Mweh die waren toch een soort van bekend ?, zorgt wel voor kliks.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 10:52 schreef leolinedance het volgende:
Zes dagen na broer Grichka overlijdt ook Igor Bogdanoff aan corona
https://www.telegraaf.nl/(...)bogdanoff-aan-corona
[..]
Lekker doorgaan met die bangmakerij
Telegraaf en het AD zijn pauperkrantjes die leven op clickbait om angst te zaaien.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 10:52 schreef leolinedance het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 4 januari 2022 10:54 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ja het is hoogst tijd dat de staat meer bevoegdheden krijgt over het volk.
Bepalen wanneer ze naar buiten mogen of bij een restaurant op bezoek is stap 1. Dat maken we niet risicogestuurd maar vooral op basis van of je in hun ogen een goede burger bent of niet - ben je gevaccineerd dan ben je een goede burger en word je beloond! Super! - maar goed gedrag moet natuurlijk veeel meer beloond worden. Eten van vlees is echt slecht!! Dat moet echt wat punten kosten op je sociaal kredietsysyeem, onbegrijpelijk dat mensen die vlees eten een hypotheek krijgen en een huis mogen kopen... Dat kan toch niet waar zijn?? Slechte mensen moet je niet faciliteren in hun leven.
Men hoort te weten dat het belang van het collectief belangrijker is dan het belang van het individu. Als de fundamentele rechten van het individu botsen met die van het collectief dan gaan die van het collectief voor!
En wie is nou beter in oordelen in wat goed voor het collectief is dan grote leider Mark Rutte?
Rutte is onfeilbaar, als iemand dat niet ziet is hij of zij een slecht mens. Dan moet dat punten kosten op zijn sociale krediet systeem.
De wereld zou zoveel beter zijn.
Ach het klopt wel. Beesten op een kluitje is goed voor virusproblemen.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 10:54 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
[..]
FOK!-users zijn echt experts op alle gebieden merk ik weer. Waarom roept men hier steeds lukraak dingen waarvan ze echt geen verstand van hebben.
Nooit van gehoord, maar die zagen er voor corona ook niet bepaald gezond uit. Wat doen mensen zichzelf toch soms aan.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 10:57 schreef Momo het volgende:
[..]
Mweh die waren toch een soort van bekend ?, zorgt wel voor kliks.
quote:In de Verenigde Staten zijn op maandag ruim 1 miljoen nieuwe coronabesmettingen geregistreerd. Een dag- en wereldrecord voor de VS. Niet eerder werden er in een land zoveel besmettingen op n dag vastgesteld. Het is bovendien bijna een verdubbeling van het vorige dagrecord van 590.000 infecties dat vier dagen geleden werd gevestigd.
Veel Amerikanen maken gebruik van zelftesten, waardoor hun testresultaten niet altijd worden gemeld bij de autoriteiten. Het vermoeden bestaat dat het werkelijke aantal nieuwe besmettingen nog hoger ligt. Het hoogste aantal besmettingen buiten de VS werd op 7 mei 2021 geregistreerd in India, toen testten ruim 414.000 mensen positief.
Ah, je kunt wel raden waar dit naartoe gaat. Voorzichtig aan, misschien kan er in het voorjaar weer meer. Als jullie kutburgers wel allemaal braaf je booster halen.quote:OMT: Aantal ziekenhuisopnames gaat medio januari omhoog
Het OMT verwacht dat het aantal ziekenhuis- en IC-opnames medio januari gaat toenemen. In het laatste advies, dat gisteren is uitgebracht en nu online staat, wijt het team die verwachte stijging aan de snelle opmars van de omikronvariant die in korte tijd tot meer infecties leidt. Daarvan komen percentagegewijs minder personen in het ziekenhuis terecht, maar door het hoge aantal besmettingen kan de variant toch voor een overbelasting van de zorg kan zorgen.
Het Outbreak Management Team ging bij deze modellering uit van een vaccinatiegraad met de booster van 90 procent van de mensen die volledig zijn gevaccineerd. Die aanname is met de huidige stand van de boostervaccinaties "te optimistisch", schrijft het OMT. De komende week blijft het aantal ziekenhuisopnames nog stabiel, verwacht het team.
De inschatting van de deskundigen is vooralsnog dat eind januari ruimte wordt verwacht om maatregelen te versoepelen.
Ho hoquote:Op dinsdag 4 januari 2022 10:59 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Nooit van gehoord, maar die zagen er voor corona ook niet bepaald gezond uit. Wat doen mensen zichzelf toch soms aan.
probleem is een beetje dat wij hier in het westen aan onze tax zitten qua vlees eten en het dus best wel wat minder kan maar landen als China zijn net begonnen met vlees eten, zoals ze ook net begonnen zijn met vliegen, dus de grammetjes die wij er hier afhalen zetten weinig zoden aan de dijk al klinkt het allemaal geweldig.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 10:58 schreef Simmertje het volgende:
[..]![]()
Ik zeg niet dat het eten van vlees slecht is, ik zeg alleen dat de hoeveelheid en het aantal porties doorgeschoten is. We hebben enorm 'geluk' dat een groot deel van de wereld veel te arm is om berhaupt vlees te kunnen eten elke dag. Benieuwd hoe jij de wereld voor je ziet als straks over 30/40 jaar 10 miljard monden gevoed moeten worden.
Niet, veel te gevaarlijk.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 10:58 schreef HulkHeld het volgende:
In hoeverre denken jullie dat de sport wel gewoon weer in zijn totaliteit open wordt gesteld?
Ik moet zeggen dat er wel steeds meer geluiden komen vanuit allerlei hoeken om de sport een essentile sector te gaan benoemen. Dat stemt mij enigszins gerust.
Op zich mogen we ons reisgedrag als westerse samenleving best wel eens tegen het licht gaan houden. Niet eens zo zeer vanuit corona-oogpunt, maar vooral vanuit milieu- en klimaatoogpunt. Zo'n gedrocht als Schiphol begint ook steeds meer een probleem te worden.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 10:56 schreef Tarado het volgende:
[..]
het reizen dan ook maar verbieden, de grootste verspreider zijn we nog altijd zelf, we zijn gewoon met teveel mensen
Ah, Jaap heeft weer een model gemaakt met marges waar je tien brontosaurussen in kunt verstoppen.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 11:01 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ah, je kunt wel raden waar dit naartoe gaat. Voorzichtig aan, misschien kan er in het voorjaar weer meer. Als jullie kutburgers wel allemaal braaf je booster halen.
Ze kunnen het advies voor over drie, zes en negen weken ook wel vast gaan schrijven. Veel anders zal er niet in staan.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 11:01 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ah, je kunt wel raden waar dit naartoe gaat. Voorzichtig aan, misschien kan er in het voorjaar weer meer. Als jullie kutburgers wel allemaal braaf je booster halen.
Met alle ontwikkelingen? Met minder aantasting van de natuur en meer circulair. Extra monden voeden gaat minder vragen van de natuur ja.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 10:58 schreef Simmertje het volgende:
[..]![]()
Ik zeg niet dat het eten van vlees slecht is, ik zeg alleen dat de hoeveelheid en het aantal porties doorgeschoten is. We hebben enorm 'geluk' dat een groot deel van de wereld veel te arm is om berhaupt vlees te kunnen eten elke dag. Benieuwd hoe jij de wereld voor je ziet als straks over 30/40 jaar 10 miljard monden gevoed moeten worden.
Dat is dus precies mijn punt, veel opkomende landen beginnen nu ook dezelfde porties te eten als hier in het westen. Dus dan kun je wel schreeuwen over links, rechts, communisme, liberalisme maar feit is dat we straks met een uitgeputte planeet zitten. Vertel mij maar waar je al die koeien, varkens, kippen etc. gaat houden voor 10 miljard mensen.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 11:02 schreef Tarado het volgende:
[..]
probleem is een beetje dat wij hier in het westen aan onze tax zitten qua vlees eten en het dus best wel wat minder kan maar landen als China zijn net begonnen met vlees eten, zoals ze ook net begonnen zijn met vliegen, dus de grammetjes die wij er hier afhalen zetten weinig zoden aan de dijk al klinkt het allemaal geweldig.
Aangezien Brontosaurus langdurig als nomen dubium is beschouwd is dat wel toepasselijk,quote:Op dinsdag 4 januari 2022 11:03 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ah, Jaap heeft weer een model gemaakt met marges waar je tien brontosaurussen in kunt verstoppen.
wel eens hoor alleen heeft dat alleen maar zin als je er internationale afspraken over maakt, btw op de brandstof binnen Europa/EU zou al helpen, het is natuurlijk absurd dat je voor 30 euro naar Milaan kan vliegenquote:Op dinsdag 4 januari 2022 11:02 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Op zich mogen we ons reisgedrag als westerse samenleving best wel eens tegen het licht gaan houden. Niet eens zo zeer vanuit corona-oogpunt, maar vooral vanuit milieu- en klimaatoogpunt. Zo'n gedrocht als Schiphol begint ook steeds meer een probleem te worden.
En dat we met veel te veel mensen op deze aardbol rondlopen klopt uiteraard ook, maar dat is ook een hele andere discussie.
Onacceptabel allemaal, hoop dat die uitspraak van de rechter vanmiddag het gewoon Openbreekt. Te weinig fundament aangeleverd door OMT. Ze zitten absurd fout in hun voorspellingen en die autoriteit die ze krijgen is gewoon veeeel te fors en gewoon misplaatst. Die mensen weten het gewoon ook niet. Stel hoge priesters zijn het, letterlijk.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 11:01 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Bekend waarvan? Ik heb die namen echt nog nooit gehoord.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 10:57 schreef Momo het volgende:
[..]
Mweh die waren toch een soort van bekend ?, zorgt wel voor kliks.
Een kind dat onder de armoedegrens opgroeit heeft een levensverwachting van 8 jaar korter. Dat is niet erg wou je zeggen?quote:Op dinsdag 4 januari 2022 10:48 schreef devlinmr het volgende:
[..]
s kijken... 2,5 miljard (geen idee of dat uberhaupt klopt) uitgeven voor een beperkte tijd om er voor te zorgen dat de economie blijft draaien en je dus sneller kan herstellen vs structureel geld storten om bedden te kopen waar je niks mee kan omdat er geen mensen zijn om naast die bedden te staan.
Ook mooi om te zien dat je blijkbaar vind dat mensen van boven de 60 met overgewicht geen bestaansrecht hebben wat jou betreft
Hmmm
Gewoon een herhaling van vorig jaar, maar nu met omicron in plaats van delta, en " er moet voldoende geboosterd zijn" in plaats van "er moet voldoende gevaccineerd zijn" als voorwaarde.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 11:03 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ze kunnen het advies voor over drie, zes en negen weken ook wel vast gaan schrijven. Veel anders zal er niet in staan.
90% te optimistisch! Los van dat het omt nooit optimistisch is blijft het bizar te denken dat die vaccinatiegraad wel gehaald kan worden met boosters.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 11:01 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Precies, hier op FOK! weten ze het namelijk allemaal beter.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 11:06 schreef ludovico het volgende:
[..]
Onacceptabel allemaal, hoop dat die uitspraak van de rechter vanmiddag het gewoon Openbreekt. Te weinig fundament aangeleverd door OMT. Ze zitten absurd fout in hun voorspellingen en die autoriteit die ze krijgen is gewoon veeeel te fors en gewoon misplaatst. Die mensen weten het gewoon ook niet. Stel hoge priesters zijn het, letterlijk.
wat denk je zelf?quote:Op dinsdag 4 januari 2022 11:06 schreef ludovico het volgende:
[..]
Onacceptabel allemaal, hoop dat die uitspraak van de rechter vanmiddag het gewoon Openbreekt. Te weinig fundament aangeleverd door OMT. Ze zitten absurd fout in hun voorspellingen en die autoriteit die ze krijgen is gewoon veeeel te fors en gewoon misplaatst. Die mensen weten het gewoon ook niet. Stel hoge priesters zijn het, letterlijk.
Opzich zou 90% niet te optimistisch zijn als ze infecties ook meetellen. Maar iets zegt mij dat ze alleen gefocust zijn op boosters en dat iemand die geinfecteerd is geweest niet meetelt.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 11:08 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
90% te optimistisch! Los van dat het omt nooit optimistisch is blijft het bizar te denken dat die vaccinatiegraad wel gehaald kan worden met boosters.
Moeilijk om toe te geven dat je er compleet naast zit net als bij de Alpha variant. Alles om maar geen gezichtsverlies te leiden.
Misschien later dit jaar een nieuwe mutatie en dan is de wolf er wel echt.
3x is scheepsrecht.
Waarom zou er een probleem zijn om koeien huis te vesten? Hoeveel hectare gras is er wel niet per koe? 0.3? 0.5? En dat is gemeten per boerderij in NL. Laat staan in minder dicht bevolkte gebieden hoeveel ruimte er is.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 11:04 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Dat is dus precies mijn punt, veel opkomende landen beginnen nu ook dezelfde porties te eten als hier in het westen. Dus dan kun je wel schreeuwen over links, rechts, communisme, liberalisme maar feit is dat we straks met een uitgeputte planeet zitten. Vertel mij maar waar je al die koeien, varkens, kippen etc. gaat houden voor 10 miljard mensen.
Ik word hier niet bang van. Dit is alleen bangmakerij als je dat er in wilt zien.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 10:52 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Waar ik vorig jaar meteen wanneer het mogelijk was mijn vaccinaties ging halen wacht ik nu even met boosteren totdat ik weet wat de tht datum gaat worden. Dus dat is wel een verschil met vorig jaarquote:Op dinsdag 4 januari 2022 11:08 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Gewoon een herhaling van vorig jaar, maar nu met omicron in plaats van delta, en " er moet voldoende geboosterd zijn" in plaats van "er moet voldoende gevaccineerd zijn" als voorwaarde.
In SHO wel eerder voorbij zien komen (verspookte celebs), net als dat soort krantjes. Ze waren in Frankrijk wel echt bekend.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 11:07 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Bekend waarvan? Ik heb die namen echt nog nooit gehoord.
In februari kun je weer essentiele winkels in met je boosterprik! In april kun je weer tussen 12 en 17 op een terrasje zitten! In juni mag je weer naar een restaurant tot 20 uur!quote:Op dinsdag 4 januari 2022 11:03 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ah, Jaap heeft weer een model gemaakt met marges waar je tien brontosaurussen in kunt verstoppen.
Ahh ok, gelukkig heb ik dat gemistquote:Op dinsdag 4 januari 2022 11:10 schreef Momo het volgende:
[..]
In SHO wel eerder voorbij zien komen (verspookte celebs), net als dat soort krantjes. Ze waren in Frankrijk wel echt bekend.
Ik zal de laatste zijn die niet toegeeft dat alle maatregelen bij elkaar niet consistent zijn. Om maar niet te spreken van de verschillende maatregelpakketten die we gezien hebben. Als je die onderling gaat vergelijken springen de tranen in je ogen.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 10:48 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Als dat het beleid is moet men dat gewoon volgen. We gaan niet ineens zelf bepalen wat wel en niet logisch is, daar hebben we de regering en het omt voor.
Zij zien dat als oplossing en als je daar niet in mee gaat ben je dus ook onderdeel van het probleem!
Precies dit, ik ga die booster niet halen.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 11:10 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Waar ik vorig jaar meteen wanneer het mogelijk was mijn vaccinaties ging halen wacht ik nu even met boosteren totdat ik weet wat de tht datum gaat worden. Dus dat is wel een verschil met vorig jaar
En Hugo, Ernst en de rest natuurlijk brullen dat we zoveel binnen moeten blijven en zeker niet naar risicovolle landen op bezoek moeten gaan (inclusief een mooi negatief reisadviesquote:Op dinsdag 4 januari 2022 11:10 schreef popje het volgende:
[..]
In februari kun je weer essentiele winkels in met je boosterprik! In april kun je weer tussen 12 en 17 op een terrasje zitten! In juni mag je weer naar een restaurant tot 20 uur!
Ik zeg niet dat ik de booster niet ga halen, maar wel zo laat als mogelijk. Zo 1 maandje voor de vakantie ofzoquote:Op dinsdag 4 januari 2022 11:12 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
Precies dit, ik ga die booster niet halen.
Mij niet gezien met dat verhaal, 2x prikken en we zijn ervan af. Het levert geen donder op, alleen maar een langere lockdown en meer beperkingen.
Ehhhh ok.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 11:12 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
Precies dit, ik ga die booster niet halen.
Mij niet gezien met dat verhaal, 2x prikken en we zijn ervan af. Het levert geen donder op, alleen maar een langere lockdown en meer beperkingen.
Ik vraag mij werkelijk af wat de werking gaat zijn op je lichaam. Deze booster gaat niet de laatste zijn als we nu al in Isral zien dat zij aan de 4e prik beginnen.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 11:14 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat ik de booster niet ga halen, maar wel zo laat als mogelijk. Zo 1 maandje voor de vakantie ofzo
Het gaat er niet om of ze het beter weten. Het gaat erom dat er rechten worden ingeperkt op basis van lucht.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 11:08 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Precies, hier op FOK! weten ze het namelijk allemaal beter.
Ik denk dat de rechter het terugdraait en we weer een mooi stukje poppenkast mogen bekijken, hoger beroep.. Aanpassingstijd.... Je weet wel, zoals het in een crony democracy gaat.quote:
Volgens mij is het idd echt enkel geboosterd.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 11:09 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Opzich zou 90% niet te optimistisch zijn als ze infecties ook meetellen. Maar iets zegt mij dat ze alleen gefocust zijn op boosters en dat iemand die geinfecteerd is geweest niet meetelt.
https://www.theguardian.c(...)n-neil-ferguson-saysquote:Prof Neil Ferguson, the scientist who helped shape Britain’s coronavirus lockdown strategy, says he is “cautiously optimistic” that Omicron infections have plateaued in London and could reduce in the next week.
Ferguson, a mathematical epidemiologist from Imperial College London, cautioned that record cases numbers being reported were likely to be an underestimate because test supplies have run out in some areas.
But speaking on BBC Radio 4’s Today programme, he said: “An epidemic reaching such high numbers can’t sustain those numbers forever. So we would expect to see case numbers start to come down in the next week, maybe already coming down in London, but in other regions a week to three weeks.”
He added: “I’m cautiously optimistic that infection rates in London in that key 18 to 50 age group, which has been driving the Omicron epidemic, may possibly have plateaued. It is too early to say whether they’re going down yet.”
Ik kan hier een hele discussie voeren maar dan dwalen we teveel van het topic af. Feit is dat we steeds meer monden moeten voeden in de wereld, afgelopen 50 jaar is de productie van vlees met 300% toegenomen.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 11:09 schreef ludovico het volgende:
[..]
Waarom zou er een probleem zijn om koeien huis te vesten? Hoeveel hectare gras is er wel niet per koe? 0.3? 0.5? En dat is gemeten per boerderij in NL. Laat staan in minder dicht bevolkte gebieden hoeveel ruimte er is.
Varkens kost ook geen ruimte.
Ruimte voor huisvesting is nog nooit een probleem geweest.
Ja, het is nu wel klaar met deze offtopic discussie, open ergens anders een topic hierover.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 11:19 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Ik kan hier een hele discussie voeren maar dan dwalen we teveel van het topic af. Feit is dat we steeds meer monden moeten voeden in de wereld, afgelopen 50 jaar is de productie van vlees met 300% toegenomen.
Oftewel, meer dieren bij elkaar, steeds meer ontbossingen voor landbouwgrond en daardoor komt de mens dus ook steeds meer in aanraking met virussen waar we het bestaan niet eens van wisten.
In Zuid Afrika duurde het ongeveer een maandje voordat de piek qua besmettingen was bereikt, waarna er een bijna net zo snelle afname volgde. Dat patroon zul je in de meeste andere landen ook gaan zien.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 11:19 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
https://www.theguardian.c(...)n-neil-ferguson-says
Paar weken terug had hij het nog over 5 duizend doden. Per dag.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 11:19 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
https://www.theguardian.c(...)n-neil-ferguson-says
Allemaal leuk en aardig maar je hebt met dat probleem te dealen en als je oplossing meer schade maakt dan goed doet is het geen oplossing.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 11:12 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Ik zal de laatste zijn die niet toegeeft dat alle maatregelen bij elkaar niet consistent zijn. Om maar niet te spreken van de verschillende maatregelpakketten die we gezien hebben. Als je die onderling gaat vergelijken springen de tranen in je ogen.
Echter met vaccineren ligt dit wat mij betreft anders. Met vaccineren verklein je de kans op ziekenhuisopname of erger (maatschappelijk probleem) danwel een ernstig verloop van de ziekte (eigen belang). Ga je niet mee in het verkleinen van die kans dan ben je in mijn ogen onderdeel van het probleem en houd je de bizarre lockdownmaatregelen in stand.
Status van 3 januari:quote:De Noren vrezen dat omikron binnen drie weken tussen de 90.000 en 300.000 mensen per dag kan besmetten. Noorwegen kampt met een recordaantal besmettingen en ziekenhuisopnames. Premier Jonas Gahr Stre waarschuwt voor een ‘ernstige situatie’ voor gezondheidszorg.
Dat is prima, mits de gevaccineerden natuurlijk diegene zijn die nu zonder booster massaal op de ic belanden en de booster dat verschil echt maakt voor omicron.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 11:12 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Ik zal de laatste zijn die niet toegeeft dat alle maatregelen bij elkaar niet consistent zijn. Om maar niet te spreken van de verschillende maatregelpakketten die we gezien hebben. Als je die onderling gaat vergelijken springen de tranen in je ogen.
Echter met vaccineren ligt dit wat mij betreft anders. Met vaccineren verklein je de kans op ziekenhuisopname of erger (maatschappelijk probleem) danwel een ernstig verloop van de ziekte (eigen belang). Ga je niet mee in het verkleinen van die kans dan ben je in mijn ogen onderdeel van het probleem en houd je de bizarre lockdownmaatregelen in stand.
Het woord 'mogelijk' zegt mij al genoeg.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 11:23 schreef Da_Sandman het volgende:
Eind januari mogelijk versoepelingen volgens de T.
Het inmasseren is begonnen hoor.
Ok, dus alles blijft dicht tot minimaal half februari, goed beleid hoorquote:Op dinsdag 4 januari 2022 11:20 schreef popje het volgende:
Zoals altijd heeft het OMT diverse berekeningen laten maken voor verschillende scenario’s. Als de basisscholen en middelbare scholen maandag weer opengaan, zal dat naar verwachting leiden tot een „golf van infecties” met een piek aan het eind van de maand of begin februari. De ziekenhuisopnames die uit die golf voortkomen zouden wel relatief „beperkt” kunnen blijven. De intensive carebezetting zou tot maximaal 620 coronapatinten kunnen oplopen. Nu liggen op de ic’s 475 mensen met Covid-19.
Een kanttekening die het OMT wel bij dit soort berekeningen plaatst, is dat er „een grote mate van onzekerheid” is over alle factoren die van belang zijn. Zo is nog niet helemaal duidelijk hoe besmettelijk omicron exact is, hoe groot de kans is om met deze variant in het ziekenhuis te belanden en hoe effectief de vaccins en boosters ertegen zijn.
Bron: Telegraaf.nl
Ze verwachten IC opnames tot max 620 coronapatienten kan oplopen, en alleen meer besmettingen? Moeten we daarvoor op lockdown blijven??
Waarvan akte.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 11:24 schreef Nia het volgende:
[..]
Het woord 'mogelijk' zegt mij al genoeg.
Het echte probleem is dat de wintersporters die het meenemen er zelf niet zo veel last van hebben.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 11:23 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]
Goh, de gevaccineerde mensen zijn toch ook niet zo goed bezig 🤣
Goed dat je 'ook' zegt.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 11:23 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]
maar dat is toch alleen maar gunstig voor maatregelen die je dan niet hoeft te nemen?quote:Op dinsdag 4 januari 2022 11:21 schreef Pistolero het volgende:
[..]
In Zuid Afrika duurde het ongeveer een maandje voordat de piek qua besmettingen was bereikt, waarna er een bijna net zo snelle afname volgde. Dat patroon zul je in de meeste andere landen ook gaan zien.
Behalve in Nederland, waar we het door onze lockdowns lekker uitsmeren over meerdere maanden.
Maatregelen hebben dat voorkomenquote:Op dinsdag 4 januari 2022 11:24 schreef OProg het volgende:
Nog een leuke, dit dook her en der op op 16-12. Waaronder Parool en AD.
[..]
Status van 3 januari:
Nieuwe gevallen: 5.233
Gem. over 7 dagen: 3.781
Als je het aantal bedden van een bananenrepubliek hebt zul je inderdaad in lockdown moeten terwijl de rest van de welvarende landen verder gaat met hun leven.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 11:24 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]
Dat wordt weer een lockdown tot in mei
Altijd zo benieuwd waar ze die berekeningen dan op baseren als je eerst zo specifiek bent (620) en daarna meld dat er 10.000 factoren onzeker zijn en je eigenlijk nog niets weet. Zeg dan gewoon dat je niets weet, ook dat is een mededeling. Snap dat ze ergens bepaalde R getallen oid dan gebruiken om tot die 620 te komen, maar nu voelt het een beetje aan alsof ze een berekening maken op basis van zeg 3 of 4 key-factors, maar die ze dan wel uit de grote grabbelton plukken.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 11:20 schreef popje het volgende:
Zoals altijd heeft het OMT diverse berekeningen laten maken voor verschillende scenario’s. Als de basisscholen en middelbare scholen maandag weer opengaan, zal dat naar verwachting leiden tot een „golf van infecties” met een piek aan het eind van de maand of begin februari. De ziekenhuisopnames die uit die golf voortkomen zouden wel relatief „beperkt” kunnen blijven. De intensive carebezetting zou tot maximaal 620 coronapatinten kunnen oplopen. Nu liggen op de ic’s 475 mensen met Covid-19.
Een kanttekening die het OMT wel bij dit soort berekeningen plaatst, is dat er „een grote mate van onzekerheid” is over alle factoren die van belang zijn. Zo is nog niet helemaal duidelijk hoe besmettelijk omicron exact is, hoe groot de kans is om met deze variant in het ziekenhuis te belanden en hoe effectief de vaccins en boosters ertegen zijn.
Ze verwachten IC opnames tot max 620 coronapatienten kan oplopen, en alleen meer besmettingen? Moeten we daarvoor op lockdown blijven??
Even over carnaval heen en dan terug naar avondlockdown mits 2g geaccepteerd wordt.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 11:24 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ok, dus alles blijft dicht tot minimaal half februari, goed beleid hoor
in het VK is de verhouding hetzelfde, als die het redden dan is het hier ook geen probleemquote:Op dinsdag 4 januari 2022 11:25 schreef Confetti het volgende:
[..]
Als je het aantal bedden van een bananenrepubliek hebt zul je inderdaad in lockdown moeten terwijl de rest van de welvarende landen verder gaat met hun leven.
Gaaf land.
Volgens het OMT is dit volgens de modellen van het RIVM echt het beste wat we kunnen doen. Terugkijkend zegt het OMT ook dat de adviezen van het OMT echt goed hebben gewerkt.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 11:25 schreef Confetti het volgende:
[..]
Als je het aantal bedden van een bananenrepubliek hebt zul je inderdaad in lockdown moeten terwijl de rest van de welvarende landen verder gaat met hun leven.
Gaaf land.
Hoofd omlaag boosteren en doorwerken.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 11:27 schreef 4-elements het volgende:
Kunnen we niet gewoon een datum afspreken dat alles open gaat? Of de regering dat nou wil of niet?
Ik hoop toch echt dat er in ieder geval weer wordt teruggegaan naar de avondlockdown. Man wat maken we een hoop kapot op deze manier.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 11:24 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]
Dat wordt weer een lockdown tot in mei
Maar na carnaval staan Pasen, Hemelvaart, Pinksteren, Koningsdag en Bevrijdingsdag wel snel voor de deur. Beter daar ook nog overheen tillen.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 11:27 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Even over carnaval heen en dan terug naar avondlockdown mits 2g geaccepteerd wordt.
Of wil je meer lockdowns!
Onmogelijk dat het VK in verhouding evenveel bedden heeft. Heb je daar een bron van?quote:Op dinsdag 4 januari 2022 11:27 schreef Tarado het volgende:
[..]
in het VK is de verhouding hetzelfde, als die het redden dan is het hier ook geen probleem
quote:Op dinsdag 4 januari 2022 10:22 schreef THEFXR het volgende:
zijn ze nu helemaal gek geworden???
.[ twitter ]
Maar we hebben het dan wel samen kapot gemaakt.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 11:29 schreef josja het volgende:
[..]
Ik hoop toch echt dat er in ieder geval weer wordt teruggegaan naar de avondlockdown. Man wat maken we een hoop kapot op deze manier.
is ook de bedoelingquote:Op dinsdag 4 januari 2022 11:29 schreef josja het volgende:
[..]
Ik hoop toch echt dat er in ieder geval weer wordt teruggegaan naar de avondlockdown. Man wat maken we een hoop kapot op deze manier.
De vraag is natuurlijk wel wat ze verwachten zonder lockdown. Aan deze cijfers hebben we weinig.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 11:20 schreef popje het volgende:
Ja je bent tegen vaccineren we weten het nu wel.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 11:23 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]
Welk artikel?quote:Op dinsdag 4 januari 2022 11:30 schreef mir1986 het volgende:
Goed artikel, wanneer gaat die lockdown er af. Het is echt niet meer vol te houden
https://www.linkedin.com/(...)022567498334209-ULiV
Minder ziekenhuisbedden beschikbaarquote:Op dinsdag 4 januari 2022 11:33 schreef _serial_ het volgende:
Vandaag komt er in elk geval weer een daling van de ziekenhuizen aan.
Ok, geen artikel, maar goed bericht op LinkedIn. Liggen 46 mensen op de ic en daarvoor moet Nederland bang zijn?quote:
Gaan we nu ook al janken over rechten en plichten mbt wat een mens per dag mag eten? Gaat de maakbaarheidsdrang zo ver bij sommigen?quote:Op dinsdag 4 januari 2022 10:49 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Ja maar ik heb recht op elke dag biefstuk hoor....
Op 31dec. hebben we bewezen dat het met dat ‘obey’ wel meevaltquote:Op dinsdag 4 januari 2022 11:29 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Hoofd omlaag boosteren en doorwerken.
Calvinistisch met de maatregelen meegroeien of anders boete of rood participatievinkje.
Obey!
Zodra wij er maar 46 op de IC hebben liggen zullen we vast ook minder "bang" zijn.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 11:34 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Ok, geen artikel, maar goed bericht op LinkedIn. Liggen 46 mensen op de ic en daarvoor moet Nederland bang zijn?
He bought?quote:Op dinsdag 4 januari 2022 10:52 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Nogal een onzinnige vergelijking aangezien zij minder bedden hebben.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 11:35 schreef Questular het volgende:
[..]
Zodra wij er maar 46 op de IC hebben liggen zullen we vast ook minder "bang" zijn.
Dan is het juist een nog veel betere vergelijking.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 11:37 schreef OProg het volgende:
[..]
Nogal een onzinnige vergelijking aangezien zij minder bedden hebben.
Ok.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 11:38 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dan is het juist een nog veel betere vergelijking.
Het moord en brand geschreeuw van de witte jassen. Ook de 170.000 besmettingen per dag van van dissel hier. Werkelijk, dat de politiek er nog steeds intrapt.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 11:24 schreef OProg het volgende:
Nog een leuke, dit dook her en der op op 16-12. Waaronder Parool en AD.
[..]
Status van 3 januari:
Nieuwe gevallen: 5.233
Gem. over 7 dagen: 3.781
Dat zou in ons geval dan rond de 100 moeten zijn, gelet op de ~10% bezetting in Denemarken.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 11:35 schreef Questular het volgende:
[..]
Zodra wij er maar 46 op de IC hebben liggen zullen we vast ook minder "bang" zijn.
Goed omdat het in jouw straatje past bedoel je.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 11:34 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Ok, geen artikel, maar goed bericht op LinkedIn. Liggen 46 mensen op de ic en daarvoor moet Nederland bang zijn?
We zijn al een maand verder en de ziekenhuiscijfers lopen ook niet dramatisch op in de landen om ons heen, terwijl zij bijna alles open hebben.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 11:43 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Goed omdat het in jouw straatje past bedoel je.
Feit is dat het er gunstig uitziet maar dat we het gewoon niet weten vooralsnog.
In Denemarken houdt men zich nog steeds prima aan de maatregelen en liggen de vaccinatie en boostercijfers hoger dan in Nederland.
Nederland kan zich momenteel geen influx can IC patienten veroorloven en voorzichtigheid blijft dus geboden
De komende 2 weken worden cruciaal.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 11:33 schreef _serial_ het volgende:
Vandaag komt er in elk geval weer een daling van de ziekenhuisbezetting aan.
Ja leuk, en hoe veel van die geherinfecteerde mensen belanden er in het ziekenhuis?quote:
Ben wel benieuwd hoe ze dit weten want ik het VK tellen ze herinfecties nooit mee met de cijfers. .quote:
https://ourworldindata.org/grapher/uk-daily-covid-admissionsquote:Op dinsdag 4 januari 2022 11:44 schreef mir1986 het volgende:
[..]
We zijn al een maand verder en de ziekenhuiscijfers lopen ook niet dramatisch op in de landen om ons heen, terwijl zij bijna alles open hebben.
Slechts 127% gestegen in Engeland in de laatste twee weken van december.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 11:44 schreef mir1986 het volgende:
[..]
We zijn al een maand verder en de ziekenhuiscijfers lopen ook niet dramatisch op in de landen om ons heen, terwijl zij bijna alles open hebben.
Scholen open is een knop waar aan gedraaid wordt. Kan er dan meer draaien we aan een andere knop.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 11:44 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Omdat men geen ene mieter gedaan heeft in de afgelopen twee jaar om de zorg uit te breiden.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 11:43 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Nederland kan zich momenteel geen influx van IC patienten veroorloven en voorzichtigheid blijft dus geboden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |