Ja heerlijk is dat. Heb je niet altijd de neiging om gewoon in je woonkamer te gaan zitten? Dat heb ik wel. Ik zie mezelf echt niet in een aparte kamer zitten. Vroegah had ik ook een hobbykamer, heb er 3x gezeten ofzo, zit veel liever in de reuring van de woonkamer denk ik.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 12:10 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Snap ik... mijn hobbykamer heeft een acht personen eettafel als bureau... dus dat probleem heb ik niet
Nee de woonkamer is voor schermstaren en puzzelenquote:Op vrijdag 9 mei 2025 12:11 schreef Donna het volgende:
[..]
Ja heerlijk is dat. Heb je niet altijd de neiging om gewoon in je woonkamer te gaan zitten? Dat heb ik wel. Ik zie mezelf echt niet in een aparte kamer zitten. Vroegah had ik ook een hobbykamer, heb er 3x gezeten ofzo, zit veel liever in de reuring van de woonkamer denk ik.
Ja das waar. Zou kunnen, iedereen z'n voorkeuren natuurlijk haha. Ik moet nog eens naar IKEA of online bestellen. Even een Kallax van 2 hoog erbij. Naast de Kallax van 3 hoog. Dan kan daar wat extra spul in.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 12:19 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Nee de woonkamer is voor schermstaren en puzzelen
En geen grote tafel daar
In de keuken wel een grote tafel, maar dat is de keuken
Ik ben dol op mijn hobbykamer en zit er de hele dag
Misschien omdat ik alleen ben? Dan maakt het niet uit dat de hobbykamer een aparte plek is?
Elke ruimte bij mij heeft echt een specifieke functie
Klinkt goed!quote:Op vrijdag 9 mei 2025 12:21 schreef Donna het volgende:
[..]
Ja das waar. Zou kunnen, iedereen z'n voorkeuren natuurlijk haha. Ik moet nog eens naar IKEA of online bestellen. Even een Kallax van 2 hoog erbij. Naast de Kallax van 3 hoog. Dan kan daar wat extra spul in.
En maandag eindelijk m'n vaste trap naar zolder.
Ach we hebben het over de plek waarop we bezig zijn met potlodenquote:Op vrijdag 9 mei 2025 12:22 schreef Donna het volgende:
Dat was heel random. Ik dacht nog een beetje dat we in de SC zaten haha. Nouja, Dot is niet zo streng.
Super cool! En niet miepen over die sterren, die maken het afquote:Op zondag 11 mei 2025 13:28 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik heb net even de Galaxy background geoefend. Vind het wel tof (let niet op de crappy sterren)
[ afbeelding ]
En ik ben vergeten te schrijven welke kleuren ik gebruikt heb, ook lekker handig![]()
Stabilo misschien?quote:Op zondag 11 mei 2025 13:43 schreef ChildoftheStars het volgende:
In de categorie domme vragen en offtopic: voor het zoontje van een vriendin heb ik een kleurboek gekocht en ik zoek budgetkleurpoten (liefst een lekkere grote doos). Ze hoeven niet perfect te zijn, maar wel wat meer kleur geven dan die van de action.
Heeft iemand tips?
Bruynzeel oid?
En nu weer over naar de volwassenen, sorry!
Doet me een beetje denken aan zo'n "polly pocket " van vroeger.quote:Op zondag 11 mei 2025 15:15 schreef IJsdraakje het volgende:
En ik kleur ook af en toe.![]()
[ afbeelding ]
Klopt, is een boek met Polly Pocket als thema.quote:Op zondag 11 mei 2025 15:19 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Doet me een beetje denken aan zo'n "polly pocket " van vroeger.
Mooi gedaan
Ah dan is het boek geslaagdquote:Op zondag 11 mei 2025 15:20 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Klopt, is een boek met Polly Pocket als thema.Ben nu met een paddenstoel bezig.
Stabilo wilde ik ook noemen. Voor welke leeftijd zoek je?quote:Op zondag 11 mei 2025 13:43 schreef ChildoftheStars het volgende:
In de categorie domme vragen en offtopic: voor het zoontje van een vriendin heb ik een kleurboek gekocht en ik zoek budgetkleurpoten (liefst een lekkere grote doos). Ze hoeven niet perfect te zijn, maar wel wat meer kleur geven dan die van de action.
Heeft iemand tips?
Bruynzeel oid?
En nu weer over naar de volwassenen, sorry!
Vijfjarig kindquote:Op zondag 11 mei 2025 17:48 schreef Elleska het volgende:
[..]
Stabilo wilde ik ook noemen. Voor welke leeftijd zoek je?
Stabilo Trio wordt hier door zowel mijn 2jarige als de 7jarige gebruikt. Ik heb ook de gewone zeskantige stabilo color liggen maar vooralsnog heeft mijn oudste de voorkeur voor de trio's.
Ik zit ook liever in de woonkamer dan in de hobby/werkkamer. Die kamer is meer een opslag geworden voor mijn hobby's en waar ik kan werken.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 12:11 schreef Donna het volgende:
[..]
Ja heerlijk is dat. Heb je niet altijd de neiging om gewoon in je woonkamer te gaan zitten? Dat heb ik wel. Ik zie mezelf echt niet in een aparte kamer zitten. Vroegah had ik ook een hobbykamer, heb er 3x gezeten ofzo, zit veel liever in de reuring van de woonkamer denk ik.
Te herkenbaar dit.quote:Op maandag 12 mei 2025 08:17 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Ik zit ook liever in de woonkamer dan in de hobby/werkkamer. Die kamer is meer een opslag geworden voor mijn hobby's en waar ik kan werken.
Hahaha herkenbaar!quote:Op maandag 12 mei 2025 08:17 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Ik zit ook liever in de woonkamer dan in de hobby/werkkamer. Die kamer is meer een opslag geworden voor mijn hobby's en waar ik kan werken.
Tof! Irl?quote:Op zaterdag 17 mei 2025 19:05 schreef TolstoiFan het volgende:
Vandaag was ik bij een workshop met Pitt Pastelpotloden van Faber Castell. Het was echt leuk. Het projectje niet afgekregen, dus ik heb de potloden, die er voor nodig waren maar gekocht.
Kan ik het project afmaken en nog een paar keer proberen en kijken of het steeds beter wordt.
Tof! Klinkt heel leerzaam, maar ook gezelligquote:Op zaterdag 17 mei 2025 21:13 schreef TolstoiFan het volgende:
Ja, was inderdaad irl. Gegeven door een vrouw, die dergelijke workshops geeft namens Faber Castell. Ik had ook al eens een workshop Polychromos bij haar gedaan. Deze workshop was wel korter (1,5 uur), maar heeft me zeker enthousiaster gemaakt voor pastelpotloden.
Ben trouwens benieuwd wat je van haar cursussen vindt. Welke heb je gekregen?quote:Op zaterdag 17 mei 2025 19:53 schreef ChildoftheStars het volgende:
Cursussen van Leontien van Vliet gekregen
Dus mijn polychromos krijgen weer aandacht
Sowieso nog twee tekeningen die ik moet inkleuren
Hoort hier niet helemaal... ach... het enige verschil is dat ik mijn eigen kleurplaat teken
De twee met kleurpotloden (dieren en vogels (ja ik weet het; vogels zijn ook dieren. Alleen zo heten die cursussen)).quote:Op zondag 18 mei 2025 09:30 schreef TolstoiFan het volgende:
[..]
Ben trouwens benieuwd wat je van haar cursussen vindt. Welke heb je gekregen?
Ik heb in april overwogen om een abonnement op haar Drawing Club te nemen, maar uiteindelijk besloten om eerst maar eens zelf wat meer te proberen.
Je hebt goed gewerkt met contrast en schaduwwerking. Ziet er echt super goed uitquote:Op vrijdag 23 mei 2025 16:08 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik heb net een kleurplaat afgemaakt. Echt superleuk, verslavend ook! Nog veel te leren, maar ik ben er wel een beetje trots op![]()
[ afbeelding ]
Thanks!quote:Op vrijdag 23 mei 2025 16:15 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Je hebt goed gewerkt met contrast en schaduwwerking. Ziet er echt super goed uit
Ohh erg schattigquote:Op vrijdag 23 mei 2025 16:08 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik heb net een kleurplaat afgemaakt. Echt superleuk, verslavend ook! Nog veel te leren, maar ik ben er wel een beetje trots op![]()
[ afbeelding ]
Tip! Talens Toned Paper (warm & cold) is 15¤ en je hebt dan 50 bladen.quote:Op zaterdag 24 mei 2025 10:15 schreef TolstoiFan het volgende:
@:Sunshine1982, goed gedaan en het resultaat is mooi geworden!
Ik heb gister mijn projectje van de workshop pastelpotloden afgemaakt. Het resultaat is best OK. Meteen wilde ik hem nog een keer maken, maar dan op ander papier. Dat werkte echt totaal niet, dus die heb ik meteen in de vuilnisbak gekieperd.
Conclusie: pastelpotloden zijn leuk om mee te werken, maar je hebt wel echt de goede ondergrond nodig (pastelmat). Je komt relatief snel tot een resultaat en bij een foutje is het ook nog aardig te herstellen, want op de pastelmat kun je flink wat laagjes kwijt. Ook licht over donker werkt goed.
Bij Bol zijn de Pitt Pastelpotloden nu in de aanbieding van ¤ 107 naar ¤ 85. En ik heb nog een Bolkaart liggen van ¤ 50, dus ik ben in dubio. Heb ook al een winkel in de buurt van mijn werk gevonden waar de pastelmat in de aanbieding is, scheelt ook ¤ 10-¤ 15 per pak van 12 bladen (afhankelijk van het formaat)![]()
![]()
Het enige waar ik bang voor ben als ik die potloden bij Bol bestel, dat ze door de brievenbus gesmeten worden en daardoor de kern breekt, want het zijn wel tere potloden.
Zou je het misschien willen delen? Ben wel benieuwd hoe het eruit ziet qua kleur. Hoeft uiteraard niet als je het niet wiltquote:Op zaterdag 24 mei 2025 10:15 schreef TolstoiFan het volgende:
@:Sunshine1982, goed gedaan en het resultaat is mooi geworden!
Ik heb gister mijn projectje van de workshop pastelpotloden afgemaakt. Het resultaat is best OK. Meteen wilde ik hem nog een keer maken, maar dan op ander papier. Dat werkte echt totaal niet, dus die heb ik meteen in de vuilnisbak gekieperd.
Conclusie: pastelpotloden zijn leuk om mee te werken, maar je hebt wel echt de goede ondergrond nodig (pastelmat). Je komt relatief snel tot een resultaat en bij een foutje is het ook nog aardig te herstellen, want op de pastelmat kun je flink wat laagjes kwijt. Ook licht over donker werkt goed.
Bij Bol zijn de Pitt Pastelpotloden nu in de aanbieding van ¤ 107 naar ¤ 85. En ik heb nog een Bolkaart liggen van ¤ 50, dus ik ben in dubio. Heb ook al een winkel in de buurt van mijn werk gevonden waar de pastelmat in de aanbieding is, scheelt ook ¤ 10-¤ 15 per pak van 12 bladen (afhankelijk van het formaat)![]()
![]()
Het enige waar ik bang voor ben als ik die potloden bij Bol bestel, dat ze door de brievenbus gesmeten worden en daardoor de kern breekt, want het zijn wel tere potloden.
Als ik zou weten hoequote:Op zaterdag 24 mei 2025 11:46 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Zou je het misschien willen delen? Ben wel benieuwd hoe het eruit ziet qua kleur. Hoeft uiteraard niet als je het niet wilt
Dank voor de tip! Het liefst zou ik dat dus eerst proberen, voordat ik zo'n set koop en het dan niets is.quote:Op zaterdag 24 mei 2025 10:35 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Tip! Talens Toned Paper (warm & cold) is 15¤ en je hebt dan 50 bladen.
Ik gebruik kleurpotlood voornamelijk. Ik heb goedkoop "pastelmat" van acht euro. Raad ik je niet aan. Gebruik ik nu voor gouache. Is het wel geschikt voorquote:Op zaterdag 24 mei 2025 12:27 schreef TolstoiFan het volgende:
[..]
Dank voor de tip! Het liefst zou ik dat dus eerst proberen, voordat ik zo'n set koop en het dan niets is.
Een paar weken terug heb ik ook een blok beter papier gekocht, maar daar ben ik nu ik aan het proberen ben toch niet zo happy mee. Ik vind het ook zonde om dan 50 bladen te kopen, waar je vervolgens niets mee doet.
Wat wel jammer is bij al die Art Supply winkels waar ik ben geweest, dat ze nergens proefsetjes met verschillende soorten papier te koop hebben. Dan kun je laagdrempelig kijken wat je fijn vindt, zonder eerst van allerlei merken blokken papier te kopen, waarvan de helft of meer mogelijk niet bevalt.
Ik sla deze tip in ieder geval op, want scheelt behoorlijk met de pastelmat (25 euro voor 12 bladen 18*24 cm, in de aanbieding nu gevonden voor 14 euro).
Welke materialen gebruik jij op dit papier?
Een foto delen?quote:
Komt wel goedquote:Op zondag 25 mei 2025 14:43 schreef TolstoiFan het volgende:
![]()
Heb net de pastelpotloden van Faber Castell besteld!!!
Nu maar hopen dat ze niet te hard door de brievenbus worden gegooid
Wauw! Heb je dat helemaal zelf getekend ook?quote:Op woensdag 28 mei 2025 15:41 schreef ChildoftheStars het volgende:
Zo, ik ben ook even aan het inkleuren geweest
(eigen tekening)
Nog niet af, schaduwen/pot/highlights... maar de snoepjes zijn wel klaar.
[ afbeelding ]
Yesquote:Op woensdag 28 mei 2025 15:51 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Wauw! Heb je dat helemaal zelf getekend ook?
Mooi Childquote:Op woensdag 28 mei 2025 15:41 schreef ChildoftheStars het volgende:
Zo, ik ben ook even aan het inkleuren geweest
(eigen tekening)
Nog niet af, schaduwen/pot/highlights... maar de snoepjes zijn wel klaar.
[ afbeelding ]
Ik voel me aangesproken. Dus dank je welquote:Op donderdag 29 mei 2025 19:27 schreef TolstoiFan het volgende:
Wat knap getekend! En mooi ingekleurd!
Inmiddels zijn mijn Pitt Pastels binnen, erg blij mee. Ik heb er ook maar Pastelmat bij gekocht en heb vandaag het projectje van de workshop nog eens gedaan, maar dan wat groter. Ben nog niet klaar, want ik ben ook nog bezig geweest met de Polychromos.
Ik moet het echt vaker gaan doen, want ik merk dat het voor mij erg ontspannend is.
Dat heb ik idd ook gehoord over pastelmat. Alleen het is me nu nog te duur. Wil eerst beter wordenquote:Op vrijdag 30 mei 2025 15:13 schreef TolstoiFan het volgende:
Pastelmat is wel echt ideaal voor pastelpotloden. Ik heb verschillende soorten papier geprobeerd nu, maar op pastelmat zijn de kleuren mooi, je kunt makkelijk dingen corrigeren en de pastelpotloden worden goed opgenomen door het papier, waardoor je dus minder "gruis" van de potloden komt. Het veegt ook minder uit als je erover heen gaat in vergelijking met ander papier (veegt nog steeds wel hoor, maar minder).
Enige nadeel is dat het dus vreselijk duur is....
Het schijnt dat je er ook met Polychromos goed op kan werken. Dat heb ik nog niet geprobeerd.
Ik kom net op internet een pastelworkshop tegen morgen, vlakbij waar ik woon. Ik heb geīnformeerd of er nog plek is, dus even afwachten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |