abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 18 januari 2022 @ 20:44:41 #1
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2025/2026
pi_203259988

[info]Let op: we zijn allemaal bekend met de hete hangijzers omtrent het onderwerp ''corona'', discussies zijn pittig en lopen soms ook lichtelijk uit de hand. Dat is tot daar aan toe; persoonlijke vetes tolereren we absoluut niet en daar is dan ook een zero tolerance beleid op van toepassing.

Dit betekent dat we veel sneller zullen overgaan op een forumspecifieke ban voor COR. COR is een relatief druk forum en natuurlijk een actueel onderwerp. Het is voor newbies en oldies alike geen uitnodiging om mee te posten als er louter gekissebis tussen een klein groepje users te lezen is. Als je de neiging voelt om op de persoon te spelen of een sneer uit te delen, is het ook een heel goede optie om iemand te negeren.[/info]

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)
Twijfel je over de vaccinatie, bel de De Vaccinatie Twijfeltelefoon: 088-7555777

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.

SPOILER: Helpen?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Hont
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Linkjes voor informatie
SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER: Informatie over dagcijfers
SPOILER: Varianten waaronder Omicron
SPOILER: Covid-19 opnames en vaccinatiestatus
SPOILER: Gedragsregels in dit topic:
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 18 januari 2022 @ 20:44:56 #2
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_203259993
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 19:27 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
RIP @:Nattekat
Ik ben er echt niet zo'n groot voorstander van als je denkt hoor, en als zo'n onderzoek uitwijst dat het geen bal uit maakt, dan vind ik dat ook ;)
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  dinsdag 18 januari 2022 @ 20:45:29 #3
498282 Scrummie
pi_203260002
lapo vorige topic.

quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 20:43 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Goed nieuws! Zal toevallig net te kijken naar de reproductiegetallen van de UK en die zijn (logisch) vertraagd. Staan bijna nog allemaal boven de 1, maar dat is het al lang niet meer.

https://www.bbc.com/news/uk-51768274
pi_203260023
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 20:29 schreef Breekfast het volgende:
[ twitter ]

Frankrijk blijft wel hard gaan :o
Super goed nieuws wat mij betreft. Des te sneller het omhoog gaat, des te sneller het ook weer kan zakken. EDIT: Het werkelijke aantal besmettingen ligt ook nog eens vele malen hoger. Voor het eind van de maand gaan die weer hard zakken qua cases.
pi_203260073
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 19:58 schreef Haags het volgende:

[..]
Nou komt dat ff goed uit

[ twitter ]
Ik heb de booster ook nog niet gehaald terwijl ik wel al een tijdje terecht kan. Maar dit is wel de reden waroom ik nog steeds wacht. Voor mijn gevoel heeft het totaal geen zin om een booster te halen los van de vorige 2 prikken. Uiteraard wel voor de risicogroepen, maar voor de meeste gezonde mensen is die booster volgens mij helemaal niet nodig. Maarja toch maar even wachten op meer bewijs.
pi_203260089
Met deze cijfers moet alles toch gewoon open de 26e. Inclusief nachthoreca.
  dinsdag 18 januari 2022 @ 20:52:52 #7
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_203260139
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 20:50 schreef VacaLoca het volgende:
Er is geen andere uitkomst mogelijk.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_203260151
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 20:50 schreef VacaLoca het volgende:
Vinden we een beetje eng.

Gr Het OMT
pi_203260158
https://www.limburger.nl/cnt/dmf20220118_96876373

,,Het mag niet doorgaan, nee", zei Ebbinge aan tafel bij Margriet van der Linden. ,,Het veiligheidsberaad heeft bepaald dat ze gaan handhaven."
Ebbinge, zelf woensdag aanwezig in Kapsalon De Kleine Komedie, zei dat Femke Halsema, de burgemeester van Amsterdam, hem zelf belde over de handhavingsplannen. „Dan zakt je broek op meerdere fronten af”, zei Ebbinge daarover.

Toch legt de acteur zich niet neer bij deze boodschap. In de Kleine Komedie gaat gewoon gespeeld worden woensdag, zegt Ebbinge. „Wij zijn altijd het braafste jongetje van de klas geweest. En ik ben helemaal geen actievoerder, maar dit voelde voor mij als het moment waarop het misschien wel goed is om te besluiten dat we niet meer het braafste jongetje van de klas zijn. Dit is de nerd op zijn bek timmeren”, zei Ebbinge.
Alpha kenny one
pi_203260215

Deze is toch wel sterk :)
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_203260219
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 20:48 schreef AdVictoriamN7 het volgende:

[..]
Ik heb de booster ook nog niet gehaald terwijl ik wel al een tijdje terecht kan. Maar dit is wel de reden waroom ik nog steeds wacht. Voor mijn gevoel heeft het totaal geen zin om een booster te halen los van de vorige 2 prikken. Uiteraard wel voor de risicogroepen, maar voor de meeste gezonde mensen is die booster volgens mij helemaal niet nodig. Maarja toch maar even wachten op meer bewijs.
Dezelfde reden waarom je de eerste 2 hebt gehaald, QRtje
pi_203260244
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 20:57 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Dezelfde reden waarom je de eerste 2 hebt gehaald, QRtje
Maar dat iedereen omicron krijgt de komende tijd lijkt mij wel vrij duidelijk. Als je het dus hebt is het vertandig om je QR the verlengen (dmv een test)
pi_203260275
quote:
Steeds meer klassen in quarantaine, regels weer op agenda OMT
Het Outbreak Management Team gaat komende vrijdag de huidige quarantaineregels voor scholen onder de loep nemen. Op dit moment moet een hele klas naar huis wanneer er minstens drie leerlingen positief zijn getest op het coronavirus. Maar "het is de vraag hoe lang we dit beleid kunnen volhouden", zegt Aura Timen van het RIVM en het OMT, verwijzend naar de hoge besmettingscijfers.
https://nos.nl/liveblog/2(...)n-paus-hebben-corona

Hopen dat ze inderdaad de regels omgooien en niemand meer in quarantaine plaatsen. Die kinderen kunnen heel goed de exitwave versnellen.
pi_203260295
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 20:59 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Maar dat iedereen omicron krijgt de komende tijd lijkt mij wel vrij duidelijk. Als je het dus hebt is het vertandig om je QR the verlengen (dmv een test)
Moet je wel goed timen met testen, en blijven testen elke keer als je een snotneus hebt, want het kan zomaar omicron zijn.
pi_203260325
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 21:02 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Moet je wel goed timen met testen, en blijven testen elke keer als je een snotneus hebt, want het kan zomaar omicron zijn.
Ja klopt, maar een PCR test pikt het volgens mij wel iets langer op.
pi_203260363
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 20:59 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Moet je wel symptomen hebben waardoor je gaat testen. Ben ook benieuwd hoelang we überhaupt nog doorgaan met massaal en gratis testen trouwens.

Op een gegeven moment komen we vanzelf in de knoop met al die G's. En moeten we gaan omdenken en weg uit het willen managen van alles.

We kunnen nu nog heel veel geld, tijd en moeite gaan uitgeven om te kijken hoe een ongevaccineerde kan bewijzen dat hij al corona heeft gehad. Of datzelfde doen om te kijken hoe we hem kunnen dwingen om alsnog 3 prikken te halen. Of we kunnen het gewoon zo laten en wat gaan doen aan Groningen, toeslagen, Oekraïne of welke beslommeringen we voor 2020 ook alweer hadden.
pi_203260422
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 21:03 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Ja klopt, maar een PCR test pikt het volgens mij wel iets langer op.
Iets? Soms wel 8 weken.
Een van de redenen dat een hertest niet zoveel zin heeft.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_203260472
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 21:01 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Hopen dat ze inderdaad de regels omgooien en niemand meer in quarantaine plaatsen. Die kinderen kunnen heel goed de exitwave versnellen.
Iemand in de klas van mijn zoon waar hij nauw contact mee had binnen 1.5 meter was positief getest. Normaal zou mijn zoon dan in quarantaine moeten volgens de regels van het RIVM maar de school zei dat hij gewoon moest komen zolang hij zelf geen klachten heeft..
Alpha kenny one
pi_203260482
quote:

[..]

Exitwave versnellen maar wel allemaal long covid :(
pi_203260507
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 21:05 schreef Vasilevski het volgende:

[..]
Moet je wel symptomen hebben waardoor je gaat testen. Ben ook benieuwd hoelang we überhaupt nog doorgaan met massaal en gratis testen trouwens.

Op een gegeven moment komen we vanzelf in de knoop met al die G's. En moeten we gaan omdenken en weg uit het willen managen van alles.

We kunnen nu nog heel veel geld, tijd en moeite gaan uitgeven om te kijken hoe een ongevaccineerde kan bewijzen dat hij al corona heeft gehad. Of datzelfde doen om te kijken hoe we hem kunnen dwingen om alsnog 3 prikken te halen. Of we kunnen het gewoon zo laten en wat gaan doen aan Groningen, toeslagen, Oekraïne of welke beslommeringen we voor 2020 ook alweer hadden.
Ja, anderzijds is er ook een zieke drang om te vaccineren, dus misschien dat het allemaal wel gaat veranderen op termijn. In Duitsland las ik gister dat een herstelbewijs binnenkort nog maar 3 maanden geldig zou zijn :') Terwijl het nog geen 3 maanden geleden is dat het van 6 naar 12 maanden ging.
pi_203260531
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 21:12 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
+ Verschrikkelijk veel mensen die er helaas aan zullen overlijden
pi_203260539
quote:

[..]
Ah daar is die troefkaart ook weer *O*
  dinsdag 18 januari 2022 @ 21:17:06 #23
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_203260571
quote:

[..]
En een verontwrichte maatschappij omdat alle thuiswerkers thuis moeten blijven
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_203260590
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 21:13 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Ja, anderzijds is er ook een zieke drang om te vaccineren, dus misschien dat het allemaal wel gaat veranderen op termijn. In Duitsland las ik gister dat een herstelbewijs binnenkort nog maar 3 maanden geldig zou zijn :') Terwijl het nog geen 3 maanden geleden is dat het van 6 naar 12 maanden ging.
Dat is ook zoiets. Hier wilde Hugo ook weer werken aan het terugdraaien naar 6 maanden.

Blijven hameren, hameren, hameren. Om dat kromme hout van de mensheid maar weer recht te krijgen. Al die tijd en moeite. Al die ambtenaren die hier dag en nacht over vergaderen.

Wie gaat al die mensen over 1-3 maanden uitleggen dat zelfs voor een intercontinentale vlucht een gewoon paspoort en evt. visum voldoende is en je geen mondkapje meer hoeft te dragen tenzij je dat zelf prettig vindt?
  dinsdag 18 januari 2022 @ 21:18:44 #25
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203260598
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 21:05 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Het wordt wel weer een keer tijd voor een missie naar Mali.
pi_203260697
Mooi nieuws uit Schotland!! Hopelijk volgen we snel.
  dinsdag 18 januari 2022 @ 21:26:14 #27
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_203260750
twitter

Hoera, geen 2g. Op naar 3g.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_203260774
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 21:23 schreef Cynicio het volgende:
Mooi nieuws uit Schotland!! Hopelijk volgen we snel.
voor ieder die het bericht gemist had.

Schotland gaat bijna alle coronamaatregelen opheffen
Nu het aantal coronagevallen in Schotland daalt, worden bijna alle maatregelen vanaf maandag in het land opgeheven. Nachtclubs mogen weer open, grote binnenevenementen mogen weer doorgaan en de sociale afstand van 1 meter wordt afgeschaft. Dat meldt The Mirror.

Een van de opgeheven maatregelen is dat binnensporten weer normaal kunnen worden beoefend en dat Schotten hun dierbaren binnenshuis kunnen ontmoeten. Ook nachtclubs kunnen weer open gaan. Deze waren sinds 27 december dicht. Richtlijnen om met niet meer dan drie huishoudens tegelijk af te spreken zijn ook van de tafel.

Het aantal gevallen van Covid in alle leeftijdsgroepen in Schotland is voor de tweede week op rij gedaald. Premier Nicola Sturgeon meldde dat het aantal gevallen in Schotland blijft dalen en dat de golf van omicron "aan het wegebben" is.

"Gezien de verbeterende situatie - en zoals ik vorige week al zei dat we hoopten te kunnen doen - kan ik vandaag bevestigen dat al deze maatregelen vanaf volgende week maandag, 24 januari, zullen worden opgeheven," voegde ze eraan toe.

Sturgeon dringt er bij de Schotten wel nog steeds op aan om zoveel mogelijk thuis te werken. Ook blijft het dragen van mondkapjes in het openbaar vervoer en in de openbaar toegankelijke binnenruimtes verplicht en wordt aangeraden nog om de bijeenkomsten van mensen klein te houden, om zo het risico op besmetting te beperken.
pi_203260779
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 21:26 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]

Walgelijk, want zoals ik het lees zijn ze juist groot voorstander van 1G (omdat dat het meest effectieve zou zijn).
pi_203260804
quote:
[ twitter ]

Wellicht het meest "effectief", maar het minst wenselijk op de langere termijn.
  dinsdag 18 januari 2022 @ 21:28:46 #31
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_203260806
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 21:27 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Walgelijk, want zoals ik het lees zijn ze juist groot voorstander van 1G (omdat dat het meest effectieve zou zijn).
Eigenlijk alleen de gristenunie toch? Kan me niet voorstellen dat dat er ooit doorheen komt in ieder geval
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_203260852
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 21:28 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Wellicht het meest "effectief", maar het minst wenselijk op de langere termijn.
Effectief om de cijfers hoog te houden, meer ook niet.
pi_203260856
twitter

De eerste voorzichtige daling in de ziekenhuiscijfers (Engeland) op weekbasis is zichtbaar
pi_203260865
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 21:28 schreef Caland het volgende:

[..]
Eigenlijk alleen de gristenunie toch? Kan me niet voorstellen dat dat er ooit doorheen komt in ieder geval
Kan mij goed voorstellen dat ze zulke achterlijke eisen zouden kunnen stellen aan bepaalde sectoren. Bijvoorbeeld het uitgaan of festivals.
pi_203260907
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 21:31 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Kan mij goed voorstellen dat ze zulke achterlijke eisen zouden kunnen stellen aan bepaalde sectoren. Bijvoorbeeld het uitgaan of festivals.
Krijg je weer de discussie wie bij 1G de kosten voor het testen moet betalen.

Nee, geen 1G, geen 2G, geen 3G, maar Gewoon alles open.
  dinsdag 18 januari 2022 @ 21:34:29 #36
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_203260934
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 21:33 schreef Oliver23 het volgende:

[..]

De gebruiker natuurlijk. Wil je voor 12 euro een schnitzel gaan eten, kun je eerst 30 euro aftikken voor een test.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 18 januari 2022 @ 21:35:17 #37
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_203260950
quote:
[ twitter ]

Niet testen en gewoon normaal doen is nóg beter.
Tics van je petten.
pi_203260990
quote:

[..]

Er is een reden dat mijn statistieken op het domein wegmetdetestwet.nl staan :7

Zo snel mogelijk mee stoppen zou het motto moeten zijn, en alles zo snel mogelijk open, zonder beperkingen.

Je bent straks bijna uniek als je niet al een herstelbewijs te pakken hebt met de snelheid van de huidige besmettingen.
pi_203261136
AQ
quote:

[..]
Met 1G gaat het om een antigeentest en dan preventief testen dus testen ook al heb je geen klachten want
alleen met een negatieve test ( 24uur geldig ) kom je dan nog ergers binnen.
We gaan dus richting een testsamenleving met minimaal 3x keer per week je laten testen ook al heb je geen klachten, heb je een druk bestaan reken maar op iedere dag testen :)
pi_203261170
Zelfs bij Nieuwsuur nu zeer kritische geluiden.
pi_203261173
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 21:34 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
De gebruiker natuurlijk. Wil je voor 12 euro een schnitzel gaan eten, kun je eerst 30 euro aftikken voor een test.
Ook een manier om af te vallen.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_203261294
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 21:27 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Volgens mij stuit dat op zoveel praktische en financiele bezwaren dat 1G ofwel niet eens door het kabinet overwogen gaat worden, ofwel het ketst af bij de andere partijen (op dat stereotype gristenvrouwtje na dan), ofwel men voert het in en het blijkt zo'n gedrocht dat je er alleen maar meer draagvlak mee sloopt. Ik zie dat hoe dan ook als kansloos.
pi_203261316
quote:
[ twitter ]

Iedereen is genept met de boesturrrr!!!!
pi_203261360
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 21:51 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Volgens mij stuit dat op zoveel praktische en financiele bezwaren dat 1G ofwel niet eens door het kabinet overwogen gaat worden, ofwel het ketst af bij de andere partijen (op dat stereotype gristenvrouwtje na dan), ofwel men voert het in en het blijkt zo'n gedrocht dat je er alleen maar meer draagvlak mee sloopt. Ik zie dat hoe dan ook als kansloos.
Ik hoop het. Dat het met het virus wel goedkomt geloof ik direct. Dat de politiek ons het normale leven (snel) teruggeeft absoluut niet.
  dinsdag 18 januari 2022 @ 21:54:09 #45
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_203261361
Ook Schotland schrapt de maatregelen *O* het is voorbij! ^O^

Maar goed ook want het draagvlak is natuurlijk compleetverdwenen. Wat is er eigenlijk met dat idiote idee van mondkapjes buiten en medische mondkapjes ofzo overgebleven? _O-
  Licht Ontvlambaar dinsdag 18 januari 2022 @ 21:54:50 #46
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_203261378
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 21:43 schreef Newsworld het volgende:
AQ
[..]
Met 1G gaat het om een antigeentest en dan preventief testen dus testen ook al heb je geen klachten want
We gaan dus richting een testsamenleving met minimaal 3x keer per week je laten testen ook al heb je geen klachten, heb je een druk bestaan reken maar op iedere dag testen :)
Dan maar geen druk bestaan…
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  Redactie Frontpage dinsdag 18 januari 2022 @ 21:55:16 #47
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_203261384
Mijn in Duitsland woonachtige vader belde net. Hij en mijn stiefmoeder zijn gevaccineerd met Janssen en geboosterd met Pfizer. Alleen wordt Janssen + booster niet meer erkend als volledig gevaccineerd. Kunnen ze alsnog testen -O-
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 18 januari 2022 @ 21:56:58 #48
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_203261423
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 21:55 schreef Djeez het volgende:
Mijn in Duitsland woonachtige vader belde net. Hij en mijn stiefmoeder zijn gevaccineerd met Janssen en geboosterd met Pfizer. Alleen wordt Janssen + booster niet meer erkend als volledig gevaccineerd. Kunnen ze alsnog testen -O-
Gewoon nog een booster.

Echt, alles is politiek geworden, verschrikkelijk :r
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  dinsdag 18 januari 2022 @ 21:57:00 #49
346939 Janneke141
pi_203261424
Ik snap niet dat er partijen zijn die serieus een 1G-voorstel doen. Dat is toch in alle opzichten volkomen kansloos?
pi_203261426
quote:
:') Is er een ander alternatief voor ze? Erkennen ze Janssen + Pfizer + Een ander vaccin wel?
  dinsdag 18 januari 2022 @ 21:57:14 #51
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_203261430
quote:

[..]
Ik ga juist niet testen, want je mag pas een booster 3 maand nadat je herstelt bent, maar niet in alle buitenlanden mag je op je herstelbewijs naar binnen, dus ik hou nu de optie op een zomer periode reis-booster open.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_203261445
quote:
Ik was in december in Duitsland en werd idd heel raar aangekeken dat ik maar één prik (Janssen) had _O-
pi_203261469
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 21:51 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
D66 denkt nu aan 2G+ dus vaccin en een negatieve test voor toegang'.
1G+ is ook mogelijk dus negatieve test. of een booster voor toegang.
pi_203261498
quote:
AQ
[..]
Wappies worden dan niet getest, want die hebben geen vaccins.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 18 januari 2022 @ 22:00:27 #55
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_203261508
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 21:59 schreef Newsworld het volgende:

[..]
Echt weer typisch Nederlandse politiek dit _O-
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  dinsdag 18 januari 2022 @ 22:01:21 #56
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203261529
D66 is echt een walgelijke partij.
pi_203261606
quote:
AQ
[..]
Maar waarom? En hoe bewijs je dat? Of gaat het op 'eer'? Waarom moet je (na dubbele vaccinatie en booster) nog steeds elke 24 uur een wattenstaafje door je neus of keel halen? Wat willen ze ermee bereiken?
  dinsdag 18 januari 2022 @ 22:05:06 #58
346939 Janneke141
pi_203261624
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 22:04 schreef chratnox het volgende:

[..]
Maar waarom? En hoe bewijs je dat? Of gaat het op 'eer'? Waarom moet je (na dubbele vaccinatie en booster) nog steeds elke 24 uur een wattenstaafje door je neus of keel halen? Wat willen ze ermee bereiken?
Onderschat nooit het politieke belang van schijnveiligheid.
pi_203261665
quote:

[..]
Waar lees je dat?
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
pi_203261670
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 22:00 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Echt weer typisch Nederlandse politiek dit _O-
Als het waar is weer het poldermodel waarbij iedereen met lege handen staat, man man man die Nederlandse politiek.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 18 januari 2022 @ 22:08:07 #61
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_203261689
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 22:07 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Als het waar is weer het poldermodel waarbij iedereen met lege handen staat, man man man die Nederlandse politiek.
Ze hebben het enige middel gevonden dat nog erger is dan dicht houden.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Redactie Frontpage dinsdag 18 januari 2022 @ 22:09:18 #62
3926 crew  Djeez
pi_203261719
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 21:57 schreef Anton91 het volgende:

[..]
:') Is er een ander alternatief voor ze? Erkennen ze Janssen + Pfizer + Een ander vaccin wel?
Geen idee, maar in Duitsland moet je drie vaccinaties hebben gehad
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_203261736
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 22:01 schreef WheeledWarrior het volgende:
D66 is echt een walgelijke partij.
Ultieme draaipartij. Zelf met ideeen komen en dan als het zo ver is 180 graden draaien en er tegenstemmen.
  dinsdag 18 januari 2022 @ 22:09:49 #64
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_203261737
POLDERED :')
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
pi_203261754
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 22:08 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Kap gewoon met dat CTB, in de ziekenhuizen gaat het prima, blijkbaar is de bezetting nog lager:

https://www.ad.nl/binnenl(...)or-corona~ae5b354fc/
  Moderator dinsdag 18 januari 2022 @ 22:10:58 #66
5428 crew  miss_sly
pi_203261762
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 22:09 schreef Djeez het volgende:

[..]
Geen idee, maar in Duitsland moet je drie vaccinaties hebben gehad
Dan verwacht ik dat mensen die met Janssen zijn gevaccineerd de mogelijkheid krijgen om nog een derde vaccinatie te halen. Gooi maar weer open die telefoonlijnen om afspraken te maken.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_203261785
quote:

[..]
De CU ziet wel iets in het voorbeeld van China namelijk iedereen testen dan heb je nog meer controle over het volk ^O^
pi_203261805
quote:

[..]
Was er niet vanmorgen een onderzoek van TU Delft gepresenteerd dat eigenlijk zegt: 2G gaat je niet helpen en met 1G ga je de oorlog ook niet winnen?

Als zelfs de man van de hamer en de dans de overwinning aan 't vieren is, is 't dan niet vooral mosterd na de maaltijd?
  dinsdag 18 januari 2022 @ 22:15:17 #69
346939 Janneke141
pi_203261869
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 22:12 schreef chratnox het volgende:

[..]
Was er niet vanmorgen een onderzoek van TU Delft gepresenteerd dat eigenlijk zegt: 2G gaat je niet helpen en met 1G ga je de oorlog ook niet winnen?

Als zelfs de man van de hamer en de dans de overwinning aan 't vieren is, is 't dan niet vooral mosterd na de maaltijd?
De vraag moet eigenlijk eerst zijn welke oorlog je wil winnen.
pi_203261872
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 22:12 schreef chratnox het volgende:

[..]

quote:
2G-onderzoek brengt D66 nog niet op andere gedachten

ANP Producties | Bron: ANP
Vandaag om 19:10
DEN HAAG
D66 is door het onderzoek in opdracht van het ministerie van Volksgezondheid, waaruit blijkt dat 2G door de omikronvariant nauwelijks helpt, nog niet op andere gedachten gebracht over de coronapas. Dat zegt de nieuwe fractievoorzitter Jan Paternotte. D66 is een van de meest uitgesproken voorstanders van 2G-beleid, waarbij alleen mensen toegang krijgen die recent zijn geprikt tegen of genezen van het coronavirus.

2G+ in Duitsland
"Ik denk dat een nieuwe virusvariant absoluut het speelveld kan veranderen", geeft Paternotte toe op vragen van SGP-voorman Kees van der Staaij. "Tegelijkertijd denk ik: laten we het alsjeblieft niet beperken tot onderzoek dat hier in Nederland is gedaan, maar ook kijken wat er in de rest van Europa is gebeurd." Hij wijst ook naar Venlo, waar de burgemeester pleit voor 2G om een grote toeloop van ongevaccineerden uit Duitsland te voorkomen.

In Duitsland wordt zelfs met 2G+ gewerkt. Mensen moeten niet alleen recent gevaccineerd tegen of genezen zijn van corona, maar ook nog een recente negatieve test tonen. Ook dat vindt Paternotte een interessante ontwikkeling.
https://m.noordhollandsda(...)e&utm_medium=organic
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
pi_203261906
quote:
Dus D66 is van het doen van onderzoek en de resultaten van het onderzoek gebruiken, behalve wanneer het onderzoek een niet wenselijk resultaat geeft? Duidelijk.
pi_203261926
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 22:16 schreef chratnox het volgende:

[..]
Dus D66 is van het doen van onderzoek en de resultaten van het onderzoek gebruiken, behalve wanneer het onderzoek een niet wenselijk resultaat geeft? Duidelijk.
Nooit toegeven als je paradepaardje sneuvelt, zoiets was het toch?
pi_203261934
quote:

[..]

Daar moet echt een keer over worden gepraat. Hou dat QR bewijs lekker voor internationaal als het echt moet (liever niet, want geen zin in boosters), maar in het binnenland gewoon lekker mee kappen als het niet nodig is. Maar we weten allemaal dat er partijen gaan zijn die vol zullen houden dat we enkel open kunnen met het QR systeem. OMT leden en zo
pi_203261940
quote:

[..]
Paternotte noemt het 'een interessante ontwikkeling', dat is toch wel wat anders dan 'denken aan'. Hij zegt overigens ook dat 'een nieuwe variant het speelveld kan veranderen'.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_203261948
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 22:17 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Geen idee, ik vind het ietwat bijzonder. Hoe zou Kuipers hiermee omgaan? Nu direct de D66 fractievoorzitter afvallen lijkt me niet iets wat hij graag wil doen?
pi_203261953
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 22:18 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Paternotte noemt het 'een interessante ontwikkeling', dat is toch wel wat anders dan 'denken aan'. Hij zegt overigens ook dat 'een nieuwe variant het speelveld kan veranderen'.
Ja, daar hoopt Paternotte op. 2g+ lijkt eerder een doel te zijn voor hem dan wat anders.
pi_203261964
quote:
"Tegelijkertijd denk ik: laten we het alsjeblieft niet beperken tot onderzoek dat hier in Nederland is gedaan, maar ook kijken wat er in de rest van Europa is gebeurd."
Hahaha, we vinden zelf het wiel uit tenzij het eventjes beter uitkomt om wel naar het buitenland te kijken.

quote:
Hij wijst ook naar Venlo, waar de burgemeester pleit voor 2G om een grote toeloop van ongevaccineerden uit Duitsland te voorkomen.
Dit is serieus een argument ja? Heel Nederland aan de 2G voor god weet hoe lang, want anders komen er wat Duitsers in Limburg winkelen.

Paternotte is een enge vent.
  Redactie Frontpage dinsdag 18 januari 2022 @ 22:20:31 #78
3926 crew  Djeez
pi_203261979
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 22:10 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dan verwacht ik dat mensen die met Janssen zijn gevaccineerd de mogelijkheid krijgen om nog een derde vaccinatie te halen. Gooi maar weer open die telefoonlijnen om afspraken te maken.
Daar is nog niets over bekend. Mijn 75-jarige pa is er helemaal klaar mee. Twee jaren zijn van hem afgepakt, zo vindt hij zelf
pi_203261989
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 22:19 schreef chratnox het volgende:

[..]
Geen idee, ik vind het ietwat bijzonder. Hoe zou Kuipers hiermee omgaan? Nu direct de D66 fractievoorzitter afvallen lijkt me niet iets wat hij graag wil doen?
Ik mag hopen dat er in de achterkamers even goed over gepraat gaat worden.
  dinsdag 18 januari 2022 @ 22:22:18 #80
346939 Janneke141
pi_203262016
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 22:19 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ik kan me weinig anders voorstellen dan dat Kuipers blijft verkondigen dat hij 2G een goed idee vindt. Op zich is dat ook niet zo erg, ik zie niet direct in hoe hem dat in politieke problemen brengt. Het gaat gewoon niet gebeuren, want men komt niet in de buurt van een meerderheid, dus kan Ernst doodleuk teruggeven 'dat hij het nog steeds een goed plan vindt, maar er geen democratische meerderheid voor is'.
pi_203262022
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 22:19 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Hahaha, we vinden zelf het wiel uit tenzij het eventjes beter uitkomt om wel naar het buitenland te kijken.
[..]
Dit is serieus een argument ja? Heel Nederland aan de 2G voor god weet hoe lang, want anders komen er wat Duitsers in Limburg winkelen.

Ongeveer 72% van de bevolking in Duitsland is gevaccineerd, boosters zo'n 43% zo te zien.

Ik ben wel benieuwd hoe groot dat probleem echt is. Of is 't maken van een probleem zodat je oplossing ingezet kan worden? Beetje zoals Tel Sell reclames: "JE hebt toch ook wel 's last van je rug? Dan heb je deze rugroller nodig!"
pi_203262026
1G. Niemand haalt dan ooit meer een vaccinatie als je als volledig gevaccineerde nog moet gaan kloten met testen. _O-
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_203262027
D66 is een enge partij vol eurofielen en landverraders.
Nooit vergeten dat ze zo erg hiervoor pushen.
  dinsdag 18 januari 2022 @ 22:22:49 #84
498282 Scrummie
pi_203262028
quote:

[..]
Doet me denken aan referenda.
pi_203262038
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 22:22 schreef Pisces29 het volgende:
1G. Niemand haalt dan ooit meer een vaccinatie als je als volledig gevaccineerde nog moet gaan kloten met testen. _O-
Ik zou me nog steeds laten vaccineren, maar puur voor mezelf.
pi_203262041
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 22:19 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
[..]

Paternotte heeft het middel tot doel verheven. Tunnelvisie zo u wil. Sinds een jaar ook wel bekend als Hugo-de-Jongeritus.
zie email 27 oktober
pi_203262042
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 22:17 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Als er 1G komt dan zou je echt wensen was er maar 2G want met 1G zal toch iedereen zich
preventief moeten laten testen en dit meermaals per week , met een teststraat om de hoek geen
probleem maar als je een 1 uur moet rijden .
Een negatieve test is dan een toegangsbewijs
pi_203262049
quote:

[..]
Gelukkig las ik hier vanochtend dat het blijkbaar grappig/sneu (weet de precieze denigrerende woord keuze niet meer) is om te denken dat ze 2G er koste wat kost door willen duwen.
pi_203262053
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 22:19 schreef Halcon het volgende:

[..]
Ja, daar hoopt Paternotte op. 2g+ lijkt eerder een doel te zijn voor hem dan wat anders.
Dat lees ik nou niet echt in de zin 'Ook dat vindt Paternotte een interessante ontwikkeling'.
In Southern Sun
pi_203262073
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 22:22 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Ik kan me weinig anders voorstellen dan dat Kuipers blijft verkondigen dat hij 2G een goed idee vindt. Op zich is dat ook niet zo erg, ik zie niet direct in hoe hem dat in politieke problemen brengt. Het gaat gewoon niet gebeuren, want men komt niet in de buurt van een meerderheid, dus kan Ernst doodleuk teruggeven 'dat hij het nog steeds een goed plan vindt, maar er geen democratische meerderheid voor is'.
Da is wel erg. Het maakt hem een D66 marionet die niet doet wat nodig is (0g) maar wat er gevraagd wordt, koste wat kost tegen alle logica in 2g erdoor pushen.
pi_203262076
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 22:23 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Dat lees ik nou niet echt in de zin 'Ook dat vindt Paternotte een interessante ontwikkeling'.
De kop is "2G onderzoek brengt D66 niet op andere gedachten". De gedachte van D66 was dat ze wilden dat 2G zo snel mogelijk ingevoerd zou worden, dus is het dan geen logische gedachte om te stellen dat D66 nog steeds wil dat 2G er komt? Dat is toch wat de kop stelt?
pi_203262078
quote:
Ik lees op de Duitse site toch wat anders:

https://www.pei.de/DE/new(...)?nn=169730&cms_pos=3
pi_203262098
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 22:22 schreef Pisces29 het volgende:
Als je niet buiten Nederland komt is het inderdaad geen probleem.
pi_203262107
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 22:22 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik ben wel benieuwd hoe groot dat probleem echt is. Of is 't maken van een probleem zodat je oplossing ingezet kan worden? Beetje zoals Tel Sell reclames: "JE hebt toch ook wel 's last van je rug? Dan heb je deze rugroller nodig!"
Haha, oh ja dat soort onzin. Moet je een of ander overpriced plastic prul kopen voor een situatie die je ook zou kunnen voorkomen door bijvoorbeeld gewoon normaal te gaan zitten.

pi_203262108
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 22:23 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Hij is gewoon voor:

quote:
“Ik vind het jammer dat de ChristenUnie tegen het 2G-beleid is. Ik denk ook dat het niet verstandig is, maar er zijn meer partijen waarvan ik de hoop heb dat ze nog overtuigd kunnen worden”, aldus Jan Paternotte. “GroenLinks en de Partij van de Arbeid hierbij misschien wel de belangrijkste partijen om te overtuigen.”
https://op1npo.nl/2021/12(...)egelen-in-te-voeren/

twitter
pi_203262145
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 22:25 schreef chratnox het volgende:

[..]
De kop is "2G onderzoek brengt D66 niet op andere gedachten". De gedachte van D66 was dat ze wilden dat 2G zo snel mogelijk ingevoerd zou worden, dus is het dan geen logische gedachte om te stellen dat D66 nog steeds wil dat 2G er komt? Dat is toch wat de kop stelt?
Zeker, maar het ging om het 2G+ gedeelte. Volgens @Newsworld dacht D66 aan 2G+ en volgens @Halcon was het zelfs een doel van Paternotte. Maar ik zie niets meer dan 'een interessante ontwikkeling'. Lijkt me minstens wat voorbarig dus.
In Southern Sun
pi_203262152
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 22:18 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Paternotte noemt het 'een interessante ontwikkeling', dat is toch wel wat anders dan 'denken aan'.
Een pot nat in de politiek; we weten allemaal dat ''een interessante ontwikkeling'' in dit geval op z'n minst hint naar ''denken aan''.
  dinsdag 18 januari 2022 @ 22:29:28 #98
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_203262162
Waarom toch zo halsstarrig vasthouden aan 2G? Situatie is zo dat alles gewoon open kan, kijk naar Engeland. Waarom nog barrières opwerpen? Je zou denken dat politici er voor de burgers zijn, maar het is de laatste tijd wel erg veel burgertje pesten om aan te tonen dat ze ons leven kunnen beïnvloeden.
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_203262165
quote:
Dat is wel van voor onderzoek toch? Lijkt me dat dat wel kan veranderen.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_203262167
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 22:23 schreef Newsworld het volgende:

[..]
Als er 1G komt dan zou je echt wensen was er maar 2G want met 1G zal toch iedereen zich
preventief moeten laten testen en die meermaals per week , met een teststraat om de hoek geen
probleem maar als je een 1 uur moet rijden .
Een negatieve test is dan een toegangsbewijs
Ook met een teststraat om de hoek is dat een probleem. Het onderzoek van TUDelft stelde dat 1G alleen zinvol is als je 't ook voor de supermarkt e.d. gaat doen. Dan kom je dus automatisch uit op zelftests, want elk ander scenario is niet werkbaar. Mensen gaan niet een uur wachten om naar de supermarkt te kunnen.

Laten we stellen dat een zelftest 80% accuraat is, mits goed uitgevoerd. Als je 5 miljoen zelftest per dag doet heb je een heel grote foutmarge, zowel vals-positief als vals-negatief. Daar heb je op dat moment helemaal niets aan. Dan ga je dus richting PCR, met een veel lagere foutmarge. 5 miljoen PCR tests per dag is (in Nederland) onmogelijk.

In mijn geval is de dichtstbijzijnde teststraat ongeveer 20 minuten met de auto. Dan ben ik dus iedere dag een uur van mijn tijd kwijt puur en alleen om een beetje normaal te kunnen leven.
pi_203262183
quote:

[..]
[..]

Eens
pi_203262221
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 22:28 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Zeker, maar het ging om het 2G+ gedeelte. Volgens @:newsworld dacht D66 aan 2G+ en volgens @:Halcon was het zelfs een doel van Paternotte. Maar ik zie niets meer dan 'een interessante ontwikkeling'. Lijkt me minstens wat voorbarig dus.
2G is wel een stokpaardje van Paternotte, maar dat lees je inderdaad niet in dat detail in het artikel. Ik heb het gevoel (maar dat vul ik zelf in) dat hij er wel voorstander van is en het graag zou willen.
pi_203262233
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 22:25 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Ik lees op de Duitse site toch wat anders:

https://www.pei.de/DE/new(...)?nn=169730&cms_pos=3
quote:
Was gilt für Personen, die mit dem „Janssen“-Vakzin (Johnson&Johnson) geimpft wurden?
Bei Verwendung des Janssen-Vakzins stellt eine Dosis zur Zeit eine ‚vollständige Impfserie‘ dar. Bereits 14 Tage nach der einzelnen Impfung gilt man daher als vollständig geimpft. Es wird aber dringend empfohlen, ab vier Wochen nach dieser Impfung zur Optimierung des Impfschutzes eine weitere Impfdosis eines mRNA-Impfstoffes zu verabreichen. Diese Optimierung stellt eine zusätzliche Impfung nach einem abgeschlossenen Impfschema dar. Sie zählt also als Auffrischungsimpfung. Wer mindestens diese beiden Impfungen nachweisen kann (Grundimmunisierung Janssen, Optimierung/Auffrischung mRNA), muss im Rahmen des 2G-plus-Zugangsmodells keinen zusätzlichen Test nachweisen. Aus medizinischen Gründen kann zudem die Durchführung einer darüber hinaus weiteren Auffrischungsimpfung sinnvoll sein. Bitte lassen Sie sich hierzu durch eine Ärztin oder einen Arzt beraten.
https://www.hamburg.de/co(...)na-2g-plus-regelung/
De stad Hamburg meldt ook wat anders, maar een kort zoekslagje leert mij dat hier wat verschil is tussen de Länder.
zie email 27 oktober
pi_203262249
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 22:29 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Dat is wel van voor onderzoek toch? Lijkt me dat dat wel kan veranderen.
Ja, maar dat deed het dus niet, daar ging het artikel wat eerder gepost werd over. Dat het onderzoek hem niet van gedachten heeft doen veranderen.
pi_203262271
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 22:31 schreef chratnox het volgende:

[..]
2G is wel een stokpaardje van Paternotte, maar dat lees je inderdaad niet in dat detail in het artikel. Ik heb het gevoel (maar dat vul ik zelf in) dat hij er wel voorstander van is en het graag zou willen.
Naar eigen zeggen is hij vooral tegen lockdowns en als 2G daarbij helpt dan moet dat maar. Maar als ik nu zie dat er vanuit de nieuwe coronawoordvoerder van D66 al tegengesputterd wordt als het over 1G gaat kun je daar wel wat vraagtekens bij zetten.
zie email 27 oktober
pi_203262306
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 22:29 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Een pot nat in de politiek; we weten allemaal dat ''een interessante ontwikkeling'' in dit geval op z'n minst hint naar ''denken aan''.
Nee hoor, dat hint naar 'we houden dat in de gaten'. Lijkt me weinig mis mee verder.
In Southern Sun
pi_203262343
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 22:29 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ook met een teststraat om de hoek is dat een probleem. Het onderzoek van TUDelft stelde dat 1G alleen zinvol is als je 't ook voor de supermarkt e.d. gaat doen. Dan kom je dus automatisch uit op zelftests, want elk ander scenario is niet werkbaar. Mensen gaan niet een uur wachten om naar de supermarkt te kunnen.

Laten we stellen dat een zelftest 80% accuraat is, mits goed uitgevoerd. Als je 5 miljoen zelftest per dag doet heb je een heel grote foutmarge, zowel vals-positief als vals-negatief. Daar heb je op dat moment helemaal niets aan. Dan ga je dus richting PCR, met een veel lagere foutmarge. 5 miljoen PCR tests per dag is (in Nederland) onmogelijk.

In mijn geval is de dichtstbijzijnde teststraat ongeveer 20 minuten met de auto. Dan ben ik dus iedere dag een uur van mijn tijd kwijt puur en alleen om een beetje normaal te kunnen leven.
Probleem is ook dat veel ouderen geen smartphone hebben en als ze er al een hebben dan weten ze niet hoe deze werkt , want 1G kan alleen in combinatie met een smartphone en een app ( zie Denemarken ) dus
hier krijg je dan en tweedeling waar de CU zo tegen is , mensen die wel met deze techniek kunnen omgaan
en een groep dit niet kan. je gaat dan ook richting testdwang.
pi_203262354
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 22:29 schreef chratnox het volgende:

[..]

Kleine moeite toch? Even een testje om jezelf en je medemens veilig te houden. Het alternatief is voor altijd lockdowns houden. Corona blijft.
  dinsdag 18 januari 2022 @ 22:38:08 #109
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_203262387
Gommers zegt net “iedereen op de IC zijn mensen met de deltavariant”.

Zijn daar überhaupt cijfers van? Zou zeker kunnen dat een deel delta betreft, maar aangezien omikron de dominante variant is (80-90%?) lijkt het me vreemd dat we dagelijks nog tientallen delta-patiënten op de IC krijgen.
pi_203262388
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 22:36 schreef Schuifpui het volgende:

[..]
Kleine moeite toch? Even een testje om jezelf en je medemens veilig te houden. Het alternatief is voor altijd lockdowns houden. Corona blijft.
Hoe zal 't dan met aansprakelijkheid gaan als je vals-negatief test bij de GGD en daardoor iemand besmet raakt en overlijdt. Hoewel bij Omikron volgens de laatste berichten de kans relatief klein is.
pi_203262400
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 22:32 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ja, maar dat deed het dus niet, daar ging het artikel wat eerder gepost werd over. Dat het onderzoek hem niet van gedachten heeft doen veranderen.
Hij is zoals ik het daarin lees voor breder onderzoek. Als D66 ergens voor staat, is het wel dat het niet bang is een standpunt los te laten als blijkt dat het niet werkt. Misschien dat de fractie ook gewoon wat tijd nodig heeft.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_203262401
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 22:36 schreef Newsworld het volgende:

[..]
Probleem is ook dat veel ouderen geen smartphone hebben en als ze er al een hebben dan weten ze niet hoe deze werkt , want 1G kan alleen in combinatie met een smartphone en een app ( zie Denemarken ) dus
hier krijg je dan en tweedeling waar de CU zo tegen is , mensen die wel met deze techniek kunnen omgaan
en een groep dit niet kan. je gaat dan ook richting testdwang.
Had ik nog niet aan gedacht. Ook een heel reëel punt. (Overigens geldt dit niet alleen voor ouderen, de groep mensen aan de rand van de samenleving die met dit soort dingen moeite heeft is groter dan alleen ouderen)

Al hangt het wel een beetje af van hoe je de uitvoering inricht. Ik weet dat er tenminste 1 disco is die een teststraat op eigen terrein heeft, dan omzeil je dat. Maar dat lijkt me bij bijvoorbeeld de kruidvat niet haalbaar.
zie email 27 oktober
pi_203262412
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 22:29 schreef 4-elements het volgende:
Waarom toch zo halsstarrig vasthouden aan 2G? Situatie is zo dat alles gewoon open kan, kijk naar Engeland. Waarom nog barrières opwerpen? Je zou denken dat politici er voor de burgers zijn, maar het is de laatste tijd wel erg veel burgertje pesten om aan te tonen dat ze ons leven kunnen beïnvloeden.
2G/3G/1G/whatever is een doel geworden i.p.v. een middel voor sommige partijen helaas. ''Andere landen doen het ook, dus dan moeten wij ook wel'' vind ik niet echt een goed argument, maar hun blijkbaar wel.
pi_203262414
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 22:38 schreef Zwansen het volgende:

Zijn daar überhaupt cijfers van? Zou zeker kunnen dat een deel delta betreft, maar aangezien omikron de dominante variant is (80-90%?) lijkt het me vreemd dat we dagelijks nog tientallen delta-patiënten op de IC krijgen.
Dat hoeft toch niet raar te zijn? Als mensen met Omikron niet of nauwelijks op de IC terecht komen is vrijwel alle instroom vanwege Delta. Hou er rekening mee dat die mensen al een tijdje geleden besmet zijn geraakt. Als de Deltavariant nog in een verpleeghuis (bijvoorbeeld) rondgaat kan het hard gaan.
pi_203262417
quote:

Als je de gemiddelde ligduur meeneemt, en gemiddeld een week incubatietijd, en de tijd die nodig is voor je in ziekenhuis beland, zou het best nog kunnen kloppen.
pi_203262443
quote:

Mja, met 80% zou je nog zo'n 6200 delta hebben per dag (uitgaand van 31000 besmettingen). Als je even de historische data in gaat klopt dat wel grofweg.
zie email 27 oktober
pi_203262446
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 22:36 schreef Schuifpui het volgende:

[..]
Er komen ideeën langs voor een blaastest voordat je de supermarkt in gaat , test je positief ja dan maar even een paar dagen geen eten, achteraf blijkt het een vals-positief te zijn ^O^
pi_203262448
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 22:38 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Hij is zoals ik het daarin lees voor breder onderzoek. Als D66 ergens voor staat, is het wel dat het niet bang is een standpunt los te laten als blijkt dat het niet werkt. Misschien dat de fractie ook gewoon wat tijd nodig heeft.
Er is -in opdracht van het kabinet- onderzoek gedaan naar de effectiviteit van 3G, 2G en 1G. Die resultaten zijn nu gegeven en het antwoord van D66 is: Ja dit is niet genoeg, we moeten ook kijken naar Europees onderzoek.

Dat is in mijn ogen het schoolvoorbeeld van je standpunt niet los willen laten :)
pi_203262455
Ik vind Paternotte echt een psychopaat. Ga hem ook niet meer hate watchen, wordt gewoon helemaal gallisch van zijn persoon en hele manier van praten. Er zijn niet veel mensen waar ik echt intense haat bij voel, maar Paternotte is er één van.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  dinsdag 18 januari 2022 @ 22:43:16 #120
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_203262471
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 22:29 schreef 4-elements het volgende:
Er is/wordt een heel systeem opgetuigd en daana bijna ondenkbaar om dat in de wilgen te hangen.
Probleem met regels en systemen is dat als ze er eenmaal zijn, er nauwelijks afgescheid van kan/gaat worden genomen. Helaas zijn er ook partijen w.o. D66 die maar al te graag willen deugen door bezit willen nemen van iemands lichamelijk integriteit. Zelfs als je geen keuze wilt maken, wordt dat tot keuze gemaakt waarover een ander dan mag gaan beschikken.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_203262473
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 22:41 schreef chratnox het volgende:

[..]
Er is -in opdracht van het kabinet- onderzoek gedaan naar de effectiviteit van 3G, 2G en 1G. Die resultaten zijn nu gegeven en het antwoord van D66 is: Ja dit is niet genoeg, we moeten ook kijken naar Europees onderzoek.

Dat is in mijn ogen het schoolvoorbeeld van je standpunt niet los willen laten :)
De vervolgvraag is dan, waarom?
pi_203262477
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 22:38 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Had ik nog niet aan gedacht. Ook een heel reëel punt. (Overigens geldt dit niet alleen voor ouderen, de groep mensen aan de rand van de samenleving die met dit soort dingen moeite heeft is groter dan alleen ouderen)

Al hangt het wel een beetje af van hoe je de uitvoering inricht. Ik weet dat er tenminste 1 disco is die een teststraat op eigen terrein heeft, dan omzeil je dat. Maar dat lijkt me bij bijvoorbeeld de kruidvat niet haalbaar.
Nog even los hiervan, als je iedereen op elke plek moet gaan testen moet dat bijgehouden worden (want eens per 24 uur) of moet je iedereen op elke plek waar ze binnenkomen testen. Los van de haalbaarheid van het idee, dat zijn tussen de 5 en 6 miljoen zelftests per dag, minimaal. Moet je voorstellen wat een kosten, vervuiling en tijdsverlies dat oplevert, voor marginale winst.
pi_203262484
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 22:28 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Zeker, maar het ging om het 2G+ gedeelte. Volgens @:newsworld dacht D66 aan 2G+ en volgens @:Halcon was het zelfs een doel van Paternotte. Maar ik zie niets meer dan 'een interessante ontwikkeling'. Lijkt me minstens wat voorbarig dus.
Een interessante ontwikkeling betekent gewoon dat hij er 'n harde pener van krijgt en dat wil.
pi_203262498
quote:

Bij een steekproef van Anne Wensing haar ziekenhuis was het 100% delta. Nul gevallen omikron op de IC. Voor de verpleegafdeling geen idee.

Dat zei ze laatst bij Op1 als ik me niet vergis.
  dinsdag 18 januari 2022 @ 22:45:13 #125
346939 Janneke141
pi_203262502
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 22:43 schreef chratnox het volgende:

[..]
Nog even los hiervan, als je iedereen op elke plek moet gaan testen moet dat bijgehouden worden (want eens per 24 uur) of moet je iedereen op elke plek waar ze binnenkomen testen. Los van de haalbaarheid van het idee, dat zijn tussen de 5 en 6 miljoen zelftests per dag, minimaal. Moet je voorstellen wat een kosten, vervuiling en tijdsverlies dat oplevert, voor marginale winst.
Zoals ik straks al opmerkte: dat hele 1G-idee is dermate onuitvoerbaar dat het bizar is dat er twee (of meer) serieuze partijen voorstander van zijn.
pi_203262537
quote:

[..]
Ik verklaar niet snel iets logistiek onhaalbaar, dat betekent vaak onbetaalbaar. Maar in dit geval, iedereen overal testen is logistiek onhaalbaar (denk ook aan de 15 minuten wachttijd!). Betekent inderdaad dat je een registratie moet gaan bijhouden. Al kan dat natuurlijk wel op papier, printje meegeven bij de teststraat. Kwijt? Effe opnieuw testen, dat is ook niet het einde van de wereld. Maar dat zorgt wel voor een enorme toename van de druk op zo'n teststation.
zie email 27 oktober
pi_203262539
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 22:41 schreef chratnox het volgende:

[..]

En niet in opdracht van de D66-fractie dus. Het zou me niet verbazen als ze ook gewoon wat tijd nodig hebben om bij te draaien… zijn net mensen soms.
pi_203262555
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 22:42 schreef Discombobulate het volgende:
Ik vind Paternotte echt een psychopaat. Ga hem ook niet meer hate watchen, wordt gewoon helemaal gallisch van zijn persoon en hele manier van praten. Er zijn niet veel mensen waar ik echt intense haat bij voel, maar Paternotte is er één van.
Een psychopaat joh? Wat een rare haat. Doe ff normaal.
pi_203262570
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 22:43 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]
De vervolgvraag is dan, waarom?
Ergens vraag ik me dit ook af. Waarom willen ze 2G er zo graag doorheen krijgen? Onderzoek geeft aan dat het niet veel toevoegt; landen met 2G groeiden in hetzelfde tempo met ons mee, maar de druk op 2G blijft. Waarom? Omdat de EU het wil? Omdat ze oprecht denken dat we niet open kunnen zonder G's? Welke gedachte zit er achter?

En waarom wordt er nog steeds niet gesproken over een scenario waar Omicron echt mee blijkt te vallen en we open kunnen zonder G's? Lijkt me dat we terug willen naar vóór Corona, maar waarom wordt dat niet meer benoemd?

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 18-01-2022 22:51:20 ]
pi_203262574
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 22:47 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
En niet in opdracht van de D66-fractie dus. Het zou me niet verbazen als ze ook gewoon wat tijd nodig hebben om bij te draaien… zijn net mensen soms.
Nee, het onderzoek is gedaan in opdracht van het kabinet, waar D66 een flinke partij in is. Voor andere onderzoeken is 't over 't algemeen niet relevant in wiens opdracht die gedaan is, maar nu zou 't uitmaken. Ik vind 't een rare draai (of juist niet eigenlijk) van D66. Maar we gaan 't zien.
pi_203262628
quote:

[..]
Het moet toch echt laagdrempelig testen worden anders blijven mensen gewoon thuis , in Denemarken ben je zo een uur bezig namelijk eerst testen en wachten op de uitslag.
pi_203262643
Ik ga me echt niet voor elk dingetje testen hoor. Ben er helemaal klaar mee
pi_203262652
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 22:49 schreef chratnox het volgende:

[..]
Nee, het onderzoek is gedaan in opdracht van het kabinet, waar D66 een flinke partij in is. Voor andere onderzoeken is 't over 't algemeen niet relevant in wiens opdracht die gedaan is, maar nu zou 't uitmaken. Ik vind 't een rare draai (of juist niet eigenlijk) van D66. Maar we gaan 't zien.
Er zal links of rechts wel geschermd worden, zonder 2G blijven sectoren dicht, kiezen of delen.
Hoop het niet maar...ik sta nergens echt meer van te kijken.
pi_203262658
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 22:49 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Ergens vraag ik me dit ook af. Waarom willen ze 2G er zo graag doorheen krijgen? Onderzoek geeft aan dat het niet veel toevoegt; landen met 2G groeiden in hetzelfde tempo met ons mee, maar de druk op 2G blijft. Waarom? Omdat de EU het wil? Omdat ze oprecht denken dat we niet open kunnen zonder G's? Welke gedachte zit er achter?

En waarom wordt er nog steeds niet gesproken over een scenario waar Omicron echt mee blijkt te vallen en we open kunnen zonder G's? Lijkt me dat we terug willen naar vóór Corona, maar waarom wordt dat niet meer benoemd?
Wellicht Build Back Better, het WEF? Maar dat zijn natuurlijk complottheorieën..
Maar geen idee waarom we inderdaad niet teruggaan naar normaal, maar ik hoop nog steeds dat mensen massaal op gaan staan. De demonstraties worden ook steeds drukker, ik kan me nog wel een demonstratie herinneren in Den Haag vorig jaar maart 2021, waren er misschien 2000 / 3000 man. Dat is natuurlijk wel veel groter geworden.
pi_203262661
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 22:53 schreef Newsworld het volgende:

[..]
Het moet toch echt laagdrempelig testen worden anders blijven mensen gewoon thuis , in Denemarken ben je zo een uur bezig namelijk eerst testen en wachten op de uitslag.
Precies. Of je vind wel alternatieven waar het niet hoeft.
pi_203262666
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 22:49 schreef chratnox het volgende:

[..]
Wat ik bedoel is dat als het in opdracht van de D66 fractie was geweest dat je dan zou verwachten dat de kaders zo gesteld waren dat ze daarmee de informatie zouden krijgen die ze zochten, net zoals je dat hiermee dan voor het kabinet zou verwachten.
pi_203262670
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 22:53 schreef quirina het volgende:
En dit gaat ook een ding worden. Mensen hebben zich drie keer laten prikken, met de belofte van vrijheid en zouden zich dan zelfs voor de supermarkt of hun werk moeten laten testen (lees: elke dag). Dat gaat geen drie weken goed hoor.
zie email 27 oktober
pi_203262672
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 22:54 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Er zal links of rechts wel geschermd worden, zonder 2G blijven sectoren dicht, kiezen of delen.
Hoop het niet maar...ik sta nergens echt meer van te kijken.
Dan hoop ik gewoon dat niemand controleert, blijft het systeem ook niet bestaan.
pi_203262677
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 22:49 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Zodat mensen zich laten prikken en boosteren. Een ander doel dient het niet.
pi_203262688
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 22:55 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Wat ik bedoel is dat als het in opdracht van de D66 fractie was geweest dat je dan zou verwachten dat de kaders zo gesteld waren dat ze daarmee de informatie zouden krijgen die ze zochten, net zoals je dat hiermee dan voor het kabinet zou verwachten.
Oh op die manier. Ja, dat zou kunnen. Ik ben benieuwd wat hun standpunt volgende week is :)
pi_203262693
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 22:55 schreef Halcon het volgende:

[..]
De mensen die zich nu nog niet hebben laten prikken, gaan dat niet opeens massaal doen met 2G. De meeste mensen laten zich nu al niet testen om naar een café of sport te mogen.
pi_203262700
Gommers zegt zelf dat boosteren ook maar tijdelijk helpt en dat omikron toch mild is dus wat zou je je dan boosteren?
En dan weer allerlei bijwerkingen.. we zijn er 1 x ingetuind, geen prikken meer.
pi_203262715
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 22:57 schreef quirina het volgende:
Gommers zegt zelf dat boosteren ook maar tijdelijk helpt en dat omikron toch mild is dus wat zou je je dan boosteren?
En dan weer allerlei bijwerkingen.. we zijn er 1 x ingetuind, geen prikken meer.
Er zijn miljarden boosters wereldwijd gezet zonder bijwerkingen.
In Southern Sun
pi_203262724
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 22:56 schreef mir1986 het volgende:

[..]
De mensen die zich nu nog niet hebben laten prikken, gaan dat niet opeens massaal doen met 2G. De meeste mensen laten zich nu al niet testen om naar een café of sport te mogen.
Geprikte mensen laten zich wel boosteren om het groene vinkje te behouden. Vast niet allemaal, maar een groot deel wel.
pi_203262759
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 22:55 schreef Halcon het volgende:

[..]
Voer dan gewoon een vaccinatie plicht in zou ik zeggen
pi_203262774
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 22:57 schreef quirina het volgende:
"We zijn er 1x ingetuind" waar ben je precies ingetuind? Kijk even naar sterfte/ziekenhuisopnames onder gevaccineerde/geboosterde. Die zijn lager. Je krijgt dus een middel dat je beschermt tegen ernstig ziek worden/dood gaan en jij voelt dat je er bent ingetuind.

Juist ja.
Ik heb ooit m'n arm gebroken gehad. 5 weken gips en toen kon ik er alles weer mee! Maar dat gips jeukte wel! Daar tuin ik dus niet meer in!
pi_203262810
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 22:58 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Er zijn miljarden boosters wereldwijd gezet zonder bijwerkingen.
Haha, alleen in Nederland al 200.000 bijwerkingen. De griepprik zou na 3 overlijdens al stopgezet worden, maar hier niet. Er worden telkens nieuwe bijwerkingen bekend gemaakt, gisteren nog over de Janssen/AZ over de ruggenmergontsteking. Dan durf jij te beweren dat er geen bijwerkingen zijn? Je moet maar net degene zijn die wel overlijdt of een heftige bijwerking krijgt, terwijl de kans dat je overlijdt/ in het ziekenhuis terechtkomt door corona onder de 50 al ontzettend klein is.
pi_203262840
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 23:01 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Een vaccinatieplicht voor de Omicron variant waar nu al nauwelijks mensen door in het ziekenhuis komen? En dan ook verplicht om de vier maanden een booster? Nou nee, dank je wel.
pi_203262870
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 23:04 schreef mir1986 het volgende:

[..]
Haha, alleen in Nederland al 200.000 bijwerkingen. De griepprik zou na 3 overlijdens al stopgezet worden, maar hier niet. Er worden telkens nieuwe bijwerkingen bekend gemaakt, gisteren nog over de Janssen/AZ over de ruggenmergontsteking. Dan durf jij te beweren dat er geen bijwerkingen zijn? Je moet maar net degene zijn die wel overlijdt of een heftige bijwerking krijgt, terwijl de kans dat je overlijdt/ in het ziekenhuis terechtkomt door corona onder de 50 al ontzettend klein is.
Waar beweer ik dat? Er zijn miljarden boosters gezet zonder bijwerkingen en dat is een feit.
In Southern Sun
pi_203262876
quote:

Over 3 weken gaat Gommers weer schreeuwen code zwart, echt deze man is zo ongeloofwaardig.
pi_203262892
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 23:06 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Waar beweer ik dat? Er zijn miljarden boosters gezet zonder bijwerkingen.
Je moet dus maar net degene zijn die wel een bijwerking krijgt. Ben je lekker mee, draait de overheid dan ook voor de schade op? Want de fabrikant kan je niet aansprakelijk stellen.
pi_203262914
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 23:01 schreef koemleit het volgende:

[..]
"We zijn er 1x ingetuind" waar ben je precies ingetuind? Kijk even naar sterfte/ziekenhuisopnames onder gevaccineerde/geboosterde. Die zijn lager. Je krijgt dus een middel dat je beschermt tegen ernstig ziek worden/dood gaan en jij voelt dat je er bent ingetuind.

Juist ja.
Ik heb ooit m'n arm gebroken gehad. 5 weken gips en toen kon ik er alles weer mee! Maar dat gips jeukte wel! Daar tuin ik dus niet meer in!
Wij zijn er ingetuind omdat er beloofd werd dat vaccins de uitweg waren. Bleek niet waar en idd voor iets waar de meeste mensen niet aan overlijden.
En ja ik heb last van bijwerkingen gehad net als duizenden andere vrouwen. Het doet teveel met je lichaam en dat wil ik niet meer.
pi_203262920
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 23:07 schreef Newsworld het volgende:

[..]
Over 3 weken gaat Gommers weer schreeuwen code zwart, echt deze man is zo ongeloofwaardig.
Over 3 weken is Gommers geen voorzitter meer van de NVIC. Denk dat hij dan een stuk minder in de media te vinden zal zijn.
pi_203262968
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 23:01 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Dat ziet Paternotte ook wel zitten, maar daar is nog minder draagvlak voor dan voor 2g.
  dinsdag 18 januari 2022 @ 23:14:04 #155
44906 merino
World of Sleepers
pi_203262998
quote:

[..]
Waar beweer ik dat? Er zijn miljarden boosters gezet zonder bijwerkingen en dat is een feit.
Er zijn nu 870 miljoen boosters in totaal gezet wereldwijd
I have pondered and sought to find an intrinsically existing self, but have consistently found only a flow of bits and pieces of inorganic, biological, social and intellectual value patterns.
pi_203262999
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 22:56 schreef mir1986 het volgende:

[..]
Ik heb best wat mensen in m’n omgeving die binnenkort toch aan de eerste prik willen omdat het leven toch wel erg beperkt wordt. Maar dat zal idd wel een zeer kleine groep zijn. :)
pi_203263007
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 23:07 schreef mir1986 het volgende:

[..]
Je moet dus maar net degene zijn die wel een bijwerking krijgt. Ben je lekker mee, draait de overheid dan ook voor de schade op? Want de fabrikant kan je niet aansprakelijk stellen.
Dan neem je 'm niet als dat je grote angst is. Leg je wel een briefje klaar dat je dan ook niet in de zorg terecht wil komen mocht je onverhoopt zwaar ziek worden van corona? Dan is het wel opgelost.
In Southern Sun
pi_203263018
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 23:14 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Ik heb best wat mensen in m’n omgeving die binnenkort toch aan de eerste prik willen omdat het leven toch wel erg beperkt wordt. Maar dat zal idd wel een zeer kleine groep zijn. :)
Heb het ook over massaal ;).. Maar bizar om een prik te nemen met kans op bijwerkingen, en het dan alleen doet voor het vinkje. Ik zou wachten op Omicron.
pi_203263019
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 22:53 schreef quirina het volgende:
Ongevaccineerden zeggen altijd je moet hun het vaccin niet op laten dringen, maar dan moet je gevaccineerde mensen ook niet steeds lastig vallen om steeds te laten testen. Anders vind ik dat de vrijheid van de een boven de ander gaat. En laten we wel toegeven, er zitten meer ongevaccineerden in de ziekenhuizen dan gevaccineerden,

En nee, geen ongevaccineerde jongeren, maar wel 50+ers.
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
pi_203263025
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 23:14 schreef merino het volgende:

[..]
Er zijn nu 870 miljoen boosters in totaal gezet wereldwijd
I stand corrected :). Maak ik er vaccins van ;).
In Southern Sun
pi_203263045
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 23:14 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Dan neem je 'm niet als dat je grote angst is. Leg je wel een briefje klaar dat je dan ook niet in de zorg terecht wil komen mocht je onverhoopt zwaar ziek worden van corona? Dan is het wel opgelost.
Zullen we dat dan ook meteen doen voor de mensen die roken (longkanker, andere kankers), teveel eten (maagverkleining, dichtgeslibde vaten), mensen die sporten (hartaanval), zorgen ook voor een immense druk op de zorg.
Maar zoals je al weet heb ik Corona gehad en was het niet heviger dan een paar dagen ziek zijn.
pi_203263055
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 23:15 schreef mir1986 het volgende:

[..]
Heb het ook over massaal ;).. Maar bizar om een prik te nemen met kans op bijwerkingen, en het dan alleen doet voor het vinkje. Ik zou wachten op Omicron.
Alleen voor het vinkje zou ik het (nu) niet doen.
Wel net 3 weken op vakantie geweest met m’n vinkje en zeer blij mee. :+

Gister booster gehaald voor m’n eigen bescherming. Tja, ieder z’n eigen afweging en keuzes.
Ik vind alles best als de boel maar open gaat. :)
  dinsdag 18 januari 2022 @ 23:17:35 #163
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_203263056
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 22:45 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Zoals ik straks al opmerkte: dat hele 1G-idee is dermate onuitvoerbaar dat het bizar is dat er twee (of meer) serieuze partijen voorstander van zijn.
Luchtkastelen kosten weinig moeite om te bouwen ;)
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_203263065
quote:
13s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 22:48 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Een psychopaat joh? Wat een rare haat. Doe ff normaal.
Als jij niet een raar en vreemd gevoel bij die vent krijgt heb je een mensenkennis van hier tot Tokio
pi_203263095
Frankrijk en Spanje nemen de ziekenhuisopnames alweer af trouwens! Dat is positief nieuws.
pi_203263102
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 23:17 schreef mir1986 het volgende:

[..]
Zullen we dat dan ook meteen doen voor de mensen die roken (longkanker, andere kankers), teveel eten (maagverkleining, dichtgeslibde vaten), mensen die sporten (hartaanval), zorgen ook voor een immense druk op de zorg.
Maar zoals je al weet heb ik Corona gehad en was het niet heviger dan een paar dagen ziek zijn.
Als we een vaccin hadden tegen kankers en je zou 'm niet nemen; yes. Het noemen van 'mensen die sporten' negeer ik wijselijk maar gewoon.

Het gaat niet om jou als individu, het gaat om de groep anti-vaxxers die voor een onnodige druk op de zorg zorgt.
In Southern Sun
pi_203263115
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 23:18 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Als jij niet een raar en vreemd gevoel bij die vent krijgt heb je een mensenkennis van hier tot Tokio
Dat is dus heel groot.
In Southern Sun
  dinsdag 18 januari 2022 @ 23:21:50 #168
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_203263123
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 22:45 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Luchtkastelen kosten weinig moeite om te bouwen ;)
quote:

[..]
Lijkt me sowieso stug, er zijn miljarden doses toegedient. Maar niet aan boosters, hooguit een half miljard aan derde prikken, en dan neem ik het ruim ;) .
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_203263129
Twee vrienden zijn positief. Merken er helemaal niks van. Positieve pcr zonder symptomen. Aangezien ik nog avond met ze heb gezeten willen ze weten of ik het ook heb. Maar ik zit te twijfelen om te testen. Ik voel me gewoon hartstikke normaal.

Kan toch met zo goed even een zelftest doen? Wat heb ik aan een positieve pcr als ik nul komma nul klachten heb?

We moeten er toch ook eens een keer mee stoppen als het geen drol meer voorstelt en de ziekenhuizen leeglopen. Het is een totaal andere situatie dan het begin van de pandemie.
  dinsdag 18 januari 2022 @ 23:22:46 #170
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203263145
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 23:14 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
In de zorg komen na de initiële reeks? Je weet dat dat een héle specifieke afgebakende groep is die daartoe risico loopt?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_203263149
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 23:22 schreef Discombobulate het volgende:
Twee vrienden zijn positief. Merken er helemaal niks van. Positieve pcr zonder symptomen. Aangezien ik nog avond met ze heb gezeten willen ze weten of ik het ook heb. Maar ik zit te twijfelen om te testen. Ik voel me gewoon hartstikke normaal.

Kan toch met zo goed even een zelftest doen? Wat heb ik aan een positieve pcr als ik nul komma nul klachten heb?

We moeten er toch ook eens een keer mee stoppen als het geen drol meer voorstelt en de ziekenhuizen leeglopen. Het is een totaal andere situatie dan het begin van de pandemie.
Weet je ook waarom je vrienden zijn gaan testen?
pi_203263150
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 23:21 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Dat is dus heel groot.
Sarcasme is moeilijk blijkbaar.
  dinsdag 18 januari 2022 @ 23:24:03 #173
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203263177
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 23:20 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Als we een vaccin hadden tegen kankers en je zou 'm niet nemen; yes. Het noemen van 'mensen die sporten' negeer ik wijselijk maar gewoon.

Het gaat niet om jou als individu, het gaat om de groep anti-vaxxers die voor een onnodige druk op de zorg zorgt.
Heb jij je HPV vaccinatie al gehaald?
pi_203263204
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 23:22 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Weet je ook waarom je vrienden zijn gaan testen?
Hun vader had een positieve zelftest. Vorige week waren ze daar. In dit weekend heb ik nog met ze gezeten en ze hebben sinds maandag en vandaag een positieve pcr.
pi_203263206
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 23:22 schreef Molo het volgende:

[..]
In de zorg komen na de initiële reeks? Je weet dat dat een héle specifieke afgebakende groep is die daartoe risico loopt?
Ik bedoel het in het algemeen aangezien betreffende user fervent antivax is.
In Southern Sun
pi_203263212
In de UK knallen de dagelijkse besmettingen ook als een raket omlaag, en beginnen de ziekenhuisopnames te dalen.

Op de IC is nooit echt een toename geweest.
pi_203263229
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 23:25 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Ho ho niet fervent antivax, mijn andere vaccinaties heb ik gewoon genomen.
  dinsdag 18 januari 2022 @ 23:27:02 #178
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203263241
quote:

[..]
En waar stopt dat dan? Booster ook maar doen om het hele kleine risico ook nog kleiner te maken
En tweede booster, en derde?
Want ja, waar ligt afkappunt dan als je dit zo stellig zegt
  dinsdag 18 januari 2022 @ 23:27:04 #179
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_203263243
Mijn coronamelder is nu ook afgegaan, vrouwlief was vandaag positief getest door de GGD, snotneusje hooguit. Wat ik wel bizar vind is het verschil tussen de quarantaine regels voor mij en mijn dochter (4). De kleine mag pas over 12 dagen weer naar buiten (7 dagen +5 met test ander 10) en ik mag gewoon naar buiten omdat ik de booster heb gehad. Dat is gewoon niet te rijmen in mijn hoofd.
pi_203263260
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 23:27 schreef zalkc het volgende:
Mijn coronamelder is nu ook afgegaan, vrouwlief was vandaag positief getest door de GGD, snotneusje hooguit. Wat ik wel bizar vind is het verschil tussen de quarantaine regels voor mij en mijn dochter (4). De kleine mag pas over 12 dagen weer naar buiten (7 dagen +5 met test ander 10) en ik mag gewoon naar buiten omdat ik de booster heb gehad. Dat is gewoon niet te rijmen in mijn hoofd.
Die regels daar houdt gelukkig ook bijna niemand zich meer aan.
  dinsdag 18 januari 2022 @ 23:28:29 #181
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203263270
quote:
Dan doe je dat toch niet?

Ik ga mijn kind niet meer thuishouden hoor, Omicron is een zegen ^O^
pi_203263276
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 23:26 schreef mir1986 het volgende:

[..]
Ho ho niet fervent antivax, mijn andere vaccinaties heb ik gewoon genomen.
^O^.
In Southern Sun
pi_203263282
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 23:25 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Hun vader had een positieve zelftest. Vorige week waren ze daar. In dit weekend heb ik nog met ze gezeten en ze hebben sinds maandag en vandaag een positieve pcr.
Sja, zo blijven de getallen wel hoog :)
  dinsdag 18 januari 2022 @ 23:28:59 #184
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_203263284
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 23:28 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Die regels daar houdt gelukkig ook bijna niemand zich meer aan.
Dan ken je mijn vrouw niet ;)
pi_203263286
quote:
Je dochter is levensgevaarlijk voor anderen.

Geen hogere kans op hartaandoeningen bij mRNA-vaccins

Personen onder de 75 jaar die een mRNA-vaccin kregen, lopen geen groter risico op cardiovasculaire problemen, zoals een hartaanval, een beroerte of een longembolie. Dat blijkt dinsdag uit een studie van het Franse geneesmiddelenagentschap ANSM.

De Franse studie onderzocht personen tussen 18 en 74 jaar, al dan niet gevaccineerd, die tussen 27 december 2020 en 20 juli 2021 in het ziekenhuis werden opgenomen voor een hartinfarct, een herseninfarct of -bloeding of een longembolie.

Uit de resultaten blijkt dat personen die een mRNA-vaccin (Pfizer en Moderna) kregen, geen verhoogd risico liepen op cardiovasculaire aandoeningen die tijdens de eerste drie weken na vaccinatie kunnen voorkomen.

Maar bij vaccins gebaseerd op het adenovirus, zoals de vaccins van AstraZeneca en Janssen, wijzen de onderzoekers op “een licht verhoogde kans op een hartinfarct en een longembolie bij volwassenen tijdens de twee weken na vaccinatie.” Ook andere internationale studies kwamen eerder tot deze conclusie.

Uit een andere Franse studie bij mensen tussen 12 en 50 jaar, bleek dat de vaccins van Pfizer en vooral Moderna het risico op myocarditis (ontsteking van de hartspier) of pericarditis (ontsteking van het hartzakje) verhoogden binnen zeven dagen na vaccinatie. Mannen jonger dan 30 jaar zouden een nog grotere kans lopen. Bron: Telegraaf Liveblog

Geen bijwerkingen toch Da_Sandman? Vooral fijn voor de mannen onder de 30 jaar.
  dinsdag 18 januari 2022 @ 23:29:40 #186
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203263300
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 23:28 schreef zalkc het volgende:

[..]
Dan ken je mijn vrouw niet ;)
Is ze ook zo in bed?
  dinsdag 18 januari 2022 @ 23:32:09 #187
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_203263348
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 23:29 schreef Molo het volgende:

[..]
Is ze ook zo in bed?
Denk dat ik ook een week in isolatie moet -O- :@
pi_203263362
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 23:24 schreef Molo het volgende:

[..]
Heb jij je HPV vaccinatie al gehaald?
Ik kende het niet, maar het lijkt vooral geschikt bij kinderen te doen en dat ben ik niet meer.
In Southern Sun
pi_203263375
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 23:27 schreef Molo het volgende:

[..]
En waar stopt dat dan? Booster ook maar doen om het hele kleine risico ook nog kleiner te maken
En tweede booster, en derde?
Want ja, waar ligt afkappunt dan als je dit zo stellig zegt
Ieder zijn eigen keuze toch? Daar hangen wat mij betreft wel conclusies aan.
In Southern Sun
  dinsdag 18 januari 2022 @ 23:35:30 #190
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_203263408
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 23:32 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Ik kende het niet, maar het lijkt vooral geschikt bij kinderen te doen en dat ben ik niet meer.
Maar het lijkt me dan ongeveer even nuttig voor jou om HPV vaccin te nemen als voor een 12- minner een Corona vaccin
  dinsdag 18 januari 2022 @ 23:35:39 #191
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203263411
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 23:32 schreef zalkc het volgende:

[..]
Denk dat ik ook een week in isolatie moet -O- :@
Awwww :D

Iedereen en zijn moeder hoor ik positief om me heen. Nauwelijks klachten, je ontkomt er gewoon niet meer aan
Kun je het niet beter gewoon beetje gezellig maken thuis, gezellig gezellig? Tenzij ze ziek is ervan natuurlijk
pi_203263422
quote:
Ik heb echt nog niemand gehoord die echt veel meer dan een snotneus (als ze die al hadden) had bij een recente besmetting.
pi_203263426
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 23:29 schreef mir1986 het volgende:

[..]
Je dochter is levensgevaarlijk voor anderen.

Geen hogere kans op hartaandoeningen bij mRNA-vaccins

Personen onder de 75 jaar die een mRNA-vaccin kregen, lopen geen groter risico op cardiovasculaire problemen, zoals een hartaanval, een beroerte of een longembolie. Dat blijkt dinsdag uit een studie van het Franse geneesmiddelenagentschap ANSM.

De Franse studie onderzocht personen tussen 18 en 74 jaar, al dan niet gevaccineerd, die tussen 27 december 2020 en 20 juli 2021 in het ziekenhuis werden opgenomen voor een hartinfarct, een herseninfarct of -bloeding of een longembolie.

Uit de resultaten blijkt dat personen die een mRNA-vaccin (Pfizer en Moderna) kregen, geen verhoogd risico liepen op cardiovasculaire aandoeningen die tijdens de eerste drie weken na vaccinatie kunnen voorkomen.

Maar bij vaccins gebaseerd op het adenovirus, zoals de vaccins van AstraZeneca en Janssen, wijzen de onderzoekers op “een licht verhoogde kans op een hartinfarct en een longembolie bij volwassenen tijdens de twee weken na vaccinatie.” Ook andere internationale studies kwamen eerder tot deze conclusie.

Uit een andere Franse studie bij mensen tussen 12 en 50 jaar, bleek dat de vaccins van Pfizer en vooral Moderna het risico op myocarditis (ontsteking van de hartspier) of pericarditis (ontsteking van het hartzakje) verhoogden binnen zeven dagen na vaccinatie. Mannen jonger dan 30 jaar zouden een nog grotere kans lopen. Bron: Telegraaf Liveblog

Geen bijwerkingen toch Da_Sandman? Vooral fijn voor de mannen onder de 30 jaar.
Hoeveel? Hoe hoog? Nogmaals, ik zeg nergens dat er geen bijwerkingen zijn. Wel dat er miljarden prikken zijn gezet zonder.
In Southern Sun
  dinsdag 18 januari 2022 @ 23:37:57 #194
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203263450
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 23:35 schreef zalkc het volgende:

[..]
Maar het lijkt me dan ongeveer even nuttig voor jou om HPV vaccin te nemen als voor een 12- minner een Corona vaccin
HPV is zelfs nuttiger, om keel/hoofdkanker te voorkomen bijvoorbeeld, en om niet door te geven aan sekspartners

Transmissie argument is er nauwelijks in kinderen of überhaupt de mensen van gemiddeld zo'n beetje onder de 60. Het valt en staat met weging en proportionaliteit

Idem in deze

quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 23:33 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Ieder zijn eigen keuze toch? Daar hangen wat mij betreft wel conclusies aan.
Hier ben ik het dan ook totaal mee eens. Echter trek ik wezenlijk andere conclusies
  dinsdag 18 januari 2022 @ 23:38:56 #195
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203263465
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 23:36 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Ik heb echt nog niemand gehoord die echt veel meer dan een snotneus (als ze die al hadden) had bij een recente besmetting.
Ik wel één iemand, maar die had er net een chemokuur opzitten en heeft een auto-immuunziekte
pi_203263486
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 23:38 schreef Molo het volgende:

[..]
Ik wel één iemand, maar die had er net een chemokuur opzitten en heeft een auto-immuunziekte
Daarvan is natuurlijk wel bekend dat je immuunsysteem minder goed werkt, ook icm vaccinaties.
Dus daar begrijp ik het wel.

Die persoon inmiddels wel oke?
  dinsdag 18 januari 2022 @ 23:41:09 #197
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_203263503
quote:

[..]
Het gaat zo wel moeilijk worden om die klassen maar naar huis te blijven sturen.

Als omicron twee jaar terug als corona was gestart dan hadden we het pas achteraf ontdekt denk ik.
  dinsdag 18 januari 2022 @ 23:41:25 #198
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203263507
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 23:40 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Daarvan is natuurlijk wel bekend dat je immuunsysteem minder goed werkt, ook icm vaccinaties.
Dus daar begrijp ik het wel.

Die persoon inmiddels wel oke?
Precies :Y

En ja hoor, die was inmiddels alweer naar wintersport toe :+
  dinsdag 18 januari 2022 @ 23:42:43 #199
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203263536
Ik vind eigenlijk dat visboeren zo essentieel zouden moeten zijn dat ze nu open zouden moeten zijn

Zoveel zin in een portie verse calamaris met een citroentje erbij :9~
pi_203263538
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 23:28 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Sja, zo blijven de getallen wel hoog :)
Nou dan blijf ik lekker thuis. :)

Maar inderdaad, als iedereen zicht blijft testen maar nergens meer last van heeft blijven we bezig.
pi_203263543
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 23:35 schreef zalkc het volgende:

[..]
Daar wordt dan ook letterlijk bij gezegd dat het vooral belangrijk is voor kinderen met een medische aandoening.
In Southern Sun
pi_203263557
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 23:42 schreef Molo het volgende:
Ik vind eigenlijk dat visboeren zo essentieel zouden moeten zijn dat ze nu open zouden moeten zijn

Oeh. Maak mij nu niet gek.
  dinsdag 18 januari 2022 @ 23:45:08 #203
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_203263576
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 23:43 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Daar wordt dan ook letterlijk bij gezegd dat het vooral belangrijk is voor kinderen met een medische aandoening.
Nou nee, de primaire groep is jongedames die nog geen geslachtsgemeenschap hebben gehad. Dat was ook de kritiek op dat vaccin voor sommigen, je kon het zien als iets dat sex zou aanmoedigen!
pi_203263578
quote:

[..]
Dit. Of helemaal niks. Ik ken nu al 6 mensen met allemaal hetzelfde plaatje. Helemaal niks of nog minder dan een verkoudheid.
Echt niemand is er meer echt ziek van lijkt het wel. Totaal verschillend met het begin.

Dit is anekdotisch, maar toch.
pi_203263585
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 23:45 schreef zalkc het volgende:

[..]
Nou nee, de primaire groep is jongedames die nog geen geslachtsgemeenschap hebben gehad. Dat was ook de kritiek op dat vaccin voor sommigen, je kon het zien als iets dat sex zou aanmoedigen!
De corona prik, bedoel ik.
In Southern Sun
  dinsdag 18 januari 2022 @ 23:47:13 #206
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203263608
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 23:43 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Vooral, maar niet helemaal

Beter dek je alle risico's af

En dat voor een leven zonder HPV voor jezelf en je batsbuddies, en dus minder kans op hersentumoren bijvoorbeeld. Je eigen leven en hun leven lang

Verplichten te prikken en anders zorg weigeren, nu _O_
pi_203263613
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 23:42 schreef Molo het volgende:

Afhalen mag altijd. Is er geen kebabboer in je omgeving die dubieuze diepvries calamaris op het menu heeft staan :P
Alpha kenny one
  dinsdag 18 januari 2022 @ 23:49:00 #208
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203263631
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 23:47 schreef falling_away het volgende:

[..]
Afhalen mag altijd. Is er geen kebabboer in je omgeving die dubieuze diepvries calamaris op het menu heeft staan :P
Daarom zei ik expliciet verse :P :P

Ik woon in een dorp, geen Turkse nachthoreca hier helaas/gelukkig
pi_203263634
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 23:47 schreef Molo het volgende:

[..]
Vooral, maar niet helemaal

Beter dek je alle risico's af

En dat voor een leven zonder HPV voor jezelf en je batsbuddies, en dus minder kans op hersentumoren bijvoorbeeld. Je eigen leven en hun leven lang

Verplichten te prikken en anders zorg weigeren, nu _O_
Precies, promoten ook die hap _O_.
In Southern Sun
  dinsdag 18 januari 2022 @ 23:49:25 #210
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_203263636
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 23:47 schreef falling_away het volgende:

[..]
Ik vertrouw mijn immuunsysteem eerder op het aankunnen van corona dan calamaris van een kebabboer die nu open is.
  dinsdag 18 januari 2022 @ 23:54:01 #211
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203263693
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 23:49 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Precies, promoten ook die hap _O_.
:D
  dinsdag 18 januari 2022 @ 23:55:06 #212
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203263708
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 23:49 schreef zalkc het volgende:

[..]
Ik vertrouw mijn immuunsysteem eerder op het aankunnen van corona dan calamaris van een kebabboer die nu open is.
Ja dit ben ik met je eens

In mijn jonge jaren weleens mijn immuunsysteem goed getraind ook na het stappen. Pfoe, voel nog al mijn ingewanden de polonaise doen
pi_203263749
twitter

Hoe hoog zou het in Nederland zijn als Frankrijk waarschijnlijk maar 1/3 van de besmettingen vind?
pi_203263752
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 23:55 schreef Molo het volgende:

[..]

In mijn jonge jaren weleens mijn immuunsysteem goed getraind ook na het stappen. Pfoe, voel nog al mijn ingewanden de polonaise doen
Nou onze plaatselijke shoarmaboer is fantastisch in elk geval. Om 3uur 's nachts komen ze nog bezorgen binnen de 30 min. Een betere is er bijna niet te vinden.
  dinsdag 18 januari 2022 @ 23:59:12 #215
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_203263757
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 23:55 schreef Molo het volgende:

[..]

Ik heb de dubieuze eer dat ik 3 weken door India ben rondgereisd zonder ziek te worden.... Ik weet niet of dat een goed teken is ;)

Misschien dat Corona bij mij daarom ook geen poging durft te wagen ;)
  woensdag 19 januari 2022 @ 00:01:52 #216
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203263785
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 23:58 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Hoe hoog zou het in Nederland zijn als Frankrijk waarschijnlijk maar 1/3 van de besmettingen vind?
Indrukwekkend wel
Damn, verspreidt beter dan een lopend vuurtje joh
  woensdag 19 januari 2022 @ 00:02:30 #217
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203263798
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 23:58 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Nou onze plaatselijke shoarmaboer is fantastisch in elk geval. Om 3uur 's nachts komen ze nog bezorgen binnen de 30 min. Een betere is er bijna niet te vinden.
Doen we de FOMT meet iig dus daar en niet hier, dát is duidelijk!
pi_203263807
https://www.telegraaf.nl/(...)nd-houden-afgeschaft

Schotland gooit het grootste deel van de maatregelen overboord…
zie email 27 oktober
  woensdag 19 januari 2022 @ 00:03:32 #219
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203263811
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 23:59 schreef zalkc het volgende:

[..]
Ik heb de dubieuze eer dat ik 3 weken door India ben rondgereisd zonder ziek te worden.... Ik weet niet of dat een goed teken is ;)

Misschien dat Corona bij mij daarom ook geen poging durft te wagen ;)
_O-

Zul je zien dat je uiteindelijk geveld wordt door een heel lullig iets als een kaasschaaf ofzo :'(
  woensdag 19 januari 2022 @ 00:03:38 #220
445514 DonDruiper
pi_203263814
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 00:03 schreef trein2000 het volgende:

Dat doen wij volgende week.

Kan niet anders.
Zuiger van het FOK!-OMT
  woensdag 19 januari 2022 @ 00:03:43 #221
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203263816
Of eiersnijder!
pi_203263844
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2022 00:01 schreef Molo het volgende:

[..]
Indrukwekkend wel
Damn, verspreidt beter dan een lopend vuurtje joh
Klopt, daarom denk ik eigenlijk dat na deze golf bijna iedereen het wel gehad heeft gevaccineerd of niet. Je hebt altijd mensen die de dans ontlopen. Aangezien her infecties bijna altijd milder voorlopen is het daarna wel mooi geweest.
  woensdag 19 januari 2022 @ 00:06:57 #223
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203263855
quote:

O+ Bonnie Scotland O+
pi_203263860
Ik zie dat ik in de zomervakantie naar Zweden op vakantie mag, ze verlangen geen Corona pas meer. Dat is mooi, op met de auto naar Zweden en wellicht ook nog een stukje van de Noorse natuur meepakken.
  woensdag 19 januari 2022 @ 00:07:40 #225
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203263861
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 00:06 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Klopt, daarom denk ik eigenlijk dat na deze golf bijna iedereen het wel gehad heeft gevaccineerd of niet. Je hebt altijd mensen die de dans ontlopen. Aangezien her infecties bijna altijd milder voorlopen is het daarna wel mooi geweest.
Goede hoop hier iig *O* *O* *O*
  woensdag 19 januari 2022 @ 00:08:17 #226
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_203263868
quote:

al besproken
pi_203263888
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2022 00:07 schreef Molo het volgende:

[..]
Goede hoop hier iig *O* *O* *O*
Hier ook ben alleen bang voor de politiek die te langzaam/onzeker is of mensen die nog verborgen agenda's hebben.
  woensdag 19 januari 2022 @ 00:11:30 #228
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_203263893
Het ziet er goed uit! Nog even volhouden we zijn er bijna uit :P
  woensdag 19 januari 2022 @ 00:14:46 #229
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203263932
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 00:07 schreef mir1986 het volgende:
Ik zie dat ik in de zomervakantie naar Zweden op vakantie mag, ze verlangen geen Corona pas meer. Dat is mooi, op met de auto naar Zweden en wellicht ook nog een stukje van de Noorse natuur meepakken.
Waar staat dat? Staat nu testen verplicht wel voor iedereen, tot 1/2 iig.

Ik wilde naar Oostenrijk en Zwitserland van de zomer maar die zie ik nog veel teveel spasten en ik wil geen vaccinaties meer hierna

Afgelopen zomer in Zweden beviel ook gruwelijk goed dus dan lekker daar weer heen.
  woensdag 19 januari 2022 @ 00:15:19 #230
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203263938
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 00:10 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Hier ook ben alleen bang voor de politiek die te langzaam/onzeker is of mensen die nog verborgen agenda's hebben.
Eens

Politieke keuzes versus medische en sociaal maatschappelijke keuzes
pi_203263995
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2022 00:14 schreef Molo het volgende:

[..]
Waar staat dat? Staat nu testen verplicht wel voor iedereen, tot 1/2 iig.

Ik wilde naar Oostenrijk en Zwitserland van de zomer maar die zie ik nog veel teveel spasten en ik wil geen vaccinaties meer hierna

Afgelopen zomer in Zweden beviel ook gruwelijk goed dus dan lekker daar weer heen.
Stond online

https://www.reuters.com/w(...)-country-2022-01-18/
pi_203264001
quote:
Of wellicht kijken of ik daar al eerder heen kan, wel toe aan een vakantie in het buitenland.
  woensdag 19 januari 2022 @ 00:26:09 #233
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203264043
quote:
Netjes!
pi_203264083
twitter
  woensdag 19 januari 2022 @ 00:33:10 #235
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203264108
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 00:29 schreef _serial_ het volgende:
[ twitter ]
Makkelijk, het kan, stront in de ogen hebben, geen empathie of gevolgen voelen

Kwalijk
  woensdag 19 januari 2022 @ 00:33:48 #236
445514 DonDruiper
pi_203264112
quote:
[ twitter ]
Omdat ze daar weinig problemen in zien om te handhaven?

I.t.t. tot dronken mensen in een kroeg.

Zeg maar wat hoor.
Zuiger van het FOK!-OMT
  woensdag 19 januari 2022 @ 00:34:08 #237
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203264114
Iig afgelopen periode en komende periode goed onthouden hoe mensen en werkgevers/organisaties reageren en omgaan met alles

Zegt ongelooflijk veel over de aard en kernwaarden
pi_203264237
quote:

[..]
Hallo!
Welkom terug :)
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_203264268
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 22:10 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik zou eerder verwachten dat DE dat zelf mag gaan corrigeren. J&j is gewoon een EMA toegelaten vaccin.

Raar dat een eu land dat dan niet accepteert.
1947-2016
pi_203264286
quote:

Geen idee, maar dat is wel hetzelfde beeld als waar californie 2 weken terug mee kwam. Geen enkele ic-opname met O.
1947-2016
  woensdag 19 januari 2022 @ 01:05:21 #241
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203264290
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 01:01 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Ik zou eerder verwachten dat DE dat zelf mag gaan corrigeren. J&j is gewoon een EMA toegelaten vaccin.

Raar dat een eu land dat dan niet accepteert.
Die 'afspraken' daarover houden op bij de deur :+
That's why

Janssen is niks mis mee en tenzij risicogroep is een extra shot niet medisch nódig. Dat is idd wat anders dan nodig zijn voor toegang tot een land ja
pi_203264329
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2022 01:05 schreef Molo het volgende:

[..]
Die 'afspraken' daarover houden op bij de deur :+
That's why

Janssen is niks mis mee en tenzij risicogroep is een extra shot niet medisch nódig. Dat is idd wat anders dan nodig zijn voor toegang tot een land ja
Exact, so long voor de europese samenwerking. Ieder land zn eigen vereisten.
Je hebt een medicijn bureau, maar neemt alsnog je eigen weg en slaat in de wind wat zij vinden. Right.
1947-2016
  woensdag 19 januari 2022 @ 01:22:13 #243
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203264362
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 01:14 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Exact, so long voor de europese samenwerking. Ieder land zn eigen vereisten.
Je hebt een medicijn bureau, maar neemt alsnog je eigen weg en slaat in de wind wat zij vinden. Right.
Ja dat is nu eenmaal hoe het ingericht is op dit moment
Ik zie dat ook niet verenigd worden op EU niveau eigenlijk
Moet je kijken wat een verschil er zit in beleid en ideeën op gebied van (volks)gezondheid per land/regio

Hopelijk binnenkort allemaal niet meer nodig. Weer vrij reizen enzo, ik kijk er naar uit _O_
pi_203264516
twitter
  woensdag 19 januari 2022 @ 05:23:43 #245
445514 DonDruiper
pi_203264592
Gommers: Er liggen geen mensen met omikron op de IC's. Wat er nu nog op en af gaat zijn mensen met Delta.

Plus het feit dat een hoop corona besmettingen 'toevallig' worden gevonden, maar wel als corona ziekenhuisopname wordt gerekend, mag ik toch aannemen dat de volgende persco vervroegd wordt en dat alle maatregelen per direct opgeheven worden.
Zuiger van het FOK!-OMT
  woensdag 19 januari 2022 @ 05:25:18 #246
445514 DonDruiper
pi_203264595
.

[ Bericht 50% gewijzigd door DonDruiper op 19-01-2022 05:25:28 ]
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_203264625
quote:
‘Ik denk dat de data eerder toegaan naar: het zijn er ruim de helft minder’, zegt Bonten. ‘En de ligduur op de ic is korter, dat geeft nog meer verlichting.’ In dat geval zouden er, als álles tegenzit, geen 2.500, maar rond de duizend ic-patiënten dreigen. Een aantal dat de ic’s aan kunnen.

Maar dat zijn de ic’s. Voor de gewone ziekenzalen is een zorgtsunami nog steeds niet uitgesloten. Riskant, want ook dat kan leiden tot uitgestelde operaties en grote problemen. ‘Alles helemaal losgooien zou ik op dit moment zeker nog niet aandurven’, zegt epidemioloog Matthijs Berends (UMC Groningen en Certe). ‘Niet omdat ik per se grote problemen verwacht, maar omdat ik geen idee heb wát we kunnen verwachten.’
https://www.volkskrant.nl(...)ten-luider~b69bc4f7/

Oké ik ben om, vandaag nog alle maatregelen opheffen. Hoeft geen persconferentie bij, kan met een kort schriftelijk statement.

Nee zonder dollen. ‘Ik verwacht geen problemen, maar ik weet niet wat dan wel’ is geen basis voor een lockdown. Met alle respect maar dat kan echt niet, we kiezen nu voor zekere schade om mogelijke schade te voorkomen…
zie email 27 oktober
  woensdag 19 januari 2022 @ 06:36:10 #248
3542 Gia
User under construction
pi_203264689
Ik lig sinds maandag op een IC, na een hartinfarct. Zou naar een verpleegafdeling mogen, maar daar is geen plaats. Ik denk omdat een deel is gereserveerd voor Corona.

Niet dat ik klaag, hoor. Het is hier heel rustig, en een grote kamer voor mezelf.

Oh, en het gaat verder goed met me.
  woensdag 19 januari 2022 @ 06:40:26 #249
445514 DonDruiper
pi_203264707
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 06:36 schreef Gia het volgende:
Ik lig sinds maandag op een IC, na een hartinfarct. Zou naar een verpleegafdeling mogen, maar daar is geen plaats. Ik denk omdat een deel is gereserveerd voor Corona.

Niet dat ik klaag, hoor. Het is hier heel rustig, en een grote kamer voor mezelf.

Jeetje! Sterkte! Hoe oud ben je?
Zuiger van het FOK!-OMT
  woensdag 19 januari 2022 @ 06:41:53 #250
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_203264712
quote:

Sterkte
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
pi_203264730
quote:

Sterkte Gia
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_203264751
quote:
[ twitter ]
Wie is Tammie?
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  woensdag 19 januari 2022 @ 07:01:05 #253
3542 Gia
User under construction
pi_203264761
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 06:40 schreef DonDruiper het volgende:

[..]
Jeetje! Sterkte! Hoe oud ben je?
58.
  woensdag 19 januari 2022 @ 07:05:06 #254
3542 Gia
User under construction
pi_203264770
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 06:47 schreef pullup het volgende:

[..]
Sterkte Gia
Dank je, het gaat goed.
Wat me opvalt is dat hier geen sprake is van Corona-hectiek. Ik lig nu in een duur IC-bed, omdat er geen non-covidbed vrij is op de normale afdeling. Misschien ook mede door inhaalzorg.
  woensdag 19 januari 2022 @ 07:06:31 #255
445514 DonDruiper
pi_203264775
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 07:01 schreef Gia het volgende:

[..]
58.
Jong! Nogmaals sterkte :)
Zuiger van het FOK!-OMT
  Moderator woensdag 19 januari 2022 @ 07:07:03 #256
5428 crew  miss_sly
pi_203264776
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 05:23 schreef DonDruiper het volgende:
Gommers: Er liggen geen mensen met omikron op de IC's. Wat er nu nog op en af gaat zijn mensen met Delta.

Plus het feit dat een hoop corona besmettingen 'toevallig' worden gevonden, maar wel als corona ziekenhuisopname wordt gerekend, mag ik toch aannemen dat de volgende persco vervroegd wordt en dat alle maatregelen per direct opgeheven worden.
Ook Gommers: niet verstandig om alle maatregelen in een keer overboord te gooien, maar dit in stappen te doen.
  woensdag 19 januari 2022 @ 07:10:28 #257
445514 DonDruiper
pi_203264787
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 07:07 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ook Gommers: niet verstandig om alle maatregelen in een keer overboord te gooien, maar dit in stappen te doen.
Ja ik begrijp ook wel dat er nog wat angst in zit.

Dat heeft tijd nodig.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_203264816
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 23:09 schreef quirina het volgende:

[..]
Wij zijn er ingetuind omdat er beloofd werd dat vaccins de uitweg waren. Bleek niet waar en idd voor iets waar de meeste mensen niet aan overlijden.
En ja ik heb last van bijwerkingen gehad net als duizenden andere vrouwen. Het doet teveel met je lichaam en dat wil ik niet meer.
Vaccins zijn de uitweg, helaas niet op wonder niveau zoals "we" hoopten, maar zonder vaccins hadden we geen lichtpunt.
De meeste mensen hebben geen bijwerkingen.. net zoals dat de meeste niet overlijden aan virus.
Dat jij geen vaccin wil moet je lekker zelf weten, maar doe niet alsof je voor de gek bent gehouden. Tis een fokking pandemie, die laat zich (helaas) niet makkelijk sturen.

Ik lees verder jouw oplossing graag.
Of je roept "alles zou open gaan!!!! En nu is het weer dicht! Dus ik neem geen vaccin!!!!!!".
(Ik vind trouwens dat nu veel meer open kan hè! Ik denk namelijk dat dat kan! Dankzij vaccins!)
  woensdag 19 januari 2022 @ 07:23:12 #259
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_203264818
quote:

Heftig, sterkte!

Gelukkig lig je nu dus op de beste plek waar je kan liggen. ^O^
pi_203264829
quote:

Sterkte Gia.
pi_203264836
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 07:07 schreef miss_sly het volgende:

[..]
De beste man is intensivist.
Friedman on Donahue
pi_203264839
quote:

Veel sterkte en beterschap toegewenst!
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
pi_203264843
quote:

Heftig zeg, sterkte!
Friedman on Donahue
pi_203264857
quote:

Sterkte en beterschap! Hopelijk kun je snel weer lekker naar huis.
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
pi_203264859
quote:
ement Team gaat komende vrijdag de huidige quarantaineregels voor scholen onder de loep nemen. Op dit moment moet een hele klas naar huis wanneer er minstens drie leerlingen positief zijn getest op het coronavirus. Maar "het is de vraag hoe lang we dit beleid kunnen volhouden", zegt Aura Timen van het RIVM en het OMT, verwijzend naar de hoge besmettingscijfers.
Misschien denkt het OMT juist wel om de scholen te sluiten, want dan hebben ze de prettige situatie dat we de quarantaine regels niet hoeven te veranderen.
pi_203264877
quote:
83s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 22:15 schreef nostra het volgende:
k denk dat een nieuwe virusvariant absoluut het speelveld kan veranderen", geeft Paternotte toe op vragen van SGP-voorman Kees van der Staaij. "Tegelijkertijd denk ik: laten we het alsjeblieft niet beperken tot onderzoek dat hier in Nederland is gedaan, maar ook kijken wat er in de rest van Europa is gebeurd." Hij wijst ook naar Venlo, waar de burgemeester pleit voor 2G om een grote toeloop van ongevaccineerden uit Duitsland te voorkomen.
Nederland aan de 2g omdat een burgermeester uit Venlo geen duitsers in zijn stad wil.
  woensdag 19 januari 2022 @ 07:42:26 #267
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_203264878
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 07:41 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Nederland aan de 2g omdat een burgermeester uit Venlo geen duitsers in zijn stad wil.
Als je wel eens in Venlo komt of bent geweest weet je hoe belachelijk dat is.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_203264887
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 22:26 schreef Halcon het volgende:

Het overgrote deel van Nederland vindt dat het 2G-beleid zou moeten worden ingevoerd zodat de lockdown kan worden opgeheven.

https://op1npo.nl/2021/12(...)egelen-in-te-voeren/
[ twitter ]
Hoe lang blijft deze onzin nog aan?
Vaccinatie of eerdere besmetting beschermd niet tegen Omicron.

Daarbij is het gewoon voorbij, of iig bijna:

pi_203264900
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 07:41 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
We bijzonder dat een burgemeester pleit voor minder omzet voor de ondernemers in zijn stad...
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  woensdag 19 januari 2022 @ 07:49:16 #270
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_203264903
quote:
Nu 2G niet gaat werken, wordt de roep om het virus ‘los te laten’ luider

De QR-code voor gevaccineerde en recent genezen mensen (2G) is niet genoeg om de omikronvariant tegen te houden, blijkt uit nieuw onderzoek. Welke opties zijn er voor de nabije toekomst met corona? ‘Het moment om de pleister er in één keer af te trekken, komt naderbij.’

Optie 1: laat maar waaien
Met amper driehonderd coronapatiënten op de ic en minder dan duizend op de gewone ziekenzaal, klinkt de roep om alle coronamaatregelen los te laten steeds luider. Op een gegeven moment is het tijd om het gewone leven weer op te pakken en de ziektegolf van het veel minder schadelijke omikronvariant te trotseren. Let it rip, zoals de aanpak internationaal is komen te heten, nadat sommige Australische staten besloten hun strenge coronabestrijding te staken.

‘Uiteindelijk is de enige uitweg hieruit als we genoeg bescherming hebben opgebouwd tegen ernstige ziekte, zodat de ziekenhuizen niet meer overbelast kunnen raken’, zegt hoogleraar epidemiologie en OMT-lid Marc Bonten (UMC Utrecht). ‘En het groepje mensen dat het virus nog helemaal niet heeft gezien, door vaccinatie of besmetting, wordt steeds kleiner. Daarmee komt het moment om de pleister er in één keer af te trekken dichterbij.’

Voor de ic’s is overbelasting misschien nu al ‘niet meer een issue’, denkt Bonten. Volgens afgelopen weekeinde openbaar gemaakte doorrekeningen van het RIVM zouden de ic’s in theorie eind volgende maand nog altijd meer dan 2.500 coronapatiënten kunnen verwachten. Maar eigenlijk gelooft niemand dat zoiets realistisch is: het RIVM nam bij gebrek aan preciezere cijfers aan dat omikron net zo veel mensen op de ic laat belanden als eerdere varianten.

‘Ik denk dat de data eerder toegaan naar: het zijn er ruim de helft minder’, zegt Bonten. ‘En de ligduur op de ic is korter, dat geeft nog meer verlichting.’ In dat geval zouden er, als álles tegenzit, geen 2.500, maar rond de duizend ic-patiënten dreigen. Een aantal dat de ic’s aan kunnen.

Maar dat zijn de ic’s. Voor de gewone ziekenzalen is een zorgtsunami nog steeds niet uitgesloten. Riskant, want ook dat kan leiden tot uitgestelde operaties en grote problemen. ‘Alles helemaal losgooien zou ik op dit moment zeker nog niet aandurven’, zegt epidemioloog Matthijs Berends (UMC Groningen en Certe). ‘Niet omdat ik per se grote problemen verwacht, maar omdat ik geen idee heb wát we kunnen verwachten.’

De eerste echte golf omikronpatiënten zal zich komende weken aandienen in de ziekenhuizen. ‘Dan heb je pas echt een goed beeld van wat ons te wachten staat.’ Even afwachten dus nog, denkt in Nijmegen ook epidemioloog Alma Tostmann (Radboud UMC). ‘Van ‘2G werkt niet’ naar let it rip is wel een erg grote stap’, vindt ze. ‘Ik wil eerst de bijgewerkte modellen van het RIVM zien, met de nieuwe aannamen voor onder meer de ligduur in het ziekenhuis erin verwerkt.’

Optie 2: meer testen
Intussen besmet omikron zo veel gevaccineerden en eerder geïnfecteerden, dat het afschermen van werkplekken en openbare gelegenheden met QR-codes weinig meer zal uithalen, blijkt uit Delfts en Utrechts onderzoek. ‘Zeer slecht nieuws’, vindt Bonten. ‘Dit betekent dat we geen enkele hulp gaan krijgen van 2G of 3G.’

Eén mogelijkheid zou wel helpen, blijkt uit hetzelfde onderzoek: iedereen voortdurend vragen om een negatief testbewijs. Een dergelijk systeem is ingericht in onder meer delen van Duitsland, waar overal sneltestbarakken zijn verrezen: zonder recente negatieve test, geen toegang tot horeca of museum.

Een testmaatschappij dus, waarin we dagelijks testen tot onze neuzen en kelen rauw zien? ‘Dat lijkt me een compleet kansloze exercitie’, vindt Bonten. Uit ander recent onderzoek blijkt immers dat sneltesten, bij personen die nog geen klachten hebben, tot wel driekwart van alle besmettingen missen. In het geval van omikron zou het erop neerkomen dat men álle mensen dagelijks moet testen – overal, altijd –, blijkt uit de Delftse cijfers. ‘En ik geloof niet dat er ooit een maatregel is genomen waaraan honderd procent van de mensen zich heeft gehouden’, zegt Bonten.

Optie 3: afremmen en afwachten
Alles opengooien is dus riskant en het virus met wattenstokjes bezweren ondoenlijk. Een dilemma, vindt ook Berends. ‘Je wilt een ingreep die vroeg genoeg is om escalatie te voorkomen. Maar niet té vroeg, want dan is er weer geen draagvlak voor.’

Dus modderen we door, met één voet op de rem en één op het gaspedaal, dat is de meest aannemelijke uitkomst. Net zolang tot de dreigend opbollende RIVM-verwachtingen worden lekgeprikt door preciezere cijfers uit het buitenland en als een soufflé zijn ingezakt, en duidelijk is dat de kust veilig is. ‘Dat moment komt dichterbij’, zegt ook Berends, ‘intussen wordt er gelukkig veel zorg ingehaald.’

Sluit daarbij de QR-codes niet uit, vindt hoogleraar klinische virologie Louis Kroes (LUMC). Want Delfts onderzoek of niet: ‘Als je niets doet, kun je ook niks. Het motto van 2G is: houd de ongevaccineerden even op veilige afstand. Dat lijkt me in deze situatie toch een aanvaardbare tussenoplossing’, vindt Kroes. ‘We hebben in Nederland nu geen enkele vorm van onderscheid tussen gevaccineerden en ongevaccineerden. Ik vind dat ergens heel wonderlijk.’

Of misschien kan het ook zonder extra’s, en is de huidige koers genoeg: met één been nog in lockdown en intussen testen bij klachten en thuisblijven bij corona. ‘Bijremmen doen we nu ook’, zegt Bonten. Tot de zorg uit de sores is, nu en in de nabije toekomst. ‘Voor een rinovirus, een verkoudheidsvirus, nemen we al dit soort extra maatregelen ook niet.’
VK
VBL SC influencer
Left, right, behind
  Moderator woensdag 19 januari 2022 @ 07:51:16 #271
5428 crew  miss_sly
pi_203264912
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 07:10 schreef DonDruiper het volgende:

[..]
Ja ik begrijp ook wel dat er nog wat angst in zit.

Dat heeft tijd nodig.
quote:
15s.gif Op woensdag 19 januari 2022 07:28 schreef nostra het volgende:

[..]
De beste man is intensivist.
Daar gaat het niet om.

Hij wordt gequote omdat hij iets zegt dat men wil horen en verbindt daar dan de eigen conclusies aan, in plaats van hem ook quoten over de rest: versoepelen, jazeker, maar beetje voor beetje omdat men inderdaad denkt dat de IC sowieso niet meer overspoeld zal worden, maar dat de verpleegafdelingen met een enorme hausse (de wet van de grote getallen) wel nog in de problemen kunnen komen.
  woensdag 19 januari 2022 @ 07:51:47 #272
14505 OProg
A Life in Music
pi_203264916
Sterkte @Gia
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  Moderator woensdag 19 januari 2022 @ 07:53:28 #273
5428 crew  miss_sly
pi_203264919
quote:

Sterkte!
pi_203264920
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 23:09 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Over 3 weken is Gommers geen voorzitter meer van de NVIC. Denk dat hij dan een stuk minder in de media te vinden zal zijn.
Of juist een stuk meer.
Meer tijd over, niet gebonden aan allemaal "interne afspraken".

Lekker samen proosten met Ab.
  woensdag 19 januari 2022 @ 07:56:43 #275
14505 OProg
A Life in Music
pi_203264932
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 07:53 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Of juist een stuk meer.
Meer tijd over, niet gebonden aan allemaal "interne afspraken".

Lekker samen proosten met Ab.
Och, hij flapt er soms zonder echt goed na te denken nogal wat uit maar bij Gommers denk ik nog dat hij er oprecht zit voor de goede zaak.

Bij Ab dat hij er voor een groot deel voor de glorie van Ab zit.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
pi_203264938
Sterkte @Gia
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  woensdag 19 januari 2022 @ 08:07:17 #277
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_203264958
quote:
11s.gif Op woensdag 19 januari 2022 07:56 schreef OProg het volgende:

[..]
Och, hij flapt er soms zonder echt goed na te denken nogal wat uit maar bij Gommers denk ik nog dat hij er oprecht zit voor de goede zaak.

Dat heb ik ook wel ja. Gommers heeft geen dubbele agenda imo.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_203264964
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 07:49 schreef Caland het volgende:

Volgens afgelopen weekeinde openbaar gemaakte doorrekeningen van het RIVM zouden de ic’s in theorie eind volgende maand nog altijd meer dan 2.500 coronapatiënten kunnen verwachten. Maar eigenlijk gelooft niemand dat zoiets realistisch is: het RIVM nam bij gebrek aan preciezere cijfers aan dat omikron net zo veel mensen op de ic laat belanden als eerdere varianten.

Maar dat zijn de ic’s. Voor de gewone ziekenzalen is een zorgtsunami nog steeds niet uitgesloten.

Geef deze mensen geen podium meer aub met hun zorginfarcten geBS.

Denmark:

twitter

Op dit moment 1 Omicron patiënt op de IC in heel Denemarken, in Nederland geen enkele.
pi_203264982
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 05:23 schreef DonDruiper het volgende:

Bravo voor Gommers, een bron van deze quote van hem zou fijn zijn voor hen die denken dat we alleen met G2 nog open kunnen en dit niet geloven.

Eens voor wat betreft het overige.
  Moderator woensdag 19 januari 2022 @ 08:17:37 #280
5428 crew  miss_sly
pi_203265000
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2022 08:12 schreef Za het volgende:

[..]
Bravo voor Gommers, een bron van deze quote van hem zou fijn zijn voor hen die denken dat we alleen met G2 nog open kunnen en dit niet geloven.

Eens voor wat betreft het overige.
Hij zat gisteren bij Beau en heeft dat daar gezegd.

'We' denken niet dat we alleen met 2G open kunnen. Sterker nog, dat is afgeschoten door onderzoek van TU Delft als ik me niet vergis.
pi_203265001
quote:
11s.gif Op woensdag 19 januari 2022 07:56 schreef OProg het volgende:

[..]

Waar ik bij Gommers sowieso wel veel respect voor heb is dat zijn uitgangspunt lijkt te zijn terug naar normaal en het daar ook genoeg over heeft. Er zitten wel een paar anderen waarvan ik mij afvraag of ze niet in een angstpsychose zitten.
pi_203265002
Zou de maatschappelijke druk, zeker als we misschien vandaag en morgen nog flink dalen qua bezetting in het ziekenhuis, er nog voor kunnen zorgen dat er vrijdag een ingelaste persco komt en zaterdag extra versoepelingen volgen? (misschien niet alle regels overboord, maar cultuur en horeca weer open, al dan niet met 'gewoon' je QR laten zien, gebaseerd op de 2 originele prikjes)
pi_203265003
quote:

Heel veel sterkte! Gelukkig gaat het goed met je!

Hier vanmorgen 3 positieve testen binnen gekregen. Ik, mijn dochter en zoon alledrie positief. Vrouw ontspringt de dans nog tot op heden.

Overigens hebben we alle drie geen klachten tot op heden.
pi_203265012
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 08:17 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Hij zat gisteren bij Beau en heeft dat daar gezegd.

'We' denken niet dat we alleen met 2G open kunnen. Sterker nog, dat is afgeschoten door onderzoek van TU Delft als ik me niet vergis.
D66 heeft het daar nog steeds over, ook na het onderzoek van TU Delft. Normaal gesproken zou je zeggen: boeiend, maar D66 levert ook de MinVWS.
pi_203265018
quote:

Getver, wat vervelend. Sterkte daar! Herinner ik ‘t me goed als jij nog geopeerd moest worden?
  Moderator woensdag 19 januari 2022 @ 08:22:49 #286
5428 crew  miss_sly
pi_203265029
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 08:20 schreef chratnox het volgende:

[..]
D66 heeft het daar nog steeds over, ook na het onderzoek van TU Delft. Normaal gesproken zou je zeggen: boeiend, maar D66 levert ook de MinVWS.
Klopt, maar D66 gaat in zijn eentje dit niet erdoor krijgen. Dus vooralsnog is het voor nu afgeschoten.
pi_203265068
quote:

Fijn dat het naar omstandigheden goed gaat. Sterkte met het herstel.

Niet kunnen doorstromen vanuit IC naar kliniek. Dat is qua capaciteit wel echt een schande. Dan zou ik wel wat uit te leggen hebben.

Klein ziekenhuis zeker? :)
  Moderator woensdag 19 januari 2022 @ 08:37:09 #288
236264 crew  capricia
pi_203265110
quote:

Heel veel beterschap, Gia. Hopelijk herstel je goed. :*
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 19 januari 2022 @ 08:37:45 #289
3542 Gia
User under construction
pi_203265116
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 08:18 schreef aartstyle het volgende:

[..]
Heel veel sterkte! Gelukkig gaat het goed met je!

Hier vanmorgen 3 positieve testen binnen gekregen. Ik, mijn dochter en zoon alledrie positief. Vrouw ontspringt de dans nog tot op heden.

Overigens hebben we alle drie geen klachten tot op heden.
Ja, mijn zus ook, sinds donderdag.
Heeft toch behoorlijk wat klachten. Was later gevaccineerd, twijfelaar, en daardoor nog niet geboosterd.
  woensdag 19 januari 2022 @ 08:40:06 #290
3542 Gia
User under construction
pi_203265133
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2022 08:37 schreef capricia het volgende:

[..]
Heel veel beterschap, Gia. Hopelijk herstel je goed. :*
Dank je. Mijn oudste zoon komt van het weekend naar huis. Is fysiotherapeut. Zal wel wandelen worden, denk ik. Maar ben in goede handen.
pi_203265142
Femke Halsema met Youp in de clinch:
Youp van ’t Hek kwaad op Femke Halsema over handhaven protestactie: ’Mantelpaktrut’

Met de actie Kapsalon Theater wil de cultuursector een landelijk protestgeluid afgeven. In theaters kunnen bezoekers zich laten knippen en gelijktijdig naar een voorstelling kijken. Dit omdat de kappers sinds het weekeinde weer aan het werk mogen, terwijl cultuurinstellingen als theaters, musea en schouwburgen gesloten blijven.

Zo wordt in Amsterdam onder meer theater De Kleine Komedie omgetoverd tot ’kapsalon’, waar bezoekers tijdens een ’knipbeurt’ kunnen genieten van optredens. Onder meer Youp van ’t Hek en Freek de Jonge staan gepland.

Halsema heeft alle begrip voor de onvrede in de sector. „Kunst en cultuur brengen troost en zijn een belangrijk fundament van onze stad”, schrijft ze. „Tegelijkertijd bevinden we ons nog steeds in een pandemie en gelden de landelijke coronamaatregelen. Die heeft het college te handhaven.”

De reactie van Halsema schiet Youp van ’t Hek volkomen in het verkeerde keelgat. Hij vindt het besluit ’zeldzaam kinderachtig’ en haalt ongenadig hard uit. „Ze moet nog maar eens aan haar jonge jaren denken. Nu is ze gewoon een mantelpaktrut. Amsterdam onwaardig”, klinkt het woest.
https://www.telegraaf.nl/(...)tactie-mantelpaktrut

Terecht, het had haar goed gestaan als ze deze actie had gesteund.
pi_203265143
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 08:22 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Klopt, maar D66 gaat in zijn eentje dit niet erdoor krijgen. Dus vooralsnog is het voor nu afgeschoten.
Net bij Goedemorgen Nederland: D66 minister Ernst Kuipers wil 2G alsnog doorzetten, ook VVD ziet het gunstig aangezien het het reproductiegetal met 16% kan doen afnemen.

CU was er ook al voorstander van, dan moet alleen CDA nog. Dat zie ik niet als afgeschoten.
pi_203265153
'We moeten met corona leven', dat is nog maar helemaal de vraag. Omikron veegt alles schoon. Ik zie een reclame voor een nieuw poetsmiddel.
  woensdag 19 januari 2022 @ 08:45:55 #294
14505 OProg
A Life in Music
pi_203265165
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 08:42 schreef chratnox het volgende:

[..]
Net bij Goedemorgen Nederland: D66 minister Ernst Kuipers wil 2G alsnog doorzetten, ook VVD ziet het gunstig aangezien het het reproductiegetal met 16% kan doen afnemen.

CU was er ook al voorstander van, dan moet alleen CDA nog. Dat zie ik niet als afgeschoten.
CU heeft nu toch 1G als oplossing? :?
  Moderator woensdag 19 januari 2022 @ 08:47:43 #295
5428 crew  miss_sly
pi_203265177
quote:

[..]

Volgens mij is er op dit moment geen meerderheid voor. Maar goed, we gaan het zien.
  woensdag 19 januari 2022 @ 08:50:31 #296
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_203265203
quote:

[..]

CU niet meer na het onderzoek.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_203265215

Geen idee of dit al gepost is, maar handig voor mensen met kinderen.
pi_203265217
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 08:47 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Volgens mij is er op dit moment geen meerderheid voor. Maar goed, we gaan het zien.
Laat ze nou gewoon ff die Omikron golf afwachten. Dikke kans dat dit een discussie is om niks voorlopig.
  woensdag 19 januari 2022 @ 08:56:41 #299
131800 Tarado
capô de fusca
pi_203265242
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 08:50 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
CU niet meer na het onderzoek.
CU ook niet voor het onderzoek toch? Die was altijd al voor 1G
  Moderator woensdag 19 januari 2022 @ 08:58:39 #300
5428 crew  miss_sly
pi_203265249
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 08:51 schreef Questular het volgende:
[ afbeelding ]

Geen idee of dit al gepost is, maar handig voor mensen met kinderen.
In mijn omgeving is er geen duidelijke wel of niet. Een aantal ouders laat hun kinderen wel vaccineren, een aantal niet. Op dit moment is er in mijn omgeving denk ik een lichte meerderheid voor wel. Vanwege kwetsbare gezondheid kind, ouder, en op verzoek van kinderen zelf.
  Moderator woensdag 19 januari 2022 @ 08:59:54 #301
5428 crew  miss_sly
pi_203265259
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 08:51 schreef aartstyle het volgende:

[..]
Laat ze nou gewoon ff die Omikron golf afwachten. Dikke kans dat dit een discussie is om niks voorlopig.
O, het maakt mij niet uit verder. Maar doen alsof het een zekerheid is dat die 2G er komt, vind ik niet correct. De meningen daarover waren al verdeeld en zijn nog verder verdeeld geraakt door de resultaten van dat onderzoek. Het was al niet in stemming gebracht voor de kerst omdat er geen meerderheid leek te zijn, en die kans is nu alleen nog maar kleiner geworden.
pi_203265268
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 08:59 schreef miss_sly het volgende:

[..]
O, het maakt mij niet uit verder. Maar doen alsof het een zekerheid is dat die 2G er komt, vind ik niet correct. De meningen daarover waren al verdeeld en zijn nog verder verdeeld geraakt door de resultaten van dat onderzoek. Het was al niet in stemming gebracht voor de kerst omdat er geen meerderheid leek te zijn, en die kans is nu alleen nog maar kleiner geworden.
Ik zei toch nergens dat het een zekerheid is dat het er komt?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')