quote:Drempels niet altijd wenselijk
Nu is het juridisch zo geregeld dat een weg waar de maximumsnelheid 30 kilometer per uur is, daar dan ook op aangepast moet worden met bijvoorbeeld versmallingen, drempels of klinkers. "Dat is natuurlijk ondoenlijk om in de hele stad door te voeren", zegt Judith Bokhove, wethouder vervoer in Rotterdam.
Op de Coolsingel in Rotterdam geldt daarom nu bijvoorbeeld alleen een 'adviessnelheid' van 30 kilometer per uur. "Het liefst zou ik dit de verplichte maximumsnelheid maken, maar dit is ook een belangrijke aanrijroute voor de politie, brandweer en ambulance die wil je niet helemaal vol leggen met drempels."
Buiten schijt aan hebben, weet je hoe lastig het is om 30 te rijden in een auto Cruise control werkt niet altijd en soms als je als kijkt naar je gaspedaal rij je al 40. Het is echt een uitdaging om goed 30 te rijdenquote:Op zondag 23 januari 2022 10:00 schreef TheFreshPrince het volgende:
Je krijgt dan natuurlijk wel de situatie dat nieuwe auto's netjes 30 rijden en alles van voor de invoering daar schijt aan heeft.
Dat zal wel even tijd nodig hebben inderdaad. Maar als een kwart van de auto's dit heeft dan kunnen de auto's erachter ook niet veel harder..quote:Op zondag 23 januari 2022 10:00 schreef TheFreshPrince het volgende:
Je krijgt dan natuurlijk wel de situatie dat nieuwe auto's netjes 30 rijden en alles van voor de invoering daar schijt aan heeft.
Hier in Knoalenland gaat Mo dan gewoon met 130 over de andere weghelft hoor. KANKERFIETSER.quote:Op zondag 23 januari 2022 10:03 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[..]
Dat zal wel even tijd nodig hebben inderdaad. Maar als een kwart van de auto's dit heeft dan kunnen de auto's erachter ook niet veel harder..
En over een jaar of 5 ziet het wagenpark er alweer een stuk nieuwe uit.
We hebben zo'n 8,8 miljoen auto's in Nederland en er worden er zo'n 400.000 per jaar nieuw verkocht.quote:Op zondag 23 januari 2022 10:03 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[..]
Dat zal wel even tijd nodig hebben inderdaad. Maar als een kwart van de auto's dit heeft dan kunnen de auto's erachter ook niet veel harder..
En over een jaar of 5 ziet het wagenpark er alweer een stuk nieuwe uit.
Welk geklooi met tachografen?quote:Op zondag 23 januari 2022 09:52 schreef Resistor het volgende:
Dat gaat geklooi zoals met de tachografen worden in het kwadraat.
Doet 'ie toch al, maar het wordt pas noodzakelijk wanneer de afgetrapte polo vervangen wordt door een gloedjenieuwe AMG jeweetzelluf abe.quote:Op zondag 23 januari 2022 10:06 schreef Nobu het volgende:
[..]
Hier in Knoalenland gaat Mo dan gewoon met 130 over de andere weghelft hoor. KANKERFIETSER.
Ja het heeft tijd nodig, maar je moet ergens beginnen toch?quote:Op zondag 23 januari 2022 10:06 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
We hebben zo'n 8,8 miljoen auto's in Nederland en er worden er zo'n 400.000 per jaar nieuw verkocht.
Dus je bent sowieso 5,5 jaar verder nį verplichting van het systeem voordat 25% van de auto's dat heeft en zo'n 20 jaar voor 90% dat heeft.
In een moderne auto met cruise control zal het vaak wel in te bouwen zijn.quote:Op zondag 23 januari 2022 10:10 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[..]
Ja het heeft tijd nodig, maar je moet ergens beginnen toch?
En waarschijnlijk kan je het ook achteraf inbouwen. Zou ik zonder problemen laten doen, en met mij vele anderen.
In het filmpje uit de tweet in de OP komt rond 4:30 een test met de techniek langs. Gaat daar om verkeersbordherkenning met een camera.. Vind ik ook wel haken en ogen hebben.quote:Op zondag 23 januari 2022 10:11 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
In een moderne auto met cruise control zal het vaak wel in te bouwen zijn.
Maar ook dan zal je goed moeten nadenken over de plaats van de GPS-antenne.
M'n navigatiesysteem denkt ook wel eens dat ik op een parallelweg rij en als dat 30-zone is, dan krijg je ongelukken op de hoofdrijbaan.
Inderdaad, controle achteraf zal toch moeten plaatsvinden. "ik heb dat 30-bord niet gezien!" vs. "mijn auto heeft dat 30-bord niet gezien!" --> bestuurder verantwoordelijk, dus maakt t geen reet uit. Controle blijft nodig denk ik.quote:Op zondag 23 januari 2022 10:15 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[..]
In het filmpje uit de tweet in de OP komt rond 4:30 een test met de techniek langs. Gaat daar om verkeersbordherkenning met een camera.. Vind ik ook wel haken en ogen hebben.
Zal in de praktijk wel een combi moeten zijn denk ik haast.
Verkeersbordherkenning werkt in mijn auto iig niet geweldig.quote:Op zondag 23 januari 2022 10:15 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[..]
In het filmpje uit de tweet in de OP komt rond 4:30 een test met de techniek langs. Gaat daar om verkeersbordherkenning met een camera.. Vind ik ook wel haken en ogen hebben.
Zal in de praktijk wel een combi moeten zijn denk ik haast.
Bij mij werkt het vooral perfect in parkeergaragesquote:Op zondag 23 januari 2022 10:18 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Verkeersbordherkenning werkt in mijn auto iig niet geweldig.
Hij mist wel eens een bord (vooral als je afslaat) en dan denkt hij op de 80km weg dat ik nog 100 of 50 mag.
Komt natuurlijk ook omdat er alleen een camera in zit die recht vooruit kijkt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |