer zoveel als files, en dan heb je het nog niet eens over emotionele schade.
Daarnaast is structureel in de spits gaan rijden voor particulieren altijd nog een keuze, hoe lastig ieders persoonlijke situatie ook is. Doodgereden worden is door niemand een keuze. (Oké, bijna niemand)
Jawel:quote:
Dus een 30 bord geldt ook voor fietsers, een woonerfbord ook, dan mogen fietsers ook maar 15 km pu.quote:Artikel 62
Weggebruikers zijn verplicht gevolg te geven aan de verkeerstekens die een gebod of verbod inhouden.
Het probleem met laden tijdens het rijden is dat je een monopolie krijgt op een traject.quote:Op zondag 23 januari 2022 10:46 schreef BrandX het volgende:
[..]
ik vrees een kwestie van tijd. Er zijn nog steeds ontwikkelingen rondom het maken van snelwegen waarbij je auto zichzelf oplaadt terwijl hij rijdt. Zodra ze kabels daarvoor onder de weg gaan leggen, is het eenvoudig om van alles meer er onder te gaan leggen
Er is al een monopolie op wie de stroomkabels legt.quote:Op zondag 23 januari 2022 10:55 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het probleem met laden tijdens het rijden is dat je een monopolie krijgt op een traject.
Wie gaat de stroom leveren? Wat gaat het kosten? Wie draait op voor de investering / afschrijving / onderhoud? Wie baat het uit?
Of krijg je net zoiets als bij energiemaatschappijen, dat je de goedkoopste aanbieder kiest?
En het is natuurlijk bekend dat mensen op een (elektrische) fiets, step, brommer of benenwagen zich overal keurig aan de regels houdenquote:Op zondag 23 januari 2022 10:55 schreef Leandra het volgende:
[..]
Jawel:
https://maxius.nl/regleme(...)-rvv-1990/artikel62/
[..]
Dus een 30 bord geldt ook voor fietsers, een woonerfbord ook, dan mogen fietsers ook maar 15 km pu.
Dat doet er niet toe als het gaat om de vraag of een maximum snelheid ook voor hen geldt.quote:Op zondag 23 januari 2022 10:57 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
En het is natuurlijk bekend dat mensen op een (elektrische) fiets, step, brommer of benenwagen zich overal keurig aan de regels houden
Het geldt ook voor automobilisten, dus zo'n systeem is dan niet nodig toch?quote:Op zondag 23 januari 2022 10:59 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat doet er niet toe als het gaat om de vraag of een maximum snelheid ook voor hen geldt.
Je hebt gelijk dat er legio grotere problemen zijn, buiten de infrastructuursector. Ik geef toe dat ik het fileprobleem een beetje random aanhaal.quote:Op zondag 23 januari 2022 10:55 schreef Tyr80 het volgende:
[..]
Armoede, immigratie, criminaliteit, gezondheidszorg, onderwijs, noem ik er ff 5 he.
En dan mauwen dat mensen te hard rijden in de binnenstad. Kutoverheid.
Hier staat alles toch altijd vast, je moet blij zijn als je de 30 haalt.quote:Op zondag 23 januari 2022 10:21 schreef AchJa het volgende:
Maar willen ze dit stadsbreed invoeren? Dus de bebouwde kom binnenrijden en vervolgens ben je 3 kwartier onderweg om je bestemming te bereiken?
Precies.quote:Op zondag 23 januari 2022 10:27 schreef Tyr80 het volgende:
Goed om te zien dat de overheid weer prioriteit geeft aan de echt grote problemen.
Gezondheidszorg, immigratie en onderwijs zijn niet direct onderwerpen waar de gemeentes/steden verantwoordelijk voor zijn hè.quote:Op zondag 23 januari 2022 10:55 schreef Tyr80 het volgende:
[..]
Armoede, immigratie, criminaliteit, gezondheidszorg, onderwijs, noem ik er ff 5 he.
En dan mauwen dat mensen te hard rijden in de binnenstad. Kutoverheid.
30km kan ik net niet rijden met de auto dan liever 40 ofzo..quote:
Dat zou tijd worden. Hoe die door de wijk scheuren gaat nergens over. Voor mij één van de redenen om, wanneer dat kan, m'n pakketjes op een centraal punt te laten bezorgen.quote:Op zondag 23 januari 2022 11:01 schreef TheFreshPrince het volgende:
Bezorg- en pakketdiensten gaan het wel zwaar krijgen,
Ah, wist ik niet.quote:Op zondag 23 januari 2022 10:55 schreef Leandra het volgende:
[..]
Jawel:
https://maxius.nl/regleme(...)-rvv-1990/artikel62/
[..]
Dus een 30 bord geldt ook voor fietsers, een woonerfbord ook, dan mogen fietsers ook maar 15 km pu.
Wist je dat met een 2CV verkeersdrempels met 60 kan nemen?quote:Op zondag 23 januari 2022 10:00 schreef TheFreshPrince het volgende:
Je krijgt dan natuurlijk wel de situatie dat nieuwe auto's netjes 30 rijden en alles van voor de invoering daar schijt aan heeft.
Als mensen zich gewoon aan de maximumsnelheid houden was dat “gemauw” niet nodig geweest.quote:Op zondag 23 januari 2022 10:55 schreef Tyr80 het volgende:
[..]
Armoede, immigratie, criminaliteit, gezondheidszorg, onderwijs, noem ik er ff 5 he.
En dan mauwen dat mensen te hard rijden in de binnenstad. Kutoverheid.
Uiteindelijk zorgt dat voor meer verkeer.quote:Op zondag 23 januari 2022 11:12 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Dat zou tijd worden. Hoe die door de wijk scheuren gaat nergens over. Voor mij één van de redenen om, wanneer dat kan, m'n pakketjes op een centraal punt te laten bezorgen.
Je begint zelf met statistiekenquote:Op zondag 23 januari 2022 10:57 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hij zit sowieso in minder dan 8 seconden op de 100, maar dat geeft verder niet
Met schenden van privacy heeft dit weinig te maken, GPS werkt met ontvangers, je kan het prima implementeren zonder ook maar 1 stukje data te delen.quote:Op zondag 23 januari 2022 11:13 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Wist je dat met een 2CV verkeersdrempels met 60 kan nemen?
Ik ben voor 30 in de bebouwde kom maar dit is een gevaarlijke ontwikkeling. Niet alleen wat betreft de privacy maar omdat normen draagvlak moeten hebben en mensen zich er uit zichzelf aan moeten houden. Handhaving is ter normbevestiging, niet ter normstelling.
Ik ben wel met je eens dat goed inrichten van een wijk er vanzelf voor zorgt dat ik langzaam ga rijden, ongeacht de aangegeven snelheid.quote:Als je het elektronisch moet afdwingen ter naleving dan deugt de norm niet. Dan wordt die ook niet nageleefd maar afgedwonen. Dat is ook gevaarlijk voor het normbesef, want mensen hebben geen keuze meer, ze zijn niet bij machte kwaad te doen, maar daardoor kunnen ze ook niet het juiste doen. Met 100% afdwingen haal je elke moraliteit uit de norm, en uit de bestuurder.
Over 50 jaar ..rijd je gewoon in blokken net als treinen...quote:Op zondag 23 januari 2022 11:13 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Wist je dat met een 2CV verkeersdrempels met 60 kan nemen?
Ik ben voor 30 in de bebouwde kom maar dit is een gevaarlijke ontwikkeling. Niet alleen wat betreft de privacy maar omdat normen draagvlak moeten hebben en mensen zich er uit zichzelf aan moeten houden. Handhaving is ter normbevestiging, niet ter normstelling.
Als je het elektronisch moet afdwingen ter naleving dan deugt de norm niet. Dan wordt die ook niet nageleefd maar afgedwonen. Dat is ook gevaarlijk voor het normbesef, want mensen hebben geen keuze meer, ze zijn niet bij machte kwaad te doen, maar daardoor kunnen ze ook niet het juiste doen. Met 100% afdwingen haal je elke moraliteit uit de norm, en uit de bestuurder.
Waarom zou je daar met de auto heen moeten? Er is praktisch altijd wel zo'n punt op loopafstand (of desnoods fietsafstand). En anders combineer je het met een ritje dat je toch zou doen. Maar goed, ik loop gewoon.quote:Op zondag 23 januari 2022 11:14 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Uiteindelijk zorgt dat voor meer verkeer.
1 busje dat 20 adressen in 1 rit aandoet of 20 auto's die 1 adres aandoen.
En de bestelde wasmachine neem je op de rug mee naar huis?quote:Op zondag 23 januari 2022 11:18 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Waarom zou je daar met de auto heen moeten? Er is praktisch altijd wel zo'n punt op loopafstand (of desnoods fietsafstand). En anders combineer je het met een ritje dat je toch zou doen. Maar goed, ik loop gewoon.
Sommige pakketten die ik krijg passen vaak echt niet op m'n fiets.quote:Op zondag 23 januari 2022 11:18 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Waarom zou je daar met de auto heen moeten? Er is praktisch altijd wel zo'n punt op loopafstand (of desnoods fietsafstand). En anders combineer je het met een ritje dat je toch zou doen. Maar goed, ik loop gewoon.
Het staat je vrij te vertrekken.quote:Op zondag 23 januari 2022 10:36 schreef ludovico het volgende:
[..]
Kben wel klaar met die figuren zonder ballen in dit land.
Ja, zware pakketten of onhandige formaten is wat anders. Maar als je eens een blik in zo'n busje werpt dan zie je dat het grootste deel gewoon bestaat uit pakketjes die prima in een rugzak of boodschappentas kunnen.quote:Op zondag 23 januari 2022 11:22 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Sommige pakketten die ik krijg passen vaak echt niet op m'n fiets.
- eiken houten blok van 60 kilo
- kantoormeubel van 1m80 hoog
- EcoFlow van 45 kilo
- 2x 12,5 kilo "no mess" vogelvoer van de Vogelbescherming
Uiteraard kan je kleine pakketjes op de fiets doen, ben ik met je eens.
In de binnenstad heb je toch niks aan een auto, behalve als je grote of zware dingen moet vervoeren. Ik heb m'n parkeervergunning niet verlengd (werk toch vnl vanuit huis dus hoef niet zo vaak de A2 meer op) en parkeer hem tegenwoordig aan de rand van de stad. Als ik hem nodig heb dan fiets ik erheen.quote:Op zondag 23 januari 2022 11:20 schreef Geerd het volgende:
Heb je niet eens autos meer in de hele randstad..maar busjes denk ik..elke minuut kun je zo instappen..adres opgeven klaar.
Naja, de praktijk zal toch vaak zijn dat mensen de auto pakken om zo'n pakketje op te halen.quote:Op zondag 23 januari 2022 11:24 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ja, zware pakketten of onhandige formaten is wat anders. Maar als je eens een blik in zo'n busje werpt dan zie je dat het grootste deel gewoon bestaat uit pakketjes die prima in een rugzak of boodschappentas kunnen.
Het verbaast me nu al dat 80% geen schijt heeft aan 100km/u en zich daar gewoon aan houdt.quote:Op zondag 23 januari 2022 10:00 schreef TheFreshPrince het volgende:
Je krijgt dan natuurlijk wel de situatie dat nieuwe auto's netjes 30 rijden en alles van voor de invoering daar schijt aan heeft.
Het gaat hier om deze maatregel en ik lees een half topic vol "ja maar de fietsers!!!!"quote:Op zondag 23 januari 2022 11:02 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het geldt ook voor automobilisten, dus zo'n systeem is dan niet nodig toch?
Ik gaf alleen aan dat wanneer het kan ik de overlast van bezorgdiensten probeer te beperken wanneer het op mijn pakketjes aankomt. Dat het een gegeven is dat andere mensen daar schijt aan hebben.. tja, moet ik dan ook denken 'laat maar zitten'?quote:Op zondag 23 januari 2022 11:25 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Naja, de praktijk zal toch vaak zijn dat mensen de auto pakken om zo'n pakketje op te halen.
Je kan streven naar een ideale wereld waar dat niet zo is maar je krijgt het er niet zomaar uit.
Dus in de praktijk is het dan 15 losse autoritten tegenover 20 adressen in 1 ritje.
Ja, want je bestelt idd 4 keer per maand een wasmachine...quote:Op zondag 23 januari 2022 11:20 schreef Zorro het volgende:
[..]
En de bestelde wasmachine neem je op de rug mee naar huis?
Daarnaast is een fietser die als een idioot door de stad rijdt voornamelijk een gevaar voor zichzelf, in tegenstelling tot automobilisten die in hun stalen cocons door de stad scheuren.quote:Op zondag 23 januari 2022 11:27 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het gaat hier om deze maatregel en ik lees een half topic vol "ja maar de fietsers!!!!"
Laat ze dan de steden maar grotendeels 30 maken, daar is nu nog niet eens sprake van of ze beginnen al over een elektronisch net.
Maak er 30 van en fietsers die dan auto's voorbij rijden met meer dan 30 km pu kun je makkelijk bekeuren lijkt me.
Punt is dat de fietsers als whataboutism gebruikt worden, alsof fietsers bij bosjes met 33 km pu langsscheuren.
Als je auto nog 30 kan, dan rij je iig geen 50 meer.quote:Op zondag 23 januari 2022 11:30 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Techniek gebruiken om wangedrag in te dammen.
Gaat niet werken.
Vreemde generalisering. Trajectcontroles werken bijvoorbeeld prima hoor.quote:Op zondag 23 januari 2022 11:30 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Techniek gebruiken om wangedrag in te dammen.
Gaat niet werken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |