De keuze is uiteraard niet om wel/niet uitgesloten te (willen) worden.quote:Op woensdag 5 januari 2022 11:23 schreef Predator40 het volgende:
[..]
maar die keuze maak je zelf toch ?
En de zogenaamde WEF papers doen dat juist wèl.quote:Op woensdag 5 januari 2022 11:30 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dat is visie van Schwab en WEF kennelijk. Maar dat zegt toch niets over of het kabinet daaraan meewerkt en hun visie deelt?
Ik stel liever ouderwets bieren voor.quote:Op woensdag 5 januari 2022 11:33 schreef bloodymary1 het volgende:
Grimmig sfeertje hier, de laatste dagen.
Maar ik snap het wel, iedereen is er gewoon klaar mee.
Misschien een leuk idee om als alles achter de rug is dit topic te bundelen en als boek uit te geven. Hebben we straks nog wat leuks om op terug te kijken/lezen.
Scholen weer open, aantal positieve tests zal stijgen en rond 20 januari zitten de eerste experts bij Jinek om een avondklok te bepleiten.quote:
Sowieso.quote:Op woensdag 5 januari 2022 11:30 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Want de meerderheid heeft altijd gelijk, en hun ideeën zijn beter voor het land dan die van de minderheis?
Ja of niet. Lekker luchtfietsen.quote:Op woensdag 5 januari 2022 11:34 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Scholen weer open, aantal positieve tests zal stijgen en rond 20 januari zitten de eerste experts bij Jinek om een avondklok te bepleiten.
Prima idee, ik ben wel benieuwd welk gezicht er achter de namen schuil gaatquote:Op woensdag 5 januari 2022 11:34 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik stel liever ouderwets bieren voor.
We hadden in elk geval een veel betere uitgangsituatie gehad in de ziekenhuizen.quote:Op woensdag 5 januari 2022 11:35 schreef bloodymary1 het volgende:
Twee maanden geleden had ik nog een discussie met een antivappie. Toen net dingen weer dicht gingen (nog tot 17.00 toen). Ik verweet haar dat als iedereen zich "gewoon" had laten vaccineren dat dat niet nodig was geweest. Dat dan alles open was gebleven.
Zou dat eigenlijk wel echt het geval zijn geweest...?
hoe was het afgelopen zaterdag in amsterdam ?quote:Op woensdag 5 januari 2022 11:33 schreef vosss het volgende:
[..]
En de zogenaamde WEF papers doen dat juist wèl.
Niet zolang er vliegtuigen landen met mensen erin die uit een land komen waar amper gevaccineerd is. Maar het zou sowieso wel geholpen hebben als iedereen die het kon doen zich had laten vaccineren.quote:Op woensdag 5 januari 2022 11:35 schreef bloodymary1 het volgende:
Twee maanden geleden had ik nog een discussie met een antivappie. Toen net dingen weer dicht gingen (nog tot 17.00 toen). Ik verweet haar dat als iedereen zich "gewoon" had laten vaccineren dat dat niet nodig was geweest. Dat dan alles open was gebleven.
Rutte, Ploumen, Jetten, De jonge staan allemaal op de website van het WEF. Dus hoe bedoel je, ze zijn er niet mee verbonden?quote:Op woensdag 5 januari 2022 11:33 schreef vosss het volgende:
[..]
En de zogenaamde WEF papers doen dat juist wèl.
ik vermoed....dat het ergens in mei kan, of je moet door de koning uitgenodigd worden.quote:Op woensdag 5 januari 2022 11:34 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik stel liever ouderwets bieren voor.
Denk dat je het aardig samenvat. Tafels vol mensen die zich GROTE zorgen maken en dat het nog altijd niet duidelijk is wat Omikron voor invloed gaat hebben op alle cijfers en dat we daar op moeten wachten.quote:Op woensdag 5 januari 2022 11:34 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Scholen weer open, aantal positieve tests zal stijgen en rond 20 januari zitten de eerste experts bij Jinek om een avondklok te bepleiten.
Tussen 100 en 1500 man op de IC. Lekker luchtfietsen.quote:Op woensdag 5 januari 2022 11:35 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ja of niet. Lekker luchtfietsen.
Alles open zeker niet. Een lockdown had denk ik wel voorkomen kunnen worden met een paar honderd man minder in de zorg.quote:Op woensdag 5 januari 2022 11:35 schreef bloodymary1 het volgende:
Daar zit wel wat in inderdaad.quote:Op woensdag 5 januari 2022 11:33 schreef bloodymary1 het volgende:
Misschien een leuk idee om als alles achter de rug is dit topic te bundelen en als boek uit te geven. Hebben we straks nog wat leuks om op terug te kijken/lezen.
Niet vergeten om de eerste topics uit NWS mee te pakken. Of zijn die toegevoegd aan de reeks?quote:Op woensdag 5 januari 2022 11:33 schreef bloodymary1 het volgende:
Nee, maar mensen proberen zich aan die theoretische mogelijkheid vast te houden.quote:Op woensdag 5 januari 2022 11:35 schreef bloodymary1 het volgende:
quote:Op woensdag 5 januari 2022 11:38 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Daar zit wel wat in inderdaad.
Als het over is. En we niet met allerlei legacy shit blijven zitten zoals qr codes gekoppeld aan je persoonlijke carbonbudget.
Wat is het verschil tussen niet alles open en een lockdown? In oktober stond ik gewoon bij een concert. QRcode laten zien en ID en binnen. Ook niet ziek geworden daarna overigens.quote:Op woensdag 5 januari 2022 11:38 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Alles open zeker niet. Een lockdown had denk ik wel voorkomen kunnen worden met een paar honderd man minder in de zorg.
En dus krijgen we een avondklok? Die lockdown doet rare dingen met mensen.quote:Op woensdag 5 januari 2022 11:38 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Tussen 100 en 1500 man op de IC. Lekker luchtfietsen.
Nee, maar dat snap je zelf ook welquote:Op woensdag 5 januari 2022 11:35 schreef bloodymary1 het volgende:
'170.000 besmettingen per dag.'quote:Op woensdag 5 januari 2022 11:38 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Misschien wat experts uit andere sectoren.quote:Op woensdag 5 januari 2022 11:26 schreef deedeetee het volgende:
Het OMT heeft veel teveel macht/invloed. Er zou dus zoiets als een second opinion moeten zijn.
Er zijn heel veel wetenschappers die het lang niet altijd eens zijn.
Wat meer inbreng van mening en advies lijkt me na 2 jaar toch wel hoognodig.
Het hele argument dat vaak voorbij komt: 'Als iedereen zich had laten vaccineren hadden we nu geen lockdown en minder maatregelen gehad!!' vind ik behoorlijk wankel.quote:Op woensdag 5 januari 2022 11:35 schreef bloodymary1 het volgende:
de eerste topics in de reeks waren puur genot. De onwetendheid richting pure paniek bij @Maver24quote:Op woensdag 5 januari 2022 11:33 schreef bloodymary1 het volgende:
En waarom is dat in andere landen dan wel het geval?quote:Op woensdag 5 januari 2022 11:39 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Nee, maar dat snap je zelf ook wel
Dan hadden we waarschijnlijk op de 20:00 sluitings variant gezeten voor de horeca gok ik zo.quote:Op woensdag 5 januari 2022 11:38 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Alles open zeker niet. Een lockdown had denk ik wel voorkomen kunnen worden met een paar honderd man minder in de zorg.
Eh, nou gewoon, niet alles open maar geen lockdown? Dus geen concerten/nachtleven maar wel winkels open. Kroegen met vervroegde sluitingstijd, beetje zoals andere landen nu.quote:Op woensdag 5 januari 2022 11:39 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Wat is het verschil tussen niet alles open en een lockdown? In oktober stond ik gewoon bij een concert. QRcode laten zien en ID en binnen. Ook niet ziek geworden daarna overigens.
Het kan dooien of het kan vriezenquote:Op woensdag 5 januari 2022 11:38 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ja, ik nu achteraf ook. Terwijl ik daar toen heel fel in was. Maar aan waar ligt het dan aan dat hier alles dicht is? En in andere landen waar je blijkbaar niet mee mag vergelijken niet?quote:Op woensdag 5 januari 2022 11:40 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Het hele argument dat vaak voorbij komt: 'Als iedereen zich had laten vaccineren hadden we nu geen lockdown en minder maatregelen gehad!!' vind ik behoorlijk wankel.
Waar is dat het geval? Is de vaccinatiegraad in BE of DE hoger dan?quote:Op woensdag 5 januari 2022 11:40 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
En waarom is dat in andere landen dan wel het geval?
elke avond om 24.00 steve op ytquote:Op woensdag 5 januari 2022 11:40 schreef byah het volgende:
[..]
de eerste topics in de reeks waren puur genot. De onwetendheid richting pure paniek bij @:maver24
emigreren is dan een serieuze optie......quote:Op woensdag 5 januari 2022 11:41 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Je kan lachen, maar is een serieus iets...
https://www.nature.com/ar(...)20and%20electricity6.
Omdat onze ziekenhuizen dus ramvol liggen. Met onder andere mensen die daar niet hadden hoeven liggen als ze minder dwars waren.quote:Op woensdag 5 januari 2022 11:42 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ja, ik nu achteraf ook. Terwijl ik daar toen heel fel in was. Maar aan waar ligt het dan aan dat hier alles dicht is? En in andere landen waar je blijkbaar niet mee mag vergelijken niet?
De meeste landen hebben dat niet hoor. En wel concerten en zelfs een nachtleven.quote:Op woensdag 5 januari 2022 11:41 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Eh, nou gewoon, niet alles open maar geen lockdown? Dus geen concerten/nachtleven maar wel winkels open. Kroegen met vervroegde sluitingstijd, beetje zoals andere landen nu.
Dus dan had het wel zo kunnen blijven als in oktober met het vaccineren.quote:Op woensdag 5 januari 2022 11:43 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Omdat onze ziekenhuizen dus ramvol liggen. Met onder andere mensen die daar niet hadden hoeven liggen als ze minder dwars waren.
gewoon in de neus doen ( volgens de handleiding ) dan als je op reis gaatquote:
Zeker.quote:Op woensdag 5 januari 2022 11:40 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Het hele argument dat vaak voorbij komt: 'Als iedereen zich had laten vaccineren hadden we nu geen lockdown en minder maatregelen gehad!!' vind ik behoorlijk wankel.
Neem een kijkje in Portugal, zo goed als iedereen gevaccineerd.quote:Op woensdag 5 januari 2022 11:35 schreef bloodymary1 het volgende:
Zeg ik iets over de hoeveelheid andere landen? Het zo bewierookte Denemarken heeft het bijvoorbeeld. België ook. In Duitsland moesten de kerstmarkten ook eerder dan normaal dicht.quote:Op woensdag 5 januari 2022 11:43 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
De meeste landen hebben dat niet hoor. En wel concerten en zelfs een nachtleven.
Maar dan ook van alle verwijderde reactiesquote:Op woensdag 5 januari 2022 11:33 schreef bloodymary1 het volgende:
Ze horen zeker ook bij Virtus et Justitia?quote:Op woensdag 5 januari 2022 11:37 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Rutte, Ploumen, Jetten, De jonge staan allemaal op de website van het WEF. Dus hoe bedoel je, ze zijn er niet mee verbonden?
Omicron FTWquote:Op woensdag 5 januari 2022 11:44 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Neem een kijkje in Portugal, zo goed als iedereen gevaccineerd.
26000 cases, die grafiek knalt echt heel stijl omhoog in enkele dagen. Ziekenhuis opnames blijven wel achter, want omicron verkoudheidje.
Nee, wel aangescherpte regels, geen harde lockdown.quote:Op woensdag 5 januari 2022 11:44 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dus dan had het wel zo kunnen blijven als in oktober met het vaccineren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |