abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203250189
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 10:19 schreef Isdatzo het volgende:
In andere landen lukt het ook prima om schapen en geiten te houden zonder wolven af te schieten. Wolfwerende rasters en waakhonden zijn prima effectief (vooral wanneer gecombineerd). Maar ja, dat kost geld en de media opzoeken met een zielig verhaaltje over gemene wolven is gratis.
Mooie post en helemaal waar.

Verander een paar woorden behalve media en zielig verhaaltje en het is toepasbaar op alles.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  dinsdag 18 januari 2022 @ 10:27:32 #102
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_203250196
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 10:19 schreef Isdatzo het volgende:
In andere landen lukt het ook prima om schapen en geiten te houden zonder wolven af te schieten. Wolfwerende rasters en waakhonden zijn prima effectief (vooral wanneer gecombineerd). Maar ja, dat kost geld en de media opzoeken met een zielig verhaaltje over gemene wolven is gratis.
Anders vraag je bv. de Duitsers en de Polen even hoe het gaat.
  dinsdag 18 januari 2022 @ 10:31:33 #103
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_203250244
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 10:27 schreef AchJa het volgende:

[..]
Anders vraag je bv. de Duitsers en de Polen even hoe het gaat.
Is goed.

@Duitsers @Polen hoe gaat het?
Huilen dan.
  dinsdag 18 januari 2022 @ 10:31:45 #104
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_203250245
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 10:06 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Ik zie hier nog steeds geen oproep om alle honden maar af te knallen/het land uit te zetten/honden horen hier niet! Die massale oproepen zie ik voor wolven wel. Dat is het verschil.
Honden hebben itt wolven een eigenaar en die wordt gewoon aansprakelijk gesteld/ gestraft. Tot in de jaren '80 waren hondeneigenaren hier in Friesland als de dood dat hun hond een schaap zou doodbijten want dat stond zo'n beetje gelijk aan een doodvonnis voor de betrokken hond.
En helemaal niemand maakte daar een drama van.
  dinsdag 18 januari 2022 @ 10:32:21 #105
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_203250255
Maar serieus: wolven in Duitsland doden zo’n drieduizend boerderijdieren per jaar. Is dat zo gigantisch veel?
Huilen dan.
pi_203250268
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 10:26 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
De schapen bijten geen dieren dood. Jij bent liefhebber van de wolven in dit te kleine land. Zorg er dus maar voor dat die zich niet misdragen. Jij zegt dat het kan, succes ermee. Lukt het je niet dan zullen ze gevangen en uitgezet worden en indien dat niet kan of men dat niet wil afgeschoten.
Ik stel dan voor dat we gewoon nokken met het kunstmatig fokken en het houden van schapen. Dat is ook een oplossing. Voor mij hoef je die niet te houden namelijk. ^O^

Wolven misdragen zich niet; dit is gewoon net zo natuurlijk gedrag als dat een schaap graast. Ze kwamen hier van nature ook al voor, het is niet alsof we nu leeuwen hebben losgelaten. Wolven hebben in dat op zich net zoveel recht om hier te zijn als schapen.

Alleen die laatsten, die niet meer weten hoe ze in het wild moeten overleven (het ook niet meer fysiek kunnen) en dankzij de houderij ook geen kans krijgen om te kunnen ontsnappen (het zijn dan net muizen in een terrarium met slangen, geen schijn van kans..)... zou je moeten beschermen. Net zoals dat ik mijn konijnen bescherm tegen andere wilde dieren door een goed afgeschermde leefomgeving. Want ik heb die konijnen afhankelijk gemaakt van mij en opgesloten. Betekent niet dat ik de bunzing/nerts/roofvogel het aanreken als 'ie een keer een poging waagt. Ondanks dat ik er heus wel van baal natuurlijk.
pi_203250279
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 10:31 schreef AchJa het volgende:

[..]
Honden hebben itt wolven een eigenaar en die wordt gewoon aansprakelijk gesteld/ gestraft. Tot in de jaren '80 waren hondeneigenaren hier in Friesland als de dood dat hun hond een schaap zou doodbijten want dat stond zo'n beetje gelijk aan een doodvonnis voor de betrokken hond.
En helemaal niemand maakte daar een drama van.
Maar dat zou dus helemaal niet hoeven, als je voor fatsoenlijke afrastering e.d. zorgt. Schaap blij, hond blij, baasje blij, wolf blij.
  dinsdag 18 januari 2022 @ 10:34:57 #108
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_203250313
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 10:32 schreef Isdatzo het volgende:
Maar serieus: wolven in Duitsland doden zo’n drieduizend boerderijdieren per jaar. Is dat zo gigantisch veel?
Voor mij wel; want ik laat geen dieren doden voor consumptie. En vanuit het schaap bekeken is het ook 3000 teveel.
Op wereldwijde schaal bekeken is het niks; we doden als mens zo'n 65 miljard* landzoogdieren en nog eens om en nabij 300 miljard zeedieren. Per jaar.

* Dit zijn aantallen die men zich niet meer kan voorstellen. 1 miljoen seconden is ongeveer 11,5 dagen. 1 miljard seconden is bijna 32 jaar.
  dinsdag 18 januari 2022 @ 10:37:23 #110
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_203250327
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 10:34 schreef Candaasje het volgende:

Maar dat zou dus helemaal niet hoeven, als je voor fatsoenlijke afrastering e.d. zorgt. Schaap blij, hond blij, baasje blij, wolf blij.
3 Meter hoge hekken rond elk weiland???
pi_203250349
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 10:37 schreef AchJa het volgende:

[..]
Als dat de oplossing is, ja hoor. Je hebt prachtig stevig gaashekwerk (dat ze ook in dierentuinen en in een wolvenpark in Duitsland gebruiken) dus dan kun je er nog steeds prima doorheen kijken.
  dinsdag 18 januari 2022 @ 10:39:55 #112
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_203250376
quote:

[..]
Helemaal niet nodig. Een goed stroomnet doet wonderen. Desnoods een struikeldraad ervoor.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_203250379
quote:

[..]
Compleet van het padje dus.
Overigens is reeds met video bewezen dat een wolf er alsnog doorheen komt maar dat terzijde.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 18-01-2022 10:40:59 ]
  dinsdag 18 januari 2022 @ 11:02:13 #114
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_203250679
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 10:36 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Voor mij wel; want ik laat geen dieren doden voor consumptie. En vanuit het schaap bekeken is het ook 3000 teveel.
Op wereldwijde schaal bekeken is het niks; we doden als mens zo'n 65 miljard* landzoogdieren en nog eens om en nabij 300 miljard zeedieren. Per jaar.

* Dit zijn aantallen die men zich niet meer kan voorstellen. 1 miljoen seconden is ongeveer 11,5 dagen. 1 miljard seconden is bijna 32 jaar.
Inderdaad: bezien in het perspectief van de 30 miljoen varkens, runderen, schapen, geiten en paarden die jaarlijks in Duitsland geslacht worden is het een afrondingsfout. Dat is allemaal oké, maar o-wee als er een schaap door een wolf gedood wordt...
Huilen dan.
  dinsdag 18 januari 2022 @ 11:02:35 #115
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_203250687
quote:

[..]
In elk weiland staan schapen :? . Overigens hoeft zo'n afrastering helemaal geen 3 meter hoog te zijn.
Huilen dan.
  dinsdag 18 januari 2022 @ 11:27:42 #116
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_203251082
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 10:00 schreef AchJa het volgende:

[..]
Honden worden in het ergste geval ook gewoon afgemaakt. Vroeger was dat vrij standaard want ze vallen toch wel in herhaling.
Precies, zit gewoon niks anders op.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  dinsdag 18 januari 2022 @ 11:32:04 #117
78780 deedeetee
pi_203251162
Het gaat niet om 1 schaap dat door een wolf wordt gedood, maar door meerdere schapen die door dezelfde wolf te grazen zijn genomen, plus de rest van de kudde die door de shock bevangen is. Doodgeboren lammetjes als gevolg daarvan.
Ging het maar om 1 schaap. Maar de bloeddorst van de de wolf stopt niet bij 1 schaap om op te eten. Het dier viert zijn moordlust bot op zo veel mogelijk gemakkelijke slachtoffers.
pi_203251261
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 11:27 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Precies, zit gewoon niks anders op.
Behalve dan gewoon prima wolfproof afrastering die hier al meerdere malen genoemd is. O.a. door Cause Mayhem. Dat is ook een optie.
pi_203251263
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 22:56 schreef the-eye het volgende:

[..]

Nogmaals, een wolf gaat hier niet naar een ree zoeken als er huis aan huis weien met dieren staan, laat dat nu eens je koppie in
En ook nogmaals... Dan moeten die boeren hun dieren snachts naar binnen doen of wolfwerende maatregelen treffen die gewoon heel makkelijk en goedkoop aan te leggen zijn. Maar oohnee, dan gaat de wolf achter de mensen aan he volgens jou :')
quote:
Natuurmonumenten kan jou geen karkas van een opgevreten ree of zwijn laten zien maar er kunnen jou door boeren genoeg dode schapen getoond worden
Natuurmonumenten kan dat niet? Wat een onzin. Ik loop minstens 10x per jaar over de Veluwe. En ik zie vaak genoeg aangevreten/leeggevreten grootwild liggen. En dat is dan nog maar op plekken die vanaf de wandelpaden zichtbaar zijn. Dat jij alleen maar filmpjes plaatst over wolven die schaapjes aanvallen ligt meer aan de manier waarop jij hier instaat Jij bent gewoon bang voor de wolf.
pi_203251302
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2022 23:03 schreef AchJa het volgende:

[..]
Je hebt dus geen argument begrijp ik?
[..]
Och ja, honden voortaan ook maar hun gang laten gaan omdat er 56.000 schapen ritueel geslacht worden...
Dat wordt al gedaan aangezien er duizenden schapen worden vermoord en zo'n 150.000 mensen worden gebeten door honden.
  dinsdag 18 januari 2022 @ 11:49:35 #121
78780 deedeetee
pi_203251470
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 11:37 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Behalve dan gewoon prima wolfproof afrastering die hier al meerdere malen genoemd is. O.a. door Cause Mayhem. Dat is ook een optie.
Helemaal niet nodig als de wolven weer worden verdreven uit een land waar ze niet meer thuishoren en voor gevaar zorgen. Men piept wel anders als de 1ste mens aan is gevallen. en dat lijkt me duidelijk wel in de lijn der verwachting liggen. Dan horen we natuurlijk de smoes van de zogenaamde dierenliefhebber dat de wolf het uit zelfverdediging deed. Want normaal vallen wolven immer nooit mensen aan ? Ze zijn mensenschuw.
Dat zal ook best wel kloppen als ze nooit mensen zien. In hele grote bosgebieden waar geen mensen komen. Hier ligt dat duidelijk anders, ze zien met grote regelmaat mensen dus de schuwheid gaat er dan vanaf.
pi_203251502
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 10:11 schreef Barcaconia het volgende:

[..]
kun je er op wachten tot het eerste kind doodgebeten wordt.
:') :') :') ga jij maar terug naar facebook
pi_203251522
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 11:49 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Helemaal niet nodig als de wolven weer worden verdreven uit een land waar ze niet meer thuishoren en voor gevaar zorgen. Men piept wel anders als de 1ste mens aan is gevallen. en dat lijkt me duidelijk wel in de lijn der verwachting liggen. Dan horen we natuurlijk de smoes van de zogenaamde dierenliefhebber dat de wolf het uit zelfverdediging deed. Want normaal vallen wolven immer nooit mensen aan ? Ze zijn mensenschuw.
Dat zal ook best wel kloppen als ze nooit mensen zien. In hele grote bosgebieden waar geen mensen komen. Hier ligt dat duidelijk anders, ze zien met grote regelmaat mensen dus de schuwheid gaat er dan vanaf.
Wat een onzin. De enige manier waarom een dier schuw wordt, is wanneer een mens het dier gaat lopen voeren. Zolang de mensen zo'n dier lekker met rust laat, en zich niet buiten wandelpaden begeeft zal hij of zij amper tot nooit een wolf tegen gaan komen.
pi_203251752
quote:

[..]
MaAr WoLven ValLen ZovEel MenSen AaN!

Echt, dat is heel geen probleem en ligt heel niet in de lijn der verwachting. Er zijn zat gebieden ter wereld waar mensen moeten leven met wilde wolven (Vancouver Island is daar een voorbeeld van), en er zijn geen massale meldingen van doodgebeten kinderen of arme oudjes. Er wordt hooguit aangeraden je hond aangelijnd te houden als je over het strand wandelt, want ja, een troep wolven wil een loslopende hond, weg van de baas, nog wel eens aanvallen anders.
  dinsdag 18 januari 2022 @ 12:08:38 #125
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_203251820
quote:

[..]
Jij hebt te veel sprookjes gelezen.
Huilen dan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')