Ik denk dat Wesley en Achmed erbij willen zijn als je het ergens toelaat waar het geen kwaad kan.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 10:35 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ja, Wesley en Achmed zullen ongetwijfeld stoppen met het zelf afsteken van zwaar knalvuurwerk als ze ook gezellig samen met hun ouders voor de buis naar een vuurwerkshowtje kunnen kijken.
Misschien kunnen we wat BN'ers optrommelen. Ali B om de allochtone jeugd in de grootstedelijke achterbuurten aan te spreken, en Marco voor wie de emoties echt wil (be)voelen.
Denk dat het alsnog aanzienlijk scheelt, wellicht iets meer dan vorig jaar maar dat is het dan ook wel.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 10:27 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd als ze het stikstof gaan meten tov andere jaren in A'dam wat eruit komt. Misschien iets minder maar niet veel.
Het punt is alleen dat de overlast van die groep nagenoeg 0 is dus gewoon zinloos tenzij je strict handhaaft.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 10:39 schreef Caland het volgende:
Er zijn simpelweg teveel consumenten die er nu niet via het illegale circuit aankomen of daar überhaupt zin in hebben.
goed idee, dat van die frieten!quote:Op zaterdag 1 januari 2022 10:18 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ik ben wel voorstander van aangewezen stookveldjes buiten de bebouwde kom en een verbod binnen de bebouwde kom. Wil je gaan kijken/afsteken dan ga je erheen. Paar vuurkorven erbij, patat/friet kot, politieagentje ter handhaving en gewoon laten stoken van 10:00 tot 20:00 uur.
Ik denk dat hij gewoon ontzettend ver inzoomt op de dame die wat overdressed is ten opzichte van de andere.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 10:40 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
De echte misdaad is dat die knakker verticaal fotografeert.
hilarisch, dat afzuigkap adviesquote:Op zaterdag 1 januari 2022 09:49 schreef Noek het volgende:
[..]
Een tv show. Dit idee zou zo uit Ferds koker kunnen komen.
Wel met de afzuigkap aan.
Weet eigenlijk niet of dat nou typisch Nederlands is. Je bent gewoon altijd kansloos als zo’n grote groep de regels negeertquote:Op zaterdag 1 januari 2022 10:42 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het punt is alleen dat de overlast van die groep nagenoeg 0 is dus gewoon zinloos tenzij je strict handhaaft.
Handhaving en NL zijn niet de beste combinaties.
Een verbod op verboden dus.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 10:51 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik ben echt helemaal 100% tegen verboden.
hangt er vanaf hoe je erop reageert, als je gewoon het vuur opent wordt zo'n groep snel kleiner, dat is uiteraard extreem maar alleen de kans erop zou de meeste relletjes al in de kiem smorenquote:Op zaterdag 1 januari 2022 10:45 schreef Caland het volgende:
[..]
Weet eigenlijk niet of dat nou typisch Nederlands is. Je bent gewoon altijd kansloos als zo’n grote groep de regels negeert
Volgens mij vallen er veel minder slachtoffers. In elk geval was dat vorig jaar het geval. Daarnaast wordt er nu ook vooral mooi vuurwerk afgestoken. Win-win toch?quote:
Ff serieus die zijn sinds mei 2020 al verboden, net als alle rotjes.quote:
Terwijl we in een lockdown zitten. Ben benieuwd hoe dat volgend jaar bijvoorbeeld is, zonder lockdown (en of we dan nog steeds een verbod hebben eigenlijk).quote:Op zaterdag 1 januari 2022 11:20 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Volgens mij vallen er veel minder slachtoffers. In elk geval was dat vorig jaar het geval. Daarnaast wordt er nu ook vooral mooi vuurwerk afgestoken. Win-win toch?
Ik heb alleen knallen gehoord en heel, heel af en toe een vuurpijl in de hemel.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 11:20 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Volgens mij vallen er veel minder slachtoffers. In elk geval was dat vorig jaar het geval. Daarnaast wordt er nu ook vooral mooi vuurwerk afgestoken. Win-win toch?
Alsof die lockdown vannacht ook maar enig verschil heeft gemaakt in vergelijking met andere jaren.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 11:27 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Terwijl we in een lockdown zitten. Ben benieuwd hoe dat volgend jaar bijvoorbeeld is, zonder lockdown (en of we dan nog steeds een verbod hebben eigenlijk).
True, wij hebben het in ieder geval niet anders gedaan normaal. En het vuurwerk dat we afstaken was vroeger ook al illegaal dus ach. Wel lekker dat het niet zo koud was, zelfs de weergoden keerden zich tegen de lockdownquote:Op zaterdag 1 januari 2022 11:47 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Alsof die lockdown vannacht ook maar enig verschil heeft gemaakt in vergelijking met andere jaren.
Mensen waren gewoon met al hun vrienden en familie samen oud en nieuw aan het vieren, en om 12 uur 's nachts waren er zoals vanouds weer hele volksstammen op de been om gezellig om met hele buurt vuurwerk af te steken. Letterlijk nul verschil met 2019
Bij mij in het centrum van Amsterdam was anders normaal op dit tijdstip niet normaal te fietsen of wandelen geweest door alle overgebleven rotzooi van het vuurwerk en kapotte flesjes. Nu vrijwel niets, nog geen 10 % van wat er normaal ligt. Compleet ander beeldquote:Op zaterdag 1 januari 2022 11:47 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Alsof die lockdown vannacht ook maar enig verschil heeft gemaakt in vergelijking met andere jaren.
Mensen waren gewoon met al hun vrienden en familie samen oud en nieuw aan het vieren, en om 12 uur 's nachts waren er zoals vanouds weer hele volksstammen op de been om gezellig om met hele buurt vuurwerk af te steken. Letterlijk nul verschil met 2019
Wat ik in mijn omgeving merkte is dat het veel 'geconcentreerder' werd gevierd. Normaal gesproken kon iedereen zelf vuurwerk kopen en waren jongeren de hele dag bezig met afsteken. Nu kon dat dus niet, en hebben mensen als groep(familie, vrienden, etc) een hele lading vuurwerk in het buitenland gehaald die ze samen op 1 plek hebben afgestoken.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 11:50 schreef pullup het volgende:
[..]
Bij mij in het centrum van Amsterdam was anders normaal op dit tijdstip niet normaal te fietsen of wandelen geweest door alle overgebleven rotzooi van het vuurwerk en kapotte flesjes. Nu vrijwel niets, nog geen 10 % van wat er normaal ligt. Compleet ander beeld
Merkte het eigenlijk vooral aan de duur (na een half uur was het redelijk stil) maar de intensiteit om 12 uur was gewoon hetzelfdequote:
Ja, terwijl kinderen het juist het leukste vinden...quote:Op zaterdag 1 januari 2022 11:54 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Wat ik in mijn omgeving merkte is dat het veel 'geconcentreerder' werd gevierd. Normaal gesproken kon iedereen zelf vuurwerk kopen en waren jongeren de hele dag bezig met afsteken. Nu kon dat dus niet, en hebben mensen als groep(familie, vrienden, etc) een hele lading vuurwerk in het buitenland gehaald die ze samen op 1 plek hebben afgestoken.
Hier was het rustig.. Af en toe een knal en een wijk verderop was er één Pipo die twee uur lang prachtig siervuurwerk de lucht in stak. Ik vermoed de wijkvereniging daar.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 11:54 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Merkte het eigenlijk vooral aan de duur (na een half uur was het redelijk stil) maar de intensiteit om 12 uur was gewoon hetzelfde
Dat wel, maar mensen zijn alsnog evenveel samen. Ook in mijn straat stroomde er uit sommige woningen gewoon 30 man.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 11:50 schreef pullup het volgende:
[..]
Bij mij in het centrum van Amsterdam was anders normaal op dit tijdstip niet normaal te fietsen of wandelen geweest door alle overgebleven rotzooi van het vuurwerk en kapotte flesjes. Nu vrijwel niets, nog geen 10 % van wat er normaal ligt. Compleet ander beeld
Beeldmateriaal zou de boel verduidelijken….quote:Op zaterdag 1 januari 2022 11:58 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Dat wel, maar mensen zijn alsnog evenveel samen. Ook in mijn straat stroomde er uit sommige woningen gewoon 30 man.
Mijn broer zat op een feest waar vrouwen elkaar lapdances gaven. Die is ook knallend het nieuwe jaar in gegaan denk ik
Hier gingen ze gewoon door tot 2 uur. Heel veel prachtig siervuurwerk.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 11:54 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Merkte het eigenlijk vooral aan de duur (na een half uur was het redelijk stil) maar de intensiteit om 12 uur was gewoon hetzelfde
Dus je bent ook nog steeds bang dat je schade hebt opgelopen van de keren dat je te diep in het glaasje hebt gekeken toen je jong was? (of deed je dat nooit?).quote:Op vrijdag 31 december 2021 21:48 schreef Alpha0 het volgende:
[..]
Maar hoe weet je dat je, ondanks dat je geen last ervoer, ook echt geen beschadigen hebt? Ik heb ook Corona gehad en totaal niet kortademig geweest of last van longen gehad. Ook niet vermoeid met traplopen en zo. Toch bang dat ik iets chronisch heb opgelopen daardoor. Je weet maar nooit.
Beste wensen allen.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 12:23 schreef Windhapper het volgende:
Mijn buren hadden een feestje. Mannetje of 30, familie uit Belgie en Frankrijk, waarschijnlijk de laatste jaarwisseling met hun oma die het halve alfabet aan longziekten heeft. Net voldoende eten gekregen om de komende 2 maanden in lockdown te kunnen.![]()
Zelf naar een ander feestje geweest. Mannetje of 50, was erg gezellig.![]()
Straks 18 man familie op de koffie die allemaal hun eigen feestjes gehad hebben en dan 2 cruciale weken wachten om te kijken of we weer wat mogen.![]()
Beste wensen allemaal.
Merk genoeg van het verbod. Eigenlijk is het gewoon tering triest. Als ik zo vrij mag zijn.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 12:30 schreef AlwaysHappy het volgende:
Wij hebben het in vergelijking met de verhalen die ik hier lees heel saai gevierdgewoon samen. Mark zou trots zijn geweest. Kat een beetje in de gaten gehouden en in een online game met vrienden het nieuwe jaar ingegaan
hier vooral veel knal vuurwerk (niet anders dan andere jaren), maar weinig sier vuurwerk. Merkte niks van het verbod iig.
Harde knallen zijn 'beetje voorbij'?quote:Op zaterdag 1 januari 2022 10:22 schreef Mondkapje het volgende:
Het is in Nederland altijd alles of niets, óf alles loslaten óf een harde lockdown, óf een vuurwerkchaos óf een online show, alsof er geen tussenoplossingen bestaan.
En nu is dan het harde knallen een beetje voorbij maar door al die vuurpijlen die wel mogen, krijg je nog meer stikstof dan anders in de stad.
Deed ik nooit.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 12:22 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dus je bent ook nog steeds bang dat je schade hebt opgelopen van de keren dat je te diep in het glaasje hebt gekeken toen je jong was? (of deed je dat nooit?).
Daar hoop ik dan maar op.quote:Zolang je niets merkt. Ook na jaren niet, is de kans groot dat je niets hebt opgelopen.
Laat ze eerst die 15 minuten maar eens afschaffen.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 13:11 schreef Oliver23 het volgende:
[ twitter ]
En Yorickje stoorde zich aan een kuchende man achter hem
Mensen die zichzelf (twee keer!) gaan lopen fotograferen bij een vaccinatie zijn minderwaardige mensen.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 13:11 schreef Oliver23 het volgende:
[ twitter ]
Maar wel een selfie maken van je prik, dat mag ook niet Yorick.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 13:11 schreef Oliver23 het volgende:
[ twitter ]
Hing hier een no-foto bord.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 13:11 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Mensen die zichzelf (twee keer!) gaan lopen fotograferen bij een vaccinatie zijn minderwaardige mensen.
quote:Op zaterdag 1 januari 2022 13:08 schreef Oliver23 het volgende:
[ twitter ]
Yorickje heeft zijn booster
@:Zipportal @:Lenny_Leonard
veel gezondheid toegewenst.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 12:23 schreef Windhapper het volgende:
Mijn buren hadden een feestje. Mannetje of 30, familie uit Belgie en Frankrijk, waarschijnlijk de laatste jaarwisseling met hun oma die het halve alfabet aan longziekten heeft. Net voldoende eten gekregen om de komende 2 maanden in lockdown te kunnen.![]()
Straks 18 man familie op de koffie die allemaal hun eigen feestjes gehad hebben en dan 2 cruciale weken wachten om te kijken of we weer wat mogen.![]()
Beste wensen allemaal.
En volgende week allemaal in quarantaine omdat een Omikron blijkt te hebben gehadquote:Op zaterdag 1 januari 2022 12:23 schreef Windhapper het volgende:
Beste wensen allemaal.
dit ja al is dat ook voor de privacy van de medewerkers vanwege bedreigingen uit de non vax hoek, je weet wel die #gezondsverstandsmensen die graag zelf willen beslissen wat ze doen maar een ander wel belemmeren die andere keuze te makenquote:Op zaterdag 1 januari 2022 13:14 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Dat dat nodig is zegt al genoegKut mensen.
Vervelende pizzabezorger is er ook nog in 2022quote:Op zaterdag 1 januari 2022 13:14 schreef Anton91 het volgende:
[..]
[ twitter ]
![]()
![]()
![]()
En dan al die sneeuwvlokjes eronder![]()
![]()
Wow! Super coolquote:Op zaterdag 1 januari 2022 12:23 schreef Windhapper het volgende:
Beste wensen allemaal.
En dan ben je een dagje verkouden, het is wat.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 13:18 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
En volgende week allemaal in quarantaine omdat een Omikron blijkt te hebben gehad
Nodig mij dan ook even uit de volgende keerquote:Op zaterdag 1 januari 2022 11:58 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Mijn broer zat op een feest waar vrouwen elkaar lapdances gaven. Die is ook knallend het nieuwe jaar in gegaan denk ik
Ok man.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 12:23 schreef Windhapper het volgende:
Beste wensen allemaal.
Als je geluk hebt wel.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 13:19 schreef Caland het volgende:
[..]
En dan ben je een dagje verkouden, het is wat.
Zeker wel, want je weet niet van te voren hoe ziek je ervan wordt.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 13:28 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Neuh, daar hoef je geen geluk voor te hebben hoor.
Inderdaad, die reacties... Man man manquote:Op zaterdag 1 januari 2022 13:14 schreef Anton91 het volgende:
[..]
[ twitter ]
![]()
![]()
![]()
En dan al die sneeuwvlokjes eronder![]()
![]()
99% van alle mensen die Omicron krijgen hebben weinig tot geen klachten.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 13:30 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Zeker wel, want je weet niet van te voren hoe ziek je ervan wordt.
Gefelicivaccineerd!quote:Op zaterdag 1 januari 2022 13:31 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Inderdaad, die reacties... Man man man
Hij heeft in ieder geval zeker gewerkt aan zijn mentale gezondheid ipv weer alleen te zitten op een feestavond... Ook belangrijk.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 13:30 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Zeker wel, want je weet niet van te voren hoe ziek je ervan wordt.
Uit welke data blijkt dit precies? Kom maar met een bron.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 13:33 schreef Pistolero het volgende:
[..]
99% van alle mensen die Omicron krijgen hebben weinig tot geen klachten.
Dus nee, je hoeft helemaal geen geluk te hebben om er slechts een dagje verkouden van te zijn.
Mensen die vrijwillig in quarantaine gaan zonder klachtenquote:Op zaterdag 1 januari 2022 13:18 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
En volgende week allemaal in quarantaine omdat een Omikron blijkt te hebben gehad
Volgens mij ligt in landen als pak hem beet Frankrijk, Denemarken en het VK nog niet de halve bevolking aan het zuurstof, ondanks de extreme hoeveelheid dagelijkse besmettingen.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 13:35 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Uit welke data blijkt dit precies? Kom maar met een bron.
Oftewel je hebt geen bron en je lult maar wat. Dat ze niet aan het zuurstof liggen betekent niet dat het voor 99% maar een dag verkoudheid is. Je hebt nogal wat gradaties tussen een milde verkoudheid en zo ziek dat je naar het ziekenhuis moet.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 13:40 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Volgens mij ligt in landen als pak hem beet Frankrijk, Denemarken en het VK nog niet de halve bevolking aan het zuurstof, ondanks de extreme hoeveelheid dagelijkse besmettingen.
okquote:Op zaterdag 1 januari 2022 13:42 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Oftewel je hebt geen bron en je lult maar wat. Dat ze niet aan het zuurstof liggen betekent niet dat het voor 99% maar een dag verkoudheid is. Je hebt nogal wat gradaties tussen een milde verkoudheid en zo ziek dat je naar het ziekenhuis moet.
Ow jazeker. Gok erop dat er een OMT lid vanavond bij Nieuwsuur zit om dit te pushenquote:Op zaterdag 1 januari 2022 13:28 schreef byah het volgende:
In de loop van de dag gaat het OMT de verlenging van de scholensluiting pushen via de media gok ik?
quote:Op zaterdag 1 januari 2022 13:31 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Inderdaad, die reacties... Man man man
Ja, een week lang met koorts op bed liggen is natuurlijk ook heel erg! Kom aan zeg, dat hoort bij het leven.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 13:42 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Oftewel je hebt geen bron en je lult maar wat. Dat ze niet aan het zuurstof liggen betekent niet dat het voor 99% maar een dag verkoudheid is. Je hebt nogal wat gradaties tussen een milde verkoudheid en zo ziek dat je naar het ziekenhuis moet.
quote:Op zaterdag 1 januari 2022 13:52 schreef Pistolero het volgende:
[..]
[ twitter ]
Deze mensen zijn staatsgevaarlijk
quote:Woensdag mag ik 💪💪 gefelicivaccineerd!
Er is toch een reden dat je je mondkapje af moet daar? Had 't niet te maken met kunnen zien of je een aangezichtsverlamming kreeg enzo?quote:
Nou, meer rijp voor een gesprek met de psycholoog.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 13:52 schreef Pistolero het volgende:
[..]
[ twitter ]
Deze mensen zijn staatsgevaarlijk
Dat moet allemaal voorkomen worden tegenwoordig.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 13:50 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Ja, een week lang met koorts op bed liggen is natuurlijk ook heel erg! Kom aan zeg, dat hoort bij het leven.
Mijn vrouw heeft gisteren een afspraak gemaakt en kan morgen, ik heb woensdag een afspraak gemaakt en kan komende woensdag. Gaat best snel ineensquote:
Ja gaat inderdaad snel! Heb vandaag een afspraak gemaakt en ik ben woensdag aan de beurt (en nee, ik ben niet diegene in mijn vorige post die zei woensdag mag ikquote:Op zaterdag 1 januari 2022 13:54 schreef chratnox het volgende:
[..]
Mijn vrouw heeft gisteren een afspraak gemaakt en kan morgen, ik heb woensdag een afspraak gemaakt en kan komende woensdag. Gaat best snel ineens
Lijkt me best wel een teken dat er relatief weinig animo is voor die booster. Benieuwd op welke vaccinatiegraad we uiteindelijk gaan uitkomen. Volgens het dashboard zaten we op 29 december op 24,1%.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 13:54 schreef chratnox het volgende:
[..]
Mijn vrouw heeft gisteren een afspraak gemaakt en kan morgen, ik heb woensdag een afspraak gemaakt en kan komende woensdag. Gaat best snel ineens
Ik ben brutaal geweest en heb 1948 als jaartal ingetoetst. Toen kon ik de volgende dag terecht (1988).quote:Op zaterdag 1 januari 2022 12:19 schreef Noppie2000 het volgende:
Wel leuk als je online een afspraak wil maken voor een booster, alleen data en tijden krijgt die niet uitkomen (ook steeds dezelfde). Wil je de GGD bellen, krijg je te horen dat je geen telefonische afspraak kunt maken omdat je de uitnodiging nog niet hebt ontvangen
Nou, dan niet hè.
Dat kan. Het kan ook betekenen dat het goed begint te lopen, komen steeds meer slots bij.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 13:57 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Lijkt me best wel een teken dat er relatief weinig animo is voor die booster. Benieuwd op welke vaccinatiegraad we uiteindelijk gaan uitkomen. Volgens het dashboard zaten we op 29 december op 24,1%.
Die reacties ook, dio mio. Ik ben weggelopen!!! Ik houd mooi mijn FFP2 op!!! Scholen en werkmeetings moeten buiten!quote:
We zitten nu op ~4 miljoen gezette boosters en ~1,3 miljoen geplande boosters per week, dat gaat opzich wel hard.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 14:00 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat kan. Het kan ook betekenen dat het goed begint te lopen, komen steeds meer slots bij.
Omicronquote:
Als de besmettingen dan door het dak gaan moet je dus nog twee weken wachten om te zien wat de effecten zijn op het ziekenhuis, nog even twee weken wachten dusquote:Op zaterdag 1 januari 2022 14:08 schreef Pistolero het volgende:
Dit wordt nog leuk op 14 januari, als de ziekenhuizen op hun laagste bezetting in maanden zitten maar de besmettingen wel door het dak gaan.
Wat je ook beslist, de ene helft van de bevolking wordt gek. Succes om dat fatsoenlijk te gaan uitleggen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |