abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 4 januari 2022 @ 09:49:46 #1
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_203024137

[info]Let op: we zijn allemaal bekend met de hete hangijzers omtrent het onderwerp ''corona'', discussies zijn pittig en lopen soms ook lichtelijk uit de hand. Dat is tot daar aan toe; persoonlijke vetes tolereren we absoluut niet en daar is dan ook een zero tolerance beleid op van toepassing.

Dit betekent dat we veel sneller zullen overgaan op een forumspecifieke ban voor COR. COR is een relatief druk forum en natuurlijk een actueel onderwerp. Het is voor newbies en oldies alike geen uitnodiging om mee te posten als er louter gekissebis tussen een klein groepje users te lezen is. Als je de neiging voelt om op de persoon te spelen of een sneer uit te delen, is het ook een heel goede optie om iemand te negeren.[/info]

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.

SPOILER: Helpen?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
~:) ~:) ~:)
SPOILER: Hont
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Linkjes voor informatie
SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER: Informatie over dagcijfers
SPOILER: Varianten waaronder Omicron
SPOILER: Covid-19 opnames en vaccinatiestatus
SPOILER: Gedragsregels in dit topic:
  dinsdag 4 januari 2022 @ 09:50:40 #2
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_203024147
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 09:46 schreef vosss het volgende:

[..]
https://maxius.nl/wetboek-van-strafrecht/artikel97a

Dan mag jij mij uit leggen waarom dat alles NIET onder deze wet zou vallen. Want ik snap het niet. :)
Het leuke in Nederland is dat je onschuldig bent tot tegendeel bewezen is. Dus in feite zou jij degene zijn die moet gaan bewijzen waarom iemand (om wie gaat het?) schuldig is volgens jouw gevonden wetsartikel.
pi_203024154
Ik denk dat je dit virus zou moeten laten uitrazen, hoe sneller iedereen het gehad heeft hoe beter. Kijk naar Zuid-Afrika. Met Omikron krijgt iedereen een gratis booster. VK maakt een fout door iedereen 10 dagen in isolatie te zetten, zo ontregel je de maatschappij.
pi_203024166
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 09:46 schreef vosss het volgende:

[..]
https://maxius.nl/wetboek-van-strafrecht/artikel97a

Dan mag jij mij uit leggen waarom dat alles NIET onder deze wet zou vallen. Want ik snap het niet. :)
Nee, zo werkt het niet natuurlijk. :')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_203024173
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 09:47 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Heel eerlijk, als het alternatief is om alles dicht te houden niet nee. Daarentegen heeft onderzoek wel uitgewezen dat het ook wel bijdraagt aan het beschermen
Dit onderzoek?
https://www.ftm.nl/artikelen/basis-qr-code-twijfelachtig
pi_203024179
Omdat wij het niet laten uitrazen, betekent dat we er nog wel tot september mee zitten.
  dinsdag 4 januari 2022 @ 09:53:20 #7
131800 Tarado
capô de fusca
pi_203024181
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 09:43 schreef popje het volgende:

[..]
Ik vind dat zo kansloos, dat we varen op besmettingen, wat tot nu toe laat zien dat het heel weinig betekent voor ziekenhuis opnames... en dan elke keer roepen we weten het nog niet, hoe lang kun je onderzoek uit het buitenland negeren?

Want het moet eerst weer dezelfde uitslag geven in Nederland voordat we het geloven?
Dat is niet helemaal waar want dat scholen open gaan is juist op basis van data uit het buitenland, maar die data is ook nog best summier
pi_203024198
P.s. Nog een vraagje aansluitend op mijn vorige vraag: wanneer kunnen we een persconferentie verwachten waarin nieuwe maatregelen (of een vervolg van de huidige maatregelen) bekend worden gemaakt?

Sorry voor mijn onwetendheid, maar woon sinds 8 jaar niet meer in Nederland en ben niet meer zo op de hoogte van alles.
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
  dinsdag 4 januari 2022 @ 09:54:41 #9
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_203024200
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 09:53 schreef vosss het volgende:

[..]
Het gaat om het halve kabinet wat zich in laat met het WEF en die openlijk een omwenteling willen bewerkstelligen.
Je bent gedurende de feestdagen nog verder de krochten van BNW ingedoken?

Dit is echt schrijnend, vosss...
pi_203024219
Ja het staat er echt hoor, in de Volkskrant vanochtend. De komende weken worden... (tromroffel)

quote:
Dan rijst direct de vraag: was die bijna totale lockdown waar de Nederlandse regering voor koos, niet overdreven? Zijn we dan uitgerekend die éne keer dat we preventief actie hebben ondernomen, de mist ingegaan?

In het lab kan de bevlogen moleculair bioloog Jonges deze vraag gemakkelijk beantwoorden: nee. 'Vergeet niet dat ons uitgangspunt bizar slecht was. De ziekenhuizen waren overbelast door de delta-variant, we stonden enorm onder druk. De bevoorrading van het lab was niet optimaal en er waren nog maar weinig boosters gezet. Het is sowieso nog steeds ongewis hoe omikron op onze zorg gaat drukken.'

Menno de Jong, viroloog en OMT-lid, beaamt dit. 'De eerste Engelse data zagen er gunstig uit. Alleen, deze beperkten zich tot de periode waarin omikron zich nog vooral verspreidde onder jongeren, die niet zo'n groot risico lopen om in het ziekenhuis te belanden. Het wachten is tot omikron de kwetsbare delen van de bevolking heeft bereikt.'

Volgens De Jong is Nederland deze keer voorloper in Europa. 'Nederland heeft slim gehandeld door met deze lockdown tijd te kopen. Nu kunnen we boosteren en data verzamelen. De komende weken zullen cruciaal zijn. Dan gaan we zien hoe omikron zich vertaalt in het aantal ziekenhuisopnames, hier en elders in de wereld.'
:D :'(
  dinsdag 4 januari 2022 @ 09:56:18 #11
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_203024230
Heeft het nut om de printbare CTB te downloaden als ze de vinkjes laten vervallen als je niet de booster neemt?
Where law ends, tyrrany begins.
pi_203024253
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 09:55 schreef belanov het volgende:
Ja het staat er echt hoor, in de Volkskrant vanochtend. De komende weken worden... (tromroffel)
[..]
Dat ze het hun strot nog uitkrijgen. Net als 'grote zorgen' :r . Wens ik nooit meer te horen als deze shit voorbij is.
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
pi_203024274
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 09:53 schreef Mondkapje het volgende:
Omdat wij het niet laten uitrazen, betekent dat we er nog wel tot september mee zitten.
Ow en volgend jaar ook nog wel, maak je maar geen zorgen
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  dinsdag 4 januari 2022 @ 10:00:13 #14
131800 Tarado
capô de fusca
pi_203024291
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 09:54 schreef margaretha_01 het volgende:
P.s. Nog een vraagje aansluitend op mijn vorige vraag: wanneer kunnen we een persconferentie verwachten waarin nieuwe maatregelen (of een vervolg van de huidige maatregelen) bekend worden gemaakt?

Sorry voor mijn onwetendheid, maar woon sinds 8 jaar niet meer in Nederland en ben niet meer zo op de hoogte van alles.
ik dacht de 14e nee de 11e
pi_203024316
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 09:56 schreef Gunner het volgende:
Heeft het nut om de printbare CTB te downloaden als ze de vinkjes laten vervallen als je niet de booster neemt?
Wat is het verschil? De printversie heeft toch ook een QR?
pi_203024337
quote:
Alleen, deze beperkten zich tot de periode waarin omikron zich nog vooral verspreidde onder jongeren, die niet zo'n groot risico lopen om in het ziekenhuis te belanden
Even over dat stukje.

Ik zag laatst ook al zoiets staan, over dat het via jongeren blijkbaar altijd naar ouderen gaat. Nu snap ik dat iemand die slecht ter been is en 85 is, misschien niet meer zo sociaal bezig is. Het beeld wat men schetst is dat het steeds via jongeren omhoog kruipt naar de ouderen als het ware. Alsof personen van zeg 50-65 de hele dag op hun reet zitten en niets doen. Misschien zit je er qua geld warmpjes bij en hoef je al niet meer te werken, maar de mensen die ik ken in die positie gaan dan vervolgens veel uit eten, bij elkaar langs, naar musea of biljarten in de kroeg.
Is het ergens onderzocht dat het verloop altijd jong naar oud is?
pi_203024389
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 10:02 schreef xFriendx het volgende:
De gedachte is dat het gaat van groepen met veel sociale contacten naar groepen met weinig sociale contacten.
  dinsdag 4 januari 2022 @ 10:05:38 #18
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_203024405
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 10:01 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Wat is het verschil? De printversie heeft toch ook een QR?
Vandaar de vraag eigenlijk. Ik heb geen idee hoe die controle werkt eigenlijk. Nu staat er in het document dat deze een jaar geldig is na aanmaken. in een app is het misschien mogelijk om die geldigheid in te korten, maar dat technische gedeelte is niet mijn expertise.

Gelukkig is er altijd een tweet /s (mag deze in de tS?)

twitter
Where law ends, tyrrany begins.
pi_203024414
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 09:53 schreef vosss het volgende:

[..]
Het gaat om het halve kabinet wat zich in laat met het WEF en die openlijk een omwenteling willen bewerkstelligen.
Het kabinet dat het normaal nog niet eens kan worden over de locatie van een simpele zandbak, stemt hier zonder kritiek unaniem mee in? Goed verhaal wel.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  dinsdag 4 januari 2022 @ 10:07:46 #20
168739 Red_85
'echt wel'
pi_203024431
quote:
[..]
Mooie spin. 'NL voorloper van Europa', terwijl wij het enige land zijn met een lockdown. Data willen verzamelen over boosteren en daarvoor je hele land gijzelen.
Hou op man. Dit is precies de reden waarom witte jassen niet een land mogen besturen, ze zien iedereen als een groot expiriment en hebben geen enkel oog voor de maatschappelijke, sociale en economische schade.

Waanzin. Wegwezen. En snel.
Werkelijk op het criminele af.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 4 januari 2022 @ 10:07:50 #21
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_203024433
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 09:57 schreef josja het volgende:

[..]
Dat ze het hun strot nog uitkrijgen. Net als 'grote zorgen' :r . Wens ik nooit meer te horen als deze shit voorbij is.
Het OMT maakt zich grote zorgen... kansloos!
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_203024443
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 10:04 schreef zoost het volgende:

[..]
De gedachte is dat het gaat van groepen met veel sociale contacten naar groepen met weinig sociale contacten.
Dat geldt dan lijkt mij vooral naar echt hele oude mensen, hun sociale contacten zijn immobiel of inmiddels dood.

Als ik in de buurt hier naar de gemiddelde 50 tot 70 jarige kijk zijn die sociaal net zo druk (wel op een andere manier) dan menig 20-30 jarige om maar iets te noemen.
  dinsdag 4 januari 2022 @ 10:09:01 #23
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203024456
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 09:45 schreef Mondkapje het volgende:
Voor mij persoonlijk vind ik het niet zo erg, ik vind het alleen sneu voor al die bedrijven/bedrijfjes die onnodig lang on hold worden gezet. Kappers, die hele dag met de handen in de shampoo zitten, hygienischer kun je het niet krijgen, onzin om die op slot te houden.
Verspreiding gaat hoofdzakelijk via de lucht, niet via contact

Kappers zitten dicht en lang op de klant te werken, zeker bij haar verven enzo
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  dinsdag 4 januari 2022 @ 10:09:25 #24
168739 Red_85
'echt wel'
pi_203024459
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 10:07 schreef popje het volgende:

[..]
Het OMT maakt zich grote zorgen... kansloos!
rivm dat zich zorgen maakt, hoor je de afgelopen 20 jaar al uit monde van de dissel. Bij ieder schijtvirusje 'het zou zo moeten zijn dat mensen voorzichtig doen en elkaar niet zo op zoeken'.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_203024461
quote:
[..]
Goh, een OMT-lid geeft aan dat het beleid gebaseerd op adviezen van het OMT juist was. Wij van WC-eend artikel.
  dinsdag 4 januari 2022 @ 10:09:41 #26
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203024464
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 10:08 schreef xFriendx het volgende:

[..]
Dat geldt dan lijkt mij vooral naar echt hele oude mensen, hun sociale contacten zijn immobiel of inmiddels dood.

Als ik in de buurt hier naar de gemiddelde 50 tot 70 jarige kijk zijn die sociaal net zo druk (wel op een andere manier) dan menig 20-30 jarige om maar iets te noemen.
Jongeren hebben wel meer contacten, met veel meer verschillende mensen, dan ouderen.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_203024474
quote:
10s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 10:06 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Het kabinet dat het normaal nog niet eens kan worden over de locatie van een simpele zandbak, stemt hier zonder kritiek unaniem mee in? Goed verhaal wel.
Het gaat om beïnvloeding. Men zou zich eens wat meer moeten verdiepen in hoe macht werkt en wordt uitgeoefend.
pi_203024488
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 10:05 schreef Gunner het volgende:

[..]
Vandaar de vraag eigenlijk. Ik heb geen idee hoe die controle werkt eigenlijk. Nu staat er in het document dat deze een jaar geldig is na aanmaken. in een app is het misschien mogelijk om die geldigheid in te korten, maar dat technische gedeelte is niet mijn expertise.

Gelukkig is er altijd een tweet /s (mag deze in de tS?)

[ twitter ]
Lijkt me heerlijk, in de politiek zitten. Gewoon dingetjes zeggen om het klootjesvolk hun bek te laten houden en later niet meer terug hoeven te komen op eerder gemaakte uitspraken.
pi_203024539
Ik begrijp ook niet dat ze dat RIVM model, dat tot op heden nauwelijks voorspellende waarde heeft gehad nog steeds gebruiken. En waarom is dat model (en de aannames) niet openbaar?
pi_203024550
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 09:53 schreef Mondkapje het volgende:
En hoeveel directe en indirecte doden mag dat kosten wat jou betreft?
  Moderator dinsdag 4 januari 2022 @ 10:15:52 #31
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_203024573
Ik vraag me wel af vanuit wat voor “motivatie” je nog de politiek in zou moeten willen gaan… Want als je ziet hoeveel drek je over je heen krijgt dan zou het mij niet echt motiveren om s’ochtends mijn bed uit te komen.
Bedoel, welke politicus of politieke partij heeft standpunten waar het overgrote deel van het volk het mee eens is?

Anderzijds, mensen schreeuwen nu eenmaal graag dat alles kut is haha. Kijk maar naar de gemiddelde review site van een verzekeraar of internet provider. Alles is meestal ruk, het is het meest malafide corrupte bedrijf ooit en je moet NOOIT met ze in zee gaan. :') Tja.
pi_203024586
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 09:47 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Heel eerlijk, als het alternatief is om alles dicht te houden niet nee. Daarentegen heeft onderzoek wel uitgewezen dat het ook wel bijdraagt aan het beschermen van ongevaccineerden.
Alleen open met 2g wordt weliswaar verkocht als "het kan niet anders".
Maar wat is het verschil met alleen open met 3g, of zonder QR?
Een week langer lockdown? 5 maanden langer lockdown?
10 ziekenhuisopnames?

Is dat verschil het waard?
  dinsdag 4 januari 2022 @ 10:17:07 #33
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_203024592
Jaap,kerel, Lees je mee???

Die lockdown gaat ons nekken, die houdt de verspreiding van omikron teveel tegen er moeten meer dingen open om de pandemie op te lossen, bel met je EU collega's?
pi_203024601
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 10:14 schreef devlinmr het volgende:

[..]
En hoeveel directe en indirecte doden mag dat kosten wat jou betreft?
Het virus nu weelderig laten rondgaan en uitrazen levert echt heel veel minder doden en schade op dan maanden aan lockdowns en maatregelen zouden doen.
  dinsdag 4 januari 2022 @ 10:18:41 #35
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_203024620
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 10:15 schreef dick_laurent het volgende:
Ik vraag me wel af vanuit wat voor “motivatie” je nog de politiek in zou moeten willen gaan… Want als je ziet hoeveel drek je over je heen krijgt dan zou het mij niet echt motiveren om s’ochtends mijn bed uit te komen.
Bedoel, welke politicus of politieke partij heeft standpunten waar het overgrote deel van het volk het mee eens is?

Anderzijds, mensen schreeuwen nu eenmaal graag dat alles kut is haha. Kijk maar naar de gemiddelde review site van een verzekeraar of internet provider. Alles is meestal ruk, het is het meest malafide corrupte bedrijf ooit en je moet NOOIT met ze in zee gaan. :') Tja.
mensen klagen nu eenmaal graag, als het goed loopt dan zie je die reviews niet. de slechte zijn 0,001% van het klantenbestand.
pi_203024636
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 10:16 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Alleen open met 2g wordt weliswaar verkocht als "het kan niet anders".
Maar wat is het verschil met alleen open met 3g, of zonder QR?
Een week langer lockdown? 5 maanden langer lockdown?
10 ziekenhuisopnames?

Is dat verschil het waard?
Ja precies. Ik vind het toch nog steeds overkomen als "we kunnen alleen stoppen met steeds maar weer zuurkool eten als we vanavond voor bloemkool kiezen" terwijl er veel meer op de groenteafdeling ligt.
  dinsdag 4 januari 2022 @ 10:19:28 #37
14505 OProg
A Life in Music
pi_203024640
quote:
[..]
Toch fijn dat het OMT aangeeft dat het handelen van het OMT uitermate slim is. :)
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_203024656
BEIJING — More than one million people in a city in central China were being confined to their homes on Tuesday (Jan 4) after three asymptomatic coronavirus cases were recorded in the country's latest mass lockdown.

Beijing has pursued a "zero Covid" approach with tight border restrictions and targeted lockdowns since the virus first emerged.

https://www.todayonline.c(...)vid-19-cases-1783151

Chinagod
pi_203024665
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 10:17 schreef Pistolero het volgende:

[..]
Het virus nu weelderig laten rondgaan en uitrazen levert echt heel veel minder doden en schade op dan maanden aan lockdowns en maatregelen zouden doen.
En dat baseer jij op????
Reken je dan ook even mee dat men dus mensen die nu gered worden op de IC dan ook zullen sterven, sterker nog, dat mensen die nu op de verpleegafdeling liggen zouden kunnen sterven omdat er geen plek is?
Daarnaast de enorme maatschappelijke onrust van mensen die plotseling zien dat er voor hun geliefden geen plek is? Ik vermoed dat de grootst antivaxxers in Nederland de grootst stennis gaan schoppen als het zover zou komen.
En dan heb ik het nog niet over de mensen die om andere redenen zorg nodig zouden hebben en dat niet kunnen krijgen
  dinsdag 4 januari 2022 @ 10:21:40 #40
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_203024685
Op naar het einde van de pandemie *O*
pi_203024697
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 10:19 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Ja precies. Ik vind het toch nog steeds overkomen als "we kunnen alleen stoppen met steeds maar weer zuurkool eten als we vanavond voor bloemkool kiezen" terwijl er veel meer op de groenteafdeling ligt.
En als ze nou een geweldig track record hadden dan is het nog ten daar toe.
Maar we kunnen pas weer open als we vaccineren, 3g hebben, 2g hebben, we 1,5 meter afstand houden, iedereen geboosterd is, mondkapjes opdoen in het OV, 2g+ hebben, rinse repeat.
  dinsdag 4 januari 2022 @ 10:22:50 #42
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_203024715
zijn ze nu helemaal gek geworden???

.
twitter
pi_203024776
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 10:22 schreef THEFXR het volgende:
En al die muzikanten doen het ook gewoon. Dit is precies wat er mis is in de huidige crisis. Gewoon meedoen, zonder nadenken. *Kijkt streng rond hier*
pi_203024784
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 10:22 schreef THEFXR het volgende:

.[ twitter ]
Ze staan daar binnen 1,5m van elkaar. Lijkt mij dat daar het kapje voor is.

Maargoed mondkapjes buiten zijn sowieso :')
  dinsdag 4 januari 2022 @ 10:27:35 #45
3778 popje
pi_203024800
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 10:20 schreef devlinmr het volgende:

[..]
En dat baseer jij op????
Reken je dan ook even mee dat men dus mensen die nu gered worden op de IC dan ook zullen sterven, sterker nog, dat mensen die nu op de verpleegafdeling liggen zouden kunnen sterven omdat er geen plek is?
Daarnaast de enorme maatschappelijke onrust van mensen die plotseling zien dat er voor hun geliefden geen plek is? Ik vermoed dat de grootst antivaxxers in Nederland de grootst stennis gaan schoppen als het zover zou komen.
En dan heb ik het nog niet over de mensen die om andere redenen zorg nodig zouden hebben en dat niet kunnen krijgen
Omikron gaat niet zorgen voor code zwart. Dat is niet eens zo in landen waar alles maar dan ook alles open is.
pi_203024802
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 10:26 schreef Catatafishh het volgende:

[..]
Ze staan daar binnen 1,5m van elkaar. Lijkt mij dat daar het kapje voor is.

Maargoed mondkapjes buiten zijn sowieso :')
Zit een gat in die kapjes heh zodat ze alsnog hun instrument kunnen bespelen.
pi_203024812
quote:

[..]
Aldus onze huisviroloog, -antropoloog en -econometrist
pi_203024821
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 10:02 schreef xFriendx het volgende:

Daar gaat het denk ik niet om, als je in een gezin van 4 woont en de vader loopt het op werk op dan gaat het ook naar de rest wel over.

Het gaat er denk ik meer om dat de trap van oud naar jong niet ernstig is. Een tiener die besmet is geraakt door zijn opa of oma is niet zo ernstig als dat dat andersom zou gebeuren.
pi_203024823
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 10:27 schreef popje het volgende:

[..]
Omikron gaat niet zorgen voor code zwart. Dat is niet eens zo in landen waar alles maar dan ook alles open is.
Welk land is alles open? En hoe zit het daar met boosters en vaccinatie, en hoe weet jij dat zo zeker als mensen met meer verstand van zaken dan jij en ik dat niet eens durven te zeggen.
pi_203024840
quote:

[..]
En dat baseer jij op????
En zo komen we weer uit bij het klassieke standpunt: Er is meer dan de zorg. Als je het in perspectief zou zetten dan steekt het leed dat er afgelopen 2 jaar heeft plaatsgevonden in de zorg schril af bij het leed wat in de rest van de maatschappij heeft plaatsgevonden. Alleen de zorg is zo lekker zichtbaar in de media en we worden dagelijkse doodgegooid met cijfertjes erover.
pi_203024846
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 10:28 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Daar gaat het denk ik niet om, als je in een gezin van 4 woont en de vader loopt het op werk op dan gaat het ook naar de rest wel over.

Het gaat er denk ik meer om dat de trap van oud naar jong niet ernstig is. Een tiener die besmet is geraakt door zijn opa of oma is niet zo ernstig als dat dat andersom zou gebeuren.
Begrijpelijk, maar als oud al besmet is voor jong dan heb je de pijpen sowieso al aan het dansen.
pi_203024849
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 10:29 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Welk land is alles open? En hoe zit het daar met boosters en vaccinatie, en hoe weet jij dat zo zeker als mensen met meer verstand van zaken dan jij en ik dat niet eens durven te zeggen.
Zuid-Afrika.
  dinsdag 4 januari 2022 @ 10:30:44 #53
3778 popje
pi_203024858
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 10:28 schreef Catatafishh het volgende:

[..]
Aldus onze huisviroloog, -antropoloog en -econometrist
Elke week 2,5 miljard uitgeven aan een lockdown maar weigeren dat geld uit te geven om de zorg op te schalen, dat is pas dom.
Denken dat al die lockdowns geen schade in verminderde kwaliteit van leven en uiteindelijk ook een minder lange levensverwachting opleveren, is dom. Maar we hebben wel een jaar erbij voor een dikke obese 60+-er gerealiseerd!
pi_203024861
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 10:05 schreef Gunner het volgende:

[..]

Je QR-code is gewoon een code. Die code is op een bepaalde datum aangemaakt met informatie van een datum.
Dat kan een systeem gewoon lezen en dus goedkeuren of afkeuren.

quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 10:07 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Mooie spin. 'NL voorloper van Europa', terwijl wij het enige land zijn met een lockdown. Data willen verzamelen over boosteren en daarvoor je hele land gijzelen.
Hou op man. Dit is precies de reden waarom witte jassen niet een land mogen besturen, ze zien iedereen als een groot expiriment en hebben geen enkel oog voor de maatschappelijke, sociale en economische schade.

Waanzin. Wegwezen. En snel.
Werkelijk op het criminele af.
Welke lockdown?
Een paar winkels die niet open mogen? Aansteller.

Of wil je even kijken naar alle landen waar vaccinaties verplicht zijn in EU? 2G landen.
Volgens alle wappie schaapjes is dat 100x erger.
pi_203024874
quote:

[..]
En dat baseer jij op????
Zou het echt zo’n vaart lopen? Kerst en o&n is ook gewoon in grote kring gevierd, mensen gaan massaal over de grens winkelen, etc. Gaat die lockdown in NL echt iets uitmaken? En dan moet je je ook maar weer afvragen wat je collega heeft uitgespookt waar je nu weer naast zit
pi_203024878
Ah daar zijn ze weer! De wappie schaapjes van bianconeri O+

Beeeeh, beeeh.
pi_203024890
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 10:29 schreef Pistolero het volgende:

[..]
En zo komen we weer uit bij het klassieke standpunt: Er is meer dan de zorg. Als je het in perspectief zou zetten dan steekt het leed dat er afgelopen 2 jaar heeft plaatsgevonden in de zorg schril af bij het leed wat in de rest van de maatschappij heeft plaatsgevonden. Alleen de zorg is zo lekker zichtbaar in de media en we worden dagelijkse doodgegooid met cijfertjes erover.
Miljoenen mensen komen per jaar in het ziekenhuis. Weet ik hoeveel miljoenen bij de huisarts. Wat denk jij dat het met de maatschappij doet als dat op zijn gat ligt.
Ga jij voor je moeder zorgen als het nodig is? hoe ga je dat met je werk doen?
pi_203024898
We accepteren ook dat mensen doodgaan aan de griep, Omikron is maar een fractie erger, misschien veel besmettelijker maar je zult op een gegeven moment moeten accepteren dat er mensen doodgaan aan een coronavariant. Je kunt een land niet voor eeuwig lamleggen.
  dinsdag 4 januari 2022 @ 10:33:50 #59
3778 popje
pi_203024907
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 10:31 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Je QR-code is gewoon een code. Die code is op een bepaalde datum aangemaakt met informatie van een datum.
Dat kan een systeem gewoon lezen en dus goedkeuren of afkeuren.
[..]
Welke lockdown?
Een paar winkels die niet open mogen? Aansteller.

Of wil je even kijken naar alle landen waar vaccinaties verplicht zijn in EU? 2G landen.
Volgens alle wappie schaapjes is dat 100x erger.
Jij bent echt Mr lockdown he, dat is echt je favoriete riedeltje. Stel je niet zo aan, je kunt even niet naar de winkel, maar je redt wel het leven van een obese bejaarde, dat is je taak in het leven.
pi_203024909
quote:

[..]
Nee....
Er gaat niemand dood door een paar winkels te sluiten.
En er gaat ook niemand dood als we wel een lockdown zouden instellen. Of als we 2G zouden instellen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 10:26 schreef zoost het volgende:

[..]
En al die muzikanten doen het ook gewoon. Dit is precies wat er mis is in de huidige crisis. Gewoon meedoen, zonder nadenken. *Kijkt streng rond hier*
Waarom zouden ze het niet doen? Zoiets heet gezond verstand en je brein gebruiken.
pi_203024915
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 10:30 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
Zuid-Afrika.
Adjusted level 1 lockdown is niet zonder beperkingen
pi_203024921
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 10:33 schreef Mondkapje het volgende:
We accepteren ook dat mensen doodgaan aan de griep, Omikron is maar een fractie erger, misschien veel besmettelijker maar je zult op een gegeven moment moeten accepteren dat er mensen doodgaan aan corona.
Nietszeggende onzin.
Men accepteert dat er mensen dood gaan. Wat onacceptabel is is dat mensen dood gaan aan zaken waar ze niet aan hoeven te sterven.
Jij zou het acceptabel vinden dat jij straks zou sterven aan een blindedarmontsteking omdat de ziekenhuizen volliggen? (even een heel zwart scenario)
  dinsdag 4 januari 2022 @ 10:35:23 #63
131800 Tarado
capô de fusca
pi_203024924
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 10:29 schreef Pistolero het volgende:

[..]
Dat vind ik ook wat te makkelijk, dat er in eerste instantie een crisis reactie was waarvoor alle moest wijken vond ik niet zo raar maar dat je niet eindeloos je samenleving ondergeschikt kan maken aan een virus lijkt me ook duidelijk.

Die omslag moet echt gemaakt worden, mijn hoop is ook dat deze variant daar een beetje bij helpt.
pi_203024926
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 10:33 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Waarom zouden ze het niet doen? Zoiets heet gezond verstand en je brein gebruiken.
Een mondkapje met een gat erin opdoen is gezond verstand?
pi_203024927
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 10:33 schreef bianconeri het volgende:

Gezond verstand en je brein gebruiken door een mondkapje te dragen met een gat erin bij je mond??? 8)7

:')!!!
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_203024934
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 10:33 schreef popje het volgende:

[..]
Jij bent echt Mr lockdown he, dat is echt je favoriete riedeltje. Stel je niet zo aan, je kunt even niet naar de winkel, maar je redt wel het leven van een obese bejaarde, dat is je taak in het leven.
Zoals ik al eens zei heb ik een lockdown gezeten dat je niet op straat mocht komen.
Dat wil niemand, ik ook niet.

Dus nee.

Janken dat je even niet kunt gaan winkelen is totaal geen lockdown. 99% van de mensen merkt daar geen reet van. Je kunt gewoon werken, naar buiten, de benodigde winkels in.

quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 10:33 schreef Mondkapje het volgende:
We accepteren ook dat mensen doodgaan aan de griep, Omikron is maar een fractie erger, misschien veel besmettelijker maar je zult op een gegeven moment moeten accepteren dat er mensen doodgaan aan een coronavariant. Je kunt een land niet voor eeuwig lamleggen.
Griep is al iets wat wij heel goed kennen en kunnen behandelen. Covid niet.
Op den duur moeten we het accepteren zeker, dat is vroeger ook met griep gedaan.
pi_203024945
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 10:30 schreef popje het volgende:

[..]
Elke week 2,5 miljard uitgeven aan een lockdown maar weigeren dat geld uit te geven om de zorg op te schalen, dat is pas dom.
Denken dat al die lockdowns geen schade in verminderde kwaliteit van leven en uiteindelijk ook een minder lange levensverwachting opleveren, is dom. Maar we hebben wel een jaar erbij voor een dikke obese 60+-er gerealiseerd!
Hé nog een internet-econometrist!
pi_203024947
quote:
10s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 10:35 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Een mondkapje met een gat erin opdoen is gezond verstand?
quote:
3s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 10:35 schreef vosss het volgende:

[..]
Gezond verstand en je brein gebruiken door een mondkapje te dragen met een gat erin bij je mond??? 8)7

:')!!!
Gaat vooral om de rest he, de instrumenten met mond bespelen moeten daar wat van zeggen.
  dinsdag 4 januari 2022 @ 10:38:21 #69
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_203024957
FOK!-OMT valt uit elkaar zie ik. Steeds meer tegenstrijdige meningen
  dinsdag 4 januari 2022 @ 10:40:46 #70
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_203024996
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 09:08 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dat jij niet tegen de waarheid kunt wil niet zeggen dat het AD aan het ophitsen is...
Ik twijfel niet aan het feit dat er besmettingen worden vastgesteld bij het skien, maar de wijze waarop er steeds van die artikeltjes worden geplaatst over wie nu weer schuldig zijn aan besmettingen of hoe de feestdag-piek daags na nieuwjaar wordt uitgemeten.

Het sluit aan op de schulddrang, aan eigen adres, zoals 'we' luisteren niet goed of aan anderen: deze identificeerbare groep volgt de regels niet goed genoeg. Ik vind het vrij zinloze constateringen om het dagelijks nieuws mee te vullen, daarnaast zet het wel degelijk mensen tegen elkaar op, maar goed.

Het is een carousel, straks zijn de thuisfeest studenten, dan schoolgaande kinderen, dan de niet-thuiswerkers, dan vakantiegangers, dan het winkelpubliek en daarna sporters weer aan de beurt voor de maandelijkse roast.
Sui cuique mores fingunt fortunam
  dinsdag 4 januari 2022 @ 10:40:49 #71
460440 Viltje
Het antwoord op alles is 42.
pi_203024997
https://www.nbcnews.com/s(...)arch-shows-rcna10181

In ander corona-nieuws: is deze hier al voorbij gekomen?

quote:
Humans have infected wild deer with Covid-19 in a handful of states, and there’s evidence that the coronavirus has been spreading among deer, according to recent studies that outline findings that could complicate the path out of the pandemic.

Scientists swabbed the nostrils of white-tailed deer in Ohio and found evidence that humans had spread the coronavirus to deer at least six times, according to a study published last month in Nature.

About one-third of the deer sampled had active or recent infections, the study says. Similar research in Iowa of tissue from roadkill and hunted deer found widespread evidence of the virus.
  dinsdag 4 januari 2022 @ 10:42:05 #72
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_203025024
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 10:40 schreef Viltje het volgende:
https://www.nbcnews.com/s(...)arch-shows-rcna10181

In ander corona-nieuws: is deze hier al voorbij gekomen?
[..]

Alle herten afschieten!!
pi_203025025
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 10:27 schreef xFriendx het volgende:

[..]
Zit een gat in die kapjes heh zodat ze alsnog hun instrument kunnen bespelen.
Aan die gast te zien die niet speelt kun je wel je mond en neus onder 1 deel van het lapje krijgen.

Kapjes buiten is sowieso al :') Bovendien de aerosolen die worden verspreid door zo'n instrument zullen ook niet mals zijn.
  dinsdag 4 januari 2022 @ 10:43:41 #74
14505 OProg
A Life in Music
pi_203025044
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 10:38 schreef Frozen-assassin het volgende:
FOK!-OMT valt uit elkaar zie ik. Steeds meer tegenstrijdige meningen
Binnenkort schuiven ze in andere topics aan in een poging hun mening bij het grotere publiek door te drukken.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_203025053
Minder dieren op een kluitje in Nederland zou een eerste stap kunnen zijn om het gevaar op gevaarlijke virussen in te dammen.
  dinsdag 4 januari 2022 @ 10:44:58 #76
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_203025064
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 10:44 schreef Mondkapje het volgende:
Minder dieren op een kluitje in Nederland zou een eerste stap kunnen zijn om het gevaar op gevaarlijke virussen in te dammen.
:')

Echt, hou op zeg. Ben je nu ook al dieren-epidemioloog?
pi_203025075
quote:
Daar heb je vrij weinig aan als ze in heel Azië om de paar meter gigantische wet markets hebben met de meest exotische dieren.
pi_203025099
quote:
Tuurlijk, het past perfect in het narratief. En men kan toch gewoon meelwormen eten??
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_203025103
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 10:42 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Alle herten afschieten!!
Misschien zijn ze al hard op weg naar groepsimmuniteit (hert immunity) >:O
pi_203025129
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 10:42 schreef Catatafishh het volgende:

[..]
Aan die gast te zien die niet speelt kun je wel je mond en neus onder 1 deel van het lapje krijgen.

Kapjes buiten is sowieso al :') Bovendien de aerosolen die worden verspreid door zo'n instrument zullen ook niet mals zijn.
Als dat het beleid is moet men dat gewoon volgen. We gaan niet ineens zelf bepalen wat wel en niet logisch is, daar hebben we de regering en het omt voor.
Zij zien dat als oplossing en als je daar niet in mee gaat ben je dus ook onderdeel van het probleem! :)
pi_203025130
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 10:30 schreef popje het volgende:

[..]
s kijken... 2,5 miljard (geen idee of dat uberhaupt klopt) uitgeven voor een beperkte tijd om er voor te zorgen dat de economie blijft draaien en je dus sneller kan herstellen vs structureel geld storten om bedden te kopen waar je niks mee kan omdat er geen mensen zijn om naast die bedden te staan.
Ook mooi om te zien dat je blijkbaar vind dat mensen van boven de 60 met overgewicht geen bestaansrecht hebben wat jou betreft

Hmmm
pi_203025131
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 10:46 schreef ludovico het volgende:

[..]
Tuurlijk, het past perfect in het narratief. En men kan toch gewoon meelwormen eten??
Men kan wel eens minder vlees gaan eten. Het is doorgeschoten hoeveel vlees we momenteel eten in een week.
  dinsdag 4 januari 2022 @ 10:48:13 #83
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203025132
Hangt Rutte al in de gordijnen?
pi_203025162
Kan iemand mij even uitleggen waarom het sporten tot 18 jaar met grote waarschijnlijkheid wordt opengesteld, maar de boosterprik niet wordt gegeven aan mensen onder de 18 jaar.

Ik kan echt werkelijk niet begrijpen wat daar nu weer de gedachte van is.
Gooi die sport voor iedereen open, dat stimuleert de gezondheid.
pi_203025169
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 10:48 schreef Simmertje het volgende:

[..]
Men kan wel eens minder vlees gaan eten. Het is doorgeschoten hoeveel vlees we momenteel eten in een week.
Ja maar ik heb recht op elke dag biefstuk hoor.... :')
  dinsdag 4 januari 2022 @ 10:50:30 #86
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_203025177
quote:

[..]
Dat is een hele andere discussie en hoort niet in COR.
  dinsdag 4 januari 2022 @ 10:50:53 #87
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_203025187
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 10:49 schreef HulkHeld het volgende:
Kan iemand mij even uitleggen waarom het sporten tot 18 jaar met grote waarschijnlijkheid wordt opengesteld, maar de boosterprik niet wordt gegeven aan mensen onder de 18 jaar.

Sporten voor 18+ is levensgevaarlijk. Corona ligt in de bosjes te wachten om zulke sportievelingen te bespringen!

Nee, ik heb het opgegeven het beleid van de overheid te begrijpen. :'(
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_203025195
quote:

Lekker blijven micromanagen en polderen toch. Sport helemaal open durven ze ongetwijfeld niet aan, dus dan krijg je zo'n halbakken geste waarvan niemand echt de logica kan uitleggen.
pi_203025198
quote:

Over het algemeen zijn de mensen die normaal sporten niet degenen die het grootste risico lopen. Met het opengooien van de sporten ga je dus niet plotseling degenen waarvan je eigenlijk wil dat ze gaan sporten tot beweging aanzetten.
pi_203025214
quote:

Oh dat staat los van elkaar. Die booster voor 12-18 en wellicht jonger komt er ook gewoon.
De huidige openeningen hebben meer te maken met net genoeg openen om de lockdown verder vol te houden tot men 2G accepteert.
pi_203025218
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 10:51 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Over het algemeen zijn de mensen die normaal sporten niet degenen die het grootste risico lopen. Met het opengooien van de sporten ga je dus niet plotseling degenen waarvan je eigenlijk wil dat ze gaan sporten tot beweging aanzetten.
Als het werkelijk zou zijn wat je zegt, dan is dat nog tegenstrijdiger..
pi_203025229
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 10:40 schreef GemMagic het volgende:
Het is een carousel, straks zijn de thuisfeest studenten, dan schoolgaande kinderen, dan de niet-thuiswerkers, dan vakantiegangers, dan het winkelpubliek en daarna sporters weer aan de beurt voor de maandelijkse roast.
Eens. En het ergste vind ik misschien nog wel dat de skieers wordt verweten een maas gevonden te hebben om toch op reis te kunnen.

Nee, men eerst mocht op gewoon vakantie, de EU had met de betrokken landen voorwaarden voor het DCC afgesproken, maar land(en) hebben eenzijdig deze afspraak aangepast, dan is het heel logisch dat mensen naar een oplossing gaan zoeken zonder dat ze duizenden euro's door de plomp kunnen spoelen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  dinsdag 4 januari 2022 @ 10:52:43 #93
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_203025234
Zes dagen na broer Grichka overlijdt ook Igor Bogdanoff aan corona

https://www.telegraaf.nl/(...)bogdanoff-aan-corona

quote:
De twee zouden volgens de Franse krant Le Monde op 15 december zijn opgenomen met een ernstige coronabesmetting. De familie wil dat niet bevestigen, maar volgens een bron waren de tweelingbroers niet gevaccineerd.
Lekker doorgaan met die bangmakerij :r
pi_203025254
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 10:50 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Nee hoor, ging om het feit waarom we tegenwoordig steeds vaker te maken hebben met virussen. We consumeren als wereld steeds meer vlees waardoor we dus ook steeds meer en vaker dieren op een kluitje houden. Waardoor het risico op dit soort gekke virussen ook steeds groter wordt.
pi_203025262
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 10:52 schreef leolinedance het volgende:

[..]
Die twee waren in de 70? Geen wonder dat er een kans is dat ze eraan overlijden.
pi_203025275
quote:

[..]
Dat valt ook wel mee. Is al 40 jaar ongeveer hetzelfde (80kg / jaar). Er zijn echter wel veel meer mensen nu
  dinsdag 4 januari 2022 @ 10:54:24 #97
131800 Tarado
capô de fusca
pi_203025276
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 10:52 schreef leolinedance het volgende:

[..]
wel grappig dat die gasten blijkbaar bang voor een prikje waren terwijl ze er daar wel tig van gekregen hebben
pi_203025278
quote:

[..]
Ja het is hoogst tijd dat de staat meer bevoegdheden krijgt over het volk.

Bepalen wanneer ze naar buiten mogen of bij een restaurant op bezoek is stap 1. Dat maken we niet risicogestuurd maar vooral op basis van of je in hun ogen een goede burger bent of niet - ben je gevaccineerd dan ben je een goede burger en word je beloond! Super! - maar goed gedrag moet natuurlijk veeel meer beloond worden. Eten van vlees is echt slecht!! Dat moet echt wat punten kosten op je sociaal kredietsysyeem, onbegrijpelijk dat mensen die vlees eten een hypotheek krijgen en een huis mogen kopen... Dat kan toch niet waar zijn?? Slechte mensen moet je niet faciliteren in hun leven.

Men hoort te weten dat het belang van het collectief belangrijker is dan het belang van het individu. Als de fundamentele rechten van het individu botsen met die van het collectief dan gaan die van het collectief voor!

En wie is nou beter in oordelen in wat goed voor het collectief is dan grote leider Mark Rutte?

Rutte is onfeilbaar, als iemand dat niet ziet is hij of zij een slecht mens. Dan moet dat punten kosten op zijn sociale krediet systeem.

De wereld zou zoveel beter zijn.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_203025287
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 10:50 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Ergens wel hoor. De veehouderij en hoe wij met dieren omgaan zou een belangrijke covid levensles moeten zijn over hoe toekomstige pandemieën voorkomen kunnen worden.
  dinsdag 4 januari 2022 @ 10:54:57 #100
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_203025290
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 10:53 schreef Simmertje het volgende:

[..]
Nee hoor, ging om het feit waarom we tegenwoordig steeds vaker te maken hebben met virussen. We consumeren als wereld steeds meer vlees waardoor we dus ook steeds meer en vaker dieren op een kluitje houden. Waardoor het risico op dit soort gekke virussen ook steeds groter wordt.
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 10:44 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Ben je nu ook al dieren-epidemioloog?
FOK!-users zijn echt experts op alle gebieden merk ik weer. Waarom roept men hier steeds lukraak dingen waarvan ze echt geen verstand van hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')