SPOILER: Helpen?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Varianten waaronder OmicronOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Covid-19 opnames en vaccinatiestatusOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gedragsregels in dit topic:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tap tap tap![]()
Voor scholensluiting :
Percentage positief van aantal besmettingen
0-9 - 13%
10-19 - 14%
20-29 - 13%
Na scholensluiting / vakantie
Percentage positief van aantal besmettingen
0-9 - 9%
10-19 - 12%
20-29 - 18%wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ik denk juist dat opgeven nooit gaat gebeuren. Al moet uiteindelijk het leger erbij worden gehaald om de straten te bewaken, er wordt altijd iets geprobeerd. Op het moment dat men in Den Haag zegt "we weten het ook niet meer, zoek het uit" is feitelijk de macht in dit land failliet.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 16:01 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Nee joh, dat gaat nooit gebeuren. Het is gewoon tijd om "onze" nederlaag te erkennen. Het virus heeft gewonnen en is gelukkig voor ons een stuk milder. Het is nu tijd om door de zure appel heen te bijten.
Compliance voor nog strenger dan nu is echt 0.0.![]()
‘Het leger erbij’quote:Op dinsdag 4 januari 2022 16:03 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk juist dat opgeven nooit gaat gebeuren. Al moet uiteindelijk het leger erbij worden gehaald om de straten te bewaken, er wordt altijd iets geprobeerd. Op het moment dat men in Den Haag zegt "we weten het ook niet meer, zoek het uit" is feitelijk de macht in dit land failliet.
We zijn echt op alle punten weer terug in begin 2020 he.![]()
Ja, dat sowieso. Vanwege de koppeling tussen boosters en het CTB, zullen aardig wat mensen het halen van hun prik ook wel uitstellen. Immers kun je er nu toch niks mee, maar het gaat wel van je tijd af dat-ie geldig is.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 16:01 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Bij een lockdown vervalt die 2G ook wel. Ik heb m'n QR-code al bijna drie weken niet hoeven laten zien.![]()
Verkiezingen. Leukste user, beste troll, meest vervelende mod die continu moet melden dat hij in Spanje zit. Dat soort dingen.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 16:02 schreef Zwansen het volgende:
Bijna jubileum-topic.
Tijd voor uitgebreide statistieken?![]()
Dat is wel heel dramatisch:Dquote:Op dinsdag 4 januari 2022 16:03 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk juist dat opgeven nooit gaat gebeuren. Al moet uiteindelijk het leger erbij worden gehaald om de straten te bewaken, er wordt altijd iets geprobeerd. Op het moment dat men in Den Haag zegt "we weten het ook niet meer, zoek het uit" is feitelijk de macht in dit land failliet.
Rutte's allereerste speech wijkte daar niet veel van af.
Gewoon accepteren, 50+ boosteren,zorg opschalen, wat vaker hardhollen en life goes on.![]()
In veel opzichten is de pandemie nu erger dan-ie ooit geweest is. In het begin was er veel onduidelijk, maar was er in elk geval nog wat reden voor optimisme omdat er nog reserves waren en we nog dingen konden proberen.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 16:05 schreef XSbig het volgende:
[..]
‘Het leger erbij’
We zijn echt op alle punten weer terug in begin 2020 he.
Inmiddels zijn veel mensen aan het eind van hun Latijn en zijn de ideeën hoe dit aan te pakken een beetje op, terwijl er meer besmettingen dan ooit tevoren zijn en de ziekenhuizen op hun laatste benen lopen.![]()
België versoepelt vanaf komende maandag, 10 januari, de regels voor quarantaine na nauw contact met een persoon die besmet is met het coronavirus, melden media in het land. De quarantaineperiode voor gevaccineerden wordt ingekort of in sommige gevallen zelfs helemaal geschrapt.
Wie in de afgelopen vijf maanden zijn laatste prik heeft gehad, hoeft niet in quarantaine. Het gaat hierbij om de tweede en derde prik. Deze groep hoeft zich ook niet meer preventief te laten testen.
Anderen moeten tien dagen in quarantaine, maar kunnen die vroegtijdig beëindigen door zich dagelijks te (laten) testen. Belgen die langer geleden zijn gevaccineerd kunnen vanaf de vierde dag uit quarantaine, niet-gevaccineerden vanaf de zevende dag.
Daarnaast is besloten dat de isolatieperiode voor besmette mensen wordt verkort, van tien naar zeven dagen. Mensen zonder klachten mogen dan weer de deur uit op de voorwaarde dat ze middels een zelftest negatief testen op het coronavirus.
Belgie doet wel gewoon aan acceptatie.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Klap in zorggezichten.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 16:05 schreef nattermann het volgende:
Zo. Net mijn wintersportvinkje gekregen![]()
Luchtalarm om 20:00 voor de avondklok en in de ochtend om 6 uur. Qr scannen en het volkslied zingen voor een Rutte poster in elk huis.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 16:05 schreef XSbig het volgende:
[..]
‘Het leger erbij’
We zijn echt op alle punten weer terug in begin 2020 he.![]()
Alles en iedereen is meer open dan wij en versoepelt verder. En wij krijgen straks weer zo’n dom toneelstuk dat er niets kan.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 16:07 schreef popje het volgende:
België versoepelt vanaf komende maandag, 10 januari, de regels voor quarantaine na nauw contact met een persoon die besmet is met het coronavirus, melden media in het land. De quarantaineperiode voor gevaccineerden wordt ingekort of in sommige gevallen zelfs helemaal geschrapt.
Wie in de afgelopen vijf maanden zijn laatste prik heeft gehad, hoeft niet in quarantaine. Het gaat hierbij om de tweede en derde prik. Deze groep hoeft zich ook niet meer preventief te laten testen.
Anderen moeten tien dagen in quarantaine, maar kunnen die vroegtijdig beëindigen door zich dagelijks te (laten) testen. Belgen die langer geleden zijn gevaccineerd kunnen vanaf de vierde dag uit quarantaine, niet-gevaccineerden vanaf de zevende dag.
Daarnaast is besloten dat de isolatieperiode voor besmette mensen wordt verkort, van tien naar zeven dagen. Mensen zonder klachten mogen dan weer de deur uit op de voorwaarde dat ze middels een zelftest negatief testen op het coronavirus.
Belgie doet wel gewoon aan acceptatie.zie email 27 oktober![]()
En wat denk je wat er gebeurt als ze nu het leger inzetten? Dat wordt een totale anarchie, dan is het einde bij demonstraties helemaal zoek.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 16:07 schreef Tijn het volgende:
[..]
In veel opzichten is de pandemie nu erger dan-ie ooit geweest is. In het begin was er veel onduidelijk, maar was er in elk geval nog wat reden voor optimisme omdat er nog reserves waren en we nog dingen konden proberen.
Inmiddels zijn veel mensen aan het eind van hun Latijn en zijn de ideeën hoe dit aan te pakken een beetje op, terwijl er meer besmettingen dan ooit tevoren zijn en de ziekenhuizen op hun laatste benen lopen.
Het leger inzetten tegen je eigen bevolking is een stap die je echt nooit van je leven moet willen nemen als kabinet zijnde. Ik heb De Jonge niet zo heel hoog zitten, maar ik denk (wellicht wensdenken) dat hij dat ook wel snapt.![]()
Ik ben wel oprecht benieuwd in wat voor rare bochten ze zich gaan wringen op de vragen van journalisten waarom in andere landen wel dingen kunnen die hier niet kunnen.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 16:10 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Alles en iedereen is meer open dan wij en versoepelt verder. En wij krijgen straks weer zo’n dom toneelstuk dat er niets kan.![]()
Hahahahaquote:Op dinsdag 4 januari 2022 16:08 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Luchtalarm om 20:00 voor de avondklok en in de ochtend om 6 uur. Qr scannen en het volkslied zingen voor een Rutte poster in elk huis.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Denk je dat er zulke kritische vragen komen ja?quote:Op dinsdag 4 januari 2022 16:11 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Ik ben wel oprecht benieuwd in wat voor rare bochten ze zich gaan wringen op de vragen van journalisten waarom in andere landen wel dingen kunnen die hier niet kunnen.![]()
"Wij luisteren naar het omt op basis van de specifieke situatie in Nederland"quote:Op dinsdag 4 januari 2022 16:11 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Ik ben wel oprecht benieuwd in wat voor rare bochten ze zich gaan wringen op de vragen van journalisten waarom in andere landen wel dingen kunnen die hier niet kunnen.![]()
Voordat het omt eruit is of alles wel kan en mogelijk is, dient de volgende pandemie zich alweer aan.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 16:10 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Alles en iedereen is meer open dan wij en versoepelt verder. En wij krijgen straks weer zo’n dom toneelstuk dat er niets kan.
Als dit niet het failliet van de poldercultuur is weet ik het ook niet meer.![]()
Wanneer is die eigenlijk weer, volgende week?quote:Op dinsdag 4 januari 2022 16:10 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Alles en iedereen is meer open dan wij en versoepelt verder. En wij krijgen straks weer zo’n dom toneelstuk dat er niets kan.![]()
Er lijken in NL maar 2 opties te zijn: of alles open of alles dicht (behalve scholen).quote:Op dinsdag 4 januari 2022 16:10 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Volgende persco is op 11 januari.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 16:12 schreef chratnox het volgende:
[..]
Wanneer is die eigenlijk weer, volgende week?![]()
Is die al met Ernst?quote:En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna![]()
Het enige doel wat ze hebben is clicks en aandacht in de meest interessante lange periode sinds de 2de wereld oorlog omdat er iets gaande is in eigen land. Een alternatief doel dan dat zie ik ook niet voor hun.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 14:26 schreef chratnox het volgende:
[..]
Daar stoor ik me ook aan, dat er (zo lijkt het in elk geval) zo weinig vragen gesteld worden waarom het dan nodig is en waarom andere landen het niet doen. Ik weet niet waarom dat zo is, maar ik kan me niet voorstellen dat "de media" er een alternatief doel mee heeft.
Daarbij kan het ook best zo zijn dat als ze zich te kritisch opstellen richting de politiek, de politiek kan zeggen 'we nodigen jullie niet meer uit en pakken jullie perskaarten af'. Dat soort cynische zaken kan ook meewerken.
Zou wel ver gaan voor een 'vrij land' als NL, maar niets verbaasd me meer in deze periode.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
Ook dat komt door het sturen op ziekenhuisbezettingen. Daardoor zijn er eigenlijk maar twee standen: niks aan de hand (er zijn nog vrije bedden) of alarmfase 3 (de bedden zijn op). Het wordt tijd voor een beleid dat ervoor zorgt dat die laatste fase niet zo snel bereikt wordt.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 16:12 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Er lijken in NL maar 2 opties te zijn: of alles open of alles dicht (behalve scholen).![]()
Het nieuwe kabinet treedt de 10e aan volgens mij, dus dat zou wel moeten dan.quote:
Ernst die op zijn 1e persconferentie meteen een verlenging van de lockdown aankondigt, goede start wel.![]()
![]()
Jep.quote:
Misschien met hugo de kozijnenzetter op de achtergrond omdat Ernst net een dag in functie is, maar thats that.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Ik denk dat het de sfeer hier en mezelf ten goede komt dat ik voorlopig niet meer post en me sowieso van alle coronashit onthoudt. Enerzijds frustratie van je afschrijven en positief nieuws tot je nemen en anderzijds de continue confrontatie met de absurde gang van zaken zijn niet meer in balans, in het voordeel van laatstgenoemde.
We worden de facto geregeerd door medici en virologen die effectief de samenleving reduceren tot een tool waarmee je een virus bedwingt. Ergens hangt er een risico-avers kabinet tussen die weigert de hand in eigen boezem te steken en vanuit al hun passiviteit in een maatregelpavlov verkeert. OMT-adviezen worden vrijwel klakkeloos overgenomen en dit beseffen de leden dondersgoed getuige oa de arrogantie waarmee ze hun kan-niet kaarten trekken. Met hun zogenaamde alleenrecht op 'verstandige' beslissingen. Er heerst een twijfelachtige wisselwerking tussen kabinet en OMT en dan druk ik me nog zacht uit. Tot zover mijn relaas![]()
Ik kom wel weer babbelen wanneer ook het publieke debat z'n bias kwijt is. De groeten
I'll give you something to do![]()
Nou, vaarwel dan he.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 16:17 schreef galantis het volgende:
Ik kom wel weer babbelen wanneer ook het publieke debat z'n bias kwijt is.![]()
![]()
Af en toe een corona pauze is een prima instellingquote:Op dinsdag 4 januari 2022 16:17 schreef galantis het volgende:
Ik denk dat het de sfeer hier en mezelf ten goede komt dat ik voorlopig niet meer post en me sowieso van alle coronashit onthoudt. Enerzijds frustratie van je afschrijven en positief nieuws tot je nemen en anderzijds de continue confrontatie met de absurde gang van zaken zijn niet meer in balans, in het voordeel van laatstgenoemde.
We worden de facto geregeerd door medici en virologen die effectief de samenleving reduceren tot een tool waarmee je een virus bedwingt. Ergens hangt er een risico-avers kabinet tussen die weigert de hand in eigen boezem te steken en vanuit al hun passiviteit in een maatregelpavlov verkeert. OMT-adviezen worden vrijwel klakkeloos overgenomen en dit beseffen de leden dondersgoed getuige oa de arrogantie waarmee ze hun kan-niet kaarten trekken. Met hun zogenaamde alleenrecht op 'verstandige' beslissingen. Er heerst een twijfelachtige wisselwerking tussen kabinet en OMT en dan druk ik me nog zacht uit. Tot zover mijn relaas![]()
Ik kom wel weer babbelen wanneer ook het publieke debat z'n bias kwijt is. De groetenLaters.
![]()
![]()
[ Bericht 47% gewijzigd door LTVDK op 04-01-2022 16:25:23 ]Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic![]()
Ach, de boosters uit Aken zijn er nog niet bij opgeteld.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 16:16 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
27%, tja dan was die 90% misschien idd iets te optimistisch Jaap.- verwijderd door admin -![]()
Of ik lees het verkeerd, of 88% van de besmettingen gaat naar de GGD na een positieve zelftest?quote:![]()
Ik lees verkeerd. Nvm.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 16:21 schreef XSbig het volgende:
[..]
Of ik lees het verkeerd, of 88% van de besmettingen gaat naar de GGD na een positieve zelftest?![]()
quote:Op dinsdag 4 januari 2022 16:17 schreef nattermann het volgende:
[..]
Hoop wel dat hij op de hoogte is van de Ernst van deze lockdownsituatie.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna![]()
Geen, want die vragen zoiets nooit. Alleen vragen ze of er niet te snel versoepeld was voor de lockdown.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 16:11 schreef Pistolero het volgende:
[..]
https://www.nu.nl/economi(...)atoegangsbewijs.html
Alleen de raad van de rechtspraak is het er niet mee eens.
Gisteren niet, nu niet, morgen niet. Nooit niet.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Gewoon een Vaccinatie slot op deuren zetten , zo dat mensen die dus weigeren zich te prikken dus niet naar binnen mogenquote:Op dinsdag 4 januari 2022 16:30 schreef Red_85 het volgende:
Gisteren niet, nu niet, morgen niet. Nooit niet.
Zo iets als een alcohol slot in een auto :-)
Want het is eigenlijk te gek voor worden dat er mensen dood gaan , in de schulden komen , verlies van werk / geliefde en andere sociale bezig heden , terwijl de niet prikkers gewoon overal rond lopen te scharrelen"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."![]()
Exact. Rook ze uit, dan komen ze vanzelf wel met hangende pootjes zou hugo gedacht hebben.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 16:30 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]
En de lockdown heeft gewerkt
En het werkt ook nog.
Als het in is gevoerd, komen we er nooit meer vanaf.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
God ja, je mot wat he, als je gedwongen dicht bent en tegen je faillissement aan zit te kijken. Denk niet dat ze hier persoonlijk om staan te juichen.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 16:30 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]
En de lockdown heeft gewerktGimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.![]()
Nog een voordeel van in het zuiden wonen, is dat je in 20 minuutjes rijden in België bent. En vanaf hier ook 20 minuten naar Duitsland. Je kunt gewoon alle kanten op.![]()
Ergens begrijp ik wel dat ze eieren voor hun geld kiezen om in zaak in leven te houden. Maar het blijft ook treurig dat ze zo weinig ruggengraat hebben en zwichten voor opzichte chantage.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 16:30 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]
En de lockdown heeft gewerkt![]()
Nee.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 16:31 schreef RAVW het volgende:
[..]
Gewoon een Vaccinatie slot op deuren zetten , zo dat mensen die dus weigeren zich te prikken dus niet naar binnen mogen
Zo iets als een alcohol slot in een auto :-)
Want het is eigenlijk te gek voor worden dat er mensen dood gaan , in de schulden komen , verlies van werk / geliefde en andere sociale bezig heden , terwijl de niet prikkers gewoon overal rond lopen te scharrelen
Maatschappelijke 2deling hoort niet. Gooi jij maar even de grondrechtenbasis uit het raam. Om een virusje wat met de mutatie zwakker wordt.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Dit.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 16:32 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Ergens begrijp ik wel dat ze eieren voor hun geld kiezen om in zaak in leven te houden. Maar het blijft ook treurig dat ze zo weinig ruggengraat hebben en zwichten voor opzichte chantage.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Maatschappelijke tweedeling is er al decennia op verschillende vlakken. Dus dat het niet hoort, is echt geen goed argument.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 16:33 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nee.
Maatschappelijke 2deling hoort niet. Gooi jij maar even de grondrechtenbasis uit het raam. Om een virusje wat met de mutatie zwakker wordt.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
![]()
In de praktijk zal het bij 9 van de 10 zaken ook wel uitdraaien op een wassen neus, er gaat echt niet grondig gecontroleerd worden.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 16:34 schreef Red_85 het volgende:
Ergens begrijp ik wel dat ze eieren voor hun geld kiezen om in zaak in leven te houden. Maar het blijft ook treurig dat ze zo weinig ruggengraat hebben en zwichten voor opzichte chantage.
Dit.![]()
Grote winkelketens zullen dan wel de beveiligers daarvoor gaan gebruiken.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 16:30 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]
En de lockdown heeft gewerktZonder wrijving geen glans![]()
quote:Op dinsdag 4 januari 2022 15:32 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Hoeveel was die bezetting een week of twee geleden?
stijging van 200 patiënten![]()
Als het in Nederland niet veilig is op straat, dan in Belgie en Duitsland ook niet.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 16:32 schreef bloodymary1 het volgende:
Nog een voordeel van in het zuiden wonen, is dat je in 20 minuutjes rijden in België bent. En vanaf hier ook 20 minuten naar Duitsland. Je kunt gewoon alle kanten op.
Mooi hoe Hugo onbedoeld het corona beleid van de buren bekritiseertZuiger van het FOK!-OMT![]()
Goed dat die ook een beetje mee willen bewegen en niet in 'kan niet' blijven denken.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 16:30 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]
En de lockdown heeft gewerkt'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around![]()
De volgende stap is gezet. Bedrijven die automatische poortjes met thermometers en qr scanners bouwen gaan maximaal binnenlopen.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 16:30 schreef Red_85 het volgende:
Gisteren niet, nu niet, morgen niet. Nooit niet.![]()
Ze hebben dan ook niet heel erg veel keus hé.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 16:36 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Goed dat die ook een beetje mee willen bewegen en niet in 'kan niet' blijven denken.
Eieren voor hun geld.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
die tweedeling is er al en Grondrechten bestaan allang niet meerquote:Op dinsdag 4 januari 2022 16:33 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nee.
Maatschappelijke 2deling hoort niet. Gooi jij maar even de grondrechtenbasis uit het raam. Om een virusje wat met de mutatie zwakker wordt.
ik kan je heel veel dingen vertellen waarbij de regels zo lek als een zeef zijn
Zelfs bureau gelijke behandelingen , schrijf mij aan van als het in het CAO staan van het bedrijf dan mogen ze dat doen
is rechtsgeldig , maar na dat ik geschreven had dus als je zwarte mensen 1 euro betaal in een maand en witte 3000 euro per maand , en je zit dit vast in je CAO dan mag dat
Discussie ging over de participatiewet mensen op minimum inkomen heel hun leven laten werken ( onder mom van gehandicapt zijn en deze daar ook behouden als gebrandmerkte gehandicapte ) ( ook al is de handicap nooit bewezen )
Ik heb ze nooit meer gehoord"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Op basis van een vaccinatiestatus? Ietswat op basis van een politiek besluit is genomen? Nope. Geenszins.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 16:35 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Maatschappelijke tweedeling is er al decennia op verschillende vlakken. Dus dat het niet hoort, is echt geen goed argument.
2delingen die jij bedoelt zijn natuurlijke 2delingen, want inderdaad wonen we niet in het communisme. En of je nu een prima baan hebt met prima inkomen, zit te rentenieren of dat je geen cent te makken hebt, blank bent of een kleurtje hebt, een winkel mag je gewoon in.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Never forget 'wij doen het zorgvuldig'.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 16:36 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Als het in Nederland niet veilig is op straat, dan in Belgie en Duitsland ook niet.
Mooi hoe Hugo onbedoeld het corona beleid van de buren bekritiseertzie email 27 oktober![]()
Goedemiddag Den Haag, hier de rest van het land. We hebben geen beveiligers in een winkel. Over!quote:Op dinsdag 4 januari 2022 16:35 schreef Haags het volgende:
[..]
Grote winkelketens zullen dan wel de beveiligers daarvoor gaan gebruiken.zie email 27 oktober![]()
Ook de artikelen hierover:quote:Op dinsdag 4 januari 2022 16:36 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Als het in Nederland niet veilig is op straat, dan in Belgie en Duitsland ook niet.
Mooi hoe Hugo onbedoeld het corona beleid van de buren bekritiseert
‘België hekelt massaal bezoek Nederlanders’
1 artikel verder
‘Belgische ondernemer dolblij met massaal bezoek Nederlanders’
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”![]()
Leuk man. Van die opgefokte steroïde gekken met kort lontje en escalatiedrang die je om je 'QR CODE EN SNEL !!!!!!' gaat 'vragen'.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 16:35 schreef Haags het volgende:
[..]
Grote winkelketens zullen dan wel de beveiligers daarvoor gaan gebruiken.
Nee, dat trekt volle winkels.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Precies.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 16:37 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ze hebben dan ook niet heel erg veel keus hé.
Eieren voor hun geld.
Dus je ontneemt mensen hun inkomen en vernietigd daardoor hun levens. Een quote die ik voorbij zag komen: Je neemt ze eerst brood uit de mond en gaat dan vragen of ze toch akkoord gaan als ze dreigen te verhongeren. Dat ze dan onder zware druk en uit pure wanhoop maar akkoord gaan met het pressiemiddel komt puur omdat het alternatief nóg slechter is.![]()
We zetten Pietje uit gangpad 4 wel als boa inquote:Op dinsdag 4 januari 2022 16:39 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Goedemiddag Den Haag, hier de rest van het land. We hebben geen beveiligers in een winkel. Over!“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”![]()
Natuurlijke tweedelingen? Hou jezelf dat maar voor, dan kun je verontwaardigd doen over het een, en het andere onder het tapijt vegen.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 16:38 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Op basis van een vaccinatiestatus? Ietswat op basis van een politiek besluit is genomen? Nope. Geenszins.
2delingen die jij bedoelt zijn natuurlijke 2delingen, want inderdaad wonen we niet in het communisme. En of je nu een prima baan hebt met prima inkomen, zit te rentenieren of dat je geen cent te makken hebt, blank bent of een kleurtje hebt, een winkel mag je gewoon in.
Maar om een voorbeeld te noemen: mensen met een fysieke beperking. Die worden op veel vlakken uitgesloten. Heeft verder niets met geld te maken, of communisme. Of kinderen van praktisch opgeleide ouders, en hun schooladvies.
Als je denkt dat er in NL geen tweedelingen op oneigenlijke gronden plaatsvinden, heb je echt niet goed opgelet.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Ik hoop dat het tegen beter weten in is, maar ik geloof niet dat een QR-maatscjappij hier gaat werken. Op zijn hoogtepunt werkte het al niet en werd er op de meeste plekken helemaal niet gecontroleerd.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 16:31 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Exact. Rook ze uit, dan komen ze vanzelf wel met hangende pootjes zou hugo gedacht hebben.
En het werkt ook nog.
Als het in is gevoerd, komen we er nooit meer vanaf.![]()
Nee, dat mag je niet in je CAO opnemen. Dat is namelijk verscheidenheid op basis van ras. Mag nie.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 16:37 schreef RAVW het volgende:
maar na dat ik geschreven had dus als je zwarte mensen 1 euro betaal in een maand en witte 3000 euro per maand , en je zit dit vast in je CAO dan mag dat'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Maar het cruciale verschil is wel dat de samenleving er in grote meerderheid van overtuigd is dat die tweedeling verkeerd is en de overheid zich ook actief inspant om die te verkleinen/voorkomen. Geen eerlijk vergelijk.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 16:41 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Natuurlijke tweedelingen? Hou jezelf dat maar voor, dan kun je verontwaardigd doen over het een, en het andere onder het tapijt vegen.
Maar om een voorbeeld te noemen: mensen met een fysieke beperking. Die worden op veel vlakken uitgesloten. Heeft verder niets met geld te maken, of communisme. Of kinderen van praktisch opgeleide ouders, en hun schooladvies.
Als je denkt dat er in NL geen tweedelingen op oneigenlijke gronden plaatsvinden, heb je echt niet goed opgelet.zie email 27 oktober![]()
Hoe oud is pietje? 16? Dat vond ik een treurige vertoning die weken dat het overal moest. Stonden massaal in de vuurlinie...quote:Op dinsdag 4 januari 2022 16:41 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
We zetten Pietje uit gangpad 4 wel als boa inzie email 27 oktober![]()
Heerlijk die. Zo'n gouverneur die even de les probeert te lezen omdat er blijkbaar een politiek belletje is geweest. Twee tellen later een ondernemer: 'godsgeschenk al die NL'ers'.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 16:40 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ook de artikelen hierover:
‘België hekelt massaal bezoek Nederlanders’
1 artikel verder
‘Belgische ondernemer dolblij met massaal bezoek Nederlanders’
![]()
Sta je ook wel even voor lul.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Die actieve inspanning is net als de actieve herinnering van Rutte?quote:Op dinsdag 4 januari 2022 16:42 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar het cruciale verschil is wel dat de samenleving er in grote meerderheid van overtuigd is dat die tweedeling verkeerd is en de overheid zich ook actief inspant om die te verkleinen/voorkomen. Geen eerlijk vergelijk.
En de meerderheid zal er best van overtuigd zijn dat het eigenlijk verkeerd is, maar zal er niets minder om doen om de tweedeling te verhelpen.
Net zo min als de grote meerderheid dadelijk niet gaat winkelen met QR-code om solidair te zijn met de mensen die geen QR-code krijgen wegens niet gevaccineerd zijn. Of niet op vakantie gaan met QR-code omdat hun niet (voldoende) gevaccineerde medemens niet op vakantie kan.
Prima vergelijk.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Discriminatie op handicap mag ook niet en gebeurd ook zelfs mensen die het niet hebben worden door vele gemeentes op dit niveau geplaatst onderscheid mag je daar in ook niet makenquote:Op dinsdag 4 januari 2022 16:42 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nee, dat mag je niet in je CAO opnemen. Dat is namelijk verscheidenheid op basis van ras. Mag nie.
De hele participatie wetgeving is er om heen gebouwd."Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Het werkt niet, is bewezen. En ook rechtelijk is het niet best gesteld, volgens de raad voor de rechtspraak.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 16:41 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik hoop dat het tegen beter weten in is, maar ik geloof niet dat een QR-maatscjappij hier gaat werken. Op zijn hoogtepunt werkte het al niet en werd er op de meeste plekken helemaal niet gecontroleerd.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Hoe praat dit exact 2deling plaats op basis van vaccinatiestatus?quote:Op dinsdag 4 januari 2022 16:41 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Natuurlijke tweedelingen? Hou jezelf dat maar voor, dan kun je verontwaardigd doen over het een, en het andere onder het tapijt vegen.
Als je denkt dat er in NL geen tweedelingen op oneigenlijke gronden plaatsvinden, heb je echt niet goed opgelet.
Als je zo tegen een 2deling bent, waarom keur je dan een vaccinatie2deling wel goed?'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Ondernemers klagen dan ook niet snel dat het te druk is in hun toko. Omzet gaat boven een mogelijke besmetting.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 16:43 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Heerlijk die. Zo'n gouverneur die even de les probeert te lezen omdat er blijkbaar een politiek belletje is geweest. Twee tellen later een ondernemer: 'godsgeschenk al die NL'ers'.
![]()
Sta je ook wel even voor lul.![]()
Bedrijven zijn verplicht aanpassingen te maken om rolstoelvriendelijk te zijn/worden, om een voorbeeld te noemen. Dat het in zijn kinderschoenen staat ben ik met je eens, maar het is sociaal echt niet meer geaccepteerd om iemand met een beperking links te laten liggen.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 16:44 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Die actieve inspanning is net als de actieve herinnering van Rutte?
En de meerderheid zal er best van overtuigd zijn dat het eigenlijk verkeerd is, maar zal er niets minder om doen om de tweedeling te verhelpen.
Net zo min als de grote meerderheid dadelijk niet gaat winkelen met QR-code om solidair te zijn met de mensen die geen QR-code krijgen wegens niet gevaccineerd zijn. Of niet op vakantie gaan met QR-code omdat hun niet (voldoende) gevaccineerde medemens niet op vakantie kan.
Prima vergelijk.![]()
Vergeet de onderhuidse chip niet!quote:Op dinsdag 4 januari 2022 16:36 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
De volgende stap is gezet. Bedrijven die automatische poortjes met thermometers en qr scanners bouwen gaan maximaal binnenlopen.![]()
![]()
Nee, helemaal niet.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 16:44 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Prima vergelijk.
Overheid probeert op alle kanten discriminatie en 2delingen uit te roeien, maar deze veroorzaken zelf.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Dat het QR-systeem niet werkt maakt niet uit. Ze moeten boosters verkopen, en met 27% heb je nog een eind te gaan.![]()
Wie zegt dat ik dat goedkeur?quote:Op dinsdag 4 januari 2022 16:46 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hoe praat dit exact 2deling plaats op basis van vaccinatiestatus?
Als je zo tegen een 2deling bent, waarom keur je dan een vaccinatie2deling wel goed?
je eerste zin snap ik niet.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
https://www.rijksoverheid(...)-en-toegankelijkheidquote:Op dinsdag 4 januari 2022 16:44 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Prima vergelijk.
Zo maar de eerste link. Er wordt wel degelijk wat aan gedaan. Maar je kunt prima vinden dat dat te weinig is of weet ik wat. Doet er niet toe. Het gaat om het principe dat de overheid dergelijke tweedeling bestrijdt en deze zou aanmoedigen. Dat is fundamenteel anders.zie email 27 oktober![]()
Gewoon lekker een dagje/weekendje naar België gaan en even de corona stoom afblazen. Dan kan je daarna weer met een grote glimlach kijken naar de Nederlandse coronasituatie.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 16:17 schreef galantis het volgende:
Ik kom wel weer babbelen wanneer ook het publieke debat z'n bias kwijt is. De groeten![]()
Waarom komt de retail exact in de statistiek voor als plaats van besmetting?quote:Op dinsdag 4 januari 2022 16:46 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ondernemers klagen dan ook niet snel dat het te druk is in hun toko. Omzet gaat boven een mogelijke besmetting.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Het gaat erom dat de Belgische regering doet alsof ze namens het volk spreekt terwijl ze zelf hekelen dat er een berg mensen over de grens komen. Hetzelfde als toen de Belgen massaal naar NL kwamen. Niemand die daar een punt van maakt behalve de regeringquote:Op dinsdag 4 januari 2022 16:46 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ondernemers klagen dan ook niet snel dat het te druk is in hun toko. Omzet gaat boven een mogelijke besmetting.“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”![]()
"..., the number of people who got microchips inserted under their skin rose: around 6,000 people in Sweden have so far had a chip inserted in their hands."quote:Op dinsdag 4 januari 2022 16:46 schreef Questular het volgende:
[..]
Vergeet de onderhuidse chip niet!
https://www.france24.com/(...)-a-microchip-implant![]()
En toch gebeurt dat nog heel veel. De verplichtingen zijn er min of meer, maar het er ook werk van maken, controle erop, handhaving, etc., zijn er niet.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 16:46 schreef chratnox het volgende:
[..]
Bedrijven zijn verplicht aanpassingen te maken om rolstoelvriendelijk te zijn/worden, om een voorbeeld te noemen. Dat het in zijn kinderschoenen staat ben ik met je eens, maar het is sociaal echt niet meer geaccepteerd om iemand met een beperking links te laten liggen.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Je hele vergelijking. Waar praat die dan exact een 2deling goed op basis van vaccinatiestatus.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 16:48 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wie zegt dat ik dat goedkeur?
je eerste zin snap ik niet.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Jij hebt hem al, toch?quote:Op dinsdag 4 januari 2022 16:46 schreef Questular het volgende:
[..]
Vergeet de onderhuidse chip niet!And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Hoeveel extra gevaccineerde denken ze nu te krijgen met 2G? En dat bij voorkeur in de risicogroepen? Volgens mij is dat te verwaarlozen.
Nutteloze exercitie en voor reductie van verspreiding van het virus lijkt 2G ook weinig nut te hebben. Steek je energie in iets anders, vergroten van de ziekenhuis capaciteit bijvoorbeeld.- verwijderd door admin -![]()
Niet omdat de ondernemer dat wil toch?quote:Op dinsdag 4 januari 2022 16:48 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Waarom komt de retail exact in de statistiek voor als plaats van besmetting?![]()
Dat is iets anders. Maar degene waarop ik reageerde claimde dat tweedeling niet hoort in NL. I beg to differ.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 16:48 schreef trein2000 het volgende:
[..]
https://www.rijksoverheid(...)-en-toegankelijkheid
Zo maar de eerste link. Er wordt wel degelijk wat aan gedaan. Maar je kunt prima vinden dat dat te weinig is of weet ik wat. Doet er niet toe. Het gaat om het principe dat de overheid dergelijke tweedeling bestrijdt en deze zou aanmoedigen. Dat is fundamenteel anders.
En zoals ik al tegen chratnox zei: er zijn best regels, maar handhaving en echt actie zijn maar heel mondjesmaat aan de orde.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Nope. De overheid doet maar wat om de retail dicht te smijten. Daar zouden ze zich op moeten concentreren. De aanval. Want er is geen reden voor het dicht doen.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 16:50 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Niet omdat de ondernemer dat wil toch?
Toch is het zo omdat de politiek het wil.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Hear hear.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 16:49 schreef groenen het volgende:
Hoeveel extra gevaccineerde denken ze nu te krijgen met 2G? En dat bij voorkeur in de risicogroepen? Volgens mij is dat te verwaarlozen.
Nutteloze exercitie en voor reductie van verspreiding van het virus lijkt 2G ook weinig nut te hebben. Steek je energie in iets anders, vergroten van de ziekenhuis capaciteit bijvoorbeeld.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Nee. Tweedeling hoort ook niet. Daarom doen we er iets aan en gaan we dat zeker niet van overheidswege aanmoedigen.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 16:51 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is iets anders. Maar degene waarop ik reageerde claimde dat tweedeling niet hoort in NL. I beg to differ.
En zoals ik al tegen chratnox zei: er zijn best regels, maar handhaving en echt actie zijn maar heel mondjesmaat aan de orde.
Is ook precies de reden dat ik inmiddels voor een prikplicht ben maar faliekant tegen 2G en die hele coronapas.zie email 27 oktober![]()
Tuurlijk, maar zoals @trein2000 ook zegt, er zit wel een cruciaal verschil in. In het scenario van (bijvoorbeeld) rolstoelen moet je meewerken, als iemand die in een rolstoel zit er een melding over maakt heb je een probleem. Om ongelijkheid tegen te gaan.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 16:49 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En toch gebeurt dat nog heel veel. De verplichtingen zijn er min of meer, maar het er ook werk van maken, controle erop, handhaving, etc., zijn er niet.
Tegelijkertijd 'voedt' de overheid ongelijkheid door een groep mensen uit te willen sluiten en geen alternatief te bieden (2G). Dat vind ik nogal hypocriet als overheid zijnde.![]()
KAN NIET!!!quote:Op dinsdag 4 januari 2022 16:49 schreef groenen het volgende:
Nutteloze exercitie en voor reductie van verspreiding van het virus lijkt 2G ook weinig nut te hebben. Steek je energie in iets anders, vergroten van de ziekenhuis capaciteit bijvoorbeeld.![]()
die hebben ze al geplaatst bij de Boosterquote:Op dinsdag 4 januari 2022 16:46 schreef Questular het volgende:
[..]
Vergeet de onderhuidse chip niet!![]()
![]()
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Precies, en dat lukt dus nooit met lockdowns. Maar dan begeef je je op politiek glad ijs, namelijk 2G of vaccinatieplicht (al dan niet voor 50+).quote:Op dinsdag 4 januari 2022 16:14 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ook dat komt door het sturen op ziekenhuisbezettingen. Daardoor zijn er eigenlijk maar twee standen: niks aan de hand (er zijn nog vrije bedden) of alarmfase 3 (de bedden zijn op). Het wordt tijd voor een beleid dat ervoor zorgt dat die laatste fase niet zo snel bereikt wordt.
Wat weer de reden is waarom ik hoop op de Omikronexplosie, de onwil om verder te kijken dan lockdowns (al dan niet met leger op straat).
![]()
Maar dan wel de prikplicht voor 50+, uiteraard? Dat is overigens ook een tweedeling.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 16:52 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nee. Tweedeling hoort ook niet. Daarom doen we er iets aan en gaan we dat zeker niet van overheidswege aanmoedigen.
Is ook precies de reden dat ik inmiddels voor een prikplicht ben maar faliekant tegen 2G en die hele coronapas.
Overigens ben ik helemaal geen voorstander van 2G of wat dan ook. Ik ben vooral voor het snel klaar zijn met deze hele pandemie.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Vervolgens kom je met een klaagzang aan waar er allemaal 2delingen te vinden zijn.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 16:51 schreef miss_sly het volgende:
. Maar degene waarop ik reageerde claimde dat tweedeling niet hoort in NL. I beg to differ.
Jeweetwel, waar actief aan gewerkt wordt om die te dichten. Vervolgens wordt er een andere 2deling opgezet... Door diezelfde overheid.
Je vergelijkingen kloppen niet.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Basisprik of doorlopend abonnement?quote:Op dinsdag 4 januari 2022 16:52 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nee. Tweedeling hoort ook niet. Daarom doen we er iets aan en gaan we dat zeker niet van overheidswege aanmoedigen.
Is ook precies de reden dat ik inmiddels voor een prikplicht ben maar faliekant tegen 2G en die hele coronapas.![]()
Terwijl er op Amsterdam Centraal Station, Efteling muziek wordt gedraaid om ervoor te zorgen dat mensen niet blijven hangen, versoepelt de hele wereld. En ondertussen krijg ik filmpjes op whatsapp dat Max Verstappen (F1 is kut) in Miami ergens in een club staat te schreeuwen.
Wat een land is dit toch ook geworden.![]()
Tegen exponentiële groei valt geen capaciteit op te bouwen. Daar win je hooguit een paar dagen mee. Ja de capaciteit moet vergroot worden omdat corona niet meer weggaat maar dat je daarmee alle maatregelen kunt afschaffen is een illusie met corona in haar huidige vorm (Omicron is een stap in de goede richting maar we zijn er nog niet).quote:Op dinsdag 4 januari 2022 16:49 schreef groenen het volgende:
Nutteloze exercitie en voor reductie van verspreiding van het virus lijkt 2G ook weinig nut te hebben. Steek je energie in iets anders, vergroten van de ziekenhuis capaciteit bijvoorbeeld.Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.![]()
Of dat een tweedeling is wil ik nog wel de discussie over aan. Wat mogen/kunnen 50+ers dan niet wat anderen wel kunnen? Ik vind dat geen tweedeling. Maar los daar van ben ik al tijden voor een algemene plicht.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 16:53 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Maar dan wel de prikplicht voor 50+, uiteraard? Dat is overigens ook een tweedeling.zie email 27 oktober![]()
Wellicht.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 16:52 schreef chratnox het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar zoals @:trein2000 ook zegt, er zit wel een cruciaal verschil in. In het scenario van (bijvoorbeeld) rolstoelen moet je meewerken, als iemand die in een rolstoel zit er een melding over maakt heb je een probleem. Om ongelijkheid tegen te gaan.
Tegelijkertijd 'voedt' de overheid ongelijkheid door een groep mensen uit te willen sluiten en geen alternatief te bieden (2G). Dat vind ik nogal hypocriet als overheid zijnde.
Van de andere kant houdt die groep mensen die niet buitengesloten mag worden wel mede de situatie waar we in zitten in stand. Dus dat er gezocht wordt naar manieren om daar anders mee om te gaan, kan ik wel begrijpen.
En zo is de een meer voor 2G, de ander voor een vaccinatieplicht, al dan niet met leeftijdsdiscriminatie, en is iedereen eigenlijk alleen maar aan het zoeken naar manieren om weer te kunnen leven als voorheen, volgens mij.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Ik snap echt niet wat er zo moeilijk is om een QR code te laten scannen bij bijvoorbeeld een winkel. Als daardoor meer mogelijk is/dingen eerder open kunnen.... Ik vind het helemaal prima.
Ik zie dat ook helemaal niet als 2-deling. Als ik bijvoorbeeld (straks) weer naar een concert zou gaan, moet ik ook een kaartje kopen en laten scannen bij de ingang.
Maar goed, dat ben ik.Physically I am here but mentally I am in a galaxy far far away.![]()
Dit.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 16:52 schreef chratnox het volgende:
Dat vind ik nogal hypocriet als overheid zijnde.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Eigenlijk zou ik het wel eerlijk vinden als er een vaccinatieplicht gaat gelden voor alle volwassenen die niet onder de dienstplicht vallen. Dan heb je nooit het risico dat je voor volk en vaderland moet sterven aan de frontlinie, maar moet je wel periodiek een prikje halen om te voorkomen dat je onnodig een IC bed in beslag neemt. Een eerlijke verdeling van de plichten die ingrijpen op je zelfbeschikkingsrecht.![]()
Kijk eens naar trein en chratnox, hoe zij reageren. Met argumenten enzo, zodat je een discussie kunt hebbenquote:Op dinsdag 4 januari 2022 16:54 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Vervolgens kom je met een klaagzang aan waar er allemaal 2delingen te vinden zijn.
Jeweetwel, waar actief aan gewerkt wordt om die te dichten. Vervolgens wordt er een andere 2deling opgezet... Door diezelfde overheid.
Je vergelijkingen kloppen niet.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Alleen wat ik zeg werkt. Rest doen we niets mee.quote:
Mvg,
Hugo], Ernst en Mark'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
nog 9 dagen en![]()
![]()
bagger maatregelen, baggercorona en baggerweer
![]()
![]()
ben benieuwd of er na 8 weken weg al wat open is in NL
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen![]()
We zouden niet meer persoonlijk worden, toch?quote:Op dinsdag 4 januari 2022 16:56 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Kijk eens naar trein en chratnox, hoe zij reageren. Met argumenten enzo, zodat je een discussie kunt hebben
Ik vind je vergelijkingen gewoon raar, dat mag ik ook zeggen. En dat is ook een argument. Wat ook een argument is, is dat ik zeg dat ze aan de ene kant veel proberen te dichten om een 2deling te weg te nemen. Omdat gelijkheid enzo. Maar deze zelf veroorzaken. Waar dan opeens gelijkheid niet meer geldt.
En dat heb ik genoeg aangegeven volgens mij. Mag jij vinden dat ik dat niet genoeg aangeef, maar dat is dan een persoonlijke mening.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Het gaat er niet om wat zij dan niet mogen, maar om wat zij wel moeten om dat te mogen, natuurlijkquote:Op dinsdag 4 januari 2022 16:55 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Of dat een tweedeling is wil ik nog wel de discussie over aan. Wat mogen/kunnen 50+ers dan niet wat anderen wel kunnen? Ik vind dat geen tweedeling. Maar los daar van ben ik al tijden voor een algemene plicht.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Wij zijn nu als enige land gesloten, omdat we 0 buffer hebben. Dus het scheelt in ieder geval wat cruciale feestdagen die de ondernemers hier hebben mogen schrappen.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 16:55 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Tegen exponentiële groei valt geen capaciteit op te bouwen. Daar win je hooguit een paar dagen mee. Ja de capaciteit moet vergroot worden omdat corona niet meer weggaat maar dat je daarmee alle maatregelen kunt afschaffen is een illusie met corona in haar huidige vorm (Omicron is een stap in de goede richting maar we zijn er nog niet).- verwijderd door admin -![]()
Dan is het begin maart of zo toch?quote:Op dinsdag 4 januari 2022 16:57 schreef Predator40 het volgende:
nog 9 dagen en![]()
![]()
![]()
![]()
ben benieuwd of er na 8 weken weg al wat open is in NL
Tegen die tijd zitten we hier nog wel in lockdown.![]()
Klopt, dat is heel fout van mij.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 16:57 schreef Red_85 het volgende:
[..]
We zouden niet meer persoonlijk worden, toch?And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Met een beetje geluk mogen tegen die tijd de kroegen open van 14.00 tot 15.00 alleen door de weeks. Dan kan bejaard Nederland tenminste nog iets doen.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 16:57 schreef Predator40 het volgende:
nog 9 dagen en![]()
![]()
![]()
![]()
ben benieuwd of er na 8 weken weg al wat open is in NL![]()
Steek die energie in het instellen van een vaccinatieplicht voor 50+, geen gelul met codes meer en je introduceert de maatregelen waar ze horen, bij de groep die de grootste druk op het ziekenhuis legt.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 16:49 schreef groenen het volgende:
Nutteloze exercitie en voor reductie van verspreiding van het virus lijkt 2G ook weinig nut te hebben. Steek je energie in iets anders, vergroten van de ziekenhuis capaciteit bijvoorbeeld.![]()
okquote:
Had nog een ninja edit gedaan overigens.
Ik vind het gewoonweg hypocriet van de overheid om wel een 2deling te willen veroorzaken. Op basis van wat? Een virus wat een laffe griep wordt binnen nu en 2 mutaties?
Straks zitten we aan een hoop legacy ellende vast. Want zo gaat dat met politici wanneer ze de mogelijkheid hebben.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Maar niemand heeft gezegd dat ze iets niet meer mogen. We gaan het gewoon met boetes oplossen.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 16:57 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het gaat er niet om wat zij dan niet mogen, maar om wat zij wel moeten om dat te mogen, natuurlijk
Die coronapas moet zsm de deur uit. Het werkt maar matig, zorgt voor spanningen en de handhaving is ook nog drama. We hebben het geprobeerd en is helaas mislukt, next. (eventueel met een uitzondering voor een vol Ahoy oid)zie email 27 oktober![]()
Als we in oktober 2G hadden gehad in winkels dan hadden we alsnog een lockdown ingegaan.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 17:00 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar niemand heeft gezegd dat ze iets niet meer mogen. We gaan het gewoon met boetes oplossen.
Die coronapas moet zsm de deur uit. Het werkt maar matig, zorgt voor spanningen en de handhaving is ook nog drama. We hebben het geprobeerd en is helaas mislukt, next. (eventueel met een uitzondering voor een vol Ahoy oid)![]()
Ja, want die ctb werkte al echt zo briljant.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 17:02 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Als we in oktober 2G hadden gehad in winkels dan hadden we alsnog een lockdown ingegaan.
1947-2016![]()
Wel mee eens ja, die coronapas gaat ons inderdaad helemaal niks brengen behalve gezeik en gezeur. Bovendien bestaat hij waarschijnlijk ook alleen maar omdat een vaccinatieplicht een stap te ver is in de politiek.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 17:00 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar niemand heeft gezegd dat ze iets niet meer mogen. We gaan het gewoon met boetes oplossen.
Die coronapas moet zsm de deur uit. Het werkt maar matig, zorgt voor spanningen en de handhaving is ook nog drama. We hebben het geprobeerd en is helaas mislukt, next. (eventueel met een uitzondering voor een vol Ahoy oid)![]()
"Hier ligt de IC vol en daar niet, volgende vraag". Simpel toch?quote:Op dinsdag 4 januari 2022 16:53 schreef trein2000 het volgende:
Oh en ik kijk nu al uit naar de persco en de vragen over het buitenland...![]()
Drie nieuwe protesten tegen de coronamaatregelen in Amsterdam komende woensdag, donderdag en vrijdag worden niet op voorhand verboden. Volgens een woordvoerder van burgemeester Femke Halsema is er - in tegenstelling tot afgelopen zondag op het Museumplein - geen reden te vrezen voor verstoring van de openbare orde.
,,Demonstreren blijft een grondrecht. Als het kan, zullen we dat faciliteren.'' De demonstraties zijn bij de gemeente gemeld. Het is niet bekend hoeveel mensen er op afkomen.
Het driedaags protest is een initiatief van Nederland in Verzet. De eerste actie staat gepland op woensdag rond het middaguur op de Dam, donderdag aan het eind van de middag volgt de Nieuwmarkt en vrijdagavond het Museumplein. Ook doet de actiegroep een oproep op deze dagen winkels die nog wel open zijn te sluiten uit solidariteit met de zaken die gedwongen dicht zijn.
Afgelopen zondag kwamen er duizenden mensen af op een niet toegestane demonstratie tegen de coronamaatregelen op het Museumplein. De gemeente telde op het drukste moment zo'n 10.000 demonstranten. Toen ze weigerden het Museumplein te verlaten, trad de ME op.
Drie nieuwe protesten in de planning.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Ligt de IC hier echt vol dan?quote:Op dinsdag 4 januari 2022 17:05 schreef Tijn het volgende:
[..]
"Hier ligt de IC vol en daar niet, volgende vraag". Simpel toch?![]()
Waar ik ook bang voor ben is dat allerlei andere zaken aan die infra worden gehangen in de toekomst.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 17:03 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Wel mee eens ja, die coronapas gaat ons inderdaad helemaal niks brengen behalve gezeik en gezeur. Bovendien bestaat hij waarschijnlijk ook alleen maar omdat een vaccinatieplicht een stap te ver is in de politiek.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
"Hoe komt dat dan, is er enige relatie met uw boosterbeleid?"quote:Op dinsdag 4 januari 2022 17:05 schreef Tijn het volgende:
[..]
"Hier ligt de IC vol en daar niet, volgende vraag". Simpel toch?
"Vorige maand zei u nog wat anders, wat is er veranderd?"
En zo kan ik nog wel wat vragen verzinnen.zie email 27 oktober![]()
Gaat toch niet gebeuren. Ze blijven net zo lang zuigen en belemmeren qua beleid tot het er komt.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 17:00 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Die coronapas moet zsm de deur uit. Het werkt maar matig, zorgt voor spanningen en de handhaving is ook nog drama. We hebben het geprobeerd en is helaas mislukt, next. (eventueel met een uitzondering voor een vol Ahoy oid)
Inmiddels toch gewoon duidelijk dat het een doel op zich is.
Logica zoeken in het beleid is onbegonnen werk.![]()
Tja, wat is vol? Feit is dat de afgelopen dagen voor het eerst in maanden de bezetting een heel klein beetje onder de capaciteit is gezakt.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 17:06 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ligt de IC hier echt vol dan?![]()
![]()
Pers: Die wordt iedere dag leger en leger. Hoezo vol? Met wat? Uitgestelde zorg wordt ook niet ingehaald. Verklaar u nader.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 17:06 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ligt de IC hier echt vol dan?
politiek: jamaar we weten nog niet wat omicron gaat doen.
Pers: Is wel al duidelijk. Kijk naar het buitenland. 50-70% minder opnames. Waar wacht u op, hoe kunt u nog steeds vast houden aan een lockdown en de maatschappij in gijzeling houden?
Zal wel een droom zijn... maar dit soort vragen horen gesteld te worden.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Ik vraag me überhaupt af hoe je bij 90a% komt als de GGD 4 weken geleden uitging van de start van de campagne eind januari.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 16:16 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
27%, tja dan was die 90% misschien idd iets te optimistisch Jaap.![]()
O ja non-Covid heb je ook nog ja. Je zou het haast vergeten.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 17:07 schreef Tijn het volgende:
[..]
Tja, wat is vol? Feit is dat de afgelopen dagen voor het eerst in maanden de bezetting een heel klein beetje onder de capaciteit is gezakt.
[ afbeelding ]![]()
"Nee"quote:Op dinsdag 4 januari 2022 17:06 schreef trein2000 het volgende:
[..]
"Hoe komt dat dan, is er enige relatie met uw boosterbeleid?"
"Vorige maand zei u nog wat anders, wat is er veranderd?"
En zo kan ik nog wel wat vragen verzinnen.
"Ik ben Ernst, niet Hugo."
Next.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Het WHO stelt zelf dat het nog te vroeg is voor conclusies.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 17:08 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Pers: Die wordt iedere dag leger en leger. Hoezo vol? Met wat? Uitgestelde zorg wordt ook niet ingehaald. Verklaar u nader.
politiek: jamaar we weten nog niet wat omicron gaat doen.
Pers: Is wel al duidelijk. Kijk naar het buitenland. 50-70% minder opnames. Waar wacht u op, hoe kunt u nog steeds vast houden aan een lockdown en de maatschappij in gijzeling houden?
Zal wel een droom zijn... maar dit soort vragen horen gesteld te worden.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Zou bijna willen zeggen 'trap er niet in' maar die woorden zijn al besmet.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 17:07 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Gaat toch niet gebeuren. Ze blijven net zo lang zuigen en belemmeren qua beleid tot het er komt.
Inmiddels toch gewoon duidelijk dat het een doel op zich is.
Logica zoeken in het beleid is onbegonnen werk.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
"U bent de minister van VWS."quote:Op dinsdag 4 januari 2022 17:09 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
"Nee"
"Ik ben Ernst, niet Hugo."
Next.zie email 27 oktober![]()
Ja, meer dan de helft zelfs. Sowieso is de IC de komende jaren nog wel vol, al was het maar vanwege de grote achterstanden die moeten worden ingehaald (voor zover het nog nodig isquote:Op dinsdag 4 januari 2022 17:09 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
O ja non-Covid heb je ook nog ja. Je zou het haast vergeten.).
![]()
Wat liggen er nu? iets van 400 mensen op de IC met corona? En daar moet dan een heel land met 18 miljoen inwoners wekenlang voor op slot.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 17:06 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ligt de IC hier echt vol dan?
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Kuipers kan daar vast wel een mooi verhaaltje van maken, hoor. En heeft ook totaal geen moeite De Jonge onder de bus te gooien.quote:![]()
Die plicht kunnen ze er eenvoudig niet doordrukken, want dan worden ze in één klap verantwoordelijk voor de vaccinschade. Waar ze nu mee bezig zijn is om zoveel mogelijk mensen zodanig te pesten en te bedreigen, dat men "vrijwillig" die prikken gaat halen, die overigens nog steeds onder EUA vallen.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 17:03 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Wel mee eens ja, die coronapas gaat ons inderdaad helemaal niks brengen behalve gezeik en gezeur. Bovendien bestaat hij waarschijnlijk ook alleen maar omdat een vaccinatieplicht een stap te ver is in de politiek.Haha, U schakelt nog. Test een DAF !![]()
Denk het ook niet. Ben er wel benieuwd naarquote:Op dinsdag 4 januari 2022 17:11 schreef Tijn het volgende:
[..]
Kuipers kan daar vast wel een mooi verhaaltje van maken, hoor. En heeft ook totaal geen moeite De Jonge onder de bus te gooien..
'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Fucking hell, ergste is dat nog veel mensen zo denken ook.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 16:55 schreef CherokeeRose2021 het volgende:
Ik snap echt niet wat er zo moeilijk is om een QR code te laten scannen bij bijvoorbeeld een winkel. Als daardoor meer mogelijk is/dingen eerder open kunnen.... Ik vind het helemaal prima.
Ik zie dat ook helemaal niet als 2-deling. Als ik bijvoorbeeld (straks) weer naar een concert zou gaan, moet ik ook een kaartje kopen en laten scannen bij de ingang.
Maar goed, dat ben ik.![]()
Een optimale bezetting dus, hoe je het eigenlijk zou willen hebben en de verpleging verveelt zich niet.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 17:07 schreef Tijn het volgende:
[..]
Tja, wat is vol? Feit is dat de afgelopen dagen voor het eerst in maanden de bezetting een heel klein beetje onder de capaciteit is gezakt.
[ afbeelding ]![]()
Maar ziet wel die ontwikkeling. En de cijfers uit omringende landen zijn ook paraat.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 17:09 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Het WHO stelt zelf dat het nog te vroeg is voor conclusies.
Wachten op de WHO om de lockdown op te heffen is totale quatsch zandman...'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Ben jij bereid te accepteren dat er voor jou en je dierbaren geen plek is op de IC als jou/hen iets overkomt? Want dat is de vraag die je jezelf moet stellen als je op die manier denkt.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 17:11 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Wat liggen er nu? iets van 400 mensen op de IC met corona? En daar moet dan een heel land met 18 miljoen inwoners wekenlang voor op slot.Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Helaas ja. En ze snappen niet wat toegeven en meedoen hieraan veroorzaakt.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 17:11 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Fucking hell, ergste is dat nog veel mensen zo denken ook.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
quote:Op dinsdag 4 januari 2022 17:12 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Een optimale bezetting dus, hoe je het eigenlijk zou willen hebben en de verpleging verveelt zich niet.![]()
Geen duimendraaiers en efficiency 95-100%
Iedereen blij.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Kuipers heeft geen baat bij om Hugo al onder bus te smijten. Die moeten nog samenwerken in ministersraad en andere zaken. De partijen zullen het ook niet leuk vinden als ene minister andere onder bus gooit.![]()
wat een onzin allemaal weer, je pookje is pienterderquote:Op dinsdag 4 januari 2022 17:11 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Die plicht kunnen ze er eenvoudig niet doordrukken, want dan worden ze in één klap verantwoordelijk voor de vaccinschade. Waar ze nu mee bezig zijn is om zoveel mogelijk mensen zodanig te pesten en te bedreigen, dat men "vrijwillig" die prikken gaat halen, die overigens nog steeds onder EUA vallen.![]()
Ah, de retorische 'maak het persoonlijk' vraag. Standaard MO in de opleiding.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 17:13 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Ben jij bereid te accepteren dat er voor jou en je dierbaren geen plek is op de IC als jou/hen iets overkomt? Want dat is de vraag die je jezelf moet stellen als je op die manier denkt.
Ben je als minister bereid te accepteren dat je persoonlijk aansprakelijk bent voor de doden en maatschappelijke schade die veroorzaakt is door een te lage IC capaciteit en er vooral NIETS aan te WILLEN doen?
Dat is de juiste vraag. Niet die jij stelt.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Maar Ernst en het kabinet zijn er ook niet bij gebaat als de toch redelijk goede reputatie van Kuipers binnen no-time aandiggelen is omdat hij steeds het onmogelijke moet verdedigen.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 17:14 schreef Frozen-assassin het volgende:
Kuipers heeft geen baat bij om Hugo al onder bus te smijten. Die moeten nog samenwerken in ministersraad en andere zaken. De partijen zullen het ook niet leuk vinden als ene minister andere onder bus gooit.zie email 27 oktober![]()
Maar dat is niet de enige optie.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 17:13 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Ben jij bereid te accepteren dat er voor jou en je dierbaren geen plek is op de IC als jou/hen iets overkomt? Want dat is de vraag die je jezelf moet stellen als je op die manier denkt.zie email 27 oktober![]()
Wat heeft Ernst precies aan Hugo dan?quote:Op dinsdag 4 januari 2022 17:14 schreef Frozen-assassin het volgende:
Kuipers heeft geen baat bij om Hugo al onder bus te smijten. Die moeten nog samenwerken in ministersraad en andere zaken. De partijen zullen het ook niet leuk vinden als ene minister andere onder bus gooit.
Hugo zet de kozijnen in de ziekenhuizen van Ernst?
Dat is de enige reden. Verder is er geen enkel raakvlak tussen die 2.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Dan zal Ernst het politieke spelletje zich heel snel eigen moeten gaan makenquote:Op dinsdag 4 januari 2022 17:16 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar Ernst en het kabinet zijn er ook niet bij gebaat als de toch redelijk goede reputatie van Kuipers binnen no-time aandiggelen is omdat hij steeds het onmogelijke moet verdedigen.![]()
Maar waarom zou hij dat moeten doen dan? Hij zit/zat zelf in het OMTquote:Op dinsdag 4 januari 2022 17:14 schreef Frozen-assassin het volgende:
Kuipers heeft geen baat bij om Hugo al onder bus te smijten. Die moeten nog samenwerken in ministersraad en andere zaken. De partijen zullen het ook niet leuk vinden als ene minister andere onder bus gooit.![]()
De cijfers zijn hoopvol, meer niet. En dan negeer ik die 127% stijging in de ziekenhuisopnames in de UK nog even omdat die wellicht wat vertekenen. Of de bijna 50% in Denemarken (minder maar ik heb geen zin in WO II-referenties).quote:Op dinsdag 4 januari 2022 17:12 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Maar ziet wel die ontwikkeling. En de cijfers uit omringende landen zijn ook paraat.
Wachten op de WHO om de lockdown op te heffen is totale quatsch zandman...'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Kuipers zat toch niet in het OMT?quote:Op dinsdag 4 januari 2022 17:18 schreef Tarado het volgende:
[..]
Maar waarom zou hij dat moeten doen dan? Hij zit/zat zelf in het OMT![]()
Nee.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 17:19 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Kuipers zat toch niet in het OMT?zie email 27 oktober![]()
Het OMT gaat niet over de boostercampagne. VWS onder Hugo de Jonge wel. Dus als er wordt gevraagd waarom er nog maar zo weinig mensen geboosterd zijn, is het antwoord al snel "omdat Hugo de Jonge er een zooitje van heeft gemaakt".quote:Op dinsdag 4 januari 2022 17:18 schreef Tarado het volgende:
[..]
Maar waarom zou hij dat moeten doen dan? Hij zit/zat zelf in het OMT
[edit] Oh en Kuipers zit niet in het OMT![]()
![]()
Ik denk dat er op het moment weinig oplossingen zijn waar iedereen happy mee is. En waar niemand zich mee tekort gedaan voelt. En die goed uitvoerbaar zijn.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 16:59 schreef Red_85 het volgende:
[..]
ok
Had nog een ninja edit gedaan overigens.
Ik vind het gewoonweg hypocriet van de overheid om wel een 2deling te willen veroorzaken. Op basis van wat? Een virus wat een laffe griep wordt binnen nu en 2 mutaties?
Straks zitten we aan een hoop legacy ellende vast. Want zo gaat dat met politici wanneer ze de mogelijkheid hebben.
Maar je eerste argument was dat een tweedeling niet hoort in NL, en dat is aangetoonde nonsens. Dat een overheid beter geen tweedeling kan promoten met een iets als 2G is een mening die zeker mensen met je zullen delen. Zoals er ook mensen zijn die wel en niet voor een vaccinatieplicht zijn. En die wel en niet met een QR-code op vakantie gaan. En die wel en niet vinden dat een schoolsluiting moet kunnen.
En waar je ervan uitgaat dat ik een 2G beleid goedkeur, vind ik ook een wat grote sprong. Dat heb ik namelijk niet gezeg. Ik weet het gewoon niet, echt niet. En ik benijd de regering niet die de beslissingen moet nemen.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
40-45% bedoel je eigenlijk?quote:Op dinsdag 4 januari 2022 17:18 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
De cijfers zijn hoopvol, meer niet. En dan negeer ik die 127% stijging in de ziekenhuisopnames in de UK nog even omdat die wellicht wat vertekenen. Of de bijna 50% in Denemarken (minder maar ik heb geen zin in WO II-referenties).
De stijging is er. Ga ik helemaal niet overheen. Maar die gaan ook weer naar beneden. Hele snelle felle piek en daarna is het over. ZA heeft nu 3.500 besmettingen per dag ofso las ik vanmorgen.
Maar wat zou je GB en DK dan aanbevelen? Directe paniek lockdown zoals hier?'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Wat voor prikplicht heb je voor ogen? Iedereen verplicht dubbel laten vaccineren? Alle leeftijden, ongeacht bezwaren? Met een boete en lijfsdwang (opsluiting) als je niet tijdig bent gevaccineerd ofzoiets?quote:Op dinsdag 4 januari 2022 16:52 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Is ook precies de reden dat ik inmiddels voor een prikplicht ben maar faliekant tegen 2G en die hele coronapas.![]()
Er wordt van alles aan gedaan!quote:Op dinsdag 4 januari 2022 17:16 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ah, de retorische 'maak het persoonlijk' vraag. Standaard MO in de opleiding.
Ben je als minister bereid te accepteren dat je persoonlijk aansprakelijk bent voor de doden en maatschappelijke schade die veroorzaakt is door een te lage IC capaciteit en er vooral NIETS aan te WILLEN doen?
Dat is de juiste vraag. Niet die jij stelt.
Hou nou toch eens op met altijd datzelfde riedeltje. Niet de opschaling tot de hoeveelheid IC-bedden waarmee we fluitend een pandemie doorkomen, maar wel een heleboel andere zaken.
En de retorische vraag is wel een belangrijke. Die uitgestelde zorg, maar ook maar ook de risico's dat je niet geholpen kunt worden met welke kwaal dan ook als we de boel de boel laten zijn wel zaken om mee te nemen. Het is vooral struisvogelen om daar niet eens over na te denken.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Nu ben ik wel benieuwd over welke zaken je het hier hebt.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 17:23 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Er wordt van alles aan gedaan!
Hou nou toch eens op met altijd datzelfde riedeltje. Niet de opschaling tot de hoeveelheid IC-bedden waarmee we fluitend een pandemie doorkomen, maar wel een heleboel andere zaken.
En de retorische vraag is wel een belangrijke. Die uitgestelde zorg, maar ook maar ook de risico's dat je niet geholpen kunt worden met welke kwaal dan ook als we de boel de boel laten zijn wel zaken om mee te nemen. Het is vooral struisvogelen om daar niet eens over na te denken.![]()
Waar zijn al die gelijkheids programma's dan voor in het leven geroepen?quote:Op dinsdag 4 januari 2022 17:20 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik denk dat er op het moment weinig oplossingen zijn waar iedereen happy mee is. En waar niemand zich mee tekort gedaan voelt. En die goed uitvoerbaar zijn.
Maar je eerste argument was dat een tweedeling niet hoort in NL, en dat is aangetoonde nonsens.Ik benijd ze helemaal niet. Van iedere beslissing die ze kunnen nemen doen ze werkelijk niets goed. Of ze zijn te laat met de juiste beslissing of ze nemen de verkeerde afslag. Continu. En dan ook nog iets discriminatoirs in willen voeren als dat CTB waar zelfs de raad van de rechtspraak enorme uitroeptekens bij zet?quote:Dat een overheid beter geen tweedeling kan promoten met een iets als 2G is een mening die zeker mensen met je zullen delen. Zoals er ook mensen zijn die wel en niet voor een vaccinatieplicht zijn. En die wel en niet met een QR-code op vakantie gaan. En die wel en niet vinden dat een schoolsluiting moet kunnen.
En waar je ervan uitgaat dat ik een 2G beleid goedkeur, vind ik ook een wat grote sprong. Dat heb ik namelijk niet gezeg. Ik weet het gewoon niet, echt niet. En ik benijd de regering niet die de beslissingen moet nemen.
En weet je wat helemaal steekt? Dat hugo het tot 2x toe achter houdt van het debat. Niet 1x (foutje) maar 2x. Dat lijkt op moedwil en iets heel cynisch op de achtergrond.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
43% inderdaadquote:Op dinsdag 4 januari 2022 17:20 schreef Red_85 het volgende:
[..]
40-45% bedoel je eigenlijk?
De stijging is er. Ga ik helemaal niet overheen. Maar die gaan ook weer naar beneden. Hele snelle felle piek en daarna is het over. ZA heeft nu 3.500 besmettingen per dag ofso las ik vanmorgen.
Maar wat zou je GB en DK dan aanbevelen? Directe paniek lockdown zoals hier?.
Mij maakt het verder geen reet uit wat GB en DK doen, die hebben hun eigen sores. Zoals wij die van ons hebben, en dat zijn volle ziekenhuizen. Dan kunnen we wel heel graag willen dat we net zoals Engeland alles open gooien, maar 127% toename kan er niet bij. Die hele snelle felle piek is onderdeel van de hoopvolle cijfers.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Boetes. Lijfsdwang gaat wel heel ver.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 17:22 schreef Waterdrinker het volgende:
[..]
Wat voor prikplicht heb je voor ogen? Iedereen verplicht dubbel laten vaccineren? Alle leeftijden, ongeacht bezwaren? Met een boete en lijfsdwang (opsluiting) als je niet tijdig bent gevaccineerd ofzoiets?
Bezwaren vind ik een lastige kwestie. Er zijn mensen die écht gewetensbezwaarde zijn en daar vaak ook hun hele leven naar inrichten. Dat wil ik respecteren, maar ik vraag me wel af hoe je dat in de uitvoering vorm gaat geven. Die museumpleinwappies mogen hun bezwaren namelijk lekker even opzij zetten.zie email 27 oktober![]()
wow altijd gedacht dat hij er ook in zatquote:Op dinsdag 4 januari 2022 17:19 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het OMT gaat niet over de boostercampagne. VWS onder Hugo de Jonge wel. Dus als er wordt gevraagd waarom er nog maar zo weinig mensen geboosterd zijn, is het antwoord al snel "omdat Hugo de Jonge er een zooitje van heeft gemaakt".
[edit] Oh en Kuipers zit niet in het OMTen over die booster, ze maken toch een aardige inhaalslag, het gaat er nu meer om dat er minder mensen aan willen dan gedacht dan capaciteit denk ik.
![]()
Dat heb ik al zo vaak hier gepost, met linkjes en artikelen, maar even in het kort: er worden verkorte opleidingen gestart, er worden meer opleidingen gestart, de numerus fixus is bij een aantal hogescholen van de opleiding verpleegkunde (basis voor IC), etc. Er gebeurt van alles. Het is niet genoeg, omdat het tekort groot is en de instroom helaas kleiner dan de uitstroom. Dus je moet echt nog meer doen, maar er gebeurt gewoon niet niets.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 17:24 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Nu ben ik wel benieuwd over welke zaken je het hier hebt.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Zie hier waarom ik ze niet benijd. Ze doen helemaal niets goed, geen van allen, alles is gewoon sowieso fout, te vroeg, te laat, te dit, te dat, maakt niet uit, fout.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 17:24 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Waar zijn al die gelijkheids programma's dan voor in het leven geroepen?
[..]
Ik benijd ze helemaal niet. Van iedere beslissing die ze kunnen nemen doen ze werkelijk niets goed. Of ze zijn te laat met de juiste beslissing of ze nemen de verkeerde afslag. Continu. En dan ook nog iets discriminatoirs in willen voeren als dat CTB waar zelfs de raad van de rechtspraak enorme uitroeptekens bij zet?
En weet je wat helemaal steekt? Dat hugo het tot 2x toe achter houdt van het debat. Niet 1x (foutje) maar 2x. Dat lijkt op moedwil en iets heel cynisch op de achtergrond.
Tja...And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Je kunt de IC capaciteit verhogen maar tegen exponentiële groei valt niet op te boksen. Ook al doe je er een paar honderd bij dan zit je een paar dagen later weer aan je limiet. Het ophogen van de IC moet gebeuren met het oog op het endemische karakter van corona (het zal blijven muteren en blijven terugkomen in golven, waarschijnlijk minder ziekmakend) maar het is niet de oplossing tegen de huidige problematiek. Het virus is nu gewoonweg nog te sterk. Overigens is IC capaciteit significant verhogen makkelijk gezegd dan gedaan, maar dat is weer een ander onderwerp.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 17:16 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ah, de retorische 'maak het persoonlijk' vraag. Standaard MO in de opleiding.
Dat is de juiste vraag. Niet die jij stelt.Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
![]()
Geen fout, maar we hebben het wel aangepast![]()
Zou deze club soms vallen onder Hugo? Zou het?zie email 27 oktober![]()
hoezo, je kan het toch gewoon heel makkelijk op sociale media zetten dat het moet gebeuren....quote:Op dinsdag 4 januari 2022 17:29 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Overigens is IC capaciteit significant verhogen makkelijk gezegd dan gedaan, maar dat is weer een ander onderwerp.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.![]()
Schuldgevoel aanpraten bij de maatschappij (ongevaccineerden, niet aan de regels houden, kinderen die opa's en oma's knuffelen zorgen voor zieke opa's en oma's en misschien zelfs sterfgevallen), continu te laat zijn met besluiten, het chanteren van de middenstand en de maatregelen pavlov is niet continu hetzelfde riedeltje?quote:Op dinsdag 4 januari 2022 17:23 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Er wordt van alles aan gedaan!
Dat we in lockdown zitten is niet iets wat wij veroorzaakt hebben he.. dat is de immer zorgvuldige politiek.Dan moet je de zorgcapaciteit verhogen. En vooral niet willen bezuinigen op de zorg in een nieuw kabinet. Er worden in een pandemie immers ook mensen ziek aan andere ziektes. Het mag niet van de politici, maar gebeurt wel. Daarbij moesten we ons tussen de oren zetten dat corona een blijvertje zou zijn. Waarom de zorg daar dan niet op aanpassen? .quote:En de retorische vraag is wel een belangrijke. Die uitgestelde zorg, maar ook maar ook de risico's dat je niet geholpen kunt worden met welke kwaal dan ook als we de boel de boel laten zijn wel zaken om mee te nemen.Nee, dat is deze pandemie na 2 jaar nog steeds willen beheersen met acute crisis reacties en niet naar duurzame oplossingen willen kijken. Dat is struisvogelen.quote:Het is vooral struisvogelen om daar niet eens over na te denken.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Dat is nu toch al het geval? Obese boomers en andere ongevaccineerde risicogroepers met corona hebben nog altijd hogere prioriteit dan bijv. hart- en of kankerpatienten.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 17:13 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Ben jij bereid te accepteren dat er voor jou en je dierbaren geen plek is op de IC als jou/hen iets overkomt? Want dat is de vraag die je jezelf moet stellen als je op die manier denkt.“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
ja daar moeten ze ook eens mee stoppenquote:Op dinsdag 4 januari 2022 17:31 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Dat is nu toch al het geval? Obese boomers en andere ongevaccineerde risicogroepers met corona hebben nog altijd hogere prioriteit dan bijv. hart- en of kankerpatienten.![]()
quote:Op dinsdag 4 januari 2022 16:36 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Mooi hoe Hugo onbedoeld het corona beleid van de buren bekritiseert´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Nou is exponentiële groei ook niet oneindig. Het is natuurlijk heel makkelijk om een simpele exponentiële functie te fitten en vervolgens te extrapoleren, maar dit soort processen lopen in de praktijk vanzelf tegen limieten aan waardoor de groei afvlakt. Je ziet in veel andere landen ook gewoon dat men met veel minder maatregelen af kan, deels ook vanwege een ruimere zorgcapaciteit.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 17:29 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Je kunt de IC capaciteit verhogen maar tegen exponentiële groei valt niet op te boksen. Ook al doe je er een paar honderd bij dan zit je een paar dagen later weer aan je limiet. Het ophogen van de IC moet gebeuren met het oog op het endemische karakter van corona (het zal blijven muteren en blijven terugkomen in golven, waarschijnlijk minder ziekmakend) maar het is niet de oplossing tegen de huidige problematiek. Het virus is nu gewoonweg nog te sterk. Overigens is IC capaciteit significant verhogen makkelijk gezegd dan gedaan, maar dat is weer een ander onderwerp.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Dat is inderdaad de bottom-line. Leuk voor het buitenland dat ze daar wat ruimte hebben voor experimenten, maar wij hebben 1156 man op de IC liggen en nog eens 13 in Duitsland, terwijl de capaciteit met veel pijn en moeite rond de 1180 is gebracht. Dus ja... dan is er een marge van wat, 20 bedden ofzo? Het spreekt voor zich dat dat geen cijfers zijn waarop je besluit dat de kroegen wel weer open kunnen.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 17:24 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Mij maakt het verder geen reet uit wat GB en DK doen, die hebben hun eigen sores. Zoals wij die van ons hebben, en dat zijn volle ziekenhuizen. Dan kunnen we wel heel graag willen dat we net zoals Engeland alles open gooien, maar 127% toename kan er niet bij.![]()
Kon het niet laten...quote:Lockdown of niet. Het helpt er blijkbaar niet tegen. Mensen zoeken elkaar toch wel op, vooral tijdens de feestdagen. Ik ken werkelijk niemand die zich gehouden heeft in december aan de maatregelen.quote:Mij maakt het verder geen reet uit wat GB en DK doen, die hebben hun eigen sores. Zoals wij die van ons hebben, en dat zijn volle ziekenhuizen. Dan kunnen we wel heel graag willen dat we net zoals Engeland alles open gooien, maar 127% toename kan er niet bij. Die hele snelle felle piek is onderdeel van de hoopvolle cijfers.
Ik betwijfel of de besmettingscijfers daardoor substantieel hoger geweest zouden zijn.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Met de booster zit je alsnog in de lockdown. Dan kan je beter wachten tot de winkels etc. weer open gaan met 2G(incl. booster).quote:Op dinsdag 4 januari 2022 17:26 schreef Tarado het volgende:
[..]
wow altijd gedacht dat hij er ook in zaten over die booster, ze maken toch een aardige inhaalslag, het gaat er nu meer om dat er minder mensen aan willen dan gedacht dan capaciteit denk ik.
![]()
Goede uitleg toch?quote:Op dinsdag 4 januari 2022 17:30 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Geen fout, maar we hebben het wel aangepast![]()
Zou deze club soms vallen onder Hugo? Zou het?![]()
Tegen wat hielp het niet? Dat de cijfers ook tijdens de lockdown zouden gaan stijgen was toch gewoon verwacht?quote:Op dinsdag 4 januari 2022 17:33 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Kon het niet laten...
[..]
Lockdown of niet. Het helpt er blijkbaar niet tegen. Mensen zoeken elkaar toch wel op, vooral tijdens de feestdagen. Ik ken werkelijk niemand die zich gehouden heeft in december aan de maatregelen.
Ik betwijfel of de besmettingscijfers daardoor substantieel hoger geweest zouden zijn.
Ik ken overigens zat mensen die tijdens de feestdagen rekening met corona hebben gehouden. Ook hele groepen die er schijt aan hadden, maar lang niet iedereen.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Maar het zijn ook niet de cijfers waarop je maar zegt "het is wat het is" en alles sluit. Als je de ziekenhuisbezetting omlaag wilt brengen en lager wilt houden, kom dan gewoon met een vaccinatieplicht.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 17:33 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat is inderdaad de bottom-line. Leuk voor het buitenland dat ze daar wat ruimte hebben voor experimenten, maar wij hebben 1156 man op de IC liggen en nog eens 13 in Duitsland, terwijl de capaciteit met veel pijn en moeite rond de 1180 is gebracht. Dus ja... dan is er een marge van wat, 20 bedden ofzo? Het spreekt voor zich dat dat geen cijfers zijn waarop je besluit dat de kroegen wel weer open kunnen.![]()
Als de scholen open waren geweest en daar was de omikron naar binnen geslopen geef ik je op een briefje dat het veel sneller zou zijn opgelopen.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 17:33 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Kon het niet laten...
[..]
Lockdown of niet. Het helpt er blijkbaar niet tegen. Mensen zoeken elkaar toch wel op, vooral tijdens de feestdagen. Ik ken werkelijk niemand die zich gehouden heeft in december aan de maatregelen.
Ik betwijfel of de besmettingscijfers daardoor substantieel hoger geweest zouden zijn."It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."![]()
1180 IC bedden in een land met 18 miljoen inwoners, als het er niet meer zijn met alle expats, oost-Europese arbeidsmigranten enz. Derdewereldniveau, meer is het niet. Haïti aan de Noordzee.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 17:33 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat is inderdaad de bottom-line. Leuk voor het buitenland dat ze daar wat ruimte hebben voor experimenten, maar wij hebben 1156 man op de IC liggen en nog eens 13 in Duitsland, terwijl de capaciteit met veel pijn en moeite rond de 1180 is gebracht. Dus ja... dan is er een marge van wat, 20 bedden ofzo? Het spreekt voor zich dat dat geen cijfers zijn waarop je besluit dat de kroegen wel weer open kunnen.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Daar heb je gelijk in. Tegen dat soort groei is niet tegenop te boxen. Maar als je IC capaciteit de bottleneck is van je land en economie.......quote:Op dinsdag 4 januari 2022 17:29 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Je kunt de IC capaciteit verhogen maar tegen exponentiële groei valt niet op te boksen. Ook al doe je er een paar honderd bij dan zit je een paar dagen later weer aan je limiet. Het ophogen van de IC moet gebeuren met het oog op het endemische karakter van corona (het zal blijven muteren en blijven terugkomen in golven, waarschijnlijk minder ziekmakend) maar het is niet de oplossing tegen de huidige problematiek. Het virus is nu gewoonweg nog te sterk. Overigens is IC capaciteit significant verhogen makkelijk gezegd dan gedaan, maar dat is weer een ander onderwerp.Blijft wel een feit dat wij ergens onderaan bungelen met onze IC capaciteit van alle AAA+ landen met een vergelijkbare HDI index.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 17:33 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat is inderdaad de bottom-line. Leuk voor het buitenland dat ze daar wat ruimte hebben voor experimenten, maar wij hebben 1156 man op de IC liggen en nog eens 13 in Duitsland, terwijl de capaciteit met veel pijn en moeite rond de 1180 is gebracht. Dus ja... dan is er een marge van wat, 20 bedden ofzo? Het spreekt voor zich dat dat geen cijfers zijn waarop je besluit dat de kroegen wel weer open kunnen.
Mag best wat aan gedaan worden. En is ook nog een reden waarom wij wel in lockdown zitten en de landen om ons heen niet.
En het steekt dat er niet eens moeite wordt genomen om die standaard te verhogen. Best een ROI op te maken met de miljarden die de afgelopen jaren zijn gesmeten naar 'steunmaatregelen'.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Een vaccinatieplicht ligt politiek veel moeilijker dan een lockdown. Dat is een realiteit die je niet kunt negeren.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 17:36 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Maar het zijn ook niet de cijfers waarop je maar zegt "het is wat het is" en alles sluit. Als je de ziekenhuisbezetting omlaag wilt brengen en lager wilt houden, kom dan gewoon met een vaccinatieplicht.![]()
Nee helemaal niet. Want ze rapporteren iets anders dan wat ze schrijven. Ze passen die titel niet voor niets achteraf aan. Je moet gewoon zuiver zijn als je dit soort rapportjes maakt.quote:zie email 27 oktober![]()
Er wordt niet bezuinigd op de zorg in het nieuwe kabinet.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 17:30 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Schuldgevoel aanpraten bij de maatschappij (ongevaccineerden, niet aan de regels houden, kinderen die opa's en oma's knuffelen zorgen voor zieke opa's en oma's en misschien zelfs sterfgevallen), continu te laat zijn met besluiten, het chanteren van de middenstand en de maatregelen pavlov is niet continu hetzelfde riedeltje?
Dat we in lockdown zitten is niet iets wat wij veroorzaakt hebben he.. dat is de immer zorgvuldige politiek.
[..]
Dan moet je de zorgcapaciteit verhogen. En vooral niet willen bezuinigen op de zorg in een nieuw kabinet. Er worden in een pandemie immers ook mensen ziek aan andere ziektes. Het mag niet van de politici, maar gebeurt wel. Daarbij moesten we ons tussen de oren zetten dat corona een blijvertje zou zijn. Waarom de zorg daar dan niet op aanpassen? .
[..]
Nee, dat is deze pandemie na 2 jaar nog steeds willen beheersen met acute crisis reacties en niet naar duurzame oplossingen willen kijken. Dat is struisvogelen.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
En daar hebben we het nu mee te doen inderdaad.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 17:37 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
1180 IC bedden in een land met 18 miljoen inwoners, als het er niet meer zijn met alle expats, oost-Europese arbeidsmigranten enz. Derdewereldniveau, meer is het niet. Haïti aan de Noordzee.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Waarom zou een vaccinatieplicht moeilijk moeten liggen met dat handjevol erg gelovigen wat in Nederland woont?quote:Op dinsdag 4 januari 2022 17:37 schreef Tijn het volgende:
[..]
Een vaccinatieplicht ligt politiek veel moeilijker dan een lockdown. Dat is een realiteit die je niet kunt negeren.
[ Bericht 1% gewijzigd door miss_sly op 04-01-2022 17:43:24 ]“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Ik ken heel veel mensen die zich gehouden hebben aan de maatregelen. Het is maar net in welke bubbel je zit, denk ik.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 17:33 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Kon het niet laten...
[..]
Ik betwijfel of de besmettingscijfers daardoor substantieel hoger geweest zouden zijn.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
zitten zelfs in de regeringquote:Op dinsdag 4 januari 2022 17:39 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Waarom zou een vaccinatieplicht moeilijk moeten liggen met dat handjevol grefogriezels wat in Nederland woont?![]()
Om de een of andere reden noemen ze het een "derde prik" bij mensen met een immuunstoornis, en een booster bij de rest.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 17:41 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]
Is er een verschil tussen boosters en derde prikken?![]()
In een klein land kan je de IC capaciteit goed optimeren, want je kan makkelijk schuiven tussen ziekenhuizen. Als een ziekenhuis vol is, heb je op een half uurtje rijden wel een ander ziekenhuis met plek. In een land als Duitsland met grotere afstanden is dat moeilijker te verwezenlijken.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 17:37 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in. Tegen dat soort groei is niet tegenop te boxen. Maar als je IC capaciteit de bottleneck is van je land en economie.......
[..]
Blijft wel een feit dat wij ergens onderaan bungelen met onze IC capaciteit van alle AAA+ landen met een vergelijkbare HDI index.
Mag best wat aan gedaan worden. En is ook nog een reden waarom wij wel in lockdown zitten en de landen om ons heen niet.
En het steekt dat er niet eens moeite wordt genomen om die standaard te verhogen. Best een ROI op te maken met de miljarden die de afgelopen jaren zijn gesmeten naar 'steunmaatregelen'.
Werkte perfect, weinig lege bedden, lagere kosten, optimale bezetting, tot corrie voorbij kwam.![]()
![]()
Voor mensen die alleen Janssen hebben gehad is hun booster geen derde prikquote:Op dinsdag 4 januari 2022 17:41 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]
Nou ja, die hele forse piek in cases is natuurlijk nog vrij recent. Eventuele effecten op sterfte zie je doorgaans pas een paar weken later.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 17:38 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dit is wel een veel zeggend beeld en in veel landen is het nog een mix van delta en omicron.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Zeker, vandaar dat ik blij ben dat het er naar uit ziet dat Omikron ons komt helpen, door over 2 weken (haha) alle besmettingsrecords te verbreken 👍quote:Op dinsdag 4 januari 2022 17:37 schreef Tijn het volgende:
[..]
Een vaccinatieplicht ligt politiek veel moeilijker dan een lockdown. Dat is een realiteit die je niet kunt negeren.![]()
gaan toch meer mensen op wintersport dan ik dachtquote:Op dinsdag 4 januari 2022 17:41 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]
In normale tijden zonder pandemie is dat geen probleem. Levert dat hooguit zo nu en dan met een griepgolf een paar dagen wat frictie op. Verder nooit.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 17:37 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
1180 IC bedden in een land met 18 miljoen inwoners, als het er niet meer zijn met alle expats, oost-Europese arbeidsmigranten enz. Derdewereldniveau, meer is het niet. Haïti aan de Noordzee.
Met het oog op de toekomst kan het zeker verhoogd, maar de frame telkens van derdewereldland vind ik zo kinderachtig.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Bijzonder trouwens dat je niks meer hoort over de ongevaccineerde mensen. Beschouwt de regering dat als een verloren zaak?![]()
Duitsland heeft jaren grote kritiek gekregen op de veel te dure zorg. Plukken ze nu de vruchten van.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 17:43 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
In een klein land kan je de IC capaciteit goed optimeren, want je kan makkelijk schuiven tussen ziekenhuizen. Als een ziekenhuis vol is, heb je op een half uurtje rijden wel een ander ziekenhuis met plek. In een land als Duitsland met grotere afstanden is dat moeilijker te verwezenlijken.
Werkte perfect, weinig lege bedden, lagere kosten, optimale bezetting, tot corrie voorbij kwam.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
https://www.nu.nl/formati(...)esparen-op-zorg.htmlquote:Op dinsdag 4 januari 2022 17:38 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Er wordt niet bezuinigd op de zorg in het nieuwe kabinet.
"minder uitgeven'
'minder hard laten stijgen'
Weet ik veel wat er allemaal gefraseerd wordt om het vooral maar geen 'bezuiniging' te willen noemen. Maar wat is 'minder uitgeven' en 'minder hard laten stijgen' eigenlijk exact?
Als jij merkt dat je salaris minder hard stijgt moet je ook bezuinigen omdat de inflatie harder gaat en je koopkracht minder.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Zou kunnen. Maar de nuance van 'heel veel mensen' die zich er aan hebben gehouden, waren er bij mij niet. En de bubbel was heel ruim over de afgelopen 2 weken.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 17:39 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik ken heel veel mensen die zich gehouden hebben aan de maatregelen. Het is maar net in welke bubbel je zit, denk ik.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Lekker verwarrend allemaalquote:Op dinsdag 4 januari 2022 17:43 schreef Tijn het volgende:
[..]
Om de een of andere reden noemen ze het een "derde prik" bij mensen met een immuunstoornis, en een booster bij de rest.
Op welke dag is Hugo eigenlijk officieel opgerot van zijn post? En heeft vervanger Voldemort ook twitter?VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Met de stevige griep in 2018 was het ook al niet best.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 17:44 schreef miss_sly het volgende:
[..]
In normale tijden zonder pandemie is dat geen probleem. Levert dat hooguit zo nu en dan met een griepgolf een paar dagen wat frictie op. Verder nooit.
Met het oog op de toekomst kan het zeker verhoogd, maar de frame telkens van derdewereldland vind ik zo kinderachtig.
Met een griep al. Dan moeten je alarmbellen al wel gaan rinkelen.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Waarom dan wachten tot 'eind januari'quote:
Ow nee, 2g moet natuurlijk nog even gepushed worden.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
quote:Op dinsdag 4 januari 2022 17:47 schreef Caland het volgende:
[..]
Lekker verwarrend allemaal
Op welke dag is Hugo eigenlijk officieel opgerot van zijn post? En heeft vervanger Voldemort ook twitter?
1947-2016![]()
Blijf het maf vinden dat een minister elke keer zo'n lijstje post met emoticons, alsof het een spelletje is.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 17:41 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]
![]()
Dat staat dan ook helemaal niet in dat bericht. Wel dat dan de piek wordt verwacht.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 17:48 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Waarom dan wachten tot 'eind januari'
Ow nee, 2g moet natuurlijk nog even gepushed worden.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Heel goed. Er is nu geen enkele valide reden meer om de huidige lockdown na 14 januari te handhaven. Terugschakelen naar de avondlockdown lijkt me nu een realistische optie, alhoewel die fase van maatregelen ook twijfelachtig was.quote:![]()
Vergeet ook niet dat de Nederlandse bevolking nog altijd vergrijst en explosief groeit.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 17:47 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Met de stevige griep in 2018 was het ook al niet best.
Met een griep al. Dan moeten je alarmbellen al wel gaan rinkelen.“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Gotta catch em al!! (alle boosters)quote:Op dinsdag 4 januari 2022 17:49 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Blijf het maf vinden dat een minister elke keer zo'n lijstje post met emoticons, alsof het een spelletje is.![]()
En vergeet ook vooral niet dat de gemiddelde Nederlander niet zit te wachten op betalen voor zorg waar geen gebruik van gemaakt wordt.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 17:50 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Vergeet ook niet dat de Nederlandse bevolking nog altijd vergrijst en explosief groeit.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Ze passen de titel pas aan als iemand er om vraagt...quote:Op dinsdag 4 januari 2022 17:38 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nee helemaal niet. Want ze rapporteren iets anders dan wat ze schrijven. Ze passen die titel niet voor niets achteraf aan. Je moet gewoon zuiver zijn als je dit soort rapportjes maakt.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
En gisteren wist onze vriend Bonten dit nog niet. Alles open dan maar.quote:Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Nederlandse bevolking groeit niet. De import wel. Details.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 17:50 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Vergeet ook niet dat de Nederlandse bevolking nog altijd vergrijst en explosief groeit.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Je wil ook een gemiddelde bezetting van minstens 75% a 85% hebben. Personeel dat een bezetting van 50% gewend is zal bij 90% minder goed presteren.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 17:43 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
In een klein land kan je de IC capaciteit goed optimeren, want je kan makkelijk schuiven tussen ziekenhuizen. Als een ziekenhuis vol is, heb je op een half uurtje rijden wel een ander ziekenhuis met plek. In een land als Duitsland met grotere afstanden is dat moeilijker te verwezenlijken.
Werkte perfect, weinig lege bedden, lagere kosten, optimale bezetting, tot corrie voorbij kwam.are we infinite or am I alone![]()
Kap er maar gewoon mee.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 17:54 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
En de 2G wet is weer vertraagd.![]()
En de lockdown dus verlengdquote:Op dinsdag 4 januari 2022 17:54 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
er gaat al veel teveel heen dus logisch dat ze niet mee laten groeien want wordt onbetaalbaar, het moet wat beter verdeeld wordenquote:Op dinsdag 4 januari 2022 17:45 schreef Red_85 het volgende:
[..]
https://www.nu.nl/formati(...)esparen-op-zorg.html
"minder uitgeven'
'minder hard laten stijgen'
Weet ik veel wat er allemaal gefraseerd wordt om het vooral maar geen 'bezuiniging' te willen noemen. Maar wat is 'minder uitgeven' en 'minder hard laten stijgen' eigenlijk exact?
Als jij merkt dat je salaris minder hard stijgt moet je ook bezuinigen omdat de inflatie harder gaat en je koopkracht minder.![]()
quote:Als zelfs het RIVM optimistisch is dan moet het wel haast een godswonder zijn dat Omikron, gooi maar open die boel. Liefst morgen.quote:Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.![]()
Het inmasseren is wel begonnen inderdaad.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 17:57 schreef Johannes788 het volgende:
Kortom, alles open
https://www.nu.nl/coronav(...)s-rivm-afgewend.html'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Die 100 miljard kan jammergenoeg niet nog een keer worden uitgegeven.
Nu is het weer tijd voor het zuur.![]()
Ietwat rooskleuriger... positief is een moeilijk woord voor het RIVM.quote:Dit is echt heel naar. De wereld mag pas weer open als we een testbewijs hebben.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 17:54 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
En de 2G wet is weer vertraagd.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Torado, het land zit op slot op het moment wegens de te kort aan capaciteit in de zorg.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 17:57 schreef Tarado het volgende:
[..]
er gaat al veel teveel heen dus logisch dat ze niet mee laten groeien want wordt onbetaalbaar, het moet wat beter verdeeld worden
Dus hoezo te veel?'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Klopt. En die booster komt er voor mij niet met dit griep virusje wat omikron tenslotte isquote:Op dinsdag 4 januari 2022 17:57 schreef josja het volgende:
[..]
[..]
Als zelfs het RIVM optimistisch is dan moet het wel haast een godswonder zijn dat Omikron, gooi maar open die boel. Liefst morgen.![]()
jammerquote:Op dinsdag 4 januari 2022 17:54 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
okquote:Op dinsdag 4 januari 2022 16:56 schreef Jojoke het volgende:
Eigenlijk zou ik het wel eerlijk vinden als er een vaccinatieplicht gaat gelden voor alle volwassenen die niet onder de dienstplicht vallen. Dan heb je nooit het risico dat je voor volk en vaderland moet sterven aan de frontlinie, maar moet je wel periodiek een prikje halen om te voorkomen dat je onnodig een IC bed in beslag neemt. Een eerlijke verdeling van de plichten die ingrijpen op je zelfbeschikkingsrecht.´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Onmiddelijk terug naar de avondlockdown dus. Dat was ons beloofd.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 17:57 schreef Johannes788 het volgende:
Kortom, alles open
https://www.nu.nl/coronav(...)s-rivm-afgewend.htmlzie email 27 oktober![]()
zowat 1 op de 10 Nederlanders werkt in de zorg, het gaat om de verdeling ervan, meer is niet altijd beterquote:Op dinsdag 4 januari 2022 17:58 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Torado, het land zit op slot op het moment wegens de te kort aan capaciteit in de zorg.
Dus hoezo te veel?![]()
Over 2 weken weten we meer.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 18:04 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Onmiddelijk terug naar de avondlockdown dus. Dat was ons beloofd.![]()
Maar beloofd door wie? Een kabinet dat er niet meer zit vanaf 10 januari?quote:Op dinsdag 4 januari 2022 18:04 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Onmiddelijk terug naar de avondlockdown dus. Dat was ons beloofd.![]()
De onheilsprofeten mogen lekker opflikkeren.quote:
Ik word hier zo moe van. Dat je op basis van eerste signalen stevig ingrijpt is goed verklaarbaar. Maar dan moet je ook niet bang zijn om de teugels weer te laten vieren als het milder blijkt.
Het kan niet zo zijn dat wanneer men paniek verwacht er meteen grof geschut van stal gehaald wordt. Maar dat als er rust in de tent komt er eerst zesduizend onderzoeken nodig zijn om de druk weer van de ketel te halen. Zo'n lockdown doet immers ook veel schade, dus baat het niet dan schaadt het extreem.zie email 27 oktober![]()
Okee maar dan geen gemekker als we toch weer te optimistisch versoepelen en alles inclusief scholen etc weer dicht moet, zoals met de vaccinatie-versoepelingenquote:Op dinsdag 4 januari 2022 18:04 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Onmiddelijk terug naar de avondlockdown dus. Dat was ons beloofd.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten![]()
quote:Op dinsdag 4 januari 2022 18:07 schreef Tijn het volgende:
[..]
Maar beloofd door wie? Een kabinet dat er niet meer zit vanaf 10 januari?Japiequote:En u kunt er natuurlijk ook vanuit gaan dat als het beeld, op grond van informatie die we in Nederland gaan verkrijgen, maar ook vanuit het buitenland gunstiger blijkt dan de aannames waarmee we nu hebben gerekend, en we denken dat het meevalt, dan is het duidelijk dat het OMT als eerste ook weer het kabinet zal adviseren om de maatregelen af te bouwen.zie email 27 oktober![]()
Weer zo'n mooie quote waar de journalisten naar kunnen vragen als de lockdown wordt verlengd de 14e.quote:![]()
![]()
quote:Op dinsdag 4 januari 2022 18:12 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ah zo. Tja, er volgt nog een OMT-advies voor de volgende persco, toch? Dus wie weet.Mark.quote:En natuurlijk, als de cijfers de komende weken meevallen, dan komen we eerder bij jullie terug.zie email 27 oktober![]()
Chapeau @Trein! Mooi gesproken!quote:Op dinsdag 4 januari 2022 18:08 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De onheilsprofeten mogen lekker opflikkeren.
Ik word hier zo moe van. Dat je op basis van eerste signalen stevig ingrijpt is goed verklaarbaar. Maar dan moet je ook niet bang zijn om de teugels weer te laten vieren als het milder blijkt.
Het kan niet zo zijn dat wanneer men paniek verwacht er meteen grof geschut van stal gehaald wordt. Maar dat als er rust in de tent komt er eerst zesduizend onderzoeken nodig zijn om de druk weer van de ketel te halen. Zo'n lockdown doet immers ook veel schade, dus baat het niet dan schaadt het extreem.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Afgewendquote:Op dinsdag 4 januari 2022 17:57 schreef Johannes788 het volgende:
Kortom, alles open
https://www.nu.nl/coronav(...)s-rivm-afgewend.htmlWas natuurlijk te verwachten dat ze zichzelf ongeacht de uitkomst wat veren in de reet gingen steken
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”![]()
Maar dat is dus Mark, de premier van Kabinet Rutte III. Een totaal ander persoon dan Mark, de premier van Kabinet Rutte IV. Onvergelijkbaar. Heel ander elan ook.quote:![]()
De nieuwe bestuurscultuur he! Niet leveren is er nu al onderdeel van...quote:Op dinsdag 4 januari 2022 18:15 schreef Tijn het volgende:
[..]
Maar dat is dus Mark, de premier van Kabinet Rutte III. Een totaal ander persoon dan Mark, de premier van Kabinet Rutte IV. Onvergelijkbaar. Heel ander elan ook.zie email 27 oktober![]()
Gelachen.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 18:15 schreef Tijn het volgende:
[..]
Maar dat is dus Mark, de premier van Kabinet Rutte III. Een totaal ander persoon dan Mark, de premier van Kabinet Rutte IV. Onvergelijkbaar. Heel ander elan ook.![]()
Toen België vorig jaar op het verkeerde moment versoepelde steeg de IC bezetting in 20 dagen van 313 naar 1412.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 18:08 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De onheilsprofeten mogen lekker opflikkeren.
Het kan niet zo zijn dat wanneer men paniek verwacht er meteen grof geschut van stal gehaald wordt. Maar dat als er rust in de tent komt er eerst zesduizend onderzoeken nodig zijn om de druk weer van de ketel te halen. Zo'n lockdown doet immers ook veel schade, dus baat het niet dan schaadt het extreem.are we infinite or am I alone![]()
Kansloosquote:Op dinsdag 4 januari 2022 18:15 schreef Tijn het volgende:
[..]
Maar dat is dus Mark, de premier van Kabinet Rutte III. Een totaal ander persoon dan Mark, de premier van Kabinet Rutte IV. Onvergelijkbaar. Heel ander elan ook.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Gewoon open laten toch? Vanaf nu moet het beleid zijn, eenmaal open, blijft open.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 18:10 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Okee maar dan geen gemekker als we toch weer te optimistisch versoepelen en alles inclusief scholen etc weer dicht moet, zoals met de vaccinatie-versoepelingen![]()
De realiteit is dat Arie Slob nota bene gisteren nog heeft gezegd dat-ie dat nou juist niet kan garanderen.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 18:20 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Gewoon open laten toch? Vanaf nu moet het beleid zijn, eenmaal open, blijft open.![]()
![]()
De booster wordt nu zelfs door de ROVERHEID gewoon verkocht als reismiddel.
Het wordt wel steeds vermakelijkerVBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Nee maar dat is een politicus, die kunnen sowieso niks garanderen.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 18:21 schreef Tijn het volgende:
[..]
De realiteit is dat Arie Slob nota bene gisteren nog heeft gezegd dat-ie dat nou juist niet kan garanderen.![]()
Als Omikron milder is dan Delta waar heb ik die extra bescherming voor nodig dan eigenlijk.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 18:21 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]
Het wordt wel steeds vermakelijker![]()
Veilig en beschermd reizen... Zit ik opeens in een slechte sciencefiction film ofzo?quote:Op dinsdag 4 januari 2022 18:21 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]
Het wordt wel steeds vermakelijker
Man man man om te kotsen.![]()
Lekker in de kou zitten op een terrasje met je QR-code.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 18:24 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Als Omikron milder is dan Delta waar heb ik die extra bescherming voor nodig dan eigenlijk.![]()
Aan de ene kant ophef over mensen die op reis covid oplopen, en aan de andere kant weer lekker reizen met je boostertjequote:Op dinsdag 4 januari 2022 18:21 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]
![]()
Voor mijn gevoel zitten ze ook op doodlopend pad.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 16:49 schreef groenen het volgende:
Nutteloze exercitie en voor reductie van verspreiding van het virus lijkt 2G ook weinig nut te hebben. Steek je energie in iets anders, vergroten van de ziekenhuis capaciteit bijvoorbeeld.
De regering/het omt heeft de afgelopen twee jaar allemaal maatregelen genomen om uiteindelijk weer in lockdown te zitten voor minimaal 2 maanden.
Het wordt echt tijd voor een andere aanpak.
Vergroten capaciteit, benoemen risicogroepen (lees dikke mensen) en hier oplossingen voor aanbieden, geen idee wat allemaal nog meer.
Want nu weer gaan aanmodderen met dezelfde stappen als de afgelopen tijd werkt echt niet.
En zeker met weer allerlei valse tegenstellingen en het dreigen met van alles.![]()
Mooi wat mensen zeggen over dat nu.nl artikel; de ramp is niet afgewend, maar het model klopte gewoon niet. Nu geven ze zichzelf een schouderklopje dat niet verdiend is.
Zelfs de nu.jij lezer wordt kritischer.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Jesusquote:Op dinsdag 4 januari 2022 18:21 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]
Het wordt wel steeds vermakelijker
Zie? Het is helemaal niet om jezelf en naasten te beschermen, nope het is om te reizen en om aan het openbare leven mee te doen.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Dit is toch tenenkrommend dit soort tweets. Werkt mij alleen maar maar afkeer op om te boosteren.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 18:21 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]
Geen idee, warrior, geen idee.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 18:24 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Als Omikron milder is dan Delta waar heb ik die extra bescherming voor nodig dan eigenlijk.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Jep.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 18:34 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Dit is toch tenenkrommend dit soort tweets. Werkt mij alleen maar maar afkeer op om te boosteren.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Yep.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 18:34 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Jesus
Zie? Het is helemaal niet om jezelf en naasten te beschermen, nope het is om te reizen en om aan het openbare leven mee te doen.![]()
Wel gelachen om de eerste reactie op die tweet.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 18:21 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]
Het wordt wel steeds vermakelijkerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
En weer op RTL 4 met Fritsje nieuwe kabinet zal dezelfde lijn voortzetten en zijn uiterst voorzichtig met versoepelingen.
Pfffff![]()
Ik zag hem ook ja. Paar daagjes nog, dan zijn we van die kerel af.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 18:21 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]
Het wordt wel steeds vermakelijkerzie email 27 oktober![]()
Ernst zal dezelfde lijn voortzettenquote:Op dinsdag 4 januari 2022 18:41 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik zag hem ook ja. Paar daagjes nog, dan zijn we van die kerel af.![]()
Intussen zie je overal op social media plaatjes van mensen die in allerlei Europese landen lekker in restaurantjes zitten en leuke dingen doen.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 18:41 schreef Johannes788 het volgende:
En weer op RTL 4 met Fritsje nieuwe kabinet zal dezelfde lijn voortzetten en zijn uiterst voorzichtig met versoepelingen.
Pfffff
Tijd om ook wat te boeken.![]()
Hoe krijg je het ook voor elkaar om zo veel leugens/dubieuze uitspraken in één tweetje te proppen.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 18:41 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik zag hem ook ja. Paar daagjes nog, dan zijn we van die kerel af.
- 'zonder #oppepprik ben je níét genoeg beschermd tegen #omikron' -> Vandaar dat iedereen die Omicron oploopt in het ziekenhuis komt, oh wacht.
- 'Én plan die booster, zodat je straks weer veilig en beschermd kan reizen. ' -> Want zonder booster kan je niet veilig reizen?
![]()
![]()
Heeft Ernst eigenlijk ook al wat kekke social media kanalen? Diederick wel natuurlijk."Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life![]()
Ik hoop toch echt dat men snapt dat het wel erg moeilijk te verkopen is die lockdown te verlengen als zelfs het RIVM al terugkrabbelt van hun rampscenario, Mensen waren het al zat, en pikken het niet veel langer meer.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 18:43 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Ernst zal dezelfde lijn voortzettenGimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
Maar starters kunnen hun lol wel op met Hugo... En eerst nog maar eens zien of Ernst wel zoveel beter is.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 18:41 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik zag hem ook ja. Paar daagjes nog, dan zijn we van die kerel af.![]()
Angst, angst, geen feitenquote:Op dinsdag 4 januari 2022 18:48 schreef Zipportal het volgende:
[ twitter ]
Eten bezorgen bij EenVandaag.![]()
Jij ook een positief 2022 gewenst Yorick.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 18:48 schreef Zipportal het volgende:
[ twitter ]
Eten bezorgen bij EenVandaag.
*positief haha![]()
Onzin. Grote meerderheid staat achter dit angst beleid.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 18:46 schreef josja het volgende:
[..]
Ik hoop toch echt dat men snapt dat het wel erg moeilijk te verkopen is die lockdown te verlengen als zelfs het RIVM al terugkrabbelt van hun rampscenario, Mensen waren het al zat, en pikken het niet veel langer meer.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: