Nederland vangt al relatief weinig vluchtelingen op. Ons asielbeleid is gewoon erg rechts in vergelijking tot de rest van West-Europa.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:50 schreef paulgo het volgende:
[..]
Grote onzin hoe kan anders links zoveel stemmers kwijtraken?? Ze zijn naar allemaal naar rechtsere partijen overgestapt
[..]
Linkse partijen zijn veel te naief over immigratie en gewoon te weinig kritisch. Waarom moeten wij allemaal mesen met ernstige gedragsproblemen/traumas opvangen en andere EU landen zoals Denemarken Tsjechie of Slowakije niet
[..]
Je liegt gewoon want als je kritisch bent over de ongecontroleerde massaimmigratie wordt je wel degelijk als racist beschouwd .
Populistisch rechts is absoluut geen antwoord op de versobering van de verzorgingsstaat, dat heb ik nooit beweerd. Echter als linkse partijen veel stemmers kwijtraken, doordat veel kiezers ontevreden zijn over het verslechterende leefklimaat hier tgv massaimmigratie, krijg je vanzelf een zwakke oppositie. Dus dat feit verslechtert de sociale zekerheid nog meer.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:24 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Bovendien kun je natuurlijk vinden dat de linkse partijen daarin teleurstellen. Maar waarom populistisch rechts daar dan een effectief antwoord op zou zijn?
Klopt niet kijk naar Denemarken en alle OostEuropese EU landen, die laatsten nemen trouwens terecht nu wel veel Oekrainse vluchtelingen op, die snel integreren, maar willen geen Arabische gelukszoekers.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:54 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Nederland vangt al relatief weinig vluchtelingen op. Ons asielbeleid is gewoon erg rechts in vergelijking tot de rest van West-Europa.
Syriers zijn 'gelukszoekers' maar Oekrainers oorlogsslachtoffers? Bovendien had ik het over West-Europa.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:58 schreef paulgo het volgende:
[..]
Klopt niet kijk naar Denemarken en alle OostEuropese EU landen, die laatsten nemen trouwens terecht nu wel veel Oekrainse vluchtelingen op, die snel integreren, maar willen geen Arabische gelukszoekers.
Say what? Die Oekraniers zijn er net een dag en jij weet al te vertellen dat ze snel integreren? Waar haal je het in godsnaam vandaan?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:58 schreef paulgo het volgende:
[..]
Klopt niet kijk naar Denemarken en alle OostEuropese EU landen, die laatsten nemen trouwens terecht nu wel veel Oekrainse vluchtelingen op, die snel integreren, maar willen geen Arabische gelukszoekers.
Kun je ook met cijfers onderbouwen waarom de uitspraak dat "rechts" niet groter is dan het 35 jaar geleden was (en "links" logischerwijs dus niet kleiner is dan destijds) "grote onzin" is, of kun je met cijfers van andere jaren komen waaruit iets anders blijkt?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:50 schreef paulgo het volgende:
[..]
Grote onzin hoe kan anders links zoveel stemmers kwijtraken?? Ze zijn naar allemaal naar rechtsere partijen overgestapt
Welnee, links is vooral meer versplinterd. Zoals ik ook Harvest al had voorgerekend.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:50 schreef paulgo het volgende:
[..]
quote:Maar tel je CDA + VVD + FvD + PVV + Ja21 bij elkaar op dan heb je 77 zetels. In 1986 hadden CDA en VVD samen 80 zetels. Het verschilt niet veel.
Wat is precies "naief", dat is een leeg containerbegrip. Wat is dan niet-naief? En wanneer zijn ze genoeg "kritisch"?quote:Linkse partijen zijn veel te naief over immigratie en gewoon te weinig kritisch. Waarom moeten wij allemaal mesen met ernstige gedragsproblemen/traumas opvangen en andere EU landen zoals Denemarken Tsjechie of Slowakije niet
Er is nagenoeg niemand die "ongecontroleerde massaimmigratie" wil. Dat is ook weer zo'n frame waar je intrapt.quote:Je liegt gewoon want als je kritisch bent over de ongecontroleerde massaimmigratie wordt je wel degelijk als racist beschouwd .
Ik weet niet of je per se een racist bent als je in dat soort onzinnige frames trapt die op lucht gebaseerd zijn. We hebben altijd controle gehad over wie er in Nederland binnen mag komen en blijven.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:50 schreef paulgo het volgende:
Je liegt gewoon want als je kritisch bent over de ongecontroleerde massaimmigratie wordt je wel degelijk als racist beschouwd .
Tja misschien moet die populistisch rechts stemmende "gewone man" dan ook eens kritisch naar zichzelf kijken. Blijkbaar levert het al 20 jaar achter dit soort verlossers aan rennen niks op. Het leidt niet tot verbeterde sociale omstandigheden voor hemzelf. Maar het heeft ook nog tot geen immigrant minder geleid.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:55 schreef paulgo het volgende:
[..]
Populistisch rechts is absoluut geen antwoord op de versobering van de verzorgingsstaat, dat heb ik nooit beweerd. Echter als linkse partijen veel stemmers kwijtraken, doordat veel kiezers ontevreden zijn over het verslechterende leefklimaat hier tgv massaimmigratie, krijg je vanzelf een zwakke oppositie. Dus dat feit verslechtert de sociale zekerheid nog meer.
Deels waar maar SP en GroenLinks hebben allebei ook verloren, en dat zijn linkse partijen in tegenstelling tot D66quote:Op dinsdag 1 maart 2022 20:00 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Allerlei kanten op gevlogen zoals D66, Partij voor de Dieren, DENK, Bij1, Volt, 50 plus, SP, Groenlinks
2021 PvdA + Groenlinks + SP + D66 + PvdD + Bij1 + DENK + Volt = 65 zetelsquote:Op woensdag 2 maart 2022 07:51 schreef paulgo het volgende:
[..]
Deels waar maar SP en GroenLinks hebben allebei ook verloren, en dat zijn linkse partijen in tegenstelling tot D66
Jullie draaien er gewoon om heen en verzwijgen dat heel veel oorspronkelijk linkse kiezers bijv. in Oost-Groningen hebben op de PVV gestemd. Rara hoe kan dit in dit oorspronkelijke CPN bolwerk?
En hoe ziet dit er uit als je D66 er uit neemt? Volt en D66 zijn progressief, maar niet links. Zitten in het politieke midden. Hell, het CDA is linkser dan D66quote:Op woensdag 2 maart 2022 08:04 schreef Hexagon het volgende:
[..]
2021 PvdA + Groenlinks + SP + D66 + PvdD + Bij1 + DENK + Volt = 65 zetels
1986 PvdA + D66 + PSP + PPR = 64 zetels
1994 PvdA + D66 + Groenlinks + SP = 68 zetels
2003 PvdA + D66 + Groenlinks + SP = 65 zetels
2010 PvdA + D66 + Groenlinks + SP + PvdD = 67 zetels
Het ontloopt elkaar allemaal niet veel qua verhouding. Dus dat linkse kiezers nu massaal bij de PVV zitten is een hardnekkig verzinseltje.
Ja D66 is niet klassiek links. Maar de linkse partijen en D66 zijn meer communicerende vaten dan de linke partijen en de PVV.quote:Op woensdag 2 maart 2022 08:27 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
En hoe ziet dit er uit als je D66 er uit neemt? Volt en D66 zijn progressief, maar niet links. Zitten in het politieke midden. Hell, het CDA is linkser dan D66
Ja, dan heb je dus bewijs dat veel linkse kiezers op D66, of waarschijnlijk specifieker Kaag, hebben gestemd. Misschien in de hoop dat D66 voor een linksere coalitie zou zorgen, maar ondertussen er voor zorgend dat de huidige coalitie een meerderheid bleef houden. Maar er is dus geen enkele aanleiding om te denken dat PVV/FvD/JA21 kiezers vroeger links waren.quote:Op woensdag 2 maart 2022 08:27 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
En hoe ziet dit er uit als je D66 er uit neemt? Volt en D66 zijn progressief, maar niet links. Zitten in het politieke midden. Hell, het CDA is linkser dan D66
Nee, D66 is niet links, het is progressief, 2 dingen die nogal eens door elkaar gehaald worden.quote:Op woensdag 2 maart 2022 08:44 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja D66 is niet klassiek links. Maar de linkse partijen en D66 zijn meer communicerende vaten dan de linke partijen en de PVV.
Dat klopt maar de kans dat voormalige "linkse" kiezers voor een progressieve partij kiezen is groter dan dat ze voor de PVV gaan. Als je kijkt naar analyses uit het verleden dan zag je dat bijvoorbeeld de PvdA een heel groot aantal hoger opgeleide kiezers had, dan praat ik over de periode rond 2000, dat is een groep die wel degelijk ook bij D66 kan passen.quote:Op woensdag 2 maart 2022 09:55 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Nee, D66 is niet links, het is progressief, 2 dingen die nogal eens door elkaar gehaald worden.
En wat is nu je punt?quote:Op woensdag 2 maart 2022 11:00 schreef Tijger_m het volgende:
at ze voor de PVV gaan. Als je kijkt naar analyses uit het verleden dan zag je dat bijvoorbeeld de PvdA een heel groot aantal hoger opgeleide kiezers had, dan praat ik over de periode rond 2000, dat is een groep die wel degelijk ook bij D66 kan passen.
Dat hangt ervan af welke definitie je hanteert van dat begrippenpaar.quote:Op woensdag 2 maart 2022 09:55 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Nee, D66 is niet links, het is progressief, 2 dingen die nogal eens door elkaar gehaald worden.
quote:
1+1 = 2 toch er zijn nog veel meer linkse kiezers naar D66 overgestapt en door regeringsdeelname van die partij ondersteunen ze op deze wijze een rechtser beleid dan als ze bij PVDA+GL+SP hadden gezeten. Of niet soms?quote:Op woensdag 2 maart 2022 09:05 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, dan heb je dus bewijs dat veel linkse kiezers op D66, of waarschijnlijk specifieker Kaag, hebben gestemd. Misschien in de hoop dat D66 voor een linksere coalitie zou zorgen, maar ondertussen er voor zorgend dat de huidige coalitie een meerderheid bleef houden.
Klopt maar als je kijkt naar de minder succesvolle ex-PVDAkiezers wordt de verhouding al anders. Lees dat NRC-artikel over OostGroningen maar.quote:Op woensdag 2 maart 2022 11:00 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat klopt maar de kans dat voormalige "linkse" kiezers voor een progressieve partij kiezen is groter dan dat ze voor de PVV gaan. Als je kijkt naar analyses uit het verleden dan zag je dat bijvoorbeeld de PvdA een heel groot aantal hoger opgeleide kiezers had, dan praat ik over de periode rond 2000, dat is een groep die wel degelijk ook bij D66 kan passen.
Het is PvdA, de PVDA is een Belgische partij, nogal wat linkser dan de Nederlandse.quote:Op woensdag 2 maart 2022 18:43 schreef paulgo het volgende:
[..]
Klopt maar als je kijkt naar de minder succesvolle ex-PVDAkiezers wordt de verhouding al anders. Lees dat NRC-artikel over OostGroningen maar.
Klopt, ik denk dat de linkse kiezers bij D66 beter GL of PvdA hadden kunnen stemmen, dan was VVD-D66-CDA-PvdA-GL het meest waarschijnlijke kabinet geweest.quote:Op woensdag 2 maart 2022 18:41 schreef paulgo het volgende:
[..]
[..]
1+1 = 2 toch er zijn nog veel meer linkse kiezers naar D66 overgestapt en door regeringsdeelname van die partij ondersteunen ze op deze wijze een rechtser beleid dan als ze bij PVDA+GL+SP hadden gezeten. Of niet soms?
Hexagon weet dat als D66 lid heel goed, hij noemde D66 dan ook niet links. Maar het is wel een partij waar veel linkse stemmers op stemmen, itt PVV en FvD.quote:Op woensdag 2 maart 2022 09:55 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ik denk dat je hier mensen linkse stemmers noemt die eigenlijk progressieve stemmers zijn en niet per se links. Zoals ik aangaf was rond 2000 de PvdA de partij met het grootste percentage hoogopgeleide stemmers, ik denk dat veel van die kiezers niet zozeer links waren maar progressief.quote:Op woensdag 2 maart 2022 19:19 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hexagon weet dat als D66 lid heel goed, hij noemde D66 dan ook niet links. Maar het is wel een partij waar veel linkse stemmers op stemmen, itt PVV en FvD.
Ik had inderdaad preciezer kunnen zijn: voormalige PvdA en GL stemmers. Die zullen misschien meer progressief dan links zijn, anders ga je niet naar D66. Maar ook dan was een stem voor GL of PvdA beter geweest voor een progressiever kabinet (qua partijen, ik vraag me af of het qua regeerakkoord heel anders was geweest zonder CU en met PvdA en GL).quote:Op woensdag 2 maart 2022 19:42 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik denk dat je hier mensen linkse stemmers noemt die eigenlijk progressieve stemmers zijn en niet per se links. Zoals ik aangaf was rond 2000 de PvdA de partij met het grootste percentage hoogopgeleide stemmers, ik denk dat veel van die kiezers niet zozeer links waren maar progressief.
Eerlijk gezegd denk ik niet dat het heel veel anders zou zijn. Wel op details, uiteraard.quote:Op woensdag 2 maart 2022 19:51 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik had inderdaad preciezer kunnen zijn: voormalige PvdA en GL stemmers. Die zullen misschien meer progressief dan links zijn, anders ga je niet naar D66. Maar ook dan was een stem voor GL of PvdA beter geweest voor een progressiever kabinet (qua partijen, ik vraag me af of het qua regeerakkoord heel anders was geweest zonder CU en met PvdA en GL).
Klopt maar dat zal weinig met immigratie te maken hebben aangezien D66 en de PvdA op immigratie niet noemenswaardig van elkaar afwijken. Dus dat kan niet echt een reden zijn om van de PvdA naar D66 te gaan.quote:Op woensdag 2 maart 2022 18:41 schreef paulgo het volgende:
[..]
[..]
1+1 = 2 toch er zijn nog veel meer linkse kiezers naar D66 overgestapt en door regeringsdeelname van die partij ondersteunen ze op deze wijze een rechtser beleid dan als ze bij PVDA+GL+SP hadden gezeten. Of niet soms?
Klopt, zo kan je het CDA en PVV ook links noemen.quote:Op woensdag 2 maart 2022 18:04 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat hangt ervan af welke definitie je hanteert van dat begrippenpaar.
Ik heb zelf de indruk dat links - rechts / progressief - conservatief - liberaal niet meer echt uitdrukt waarover de "klassenstrijd" gaat. M.i. is het meer nationaal vs globaal waar de tegenstelling zich bevindt en zijn de mensen die meer nationaal gericht zijn (SP / PvdD / SGP / PVV / FvD) meer bezig met het verlies van nationale identiteit en daarmee ook het verlies van "nabuurschap" / gemeenschapszin. De politiek elite heeft sinds '45 heelemaal niets met het nationale gevoel van NL om begrijpelijke redenen, maar dat gaat ten koste van het eerdergenoemde "nabuurschap" / gemeenschapszin. Daarom stemmen ze in kleine gemeenschappen waar dit nog wel aanwezig is, zo bang om het te verliezen massaal op partijen die wel zeggen op te komen voor het NL belang. (lees: Volendam)quote:Op donderdag 3 maart 2022 08:07 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Klopt, zo kan je het CDA en PVV ook links noemen.
Oh, gossie, we zijn terug bij een lang verhaal over linkse hobbies, in feite, afgesloten met Wilders' favoriete uitspraak. Vermoeiend.quote:Op donderdag 3 maart 2022 11:34 schreef paulgo het volgende:
Eigenlijk had ik de titel van mijn post anders moeten stellen : "Progressieve partijen komen niet meer op voor de gewone man." ipv "Linkse partijen komen niet meer op voor de gewone man." Progressieve partijen geven liever geld uit aan allemaal maatschappelijke hypes het klimaat bijvoorbeeld met allemaal ondoordachte peperdure plannen( biocentrales die houtsnippers verbranden, allemaal van het gas af terwijl dit technologisch nog niet eens goed kan). Ja dan blijft er minder geld over voor de sociale zekerheid. Ook hebben alle onderwijsvernieuwingen rampzalig uitgewerkt. Vroeger was het VWO van een hogere kwaliteit dan het onderwijs van nu. Dan heb ik nog niet eens het leenstelsel in het hoger onderwijs genoemd dat nu al gelukkig afgeschaft wordt, maar een beurzenstelsel voor elke student heeft ook een nadeel: Slecht presterende studenten van rijke ouders een beurs geven is waanzin. Alleen de studenten die serieus en met succes studeren horen een beurs te krijgen netzo als in de de meeste andere landen het geval is. En als in de zorg wel inkomens afhankelijke bijdragen kunnen moet de belastingdienst ook bij rijke ouders geld voor de studiebeurs van hun kind kunnen terugvorderen. Ook het absurde beleid om vooral allemaal maatschappelijk relevante studies te subsidieren werkt averechts. Daardoor studeren er hele volksstammen pedagogen communicatiewetenschappers, antropologen enz. af waar het bedrijfsleven niet op zit te wachten. Ik heb eens een PvdAer ontmoet die nog rustig beweerde dat er eigenlijk alleen maar maatschappelijk relevante studies zouden moeten worden aangeboden.... Waanzin.
Reageer dan eens met goede tegenargumenten ipv Wilders erbij halen ,slaat gewoon nergens op.quote:Op donderdag 3 maart 2022 11:42 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Oh, gossie, we zijn terug bij een lang verhaal over linkse hobbies, in feite, afgesloten met Wilders' favoriete uitspraak. Vermoeiend.
Dat hebben we al 6 pagina's gedaan en dan begin je gewoon van voren af aan.quote:Op donderdag 3 maart 2022 11:51 schreef paulgo het volgende:
[..]
Reageer dan eens met goede tegenargumenten ipv Wilders erbij halen ,slaat gewoon nergens op.
Volt is progressief. Maar ook links? Minimaal volgens mij. Met de ‘gewone man’ hebben ze iig vrij weinig.quote:Op donderdag 3 maart 2022 12:16 schreef nostra het volgende:
De oude linkse blokken als de PvdA en de SP zijn respectievelijk te archaïsch en te wereldvreemd; er is nog best wel ruimte voor een realistisch links alternatief, zie bijvoorbeeld een Volt (al slaan die in de praktische uitvoering nu volledig de plank mis. Maar een meerderheid van de handen zal je in Nederland daar niet voor op elkaar krijgen nee.
Dat beeld van de 'gewone man' is inmiddels ook wel veranderd ten opzichte van het vroegere 'de arbeider met mts', zoals sommigen dat nog steeds zien.quote:Op donderdag 3 maart 2022 12:20 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Volt is progressief. Maar ook links? Minimaal volgens mij. Met de ‘gewone man’ hebben ze iig vrij weinig.
Snap ik. Alsnog is Volt bij uitstek geen partij voor de gewone man en ik zou ze niet snel bij links plaatsen. Wel heel progressief, maar links en progressief zijn twee verschillende zaken.quote:Op donderdag 3 maart 2022 12:23 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat beeld van de 'gewone man' is inmiddels ook wel veranderd ten opzichte van het vroegere 'de arbeider met mts', zoals sommigen dat nog steeds zien.
Daar heb je gelijk in, voor de gewone caissière zie ik nu niet echt een passende partij. Oók niet voor de jongere groep: zzp'ers, platformeconomie, nieuwe middenstand e.d. overigens.quote:Op donderdag 3 maart 2022 12:27 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Snap ik. Alsnog is Volt bij uitstek geen partij voor de gewone man en ik zou ze niet snel bij links plaatsen. Wel heel progressief, maar links en progressief zijn twee verschillende zaken.
Maar goed, zoals anderen ook al aangeven is dat maar net hoe je de partijen indeelt. En dan laten we nog buiten beschouwing dat partijen zelf ook wel eens opschuiven binnen de kwadranten.quote:Op donderdag 3 maart 2022 13:00 schreef Hexagon het volgende:
Maargoed, het staat nog steeds dat de optelsom van links en progressief geen marktaandeel verloren is aan populistisch rechts. Dat is echt een probleem van centrumrechts.
We vangen er teveel op die geen waarde toevoegen aan de maatschappij. Daarom staan we wél open voor de Oekraïense vluchtelingen. De vluchtelingen uit Afrikaanse en Islamitische landen belanden zonder uitzonder voor het grootste gedeelte in de bijstand...quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:54 schreef -XOR- het volgende:
Nederland vangt al relatief weinig vluchtelingen op. Ons asielbeleid is gewoon erg rechts in vergelijking tot de rest van West-Europa.
Ik heb in Oekraine gewoond en gewerkt en ik heb geen clou waarom jij denkt dat Oekrainers wel hard werken en mensen met een andere huidskleur niet.quote:Op donderdag 3 maart 2022 13:04 schreef Craptacular het volgende:
[..]
We vangen er teveel op die geen waarde toevoegen aan de maatschappij. Daarom staan we wél open voor de Oekraïense vluchtelingen. De vluchtelingen uit Afrikaanse en Islamitische landen belanden zonder uitzonder voor het grootste gedeelte in de bijstand...
Dat beweert hij ook niet. Het enige wat hem opvalt dat een groot aantal niet-westerse immigranten langdurig werkeloos worden en hier in de marge leven. Dat in tegenstelling tot Oekrainers die hier over het algemeen wel snel integreren. Die Oekraniers vrouwen en kinderen lopen daar wel ernstig gevaar op en zijn allemaal echte vluchtelingen. Voor zulk soort vluchtelingen in direct levensgevaar zijn de internationale vluchtelingen verdragen ook bedoeld. Dat in tegenstelling tot mensen met een zogenaamde vluchtelingen achtergrond, die weer op vakantie gaan in hun moederland nadat ze genaturaliseerd zijn tot Nederlander. Ik ken zo iemand die zelf lachend toegeeft dat hij indertijd meer om economische redenen is vertrokkenquote:Op donderdag 3 maart 2022 13:10 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik heb in Oekraine gewoond en gewerkt en ik heb geen clou waarom jij denkt dat Oekrainers wel hard werken en mensen met een andere huidskleur niet.
SP.quote:Op donderdag 3 maart 2022 12:30 schreef nostra het volgende:
voor de gewone caissière zie ik nu niet echt een passende partij
Mijn regio (Oostelijke mijnstreek) was vroeger ook PvdA en SP gebied.quote:Op donderdag 3 maart 2022 13:02 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Maar goed, zoals anderen ook al aangeven is dat maar net hoe je de partijen indeelt. En dan laten we nog buiten beschouwing dat partijen zelf ook wel eens opschuiven binnen de kwadranten.
Als jij vast wil houden dat er geen verschuiving heeft plaatsgevonden en je voelt je daar gelukkig bij, prima toch. Dat volkswijken in oa Deventer vroeger dieprood PvdA kleurde en nu PVV blauw zal dan ook wel niets zeggen.
SP is niet progressief, maar die tel je er voor het gemak wel bij op, PVV is linkser dan D66, maar weer flink conservatief. Je optelsom klopt gewoon niet.quote:Op donderdag 3 maart 2022 13:00 schreef Hexagon het volgende:
Maargoed, het staat nog steeds dat de optelsom van links en progressief geen marktaandeel verloren is aan populistisch rechts. Dat is echt een probleem van centrumrechts.
Ik weet niet welk punt je nou steeds probeert te maken. Maar dat PvdA kiezers van vroeger massaal bij de PVV zouden zitten onderbouw je er niet mee.quote:Op donderdag 3 maart 2022 16:12 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
SP is niet progressief, maar die tel je er voor het gemak wel bij op, PVV is linkser dan D66, maar weer flink conservatief. Je optelsom klopt gewoon niet.
Wikipedia
[ afbeelding ]
Het punt is dat je D66 links blijft noemen, dat is D66 niet.quote:Op donderdag 3 maart 2022 17:16 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik weet niet welk punt je nou steeds probeert te maken. Maar dat PvdA kiezers van vroeger massaal bij de PVV zouden zitten onderbouw je er niet mee.
Een groot gedeelte valt in de bijstand, omdat ze in een samenleving komen die heel ver staat van waar ze vandaan komen. Afgezien van de psychische gesteldheid van die mensen. De problemen zie je al in de AZC's. Die mensen moet je hier ook niet willen, die moeten opgevangen in de regio. Dat is ook beter voor de mensen zelf. Alleen geeft de regio niet thuis.quote:Op donderdag 3 maart 2022 13:10 schreef Tijger_m het volgende:
Ik heb in Oekraine gewoond en gewerkt en ik heb geen clou waarom jij denkt dat Oekrainers wel hard werken en mensen met een andere huidskleur niet.
En jij denkt dat Oekrainse vluchtelingen niet met dezelfde problematiek te maken hebben?quote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:34 schreef Craptacular het volgende:
[..]
Een groot gedeelte valt in de bijstand, omdat ze in een samenleving komen die heel ver staat van waar ze vandaan komen. Afgezien van de psychische gesteldheid van die mensen. De problemen zie je al in de AZC's. Die mensen moet je hier ook niet willen, die moeten opgevangen in de regio. Dat is ook beter voor de mensen zelf. Alleen geeft de regio niet thuis.![]()
Hier in het westen zie je dat dat min of meer goed loopt. Buurlanden vangen de Oekraïnse mensen met alle liefde op.
Ik vermoed dat het punt is dat 1) het kwadrant linksonder in Nederland (op enigszins de PVV na) volledig leeg is en 2) de PvdA in de loop van de tijd van linksonder naar linksboven verschoven is.quote:Op donderdag 3 maart 2022 17:16 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik weet niet welk punt je nou steeds probeert te maken. Maar dat PvdA kiezers van vroeger massaal bij de PVV zouden zitten onderbouw je er niet mee.
quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:51 schreef silverhill het volgende:
Ik vermoed dat het punt is dat 1) het kwadrant linksonder in Nederland (op enigszins de PVV na) volledig leeg is en 2) de PvdA in de loop van de tijd van linksonder naar linksboven verschoven is.
Ja want alles is natuurlijk de schuld van buitenlanders. Typisch rechtsquote:Op maandag 10 januari 2022 21:02 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Tsja toch blijven mensen massaal op die afbraakpartij stemmen.
"Het volk krijgt de regering die het verdient".
Ben het verder met je eens dat linkse partijen in Denemarken het beter aanpakken. Links in NL is te veel bezig geweest om de problemen van immigratie en islamisering te bagatelliseren. Altijd maar achter elke stoeptegel een racist of islamofoob zien. Daar plukken ze nu de vruchten van.
Daar waar de PVV zit, daar heeft de PvdA dus nooit gezeten.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:51 schreef silverhill het volgende:
[..]
Ik vermoed dat het punt is dat 1) het kwadrant linksonder in Nederland (op enigszins de PVV na) volledig leeg is en 2) de PvdA in de loop van de tijd van linksonder naar linksboven verschoven is.
Al weet ik niet wat er allemaal geschaard wordt onder de progressief/conservatief-as en de links/rechts-as. En sowieso is zo'n plaatje geen absolute waarheid natuurlijk.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |