SPOILER: Helpen?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Varianten waaronder OmicronOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Covid-19 opnames en vaccinatiestatusOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gedragsregels in dit topic:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Het was een tijdje geleden in het nieuws dat ze 200k testen per dag wilden kunnen verwerken. Met de huidige percentages positieve testen van boven de 30% zouden ze tot ongeveer 60k positieve tests per dag moeten kunnen melden.quote:Op woensdag 12 januari 2022 15:27 schreef Cue_ het volgende:
32000
Wat is er gebeurd met de testcapaciteit? is die opgeschroefd?![]()
En met dat advies gaan we lekker helemaal niks doen.quote:Op woensdag 12 januari 2022 15:28 schreef AlwaysHappy het volgende:
Alsof we het advies van het OMT nog niet kunnen raden
Gewoon alles open zaterdag
Met pijn en moeite derde![]()
Wanneer gaan de gemeentelijke herindelingen mee in deze plattegrond?quote:'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
Ik help het je hopen.quote:Op woensdag 12 januari 2022 15:30 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
En met dat advies gaan we lekker helemaal niks doen.
Gewoon alles open zaterdag![]()
Maar goed, we zitten in een best wel grote lockdown, maar de besmettingen rijzen de pan uit. Allemaal thuis en werkzetting dan gok ik zo?
Heb t topic al eventjes niet gevolgd, maar vind het wel grote sprongen maken![]()
Maar zijn dus verschillende adviesmomenten, maandag was toch al dat hele gedoe over die mondkapjesplicht die ze strenger willen?blablablabla![]()
OMT zit eigenlijk in een soort van permanente:quote:Op woensdag 12 januari 2022 15:28 schreef AlwaysHappy het volgende:
Alsof we het advies van het OMT nog niet kunnen raden
modus.![]()
Ik denk dat de druk nu echt wel te hoog wordt om niks te doen.quote:
Als zelfs oerconservatieve partijen op de Veluwe gaan rellen maak je het wel heel bont!Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Aah oke, dat zou wel top zijn, dat de capaciteit er in ieder geval naar is, als het nodig is.quote:Op woensdag 12 januari 2022 15:30 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het was een tijdje geleden in het nieuws dat ze 200k testen per dag wilden kunnen verwerken. Met de huidige percentages positieve testen van boven de 30% zouden ze tot ongeveer 60k positieve tests per dag moeten kunnen melden.![]()
Is het niet officieel, dan gaat iedereen wel open uit protest.quote:Op woensdag 12 januari 2022 15:30 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
En met dat advies gaan we lekker helemaal niks doen.
Gewoon alles open zaterdag'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
Laatste update: 12-01-2022 - 15:16
Totaal aantal besmettingen: 32149
Gemeentes met +5 besmettingen:
2521 Amsterdam
1548 Rotterdam
1441 's-Gravenhage
901 Utrecht
541 Eindhoven
502 Breda
453 Almere
445 Groningen
374 Haarlem
356 Tilburg
345 Haarlemmermeer
321 Arnhem
294 Leiden
280 's-Hertogenbosch
272 Delft
262 Nijmegen
258 Apeldoorn
254 Maastricht
245 Amersfoort
236 Enschede
232 Zaanstad
231 Gouda
223 Westland
216 Alphen aan den Rijn
200 AmstelveenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er:
1 gemeentes met 0 besmettingen
1 gemeentes met 1 besmettingen
2 gemeentes met 2-4 besmettingen
2 gemeentes met 5 besmettingen
Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.wegmetdetestwet.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.wegmetdetestwet.nl/total.phpwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Weet ik veel. Veel zal er niet veranderen in 2022? Bende gij een Broabo?quote:Op woensdag 12 januari 2022 15:30 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wanneer gaan de gemeentelijke herindelingen mee in deze plattegrond?![]()
En terecht. Was afgelopen weekend in Hasselt, gezellig druk en geen enkel probleem. Het virus stopt niet in België hequote:Op woensdag 12 januari 2022 15:32 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Is het niet officieel, dan gaat iedereen wel open uit protest.![]()
![]()
Ik mis wel een beetje geluiden van ondernemers uit de grote steden. Of zijn dat allemaal rijke tatta's.![]()
OMT-advies komt pas vanavond.quote:When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tiësto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history![]()
Dit was wel de laatste lockdown in deze 'pandemie'. Toch een mooi moment.
Tot een volgende pandemie gaan we niet weer in lockdown, heerlijk.![]()
Waarom is dat zo erg? Er wordt toch gemanaged op ziekenhuiscapaciteit? Besmettingen met omikron zijn bijna positief te noemen: ze leiden veel minder tot complicaties (de meeste mensen merken het nauwelijks). Zo lang de ICs niet volstromen kunnen de maatregelen versoepeld.quote:Op woensdag 12 januari 2022 15:31 schreef Cue_ het volgende:
Maar goed, we zitten in een best wel grote lockdown, maar de besmettingen rijzen de pan uit. Allemaal thuis en werkzetting dan gok ik zo?
Heb t topic al eventjes niet gevolgd, maar vind het wel grote sprongen makenAnd what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?![]()
Denk dat ze niet met iets anders weg kunnen komen.quote:
Wordt een leuke zaterdag zo
Met pijn en moeite derde![]()
Wij waren erbij.quote:And what rough beast, its hour come round at last,
https://www.hln.be/binnen(...)-instellen~add0f363/
Janksmoel Van Ranst nu ook op de grieptour. Kroegen open!
blablablabla![]()
Denk wel dat alles tot hooguit 17:00 of 20:00 open gaat of zo.quote:Op woensdag 12 januari 2022 15:34 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Denk dat ze niet met iets anders weg kunnen komen.
Wordt een leuke zaterdag zo![]()
Dat dacht ik de vorige winter ook...quote:Op woensdag 12 januari 2022 15:34 schreef Scrummie het volgende:
Tot een volgende pandemie gaan we niet weer in lockdown, heerlijk.
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker![]()
+quote:Op woensdag 12 januari 2022 15:31 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
OMT zit eigenlijk in een soort van permanente:
[ afbeelding ]
modus.
En dat willen ze blijven.![]()
Open genotquote:Op woensdag 12 januari 2022 15:35 schreef Elan het volgende:
https://www.hln.be/binnen(...)-instellen~add0f363/
Janksmoel Van Ranst nu ook op de grieptour. Kroegen open!
![]()
Hopelijk over 100 jaar.quote:Op woensdag 12 januari 2022 15:34 schreef Scrummie het volgende:
Ja dat wordt vast afkicken straks als niet iedereen meer aan hun lippen hangt.quote:Op woensdag 12 januari 2022 15:35 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
+
[ afbeelding ]
En dat willen ze blijven.And what rough beast, its hour come round at last,
Maar nu is het echt zo!!!!quote:Op woensdag 12 januari 2022 15:35 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Dat dacht ik de vorige winter ook...![]()
Dat klopt zeker, erg is dan ook niet het juiste woord misschien. Maar vindt het wel opvallend dat het zo snel stijgt.quote:Op woensdag 12 januari 2022 15:34 schreef Perrin het volgende:
[..]
Waarom is dat zo erg? Er wordt toch gemanaged op ziekenhuiscapaciteit? Besmettingen met omikron zijn bijna positief te noemen: ze leiden veel minder tot complicaties (de meeste mensen merken het nauwelijks). Zo lang de ICs niet volstromen kunnen de maatregelen versoepeld.
Zal even dit topic in de gaten houden voor de IC cijfers grafieken. Ook al tijdje niet gezien.
Hopelijk blijven die wel achter, want hoe meer besmettingen, meestal betekend dat ook meer ziekenhuis/IC opnames. Al is het de vraag hoe hard het meestijgt![]()
Ik denk niet dat we Dilan op haar groene ogen moeten geloven.quote:Op woensdag 12 januari 2022 15:09 schreef Elan het volgende:
[..]
Oké die volledige lockdown is wel klaar dus, anders zeg je niet zoiets.![]()
Als zij geen regels bepalen doen wij het wel.quote:Op woensdag 12 januari 2022 15:35 schreef fetX het volgende:
[..]
Denk wel dat alles tot hooguit 17:00 of 20:00 open gaat of zo.Met pijn en moeite derde![]()
quote:Op woensdag 12 januari 2022 15:34 schreef Scrummie het volgende:
![]()
Terwijl alles gewoon open is in Belgenlandquote:Sowieso moeten we ons niet blindstaren op het aantal besmettingen, klinkt het. “We moeten meer kijken naar wat er in de ziekenhuizen gebeurt. Daar zien we dat het aantal nieuwe opnames heel duidelijk oploopt, maar dat er ook veel patiënten zijn die mét Covid-19 en niet dóór Covid-19 opgenomen worden. Op intensieve zorg liggen nog patiënten met de deltavariant, maar nieuwe opnames zijn er relatief weinig.”
Er liggen nu nog 450 mensen, vorige week waren dat er nog 500 en dat aantal blijft dalen. “De sterfte daalt ook: nu overlijden achttien mensen per dag, een paar weken geleden was dat nog veertig per dag”, aldus Van Ranst. “De ziekte blijkt dus minder ernstig te zijn en dus moeten we ons daar mentaal op beginnen in te stellen. Dit is iets wat we kennen. Dit komt meer in de buurt van wat een griep kan geven en wat we ieder jaar zullen zien. Hét probleem is het aantal besmettingen dat leidt tot absenteïsme op het werk. Dat is een groter probleem in heel wat sectoren, dan het mogelijke probleem op intensieve zorg.”.
#ANNOUNCE VRIJHEIDblablablabla![]()
We hadden vandaag de laagste instroom sinds begin oktober.quote:Op woensdag 12 januari 2022 15:37 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Dat klopt zeker, erg is dan ook niet het juiste woord misschien. Maar vindt het wel opvallend dat het zo snel stijgt.
Zal even dit topic in de gaten houden voor de IC cijfers grafieken. Ook al tijdje niet gezien.
Hopelijk blijven die wel achter, want hoe meer besmettingen, meestal betekend dat ook meer ziekenhuis/IC opnames. Al is het de vraag hoe hard het meestijgtMet pijn en moeite derde![]()
Ik durf nergens meer op te hopen. Murw geslagen door lockdowns, avondklokjes en mondkapjes.quote:That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker![]()
Louis Kroes: Ja dat was wel een interessante turn met betrekking tot de mondkapjes, dat is nu een beetje mosterd na de maaltijd, dat advies had eerder moeten komen als het zin gehad had.
Kunnen ze deze man in het OMT zetten?
En Ernst: ja we weten nog niet hoe het ziektebeloop gaat bij deze patienten. Waar hebben ze afgelopen tijd gezeten met hun onderzoek?Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Als er nog een nieuwe lockdown komt, eet ik 3 medische mondneusmaskers op, live op camera en deel ik de stream hier.quote:![]()
Winkels meer open en iets meer sport/onderwijs opties zie ik als hoogst haalbare, dan is de massa weer tevreden. Horeca en de cultuur sector mogen nog een paar weken wachten. Minimaal.quote:Op woensdag 12 januari 2022 15:34 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Denk dat ze niet met iets anders weg kunnen komen.
Wordt een leuke zaterdag zo
Als ze echt alles open gooien verdwijn ik uit deze reeks, zo verbaasd zou ik zijn![]()
![]()
Waar gaan alle COR users dan posten?quote:Op woensdag 12 januari 2022 15:36 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja dat wordt vast afkicken straks als niet iedereen meer aan hun lippen hangt.What can change the nature of a man?![]()
Het lijkt erop dat omikron voor veel minder ernstige complicaties zorgt. Dus de besmettingen lopen weliswaar op, maar als de zorg het allemaal aankan dan is dat eerder toe te juichen. Zo werken we aan de groepsimmuniteit op een relatief risicoloze manier.quote:Op woensdag 12 januari 2022 15:37 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Dat klopt zeker, erg is dan ook niet het juiste woord misschien. Maar vindt het wel opvallend dat het zo snel stijgt.
Hopelijk blijven die wel achter, want hoe meer besmettingen, meestal betekend dat ook meer ziekenhuis/IC opnames. Al is het de vraag hoe hard het meestijgtAnd what rough beast, its hour come round at last,
Kan iemand dit registreren?quote:Op woensdag 12 januari 2022 15:38 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Als er nog een nieuwe lockdown komt, eet ik 3 medische mondneusmaskers op, live op camera en deel ik de stream hier.![]()
[gam]Haxballquote:Op woensdag 12 januari 2022 15:38 schreef Coco het volgende:
[..]
Waar gaan alle COR users dan posten?![]()
We blijven kijken naar de UK en Denemarken. Oh en de VS.quote:Op woensdag 12 januari 2022 15:38 schreef Elan het volgende:
[..]
Terwijl alles gewoon open is in Belgenland.
#ANNOUNCE VRIJHEID
PANIEK
PS: De cijfers die positief te lezen zijn nemen we niet mee.![]()
Matrix is het nog niet eens waard om te downloaden.quote:Op woensdag 12 januari 2022 15:39 schreef Coco het volgende:
[..]
Eindelijk Spiderman en de Matrix kijken!![]()
Staat genoteerdquote:Op woensdag 12 januari 2022 15:38 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Als er nog een nieuwe lockdown komt, eet ik 3 medische mondneusmaskers op, live op camera en deel ik de stream hier.![]()
Dumbledore dies.quote:Op woensdag 12 januari 2022 15:39 schreef Coco het volgende:
[..]
Eindelijk Spiderman en de Matrix kijken!![]()
Morgen over 30k gemiddelde?quote:Gemiddeld stijgt het aantal positieve coronatests ook: in de afgelopen zeven dagen werden gemiddeld 29.868 positieve tests per dag geregistreerd. Dat is 71 procent meer dan de zeven dagen daarvoor.Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic![]()
Nws, pol, bnw en vbl.quote:Op woensdag 12 januari 2022 15:38 schreef Coco het volgende:
[..]
Waar gaan alle COR users dan posten?![]()
Over 2 weken krijgt hij antwoord?quote:Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Kijken naar de VS als geheel is sowieso zinloos. Dan zou je specifiek bepaalde staten moeten monitoren die enigszins met Nederland vergelijkbaar zijn qua bevolkingsaantal, oppervlak, vaccinatiegraad, maatregelen, zorgcapaciteit etc.quote:Op woensdag 12 januari 2022 15:40 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
We blijven kijken naar de UK en Denemarken. Oh en de VS.
PANIEK
PS: De cijfers die positief te lezen zijn nemen we niet mee.![]()
Present!quote:Op woensdag 12 januari 2022 15:38 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Als er nog een nieuwe lockdown komt, eet ik 3 medische mondneusmaskers op, live op camera en deel ik de stream hier.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.![]()
Zoals het grootste gedeelte van het algemene beleid dus eigenlijkquote:Op woensdag 12 januari 2022 15:41 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Kijken naar de VS als geheel is sowieso zinloos. Dan zou je specifiek bepaalde staten moeten monitoren die enigszins met Nederland vergelijkbaar zijn qua bevolkingsaantal, oppervlak, vaccinatiegraad, maatregelen etc.![]()
Niet te vergeten een significante Delta overlap. UK en Denemarken zijn veel relevanter voor ons.quote:Op woensdag 12 januari 2022 15:39 schreef Perrin het volgende:
[..]
Het lijkt erop dat omikron voor veel minder ernstige complicaties zorgt. Dus de besmettingen lopen weliswaar op, maar als de zorg het allemaal aankan dan is dat eerder toe te juichen. Zo werken we aan de groepsimmuniteit op een relatief risicoloze manier.![]()
Uit puur respect voor de 1e Matrix (quote:Op woensdag 12 januari 2022 15:40 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Matrix is het nog niet eens waard om te downloaden.) weiger ik deze laatste turd ook gewoon te kijken.
![]()
Kuipers is ook BNW'erquote:"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Ook weer een nieuw dagrecord wereldwijd
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic![]()
Eigenlijk na het eerste deel niks meer geworden.quote:Op woensdag 12 januari 2022 15:40 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Matrix is het nog niet eens waard om te downloaden.![]()
Omikron niet als griepje zien? Er zijn al tal van studies die laten zien dat de IFR nog lager is dan van griep...A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
quote:Op woensdag 12 januari 2022 15:42 schreef LTVDK het volgende:
[ afbeelding ]Hoe meer mensen een dosis airborne vaccine hoe beter.quote:Op woensdag 12 januari 2022 15:42 schreef LTVDK het volgende:
[ afbeelding ]"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Opgeslagen voor de volgende winter.quote:Op woensdag 12 januari 2022 15:38 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Die zijn ook wel over hun piek heen inmiddels. Check dit.quote:Op woensdag 12 januari 2022 15:40 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
We blijven kijken naar de UK en Denemarken. Oh en de VS.
PANIEK
PS: De cijfers die positief te lezen zijn nemen we niet mee.
Het zal evengoed nog wel druk zijn maar ergste ligt daar wel achter ze.blablablabla![]()
Dogma reacties ala " COVID IS GEEN GRIEP' niet zien als Pavlov reactie.quote:Op woensdag 12 januari 2022 15:43 schreef Discombobulate het volgende:
Omikron niet als griepje zien? Er zijn al tal van studies die laten zien dat de IFR nog lager is dan van griep...
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Ja, maar die dalingen kijken ze niet naar.quote:Op woensdag 12 januari 2022 15:43 schreef Elan het volgende:
[..]
Die zijn ook wel over hun piek heen inmiddels. Check dit.
[ afbeelding ]
Het zal evengoed nog wel druk zijn maar ergste ligt daar wel achter ze.
Paniek! OMT!![]()
Mwah. Zie ze ook wel terugdraaien naar de avondlockdown.quote:Op woensdag 12 januari 2022 15:38 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Winkels meer open en iets meer sport/onderwijs opties zie ik als hoogst haalbare, dan is de massa weer tevreden. Horeca en de cultuur sector mogen nog een paar weken wachten. Minimaal.
Als ze echt alles open gooien verdwijn ik uit deze reeks, zo verbaasd zou ik zijnMet pijn en moeite derde![]()
Nah. De rek is er wel uit. Genoeg mensen in mijn omgeving die eigenlijk wel begrip hadden voor de lockdowns en gevaccineerd zijn, maar er nu wel helemaal klaar mee zijn. Geduld is op. Tijd om het ‘normale leven’ weer op te pakken.quote:Op woensdag 12 januari 2022 15:43 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Opgeslagen voor de volgende winter.![]()
Bazige virusvariant hoor! Omikron wonderkron.quote:Op woensdag 12 januari 2022 15:42 schreef LTVDK het volgende:
[ afbeelding ]"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life![]()
Ik zou ervoor tekenen in ieder gevalquote:Op woensdag 12 januari 2022 15:45 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Mwah. Zie ze ook wel terugdraaien naar de avondlockdown.![]()
Sambal bij?quote:Op woensdag 12 januari 2022 15:38 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Zal ik 't voor de zekerheid even noten, dat we 't niet vergeten?quote:Op woensdag 12 januari 2022 15:38 schreef Scrummie het volgende:
[..]
![]()
Hey je hebt je avatar aangepast zie ik nu opeens. Boefje.quote:Op woensdag 12 januari 2022 15:46 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik zou ervoor tekenen in ieder geval![]()
Waarschijnlijk winkels open en sport (gedeeltelijk) Horeca, pretparken en zo zullen nog wel even moeten wachten.quote:Op woensdag 12 januari 2022 15:45 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Mwah. Zie ze ook wel terugdraaien naar de avondlockdown.blablablabla![]()
Mooi nu rest van NL nogquote:Op woensdag 12 januari 2022 15:44 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]
Ben benieuwd of er plaatsen zijn die gewoon morgen al open gaan![]()
Minder dan dat zou eigenlijk niet te verantwoorden zijn. We gingen in die idiote lompe lockdown omdat ze bang waren voor Omikron. Dat bleek onterecht te zijn, eigenlijk een week geleden al.quote:Op woensdag 12 januari 2022 15:46 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik zou ervoor tekenen in ieder gevalMet pijn en moeite derde![]()
Van wat ik daarvan zie aan financiële cijfers, kunnen de horeca en culturele sector ook echt niet meer wachten. Dat overleven ze niet. Dat kunnen ze echt niet maken om de winkels open te gooien, die in verhouding lang niet zoveel geleden hebben en de rest nog dicht te laten.quote:Op woensdag 12 januari 2022 15:38 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Winkels meer open en iets meer sport/onderwijs opties zie ik als hoogst haalbare, dan is de massa weer tevreden. Horeca en de cultuur sector mogen nog een paar weken wachten. Minimaal.
Als ze echt alles open gooien verdwijn ik uit deze reeks, zo verbaasd zou ik zijn![]()
Ik val ook in die categorie, maar vooral omdat er gewoon geen fundament meer is voor maatschappij-ontwrichtende maatregelen nu het geen code zwart meer is in de zorg.quote:Op woensdag 12 januari 2022 15:45 schreef fetX het volgende:
[..]
Nah. De rek is er wel uit. Genoeg mensen in mijn omgeving die eigenlijk wel begrip hadden voor de lockdowns en gevaccineerd zijn, maar er nu wel helemaal klaar mee zijn. Geduld is op. Tijd om het ‘normale leven’ weer op te pakken.And what rough beast, its hour come round at last,
Ik zou griep ook als een serieuzer probleem gaan zien.quote:Op woensdag 12 januari 2022 15:43 schreef Discombobulate het volgende:
Omikron niet als griepje zien? Er zijn al tal van studies die laten zien dat de IFR nog lager is dan van griep...Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
quote:Op woensdag 12 januari 2022 15:48 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Hey je hebt je avatar aangepast zie ik nu opeens. Boefje.![]()
![]()
Ja topvariant. Als ie niet bestond hadden we 'm moeten uitvinden.quote:Op woensdag 12 januari 2022 15:46 schreef OProg het volgende:
[..]
Bazige virusvariant hoor! Omikron wonderkron.And what rough beast, its hour come round at last,
quote:Op woensdag 12 januari 2022 15:49 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Van wat ik daarvan zie aan financiële cijfers, kunnen de horeca en culturele sector ook echt niet meer wachten. Dat overleven ze niet. Dat kunnen ze echt niet maken om de winkels open te gooien, die in verhouding lang niet zoveel geleden hebben en de rest nog dicht te laten.quote:Na bijna twee jaar coronacrisis zijn veel mkb-bedrijven in getroffen sectoren door hun reserves heen. Ze moeten regelmatig uit de eigen spaarpot tonnen bijleggen om hun bedrijf overeind te houden, blijkt uit gesprekken met ondernemers door het FD.
‘In het bedrijf zit geen cent meer’, zegt bijvoorbeeld Yvonne Tol, mede-eigenaar van La Costa, een keten van negentien zonnestudio’s. ‘We moesten afgelopen twee jaar al onze reserves aanspreken. Als vier eigenaren hebben we tonnen eigen geld ingelegd.’ De keten is de afgelopen twee jaar zes maanden dicht geweest. De omzet daalde in 2020 met 35% en in 2021 met 50%, in vergelijking met de periode voor corona.
Ook bij reisspecialist iki Travels hebben de eigenaren twee ton uit eigen zak moeten bijpassen. ‘Wij doen vooral reizen naar Japan en Zuid-Korea’, zegt mede-eigenaar Marc Bergschneider. ‘Die landen zijn potdicht en blijven potdicht. Na 15 maart 2020 hebben we nog één familie naar de Malediven gebracht, maar dat was het dan ook.’ Het bedrijf had al die tijd geen omzet en een negatieve marge, want het omboeken en annuleren van reizen kost geld.https://fd.nl/bedrijfslev(...)geld-op-pla2camTTc3bSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tiësto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history![]()
Never stopped them before. Ik ben het overigens helemaal met je eens hoor. Alles moet gewoon weer open. In ieder geval 5 tot 5 weer. Minste wat ze kunnen doen imo. Ik zou me er alleen niet op instellen dat zij het ook zo gaan zien; ze geven geen reet om ondernemers die omvallen; enkel Corona telt.quote:Op woensdag 12 januari 2022 15:49 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Van wat ik daarvan zie aan financiële cijfers, kunnen de horeca en culturele sector ook echt niet meer wachten. Dat overleven ze niet. Dat kunnen ze echt niet maken om de winkels open te gooien, die in verhouding lang niet zoveel geleden hebben en de rest nog dicht te laten.
Ok, en nu heb ik genoeg pessimisme gepost, weer even positief denken
[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 12-01-2022 15:55:37 ]![]()
Eens kijken hoeveel teflon Boris bezit
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.![]()
Nee precies. Daarnaast moet ook gekeken worden wat op dit moment nog proportioneel is, en dat is al een tijdje niet meer wat het OMT voorstelt. Zelfs de gemiddelde burger die het allemaal niet zo weet is het OMT kotsbeu, dat hebben ze afgelopen maandag met dat debiele mondkapjesadvies nog verder in de kaart gespeeld.quote:Op woensdag 12 januari 2022 15:49 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Van wat ik daarvan zie aan financiële cijfers, kunnen de horeca en culturele sector ook echt niet meer wachten. Dat overleven ze niet. Dat kunnen ze echt niet maken om de winkels open te gooien, die in verhouding lang niet zoveel geleden hebben en de rest nog dicht te laten.
Winkels, contactberoepen, sporten, horeca, hoger onderwijs en cultuur gaan weer open denk ik. Met beperkingen. Maar het OMT gaat lager inzetten.Met pijn en moeite derde![]()
Net een horeca-ondernemer hier die de boekhouding kwam brengen van het afgelopen kwartaal. Zodat ik naast de btw-aangifte meteen de TVL-aanvraag en NOW-aanvraag (weer) in kan dienen. Die was er echt van overtuigd dat ze vanaf maandag weer open mogen. Misschien tot 17.00, maar in ieder geval open. Laten we het hopen.![]()
Dat mondkapjesadvies is idd onbegrijpelijk. Tenzij iemand daar nog snel een Sywertje wil doen nu het nog net kan, zo aan het einde van de crisis.quote:Op woensdag 12 januari 2022 15:55 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Nee precies. Daarnaast moet ook gekeken worden wat op dit moment nog proportioneel is, en dat is al een tijdje niet meer wat het OMT voorstelt. Zelfs de gemiddelde burger die het allemaal niet zo weet is het OMT kotsbeu, dat hebben ze afgelopen maandag met dat debiele mondkapjesadvies nog verder in de kaart gespeeld.
Winkels, contactberoepen, sporten, horeca, hoger onderwijs en cultuur gaan weer open denk ik. Met beperkingen. Maar het OMT gaat lager inzetten.And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
Forum Opties Forumhop: Hop naar: