Ff serieus die zijn sinds mei 2020 al verboden, net als alle rotjes.quote:
Terwijl we in een lockdown zitten. Ben benieuwd hoe dat volgend jaar bijvoorbeeld is, zonder lockdown (en of we dan nog steeds een verbod hebben eigenlijk).quote:Op zaterdag 1 januari 2022 11:20 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Volgens mij vallen er veel minder slachtoffers. In elk geval was dat vorig jaar het geval. Daarnaast wordt er nu ook vooral mooi vuurwerk afgestoken. Win-win toch?
Ik heb alleen knallen gehoord en heel, heel af en toe een vuurpijl in de hemel.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 11:20 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Volgens mij vallen er veel minder slachtoffers. In elk geval was dat vorig jaar het geval. Daarnaast wordt er nu ook vooral mooi vuurwerk afgestoken. Win-win toch?
Alsof die lockdown vannacht ook maar enig verschil heeft gemaakt in vergelijking met andere jaren.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 11:27 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Terwijl we in een lockdown zitten. Ben benieuwd hoe dat volgend jaar bijvoorbeeld is, zonder lockdown (en of we dan nog steeds een verbod hebben eigenlijk).
True, wij hebben het in ieder geval niet anders gedaan normaal. En het vuurwerk dat we afstaken was vroeger ook al illegaal dus ach. Wel lekker dat het niet zo koud was, zelfs de weergoden keerden zich tegen de lockdownquote:Op zaterdag 1 januari 2022 11:47 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Alsof die lockdown vannacht ook maar enig verschil heeft gemaakt in vergelijking met andere jaren.
Mensen waren gewoon met al hun vrienden en familie samen oud en nieuw aan het vieren, en om 12 uur 's nachts waren er zoals vanouds weer hele volksstammen op de been om gezellig om met hele buurt vuurwerk af te steken. Letterlijk nul verschil met 2019
Bij mij in het centrum van Amsterdam was anders normaal op dit tijdstip niet normaal te fietsen of wandelen geweest door alle overgebleven rotzooi van het vuurwerk en kapotte flesjes. Nu vrijwel niets, nog geen 10 % van wat er normaal ligt. Compleet ander beeldquote:Op zaterdag 1 januari 2022 11:47 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Alsof die lockdown vannacht ook maar enig verschil heeft gemaakt in vergelijking met andere jaren.
Mensen waren gewoon met al hun vrienden en familie samen oud en nieuw aan het vieren, en om 12 uur 's nachts waren er zoals vanouds weer hele volksstammen op de been om gezellig om met hele buurt vuurwerk af te steken. Letterlijk nul verschil met 2019
Wat ik in mijn omgeving merkte is dat het veel 'geconcentreerder' werd gevierd. Normaal gesproken kon iedereen zelf vuurwerk kopen en waren jongeren de hele dag bezig met afsteken. Nu kon dat dus niet, en hebben mensen als groep(familie, vrienden, etc) een hele lading vuurwerk in het buitenland gehaald die ze samen op 1 plek hebben afgestoken.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 11:50 schreef pullup het volgende:
[..]
Bij mij in het centrum van Amsterdam was anders normaal op dit tijdstip niet normaal te fietsen of wandelen geweest door alle overgebleven rotzooi van het vuurwerk en kapotte flesjes. Nu vrijwel niets, nog geen 10 % van wat er normaal ligt. Compleet ander beeld
Merkte het eigenlijk vooral aan de duur (na een half uur was het redelijk stil) maar de intensiteit om 12 uur was gewoon hetzelfdequote:
Ja, terwijl kinderen het juist het leukste vinden...quote:Op zaterdag 1 januari 2022 11:54 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Wat ik in mijn omgeving merkte is dat het veel 'geconcentreerder' werd gevierd. Normaal gesproken kon iedereen zelf vuurwerk kopen en waren jongeren de hele dag bezig met afsteken. Nu kon dat dus niet, en hebben mensen als groep(familie, vrienden, etc) een hele lading vuurwerk in het buitenland gehaald die ze samen op 1 plek hebben afgestoken.
Hier was het rustig.. Af en toe een knal en een wijk verderop was er één Pipo die twee uur lang prachtig siervuurwerk de lucht in stak. Ik vermoed de wijkvereniging daar.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 11:54 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Merkte het eigenlijk vooral aan de duur (na een half uur was het redelijk stil) maar de intensiteit om 12 uur was gewoon hetzelfde
Dat wel, maar mensen zijn alsnog evenveel samen. Ook in mijn straat stroomde er uit sommige woningen gewoon 30 man.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 11:50 schreef pullup het volgende:
[..]
Bij mij in het centrum van Amsterdam was anders normaal op dit tijdstip niet normaal te fietsen of wandelen geweest door alle overgebleven rotzooi van het vuurwerk en kapotte flesjes. Nu vrijwel niets, nog geen 10 % van wat er normaal ligt. Compleet ander beeld
Beeldmateriaal zou de boel verduidelijken….quote:Op zaterdag 1 januari 2022 11:58 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Dat wel, maar mensen zijn alsnog evenveel samen. Ook in mijn straat stroomde er uit sommige woningen gewoon 30 man.
Mijn broer zat op een feest waar vrouwen elkaar lapdances gaven. Die is ook knallend het nieuwe jaar in gegaan denk ik
Hier gingen ze gewoon door tot 2 uur. Heel veel prachtig siervuurwerk.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 11:54 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Merkte het eigenlijk vooral aan de duur (na een half uur was het redelijk stil) maar de intensiteit om 12 uur was gewoon hetzelfde
Dus je bent ook nog steeds bang dat je schade hebt opgelopen van de keren dat je te diep in het glaasje hebt gekeken toen je jong was? (of deed je dat nooit?).quote:Op vrijdag 31 december 2021 21:48 schreef Alpha0 het volgende:
[..]
Maar hoe weet je dat je, ondanks dat je geen last ervoer, ook echt geen beschadigen hebt? Ik heb ook Corona gehad en totaal niet kortademig geweest of last van longen gehad. Ook niet vermoeid met traplopen en zo. Toch bang dat ik iets chronisch heb opgelopen daardoor. Je weet maar nooit.
Beste wensen allen.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 12:23 schreef Windhapper het volgende:
Mijn buren hadden een feestje. Mannetje of 30, familie uit Belgie en Frankrijk, waarschijnlijk de laatste jaarwisseling met hun oma die het halve alfabet aan longziekten heeft. Net voldoende eten gekregen om de komende 2 maanden in lockdown te kunnen.![]()
Zelf naar een ander feestje geweest. Mannetje of 50, was erg gezellig.![]()
Straks 18 man familie op de koffie die allemaal hun eigen feestjes gehad hebben en dan 2 cruciale weken wachten om te kijken of we weer wat mogen.![]()
Beste wensen allemaal.
Merk genoeg van het verbod. Eigenlijk is het gewoon tering triest. Als ik zo vrij mag zijn.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 12:30 schreef AlwaysHappy het volgende:
Wij hebben het in vergelijking met de verhalen die ik hier lees heel saai gevierdgewoon samen. Mark zou trots zijn geweest. Kat een beetje in de gaten gehouden en in een online game met vrienden het nieuwe jaar ingegaan
hier vooral veel knal vuurwerk (niet anders dan andere jaren), maar weinig sier vuurwerk. Merkte niks van het verbod iig.
Harde knallen zijn 'beetje voorbij'?quote:Op zaterdag 1 januari 2022 10:22 schreef Mondkapje het volgende:
Het is in Nederland altijd alles of niets, óf alles loslaten óf een harde lockdown, óf een vuurwerkchaos óf een online show, alsof er geen tussenoplossingen bestaan.
En nu is dan het harde knallen een beetje voorbij maar door al die vuurpijlen die wel mogen, krijg je nog meer stikstof dan anders in de stad.
Deed ik nooit.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 12:22 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dus je bent ook nog steeds bang dat je schade hebt opgelopen van de keren dat je te diep in het glaasje hebt gekeken toen je jong was? (of deed je dat nooit?).
Daar hoop ik dan maar op.quote:Zolang je niets merkt. Ook na jaren niet, is de kans groot dat je niets hebt opgelopen.
Laat ze eerst die 15 minuten maar eens afschaffen.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 13:11 schreef Oliver23 het volgende:
[ twitter ]
En Yorickje stoorde zich aan een kuchende man achter hem
Mensen die zichzelf (twee keer!) gaan lopen fotograferen bij een vaccinatie zijn minderwaardige mensen.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 13:11 schreef Oliver23 het volgende:
[ twitter ]
En Yorickje stoorde zich aan een kuchende man achter hem
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |