abonnement Unibet Coolblue
pi_203232155


[info]Let op: we zijn allemaal bekend met de hete hangijzers omtrent het onderwerp ''corona'', discussies zijn pittig en lopen soms ook lichtelijk uit de hand. Dat is tot daar aan toe; persoonlijke vetes tolereren we absoluut niet en daar is dan ook een zero tolerance beleid op van toepassing.

Dit betekent dat we veel sneller zullen overgaan op een forumspecifieke ban voor COR. COR is een relatief druk forum en natuurlijk een actueel onderwerp. Het is voor newbies en oldies alike geen uitnodiging om mee te posten als er louter gekissebis tussen een klein groepje users te lezen is. Als je de neiging voelt om op de persoon te spelen of een sneer uit te delen, is het ook een heel goede optie om iemand te negeren.[/info]


Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)
Twijfel je over de vaccinatie, bel de De Vaccinatie Twijfeltelefoon: 088-7555777

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.

SPOILER: Helpen?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Hont
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Linkjes voor informatie
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Informatie over dagcijfers
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Varianten waaronder Omicron
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Covid-19 opnames en vaccinatiestatus
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Gedragsregels in dit topic:
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 17 januari 2022 @ 09:07:22 #2
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_203232162
Als omikron of milder nageslacht van omikron blijft rondwaren gelukkig niet meer aan corona.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_203232178
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 09:04 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
Langetermijnplanning: weet wat je gaat doen want je bent gewoon het haasje. Bedankt Hans.
-knip-

Er is van alles dat je kunt regelen, maar je bent nooit fullproof. Zelfs met extra IC-capaciteit kun je niet op tegen een variant met de besmettelijkheid van Omikron en de symptomen van Delta. Dat we nu in die zin geluk hebben gehad dat een dergelijke variant niet is ontstaan, wil niet zeggen dat we dat de volgende keer ook hebben.

Maar, zoals ik uitlegde, je kunt wel heel veel organiseren om veel minder zwaar het haasje te zijn als we een soortgelijk patroon doorlopen als tijdens deze pandemie. En daar gaf ik wat voorbeelden van die jij uiteraard negeert omdat je liever met een oneliner alles af serveert wat niet in je straatje past.

[ Bericht 1% gewijzigd door miss_sly op 17-01-2022 09:10:03 ]
pi_203232198
Zullen we dit topic verschoond houden van op de persoon spelen, sneren, etc.?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_203232201
Vanochtend in de volkskrant voorspelt hoogleraar 'mathematische modellering van infectieziekten' Wallinga dat hij de piek nu midden maart verwacht. Echt, hoe kan deze man zichzelf nog serieus nemen.
  maandag 17 januari 2022 @ 09:12:11 #6
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_203232206
Even een vraagje over zelfisolatie. Ik ben 7 januari positief getest, mijn huisgenoot was toen negatief en testte de 9e ook positief. Beide wel klachten gehad maar al sinds een paar dagen niet meer. Ik ben de 14e negatief getest en de 16e nog een keer negatief. Mijn huisgenoot was de 16e (gisteren) nog altijd positief.
Het plan is om huisgenoot vandaag nog eens te testen. Ik verwacht dat het negatief zal zijn omdat het dan net zo lang geduurd heeft als bij mij en er zijn al lang geen klachten meer.

Hoe lang is het in zo’n geval noodzakelijk om onze zelfisolatie aan te houden? Dat binnen zitten verveelt inmiddels aardig..
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_203232222
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 09:11 schreef zoost het volgende:
Vanochtend in de volkskrant voorspelt hoogleraar 'mathematische modellering van infectieziekten' Wallinga dat hij de piek nu midden maart verwacht. Echt, hoe kan deze man zichzelf nog serieus nemen.
Ik ben al heel blij als er bij staat met koeieletters: voorspelling.
  maandag 17 januari 2022 @ 09:14:49 #8
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_203232228
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 09:11 schreef zoost het volgende:
Vanochtend in de volkskrant voorspelt hoogleraar 'mathematische modellering van infectieziekten' Wallinga dat hij de piek nu midden maart verwacht. Echt, hoe kan deze man zichzelf nog serieus nemen.
Dat zou slecht nieuws zijn want dan is de booster alweer uitgewerkt. Misschien nu meer open gooien?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_203232233
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 09:08 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
-knip-

Er is van alles dat je kunt regelen, maar je bent nooit fullproof. Zelfs met extra IC-capaciteit kun je niet op tegen een variant met de besmettelijkheid van Omikron en de symptomen van Delta. Dat we nu in die zin geluk hebben gehad dat een dergelijke variant niet is ontstaan, wil niet zeggen dat we dat de volgende keer ook hebben.

Maar, zoals ik uitlegde, je kunt wel heel veel organiseren om veel minder zwaar het haasje te zijn als we een soortgelijk patroon doorlopen als tijdens deze pandemie. En daar gaf ik wat voorbeelden van die jij uiteraard negeert omdat je liever met een oneliner alles af serveert wat niet in je straatje past.
En zo zijn er nog duizend ideeën. Wat resulteert in een vaag epistel. Daar heb je dus weinig aan.
pi_203232244
quote:
3s.gif Op maandag 17 januari 2022 09:12 schreef Barcaconia het volgende:
Even een vraagje over zelfisolatie. Ik ben 7 januari positief getest, mijn huisgenoot was toen negatief en testte de 9e ook positief. Beide wel klachten gehad maar al sinds een paar dagen niet meer. Ik ben de 14e negatief getest en de 16e nog een keer negatief. Mijn huisgenoot was de 16e (gisteren) nog altijd positief.
Het plan is om huisgenoot vandaag nog eens te testen. Ik verwacht dat het negatief zal zijn omdat het dan net zo lang geduurd heeft als bij mij en er zijn al lang geen klachten meer.

Hoe lang is het in zo’n geval noodzakelijk om onze zelfisolatie aan te houden? Dat binnen zitten verveelt inmiddels aardig..
Je hebt het gehad, bent inmiddels negatief en dus beschermd. Zou gewoon weer naar buiten gaan.
pi_203232256
quote:
3s.gif Op maandag 17 januari 2022 09:12 schreef Barcaconia het volgende:
Even een vraagje over zelfisolatie. Ik ben 7 januari positief getest, mijn huisgenoot was toen negatief en testte de 9e ook positief. Beide wel klachten gehad maar al sinds een paar dagen niet meer. Ik ben de 14e negatief getest en de 16e nog een keer negatief. Mijn huisgenoot was de 16e (gisteren) nog altijd positief.
Het plan is om huisgenoot vandaag nog eens te testen. Ik verwacht dat het negatief zal zijn omdat het dan net zo lang geduurd heeft als bij mij en er zijn al lang geen klachten meer.

Hoe lang is het in zo’n geval noodzakelijk om onze zelfisolatie aan te houden? Dat binnen zitten verveelt inmiddels aardig..
Misschien zijn de regels ondertussen alweer 10x veranderd, maar jij hoeft nu toch niet meer in isolatie te zitten?
pi_203232257
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 09:08 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

Er is van alles dat je kunt regelen, maar je bent nooit fullproof. Zelfs met extra IC-capaciteit kun je niet op tegen een variant met de besmettelijkheid van Omikron en de symptomen van Delta.
Dat kan je wel, met immuniteit. Ook tegen toekomstige varianten met de virulentie van een Delta.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_203232259
Zo gaat het RIVM ervan uit dat patiënten met omikron even lang in het ziekenhuis liggen als met de deltavariant en dat ze, eenmaal in het ziekenhuis, net zo vaak op de intensive care belanden. Aannames, die waarschijnlijk te somber zijn.

‘Er zijn vanuit het buitenland suggesties dat de ligduur bij omikron korter is’, zegt Wallinga. ‘Maar met suggesties kun je niet rekenen. Dus vallen we in zulke gevallen terug op wat we weten over de deltavariant, als een soort referentie.’
(Volkskrant vandaag)

Dit is écht erg. De feiten worden gewoon ontkend. En dat noemt zich wetenschapper.
pi_203232266
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 09:18 schreef Mondkapje het volgende:
‘Er zijn vanuit het buitenland suggesties dat de ligduur bij omikron korter is’, zegt Wallinga. ‘Maar met suggesties kun je niet rekenen.
Bèta's. ;(
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_203232267
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 09:18 schreef Mondkapje het volgende:
Zo gaat het RIVM ervan uit dat patiënten met omikron even lang in het ziekenhuis liggen als met de deltavariant en dat ze, eenmaal in het ziekenhuis, net zo vaak op de intensive care belanden. Aannames, die waarschijnlijk te somber zijn.

‘Er zijn vanuit het buitenland suggesties dat de ligduur bij omikron korter is’, zegt Wallinga. ‘Maar met suggesties kun je niet rekenen. Dus vallen we in zulke gevallen terug op wat we weten over de deltavariant, als een soort referentie.’
(Volkskrant vandaag)

Dit is écht erg.
Alleen als de suggesties negatief zijn wel dus :')
  maandag 17 januari 2022 @ 09:19:55 #16
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_203232268
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 09:18 schreef SilverEyes het volgende:

[..]
Misschien zijn de regels ondertussen alweer 10x veranderd, maar jij hoeft nu toch niet meer in isolatie te zitten?
Kan zomaar. RIVM is niet overdreven duidelijk in het samen leven met iemand die positief is. Ik ben voorzichtig dus ik dacht ik vraag het nog even.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_203232269
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 09:18 schreef SilverEyes het volgende:

[..]
Misschien zijn de regels ondertussen alweer 10x veranderd, maar jij hoeft nu toch niet meer in isolatie te zitten?
Ik hou het ook niet helemaal meer bij, maar ik dacht dat als je gevaccineerd was of het recent doorgemaakt had je niet meer in isolatie hoeft bij een negatieve test en/of geen klachten.

Of je komt gewoon lekker in de zorg werken, wij mogen sowieso gewoon komen :+
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
pi_203232270
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 09:18 schreef Mondkapje het volgende:
Zo gaat het RIVM ervan uit dat patiënten met omikron even lang in het ziekenhuis liggen als met de deltavariant en dat ze, eenmaal in het ziekenhuis, net zo vaak op de intensive care belanden. Aannames, die waarschijnlijk te somber zijn.

‘Er zijn vanuit het buitenland suggesties dat de ligduur bij omikron korter is’, zegt Wallinga. ‘Maar met suggesties kun je niet rekenen. Dus vallen we in zulke gevallen terug op wat we weten over de deltavariant, als een soort referentie.’
(Volkskrant vandaag)

Dit is écht erg. De feiten worden gewoon ontkend. En dat noemt zich wetenschapper.
"suggesties", gebaseerd op de praktijk gaan de prullenbak in en hij gaat maar werken met z'n eigen suggestie, die verder nergens op is gebaseerd.
pi_203232282
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 09:20 schreef Halcon het volgende:

[..]
"suggesties", gebaseerd op de praktijk gaan de prullenbak in en hij gaat maar werken met z'n eigen suggestie, die verder nergens op is gebaseerd.
Waarschijnlijk is het tunnelvisie, waar ze straks zelf met verbazing op zullen terugkijken.
  maandag 17 januari 2022 @ 09:24:08 #20
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_203232296
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 09:18 schreef Mondkapje het volgende:
Zo gaat het RIVM ervan uit dat patiënten met omikron even lang in het ziekenhuis liggen als met de deltavariant en dat ze, eenmaal in het ziekenhuis, net zo vaak op de intensive care belanden. Aannames, die waarschijnlijk te somber zijn.

‘Er zijn vanuit het buitenland suggesties dat de ligduur bij omikron korter is’, zegt Wallinga. ‘Maar met suggesties kun je niet rekenen. Dus vallen we in zulke gevallen terug op wat we weten over de deltavariant, als een soort referentie.’
(Volkskrant vandaag)

Dit is écht erg. De feiten worden gewoon ontkend. En dat noemt zich wetenschapper.
Slechte voorspellingen op basis van slechte data zorgt voor slecht beleid.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_203232311
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 09:18 schreef Mondkapje het volgende:
Zo gaat het RIVM ervan uit dat patiënten met omikron even lang in het ziekenhuis liggen als met de deltavariant en dat ze, eenmaal in het ziekenhuis, net zo vaak op de intensive care belanden. Aannames, die waarschijnlijk te somber zijn.

‘Er zijn vanuit het buitenland suggesties dat de ligduur bij omikron korter is’, zegt Wallinga. ‘Maar met suggesties kun je niet rekenen. Dus vallen we in zulke gevallen terug op wat we weten over de deltavariant, als een soort referentie.’
(Volkskrant vandaag)

Dit is écht erg. De feiten worden gewoon ontkend. En dat noemt zich wetenschapper.
kwakzalverij, gelijk ontslaan, gebeurt in het echte leven ook
  maandag 17 januari 2022 @ 09:27:53 #22
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_203232323
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 09:20 schreef Halcon het volgende:

[..]
"suggesties", gebaseerd op de praktijk gaan de prullenbak in en hij gaat maar werken met z'n eigen suggestie, die verder nergens op is gebaseerd.
Het zal wel een gedegen wetenschappelijke aanpak zijn om geen 'geruchten' te gaan gebruiken en uit te gaan van wat je wel redelijk zeker weet. Maar het nadeel is wel dat aan de hand van dat model er 4-7.5 miljard is verdampt.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  maandag 17 januari 2022 @ 09:32:59 #23
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_203232369
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 09:27 schreef zalkc het volgende:

[..]
Het zal wel een gedegen wetenschappelijke aanpak zijn om geen 'geruchten' te gaan gebruiken en uit te gaan van wat je wel redelijk zeker weet. Maar het nadeel is wel dat aan de hand van dat model er 4-7.5 miljard is verdampt.
En dat we nu met ingrijpende maatregelen zitten die gebaseerd worden op eigenschappen van een virusvariant die inmiddels al bijna geheel is verdrongen door een variant met heel andere eigenschappen.

Die nieuwe dominante variant is inmiddels ook alweer maanden bekend en is al veel ervaring mee wereldwijd.

Zo loopt men wederom enorm achter de feiten aan met beleidsvorming.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  maandag 17 januari 2022 @ 09:33:26 #24
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_203232377
quote:
3s.gif Op maandag 17 januari 2022 09:12 schreef Barcaconia het volgende:
Even een vraagje over zelfisolatie. Ik ben 7 januari positief getest, mijn huisgenoot was toen negatief en testte de 9e ook positief. Beide wel klachten gehad maar al sinds een paar dagen niet meer. Ik ben de 14e negatief getest en de 16e nog een keer negatief. Mijn huisgenoot was de 16e (gisteren) nog altijd positief.
Het plan is om huisgenoot vandaag nog eens te testen. Ik verwacht dat het negatief zal zijn omdat het dan net zo lang geduurd heeft als bij mij en er zijn al lang geen klachten meer.

Hoe lang is het in zo’n geval noodzakelijk om onze zelfisolatie aan te houden? Dat binnen zitten verveelt inmiddels aardig..
Het een en ander kan je lezen bij het RIVM.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_203232378
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 09:11 schreef zoost het volgende:
Vanochtend in de volkskrant voorspelt hoogleraar 'mathematische modellering van infectieziekten' Wallinga dat hij de piek nu midden maart verwacht. Echt, hoe kan deze man zichzelf nog serieus nemen.
Vertel eens even hoe jij onomstotelijk kan bewijzen dat hij het fout heeft?
Jij bent hoogleraar in wat precies?
  maandag 17 januari 2022 @ 09:37:41 #26
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_203232420
quote:
The Telegraph schrijft dat de regering de wettelijke verplichting op zelfisolatie binnenkort volledig wil opheffen. Volgens de Britse krant wil premier Boris Johnson binnenkort alle noodwetten intrekken die handhaving van de coronamaatregelen mogelijk maken. Er zullen wel officiële richtlijnen blijven gelden, maar het negeren daarvan zal niet meer resulteren in een boete of andere straf.
Ingurland _O_
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_203232422
quote:
7s.gif Op maandag 17 januari 2022 09:18 schreef nostra het volgende:

[..]
Dat kan je wel, met immuniteit. Ook tegen toekomstige varianten met de virulentie van een Delta.
Maar ik had het niet alleen over Covid19. Het ging me vooral over toekomstige virussen.
pi_203232423
Vrijwel geen last gehad van m'n booster *O*
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  maandag 17 januari 2022 @ 09:39:26 #29
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2023/2024
pi_203232447
Ik heb zo'n zin in de lange termijn plannen voor COVID19 die binnenkort komen. Dat gaat genieten worden qua wereldvreemdheid.
9 444 33 0 3 444 8 0 555 33 33 7777 8 0 444 7777 0 4 33 55 0 33 66 0 333 33 999 33 66 666 666 777 3 0 4 2 2 8 0 9 33 33 777 0 55 2 6 7 444 666 33 66 0 9 666 777 3 33 66
  Moderator maandag 17 januari 2022 @ 09:39:58 #30
5428 crew  miss_sly
pi_203232451
quote:
3s.gif Op maandag 17 januari 2022 09:12 schreef Barcaconia het volgende:
Even een vraagje over zelfisolatie. Ik ben 7 januari positief getest, mijn huisgenoot was toen negatief en testte de 9e ook positief. Beide wel klachten gehad maar al sinds een paar dagen niet meer. Ik ben de 14e negatief getest en de 16e nog een keer negatief. Mijn huisgenoot was de 16e (gisteren) nog altijd positief.
Het plan is om huisgenoot vandaag nog eens te testen. Ik verwacht dat het negatief zal zijn omdat het dan net zo lang geduurd heeft als bij mij en er zijn al lang geen klachten meer.

Hoe lang is het in zo’n geval noodzakelijk om onze zelfisolatie aan te houden? Dat binnen zitten verveelt inmiddels aardig..
Volgens mij mag je weer uit quarantaine als je geen klachten meer hebt en een negatieve testuitslag. Als je huisgenoot vandaag ook negatief test en geen klachten meer heeft, kan die ook vandaag uit quarantaine. Maar ongeacht de testuitslag van je huisgenoot kun jij volgens mij gewoon weer je gang gaan.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_203232456
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 09:18 schreef Mondkapje het volgende:
Zo gaat het RIVM ervan uit dat patiënten met omikron even lang in het ziekenhuis liggen als met de deltavariant en dat ze, eenmaal in het ziekenhuis, net zo vaak op de intensive care belanden. Aannames, die waarschijnlijk te somber zijn.

‘Er zijn vanuit het buitenland suggesties dat de ligduur bij omikron korter is’, zegt Wallinga. ‘Maar met suggesties kun je niet rekenen. Dus vallen we in zulke gevallen terug op wat we weten over de deltavariant, als een soort referentie.’
(Volkskrant vandaag)

Dit is écht erg. De feiten worden gewoon ontkend. En dat noemt zich wetenschapper.
Wtf zeg.
Ontkenning van feiten en met je eigen overtuiging verder gaan.

En dat noemt zich idd wetenschapper. Dit kan echt niet.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 17 januari 2022 @ 09:41:34 #32
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_203232465
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 09:39 schreef Scrummie het volgende:
Ik heb zo'n zin in de lange termijn plannen voor COVID19 die binnenkort komen. Dat gaat genieten worden qua wereldvreemdheid.
Zou het een grotere shitshow kunnen worden dan de vorige keer met Ferdje en zijn mondkapliedje?
VBL SC influencer
Left, right, behind
  maandag 17 januari 2022 @ 09:43:35 #33
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2023/2024
pi_203232487
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 09:41 schreef Caland het volgende:

[..]
Zou het een grotere shitshow kunnen worden dan de vorige keer met Ferdje en zijn mondkapliedje?
Ik gok van wel, hier werken nog meer mensen aan mee.

Ratelen en een dansje op je plek bij een goal, dat soort dingen.
9 444 33 0 3 444 8 0 555 33 33 7777 8 0 444 7777 0 4 33 55 0 33 66 0 333 33 999 33 66 666 666 777 3 0 4 2 2 8 0 9 33 33 777 0 55 2 6 7 444 666 33 66 0 9 666 777 3 33 66
pi_203232498
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 09:33 schreef Questular het volgende:

[..]
Vertel eens even hoe jij onomstotelijk kan bewijzen dat hij het fout heeft?
Jij bent hoogleraar in wat precies?
Waarom altijd dat ontzag voor de experts want je bent het zelf niet zinnetje?
Volgens die logica kan niemand ooit ergens vraagtekens bij hebben of ergens over praten.
Als Wallinga zegt dat zijn modellen voorspellen dat het vliegende Spaghetti monster iedere ongevaccineerde als opoffering komt eisen in april moeten we het ook geloven.
En ja, sommige van hun voorspellingen zitten ook tegen het belachelijke aan en zijn gebaseerd op doemscenario's.
pi_203232506
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 09:33 schreef Questular het volgende:

[..]
Vertel eens even hoe jij onomstotelijk kan bewijzen dat hij het fout heeft?
Jij bent hoogleraar in wat precies?
1. Op basis van het feit dat hij werkt met verouderde aannames;
2. Op basis van zijn succes rate in het verleden,

Durf ik te voorspellen (met een onzekerheidsmarge van 75%) dat hij er ontzettend naast gaat zitten.
  maandag 17 januari 2022 @ 09:45:13 #36
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_203232511
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 09:39 schreef Scrummie het volgende:
Ik heb zo'n zin in de lange termijn plannen voor COVID19 die binnenkort komen. Dat gaat genieten worden qua wereldvreemdheid.
Totaal losgezongen van de feiten op de grond :{
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_203232523
Moet deze week nu eigenlijk dat 2G er doorheen komen alvorens de horeca weer open kan?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_203232533
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 09:46 schreef Jor_Dii het volgende:
Moet deze week nu eigenlijk dat 2G er doorheen komen alvorens de horeca weer open kan?
Vandaag is het debat in de tweede kamer over 2G.
  maandag 17 januari 2022 @ 09:46:55 #39
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2023/2024
pi_203232539
twitter


@Janneke141 (of hoe heet je)
9 444 33 0 3 444 8 0 555 33 33 7777 8 0 444 7777 0 4 33 55 0 33 66 0 333 33 999 33 66 666 666 777 3 0 4 2 2 8 0 9 33 33 777 0 55 2 6 7 444 666 33 66 0 9 666 777 3 33 66
pi_203232541
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 09:44 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]
Waarom altijd dat ontzag voor de experts want je bent het zelf niet zinnetje?
Volgens die logica kan niemand ooit ergens vraagtekens bij hebben of ergens over praten.
Als Wallinga zegt dat zijn modellen voorspellen dat het vliegende Spaghetti monster iedere ongevaccineerde als opoffering komt eisen in april moeten we het ook geloven.
En ja, sommige van hun voorspellingen zitten ook tegen het belachelijke aan en zijn gebaseerd op doemscenario's.
Er is een verschil in een zwaar vermoeden hebben in iets of hard bewijs. Zoals ik het zie gaat het RIVM nog uit van de zelfde ligduur als met Delta omdat nog niet onomstotelijk bewezen is dat het anders is volgens hun definitie. Daar kan je wat van vinden uiteraard en zeker als anoniem Fok user, maar zo werken die instanties helaas.

Het ligt in mijn optiek dus meer aan de logheid van zo'n organisatie en zijn procedures dan aan het expres rekenen met foute informatie om ons te pesten.
  maandag 17 januari 2022 @ 09:47:20 #41
62913 Blik
The one and Only!
pi_203232547
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 09:33 schreef Questular het volgende:

[..]
Vertel eens even hoe jij onomstotelijk kan bewijzen dat hij het fout heeft?
Jij bent hoogleraar in wat precies?
Hij kan op zijn minst naar data van andere landen kijken, observeren dat er wat anders gebeurt in die landen rondom Omikron en wat er anders is en een aantal andere scenario’s modelleren op basis van die data. Uitgaan van de data van de DELTA-variant is per definitie een fout model
  Knapste mannelijke user 2022 maandag 17 januari 2022 @ 09:47:36 #42
206731 Mortaxx
Doomer
pi_203232550
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 09:18 schreef Mondkapje het volgende:
Zo gaat het RIVM ervan uit dat patiënten met omikron even lang in het ziekenhuis liggen als met de deltavariant en dat ze, eenmaal in het ziekenhuis, net zo vaak op de intensive care belanden. Aannames, die waarschijnlijk te somber zijn.

‘Er zijn vanuit het buitenland suggesties dat de ligduur bij omikron korter is’, zegt Wallinga. ‘Maar met suggesties kun je niet rekenen. Dus vallen we in zulke gevallen terug op wat we weten over de deltavariant, als een soort referentie.’
(Volkskrant vandaag)

Dit is écht erg. De feiten worden gewoon ontkend. En dat noemt zich wetenschapper.
Haha wat een prutsers zijn het ook.
Op dinsdag 31 oktober 2023 22:09 schreef Ama het volgende:
Poepie
pi_203232552
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 09:46 schreef Jor_Dii het volgende:
Moet deze week nu eigenlijk dat 2G er doorheen komen alvorens de horeca weer open kan?
Vandaag staat het op de planning in de tweede kamer toch, of is het opgeschoven?
  maandag 17 januari 2022 @ 09:48:13 #44
62913 Blik
The one and Only!
pi_203232564
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 09:46 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]
Vandaag is het debat in de tweede kamer over 2G.
Ik hoop dat de oppositie duidelijk heeft dat 2G met Omikron ook niet gaat werken
pi_203232566
quote:
3s.gif Op maandag 17 januari 2022 09:12 schreef Barcaconia het volgende:
Even een vraagje over zelfisolatie. Ik ben 7 januari positief getest, mijn huisgenoot was toen negatief en testte de 9e ook positief. Beide wel klachten gehad maar al sinds een paar dagen niet meer. Ik ben de 14e negatief getest en de 16e nog een keer negatief. Mijn huisgenoot was de 16e (gisteren) nog altijd positief.
Het plan is om huisgenoot vandaag nog eens te testen. Ik verwacht dat het negatief zal zijn omdat het dan net zo lang geduurd heeft als bij mij en er zijn al lang geen klachten meer.

Hoe lang is het in zo’n geval noodzakelijk om onze zelfisolatie aan te houden? Dat binnen zitten verveelt inmiddels aardig..
Volg de Engelsen, die hebben al wat meer realiteitszin

https://www.rtlnieuws.nl/(...)-na-coronabesmetting

quote:
Britse media: Verenigd Koninkrijk schrapt verplichte zelfisolatie na coronabesmetting
pi_203232579
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 09:18 schreef Mondkapje het volgende:
Zo gaat het RIVM ervan uit dat patiënten met omikron even lang in het ziekenhuis liggen als met de deltavariant en dat ze, eenmaal in het ziekenhuis, net zo vaak op de intensive care belanden. Aannames, die waarschijnlijk te somber zijn.

‘Er zijn vanuit het buitenland suggesties dat de ligduur bij omikron korter is’, zegt Wallinga. ‘Maar met suggesties kun je niet rekenen. Dus vallen we in zulke gevallen terug op wat we weten over de deltavariant, als een soort referentie.’
(Volkskrant vandaag)

Dit is écht erg. De feiten worden gewoon ontkend. En dat noemt zich wetenschapper.
Wat mij vooral heel erg verbaast is dat je doorgaans in modellen dit soort parameters gewoon kunt aanpassen en dan kunt kijken of je daarmee de inmiddels bekende trend vanaf december retro-actief wel goed voorspelt met de beschikbare data. Met suggesties kun je dus in mijn ogen prima rekenen. Wallinga beweerde volgens mij dat het verschil tussen werkelijkheid en model vooral zat in het feit dat de maatregelen een weekje eerder ingingen en dat de variant wat minder ziekmakend is. Mijn kennis over modellering is dat je dat soort parameters dan kunt aanpassen en je model opnieuw kunt laten draaien op basis van de beschikbare input. Zit je er dan nog steeds ruim boven, dan kloppen je aanames niet.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_203232593
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 09:48 schreef zoost het volgende:

[..]
Volg de Engelsen, die hebben al wat meer realiteitszin

https://www.rtlnieuws.nl/(...)-na-coronabesmetting
[..]

Zij zijn al over de piek heen. Wij zeer waarschijnlijk nog niet. Is wel iets anders natuurlijk.

Maar het gaat daar idd de goede kant op. Hopelijk over een paar weken bij ons ook die beslissing.
pi_203232604
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 09:33 schreef Questular het volgende:

[..]
Vertel eens even hoe jij onomstotelijk kan bewijzen dat hij het fout heeft?
Jij bent hoogleraar in wat precies?
Autoriteitsargument -> typische drogreden.
pi_203232607
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 09:47 schreef aartstyle het volgende:

[..]
Er is een verschil in een zwaar vermoeden hebben in iets of hard bewijs. Zoals ik het zie gaat het RIVM nog uit van de zelfde ligduur als met Delta omdat nog niet onomstotelijk bewezen is dat het anders is volgens hun definitie. Daar kan je wat van vinden uiteraard en zeker als anoniem Fok user, maar zo werken die instanties helaas.

Het ligt in mijn optiek dus meer aan de logheid van zo'n organisatie en zijn procedures dan aan het expres rekenen met foute informatie om ons te pesten.
Ja, zit wel wat in. Maar ik snap niet dat je dan wel allerlei negatieve aannames kan doen maar dat die vervolgens zorgvuldig en wetenschappelijk ontkracht moeten wordeb want je wil geen aannamens doen.

Je moet ergens beginnen maar als nou blijkt dat je er compleet naast zit moet je toch sneller kunnen schakelen dan dat?
pi_203232621
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 09:50 schreef aartstyle het volgende:

[..]
Zij zijn al over de piek heen. Wij zeer waarschijnlijk nog niet. Is wel iets anders natuurlijk.

Maar het gaat daar idd de goede kant op. Hopelijk over een paar weken bij ons ook die beslissing.
Situatie wordt steeds schrijnender bij bedrijven, instanties en op scholen. Meer en meer mensen in quarantaine zorgt simpelweg voor onwerkbare situaties. Dat kun je enkel oplossen door daar soepeler mee om te gaan.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_203232633
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 09:49 schreef Monolith het volgende:

[..]
Wat mij vooral heel erg verbaast is dat je doorgaans in modellen dit soort parameters gewoon kunt aanpassen en dan kunt kijken of je daarmee de inmiddels bekende trend vanaf december retro-actief wel goed voorspelt met de beschikbare data. Met suggesties kun je dus in mijn ogen prima rekenen. Wallinga beweerde volgens mij dat het verschil tussen werkelijkheid en model vooral zat in het feit dat de maatregelen een weekje eerder ingingen en dat de variant wat minder ziekmakend is. Mijn kennis over modellering is dat je dat soort parameters dan kunt aanpassen en je model opnieuw kunt laten draaien op basis van de beschikbare input. Zit je er dan nog steeds ruim boven, dan kloppen je aanames niet.
Maar dan moet je dus toegeven dat je model niet helemaal goed werkt. Dat gaan we dus niet doen! Hij is wel hoogleraar.
pi_203232634
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 09:51 schreef Stridone het volgende:

[..]
Autoriteitsargument -> typische drogreden.
Kennelijk kun je alleen vaststellen dat een brood beschimmeld is als je zelf ook een bakker bent.
pi_203232643
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2022 09:51 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]
Ja, zit wel wat in. Maar ik snap niet dat je dan wel allerlei negatieve aannames kan doen maar dat die vervolgens zorgvuldig en wetenschappelijk ontkracht moeten wordeb want je wil geen aannamens doen.

Je moet ergens beginnen maar als nou blijkt dat je er compleet naast zit moet je toch sneller kunnen schakelen dan dat?
Dat is deze hele crisis al duidelijk. Onze systemen/procedures zijn niet gebouwd voor een crisis situatie. Als straks de Russen voor de grens staan dan gaan wij eerst weken vergaderen of we iets terug gaan doen.

Voor het resultaat maakt dat natuurlijk ook niet uit, want ons leger is er voor de schijn en voor politieke doeleinden. Maar het gaat om het idee.
pi_203232645
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 09:52 schreef zoost het volgende:

[..]
Maar dan moet je dus toegeven dat je model niet helemaal goed werkt. Dat gaan we dus niet doen! Hij is wel hoogleraar.
Dat je wat parameters moet bijstellen betekent niet dat je model niet werkt.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_203232652
quote:
9s.gif Op maandag 17 januari 2022 09:52 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Kennelijk kun je alleen vaststellen dat een brood beschimmeld is als je zelf ook een bakker bent.
Of dat Ajax kampioen wordt als je van Basten bent.
pi_203232658
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 09:46 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]
Vandaag is het debat in de tweede kamer over 2G.
Debat is uitgesteld naar vrijdag 21 januari
pi_203232665
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 09:47 schreef Blik het volgende:

[..]
Hij kan op zijn minst naar data van andere landen kijken, observeren dat er wat anders gebeurt in die landen rondom Omikron en wat er anders is en een aantal andere scenario’s modelleren op basis van die data. Uitgaan van de data van de DELTA-variant is per definitie een fout model
Dat lijkt me ook. Het kan gewoon niet zo zijn dat die data rondom Omikron er nog niet in betrouwbare hoeveelheden is.
pi_203232694
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 09:55 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Dat lijkt me ook. Het kan gewoon niet zo zijn dat die data rondom Omikron er nog niet in betrouwbare hoeveelheden is.
Blijkbaar hebben zij dedefinieerd van welke instanties en in welke situaties men data betrouwbaar genoeg vindt. En daar is dit dus volgens hun defintitie niet betrouwbaar genoeg voor. Zelfde geldt voor die nutteloze gezondheidsraad die nog even een plasje moet doen over het advies van de EMA, waardoor we aan elke campagne weken later beginnen.
pi_203232695
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 09:54 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]
Debat is uitgesteld naar vrijdag 21 januari
Lijkt me in principe goed toch? Kans dat de situatie dan nog gunstiger is en de bodem voor 2G aldus zwakker.
pi_203232715
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 09:53 schreef aartstyle het volgende:

[..]
Dat is deze hele crisis al duidelijk. Onze systemen/procedures zijn niet gebouwd voor een crisis situatie. Als straks de Russen voor de grens staan dan gaan wij eerst weken vergaderen of we iets terug gaan doen.

Voor het resultaat maakt dat natuurlijk ook niet uit, want ons leger is er voor de schijn en voor politieke doeleinden. Maar het gaat om het idee.
Ja het gebrek aan flexibiliteit en dus snel omgaan met veranderende situaties resulteert in het operatie geslaagd patiënt overleden gedoe wat we nu zien.
De les is denk ik dat het OMT niet enkel uit wetenschappers had moeten bestaan en we vaker beslissingen hadden moeten maken toen het wel echt duidelijk was welke kant iets op zou gaan zonder het 100% zeker te weten.

De situatie is er gewoon niet naar om zolang te rekken en wachten plus het helpt het draagvlak om zeep.
Als straks in februari het oordeel komt dat omicron milder is! Roept iedereen dat ze dat al 2 maanden wisten.
Haalt het respect voor de experts compleet weg omdat ze incompetent overkomen.
pi_203232736
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 09:57 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Lijkt me in principe goed toch? Kans dat de situatie dan nog gunstiger is en de bodem voor 2G aldus zwakker.
TU Delft moet dat onderzoek aanleveren waarom 2g nodig is.
Je zou denken dat de conclusie op voorhand al vast staat.
Hetzelfde TU Delft wat als bron werd gebruikt samen met de Tony Blair foundation wat compleet afgebrand werd in dat ftm artikel over de QR.
pi_203232740
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 09:53 schreef Monolith het volgende:

[..]
Dat je wat parameters moet bijstellen betekent niet dat je model niet werkt.
Als het model niet goed voorspelt, betekend uiteraard wel dat je model niet goed werkt. Het gaat mij er ook niet om dat ze verkeerde aannames / parameters in het model stoppen, of dat het model niet goed rekent met de parameters. Het gaat mij erom dat ze zo vast blijven houden aan het model en dat ze het model niet relativeren en/of durven uitgaan van aannames die nu wat waarschijnlijker zijn.

Mind you: Op basis van dit model wordt de hele maatschappij op slot gegooid. Als je er dan helemaal naast zat, dan mag je je (en je model) wat bescheidener opstellen.
pi_203232763
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 09:53 schreef Monolith het volgende:

[..]
Dat je wat parameters moet bijstellen betekent niet dat je model niet werkt.
Maar het werkt toch ook niet echt? Jacco en zijn modellen mogen hoog aangeschreven zijn maar onderaan de streep heeft het ons niet geholpen de afgelopen 2 jaar.
De realiteit is niet altijd maakbaar helaas.
pi_203232802
POLL
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_203232827
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2022 10:01 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]
TU Delft moet dat onderzoek aanleveren waarom 2g nodig is.
Je zou denken dat de conclusie op voorhand al vast staat.
Hetzelfde TU Delft wat als bron werd gebruikt samen met de Tony Blair foundation wat compleet afgebrand werd in dat ftm artikel over de QR.
Oh ik geloof ook wel dat Rutte & co zich weer prachtige argumenten laten aanleveren die aan zouden moeten tonen dat 2G echt heus werkelijk waar helpt hoor en ook echt heus werkelijk waar het enige alternatief is voor gesloten houden. Maar een paar dagen zijn lang in het huidige tijdsbestek, en ik hoop dat als de IC bezetting in die tijd aanzienlijk onder de 300 zakt en horeca en culturele instellingen blijven morren, dat er in de TK dan ook niet voldoende draagvlak meer te vinden is.
pi_203232833
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 10:01 schreef zoost het volgende:

[..]
Als het model niet goed voorspelt, betekend uiteraard wel dat je model niet goed werkt. Het gaat mij er ook niet om dat ze verkeerde aannames / parameters in het model stoppen, of dat het model niet goed rekent met de parameters. Het gaat mij erom dat ze zo vast blijven houden aan het model en dat ze het model niet relativeren en/of durven uitgaan van aannames die nu wat waarschijnlijker zijn.

Mind you: Op basis van dit model wordt de hele maatschappij op slot gegooid. Als je er dan helemaal naast zat, dan mag je je (en je model) wat bescheidener opstellen.
Dat heeft denk ik te maken met wat je onder een model verstaat.
Iets heel simpels is bijvoorbeeld een lineair modelletje in de zin van ax +b. Dan zijn a en b je parameters en x je inputdata. Je modelletje kan best correct zijn, maar als je waarde voor b niet strookt met wat het werkelijk zou moeten zijn, dan wijkt de uitkomst van je modelletje af, maar dat is meer een gevalletje GIGO.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_203232838
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 10:08 schreef _serial_ het volgende:
[poll=3495]
Maar natuurlijk.
pi_203232852
Het OMT houdt er bewust angstmodellen na, want dat garandeert hun machtspositie. Rutte profiteert er ook van, want onder angst kan hij zijn controle politiek blijven doorvoeren. Het is een 1-2tje. Rutte zegt: ik doe wat de experts mij aangeven, en het OMT zegt wij adviseren alleen maar. Niemand is echt verantwoordelijk, geen zelfreflectie nodig of mea culpa. Zichzelf opheffen gaan ze sowieso niet doen.

In die zin zijn we wel gegijzeld door het tandem OMT-Rutte.

Hoe komen we hieruit?
pi_203232853
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 09:44 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]
Waarom altijd dat ontzag voor de experts want je bent het zelf niet zinnetje?
Volgens die logica kan niemand ooit ergens vraagtekens bij hebben of ergens over praten.
Als Wallinga zegt dat zijn modellen voorspellen dat het vliegende Spaghetti monster iedere ongevaccineerde als opoffering komt eisen in april moeten we het ook geloven.
En ja, sommige van hun voorspellingen zitten ook tegen het belachelijke aan en zijn gebaseerd op doemscenario's.
Waarom altijd meteen denken dat je het zelf beter weet?
Beetje roepen dat het nergens op slaat is makkelijk.
Als Wallinga iets zegt wat wel in jullie straatje past is hij natuurlijk de expert waar naar geluisterd moet worden.
pi_203232881
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 10:13 schreef Homey het volgende:
Het OMT houdt er bewust angstmodellen na, want dat garandeert hun machtspositie. Rutte profiteert er ook van, want onder angst kan hij zijn controle politiek blijven doorvoeren. Het is een 1-2tje. Rutte zegt: ik doe wat de experts mij aangeven, en het OMT zegt wij adviseren alleen maar. Niemand is echt verantwoordelijk, geen zelfreflectie nodig of mea culpa. Zichzelf opheffen gaan ze sowieso niet doen.

In die zin zijn we wel gegijzeld door het tandem OMT-Rutte.

Hoe komen we hieruit?
Mensen die dit soort onzin roepen zijn dansen met jansen en meer van dat soort zaken kennelijk spontaan vergeten. De politiek (en zeker CDA en VVD) doet natuurlijk niets liever dan goede sier maken met versoepelingen en wil ondernemers natuurlijk helemaal niet tot in het oneindige tegen zich in het harnas jagen.
Wat ik vooral zie bij het RIVM is een enorm conservatieve houding. Men blijft heel lang vasthouden aan opvattingen totdat echt al lang en breed duidelijk is dat ze niet meer houdbaar zijn.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_203232902
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 10:13 schreef Homey het volgende:

In die zin zijn we wel gegijzeld door het tandem OMT-Rutte.

Hoe komen we hieruit?
De maatschappij moet blijven morren, het helpt toch wel iets. Ik ben er eigenlijk wel van overtuigd dat als het vorige week niet zo uit de hand dreigde te lopen, dat we nu nauwelijks versoepelingen maar wel een strengere mondkapplicht zouden hebben.
pi_203232930
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 09:18 schreef Mondkapje het volgende:
Zo gaat het RIVM ervan uit dat patiënten met omikron even lang in het ziekenhuis liggen als met de deltavariant en dat ze, eenmaal in het ziekenhuis, net zo vaak op de intensive care belanden. Aannames, die waarschijnlijk te somber zijn.

‘Er zijn vanuit het buitenland suggesties dat de ligduur bij omikron korter is’, zegt Wallinga. ‘Maar met suggesties kun je niet rekenen. Dus vallen we in zulke gevallen terug op wat we weten over de deltavariant, als een soort referentie.’
(Volkskrant vandaag)

Dit is écht erg. De feiten worden gewoon ontkend. En dat noemt zich wetenschapper.
Dit is ook precies wat er mis ging aan het begin van de coronacrisis. Weten jullie nog die tweets van het RIVM van voor het moment dat het virus in Nederland was? Elke tweet die ze eruit stuurden was zo'n beetje fout, en iedereen die het las wist dat. Je kunt bij een nieuw virus (en dus ook bij een nieuwe variant) je hoge standaard van feiten niet handhaven, want keiharde feiten en voldoende peer review zijn er dan nog niet. Snel opschakelen en afschakelen op basis van een lagere standaard van feiten ("suggesties") is dan het devies want tijd om te wachten is er niet.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_203232936
twitter
pi_203232952
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 10:13 schreef Homey het volgende:
Hoe komen we hieruit?
Op een gegeven moment (en ik hoop dat we daar nu echt heel dicht bij zijn) wordt het toch wel duidelijk dat het virus is gemuteerd tot "het is maar een griepje". Dan moeten ze wel alles gaan versoepelen, al vrees ik dat wij Nederland dan nog een belofte als pilot-land van het WEF in te lossen hebben en alsnog 2G gaan invoeren tot st.Juttemis.
pi_203232963
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 10:13 schreef Questular het volgende:

[..]
Waarom altijd meteen denken dat je het zelf beter weet?
Beetje roepen dat het nergens op slaat is makkelijk.
Als Wallinga iets zegt wat wel in jullie straatje past is hij natuurlijk de expert waar naar geluisterd moet worden.
nee, echt niet
pi_203232965
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 09:18 schreef Mondkapje het volgende:
Zo gaat het RIVM ervan uit dat patiënten met omikron even lang in het ziekenhuis liggen als met de deltavariant en dat ze, eenmaal in het ziekenhuis, net zo vaak op de intensive care belanden. Aannames, die waarschijnlijk te somber zijn.

‘Er zijn vanuit het buitenland suggesties dat de ligduur bij omikron korter is’, zegt Wallinga. ‘Maar met suggesties kun je niet rekenen. Dus vallen we in zulke gevallen terug op wat we weten over de deltavariant, als een soort referentie.’
(Volkskrant vandaag)

Dit is écht erg. De feiten worden gewoon ontkend. En dat noemt zich wetenschapper.
Haha, en zelf wel werken met uit de luchtgegrepen parameters. :')
pi_203232968
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 10:20 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]
Die had het FOK!OMT ook al aangestipt.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_203232985
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 10:20 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]
Ik moest erg lachen om de tweet eronder

twitter
pi_203233000
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 10:13 schreef Questular het volgende:

[..]
Waarom altijd meteen denken dat je het zelf beter weet?
Beetje roepen dat het nergens op slaat is makkelijk.
Als Wallinga iets zegt wat wel in jullie straatje past is hij natuurlijk de expert waar naar geluisterd moet worden.
Het punt is een beetje dat wetenschap nogal eens de neiging heeft om uit te gaan van zekerheden en papieren werkelijkheid. En dat strookt niet altijd met hoe feitelijke ontwikkelingen er uitzien.

Dat er wordt gerekend met modellen op basis van geverifieerde data is volledig uit te leggen en ik begrijp ook prima dat, zolang er geen geverifieerde data van een gerenommeerd instituut is waaruit blijkt dat Omikron veel minder effect heeft op de IC's dan Delta, dat men in de berekening uitgaat van gegevens rondom Delta.

Echter, geverifieerde data of niet, als de signalen uit het buitenland zo helder zijn, dan mag je in je model wel een bandbreedte opnemen met onzekerheidsmarge naar beneden die gebaseerd is op niet door gerenommeerde instellingen geverifieerde data. Zo lang je dat maar benoemt. Ik vind het in dit geval zelfs een morele plicht om dat te doen.
pi_203233030
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 10:13 schreef Questular het volgende:

[..]
Waarom altijd meteen denken dat je het zelf beter weet?
Beetje roepen dat het nergens op slaat is makkelijk.
Als Wallinga iets zegt wat wel in jullie straatje past is hij natuurlijk de expert waar naar geluisterd moet worden.
Ik zeg dat niet toch? Alleen dat kritiek op experts snel afgeschoten wordt onder het mom van je bent geen expert.
Terwijl we allemaal weten dat omicron niet Delta is en hij er naast zit.
Het duurt alleen lang voor hen om tot dezelfde conclusie te komen.
Misschien is dat wetenschapper eigen en met veel zaken absoluut goed.
Alleen met een crisis waar snel schakelen gewenst is omdat er een hoop extra schade elders in de maatschappij ontstaat is het frustrerend en komen ze voor leken incompetent over.

Een beetje alsof Gerrit Hiemstra zegt dat er een sneeuwstorm komt en niemand naar het strand mag terwijl het op de dag zelf 35 graden is.
Iedereen die er wat van zegt wordt afgebrand omdat ze geen meteoroloog zijn.

Tegen de tijd dat het wetenschappelijk 100% zeker is dat het niet gaat sneeuwen dan is de dag voorbij.
Gewoon logisch nadenken en handelen is soms goed.

Walkinga kan het prima wetenschappelijk uitsluiten maar laat dan niet de maatschappij erdoor half op slot tegen alle logica in.
pi_203233035
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 10:13 schreef Homey het volgende:
Het OMT houdt er bewust angstmodellen na, want dat garandeert hun machtspositie. Rutte profiteert er ook van, want onder angst kan hij zijn controle politiek blijven doorvoeren. Het is een 1-2tje. Rutte zegt: ik doe wat de experts mij aangeven, en het OMT zegt wij adviseren alleen maar. Niemand is echt verantwoordelijk, geen zelfreflectie nodig of mea culpa. Zichzelf opheffen gaan ze sowieso niet doen.

In die zin zijn we wel gegijzeld door het tandem OMT-Rutte.

Hoe komen we hieruit?
:Z
Er komen tribunalen!!1!!!!!1
  maandag 17 januari 2022 @ 10:29:00 #82
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_203233046
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 10:25 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Het punt is een beetje dat wetenschap nogal eens de neiging heeft om uit te gaan van zekerheden en papieren werkelijkheid. En dat strookt niet altijd met hoe feitelijke ontwikkelingen er uitzien.

Dat er wordt gerekend met modellen op basis van geverifieerde data is volledig uit te leggen en ik begrijp ook prima dat, zolang er geen geverifieerde data van een gerenommeerd instituut is waaruit blijkt dat Omikron veel minder effect heeft op de IC's dan Delta, dat men in de berekening uitgaat van gegevens rondom Delta.

Echter, geverifieerde data of niet, als de signalen uit het buitenland zo helder zijn, dan mag je in je model wel een bandbreedte opnemen met onzekerheidsmarge naar beneden die gebaseerd is op niet door gerenommeerde instellingen geverifieerde data. Zo lang je dat maar benoemt. Ik vind het in dit geval zelfs een morele plicht om dat te doen.
Je kunt prima allerlei viruseigenschappen varieren in je model en op die manier een onzekerheidsmarge in je modellen inbouwen. En dus ook meemodelleren dat omikron milder uitpakt dan delta. Het is een bewuste keuze om dat niet te doen en star vast te houden aan wat je weet van delta en je onzekerheidsmarge te baseren op andere parameters dan de ziekmakendheid van de dominante variant.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_203233061
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 10:13 schreef Homey het volgende:
Het OMT houdt er bewust angstmodellen na, want dat garandeert hun machtspositie. Rutte profiteert er ook van, want onder angst kan hij zijn controle politiek blijven doorvoeren. Het is een 1-2tje. Rutte zegt: ik doe wat de experts mij aangeven, en het OMT zegt wij adviseren alleen maar. Niemand is echt verantwoordelijk, geen zelfreflectie nodig of mea culpa. Zichzelf opheffen gaan ze sowieso niet doen.

In die zin zijn we wel gegijzeld door het tandem OMT-Rutte.

Hoe komen we hieruit?
Het blijft bestaan bij de gratie van de maatschappij. Zolang de zwijgende meerderheid het accepteert, zal het er zijn.
Vorige week begon de zwijgende meerderheid zelfs te morren. Resultaat is dat de maatschappij verder 'open' is dan het omt eigenlijk wilde. De enige reden waarom is de maatschappelijke druk. Want de specialisten zijn nog steeds bang omdat ze werken met het model van wallinga wat dus gebaseerd is op foute gegevens.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_203233064
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 10:20 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]
Schandalig en in lijn met het doordrammen van 2g en prikabbo elke 4 maanden.
Niet heel verbazingwekkend na die tweet van Lauterbach gisteren maar desalniettemin zorgwekkend.
pi_203233068
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 10:29 schreef Perrin het volgende:

[..]
Je kunt prima allerlei viruseigenschappen varieren in je model en op die manier een onzekerheidsmarge in je modellen inbouwen. En dus ook meemodelleren dat omikron milder uitpakt dan delta. Het is een bewuste keuze om dat niet te doen en star vast te houden aan wat je weet van delta en je onzekerheidsmarge te baseren op andere parameters dan de ziekmakendheid van de dominante variant.
maar wel dicht gaan vanwege de R van omikorn
pi_203233073
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 10:23 schreef zoost het volgende:

[..]
Ik moest erg lachen om de tweet eronder

[ twitter ]
De enige waarheid.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_203233075
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 10:25 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Het punt is een beetje dat wetenschap nogal eens de neiging heeft om uit te gaan van zekerheden en papieren werkelijkheid. En dat strookt niet altijd met hoe feitelijke ontwikkelingen er uitzien.

Dat er wordt gerekend met modellen op basis van geverifieerde data is volledig uit te leggen en ik begrijp ook prima dat, zolang er geen geverifieerde data van een gerenommeerd instituut is waaruit blijkt dat Omikron veel minder effect heeft op de IC's dan Delta, dat men in de berekening uitgaat van gegevens rondom Delta.

Echter, geverifieerde data of niet, als de signalen uit het buitenland zo helder zijn, dan mag je in je model wel een bandbreedte opnemen met onzekerheidsmarge naar beneden die gebaseerd is op niet door gerenommeerde instellingen geverifieerde data. Zo lang je dat maar benoemt. Ik vind het in dit geval zelfs een morele plicht om dat te doen.
Kanteekening die hier wel gemaakt moet worden is dat ik het OMT niet puur zie als wetenschap. Wetenschap zijn die papers over covid waarin goed gekeken wordt naar "hoe goed werkt een mondkapje, hoe ziek is omicron" Enz. enz. Het OMT bekijkt de data die er tot dan toe is en die is veelal slechts een model en een kijkje in andere landen maar zeker gaan paper in Nature of iets dergelijks. Dat maakt het direct lastig en uiteraard laadt iedereen zijn shotgun door als ze een verkeerde afslag nemen. Best een hondenbaan :D
Er komen tribunalen!!1!!!!!1
pi_203233094
twitter
  maandag 17 januari 2022 @ 10:34:51 #89
14505 OProg
A Life in Music
pi_203233108
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 10:33 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]
Djoko kan zich compleet gaan focussen op Wimbeldon dit jaar.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_203233162
quote:
14s.gif Op maandag 17 januari 2022 10:31 schreef ThierryPicking het volgende:

[..]
Kanteekening die hier wel gemaakt moet worden is dat ik het OMT niet puur zie als wetenschap. Wetenschap zijn die papers over covid waarin goed gekeken wordt naar "hoe goed werkt een mondkapje, hoe ziek is omicron" Enz. enz. Het OMT bekijkt de data die er tot dan toe is en die is veelal slechts een model en een kijkje in andere landen maar zeker gaan paper in Nature of iets dergelijks. Dat maakt het direct lastig en uiteraard laadt iedereen zijn shotgun door als ze een verkeerde afslag nemen. Best een hondenbaan :D
Ja, maar het OMT brengt wel advies uit die door de regering als wetenschappelijk onderbouwd wordt meegenomen. En ik vind ook dat de regering een dergelijk advies serieus moet meewegen in het beleid.

Maar dan moet het wel een advies zijn dat niet geremd wordt doordat de wetenschappers met oogkleppen alleen staren naar data die van één specifieke gerenommeerde en peer-reviewed bron komt. Dat kan echt niet in een maatschappij die zo snel gaat en waar de gevolgen van de voorzichtige parameters zo groot zijn.

Ik wil daarmee niet volledig uitsluiten dat zij redenen hadden om te twijfelen aan de mildheid van Omikron, maar de vraag is wel hoe lang je die twijfels blijft omarmen.
  Moderator maandag 17 januari 2022 @ 10:44:36 #91
54278 crew  Tijger_m
42
pi_203233217
quote:
14s.gif Op maandag 17 januari 2022 10:31 schreef ThierryPicking het volgende:

[..]
Kanteekening die hier wel gemaakt moet worden is dat ik het OMT niet puur zie als wetenschap. Wetenschap zijn die papers over covid waarin goed gekeken wordt naar "hoe goed werkt een mondkapje, hoe ziek is omicron" Enz. enz. Het OMT bekijkt de data die er tot dan toe is en die is veelal slechts een model en een kijkje in andere landen maar zeker gaan paper in Nature of iets dergelijks. Dat maakt het direct lastig en uiteraard laadt iedereen zijn shotgun door als ze een verkeerde afslag nemen. Best een hondenbaan :D
Voor mondkapjes is er wel degelijk wetenschappelijk onderzoek beschikbaar, @Momo heeft al meermaals een lijst hier gepost van de wetenschappelijke artikelen die er zijn voor de onderbouwing van maatregelen die genomen zijn ten opzichte van covid.

Als het om zaken als omicron gaat waarin gewoon nog niet genoeg betrouwbare data is dan moet je inderdaad naar modellen gaan kijken waarmee er altijd een risico is dat de data die je hebt mischien niet het juiste resultaat geeft.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  maandag 17 januari 2022 @ 10:47:33 #92
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_203233262
quote:
14s.gif Op maandag 17 januari 2022 10:31 schreef ThierryPicking het volgende:

[..]
Kanteekening die hier wel gemaakt moet worden is dat ik het OMT niet puur zie als wetenschap. Wetenschap zijn die papers over covid waarin goed gekeken wordt naar "hoe goed werkt een mondkapje, hoe ziek is omicron" Enz. enz. Het OMT bekijkt de data die er tot dan toe is en die is veelal slechts een model en een kijkje in andere landen maar zeker gaan paper in Nature of iets dergelijks. Dat maakt het direct lastig en uiteraard laadt iedereen zijn shotgun door als ze een verkeerde afslag nemen. Best een hondenbaan :D
Het enige doel dat het OMT heeft is de beleidsmakers voorzien van betrouwbare input (binnen onzekerheidsmarges) om beleid op te baseren. Daar falen ze nu hard in.

De werkelijkheid ligt zo ver buiten de eerder gecommuniceerde onzekerheidsmarges dat je je moet afvragen welke positieve rol ze momenteel spelen.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_203233269
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 10:44 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Voor mondkapjes is er wel degelijk wetenschappelijk onderzoek beschikbaar, @:Momo heeft al meermaals een lijst hier gepost van de wetenschappelijke artikelen die er zijn voor de onderbouwing van maatregelen die genomen zijn ten opzichte van covid.

Als het om zaken als omicron gaat waarin gewoon nog niet genoeg betrouwbare data is dan moet je inderdaad naar modellen gaan kijken waarmee er altijd een risico is dat de data die je hebt mischien niet het juiste resultaat geeft.
er is genoeg data en waarom sluit je dan wel het land op basis van die vage input in de modellen?
pi_203233284
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 10:25 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Het punt is een beetje dat wetenschap nogal eens de neiging heeft om uit te gaan van zekerheden en papieren werkelijkheid. En dat strookt niet altijd met hoe feitelijke ontwikkelingen er uitzien.

Dat er wordt gerekend met modellen op basis van geverifieerde data is volledig uit te leggen en ik begrijp ook prima dat, zolang er geen geverifieerde data van een gerenommeerd instituut is waaruit blijkt dat Omikron veel minder effect heeft op de IC's dan Delta, dat men in de berekening uitgaat van gegevens rondom Delta.

Echter, geverifieerde data of niet, als de signalen uit het buitenland zo helder zijn, dan mag je in je model wel een bandbreedte opnemen met onzekerheidsmarge naar beneden die gebaseerd is op niet door gerenommeerde instellingen geverifieerde data. Zo lang je dat maar benoemt. Ik vind het in dit geval zelfs een morele plicht om dat te doen.
Dat is niet alleen moreel, maar dat ben je gewoon verplicht.
Zeker als het van dit soort maatschappelijk belang is.

Die data kan zo opgerakeld worden in gebieden als Californië en landen als GB en ZA, maar hey, die zullen wel op geen enkele manier compatible zijn met (de rest van) Europa en zeker niet met NL.

Het blijft bizar dat keer op keer die 'wetenschappers' zelf het wiel proberen uit te vinden hier. Op die manier blijven ze achter de feiten aan lopen en zijn we overal te laat mee. De gezondheidsraad, het vaccineren, het boosteren, de initiële uitbraak, initiëren van maatregelen, het loslaten van maatregelen, bepaalde maatregelen zelf... overal zijn ze te laat mee in dit land.

Nu ook weer met de data van deze 'voc' welke eigenlijk het minste 'concern' van de hele periode moet zijn. Maar nee, laten we de megabesmettelijkheid van O combineren met de effecten en ligduur van D. Dan komen we er wel...

Triest.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Moderator maandag 17 januari 2022 @ 10:49:10 #95
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_203233286
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 10:44 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Voor mondkapjes is er wel degelijk wetenschappelijk onderzoek beschikbaar, @:Momo heeft al meermaals een lijst hier gepost van de wetenschappelijke artikelen die er zijn voor de onderbouwing van maatregelen die genomen zijn ten opzichte van covid.

Als het om zaken als omicron gaat waarin gewoon nog niet genoeg betrouwbare data is dan moet je inderdaad naar modellen gaan kijken waarmee er altijd een risico is dat de data die je hebt mischien niet het juiste resultaat geeft.
https://www.google.com/ur(...)vVMnl-FCGDkwtPeE3oaG

Hier staan een verzameling van iets van 30+ artikelen over mondkapjes (medisch, niet-medisch) inderdaad, de meesten zijn wel positief over het effect van mondkapjes.
pi_203233303
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 10:47 schreef Perrin het volgende:

[..]
Het enige doel dat het OMT heeft is de beleidsmakers voorzien van betrouwbare input (binnen onzekerheidsmarges) om beleid op te baseren. Daar falen ze nu hard in.

De werkelijkheid ligt zo ver buiten de eerder gecommuniceerde onzekerheidsmarges dat je je moet afvragen welke positieve rol ze momenteel spelen.
Zelfs enorm buiten de onzekerheidsmarge.

Bizar. En nog willen vasthouden met harde overtuiging aan je eigen model. Dat maakt het nog gekker.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 17 januari 2022 @ 10:50:26 #97
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_203233308
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 09:18 schreef Mondkapje het volgende:
Zo gaat het RIVM ervan uit dat patiënten met omikron even lang in het ziekenhuis liggen als met de deltavariant en dat ze, eenmaal in het ziekenhuis, net zo vaak op de intensive care belanden. Aannames, die waarschijnlijk te somber zijn.

‘Er zijn vanuit het buitenland suggesties dat de ligduur bij omikron korter is’, zegt Wallinga. ‘Maar met suggesties kun je niet rekenen. Dus vallen we in zulke gevallen terug op wat we weten over de deltavariant, als een soort referentie.’
(Volkskrant vandaag)

Dit is écht erg. De feiten worden gewoon ontkend. En dat noemt zich wetenschapper.
Dat is heel frustrerend ja, normaal is het niet zo erg om vast te houden aan ‘met suggesties kan je niet rekenen’ maar wel natuurlijk in een crisissituatie waarbij iedere dag telt, ook op economisch vlak. Dan wordt enige flexibiliteit verwacht, modellen maken op basis van verouderde aannames is gewoon ontzettend riskant als er iedere week belangrijke beslissingen gemaakt worden op basis van deze info met verregaande economische en maatschappelijke gevolgen.

Het viel mij al ontzettend op bij het laatste OMT-advies dat de informatie waarmee ze werkten en rekenen op basis was van pure aannames of gewoonweg niet lijkt te kloppen.
Makkelijk tweede.
  maandag 17 januari 2022 @ 10:50:56 #98
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_203233317
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 10:50 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Zelfs enorm buiten de onzekerheidsmarge.

Bizar. En nog willen vasthouden met harde overtuiging aan je eigen model. Dat maakt het nog gekker.
Dat doet me vermoeden dat er een politieke vinger in de pap zit, zo dom zijn die lui echt niet en zo slecht zijn de modellen ook niet.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_203233319
Bekpampers helpen niet.
  maandag 17 januari 2022 @ 10:52:06 #100
168739 Red_85
'echt wel'
pi_203233335
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 10:51 schreef quirina het volgende:
Bekpampers helpen niet.
Chin diapers.. bekpampers..
Mooi.
Erg mooi.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Moderator maandag 17 januari 2022 @ 10:52:10 #101
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_203233338
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 10:51 schreef quirina het volgende:
Bekpampers helpen niet.
Kun je dit onderbouwen met literatuur?

https://www.google.com/ur(...)vVMnl-FCGDkwtPeE3oaG
  Moderator maandag 17 januari 2022 @ 10:52:57 #102
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_203233345
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 10:52 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Chin diapers.. bekpampers..
Mooi.
Erg mooi.
Als je bekpampers gebruikt betekend dat dan dat er poep uit je mond komt?
pi_203233354
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 10:50 schreef Perrin het volgende:

[..]
Dat doet me vermoeden dat er een politieke vinger in de pap zit, zo dom zijn die lui echt niet en zo slecht zijn de modellen ook niet.
In de UK zaten ze er ook (gelukkig) erg naast. Het artikel van de Spectator is verhelderend.

quote:
After a long and fractious cabinet debate, the decision was to do nothing and wait for more data.
twitter
  maandag 17 januari 2022 @ 10:54:13 #104
168739 Red_85
'echt wel'
pi_203233360
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 10:50 schreef Perrin het volgende:

[..]
Dat doet me vermoeden dat er een politieke vinger in de pap zit, zo dom zijn die lui echt niet en zo slecht zijn de modellen ook niet.
Ik ben geen wappie die achter complotideeën gaat staan, maar soms is het zo overduidelijk dat je niet eens meer kan twijfelen. Dat is het nog net niet.

Ik zit nog steeds tussen 2 gedachtes: Pure onwil en -kunde of keihard op eu niveau samen sturen naar de great reset met allerlei repressieve onzin.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_203233366
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 10:52 schreef Momo het volgende:

[..]
Als je bekpampers gebruikt betekend dat dan dat er poep uit je mond komt?
Stelling: Zo'n baby pamper goed voor je mond is beter dan een medisch mondkapje! :Y)
Er komen tribunalen!!1!!!!!1
  maandag 17 januari 2022 @ 10:54:48 #106
168739 Red_85
'echt wel'
pi_203233369
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 10:52 schreef Momo het volgende:

[..]
Als je bekpampers gebruikt betekend dat dan dat er poep uit je mond komt?
Met een chin diaper niet? ;)
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 17 januari 2022 @ 10:55:34 #107
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_203233385
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 10:53 schreef zoost het volgende:

[..]
In de UK zaten ze er ook (gelukkig) erg naast.

[ twitter ]
Maar daar denken beleidsmakers blijkbaar ook nog zelf na in plaats van blind achter duidelijk ontsporende modellering aan te lopen.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  maandag 17 januari 2022 @ 10:55:42 #108
8369 speknek
Another day another slay
pi_203233387
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 10:54 schreef Red_85 het volgende:
Ik ben geen wappie die achter complotideeën gaat staan,

keihard op eu niveau samen naar de great reset met allerlei repressieve onzin.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_203233398
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 10:52 schreef Momo het volgende:

[..]
Kun je dit onderbouwen met literatuur?

https://www.google.com/ur(...)vVMnl-FCGDkwtPeE3oaG
Ben ervaringsdeskundige.
Mensen kunnen niet omgaan met mondkapjes, ik zie geregeld lui kapjes hergebruiken en in en uit hun zak halen.
Ik zie geregeld mensen hun kapje weghalen om even te hoesten of wat te zeggen als een ander ze niet verstaat.
Ik zie geregeld mensen met hun neus boven hun mondkapje rondlopen omdat ze anders niet kunnen ademen.
Maar wel het virus lekker binnen kunnen snuiven.
Vind het prima doe lekker met je bekpamper wat je wil. Corona is nu een verkoudheidje geworden waar je niet dood aan gaat dus het zal me me reet roesten.
pi_203233400
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 10:55 schreef Perrin het volgende:

[..]
Maar daar denken beleidsmakers blijkbaar ook nog zelf na in plaats van blind achter duidelijk ontsporende modellering aan te lopen.
Inderdaad. Daar kunnen ze nog wel denken

quote:
After a long and fractious cabinet debate, the decision was to do nothing and wait for more data.
pi_203233403
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 10:54 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Ik ben geen wappie die achter complotideeën gaat staan, maar soms is het zo overduidelijk dat je niet eens meer kan twijfelen. Dat is het nog net niet.

Ik zit nog steeds tussen 2 gedachtes: Pure onwil en -kunde of keihard op eu niveau samen sturen naar de great reset met allerlei repressieve onzin.
Ja, dit kan dus niet hè. Van twee walletjes eten.
pi_203233415
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 10:52 schreef Momo het volgende:

[..]
Als je bekpampers gebruikt betekend dat dan dat er poep uit je mond komt?
Wat vind jij @GGMM ?

Betekend dit dat?
pi_203233416
Kroegen open! })
pi_203233422
Opvallend dit?!

Patiënten die in het ziekenhuis worden opgenomen om een andere reden dan Covid-19 en vervolgens positief testen op het coronavirus, tellen in de dagelijkse ziekenhuiscijfers ook mee als coronapatiënt, zegt het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding. Alle ziekenhuispatiënten die positief hebben getest op het virus tellen dus mee in de Covid-bezetting.

Dat geldt dus ook voor een patiënt die met hartklachten is binnengebracht en na een coronatest positief blijkt. Zo'n patiënt moet namelijk net als alle andere coronapatiënten worden geïsoleerd, legt het LCPS uit. ,,Bij deze gevallen moet de organisatie van de zorg dus anders worden ingericht en is de zorgzwaarte groter, hierdoor kan reguliere zorg in verdrukking komen.''

Volgens het LCPS gaat het om 'kleine aantallen' patiënten die niet zijn opgenomen vanwege corona, maar het wel hebben. Exacte cijfers hierover zijn niet beschikbaar. Het aantal Covidpatiënten in ziekenhuizen is van belang omdat daar voor een belangrijk deel het beleid van de overheid op is gebaseerd om het virus te bestrijden. Diverse grote ziekenhuizen bevestigen dat alleen de totale aantallen worden doorgegeven.


Bron: AD.nl
pi_203233423
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 10:56 schreef quirina het volgende:
Ben ervaringsdeskundige.
Mensen kunnen niet omgaan met mondkapjes, ik zie geregeld lui kapjes hergebruiken en in en uit hun zak halen.
Ik zie geregeld mensen hun kapje weghalen om even te hoesten of wat te zeggen als een ander ze niet verstaat.
Ik zie geregeld mensen met hun neus boven hun mondkapje rondlopen omdat ze anders niet kunnen ademen.
Maar wel het virus lekker binnen kunnen snuiven.
Vind het prima doe lekker met je bekpamper wat je wil. Corona is nu een verkoudheidje geworden waar je niet dood aan gaat dus het zal me me reet roesten.
Zie die bak onderzoeken waar momo naar linkt. Die staan dus niet op onderbuikgevoel.nl
Er komen tribunalen!!1!!!!!1
  maandag 17 januari 2022 @ 10:57:53 #116
168739 Red_85
'echt wel'
pi_203233425
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 10:55 schreef speknek het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Waarom dan die push richting 2g in alle landen?
Waarom geen ondergrens aan dit soort dingen?

Niemand heeft het er over.. en niemand heeft het over de maatschappij terugbrengen naar de vrijheid van 2019.

Spreek je dat uit, dan is alles gewoon klaar als een klontje. Nee, we hebben het over lange termijn doelstellingen, aanpassen van de maatschappij, 'sommige maatregelen blijven houden voor andere infectieziektes'.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_203233428
Dierentuinen open. Nu.
  Moderator maandag 17 januari 2022 @ 10:58:32 #118
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_203233436
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 10:57 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Dierentuinen open. Nu.
Sowieso bizar dat dierentuinen en musea enzo nu nog niet open zijn.
  maandag 17 januari 2022 @ 10:58:34 #119
168739 Red_85
'echt wel'
pi_203233437
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 10:56 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Ja, dit kan dus niet hè. Van twee walletjes eten.
Doe ik ook niet. Ik zie alleen het bewijs nog niet langskomen voor die laatste, dus ga ik maar uit van het eerste.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_203233441
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 10:53 schreef zoost het volgende:

[..]
In de UK zaten ze er ook (gelukkig) erg naast. Het artikel van de Spectator is verhelderend.
[..]
[ twitter ]
Als je nog niet ziet dat er sprake is van opzet ben je echt niet goed bij je hoofd. Misschien geen kwaadaardige opzet om per se de bevolking te terroriseren met maatregelen maar wel de neiging om ten koste van alles relevant te blijven als 'deskundige'.
pi_203233442
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 10:57 schreef Johannes788 het volgende:
Opvallend dit?!

Patiënten die in het ziekenhuis worden opgenomen om een andere reden dan Covid-19 en vervolgens positief testen op het coronavirus, tellen in de dagelijkse ziekenhuiscijfers ook mee als coronapatiënt, zegt het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding. Alle ziekenhuispatiënten die positief hebben getest op het virus tellen dus mee in de Covid-bezetting.

Dat geldt dus ook voor een patiënt die met hartklachten is binnengebracht en na een coronatest positief blijkt. Zo'n patiënt moet namelijk net als alle andere coronapatiënten worden geïsoleerd, legt het LCPS uit. ,,Bij deze gevallen moet de organisatie van de zorg dus anders worden ingericht en is de zorgzwaarte groter, hierdoor kan reguliere zorg in verdrukking komen.''

Volgens het LCPS gaat het om 'kleine aantallen' patiënten die niet zijn opgenomen vanwege corona, maar het wel hebben. Exacte cijfers hierover zijn niet beschikbaar. Het aantal Covidpatiënten in ziekenhuizen is van belang omdat daar voor een belangrijk deel het beleid van de overheid op is gebaseerd om het virus te bestrijden. Diverse grote ziekenhuizen bevestigen dat alleen de totale aantallen worden doorgegeven.


Bron: AD.nl
Dit is toch niet nieuw?

Zo doen we het pas 2 jaar.
pi_203233451
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 10:57 schreef Johannes788 het volgende:
Opvallend dit?!

Patiënten die in het ziekenhuis worden opgenomen om een andere reden dan Covid-19 en vervolgens positief testen op het coronavirus, tellen in de dagelijkse ziekenhuiscijfers ook mee als coronapatiënt, zegt het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding. Alle ziekenhuispatiënten die positief hebben getest op het virus tellen dus mee in de Covid-bezetting.

Dat geldt dus ook voor een patiënt die met hartklachten is binnengebracht en na een coronatest positief blijkt. Zo'n patiënt moet namelijk net als alle andere coronapatiënten worden geïsoleerd, legt het LCPS uit. ,,Bij deze gevallen moet de organisatie van de zorg dus anders worden ingericht en is de zorgzwaarte groter, hierdoor kan reguliere zorg in verdrukking komen.''

Volgens het LCPS gaat het om 'kleine aantallen' patiënten die niet zijn opgenomen vanwege corona, maar het wel hebben. Exacte cijfers hierover zijn niet beschikbaar. Het aantal Covidpatiënten in ziekenhuizen is van belang omdat daar voor een belangrijk deel het beleid van de overheid op is gebaseerd om het virus te bestrijden. Diverse grote ziekenhuizen bevestigen dat alleen de totale aantallen worden doorgegeven.

Bron: AD.nl
Dat was toch al wel bekend
pi_203233457
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 10:57 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Waarom dan die push richting 2g in alle landen?
Waarom geen ondergrens aan dit soort dingen?

Niemand heeft het er over.. en niemand heeft het over de maatschappij terugbrengen naar de vrijheid van 2019.

Spreek je dat uit, dan is alles gewoon klaar als een klontje. Nee, we hebben het over lange termijn doelstellingen, aanpassen van de maatschappij, 'sommige maatregelen blijven houden voor andere infectieziektes'.
Ja verplichte soatesten voordat je naar de parenclub mag.
pi_203233470
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 10:57 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Dierentuinen open. Nu.
Met mondkapje buiten en 2G+
pi_203233471
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 10:58 schreef Momo het volgende:

[..]
Sowieso bizar dat dierentuinen en musea enzo nu nog niet open zijn.
Vooral dierentuinen. Hoe kan rondlopen in de buitenlucht nou nog niet toegestaan zijn?

Ik ben woest.
pi_203233478
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 10:58 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Doe ik ook niet. Ik zie alleen het bewijs nog niet langskomen voor die laatste, dus ga ik maar uit van het eerste.
Dat is niet wat je net zei, maar goed dat je inmiddels bij zinnen bent.
pi_203233495
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 11:00 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]
Vooral dierentuinen. Hoe kan rondlopen in de buitenlucht nou nog niet toegestaan zijn?

Ik ben woest.
Die binnenverblijven en de reisbewegingen misschien? Ik heb er ook niet voor doorgeleerd hoor maar ik gok iets in die hoek. En hun lobby in Den Haag is vast aan de kleine kant.
Er komen tribunalen!!1!!!!!1
  maandag 17 januari 2022 @ 11:01:31 #128
168739 Red_85
'echt wel'
pi_203233498
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 10:55 schreef Perrin het volgende:

[..]
Maar daar denken beleidsmakers blijkbaar ook nog zelf na in plaats van blind achter duidelijk ontsporende modellering aan te lopen.
Wat ik doe met modelleren van theorie naar de praktijk is parameters veranderen. Hypotheses bedenken en verwerken met de hulp van praktijk SME's. Dan op basis van de gegevens die je hebt uit het heden en/of verleden, je model toetsen aan de praktijk. Als die overeenkomen, kan je pas met redelijke marge de toekomst voorspellen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Moderator maandag 17 januari 2022 @ 11:01:35 #129
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_203233499
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 10:56 schreef quirina het volgende:

[..]
Ben ervaringsdeskundige.
Mensen kunnen niet omgaan met mondkapjes, ik zie geregeld lui kapjes hergebruiken en in en uit hun zak halen.
Ik zie geregeld mensen hun kapje weghalen om even te hoesten of wat te zeggen als een ander ze niet verstaat.
Ik zie geregeld mensen met hun neus boven hun mondkapje rondlopen omdat ze anders niet kunnen ademen.
Maar wel het virus lekker binnen kunnen snuiven.
Vind het prima doe lekker met je bekpamper wat je wil. Corona is nu een verkoudheidje geworden waar je niet dood aan gaat dus het zal me me reet roesten.
Ok, ik reageer verder denk maar niet meer.
  Moderator maandag 17 januari 2022 @ 11:01:50 #130
5428 crew  miss_sly
pi_203233502
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 10:52 schreef Momo het volgende:

[..]
Als je bekpampers gebruikt betekend dat dan dat er poep uit je mond komt?
Mijn observaties zeggen van wel O-)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_203233506
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 10:49 schreef Momo het volgende:

[..]
https://www.google.com/ur(...)vVMnl-FCGDkwtPeE3oaG

Hier staan een verzameling van iets van 30+ artikelen over mondkapjes (medisch, niet-medisch) inderdaad, de meesten zijn wel positief over het effect van mondkapjes.
Helaas allemaal studies van 2020, voor Beta>Delta>Omicron. Daarnaast hangen die positieve effecten aan perfect gebruik door alle betrokkenen wat in de praktijk helaas niet zo is.

Er is zeker een tijd en plek voor mondkapjes (ziekenhuis, OV ten tijde van crisis) maar het is allemaal te broos om er ook echt op te leunen als maatregel, en dus zeker niet iets waarmee we nog eens flink uit moeten gaan pakken in de toekomst.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  maandag 17 januari 2022 @ 11:02:09 #132
168739 Red_85
'echt wel'
pi_203233507
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 10:59 schreef quirina het volgende:

[..]
Ja verplichte soatesten voordat je naar de parenclub mag.
Que?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_203233509
quote:
14s.gif Op maandag 17 januari 2022 11:01 schreef ThierryPicking het volgende:

[..]
Die binnenverblijven en de reisbewegingen misschien? Ik heb er ook niet voor doorgeleerd hoor maar ik gok iets in die hoek. En hun lobby in Den Haag is vast aan de kleine kant.
Dan sluit je de binnenverblijven toch? Als dat nodig is.
pi_203233523
Dierentuinen moeten afgeschaft worden. Dieren horen in de natuur!
pi_203233526
Ik volg nu al een tijdje (jaar ofzo) een aantal Twitter-accounts met mensen die zonder wappie te zijn toch hele redelijke dingen lijken te zeggen over Corona. En dat zijn geen virologen.

twitter


Ondanks dat dit soort lui nog weleens doorslaan in af en toe wat opportunistische quotes zitten ze toch elke keer een stuk dichter bij de werkelijkheid dan het OMT.

Wat mij persoonlijk verbaast is dat ik de afgelopen 2 jaar vrijwel niets over het seizoenseffect heb gehoord, lees ik hier trouwens ook niet veel over. Hoe komt het dat (terwijl alle signalen zo duidelijk zijn) hier al 2 jaar door het OMT en RIVM vrijwel geen rekening mee gehouden wordt?
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_203233554
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 11:02 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Dan sluit je de binnenverblijven toch? Als dat nodig is.
Ja dat kan uiteraard maar dan komt die bende nog samen op het parkeerterrein en zo. Eigenlijk heb ik geen enkele clue zo blijkt
Er komen tribunalen!!1!!!!!1
  Moderator maandag 17 januari 2022 @ 11:05:30 #137
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_203233563
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 11:02 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Helaas allemaal studies van 2020, voor Beta>Delta>Omicron. Daarnaast hangen die positieve effecten aan perfect gebruik door alle betrokkenen wat in de praktijk helaas niet zo is.

Er is zeker een tijd en plek voor mondkapjes maar het is allemaal te broos om er ook echt op te leunen als maatregel, en dus zeker niet iets waarmee we nog eens flink uit moeten pakken in de toekomst.
Volgens mij heb ik inderdaad nog geen onderzoek gezien naar Omicron en mondkapjes. Dus dat is wel de vraag of dat heel anders is. Maar deze onderzoeken zijn ook niet helemaal klinische studies he waar in een lab opstelling word getest, maar ook onderzoek op scholen enzo. Al zal het natuurlijk minder effectief zijn hoe meer mensen de mondkapjes niet goed dragen. Het is allemaal niet zo zwart-wit dat mondkapjes niet werken en ze zijn ook niet de oplossing voor alles, dat is ook wel duidelijk. :)
pi_203233569
quote:
14s.gif Op maandag 17 januari 2022 11:04 schreef ThierryPicking het volgende:

[..]
Ja dat kan uiteraard maar dan komt die bende nog samen op het parkeerterrein en zo. Eigenlijk heb ik geen enkele clue zo blijkt
Ohja.

Nou, dan doen we het niet. Alleen samen krijgen we corona onder controle.

;(
  maandag 17 januari 2022 @ 11:06:37 #139
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203233582
quote:
14s.gif Op maandag 17 januari 2022 11:04 schreef ThierryPicking het volgende:

[..]
Ja dat kan uiteraard maar dan komt die bende nog samen op het parkeerterrein en zo. Eigenlijk heb ik geen enkele clue zo blijkt
Als we nu nog steeds paniekerig gaan doen over wat mensen op een parkeerplaats...
pi_203233600
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 11:06 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Als we nu nog steeds paniekerig gaan doen over wat mensen op een parkeerplaats...
Nou er zijn bepaalde parkeerplaatsen hier in de regio…
Bahbahbah.
  maandag 17 januari 2022 @ 11:08:10 #141
131800 Tarado
capô de fusca
pi_203233614
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 11:00 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]
Vooral dierentuinen. Hoe kan rondlopen in de buitenlucht nou nog niet toegestaan zijn?

Ik ben woest.
ze willen die dieren niet besmetten met onze welvaartziektes
pi_203233626
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 10:57 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Waarom dan die push richting 2g in alle landen?
Waarom geen ondergrens aan dit soort dingen?

Niemand heeft het er over.. en niemand heeft het over de maatschappij terugbrengen naar de vrijheid van 2019.

Spreek je dat uit, dan is alles gewoon klaar als een klontje. Nee, we hebben het over lange termijn doelstellingen, aanpassen van de maatschappij, 'sommige maatregelen blijven houden voor andere infectieziektes'.
Rutte was er al heel snel bij

https://www.ad.nl/binnenl(...)meer-terug~a539c80e/
pi_203233630
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 11:06 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Alleen samen krijgen we corona onder controle.
Jij bent straks blij dat je niet besmet bent door een baviaan :7
Er komen tribunalen!!1!!!!!1
pi_203233636
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 11:05 schreef Momo het volgende:

[..]
Volgens mij heb ik inderdaad nog geen onderzoek gezien naar Omicron en mondkapjes. Dus dat is wel de vraag of dat heel anders is. Maar deze onderzoeken zijn ook niet helemaal klinische studies he waar in een lab opstelling word getest, maar ook onderzoek op scholen enzo. Al zal het natuurlijk minder effectief zijn hoe meer mensen de mondkapjes niet goed dragen. Het is allemaal niet zo zwart-wit dat mondkapjes niet werken en ze zijn ook niet de oplossing voor alles, dat is ook wel duidelijk. :)
Omicron is zoveel gradaties besmettelijker dan de originele variant dat het haast wel flink anders moet zijn. Maar goed, ook ik heb die bewijzen niet.

In feite staan we er hetzelde in... niet zwart-wit, niet compleet waardeloos en niet een wondermiddel :)
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_203233659
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 10:58 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]
Dit is toch niet nieuw?

Zo doen we het pas 2 jaar.
Toch is het raar, want ze komen niet naar de zorg, omdat ze last hebben van Covid. Geeft toch een vertekend beeld.
pi_203233660
Al met al is gewoon onze bevolking zo eigenwijs als wat. Onze instanties die keer op keer maar niet snel kunnen schakelen of niet willen toegeven dat ze fout zijn. En de bevolking die elke maatregel teveel vindt.

Van het weekend nog die rapportage gezien (dacht bij nieuwsuur) over Denemarken. Waar elke dag een half miljoen tests gedaan worden op een bevolking van zes miljoen (1 op 12 dus). Omdat mensen uit voorzorg gaan testen.

Velen riepen hier dat oa Denemarken het voorbeeld land was, maar die gaan nu natuurlijk roepen dat gaan we hier echt niet doen. Daarvoor was Spanje het voorbeeld land, maar nu blijkt dat ze daar bijna overal een mondkap op moeten. Ook geen voorbeeld land meer dus. Blijft alleen de UK nog over op dit moment.

Wij zitten met een meer maatschappelijk probleem van ongekende eigenwijsheid en betweterigheid dan met de covid crisis zelf. Was geciteerd deze Betweter :)
  maandag 17 januari 2022 @ 11:11:11 #147
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_203233669
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 11:07 schreef quirina het volgende:

[..]
Nou er zijn bepaalde parkeerplaatsen hier in de regio…
Bahbahbah.
Dat zijn geen parkeerplaatsen, dat zijn buiten-sportscholen :D
pi_203233683
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 11:03 schreef quirina het volgende:
Dierentuinen moeten afgeschaft worden. Dieren horen in de natuur!
Laat uw goudvis los op de hei, smijt uw hont in het kanaal.
  maandag 17 januari 2022 @ 11:12:35 #149
8369 speknek
Another day another slay
pi_203233687
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 10:57 schreef Red_85 het volgende:
Waarom dan die push richting 2g in alle landen?
Waarom? Das toch duidelijk, de overbelasting van de zorg komt volledig op conto van de ongevaccineerden

quote:
Waarom geen ondergrens aan dit soort dingen?
Wat bedoel je met een ondergrens en dit soort dingen?
quote:
Niemand heeft het er over.. en niemand heeft het over de maatschappij terugbrengen naar de vrijheid van 2019.
Omdat dat vrij voorbarig is, grote delen van de wereld zijn nog niet ingeënt en het blijft nog even muteren. Er zijn heel wat mensen, voel je aangesproken of niet, die er niet mee om kunnen gaan na vrijheid weer in lockdown te moeten.
quote:
Spreek je dat uit, dan is alles gewoon klaar als een klontje.
Iets uitspreken maakt het niet klaarder.
quote:
Nee, we hebben het over lange termijn doelstellingen, aanpassen van de maatschappij, 'sommige maatregelen blijven houden voor andere infectieziektes'.
Het zou mooi zijn als ze hier wat van leren ja.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_203233699
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 11:10 schreef aartstyle het volgende:
Al met al is gewoon onze bevolking zo eigenwijs als wat. Onze instanties die keer op keer maar niet snel kunnen schakelen of niet willen toegeven dat ze fout zijn. En de bevolking die elke maatregel teveel vindt.

Van het weekend nog die rapportage gezien (dacht bij nieuwsuur) over Denemarken. Waar elke dag een half miljoen tests gedaan worden op een bevolking van zes miljoen (1 op 12 dus). Omdat mensen uit voorzorg gaan testen.

Velen riepen hier dat oa Denemarken het voorbeeld land was, maar die gaan nu natuurlijk roepen dat gaan we hier echt niet doen. Daarvoor was Spanje het voorbeeld land, maar nu blijkt dat ze daar bijna overal een mondkap op moeten. Ook geen voorbeeld land meer dus. Blijft alleen de UK nog over op dit moment.

Wij zitten met een meer maatschappelijk probleem van ongekende eigenwijsheid en betweterigheid dan met de covid crisis zelf. Was geciteerd deze Betweter :)
Is dat inclusief zelftesten? Dat halen wij ook wel lijkt me.

Ken hier vrijwel niemand die nog test bij de GGD. Alleen sommigen nog ter bevestiging van een positieve zelftest.
pi_203233710
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 11:03 schreef quirina het volgende:
Dierentuinen moeten afgeschaft worden. Dieren horen in de natuur!
Bepaal jij niet.
pi_203233718
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 11:13 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]
Is dat inclusief zelftesten? Dat halen wij ook wel lijkt me.

Ken hier vrijwel niemand die nog test bij de GGD. Alleen sommigen nog ter bevestiging van een positieve zelftest.
Nee dat was niet inclusief zelftests.
  maandag 17 januari 2022 @ 11:14:54 #153
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2023/2024
pi_203233725
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 11:13 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]
Bepaal jij niet.
Al ziekenhuiscijfers??!?!?!??!
9 444 33 0 3 444 8 0 555 33 33 7777 8 0 444 7777 0 4 33 55 0 33 66 0 333 33 999 33 66 666 666 777 3 0 4 2 2 8 0 9 33 33 777 0 55 2 6 7 444 666 33 66 0 9 666 777 3 33 66
pi_203233734
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 11:14 schreef Scrummie het volgende:

[..]
Al ziekenhuiscijfers??!?!?!??!
Alleen van Brabant. En ze zijn weer erg mooi!
  maandag 17 januari 2022 @ 11:16:15 #155
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203233743
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 11:15 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]
Alleen van Brabant. En ze zijn weer erg mooi!
Komt er toch nog iets moois uit Brabant.

Is Grim al weg?
  maandag 17 januari 2022 @ 11:16:25 #156
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_203233745
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 11:10 schreef aartstyle het volgende:
Al met al is gewoon onze bevolking zo eigenwijs als wat. Onze instanties die keer op keer maar niet snel kunnen schakelen of niet willen toegeven dat ze fout zijn. En de bevolking die elke maatregel teveel vindt.

Van het weekend nog die rapportage gezien (dacht bij nieuwsuur) over Denemarken. Waar elke dag een half miljoen tests gedaan worden op een bevolking van zes miljoen (1 op 12 dus). Omdat mensen uit voorzorg gaan testen.

Velen riepen hier dat oa Denemarken het voorbeeld land was, maar die gaan nu natuurlijk roepen dat gaan we hier echt niet doen. Daarvoor was Spanje het voorbeeld land, maar nu blijkt dat ze daar bijna overal een mondkap op moeten. Ook geen voorbeeld land meer dus. Blijft alleen de UK nog over op dit moment.

Wij zitten met een meer maatschappelijk probleem van ongekende eigenwijsheid en betweterigheid dan met de covid crisis zelf. Was geciteerd deze Betweter :)
Mwah, ik denk dat je ook maar een selectief groepje hier online vindt. Ik woon in een rustig dorp in Brabant en daar laat iedereen het gelaten over zich heen komen, op wat hardroepers na. Mondkapjes worden over het algemeen goed gedragen, men doet zijn best om afstand te houden en we mopperen wel over wat we allemaal niet mogen maar ieder gesprek eindigt met een "We doen het er maar mee hé."

Dat is natuurlijk anekdotisch bewijs en als je daarnaast dan kijkt naar het aantal zelftesten dat gekocht wordt en het aantal afspraken dat gemaakt wordt voor testen, dan denk ik dat we best een eigenwijs volk kunnen zijn maar dat het met het opvolgen van maatregelen en testen uit voorzorg nog best oké gaat.
pi_203233757
5 nieuwe corona opnames in Brabant (waarvan 0 IC).

In de 10 ziekenhuizen samen.


Crisisgenot. Laat de zorg niet overspoelen!!
  maandag 17 januari 2022 @ 11:17:49 #158
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2023/2024
pi_203233762
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 11:17 schreef Lenny_Leonard het volgende:
5 nieuwe corona opnames in Brabant (waarvan 0 IC).

In de 10 ziekenhuizen samen.

Crisisgenot. Laat de zorg niet overspoelen!!
Alles. Open. Nu.
9 444 33 0 3 444 8 0 555 33 33 7777 8 0 444 7777 0 4 33 55 0 33 66 0 333 33 999 33 66 666 666 777 3 0 4 2 2 8 0 9 33 33 777 0 55 2 6 7 444 666 33 66 0 9 666 777 3 33 66
pi_203233768
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 11:16 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Komt er toch nog iets moois uit Brabant.

Is Grim al weg?
Zou het wat uitmaken?

Gewoon spelers kopen nu het nog kan. Schuiven met die knaken.
  maandag 17 januari 2022 @ 11:18:18 #160
338319 ZarB
Piña colada
pi_203233770
Dat omikron mild is, zegt niets over volgende coronavarianten https://www.nu.nl/coronav(...)coronavarianten.html (via @nunl)

De angstpropagandamachine van nu.nl draait nog gezellig op volle toeren. Voorspelling persco juni 2022 met 2 mensen op de ic: "we zetten opnieuw een harde lockdown in nu omikron de wereld lijkt te verlaten want mogelijk duikt ergens een ergere variant op. Ernst, over naar jou".

En nog steeds niets over de plannen van het vk _O-
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_203233775
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 11:17 schreef Lenny_Leonard het volgende:
5 nieuwe corona opnames in Brabant (waarvan 0 IC).

In de 10 ziekenhuizen samen.

Crisisgenot. Laat de zorg niet overspoelen!!
:o 5 nieuwe gevallen

LOCKDOWN NU!!!
pi_203233778
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 11:03 schreef quirina het volgende:
Dierentuinen moeten afgeschaft worden. Dieren horen in de natuur!
Iets te makkelijk. Dierentuinen genereren heel veel geld voor fokprogramma's om diersoorten te beschermen, waaronder diersoorten die dankzij die programma's weer uitgezet worden in de natuur om de populatie (ook qua genen) gezond te houden.

Ik vind wel dat er nadrukkelijker regels moeten komen voor welke dieren wel of niet gefokt mogen worden voor een leven in gevangenschap. De praktijk is namelijk dat sommige dieren op termijn zullen uitsterven en ze alleen nog in dierentuinen te zien zullen zijn. Het uitzetten van ijsberen heeft namelijk weinig zin, dus is het niet gek om een populatie van die dieren in dierentuinen in stand te houden.

Maar dat geldt niet voor heel veel andere dieren waar mee gefokt wordt. Wat mij betreft mag daar een verbod op, het fokken voor dierentuinen van niet bedreigde diersoorten.
pi_203233788
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 11:17 schreef Lenny_Leonard het volgende:
5 nieuwe corona opnames in Brabant (waarvan 0 IC).

In de 10 ziekenhuizen samen.

Crisisgenot. Laat de zorg niet overspoelen!!
Lekker hoor. Ben wel heel benieuwd naar de curve van de besmettingen deze week. N=1, maar hier in mijn omgeving zijn er heel veel besmettingen. Erg benieuwd of we dat ook in de cijfers deze week gaan zien en hoe zich dat gaat verhouden in de ziekenhuizen volgende week(en).
pi_203233789
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 10:51 schreef quirina het volgende:
Bekpampers helpen niet.
Je punt proberen te maken met debiele woordjes ook niet :)
pi_203233799
Edit.

[ Bericht 50% gewijzigd door PietjePuk2000 op 17-01-2022 11:31:15 ]
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
  maandag 17 januari 2022 @ 11:20:08 #166
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_203233800
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 11:17 schreef Lenny_Leonard het volgende:
5 nieuwe corona opnames in Brabant (waarvan 0 IC).

In de 10 ziekenhuizen samen.

Crisisgenot. Laat de zorg niet overspoelen!!
Wat niet is kan nog komen!
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_203233801
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 11:18 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]
:o 5 nieuwe gevallen

LOCKDOWN NU!!!
Waarvan 2 in Eindhovense ziekenhuizen. De Coronahoofdstad van Brabant.
  maandag 17 januari 2022 @ 11:20:30 #168
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203233805
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 11:19 schreef aartstyle het volgende:

[..]
Lekker hoor. Ben wel heel benieuwd naar de curve van de besmettingen deze week. N=1, maar hier in mijn omgeving zijn er heel veel besmettingen. Erg benieuwd of we dat ook in de cijfers deze week gaan zien en hoe zich dat gaat verhouden in de ziekenhuizen volgende week(en).
2 cruciale weken kortom?
  maandag 17 januari 2022 @ 11:20:49 #169
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_203233808
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 11:17 schreef Lenny_Leonard het volgende:
5 nieuwe corona opnames in Brabant (waarvan 0 IC).

In de 10 ziekenhuizen samen.

Crisisgenot. Laat de zorg niet overspoelen!!
Dit is geen code zwart.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_203233817
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 11:20 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
2 cruciale weken kortom?
cruciaal in opzicht dat we bevestigd krijgen wat we vanuit de UK eigenlijk al gehoord hebben.
pi_203233822
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 11:20 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]
Waarvan 2 in Eindhovense ziekenhuizen. De Coronahoofdstad van Brabant.
Muur om die Lampenkappen
pi_203233825
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 10:52 schreef Momo het volgende:

[..]
Kun je dit onderbouwen met literatuur?

https://www.google.com/ur(...)vVMnl-FCGDkwtPeE3oaG
Heb je die link onder je ctrl+v zitten? :P
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  maandag 17 januari 2022 @ 11:22:10 #173
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_203233835
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 11:19 schreef aartstyle het volgende:

[..]
Lekker hoor. Ben wel heel benieuwd naar de curve van de besmettingen deze week. N=1, maar hier in mijn omgeving zijn er heel veel besmettingen. Erg benieuwd of we dat ook in de cijfers deze week gaan zien en hoe zich dat gaat verhouden in de ziekenhuizen volgende week(en).
Ik hoor het in mijn omgeving nu ook echt heel veel. Niemand met meer dan heel milde klachten. Wel veel quarantaine en overig ongemak.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_203233838
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 11:21 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Heb je die link onder je ctrl+v zitten? :P
@Zipportal wat heb jij nog onder je ctrl+v?
  Moderator maandag 17 januari 2022 @ 11:23:06 #175
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_203233854
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 11:21 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Heb je die link onder je ctrl+v zitten? :P
De vorige keer kon ik het niet meer zo snel vinden, nu heb ik een kladbokje met wat relevante links erin gezet. Want vaak komt dezelfde discussie terug ;)
pi_203233859
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 11:22 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]
@:zipportal wat heb jij nog onder je ctrl+v?
Laten we het hier wel netjes houden.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_203233862
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 11:20 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]
Waarvan 2 in Eindhovense ziekenhuizen. De Coronahoofdstad van Brabant.
@Coco trekt de haren uit zijn hoofd.

Oh.
pi_203233868
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 11:03 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Wat mij persoonlijk verbaast is dat ik de afgelopen 2 jaar vrijwel niets over het seizoenseffect heb gehoord, lees ik hier trouwens ook niet veel over. Hoe komt het dat (terwijl alle signalen zo duidelijk zijn) hier al 2 jaar door het OMT en RIVM vrijwel geen rekening mee gehouden wordt?
Omdat dit wel gebeurt? 8)7
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_203233910
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 11:10 schreef aartstyle het volgende:
Van het weekend nog die rapportage gezien (dacht bij nieuwsuur) over Denemarken. Waar elke dag een half miljoen tests gedaan worden op een bevolking van zes miljoen (1 op 12 dus). Omdat mensen uit voorzorg gaan testen.
Overigens weet ik niet of ze daar allemaal PCR-testen doen, maar als wij TvT mee zouden rekenen zouden we ook wel fors hoger komen.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_203233913
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 11:24 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Omdat dit wel gebeurt? 8)7
Het gebeurt maar reëel gezien zitten we echt nog maar een paar weken van het voorjaar af, wat waarschijnlijk echt tot spectaculaire resultaten gaat leiden in afnames. Dat soort teksten lees ik dus nergens.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
  maandag 17 januari 2022 @ 11:27:59 #181
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_203233931
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 11:26 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Het gebeurt maar reëel gezien zitten we echt nog maar een paar weken van het voorjaar af, wat waarschijnlijk echt tot spectaculaire resultaten gaat leiden in afnames. Dat soort teksten lees ik dus nergens.
Paar weken? :D
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_203233933
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 11:22 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]
@:zipportal wat heb jij nog onder je ctrl+v?
Schurft servers.
pi_203233937
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 11:26 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Overigens weet ik niet of ze daar allemaal PCR-testen doen, maar als wij TvT mee zouden rekenen zouden we ook wel fors hoger komen.
Mensen deden het als ze een dagje naar kantoor gingen. Dat zie ik hier niet zo gebeuren.
pi_203233942
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 11:23 schreef Momo het volgende:

[..]
De vorige keer kon ik het niet meer zo snel vinden, nu heb ik een kladbokje met wat relevante links erin gezet. Want vaak komt dezelfde discussie terug ;)
Wel dapper dat je het nog probeert, want het is evident aan dovemansoren gericht. Zeg ik als ervaringsdeskundige. O-)
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_203233947
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 11:27 schreef DonDruiper het volgende:

[..]
Paar weken? :D
De lente begint halverwege februari, dat weet toch iedereen?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_203233950
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 11:27 schreef DonDruiper het volgende:

[..]
Paar weken? :D
De komende twee worden cruciaal!
pi_203233957
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 11:28 schreef Monolith het volgende:

[..]
De lente begint halverwege februari, dat weet toch iedereen?
Dan wordt de zon wel merkbaar sterker.
pi_203233972
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 11:27 schreef DonDruiper het volgende:

[..]
Paar weken? :D
Tikkeltje optimistisch maar zo enorm ver zijn we natuurlijk niet meer van het voorjaar verwijderd.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_203233977
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 11:28 schreef aartstyle het volgende:

[..]
Mensen deden het als ze een dagje naar kantoor gingen. Dat zie ik hier niet zo gebeuren.
Ja, Denemarken is echt een testmaatschappij. Denk inderdaad dat Denen daar beter snappen wat er voor nodig is om verspreiding te remmen.

Sowieso staren we hier veel te blind op het maatregelenpakket. In maart 2020 hadden wij enkel een 'intelligente lockdown' nodig, omdat we hier allemaal zogenaamd zo verstandig waren. Inmiddels is het misschien eerder tegenovergesteld: dat we extra maatregelen nodig hebben, omdat het volk zo godvergeten eigenwijs is.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_203234001
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 11:28 schreef Monolith het volgende:

[..]
De lente begint halverwege februari, dat weet toch iedereen?
Vorig jaar was op 16 februari de eerste lentedag. ;)
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_203234011
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 11:31 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Ja, Denemarken is echt een testmaatschappij. Denk inderdaad dat Denen daar beter snappen wat er voor nodig is om verspreiding te remmen.

Sowieso staren we hier veel te blind op het maatregelenpakket. In maart 2020 hadden wij enkel een 'intelligente lockdown' nodig, omdat we hier allemaal zogenaamd zo verstandig waren. Inmiddels is het misschien eerder tegenovergesteld: dat we extra maatregelen nodig hebben, omdat het volk zo godvergeten eigenwijs is.
Je en dan kom je in vicieuze cirkel terecht. Volk gaat roepen "dictatuur"etc. Houdt zich niet aan die regels met als gevolg nog strengere regels. Ik snap de problemen wel vanuit onze regeringsleiders.

Neemt niet weg dat de geloofwaardigheid van onze instanties ook wel een probleem is. Die hebben ook weleens dingen niet toegegeven om hun eigen gezicht te redden. Dat helpt ook niet.
  maandag 17 januari 2022 @ 11:33:35 #192
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_203234012
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 11:01 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Mijn observaties zeggen van wel O-)
Het feit dat een deel het verkeerd gebruikt geeft ook aan dat een deel het goed gebruikt. Dat laatste deel is je winst ten opzichte van iedereen niet.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  maandag 17 januari 2022 @ 11:38:35 #193
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_203234072
quote:
9s.gif Op maandag 17 januari 2022 11:28 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
De komende twee worden cruciaal!
Alweer!
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_203234073
Van het AD live blog (was wellicht al gepost, maar toch)
"De grote baas van farmaceut Pfizer, Albert Bourla, zegt tegen de Franse tv-zender BFM TV dat het coronavirus nog vele jaren zal blijven circuleren, maar dat de huidige besmettingsgolf de laatste zal zijn die tot maatregelen leidt. Bourla laat ook weten dat het coronavaccin van Pfizer 'veilig en efficiënt' is voor kinderen.".

Als zelfs pfizzer gaat roepen dat dit de laatste ronde is die tot maatregelen leidt......

Wat heb ik zin in de zomer en lente!
  maandag 17 januari 2022 @ 11:39:36 #195
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_203234085
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 11:38 schreef aartstyle het volgende:
Van het AD live blog (was wellicht al gepost, maar toch)
"De grote baas van farmaceut Pfizer, Albert Bourla, zegt tegen de Franse tv-zender BFM TV dat het coronavirus nog vele jaren zal blijven circuleren, maar dat de huidige besmettingsgolf de laatste zal zijn die tot maatregelen leidt. Bourla laat ook weten dat het coronavaccin van Pfizer 'veilig en efficiënt' is voor kinderen.".

Als zelfs pfizzer gaat roepen dat dit de laatste ronde is die tot maatregelen leidt......

Wat heb ik zin in de zomer en lente!
Genot! Ja daar hoop ik ook op. Alleen nog maar slappe kindjes van omikron die rondwaren. Als dat zo uitpakt mag omikron wel een standbeeld krijgen.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  maandag 17 januari 2022 @ 11:39:44 #196
131800 Tarado
capô de fusca
pi_203234086
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 11:31 schreef DireStraits7 het volgende:
Ja, Denemarken is echt een testmaatschappij. Denk inderdaad dat Denen daar beter snappen wat er voor nodig is om verspreiding te remmen.
Met delta geloof ik wel dat hun manier nut had, nu met omicron zie ik dat toch minder, dus als ze echt zo goed zijn zullen zij dit ook anders gaan benaderen.

Wat mij betreft is goed beleid is als je tijdig bijstuurt op de veranderingen, daar ontbreekt het hier wel aan.
pi_203234140
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 11:31 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Ja, Denemarken is echt een testmaatschappij. Denk inderdaad dat Denen daar beter snappen wat er voor nodig is om verspreiding te remmen.

Sowieso staren we hier veel te blind op het maatregelenpakket. In maart 2020 hadden wij enkel een 'intelligente lockdown' nodig, omdat we hier allemaal zogenaamd zo verstandig waren. Inmiddels is het misschien eerder tegenovergesteld: dat we extra maatregelen nodig hebben, omdat het volk zo godvergeten eigenwijs is.
Ik snap dat bejubelen van de Deense testmaatschappij niet zo.
Heel erg fantastisch gaat het daar niet het met aantal nieuwe gevallen:
https://ourworldindata.org/coronavirus/country/denmark
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_203234149
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 11:39 schreef Tarado het volgende:

[..]
Met delta geloof ik wel dat hun manier nut had, nu met omicron zie ik dat toch minder, dus als ze echt zo goed zijn zullen zij dit ook anders gaan benaderen.

Wat mij betreft is goed beleid is als je tijdig bijstuurt op de veranderingen, daar ontbreekt het hier wel aan.
Goed punt. Daarom vind ik een lange termijn-plan (met een virus en omstandigheden die elke week lijken te veranderen) ook nogal flauwekul en begrijp ik wel dat de regering daar niet aan begint.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_203234162
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 10:16 schreef Monolith het volgende:

[..]
Mensen die dit soort onzin roepen zijn dansen met jansen en meer van dat soort zaken kennelijk spontaan vergeten. De politiek (en zeker CDA en VVD) doet natuurlijk niets liever dan goede sier maken met versoepelingen en wil ondernemers natuurlijk helemaal niet tot in het oneindige tegen zich in het harnas jagen.
Wat ik vooral zie bij het RIVM is een enorm conservatieve houding. Men blijft heel lang vasthouden aan opvattingen totdat echt al lang en breed duidelijk is dat ze niet meer houdbaar zijn.
Ook typisch: Mark Rutte weigerde heel lang pertinent zichzelf te laten testen 'want geen klachten'. Ook na de positieve test van Wopke Hoekstra is het onduidelijk of Mark Rutte zich liet testen of überhaupt aan quarantaine deed. Pas na vele maanden heeft Rutte zichzelf vaccineren. Je ziet Rutte ook amper met een mondkapje op.
  maandag 17 januari 2022 @ 11:45:12 #200
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_203234176
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 11:17 schreef Scrummie het volgende:

[..]
Alles. Open. Nu.
Ze kunnen ook gewoon niet meer verdedigen waarom we nu maatregelen moeten gaan rekken.

Van wat ik vanochtend hier heb gelezen:

- ‘We moeten oppassen, want we weten niet wat de lange termijn effecten gaan zijn van Omicron. Het zou zo maar kunnen dat het eerst heel goed verspreid om dan over een paar weken of maanden flinke schade achter te laten, dus voorzichtigheid is belangrijk ‘(random thought van mij persoonlijk: durf eens te benoemen dat je onzeker bent over de lange termijn effecten van het vaccin - dan ben je meteen een wappie - maar dit kan wel blijkbaar; angst verspreiden)

- ‘De piek komt nu in maart. Uit andere landen krijgen we de signalen dat de lig duur bij omicron minder is, Máár dat zijn enkel suggesties, dus wij baseren onze voorspellingen nog steeds op delta’.

- Plus natuurlijk dat ze enkel wijzen naar de landen waar het nu nog niet heel goed gaat. Vorige keer ging het vooral om Engeland en Denemarken; nu hoorde je er amper wat over. Kortom: welke landen kunnen we gebruiken om onze lockdown mee goed te praten.

En vanwege die redenaties zitten we nu nog met zware maatregelen; vallen er bedrijven om, etc. :+
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_203234182
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 11:43 schreef Monolith het volgende:

[..]
Ik snap dat bejubelen van de Deense testmaatschappij niet zo.
Heel erg fantastisch gaat het daar niet het met aantal nieuwe gevallen:
https://ourworldindata.org/coronavirus/country/denmark
Is irrelevant. De maatschappij is daar open en ze testen als gekken. Dat je dan even een piek hebt met besmettingen is niet raar. Ziekenhuizen zijn daar leeggelopen.
pi_203234185
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 11:43 schreef Monolith het volgende:

[..]
Ik snap dat bejubelen van de Deense testmaatschappij niet zo.
Heel erg fantastisch gaat het daar niet het met aantal nieuwe gevallen:
https://ourworldindata.org/coronavirus/country/denmark
Nee, maar die zijn ook al heel lang gewoon volledig open.
  maandag 17 januari 2022 @ 11:46:11 #203
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203234195
Door de scholenopening zullen er ook wel weer veel positieve tests bijkomen. Alleen de vraag hoeveel waarde je nog moet hechten aan die snotneusjes bij die kinderen.
pi_203234197
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 11:45 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Ze kunnen ook gewoon niet meer verdedigen waarom we nu maatregelen moeten gaan rekken.

Van wat ik vanochtend hier heb gelezen:

- ‘We moeten oppassen, want we weten niet wat de lange termijn effecten gaan zijn van Omicron. Het zou zo maar kunnen dat het eerst heel goed verspreid om dan over een paar weken of maanden flinke schade achter te laten, dus voorzichtigheid is belangrijk ‘(random thought van mij persoonlijk: durf eens te benoemen dat je onzeker bent over de lange termijn effecten van het vaccin - dan ben je meteen een wappie - maar dit kan wel blijkbaar; angst verspreiden)

- ‘De piek komt nu in maart. Uit andere landen krijgen we de signalen dat de lig duur bij omicron minder is, Máár dat zijn enkel suggesties, dus wij baseren onze voorspellingen nog steeds op delta’.

- Plus natuurlijk dat ze enkel wijzen naar de landen waar het nu nog niet heel goed gaat. Vorige keer ging het vooral om Engeland en Denemarken; nu hoorde je er amper wat over. Kortom: welke landen kunnen we gebruiken om onze lockdown mee goed te praten.

En vanwege die redenaties zitten we nu nog met zware maatregelen; vallen er bedrijven om, etc. :+
De media is ontzettend aan het cherrypicken waar toevallig besmettingen omhoog gaan, en dan rapporteren ze dan. Over dalingen hoor je ze niet.
pi_203234200
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 11:45 schreef aartstyle het volgende:

[..]
Nee, maar die zijn ook al heel lang gewoon volledig open.
Valt nog wel mee hoor. Ze hebben pas recentelijk de culturele sector onder voorwaarden weer opgegooid. De horeca heeft volgens mij nog steeds een sluitingstijd van 11 uur.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  maandag 17 januari 2022 @ 11:46:42 #206
131800 Tarado
capô de fusca
pi_203234202
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 11:44 schreef Homey het volgende:
Pas na vele maanden heeft Rutte zichzelf vaccineren.
niet dat ik het echt bijhoud maar Rutte heeft zich wel laten vaccineren op het moment dat hij aan de beurt was
pi_203234210
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 11:46 schreef WheeledWarrior het volgende:
Door de scholenopening zullen er ook wel weer veel positieve tests bijkomen. Alleen de vraag hoeveel waarde je nog moet hechten aan die snotneusjes bij die kinderen.
Niks.

Vind het bijzonder dat veel Nederlanders zich nog laten testen. Doe als Rutte, ga niet testen. Je doet dan echt mee aan die testmaatschappij en zo geef je alleen maar ammunitie aan de pro-lockdown fanatici bij het OMT.
pi_203234216
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 11:46 schreef Homey het volgende:

[..]
De media is ontzettend aan het cherrypicken waar toevallig besmettingen omhoog gaan, en dan rapporteren ze dan. Over dalingen hoor je ze niet.
Tuurlijk. Het is allemaal 1 groot complot.
  maandag 17 januari 2022 @ 11:48:31 #209
131800 Tarado
capô de fusca
pi_203234235
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 11:46 schreef Monolith het volgende:

[..]
Valt nog wel mee hoor. Ze hebben pas recentelijk de culturele sector onder voorwaarden weer opgegooid. De horeca heeft volgens mij nog steeds een sluitingstijd van 11 uur.
dat cherrypicking uit de "voorbeeldlanden" is een populaire bezigheid in dit topic
pi_203234236
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 11:46 schreef Homey het volgende:

[..]
De media is ontzettend aan het cherrypicken waar toevallig besmettingen omhoog gaan, en dan rapporteren ze dan. Over dalingen hoor je ze niet.
Dat is mij te complotterig. Wel is het zo dat de media dol is op slecht nieuws, wat inderdaad een enorm vertekend beeld geeft van de ontwikkelingen van de laatste maanden. (Die vrijwel alleen maar positief zijn.)
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_203234243
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 11:26 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Het gebeurt maar reëel gezien zitten we echt nog maar een paar weken van het voorjaar af, wat waarschijnlijk echt tot spectaculaire resultaten gaat leiden in afnames. Dat soort teksten lees ik dus nergens.
Die afname zal volledig toegewezen worden aan de puike werking van 2G wat er binnenkort doorgejast gaat worden.

En het gros slikt het weer als zoete koek.

Het is xo opzichtig allemaal.

[ Bericht 0% gewijzigd door vosss op 17-01-2022 11:54:45 ]
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_203234272
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 11:48 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Dat is mij te complotterig. Wel is het zo dat de media dol is op slecht nieuws, wat inderdaad een enorm vertekend beeld geeft van de ontwikkelingen van de laatste maanden. (Die vrijwel alleen maar positief zijn.)
Hier kan ik gedeeltelijk wel inkomen. Negatief/sensatie wordt nou eenmaal beter gelezen.

Maar het is niet zo dat er geen aandacht voor de dalende cijfers is in de UK ofzo en het is al helemaal geen opzet om het beleid van Rutte op deze manier te verdedigen.
  maandag 17 januari 2022 @ 11:50:29 #213
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_203234273
quote:
3s.gif Op maandag 17 januari 2022 11:48 schreef vosss het volgende:

[..]
Die afname zal volledig toegewezen worden aan de puike werking van 2G wat er binnenkort doorgejast gaat worden.

En het gros duikt het weer als zoete koek.

Het is xo opzichtig allemaal.
Er komt geen 2G in Nederland.

Krijgen ze er gewoon niet doorheen.
Zuiger van het FOK!-OMT
  maandag 17 januari 2022 @ 11:53:01 #214
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2023/2024
pi_203234319
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 11:50 schreef DonDruiper het volgende:

[..]
Er komt geen 2G in Nederland.

Krijgen ze er gewoon niet doorheen.
Waarom zouden ze dat er niet doorheen krijgen dan?
9 444 33 0 3 444 8 0 555 33 33 7777 8 0 444 7777 0 4 33 55 0 33 66 0 333 33 999 33 66 666 666 777 3 0 4 2 2 8 0 9 33 33 777 0 55 2 6 7 444 666 33 66 0 9 666 777 3 33 66
  maandag 17 januari 2022 @ 11:53:03 #215
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_203234322
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 11:48 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Dat is mij te complotterig. Wel is het zo dat de media dol is op slecht nieuws, wat inderdaad een enorm vertekend beeld geeft van de ontwikkelingen van de laatste maanden. (Die vrijwel alleen maar positief zijn.)
Dat is eigenlijk hetzelfde als wat Homey postte toch? :@

Ik vind het zo jammer dat zo’n gedachte meteen weer wordt weg gezet als een ‘complot’. Niet enkel door jou overigens.

Dat media enigszins fan is van sensatie is geen geheim volgens mij. Meer clicks = meer inkomsten. Mensen zijn sneller geneigd om op negatief nieuws te klikken.

Heeft weinig met een complot te maken. Het helpt alleen niet tijdens de crisis, de rol van de media.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_203234323
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 11:50 schreef DonDruiper het volgende:

[..]
Er komt geen 2G in Nederland.

Krijgen ze er gewoon niet doorheen.
Dat hele 2G wordt met Omikron steeds minder relevant.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
  maandag 17 januari 2022 @ 11:53:52 #217
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_203234343
De reden dat we nog in een soort van lockdown zitten komt eigenlijk dus omdat het OMT op basis van twee pessimistische (zoals ze het zelf noemen) aannames modelleert dat er nog een ziekenhuisgolf volgt.

- Omicron geeft een ca 40% mindere kans aan mensen om in het ziekenhuis te komen.
- Wanneer iemand in het ziekenhuis komt is de kans even groot om op de IC te komen als bij Delta.

Beide aannames lijken totaal niet te kloppen. Het eerste lijkt rond de 60 a 70% te zitten, en dan moet je nog meerekenen dat deze kans nog kleiner is door de boostervaccinatie. Daarnaast is het percentage mensen wat door andere problemen in het ziekenhuis beland maar daarnaast positief test op Corona in alle landen hoger (door de hoge besmettelijkheid en mildere ziektebeeld van Omicron), wat de ziekenhuisinstroom nog meer vertekend maakt.

De tweede aanname is eigenlijk helemaal meuk. Inmiddels is het echt wel duidelijk dat Omicron een veel mindere aanslag is op de longen waardoor mensen minder gauw op de IC belanden. Zoals ik het lees is de kans om op de IC te belanden een veelvoud lager.

Oftewel, dat er 'weinig ruimte' is om te versoepelen klopt gewoon echt niet. Er wordt met verkeerde informatie gerekend. Maar in de tussentijd krijgen enkele sectoren onnodig keiharde klappen.
Makkelijk tweede.
  maandag 17 januari 2022 @ 11:54:32 #218
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_203234355
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 11:48 schreef Tarado het volgende:

[..]
dat cherrypicking uit de "voorbeeldlanden" is een populaire bezigheid in dit topic
Hetzelfde als wat het OMT en de overheid doen. Vooral de landen benoemen waar het op dat moment slecht gaat. Gaat het in die landen opeens heel erg de goede kant op? Pakken ze wat andere landen erbij.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_203234362
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 11:53 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Dat is eigenlijk hetzelfde als wat Homey postte toch? :@

Ik vind het zo jammer dat zo’n gedachte meteen weer wordt weg gezet als een ‘complot’. Niet enkel door jou overigens.

Dat media enigszins fan is van sensatie is geen geheim volgens mij. Meer clicks = meer inkomsten. Mensen zijn sneller geneigd om op negatief nieuws te klikken.

Heeft weinig met een complot te maken. Het helpt alleen niet tijdens de crisis, de rol van de media.
Die post is niet heel erg complotterig maar Homey heeft nog weleens de neiging om tot termen als "angstcultuur", machtspositie en dat soort teksten over te gaan.

Verder mee eens.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
  maandag 17 januari 2022 @ 11:55:00 #220
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2023/2024
pi_203234369
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 11:53 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
De reden dat we nog in een soort van lockdown zitten komt eigenlijk dus omdat het OMT op basis van twee pessimistische (zoals ze het zelf noemen) aannames modelleert dat er nog een ziekenhuisgolf volgt.

- Omicron geeft een ca 40% mindere kans aan mensen om in het ziekenhuis te komen.
- Wanneer iemand in het ziekenhuis komt is de kans even groot om op de IC te komen als bij Delta.

Beide aannames lijken totaal niet te kloppen. Het eerste lijkt rond de 60 a 70% te zitten, en dan moet je nog meerekenen dat deze kans nog kleiner is door de boostervaccinatie. Daarnaast is het percentage mensen wat door andere problemen in het ziekenhuis beland maar daarnaast positief test op Corona in alle landen hoger (door de hoge besmettelijkheid en mildere ziektebeeld van Omicron), wat de ziekenhuisinstroom nog meer vertekend maakt.

De tweede aanname is eigenlijk helemaal meuk. Inmiddels is het echt wel duidelijk dat Omicron een veel mindere aanslag is op de longen waardoor mensen minder gauw op de IC belanden. Zoals ik het lees is de kans om op de IC te belanden een veelvoud lager.

Oftewel, dat er 'weinig ruimte' is om te versoepelen klopt gewoon echt niet. Er wordt met verkeerde informatie gerekend. Maar in de tussentijd krijgen enkele sectoren onnodig keiharde klappen.
Alleen waren ziekenhuisopnames nauwelijks een onderwerp afgelopen vrijdag, het gaat nu voornamelijk om 'ontwrichting van de maatschappij'.
9 444 33 0 3 444 8 0 555 33 33 7777 8 0 444 7777 0 4 33 55 0 33 66 0 333 33 999 33 66 666 666 777 3 0 4 2 2 8 0 9 33 33 777 0 55 2 6 7 444 666 33 66 0 9 666 777 3 33 66
pi_203234390
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 11:50 schreef DonDruiper het volgende:

[..]
Er komt geen 2G in Nederland.

Krijgen ze er gewoon niet doorheen.
Quote voor het nageslacht. 2G voor de winkels en 3G voor op de werkvloer staat gewoon in de planning en zal er door gedrukt worden.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_203234404
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 11:53 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
De reden dat we nog in een soort van lockdown zitten komt eigenlijk dus omdat het OMT op basis van twee pessimistische (zoals ze het zelf noemen) aannames modelleert dat er nog een ziekenhuisgolf volgt.

- Omicron geeft een ca 40% mindere kans aan mensen om in het ziekenhuis te komen.
- Wanneer iemand in het ziekenhuis komt is de kans even groot om op de IC te komen als bij Delta.

Beide aannames lijken totaal niet te kloppen. Het eerste lijkt rond de 60 a 70% te zitten, en dan moet je nog meerekenen dat deze kans nog kleiner is door de boostervaccinatie. Daarnaast is het percentage mensen wat door andere problemen in het ziekenhuis beland maar daarnaast positief test op Corona in alle landen hoger (door de hoge besmettelijkheid en mildere ziektebeeld van Omicron), wat de ziekenhuisinstroom nog meer vertekend maakt.

De tweede aanname is eigenlijk helemaal meuk. Inmiddels is het echt wel duidelijk dat Omicron een veel mindere aanslag is op de longen waardoor mensen minder gauw op de IC belanden. Zoals ik het lees is de kans om op de IC te belanden een veelvoud lager.

Oftewel, dat er 'weinig ruimte' is om te versoepelen klopt gewoon echt niet. Er wordt met verkeerde informatie gerekend. Maar in de tussentijd krijgen enkele sectoren onnodig keiharde klappen.
Zeer waarschijnlijk heb je gelijk. Alleen hoef jij de verantwoordelijkheid niet te nemen als je het toch fout hebt.

Overigens hadden ze van mij ook meer mogen versoepelen. Maar moet daarbij wel zeggen dat ik toch schrik van de geluiden om mij heen waar echt heel veel besmettingen nu zijn. Maar dat is N=1.
  maandag 17 januari 2022 @ 11:56:46 #223
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_203234406
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 11:55 schreef Scrummie het volgende:

[..]
Alleen waren ziekenhuisopnames nauwelijks een onderwerp afgelopen vrijdag, het gaat nu voornamelijk om 'ontwrichting van de maatschappij'.
Hebben ze de doelpalen inmiddels al gevonden?
Zuiger van het FOK!-OMT
  maandag 17 januari 2022 @ 11:56:59 #224
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_203234411
quote:
7s.gif Op maandag 17 januari 2022 11:55 schreef vosss het volgende:

[..]
Quote voor het nageslacht. 2G voor de winkels en 3G voor op de werkvloer staat gewoon in de planning en zal er door gedrukt worden.
Ja? Door welke meerderheid dan?
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_203234423
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 11:53 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
De reden dat we nog in een soort van lockdown zitten komt eigenlijk dus omdat het OMT op basis van twee pessimistische (zoals ze het zelf noemen) aannames modelleert dat er nog een ziekenhuisgolf volgt.

- Omicron geeft een ca 40% mindere kans aan mensen om in het ziekenhuis te komen.
- Wanneer iemand in het ziekenhuis komt is de kans even groot om op de IC te komen als bij Delta.

Beide aannames lijken totaal niet te kloppen. Het eerste lijkt rond de 60 a 70% te zitten, en dan moet je nog meerekenen dat deze kans nog kleiner is door de boostervaccinatie. Daarnaast is het percentage mensen wat door andere problemen in het ziekenhuis beland maar daarnaast positief test op Corona in alle landen hoger (door de hoge besmettelijkheid en mildere ziektebeeld van Omicron), wat de ziekenhuisinstroom nog meer vertekend maakt.

De tweede aanname is eigenlijk helemaal meuk. Inmiddels is het echt wel duidelijk dat Omicron een veel mindere aanslag is op de longen waardoor mensen minder gauw op de IC belanden. Zoals ik het lees is de kans om op de IC te belanden een veelvoud lager.

Oftewel, dat er 'weinig ruimte' is om te versoepelen klopt gewoon echt niet. Er wordt met verkeerde informatie gerekend. Maar in de tussentijd krijgen enkele sectoren onnodig keiharde klappen.
Klopt, alles duidt erop dat deze lockdown totaal onnodig is geweest. Nog pijnlijker is het dat zo'n blunder dan niet gewoon wordt rechtgezet. Er lijkt toch een soort verbloemingsmechanisme te werken hier, daarnaast schijnt Rutte persoonlijk ook nogal bang te zijn dat hij toch weer de foute keuze maakt.

Wat mij betreft trouwens een slechte inschatting van wat er onder het volk leeft, volgens mij is de anti-lockdownstem altijd veel harder geweest dan de pro-lockdownstem in het land. En niet alleen onder wappies.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
  maandag 17 januari 2022 @ 11:57:34 #226
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_203234428
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 11:56 schreef aartstyle het volgende:

[..]
Zeer waarschijnlijk heb je gelijk. Alleen hoef jij de verantwoordelijkheid niet te nemen als je het toch fout hebt.

Overigens hadden ze van mij ook meer mogen versoepelen. Maar moet daarbij wel zeggen dat ik toch schrik van de geluiden om mij heen waar echt heel veel besmettingen nu zijn. Maar dat is N=1.
Het OMT heeft toch ook nog nooit verantwoordelijkheid genomen dat ze fout zaten met hun modellen? ;)
Makkelijk tweede.
pi_203234431
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 11:55 schreef Scrummie het volgende:

[..]
Alleen waren ziekenhuisopnames nauwelijks een onderwerp afgelopen vrijdag, het gaat nu voornamelijk om 'ontwrichting van de maatschappij'.
De maatschappij wordt niet ontwricht als we met z'n allen tegelijk een snotneus krijgen.

De regels ontwrichten de maatschappij.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  maandag 17 januari 2022 @ 11:58:12 #228
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_203234438
quote:
7s.gif Op maandag 17 januari 2022 11:55 schreef vosss het volgende:

[..]
Quote voor het nageslacht. 2G voor de winkels en 3G voor op de werkvloer staat gewoon in de planning en zal er door gedrukt worden.
Hoezo doorgedrukt? Als de wet wordt aangenomen dan heeft gewoon een meerderheid voorgestemd. Heeft weinig te maken met ‘doorgedrukt’.
pi_203234454
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 11:57 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]
Het OMT heeft toch ook nog nooit verantwoordelijkheid genomen dat ze fout zaten met hun modellen? ;)
Daar heb jij een punt :).

Alleen als we echt over code zwart zouden gaan (wat ik zeker niet verwacht) dan waren Rutte en Hugo daar wel voor verantwoordelijk gehouden.
  maandag 17 januari 2022 @ 11:59:56 #230
131800 Tarado
capô de fusca
pi_203234470
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 11:54 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Hetzelfde als wat het OMT en de overheid doen. Vooral de landen benoemen waar het op dat moment slecht gaat. Gaat het in die landen opeens heel erg de goede kant op? Pakken ze wat andere landen erbij.
ik vind dat allemaal wat te makkelijk, wat denk je dat ze daarmee willen bereiken, controle?
  maandag 17 januari 2022 @ 12:00:32 #231
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2023/2024
pi_203234479
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 11:59 schreef aartstyle het volgende:

[..]
Daar heb jij een punt :).

Alleen als we echt over code zwart zouden gaan (wat ik zeker niet verwacht) dan waren Rutte en Hugo daar wel voor verantwoordelijk gehouden.
Hugo vooral, want die moest het officieel maken. Nu dus Kuipers, maar ja, er gaat nooit een code zwart meer komen in deze pandemie.
9 444 33 0 3 444 8 0 555 33 33 7777 8 0 444 7777 0 4 33 55 0 33 66 0 333 33 999 33 66 666 666 777 3 0 4 2 2 8 0 9 33 33 777 0 55 2 6 7 444 666 33 66 0 9 666 777 3 33 66
  maandag 17 januari 2022 @ 12:00:38 #232
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_203234482
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 11:57 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Klopt, alles duidt erop dat deze lockdown totaal onnodig is geweest. Wat mij betreft nog pijnlijker is, is dat zo'n blunder dan niet gewoon wordt rechtgezet. Er lijkt toch een soort verbloemingsmechanisme te werken hier, daarnaast schijnt Rutte persoonlijk ook nogal bang te zijn dat hij toch weer de foute keuze maakt.

Wat mij betreft trouwens een slechte inschatting van wat er onder het volk leeft, volgens mij is de anti-lockdownstem altijd veel harder geweest dan de pro-lockdownstem in het land. En niet alleen onder wappies.
Rutte had zich gewoon aan zijn originele woord moeten houden. Hij zei dat hij eerder bij ons terug zou komen om weer te versoepelen als zou blijken dat Omicron minder ernstig zou zijn dan Delta. En als zou blijken dat de zorg cijfers dalende bleven. Beide dingen waren al heel snel duidelijk. In plaats van grote versoepelingen moeten we echter nog steeds bang zijn en rekening houden met nieuwe pieken; gebaseerd op info die gelinkt is aan delta en niet omicron. En wij accepteren het gewoon rustig.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  maandag 17 januari 2022 @ 12:00:54 #233
131800 Tarado
capô de fusca
pi_203234486
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 11:56 schreef DonDruiper het volgende:

[..]
Ja? Door welke meerderheid dan?
ik zie ze 2G niet in de prullenbak gooien hoor, ook Ernst zag het als een nuttig middel
pi_203234488
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 11:59 schreef aartstyle het volgende:

[..]
Daar heb jij een punt :).

Alleen als we echt over code zwart zouden gaan (wat ik zeker niet verwacht) dan waren Rutte en Hugo daar wel voor verantwoordelijk gehouden.
Zelfs dat ben ik dus echt niet met je eens. De anti-lockdownstem uit het land klinkt veel harder dan de pro-lockdownstem. Ook in andere landen zoals UK en Zweden (waar ze in eerdere gevallen veel dichter bij Code Zwart zaten) is de beoordeling over het vrijlaten van de maatschappij onder het volk juist heel positief uitgevallen.

Stel dat we inderdaad richting Code Zwart waren gegaan dan nog denk ik niet dat er daarna heel veel kritiek uit den lande zou zijn geweest. Wel vanuit wetenschappelijke hoek wellicht.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
  maandag 17 januari 2022 @ 12:02:04 #235
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_203234503
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 12:00 schreef Tarado het volgende:

[..]
ik zie ze 2G niet in de prullenbak gooien hoor, ook Ernst zag het als een nuttig middel
Ik zeg ook niet dat het van tafel is. Maar er is gewoon geen meerderheid voor.
Zuiger van het FOK!-OMT
  maandag 17 januari 2022 @ 12:02:43 #236
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2023/2024
pi_203234514
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 12:02 schreef DonDruiper het volgende:

[..]
Ik zeg ook niet dat het van tafel is. Maar er is gewoon geen meerderheid voor.
Volgens mij is die meerderheid er wel degelijk.
9 444 33 0 3 444 8 0 555 33 33 7777 8 0 444 7777 0 4 33 55 0 33 66 0 333 33 999 33 66 666 666 777 3 0 4 2 2 8 0 9 33 33 777 0 55 2 6 7 444 666 33 66 0 9 666 777 3 33 66
  maandag 17 januari 2022 @ 12:02:59 #237
131800 Tarado
capô de fusca
pi_203234519
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 12:00 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Rutte had zich gewoon aan zijn originele woord moeten houden. Hij zei dat hij eerder bij ons terug zou komen om weer te versoepelen als zou blijken dat Omicron minder ernstig zou zijn dan Delta. En als zou blijken dat de zorg cijfers dalende bleven. Beide dingen waren al heel snel duidelijk. In plaats van grote versoepelingen moeten we echter nog steeds bang zijn en rekening houden met nieuwe pieken; gebaseerd op info die gelinkt is aan delta en niet omicron. En wij accepteren het gewoon rustig.
dit wel met je eens, deze lockdown hadden ze 2 weken eerder kunnen stoppen
pi_203234532
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 12:00 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Rutte had zich gewoon aan zijn originele woord moeten houden. Hij zei dat hij eerder bij ons terug zou komen om weer te versoepelen als zou blijken dat Omicron minder ernstig zou zijn dan Delta. En als zou blijken dat de zorg cijfers dalende bleven. Beide dingen waren al heel snel duidelijk. In plaats van grote versoepelingen moeten we echter nog steeds bang zijn en rekening houden met nieuwe pieken; gebaseerd op info die gelinkt is aan delta en niet omicron. En wij accepteren het gewoon rustig.
Klopt, echt onbegrijpelijk. Ik ben niet eens zo anti-Rutte maar wat mij betreft maakt hij hier echt een totaal verkeerde inschatting van het sentiment in het land ook. Hij had het OMT-advies bij het oud vuil moeten doen en het lef moeten hebben om naar het buitenland te kijken en op basis daarvan de enige juiste beslissing te nemen.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
  maandag 17 januari 2022 @ 12:04:23 #239
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203234552
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 12:02 schreef Tarado het volgende:

[..]
dit wel met je eens, deze lockdown hadden ze 2 weken eerder kunnen stoppen
We hadden sowieso nooit in deze lockdown moeten zitten.
  maandag 17 januari 2022 @ 12:04:26 #240
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_203234554
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 11:59 schreef Tarado het volgende:

[..]
ik vind dat allemaal wat te makkelijk, wat denk je dat ze daarmee willen bereiken, controle?
Ik zie geen eng complot of zo. Ik denk dat Rutte gewoon enorm bang is om weer te snel te versoepelen. Hij is net herkozen, wil er niet te snel uit vliegen, en zet dus in op voorzichtigheid. Van het OMT is het geen geheim dat ze altijd uit gaan van het ergste (imo althans) scenario en daar kan Rutte zich wel achter verschuilen. Tegelijkertijd moet hij de maatregelen wel kunnen verdedigen en dat is gemakkelijker als hij kan wijzen naar landen met hoge cijfers.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_203234558
quote:
7s.gif Op maandag 17 januari 2022 11:58 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Hoezo doorgedrukt? Als de wet wordt aangenomen dan heeft gewoon een meerderheid voorgestemd. Heeft weinig te maken met ‘doorgedrukt’.
Achter de schermen volop lobbyen op basis van onbetrouwbare modellen en volstrekt onjuiste aannames gebaseerd op die modellen om zo de meerderheid over te halen om alsnog voor te stemmen vind ik wel degelijk onder de noemer doordrukken vallen.

En dat is exact wat er nu gaande is.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  maandag 17 januari 2022 @ 12:04:38 #242
131800 Tarado
capô de fusca
pi_203234559
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 12:02 schreef DonDruiper het volgende:

[..]
Ik zeg ook niet dat het van tafel is. Maar er is gewoon geen meerderheid voor.
er was geen meerderheid voor, Ernst wacht een rapport van ik meen TU Delft af deze week voor het opnieuw voor te gaan stellen
  maandag 17 januari 2022 @ 12:05:33 #243
131800 Tarado
capô de fusca
pi_203234579
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 12:04 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
We hadden sowieso nooit in deze lockdown moeten zitten.
ook eens maar dat ze het op dat moment invoerden kon ik nog inkomen
pi_203234581
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 12:04 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Ik zie geen eng complot of zo. Ik denk dat Rutte gewoon enorm bang is om weer te snel te versoepelen. Hij is net herkozen, wil er niet te snel uit vliegen, en zet dus in op voorzichtigheid. Van het OMT is het geen geheim dat ze altijd uit gaan van het ergste (imo althans) scenario en daar kan Rutte zich wel achter verschuilen. Tegelijkertijd moet hij de maatregelen wel kunnen verdedigen en dat is gemakkelijker als hij kan wijzen naar landen met hoge cijfers.
Daarmee maakt hij dus een enorme inschattingsfout want bij het openen van de maatschappij (en het negeren van het OMT) had hij juist onder het volk enorm veel goodwill terug kunnen winnen.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_203234631
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 10:57 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Dierentuinen open. Nu.
Dit, recreatie open nu!
pi_203234661
Een wissel voor Van Dissel. Wakker Nederland gooide als eerste programma het balletje op dat het OMT misschien vervangen moet worden na twee jaar.
  maandag 17 januari 2022 @ 12:10:03 #247
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_203234674
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 11:55 schreef Scrummie het volgende:

[..]
Alleen waren ziekenhuisopnames nauwelijks een onderwerp afgelopen vrijdag, het gaat nu voornamelijk om 'ontwrichting van de maatschappij'.
Wat dat betreft heb je gelijk en zij trouwens ook, vervelende is dat er nog altijd een bepaalde factor wordt gekoppeld aan het aantal besmettingen per losgelaten maatregel en dat juist die informatie nooit getoetst is. Zo voorzichtig dat ze zijn met het inschatten van hoe gevaarlijk Omicron is zo rücksichtslos zijn ze met zeggen dat een bepaalde maatregel gewenst effect gaat hebben. Komt ook nog eens politieke druk bij. Wij snappen allebei dat voetbalstadions en de cultuursector geen tot nauwelijks invloed heeft op de besmettingsgraad maar het OMT modelleert dit wel mee. Of dat een avondlockdown voor winkels enkel meer drukte veroorzaakt op piekuren, die sluitingstijd slaat gewoon nergens op. Het OMT had nooit maatschappelijke maatregelen moeten bedenken en enkel advies vanuit een medische hoek mogen geven. Dat gaat al sinds september 2020 mis eigenlijk.
Makkelijk tweede.
  maandag 17 januari 2022 @ 12:10:05 #248
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203234675
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 12:05 schreef Tarado het volgende:

[..]
ook eens maar dat ze het op dat moment invoerden kon ik nog inkomen
Ik neem het ze vooral kwalijk dat er vanaf begin november totaal geen plan meer leek te zijn, slechts blinde paniek met 5 persco's in 5 weken. Verder zijn we natuurlijk te laat begonnen met boosteren en is de stijfkoppigheid mbt de ontwikkelingen rondom Omikron ze ook kwalijk te nemen.
  maandag 17 januari 2022 @ 12:11:06 #249
131800 Tarado
capô de fusca
pi_203234697
quote:
7s.gif Op maandag 17 januari 2022 12:04 schreef vosss het volgende:

[..]
Achter de schermen volop lobbyen op basis van onbetrouwbare modellen en volstrekt onjuiste aannames gebaseerd op die modellen om zo de meerderheid over te halen om alsnog voor te stemmen vind ik wel degelijk onder de noemer doordrukken vallen.

En dat is exact wat er nu gaande is.
:D ik moet wel lachen als jij het over onjuiste aannames en onbetrouwbare modellen hebt
pi_203234705
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 12:09 schreef Mondkapje het volgende:
Een wissel voor Van Dissel.
En inderdaad, Jaap maakt op mij (puur als observatie) echt een hele slechte indruk. Traag, oud, slecht communicerend.

Kun je hoogleraar zijn of zijn geweest maar dan nog heb je soms ook gewoon een flexibel iemand nodig die op basis van alle info die je op dat moment hebt de juiste inschatting maakt.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
  maandag 17 januari 2022 @ 12:12:38 #251
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_203234736
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 12:05 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Daarmee maakt hij dus een enorme inschattingsfout want bij het openen van de maatschappij (en het negeren van het OMT) had hij juist onder het volk enorm veel goodwill terug kunnen winnen.
Ik heb enorm veel kritiek op hem, maar ik zou ook niet graag in zijn schoenen staan. Ergens snap ik ook wel dat het heel moeilijk is om positief te denken als je omringd wordt met doomsday berichten vanuit het OMT. Daar heeft hij toch twee jaar op vertrouwd; op hun advies. Die adviezen lekken altijd en hij wil niet het risico lopen dat hij er tegenin gaat en daarmee veel te snel versoepelt.

Wij hebben hier enigszins makkelijk roepen. Van een afstandje nemen wij alle info mee en wij hoeven ons niet te verdedigen als hij toch te snel versoepelt. Maar hij zit in een omgeving waar hij vooral negatieve voorspellingen te horen krijgt, ik snap dat je daar een tunnelvisie van kan krijgen. Dat praat het niet goed overigens. Ik vind eigenlijk dat ze zich nu los moeten koppelen van het OMT om over te stappen naar een bredere adviesraad; experts uit het buitenland, economen, etc.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  maandag 17 januari 2022 @ 12:12:54 #252
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_203234741
https://www.telegraaf.nl/(...)itenspel-door-corona

quote:
Ajax-trainer verdedigt negeren quarantaine-maatregelen

Volgens Ajax-trainer Erik ten Hag kunnen de regels, die gelden voor de normale maatschappij, niet altijd gelden voor de topsport.
Wat een klootzak :r Dus naast o.a. Grapperhaus en onze koning gelden de regels ook niet voor profvoetballers }:|
pi_203234758
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 12:12 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Ik heb enorm veel kritiek op hem, maar ik zou ook niet graag in zijn schoenen staan. Ergens snap ik ook wel dat het heel moeilijk is om positief te denken als je omringd wordt met doomsday berichten vanuit het OMT. Daar heeft hij toch twee jaar op vertrouwd; op hun advies. Die adviezen lekken altijd en hij wil niet het risico lopen dat hij er tegenin gaat en daarmee veel te snel versoepelt.

Rutte wil iedereen te vriend houden, hij is bepaald geen Boris Johnson die eigenwijs zijn eigen koers bepaalt.
  maandag 17 januari 2022 @ 12:15:11 #254
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2023/2024
pi_203234777
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 12:12 schreef leolinedance het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)itenspel-door-corona
[..]
Wat een klootzak :r Dus naast o.a. Grapperhaus en onze koning gelden de regels ook niet voor profvoetballers }:|
Volgens 1 trainertje van een kut club.
9 444 33 0 3 444 8 0 555 33 33 7777 8 0 444 7777 0 4 33 55 0 33 66 0 333 33 999 33 66 666 666 777 3 0 4 2 2 8 0 9 33 33 777 0 55 2 6 7 444 666 33 66 0 9 666 777 3 33 66
  maandag 17 januari 2022 @ 12:15:54 #255
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_203234793
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 12:10 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]
Wat dat betreft heb je gelijk en zij trouwens ook, vervelende is dat er nog altijd een bepaalde factor wordt gekoppeld aan het aantal besmettingen per losgelaten maatregel en dat juist die informatie nooit getoetst is. Zo voorzichtig dat ze zijn met het inschatten van hoe gevaarlijk Omicron is zo rücksichtslos zijn ze met zeggen dat een bepaalde maatregel gewenst effect gaat hebben. Komt ook nog eens politieke druk bij. Wij snappen allebei dat voetbalstadions en de cultuursector geen tot nauwelijks invloed heeft op de besmettingsgraad maar het OMT modelleert dit wel mee. Of dat een avondlockdown voor winkels enkel meer drukte veroorzaakt op piekuren, die sluitingstijd slaat gewoon nergens op. Het OMT had nooit maatschappelijke maatregelen moeten bedenken en enkel advies vanuit een medische hoek mogen geven. Dat gaat al sinds september 2020 mis eigenlijk.
Het zijn mensen die echt wel vak kennis hebben, maar maatschappij kennis...praktijk kennis ontbreekt er nogal ja. Leuk dat bepaalde maatregelen op papier wellicht een effect kunnen hebben, maar is zoiets wel haalbaar binnen de maatschappij? Dat kunnen ze daar gewoon niet inschatten; dat hoort het kabinet dan weer met andere experts te overleggen, maar dat gebeurd imo te weinig; ze baseren de pakketten echt volledig op OMT adviezen die dus niet getoetst zijn op hoe haalbaar het is voor de maatschappij.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_203234830
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 12:04 schreef Tarado het volgende:

[..]
er was geen meerderheid voor, Ernst wacht een rapport van ik meen TU Delft af deze week voor het opnieuw voor te gaan stellen
Dat rapport zou vandaag komen. Gemaakt door dezelfde club als de eerdere "bierviltjesberekening".

Daar was kuipers het overigens niet mee eens dat die berekening voor geen meter deugde.

Dit nieuwe rapport is slechts een aanvulling op dat eerdere rapport.

Zie antwoorden van kuipers op de vragen van Verweij:

https://www.rijksoverheid(...)betrouwbare-modellen
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_203234863
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 11:55 schreef Scrummie het volgende:

[..]
Alleen waren ziekenhuisopnames nauwelijks een onderwerp afgelopen vrijdag, het gaat nu voornamelijk om 'ontwrichting van de maatschappij'.
Ja, dat is een mooie Catch-22 geworden inmiddels; Heller kan een vervolg gaan schrijven.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_203234874
Nog altijd geen cijfers.


Ik vertrouw dit niet!!


@Oliver23 ik denk dat we een GROOT probleem hebben.
pi_203234889
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 12:20 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Nog altijd geen cijfers.

Ik vertrouw dit niet!!

@:oliver23 ik denk dat we een GROOT probleem hebben.
"Ziekenhuizen verwachten storm aan patiënten"
pi_203234896
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 12:12 schreef leolinedance het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)itenspel-door-corona
[..]
Wat een klootzak :r Dus naast o.a. Grapperhaus en onze koning gelden de regels ook niet voor profvoetballers }:|
Met een prive-jet terug. Ik zie het probleem niet zo. Heel eerlijk: ik zou zelf ook gewoon terug naar huis rijden met een positieve test.
  maandag 17 januari 2022 @ 12:21:17 #261
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203234897
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 12:20 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Nog altijd geen cijfers.


Ik vertrouw dit niet!!


@:oliver23 ik denk dat we een GROOT probleem hebben.
Sorry, mijn koffiepauze liep wat uit omdat The Voice uitgebreid besproken moest worden :@
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 17 januari 2022 @ 12:21:21 #262
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_203234898
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 12:20 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Nog altijd geen cijfers.

Ik vertrouw dit niet!!

@:oliver23 ik denk dat we een GROOT probleem hebben.
Loopt helemaal fout nu Ernst weg is.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  maandag 17 januari 2022 @ 12:21:51 #263
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_203234905
Heb wel goede hoop dat de volgende persco er flinke versoepelingen aan gaan komen. Onder andere weer publiek bij evenementen en horeca deels weer open (tot een uur of 20:00).

Allemaal te laat en te weinig (imo kan alles weer open), maar stappen terug zetten is lijkt me definitief voorbij.
pi_203234908
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 12:20 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Nog altijd geen cijfers.

Ik vertrouw dit niet!!

@:oliver23 ik denk dat we een GROOT probleem hebben.
Dat óf cijfers zijn er niet omdat corona voorbij is.
pi_203234918
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 12:21 schreef alpeko het volgende:

[..]
Met een prive-jet terug. Ik zie het probleem niet zo. Heel eerlijk: ik zou zelf ook gewoon terug naar huis rijden met een positieve test.
Klap in mijn gezicht dit.
  maandag 17 januari 2022 @ 12:23:16 #266
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2023/2024
pi_203234932
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 12:21 schreef fetX het volgende:
Heb wel goede hoop dat de volgende persco er flinke versoepelingen aan gaan komen. Onder andere weer publiek bij evenementen en horeca deels weer open (tot een uur of 20:00).

Allemaal te laat en te weinig (imo kan alles weer open), maar stappen terug zetten is lijkt me definitief voorbij.
Stadions gaan hoe dan ook open. Caland zei het al vrijdag;

Twee weken, OR WE RIOT.
9 444 33 0 3 444 8 0 555 33 33 7777 8 0 444 7777 0 4 33 55 0 33 66 0 333 33 999 33 66 666 666 777 3 0 4 2 2 8 0 9 33 33 777 0 55 2 6 7 444 666 33 66 0 9 666 777 3 33 66
pi_203234935
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 12:21 schreef alpeko het volgende:

[..]
Met een prive-jet terug. Ik zie het probleem niet zo. Heel eerlijk: ik zou zelf ook gewoon terug naar huis rijden met een positieve test.
Inderdaad, dezelfde verontwaardiging over grapperhaus of de koning naar Griekenland terwijl heel Nederland hetzelfde zou doen en doet.
  maandag 17 januari 2022 @ 12:23:43 #268
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_203234941
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 12:21 schreef fetX het volgende:
Heb wel goede hoop dat de volgende persco er flinke versoepelingen aan gaan komen. Onder andere weer publiek bij evenementen en horeca deels weer open (tot een uur of 20:00).

Allemaal te laat en te weinig (imo kan alles weer open), maar stappen terug zetten is lijkt me definitief voorbij.
Ik zet hoogstens in op terugkeer naar de 05.00 tot 17.00 lockdown. Ze willen het echt doen in de kleinste stapjes.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_203234948
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 12:12 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Ik heb enorm veel kritiek op hem, maar ik zou ook niet graag in zijn schoenen staan. Ergens snap ik ook wel dat het heel moeilijk is om positief te denken als je omringd wordt met doomsday berichten vanuit het OMT. Daar heeft hij toch twee jaar op vertrouwd; op hun advies. Die adviezen lekken altijd en hij wil niet het risico lopen dat hij er tegenin gaat en daarmee veel te snel versoepelt.

Wij hebben hier enigszins makkelijk roepen. Van een afstandje nemen wij alle info mee en wij hoeven ons niet te verdedigen als hij toch te snel versoepelt. Maar hij zit in een omgeving waar hij vooral negatieve voorspellingen te horen krijgt, ik snap dat je daar een tunnelvisie van kan krijgen. Dat praat het niet goed overigens. Ik vind eigenlijk dat ze zich nu los moeten koppelen van het OMT om over te stappen naar een bredere adviesraad; experts uit het buitenland, economen, etc.
Dat hij enorm beïnvloed wordt door het OMT snap ik. Maar dan toch:

1. Zoals ik eerder in het topic al zei zijn er veel gewone "boerenlullen" zoals jij en ik die al 2 jaar een stuk dichter bij de waarheid zitten dan het OMT dat zich teveel door pessimistische aannames laat leiden.
2. Het sentiment in het land draait weliswaar regelmatig maar Rutte zou toch ook moeten beseffen dat als je simpelweg het beleid volgt wat er in de rest van Europa wordt gevoerd, dit een excuus is waar je je altijd nog achter kunt verschuilen. Het negatieve sentiment over het beleid komt al 2 jaar meer van de anti-lockdownklagers dan van de mensen die zeggen "het moet strenger". Er zullen af en toe, zeker met Delta vorig jaar, best wat mensen zijn geweest die vonden dat het niet streng genoeg was maar in mijn directe omgeving (vol met volgelingen van het huidige kabinet) is dat geluid nooit heel fel geweest.

Kortom, als je dan (los van wat het juiste beleid nu is: de boel losgooien) toch een keuze moet maken op basis van sentiment dan is versoepelen altijd logischer.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
  maandag 17 januari 2022 @ 12:23:59 #270
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_203234951
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 12:20 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Nog altijd geen cijfers.

Ik vertrouw dit niet!!

@:oliver23 ik denk dat we een GROOT probleem hebben.
optie 1: Daling op de maandag, media weet niet hoe ze dit negatief kunnen duiden.

optie 2: Horrorstijging, LCPS weet niet hoe ze dit moeten duiden.
pi_203234979
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 12:03 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Klopt, echt onbegrijpelijk. Ik ben niet eens zo anti-Rutte maar wat mij betreft maakt hij hier echt een totaal verkeerde inschatting van het sentiment in het land ook. Hij had het OMT-advies bij het oud vuil moeten doen en het lef moeten hebben om naar het buitenland te kijken en op basis daarvan de enige juiste beslissing te nemen.
Wat ik nou echt niet snap is dat jij en velen hier denken dat Rutte het wel even beslist. Zo werkt de Nederlandse overheid niet. Lees je eens in man :')
  maandag 17 januari 2022 @ 12:25:50 #272
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_203234986
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 12:12 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Ik heb enorm veel kritiek op hem, maar ik zou ook niet graag in zijn schoenen staan. Ergens snap ik ook wel dat het heel moeilijk is om positief te denken als je omringd wordt met doomsday berichten vanuit het OMT. Daar heeft hij toch twee jaar op vertrouwd; op hun advies. Die adviezen lekken altijd en hij wil niet het risico lopen dat hij er tegenin gaat en daarmee veel te snel versoepelt.

Wij hebben hier enigszins makkelijk roepen. Van een afstandje nemen wij alle info mee en wij hoeven ons niet te verdedigen als hij toch te snel versoepelt. Maar hij zit in een omgeving waar hij vooral negatieve voorspellingen te horen krijgt, ik snap dat je daar een tunnelvisie van kan krijgen. Dat praat het niet goed overigens. Ik vind eigenlijk dat ze zich nu los moeten koppelen van het OMT om over te stappen naar een bredere adviesraad; experts uit het buitenland, economen, etc.
Als Rutte versoepelt in veel grotere mate als het OMT advies dan zegt hij daarmee dat hij tegen het advies van het OMT in gaat, en eigenlijk dat hij het beter denkt te weten dan een club experts in het betreffende vakgebied. Een lichte afwijking is nog wel te verdedigen uit het perspectief van pragmatisme of voorzichtigheid/beperkt risico toestaan. Maar dat is voor hem wel een risico wat voornamelijk bij teveel risico nemen een gigantische terugslag kan hebben.

Als hij het advies volgt kan hij die verantwoordelijkheid wel degelijk bij het OMT neer leggen dat ze niet goed geadviseerd hebben. En nu heeft hij die troefkaart weer in handen als hij meer wil toestaan als het OMT advies, want Rutte is ook niet achterlijk, die kan nu de komende tijd opwerpen dat het OMT te streng geadviseerd heeft en daarmee het draagvlak verder heeft ondermijnt.

Ik denk trouwens ook dat de cultuur en horeca is dichtgebleven omdat 3G gewoon niet meer werkt op dit moment. En om die zonder controle te openen is wel een brug te ver voor ze.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_203235013
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 12:23 schreef kurk_droog het volgende:

[..]
Inderdaad, dezelfde verontwaardiging over grapperhaus of de koning naar Griekenland terwijl heel Nederland hetzelfde zou doen en doet.
Idd, als ik Wim-Lex was geweest zou ik ook lekker in mijn eigen huis gaan zitten waar je met je eigen jet heen bent gevlogen. Een "sorry" als het wordt ontdekt en door.
  maandag 17 januari 2022 @ 12:27:02 #274
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_203235019
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 12:09 schreef Mondkapje het volgende:
Een wissel voor Van Dissel. Wakker Nederland gooide als eerste programma het balletje op dat het OMT misschien vervangen moet worden na twee jaar.
Ik heb liever dat hij aanblijft omdat ik niet naar de persoon kijk maar naar naar wat hij vertgenwoordigd.
De kans dat een nieuw gezicht uit een zichzelf bevlekkende club dan een ander inzicht gaat vertonen, lijkt mij verwaarloosbaar.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  maandag 17 januari 2022 @ 12:27:11 #275
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203235021
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 12:21 schreef alpeko het volgende:

[..]
Met een prive-jet terug. Ik zie het probleem niet zo. Heel eerlijk: ik zou zelf ook gewoon terug naar huis rijden met een positieve test.
Ze komen natuurlijk op de weg naar dat privévliegtuig toe wel (mogelijk) in aanraking met mensen.

Maar verklaar het gewoon tot een endemisch virus. Net als griep, klaar ermee. Hoppa
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 17 januari 2022 @ 12:27:26 #276
131800 Tarado
capô de fusca
pi_203235027
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 12:15 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Het zijn mensen die echt wel vak kennis hebben, maar maatschappij kennis...praktijk kennis ontbreekt er nogal ja. Leuk dat bepaalde maatregelen op papier wellicht een effect kunnen hebben, maar is zoiets wel haalbaar binnen de maatschappij? Dat kunnen ze daar gewoon niet inschatten; dat hoort het kabinet dan weer met andere experts te overleggen, maar dat gebeurd imo te weinig; ze baseren de pakketten echt volledig op OMT adviezen die dus niet getoetst zijn op hoe haalbaar het is voor de maatschappij.
Het blijft supermoeilijk, ik denk dat Rutte en vooral De Jonge echt wel wat OMT adviezen in de wind hebben geslagen ten behoeve van meer leefbaarheid maar erna door de realiteit terug gefloten zijn, dan kom je de keer erop natuurlijk met wat minder vertrouwen naar de meeting omdat het OMT dan in de "I told you so" modus staat.
Zo heeft gaandeweg het OMT steeds meer invloed gekregen op het beleid en is er teveel op alleen het virus gestuurd en bestuurd.
  maandag 17 januari 2022 @ 12:27:27 #277
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_203235029
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 12:23 schreef Oliver23 het volgende:

[..]
optie 1: Daling op de maandag, media weet niet hoe ze dit negatief kunnen duiden.

optie 2: Horrorstijging, LCPS weet niet hoe ze dit moeten duiden.
Optie 3: @Lenny_Leonard is erkent als lek en wordt uit de maillijst geschrapt
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  maandag 17 januari 2022 @ 12:28:21 #278
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203235045
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 12:27 schreef zalkc het volgende:

[..]
Optie 3: @:Lenny_leonard is erkent als lek en wordt uit de maillijst geschrapt
:D

Len the man
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 17 januari 2022 @ 12:28:22 #279
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_203235046
Mijn vrouw en dochter gaan vandaag testen bij de GGD.
M'n dochter is een klein beetje bang ervoor.

Hier zitten wel ervaringsdeskundigen; doen ze bij kinderen zowel keel als neus en/of minder diep?
pi_203235047
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 12:25 schreef zalkc het volgende:

[..]
Als Rutte versoepelt in veel grotere mate als het OMT advies dan zegt hij daarmee dat hij tegen het advies van het OMT in gaat, en eigenlijk dat hij het beter denkt te weten dan een club experts in het betreffende vakgebied. Een lichte afwijking is nog wel te verdedigen uit het perspectief van pragmatisme of voorzichtigheid/beperkt risico toestaan. Maar dat is voor hem wel een risico wat voornamelijk bij teveel risico nemen een gigantische terugslag kan hebben.

Als hij het advies volgt kan hij die verantwoordelijkheid wel degelijk bij het OMT neer leggen dat ze niet goed geadviseerd hebben. En nu heeft hij die troefkaart weer in handen als hij meer wil toestaan als het OMT advies, want Rutte is ook niet achterlijk, die kan nu de komende tijd opwerpen dat het OMT te streng geadviseerd heeft en daarmee het draagvlak verder heeft ondermijnt.

Ik denk trouwens ook dat de cultuur en horeca is dichtgebleven omdat 3G gewoon niet meer werkt op dit moment. En om die zonder controle te openen is wel een brug te ver voor ze.
Ik denk dat je dat overschat. De vergelijking met het buitenland telt minimaal zo zwaar als een advies van het OMT. Als overal in Europa regeringen de plaatselijke OMT-adviezen terzijde leggen heeft Rutte een prima troefkaart in handen om dat zelf ook te doen.

Ik zou zeggen: Stel hij negeert het OMT en het gaat "fout" (wat overigens een extreem kleine kans is, maar blijkbaar kan hij die inschatting niet maken) dan nog kan hij altijd zeggen: Voor de maatschappij hebben we toen toch deze keuze gemaakt, net als in het buitenland.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
  maandag 17 januari 2022 @ 12:28:45 #281
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_203235049
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2022 12:27 schreef Molo het volgende:

[..]
Ze komen natuurlijk op de weg naar dat privévliegtuig toe wel (mogelijk) in aanraking met mensen.

Maar verklaar het gewoon tot een endemisch virus. Net als griep, klaar ermee. Hoppa
Daar hebben we een complete veiligheidsdienst voor om te voorkomen dat ze in contact komen met gepeupel
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  maandag 17 januari 2022 @ 12:29:25 #282
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203235059
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 12:25 schreef zalkc het volgende:

[..]
Als Rutte versoepelt in veel grotere mate als het OMT advies dan zegt hij daarmee dat hij tegen het advies van het OMT in gaat, en eigenlijk dat hij het beter denkt te weten dan een club experts in het betreffende vakgebied. Een lichte afwijking is nog wel te verdedigen uit het perspectief van pragmatisme of voorzichtigheid/beperkt risico toestaan. Maar dat is voor hem wel een risico wat voornamelijk bij teveel risico nemen een gigantische terugslag kan hebben.

Als hij het advies volgt kan hij die verantwoordelijkheid wel degelijk bij het OMT neer leggen dat ze niet goed geadviseerd hebben. En nu heeft hij die troefkaart weer in handen als hij meer wil toestaan als het OMT advies, want Rutte is ook niet achterlijk, die kan nu de komende tijd opwerpen dat het OMT te streng geadviseerd heeft en daarmee het draagvlak verder heeft ondermijnt.

Ik denk trouwens ook dat de cultuur en horeca is dichtgebleven omdat 3G gewoon niet meer werkt op dit moment. En om die zonder controle te openen is wel een brug te ver voor ze.
Als 3G niet werkt waarom zou 2G wel werken dan.
pi_203235062
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 12:23 schreef Oliver23 het volgende:

[..]
optie 1: Daling op de maandag, media weet niet hoe ze dit negatief kunnen duiden.

optie 2: Horrorstijging, LCPS weet niet hoe ze dit moeten duiden.
De daling is minder dan verwacht is een goede voor optie 1.
Slecht nieuws verkoopt nu eenmaal beter.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_203235071
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 12:27 schreef Tarado het volgende:

[..]
Het blijft supermoeilijk, ik denk dat Rutte en vooral De Jonge echt wel wat OMT adviezen in de wind hebben geslagen ten behoeve van meer leefbaarheid maar erna door de realiteit terug gefloten zijn, dan kom je de keer erop natuurlijk met wat minder vertrouwen naar de meeting omdat het OMT dan in de "I told you so" modus staat.
Zo heeft gaandeweg het OMT steeds meer invloed gekregen op het beleid en is er teveel op alleen het virus gestuurd en bestuurd.
Hoe vaak heeft het OMT de afgelopen 2 jaar "I told you so" kunnen zeggen en hoevaak hebben de critici gelijk gehad?

Ik kom op een flinke winst voor de critici uit.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_203235073
quote:
12s.gif Op maandag 17 januari 2022 12:27 schreef Vallon het volgende:

[..]
Ik heb liever dat hij aanblijft omdat ik niet naar de persoon kijk maar naar naar wat hij vertgenwoordigd.
De kans dat een nieuw gezicht uit een zichzelf bevlekkende club dan een ander inzicht gaat vertonen, lijkt mij verwaarloosbaar.
Niet alleen hij, het hele OMT is aan vervanging toe. We zitten nu in een andere fase dan in het begin, in het begin was het een Outbreak, nu moeten we een team hebben dat als insteek heeft dat we met corona moeten leren leven.
pi_203235079
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 12:30 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
Niet alleen hij, het hele OMT is aan vervanging toe. We zitten nu in een andere fase dan in het begin, in het begin was het een Outbreak, nu moeten we een team hebben dat als insteek heeft dat we met corona moeten leren leven.
Het Endemic Management Team
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  maandag 17 januari 2022 @ 12:30:54 #287
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_203235081
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 12:28 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Ik denk dat je dat overschat. De vergelijking met het buitenland telt minimaal zo zwaar als een advies van het OMT. Als overal in Europa regeringen de plaatselijke OMT-adviezen terzijde leggen heeft Rutte een prima troefkaart in handen om dat zelf ook te doen.

Ik zou zeggen: Stel hij negeert het OMT en het gaat "fout" (wat overigens een extreem kleine kans is, maar blijkbaar kan hij die inschatting niet maken) dan nog kan hij altijd zeggen: Voor de maatschappij hebben we toen toch deze keuze gemaakt, net als in het buitenland.
Daarom denk ik ook dat het laatste punt mee heeft gespeeld, hoe om te gaan met de voormalige 3G locaties. De huidige zijn te kleinschalig om je echt druk over te maken, zoals een zwembad :')
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  Moderator maandag 17 januari 2022 @ 12:31:24 #288
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_203235092

2025: The World Enslaved by a Virus (2021) - IMDb

Hopen dat we nog betere covid films krijgen dan deze
  maandag 17 januari 2022 @ 12:32:52 #289
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_203235113
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 12:27 schreef zalkc het volgende:

[..]
Optie 3: @:Lenny_leonard is erkent als lek en wordt uit de maillijst geschrapt
Misschien hebben Marinootje en Yorickje geklaagd. ''Cijfertjesman heeft de ziekenhuiscijfers vaak eerder dan wij''
pi_203235119
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 12:30 schreef zalkc het volgende:

[..]
Daarom denk ik ook dat het laatste punt mee heeft gespeeld, hoe om te gaan met de voormalige 3G locaties. De huidige zijn te kleinschalig om je echt druk over te maken, zoals een zwembad :')
Wellicht wel ja.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_203235120
quote:
10s.gif Op maandag 17 januari 2022 12:31 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
2025: The World Enslaved by a Virus (2021) - IMDb

Hopen dat we nog betere covid films krijgen dan deze
  maandag 17 januari 2022 @ 12:33:26 #292
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203235121
quote:
2s.gif Op maandag 17 januari 2022 12:28 schreef Gunner het volgende:
Mijn vrouw en dochter gaan vandaag testen bij de GGD.
M'n dochter is een klein beetje bang ervoor.

Hier zitten wel ervaringsdeskundigen; doen ze bij kinderen zowel keel als neus en/of minder diep?
Beide, maar niet diep in de neus

Plus speeltje en kleurplaat als cadeautje, gaat over het algemeen heel erg top en kindvriendelijk
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_203235122
quote:
10s.gif Op maandag 17 januari 2022 12:31 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
2025: The World Enslaved by a Virus (2021) - IMDb

Hopen dat we nog betere covid films krijgen dan deze
Had de SGP nog wat campagnebudget over?
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  maandag 17 januari 2022 @ 12:33:35 #294
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_203235124
quote:
2s.gif Op maandag 17 januari 2022 12:28 schreef Gunner het volgende:
Mijn vrouw en dochter gaan vandaag testen bij de GGD.
M'n dochter is een klein beetje bang ervoor.

Hier zitten wel ervaringsdeskundigen; doen ze bij kinderen zowel keel als neus en/of minder diep?
Laatste keer dat ik ging deden ze bij kinderen ook neus en keel. (nagevraagd bij zoontje)
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  maandag 17 januari 2022 @ 12:33:35 #295
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_203235125
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 12:29 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Als 3G niet werkt waarom zou 2G wel werken dan.
3G gaat uit van het principe dat een gevaccineerde evenveel risico met zich meebrengt om iemand te kunnen besmetten als een ongevaccineerde geteste persoon.

Dus moet je of iedereen testen (1G) of de 'kwetsbaren' beschermen (2G+) is nu de gedachte, meende ik.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_203235131
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 11:43 schreef Monolith het volgende:

[..]
Ik snap dat bejubelen van de Deense testmaatschappij niet zo.
Heel erg fantastisch gaat het daar niet het met aantal nieuwe gevallen:
https://ourworldindata.org/coronavirus/country/denmark
Ik ben benieuwd welke aantallen je in Nederland zou krijgen als je werkelijk zoveel zou testen als daar. Bedenk ook dat de maatschappij daar een stuk opener is dan hier.

Los daarvan: in Denemarken lagen structureel altijd veel minder mensen op de IC. Ook nu liggen er slechts 60. Dat zijn er 180 naar rato van Nederland. Op de top hebben ze er iets van 150 gehad. Dat is naar rato nog altijd slechts een derde van de top die we hier gekend hebben.

In b4 'maar Denemarken is minder dichtbevolkt': de urbanisatiegraad in Nederland is vrijwel gelijk aan die van Denemarken.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_203235144
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 12:29 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Hoe vaak heeft het OMT de afgelopen 2 jaar "I told you so" kunnen zeggen en hoevaak hebben de critici gelijk gehad?

Ik kom op een flinke winst voor de critici uit.
Ik vind het best wel eng als je de Volkskrant van vandaag leest en leest dat ze van hun eigen suggesties uitgaan ipv feiten. Hoe komt het dat dit uberhaupt in de krant komt, dat de redactie zelf niet zegt: dit kan niet? Waar zijn de colegawetenschappers die deze manier van wetenschap bedrijven afkeuren? Wetenschap op basis van suggesties, omdat je per se je eigen gelijk wilt halen, bizar dat dat kan.
  Moderator maandag 17 januari 2022 @ 12:35:02 #298
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_203235147
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 12:33 schreef Questular het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Toch wel fijn dat Trump wel zijn boostert heeft gehaald
  maandag 17 januari 2022 @ 12:35:08 #299
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_203235150
quote:
10s.gif Op maandag 17 januari 2022 12:31 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
2025: The World Enslaved by a Virus (2021) - IMDb

Hopen dat we nog betere covid films krijgen dan deze
Getarget op rode petjes als ik het zo lees _O- _O-
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_203235151
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 12:34 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Ik ben benieuwd welke aantallen je in Nederland zou krijgen als je werkelijk zoveel zou testen als daar.

Los daarvan: in Denemarken lagen structureel altijd veel minder mensen op de IC. Ook nu liggen er slechts 60. Dat zijn er 180 naar rato van Nederland. Op de top hebben ze er iets van 150 gehad. Dat is naar rato nog altijd slechts een derde van de top die we hier gekend hebben.

In b4 'maar Denemarken is minder dichtbevolkt': de urbanisatiegraad in Nederland is vrijwel gelijk aan die van Denemarken.
Ja leuk, maar een teststrategie is gebaseerd op het indammen van het aantal besmettingen, niet op het indammen van de doorstroom van besmettingen naar IC.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_203235163
quote:
2s.gif Op maandag 17 januari 2022 12:28 schreef Gunner het volgende:
Mijn vrouw en dochter gaan vandaag testen bij de GGD.
M'n dochter is een klein beetje bang ervoor.

Hier zitten wel ervaringsdeskundigen; doen ze bij kinderen zowel keel als neus en/of minder diep?
Bij mijn dochter (8) minder diep in neus en keel en daarna kreeg ze een 'test-diploma'..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')