abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 18 januari 2022 @ 12:10:38 #126
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_203251848
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 22:05 schreef AchJa het volgende:

[..]
Ja veel teveel en als men erachter komt wie de eigenaar van betreffende hond is kan die voor de schade opdraaien en zijn hond op een gedragscursus sturen en bij herhaling wordt de hond gewoon afgemaakt... Als dat niet al meteen gebeurt want dat is ook geen zeldzaamheid.
Hoeft niet het geval te zijn. Zie nieuwsbericht van twee dagen geleden:

NHD - Een van de schapen van Daphne is doodgebeten, er zijn er nog zes zoek. Maar de schaapherder neemt het de hond of de eigenaren niet kwalijk
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  dinsdag 18 januari 2022 @ 12:12:02 #127
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_203251870
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 22:08 schreef Farenji het volgende:
De mens maakt jaarlijks alleen in NL al op industriele schaal vele honderden duizenden schapen dood om op te vreten. Waarom moet de wolf opeens dood omdat ie ook een paar hapjes wil?
Omdat wolven niet betalen. Geld, geld, geld.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  dinsdag 18 januari 2022 @ 12:18:01 #128
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_203251972
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2022 22:34 schreef AchJa het volgende:

[..]
In de tijd dat we hier in Nederland wolven hadden hadden we iets van 2 miljoen inwoners en toen was men die beesten al zat... Dat zal vast beter gaan met 17.5 miljoen inwoners...

Maar goed, gelukkig begint men wakker te worden:

https://www.ed.nl/binnenl(...)ker-worden~a87e44cc/
quote:
Brussel vergroent zijn landbouwbeleid en wil dat tegen 2030 een kwart van de landbouwproductie biologisch is. Dat betekent: meer lekkere hapjes in de wei voor de wolf, dus nóg meer co-existentieconflicten.
Beter gaan we gewoon massaal van het vlees af, staan die lekkere hapjes ook niet meer in de wei. Probleem opgelost.

En nee, ik ben zelf vooralsnog ook nog niet van het vlees af.
  dinsdag 18 januari 2022 @ 12:25:48 #129
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_203252118
quote:
De eerste vijf artikelen gaan over: Een wolf die moest worden afgemaakt in Italië, afgemaakt koeien, afgemaakte schapen, afgemaakt slakken en vissen op zee, en een afgemaakte hond waarbij juist wordt opgeroepen andere manieren te vinden dan afmaken.
pi_203252182
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 22:08 schreef Farenji het volgende:
De mens maakt jaarlijks alleen in NL al op industriele schaal vele honderden duizenden schapen dood om op te vreten.
De mensen die dat doen moeten ook dood. En nee dat is niet 'de mens' in het algemeen dat zijn bepaalde Untermenschen.
pindazakje
pi_203252393
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 12:08 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Jij hebt te veel sprookjes gelezen.
Ook zielig voor al die apen die het slachtoffer worden van mensen die graag broodjes aap over wolven serveren en consumeren.
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
  dinsdag 18 januari 2022 @ 13:17:20 #132
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_203252970
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 10:38 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Als dat de oplossing is, ja hoor. Je hebt prachtig stevig gaashekwerk (dat ze ook in dierentuinen en in een wolvenpark in Duitsland gebruiken) dus dan kun je er nog steeds prima doorheen kijken.
Dan krijgen we dus de wolf en het wild over de wegen want de weiden en landerijen worden nu gebruikt door wild om van groenpostzegel naar groenpostzegel te gaan. Lijkt je dan nu echt een goed plan?
Nee niet echt hè. Ik begrijp best een beetje dat er een soort fantasiewereld bij sommige mensen is maar die is gewoon niet haalbaar.
Bekijk even Zeeland en zie dan de wegen en stel je dan een roedel wolven voor die jacht moet gaan maken op een groter dier. De linkerklank van de roedel loop dan aan de ene kant van de proviviale- of snelweg en de rechterkant van het hoefijzer aan de andere kant. Complete waanzin
Misschien één roedel op de Veluwe maar wat de kant die het nu opgaat gaat, waarbij de wolf door de woonkernen loopt, kan echt niet. Zie de verhalen uit Duitsland en Italie waar de wolf z'n kostje ging zoeken in vuilinsbakken. In Italie kon hij daar dan verjaagd worden zodat hij leert daar weg te blijven maar hier in Nederland is er tussen dorpen niet een uitgestrekt gebied waar hij dan zou kunnen leven.
En dan nog iets; Als er ruimte en dus mogelijkheden voor de wolf zouden zijn, zou je ze nooit zien dus wat heb je er eigenlijk aan? De twee mogelijkheden zijn dus of ze nooit zien of ze veel te dicht bij de mensen hebben
  dinsdag 18 januari 2022 @ 13:25:22 #133
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_203253120
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 12:04 schreef Candaasje het volgende:
Vancouver Island
Wat voor een groot deel nog absolute wildernis is lees ik dan.
Wil je dat echt met Nederland vergelijken? Er lopen daar ook nog beren. Wat is je fantasie, dat we die ook gaan tolereren in Nederland
Echt joh, zet die roze bril eens even af. je woont in Nederland. Het drukst bevolkte plekje in Europa. Niet in de Rocky Mountains
  dinsdag 18 januari 2022 @ 13:34:45 #134
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_203253255
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 10:33 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Ik stel dan voor dat we gewoon nokken met het kunstmatig fokken en het houden van schapen. Dat is ook een oplossing. Voor mij hoef je die niet te houden namelijk. ^O^

Wolven misdragen zich niet; dit is gewoon net zo natuurlijk gedrag als dat een schaap graast. Ze kwamen hier van nature ook al voor, het is niet alsof we nu leeuwen hebben losgelaten. Wolven hebben in dat op zich net zoveel recht om hier te zijn als schapen.

Alleen die laatsten, die niet meer weten hoe ze in het wild moeten overleven (het ook niet meer fysiek kunnen) en dankzij de houderij ook geen kans krijgen om te kunnen ontsnappen (het zijn dan net muizen in een terrarium met slangen, geen schijn van kans..)... zou je moeten beschermen. Net zoals dat ik mijn konijnen bescherm tegen andere wilde dieren door een goed afgeschermde leefomgeving. Want ik heb die konijnen afhankelijk gemaakt van mij en opgesloten. Betekent niet dat ik de bunzing/nerts/roofvogel het aanreken als 'ie een keer een poging waagt. Ondanks dat ik er heus wel van baal natuurlijk.
5 schapen doden om het doden is geen natuurlijk gedrag
Nu zijn de boeren de afgelopen jaren bezig geweest om het gaas en prikkeldraad weg te halen zodat het wild heen en weer kan maar jij wil nu weer het hele landschap vol gooien met gaas 8)7
Dit soort luchtfietserij gaat dus de biodiversiteit alleen maar kapot maken :')
  dinsdag 18 januari 2022 @ 13:38:42 #135
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_203253321
RIP Bor :'(
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  dinsdag 18 januari 2022 @ 13:41:00 #136
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_203253358
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 13:38 schreef StateOfMind het volgende:
RIP Bor :'(
Tja... dat is te verwachten hè in een druk bevolkt land als Nederland.
pi_203253416
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 13:17 schreef the-eye het volgende:

[..]
Dan krijgen we dus de wolf en het wild over de wegen want de weiden en landerijen worden nu gebruikt door wild om van groenpostzegel naar groenpostzegel te gaan. Lijkt je dan nu echt een goed plan?
Nee niet echt hè. Ik begrijp best een beetje dat er een soort fantasiewereld bij sommige mensen is maar die is gewoon niet haalbaar.
Bekijk even Zeeland en zie dan de wegen en stel je dan een roedel wolven voor die jacht moet gaan maken op een groter dier. De linkerklank van de roedel loop dan aan de ene kant van de proviviale- of snelweg en de rechterkant van het hoefijzer aan de andere kant. Complete waanzin
Misschien één roedel op de Veluwe maar wat de kant die het nu opgaat gaat, waarbij de wolf door de woonkernen loopt, kan echt niet. Zie de verhalen uit Duitsland en Italie waar de wolf z'n kostje ging zoeken in vuilinsbakken. In Italie kon hij daar dan verjaagd worden zodat hij leert daar weg te blijven maar hier in Nederland is er tussen dorpen niet een uitgestrekt gebied waar hij dan zou kunnen leven.
En dan nog iets; Als er ruimte en dus mogelijkheden voor de wolf zouden zijn, zou je ze nooit zien dus wat heb je er eigenlijk aan? De twee mogelijkheden zijn dus of ze nooit zien of ze veel te dicht bij de mensen hebben
Jij doet nu net alsof er in elk weiland schapen (of andere dieren) staan. Dat is echt verre van het geval, de meeste weilanden staan leeg. Ook met een aantal beter afgeschermde weilanden kan wild nog steeds prima oversteken naar andere gebieden via die andere.

En het gaat er toch niet om dat ik een wolf kan zien? Het is geen dierentuin waarin we anderen tentoonstellen....
pi_203253429
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 13:25 schreef the-eye het volgende:

[..]
Wat voor een groot deel nog absolute wildernis is lees ik dan.
Wil je dat echt met Nederland vergelijken? Er lopen daar ook nog beren. Wat is je fantasie, dat we die ook gaan tolereren in Nederland
Echt joh, zet die roze bril eens even af. je woont in Nederland. Het drukst bevolkte plekje in Europa. Niet in de Rocky Mountains
Ik heb het over een specifiek gebied op Vancouver Island, langs de stranden, waar wolf en mens (of nouja, loslopende hond) wel degelijk interactie hebben. Dat is prima vergelijkbaar. Daar vallen geen menselijke slachtoffers bij bosjes.
Ik heb het niet over de rest van het eiland.
  dinsdag 18 januari 2022 @ 13:47:43 #139
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_203253461
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 13:45 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Ik heb het over een specifiek gebied op Vancouver Island, langs de stranden, waar wolf en mens (of nouja, loslopende hond) wel degelijk interactie hebben. Dat is prima vergelijkbaar. Daar vallen geen menselijke slachtoffers bij bosjes.
En daarom zeg ik dat een roedel op de Veluwe misschien kan maar zoals nu dat de wolf tot in Zeeland aan het doordringen is, is echt een brug te ver
pi_203253473
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 13:34 schreef the-eye het volgende:

[..]
5 schapen doden om het doden is geen natuurlijk gedrag
Nu zijn de boeren de afgelopen jaren bezig geweest om het gaas en prikkeldraad weg te halen zodat het wild heen en weer kan maar jij wil nu weer het hele landschap vol gooien met gaas 8)7
Dit soort luchtfietserij gaat dus de biodiversiteit alleen maar kapot maken :')
Het is geen normaal gedrag in de zin dat de overvloed aan prooien die niet weg kunnen, leidt tot abnormaal gedrag.

Ik wil heel niet het hele landschap volgooien met gaas. Enkel waar het nodig is, en dat is helemaal niet zo'n groot deel van al de weilanden, want de meeste dieren gehouden voor productie staan heden ten dage in de stal.

Maar ik ben ook prima te porren voor het nokken met het fokken en houden van schapen hoor. Dan kun je de ruimte pas écht goed benutten voor de natuur en biodiversiteit.
  dinsdag 18 januari 2022 @ 13:49:28 #141
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_203253487
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 13:44 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Jij doet nu net alsof er in elk weiland schapen (of andere dieren) staan. Dat is echt verre van het geval, de meeste weilanden staan leeg. Ook met een aantal beter afgeschermde weilanden kan wild nog steeds prima oversteken naar andere gebieden via die andere.

En het gaat er toch niet om dat ik een wolf kan zien? Het is geen dierentuin waarin we anderen tentoonstellen....
Maar wat heb je er dan aan?
pi_203253491
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 13:49 schreef the-eye het volgende:

[..]
Maar wat moet je er dan mee?
Helemaal niks. Een wolf is geen eigendom, attractie... het is gewoon een levend wezen. Ik moet toch ook niks met jou?
  dinsdag 18 januari 2022 @ 14:11:25 #143
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_203253797
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 13:49 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Helemaal niks. Een wolf is geen eigendom, attractie... het is gewoon een levend wezen. Ik moet toch ook niks met jou?
Nou... ja mumh... euhhh
Ik ben best wel een attractie hoor :'(

Maar als er nu al 200000 zijn in Duitsland. Hoe ver moeten we het dan laten komen? Bij andere dieren doen we toch ook aan wildbeheer?

[ Bericht 4% gewijzigd door the-eye op 18-01-2022 14:18:28 ]
  dinsdag 18 januari 2022 @ 14:26:00 #144
13456 AchJa
Shut up!!!
  dinsdag 18 januari 2022 @ 14:27:34 #145
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_203254015
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 17:24 schreef the-eye het volgende:

(Samenvatting)
Dooie wolf

Mooi, ik heb het al vaker gezegd, er is geen plek meer voor die kutbeesten.

Klaar.
  dinsdag 18 januari 2022 @ 14:29:19 #147
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_203254023
quote:
6s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 12:25 schreef Dagoduck het volgende:

De eerste vijf artikelen gaan over: Een wolf die moest worden afgemaakt in Italië, afgemaakt koeien, afgemaakte schapen, afgemaakt slakken en vissen op zee, en een afgemaakte hond waarbij juist wordt opgeroepen andere manieren te vinden dan afmaken.
Zit mobiel dus heb de zoekopdracht niet heel kritisch uitgezet maar had er al eens eerder naar gezocht, voorbeelden te over.
  dinsdag 18 januari 2022 @ 14:30:28 #148
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_203254043
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 14:11 schreef the-eye het volgende:

Nou... ja mumh... euhhh
Ik ben best wel een attractie hoor :'(

Maar als er nu al 200000 zijn in Duitsland. Hoe ver moeten we het dan laten komen? Bij andere dieren doen we toch ook aan wildbeheer?
Bij de wolf is dat natuurlijk compleet anders...
  dinsdag 18 januari 2022 @ 14:32:13 #149
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_203254066
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 13:45 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Wil je dit vergelijken met Nederland?

dinsdag 18 januari 2022 @ 14:34:36 #150
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_203254100
Over het grootste roofdier van Nederland hoor je verder amper iemand. Misschien is dat omdat de zeehond in gebieden leeft waar wij als mens maar beperkt komen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')