Denk wel dat alles tot hooguit 17:00 of 20:00 open gaat of zo.quote:Op woensdag 12 januari 2022 15:34 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Denk dat ze niet met iets anders weg kunnen komen.
Wordt een leuke zaterdag zo
Dat dacht ik de vorige winter ook...quote:Op woensdag 12 januari 2022 15:34 schreef Scrummie het volgende:
Dit was wel de laatste lockdown in deze 'pandemie'. Toch een mooi moment.
Tot een volgende pandemie gaan we niet weer in lockdown, heerlijk.
+quote:Op woensdag 12 januari 2022 15:31 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
OMT zit eigenlijk in een soort van permanente:
[ afbeelding ]
modus.
Open genotquote:Op woensdag 12 januari 2022 15:35 schreef Elan het volgende:
https://www.hln.be/binnen(...)-instellen~add0f363/
Janksmoel Van Ranst nu ook op de grieptour. Kroegen open!
Hopelijk over 100 jaar.quote:Op woensdag 12 januari 2022 15:34 schreef Scrummie het volgende:
Ja dat wordt vast afkicken straks als niet iedereen meer aan hun lippen hangt.quote:Op woensdag 12 januari 2022 15:35 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
+
[ afbeelding ]
En dat willen ze blijven.
Maar nu is het echt zo!!!!quote:Op woensdag 12 januari 2022 15:35 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Dat dacht ik de vorige winter ook...
Dat klopt zeker, erg is dan ook niet het juiste woord misschien. Maar vindt het wel opvallend dat het zo snel stijgt.quote:Op woensdag 12 januari 2022 15:34 schreef Perrin het volgende:
[..]
Waarom is dat zo erg? Er wordt toch gemanaged op ziekenhuiscapaciteit? Besmettingen met omikron zijn bijna positief te noemen: ze leiden veel minder tot complicaties (de meeste mensen merken het nauwelijks). Zo lang de ICs niet volstromen kunnen de maatregelen versoepeld.
Ik denk niet dat we Dilan op haar groene ogen moeten geloven.quote:Op woensdag 12 januari 2022 15:09 schreef Elan het volgende:
[..]
Oké die volledige lockdown is wel klaar dus, anders zeg je niet zoiets.
Als zij geen regels bepalen doen wij het wel.quote:Op woensdag 12 januari 2022 15:35 schreef fetX het volgende:
[..]
Denk wel dat alles tot hooguit 17:00 of 20:00 open gaat of zo.
quote:Op woensdag 12 januari 2022 15:34 schreef Scrummie het volgende:
Terwijl alles gewoon open is in Belgenlandquote:Sowieso moeten we ons niet blindstaren op het aantal besmettingen, klinkt het. “We moeten meer kijken naar wat er in de ziekenhuizen gebeurt. Daar zien we dat het aantal nieuwe opnames heel duidelijk oploopt, maar dat er ook veel patiënten zijn die mét Covid-19 en niet dóór Covid-19 opgenomen worden. Op intensieve zorg liggen nog patiënten met de deltavariant, maar nieuwe opnames zijn er relatief weinig.”
Er liggen nu nog 450 mensen, vorige week waren dat er nog 500 en dat aantal blijft dalen. “De sterfte daalt ook: nu overlijden achttien mensen per dag, een paar weken geleden was dat nog veertig per dag”, aldus Van Ranst. “De ziekte blijkt dus minder ernstig te zijn en dus moeten we ons daar mentaal op beginnen in te stellen. Dit is iets wat we kennen. Dit komt meer in de buurt van wat een griep kan geven en wat we ieder jaar zullen zien. Hét probleem is het aantal besmettingen dat leidt tot absenteïsme op het werk. Dat is een groter probleem in heel wat sectoren, dan het mogelijke probleem op intensieve zorg.”
We hadden vandaag de laagste instroom sinds begin oktober.quote:Op woensdag 12 januari 2022 15:37 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Dat klopt zeker, erg is dan ook niet het juiste woord misschien. Maar vindt het wel opvallend dat het zo snel stijgt.
Zal even dit topic in de gaten houden voor de IC cijfers grafieken. Ook al tijdje niet gezien.
Hopelijk blijven die wel achter, want hoe meer besmettingen, meestal betekend dat ook meer ziekenhuis/IC opnames. Al is het de vraag hoe hard het meestijgt
Ik durf nergens meer op te hopen. Murw geslagen door lockdowns, avondklokjes en mondkapjes.quote:
Als er nog een nieuwe lockdown komt, eet ik 3 medische mondneusmaskers op, live op camera en deel ik de stream hier.quote:
Winkels meer open en iets meer sport/onderwijs opties zie ik als hoogst haalbare, dan is de massa weer tevreden. Horeca en de cultuur sector mogen nog een paar weken wachten. Minimaal.quote:Op woensdag 12 januari 2022 15:34 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Denk dat ze niet met iets anders weg kunnen komen.
Wordt een leuke zaterdag zo
Waar gaan alle COR users dan posten?quote:Op woensdag 12 januari 2022 15:36 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja dat wordt vast afkicken straks als niet iedereen meer aan hun lippen hangt.
Het lijkt erop dat omikron voor veel minder ernstige complicaties zorgt. Dus de besmettingen lopen weliswaar op, maar als de zorg het allemaal aankan dan is dat eerder toe te juichen. Zo werken we aan de groepsimmuniteit op een relatief risicoloze manier.quote:Op woensdag 12 januari 2022 15:37 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Dat klopt zeker, erg is dan ook niet het juiste woord misschien. Maar vindt het wel opvallend dat het zo snel stijgt.
Zal even dit topic in de gaten houden voor de IC cijfers grafieken. Ook al tijdje niet gezien.
Hopelijk blijven die wel achter, want hoe meer besmettingen, meestal betekend dat ook meer ziekenhuis/IC opnames. Al is het de vraag hoe hard het meestijgt
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |