Dat beeld van de 'gewone man' is inmiddels ook wel veranderd ten opzichte van het vroegere 'de arbeider met mts', zoals sommigen dat nog steeds zien.quote:Op donderdag 3 maart 2022 12:20 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Volt is progressief. Maar ook links? Minimaal volgens mij. Met de ‘gewone man’ hebben ze iig vrij weinig.
Snap ik. Alsnog is Volt bij uitstek geen partij voor de gewone man en ik zou ze niet snel bij links plaatsen. Wel heel progressief, maar links en progressief zijn twee verschillende zaken.quote:Op donderdag 3 maart 2022 12:23 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat beeld van de 'gewone man' is inmiddels ook wel veranderd ten opzichte van het vroegere 'de arbeider met mts', zoals sommigen dat nog steeds zien.
Daar heb je gelijk in, voor de gewone caissière zie ik nu niet echt een passende partij. Oók niet voor de jongere groep: zzp'ers, platformeconomie, nieuwe middenstand e.d. overigens.quote:Op donderdag 3 maart 2022 12:27 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Snap ik. Alsnog is Volt bij uitstek geen partij voor de gewone man en ik zou ze niet snel bij links plaatsen. Wel heel progressief, maar links en progressief zijn twee verschillende zaken.
Maar goed, zoals anderen ook al aangeven is dat maar net hoe je de partijen indeelt. En dan laten we nog buiten beschouwing dat partijen zelf ook wel eens opschuiven binnen de kwadranten.quote:Op donderdag 3 maart 2022 13:00 schreef Hexagon het volgende:
Maargoed, het staat nog steeds dat de optelsom van links en progressief geen marktaandeel verloren is aan populistisch rechts. Dat is echt een probleem van centrumrechts.
We vangen er teveel op die geen waarde toevoegen aan de maatschappij. Daarom staan we wél open voor de Oekraïense vluchtelingen. De vluchtelingen uit Afrikaanse en Islamitische landen belanden zonder uitzonder voor het grootste gedeelte in de bijstand...quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:54 schreef -XOR- het volgende:
Nederland vangt al relatief weinig vluchtelingen op. Ons asielbeleid is gewoon erg rechts in vergelijking tot de rest van West-Europa.
Ik heb in Oekraine gewoond en gewerkt en ik heb geen clou waarom jij denkt dat Oekrainers wel hard werken en mensen met een andere huidskleur niet.quote:Op donderdag 3 maart 2022 13:04 schreef Craptacular het volgende:
[..]
We vangen er teveel op die geen waarde toevoegen aan de maatschappij. Daarom staan we wél open voor de Oekraïense vluchtelingen. De vluchtelingen uit Afrikaanse en Islamitische landen belanden zonder uitzonder voor het grootste gedeelte in de bijstand...
Dat beweert hij ook niet. Het enige wat hem opvalt dat een groot aantal niet-westerse immigranten langdurig werkeloos worden en hier in de marge leven. Dat in tegenstelling tot Oekrainers die hier over het algemeen wel snel integreren. Die Oekraniers vrouwen en kinderen lopen daar wel ernstig gevaar op en zijn allemaal echte vluchtelingen. Voor zulk soort vluchtelingen in direct levensgevaar zijn de internationale vluchtelingen verdragen ook bedoeld. Dat in tegenstelling tot mensen met een zogenaamde vluchtelingen achtergrond, die weer op vakantie gaan in hun moederland nadat ze genaturaliseerd zijn tot Nederlander. Ik ken zo iemand die zelf lachend toegeeft dat hij indertijd meer om economische redenen is vertrokkenquote:Op donderdag 3 maart 2022 13:10 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik heb in Oekraine gewoond en gewerkt en ik heb geen clou waarom jij denkt dat Oekrainers wel hard werken en mensen met een andere huidskleur niet.
SP.quote:Op donderdag 3 maart 2022 12:30 schreef nostra het volgende:
voor de gewone caissière zie ik nu niet echt een passende partij
Mijn regio (Oostelijke mijnstreek) was vroeger ook PvdA en SP gebied.quote:Op donderdag 3 maart 2022 13:02 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Maar goed, zoals anderen ook al aangeven is dat maar net hoe je de partijen indeelt. En dan laten we nog buiten beschouwing dat partijen zelf ook wel eens opschuiven binnen de kwadranten.
Als jij vast wil houden dat er geen verschuiving heeft plaatsgevonden en je voelt je daar gelukkig bij, prima toch. Dat volkswijken in oa Deventer vroeger dieprood PvdA kleurde en nu PVV blauw zal dan ook wel niets zeggen.
SP is niet progressief, maar die tel je er voor het gemak wel bij op, PVV is linkser dan D66, maar weer flink conservatief. Je optelsom klopt gewoon niet.quote:Op donderdag 3 maart 2022 13:00 schreef Hexagon het volgende:
Maargoed, het staat nog steeds dat de optelsom van links en progressief geen marktaandeel verloren is aan populistisch rechts. Dat is echt een probleem van centrumrechts.
Ik weet niet welk punt je nou steeds probeert te maken. Maar dat PvdA kiezers van vroeger massaal bij de PVV zouden zitten onderbouw je er niet mee.quote:Op donderdag 3 maart 2022 16:12 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
SP is niet progressief, maar die tel je er voor het gemak wel bij op, PVV is linkser dan D66, maar weer flink conservatief. Je optelsom klopt gewoon niet.
Wikipedia
[ afbeelding ]
Het punt is dat je D66 links blijft noemen, dat is D66 niet.quote:Op donderdag 3 maart 2022 17:16 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik weet niet welk punt je nou steeds probeert te maken. Maar dat PvdA kiezers van vroeger massaal bij de PVV zouden zitten onderbouw je er niet mee.
Een groot gedeelte valt in de bijstand, omdat ze in een samenleving komen die heel ver staat van waar ze vandaan komen. Afgezien van de psychische gesteldheid van die mensen. De problemen zie je al in de AZC's. Die mensen moet je hier ook niet willen, die moeten opgevangen in de regio. Dat is ook beter voor de mensen zelf. Alleen geeft de regio niet thuis.quote:Op donderdag 3 maart 2022 13:10 schreef Tijger_m het volgende:
Ik heb in Oekraine gewoond en gewerkt en ik heb geen clou waarom jij denkt dat Oekrainers wel hard werken en mensen met een andere huidskleur niet.
En jij denkt dat Oekrainse vluchtelingen niet met dezelfde problematiek te maken hebben?quote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:34 schreef Craptacular het volgende:
[..]
Een groot gedeelte valt in de bijstand, omdat ze in een samenleving komen die heel ver staat van waar ze vandaan komen. Afgezien van de psychische gesteldheid van die mensen. De problemen zie je al in de AZC's. Die mensen moet je hier ook niet willen, die moeten opgevangen in de regio. Dat is ook beter voor de mensen zelf. Alleen geeft de regio niet thuis.![]()
Hier in het westen zie je dat dat min of meer goed loopt. Buurlanden vangen de Oekraïnse mensen met alle liefde op.
Ik vermoed dat het punt is dat 1) het kwadrant linksonder in Nederland (op enigszins de PVV na) volledig leeg is en 2) de PvdA in de loop van de tijd van linksonder naar linksboven verschoven is.quote:Op donderdag 3 maart 2022 17:16 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik weet niet welk punt je nou steeds probeert te maken. Maar dat PvdA kiezers van vroeger massaal bij de PVV zouden zitten onderbouw je er niet mee.
quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:51 schreef silverhill het volgende:
Ik vermoed dat het punt is dat 1) het kwadrant linksonder in Nederland (op enigszins de PVV na) volledig leeg is en 2) de PvdA in de loop van de tijd van linksonder naar linksboven verschoven is.
Ja want alles is natuurlijk de schuld van buitenlanders. Typisch rechtsquote:Op maandag 10 januari 2022 21:02 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Tsja toch blijven mensen massaal op die afbraakpartij stemmen.
"Het volk krijgt de regering die het verdient".
Ben het verder met je eens dat linkse partijen in Denemarken het beter aanpakken. Links in NL is te veel bezig geweest om de problemen van immigratie en islamisering te bagatelliseren. Altijd maar achter elke stoeptegel een racist of islamofoob zien. Daar plukken ze nu de vruchten van.
Daar waar de PVV zit, daar heeft de PvdA dus nooit gezeten.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:51 schreef silverhill het volgende:
[..]
Ik vermoed dat het punt is dat 1) het kwadrant linksonder in Nederland (op enigszins de PVV na) volledig leeg is en 2) de PvdA in de loop van de tijd van linksonder naar linksboven verschoven is.
Al weet ik niet wat er allemaal geschaard wordt onder de progressief/conservatief-as en de links/rechts-as. En sowieso is zo'n plaatje geen absolute waarheid natuurlijk.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |