abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203210352
Waar FFP2 te benauwd zijn, stoffen ranzig en weggooi exemplaren op straat belanden.
pi_203210901
Wat een schrik twist!

Ik haalde bij de action vandaag (ja ik durfde het aan :+ ) 50 medische mondkapjes type 2 voor ¤2.49 :)
  zaterdag 15 januari 2022 @ 21:44:01 #3
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203210918
Jeetje Twist wat schrikken :o
Sterkte ermee, hoop dat zijn tanden nog gered kunnen worden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_203211531
Oef Twist, dat is schrikken inderdaad! Hopelijk houdt hij er niet te veel last van.

@exode woensdag pas testen, het laatste contact was echt vrijdag op school nog.
pi_203212674
Bij het lokale kruidvat betaalde je dus 2,50 voor 10 van die medische mondkapjes type II. Dan is de action toch een beter alternatief.
pi_203213728
Dank allemaal!
Merk dat ik er nu eindelijk wat rustiger onder ben. Eten was even een uitdaging maar hij is gewoon goed gaan slapen, dus dat scheelt al veel.

Ga maandag sowieso even bellen naar onze eigen tandarts inderdaad, om te kijken wat die er van zegt. De dienstdoende tandarts raadde sowieso aan om na een week of 3 nog een keer te laten checken hoe het ervoor staat.

Gelukkig is het verder best een bikkel, dus hopelijk morgen al weer wat stoere praat ;)
pi_203215712
Goedemorgen! Ik lag er om half 10 in gisteren, ik was bekaf (als ik om 20.00u was gegaan was ik ook als een blok in slaap gevallen). En ik ben nog steeds moe :{

@twist, wat naar zo'n val. Gezicht bloed ook altijd als een rund... Hopelijk heeft hij er niet teveel last van :*

Die mondkapjes, kopen jullie dan type II of IIR? Want die IIR zijn ook spatwaterdicht...
Daar zal ook wel voor een deel het verschil in prijs vandaan komen vermoed ik.

Mijn cyclus is sowieso op de hobbel, dus ik heb geen idee of die prikken daar invloed op hebben.
Fake it till you make it...
  zondag 16 januari 2022 @ 09:51:21 #8
319308 Tink89
To live is to dance
pi_203216273
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 11:05 schreef tombolafan het volgende:

[..]
Tuurlijk. Ik zeg ook nergens dat het niet vervelend is. Ik vraag in eerste instantie puur iets (ook om eventueel de aandacht erop te vestigen dat niet iedereen in quarantaine hoeft) maar goed, kennelijk komt het niet over :D
Dit is precies wat ik bedoelde ja. En het wezenlijke verschil was geruststellend bedoeld, maar nu ik het teruglees, snap ik dat het niet zo overkwam. Kusjekroel!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_203216711
Is het raar als je een peuter al op zondag bij het KDV afzet?
Bloedsjago is ze. Zucht.
  zondag 16 januari 2022 @ 10:34:35 #10
383641 Books1
Follow your dreams...
pi_203216773
quote:
0s.gif Op zondag 16 januari 2022 10:30 schreef exode het volgende:
Bloedsjago is ze. Zucht.
Straks even in bed parkeren een optie. Hielp hier vaak wel bij een grumphy peutertje.

Inmiddels een puberdame van 1.85 die ik met mijn 1.67 niet meer over mijn schouder slinger en de tweede puberdame is 1.68 🙈. Ik delf het onderspit hier in ieder geval en bij grumphy gaan ze zelf naar boven nu dat scheelt wel 😊.
If you can dream it, you can do it...
pi_203216956
quote:
0s.gif Op zondag 16 januari 2022 08:53 schreef Nijna het volgende:

Die mondkapjes, kopen jullie dan type II of IIR? Want die IIR zijn ook spatwaterdicht...
Daar zal ook wel voor een deel het verschil in prijs vandaan komen vermoed ik.

IIR :Y dat is van die twee het meest zinvol.

Beschermt overigens niet perse jezelf maar wel de mensen om je heen, als je ook jezelf wilt beschermen heb je FFP2 nodig (die ronde maksers zijn dat).

[ Bericht 9% gewijzigd door littledrummergirl op 16-01-2022 11:04:24 ]
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_203217256
Wat naar twist. Drinken met een rietje?
pi_203217379
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2022 10:34 schreef Books1 het volgende:

[..]
Straks even in bed parkeren een optie. Hielp hier vaak wel bij een grumphy peutertje.

Inmiddels een puberdame van 1.85 die ik met mijn 1.67 niet meer over mijn schouder slinger en de tweede puberdame is 1.68 🙈. Ik delf het onderspit hier in ieder geval en bij grumphy gaan ze zelf naar boven nu dat scheelt wel 😊.
Haha, nee die neem je niet even mee over je schouder.

Op bed niet echt een optie dan is het vanavond bal. Ze slaapt ook gewoon goed 's nachts. Overdag slaapt ze al een tijdje niet meer (ze is 3,5 jaar).
Ik vermoed dat alle spanning en zorgen er uitkomen bij haar. Verloofde draait weer redelijk mee in het dagelijks leven en na 4,5 week alleen met mij te hoeven dealen, is blijkbaar best een overgang. Ze vraagt ineens ook meerdere keren per dag aan verloofde 'gaat het?' terwijl ze daar 0 keer om gevraagd heeft in de weken dat ze zo ziek was.

Ze had ook bij het KDV ineens vanuit het niets gezegd 'mama is echt heeeel ziek, de dokter kwam thuis en ze kreeg een prikje.'
  zondag 16 januari 2022 @ 11:26:40 #14
383641 Books1
Follow your dreams...
pi_203217441
quote:
0s.gif Op zondag 16 januari 2022 11:22 schreef exode het volgende:

[..]
Haha, nee die neem je niet even mee over je schouder.

Op bed niet echt een optie dan is het vanavond bal. Ze slaapt ook gewoon goed 's nachts. Overdag slaapt ze al een tijdje niet meer (ze is 3,5 jaar).
Ik vermoed dat alle spanning en zorgen er uitkomen bij haar. Verloofde draait weer redelijk mee in het dagelijks leven en na 4,5 week alleen met mij te hoeven dealen, is blijkbaar best een overgang. Ze vraagt ineens ook meerdere keren per dag aan verloofde 'gaat het?' terwijl ze daar 0 keer om gevraagd heeft in de weken dat ze zo ziek was.

Ze had ook bij het KDV ineens vanuit het niets gezegd 'mama is echt heeeel ziek, de dokter kwam thuis en ze kreeg een prikje.'
Ja dat klinkt ook logisch. Verwerken uit zich vaak een beetje onverwachts bij kleintjes. Beetje meeveren met haar en misschien even laten uitrazen buiten.

Het is ook lastig met een zieke mama en ineens weer moeten luisteren naar mama die gelukkig weer opknapt 🌸.
If you can dream it, you can do it...
pi_203217458
Ik ging online even kijken naar een nieuwe Auping spiraalbodem. Die van ons is een jaar na aankoop al kapot gegaan. Tenminste het mechanisme om het hoofddeel omhoog te doen. Heel veel gezeik mee gehad, monteurs van Auping zijn 3 keer teruggekomen, steeds werd het gemaakt en steeds knalde ie na een week weer naar beneden.
Dat is inmiddels alweer 8 jaar geleden en aangezien we een tv willen gaan ophangen in de slaapkamer, is het wel handig als het hoofdeind weer omhoog kan.

Zijn die electrische allemaal Smart dingen met anti snurk stand en zo. _O- Leuk voor de prijs ook overigens.
pi_203217500
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2022 10:51 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Beschermt overigens niet perse jezelf maar wel de mensen om je heen, als je ook jezelf wilt beschermen heb je FFP2 nodig (die ronde maksers zijn dat).
IIR beschermt juist ook de drager! Moet het mondneusmasker wel goed aansluiten.
pi_203217738
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2022 11:30 schreef Mrs.Peel het volgende:

[..]
Ik ben uitgegaan van deze info.
https://www.igj.nl/actuee(...)erschillende-soorten
pi_203218828
quote:
0s.gif Op zondag 16 januari 2022 10:30 schreef exode het volgende:
Bloedsjago is ze. Zucht.
Sterkte vandaag... :*
Wat fijn om te lezen dat je verloofde weer redelijk mee draait!

quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2022 10:51 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Ja, dat wist ik. Wij hebben die IIR nu liggen.

quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2022 11:30 schreef Mrs.Peel het volgende:

[..]
Als je ziet hoe mensen ze dragen... dan maakt het volgens mij geen hol uit welk masker je op hebt.
Onder de neus, dat neusstukje niet aangedrukt, zodat het totaal niet aansluit... Ik denk dat mijn goed passende stoffen dan nog beter helpt ;) .
Ik ben er in elk geval niet de winkel mee uitgezet.
pi_203222988
Wisten jullie dat je bij een besmetting van je kind onder de 12 als volledig gezin in quarantaine moet volgens de oude regels dus dat de nieuwe regels welke vanaf gisteren gelden, niet gelden zodra je kind besmet is.
pi_203223188
quote:
0s.gif Op zondag 16 januari 2022 16:30 schreef fysio-tje het volgende:
Wisten jullie dat je bij een besmetting van je kind onder de 12 als volledig gezin in quarantaine moet volgens de oude regels dus dat de nieuwe regels welke vanaf gisteren gelden, niet gelden zodra je kind besmet is.
In oktober was dat in ieder geval niet zo. Maar die regels veranderen nogal eens.
Met een meidenkwartet
pi_203223351
quote:
0s.gif Op zondag 16 januari 2022 16:30 schreef fysio-tje het volgende:
Waar haal je die informatie vandaan? De Rijksoverheid zegt het volgende:

quote:
In deze situaties gaat u niet in quarantaine (uitzondering)
U hoeft niet in quarantaine te gaan als u:

Korter dan 8 weken positief getest bent, hersteld bent en geen klachten heeft.
Langer dan 1 week geleden een boostervaccinatie heeft gehad.
Dat betekent dat het andersom is: bij een besmetting van een jong kind hoeft een geboosterd gezien niet in quarantaine, maar bij een besmetting van iemand in het gezien moet een jong kind doorgaans wel in quarantaine (tenzij recent besmet).
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_203223400
https://www.rijksoverheid(...)ezinnen-met-kinderen

Hier staat dat gezinnen met kinderen als uitzondering worden gezien
pi_203224444
Het is toch ook niet meer bij te houden allemaal :wtf:

Iets anders: omdat er regelmatig 's nachts twee kinderen bij me in bed kruipen, wil ik een bed van 200x200 met een matras uit één stuk. Maar helaas heb ik de oudejaarsloterij onlangs niet gewonnen, dus ik wil er geen ¤4000 aan uitgeven. Tips voor waar ik zou kunnen kijken?
pi_203224649
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2022 16:54 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Waar haal je die informatie vandaan? De Rijksoverheid zegt het volgende:
[..]
Dat betekent dat het andersom is: bij een besmetting van een jong kind hoeft een geboosterd gezien niet in quarantaine, maar bij een besmetting van iemand in het gezien moet een jong kind doorgaans wel in quarantaine (tenzij recent besmet).
Dat is leuk dat je als ouder met booster niet in quarantaine hoeft. Maar waar laat je het kind dat in quarantaine moet dan?
pi_203224785
quote:
0s.gif Op zondag 16 januari 2022 18:30 schreef F_r het volgende:

[..]
Dat is leuk dat je als ouder met booster niet in quarantaine hoeft. Maar waar laat je het kind dat in quarantaine moet dan?
Natuurlijk kan die niet alleen thuisblijven, maar het scheelt wel als je uit huis mág en dus om en om wel weg kunt om bijv een boodschap te doen.

Ik kreeg een bericht over een besmette leerling waar ik mee heb gewerkt de dag voor de positieve test. Hopelijk gaat het aan me voorbij.
  zondag 16 januari 2022 @ 18:53:20 #26
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203225098
quote:
0s.gif Op zondag 16 januari 2022 18:15 schreef Amsel het volgende:
Het is toch ook niet meer bij te houden allemaal :wtf:

Iets anders: omdat er regelmatig 's nachts twee kinderen bij me in bed kruipen, wil ik een bed van 200x200 met een matras uit één stuk. Maar helaas heb ik de oudejaarsloterij onlangs niet gewonnen, dus ik wil er geen ¤4000 aan uitgeven. Tips voor waar ik zou kunnen kijken?
Bed van 200*200 kopen door 2 matrassen (en bodems) van 100*200 te kopen en dan een dekmatras cq topper van 200*200 erop, is ook makkelijker opmaken, zo'n dekmatras.

Maar ik denk dat vooral die 20 cm extra breedte het duurder maakt, als je die niet werkelijk nodig hebt zou ik gewoon voor 180*200 gaan en dan wel een dekmatras, een regulier matras van dat formaat zou ik sowieso niet aan beginnen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Leandra op 16-01-2022 20:21:27 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_203225355
quote:
0s.gif Op zondag 16 januari 2022 18:53 schreef Leandra het volgende:

[..]
Bed van 200*200 kopen door 2 matrassen (en bodems) van 100*100 te kopen en dan een dekmatras cq topper van 200*200 erop, is ook makkelijker opmaken, zo'n dekmatras.

Maar ik denk dat vooral die 20 cm extra breedte het duurder maakt, als je die niet werkelijk nodig hebt zou ik gewoon voor 180*200 gaan en dan wel een dekmatras, een regulier matras van dat formaat zou ik sowieso niet aan beginnen.
Of langere matrassen nemen en ze in de breedte leggen met een topper erop? Geen idee of dat een beetje comfortabel is, maar misschien wel een goedkopere manier om een breder bed te maken :P
pi_203226311
Wij hebben 180*200 (losse matrassen met grote topper), maar nu de kinderen iets ouder zijn, vind ik het niet meer comfortabel om met z’n vieren in 1 bed te slapen. Tot de oudste een jaar of 5 was, was het wel te doen, maar 200*200 zou ik de investering toch waard vinden. Die 20 cm maakt dan net het verschil denk ik.

Is zelf iets knutselen een optie? Er zijn wel DIYs te vinden als je zoekt op family bed, denk ik.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_203226508
Wij hebben een 140x200 dus geen tips van mij.

Wat was ik blij toen de kinderen naar bed gingen. Pfff waardeloze dag. Het was non stop ruzie en gezeik tussen ze. Dat samen met een Juul die werkelijk om alles huilde.

Morgen een leeg huis, nou ja, verloofde schuifelt ook rond.
pi_203226793
Eerste Picnic bestelling is pending *O*
Morgen wel wat kleine dingen halen, normaliter doe ik de weekboodschappen op maandagochtend, maar Picnic levert pas woensdagavond. Heel veel producten toch wel een paar cent goedkoper dan bij de AH zag ik.
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_203229589
quote:
0s.gif Op zondag 16 januari 2022 19:51 schreef Phaidra het volgende:
Wij hebben 180*200 (losse matrassen met grote topper), maar nu de kinderen iets ouder zijn, vind ik het niet meer comfortabel om met z’n vieren in 1 bed te slapen. Tot de oudste een jaar of 5 was, was het wel te doen, maar 200*200 zou ik de investering toch waard vinden. Die 20 cm maakt dan net het verschil denk ik.

Nou dat precies, we hebben even proefgelegen met z'n allen in een 180 bed en dat was toch nog net te krap. En ik verwacht dat die plakkers van ons nog wel een paar jaar bij ons willen slapen. Maar ook niet voor altijd, dus daarom wil ik ook geen mega-investering doen.

Heb idd ook naar DIY-oplossingen gekeken, maar alles met niet-standaard-maten is zooooo duur.
pi_203229785
Wij hadden een grondbed met 3 matrassen naast elkaar. Dat was de goedkoopste en snelste oplossing.
pi_203230027
Vriendin van mij heeft destijds ook een eenpersoonsbed naast hun tweepersoons gezet, je hebt volgens mij ook best goede producten voor in dat gat wat dan ontstaat.

Ik hoorde net dat een collega die ik vrijdag gezien heb vandaag een positieve zelftest had. :{
Al heb ik niet het idee dat ik (langer dan een kwartier) binnen 1,5 meter van hem ben gekomen dus hopelijk valt het mee.
pi_203230369
quote:
0s.gif Op zondag 16 januari 2022 16:57 schreef fysio-tje het volgende:
https://www.rijksoverheid(...)ezinnen-met-kinderen

Hier staat dat gezinnen met kinderen als uitzondering worden gezien
Als het kind niet geïsoleerd kan worden idd. Als je dan zelf besluit 1 van de ouders erbij in 'isolatie' te doen kan de rest van het gezin wel eruit.
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_203231272
quote:
0s.gif Op zondag 16 januari 2022 20:13 schreef PoesInDoos het volgende:
Eerste Picnic bestelling is pending *O*
Morgen wel wat kleine dingen halen, normaliter doe ik de weekboodschappen op maandagochtend, maar Picnic levert pas woensdagavond. Heel veel producten toch wel een paar cent goedkoper dan bij de AH zag ik.
Wat tof! Wij staan op wachtrij 619 :')
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_203231275
Schijtmisselijk wordt ik van mn polsen.. Kan niet slapen van de pijn en de wekker gaat weer om 7.20.

Dus ik kruip er om 8.45 mooi weer in als de kinderen op school zijn,
Daar gaat mn dag weer met zinnige dingen doen -O-
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_203231450
quote:
0s.gif Op zondag 16 januari 2022 18:36 schreef Hupje het volgende:

[..]
Natuurlijk kan die niet alleen thuisblijven, maar het scheelt wel als je uit huis mág en dus om en om wel weg kunt om bijv een boodschap te doen.

Ik kreeg een bericht over een besmette leerling waar ik mee heb gewerkt de dag voor de positieve test. Hopelijk gaat het aan me voorbij.
Mijn werk zegt dan jij hoeft niet in quarantaine dus gewoon werken
pi_203231472
quote:
99s.gif Op maandag 17 januari 2022 03:02 schreef Vlinder het volgende:

[..]
Wat tof! Wij staan op wachtrij 619 :')
Ik was nr 22 :7 Stond volgens mij ook al jaren op de wachtlijst...

Beterschap schatje, kalm aan :*
  maandag 17 januari 2022 @ 08:15:30 #39
208890 June.
Seriously?
pi_203231777
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 07:10 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Ik was nr 22 :7 Stond volgens mij ook al jaren op de wachtlijst...

Beterschap schatje, kalm aan :*
Wij hebben nu al een tijd Picnic, maar goede aanbiedingen zijn er nauwelijks. Albert Heijn compact heeft ook gratis bezorgen vanaf 35 euro, maar wel alle bonus aanbiedingen. Merk dat ik die vaker bestel dan de Picnic.
Shine bright like a diamond.
  maandag 17 januari 2022 @ 08:26:14 #40
149959 SQ
snelle trees
pi_203231846
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 06:58 schreef F_r het volgende:

[..]
Klopt, dat hoef je ook niet. Pas bij 3 besmette leerlingen hoeft dat ;)

Niet dat dat lang duurt, als ik het aantal besmettingen om me heen hoor zijn we voorlopig nog wel bezig. De ironie: alles gaat weer open maar heel Nederland zit in quarantaine dus je kunt er alsnog niets mee :')
disclaimer
pi_203232052
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2022 08:26 schreef SQ het volgende:

[..]

Niet dat dat lang duurt, als ik het aantal besmettingen om me heen hoor zijn we voorlopig nog wel bezig. De ironie: alles gaat weer open maar heel Nederland zit in quarantaine dus je kunt er alsnog niets mee :')
Oei, had ik bijna iets gezegd wat vraaagt om een fokwet! :D
  maandag 17 januari 2022 @ 09:06:37 #42
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_203232160
quote:

[..]

Nou ja, alles... de horeca mis ik wel hoor ;(.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_203232202
De teller in Ketels klas staat inmiddels op vijf coronagevallen. En dat is na één week les, dus ik kan me voorstellen dat veel andere klassen de komende weken ook de pineut zullen zijn.
  maandag 17 januari 2022 @ 09:18:31 #44
149959 SQ
snelle trees
pi_203232254
Bij mijn dochter in de klas nu ook 1 geval en op haar scoutinggroep ook. Ben benieuwd over hoeveel uur we ons volgende quarantainebevel gaan krijgen :9 zeker met het samenvoegen van alle kleinere BSO-locaties zal het nooit lang kunnen duren :')
Morgenvroeg iig met de baby door de teststraat.
disclaimer
pi_203232280
Net mail van B zijn school, 1 klas in Q, 2 klassen met 2 besmettingen en 3 klassen met 1 besmettingen. Bij B zijn klas nog niets.
Dus het is gewoon wachten op, maar nu verloofde op ongeveer 75% van haar normale zelf zit, is het in mijn hoofd ook weer lichter.

En liever nu dan in maart of april, dat zijn voor mij zulke drukke maanden.

On a dark side, letterlijk. Net schimmel weggehaald in een hoek van Juul haar slaapkamer. Gek word ik ervan. Het komt steeds terug. Al 2 bedrijven laten langskomen, verschillende meningen. Het kan van de buitengevel komen maar het kan ook komen door de voorzetwand. Maar die voorzetwand is later gezet dan de schimmel begon.
Binnenkort wordt de buitenkant opnieuw gevoegd en scheuren gerepareerd en er komt een ventilatiesysteem in de slaapkamers. Hopelijk blijft get daarna wel echt weg.
pi_203232288
Ik hoop dat we het hier nog even kunnen rekken. Over anderhalve week heeft de oudste zijn toetsweek achter de rug. En die moet echt nog even wat dingen ophalen. Hij is zo lekker serieus bezig nu.
Bij sport van jongste zijn nu 4 van de 12 kinderen in quarantaine, allemaal van dezelfde school. En bij de oudste zit het havo-deel van de trajectklas in quarantaine. Het vwo deel is gelukkig niet bij een besmet kind in de buurt geweest.
Maar het is zo wel een kwestie van wanneer je het gaat krijgen. Niet of je het krijgt.
pi_203232405
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 09:22 schreef Deepfreeze het volgende:
Ik hoop dat we het hier nog even kunnen rekken. Over anderhalve week heeft de oudste zijn toetsweek achter de rug. En die moet echt nog even wat dingen ophalen. Hij is zo lekker serieus bezig nu.
Bij sport van jongste zijn nu 4 van de 12 kinderen in quarantaine, allemaal van dezelfde school. En bij de oudste zit het havo-deel van de trajectklas in quarantaine. Het vwo deel is gelukkig niet bij een besmet kind in de buurt geweest.
Maar het is zo wel een kwestie van wanneer je het gaat krijgen. Niet of je het krijgt.
Dat denk ik eigenlijk al sinds de delta-variant. En we hebben sinds september best vaak verkoudheden opgepikt, maar de testen blijven vooralsnog steeds negatief. Niet dat ik er om zit te springen ofzo, maar ik vind het bizar dat het tot nu toe nog niet is langsgekomen (fokwet nu he, dat snap je :') ).

In de klas van de jongste is momenteel 1 besmetting. Morgen heb ik met hem een afspraak voor controle bij de oogarts. Ik hoop dat die in ieder geval door kan gaan, als ik moet verzetten wordt het maart/april.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_203232427
Ik had weinig angst voor een besmetting, maar nu ik hele prille positieve zwangerschapstesten heb zou ik wel stevig balen als ik nu besmet ben. Dus ik hoop heel erg dat ondanks mijn semi-nauwe contact van vrijdag ik op de coronatesten gewoon lekker 1 streepje blijf zien. :+

Verder wel eens met dat het wanneer en niet óf is ondertussen.
pi_203232433
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 09:37 schreef Vaiana het volgende:
Ik had weinig angst voor een besmetting, maar nu ik hele prille positieve zwangerschapstesten heb zou ik wel stevig balen als ik nu besmet ben. Dus ik hoop heel erg dat ondanks mijn semi-nauwe contact van vrijdag ik op de coronatesten gewoon lekker 1 streepje blijf zien. :+
Gefeliciteerd! O+
Ik zal voor je duimen.
pi_203232446
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 09:38 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Gefeliciteerd! O+
Ik zal voor je duimen.
Thanks. O+
pi_203232453
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2022 08:15 schreef June. het volgende:

[..]
Wij hebben nu al een tijd Picnic, maar goede aanbiedingen zijn er nauwelijks. Albert Heijn compact heeft ook gratis bezorgen vanaf 35 euro, maar wel alle bonus aanbiedingen. Merk dat ik die vaker bestel dan de Picnic.
Ik heb net -lopend- wat Bonusartikelen gehaald, maar andere dingen die toch niet in de Bonus waren heb ik bij Picnic besteld.
Mijn diepvriesfruit is 69ct duurder geworden.. mijn favoriete snoepjes 19ct. Tikt lekker aan zo -O-
pi_203232512
quote:

Die test wil je wel positief zien!! Gefeliciteerd!

quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 09:35 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Dat denk ik eigenlijk al sinds de delta-variant. En we hebben sinds september best vaak verkoudheden opgepikt, maar de testen blijven vooralsnog steeds negatief. Niet dat ik er om zit te springen ofzo, maar ik vind het bizar dat het tot nu toe nog niet is langsgekomen (fokwet nu he, dat snap je :') ).

In de klas van de jongste is momenteel 1 besmetting. Morgen heb ik met hem een afspraak voor controle bij de oogarts. Ik hoop dat die in ieder geval door kan gaan, als ik moet verzetten wordt het maart/april.
Ik had dat na de herfstvakantie ook wel even. Toen het bij jongste door school vloog. Maar het lijkt nu nog harder te gaan.. Of de delta is bij jongste zo door school gegaan dat er gewoon groepsimmuniteit is opgebouwd, met veel gevallen zonder klachten :P
pi_203232560
quote:

O+

Spannend!! Ik duim dat het deze keer goed mag blijven gaan! :*
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 17 januari 2022 @ 10:03:05 #54
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203232752
quote:

Wat fijn! :*
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_203232770
Ff he. Hoezo heet bier 0.0 als er vervolgens 0.3% alcohol in zit? :(
pi_203232797
Ik duim voor je Vaiana! O+

B zijn school is bij alle varianten wel steeds geraakt. Maar zijn klas nog niet echt, ook de vorige periodes niet.
School van verloofde is ook de lul begreep ik, weer 2 klassen in Q. Vorige periode ook vaak.
pi_203232840
Hier is jongste gisteren getest, de thuistesten bleven al negatief maar hij ontwikkelde zaterdag een snotneus. Gelukkig is de GGD uitslag negatief. Hij kreeg zowel neus- als keelswab trouwens, dat is ook wel eens anders geweest.
Ik hou hem overigens wel thuis, want uitbraak op de opvang.

Vaiana, gefeliciteerd! Wat leuk!
  Moderator maandag 17 januari 2022 @ 10:34:05 #58
382129 crew  Donna
pi_203233097
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 10:04 schreef Vaiana het volgende:
Ff he. Hoezo heet bier 0.0 als er vervolgens 0.3% alcohol in zit? :(
Dat mag toch tegenwoordig niet meer? Als er 0.0 op staat, moet het ook echt 0.0 zijn. Als er alcoholvrij op staat, kan er nog alcohol in zitten.

-Volgens de Nederlandse wetgeving mag je bier alcoholvrij of malt noemen als er maximaal 0,1% alcohol in zit. Dit is vergelijkbaar met een rijpe banaan. In vruchtensap mag zelfs nog 0,5% alcohol zitten.
-Als er op het bieretiket 0.0% staat, betekent dat er afgerond 0.0% alcohol in het bier zit.
-Er wordt ook wel eens gesproken over alcoholarm bier. Volgens de wet moet een alcoholarm bier, dat in Nederland is geproduceerd meer dan 0,1% en ten hoogste 1,2% alcohol mag bevatten.
-In andere Europese landen gelden andere normen. Zo mag alcoholvrij bier gebrouwen in Duitsland en België tot 0,5% alcohol bevatten en in Spanje zelfs 1,2%. Deze bieren worden ook verkocht op de Nederlandse markt, waarbij op het etiket staat vermeld dat het 'alcoholvrij bier' is. Advies is om altijd het vermelde alcoholpercentage op het etiket te checken.
pi_203233103
2 kinderen in de klas van oudste negatief positief. Ik had morgen vrij genomen om eindelijk eens een keertje bij te slapen/lezen/opruimen. Dus ik duim dat ze dan maar woensdag in quarantaine moeten, maar ik ben er bang voor.. :{

Edit: haha. :{ ik bedoel natuurlijk positief
pi_203233114
Ik heb een test voor Sjaak ingepland voor morgen, als die negatief is mag hij uit quarantaine. Hier ook alle zelftests negatief tot nu toe.
pi_203233141
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 10:34 schreef Donna het volgende:

[..]
Dat mag toch tegenwoordig niet meer? Als er 0.0 op staat, moet het ook echt 0.0 zijn. Als er alcoholvrij op staat, kan er nog alcohol in zitten.

-Volgens de Nederlandse wetgeving mag je bier alcoholvrij of malt noemen als er maximaal 0,1% alcohol in zit. Dit is vergelijkbaar met een rijpe banaan. In vruchtensap mag zelfs nog 0,5% alcohol zitten.
-Als er op het bieretiket 0.0% staat, betekent dat er afgerond 0.0% alcohol in het bier zit.
-Er wordt ook wel eens gesproken over alcoholarm bier. Volgens de wet moet een alcoholarm bier, dat in Nederland is geproduceerd meer dan 0,1% en ten hoogste 1,2% alcohol mag bevatten.
-In andere Europese landen gelden andere normen. Zo mag alcoholvrij bier gebrouwen in Duitsland en België tot 0,5% alcohol bevatten en in Spanje zelfs 1,2%. Deze bieren worden ook verkocht op de Nederlandse markt, waarbij op het etiket staat vermeld dat het 'alcoholvrij bier' is. Advies is om altijd het vermelde alcoholpercentage op het etiket te checken.
https://www.ah.nl/producten/product/wi452350/sportzot-0-0
Dan doet Brugse Zot het fout. :{w Maar die zijn ook wel Belgisch, dus volgens hun regels mag het wel.

Wel goed om te weten dat in fruitsap ook nog 0,5% mag/kan zitten, dan hoef ik misschien iets minder spastisch te doen dan ik dacht over die 0.-zoveel drankjes. :D
  Moderator maandag 17 januari 2022 @ 10:43:09 #62
382129 crew  Donna
pi_203233190
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 10:38 schreef Vaiana het volgende:

[..]
https://www.ah.nl/producten/product/wi452350/sportzot-0-0
Dan doet Brugse Zot het fout. :{w Maar die zijn ook wel Belgisch, dus volgens hun regels mag het wel.

Wel goed om te weten dat in fruitsap ook nog 0,5% mag/kan zitten, dan hoef ik misschien iets minder spastisch te doen dan ik dacht over die 0.-zoveel drankjes. :D
Zo te zien lijkt de Appie hier fout. Zij zetten in de titel 0.0, maar dat kan ik op het etiket helemaal niet ontdekken. Daar staat alcoholvrij, wat in België inderdaad een hoger percentage mag hebben.
pi_203233240
Dat is dan inderdaad een fout van de appie. Als er 0.0 op het etiket staat moet dat echt 0.0 zijn.
pi_203233270
Ik heb bij beide zwangerschappen wel een paar 0.iets biertjes gedronken :@ niet zo heel veel hoor :P
  maandag 17 januari 2022 @ 10:48:36 #65
149959 SQ
snelle trees
pi_203233279
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2022 10:34 schreef Limone het volgende:
2 kinderen in de klas van oudste negatief positief. Ik had morgen vrij genomen om eindelijk eens een keertje bij te slapen/lezen/opruimen. Dus ik duim dat ze dan maar woensdag in quarantaine moeten, maar ik ben er bang voor.. :{

Edit: haha. :{ ik bedoel natuurlijk positief
Ik kan al bijna een maand niet werken vanwege alle quarantaines. Begin me onderhand af te vragen wanneer ze me de zak gaan geven ;(
Ik heb heel bold een ruildag gevraagd voor woensdag. Voor als de pcr negatief is en er plek is op de opvang. Maar zo gunstig zullen de sterren wel niet gaan staan :')
disclaimer
pi_203233323
quote:

Gefeliciteerd met je 2e streepje :* ik duim voor je ^O^

Ik heb geen idee van de besmettingen op school. Na de vakantie was er bij de oudste 1 met corona in de klas, maar die was nog niet op school geweest. Jongste volgens mij niks tot nu toe.
  maandag 17 januari 2022 @ 10:51:50 #67
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_203233327
Hier een positieve zelftest voor onze jongste gisteren. -O- Dus zie is nu met F naar de GGD voor een test. Ik ben geboosterd, dus hoef niet in quarantaine maar ben vandaag toch maar thuis gebleven van mijn opleiding, het voelt gek om mensen op te zoeken als het niet per se hoeft.

(F heeft geen booster trouwens en S zijn laatste vaccinatie is 9wk geleden, dus die zitten wel in quarantaine.)

Ik ben benieuwd of we het uit eindelijk allemaal gaan krijgen, kan toch bijna niet anders met omicron zou je denken.
pi_203233362
Als ik er nou niet over lees, gaat het dan vanzelf weg? :') :%
pi_203233378
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 10:51 schreef BE het volgende:
Hier een positieve zelftest voor onze jongste gisteren. -O- Dus zie is nu met F naar de GGD voor een test. Ik ben geboosterd, dus hoef niet in quarantaine maar ben vandaag toch maar thuis gebleven van mijn opleiding, het voelt gek om mensen op te zoeken als het niet per se hoeft.

(F heeft geen booster trouwens en S zijn laatste vaccinatie is 9wk geleden, dus die zitten wel in quarantaine.)

Ik ben benieuwd of we het uit eindelijk allemaal gaan krijgen, kan toch bijna niet anders met omicron zou je denken.
Je zou het wel verwachten he, dat we het allemaal krijgen... afwachten maar dus...
Ik zou geloof ik ook niet naar zo'n opleiding gaan, ook al hoef ik niet in quarantaine. Maar wel handig als je wel boodschappen kan doen.
Zit je jongste dan nu in isolatie? Dat lijkt me nog best wel gedoe eigenlijk.
Alhoewel onze oudste bijna alleen maar op haar kamer zit, die zou het wel kunnen.
De jongste vliegt denk ik tegen de muren op binnen een dag of 2...

quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2022 10:54 schreef vencodark het volgende:
Zou dat helpen... ja? :!
  maandag 17 januari 2022 @ 10:56:12 #70
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_203233396
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2022 10:54 schreef vencodark het volgende:
Ik gun het je!

Dit is voor het allereerst dat wij in quarantaine moeten als gezin, dus vooralsnog hebben wij echt wel geluk gehad. En met O die elke dag in het OV zit en natuurlijk op de middelbare was het wachten op een positieve test natuurlijk...
pi_203233407
Dat wordt nu toch ook uitgesproken, dat we het gewoon allemaal gaan krijgen. Al zal niet iedereen het merken.

Het is flink balen SQ, ik zou ook moedeloos worden als ik jou was. Gezeik zeg. Hopelijk zijn jullie er hier naar gewoon voorlopig vanaf.
pi_203233444
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2022 10:47 schreef Aure het volgende:
Ik heb bij beide zwangerschappen wel een paar 0.iets biertjes gedronken :@ niet zo heel veel hoor :P
Er is wel weinig echte 0.0 keus valt mij op. :'(
Maargoed, genoeg mogelijkheden om nog iets lekkers te drinken.

Ik heb dus ook nog een hele voorraad bier, want begon eindelijk de aanschaf daarvan niet meer per cyclus te doen. _O- Gelukkig is het merendeel nog tot eind 2022 houdbaar.
  maandag 17 januari 2022 @ 10:59:59 #73
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_203233465
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 10:56 schreef exode het volgende:
Dat wordt nu toch ook uitgesproken, dat we het gewoon allemaal gaan krijgen. Al zal niet iedereen het merken.

Het is flink balen SQ, ik zou ook moedeloos worden als ik jou was. Gezeik zeg. Hopelijk zijn jullie er hier naar gewoon voorlopig vanaf.
Ik heb nog steeds een beetje de hoop dat ik er zelf makkelijk doorheen fiets. Ik ben echt nooit ziek, nog geen buikgriepje of wat ook. *afklopt (Ook totaal geen last van de booster.)
Maar ja, tegelijk vind ik het wel eng hoor, flink overgewicht enzo...
pi_203233493
Als één van jullie positief zou testen, zou je dan ook echt in isolatie gaan?
Man en ik neigen ernaar gewoon samen thuis te blijven als één van ons het heeft, maar niet los van elkaar te gaan leven. Man is al geboosterd ook.
Als hij het krijgt dan ga ik misschien wel los van hem leven nu ik zo pril zwanger ben, maar andersom hebben we daar allebei eigenlijk heel weinig trek in.
pi_203233530
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 11:01 schreef Vaiana het volgende:
Man en ik neigen ernaar gewoon samen thuis te blijven als één van ons het heeft, maar niet los van elkaar te gaan leven. Man is al geboosterd ook.
Als hij het krijgt dan ga ik misschien wel los van hem leven nu ik zo pril zwanger ben, maar andersom hebben we daar allebei eigenlijk heel weinig trek in.
Ik denk dat wij ook niet apart zouden gaan zitten :N we hebben de mogelijkheid wel (extra bed op zolder) maar dan heb je ook nog het gedoe dat je elkaar in de badkamer/keuken/whatever moet ontlopen en alles als een malle schoon moet maken ect. Wij zijn beiden gevaxt en geboosterd, dus dat risico durf ik wel te lopen.
pi_203233538
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 10:58 schreef Vaiana het volgende:

[..]
Er is wel weinig echte 0.0 keus valt mij op. :'(
Maargoed, genoeg mogelijkheden om nog iets lekkers te drinken.

Ik heb dus ook nog een hele voorraad bier, want begon eindelijk de aanschaf daarvan niet meer per cyclus te doen. _O- Gelukkig is het merendeel nog tot eind 2022 houdbaar.
Ik vind de Brand IPA 0.0 een aanrader!
  Moderator maandag 17 januari 2022 @ 11:04:22 #77
382129 crew  Donna
pi_203233544
quote:
Nee, mijn vriend was eind oktober positief en wij hebben gewoon net zo geleefd als anders. Ik heb het niet gekregen overigens. De 2x daarna dat ik heel lang in nauw contact met iemand was geweest die achteraf toen al besmettelijk was heb ik het ook niet gekregen.
Corona is bang voor mij denk ik. :P
pi_203233549
quote:
Dat kan niet in ons kabouterhuis dus wij blijven bovenop elkaar zitten.
pi_203233567
Ik drink overigens Lowlander 0,0 en 0,3. Echt prima :) Al een tijd geleden dat ik alcohol op heb.
  maandag 17 januari 2022 @ 11:06:58 #80
149959 SQ
snelle trees
pi_203233591
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 10:59 schreef BE het volgende:

[..]
Ik heb nog steeds een beetje de hoop dat ik er zelf makkelijk doorheen fiets. Ik ben echt nooit ziek, nog geen buikgriepje of wat ook. *afklopt (Ook totaal geen last van de booster.)
Maar ja, tegelijk vind ik het wel eng hoor, flink overgewicht enzo...
Ik ben ook niet zozeer bang om het virus te krijgen hoor. Kom maar door.
Ik ben alleen zo ongelooflijk schijthoerenklaar met quarantaines en lockdowns. De enige reden waarom ik dat kutvirus wil vermijden is omdat ik dan NOG LANGER thuis moet zitten met iedereen :@ :')
disclaimer
pi_203233608
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 11:03 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
Ik denk dat wij ook niet apart zouden gaan zitten :N we hebben de mogelijkheid wel (extra bed op zolder) maar dan heb je ook nog het gedoe dat je elkaar in de badkamer/keuken/whatever moet ontlopen en alles als een malle schoon moet maken ect. Wij zijn beiden gevaxt en geboosterd, dus dat risico durf ik wel te lopen.
Nouja dat. Wij hebben wel een logeerbed op zolder, maar dan zou ik vanaf zolder naar beneden moeten voor de wc en accepteren dat ik niet kan douchen ofzo. En we missen elkaar nu al na 1 dag uit elkaar, dus denk ook gewoon dat we er wat ongelukkig van worden.
Plus de logeerkamer is ook man zijn werkplek, dus dat brengt weer hele nieuwe problemen met zich mee.

quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2022 11:04 schreef Aure het volgende:

[..]
Ik vind de Brand IPA 0.0 een aanrader!
Ohja, die heb ik in het verleden ook wel op en was chill inderdaad!

quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 11:05 schreef exode het volgende:
Ik drink overigens Lowlander 0,0 en 0,3. Echt prima :) Al een tijd geleden dat ik alcohol op heb.
De Lowlander 0.0 die ik bij de AH zie vond ik wel meer limonade dan bier, maar drinkt prima weg. :Y
pi_203233612
Hier gaan we niet alleen in isolatie. Het is niet praktisch in huis en de kinderen zouden er ook niet goed tegen kunnen. Dus dan maar samen. Man en ik zijn geboosterd, oudste zit 4mnd na zijn vax. Man kan vanuit huis werken. Oudste vanuit huis les volgen (Maar dan dus wel vanaf volgende week woensdag ivm toetsweek :X ) Jongste redden we thuis ook wel. En ik werk niet.. Moeten we alleen even snel boodschappen regelen en dan de bubbel in.. Maar dan ook het slachtoffer op dag 1 platknuffelen, zodat we niet 3 weken achter elkaar vast zitten :P
pi_203233613
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 11:06 schreef SQ het volgende:

[..]
Ik ben alleen zo ongelooflijk schijthoerenklaar met quarantaines en lockdowns. De enige reden waarom ik dat kutvirus wil vermijden is omdat ik dan NOG LANGER thuis moet zitten met iedereen :@ :')
Ben je er daarna wel 8 weken vanaf though. *)
pi_203233632
In theorie hebben wij nog een kamer over maar die staat nog vol dus dat lukt niet met isolatie. Ik denk dat wij dan gewoon samen leven zoals nu.
  maandag 17 januari 2022 @ 11:13:10 #85
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_203233698
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 11:06 schreef SQ het volgende:

[..]
Ik heb er veel minder last van dan veel anderen. Ik kom nog bij families thuis, crematies vinden gewoon plaats dus ik zit niet per se opgesloten. En zelfs ik begin het aardig zat te raken dus ik kan me dat voor anderen echt heel goed voorstellen. :Y
pi_203233704
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2022 10:48 schreef SQ het volgende:

[..]
Ik kan al bijna een maand niet werken vanwege alle quarantaines. Begin me onderhand af te vragen wanneer ze me de zak gaan geven ;(
Ik heb heel bold een ruildag gevraagd voor woensdag. Voor als de pcr negatief is en er plek is op de opvang. Maar zo gunstig zullen de sterren wel niet gaan staan :')
;( *kom hier. Knuffel* Hoop dat sterren wél een keertje gunstig staan. :*

Ik zou er echt niet van opkijken als er volgend jaar een golf aan mensen met PTSS thuiszit. Die constante spanning of een dag er gewoon uitziet zoals gepland of dat je om 23:00u ‘s avonds toch maar weer de Chromebooks aan de lader moet hangen en het chantagesnoep uit een laadje moet opdiepen, raak ik in ieder geval moeilijk kwijt.
  Moderator maandag 17 januari 2022 @ 11:16:38 #87
382129 crew  Donna
pi_203233747
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2022 11:13 schreef Limone het volgende:

[..]
;( *kom hier. Knuffel* Hoop dat sterren wél een keertje gunstig staan. :*

Ik zou er echt niet van opkijken als er volgend jaar een golf aan mensen met PTSS thuiszit. Die constante spanning of een dag er gewoon uitziet zoals gepland of dat je om 23:00u ‘s avonds toch maar weer de Chromebooks aan de lader moet hangen en het chantagesnoep uit een laadje moet opdiepen, raak ik in ieder geval moeilijk kwijt.
Nu ook al. Ik zat tegen een burn out aan eind vorig jaar en de praktijk ondersteuner van mijn huisarts zegt dat ze heel veel gezonde en normaliter mentaal fitte jongeren (25-40) ziet met zulke klachten door het hele Corona gezeik.
  maandag 17 januari 2022 @ 11:20:00 #88
149959 SQ
snelle trees
pi_203233797
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 11:08 schreef Vaiana het volgende:

[..]
Ben je er daarna wel 8 weken vanaf though. *)
Niet als de kinderopvang elke keer dicht gaat, helaas.
disclaimer
pi_203233819
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 11:20 schreef SQ het volgende:

[..]
Niet als de kinderopvang elke keer dicht gaat, helaas.
Oh nee idd, dan is het leuk dat je kind niet in quarantaine hoeft maar daar heb je bar weinig aan als de opvang vervolgens dicht is. :{
pi_203233876
Ik heb stille hoop dat tegen de tijd dat onze baby er is we de ergste corona toch echt wel gehad hebben. Maar thuiswerken met één of meerdere kinderen om rekening mee te houden lijkt me mega zwaar. Ik heb echt heel veel respect voor alle ouders die daarmee te maken hebben. :*
  maandag 17 januari 2022 @ 11:32:28 #91
149959 SQ
snelle trees
pi_203234002
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 11:24 schreef Vaiana het volgende:
Ik heb stille hoop dat tegen de tijd dat onze baby er is we de ergste corona toch echt wel gehad hebben. Maar thuiswerken met één of meerdere kinderen om rekening mee te houden lijkt me mega zwaar. Ik heb echt heel veel respect voor alle ouders die daarmee te maken hebben. :*
Dat moet wel Vaiana, want dit is compleet onhoudbaar. Op dit tempo van achterlijke quarantaines krijg je een compleet maatschappelijk infarct. Dan gaat alles stuk. Dus ik heb nog steeds een sprankje hoop dat we al dit gedoe dit jaar eindelijk eens los gaan laten, voor het te laat is.
disclaimer
  maandag 17 januari 2022 @ 11:33:43 #92
149959 SQ
snelle trees
pi_203234016
Zo, net ook even lekker zitten janken in een werkoverleg, gaat helemaal top!
Morgen is alles vast weer beter. Ik ga 't vandaag niet eens meer proberen. Sorry voor het klagen! Ik ga even een plant verpotten nu. #zennn
disclaimer
pi_203234093
:* SQ
  maandag 17 januari 2022 @ 11:41:19 #94
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_203234100
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 11:33 schreef SQ het volgende:
Morgen is alles vast weer beter. Ik ga 't vandaag niet eens meer proberen. Sorry voor het klagen! Ik ga even een plant verpotten nu. #zennn
:* :*
pi_203234155
quote:
Mehhh. ;(

Hopelijk is morgen inderdaad een betere dag. :* *;
  maandag 17 januari 2022 @ 11:44:57 #96
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_203234170
quote:

[..]

Zij bedoelt toch dat ze van haar werkgever niet thuis mag blijven als haar (privé)kind ziek is?
  maandag 17 januari 2022 @ 11:50:19 #97
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_203234271
SPOILER: update over mijn moeder
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 17 januari 2022 @ 11:51:26 #98
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_203234291
Vaiana gefeliciteerd
pi_203234331
quote:
15s.gif Op maandag 17 januari 2022 11:50 schreef BE het volgende:
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ahh nee wat klote. ;( Dat je het al verwacht maakt het niet minder rot helaas. Sterkte. :*
pi_203234348
BE :* wat rot, ook al is het geen verrassing. Veel sterkte.
pi_203234370
quote:
Ik denk dat we de oudste prima zouden kunnen isoleren, de jongste (12) wordt lastiger, die kan ik geen week op haar kamer laten zitten, die vliegt tegen de muren op.
Mijn man is te eigenwijs, ik denk niet dat die zich zou laten isoleren...
Ik zou best op zolder willen gaan zitten, als ze me af en toe voorzien van eten en drinken ;).

Toen mijn vader positief was in oktober, hebben mijn ouders apart geslapen, maar verder is hij niet in isolatie gegaan. Ze hebben wel wat afstand gehouden in huis en mijn moeder heeft het niet gekregen.

@SQ :*

Dit is op deze manier echt niet vol te houden... ik hoop dat er toch meer perspectief komt en dan vooral dat er meer kan/mag enzovoort. Ik snap wel dat ze eerst nog even willen afwachten, nu die besmettingen zo oplopen, maar ik denk dat er heel veel mensen gaan omvallen als dit nog maanden door duurt.
Als ze niet al omgevallen zijn.

Ik ben blij dat ik niet werk, dan heb ik daar in elk geval geen stress van.
Maar de onvoorspelbaarheid en de kans dat een van de kinderen thuis moet blijven of wij allemaal, dat maakt me niet rustiger.
Iemand nog goede tips ter ontspanning? Want ik kan het niet zo vinden eigenlijk.
pi_203234379
quote:
klote :*
pi_203234414
Sterkte BE en SQ ;(
  maandag 17 januari 2022 @ 11:57:33 #104
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_203234426
quote:
Sterkte
pi_203234430
@Nijna Mediteren helpt mij soms. Sporten leidt vaak ook wel ff af (doe ik thuis met youtube filmpjes). Verder ben ik weer begonnen met boeken lezen en wil ik graag weer wat meer puzzelen. Man en ik doen graag spelletjes samen, en series kijken leidt mij vaak wel af van de stress in mijn lijf.

Oh en als ik niet in quarantaine zit; buiten wandelen met een podcast of terwijl ik een vriendin bel ofzo.
pi_203234450
Het chillste vind ik in bad gaan met een serie, een snack en een lekker drankje. O+

Alleen schijnbaar mag je geen (heel) warm bad nemen in een prille zwangerschap, dus die optie vervalt een beetje op het moment.
pi_203234487
quote:
Dikke knuffel vanaf hier, heb je geen klote aan maar toch :*. Ik hoop echt dat deze variant het begin van het einde is.
Venus in pocketformaat
© loveli
  Moderator maandag 17 januari 2022 @ 12:01:15 #108
382129 crew  Donna
pi_203234490
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 11:55 schreef Nijna het volgende:

[..]
Ik denk dat we de oudste prima zouden kunnen isoleren, de jongste (12) wordt lastiger, die kan ik geen week op haar kamer laten zitten, die vliegt tegen de muren op.
Mijn man is te eigenwijs, ik denk niet dat die zich zou laten isoleren...
Ik zou best op zolder willen gaan zitten, als ze me af en toe voorzien van eten en drinken ;).

Toen mijn vader positief was in oktober, hebben mijn ouders apart geslapen, maar verder is hij niet in isolatie gegaan. Ze hebben wel wat afstand gehouden in huis en mijn moeder heeft het niet gekregen.

@:SQ :*

Dit is op deze manier echt niet vol te houden... ik hoop dat er toch meer perspectief komt en dan vooral dat er meer kan/mag enzovoort. Ik snap wel dat ze eerst nog even willen afwachten, nu die besmettingen zo oplopen, maar ik denk dat er heel veel mensen gaan omvallen als dit nog maanden door duurt.
Als ze niet al omgevallen zijn.

Ik ben blij dat ik niet werk, dan heb ik daar in elk geval geen stress van.
Maar de onvoorspelbaarheid en de kans dat een van de kinderen thuis moet blijven of wij allemaal, dat maakt me niet rustiger.
Iemand nog goede tips ter ontspanning? Want ik kan het niet zo vinden eigenlijk.

Ik zat dus tegen een burn-out aan vanwege dit allemaal en er was voor mij maar 1 'oplossing'. Accepteren dat het zo is.
Helaas.
Ik kon me echt super druk maken om wat jij schrijft, onvoorspelbaarheid en dat je in Q moet vanwege kdv/school. Ik moest het loslaten want ik maakte mezelf echt gek. Nu is mijn mantra; het is nou eenmaal zo, we zien het wel en het komt dan ook wel weer goed.

Maar goed, dat ligt er natuurlijk ook aan hoe de werk situatie is. Mijn vriend is zelfstandig en mijn baan ligt niet op de tocht als ik een week niet kan komen werken. Dus in die zin was de acceptatie voor mij gemakkelijk, maar de weg ernaartoe niet.

#zweefteefmodus
pi_203234520
quote:
Wat een rotnieuws. Ook voor jou een knuffel :*.
Venus in pocketformaat
© loveli
  Moderator maandag 17 januari 2022 @ 12:03:43 #110
382129 crew  Donna
pi_203234536
quote:
Sterkte. :*
pi_203234547
@BE, dat is ook rotnieuws als je het eigenlijk al wist.. Sterkte samen!

@SQ, blue monday vandaag. Of lekker een groene maandag van maken en met de vingers in de aarde :*

@Nijna, een goede wandeling maken? Evt met een podcast of luisterboek in je oortje.
Ik zag net in de mail van de bieb een boek over miss Merkel.
"Angela Merkel is met pensioen woont met man en mopshond Poetin op het platteland. Daar ontpopt ze zich tot detective wanneer de plaatselijke baron dood wordt aangetroffen. Een nieuwe carrière is gestart! "
Die ga ik straks na de lunch even proberen met een wandeling
pi_203234583
Klote BE, sterkte! :*

Het is gewoon kut en waardeloos SQ. De hele situatie en dat steeds weer in Q moeten en niet tot nauwelijks aan je werk laat staan jezelf toe komen.
Heb je backup om je kinderen even te parkeren als jullie het huis weer mogen verlaten? Dat je even niets hebt zeg maar. Een dag echt vrij.

Wij denken bij verloofde ook steeds meer dat het grotendeels stress gerelateerd is. Ze vindt haar werk gewoon amper meer leuk in deze 2 jaar. En dat samen met veel te veel werken en een hoop gezeik op haar werk. Genoeg is genoeg blijkbaar. En zo lopen er natuurlijk heel veel rond.
  maandag 17 januari 2022 @ 12:11:46 #113
149959 SQ
snelle trees
pi_203234714
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2022 11:44 schreef amaranta het volgende:

[..]
Zij bedoelt toch dat ze van haar werkgever niet thuis mag blijven als haar (privé)kind ziek is?
Oh sorry, dat begreep ik er niet uit!
disclaimer
pi_203234723
Ik durf van mezelf wel te zeggen dat ik behoorlijk stressbestendig ben. Heb jaren van slaaptekort overleefd zonder burn-out, ik was relatief jong toen mijn ouders overleden, waar maanden van intensief mantelzorgen aan vooraf ging. En ik bleef altijd wel overeind. Maar de maanden van lockdown, waarin ik zelf moest werken en kinderen thuisonderwijs geven, waren by far de meest stressvolle. Voor het eerst had ik last van een soort spanning op de borst/hartkloppingen/paniekaanvallen op momenten dat ik alles tegelijk moest doen. Ik ben mezelf veel meer tegengekomen dan ooit tevoren. Dus ik begrijp echt dat de rek eruit is en we hier psychisch nog lang niet klaar mee zijn.

[ Bericht 2% gewijzigd door Phaidra op 17-01-2022 12:50:19 ]
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 17 januari 2022 @ 12:12:44 #115
149959 SQ
snelle trees
pi_203234737
quote:
Ach nee toch ;( Wat heftig. Gaat ze wel voor het hele pakket aan behandelingen?
Sterkte :* :*
disclaimer
  maandag 17 januari 2022 @ 12:13:55 #116
149959 SQ
snelle trees
pi_203234755
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 11:58 schreef Vaiana het volgende:
Het chillste vind ik in bad gaan met een serie, een snack en een lekker drankje. O+

Alleen schijnbaar mag je geen (heel) warm bad nemen in een prille zwangerschap, dus die optie vervalt een beetje op het moment.
Je mag gewoon in bad. Als je je bad zo heet maakt dat je lichaamstemperatuur boven de 40 graden komt is het anders, maar dat is best een uitdaging hoor :+
disclaimer
  maandag 17 januari 2022 @ 12:17:36 #117
149959 SQ
snelle trees
pi_203234833
Oh is het echt blue monday vandaag? _O- dan is janken en klagen volledig legitiem dus *O*

quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 12:05 schreef exode het volgende:
Klote BE, sterkte! :*

Het is gewoon kut en waardeloos SQ. De hele situatie en dat steeds weer in Q moeten en niet tot nauwelijks aan je werk laat staan jezelf toe komen.
Heb je backup om je kinderen even te parkeren als jullie het huis weer mogen verlaten? Dat je even niets hebt zeg maar. Een dag echt vrij.

Wij denken bij verloofde ook steeds meer dat het grotendeels stress gerelateerd is. Ze vindt haar werk gewoon amper meer leuk in deze 2 jaar. En dat samen met veel te veel werken en een hoop gezeik op haar werk. Genoeg is genoeg blijkbaar. En zo lopen er natuurlijk heel veel rond.
Nee, we hebben geen backup om kinderen te parkeren, anders had ik al deze mentale problemen ook niet gehad ;) Wij zijn van die braverds die alles geregeld hadden via professionele opvang. Maar ik zou maar wat graag een oppasoma ergens huren nu. Ach ja.

Ik hoop ook dat 't met jouw vriendin snel beter gaat. Hopelijk gaat lente ook weer flink schelen.
disclaimer
pi_203234921
Met recht een blue monday dit, wat een nare berichten en kutsituaties bij iedereen. Het is ook gewoon een uitzichtloze tyfuszooi zo he -O- hoe vaak ik wel niet heb gedacht "over een half jaar zal het toch wel allemaal weer over zijn?" -O- nope...

Sterkte voor iedereen :*
  maandag 17 januari 2022 @ 12:23:23 #119
149959 SQ
snelle trees
pi_203234936
Kunnen we niet een illegale fokmeet houden met drank en harde muziek ofzo?
disclaimer
  Licht Ontvlambaar maandag 17 januari 2022 @ 12:24:43 #120
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_203234967
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 10:51 schreef BE het volgende:

Collega hier heeft het gehad, partner en kind van bijna 2 niet terwijl ze niet geïsoleerd hebben.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  maandag 17 januari 2022 @ 12:37:58 #121
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_203235197
Tx lieve meiden!

quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 12:12 schreef SQ het volgende:

[..]
Ze gaat iig voor die eerste chemo (3x werd er gezegd geloof ik).
Mijn moeder was kort en bondig aan de telefoon maar ik ga straks nog wel even bellen voor wat meer info. ;) Nu eerst maar even op haar manier.
pi_203235302
Sterkte, BE.

En SQ, I'm with you. Wat een shit is het. Ik ben het met Phaidra eens, ik ben ook nog nooit zo gestressed geweest als tijdens de periode kinderen thuis/werken. Met kleine kinderen en twee banen is dat gewoon een enorme opgave. Je wilt het voor iedereen goed doen, en uiteindelijk doe je alle partijen te kort, en jezelf het meeste.
pi_203235390
@BE wat een rotnieuws. Ondanks dat je het al enigszins wist is dit toch wel heel definitief. Sterkte! :*

@SQ wat een ellende. Goed om hier je hart even te luchten. :*
pi_203235450
Klote nieuws @BE
Hopelijk helpen de chemokuren wel enigszins.
  maandag 17 januari 2022 @ 12:51:53 #125
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_203235474
O+ :* :*
pi_203235568
@BE heel veel sterkte.. geen woorden voor, dikke knuffel. :*

@Vaiana gefeliciteerd met je zwangerschap! :*

@SQ ook een knuffel voor jou. Alles is zo kut op dit moment. :*
Protège moi de mes désirs.
pi_203235591
Ik sta echt op het punt om een week alleen weg te gaan. Even zonder man, kinderen, werk, stress.
Protège moi de mes désirs.
pi_203235613
En ontzettend eens met @SQ
Het is allemaal zo SHIT. En het gaat maar door en door en door… :{ :r
  Moderator maandag 17 januari 2022 @ 13:02:06 #129
382129 crew  Donna
pi_203235622
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2022 12:59 schreef arvensis het volgende:
Ik sta echt op het punt om een week alleen weg te gaan. Even zonder man, kinderen, werk, stress.
I'm with you.
pi_203235626
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 12:01 schreef Donna het volgende:

[..]
Ik zat dus tegen een burn-out aan vanwege dit allemaal en er was voor mij maar 1 'oplossing'. Accepteren dat het zo is.
Helaas.
Ik kon me echt super druk maken om wat jij schrijft, onvoorspelbaarheid en dat je in Q moet vanwege kdv/school. Ik moest het loslaten want ik maakte mezelf echt gek. Nu is mijn mantra; het is nou eenmaal zo, we zien het wel en het komt dan ook wel weer goed.

Maar goed, dat ligt er natuurlijk ook aan hoe de werk situatie is. Mijn vriend is zelfstandig en mijn baan ligt niet op de tocht als ik een week niet kan komen werken. Dus in die zin was de acceptatie voor mij gemakkelijk, maar de weg ernaartoe niet.

#zweefteefmodus
Ik werk niet eens, maar heb (mede door mn autisme) wel behoefte aan voorspelbaarheid. En ik kan heel rationeel beredeneren dat je die niet hebt nu en dat het komt zoals het komt. Maar zo werkt mijn hoofd niet ;).
SPOILER
@Deepfreeze, ik ga zo inderdaad maar even een rondje wandelen, even kijken of ik nog een leuke podcast kan vinden.

@exode, stressgerelateerd is niet iets, wat je zomaar kan wegtoveren. Maar wel fijn dat het nu langzaamaan wat beter lijkt te gaan :*
  maandag 17 januari 2022 @ 13:03:19 #131
149959 SQ
snelle trees
pi_203235645
Zelfs mijn werklaptop is van pure wanhoop maar ongevraagd updates gaan installeren.
disclaimer
  maandag 17 januari 2022 @ 13:03:39 #132
149959 SQ
snelle trees
pi_203235649
Beter toe, nog een reden om niet te kunnen werken :')!
disclaimer
  Moderator maandag 17 januari 2022 @ 13:07:32 #133
382129 crew  Donna
pi_203235700
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 13:02 schreef Nijna het volgende:

[..]
Ik werk niet eens, maar heb (mede door mn autisme) wel behoefte aan voorspelbaarheid. En ik kan heel rationeel beredeneren dat je die niet hebt nu en dat het komt zoals het komt. Maar zo werkt mijn hoofd niet ;).
SPOILER
Nee dat snap ik, dan heb je er helemaal niks aan. Zeker niet als er ook nog zorgen bovenop komen. :*
pi_203235799
@Nijna, ik heb "museum van verwondering" net afgeluisterd, over het teylers museum, maar lekker luchtig met Diederik Jekel. Nu wil ik daar heen.. En als ik het echt niet meer weet ga ik naar de "grote harry bannink podcast". Mensen uit onze jeugd die vertellen over de muziek die Bannink maakte. Met die liedjes tussendoor. Die man heeft echt veel gedaan.
pi_203236231
SQ, een oppasmeisje of vrienden?
Wij hebben ook geen oma's die op kunnen passen, maar toen ik een noodkreet uitte in de Kerstvakantie was er meer hulp dan ik vooraf dacht. Ook nog eens van mensen van wie ik het niet had verwacht. (en van mensen niet van wie ik het wel verwachtte, maar dat is een ander issue)
  maandag 17 januari 2022 @ 14:08:48 #136
149959 SQ
snelle trees
pi_203236539
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 13:43 schreef exode het volgende:
SQ, een oppasmeisje of vrienden?
Wij hebben ook geen oma's die op kunnen passen, maar toen ik een noodkreet uitte in de Kerstvakantie was er meer hulp dan ik vooraf dacht. Ook nog eens van mensen van wie ik het niet had verwacht. (en van mensen niet van wie ik het wel verwachtte, maar dat is een ander issue)
Ja in de kerstvakantie :D
Maar nu is iedereen ook gewoon weer aan t werk :P (voor zover mogelijk met gequarantainde kinderen :'))
disclaimer
  maandag 17 januari 2022 @ 14:12:59 #137
319308 Tink89
To live is to dance
pi_203236599
Sterkte voor BE en SQ en iedereen die het verder nodig heeft. Ik duim me suf dat de opvang en school open blijven, maar ook hier geeft het kdv aan op omkiepen te staan. En dan hebben we een probleem. Opa en oma zijn te oud om de op de kinderen te passen en mijn eigen moeder werkt gewoon nog en heeft bovendien een pleegdochter van 9 (en ik vind haar pedagogisch een ramp, dat ook nog).

Vaiana: van harte gefeliciteerd! Ik duim keihard voor een plakker. Enne, je mag best in bad hoor. Gewoon niet je water zo heet maken dat je lichaamstemperatuur boven de 40 graden komt. Maar da's echt heel, heel, heel moeilijk hoor, dat zou je denk ik niet eens lukken als je het bewust zou proberen.

Zo, wij boeken vanavond de vakantie en gaan toch echt kamperen. Met een tent enzo. Niks glamping, niks echte bedden. Ik hoop zo dat ik er geen spijt van krijg _O-

En mijn mama is vandaag 60 geworden. En het feestje, ons weekendje weg, alle feestelijkheden en bezoek: alles is gecanceld. En ja, FWP, maar wel echt gewoon kut. Haar eigen mama mocht maar 59 worden, dus ze wilde deze graag écht vieren. We halen het wel in, ooit...toch?
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_203236668
Inhalen moet goedkomen (ooit)!

Ik heb nog een housewarming (eigenlijk zelfs 2, voor en na verbouwing) en 30ste verjaardag in te halen, tegen de tijd dat dit kan gooi ik er meteen ook maar een 'jippie we hebben een baby gemaakt' reden bij denk ik. :')

Wel rot dat het nu allemaal gecanceld is. ;( Je zou iig kunnen kijken of er mooie cadeau's daar bezorgd kunnen worden? En aan alle bekenden vragen haar een verjaardagskaart te sturen?
  maandag 17 januari 2022 @ 14:20:37 #139
149959 SQ
snelle trees
pi_203236683
gefeliciteerd met je moeder, Tink! En echt, die feestjes komen wel weer. Ook al begrijp ik de balen natuurlijk heel goed hoor. Gewoon van de zomer iets plannen, dan is de kans dat het lukt veel groter!
disclaimer
  maandag 17 januari 2022 @ 14:23:01 #140
149959 SQ
snelle trees
pi_203236712
Je kunt ook niet alles inhalen, dan zou ik ook nog kraamvisites moeten ontvangen en afleggen voor alles en iedereen _O- Housewarming hebben we ook nooit gehad maar gaan we ook echt niet meer doen na 2,5 jaar.
Ik hoop nog wel op een leuke BBQ met de nieuwe buren deze zomer, maar dan niet meer vanwege de verhuizing maar gewoon omdat.
Van de 8 gezinnen die hier aangrenzend woonden toen wij hier de sleutels kregen zijn er inmiddels ook al 4 verhuisd :')
disclaimer
pi_203236716
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 14:08 schreef SQ het volgende:

[..]
Ja in de kerstvakantie :D
Maar nu is iedereen ook gewoon weer aan t werk :P (voor zover mogelijk met gequarantainde kinderen :'))
Nou, dat was dus het bijzondere, die hadden geen vakantie (en wel kinderen).
Ik wil niet zeggen dat het bij jou ook allemaal kan hoor, maar ik vond het echt bijzonder en vooral positief welke mensen in de bres sprongen.

Juist die vakantie hadden, lieten het afweten.
  maandag 17 januari 2022 @ 14:23:56 #142
149959 SQ
snelle trees
pi_203236722
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 14:23 schreef exode het volgende:

[..]
Nou, dat was dus het bijzondere, die hadden geen vakantie (en wel kinderen).
Ik wil niet zeggen dat het bij jou ook allemaal kan hoor, maar ik vond het echt bijzonder en vooral positief welke mensen in de bres sprongen.

Juist die vakantie hadden, lieten het afweten.
Misschien stroomden die ook wel aan alle kanten over. Ik kreeg het ook niet echt voor elkaar om lief te doen voor andere mensen de laatste maanden. :@
disclaimer
pi_203236752
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 14:23 schreef SQ het volgende:

[..]
Misschien stroomden die ook wel aan alle kanten over. Ik kreeg het ook niet echt voor elkaar om lief te doen voor andere mensen de laatste maanden. :@
Nou dat is een andere kant van het verhaal, juist die een luizenleven hebben, didn't give a shit. Maar dat is een andere niet zo leuk issue. Laten we zeggen dat het grootste deel van de schoonfamilie hun egoistisch kant goed hebben geetaleerd de afgelopen weken.

Mijn schoonzus die ook van Q naar Q ging en het hartstikke druk heeft met werk (en 2 kinderen waarvan er 1 oa hoog sensitief), kwam de kinderen 2 keer halen. She is the good one O+
pi_203236760
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 14:23 schreef SQ het volgende:
Je kunt ook niet alles inhalen, dan zou ik ook nog kraamvisites moeten ontvangen en afleggen voor alles en iedereen _O- Housewarming hebben we ook nooit gehad maar gaan we ook echt niet meer doen na 2,5 jaar.
Ik hoop nog wel op een leuke BBQ met de nieuwe buren deze zomer, maar dan niet meer vanwege de verhuizing maar gewoon omdat.
Van de 8 gezinnen die hier aangrenzend woonden toen wij hier de sleutels kregen zijn er inmiddels ook al 4 verhuisd :')
Ik wil gewoon graag eens meer dan 10 mensen tegelijkertijd uitnodigen, en dan in de tuin staan met de vuurkrof aan en gezelligheid enzo. Maakt me idd weinig uit of dat nog een housewarming is of gewoon 'woeii het kan eindelijk'. :')

Bizar dat de helft alweer verhuisd is joh!
pi_203236763
@Vaiana Nog gefeliciteerd met je zwangerschap! :*
pi_203236765
Wij willen nou wel eens trouwen ja! >:)
  maandag 17 januari 2022 @ 14:28:48 #147
149959 SQ
snelle trees
pi_203236777
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 14:26 schreef exode het volgende:

[..]
Nou dat is een andere kant van het verhaal, juist die een luizenleven hebben, didn't give a shit. Maar dat is een andere niet zo leuk issue. Laten we zeggen dat het grootste deel van de schoonfamilie hun egoistisch kant goed hebben geetaleerd de afgelopen weken.

Mijn schoonzus die ook van Q naar Q ging en het hartstikke druk heeft met werk (en 2 kinderen waarvan er 1 oa hoog sensitief), kwam de kinderen 2 keer halen. She is the good one O+
Ja, die kent de waarde. Fijn dat er toch nog wel lieve mensen waren!

quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 14:27 schreef Vaiana het volgende:

[..]
Ik wil gewoon graag eens meer dan 10 mensen tegelijkertijd uitnodigen, en dan in de tuin staan met de vuurkrof aan en gezelligheid enzo. Maakt me idd weinig uit of dat nog een housewarming is of gewoon 'woeii het kan eindelijk'. :')

Bizar dat de helft alweer verhuisd is joh!
Ik heb dat deze zomer ook gewoon een paar keer gedaan hoor. Familiedag in de tuin, BBQtje erbij, koud bier in de koeling. Maar wel in de hoogzomer en precies goed timen rondom maatregelen :')
disclaimer
pi_203236835
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 14:28 schreef SQ het volgende:

[..]
Ja, die kent de waarde. Fijn dat er toch nog wel lieve mensen waren!
[..]
Ik heb dat deze zomer ook gewoon een paar keer gedaan hoor. Familiedag in de tuin, BBQtje erbij, koud bier in de koeling. Maar wel in de hoogzomer en precies goed timen rondom maatregelen :')
Oh ja zeker, de lieve mensen waren er meer.
Het viel me inderdaad op dat de mensen zonder kinderen weinig sjoege gaven. 'Ah joh beterschap' en dan al 5 weken stilte.

Wel handig om je sociaal leven weer even door te lichten ;)
pi_203236851
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 14:28 schreef SQ het volgende:
[..]
Onze verbouwing was pas in juli klaar, toen was iedereen op vakantie. Toen dachten we, meh komt na de zomervakantie wel. Toen moesten we het nog plannen en ging de wereld 'opeens' alweer verder op slot. :') Eigen schuld ook wel een beetje hoor, want we waren in die periode al zo druk met andere feestjes dat we de weekenden die leger waren ook leeg wilden houden. :+
pi_203237131
Sterkte voor iedereen :* ik merk dat het iedereen begint op te breken.

Ik ben vooral aan het duimen dat we tot vrijdag quarantaineloos kunnen blijven en we het weekendje Valencia kunnen doen. Vast ijdele hoop :') en ook hartstikke fwp, maar we kijken er zo naar uit.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  maandag 17 januari 2022 @ 15:01:00 #151
149959 SQ
snelle trees
pi_203237256
Ik duim mee hoor LeSage!
disclaimer
pi_203237504
@BE en @SQ Heel veel sterkte.

@Vaiana Gefeliciteerd! Ik leef al maanden op Leffe 0,0. Die vind ik prima te doen. En Affligem viel ook mee als ik het mij goed herinner, die is ook 0,0. Ik heb ook per ongeluk eens alcoholvrij gekocht. Dat was een grote teleurstelling want ik wilde wel graag een Cornet :9
pi_203237999
@BE wat een klote situatie :* veel sterkte

@SQ hopelijk duurt het niet al te lang meer in jullie gezin met quarantaines, testen en kdv of scholen of wat dan ook die dicht gaan. Ik kan me voorstellen dat dit ondertussen ook helemaal opbreekt, zeker in combinatie met thuiswerken wat er dan ook amper van komt.

@Vaiana gefeliciteerd *O*
  maandag 17 januari 2022 @ 15:45:18 #154
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_203238087
@Vaiana zocht je 0.0 tips? Ik vind de Brand IPA en Weizen heel goed te doen :).
pi_203238299
quote:
17s.gif Op maandag 17 januari 2022 15:45 schreef Debsterr het volgende:
@:vaiana zocht je 0.0 tips? Ik vind de Brand IPA en Weizen heel goed te doen :).
Brand IPA is fijn idd. :Y Thanks. O+
pi_203239561
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 06:58 schreef F_r het volgende:

[..]
Dat klopt ook, maar ik zou het wel heel zuur vinden als ik corona oploop op de ene school en het dan doorgeef op de andere school. Zeker omdat omicron niet meteen op de zelftest te zien is. Nul klachten nog en dit is dag 5, dus het zal vast goedkomen.

Het lastige is dat thuisonderwijs ontzettend rot en stressvol is, maar dan weet je beter waar je aan toe bent dan constant de 'dreiging' van quarantaine enzo. Het is allebei waardeloos.

@BE Sterkte
@SQ Stomme blue monday
pi_203239800
@BE wat klote! Sterkte voor je moeder en jullie 😘

@SQ ik ben voor!! Waar? Wanneer?? Sterkte daar! 😘

@Vaiana gefeliciteerd! 😘❤

Gister digitaal reparatieverzoek ingediend voor de vaatwasser, maar kreeg geen mail. Vandaag gebeld, bleek mijn verzoek niet binnen gekomen te zijn. Telefonische afspraak gemaakt... 28 januari pas. 😡🤬
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 17 januari 2022 @ 17:54:05 #158
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203240104
quote:
De keren dat ik getest ben was ik wel volledig in isolatie tot de testuitslag sinds we hier wonen, maar dat kan ook vrij makkelijk dan...
Behalve dat N dan op zolder sliep en de andere badkamer gebruikte was er weinig in de weg lopen, maar dat is ook wel een erg luxe situatie, als je zelfs geen badkamer hoeft te delen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 17 januari 2022 @ 18:04:14 #159
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203240245
@BE verdorie, toch! :( :*

@SQ het komt vast allemaal wel weer, maar het duurt inmiddels wel heel lang, en dat is al als je niet van quarantaine naar quarantaine gaat, met 3 jonge kinderen in en uit quarantaine is al gekmakend als je er geen baan naast hebt.
Komt wel goed, voor de jongste naar de kleuterschool gaat :*
Hoop ik :X
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 17 januari 2022 @ 18:09:07 #160
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203240306
Over quarantaine gesproken...
Weten jullie nog dat ik zei dat mijn 11-jarige instant in de puberteit leek te zijn gekomen?
Vanwege de puistjes in zijn gezicht :+

SPOILER
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_203240374
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 18:09 schreef Leandra het volgende:
Weten jullie nog dat ik zei dat mijn 11-jarige instant in de puberteit leek te zijn gekomen?

SPOILER
Is het geen Corona.... :D Zit je alsnog in isolatie :') Hopelijk is hij er niet te ziek van, beterschap!
  maandag 17 januari 2022 @ 18:23:23 #162
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203240495
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 18:13 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Is het geen Corona.... :D Zit je alsnog in isolatie :') Hopelijk is hij er niet te ziek van, beterschap!
Neuh, hij heeft nergens last van, had ook geen koorts ofzo gehad voor het zichtbaar werd, anders had ik 1 + 1 veel sneller bij elkaar opgeteld :@

Ik had pas nog zitten denken dat hij amper kinderziektes had gehad... kreeg ik het gelijk in my his face, had ik het niet door :')
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_203240503
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 18:23 schreef Leandra het volgende:

[..]
Neuh, hij heeft nergens last van, had ook geen koorts ofzo gehad voor het zichtbaar werd, anders had ik 1 + 1 veel sneller bij elkaar opgeteld :@

Ik had pas nog zitten denken dat hij amper kinderziektes had gehad... kreeg ik het gelijk in my face, had ik het niet door :')
Oeps :')
  maandag 17 januari 2022 @ 18:44:21 #164
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_203240807
quote:

SPOILER
Oeps! Beterschap
  maandag 17 januari 2022 @ 19:13:32 #165
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_203241351
quote:

SPOILER
:o Daar denk je in eerste instantie ook niet aan nee!
  maandag 17 januari 2022 @ 19:16:26 #166
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_203241394
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 12:12 schreef SQ het volgende:

[..]
Ik heb haar net wat uitgebreider gesproken. Ze gaat iig aan de chemo beginnen maar zei al wel dat ze er niet mee door gaat als ze er doodziek van wordt. Maar goed, we gaan het zien. Ze zou de eerste niet zijn die toch die grens iets verlegt... En tegelijkertijd is ze supernuchter en best een harde tante zeg maar.
Ipv reconstructie zei ze 'haal die tweede borst er ook maar af, dit is ook geen gezicht'. Zo'n type.
(Dat is al jaren geleden trouwens, toen heeft ze borstkanker gehad.)
  maandag 17 januari 2022 @ 19:24:59 #167
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203241551
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 19:16 schreef BE het volgende:

[..]
Ik heb haar net wat uitgebreider gesproken. Ze gaat iig aan de chemo beginnen maar zei al wel dat ze er niet mee door gaat als ze er doodziek van wordt. Maar goed, we gaan het zien. Ze zou de eerste niet zijn die toch die grens iets verlegt... En tegelijkertijd is ze supernuchter en best een harde tante zeg maar.
Ipv reconstructie zei ze 'haal die tweede borst er ook maar af, dit is ook geen gezicht'. Zo'n type.
(Dat is al jaren geleden trouwens, toen heeft ze borstkanker gehad.)
Heftig, nuchter of niet nuchter, dit is echt wel grensverleggend en dan maken mensen soms keuzes die ze niet verwacht hadden te maken.
Heel veel sterkte :*
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 17 januari 2022 @ 19:30:42 #168
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_203241649
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 19:24 schreef Leandra het volgende:

[..]
Heftig, nuchter of niet nuchter, dit is echt wel grensverleggend en dan maken mensen soms keuzes die ze niet verwacht hadden te maken.
Heel veel sterkte :*
:*
pi_203242538
BE heel veel sterkte :*
pi_203243272
BE :*
SQ :*

Vaiana :* Ik ga verder met voor je duimen!
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_203243282
Sterkte BE. :*
pi_203243395
Vandaag haalde ik mijn kleuter op van school en voor mijn idee waren er wel twaalf kinderen die zeiden dat Banaan iemand geslagen had. De uiteindelijke teller staat geloof ik op twee of drie. -O-

Nouja dit kan alleen maar beter gaan worden, hoop ik.
pi_203244126
@Leandra beterschap voor Soneal. Gelukkig heeft hij tot nu toe weinig last.

Bij onze opvang is de babygroep zojuist gesloten i.v.m. juffen die in quarantaine moeten omdat hun eigen kinderen besmet zijn. Personeelstekort dus. Nu maar hopen dat de BSO wel open kan blijven.
  maandag 17 januari 2022 @ 22:19:07 #174
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_203245592
@BE :* heel veel sterkte
Be happy with the little things in life
pi_203245942
quote:
3s.gif Op maandag 17 januari 2022 20:47 schreef PKM het volgende:
Vandaag haalde ik mijn kleuter op van school en voor mijn idee waren er wel twaalf kinderen die zeiden dat Banaan iemand geslagen had. De uiteindelijke teller staat geloof ik op twee of drie. -O-

Nouja dit kan alleen maar beter gaan worden, hoop ik.
Of hij heeft gewoon 1 iemand geslagen en dat heeft iedereen gezien! :P

Veel sterkte BE
pi_203246270
Ach, ze hebben dat vermiste Belgische jongetje dood gevonden ;( pas vier jaar gewoon..
pi_203246427
Vreselijk ja. Wat bezielt iemand toch?? :'(
pi_203246538
Ben er helemaal naar van ;(

Ga zo mn eigen vierjarige nog maar een keer extra door zn slaaphaartjes kroelen
pi_203246965
Wat een ellendig nieuws dit. En dat iemand dit een tweede keer kan doen, verschrikkelijk. Dan is het jammer dat hij tijdens zijn eerste celstraf geen 'ongelukje' heeft gehad :( :'(
  maandag 17 januari 2022 @ 23:34:10 #180
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203247278
Godver :(
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 18 januari 2022 @ 00:02:40 #181
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_203247537
quote:

*O* *O* *O* 🤞🤞🤞
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  dinsdag 18 januari 2022 @ 00:07:54 #182
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_203247579
quote:
Sterkte :*
  dinsdag 18 januari 2022 @ 00:18:09 #183
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_203247646
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 22:47 schreef littledrummergirl het volgende:
Ach, ze hebben dat vermiste Belgische jongetje dood gevonden ;( pas vier jaar gewoon..
He jasses -O- :'(
Had dat helemaal gemist (vandaag met een nwe baan begonnen, vorige week druk met afronden nwe baan en dit weekend daarom lekker rustig gehouden).

[ Bericht 2% gewijzigd door Whiskers2009 op 18-01-2022 00:54:58 ]
pi_203248747
Waardeloze nacht, de kinderen losten elkaar af. 6 keer mijn bed uit gegaan vannacht. Er was niet eens echt iets aan de hand. Ze zijn enorm onrustig allebei.
KOFFIE.

Net mail van school van B, er zijn nog maar 3 klassen zonder besmettingen, waaronder die van B. Ik ben dankbaar voor elke schooldag momenteel geloof ik.

Ik kan dat nieuws van dat jongentje niet eens lezen merk ik. Vreselijk.
pi_203248845
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 23:12 schreef Bottoms_up het volgende:
Wat een ellendig nieuws dit. En dat iemand dit een tweede keer kan doen, verschrikkelijk. Dan is het jammer dat hij tijdens zijn eerste celstraf geen 'ongelukje' heeft gehad :( :'(
Dat had hij wel bijna las ik net, hij is is destijds overgeplaatst omdat medegevangenen hem een "lesje" wilde leren.
Hadden ze maar...
  Moderator dinsdag 18 januari 2022 @ 08:44:51 #186
382129 crew  Donna
pi_203248860
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 08:43 schreef Elleska het volgende:

[..]
Dat had hij wel bijna las ik net, hij is is destijds overgeplaatst omdat medegevangenen hem een "lesje" wilde leren.
Hadden ze maar...
Ja, je zou dat soort dingen eigenlijk gewoon hun gang moeten laten gaan. :r
pi_203249000
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 08:44 schreef Donna het volgende:

[..]
Ja, je zou dat soort dingen eigenlijk gewoon hun gang moeten laten gaan. :r
Dat weet ik ook weer niet, geen idee hoe vaak het voorkomt dat gedetineerden elkaar een lesje willen leren. Het kan ook een onschuldige treffen en in dit geval is het makkelijk om achteraf te praten.

Er zal nog wel meer aan het licht komen. In hetzelfde artikel stond dat gevangenis (In Tilbrug een van de gevangenissen waar hij naar was overgeplaatst) een overplaatsing had aangevraagd naar een psychiatrische instelling waar niets mee gedaan. Er was toen geen TBS opgelegd en hij is ook niet opgevolgd na zijn straf.
pi_203249067
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 08:57 schreef Elleska het volgende:

[..]
Dat weet ik ook weer niet, geen idee hoe vaak het voorkomt dat gedetineerden elkaar een lesje willen leren. Het kan ook een onschuldige treffen en in dit geval is het makkelijk om achteraf te praten.

Er zal nog wel meer aan het licht komen. In hetzelfde artikel stond dat gevangenis (In Tilbrug een van de gevangenissen waar hij naar was overgeplaatst) een overplaatsing had aangevraagd naar een psychiatrische instelling waar niets mee gedaan. Er was toen geen TBS opgelegd en hij is ook niet opgevolgd na zijn straf.
TBS bestond toen blijkbaar nog niet in Belgie, dus dat kon ook niet. Psychiatrische instellingen zaten misschien weer overvol.
Mensen die aan kinderen komen hebben sowieso geen leuke tijd in de gevangenis. Daar zullen ze wel heel alert op geweest zijn.
  Moderator dinsdag 18 januari 2022 @ 09:09:31 #189
382129 crew  Donna
pi_203249137
quote:

[..]

Als er kinderen in het spel zijn best vaak. Het zou ook niet serieus zo moeten dan is het einde zoek, maar je zou het nu bijna gewild hebben. :{ :{
pi_203249153
quote:

[..]
Eens, eigenrichting is niet de oplossing, daar hebben we niet voor niets een rechter voor.
pi_203249305
Verschrikkelijk nieuws. Wie doet nou zoiets. :(

@FlyingFish Eigenlijk valt het wel mee. Twee kinderen geslagen is maar eentje meer dan gemiddeld. ;)

Het eerste en laatste kindje die ik sprak zijn vriendjes van elkaar. Hij had alleen de eerste geslagen dus dat leek erger dan het was. Zij moeten elkaar toch al elke dag hebben.

Het andere kindje die had hij gevraagd om samen te spelen. Toen dat kindje niets zei sloeg Banaan. Logisch toch. :s)
pi_203249520
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 22:47 schreef littledrummergirl het volgende:
Ik zag het op het nieuws. Was er al bang voor toen ze alleen die man hadden opgespoord.
Daar kan je toch alleen maar om janken en vloeken. ;(
pi_203249560
Dat jongetje :'(
BE sterkte
Sq hoe is het vandaag?
pi_203249577
Idd vreselijk nieuws :{

In België kun je 10 jaar gevangenisstraf krijgen en na 2 jaar vrij komen vanwege "goed gedrag". Denk idd dat de systemen daar overbelast zijn. Is ook niet voor niks dat NL gevangenissen verhuurt aan ze.
pi_203249616
BE wat een vreselijk bericht. Veel sterkte de komende tijd

SQ hoop vandaag op een iets betere dag voor jou!

Hier veel ups en downs. Nieuwe balans vinden met werk en kinderen en huishouden. En o ja… beetje voor mezelf zorgen. Lukt nog niet al te best.

Het constante voeden van 6 ben ik ook even helemaal klaar mee! Vandaag weer wat meer grip proberen te krijgen door een week menu te maken.
Met een meidenkwartet
pi_203249647
quote:
3s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 09:23 schreef PKM het volgende:
Verschrikkelijk nieuws. Wie doet nou zoiets. :(

@:FlyingFish Eigenlijk valt het wel mee. Twee kinderen geslagen is maar eentje meer dan gemiddeld. ;)

Het eerste en laatste kindje die ik sprak zijn vriendjes van elkaar. Hij had alleen de eerste geslagen dus dat leek erger dan het was. Zij moeten elkaar toch al elke dag hebben.

Het andere kindje die had hij gevraagd om samen te spelen. Toen dat kindje niets zei sloeg Banaan. Logisch toch. :s)
_O- :X
Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat dit de kans op een volgende keer samen spelen niet perse groter maakt. :D

Twee collega's die vrijdag bij de borrel waren zijn besmet met corona. :{ Vooralsnog lijkt mijn redding te zijn geweest dat ik er maar een half uurtje was van de tijd dat de besmettelijke collega er was. Want ik ben klachtenvrij, so far. Morgen testen.
pi_203249933
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 09:43 schreef MorganLeFay het volgende:
Idd vreselijk nieuws :{

In België kun je 10 jaar gevangenisstraf krijgen en na 2 jaar vrij komen vanwege "goed gedrag". Denk idd dat de systemen daar overbelast zijn. Is ook niet voor niks dat NL gevangenissen verhuurt aan ze.
Hij heeft in dit geval wel daadwerkelijk tien jaar in de gevangenis gezet, van 2008 t/m 2018 (hij is in 2010 veroordeeld maar voor zover ik kan zien wel al sinds 2008 in voorarrest).
  dinsdag 18 januari 2022 @ 10:19:49 #198
149959 SQ
snelle trees
pi_203250108
Verschrikkelijk ja, dat arme kind ;( ik krijg er ook gewoon buikpijn van :'(
disclaimer
  dinsdag 18 januari 2022 @ 10:21:55 #199
149959 SQ
snelle trees
pi_203250138
Ik kreeg net een mail van de BSO dat op de mega samengevoegde BSO locatie een besmetting is geconstateerd van een kind wat gistermiddag op de BSO was. Kan iemand me dit even uitleggen? Een officiele testuitslag duurt toch altijd minstens een paar uur? Dus het kind is na het testen gewoon naar de opvang gegaan? En als het kind op maandagavond is getest, dan stond er toch al minstens een afspraak of was er gegronde andere reden om dat kind met spoed te laten testen? Wat doet zo'n kind op de opvang? Ik snap hier niks meer van hoor.
disclaimer
pi_203250395
sja, wij hadden een tijdje terug (1e schooldag na lockdown) ook zo n incidentje.. Kind in contact geweest met iemand met corona. Geen klachten. Zondagavond test gedaan maar uitslag nog niet binnen. Zo zielig als ie de eerste schooldag mist, dus hup naar school.. Om 10 uur kwam de positieve uitslag en moest kind dus naar huis aaargghh

Dus om kort te gaan, geen idee, sommige mensen denken gewoon anders/vooral vanuit zichzelf ofzo..

Sterkte BE, lijkt me heel naar..
pi_203250558
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 10:07 schreef lunapuella het volgende:

[..]
Hij heeft in dit geval wel daadwerkelijk tien jaar in de gevangenis gezet, van 2008 t/m 2018 (hij is in 2010 veroordeeld maar voor zover ik kan zien wel al sinds 2008 in voorarrest).
Ja, maar heb het ook niet over hem specifiek, maar over het feit dat het Belgische systeem overbelast is. Zowel de detentiefase als de periode daarna (reclassering)...daar hebben ze geen middelen voor.

Al betwijfel ik of het bij dit soort zieke geesten zou helpen als ze na de straf nog een wekelijks gesprekje zouden hebben... vind het vooral een kwalijke zaak dat die moeder niet eens wist waarvoor die vent gezeten heeft. Los van de vraag of het verstandig was om haar kind bij iemand achter te laten die ze nauwelijks kende, had ze hem gewoon online moeten kunnen natrekken...maarja, privacy :r

SPOILER
En..

SPOILER
pi_203250672
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 10:21 schreef SQ het volgende:
Ik kreeg net een mail van de BSO dat op de mega samengevoegde BSO locatie een besmetting is geconstateerd van een kind wat gistermiddag op de BSO was. Kan iemand me dit even uitleggen? Een officiele testuitslag duurt toch altijd minstens een paar uur? Dus het kind is na het testen gewoon naar de opvang gegaan? En als het kind op maandagavond is getest, dan stond er toch al minstens een afspraak of was er gegronde andere reden om dat kind met spoed te laten testen? Wat doet zo'n kind op de opvang? Ik snap hier niks meer van hoor.
Het blijft wazig hoe sommige ouders denken. Hier op school hoor ik ook weleens dingen die niet volgens de regels zijn. Maar daar doet juf ook weleens aan mee :P (traktaties mogen bij haar wel zelfgebakken)

Of zou de BSO op een zelftest van vanochtend afgegaan kunnen zijn?
pi_203250740
Wij kregen eind vorig jaar idd een bericht na aanleiding van een positieve zelftest. Ze wilden snel actie ondernemen en niet wachten tot de GGD uitslag er was.

quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 10:53 schreef MorganLeFay het volgende:

[..]
Ja, maar heb het ook niet over hem specifiek, maar over het feit dat het Belgische systeem overbelast is. Zowel de detentiefase als de periode daarna (reclassering)...daar hebben ze geen middelen voor.

Al betwijfel ik of het bij dit soort zieke geesten zou helpen als ze na de straf nog een wekelijks gesprekje zouden hebben... vind het vooral een kwalijke zaak dat die moeder niet eens wist waarvoor die vent gezeten heeft. Los van de vraag of het verstandig was om haar kind bij iemand achter te laten die ze nauwelijks kende, had ze hem gewoon online moeten kunnen natrekken...maarja, privacy :r

SPOILER
En..

SPOILER
Met goede opvolging had er op enig moment aan het licht moeten komen dat hij wekelijks op kinderen paste.
Deze man was met zijn voor en achternaam makkelijk op het internet te vinden maar dan moet je er wel naar zoeken. Ik snap ook niet helemaal hoe de moeder het niet kon weten maar dat is vanuit mijzelf gedacht, hij zocht hele kwetsbare vrouwen uit.
pi_203250769
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 10:53 schreef MorganLeFay het volgende:

[..]

SPOILER
En..

SPOILER
Het is nu natuurlijk niet meer te achterhalen, maar ik kan me bijna niet voorstellen dat het online niet te vinden was. Die eerste zaak is ook heel uitgebreid in het nieuws gekomen.
Maar ze is zwaar depressief en misschien een tikje goedgelovig. Als je dan een hand wordt gereikt, dan neem je die graag aan. In andere omstandigheden had ze misschien meer twijfels gehad. Als iemand in Belgie 10 jaar effectief gezeten heeft, dan weet je dat hij geen pakje boter gestolen heeft.

En ergens wil je mensen ook een tweede kans geven.

SPOILER
pi_203250871
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 11:09 schreef Bottoms_up het volgende:

[..]
Het is nu natuurlijk niet meer te achterhalen, maar ik kan me bijna niet voorstellen dat het online niet te vinden was. Die eerste zaak is ook heel uitgebreid in het nieuws gekomen.
Maar ze is zwaar depressief en misschien een tikje goedgelovig. Als je dan een hand wordt gereikt, dan neem je die graag aan. In andere omstandigheden had ze misschien meer twijfels gehad. Als iemand in Belgie 10 jaar effectief gezeten heeft, dan weet je dat hij geen pakje boter gestolen heeft.

SPOILER
Het feit dat er niet verteld wordt waarom zou voor mij al een te grote red flag zijn denk ik.

Ik had het er gisteren ook met man over, dat ik me niet voor kan stellen dat je niet even op google kijkt als je weet dat iemand in de gevangenis heeft gezeten. Maar als ze 5 dagen per week opgenomen zit had ze waarschijnlijk helemaal niet de mentale ruimte om zich daarmee bezig te houden. :{
pi_203251072
Ik vraag me ontzettend af of de moeder wist van het verleden van deze oppas. Al heeft de vent zijn leven zogezegd opgepakt en is veranderd en blabla, dan nog zou ik mijn kind geen seconde met hem alleen durven laten. Vreselijk dat zulke types gewoon de kans krijgen een tweede kindermoord te plegen. :'(

Bij ons stromen nu ook vanuit school de coronameldingen binnen. Het is denk ik niet de vraag of er een klassenQ komt, maar wanneer. -O-
pi_203251241
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 11:16 schreef Vaiana het volgende:

[..]
Het feit dat er niet verteld wordt waarom zou voor mij al een te grote red flag zijn denk ik.

Ik had het er gisteren ook met man over, dat ik me niet voor kan stellen dat je niet even op google kijkt als je weet dat iemand in de gevangenis heeft gezeten. Maar als ze 5 dagen per week opgenomen zit had ze waarschijnlijk helemaal niet de mentale ruimte om zich daarmee bezig te houden. :{
Vooral dat hij het niet tegen zijn vriendin wil zeggen ja. Enerzijds vind ik dat iemand die zijn straf heeft uitgezeten het recht heeft om terug een leven op te bouwen. Dat houdt dan ook in dat niemand het absolute recht heeft om de details te weten. Voor oa mensen die met opzet peuters van de trap gooien maak ik graag een uitzondering. Dan mag je van mij gerust wegrotten in een kuil ofzo.
Maar blijkbaar zijn mijn principes niet zo vast als zo iemand dicht bij mijn kind zou komen. Ik was enigszins teleurgesteld in mezelf :)

Ja, toen ik las dat ze in het huidige zwaar overbelaste systeem 5 dagen per week opgenomen wordt, klonk het al een stuk logischer. Da's geen gewone depressie.
pi_203251245
Hier een brief al van school dat het in de lijn der verwachting ligt dat groepen op korte termijn naar huis komen. Veel klassen al met 2 gevallen. Bij 3 moeten ze naar huis (??)
Mijn kinderen zien het wel zitten. Lekker uitslapen.
Met een meidenkwartet
pi_203251262
Als de puber maar kan blijven gaan! Haar motivatie daalt enorm door thuis onderwijs en dat kan ze echt niet gebruiken nu ze noga wat tekorten staat.

(als het niet kan hebben we het thuis gelukkig gezellig en fijn, maar zó ontzettend zuur voor die tieners)
Met een meidenkwartet
pi_203251311
Ik vind het wel een lastig verhaal hoor die schuld schuiven dat ze het ergens wel had kunnen vinden.
Ze leert een vrouw kennen waarmee ze bevriend raakt en enige tijd later leert ze ook haar partner kenn waarmee het ook erg goed klikt en ook met de kinderen. Dan hoor je later dat hij in de gevangenis gezeten heeft. Wellicht inderdaad dat ik zelf zou googelen, maar als je het ondertussen een tijdje kent en er een goede klik is, is er op dat moment geen red flag geweest om dat te doen.

Het bevriende stel past af en toe op en later ook hij alleen. Ik vind het makkelijk gezegd dat ik dat nooit zou doen. Als de klik goed is heb ik waarschijnlijk ook een bepaald vertrouwen, zeker als je ze ondertussen al een aardige poos kent. (En nogmaals misschien ook niet hoor, en ik zeg ook niet dat iedereen het zegt, en wellicht zijn de diverse nieuwsberichten ook gewoon wel net anders geschreven dat er andere conclusies getrokken worden)
pi_203251476
Privacy en onvindbaarheid gaat in België ook niet op, daar komen veroordeelde criminelen gewoon met hun volledige naam en foto in de media. Dus het was te googelen. Dat de moeder dat in deze specifieke omstandigheden niet gedaan heeft begrijp ik overigens wel. Maar je kan het dus niet op het systeem ("privacy :r ") gooien.
pi_203251563
Maar die Amber Alert hè, die had gezien zijn verleden toch woensdag gelijk verstuurd moeten worden? Ervan uitgaande dat dat het moment is dat ze erachter kwamen dat hij weg was. Bijna een week later kwam de alert pas. En dit is echt al de zoveelste keer dat dat medium zo laat pas wordt ingezet. Ik snap best dat je dat niet voor ieder kind doet wat even kwijt is, maar wel in dit soort gevallen. Het kan dan letterlijk het verschil maken tussen op tijd zijn of niet.
  dinsdag 18 januari 2022 @ 11:55:42 #213
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_203251591
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 11:54 schreef _NIKKI_ het volgende:
Maar die Amber Alert hè, die had gezien zijn verleden toch woensdag gelijk verstuurd moeten worden? Ervan uitgaande dat dat het moment is dat ze erachter kwamen dat hij weg was. Bijna een week later kwam de alert pas. En dit is echt al de zoveelste keer dat dat medium zo laat pas wordt ingezet. Ik snap best dat je dat niet voor ieder kind doet wat even kwijt is, maar wel in dit soort gevallen. Het kan dan letterlijk het verschil maken tussen op tijd zijn of niet.
Volgens de nieuwberichten heeft de moeder zelf pas op zondag de politie ingeschakeld, dus tja, dan kan diezelfde politie ook niet zo veel eerder in actie komen.
pi_203251594
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 10:21 schreef SQ het volgende:
Het kind hoorde dan inderdaad niet op de opvang te zijn.
Maar wij zijn vorige week dinsdag om half 12 getest. En om 3 uur had ik de uitslag al in de mail, heel onverwachts snel.
pi_203251610
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 11:40 schreef hilliebillie het volgende:
Ik vind het wel een lastig verhaal hoor die schuld schuiven dat ze het ergens wel had kunnen vinden.
Daarom zeg ik ook dat het vanuit mijzelf gedacht is. Ik wil die schuld juist helemaal niet op haar afschuiven want ze had duidelijk andere dingen aan haar hoofd. De vriendin van de man misschien ook want de moeder leerde haar kennen tijdens behandeling maar dat is speculatie. De vriendin is inmiddels ook opgepakt dus dat zal wel worden uitgezocht.
  dinsdag 18 januari 2022 @ 11:57:01 #216
149959 SQ
snelle trees
pi_203251615
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 11:54 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ik lees overal dat de moeder zondag pas naar de politie is gegaan?
disclaimer
pi_203251680
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 11:57 schreef SQ het volgende:

[..]
Ik lees overal dat de moeder zondag pas naar de politie is gegaan?
Oh dat wist ik niet. :@
pi_203251707
Ik snap vooral niet dat het jochie donderdagochtend naar de oma gebracht zou worden, hij op vrijdaf ruzie kreeg met zijn vriendin en met jochie is weggegaan. 2 momenten om aan de bel te trekken lijkt mij.

Maar goed makkelijk lullen.

En nu ga ik weer met mijn kop in het zand.
pi_203251797
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 11:55 schreef mousemicky het volgende:

[..]
Volgens de nieuwberichten heeft de moeder zelf pas op zondag de politie ingeschakeld, dus tja, dan kan diezelfde politie ook niet zo veel eerder in actie komen.
Amber alert werd ook pas ingezet toen de man gevonden was, zonder het kind bij zich te hebben. Toen was het verder wel al in de media. Maar hoe ik begrijp zetten ze Amber alert echt pas in extreme gevallen in (zou wat mij betreft ook wat vaker en al sneller mogen in dit geval inderdaad direct na de melding van moeder ipv pas toen de man zonder kind aangetroffen werd)
pi_203251821
Ik vind haar niet echt helder overkomen, maar dat is ook niet zo gek. Het mentaal al zo zwaar hebben en dan nog een kind dat ontvoerd wordt. Je zou voor minder. Dus nee ik vind niet dat ze de schuld moet krijgen. Eerder dat de omstandigheden ervoor gezorgd hebben dat ze mensen sneller vertrouwde. Zo'n mensen kunnen ook heel erg overtuigend zijn.
Ik hoop dat zij en haar ander kind nu goed begeleid worden.
pi_203251843
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 11:09 schreef Bottoms_up het volgende:

[..]

SPOILER
Het lastige daarvan is ook nog eens een keer, als iemand wel vertelt wat er gebeurt is, dat je je er dan ook maar vanuit moet gaan dat dat waar is. Als iemand met droge ogen verteld dat het zware mishandeling of gewapende overval was met een schrijnende aanleiding, dan kan iemand alsnog gewoon wegkomen met zoiets en is de omgeving gerust gesteld want de omstandigheden zijn nu anders ect.
pi_203251969
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 13:14 schreef Deepfreeze het volgende:
@:nijna, ik heb "museum van verwondering" net afgeluisterd, over het teylers museum, maar lekker luchtig met Diederik Jekel. Nu wil ik daar heen.. En als ik het echt niet meer weet ga ik naar de "grote harry bannink podcast". Mensen uit onze jeugd die vertellen over de muziek die Bannink maakte. Met die liedjes tussendoor. Die man heeft echt veel gedaan.
Ik heb de podcast aan mn lijstje toegevoegd, die ga ik ook eens luisteren.
Gisteren "Stil in mij" geluisterd, over of je echt aan niks kan denken. Er staat 1 aflevering en er komen er volgens mij nog 5. Ze gaan allerlei manieren uitproberen.

@LeSage, ik duim!

quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2022 18:23 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik had pas nog zitten denken dat hij amper kinderziektes had gehad... kreeg ik het gelijk in my his face, had ik het niet door :')
Beterschap! Ik weet nog heel goed dat ik de waterpokken had toen ik 10 was. Ik zie mezelf nog op de grond liggen in de kamer om met mn rug over de vloerbedekking te schuren, zo jeukte het.

Vreselijk nieuws van dat jongetje...

Ik heb een productieve ochtend gehad, kast opgeruimd. Ik ga maar eens proberen of ik elke dag een stukje kan doen. Maar nu eerst een frisse neus halen.
Meiden hebben inhaaldag, er viel niks in te halen dus ze zijn thuis.
pi_203252141
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 11:49 schreef lunapuella het volgende:
Privacy en onvindbaarheid gaat in België ook niet op, daar komen veroordeelde criminelen gewoon met hun volledige naam en foto in de media. Dus het was te googelen. Dat de moeder dat in deze specifieke omstandigheden niet gedaan heeft begrijp ik overigens wel. Maar je kan het dus niet op het systeem ("privacy :r ") gooien.
Zo rond 2014 ofzo, als ik het goed heb, is door het Europees Hof bepaald dat zoekmachines persoonsgegevens moeten wissen, vooral van oudere misdrijven. In de praktijk betekent dit vooral dat resultaten met de achternaam niet snel meer worden weergegeven. Iemand opzoeken is op die manier een stuk lastiger geworden, tenzij er nog wat minder mainstream sites zijn waarop de complete naam staat. Ook voor België geldt dit, aangezien die ook partij zijn bij de terzake doende verdragen.

Ik zeg niet dat het allemaal de schuld van het systeem is. Waar lees je dat eigenlijk? Ben het er alleen niet erg mee eens dat ook veroordeelden van zware misdrijven gebaat zijn met de huidige privacywetgeving - in die zin dat over een tijdje nauwelijks nog info over ze te vinden is totdat ze opnieuw de fout in gaan.

Maargoed, ik zeg er verder niks meer over. Je bent het duidelijk niet met me eens (nooit eigenlijk nu ik er eens over nadenk), en dat mag. Maar je kan ook gewoon meediscussiëren zonder te sneren ^O^
pi_203253207
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 12:07 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
Amber alert werd ook pas ingezet toen de man gevonden was, zonder het kind bij zich te hebben. Toen was het verder wel al in de media. Maar hoe ik begrijp zetten ze Amber alert echt pas in extreme gevallen in (zou wat mij betreft ook wat vaker en al sneller mogen in dit geval inderdaad direct na de melding van moeder ipv pas toen de man zonder kind aangetroffen werd)
Ik vind het juist goed dat dit maar heel weinig gebruikt wordt. Ik krijg ook meldingen op burgernet, maar er zijn tijden dat dit iedere week een keer gebeurt. Dan verslapt je alertheid op eventuele signalen. Juist door de lage frequentie snappen mensen de urgentie en heeft het effect.
pi_203253297
Sinds ik kinderen heb probeer ik überhaupt in dit soort gevallen geen oordeel te hebben. Zelfde als kind in een warme auto laten zitten, kwijtraken, te goed van vertrouwen zijn.
Iedereen dealt met zijn eigen shit en als je het al moeilijk hebt in het leven zijn kinderen niet een factor die het makkelijker maken.
Ik durf er mijn handen niet voor in het vuur te steken dat er met mijn kinderen nooit iets kan gebeuren, want het hoeft maar zo’n kleine inschattingsfout of onoplettendheid te zijn.
Ik heb vooral heel erg medelijden met die moeder, dan is je leven al een hel en wordt die hel nog even tot het ergste gemaakt ;(

En met zo’n man heb ik geen compassie. Ik denk wel dat het systeem gefaald heeft als iemand een tweede keer de mogelijkheid heeft om zoiets aan te richten. Zo iemand heeft bescherming tegen zichzelf nodig.
Ik weet niet hoe je dat in moet richten verder. Ik ben zo’n stuurlui aan de wal ;)
pi_203253523
Ik heb de vaccinatie brief voor mijn meiden binnen. Mijn vraag: weet iemand of er hier of ergens in de EU gesproken wordt over QR codes voor toegang voor kinderen? Heeft geen invloed op mijn beslissing maar vroeg het me ineens af.
Met een meidenkwartet
pi_203253578
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 13:52 schreef Cathmar het volgende:
Ik heb de vaccinatie brief voor mijn meiden binnen. Mijn vraag: weet iemand of er hier of ergens in de EU gesproken wordt over QR codes voor toegang voor kinderen? Heeft geen invloed op mijn beslissing maar vroeg het me ineens af.
In Nederland is expliciet gezegd dat het niet gaat gebeuren. De rest van de EU durf ik niet te zeggen.
pi_203253626
quote:
Nou dat hoop ik niet.. Ze hebben bijvoorbeeld ook geen mobiel, dus dan moet je die qr printen oid, lekker fraudegevoelig ook. Ze hebben ook al geen id-plicht toch?
pi_203253701
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 13:37 schreef LeSage het volgende:
Sinds ik kinderen heb probeer ik überhaupt in dit soort gevallen geen oordeel te hebben. Zelfde als kind in een warme auto laten zitten, kwijtraken, te goed van vertrouwen zijn.
Iedereen dealt met zijn eigen shit en als je het al moeilijk hebt in het leven zijn kinderen niet een factor die het makkelijker maken.
Ik durf er mijn handen niet voor in het vuur te steken dat er met mijn kinderen nooit iets kan gebeuren, want het hoeft maar zo’n kleine inschattingsfout of onoplettendheid te zijn.
Ik heb vooral heel erg medelijden met die moeder, dan is je leven al een hel en wordt die hel nog even tot het ergste gemaakt ;(

En met zo’n man heb ik geen compassie. Ik denk wel dat het systeem gefaald heeft als iemand een tweede keer de mogelijkheid heeft om zoiets aan te richten. Zo iemand heeft bescherming tegen zichzelf nodig.
Ik weet niet hoe je dat in moet richten verder. Ik ben zo’n stuurlui aan de wal ;)
Jij omschrijft het precies zoals ik er over denk, het is een in en in trieste situatie die alleen maar verliezers kent, ik moest vanmorgen bijna huilen toen ik het bericht las over die kleine knul ;( Ik mag hopen dat de dader levenslang krijgt.

Hier gisteravond mail dat de juf van C een positieve thuistest had, maar wij hoeven nog niet in quarantaine want ze schijnt vrijdag nog niet besmettelijk geweest te zijn en op maandag is er een andere juf. Wel is er waarschijnlijk geen invaller beschikbaar deze week, maar goed, dat overleven we ook wel thuis, prijs me gelukkig dat ik niet thuis hoef te werken met kind. Ik hoop alleen dat haar humeur wat beter is de komende dagen want gisteren uit school was het alleen maar drama en huilen }:| :X
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_203253987
quote:
In Nederland niet, in bijvoorbeeld Duitsland wel.
pi_203254000
In frankrijk zijn qr codes vanaf 16 jaar nodig voor toegang tot bepaalde plekken/soorten ov.
pi_203254029
Je zit in het buitenland niet alleen met QR voor toegang maar ook met de inreisregels.
  dinsdag 18 januari 2022 @ 14:59:52 #233
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203254430
Ik vind het wat makkelijk gesteld dat die moeder hem maar even had moeten googlen, ik heb hem gisteren even gegoogled en zoveel oude berichten kwam ik niet tegen, welgeteld 1 dat over hem ging, uit 2013 of 2014 toen zijn verzoek om vervroegde invrijheidstelling werd afgewezen. Zonder foto overigens.
Even los van het gegeven dat een dertiger niet altijd te herkennen is van een foto van toen hij 20 was.

En dan ook nog eens een vaker voorkomende combinatie voor- en achternaam en het is al makkelijk liegen dat die paar nare hits over een naamgenoot gaan.

Maar goed, het is mooi wonen, achteraf.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_203254670
Apart, ik kwam er veel meer tegen en ook foto's al was hij daar echt nog een broekie. De zoekresultaten niet allemaal doorgelezen dus kan zijn dat een deel van de resultaten niet over hem ging maar ik was benieuw hoe makkelijk zijn eerdere veroordeling te vinden was en het verbaasde mij hoeveel nieuwsberichten ik aantrof.

Het is wel zo dat je dan voor en achternaam moet weten, als iemand een andere achternaam vertelt dan wordt het wel lastig zoeken.
pi_203254798
Wat ik eigenlijk ook niet snap is dat zo'n alleenstaande mama vijf dagen opgenomen zit en dit haar oppas was. Waar was jeugdzorg, maatschappelijk werk enzo dan?

Ik neem het haar niet kwalijk, alleen deze hele zieke geest en het falende systeem. -O-
pi_203254861
Ik heb nog nooit een oppas, vader/moeder van een vriendje of wat dan ook Gegoogled.

Ik weet dat de zoon van de buren vast heeft gezeten, ik ken ook wat via via verhalen. Maar het heeft me nog steeds niet verleid om hem te Googlen. Het is een aardige vent, hij heeft inmiddels een gezin en werkt hard. Nee, hij past niet op, maar hij is wel vaak bij zijn ouders.
Ik wil gewoonweg niet weten wat hij op zijn kerfstok heeft.
  dinsdag 18 januari 2022 @ 15:32:00 #237
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_203254911
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 14:59 schreef Leandra het volgende:
Maar goed, het is mooi wonen, achteraf.
Mooi (8> .

Ik ben wat gelatener dan gemiddeld geloof ik. Vreselijk natuurlijk en zo maar ik heb niet de illusie dat je dit soort drama’s helemaal kan voorkomen. Ik heb ook helemaal niet de behoefte om een schuldige te zoeken of aan te wijzen. En anders dan wat ik overal lees heb ik vooral te doen met de moeder, die opeens haar kind kwijt is met een internationaal drama er bovenop.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_203255216
Ik heb ook nog nooit een ouder van een vriendje/vriendinnetje gegoogled. Maar we hebben wel een keer gehad, dat we geen fijn gevoel hadden bij een ouder van een klasgenootje. En we hadden de afspraak dat er prima met klasgenootje gespeeld mocht worden, maar dan wel bij ons thuis en niet daar.
Of er echt iets niet klopte weet ik nog steeds niet.
Maar dat heb ik wel vaker bij sommige mensen (en niet altijd onterecht).
pi_203255350
Die kerel weet heel goed met welke vrouwen hij zichzelf moet omringen. Hoe kan het anders dat hij telkens een vriendin heeft die hem in bescherming neemt? De eerste keer was het zelfds de moeder van het kindje.
Ik zie trouwens alleen maar mensen die het vooral erg vinden voor de moeder. Maar goed, ik lees ook geen comments op facebook ofzo.
Ik word alleen moe van al de politici die nu ineens allemaal ideeen hebben om het systeem beter te maken en uiteindelijk gebeurt er toch niks :r

Ik heb dus wel al iemand hiervoor door google gehaald maar ik kon alleen vinden waar hij vastgezeten heeft. Het was niet onmiddellijk een geruststelling.
  dinsdag 18 januari 2022 @ 15:58:53 #240
149959 SQ
snelle trees
pi_203255366
Zo, nou, wij hebben WEER geen Covid.
Kind heeft koorts en snot en ik heb hoest en longpijn maar hey, geen covid. Lukt maar niet :') @exode
disclaimer
pi_203255458
quote:
In (delen van) Duitsland geldt 3g voor kinderen vanaf 5 jaar in de horeca (volwassen 2g+). Voor niet-noodzakelijke winkels niet, daar geldt voor volwassenen 2g. En volwassenen zijn dan kinderen ouder dan 12.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_203255632
Het
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 15:58 schreef SQ het volgende:
Kind heeft koorts en snot en ik heb hoest en longpijn maar hey, geen covid. Lukt maar niet :')

Het zijn mensen zoals jij waardoor ik nog steeds niet geloof dat corona bestaat. O-)

KPN man vanochtend vroeg voordat hij binnenkwam: "Is er niemand hier met griepklachten?" Ik moest daarom lachen. >:)
pi_203255662
Ik legde steaks Poffertje op bed. Toen ik beneden kwam zette Banaan gelijk de tv uit.

Niet: "Blij jou te zien mama."
Wel: "Er is een pakket, zullen we die openmaken?" *)

Blijkbaar was het Lego pakket er. Ik ga straks ook eens even spelen. :Y
  dinsdag 18 januari 2022 @ 16:19:49 #244
149959 SQ
snelle trees
pi_203255669
Griep is zó 2019.
disclaimer
  Moderator dinsdag 18 januari 2022 @ 16:25:56 #245
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_203255756
Even zonder teruglees...

We hebben ons huis verkocht *O* Binnen 1 dag van de bezichtigingen :o
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_203255851
quote:
Kind heeft koorts en snot en ik heb hoest en longpijn maar hey, geen covid. Lukt maar niet :') @:exode
Dan had je in februari 2020 maar met me moeten tongen.

Ik had net een video call met 3 advocaten, ik moet echt even ontladen geloof ik. Goed gesprek hoor, maar zo serieus en inhoudelijk.
pi_203255864
Jaaaa wat goed Majo, gefeliciteerd!

Ik heb vandaag in een vrijgevige bui een tv en tv beugel besteld voor op de slaapkamer. Voor het eerst in uhm altijd eigenlijk een tv op de slaapkamer.
  dinsdag 18 januari 2022 @ 16:35:54 #248
149959 SQ
snelle trees
pi_203255879
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 16:25 schreef MaJo het volgende:
Even zonder teruglees...

We hebben ons huis verkocht *O* Binnen 1 dag van de bezichtigingen :o
Gefeliciteerd! Hoeveel boven de vp?
disclaimer
  Moderator dinsdag 18 januari 2022 @ 16:51:13 #249
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_203256054
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 16:35 schreef SQ het volgende:

[..]
Gefeliciteerd! Hoeveel boven de vp?
36.000! *)
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_203256084
Wij hadden een leuke oppas maar vertrouwden haar familie niet, dus nu is ze onze oppas niet meer. Ik vond dat heel stom van mezelf, wilde haar niet veroordelen omdat haar wieg op de verkeerde plek stond, maar de veiligheid van m'n kinderen was dan toch belangrijker dan dat ik mezelf een bevooroordeelde trut voelde.

En verder probeer ik nul nieuws over het Belgische jongetje te lezen want ik kan er niet tegen ;(
pi_203256095
Gefeliciteerd @MaJo🎉🎉🎉

Zo. Afspraak gemaakt bij de cardioloog. Vertelde van mijn vermoeden dat die klachten door de booster kwamen maar dat het ziekenhuis dat ontkende. Blijkbaar komt het wél vaker voor en niet alleen bij mannen tot 30 jaar. Moet het sowieso bij de arts bespreken.
Heb nu iig geen hartkloppingen e.d. meer dus we gaan het zien.
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_203256096
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 16:51 schreef MaJo het volgende:

[..]
36.000! *)
Ha, precies evenveel als ik 2 jaar geleden met mijn appartement in Utrecht. _O-

Lekker dat het zo snel en zo goed verkocht is!
  Moderator dinsdag 18 januari 2022 @ 16:57:24 #253
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_203256117
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 16:54 schreef Vaiana het volgende:

[..]
Ha, precies evenveel als ik 2 jaar geleden met mijn appartement in Utrecht. _O-

Lekker dat het zo snel en zo goed verkocht is!
Dat is toevallig :D

Is wel weer een pak van ons hart :s)
pi_203256135
Ja blijft toch spannend he, ook al weet je feitelijk dat het in de huidige markt wel goed moet komen.
pi_203256459
Willekeurige vraag, is het gebruikelijk dat wanneer een kind op school trakteert, dat hij dan ook op de BSO trakteert :? T voelt een beetje als dubbel-op :D maar weet niet hoe het "hoort"
pi_203256474
quote:
Kind heeft koorts en snot en ik heb hoest en longpijn maar hey, geen covid. Lukt maar niet :') @:exode
HOAX!!! Het valt dus allemaal wel mee. :P
  dinsdag 18 januari 2022 @ 17:45:13 #257
149959 SQ
snelle trees
pi_203256583
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 17:33 schreef littledrummergirl het volgende:
Willekeurige vraag, is het gebruikelijk dat wanneer een kind op school trakteert, dat hij dan ook op de BSO trakteert :? T voelt een beetje als dubbel-op :D maar weet niet hoe het "hoort"
Vraag het even op de bso. Bij onze opvang regelen ze namelijk zelf een traktatie :)
disclaimer
pi_203256618
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 17:33 schreef littledrummergirl het volgende:
Bij ons wel, maar er zitten dan ook kinderen van 7 scholen bij elkaar en dus allemaal andere kinderen in de groep. Beide kinderen hebben maar 2 kinderen uit de klas op de bso groep..
  dinsdag 18 januari 2022 @ 19:51:14 #259
319308 Tink89
To live is to dance
pi_203258788
Bij ons wordt op school niet getrakteerd. Tenminste, op de school waar we onze prul hebben ingeschreven.
  dinsdag 18 januari 2022 @ 20:36:31 #260
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_203259825
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 19:51 schreef Tink89 het volgende:
Bij ons wordt op school niet getrakteerd. Tenminste, op de school waar we onze prul hebben ingeschreven.
Wat is de reden dat school hiervoor kiest?
Het is voor de meeste kinderen echt een onderdeel van hun verjaardag, is mijn ervaring.
  dinsdag 18 januari 2022 @ 20:37:10 #261
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_203259845
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 16:51 schreef MaJo het volgende:

[..]
36.000! *)
Lekker, gefeliciteerd!
  dinsdag 18 januari 2022 @ 20:37:30 #262
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_203259851
Wordt er ook nog weleens ruim onder de vraagprijs verkocht?
pi_203260065
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 20:36 schreef amaranta het volgende:

[..]
Het is voor de meeste kinderen echt een onderdeel van hun verjaardag, is mijn ervaring.
Ik denk dat het maar net is wat kinderen gewend zijn. Als geen enkel kind trakteert op school, zullen ze het ook niet missen.

Zelfde school als Tink overigens en ik vind het wel prima om geen traktatie te doen. ^O^
Op de opvang werd het wel gedaan, maar ik denk echt dat ze het niet gaat missen.
  dinsdag 18 januari 2022 @ 20:57:45 #264
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_203260217
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 20:48 schreef Nolita het volgende:

[..]
Ik denk dat het maar net is wat kinderen gewend zijn. Als geen enkel kind trakteert op school, zullen ze het ook niet missen

Zelfde school als Tink overigens en ik vind het wel prima om geen traktatie te doen. ^O^
Op de opvang werd het wel gedaan, maar ik denk echt dat ze het niet gaat missen.
Wat ze niet kennen gaan ze indd niet missen. Maar ik vraag me dus af waarom de school deze keuze heeft gemaakt.
  dinsdag 18 januari 2022 @ 20:58:13 #265
149959 SQ
snelle trees
pi_203260229
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 20:37 schreef amaranta het volgende:
Ik heb dat gedaan, maar denk niet dat het nog regelmatig voorkomt. Al stonden er laatst op de k-straat zuid 3 huizen naast elkaar te koop, waarvan de kleinste en de lelijkste veruit het duurst was in vraagprijs. Dat zou nog wel eens onder vp kunnen gaan.

En verder gebeurt het ook nog wel in het miljoenensegment :)
disclaimer
  dinsdag 18 januari 2022 @ 21:07:52 #266
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_203260407
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 20:58 schreef SQ het volgende:

[..]
Ik heb dat gedaan, maar denk niet dat het nog regelmatig voorkomt. Al stonden er laatst op de k-straat zuid 3 huizen naast elkaar te koop, waarvan de kleinste en de lelijkste veruit het duurst was in vraagprijs. Dat zou nog wel eens onder vp kunnen gaan.

En verder gebeurt het ook nog wel in het miljoenensegment :)
Ik verbaas me serieus over de vraagprijs soms.
SPOILER
pi_203260450
De huizenmarkt echt compleet ontploft. Als wij nu, 1,5 jaar na aanloop, zouden verkouden, zou de vraagprijs ruim 2 ton hoger zijn.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 18 januari 2022 @ 21:23:46 #268
149959 SQ
snelle trees
pi_203260707
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 21:07 schreef amaranta het volgende:

[..]
Ik verbaas me serieus over de vraagprijs soms.
SPOILER
39k ;) ongeveer 8% onder vp.
disclaimer
  dinsdag 18 januari 2022 @ 21:51:44 #269
319308 Tink89
To live is to dance
pi_203261310
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 20:36 schreef amaranta het volgende:

[..]
Ik weet niet waarom, maar kan wel wat redenen bedenken: een daarvan is dat het voor ouders met een kleine beurs lastig kan zijn om 30 leuke dingen aan te schaffen... Zelfs 30 mandarijntjes kosten al snel een euro of 5 ofzo en dat kan samen met een cadeautje en een taart voor thuis oid echt naar zijn. En dan klasgenootjes die met de prachtigste traktaties aan komen zetten, da's best confronterend.

Overigens wordt er volgens mij wel gezongen en krijgen ze een kroon die mee naar huis mag en is er allerlei andere leukigheid. Wat mij betreft ook prima.
  dinsdag 18 januari 2022 @ 21:53:02 #270
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_203261336
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 21:51 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Ik weet niet waarom, maar kan wel wat redenen bedenken: een daarvan is dat het voor ouders met een kleine beurs lastig kan zijn om 30 leuke dingen aan te schaffen... Zelfs 30 mandarijntjes kosten al snel een euro of 5 ofzo en dat kan samen met een cadeautje en een taart voor thuis oid echt naar zijn. En dan klasgenootjes die met de prachtigste traktaties aan komen zetten, da's best confronterend.

Overigens wordt er volgens mij wel gezongen en krijgen ze een kroon die mee naar huis mag en is er allerlei andere leukigheid. Wat mij betreft ook prima.
Oh! Dat laatste is dikke prima. Dat het wel gevierd wordt.
Dat is no echt een leuk feestje
pi_203261681
Ik keek net het einde van het laatste seizoen van Dexter -O-
pi_203262219
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 22:07 schreef Hupje het volgende:
Ik keek net het einde van het laatste seizoen van Dexter -O-
Ik vond het beter dan het vorige einde.
SPOILER
Hulde btw voor de VPRO die het hele seizoen al zo snel uitgezonden heeft. De finale was een paar dagen na de Amerikaanse finale al op tv.
pi_203262241
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 22:31 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Ik vond het beter dan het vorige einde.
SPOILER
Hulde btw voor de VPRO die het hele seizoen al zo snel uitgezonden heeft. De finale was een paar dagen na de Amerikaanse finale al op tv.
2x eens!
Maar toch... Mijn Dexter-hart is een beetje in shock. ;(
pi_203262393
Die van mij heeft alweer een paar dagen kunnen helen gelukkig!

Er bestaat overigens ook een boekenserie van Dexter (daar is de serie op gebaseerd dacht ik), maar die gaat in boek 2 of 3 een net andere kant op dan de serie.
pi_203262706
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 22:38 schreef FlyingFish het volgende:
Die van mij heeft alweer een paar dagen kunnen helen gelukkig!

Er bestaat overigens ook een boekenserie van Dexter (daar is de serie op gebaseerd dacht ik), maar die gaat in boek 2 of 3 een net andere kant op dan de serie.
Heb ik al jaren in de kast staan ;) Edit: oh, niet allemaal, zie ik nu.
Ik heb in het najaar ook alle seizoenen opnieuw gebingewatched om weer in de flow te zitten voor het nieuwe seizoen *)

[ Bericht 1% gewijzigd door Hupje op 18-01-2022 23:27:29 ]
  Moderator dinsdag 18 januari 2022 @ 23:11:13 #276
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_203262953
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 20:37 schreef amaranta het volgende:
Ja :Y bizar genoeg hebben wij een huis kunnen kopen onder de vraagprijs. Niet ruim maar toch 9000 minder dan gevraagd. Best uniek in deze tijd! Aan de locatie zal het ook niet liggen (Utrechtse Heuvelrug) en ook niet dat de vraagprijs te hoog lag. Blijkbaar zijn splitlevels niet voor iedereen weggelegd :)
  Moderator dinsdag 18 januari 2022 @ 23:18:47 #277
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_203263081
Komt het nieuwe seizoen van Dexter nog op een van de streamingdiensten? Ik heb alle seizoenen destijds gezien en ben erg benieuwd!
pi_203263220
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 23:18 schreef MaJo het volgende:
Komt het nieuwe seizoen van Dexter nog op een van de streamingdiensten? Ik heb alle seizoenen destijds gezien en ben erg benieuwd!
Weet ik niet, daarom heb ik hem nu gekeken op NPO. Met NPO Plus kun je het seizoen nog terugkijken.
  woensdag 19 januari 2022 @ 07:02:26 #279
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_203264764
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 23:11 schreef MaJo het volgende:

[..]
Ja :Y bizar genoeg hebben wij een huis kunnen kopen onder de vraagprijs. Niet ruim maar toch 9000 minder dan gevraagd. Best uniek in deze tijd! Aan de locatie zal het ook niet liggen (Utrechtse Heuvelrug) en ook niet dat de vraagprijs te hoog lag. Blijkbaar zijn splitlevels niet voor iedereen weggelegd :)
Mijn vriendin woont in een splitlevel en kan daar echt niet aarden. Volgens mij gaan ze voor iets anders kijken nu.
  woensdag 19 januari 2022 @ 07:03:18 #280
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_203264766
Wij kijken nu manifest op Netflix
pi_203264777
Sjaak heeft weer geen Corona… ik snap er echt niets van.
pi_203264901
https://www.ad.nl/economi(...)brievenbus~a023df9d/
Zie je het voor je, een puber die in een app moet kijken bij welke bus hij wel of geen folders mag bezorgen _O-
  woensdag 19 januari 2022 @ 07:54:47 #283
319308 Tink89
To live is to dance
pi_203264925
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 07:49 schreef Hupje het volgende:
Zie je het voor je, een puber die in een app moet kijken bij welke bus hij wel of geen folders mag bezorgen _O-
Wat een ongelooflijk debiel idee.

Wij kochten gisteren een nieuwe bank en eettafel. Ohja, en drie leilindes met toebehoren voor in de tuin. Ik ben heel blut nu...

Iemand een bruine hoekbank kopen?
pi_203264937
quote:
Dat is precies wat ik ook dacht! Hoe moet een bezorger dat nou weer weten en goed doen. Die opt-in met een Ja-sticker vind ik heel logisch, maar zoiets online registreren… |:(
  Licht Ontvlambaar woensdag 19 januari 2022 @ 08:03:08 #285
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_203264943
Ik wil ook een ‘Nee’ sticker voor ‘Aan de bewoners van…’
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_203264965
quote:
6s.gif Op woensdag 19 januari 2022 08:03 schreef Sjeen het volgende:
Ik heb gehoord dat die binnenkort ook niet meer mag. Dat hoop ik zo!
  woensdag 19 januari 2022 @ 08:22:24 #287
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_203265026
quote:
Je zou bijna denken dat het een 1-april grap is, maar ik vrees dat er toch ergens iemand enorm tevreden is met zichzelf dat ze toch maar mooi zo'n prachtig systeem bedacht hebben. :') Die zit al klaar voor zijn bonus aan het einde van het jaar.

Simpelweg folders verbieden en alleen nog digitaal aanbieden is denk ik te simpel gedacht. ;)
  woensdag 19 januari 2022 @ 08:27:30 #288
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_203265053
quote:
6s.gif Op woensdag 19 januari 2022 08:03 schreef Sjeen het volgende:
Dat kun je reduceren tot een verbod op reclame van de postcodeloterij. Ik heb soms het gevoel dat wij het laatste huishouden zijn dat niet meedoet aan de postcodeloterij en dat ze het hun persoonlijke missie hebben gemaakt om ons er bij te krijgen. Ik krijg echt wekelijks meerdere keren post van hen met 'aan de bewoners van'.

Verder eigenlijk nooit.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  woensdag 19 januari 2022 @ 08:29:01 #289
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_203265060
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 08:27 schreef livelink het volgende:

[..]
Dat kun je reduceren tot een verbod op reclame van de postcodeloterij. Ik heb soms het gevoel dat wij het laatste huishouden zijn dat niet meedoet aan de postcodeloterij en dat ze het hun persoonlijke missie hebben gemaakt om ons er bij te krijgen. Ik krijg echt wekelijks meerdere keren post van hen met 'aan de bewoners van'.

Verder eigenlijk nooit.
Dat heb ik met de zooi van de vriendenloterij. Wat een geld zouden die kunnen besparen ook door te kappen met die stomme brieven.
De Postcodeloterij doet het trouwens ook gewoon als je wel meedoet hoor. Of je nog meer loten wil. :') :X
  woensdag 19 januari 2022 @ 08:41:39 #290
327807 Mariposas
יה&#14
pi_203265137
quote:

[..]

Verder eigenlijk nooit.
https://www.postcodeloterij.nl/post

Verder geef ik het ook aan bij overige bedrijven en ik stuur alle geadresseerde reclame waar ik geen prijs op stel retour.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_203265138
Die loterijen kun je wel ergens uitzetten, dat heb ik ooit gedaan en we krijgen al lang geen post meer van ze. Wel van een pennenfabriek waar de vorige bewoner ooit eens pennen van zijn bedrijf aan huis heeft besteld. Maar daar zit ook meestal een nieuwe pen bij, dus dat is nog geaccepteerd. De meest debiele pennen hebben de daar overigens, een zaklampje waar je mee kunt schrijven bijvoorbeeld. Zonder pen gaan ze wel retour afzender, zodra ik eraan denk en in de buurt van een brievenbus kom.
  woensdag 19 januari 2022 @ 08:48:37 #292
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_203265184
Oh ja, uitzetten. Ik heb nu meteen eens opgezocht bij Bonprix hoe ik dat uit kan zetten. Ik bestel daar wel eens wat, maar ik vind die catalogus zo'n onzin. Gelukt! :s)
pi_203265281
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 08:48 schreef BE het volgende:
Oh ja, uitzetten. Ik heb nu meteen eens opgezocht bij Bonprix hoe ik dat uit kan zetten. Ik bestel daar wel eens wat, maar ik vind die catalogus zo'n onzin. Gelukt! :s)
ow goede dat ga ik ook ff doen.

Maar die looplijsten voor de folders is toch niets nieuws? Dat bestaat al heel lang voor de kranten.
  woensdag 19 januari 2022 @ 09:05:57 #294
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_203265298
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 09:03 schreef Elleska het volgende:

[..]
ow goede dat ga ik ook ff doen.

Maar die looplijsten voor de folders is toch niets nieuws? Dat bestaat al heel lang voor de kranten.
https://www.bonprix.nl/klantenservice/contact/
En dan als onderwerp 'catalogus' en dan kan je kiezen voor niet meer ontvangen.
pi_203265314
quote:

[..]

Verder eigenlijk nooit.
De postcodeloterij is volledig gebaseerd op the the fear of missing out.

Ik ken niemand die eraan meedoet overigens. Wij worden ook overladen altijd.
pi_203265456
Postcodeloterij zouden ze helemaal moeten verbieden idd. Is toch belachelijk dat je in principe altijd een lot hebt, maar deze alleen ter betaling kan activeren.

Plus dat ze met hun rare prijzen ook lokale bedrijven om zee helpen. Als de postcodeloterijfiets in een wijk valt kan de fietsenverkoper daar wel opdoeken. En het zorgt voor een tweedeling (spreek ik uit ervaring, ik woonde op de grens van twee wijken, en in de naastgelegen wijk viel ooit een klapper. De bekende vrachtwagen stond letterlijk om de hoek. Ik kende dus ook veel mensen uit die wijk en overal was het “heb je loten? Nee, wat een pech voor jou, wij wel”. De meesten leverde dat netto uiteindelijk amper 1000 euro per lot op dus de uiteindelijke gevolgen waren, uitgezonderd van 1 straat, zeer beperkt. En dan heb je de wijk-hoofdprijs van het jaar :') ). Ik was overigens wel blij dus nèt een andere postcode te hebben.
  woensdag 19 januari 2022 @ 09:30:27 #297
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_203265510
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2022 09:22 schreef FlyingFish het volgende:
Postcodeloterij zouden ze helemaal moeten verbieden idd. Is toch belachelijk dat je in principe altijd een lot hebt, maar deze alleen ter betaling kan activeren.

Plus dat ze met hun rare prijzen ook lokale bedrijven om zee helpen. Als de postcodeloterijfiets in een wijk valt kan de fietsenverkoper daar wel opdoeken. En het zorgt voor een tweedeling (spreek ik uit ervaring, ik woonde op de grens van twee wijken, en in de naastgelegen wijk viel ooit een klapper. De bekende vrachtwagen stond letterlijk om de hoek. Ik kende dus ook veel mensen uit die wijk en overal was het “heb je loten? Nee, wat een pech voor jou, wij wel”. De meesten leverde dat netto uiteindelijk amper 1000 euro per lot op dus de uiteindelijke gevolgen waren, uitgezonderd van 1 straat, zeer beperkt. En dan heb je de wijk-hoofdprijs van het jaar :') ). Ik was overigens wel blij dus nèt een andere postcode te hebben.
Zegt volgens mij ook wel wat over het soort mensen dat daar woont.
Ik heb ook een lot (ja, idd, vanwege fomo) maar het zou niet in me opkomen om dat soort gesprekjes te gaan voeren. :?
  woensdag 19 januari 2022 @ 09:54:22 #298
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_203265728
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 09:03 schreef Elleska het volgende:
Ik had vroeger een folderwijk (halverwege de jaren 90 :D), en kreeg idd in het begin ook een wijk met adressen, gespecificeerd waar de ja/nee en nee/nee stickers opzaten. Dat moest ik geloof ik 1x per jaar controleren en dan terugsturen, zodat ik exact genoeg folders geleverd kreeg. Na 5 keer lopen weet je gewoon waar de stickers zitten, en sla je automatisch bepaalde huizen over in je route (zonder nog te hoeven checken). Maar alleen een app lijkt me dan wel erg onhandig, de stickers waren wel een duidelijke visuele clue zeg maar.
  woensdag 19 januari 2022 @ 09:56:48 #299
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_203265746
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 23:11 schreef MaJo het volgende:

[..]
Splitlevel O+ dat vind ik dus echt fantastisch. Helaas met een hond die geen trap mag lopen geen optie.
  woensdag 19 januari 2022 @ 09:58:45 #300
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_203265764
De Postcodeloterij, brrrr !
Ze hebben ooit geld bij mijn moeder van de rekening gehaald (waarschijnlijk cijferwissel). Om dat geld weer terug te krijgen. Dat was een serieuze shit. Het heeft bijna 4 maanden geduurd ze te overtuigen dat wij niets hadden aangegeven en dat de fout echt bij hun lag. :X

@BE, sterkte voor jullie! :*
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_203265814
quote:
17s.gif Op woensdag 19 januari 2022 09:56 schreef Debsterr het volgende:

[..]
Splitlevel O+ dat vind ik dus echt fantastisch. Helaas met een hond die geen trap mag lopen geen optie.
Ons vorige huis had splitlevel. Daar zijn wij toen verliefd op geworden

Wij hebben 2 loten, maar ik zou ook nooit zo'n gesprek voeren
♥ A ♥ & ♥ T ♥
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')