abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203044390
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 12:17 schreef Discombobulate het volgende:
Bizar dat Frankrijk nog harder wil gaan.
Wat willen ze?
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_203044396
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 12:16 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Het gaat om de massa, mensen willen uit deze crisis maar meewerken aan de oplossing dat mag een ander doen. Tja..
Dat moeten ook de personen doen die het grootste risico hebben om in het ziekenhuis te komen, oftewel je moet 50+ zich laten vaccineren. Val 50- daar niet mee lastig, dat is allemaal gerommel in de marge.
  woensdag 5 januari 2022 @ 12:19:00 #253
168739 Red_85
'echt wel'
pi_203044402
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 12:01 schreef nostra het volgende:

[..]
Ah ja, Kluytmans. Kluytmans twee weken geleden:

“Deze variant is een worst-case scenario”, zei OMT-lid en arts-microbioloog Jan Kluytmans van het UMC Utrecht bij Op1. “Zo extreem hadden we het niet zien aankomen.” “Zonder extra maatregelen kunnen we de aankomende omikrongolf op geen enkele manier aan”, vertelde hij tijdens de Op1-uitzending van zondag 19 december. Op de piek van die golf zou het benodigde aantal IC-bedden minstens 3000, en waarschijnlijk zelfs meer dan 4000 bedragen. En in de meest ongunstige scenario’s: uitschieters naar meer dan 5000 bedden. "Dat zou een apocalyptische toestand worden.” Kortom: een lockdown was onvermijdelijk. “En als je het land dan op slot doet, is het goed om dat zo snel mogelijk te doen. Dan heeft een lockdown het meeste effect”, aldus Kluytmans. Nederland heeft deze beslissing nu als eerste land genomen. “Maar”, zei OMT-lid en arts-microbioloog Marc Bonten van het UMC Utrecht bij WNL op Zondag, “Ik voorspel dat andere landen zullen volgen.”
Zoals met alle voorspellingen van het omt, zitten ze er 300% naast.
Bizar dat er nog steeds zo hard geluisterd wordt naar dit volk.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_203044407
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 12:18 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Ik ga die booster ook echt wel halen. Maar ik ben amper vier maanden geleden nog geprikt, dan is het in mijn ogen echt overkill.

Maar blijkbaar mag ik dan geen mening meer hebben volgens sommigen. :')
Zeker wel, ik voel de urgentie ook niet maar heb toch de afspraak staan voor 15 januari nu. De booster helpt (in de massa) natuurlijk wel degelijk om het aantal ziekenhuisopnames drastisch te doen dalen (hopelijk).
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_203044414
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 12:01 schreef Mondkapje het volgende:
tot en met afgelopen zondag had nog altijd slechts 32 procent van de volwassen Nederlanders een boosterprik gekregen,
https://www.ad.nl/binnenl(...)tend-groot~a8af5184/

Redden we het voor eind januari? Niet zonder vrije inloop vrees ik.
90% boosteren van de gevaccineerden redden ze sws niet....en dat is het het doel
ze mogen al blij zijn met 80%
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_203044415
quote:

[..]
Het gaat om de massa, mensen willen uit deze crisis maar meewerken aan de oplossing dat mag een ander doen. Tja..
Ja, daar sta ik wel om bekend natuurlijk. Ik werk nooit mee aan oplossingen.
  woensdag 5 januari 2022 @ 12:19:39 #257
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_203044416
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 12:16 schreef Confetti het volgende:

[..]
Het volk is met zoveel propaganda bestookt dat ze werkelijk denken dat het boosteren van iedereen de infecties gaat terugdringen. Er is amper bewijs dat, zeker bij Omicron, een volledige vaccinatiegraad de infecties zodanig terugdringt dat risicogroepen die gevaccineerd zijn maar niet voldoende beschermd, eraan gaan omdat er infecties optreden die anders niet zouden zijn opgetreden.
? De boosters zijn vooral bedoeld om de ziekenhuisopnames terug te dringen.
are we infinite or am I alone
pi_203044422
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 12:17 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Dat kunnen we al. Je moet iets anders verzinnen.
Dat kunnen we niet, je mag afhalen op afspraak of aan de deur, dat is iets heel anders dan winkelen op afspraak, dan mag je de winkel in.
  woensdag 5 januari 2022 @ 12:20:25 #259
131800 Tarado
capô de fusca
pi_203044428
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 12:16 schreef nostra het volgende:

[..]
Mwah, ik zie het kabinet er ook weer niet voor aan om dit voor de lol te doen, of omdat het kan; ik denk wel dat ze er oprecht van overtuigd zijn dat dit niet anders kan. Overigens is dat nog ernstiger, want het toont voornamelijk een gebrek aan competentie, aan creativiteit en aan durf, een apatische risico-aversheid die je nou juist net niet van een liberaal zou verwachten.
dit, mijn wantrouwen heeft alles te maken met hun incompetentie en ook dat van de 2e kamer en 0 met verborgen agenda's of machtsmisbruik
pi_203044431
Ik voorspel dat de meeste boosterlocaties rond 15 januari een vrije inloop hebben. Mijn voorspellingen komen wél vaak uit.
Dus, zou ik in principe mijn afspraak voor morgen in Hilversum kunnen afzeggen en wachten tot ik in Amsterdam kan.
pi_203044432
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 12:03 schreef Mondkapje het volgende:
"Omikron is inderdaad minder ziekmakend; de kans dat iemand aan de beademing op de ic terecht komt, lijkt stukken kleiner. Daardoor is de dreiging per persoon misschien lager, al hebben we geen idee wat de variant op langere termijn met iemands lichaam kan doen. "

Ojee, langetermijneffect Omikron moet ook nog uitgezocht worden.
hahahaha.....land nog even dichthouden t/m mei !!!
pi_203044440
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 12:19 schreef HarigeHarry83 het volgende:

[..]
beetje rare reactie
Het solidariteitsdenken is bij sommigen nu eenmaal verheven tot het verplicht slikken van alles wat negatief voor jezelf is, ongeacht of de optelsom van al die minnen bij alle individuen tot meer optelt dan het mogelijk te behalen voordeel voor de groep als geheel.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
  woensdag 5 januari 2022 @ 12:21:56 #263
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_203044444
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 12:19 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Zoals met alle voorspellingen van het omt, zitten ze er 300% naast.
Bizar dat er nog steeds zo hard geluisterd wordt naar dit volk.
Hij heeft het over de hypothetische situatie waarin geen extra maatregelen genomen werden.
are we infinite or am I alone
pi_203044445
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 12:20 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Dat kunnen we niet, je mag afhalen op afspraak of aan de deur, dat is iets heel anders dan winkelen op afspraak, dan mag je de winkel in.
Vooruit. Het blijft evengoed allemaal zo intens flauw.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_203044449
quote:
7s.gif Op woensdag 5 januari 2022 12:21 schreef nostra het volgende:

[..]
Het solidariteitsdenken is bij sommigen nu eenmaal verheven tot het verplicht slikken van alles wat negatief voor jezelf is, ongeacht of de optelsom van al die minnen bij alle individuen tot meer optelt dan het mogelijk te behalen voordeel voor de groep als geheel.
Spijker op zijn kop.
pi_203044452
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 12:16 schreef nostra het volgende:

[..]
Mwah, ik zie het kabinet er ook weer niet voor aan om dit voor de lol te doen, of omdat het kan; ik denk wel dat ze er oprecht van overtuigd zijn dat dit niet anders kan. Overigens is dat nog ernstiger, want het toont voornamelijk een gebrek aan competentie, aan creativiteit en aan durf, een apatische risico-aversheid die je nou juist net niet van een liberaal zou verwachten.
Ik zeg ook niet dat het kabinet niet doet voor de lol. Ze nemen maatregelen omdat ze uit angst (oa door doem grafiekjes van het OMT) denken dat het echt nodig is, maar dan kan het nog steeds fijn zijn voor ze als OMT leden in de media het volk alvast wat voorbereiden op de maatregelen die de willen treffen.
pi_203044464
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 12:10 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Dan moet je ook niet klagen over het gebrek aan versoepelingen, zoals Hugo deze week nog heeft gezegd.
Een prik halen voor versoepelingen _O-
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_203044469
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 12:10 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Dan moet je ook niet klagen over het gebrek aan versoepelingen, zoals Hugo deze week nog heeft gezegd.
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 12:08 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Maar straks wel weer verontwaardigd zijn als Hugo/Ernst wat over het gedrag van de burgers zegt.
Ik snap dit soort reacties écht niet, hoe kunnen jullie nog steeds mensen zijn die zó erg de kant van de regering kiezen? Dus als Hugo/Ernst zegt: 'Pas als 90% geboosterd is kan de lockdown opgeheven worden!', dan is het per definitie de schuld van de bevolking als de lockdown langer voortduurt en mogen ze niet klagen? Er is niet één moment waarop je jezelf gaat afvragen of het geen vals dilemma is? Er is geen één moment waarop je je afvraagt of het wel noodzakelijk is en de voordelen opwegen tegen de nadelen? De regering zegt het, dus het volk moet het opvolgen en anders niet zeiken over de consequenties?

Zal wel aan mij liggen, maar wantrouwen en scepticisme lijkt mij de enige gezonde instelling om te hebben jegens politici en beleidsbepalers.
  woensdag 5 januari 2022 @ 12:23:22 #269
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203044473
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 12:21 schreef Mondkapje het volgende:
Ik voorspel dat de meeste boosterlocaties rond 15 januari een vrije inloop hebben. Mijn voorspellingen komen wél vaak uit.
Dus, zou ik in principe mijn afspraak voor morgen in Hilversum kunnen afzeggen en wachten tot ik in Amsterdam kan.
pi_203044476
quote:
7s.gif Op woensdag 5 januari 2022 12:21 schreef nostra het volgende:

[..]
Nee hoor, tot gewoon normaal blijven doen en jezelf niet zo belangrijk vinden of dwars doen.
In Southern Sun
  woensdag 5 januari 2022 @ 12:23:37 #271
168739 Red_85
'echt wel'
pi_203044478
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 12:03 schreef Mondkapje het volgende:
"Omikron is inderdaad minder ziekmakend; de kans dat iemand aan de beademing op de ic terecht komt, lijkt stukken kleiner. Daardoor is de dreiging per persoon misschien lager, al hebben we geen idee wat de variant op langere termijn met iemands lichaam kan doen. "

Ojee, langetermijneffect Omikron moet ook nog uitgezocht worden.
Daar istie weer: de longcovid kaart

De lange termijn effecten van de vaccins zijn ook niet eens bekend. Ook niet van de lockdowns en allerlei andere onzinnige maatregelen van de politiek. Toch worden die zonder blikken en blozen gebezigd.

Maar nu opeens wel supervoorzichtig moeten zijn met deze O? Pleur op.
1947-2016
pi_203044483
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 12:22 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Ik zeg ook niet dat het kabinet niet doet voor de lol. Ze nemen maatregelen omdat ze uit angst (oa door doem grafiekjes van het OMT) denken dat het echt nodig is, maar dan kan het nog steeds fijn zijn voor ze als OMT leden in de media het volk alvast wat voorbereiden op de maatregelen die de willen treffen.
Die doemgrafiekjes van OMT / RIVM waren in het laatste kwartaal zelfs een onderschatting van wat er daadwerkelijk gebeurde.
pi_203044497
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 12:08 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Maar straks wel weer verontwaardigd zijn als Hugo/Ernst wat over het gedrag van de burgers zegt.
De meesten hebben zich 20 maanden braaf aan alle regels gehouden, 2 vaccinaties gehad, booster erbij.
Het is KLAAR........
pi_203044498
quote:
9s.gif Op woensdag 5 januari 2022 12:23 schreef Pistolero het volgende:

[..]
[..]

Zal wel aan mij liggen, maar wantrouwen en scepticisme lijkt mij de enige gezonde instelling om te hebben jegens politici en beleidsbepalers.
Zeker, zolang je niet doorslaat. En dat gebeurt hier nogal.
In Southern Sun
  woensdag 5 januari 2022 @ 12:24:45 #275
131800 Tarado
capô de fusca
pi_203044501
quote:

[..]
Ik ga die booster ook echt wel halen. Maar ik ben amper vier maanden geleden nog geprikt, dan is het in mijn ogen echt overkill.

natuurlijk mag dat, wat ik zeg ik vind het ook veel gevraagd, zelf ben ik 50+ en is het een no-brainer
pi_203044502
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2022 10:38 schreef Wantie het volgende:

Dat principe heet 'viral interference' (...) en komt er op neer dat als je besmet bent met virus A, je veel minder gemakkelijk besmet kunt raken met virus B.
En het is dus altijd afwachten of A en B voldoende op elkaar lijken om die interference te veroorzaken? Ik begin het te snappen, geloof ik. Zeer bedankt.
pi_203044509
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 12:19 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Zeker wel, ik voel de urgentie ook niet maar heb toch de afspraak staan voor 15 januari nu. De booster helpt (in de massa) natuurlijk wel degelijk om het aantal ziekenhuisopnames drastisch te doen dalen (hopelijk).
Nou, prima dat jij hem haalt toch? Maar dan moet je andersom ook niet gaan roepen dat ik niet mag klagen omdat ik iets langer wacht. Of dat ik niet mee werk aan oplossingen. Dat is niet relax. :)
pi_203044510
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 12:19 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
? De boosters zijn vooral bedoeld om de ziekenhuisopnames terug te dringen.
Dan is het boosteren van 40 min volstrekt kansloos en onnodig. Ze verkopen het ook als infecties terugdringen zonder enig bewijs.
  woensdag 5 januari 2022 @ 12:25:11 #279
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_203044512
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 12:23 schreef Red_85 het volgende:

[..]

De lange termijn effecten van de vaccins zijn ook niet eens bekend. Ook niet van de lockdowns en allerlei andere onzinnige maatregelen van de politiek. Toch worden die zonder blikken en blozen gebezigd.

Wachten tot 2024 om te zien wat Omikron met de long covid patienten doet om versoepelingen door te voeren.
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_203044513
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 12:24 schreef Predator40 het volgende:

[..]
De meesten hebben zich 20 maanden braaf aan alle regels gehouden, 2 vaccinaties gehad, booster erbij.
Het is KLAAR........
Het is niet KLAAR omdat jij en anderen dat willen, helaas.
In Southern Sun
pi_203044515
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 12:24 schreef Tarado het volgende:

[..]
natuurlijk mag dat, wat ik zeg ik vind het ook veel gevraagd, zelf ben ik 50+ en is het een no-brainer
Doelde niet op jou :)
pi_203044517
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 10:48 schreef Johannes788 het volgende:
Strenge lockdown in Nederland mag van rechter gehandhaafd blijven

https://www.nu.nl/binnenl(...)ndhaafd-blijven.html

Heel apart, in landen om ons heen zoals België worden rechtszaken vaak gewonnen door tegenstanders van het beleid en hier in 2 jaar nog bijna geen enkele tijd.

Democratie? Dacht het nie ;)
Misschien moet die advocaat met betere argumenten komen. Als mensen je idee niet goed vinden moet je beter lullen.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_203044534
quote:

[..]
Welke oplossing? Een prikje voor mij zou 0.0% bijdragen.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_203044541
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 12:23 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Zucht, deze dooddoener weer. Vaccins hebben geen lange termijneffecten. Er is geen enkele (peer-reviewed) studie die daarvoor bewijs heeft gevonden. Effecten van lockdowns en 'onzinnige' maatregelen zijn vrij evident: het verminderen van sociaal verkeer. Wat best handig is in een pandemie.
  woensdag 5 januari 2022 @ 12:26:41 #285
168739 Red_85
'echt wel'
pi_203044543
quote:
9s.gif Op woensdag 5 januari 2022 12:23 schreef Pistolero het volgende:

[..]
[..]
Ik snap dit soort reacties écht niet, hoe kunnen jullie nog steeds mensen zijn die zó erg de kant van de regering kiezen? Dus als Hugo/Ernst zegt: 'Pas als 90% geboosterd is kan de lockdown opgeheven worden!', dan is het per definitie de schuld van de bevolking als de lockdown langer voortduurt en mogen ze niet klagen? Er is niet één moment waarop je jezelf gaat afvragen of het geen vals dilemma is? Er is geen één moment waarop je je afvraagt of het wel noodzakelijk is en de voordelen opwegen tegen de nadelen? De regering zegt het, dus het volk moet het opvolgen en anders niet zeiken over de consequenties?

Exact.
Vaak genoeg bewezen dat politici niet met de macht om kunnen gaan welke zij hebben.
1947-2016
pi_203044545
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 12:24 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Nou, prima dat jij hem haalt toch? Maar dan moet je andersom ook niet gaan roepen dat ik niet mag klagen omdat ik iets langer wacht. Of dat ik niet mee werk aan oplossingen. Dat is niet relax. :)
Ik chargeerde, je hebt gelijk - maar in z'n algemeenheid is dat natuurlijk wel wat er (ook) gaande is. We willen dat de lockdown eindigt en zsm aub, dan moeten we ook met z'n allen onze verantwoordelijkheid nemen, vind ik.
pi_203044550
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 12:25 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Het is niet KLAAR omdat jij en anderen dat willen, helaas.
Tegelijkertijd duurt het ook niet VOORT puur omdat Mark, Hugo/Ernst en het OMT dat zeggen, helaas. :)
pi_203044556
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 12:26 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Welke oplossing? Een prikje voor mij zou 0.0% bijdragen.
Onjuist, het draagt wel degelijk iets bij.
pi_203044558
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 11:41 schreef _serial_ het volgende:
[ twitter ]
Als je op reis bent dus voor de neustest gaan, just in case.
pi_203044560
quote:

[..]

nog 5 jaar thuisblijven.......
  woensdag 5 januari 2022 @ 12:29:03 #291
168739 Red_85
'echt wel'
pi_203044592
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 12:24 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Zeker, zolang je niet doorslaat. En dat gebeurt hier nogal.
Overheid is al een paar keer doorgeslagen in hun manier van handelen in de afgelopen jaren richting de samenleving. Vind wel dat je daar heel kritisch tegenover mag gaan staan, zeker omdat voor een groot deel dezelfde personen weer in vak K zitten.
1947-2016
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')