abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 18 januari 2022 @ 20:44:41 #1
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2025/2026
pi_203259988

[info]Let op: we zijn allemaal bekend met de hete hangijzers omtrent het onderwerp ''corona'', discussies zijn pittig en lopen soms ook lichtelijk uit de hand. Dat is tot daar aan toe; persoonlijke vetes tolereren we absoluut niet en daar is dan ook een zero tolerance beleid op van toepassing.

Dit betekent dat we veel sneller zullen overgaan op een forumspecifieke ban voor COR. COR is een relatief druk forum en natuurlijk een actueel onderwerp. Het is voor newbies en oldies alike geen uitnodiging om mee te posten als er louter gekissebis tussen een klein groepje users te lezen is. Als je de neiging voelt om op de persoon te spelen of een sneer uit te delen, is het ook een heel goede optie om iemand te negeren.[/info]

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)
Twijfel je over de vaccinatie, bel de De Vaccinatie Twijfeltelefoon: 088-7555777

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.

SPOILER: Helpen?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Hont
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Linkjes voor informatie
SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER: Informatie over dagcijfers
SPOILER: Varianten waaronder Omicron
SPOILER: Covid-19 opnames en vaccinatiestatus
SPOILER: Gedragsregels in dit topic:
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 18 januari 2022 @ 20:44:56 #2
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_203259993
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 19:27 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
RIP @:Nattekat
Ik ben er echt niet zo'n groot voorstander van als je denkt hoor, en als zo'n onderzoek uitwijst dat het geen bal uit maakt, dan vind ik dat ook ;)
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  dinsdag 18 januari 2022 @ 20:45:29 #3
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2025/2026
pi_203260002
lapo vorige topic.

quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 20:43 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Goed nieuws! Zal toevallig net te kijken naar de reproductiegetallen van de UK en die zijn (logisch) vertraagd. Staan bijna nog allemaal boven de 1, maar dat is het al lang niet meer.

https://www.bbc.com/news/uk-51768274
pi_203260023
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 20:29 schreef Breekfast het volgende:
[ twitter ]

Frankrijk blijft wel hard gaan :o
Super goed nieuws wat mij betreft. Des te sneller het omhoog gaat, des te sneller het ook weer kan zakken. EDIT: Het werkelijke aantal besmettingen ligt ook nog eens vele malen hoger. Voor het eind van de maand gaan die weer hard zakken qua cases.
pi_203260073
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 19:58 schreef Haags het volgende:

[..]
Nou komt dat ff goed uit

[ twitter ]
Ik heb de booster ook nog niet gehaald terwijl ik wel al een tijdje terecht kan. Maar dit is wel de reden waroom ik nog steeds wacht. Voor mijn gevoel heeft het totaal geen zin om een booster te halen los van de vorige 2 prikken. Uiteraard wel voor de risicogroepen, maar voor de meeste gezonde mensen is die booster volgens mij helemaal niet nodig. Maarja toch maar even wachten op meer bewijs.
pi_203260089
Met deze cijfers moet alles toch gewoon open de 26e. Inclusief nachthoreca.
  dinsdag 18 januari 2022 @ 20:52:52 #7
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_203260139
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 20:50 schreef VacaLoca het volgende:
Er is geen andere uitkomst mogelijk.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_203260151
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 20:50 schreef VacaLoca het volgende:
Vinden we een beetje eng.

Gr Het OMT
pi_203260158
https://www.limburger.nl/cnt/dmf20220118_96876373

,,Het mag niet doorgaan, nee", zei Ebbinge aan tafel bij Margriet van der Linden. ,,Het veiligheidsberaad heeft bepaald dat ze gaan handhaven."
Ebbinge, zelf woensdag aanwezig in Kapsalon De Kleine Komedie, zei dat Femke Halsema, de burgemeester van Amsterdam, hem zelf belde over de handhavingsplannen. „Dan zakt je broek op meerdere fronten af”, zei Ebbinge daarover.

Toch legt de acteur zich niet neer bij deze boodschap. In de Kleine Komedie gaat gewoon gespeeld worden woensdag, zegt Ebbinge. „Wij zijn altijd het braafste jongetje van de klas geweest. En ik ben helemaal geen actievoerder, maar dit voelde voor mij als het moment waarop het misschien wel goed is om te besluiten dat we niet meer het braafste jongetje van de klas zijn. Dit is de nerd op zijn bek timmeren”, zei Ebbinge.
Alpha kenny one
pi_203260215

Deze is toch wel sterk :)
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_203260219
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 20:48 schreef AdVictoriamN7 het volgende:

[..]
Ik heb de booster ook nog niet gehaald terwijl ik wel al een tijdje terecht kan. Maar dit is wel de reden waroom ik nog steeds wacht. Voor mijn gevoel heeft het totaal geen zin om een booster te halen los van de vorige 2 prikken. Uiteraard wel voor de risicogroepen, maar voor de meeste gezonde mensen is die booster volgens mij helemaal niet nodig. Maarja toch maar even wachten op meer bewijs.
Dezelfde reden waarom je de eerste 2 hebt gehaald, QRtje
pi_203260244
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 20:57 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Dezelfde reden waarom je de eerste 2 hebt gehaald, QRtje
Maar dat iedereen omicron krijgt de komende tijd lijkt mij wel vrij duidelijk. Als je het dus hebt is het vertandig om je QR the verlengen (dmv een test)
pi_203260275
quote:
Steeds meer klassen in quarantaine, regels weer op agenda OMT
Het Outbreak Management Team gaat komende vrijdag de huidige quarantaineregels voor scholen onder de loep nemen. Op dit moment moet een hele klas naar huis wanneer er minstens drie leerlingen positief zijn getest op het coronavirus. Maar "het is de vraag hoe lang we dit beleid kunnen volhouden", zegt Aura Timen van het RIVM en het OMT, verwijzend naar de hoge besmettingscijfers.
https://nos.nl/liveblog/2(...)n-paus-hebben-corona

Hopen dat ze inderdaad de regels omgooien en niemand meer in quarantaine plaatsen. Die kinderen kunnen heel goed de exitwave versnellen.
pi_203260295
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 20:59 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Maar dat iedereen omicron krijgt de komende tijd lijkt mij wel vrij duidelijk. Als je het dus hebt is het vertandig om je QR the verlengen (dmv een test)
Moet je wel goed timen met testen, en blijven testen elke keer als je een snotneus hebt, want het kan zomaar omicron zijn.
pi_203260325
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 21:02 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Moet je wel goed timen met testen, en blijven testen elke keer als je een snotneus hebt, want het kan zomaar omicron zijn.
Ja klopt, maar een PCR test pikt het volgens mij wel iets langer op.
pi_203260363
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 20:59 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Moet je wel symptomen hebben waardoor je gaat testen. Ben ook benieuwd hoelang we überhaupt nog doorgaan met massaal en gratis testen trouwens.

Op een gegeven moment komen we vanzelf in de knoop met al die G's. En moeten we gaan omdenken en weg uit het willen managen van alles.

We kunnen nu nog heel veel geld, tijd en moeite gaan uitgeven om te kijken hoe een ongevaccineerde kan bewijzen dat hij al corona heeft gehad. Of datzelfde doen om te kijken hoe we hem kunnen dwingen om alsnog 3 prikken te halen. Of we kunnen het gewoon zo laten en wat gaan doen aan Groningen, toeslagen, Oekraïne of welke beslommeringen we voor 2020 ook alweer hadden.
pi_203260422
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 21:03 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Ja klopt, maar een PCR test pikt het volgens mij wel iets langer op.
Iets? Soms wel 8 weken.
Een van de redenen dat een hertest niet zoveel zin heeft.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_203260472
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 21:01 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Hopen dat ze inderdaad de regels omgooien en niemand meer in quarantaine plaatsen. Die kinderen kunnen heel goed de exitwave versnellen.
Iemand in de klas van mijn zoon waar hij nauw contact mee had binnen 1.5 meter was positief getest. Normaal zou mijn zoon dan in quarantaine moeten volgens de regels van het RIVM maar de school zei dat hij gewoon moest komen zolang hij zelf geen klachten heeft..
Alpha kenny one
pi_203260482
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 21:01 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Exitwave versnellen maar wel allemaal long covid :(
pi_203260507
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 21:05 schreef Vasilevski het volgende:

[..]
Moet je wel symptomen hebben waardoor je gaat testen. Ben ook benieuwd hoelang we überhaupt nog doorgaan met massaal en gratis testen trouwens.

Op een gegeven moment komen we vanzelf in de knoop met al die G's. En moeten we gaan omdenken en weg uit het willen managen van alles.

We kunnen nu nog heel veel geld, tijd en moeite gaan uitgeven om te kijken hoe een ongevaccineerde kan bewijzen dat hij al corona heeft gehad. Of datzelfde doen om te kijken hoe we hem kunnen dwingen om alsnog 3 prikken te halen. Of we kunnen het gewoon zo laten en wat gaan doen aan Groningen, toeslagen, Oekraïne of welke beslommeringen we voor 2020 ook alweer hadden.
Ja, anderzijds is er ook een zieke drang om te vaccineren, dus misschien dat het allemaal wel gaat veranderen op termijn. In Duitsland las ik gister dat een herstelbewijs binnenkort nog maar 3 maanden geldig zou zijn :') Terwijl het nog geen 3 maanden geleden is dat het van 6 naar 12 maanden ging.
pi_203260531
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 21:12 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
+ Verschrikkelijk veel mensen die er helaas aan zullen overlijden
pi_203260539
quote:

[..]
Ah daar is die troefkaart ook weer *O*
  dinsdag 18 januari 2022 @ 21:17:06 #23
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_203260571
quote:

[..]
En een verontwrichte maatschappij omdat alle thuiswerkers thuis moeten blijven
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_203260590
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 21:13 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Ja, anderzijds is er ook een zieke drang om te vaccineren, dus misschien dat het allemaal wel gaat veranderen op termijn. In Duitsland las ik gister dat een herstelbewijs binnenkort nog maar 3 maanden geldig zou zijn :') Terwijl het nog geen 3 maanden geleden is dat het van 6 naar 12 maanden ging.
Dat is ook zoiets. Hier wilde Hugo ook weer werken aan het terugdraaien naar 6 maanden.

Blijven hameren, hameren, hameren. Om dat kromme hout van de mensheid maar weer recht te krijgen. Al die tijd en moeite. Al die ambtenaren die hier dag en nacht over vergaderen.

Wie gaat al die mensen over 1-3 maanden uitleggen dat zelfs voor een intercontinentale vlucht een gewoon paspoort en evt. visum voldoende is en je geen mondkapje meer hoeft te dragen tenzij je dat zelf prettig vindt?
  dinsdag 18 januari 2022 @ 21:18:44 #25
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203260598
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 21:05 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Het wordt wel weer een keer tijd voor een missie naar Mali.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')