abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203045196
quote:
10s.gif Op woensdag 5 januari 2022 12:59 schreef Pistolero het volgende:

[..]
Liever corona dan vrijwillig naar Friesland.
@maxi-mus

Maar wel goed geregeld, gedoe met die afspraken.
blablablabla
pi_203045202
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 13:00 schreef Elan het volgende:

[..]
Heb er al een staan maar duurt nog een week. Aangezien de storm nu los gaat geen zin om op de valreep nog even besmet te raken. Las in Leeuwarden zonder afspraak boosteren misschien rij ik daar wel heen.
Je kunt toch kijken of je de datum kan aanpassen?
pi_203045214
ENSCHEDE - In de vandaag geopende vaccinatielocatie bij stadion de Grolsch Veste gaat vaccineren er net iets anders aan toe dan op andere plekken. Geen verschillende kamertjes waar iedereen één voor één gevaccineerd wordt, maar zes mensen die keurig op een rij wachten tot er een prikker langs komt met de vaccins.
https://www.tubantia.nl/e(...)de-locatie~af70ddf9/

Volgende keer doen ze het overal zo. Je kunt wel nagaan dat dit véél efficienter is dan iedereen in een apart hokje stoppen. Bovendien kan iedereen op zijn stoel blijven zitten voor die 15 minuten wachttijd na de prik.
pi_203045218
quote:

[..]
Heb er al een staan maar duurt nog een week. Aangezien de storm nu los gaat geen zin om op de valreep nog even besmet te raken. Las in Leeuwarden zonder afspraak boosteren misschien rij ik daar wel heen.
Ff bellen dat je niet kunt. Voor hetzelfde geld hebben ze morgen nog een plekje vrij.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_203045224
quote:

[..]
En het klimaat dan?! :(
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  woensdag 5 januari 2022 @ 13:03:42 #56
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203045235
quote:
10s.gif Op woensdag 5 januari 2022 12:59 schreef Pistolero het volgende:

[..]
Liever corona dan vrijwillig naar Friesland.
_O-
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_203045237
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 13:02 schreef Mondkapje het volgende:
ENSCHEDE - In de vandaag geopende vaccinatielocatie bij stadion de Grolsch Veste gaat vaccineren er net iets anders aan toe dan op andere plekken. Geen verschillende kamertjes waar iedereen één voor één gevaccineerd wordt, maar zes mensen die keurig op een rij wachten tot er een prikker langs komt met de vaccins.

Volgende keer doen ze het overal zo. Je kunt wel nagaan dat dit véél efficienter is dan iedereen in een apart hokje stoppen.
Hier waren er ook geen hokjes. Vond het wel opvallend, kan me voorstellen dat als je prikangst oid hebt dat je daar niet heel vrolijk van wordt.
In Southern Sun
  woensdag 5 januari 2022 @ 13:04:03 #58
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_203045244
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 12:42 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Oh snap ik. Heb je je er wel eens in verdiept hoe het zover heeft kunnen komen dat er een toeslagenaffaire is ontstaan?

En ik blijf erbij, het is alleen maar goed kritisch te zijn op het covidbeleid, tot je er in doorslaat en alleen maar alles is kut kan roepen.
Ik denk dat die sleepwet ook heeft bijgedragen aan de toeslagenaffaire.
To BG or not to BG!
  woensdag 5 januari 2022 @ 13:04:19 #59
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_203045250
Zo.. test zit er weer op. Gisteravond ineens hoesten en flink lopen zweten snachts. Better safe then sorry :)

Hopelijk is het niets, want dan kan ik zondag mijn booster halen *O*
pi_203045293
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 13:03 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Ff bellen dat je niet kunt. Voor hetzelfde geld hebben ze morgen nog een plekje vrij.
Al gedaan, maar hier in NH is het druk kan dan pas donderdag volgende week. En anders regio Den Haag een dag eerder, nou dank je.
blablablabla
pi_203045294
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 13:03 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Hier waren er ook geen hokjes. Vond het wel opvallend, kan me voorstellen dat als je prikangst oid hebt dat je daar niet heel vrolijk van wordt.
Van wel of niet in een hokje zitten? Maakt toch niet uit?
pi_203045301
In Engeland is het nieuws dat een aantal zieke huizen non-urgente zorg hebben uitgesteld.

Wat voor bananenrepubliek zijn wij wel niet als wij al maanden urgente zorg uitstellen?
pi_203045310
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 13:07 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
Van wel of niet in een hokje zitten? Maakt toch niet uit?
Ik kan me voorstellen dat je wanneer je bang bent voor naalden oid liever afgeschermd dan in een ruimte waar iedereen je kan zien zit.
In Southern Sun
pi_203045315
Heb even vluchtig bijgelezen, maar wat ik niet snap is dat iemand hier als egoïstisch wordt aangewezen als die vier maanden geleden zijn laatste vaccinatie heeft gehad en zeker de booster gaat halen maar daar nog een paar maanden mee wacht. Wat is daar mis mee? En waarom helpt hij de wereld als hij het nu al wel gaat doen? Is de werking van de zittende vaccinatie dan al zoveel afgenomen?
pi_203045318
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 12:55 schreef Da_Sandman het volgende:
Voor het willen naaien van de overheid?
Ik weet niet of je het door hebt hoor, maar in de toeslagen affaire is het de overheid die de minima keihard genaaid heeft. Tot scheidingen en zelfmoorden aan toe. Totaal verwoeste levens.

Een samenleving heeft dat nooit voor elkaar kunnen krijgen met hun belasting ontwijking of bulgarenfraude. Overheid is totaal doorgeslagen in hun naai drang.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_203045322
twitter

_O_ Aardige daling in de Zuid-Afrikaanse ziekenhuizen
  woensdag 5 januari 2022 @ 13:09:26 #67
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_203045334
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 13:00 schreef popje het volgende:

[..]
Dus jij vindt de toeslagenaffaire gerechtvaardigd?
Dit zijn geen ja-nee vragen. Er is jarenlang politieke druk opgebouwd om fraudeurs van toeslagen hard aan te pakken en daarbij is er ook specifiek gestuurd op doelgroepen. Dit kwam na toeslagen fraude bij Bulgaren en kinderopvangtoeslag naar obscure dorpen in Oost-Turkije. Daar was de kamer woedend over en elk dubbeltje moest teruggehaald worden als het even kon.

Vind jij het terecht dat aanvragers van toeslagen die onterecht naar het buitenland gingen niet bestraft werden?

Bij de kinderopvang was er eerst een systeem dat opa en oma zelfs nog een zakcentje konden krijgen als ze op Sterre en valentijn gingen oppassen. Dat was te ruim opgezet en die regeling is ook aangepast dat het op zijn minst een professionele opvang moest zijn.

Is het vreemd dat er met dezelfde geestdrift naar de kinderopvang werd gekeken nadat het systeem werd aangepast?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_203045336
quote:

Volgende keer doen ze het overal zo. Je kunt wel nagaan dat dit véél efficienter is dan iedereen in een apart hokje stoppen. Bovendien kan iedereen op zijn stoel blijven zitten voor die 15 minuten wachttijd na de prik.
In Utrecht doen ze dat ook al zo bij mijn weten?
  woensdag 5 januari 2022 @ 13:09:33 #69
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203045338
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 13:08 schreef bloodymary1 het volgende:
Heb even vluchtig bijgelezen, maar wat ik niet snap is dat iemand hier als egoïstisch wordt aangewezen als die vier maanden geleden zijn laatste vaccinatie heeft gehad en zeker de booster gaat halen maar daar nog een paar maanden mee wacht. Wat is daar mis mee? En waarom helpt hij de wereld als hij het nu al wel gaat doen? Is de werking van de zittende vaccinatie dan al zoveel afgenomen?
Geen idee. Mensen zijn gek :D
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_203045344
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 13:08 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Ik kan me voorstellen dat je wanneer je bang bent voor naalden oid liever afgeschermd dan in een ruimte waar iedereen je kan zien zit.
Haha, krijg nu zo'n beeld van "kleedt u zich maar helemaal uit, dan ga ik een prikje zetten".
pi_203045359
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 13:08 schreef Oliver23 het volgende:
[ twitter ]

_O_ Aardige daling in de Zuid-Afrikaanse ziekenhuizen
De piek in besmettingen was ongeveer 2 weken. Goh, je zou bijna denken dat er een patroon in zit. :)
pi_203045373
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 12:55 schreef Da_Sandman het volgende:
Het is niet vreemd dat er wantrouwen is. Dat is gezond en is in ieder land zo. Boris Johnson die aardig onder vuur ligt in Engeland, terwijl men hier met jaloezie over de plas kijkt. Alleen maar één stand kennen en dat is op de overheid kankeren, dat is toch gewoon zo simpel als het maar zijn kan? Nuance is soms echt ver te zoeken.
Ik zou voor geen goud willen wisselen met de UK

pi_203045375
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 13:08 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Daar zijn dan ook aparte kamers (en tijden) voor.
pi_203045378
quote:

Ik ben daar geboosterd. Voor de medewerkers is het wel efficienter. Maar ik vond het als bezoeker niet sneller gaan. Eerst buiten in een rij, toen binnen wachten voor de registratie, toen in een rij wachten voor de wachtruimte. En als je dan eenmaal zit duurt het (als je achteraan het rijtje bent ingedeeld) nog wel een minuut of 10 voor je geprikt wordt.
pi_203045384
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 13:08 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Ik weet niet of je het door hebt hoor, maar in de toeslagen affaire is het de overheid die de minima keihard genaaid heeft. Tot scheidingen en zelfmoorden aan toe. Totaal verwoeste levens.

Een samenleving heeft dat nooit voor elkaar kunnen krijgen met hun belasting ontwijking of bulgarenfraude. Overheid is totaal doorgeslagen in hun naai drang.
Vanwege mijn vak heb ik die Toeslagenaffaire van A tot Z gevolgd. Het ergste daaraan is eigenlijk nog dat het hele gebeuren is ontstaan en doorgedaan door incompetentie, maar vooral ook aan onverschilligheid. Belangrijke brieven van de belastingdienst werden door Ministeries onder in de la gelegd van het zal allemaal wel, daar kijken we volgend jaar wel een keer na. Of later. Of niet. Niemand was er echt bij betrokken in de zin van er naar willen kijken en iets op willen lossen. Alleen enkele medewerkers van de belastingdienst, die nu ook nog als het zwarte schaap aangewezen worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')