SPOILER: Helpen?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Varianten waaronder OmicronOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Covid-19 opnames en vaccinatiestatusOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gedragsregels in dit topic:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2![]()
Discussie in het vorige topic: Wanneer was het OMT de afgelopen 2 jaar te optimistisch?
Mijn stelling was dat ze (los van het geen rekening houden met Delta) structureel te pessimistisch zijn geweest. De modellen zaten er met enorme aantallen naast bij welke lockdown dan ook.![]()
quote:Op maandag 17 januari 2022 17:33 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Gewoon wat elke man daar doet denk ik, pissen en schijten.![]()
Nee niet dit soort woorden uit de mond van een vrouw.
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.![]()
Voor de laatste deltagolf die van november/december. Waren ze wel degelijk te optimistisch, en liep de werkelijkheid steeds boven de lijn die het RIVM had getekend. En dan heb ik het over ziekenhuisopnames. Volgens het RIVM zou er zeer waarschijnlijk geen ingrijpende maatregelen nodig zijn. In werkelijkheid scheerde langs de max IC bezetting. Ergo het RIVM was de positief.quote:Op maandag 17 januari 2022 17:45 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Discussie in het vorige topic: Wanneer was het OMT de afgelopen 2 jaar te optimistisch?
Mijn stelling was dat ze (los van het geen rekening houden met Delta) structureel te pessimistisch zijn geweest. De modellen zaten er met enorme aantallen naast bij welke lockdown dan ook.![]()
Over de ziekenhuisopnames.quote:Op maandag 17 januari 2022 18:26 schreef Bolasie het volgende:
3 doden vandaag, waar hebben we het over.Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.![]()
Indd, ze zijn niet te optimistisch of te pessimistisch, ze zitten er in het algemeen gewoon naast.quote:Op maandag 17 januari 2022 18:20 schreef koemleit het volgende:
[..]
Voor de laatste deltagolf die van november/december. Waren ze wel degelijk te optimistisch, en liep de werkelijkheid steeds boven de lijn die het RIVM had getekend. En dan heb ik het over ziekenhuisopnames. Volgens het RIVM zou er zeer waarschijnlijk geen ingrijpende maatregelen nodig zijn. In werkelijkheid scheerde langs de max IC bezetting. Ergo het RIVM was de positief.![]()
De logica die je hier gebruikt is nogal gebrekking. De modellen kwamen niet uit door de lockdowns (of mede door, whatever), de modellen waren gebaseerd op het NIET nemen van maatregelen.quote:Op maandag 17 januari 2022 17:45 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Mijn stelling was dat ze (los van het geen rekening houden met Delta) structureel te pessimistisch zijn geweest. De modellen zaten er met enorme aantallen naast bij welke lockdown dan ook.
Dus achteraf, na een lockdown, roepen dat het model niet goed was slaat helemaal nergens op, natuurlijk.
[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 17-01-2022 18:49:17 ]![]()
Niet altijd, vorig jaar hadden ze het versoeplmoment precies op de top van de alfa golf(1 mei) bijna op de dag goed voorspelt. Toen ging men dus boven op de piek versoepelen, omdat een daling was voorspelt. Deze kwam ook. Dat vond ik toen een knap staaltje voorspellen. (De yoricks en Marinos waren ziedend omdat er versoepelt werd in een opgaande golf). Maar inderdaad ze zitten er ook weleens naast.quote:Op maandag 17 januari 2022 18:30 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Indd, ze zijn niet te optimistisch of te pessimistisch, ze zitten er in het algemeen gewoon naast.![]()
Klopt deels, maar in veel modellen worden verschillende scenario’s gebruikt, waaronder eentje als versoepeld wordt, meer maatregelen, etc.quote:Op maandag 17 januari 2022 18:48 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De logica die je hier gebruikt is nogal gebrekking. De modellen kwamen niet uit door de lockdowns (of mede door, whatever), de modellen waren gebaseerd op het NIET nemen van maatregelen.
Dus achteraf, na een lockdown, roepen dat het model niet goed was slaat helemaal nergens op, natuurlijk.![]()
Ja, maar dat zijn niet de modellen waarover hier gesproken word, volgens mij.quote:Op maandag 17 januari 2022 18:51 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Klopt deels, maar in veel modellen worden verschillende scenario’s gebruikt, waaronder eentje als versoepeld wordt, meer maatregelen, etc.![]()
hey luitjes zitten we al in golf nr. 8? of niet dan hopen dat die er ook niet komt
anywayyy vraagie, kan antwoord niet vinden: hoeveel procent van al die 40-45k besmettingen zijn nu de omicronvariant? is dat bekend?![]()
Vakanties voorbij. Niemand meer naar opa en oma. Eerst worden nu de kinderen even besmet, straks zullen wel de 30-40’ers besmet raken.quote:Op maandag 17 januari 2022 18:18 schreef Spablauw214 het volgende:
Wat is de reden dat het in de groep 60+ amper stijgt? Wellicht toch iets van effect van de booster?![]()
![]()
Nagenoeg 100 gok ik?quote:Op maandag 17 januari 2022 18:52 schreef Golf8 het volgende:
hey luitjes zitten we al in golf nr. 8? of niet dan hopen dat die er ook niet komt
anywayyy vraagie, kan antwoord niet vinden: hoeveel procent van al die 40-45k besmettingen zijn nu de omicronvariant? is dat bekend?![]()
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/virus/variantenquote:Op maandag 17 januari 2022 18:52 schreef Golf8 het volgende:
anywayyy vraagie, kan antwoord niet vinden: hoeveel procent van al die 40-45k besmettingen zijn nu de omicronvariant? is dat bekend?
Daar staat de laatst beschikbare info volgens mij (week 52)![]()
Oei ik neem aan dat Yorick en Marino toen hun nederige excuses hebben aangebodenquote:Op maandag 17 januari 2022 18:49 schreef koemleit het volgende:
[..]
Niet altijd, vorig jaar hadden ze het versoeplmoment precies op de top van de alfa golf(1 mei) bijna op de dag goed voorspelt. Toen ging men dus boven op de piek versoepelen, omdat een daling was voorspelt. Deze kwam ook. Dat vond ik toen een knap staaltje voorspellen. (De yoricks en Marinos waren ziedend omdat er versoepelt werd in een opgaande golf). Maar inderdaad ze zitten er ook weleens naast.![]()
Ah, dus omikron zeker nog geen 100% dus. Dat restantje delta kan mogelijk ook nog voor de huidige opnames zorgen.quote:Op maandag 17 januari 2022 18:54 schreef Anton91 het volgende:
[..]
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/virus/varianten
Daar staat de laatst beschikbare info volgens mij (week 52)![]()
Die discussie voeren we hier al tijden. Voorstanders van de lockdown roepen altijd heel hard dat deze het land gered heeft, tegenstanders (waaronder ik behoor) zullen zeggen dat het niet zoveel had uitgemaakt en dat je het zonder lockdown ook wel zou hebben gered.quote:Op maandag 17 januari 2022 18:48 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De logica die je hier gebruikt is nogal gebrekking. De modellen kwamen niet uit door de lockdowns (of mede door, whatever), de modellen waren gebaseerd op het NIET nemen van maatregelen.
Dus achteraf, na een lockdown, roepen dat het model niet goed was slaat helemaal nergens op, natuurlijk.
Gelukkig maakte het RIVM ook modellen mét lockdown en bleken deze ook vaak te pessimistisch. Waarvan de afgelopen weken wel het ultieme voorbeeld is lijkt me.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-01-2022 19:05:03 ]![]()
Heb je artikelen/bronnen uit die tijd? Gewoon NOS of Volkskrant-artikeltje is al genoeg.quote:Op maandag 17 januari 2022 18:20 schreef koemleit het volgende:
[..]
Voor de laatste deltagolf die van november/december. Waren ze wel degelijk te optimistisch, en liep de werkelijkheid steeds boven de lijn die het RIVM had getekend. En dan heb ik het over ziekenhuisopnames. Volgens het RIVM zou er zeer waarschijnlijk geen ingrijpende maatregelen nodig zijn. In werkelijkheid scheerde langs de max IC bezetting. Ergo het RIVM was de positief.![]()
Had het niet veel uitgemaakt? Lijkt mij een vrij lachwekkende stelling, persoonlijk, gegeven het feit hoe dicht we met maatregelen al zaten op een code zwart.quote:Op maandag 17 januari 2022 19:03 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Die discussie voeren we hier al tijden. Voorstanders van de lockdown roepen altijd heel hard dat deze het land gered heeft, tegenstanders (waaronder ik behoor) zullen zeggen dat het niet zoveel had uitgemaakt en dat je het zonder lockdown ook wel zou hebben gered.
Gelukkig maakte het RIVM ook modellen mét lockdown en bleken deze ook vaak te pessimistisch. Waarvan de afgelopen weken wel het ultieme voorbeeld is lijkt me.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-01-2022 19:09:20 ]![]()
En, hoeveel duidelijker wil je het hebben dat je <50 niet meer lastig moet vallen met prikken voor een vinkje. Hou het voor die groep optioneel en voor >50 verplicht.quote:Op maandag 17 januari 2022 18:18 schreef Spablauw214 het volgende:
Wat is de reden dat het in de groep 60+ amper stijgt? Wellicht toch iets van effect van de booster?
Het kan zo simpel zijn 👍![]()
Allicht nietquote:Op maandag 17 januari 2022 19:01 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Oei ik neem aan dat Yorick en Marino toen hun nederige excuses hebben aangeboden.
Ook dit keer zeiden ze dat code zwart onvermijdelijk was. Ook niet gebeurd. (nippertje maar toch).![]()
https://www.google.com/ur(...)dmuQoWoX4HI4s_g8qiIaquote:Op maandag 17 januari 2022 19:06 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Heb je artikelen/bronnen uit die tijd? Gewoon NOS of Volkskrant-artikeltje is al genoeg.![]()
Yorick mag zijn site wel weer eens gaan updaten, boosters 18+ staat nog steeds op 49 procent. Zal intussen wel meer zijn.quote:Op maandag 17 januari 2022 19:13 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
En, hoeveel duidelijker wil je het hebben dat je <50 niet meer lastig moet vallen met prikken voor een vinkje. Hou het voor die groep optioneel en voor >50 verplicht.
Het kan zo simpel zijn 👍![]()
Blijkbaar vinden bij <50 al die besmettingen plaats. Toch daalt de ziekenhuisbezetting lekker door.quote:Op maandag 17 januari 2022 19:20 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Yorick mag zijn site wel weer eens gaan updaten, boosters 18+ staat nog steeds op 49 procent. Zal intussen wel meer zijn.
Evengoed gaan we vanaf morgen brieven ontvangen om kinderen van 5-11 te vaccineren. Man man man.![]()
Ok fair enough. "Grappige" is dat Van Dissel met die uitspraak waarschijnlijk vrij realistisch was maar wel om totaal verkeerde redenen:quote:Op maandag 17 januari 2022 19:19 schreef koemleit het volgende:
[..]
https://www.google.com/ur(...)dmuQoWoX4HI4s_g8qiIa
1. De vaccins begonnen slechter te werken.
2. Omikron was daarentegen geweldig nieuws want mildere variant.
Beide zaken kon hij op dat moment niet weten dus neem ik hem niet kwalijk. Wat ik hem wel kwalijk neem is dat hij met de kennis van december heeft besloten tot een lockdown.![]()
Heb zelf geen kinderen maar m'n zus wel (7 en 5) die allebei in december corona hebben gehad en nog niet eens een snotneus hadden. Weet bijna zeker dat die voorlopig niet ingeënt gaan worden. Zus en zwager overigens wel gewoon gevaccineerd en geboosterd.quote:Op maandag 17 januari 2022 19:23 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Blijkbaar vinden bij <50 al die besmettingen plaats. Toch daalt de ziekenhuisbezetting lekker door.
Evengoed gaan we vanaf morgen brieven ontvangen om kinderen van 5-11 te vaccineren. Man man man.![]()
Code zwart wordt ook iets te snel gemeld als een vastomlijnd begrip, een absolute grens.quote:Op maandag 17 januari 2022 19:17 schreef koemleit het volgende:
[..]
Allicht niet.
Ook dit keer zeiden ze dat code zwart onvermijdelijk was. Ook niet gebeurd. (nippertje maar toch).
Volgens mij hebben we 2 jaar lang altijd een vrij grote marge aan bedden gehad en hadden we nog een stuk meer patiënten kunnen hebben. Tuurlijk, het had nog wat meer mankracht gekost maar als het had gemoeten had het gekund.![]()
Van Dissel heeft niet "besloten tot een lockdown".quote:Op maandag 17 januari 2022 19:25 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ok fair enough. "Grappige" is dat Van Dissel met die uitspraak waarschijnlijk vrij realistisch was maar wel om totaal verkeerde redenen:
1. De vaccins begonnen slechter te werken.
2. Omikron was daarentegen geweldig nieuws want mildere variant.
Beide zaken kon hij op dat moment niet weten dus neem ik hem niet kwalijk. Wat ik hem wel kwalijk neem is dat hij met de kennis van december heeft besloten tot een lockdown.
Maar met de wetenschap achteraf, hadden ze alles half oktober 2 weken op slot moeten gooien, eens of niet?
Want mijn gevoel zegt dat jij tegen elke lockdown altijd bent.![]()
Voorspelling: in periode eind januari > eind februari gaat er een nieuwe variant opduiken, weer net wat besmettelijker en ook weer wat minder ziekmakend.![]()
Hier gaat dat ook niet gebeuren (6 en 10), beide corona gehad dus vaccinatie voegt niks toe.quote:Op maandag 17 januari 2022 19:27 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Heb zelf geen kinderen maar m'n zus wel (7 en 5) die allebei in december corona hebben gehad en nog niet eens een snotneus hadden. Weet bijna zeker dat die voorlopig niet ingeënt gaan worden. Zus en zwager overigens wel gewoon gevaccineerd en geboosterd.
Wirelessmouse en zijn vriendin hebben de triple vaccinated elite premium status 👍![]()
Maar long-covid! HIV-like! Wa'n vent.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Haha een lockdown van 2 weken, alsof dat wat zou helpen. Of bedoel je om de 2 weken een lockdown van 2 weken?quote:Op maandag 17 januari 2022 19:28 schreef koemleit het volgende:
[..]
Van Dissel heeft niet "besloten tot een lockdown".
Maar met de wetenschap achteraf, hadden ze alles half oktober 2 weken op slot moeten gooien, eens of niet?
Wie is die man eigenlijk en neemt iemand hem serieus?quote:Op maandag 17 januari 2022 19:32 schreef nostra het volgende:
Maar long-covid! HIV-like! Wa'n vent.
[ twitter ]![]()
Kuipers: ,,De besmettingen zijn nu ruim drie weken heel hoog. Normaal zie je dat na zeven, tien dagen het aantal opnames in de ziekenhuizen toeneemt. Maar tot en met gisteren daalde het aantal opnames. Vandaag zien we voor het eerst een heel lichte stijging."
Maar het is echt nog een lichte stijging, benadrukte de minister. "Er is zeker nog geen sprake van een kentering. Daar is het ook nog veel te vroeg voor. De ziekenhuiscijfers zijn nog altijd gunstig."
Bron: AD.nl
Ik geloof nooit dat Kuipers dit zo gezegd heeft. Als er iemand weet hoe het werkt met de cijfers op een maandag is hij het wel.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Een krant is doorgaans wel accuraat als het iemand zo letterlijk quote tussen aanhalingstekens.quote:Op maandag 17 januari 2022 19:35 schreef DonDruiper het volgende:
Kuipers: ,,De besmettingen zijn nu ruim drie weken heel hoog. Normaal zie je dat na zeven, tien dagen het aantal opnames in de ziekenhuizen toeneemt. Maar tot en met gisteren daalde het aantal opnames. Vandaag zien we voor het eerst een heel lichte stijging."
Maar het is echt nog een lichte stijging, benadrukte de minister. "Er is zeker nog geen sprake van een kentering. Daar is het ook nog veel te vroeg voor. De ziekenhuiscijfers zijn nog altijd gunstig."
Ik geloof nooit dat Kuipers dit zo gezegd heeft. Als er iemand weet hoe het werkt met de cijfers op een maandag is hij het wel.“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin![]()
Kan zijn dat anderen ze te optimistisch vonden. Je kan een hoop van me zeggen, maar ik heb altijd volgehouden dat ze te pessimistisch waren. Ik ben eigenlijk altijd anti lockdown/maatregelen geweest.quote:Op maandag 17 januari 2022 17:27 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ah, datzelfde OMT waarvan hier een paar maanden geleden nog massaal geklaagd werd dat de prognoses veel te opmistisch waren?Het werd een beetje saai en vervelend om de vrouwen wc te gebruiken om vervolgens weg gejaagd te worden. Ze riepen dat ik er niet thuis hoordequote:nou, dan maar de mannen wc hoor.
![]()
Het RIVM baseert nog hun doemdenkerij modellen op de delta variant:
https://mobile.twitter.co(...)/1483068859728998404
Glasharde empirische data uit het buitenland dat de ligduur van omikron veel korter is wordt keihard genegeerd.
Dit kan niet anders zijn dan te kwader trouw. Strafvervolging vanwege criminele nalatigheid?![]()
Ik heb echt twee jaar lang mensen horen roepen dat alles gewoon open zou moeten...quote:Op maandag 17 januari 2022 19:08 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Had het niet veel uitgemaakt? Lijkt mij een vrij lachwekkende stelling, persoonlijk, gegeven het feit hoe dicht we met maatregelen al zaten op een code zwart.![]()
ah, de korte strenge lockdown, daar issie weerquote:Op maandag 17 januari 2022 19:28 schreef koemleit het volgende:
[..]
![]()
Ik geloof op zich wel dat hij het zo gezegd heeft. En dat hij tegelijkertijd prima weet dat dat elke maandag wel het geval is geweest de afgelopen weken.quote:Op maandag 17 januari 2022 19:35 schreef DonDruiper het volgende:
Ik geloof nooit dat Kuipers dit zo gezegd heeft. Als er iemand weet hoe het werkt met de cijfers op een maandag is hij het wel.![]()
Val bijna van mijn stoel. Als er een één rijk land is geweest met een mega beddentekort en code zwart is dat wel Nederland. Belgie heeft relatief gezien bijna 3x zoveel patienten behandeld in het ziekenhuis. Dat is niet omdat wij zulke geweldige zuurstofthanks voor thuis hebben maar omdat er geen bedden waren. Code zwart. Dat gaf die Groningse arts ook op televisie toe, dat de medische triage zeer, zeer streng was. Op het dieptepunt zag je ook opeens de instroom stokken en zaten meer dan duizend mensen mer zuurstof thuis. Of stervende in verpleeghuizen waardoor we de grootste oversterfte in Europa zon beetje hadden.quote:Op maandag 17 januari 2022 19:27 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Code zwart wordt ook iets te snel gemeld als een vastomlijnd begrip, een absolute grens.
Volgens mij hebben we 2 jaar lang altijd een vrij grote marge aan bedden gehad en hadden we nog een stuk meer patiënten kunnen hebben. Tuurlijk, het had nog wat meer mankracht gekost maar als het had gemoeten had het gekund.![]()
Dat kan zijn, maar hij zit nu in het team van Rutte. Zo praat ie nu ook. Niet meer te vertrouwen. En hij praat poep.quote:Op maandag 17 januari 2022 19:35 schreef DonDruiper het volgende:
Ik geloof nooit dat Kuipers dit zo gezegd heeft. Als er iemand weet hoe het werkt met de cijfers op een maandag is hij het wel.
Maar het werkt wel bij veel mensen. Lees veel fora, en veel mensen blijven er in trappen. Angstzaaien werkt alleen als genoeg mensen daar in meegaan.![]()
Minimaal. MBS maar eens bellen hoe ze er daar mee omgaan.quote:Op maandag 17 januari 2022 19:39 schreef Homey het volgende:
Dit kan niet anders zijn dan te kwader trouw. Strafvervolging vanwege criminele nalatigheid?When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Nee lieverd, die is geen kwaadaardig vooropgezet planquote:Op maandag 17 januari 2022 19:39 schreef Homey het volgende:
Het RIVM baseert nog hun doemdenkerij modellen op de delta variant:
https://mobile.twitter.co(...)/1483068859728998404
Glasharde empirische data uit het buitenland dat de ligduur van omikron veel korter is wordt keihard genegeerd.
Dit kan niet anders zijn dan te kwader trouw. Strafvervolging vanwege criminele nalatigheid?
Gewoon de gebruikelijke menselijke/oudhollandsche klunzigheid.![]()
vroeg ingrijpen haalt later een piek eruit bij exponentiële groei.quote:Op maandag 17 januari 2022 19:33 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Haha een lockdown van 2 weken, alsof dat wat zou helpen. Of bedoel je om de 2 weken een lockdown van 2 weken?
Hoe eerder je ingrijpt hoe korter de maatregelen.
Maar hier laten we het steeds oplopen tot het echt neit anders kan en daarna moeten we lang in lockdown om het enigszinds goed te krijgen.
(boosters en omicron hebben dit helemaal veranderd trouwens, op dit moment moet er mijns inziens veel meer kunnen)![]()
Nee, ik ben niet tegen elke lockdown. De eerste 2 waren prima, al was de avondklok belachelijk.quote:Op maandag 17 januari 2022 19:28 schreef koemleit het volgende:
[..]
Want mijn gevoel zegt dat jij tegen elke lockdown altijd bent.
Maar ik denk nog steeds dat we de hele winter gewoon scenario België hadden kunnen varen. Heb nog geen enkel goed tegenargument daartegen gehoord. Dus nee, in oktober hadden we ook niet in lockdown gehoeven.![]()
Oh ik dacht altijd dat jij een vrouw was 😅quote:Op maandag 17 januari 2022 19:37 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Kan zijn dat anderen ze te optimistisch vonden. Je kan een hoop van me zeggen, maar ik heb altijd volgehouden dat ze te pessimistisch waren. Ik ben eigenlijk altijd anti lockdown/maatregelen geweest.
[..]
Het werd een beetje saai en vervelend om de vrouwen wc te gebruiken om vervolgens weg gejaagd te worden. Ze riepen dat ik er niet thuis hoordenou, dan maar de mannen wc hoor.
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
quote:Op maandag 17 januari 2022 19:30 schreef Scrummie het volgende:
Voorspelling: in periode eind januari > eind februari gaat er een nieuwe variant opduiken, weer net wat besmettelijker en ook weer wat minder ziekmakend.Put these foolish ambitions to rest.![]()
‘De korte klap’.quote:Op maandag 17 januari 2022 19:40 schreef Flurona het volgende:
[..]
ah, de korte strenge lockdown, daar issie weer
En
‘Nog even volhouden’
En
‘Over 2 weken zal je het zien’.
Genoeg domme mensen die hierin trappen. Zelfs met een plethora van bewijzen uit het buitenland hoe anders de situatie nu is (effectief geen pandemie meer)![]()
En als 99% van de bevolking het niet begrijpt, geeft zo'n maandag een prima moment om te doen alsof alles nog best onzeker is. Juist iemand als Kuipers/Hugo/Rutte kunnrn daarop inspelen.quote:Op maandag 17 januari 2022 19:35 schreef DonDruiper het volgende:
Ik geloof nooit dat Kuipers dit zo gezegd heeft. Als er iemand weet hoe het werkt met de cijfers op een maandag is hij het wel.![]()
we hadden inderdaad scenario België moeten doen, dwz op tijd boosteren. Deze lockdown was nodig omdat we niet op tijd waren begonnen met Boosten.quote:Op maandag 17 januari 2022 19:42 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Nee, ik ben niet tegen elke lockdown. De eerste 2 waren prima, al was de avondklok belachelijk.
Maar ik denk nog steeds dat we de hele winter gewoon scenario België hadden kunnen varen. Heb nog geen enkel goed tegenargument daartegen gehoord. Dus nee, in oktober hadden we ook niet in lockdown gehoeven.![]()
Nou nee, want als je glasharde bewijzen bewust negeert en je blijft vasthouden aan je eigen verkeerde en verouderde modellen, ben je gewoon bewust nalatig bezig. En dat is strafbaar, want de schade is enorm.quote:Op maandag 17 januari 2022 19:42 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Nee lieverd, die is geen kwaadaardig vooropgezet plan
Gewoon de gebruikelijke menselijke/oudhollandsche klunzigheid.![]()
Idd. En als komende dagen alles daalt hoor je Ernst Kuipers opeens niet meer.quote:Op maandag 17 januari 2022 19:43 schreef Anton91 het volgende:
[..]
En als 99% van de bevolking het niet begrijpt, geeft zo'n maandag een prima moment om te doen alsof alles nog best onzeker is. Juist iemand als Kuipers/Hugo/Rutte kunnrn daarop inspelen.![]()
Deze lockdown is en was helemaal niet nodigquote:Op maandag 17 januari 2022 19:44 schreef koemleit het volgende:
[..]
we hadden inderdaad scenario België moeten doen, dwz op tijd boosteren. Deze lockdown was nodig omdat we niet op tijd waren begonnen met Boosten.![]()
dit hebben we nooit gedaan he, korte strenge lockdown bij het begin van een stijging.quote:Op maandag 17 januari 2022 19:40 schreef Flurona het volgende:
[..]
ah, de korte strenge lockdown, daar issie weer
We hebben altijd gewacht tot de patiënten tegen de plinten van het ziekenhuis klotste.
(let wel! nu met omictron en boosters is de situatie heeeeeeel anders he, de lockdown nu vind ik ook te draconisch)![]()
Nee,omdat er niet zoiets bestaat als een korte strenge lockdownquote:Op maandag 17 januari 2022 19:46 schreef koemleit het volgende:
[..]
dit hebben we nooit gedaan he, korte strenge lockdown bij het begin van een stijging.
We hebben altijd gewacht tot de patiënten tegen de plinten van het ziekenhuis klotste.
(let wel! nu met omictron en boosters is de situatie heeeeeeel anders he, de lockdown nu vind ik ook te draconisch)![]()
Ik denk dat het sowieso niet nodig was geweest. Ook al waren we rijkelijk laat met boosteren.quote:Op maandag 17 januari 2022 19:44 schreef koemleit het volgende:
[..]
we hadden inderdaad scenario België moeten doen, dwz op tijd boosteren. Deze lockdown was nodig omdat we niet op tijd waren begonnen met Boosten.
Hoe we van 'we maken ons nog niet echt zorgen' eind oktober gingen naar 5 persco's tussen begin november en half december was ook bizar.![]()
dat zeg ik toch? We hadden op tijd moeten beginnen met boosteren. En met "deze lockdown" bedoel ik eigenlijk de "avondlockdown" niet de algehele van de afgelopen 4 weken, die was helemaal niet nodig.quote:Op maandag 17 januari 2022 19:46 schreef Flurona het volgende:
[..]
Deze lockdown is en was helemaal niet nodig![]()
Eerder ingrijpen was wel beter geweest ja, maar dan niet met een lockdown.quote:Op maandag 17 januari 2022 19:42 schreef koemleit het volgende:
[..]
vroeg ingrijpen haalt later een piek eruit bij exponentiële groei.
Hoe eerder je ingrijpt hoe korter de maatregelen.
Maar hier laten we het steeds oplopen tot het echt neit anders kan en daarna moeten we lang in lockdown om het enigszinds goed te krijgen.
(boosters en omicron hebben dit helemaal veranderd trouwens, op dit moment moet er mijns inziens veel meer kunnen)
Kijk wat de leeftijden zijn van de mensen in het ziekenhuis en de vaccinatiestatus.
Maar goed, dat is voor nu ook totaal niet meer van belang, met dank aan Omikron 👍😁
Iedereen gaat voor de bijl de komende 10 weken 👍![]()
quote:Op maandag 17 januari 2022 19:43 schreef popje het volgende:
[..]
Oh ik dacht altijd dat jij een vrouw was 😅
Je bent de eerste niet en je zal de laatste ook niet zijn![]()
![]()
Het was sowieso niet nodig geweest. Die 15 procent boosters die we achterliepen hadden echt niet het verschil gemaakt.quote:Op maandag 17 januari 2022 19:44 schreef koemleit het volgende:
[..]
we hadden inderdaad scenario België moeten doen, dwz op tijd boosteren. Deze lockdown was nodig omdat we niet op tijd waren begonnen met Boosten.![]()
Het model van OMT volledig gefileerd:
https://mobile.twitter.co(...)/1482720610677673985
Of je nu gelooft in te kwader trouw of incompetentie: het OMT moet opstappen.![]()
we stonden op nul zowat, de belgen hadden de kwetsbare al geboost (de enige relevante groep).quote:Op maandag 17 januari 2022 19:52 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Het was sowieso niet nodig geweest. Die 15 procent boosters die we achterliepen hadden echt niet het verschil gemaakt.![]()
Ah dan begint het erop te lijken.quote:Op maandag 17 januari 2022 19:48 schreef koemleit het volgende:
[..]
dat zeg ik toch? We hadden op tijd moeten beginnen met boosteren. En met "deze lockdown" bedoel ik eigenlijk de "avondlockdown" niet de algehele van de afgelopen 4 weken, die was helemaal niet nodig.![]()
Stond tegenover dat Nederland (in tegenstelling tot bijv. UK) een beter vaccin had dan UK, waar veel mensen een Janssen-prik of Astra Zeneca hadden gehad.quote:Op maandag 17 januari 2022 19:53 schreef koemleit het volgende:
[..]
we stonden op nul zowat, de belgen hadden de kwetsbare al geboost (de enige relevante groep).
En ook nog eens een stuk later alle tweede prikken erin had waardoor de bescherming nog een stuk beter werkte.![]()
Thuis is het vanavond ook feest, mevr. zalkc heeft een positieve zelftest, geen klachten.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Ik geloof niet per se in kwader trouw, maar dat het OMT in de huidige vorm z'n tijd wel gehad heeft gelet op de fase waarin we nu zitten, eens.quote:Op maandag 17 januari 2022 19:52 schreef Homey het volgende:
Of je nu gelooft in te kwader trouw of incompetentie: het OMT moet opstappen.![]()
Ik kijk naar de uitzending van WNL op zondag met Marcel Levi en Yuri van de balie over het vervangen van het OMT en tunnelvisie, wat zeggen die gasten rake dingen!
Het blijft een cirkeltje als wordt gezegd 'er hoeven geen andere mensen in het OMT, we vragen hen om advies', maar uiteindelijk schuift de politiek het af op het OMT en iedereen zegt, ja maar het OMT zegt alleen iets over virus, want dat is hun werk, en de politiek zegt, het OMT zegt het en die zijn de experts...Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Waarom worden de pijlen op het OMT gericht? Het RIVM maakt die modellen onder leiding van Jacco Wallinga, niet het OMT. Het OMT krijgt ze gewoon aangeleverd, alsmede andere data, op basis waarvan ze een advies moeten uitbrengen.quote:Op maandag 17 januari 2022 19:52 schreef Homey het volgende:
De modellen waarop de lockdown van 19 december is gebaseerd spannen wel de kroon qua er naast zitten...quote:Op maandag 17 januari 2022 19:58 schreef Tijn het volgende:
[..]
Waarom worden de pijlen op het OMT gericht? Het RIVM maakt die modellen onder leiding van Jacco Wallinga, niet het OMT. Het OMT krijgt ze gewoon aangeleverd, alsmede andere data, op basis waarvan ze een advies moeten uitbrengen.
Broddelwerk van de bovenste plank.![]()
Ja zo wijzen ze naar elkaar. Niemand is zogenaamd verantwoordelijk. En niemand stapt op.quote:Op maandag 17 januari 2022 19:58 schreef Tijn het volgende:
[..]
Waarom worden de pijlen op het OMT gericht? Het RIVM maakt die modellen onder leiding van Jacco Wallinga, niet het OMT. Het OMT krijgt ze gewoon aangeleverd, alsmede andere data, op basis waarvan ze een advies moeten uitbrengen.
Gevolg: wij zijn het lachertje van Europa met onze lockdown.![]()
En de discussie; waarom mogen mensen op de Veluwe wel bijeenkomen om een boek van 2000 jaar geleden te bespreken en mensen in Amsterdam niet om een debat of bespreking van een boek van vorige maand?
Oftewel Waarom blijft religie een uitzonderingsstatus hebben?
En waarom leven we van persconferentie naar persconferentie?Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Ook het OMT kan natuurlijk naar het buitenland kijken en een beetje normaal nadenken. Veel OMT-leden (zeker een Bonten en Dissel) geven nogal blijk van tunnelvisie.quote:Op maandag 17 januari 2022 19:58 schreef Tijn het volgende:
[..]
Waarom worden de pijlen op het OMT gericht? Het RIVM maakt die modellen onder leiding van Jacco Wallinga, niet het OMT. Het OMT krijgt ze gewoon aangeleverd, alsmede andere data, op basis waarvan ze een advies moeten uitbrengen.![]()
Uitzondering voor religie is ook kletskoek. Maar ja... CU en CDA...quote:Op maandag 17 januari 2022 20:03 schreef popje het volgende:
En de discussie; waarom mogen mensen op de Veluwe wel bijeenkomen om een boek van 2000 jaar geleden te bespreken en mensen in Amsterdam niet om een debat of bespreking van een boek van vorige maand?
En waarom leven we van persconferentie naar persconferentie?
En last but not least... Moslims en discriminatie, daar gaat geen politicus zich aan branden.![]()
Natuurlijk zijn er wel verantwoordelijken. Uiteindelijk zijn de ministers dat, met name Rutte en Kuipers. Maar wees dan boos op hen. Of wees boos op Jaap van Dissel en Jacco Wallinga, die verantwoordelijk zijn voor de modellen zelf. Maar het OMT is imho de minst logische partij om naar te wijzen in dezen.quote:Op maandag 17 januari 2022 20:03 schreef Homey het volgende:
[..]
Ja zo wijzen ze naar elkaar. Niemand is zogenaamd verantwoordelijk. En niemand stapt op.
Gevolg: wij zijn het lachertje van Europa met onze lockdown.![]()
En...quote:Op maandag 17 januari 2022 20:03 schreef popje het volgende:
En waarom leven we van persconferentie naar persconferentie?
We varen in dichte mist op een onstuimige zee... We kunnen niet beter dan leven van persconferentie naar persconferentie... Meer is niet mogelijk.![]()
Kerken kun je wel dicht gooien, moskeeën is een ander verhaalquote:Op maandag 17 januari 2022 20:03 schreef popje het volgende:
En waarom leven we van persconferentie naar persconferentie?![]()
Jazeker wel. Het zijn toch OMT leden die met een veel te depressief advies komen. En angst zaaien in de media. Waarom zijn ze zo mediageil? Waarom stappen ze niet op? In Denemarken heb je roulatie van OMT leden. Af en toe een nieuw gezicht met een andere visie…het kan verfrissend werken. Verder zijn van Bonten en van Dissel bijzonder koppige mensen, zij moeten als eerste weg.quote:Op maandag 17 januari 2022 20:07 schreef Tijn het volgende:
[..]
Natuurlijk zijn er wel verantwoordelijken. Uiteindelijk zijn de ministers dat, met name Rutte en Kuipers. Maar wees dan boos op hen. Of wees boos op Jaap van Dissel en Jacco Wallinga, die verantwoordelijk zijn voor de modellen zelf. Maar het OMT is imho de minst logische partij om naar te wijzen in dezen.![]()
Ok, dus het gaat helemaal niet om die modellen, je bent gewoon boos op het OMT.quote:Op maandag 17 januari 2022 20:13 schreef Homey het volgende:
[..]
Jazeker wel. Het zijn toch OMT leden die met een veel te depressief advies komen. En angst zaaien in de media. Waarom zijn ze zo mediageil? Waarom stappen ze niet op? In Denemarken heb je roulatie van OMT leden. Af en toe een nieuw gezicht met een andere visie…het kan verfrissend werken. Verder zijn van Bonten en van Dissel bijzonder koppige mensen, zij moeten als eerste weg.![]()
Ik vond deze wel een mooi inzicht geven in de adviesstructuur rondom het kabinet:And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
![]()
Ik dacht dat we inmiddels wel wisten hier dat dat niets met de kleur van politieke partijen te maken had maar alles met de vrijheid van Godsdienst.quote:Op maandag 17 januari 2022 20:06 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Uitzondering voor religie is ook kletskoek. Maar ja... CU en CDA...
En last but not least... Moslims en discriminatie, daar gaat geen politicus zich aan branden.Where law ends, tyrrany begins.![]()
Tuurlijk 👍quote:Op maandag 17 januari 2022 20:26 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ik dacht dat we inmiddels wel wisten hier dat dat niets met de kleur van politieke partijen te maken had maar alles met de vrijheid van Godsdienst.![]()
Ja want die gasten gebruiken die modellen en zijn verantwoordelijk voor. Wat snap jij daar niet aan?quote:Op maandag 17 januari 2022 20:17 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ok, dus het gaat helemaal niet om die modellen, je bent gewoon boos op het OMT.![]()
Wat is er eigenlijk aan de hand in Frankrijk, daar rijzen de ziekenhuisopnames de pan uit? Tenminste zo lijkt het?![]()
Het blijft krankzinnig dat je als jong gezond iemand, die amper gezondheidsrisico's loopt bij een eventuele besmetting, wordt gedwongen om zo'n vaccin te nemen om nog een beetje normaal mee te kunnen doen in de maatschappij. Weerzinwekkend gewoon.
Pak dan tenminste eerst rokers en dikkertjes aan ofzo die een veel groter gevaar vormen voor zichzelf.Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek![]()
300k+ besmettingen per dag toch?quote:Op maandag 17 januari 2022 20:32 schreef mir1986 het volgende:
Wat is er eigenlijk aan de hand in Frankrijk, daar rijzen de ziekenhuisopnames de pan uit? Tenminste zo lijkt het?Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Vrijheid van godsdienst betekent niet per definitie dat gebedshuizen maar ten allen tijde open moeten blijven tijdens een gezondheidscrisis.quote:Op maandag 17 januari 2022 20:32 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ik proef enig sarcasme. Is het niet zo dan?
Overigens vind ik dat er momenteel veel meer open zou moeten kunnen dan er open is.![]()
Waar kijken we precies naar?quote:Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Precies, voor zichzelf. Net even anders dan besmettelijk en mogelijk een gevaar voor anderen.quote:Op maandag 17 januari 2022 20:36 schreef PzKpfw het volgende:
Het blijft krankzinnig dat je als jong gezond iemand, die amper gezondheidsrisico's loopt bij een eventuele besmetting, wordt gedwongen om zo'n vaccin te nemen om nog een beetje normaal mee te kunnen doen in de maatschappij. Weerzinwekkend gewoon.
Pak dan tenminste eerst rokers en dikkertjes aan ofzo die een veel groter gevaar vormen voor zichzelf.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
![]()
![]()
En dit vind ik ook wel bizar, kunnen de cijfers weer torenhoog worden, ondanks dat ze niet door corona worden opgenomen maar met. Zo kan je de crisis eindeloos verlengen.![]()
Anderen die door hun vaccinatie beschermd zouden moeten zijn... Nou dat zien wequote:Op maandag 17 januari 2022 20:39 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Precies, voor zichzelf. Net even anders dan besmettelijk en mogelijk een gevaar voor anderen.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Er schijnt een virus massaal rond te waren die helaas toch net wat minder onschuldig is dan we zouden willenquote:Op maandag 17 januari 2022 20:32 schreef mir1986 het volgende:
Wat is er eigenlijk aan de hand in Frankrijk, daar rijzen de ziekenhuisopnames de pan uit? Tenminste zo lijkt het?Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.![]()
Natuurlijk niet, als ze hadden gewild had dat gewoon gelijkgetrokken kunnen worden aan andere bijeenkomsten, de wil of durf was er niet.quote:Op maandag 17 januari 2022 20:32 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ik proef enig sarcasme. Is het niet zo dan?
Bijvoorbeeld:
https://www.volkskrant.nl(...)an-geloven~b715ca88/![]()
Mensen, jullie kunnen stoppen met ongerust zijn, ik heb de eerste sportles na de lockdown overleef, nét aan, dat wel.![]()
Wat was dat weer lekkerblij mee
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Tja zelfs virologen die aan de voorzichtige kant zijn kotsen hem uit.quote:Op maandag 17 januari 2022 19:32 schreef nostra het volgende:
Maar long-covid! HIV-like! Wa'n vent.
[ twitter ]![]()
Ik vond de grondwet uitleg altijd wel plausibel. Dat gezegd hebbende heb ik me ook altijd negatief uitgelaten over die grote bijeenkomsten in de biblebelt. Het gros heeft de bijeenkomsten prima beperkt en is online gegaan. Nog steeds.quote:Op maandag 17 januari 2022 20:40 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Natuurlijk niet, als ze hadden gewild had dat gewoon gelijkgetrokken kunnen worden aan andere bijeenkomsten, de wil of durf was er niet.
Bijvoorbeeld:
https://www.volkskrant.nl(...)an-geloven~b715ca88/Where law ends, tyrrany begins.![]()
Ik woon tussen de biblebelt in, en we hebben hier wat zwarte kousen kerken, ondanks de een bord in de tuin hadden staan met de url van de kerk, liepen er altijd zeker rijen vol die kerken in, elke zondag weer.quote:Op maandag 17 januari 2022 20:48 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ik vond de grondwet uitleg altijd wel plausibel. Dat gezegd hebbende heb ik me ook altijd negatief uitgelaten over die grote bijeenkomsten in de biblebelt. Het gros heeft de bijeenkomsten prima beperkt en is online gegaan. Nog steeds.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ja de biblebelt is vrij ouderwets en tegendraads. Maar dat is geen graadmeter voor de rest van kerkelijk Nederland. Dat heb ik inmiddels al een aantal keer hier betoogdquote:Op maandag 17 januari 2022 20:51 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik woon tussen de biblebelt in, en we hebben hier wat zwarte kousen kerken, ondanks de een bord in de tuin hadden staan met de url van de kerk, liepen er altijd zeker rijen vol die kerken in, elke zondag weer.
Where law ends, tyrrany begins.![]()
Sinds Omikron en de hoge vaccinatiegraad (ben zelf geboosterd overigens) is het voor mij evident dat ze nu kunstmatig het land in een crisissituatie houden. Met andere woorden, het virus zelf legt niet het land lam, maar het beleid. Feitelijk zitten we nu in een bestuurscrisis, waarin inepte mensen dramatische beslissingen nemen. FvD geeft daar een eigen spin aan, anderen wijten het aan groteske incompetentie. Of te lafhartig om eigen fouten toe te geven.quote:Op maandag 17 januari 2022 20:39 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]
En dit vind ik ook wel bizar, kunnen de cijfers weer torenhoog worden, ondanks dat ze niet door corona worden opgenomen maar met. Zo kan je de crisis eindeloos verlengen.
Hoe dan ook, vraag rijst hoe we uit die gijzeling RIVM-OMT-Rutte komen. Ik hoop dat de media een keer gaat kantelen. Nu zijn ze teveel een facilitator en een doorgeefluik van de angstbeelden uit Den Haag. Als ze dat een keer remmen, daalt het angstniveau in de samenleving. Nodig een keer niet een OMT lid uit, maar iemand die dat goed weerlegt (zie mijn vorige twitter draad). Als minder mensen meedoen aan die testwaanzin, heb je ook geen hoge cijfers meer. En dus geen ammunitie meer voor Den Haag om die lockdown steeds te verlengen.![]()
En het gaat dan ook niet alleen om kerkelijk Nederland, maar al die gebedshuizen in Nederland. Om de een of andere reden was de focus alleen op de biblebelt en niet op andere gebedshuizen. Maar dan begeef je je op glad ijs...quote:Op maandag 17 januari 2022 20:53 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ja de biblebelt is vrij ouderwets en tegendraads. Maar dat is geen graadmeter voor de rest van kerkelijk Nederland. Dat heb ik inmiddels al een aantal keer hier betoogd
Maar goed, nu met Omikron zou ik zeggen, laat ze ze lekker volproppen, hoe meer besmettingen hoe beter 👍![]()
Hier wordt het al een tijdje voorspelt hoe het scenario loopt, het is allemaal een beetje voorspelbaar geworden.quote:Op maandag 17 januari 2022 20:56 schreef Homey het volgende:
[..]
Sinds Omikron en de hoge vaccinatiegraad (ben zelf geboosterd overigens) is het voor mij evident dat ze nu kunstmatig het land in een crisissituatie houden. Met andere woorden, het virus zelf legt niet het land lam, maar het beleid. Feitelijk zitten we nu in een bestuurscrisis, waarin inepte mensen dramatische beslissingen nemen. FvD geeft daar een eigen spin aan, anderen wijten het aan groteske incompetentie. Of te lafhartig om eigen fouten toe te geven.
Hoe dan ook, vraag rijst hoe we uit die gijzeling RIVM-OMT-Rutte komen. Ik hoop dat de media een keer gaat kantelen. Nu zijn ze teveel een facilitator en een doorgeefluik van de angstbeelden uit Den Haag. Als ze dat een keer remmen, daalt het angstniveau in de samenleving. Nodig een keer niet een OMT lid uit, maar iemand die dat goed weerlegt (zie mijn vorige twitter draad). Als minder mensen meedoen aan die testwaanzin, heb je ook geen hoge cijfers meer. En dus geen ammunitie meer voor Den Haag om die lockdown steeds te verlengen.
Zoal @AlwaysHappy wel eens aanstipt, net te laat ingrijpen (als de cijfers al dalen) en niet niet hard genoeg, dan vervolgens een gigantische overreactie, gevolgd door een tergend trage versoepeling.
Dat ga je nu weer krijgen, de modellen zijn aangepast, gevolgd door 100.000 besmettingen die verwacht worden, met de aantekening "pessimistisch", onzekerheidmarges, waarvan als ik die op mijn werk zou gebruiken, ik terug naar de tekentafel moet.
Als we over een week nog steeds vergelijkbare cijfers hebben, met vergelijkbare ziekenhuisopnames moet het wel beetje klaar zijn met maatregelen vind ik.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Nou, waag eens een gok. Op welke datum is de horeca weer zonder beperkingen open (beperkingen in openingstijden en bezetting bedoel ik dan. QR-codes zullen nog wel een tijdje blijven, en ook al is dat ook een beperking, die negeren we dan maar even).quote:Op maandag 17 januari 2022 21:01 schreef _serial_ het volgende:
Als we over een week nog steeds vergelijkbare cijfers hebben, met vergelijkbare ziekenhuisopnames moet het wel beetje klaar zijn met maatregelen vind ik.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Mijn glazen bol zegt mid/eind feb en anders na carnaval.quote:Op maandag 17 januari 2022 21:04 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nou, waag eens een gok. Op welke datum is de horeca weer zonder beperkingen open (beperkingen in openingstijden en bezetting bedoel ik dan. QR-codes zullen nog wel een tijdje blijven, en ook al is dat ook een beperking, die negeren we dan maar even).
Eerst nog een beetje rekken omdat de onzekerheid te groot is.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ja maar 60+ is nog niet bereikt met de besmettingen, nog even 3 weken aankijken.quote:Op maandag 17 januari 2022 21:01 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Hier wordt het al een tijdje voorspelt hoe het scenario loopt, het is allemaal een beetje voorspelbaar geworden.
Zoal @:AlwaysHappy wel eens aanstipt, net te laat ingrijpen (als de cijfers al dalen) en niet niet hard genoeg, dan vervolgens een gigantische overreactie, gevolgd door een tergend trage versoepeling.
Dat ga je nu weer krijgen, de modellen zijn aangepast, gevolgd door 100.000 besmettingen die verwacht worden, met de aantekening "pessimistisch", onzekerheidmarges, waarvan als ik die op mijn werk zou gebruiken, ik terug naar de tekentafel moet.
Als we over een week nog steeds vergelijkbare cijfers hebben, met vergelijkbare ziekenhuisopnames moet het wel beetje klaar zijn met maatregelen vind ik.
Oftewel, onder de 60 heeft weinig tot geen last van een besmetting. Mocht met het bereiken van 60+ door besmettingen er toch weer ellende in de ziekenhuizen ontstaan weet je waar de winst te behalen valt.
Maar met die kennis doen we... Niks.![]()
Dat vinden heel veel mensen. Wellicht de meerderheid. Maar vergis je niet. Ik lees veel fora en comments bij nu.nl en zo en bemerk zo opvallend veel reacties van mensen die nog aardig begripvol jegens de lockdown staan. Sommige willen die doodleuk verlengen want 'je weet maar nooit'. Of 'ik heb er geen last van'. Anderen zijn aanhangers van Rutte en van Dissel en vinden het wel prima wat die doen, die mensen 'hebben het beste met ons voor'. Ernst Kuipers komt op veel mensen intelligent over, ook al wat die zei tijdens die persconferentie behoorlijk misleidend was.quote:Op maandag 17 januari 2022 21:01 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Hier wordt het al een tijdje voorspelt hoe het scenario loopt, het is allemaal een beetje voorspelbaar geworden.
Zoal @:AlwaysHappy wel eens aanstipt, net te laat ingrijpen (als de cijfers al dalen) en niet niet hard genoeg, dan vervolgens een gigantische overreactie, gevolgd door een tergend trage versoepeling.
Als we over een week nog steeds vergelijkbare cijfers hebben, met vergelijkbare ziekenhuisopnames moet het wel beetje klaar zijn met maatregelen vind ik.![]()
16 junoquote:Op maandag 17 januari 2022 21:04 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nou, waag eens een gok. Op welke datum is de horeca weer zonder beperkingen open (beperkingen in openingstijden en bezetting bedoel ik dan. QR-codes zullen nog wel een tijdje blijven, en ook al is dat ook een beperking, die negeren we dan maar even).Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
En mensen zonder QR-code mogen straks een jaar niet sporten? Fijn hoor!quote:Op maandag 17 januari 2022 21:01 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Als we over een week nog steeds vergelijkbare cijfers hebben, met vergelijkbare ziekenhuisopnames moet het wel beetje klaar zijn met maatregelen vind ik.![]()
Dan ben je optimistischer dan ik.quote:Op maandag 17 januari 2022 21:05 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Mijn glazen bol zegt mid/eind feb en anders na carnaval.
Eerst nog een beetje rekken omdat de onzekerheid te groot is.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Ik durf dat niet. Het kan zo nog een dikke maand duren. Horeca en cultuur vond ik behoorlijk tam. Ze zitten ook behoorlijk in de tang met die subsidies en NOW regeling, wat hen hindert om echt de barricades op te gaan. Rutte hoeft met met zijn vingers te knippen en het is voorbij met de subsidies. Dat betekent echt failliesement voor heel veel partijen. Dan maar eieren voor je geld kiezen, wat mopperen en verder afwachten.quote:Op maandag 17 januari 2022 21:04 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nou, waag eens een gok. Op welke datum is de horeca weer zonder beperkingen open (beperkingen in openingstijden en bezetting bedoel ik dan. QR-codes zullen nog wel een tijdje blijven, en ook al is dat ook een beperking, die negeren we dan maar even).![]()
Maatwerk is maar lastig en ingewikkeld. Beter one-size-fits-all maatregelen aanhouden waar 99 procent van het volk meer last van heeft dan van corona zelf.quote:Op maandag 17 januari 2022 21:05 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ja maar 60+ is nog niet bereikt met de besmettingen, nog even 3 weken aankijken.
Oftewel, onder de 60 heeft weinig tot geen last van een besmetting. Mocht met het bereiken van 60+ door besmettingen er toch weer ellende in de ziekenhuizen ontstaan weet je waar de winst te behalen valt.
Maar met die kennis doen we... Niks.
Beste voorbeeld dat dit beleid niet meer werkt is dat we een week na de schoolopening alweer halve en hele klassen naar huis sturen op basis van wat snotneuzen en jankende leraren die zelfs met 3 vaccinaties nog beweren dat ze in de reactor van Tsjernobyl les moeten geven als ze voor de klas staan.![]()
Heb je dat eeuwige 'nog even aankijken'.quote:Op maandag 17 januari 2022 21:05 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ja maar 60+ is nog niet bereikt met de besmettingen, nog even 3 weken aankijken.
Maar met die kennis doen we... Niks.
Dat zal wel, maar wel zonder lockdown aub.![]()
Denk op zich dat dit afhankelijk is van wanneer we voor het eerst gaan versoepelen, maar ergens rond begin maart zou mogelijk moeten zijn. Het is te hopen dat er niet veel mensen ontkomen aan een corona besmetting de komende tijd, want des te meer kans krijgt het virus om te blijven circuleren.quote:Op maandag 17 januari 2022 21:04 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nou, waag eens een gok. Op welke datum is de horeca weer zonder beperkingen open (beperkingen in openingstijden en bezetting bedoel ik dan. QR-codes zullen nog wel een tijdje blijven, en ook al is dat ook een beperking, die negeren we dan maar even).![]()
Maart is eigenlijk veel te voorzichtig. Maar dat zal het wel worden.quote:Op maandag 17 januari 2022 21:37 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Denk op zich dat dit afhankelijk is van wanneer we voor het eerst gaan versoepelen, maar ergens rond begin maart zou mogelijk moeten zijn. Het is te hopen dat er niet veel mensen ontkomen aan een corona besmetting de komende tijd, want des te meer kans krijgt het virus om te blijven circuleren.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Zoek je toch een plek op waar ze niet controleren of omzeil je het op je andere creatieve manier.quote:Op maandag 17 januari 2022 21:06 schreef mir1986 het volgende:
[..]
En mensen zonder QR-code mogen straks een jaar niet sporten? Fijn hoor!![]()
Dan hebben we 3 maanden verknald aan (o.a.) horeca-inkomsten.quote:Op maandag 17 januari 2022 21:38 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Maart is eigenlijk veel te voorzichtig. Maar dat zal het wel worden.
Heeft deze lockdown los van het mentale gedeelte niet ook enorme financiële consequenties? Kan dat slecht inschatten.![]()
Ja, veel te voorzichting inderdaad en nachtclubs + evenementen zullen nog wel wat langer gesloten zijn. Walgelijk zeer jammer.quote:Op maandag 17 januari 2022 21:38 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Maart is eigenlijk veel te voorzichtig. Maar dat zal het wel worden.![]()
Ik vind jullie allemaal vrij optimistisch in jullie antwoorden op de vraag van Janneke. Ik hoop dat jullie gelijk hebben hoor, daar niet van, maar horeca zonder beperkingen? Ik ga uit van, als het meezit 1 juni, maar het zou me niets verbazen als er het hele jaar nog wel een vorm van beperking is, en dan denk ik vooral in de richting van sluitingstijden.quote:Op maandag 17 januari 2022 21:38 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Maart is eigenlijk veel te voorzichtig. Maar dat zal het wel worden.![]()
Die zijn in andere landen maaaaanden langer doorgegaan, en in veel landen (in de EU) gaan ze nog steeds door.quote:Op maandag 17 januari 2022 21:44 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ja, veel te voorzichting inderdaad en nachtclubs + evenementen zullen nog wel wat langer gesloten zijn. Walgelijk zeer jammer.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
De druk vanuit het betaald voetbal schijnt nu wel vrij groot te worden intussen. Ben benieuwd of men daar de poot een keer stijf gaat houden of dat het weer bij schreeuwen blijft.quote:Op maandag 17 januari 2022 21:44 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ja, veel te voorzichting inderdaad en nachtclubs + evenementen zullen nog wel wat langer gesloten zijn. Walgelijk zeer jammer.![]()
Ik denk niet dat de maatschappij, en de branches die nu nog dicht zijn zo lang kunnen en willen wachten.quote:Op maandag 17 januari 2022 21:45 schreef SilverEyes het volgende:
[..]
Ik vind jullie allemaal vrij optimistisch in jullie antwoorden op de vraag van Janneke. Ik hoop dat jullie gelijk hebben hoor, daar niet van, maar horeca zonder beperkingen? Ik ga vanuit, als het meezit per 1 juni, maar het zou me niets verbazen als er het hele jaar nog wel een vorm van beperking is, en dan denk ik vooral in de richting van sluitingstijden.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Of verplicht aan een tafeltje zitten. Met maximaal x personen.quote:Op maandag 17 januari 2022 21:45 schreef SilverEyes het volgende:
[..]
Ik vind jullie allemaal vrij optimistisch in jullie antwoorden op de vraag van Janneke. Ik hoop dat jullie gelijk hebben hoor, daar niet van, maar horeca zonder beperkingen? Ik ga uit van, als het meezit 1 juni, maar het zou me niets verbazen als er het hele jaar nog wel een vorm van beperking is, en dan denk ik vooral in de richting van sluitingstijden.Ik wist niet dat ze keus hadden.quote:Op maandag 17 januari 2022 21:45 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik denk niet dat de maatschappij, en de branches die nu nog dicht zijn zo lang kunnen en willen wachten.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Nouja dat is het een beetje ja. Ik deel alleen niet helemaal jouw angstvisie dat ze het slechtste met ons voor hebben maar zou zeker wat betreft Rutte en Van Dissel wel durven te stellen dat ze niet bepaald sterk in het helikopterperspectief en snel schakelen zijn.quote:Op maandag 17 januari 2022 21:05 schreef Homey het volgende:
[..]
Dat vinden heel veel mensen. Wellicht de meerderheid. Maar vergis je niet. Ik lees veel fora en comments bij nu.nl en zo en bemerk zo opvallend veel reacties van mensen die nog aardig begripvol jegens de lockdown staan. Sommige willen die doodleuk verlengen want 'je weet maar nooit'. Of 'ik heb er geen last van'. Anderen zijn aanhangers van Rutte en van Dissel en vinden het wel prima wat die doen, die mensen 'hebben het beste met ons voor'. Ernst Kuipers komt op veel mensen intelligent over, ook al wat die zei tijdens die persconferentie behoorlijk misleidend was.![]()
Hebben ze ook niet, maar je ziet overal de druk toenemen, op een gegeven moment barst de bom gewoon.quote:Op maandag 17 januari 2022 21:46 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
[..]
Ik wist niet dat ze keus hadden.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Eens. Maar toch had ik dit weekend al een wat spectaculairder protest verwacht. Omdat het toch elke keer weer vrij braaf blijft weet ik het nog niet zo.quote:Op maandag 17 januari 2022 21:45 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik denk niet dat de maatschappij, en de branches die nu nog dicht zijn zo lang kunnen en willen wachten.![]()
Tja. Wanneer barst de bom volgens jou? Als 50 procent van de ondernemers de tent opent? Blijft toch wel vaak bij grote woorden zonder actie.quote:Op maandag 17 januari 2022 21:48 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Hebben ze ook niet, maar je ziet overal de druk toenemen, op een gegeven moment barst de bom gewoon.
[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 17-01-2022 21:50:28 ]![]()
quote:Op maandag 17 januari 2022 21:07 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dan ben je optimistischer dan ik.Wat een getallen zeg, dat had ik niet eens zo beseft.quote:ING vond de omzetvorming over heel 2021 bij Sligro nog niet zo slecht, gezien de sluiting van de horeca vorig jaar voor een duur van 32 weken tegen 24 weken in 2020. De bank maakt zich wel zorgen over de ontwikkelingen in het eerste kwartaal van het nieuwe jaar waarin Sligro andermaal kampt met een gesloten Nederlandse horeca als gevolg van de coronamaatregelen.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Omicron staat op nummer 2 met meest besmettelijke ziektes (mazelen staat op nummer 1). Persoonlijk denk ik echt dat dat het beste nieuws van de hele pandemie. Het is voor beleidsmakers daardoor onmogelijk geworden om de besmettingen uit te smeren en in Zuid Afrika zag je ook dat het na ongeveer een maand begon te dalen. Die expotentiele groei blijft niet doorgaan en een hele hoop zullen vanwege vaccinaties helemaal niet doorhebben dat ze besmet raken met omicron.quote:Op maandag 17 januari 2022 21:45 schreef SilverEyes het volgende:
[..]
Ik vind jullie allemaal vrij optimistisch in jullie antwoorden op de vraag van Janneke. Ik hoop dat jullie gelijk hebben hoor, daar niet van, maar horeca zonder beperkingen? Ik ga uit van, als het meezit 1 juni, maar het zou me niets verbazen als er het hele jaar nog wel een vorm van beperking is, en dan denk ik vooral in de richting van sluitingstijden.![]()
De faillissementsbom?quote:Op maandag 17 januari 2022 21:48 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Hebben ze ook niet, maar je ziet overal de druk toenemen, op een gegeven moment barst de bom gewoon.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Je hoeft mij niet te overtuigen van de relatieve mildheid van Omikron, wat mij betreft gooien ze nu per direct alle toko's open.quote:Op maandag 17 januari 2022 21:51 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Omicron staat op nummer 2 met meest besmettelijke ziektes (mazelen staat op nummer 1). Persoonlijk denk ik echt dat dat het beste nieuws van de hele pandemie. Het is voor beleidsmakers daardoor onmogelijk geworden om de besmettingen uit te smeren en in Zuid Afrika zag je ook dat het na ongeveer een maand begon te dalen. Die expotentiele groei blijft niet doorgaan en een hele hoop zullen vanwege vaccinaties helemaal niet doorhebben dat ze besmet raken met omicron.
Maar als ik nu de traagheid zie waarmee versoepeld wordt, dan zou het mij erg verbazen als het in februari/maart allemaal open is.![]()
Dat kan niet, want de horeca en cultuur vallen definitief om als Rutte de subsidies intrekt. Dus grote woorden, maar actie ho maar.quote:Op maandag 17 januari 2022 21:48 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Hebben ze ook niet, maar je ziet overal de druk toenemen, op een gegeven moment barst de bom gewoon.![]()
Niet helemaal bijgehouden, maar dat geloof ik best.... Dit zijn een aantal van de maatregelen in Zuid Afrika tijdens hun 4e golf:quote:Op maandag 17 januari 2022 21:45 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Die zijn in andere landen maaaaanden langer doorgegaan, en in veel landen (in de EU) gaan ze nog steeds door.quote:Gatherings (as updated on 30 December 2021)
Gatherings are restricted to no more than 1 000 people indoors and no more than 2 000 people outdoors.quote:(b) Restaurants, bars. shebeens and taverns are subject to a limitation of a maximum of 1000 persons or less for indoor venues and 2000 persons or less for outdoor venues and if the venue is too small to hold 1000 persons indoors or 2000 persons outdoors observing a distance of at least one and a half metres from each other, then not more than 50 percent of the capacity of the venue may be used.https://www.gov.za/covid-(...)vid-19-alert-level-1quote:(f) Conferencing, exhibitions, dining, gyms, fitness centres, casinos and entertainment facilities are subject to a limitation of a maximum of 1000 persons or less for indoor venues and 2000 persons or less for outdoor venues and if the venue is too small to hold 1000 persons indoors or 2000 persons outdoors observing a distance of at least one and a half metres from each other, then not more than 50 percent of the capacity of the venue may be used.
En dan hebben we het in Nederland over 2 of 4 mensen thuis mogen ontvangen![]()
![]()
![]()
Is er iemand hier die deze bullshit nog steunt eigenlijk?quote:Op maandag 17 januari 2022 21:58 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Niet helemaal bijgehouden, maar dat geloof ik best.... Dit zijn een aantal van de maatregelen in Zuid Afrika tijdens hun 4e golf:
[..]
[..]
[..]
https://www.gov.za/covid-(...)vid-19-alert-level-1
En dan hebben we het in Nederland over 2 of 4 mensen thuis mogen ontvangen![]()
![]()
![]()
Maandag 17 januari: ik behoor tot het selecte groepje Nederlanders die nog steeds niet besmet is geweest met covid
Jullie mogen me aanraken![]()
![]()
![]()
Die komen nog regelmatig hier in dit topic voor... Maar ik al zo'n 1.5 jaar niet.quote:Op maandag 17 januari 2022 22:00 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Is er iemand hier die deze bullshit nog steunt eigenlijk?![]()
Ik doe met je mee, en probeer het gewoon zo te houden.quote:Op maandag 17 januari 2022 22:03 schreef mascara-klodder het volgende:
Maandag 17 januari: ik behoor tot het selecte groepje Nederlanders die nog steeds niet besmet is geweest met covid
Jullie mogen me aanraken
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Dat weet je met omicron niet. Bij ons op het werk worden we regelmatig getest en sinds dit jaar al 6 positief, waarvan 4 geen enkele symptomen hebben of hebben gehadquote:Op maandag 17 januari 2022 22:03 schreef mascara-klodder het volgende:
Jullie mogen me aanraken![]()
![]()
![]()
Nou ik zie wel verdedigers van het OMT maar heb vandaag nog niemand gezien die echt pro huidige maatregelen is.quote:Op maandag 17 januari 2022 22:03 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Die komen nog regelmatig hier in dit topic voor... Maar ik al zo'n 1.5 jaar niet.![]()
Bij mij wel (daarna ook nog met pcr bevestigd en zelftest was zonder uitstrijk van de keel).quote:Op maandag 17 januari 2022 22:06 schreef SilverEyes het volgende:
Die zelftesten schijnen Omikron ook niet zo lekker op te pakken of wel?![]()
Gebruiken jullie wel braaf elke keer een nieuw mondkapje, kutburgers? Maximaal 4 uur!![]()
https://nos.nl/video/2413(...)ken-van-je-mondkapje![]()
Ik denk dat als al deze ellende voorbij is we samen eens even een goed feestje moeten uitzoekenquote:Op maandag 17 januari 2022 22:04 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik doe met je mee, en probeer het gewoon zo te houden.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-01-2022 22:14:07 ]![]()
Blijkbaar droeg ik die blauwe binnenstebuiten.quote:Op maandag 17 januari 2022 22:08 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Gebruiken jullie wel braaf elke keer een nieuw mondkapje, kutburgers? Maximaal 4 uur!![]()
https://nos.nl/video/2413(...)ken-van-je-mondkapjeTap tap tap![]()
Vrouwlief heeft vanavond nog een positieve zelftest gehad, geen klachten verder. Als ik het nu ook niet krijg denk ik dat ik immuun benquote:Op maandag 17 januari 2022 22:06 schreef SilverEyes het volgende:
Die zelftesten schijnen Omikron ook niet zo lekker op te pakken of wel?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Is de horeca vorig jaar maar 20 weken open geweest?quote:Op maandag 17 januari 2022 21:50 schreef nostra het volgende:
[..]
[..]
Wat een getallen zeg, dat had ik niet eens zo beseft.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!![]()
Zo 1x per week een nieuwequote:Op maandag 17 januari 2022 22:08 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
![]()
Uhhh prima, ik werk thuis, lijkt me sterk dat ik corona in de supermarkt zou oplopen als enige Nedelanderquote:Op maandag 17 januari 2022 22:04 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Dat weet je met omicron niet. Bij ons op het werk worden we regelmatig getest en sinds dit jaar al 6 positief, waarvan 4 geen enkele symptomen hebben of hebben gehad![]()
![]()
Hoe lang had ze al positieve zelftest?quote:Op maandag 17 januari 2022 22:12 schreef zalkc het volgende:
[..]
Vrouwlief heeft vanavond nog een positieve zelftest gehad, geen klachten verder. Als ik het nu ook niet krijg denk ik dat ik immuun benwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Bij mij wel, bij man niet.quote:Op maandag 17 januari 2022 22:06 schreef SilverEyes het volgende:
Die zelftesten schijnen Omikron ook niet zo lekker op te pakken of wel?Just skip all the layers and go straight to the crazy!![]()
Ik heb kleine kinderen thuis en werk zelf in het onderwijs. Als ik de komende weken niet positief test, weet ik het ook niet meerquote:Op maandag 17 januari 2022 22:12 schreef zalkc het volgende:
[..]
Vrouwlief heeft vanavond nog een positieve zelftest gehad, geen klachten verder. Als ik het nu ook niet krijg denk ik dat ik immuun ben![]()
![]()
En je ziet al sinds maart 2020 helemaal niemand? Ik heb in okt zelfs gewoon een bruiloft gehad in die korte periode dat t ff mocht.quote:Op maandag 17 januari 2022 22:13 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Uhhh prima, ik werk thuis, lijkt me sterk dat ik corona in de supermarkt zou oplopen als enige NedelanderJust skip all the layers and go straight to the crazy!![]()
Ik vind het al magisch dat ik na anderhalf jaar lesgeven de dans nog steeds ontsprongen ben. Het is ook niet dat ik nu heel krampachtig probeer afstand te houden van mijn leerlingen, ofzo.quote:Op maandag 17 januari 2022 22:14 schreef SilverEyes het volgende:
[..]
Ik heb kleine kinderen thuis en werk zelf in het onderwijs. Als ik de komende weken niet positief test, weet ik het ook niet meerOpinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Ik gebruik 4 mondkapjes per dag.quote:Op maandag 17 januari 2022 22:08 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Vorige week m'n mondkapjes in de auto en m'n jassen vervangen, die had ik vanaf eind 2020 (of wanneer het dan ook verplicht werd) in gebruik. Denk dat ik van die dingen meer ziek kan worden dan van corona.quote:Op maandag 17 januari 2022 22:08 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
![]()
De enige grote groep waar ik ben geweest was tijdens het vaccineren geloof ik.quote:Op maandag 17 januari 2022 22:15 schreef ZarB het volgende:
[..]
En je ziet al sinds maart 2020 helemaal niemand? Ik heb in okt zelfs gewoon een bruiloft gehad in die korte periode dat t ff mocht.Tap tap tap![]()
quote:Op maandag 17 januari 2022 22:16 schreef KingRadler het volgende:
[..]
Ik gebruik 4 mondkapjes per dag.![]()
![]()
![]()
eerste keer, ga het in de gaten houden voor mezelf.quote:Op maandag 17 januari 2022 22:13 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Hoe lang had ze al positieve zelftest?Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Nou, na 16 routekaarten en bijna twee jaar aankloten gaan we maar weer eens opnieuw perspectief bieden aan een sector die tot nu toe ieder perspectief achter de horizon hebben zien verdwijnen.quote:Het kabinet moet nog deze week aan de horeca en de cultuursector laten weten hoe hun nabije toekomst eruitziet. Het kabinet moet voor deze sectoren concreter maken wat het vooruitzicht is. Het is niet voldoende om tegen de horeca- en cultuursector te zeggen dat er op 25 januari opnieuw gekeken wordt naar eventuele heropeningen.
Dat stellen de 25 burgemeesters van het Veiligheidsberaad. Zij kwamen vanavond digitaal bijeen met justitieminister Dilan Yesilgöz. Yesilgöz heeft toegezegd dat ze de boodschap overbrengt aan het kabinet, zegt beraadsvoorzitter Hubert Bruls, burgemeester van Nijmegen.
Oh, en:Nog even lekker een sneer uitdelen aan je collega's die wel begaan zijn met de lokale ondernemers.quote:,,Een kortdurende, demonstratieve actie kan misschien wel, maar gewoon heropenen alsof er geen regel is die dat verbiedt is buiten de orde. Daar moet het kabinet heel scherp in zijn", vindt Bruls. Het verdiende volgens hem 'geen schoonheidsprijs' dat sommige veiligheidsregio's en burgemeesters illegale heropening van de horeca zaterdag aanmoedigden en ondersteunden. Hoewel elke gemeente zijn eigen verantwoordelijkheid heeft, gaat het Veiligheidsberaad er nu van uit dat alle bestuurders gaan handhaven zodra bepaalde sectoren de deuren openen alsof er niets aan de hand is.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
In Nederland is het wat meer geaccepteerd en zie je veel mensen zonder mondkapjes in de supermarkt. Daar draag ik een onder m'n kin die al vrij oud is. Hier in Italie vervang ik het eens in de zoveel tijd als het vervelend begint te voelen.![]()
Als alternatief voor tissues?quote:Op maandag 17 januari 2022 22:16 schreef KingRadler het volgende:
[..]
Ik gebruik 4 mondkapjes per dag.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Walgelijke vent die Bruls...quote:Op maandag 17 januari 2022 22:19 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nou, na 16 routekaarten en bijna twee jaar aankloten gaan we maar weer eens opnieuw perspectief bieden aan een sector die tot nu toe ieder perspectief achter de horizon hebben zien verdwijnen.
Oh, en:
[..]
Nog even lekker een sneer uitdelen aan je collega's die wel begaan zijn met de lokale ondernemers.
And those that were seen dancing were thought to be insane by those that could not hear the music.![]()
Da's pas een luier.quote:Op maandag 17 januari 2022 22:20 schreef Anton91 het volgende:
In Nederland is het wat meer geaccepteerd en zie je veel mensen zonder mondkapjes in de supermarkt. Daar draag ik een onder m'n kind die al vrij oud is. Hier in Italie vervang ik het eens in de zoveel tijd als het vervelend begint te voelen.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Twee stuks in een afgesloten zak meenemen en niet afdoen on te eten of drinken was het toch ook?quote:Op maandag 17 januari 2022 22:08 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
https://nos.nl/video/2413(...)ken-van-je-mondkapjeWhen government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
In 2020 heb ik nagenoeg niemand gezien. Eind 2020 kwam het redelijk normale sociale leven weer opgang.quote:Op maandag 17 januari 2022 22:15 schreef ZarB het volgende:
[..]
En je ziet al sinds maart 2020 helemaal niemand? Ik heb in okt zelfs gewoon een bruiloft gehad in die korte periode dat t ff mocht.
Maar die staan niet in bomvolle kroegen te hossen, zitten niet hutjemetutje in een vliegtuig, doen niet aan Black Friday etc.![]()
Nee ik ook niet. Loop gewoon door ze heen, maakt me niet zoveel uit. Nou ja, we gaan het zienquote:Op maandag 17 januari 2022 22:15 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik vind het al magisch dat ik na anderhalf jaar lesgeven de dans nog steeds ontsprongen ben. Het is ook niet dat ik nu heel krampachtig probeer afstand te houden van mijn leerlingen, ofzo.![]()
![]()
Wow oke. Ik moet er niet aan denken. Black friday en hossen in de kroeg doe ik niet nee, maar amper mensen zien is wel heftig.quote:Op maandag 17 januari 2022 22:22 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
In 2020 heb ik nagenoeg niemand gezien. Eind 2020 kwam het redelijk normale sociale leven weer opgang.
Maar die staan niet in bomvolle kroegen te hossen, zitten niet hutjemetutje in een vliegtuig, doen niet aan Black Friday etc.Just skip all the layers and go straight to the crazy!![]()
En handen (minimaal 20 seconden) reinigen voor het aanraken van het mondkapje. Na het opzetten van het mondkapje er niet meer aan komen en van je gezicht af blijven. Als je 'm af zet moet je 'm weggooien.quote:Op maandag 17 januari 2022 22:21 schreef nostra het volgende:
[..]
Twee stuks in een afgesloten zak meenemen en niet afdoen on te eten of drinken was het toch ook?![]()
Ik ben ook nog bij een paar begrafenissen geweestquote:Op maandag 17 januari 2022 22:17 schreef CherryLips het volgende:
[..]
De enige grote groep waar ik ben geweest was tijdens het vaccineren geloof ik.![]()
![]()
Hoeveel mensen zouden dit echt doen?quote:Op maandag 17 januari 2022 22:36 schreef chratnox het volgende:
[..]
En handen (minimaal 20 seconden) reinigen voor het aanraken van het mondkapje. Na het opzetten van het mondkapje er niet meer aan komen en van je gezicht af blijven. Als je 'm af zet moet je 'm weggooien.![]()
Vriendin van me ook, geeft les op twee basisscholen en heeft drie jonge kinderen. De jongste twee hebben het nu gehad en zij nog steeds niet. Ik vind het knap.quote:Op maandag 17 januari 2022 22:25 schreef SilverEyes het volgende:
[..]
Nee ik ook niet. Loop gewoon door ze heen, maakt me niet zoveel uit. Nou ja, we gaan het zien
Ondertussen is een vriendin van me een paar maanden geleden besmet geraakt, werkt thuis, geen kinderen, en heeft geen flauw idee van wie ze het kon krijgen.Tap tap tap![]()
Rutte?quote:Op maandag 17 januari 2022 22:38 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Hoeveel mensen zouden dit echt doen?![]()
And those that were seen dancing were thought to be insane by those that could not hear the music.![]()
1) Gevaccineerd?quote:Op maandag 17 januari 2022 22:40 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Vriendin van me ook, geeft les op twee basisscholen en heeft drie jonge kinderen. De jongste twee hebben het nu gehad en zij nog steeds niet. Ik vind het knap.
Ondertussen is een vriendin van me een paar maanden geleden besmet geraakt, werkt thuis, geen kinderen, en heeft geen flauw idee van wie ze het kon krijgen.
2) Stiekem een date gehad wat ze niet wil vertellen?
Ik heb het even aan Nederland gevraagd, het betreft 37 mensen. Eerlijk is eerlijk, dan laat ik dwangneuroses buiten beschouwing.quote:Op maandag 17 januari 2022 22:38 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Hoeveel mensen zouden dit echt doen?![]()
Ohja, zelfs één in het VK toch?quote:Op maandag 17 januari 2022 22:37 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik ben ook nog bij een paar begrafenissen geweest
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-01-2022 22:43:10 ]![]()
Ja en denk het nietquote:Op maandag 17 januari 2022 22:42 schreef _serial_ het volgende:
[..]
1) Gevaccineerd?
2) Stiekem een date gehad wat ze niet wil vertellen?
Tap tap tap![]()
Vorig jaar in het begin deed ik dit heel netjes. Echt op het neurotische af.quote:Op maandag 17 januari 2022 22:38 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Hoeveel mensen zouden dit echt doen?Tap tap tap![]()
Jaquote:Maar ook in Nederland bij drie stuks in de afgelopen twee jaar. Meer dan de tien jaar daarvoor bij elkaar geloof ik
![]()
![]()
Jij hebt toen toch ook echt maanden in zelfisolatie gezeten? Staat me nog iets van bij. Knap heftig hoor.quote:Op maandag 17 januari 2022 22:44 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Vorig jaar in het begin deed ik dit heel netjes. Echt op het neurotische af.![]()
Nou ja, elke keer als ik eindelijk iets ga ondernemen, komt er een lockdown.quote:Op maandag 17 januari 2022 22:46 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Jij hebt toen toch ook echt maanden in zelfisolatie gezeten? Staat me nog iets van bij. Knap heftig hoor.Tap tap tap![]()
Ja, dat herken ik wel. De oma van mijn vrouw zei pas geleden nog gekscherend: In het verzorgingstehuis waar ik woon is altijd een wachtlijst, maar niet dit jaar.quote:Op maandag 17 januari 2022 22:44 schreef Tijn het volgende:
[..]
JaMaar ook in Nederland bij drie stuks in de afgelopen twee jaar. Meer dan de tien jaar daarvoor bij elkaar geloof ik
Kun je 't een plekje geven?![]()
De oma die je bij het open raam had neergezet?quote:Op maandag 17 januari 2022 22:51 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja, dat herken ik wel. De oma van mijn vrouw zei pas geleden nog gekscherend: In het verzorgingstehuis waar ik woon is altijd een wachtlijst, maar niet dit jaar.
Kun je 't een plekje geven?
Tja, ik heb 'm al zo vaak gehoord, ik dacht inmiddels dat het zo hoortquote:Op maandag 17 januari 2022 22:54 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik kan vooral niet met deze zin omgaan![]()
![]()
Ja, die jaquote:Op maandag 17 januari 2022 22:54 schreef _serial_ het volgende:
[..]
De oma die je bij het open raam had neergezet?![]()
![]()
Pff, ik maak me echt zorgen over 2G en alle nare dingen die hiermee nog gaan komen. Zal ik straks nog een baan hebben, of mag ik onder een brug gaan leven? Of moet ik verplicht drie prikken gaan nemen, terwijl ik al Corona gehad heb en mijn hevigste klacht anderhalve maand geen smaak en geur. Hoogste verhoging was 37,9 en paar dagen hevige spierpijn in mijn bovenbenen.
Het vaccin neem ik niet om anderen te beschermen, dus waarvoor zou ik het nog wel nemen? Bovendien is uit meerdere onderzoeken gebleken dat je ook goed beschermd bent tegen ernstige ziekte door besmet geraakt te zijn.![]()
Nee hier schieten we niet met scherp, alleen met losse flodders.quote:Op maandag 17 januari 2022 22:57 schreef CherryLips het volgende:
Ik denk niet dat Nederland aan 2G begint. Alles gaat hier half assed dus dat ook wel.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Tijdens de eerste golf waren meer dan 50% van de mensen die overleden afkomstig uit een verzorgingstehuis (in Europa). Dus ik kan mij dat wel voorstellen, enerzijds zijn er natuurlijk gigantische hoeveelheden overleden in die verzorgingstehuizen en anderzijds denk ik dat die ouderen vaak zelf ook even de boot afhouden. Ze kunnen zich allemaal de situaties vast nog wel voor de geest houden dat (klein)kinderen met hoogwerkers of wat dan ook voor het raam zaten of kennen op dit moment wel mensen die recentelijk nog met gigantische bezoekersbeperkingen te maken hebben. Dat heb je in een eigen woning gewoon niet en ik kan mij niet voorstellen dat elke oudere dagelijks bezig is met corona en het einde van het leven, denk dat veel ook wel vrede mee hebben wat er ook gebeurt (dat ze dus willen voorkomen vast te zitten in een tehuis waar ze maar 1 bezoeker per dag mogen ontvangen bijvoorbeeld).quote:Op maandag 17 januari 2022 22:51 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja, dat herken ik wel. De oma van mijn vrouw zei pas geleden nog gekscherend: In het verzorgingstehuis waar ik woon is altijd een wachtlijst, maar niet dit jaar.
Kun je 't een plekje geven?![]()
Er wordt nog een paar jaar over vergaderd, dan valt er nog ergens een kabinet of twee, en dan is iedereen dood of immuun.quote:Op maandag 17 januari 2022 22:59 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Nee hier schieten we niet met scherp, alleen met losse flodders.Tap tap tap![]()
2.5G. Je mag nergens heen zonder vaccinatie, behalve tussen 5 uur 's morgens en 11 uur 's avonds. Als het dan na 11u 's avonds is mag het alleen als je eerst een schriftelijke ontheffing hebt gekregen. Die ontheffing kun je downloaden op de site van Rijksoverheid en moet naar 'eer' ingevuld worden. Indien je 'm niet eerlijk invult en aangehouden wordt krijg je een boete van 90,-quote:Op maandag 17 januari 2022 22:57 schreef CherryLips het volgende:
Ik denk niet dat Nederland aan 2G begint. Alles gaat hier half assed dus dat ook wel.
Zoiets?![]()
Zit meer waarheid in dan de meeste theorieënquote:Op maandag 17 januari 2022 22:57 schreef CherryLips het volgende:
Ik denk niet dat Nederland aan 2G begint. Alles gaat hier half assed dus dat ook wel.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Als je uiteindelijk je baan verliest zal er in deze markt zeer zeker wel een passend alternatief zijn. Zolang we niet de kant van Italie opgaan met verplichte vaccinatie voor werkenden zit je wel goed.quote:Op maandag 17 januari 2022 22:56 schreef mir1986 het volgende:
Pff, ik maak me echt zorgen over 2G en alle nare dingen die hiermee nog gaan komen. Zal ik straks nog een baan hebben, of mag ik onder een brug gaan leven? Of moet ik verplicht drie prikken gaan nemen, terwijl ik al Corona gehad heb en mijn hevigste klacht anderhalve maand geen smaak en geur. Hoogste verhoging was 37,9 en paar dagen hevige spierpijn in mijn bovenbenen.
Het vaccin neem ik niet om anderen te beschermen, dus waarvoor zou ik het nog wel nemen? Bovendien is uit meerdere onderzoeken gebleken dat je ook goed beschermd bent tegen ernstige ziekte door besmet geraakt te zijn.![]()
Ik ben meer van de "Had je wat?"quote:Op maandag 17 januari 2022 22:55 schreef chratnox het volgende:
[..]
Tja, ik heb 'm al zo vaak gehoord, ik dacht inmiddels dat het zo hoort![]()
![]()
In het geval van die oma is 't een soort aanleunwoning. Heeft verzorging maar woont wel op zichzelf, dus heeft nog wel die eigen plek. In haar geval houdt ze zich er echt totaal niet mee bezig. Zoals zij zegt: Ik heb een pacemaker en die grijpt een keer of 10 per dag in. Of: "In plaats van aan Corona overlijden kan ik 't ook aan lege batterij in mn pacemaker"quote:Op maandag 17 januari 2022 22:59 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Tijdens de eerste golf waren meer dan 50% van de mensen die overleden afkomstig uit een verzorgingstehuis (in Europa). Dus ik kan mij dat wel voorstellen, enerzijds zijn er natuurlijk gigantische hoeveelheden overleden in die verzorgingstehuizen en anderzijds denk ik dat die ouderen vaak zelf ook even de boot afhouden. Ze kunnen zich allemaal de situaties vast nog wel voor de geest houden dat (klein)kinderen met hoogwerkers of wat dan ook voor het raam zaten of kennen op dit moment wel mensen die recentelijk nog met gigantische bezoekersbeperkingen te maken hebben. Dat heb je in een eigen woning gewoon niet en ik kan mij niet voorstellen dat elke oudere dagelijks bezig is met corona en het einde van het leven, denk dat veel ook wel vrede mee hebben wat er ook gebeurt (dat ze dus willen voorkomen vast te zitten in een tehuis waar ze maar 1 bezoeker per dag mogen ontvangen bijvoorbeeld).![]()
![]()
En dat is precies een woning waar mijn oma ook naar kijkt en ze zegt dan ook regelmatig dat ze het toch wel goed heeft. De woning is veel te groot, vrijstaand en veel te grote tuin en dat is allemaal lastig... Maar vriendinnen van haar zitten in een aanleunwoning en mochten 1 bezoeker per dag rondom oud en nieuwquote:Op maandag 17 januari 2022 23:05 schreef chratnox het volgende:
[..]
In het geval van die oma is 't een soort aanleunwoning. Heeft verzorging maar woont wel op zichzelf, dus heeft nog wel die eigen plek. In haar geval houdt ze zich er echt totaal niet mee bezig. Zoals zij zegt: Ik heb een pacemaker en die grijpt een keer of 10 per dag in. Of: "In plaats van aan Corona overlijden kan ik 't ook aan lege batterij in mn pacemaker"Een vriendin was dus jarig en mocht dus alleen haar dochter op visite (en niet het hele gezin). Ik kan mij best voorstellen dat zoiets je flink tegenstaat. Beetje de constante dreigement die wij hebben met het sluiten van bioscopen/kroegen/sportvoorzieningen etc. Maar dan gaat het toch wel over hun eigen plekje.
Maar goed dat ze er gewoon redelijk nuchter in staat want dat is denk ik het aller belangrijkste!![]()
Ik zie dat Bruls ook weer de nodige domme dingen gezegd heeft? Zullen we dat Veiligheidsberaad ook maar afschaffen daar waar het om Corona gaat? Dit voegt niets toe zo.zie email 27 oktober![]()
Ik snap heel goed dat Ben Burger dat een hele plausibele uitleg vindt. Alleen is het lulkoek, het verenigingsrecht of het recht op onderwijs zijn ook grondwettelijk beschermd. Daar is ook ingegrepen. Het kan gewoon, het was/is politieke onwil om dat niet te doen.quote:Op maandag 17 januari 2022 20:48 schreef Gunner het volgende:
Ik vond de grondwet uitleg altijd wel plausibel.zie email 27 oktober![]()
Hoop het..quote:Op maandag 17 januari 2022 23:03 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Als je uiteindelijk je baan verliest zal er in deze markt zeer zeker wel een passend alternatief zijn. Zolang we niet de kant van Italie opgaan met verplichte vaccinatie voor werkenden zit je wel goed.![]()
Wat heeft hij nu weer gezegd?quote:Op maandag 17 januari 2022 23:14 schreef trein2000 het volgende:
Ik zie dat Bruls ook weer de nodige domme dingen gezegd heeft? Zullen we dat Veiligheidsberaad ook maar afschaffen daar waar het om Corona gaat? Dit voegt niets toe zo.![]()
Dat de horeca nog deze week duidelijkheid moet krijgen. Maar ook dat die demonstraties van afgelopen weekend ‘geen schoonheidsprijs’ verdienden.quote:zie email 27 oktober![]()
quote:quote:Het kabinet moet nog deze week aan de horeca en de cultuursector laten weten hoe hun nabije toekomst eruitziet. Het kabinet moet voor deze sectoren concreter maken wat het vooruitzicht is. Het is niet voldoende om tegen de horeca- en cultuursector te zeggen dat er op 25 januari opnieuw gekeken wordt naar eventuele heropeningen.
Dat stellen de 25 burgemeesters van het Veiligheidsberaad. Zij kwamen vanavond digitaal bijeen met justitieminister Dilan Yesilgöz. Yesilgöz heeft toegezegd dat ze de boodschap overbrengt aan het kabinet, zegt beraadsvoorzitter Hubert Bruls, burgemeester van Nijmegen.
Yesilgöz brengt ook over dat het Veiligheidsberaad wil dat het kabinet dinsdag nog eens heel duidelijk maakt dat de coronaregels gehandhaafd moeten worden. ,,Dat is nodig, omdat er alweer nieuwe acties zoals zaterdag in de horeca op stapel staan", aldus Bruls. Woensdag willen theaters zichzelf 'omdopen' tot kapsalon, aangezien kappers wel weer open mogen en theaters niet. Theaterbezoekers krijgen dan een knipbeurt en een voorstelling. Musea willen om dezelfde reden deze week gymlessen gaan geven.
,,Een kortdurende, demonstratieve actie kan misschien wel, maar gewoon heropenen alsof er geen regel is die dat verbiedt is buiten de orde. Daar moet het kabinet heel scherp in zijn", vindt Bruls. Het verdiende volgens hem 'geen schoonheidsprijs' dat sommige veiligheidsregio's en burgemeesters illegale heropening van de horeca zaterdag aanmoedigden en ondersteunden. Hoewel elke gemeente zijn eigen verantwoordelijkheid heeft, gaat het Veiligheidsberaad er nu van uit dat alle bestuurders gaan handhaven zodra bepaalde sectoren de deuren openen alsof er niets aan de hand is.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Heeft hij niet de vorige werkdag (vrijdag?) met het kabinet gesproken? Je zou toch denken dat dit dan wel ter sprake komt?quote:![]()
Eerst maar eens een kilo of 30 afvallen in alleen het gezicht, misschien dat ik m dan wat serieuzer ga nemen.quote:Op maandag 17 januari 2022 23:20 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat de horeca nog deze week duidelijkheid moet krijgen. Maar ook dat die demonstraties van afgelopen weekend ‘geen schoonheidsprijs’ verdienden.![]()
Vaccinatie gaat de overdracht en besmettelijkheid niet tegen inderdaad.quote:Op maandag 17 januari 2022 20:40 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Anderen die door hun vaccinatie beschermd zouden moeten zijn... Nou dat zien we'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
Toch stiekem moeten grinnikenquote:Musea willen om dezelfde reden deze week gymlessen gaan geven.![]()
Count me in. Uurtje gym in het Rijks
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.![]()
Night at the Museum?quote:Op maandag 17 januari 2022 23:25 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Toch stiekem moeten grinniken![]()
Count me in. Uurtje gym in het Rijks![]()
Komt omdat er redelijk wat versoepelingen kwamen omdat het kabinet meer naar de maatschappij ging luisteren dan naar het omt.quote:Op maandag 17 januari 2022 21:49 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Eens. Maar toch had ik dit weekend al een wat spectaculairder protest verwacht. Omdat het toch elke keer weer vrij braaf blijft weet ik het nog niet zo.
Wat het oor richting omt, had het Museumplein vol gestaan.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Om 01:00 Hubert bruls een uur lang op Radio1! Voor de echte liefhebber
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).![]()
Mooi, als er zelfs geen wetenschappelijke basis meer is dan is die discussie tenminste snel klaarquote:![]()
Oei, nou dan hoeft het eigenlijk niet eens meer aan de Kamer voorgelegd te worden toch? TU was gevraagd en ook die zeggen dat je er dus zo goed als niets aan hebt.quote:Is er uberhaupt nog een mogelijkheid om de R onder de 1 te krijgen, op de Winnie de Pooh-methode van iedereen opsluiten na dan? Lekker laten rondgaan en weer normaal gaan leven, zou ik zeggen.quote:De onderzoekers geven aan dat een 1G beleid, waarbij alleen recent negatief geteste mensen toegang krijgen, juist een stuk effectiever zou zijn, maar ook daarmee kan het reproductiegetal op dit moment niet onder de 1,0 worden gebracht.![]()
De QR code is tussen de regels gewoon natuurlijk gewoon om zoveel mogelijk mensen alsnog gevaccineerd te laten zijn. Zie als voorbeeld Frankrijk, daar worden een hoop QR's ongeldig om dat de boosters achterblijven.quote:
Dus veranderen ze gewoon het speelveld van de QR, met als resultaat dat duizenden mensen alsnog een afspraak gaan maken voor de booster.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Goed plan.quote:Op maandag 17 januari 2022 23:49 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Oei, nou dan hoeft het eigenlijk niet eens meer aan de Kamer voorgelegd te worden toch? TU was gevraagd en ook die zeggen dat je er dus zo goed als niets aan hebt.
[..]
Is er uberhaupt nog een mogelijkheid om de R onder de 1 te krijgen, op de Winnie de Pooh-methode van iedereen opsluiten na dan? Lekker laten rondgaan en weer normaal gaan leven, zou ik zeggen.![]()
Oftewel, straks gewoon naar het normaal terug net zoals ze in het VK doen. Deal with it. Stop met die controledrang, want het gaat toch niet werken.quote:A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
quote:Op maandag 17 januari 2022 23:50 schreef _serial_ het volgende:
[..]
De QR code is tussen de regels gewoon natuurlijk gewoon om zoveel mogelijk mensen alsnog gevaccineerd te laten zijn. Zie als voorbeeld Frankrijk, daar worden een hoop QR's ongeldig om dat de boosters achterblijven.
Dus veranderen ze gewoon het speelveld van de QR, met als resultaat dat duizenden mensen alsnog een afspraak gaan maken voor de booster.Dus het helpt ook niet als drangquote:2G als vaccinatiedrang
Uit het gedragsonderzoek, dat ook onderdeel is van deze nieuwe studie, blijkt dat 2G ongevaccineerden minder zal motiveren om een prik te halen. 'De groep ongevaccineerden die aangeeft dat ze een vaccin zullen nemen als het coronatoegangsbewijs wordt afgeschaft is groter dan de groep die zegt een vaccin te nemen als de overheid 2G invoert of op meerdere plekken 3G invoert (werk/onderwijs)', zeggen de onderzoekers![]()
Alsof er 5 miljoen tests per dag gedaan kunnen wordenquote:Op maandag 17 januari 2022 23:49 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Oei, nou dan hoeft het eigenlijk niet eens meer aan de Kamer voorgelegd te worden toch? TU was gevraagd en ook die zeggen dat je er dus zo goed als niets aan hebt.
[..]
Is er uberhaupt nog een mogelijkheid om de R onder de 1 te krijgen, op de Winnie de Pooh-methode van iedereen opsluiten na dan? Lekker laten rondgaan en weer normaal gaan leven, zou ik zeggen.![]()
OMIKRONEDquote:Op maandag 17 januari 2022 23:43 schreef Discombobulate het volgende:
[ twitter ]
Geweldige voorspelling.Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Ja, maar 1G is praktisch niet uitvoerbaar en nog steeds schiet het niets op door de foutmarge in de gebruikte testen, en al helemaal niet in die grote aantallen. En tegen welke kosten?quote:Op maandag 17 januari 2022 23:49 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
De onderzoekers geven aan dat een 1G beleid, waarbij alleen recent negatief geteste mensen toegang krijgen, juist een stuk effectiever zou zijn, maar ook daarmee kan het reproductiegetal op dit moment niet onder de 1,0 worden gebracht.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Goh, dat heb ik de afgelopen tijd nou nergens anders gelezen, hooguit een honderd keer in dit topic 😉quote:Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
'gewoon een goed plan'quote:
'hebben we nodig'
...oempf.
Nog een nagel aan die doodskist. Komt het er alsnog, heeft het een andere reden.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Je moet ook gewoon alleen naar het FOK!OMT luisterenquote:Op dinsdag 18 januari 2022 00:12 schreef zalkc het volgende:
[..]
Goh, dat heb ik de afgelopen tijd nou nergens anders gelezen, hooguit een honderd keer in dit topic 😉![]()
Om in v dissel termen te spreken: ergens tussen de ¤5,- en ¤3.000.000.000,- per dag.quote:Op maandag 17 januari 2022 23:54 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ja, maar 1G is praktisch niet uitvoerbaar en nog steeds schiet het niets op door de foutmarge in de gebruikte testen, en al helemaal niet in die grote aantallen. En tegen welke kosten?'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Niks spijt, er is een nieuwe situatie door deze variant en daardoor zijn er nieuwe inzichten.quote:Op dinsdag 18 januari 2022 00:18 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Ik zie dat de eerste spijtoptanten zich melden, erg mooi.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Dat. Ik wil het voorbeeld van hier nog wel een keer inbrengen. De dichtstbijzijnde TvT locatie zit op 15-20 autominuten hier vandaan. En dan heb ik nog de beschikking over een auto en een rijbewijs. Als het hele dorp dat. gaat doen elke dag loopt A het OV helemaal vast (is een busverbinding) en twee loopt het gigantisch in de papieren.quote:Op maandag 17 januari 2022 23:54 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ja, maar 1G is praktisch niet uitvoerbaar en nog steeds schiet het niets op door de foutmarge in de gebruikte testen, en al helemaal niet in die grote aantallen. En tegen welke kosten?
Maar wat dacht je ook van de mensen die de ziekenhuizen zien leeglopen, 3 keer geprikt zijn en weer dagelijks moeten stoksnavelen (wij danken @Greys voor dit geweldige woord) dat gaat ook geen drie weken goed.zie email 27 oktober![]()
Ik kreeg ook al de vraag om de jurydiensten weer in te gaan delen.quote:Op dinsdag 18 januari 2022 00:28 schreef Nattekat het volgende:
Mijn vereniging verwacht dat de competitie weer begint over 2 weken
Ze verwachten nu per 1 feb dat de competities bij ons opgestart gaan worden (waterpolo)
Zou mooi zijn als we gewoon de maatregelen over boord kunnen knallen per 25 jan.
Maar gezien de in het verleden behaalde resultaten, denk ik dat pas gaat gebeuren in april.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ik had niet eens verwacht het water weer in te kunnen deze week, dus positieve verrassingen kunnen welquote:Op dinsdag 18 januari 2022 00:31 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik kreeg ook al de vraag om de jurydiensten weer in te gaan delen.
Ze verwachten nu per 1 feb dat de competities bij ons opgestart gaan worden (waterpolo)
Zou mooi zijn als we gewoon de maatregelen over boord kunnen knallen per 25 jan.
Maar gezien de in het verleden behaalde resultaten, denk ik dat pas gaat gebeuren in april.
100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Even he. Hoe denkt mevrouw Bikker dit te gaan doen. Praktisch, Financieel en ook maatschappelijk.quote:
Ik zie dit niet als een begaanbare weg, daarnaast voorzover ik uit het nieuwsbericht begrijp is dit voornamelijk effectief als je het testbewijs zo’n beetje overal verplicht stelt (dus bijvoorbeeld ook bij essentiële winkels en op kantoor) anders daalt de effectiviteit heel snel…zie email 27 oktober![]()
Je doet ook iets met zwemmen?quote:Op dinsdag 18 januari 2022 00:34 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik had niet eens verwacht het water weer in te kunnen deze week, dus positieve verrassingen kunnen welwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ik geloof er geen fuck van dat 2g losgelaten wordt en we de VK kant op gaan. Veel te sceptisch dat het advies van de TU Delft gevolgd wordt. Maar hoop het van harte!![]()
Neuh. we moeten echt zsm gewoon stoppen met de ongezonde focus op alles en iedereen zijn moeder steeds maar weer te blijven testen.quote:
Anders kom je nooit een meter verder.
Stiekem had ik graag aandelen gehad in een sneltest fabrikantwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ah dan doe je vast hetzelfde als mijquote:
Besmettingen boeien niet, het gaat om ziekenhuiszorg, dat is de reden voor 2G:quote:They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Jaquote:Op dinsdag 18 januari 2022 00:34 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Even he. Hoe denkt mevrouw Bikker dit te gaan doen. Praktisch, Financieel en ook maatschappelijk.
Ik zie dit niet als een begaanbare weg, daarnaast voorzover ik uit het nieuwsbericht begrijp is dit voornamelijk effectief als je het testbewijs zo’n beetje overal verplicht stelt (dus bijvoorbeeld ook bij essentiële winkels en op kantoor) anders daalt de effectiviteit heel snel….quote:Als 1G wordt ingevoerd op alle andere locaties dan thuis, school en werk zorgt het voor een maximale daling van het reproductiegetal van 19,2%. In de meest optimale situatie leidt het invoeren van 1G op alle andere locaties dan school en thuis tot een 44,9% reductie van het reproductiegetal. Dat zal wel betekenen dat iedereen telkens moet testen om de supermarkt of het werk te bezoeken. Maar ook in dat geval blijft het reproductiegetal hoger dan 1,0
https://www.bnr.nl/nieuws(...)g-en-3g-werken-amper![]()
Oeh zou best Pilates willen doen daar.quote:Op maandag 17 januari 2022 23:25 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Toch stiekem moeten grinniken![]()
Count me in. Uurtje gym in het RijksTap tap tap![]()
2G helpt ook nauwelijks tegen ziekenhuisopnamenquote:Op dinsdag 18 januari 2022 00:36 schreef speknek het volgende:
Besmettingen boeien niet, het gaat om ziekenhuiszorg, dat is de reden voor 2G:
[..]![]()
Die kans is vrij groot jaquote:Op dinsdag 18 januari 2022 00:36 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ah dan doe je vast hetzelfde als mij
Nu kijk ik uit naar de realisatie dat we elkaar eens getroffen hebben.100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
quote:Op dinsdag 18 januari 2022 00:36 schreef speknek het volgende:
Besmettingen boeien niet, het gaat om ziekenhuiszorg, dat is de reden voor 2G:
[..]
Maar ook daar is de meerwaarde van 2G tov 3G beperkt. (Rechter figuur)zie email 27 oktober![]()
Dat kan goed. Hangt van je regio afquote:Op dinsdag 18 januari 2022 00:38 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Die kans is vrij groot ja
Nu kijk ik uit naar de realisatie dat we elkaar eens getroffen hebben.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ik ben wel eens in Dordrecht geweestquote:Op dinsdag 18 januari 2022 00:42 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dat kan goed. Hangt van je regio af
Weet alleen niet meer wanneer, alleen dat ik toen eerste klasse speelde.100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Hopelijk zijn ze niet zo gek om dan maar 1G te gebruiken.quote:
Of ze negeren het onderzoek en gaan alsnog 2G invoeren![]()
Opschepper.quote:Op dinsdag 18 januari 2022 00:43 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik ben wel eens in Dordrecht geweest
Weet alleen niet meer wanneer, alleen dat ik toen eerste klasse speelde.zie email 27 oktober![]()
Ik heb nooit bond gespeeldquote:
En dit seizoen kan me wel eens de laatste kans kosten. Kutkabinet
100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Dat laatste lijkt me ondenkbaar. Tenzij er andere onderzoeken komen is 2G hiermee dood en begraven.quote:Op dinsdag 18 januari 2022 00:44 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Hopelijk zijn ze niet zo gek om dan maar 1G te gebruiken.
Of ze negeren het onderzoek en gaan alsnog 2G invoerenzie email 27 oktober![]()
Ja 1g te veel gedoe dus 2g, zoiets.quote:Op dinsdag 18 januari 2022 00:44 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Hopelijk zijn ze niet zo gek om dan maar 1G te gebruiken.
Of ze negeren het onderzoek en gaan alsnog 2G invoeren
Ik geloof echt niet dat ze zeggen, 2g werkt niet dus gaan we ook de VK route.
Daarvoor zitten ze er veel te veel op naar mijn gevoel.![]()
We hebben wel een andere minister nu, die kan er relatief makkelijk mee breken. Hugo was compleet ingegraven, Kuipers (nog) niet.quote:Op dinsdag 18 januari 2022 00:47 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ja 1g te veel gedoe dus 2g, zoiets.
Daarvoor zitten ze er veel te veel op naar mijn gevoel.zie email 27 oktober![]()
GGD: veel verwarring over nieuwe quarantaineregels
Ik vraag mij dan echt af, waar gaat dit nou mis? Of liggen ze echt onder een steen bij de GGD? of hebben ze gewoon niet zitten opletten bij de meetings.quote:Alle informatie is te lezen op de website van Rijksoverheid, maar nog niet bij de GGD's. Die waren naar eigen zeggen overrompeld door de plotselinge wisseling van beleid. "Dat was zeer onpraktisch", zegt de woordvoerder van GGD GHOR.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ik zei eigenlijk ook nauwelijks een mogelijkheid in de eerste en tweede kamer voor een meerderheid. Of de PVDA moet voor zijn.quote:Op dinsdag 18 januari 2022 00:45 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat laatste lijkt me ondenkbaar. Tenzij er andere onderzoeken komen is 2G hiermee dood en begraven.
VVD-D66-CDA-VOLT-Den Haan= 76 - VVD-D66-CDA-GO-50+ =32 +PVDA = 38![]()
Dat gevoel deel ik, de drang om 2G er door heen te drukken is te groot, ze zullen wel een excuus vinden om het alsnog voor te stellen. En als dat niet gebeurd zie ik ze eerder naar 1G gaan dan dat ze zeggen: ‘nou, door dit onderzoek zijn we gaan beseffen dat we naar acceptatie moeten, dus we gaan niet verder kijken naar 1G of 2G.quote:Op dinsdag 18 januari 2022 00:47 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ja 1g te veel gedoe dus 2g, zoiets.
Daarvoor zitten ze er veel te veel op naar mijn gevoel.
Sowieso is die QR code binnen de EU ook nog erg belangrijk. Kunnen er hier wel mee stoppen, maar dan zit je er internationaal nog steeds mee en dan heb je nog steeds boosters nodig.![]()
Prutsers. Als dit onkunde is moet je direct de leiding vervangen want dan hebben ze een kutorganisatie ingericht. Als dit onwil is moet je direct de leiding vervangen want dan zijn ze de boel aan het saboteren.quote:Op dinsdag 18 januari 2022 00:50 schreef _serial_ het volgende:
GGD: veel verwarring over nieuwe quarantaineregels
Ik vraag mij dan echt af, waar gaat dit nou mis? Of liggen ze echt onder een steen bij de GGD? of hebben ze gewoon niet zitten opletten bij de meetings.
[..]
Lang verhaal kort: functie elders voor Sjaak de Gouw, André Rouvoet en anderen.zie email 27 oktober![]()
Is Otten voor dan?quote:Op dinsdag 18 januari 2022 00:51 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Ik zei eigenlijk ook nauwelijks een mogelijkheid in de eerste en tweede kamer voor een meerderheid. Of de PVDA moet voor zijn.
VVD-D66-CDA-VOLT-DE Haan= 76 - VVD-D66-CDA-GO-50+ =32 +PVDA = 38
En ik kan me eigenlijk ook niet voorstellen dat het CDA hier met dit onderzoek en nu Hugo weg is nog achter kan staan.zie email 27 oktober![]()
2G is klaar nu, dat gaat er niet meer doorkomen. Ik moet zeggen, wel fijn dat dit nu enigszins onderzocht is met ook gedragsonderzoek.
Dan zou in principe het CTB ook de prullenbak in kunnen, want 1G lijkt mij vrij nutteloos als de Omikron-golf voorbij is, dan kan je het beter als een griepje beschouwen. Zolang je de Omikrongolf niet ziet in het ziekenhuis kun je dan wel stapsgewijs ‘gewoon’ versoepelen vanaf volgende week.Makkelijk eerste![]()
Nou Otten gaat wel mee als de coalitie nog 2 zeteltjes nodig heeft.quote:Op dinsdag 18 januari 2022 00:55 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Is Otten voor dan? [ twitter ]
En ik kan me eigenlijk ook niet voorstellen dat het CDA hier met dit onderzoek en nu Hugo weg is nog achter kan staan.![]()
In Duitsland gaan ze de geldigheid van genezen verkorten van 180 dagen naar 90 dagen.quote:Op maandag 17 januari 2022 23:50 schreef _serial_ het volgende:
[..]
De QR code is tussen de regels gewoon natuurlijk gewoon om zoveel mogelijk mensen alsnog gevaccineerd te laten zijn. Zie als voorbeeld Frankrijk, daar worden een hoop QR's ongeldig om dat de boosters achterblijven.
Dus veranderen ze gewoon het speelveld van de QR, met als resultaat dat duizenden mensen alsnog een afspraak gaan maken voor de booster.
Echt, ze doen allemaal maar wat.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.![]()
CTB gaat echt niet meteen bij de mottenballen.quote:Op dinsdag 18 januari 2022 00:58 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Dan zou in principe het CTB ook de prullenbak in kunnen
Ik gok erop dat ze toch op een bepaalde slinkse wijze 2G er doorheen loodsen om iedereen toch aan de boosters te krijgen, aangezien dit toch een voorwaarde lijkt te worden voor DCC en reizen in Europa.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
vosss is de naam,
En als je het even politiek-strategisch bekijkt is dit ook het moment. Alles gaat weer open, dus het is geen “opvallende” versoepeling, de nieuwe minister is nog niet besmet en de bevolking is er ook kritisch op.quote:Op dinsdag 18 januari 2022 00:58 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
2G is klaar nu, dat gaat er niet meer doorkomen. Ik moet zeggen, wel fijn dat dit nu enigszins onderzocht is met ook gedragsonderzoek.
Dan zou in principe het CTB ook de prullenbak in kunnen, want 1G lijkt mij vrij nutteloos als de Omikron-golf voorbij is, dan kan je het beter als een griepje beschouwen. Zolang je de Omikrongolf niet ziet in het ziekenhuis kun je dan wel stapsgewijs ‘gewoon’ versoepelen vanaf volgende week.
Ideaal moment om het te lozen. Tenzij je nog ergens wisselgeld voor nodig hebt misschien, maar die zie ik niet zo 1,2,3.zie email 27 oktober![]()
Niet alleen zij. Is ook gewoon een partijstandpunt: https://www.groenlinks.nl(...)r-het-coronabeleid#4quote:Op dinsdag 18 januari 2022 01:08 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Dat zei Femke Halsema al inderdaadzie email 27 oktober![]()
Ok 2G lijkt goddank van de baan.
Bye bye 2G;
hallo vaccinatieplicht!!
vosss is de naam,
![]()
Ik wil de 1G party trouwens wel even nuanceren. Als we het niet verplichten op het werk is de effectiviteit al meer dan gehalveerd…zie email 27 oktober![]()
10 miljoen mensen testen per dag om naar het werk en de supermarkt te kunnen.quote:Op dinsdag 18 januari 2022 01:12 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Ik wil de 1G party trouwens wel even nuanceren. Als we het niet verplichten op het werk is de effectiviteit al meer dan gehalveerd…
![]()
![]()
![]()
![]()
Goed om te weten dat het in theorie werkt, ik wil daar niets aan afdoen. Maar buiten een vol Ahoy of Aspen Valley lijkt me dit niet haalbaar.quote:Op dinsdag 18 januari 2022 01:15 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
10 miljoen mensen testen per dag om naar het werk en de supermarkt te kunnen.
![]()
zie email 27 oktober![]()
Bij de GGD kreeg mijn vriendin vanochtend een extra zelftest mee. Er wordt dus onderzocht hoe de 1G maatschappij vormgeving moet krijgen middels zelftesten.quote:Op dinsdag 18 januari 2022 01:17 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Goed om te weten dat het in theorie werkt, ik wil daar niets aan afdoen. Maar buiten een vol Ahoy of Aspen Valley lijkt me dit niet haalbaar.![]()
Wij juichen dit idee toe.quote:Op dinsdag 18 januari 2022 01:55 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Bij de GGD kreeg mijn vriendin vanochtend een extra zelftest mee. Er wordt dus onderzocht hoe de 1G maatschappij vormgeving moet krijgen middels zelftesten.
Vriendelijke groet,
De vereniging van fraudeurszie email 27 oktober![]()
het is hetzelfde als geloven.quote:Op dinsdag 18 januari 2022 00:34 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Even he. Hoe denkt mevrouw Bikker dit te gaan doen. Praktisch, Financieel en ook maatschappelijk.
Ik zie dit niet als een begaanbare weg, daarnaast voorzover ik uit het nieuwsbericht begrijp is dit voornamelijk effectief als je het testbewijs zo’n beetje overal verplicht stelt (dus bijvoorbeeld ook bij essentiële winkels en op kantoor) anders daalt de effectiviteit heel snel…![]()
Ja leuk. Je wilt alles dichttimmeren?quote:Op dinsdag 18 januari 2022 01:56 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wij juichen dit idee toe.
Vriendelijke groet,
De vereniging van fraudeurs
Er is een moment dat het virus niet meer voor overvolle ziekenhuizen zorgt. Als je perse wil frauderen dan helpt een QR-bewijs (2G) nog minder.
Het moment om de verantwoordelijkheid bij de bevolking te leggen is bijna daar. Deze lockdown is niet meer te verantwoorden en de klachten die de meesten ervaren bij een besmetting verantwoorden de quarantaine ook niet meeer.![]()
Nee. Ik wil geen middelen die de welwillende burger nadeel opleveren maar de asocialen van deze samenleving donderseenvoudig kunnen omzeilen waardoor de hele werking verloren gaat. Gewoon niet doen.quote:Op dinsdag 18 januari 2022 02:45 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ja leuk. Je wilt alles dichttimmeren?
Er is een moment dat het virus niet meer voor overvolle ziekenhuizen zorgt. Als je perse wil frauderen dan helpt een QR-bewijs (2G) nog minder.
Het moment om de verantwoordelijkheid bij de bevolking te leggen is bijna daar. Deze lockdown is niet meer te verantwoorden en de klachten die de meesten ervaren bij een besmetting verantwoorden de quarantaine ook niet meeer.zie email 27 oktober![]()
Dus ondanks dat vaccinaties transmissie al lang niet meer tegen gaat wil je de vaccinweigeraars toch aan een vaccin helpen?quote:Op dinsdag 18 januari 2022 02:46 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nee. Ik wil geen middelen die de welwillende burger nadeel opleveren maar de asocialen van deze samenleving donderseenvoudig kunnen omzeilen waardoor de hele werking verloren gaat. Gewoon niet doen.![]()
Ik ben voor een vaccinatieplicht ja. Het haalt de druk van de ziekenhuizen.quote:Op dinsdag 18 januari 2022 02:57 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Dus ondanks dat vaccinaties transmissie al lang niet meer tegen gaat wil je de vaccinweigeraars toch aan een vaccin helpen?
Maar ik ben tegen de QR-code. Dat werkt niet en heeft te veel niet-medische nadelen.
Dat kan prima samen gaan, wat is nuance toch mooi.zie email 27 oktober![]()
De niet gevaccineerden zijn ongeveer 15% van de samenleving. De wel gevaccineerden zijn ongeveer 85% van de samenleving.
Stel je voor dat het aantal niet gevaccineerden op de IC's evenveel is (wat niet zo is) als de wel gevaccineerden. Dan nog is het heel vreemd, aangezien de groep niet gevaccineerden ongeveer 10x kleiner is dan de WEL gevaccineerden!
Maar voor de minder bedeelden onder ons is dat moeilijk te begrijpen!![]()
Interessant artikel Coronavirus: Game Over It's time to start living again van de "De Hamer en de Dans" auteur.Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.![]()
Ik lees dat niet gevaccineerde die Corona hebben gehad. Weer Corona kunnen krijgen. Werken de antistoffen dan niet?![]()
Dat 1G ipv 2 of 3G is een kutidee. Waarom? De R is alsnog boven de 1. Dus je tuigt een logistieke draak op die ook nog eens een godsvermogen kost en in the end heb je alsnog exponentiële groei (want R boven de 1). Het is niet proportioneel imo.
We kunnen niet anders dan stoppen met het willen voorkomen van besmettingen.![]()
Ben benieuwd of Kuipers nu gaat terugkomen op zijn woorden dat 2G echt een heel goed idee is.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Nee, Omikron omzeilt elke opgebouwde immuniteit.quote:Op dinsdag 18 januari 2022 06:29 schreef KingRadler het volgende:
Ik lees dat niet gevaccineerde die Corona hebben gehad. Weer Corona kunnen krijgen. Werken de antistoffen dan niet?zeer vocale Trump hater - VEM2012
Forum Opties Forumhop: Hop naar: