Ja, daar is een compleet parlementair onderzoeksrapport over naar buiten gekomen. En gaat nog een PE over plaatsvinden.quote:Op woensdag 5 januari 2022 12:42 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Oh snap ik. Heb je je er wel eens in verdiept hoe het zover heeft kunnen komen dat er een toeslagenaffaire is ontstaan?
Tot zover is dat het ook. Geen enkele beslissing is juist genomen of uberhaupt op het juiste moment. Komt ook nog wel eens uit in de Corona PE. Maar dan is het al rijkelijk te laat, want het gaat om moment nu. Nu wordt immers de maatschappij beschadigd, kinderen onherstelbaar, bedrijven op de fles waardoor mensen eeuwig met een dikke schuld kunnen blijven zitten.quote:En ik blijf erbij, het is alleen maar goed kritisch te zijn op het covidbeleid, tot je er in doorslaat en alleen maar alles is kut kan roepen.
Moeten we een voorbeeld aan GB nemen?quote:Op woensdag 5 januari 2022 12:34 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Vrijwel alle landen om ons heen snappen het en kiezen voor de extreme exponentiele steile groei. Dit resulteert ook in het relatief snel bereiken van de piek waarna het aantal besmettingen ook weer snel zal gaan afnemen.
Wij kiezen ervoor om de piek plat te staan door middel van lockdowns. Nu gaat dat met Omicron niet werken omdat de R sowieso wel boven de 1 blijft. En onder de streep heb je op de lange termijn ook niet minder besmettingen, je hebt ze alleen uitgesmeerd. Ten koste van een aantal maanden aan extra schade als gevolg van de lockdowns.
Vroeg of laat zal iedereen wel Omicron krijgen, dus ik kan wel raden welke optie schadelijker is voor een land.
https://www.theguardian.c(...)e-than-double-londonquote:Heart attack patients calling 999 in parts of northern England are being asked to get a lift instead of waiting for an ambulance as hospitals in the region experience more than double the growth rate in numbers of Covid patients compared with London.
Net te laat, wou me er net ook mee gaan bemoeienquote:Op woensdag 5 januari 2022 12:46 schreef Momo het volgende:
[modbreak]Nu ophouden, anders gaan er daadwerkelijk bans vallen[/modbreak]
Ok, maar dan weet je ook dat het daadwerkelijk voort is gevloeid uit het structureel proberen te naaien van de overheid. Wat in Nederland (en vast ook in andere landen) een soort algemene hobby is. Niet gek dat de overheid zich daartegen gaan wapenen is, met alle ellende van dien als gevolg. Alle voortvloeiende ellende is overigens 100% op het conto van de overheid hoor, maar laten we niet vergeten dat de manier waarop wij als burgers tegenover de overheid staan bepaald geen schoonheidsprijs verdient.quote:Op woensdag 5 januari 2022 12:45 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ja, daar is een compleet parlementair onderzoeksrapport over naar buiten gekomen. En gaat nog een PE over plaatsvinden.
zal dat niet een beetje in die 10 weken zitten dat kans op besmet worden ook minder is?quote:Op woensdag 5 januari 2022 12:48 schreef Molo het volgende:
Ik loop wellicht achter, maar kan het niet vinden
Is er bekend welke reductie in transmissie er is, met Omicron, na een booster? En hoe lang dit aan blijft?
Gekwantificeerd dus, niet van 'ja het helpt wel een beetje'.
Gewoon benieuwd naar, de booster zit er hier inmiddels alweer twee dagen in en bijwerkingen zijn nu dragelijk
Ah, dat is dan ook gelijk de verklaring waarom de overheid ons als kleuters aan het behandelen isquote:Op woensdag 5 januari 2022 12:48 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ok, maar dan weet je ook dat het daadwerkelijk voort is gevloeid uit het structureel proberen te naaien van de overheid. Wat in Nederland (en vast ook in andere landen) een soort algemene hobby is. Niet gek dat de overheid zich daartegen gaan wapenen is, met alle ellende van dien als gevolg. Alle voortvloeiende ellende is overigens 100% op het conto van de overheid hoor, maar laten we niet vergeten dat de manier waarop wij als burgers tegenover de overheid staan bepaald geen schoonheidsprijs verdient.
Is daar niet ook een reden voor? Politiek is publiek. Politiek is van de samenleving. Maar volgens de politiek is de samenleving er voor hun. Met jarenlang continue verzwijgen, achterhouden, draaien, liegen, bedriegen en beloftes niet nakomen, dan zet je jezelf in een hoek van wantrouwen.quote:Op woensdag 5 januari 2022 12:48 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ok, maar dan weet je ook dat het daadwerkelijk voort is gevloeid uit het structureel proberen te naaien van de overheid. Wat in Nederland (en vast ook in andere landen) een soort algemene hobby is. Niet gek dat de overheid zich daartegen gaan wapenen is, met alle ellende van dien als gevolg. Al die ellende is overigens 100% op het conto van de overheid hoor, maar laten we niet vergeten dat de manier waarop wij als burgers tegenover de overheid staan bepaald geen schoonheidsprijs verdient.
Dat is me te vaag eigenlijk, wil graag meer getallen zienquote:Op woensdag 5 januari 2022 12:50 schreef Tarado het volgende:
[..]
zal dat niet een beetje in die 10 weken zitten dat kans op besmet worden ook minder is?
Voor het willen naaien van de overheid? Nee, daar zie ik eigenlijk geen enkele reden voor. De overheid bedenkt een toeslag om de burger tegemoet te komen, en daar wordt vervolgens door volksstammen misbruik van gemaakt.quote:Op woensdag 5 januari 2022 12:52 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Is daar niet ook een reden voor? Politiek is publiek. Politiek is van de samenleving. Maar volgens de politiek is de samenleving er voor hun. Met jarenlang continue verzwijgen, achterhouden, draaien, liegen, bedriegen en beloftes niet nakomen, dan zet je jezelf in een hoek van wantrouwen.
Maar die discussie gaat te ver wat mij betreft voor het corona topic. Punt is, is dat het totaal niet vreemd is dat het wantrouwen in de politiek zo hoog is op het moment.
Ja, zoiets. Ik weet het niet precies, ik ben vooral benieuwd wat ze na 9 januari gaan doen.quote:Op woensdag 5 januari 2022 11:52 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Lockdown? Veel sectoren bleven gewoon open volgens mij, zoals restaurants. Kwam voornamelijk neer op langere kerstvakantie en thuis werken. Hoogstens extra test eis of zo toch?
Je hoeft helemaal geen Maarten van Rossempje te doen? Alle jaartallen kunnen al een afspraak maken.quote:Op woensdag 5 januari 2022 12:56 schreef Elan het volgende:
Nog een volle week wachten op m'n booster en ze vallen bij bosjes om me heen, ik overweeg een Maarten van Rossempje.
Ga eens naar Friesland om een vrije inloop booster te krijgenquote:Op woensdag 5 januari 2022 12:56 schreef Elan het volgende:
Nog een volle week wachten op m'n booster en ze vallen bij bosjes om me heen, ik overweeg een Maarten van Rossempje.
Liever corona dan vrijwillig naar Friesland.quote:Op woensdag 5 januari 2022 12:59 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ga eens naar Friesland om een vrije inloop booster te krijgen
Dus jij vindt de toeslagenaffaire gerechtvaardigd?quote:Op woensdag 5 januari 2022 12:55 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Voor het willen naaien van de overheid? Nee, daar zie ik eigenlijk geen enkele reden voor. De overheid bedenkt een toeslag om de burger tegemoet te komen, en daar wordt vervolgens door volksstammen misbruik van gemaakt.
Het is niet vreemd dat er wantrouwen is. Dat is gezond en is in ieder land zo. Boris Johnson die aardig onder vuur ligt in Engeland, terwijl men hier met jaloezie over de plas kijkt. Alleen maar één stand kennen en dat is op de overheid kankeren, dat is toch gewoon zo simpel als het maar zijn kan? Nuance is soms echt ver te zoeken.
Heb er al een staan maar duurt nog een week. Aangezien de storm nu los gaat geen zin om op de valreep nog even besmet te raken. Las in Leeuwarden zonder afspraak boosteren misschien rij ik daar wel heen.quote:Op woensdag 5 januari 2022 12:58 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Je hoeft helemaal geen Maarten van Rossempje te doen? Alle jaartallen kunnen al een afspraak maken.
Lijkt me te vroeg voor zulke data.quote:Op woensdag 5 januari 2022 12:48 schreef Molo het volgende:
Ik loop wellicht achter, maar kan het niet vinden
Is er bekend welke reductie in transmissie er is, met Omicron, na een booster? En hoe lang dit aan blijft?
Gekwantificeerd dus, niet van 'ja het helpt wel een beetje'.
Gewoon benieuwd naar, de booster zit er hier inmiddels alweer twee dagen in en bijwerkingen zijn nu dragelijk
R.I.P.quote:Op woensdag 5 januari 2022 12:56 schreef Elan het volgende:
Ik was er al bang voor. Gevoelig onderwerp. Maar lees nou die post ervoor nog even terug.quote:Op woensdag 5 januari 2022 13:00 schreef popje het volgende:
[..]
Dus jij vindt de toeslagenaffaire gerechtvaardigd?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |