Je kunt toch kijken of je de datum kan aanpassen?quote:Op woensdag 5 januari 2022 13:00 schreef Elan het volgende:
[..]
Heb er al een staan maar duurt nog een week. Aangezien de storm nu los gaat geen zin om op de valreep nog even besmet te raken. Las in Leeuwarden zonder afspraak boosteren misschien rij ik daar wel heen.
Ff bellen dat je niet kunt. Voor hetzelfde geld hebben ze morgen nog een plekje vrij.quote:Op woensdag 5 januari 2022 13:00 schreef Elan het volgende:
[..]
Heb er al een staan maar duurt nog een week. Aangezien de storm nu los gaat geen zin om op de valreep nog even besmet te raken. Las in Leeuwarden zonder afspraak boosteren misschien rij ik daar wel heen.
En het klimaat dan?!quote:Op woensdag 5 januari 2022 13:00 schreef Elan het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 5 januari 2022 12:59 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Liever corona dan vrijwillig naar Friesland.
Hier waren er ook geen hokjes. Vond het wel opvallend, kan me voorstellen dat als je prikangst oid hebt dat je daar niet heel vrolijk van wordt.quote:Op woensdag 5 januari 2022 13:02 schreef Mondkapje het volgende:
ENSCHEDE - In de vandaag geopende vaccinatielocatie bij stadion de Grolsch Veste gaat vaccineren er net iets anders aan toe dan op andere plekken. Geen verschillende kamertjes waar iedereen één voor één gevaccineerd wordt, maar zes mensen die keurig op een rij wachten tot er een prikker langs komt met de vaccins.
https://www.tubantia.nl/e(...)de-locatie~af70ddf9/
Volgende keer doen ze het overal zo. Je kunt wel nagaan dat dit véél efficienter is dan iedereen in een apart hokje stoppen.
Ik denk dat die sleepwet ook heeft bijgedragen aan de toeslagenaffaire.quote:Op woensdag 5 januari 2022 12:42 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Oh snap ik. Heb je je er wel eens in verdiept hoe het zover heeft kunnen komen dat er een toeslagenaffaire is ontstaan?
En ik blijf erbij, het is alleen maar goed kritisch te zijn op het covidbeleid, tot je er in doorslaat en alleen maar alles is kut kan roepen.
Al gedaan, maar hier in NH is het druk kan dan pas donderdag volgende week. En anders regio Den Haag een dag eerder, nou dank je.quote:Op woensdag 5 januari 2022 13:03 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ff bellen dat je niet kunt. Voor hetzelfde geld hebben ze morgen nog een plekje vrij.
Van wel of niet in een hokje zitten? Maakt toch niet uit?quote:Op woensdag 5 januari 2022 13:03 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Hier waren er ook geen hokjes. Vond het wel opvallend, kan me voorstellen dat als je prikangst oid hebt dat je daar niet heel vrolijk van wordt.
Ik kan me voorstellen dat je wanneer je bang bent voor naalden oid liever afgeschermd dan in een ruimte waar iedereen je kan zien zit.quote:Op woensdag 5 januari 2022 13:07 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Van wel of niet in een hokje zitten? Maakt toch niet uit?
Ik weet niet of je het door hebt hoor, maar in de toeslagen affaire is het de overheid die de minima keihard genaaid heeft. Tot scheidingen en zelfmoorden aan toe. Totaal verwoeste levens.quote:Op woensdag 5 januari 2022 12:55 schreef Da_Sandman het volgende:
Voor het willen naaien van de overheid?
Dit zijn geen ja-nee vragen. Er is jarenlang politieke druk opgebouwd om fraudeurs van toeslagen hard aan te pakken en daarbij is er ook specifiek gestuurd op doelgroepen. Dit kwam na toeslagen fraude bij Bulgaren en kinderopvangtoeslag naar obscure dorpen in Oost-Turkije. Daar was de kamer woedend over en elk dubbeltje moest teruggehaald worden als het even kon.quote:Op woensdag 5 januari 2022 13:00 schreef popje het volgende:
[..]
Dus jij vindt de toeslagenaffaire gerechtvaardigd?
In Utrecht doen ze dat ook al zo bij mijn weten?quote:Op woensdag 5 januari 2022 13:02 schreef Mondkapje het volgende:
ENSCHEDE - In de vandaag geopende vaccinatielocatie bij stadion de Grolsch Veste gaat vaccineren er net iets anders aan toe dan op andere plekken. Geen verschillende kamertjes waar iedereen één voor één gevaccineerd wordt, maar zes mensen die keurig op een rij wachten tot er een prikker langs komt met de vaccins.
Volgende keer doen ze het overal zo. Je kunt wel nagaan dat dit véél efficienter is dan iedereen in een apart hokje stoppen. Bovendien kan iedereen op zijn stoel blijven zitten voor die 15 minuten wachttijd na de prik.
Geen idee. Mensen zijn gekquote:Op woensdag 5 januari 2022 13:08 schreef bloodymary1 het volgende:
Heb even vluchtig bijgelezen, maar wat ik niet snap is dat iemand hier als egoïstisch wordt aangewezen als die vier maanden geleden zijn laatste vaccinatie heeft gehad en zeker de booster gaat halen maar daar nog een paar maanden mee wacht. Wat is daar mis mee? En waarom helpt hij de wereld als hij het nu al wel gaat doen? Is de werking van de zittende vaccinatie dan al zoveel afgenomen?
Haha, krijg nu zo'n beeld van "kleedt u zich maar helemaal uit, dan ga ik een prikje zetten".quote:Op woensdag 5 januari 2022 13:08 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat je wanneer je bang bent voor naalden oid liever afgeschermd dan in een ruimte waar iedereen je kan zien zit.
De piek in besmettingen was ongeveer 2 weken. Goh, je zou bijna denken dat er een patroon in zit.quote:Op woensdag 5 januari 2022 13:08 schreef Oliver23 het volgende:
[ twitter ]Aardige daling in de Zuid-Afrikaanse ziekenhuizen
Ik zou voor geen goud willen wisselen met de UKquote:Op woensdag 5 januari 2022 12:55 schreef Da_Sandman het volgende:
Het is niet vreemd dat er wantrouwen is. Dat is gezond en is in ieder land zo. Boris Johnson die aardig onder vuur ligt in Engeland, terwijl men hier met jaloezie over de plas kijkt. Alleen maar één stand kennen en dat is op de overheid kankeren, dat is toch gewoon zo simpel als het maar zijn kan? Nuance is soms echt ver te zoeken.
Daar zijn dan ook aparte kamers (en tijden) voor.quote:Op woensdag 5 januari 2022 13:08 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat je wanneer je bang bent voor naalden oid liever afgeschermd dan in een ruimte waar iedereen je kan zien zit.
Ik ben daar geboosterd. Voor de medewerkers is het wel efficienter. Maar ik vond het als bezoeker niet sneller gaan. Eerst buiten in een rij, toen binnen wachten voor de registratie, toen in een rij wachten voor de wachtruimte. En als je dan eenmaal zit duurt het (als je achteraan het rijtje bent ingedeeld) nog wel een minuut of 10 voor je geprikt wordt.quote:Op woensdag 5 januari 2022 13:02 schreef Mondkapje het volgende:
Volgende keer doen ze het overal zo. Je kunt wel nagaan dat dit véél efficienter is dan iedereen in een apart hokje stoppen. Bovendien kan iedereen op zijn stoel blijven zitten voor die 15 minuten wachttijd na de prik.
Vanwege mijn vak heb ik die Toeslagenaffaire van A tot Z gevolgd. Het ergste daaraan is eigenlijk nog dat het hele gebeuren is ontstaan en doorgedaan door incompetentie, maar vooral ook aan onverschilligheid. Belangrijke brieven van de belastingdienst werden door Ministeries onder in de la gelegd van het zal allemaal wel, daar kijken we volgend jaar wel een keer na. Of later. Of niet. Niemand was er echt bij betrokken in de zin van er naar willen kijken en iets op willen lossen. Alleen enkele medewerkers van de belastingdienst, die nu ook nog als het zwarte schaap aangewezen worden.quote:Op woensdag 5 januari 2022 13:08 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik weet niet of je het door hebt hoor, maar in de toeslagen affaire is het de overheid die de minima keihard genaaid heeft. Tot scheidingen en zelfmoorden aan toe. Totaal verwoeste levens.
Een samenleving heeft dat nooit voor elkaar kunnen krijgen met hun belasting ontwijking of bulgarenfraude. Overheid is totaal doorgeslagen in hun naai drang.
is ook niks mis mee maar ik begrijp wel dat ze het van regeringskant pushen om die curve platter te krijgenquote:Op woensdag 5 januari 2022 13:08 schreef bloodymary1 het volgende:
Heb even vluchtig bijgelezen, maar wat ik niet snap is dat iemand hier als egoïstisch wordt aangewezen als die vier maanden geleden zijn laatste vaccinatie heeft gehad en zeker de booster gaat halen maar daar nog een paar maanden mee wacht. Wat is daar mis mee? En waarom helpt hij de wereld als hij het nu al wel gaat doen? Is de werking van de zittende vaccinatie dan al zoveel afgenomen?
Wat bedoel je dan met die curve? Welke curve?quote:Op woensdag 5 januari 2022 13:12 schreef Tarado het volgende:
[..]
is ook niks mis mee maar ik begrijp wel dat ze het van regeringskant pushen om die curve platter te krijgen
Waarom vaccineren ze dan jongeren? De zieken in die groep zijn zo verwaarloosbaar dat dat op nationaal niveau niet eens meetbaar is, laat staan dat zij enige invloed hebben op de ziekenhuiscijfers.quote:Op woensdag 5 januari 2022 12:32 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ze? Ik lees dat in ieder geval niet terug in het advies van de gezondheidsraad omtrent het boosteren van 60-minners. Wel bijvoorbeeld:
[ afbeelding ]
https://www.gezondheidsra(...)+jaar-087-GR-VWS.pdf
Omdat mensen hun eigen gezondheid te hoog inschatten? Mijn schoonzus is morbide obees (BMI>40), maar vindt van zichzelf dat ze hooguit wat stevig is en geen risico looptquote:Op woensdag 5 januari 2022 13:13 schreef Confetti het volgende:
[..]
Waarom vaccineren ze dan jongeren? De zieken in die groep zijn zo verwaarloosbaar dat dat op nationaal niveau niet eens meetbaar is, laat staan dat zij enige invloed hebben op de ziekenhuiscijfers.
Daarom vroeg ik je dus of je weet hoe de toeslagenaffaire zover heeft kunnen komen. Dat heeft een reden en ie reden is dat het een sport is om de overheid te naaien. Dat het ingrijpen daarna door de overheid volledig uit de hand is gelopen, staat buiten kijf. Maar goed, als gezegd gevoelig onderwerp, niet voor hier.quote:Op woensdag 5 januari 2022 13:08 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik weet niet of je het door hebt hoor, maar in de toeslagen affaire is het de overheid die de minima keihard genaaid heeft. Tot scheidingen en zelfmoorden aan toe. Totaal verwoeste levens.
Een samenleving heeft dat nooit voor elkaar kunnen krijgen met hun belasting ontwijking of bulgarenfraude. Overheid is totaal doorgeslagen in hun naai drang.
In Leeuwarden hebben ze ook dit systeem maar wel met tussenschotsen.quote:Op woensdag 5 januari 2022 13:08 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
van de besmettingen, als die mindere stijl omhoog loopt is in principe het gedeelte kwetsbaren daarvan ook kleiner zodat het voor de zorg te behappen isquote:Op woensdag 5 januari 2022 13:13 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Wat bedoel je dan met die curve? Welke curve?
Vanwege de mindere transmissie? Uit solidariteit? Of Pfizer money + QR?quote:Op woensdag 5 januari 2022 13:13 schreef Confetti het volgende:
[..]
Waarom vaccineren ze dan jongeren? De zieken in die groep zijn zo verwaarloosbaar dat dat op nationaal niveau niet eens meetbaar is, laat staan dat zij enige invloed hebben op de ziekenhuiscijfers.
Nou heb ik geen prikangst en heb me er dus ook niet in verdiept, maar ik verwachtte gewoon weer van die hokjes en kan me voorstellen dat iemand met prikangst dat na de vorige keren ook gewoon had verwacht. Onaangename verrassing lijkt me dat dan wel.quote:Op woensdag 5 januari 2022 13:11 schreef nostra het volgende:
[..]
Daar zijn dan ook aparte kamers (en tijden) voor.
De eerste in combinatie met de cijfers uit Engeland waar de groep jongeren in het ziekenhuis steeds hoger wordtquote:Op woensdag 5 januari 2022 13:18 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Vanwege de mindere transmissie? Uit solidariteit? Of Pfizer money + QR?
Mensen met prikangst werden voorheen ook niet in een hokje, maar in een kamer geprikt. Op een ligbed en met persoonlijke begeleiding.quote:Op woensdag 5 januari 2022 13:18 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nou heb ik geen prikangst en heb me er dus ook niet in verdiept, maar ik verwachtte gewoon weer van die hokjes en kan me voorstellen dat iemand met prikangst dat na de vorige keren ook gewoon had verwacht. Onaangename verrassing lijkt me dat dan wel.
In Utrecht doen ze het ook op een rijtje hoor ... zit je met een man of 20-40 oid op een rij en komt er een prikker rollend langs.quote:Op woensdag 5 januari 2022 13:02 schreef Mondkapje het volgende:
Hier ga je wel erg kort door de bocht hoor. In Nederland is fraude echt een uitzondering. Ook op belastinggebied. Ik heb 250 klanten die het nog niet in hun hoofd halen om te frauderen. En als ze dat wel doen wijs ik ze direct de deur. Ik heb namelijk een directe lijn met de belastingdienst en wil die graag behouden. En zo staat bijna iedereen in mijn vak er wel in. De toeslagenaffaire is dan ook ontstaan door frauderende Bulgaren die vanuit Nederland hun huurtoeslag ontvangen. Je ziet dan een ezelskar naar een dorpje in Bulgarije gaan vol blauwe enveloppen. Het is meer het systeem hier dat niet klopt wat dit uitlokt. Als ik buitenlandse klanten krijg die hier een onderneming willen beginnen is het eerste wat ze zeggen "I heard there are lots of subsidies here in Holland, can you apply those for me?quote:Op woensdag 5 januari 2022 13:17 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Daarom vroeg ik je dus of je weet hoe de toeslagenaffaire zover heeft kunnen komen. Dat heeft een reden en ie reden is dat het een sport is om de overheid te naaien. Dat het ingrijpen daarna door de overheid volledig uit de hand is gelopen, staat buiten kijf. Maar goed, als gezegd gevoelig onderwerp, niet voor hier.
Weetje hoeveel daarvan zijn gevaccineerd, geboosterd, eerder geïnfecteerd , combinatie of ongevaccineerd.quote:Op woensdag 5 januari 2022 13:20 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
De eerste in combinatie met de cijfers uit Engeland waar de groep jongeren in het ziekenhuis steeds hoger wordt
was na paar weken al bekend net zoals het effect van aerosolen.....quote:Op woensdag 5 januari 2022 12:35 schreef ipa84 het volgende:
https://nos.nl/artikel/24(...)eft-te-desinfecteren
Het heeft andere half jaar geduurd maar het RIVM is om hoor....
Fraude in Nederland een uitzondering is net zo kort door de bocht, natuurlijk. Als de overheid getild kan worden staat een groot deel van NL vooraan.quote:Op woensdag 5 januari 2022 13:22 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Hier ga je wel erg kort door de bocht hoor. In Nederland is fraude echt een uitzondering. Ook op belastinggebied. Ik heb 250 klanten die het nog niet in hun hoofd halen om te frauderen. En als ze dat wel doen wijs ik ze direct de deur. Ik heb namelijk een directe lijn met de belastingdienst en wil die graag behouden. En zo staat bijna iedereen in mijn vak er wel in. De toeslagenaffaire is dan ook ontstaan door frauderende Bulgaren die vanuit Nederland hun huurtoeslag ontvangen. Je ziet dan een ezelskar naar een dorpje in Bulgarije gaan vol blauwe enveloppen. Het is meer het systeem hier dat niet klopt wat dit uitlokt. Als ik buitenlandse klanten krijg die hier een onderneming willen beginnen is het eerste wat ze zeggen "I heard there are lots of subsidies here in Holland, can you apply those for me?
Maar dat was dus mijn vraag. Als je de laatste vaccinatie pas vijf maanden geleden had, ben je dan net zo besmettelijk als ongevaccineerd? Of wat is het nut van de booster. Zeker als die maar nauwelijks iets doet tegen Omikron.quote:Op woensdag 5 januari 2022 13:17 schreef Tarado het volgende:
[..]
van de besmettingen, als die mindere stijl omhoog loopt is in principe het gedeelte kwetsbaren daarvan ook kleiner zodat het voor de zorg te behappen is
wat zeg je toch nu ?quote:Op woensdag 5 januari 2022 13:22 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Hier ga je wel erg kort door de bocht hoor. In Nederland is fraude echt een uitzondering. Ook op belastinggebied. Ik heb 250 klanten die het nog niet in hun hoofd halen om te frauderen. En als ze dat wel doen wijs ik ze direct de deur. Ik heb namelijk een directe lijn met de belastingdienst en wil die graag behouden. En zo staat bijna iedereen in mijn vak er wel in. De toeslagenaffaire is dan ook ontstaan door frauderende Bulgaren die vanuit Nederland hun huurtoeslag ontvangen. Je ziet dan een ezelskar naar een dorpje in Bulgarije gaan vol blauwe enveloppen. Het is meer het systeem hier dat niet klopt wat dit uitlokt. Als ik buitenlandse klanten krijg die hier een onderneming willen beginnen is het eerste wat ze zeggen "I heard there are lots of subsidies here in Holland, can you apply those for me?
Zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten zullen we maar zeggen. Mijn ervaring is gelukkig anders.quote:Op woensdag 5 januari 2022 13:24 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Fraude in Nederland een uitzondering is net zo kort door de bocht, natuurlijk. Als de overheid getild kan worden staat een groot deel van NL vooraan.
Verkoudheidje, als je gevaccineerd bent. Griep kan je het niet noemen, dat is wel wat zwaarder.quote:Op woensdag 5 januari 2022 13:23 schreef Jonic_1 het volgende:
Boosteren voor omicron waar bijna geen hond aan komt te overlijden....oke....zal wel aan mij liggen, maar ik haal sowieso geen enkele prik voor dit momenteel matige virusje. Besmettelijk misschien, maar niet dodelijker dan een gewone griep momenteel.
Ik moest een keer bloedprikken bij iemand met blijkbaar prikangst. Kon het niet goed inschatten, dus stelde voor dat ze in dat kamertje ging liggen. "Nee hoeft niet hoor, kan wel!", "Komt helemaal goed!" Oke, dan vertrouw ik je. Dus ik prikken. Viel ze flauw en begon helemaal te shaken en onregelmatig te ademen. Debiel wijf. Had het nog zo gezegd.quote:Op woensdag 5 januari 2022 13:21 schreef nostra het volgende:
[..]
Mensen met prikangst werden voorheen ook niet in een hokje, maar in een kamer geprikt. Op een ligbed en met persoonlijke begeleiding.
Misschien zit ik er op dat gebied wel naast dan. Ging eigenlijk over belasting en toeslagen.quote:Op woensdag 5 januari 2022 13:26 schreef Predator40 het volgende:
[..]
wat zeg je toch nu ?
ga eens kijken naar de fraude in de zorg, zorgkantoren en met het PGB dat is echt geen uitzondering.
en het word nog aardig makkelijk gemaakt ook
Ik ken direct en indirect behoorlijk wat niet gevaccineerden en die hebben op één na allemaal geen medische reden om niet te vaccinerenquote:Op woensdag 5 januari 2022 13:22 schreef mir1986 het volgende:
Ben trouwens benieuwd of de mensen die nu ongevaccineerd opgenomen worden in het ziekenhuis de mensen zijn die niet gevaccineerd mogen worden wegens hun kwetsbaarheid. Ben benieuwd hoe hoog die cijfers zijn.
Denk dat je meer vanuit de zakelijke kant kijkt toch?quote:Op woensdag 5 januari 2022 13:28 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Misschien zit ik er op dat gebied wel naast dan. Ging eigenlijk over belasting en toeslagen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |