Dit is precies wat ik bedoelde ja. En het wezenlijke verschil was geruststellend bedoeld, maar nu ik het teruglees, snap ik dat het niet zo overkwam. Kusjekroel!quote:Op zaterdag 15 januari 2022 11:05 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Tuurlijk. Ik zeg ook nergens dat het niet vervelend is. Ik vraag in eerste instantie puur iets (ook om eventueel de aandacht erop te vestigen dat niet iedereen in quarantaine hoeft) maar goed, kennelijk komt het niet over
Straks even in bed parkeren een optie. Hielp hier vaak wel bij een grumphy peutertje.quote:Op zondag 16 januari 2022 10:30 schreef exode het volgende:
Is het raar als je een peuter al op zondag bij het KDV afzet?
Bloedsjago is ze. Zucht.
IIRquote:Op zondag 16 januari 2022 08:53 schreef Nijna het volgende:
Die mondkapjes, kopen jullie dan type II of IIR? Want die IIR zijn ook spatwaterdicht...
Daar zal ook wel voor een deel het verschil in prijs vandaan komen vermoed ik.
Haha, nee die neem je niet even mee over je schouder.quote:Op zondag 16 januari 2022 10:34 schreef Books1 het volgende:
[..]
Straks even in bed parkeren een optie. Hielp hier vaak wel bij een grumphy peutertje.
Inmiddels een puberdame van 1.85 die ik met mijn 1.67 niet meer over mijn schouder slinger en de tweede puberdame is 1.68 🙈. Ik delf het onderspit hier in ieder geval en bij grumphy gaan ze zelf naar boven nu dat scheelt wel 😊.
Ja dat klinkt ook logisch. Verwerken uit zich vaak een beetje onverwachts bij kleintjes. Beetje meeveren met haar en misschien even laten uitrazen buiten.quote:Op zondag 16 januari 2022 11:22 schreef exode het volgende:
[..]
Haha, nee die neem je niet even mee over je schouder.
Op bed niet echt een optie dan is het vanavond bal. Ze slaapt ook gewoon goed 's nachts. Overdag slaapt ze al een tijdje niet meer (ze is 3,5 jaar).
Ik vermoed dat alle spanning en zorgen er uitkomen bij haar. Verloofde draait weer redelijk mee in het dagelijks leven en na 4,5 week alleen met mij te hoeven dealen, is blijkbaar best een overgang. Ze vraagt ineens ook meerdere keren per dag aan verloofde 'gaat het?' terwijl ze daar 0 keer om gevraagd heeft in de weken dat ze zo ziek was.
Ze had ook bij het KDV ineens vanuit het niets gezegd 'mama is echt heeeel ziek, de dokter kwam thuis en ze kreeg een prikje.'
IIR beschermt juist ook de drager! Moet het mondneusmasker wel goed aansluiten.quote:Op zondag 16 januari 2022 10:51 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
IIRdat is van die twee het meest zinvol.
Beschermt overigens niet perse jezelf maar wel de mensen om je heen, als je ook jezelf wilt beschermen heb je FFP2 nodig (die ronde maksers zijn dat).
Ik ben uitgegaan van deze info.quote:Op zondag 16 januari 2022 11:30 schreef Mrs.Peel het volgende:
[..]
IIR beschermt juist ook de drager! Moet het mondneusmasker wel goed aansluiten.
Sterkte vandaag...quote:Op zondag 16 januari 2022 10:30 schreef exode het volgende:
Is het raar als je een peuter al op zondag bij het KDV afzet?
Bloedsjago is ze. Zucht.
Ja, dat wist ik. Wij hebben die IIR nu liggen.quote:Op zondag 16 januari 2022 10:51 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
IIRdat is van die twee het meest zinvol.
Beschermt overigens niet perse jezelf maar wel de mensen om je heen, als je ook jezelf wilt beschermen heb je FFP2 nodig (die ronde maksers zijn dat).
Als je ziet hoe mensen ze dragen... dan maakt het volgens mij geen hol uit welk masker je op hebt.quote:Op zondag 16 januari 2022 11:30 schreef Mrs.Peel het volgende:
[..]
IIR beschermt juist ook de drager! Moet het mondneusmasker wel goed aansluiten.
In oktober was dat in ieder geval niet zo. Maar die regels veranderen nogal eens.quote:Op zondag 16 januari 2022 16:30 schreef fysio-tje het volgende:
Wisten jullie dat je bij een besmetting van je kind onder de 12 als volledig gezin in quarantaine moet volgens de oude regels dus dat de nieuwe regels welke vanaf gisteren gelden, niet gelden zodra je kind besmet is.
Waar haal je die informatie vandaan? De Rijksoverheid zegt het volgende:quote:Op zondag 16 januari 2022 16:30 schreef fysio-tje het volgende:
Wisten jullie dat je bij een besmetting van je kind onder de 12 als volledig gezin in quarantaine moet volgens de oude regels dus dat de nieuwe regels welke vanaf gisteren gelden, niet gelden zodra je kind besmet is.
Dat betekent dat het andersom is: bij een besmetting van een jong kind hoeft een geboosterd gezien niet in quarantaine, maar bij een besmetting van iemand in het gezien moet een jong kind doorgaans wel in quarantaine (tenzij recent besmet).quote:In deze situaties gaat u niet in quarantaine (uitzondering)
U hoeft niet in quarantaine te gaan als u:
Korter dan 8 weken positief getest bent, hersteld bent en geen klachten heeft.
Langer dan 1 week geleden een boostervaccinatie heeft gehad.
Dat is leuk dat je als ouder met booster niet in quarantaine hoeft. Maar waar laat je het kind dat in quarantaine moet dan?quote:Op zondag 16 januari 2022 16:54 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Waar haal je die informatie vandaan? De Rijksoverheid zegt het volgende:
[..]
Dat betekent dat het andersom is: bij een besmetting van een jong kind hoeft een geboosterd gezien niet in quarantaine, maar bij een besmetting van iemand in het gezien moet een jong kind doorgaans wel in quarantaine (tenzij recent besmet).
Natuurlijk kan die niet alleen thuisblijven, maar het scheelt wel als je uit huis mág en dus om en om wel weg kunt om bijv een boodschap te doen.quote:Op zondag 16 januari 2022 18:30 schreef F_r het volgende:
[..]
Dat is leuk dat je als ouder met booster niet in quarantaine hoeft. Maar waar laat je het kind dat in quarantaine moet dan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |