abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 1 januari 2022 @ 01:02:22 #51
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_202972821
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2022 00:59 schreef ZarB het volgende:
Ik weet hoe ik hier een linkje krijg maar op de oud en nieuw liveblog van nu.nl staat een foto van een boa die een foto maakt van een groepje meiden die oud en nieuw vierrn op de Dam in Amsterdam. De corona-aanpak in 1 beeld. Man man _O- _O- _O-

https://www.nu.nl/jaarwis(...)mensen-aanwezig.html
Beetje naar beneden scrollen
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
Be kind, you'll never know what a person is going through deep inside.
  zaterdag 1 januari 2022 @ 01:03:25 #52
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2025/2026
pi_202972834
Van intelligente lockdown naar intelligent vuurwerkverbod. Nederlandgod _O_
  zaterdag 1 januari 2022 @ 01:03:44 #53
338319 ZarB
Piña colada
pi_202972839
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 januari 2022 01:02 schreef jcdragon het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Ja die haha dank je. Zou die kerel nu z'n baan kwijt raken?
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_202972841
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 januari 2022 00:42 schreef AlwaysHappy het volgende:
Onze kat vindt het allemaal maar niks, die zit alweer even onder de bank te trillen, zo sneu. Sier vuurwerk vind ik nog wel wat hebben, maar dat knal spul.. arme huis dieren.. van dat verbod is niks te merken nee.
ik had vroeger een vuurwerktrainingsdvd voor de hont :D
pi_202972859
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 januari 2022 01:02 schreef jcdragon het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
zo, die zijn zomers gekleed, hij denkt die gaat op mijn insta
pi_202972872
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 januari 2022 01:03 schreef ZarB het volgende:

[..]
Ja die haha dank je. Zou die kerel nu z'n baan kwijt raken?
ik denk die hij de komende week veel gaat naaien.
pi_202972912
Beste wensen iedereen laten we hopen dat dit een beter jaar gaat worden.
Net binnen van het vuurwerk afsteken behoorlijk wat mensen die op straat waren en die aan het kijken waren. Met veel mensen even gesproken en die waren wel bij dat er mensen gewoon vuurwerk afstaken. Geeft ze toch weer iets van plezier.
pi_202973182
ik wens niemand een gelukkig nieuwjaar toe, is gewoon puur sadisme, midden in een pandemie :D
  zaterdag 1 januari 2022 @ 02:07:01 #59
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_202973448
Ook hier (oostelijk Noord-Brabant) véél meer vuurwerk vergeleken met vorig jaar. Ook een keurig gezin tegenover me ging met vuurwerkpakket de straat op. Ik moest het zelf doen met pakjes astronauten van enkele jaren oud en wat sterretjes :+

Ik vond het kabaal op straat per klokslag 12 uur wél een krachtig signaal dat vuurwerkverboden en de lockdown als geheel verre van breed gedragen wordt onder alle lagen van de bevolking.
  zaterdag 1 januari 2022 @ 02:20:20 #60
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_202973569
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 januari 2022 02:07 schreef MissionPhailed het volgende:
Ook hier (oostelijk Noord-Brabant) véél meer vuurwerk vergeleken met vorig jaar. Ook een keurig gezin tegenover me ging met vuurwerkpakket de straat op. Ik moest het zelf doen met pakjes astronauten van enkele jaren oud en wat sterretjes :+

Ik vond het kabaal op straat per klokslag 12 uur wél een krachtig signaal dat vuurwerkverboden en de lockdown als geheel verre van breed gedragen wordt onder alle lagen van de bevolking.
Hier was het echt vele malen minder. Dooie boel.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_202973777
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 januari 2022 02:20 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Hier was het echt vele malen minder. Dooie boel.
Het was hier vanaf de middag al niet meer stil, rond 12 uur wel minder dan vorig jaar maar nog steeds heel veel vuurwerk.

Verder viel op dat er grote groepen in tenten en bij vuurkorven stonden. Dat was echt anders dan vorig jaar. In alle opzichten 2019.
zie email 27 oktober
  zaterdag 1 januari 2022 @ 03:03:19 #62
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_202973853
Er werd flink geknald! *O*
pi_202973862
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 januari 2022 03:03 schreef leolinedance het volgende:
Er werd flink geknald! *O*
Ik ben benieuwt wat er morgen gezegd wordt door de overheid/politiek. Als ik de NOS en ad liveblog lees wordt er op dit moment behoorlijk wat ME ingezet in verschillende plaatsen. Hier bleef het in het dorp gelukkig rustig op heel veel vuurwerk na.
  zaterdag 1 januari 2022 @ 03:12:56 #64
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_202973871
Het gelukkig nieuwjaar wensen was weer lekker ongemakkelijk. Boksen, ellebogen, hand schudden, zoenen ik heb het allemaal gedaan :')
pi_202974153
'Omikron lijkt longen minder aan te tasten dan andere varianten coronavirus'

quote:
De omikronvariant van het coronavirus lijkt vooral infecties in keel, neus en luchtwegen te veroorzaken, en minder in de longen. Dat blijkt volgens de krant The New York Times uit nieuwe onderzoeken. Verder in dit liveblog: bij het RIVM zijn dit jaar fors meer positieve coronatesten geregistreerd dan in 2020, maar het aantal coronadoden was kleiner.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)19-liveblog-lockdown
Tijd voor een nieuwe variant want de angst moet wel blijven.
pi_202974273
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 januari 2022 02:50 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Het was hier vanaf de middag al niet meer stil, rond 12 uur wel minder dan vorig jaar maar nog steeds heel veel vuurwerk.

Verder viel op dat er grote groepen in tenten en bij vuurkorven stonden. Dat was echt anders dan vorig jaar. In alle opzichten 2019.
Ik ben wel blij dat dat verbod er was, anders hadden we overal vuurwerk gehad. Oh, wacht.

Oud en nieuw voelde zoals voor corona, om 12u naar buiten en ff met alle buren, heerlijk.

Beste wensen allemaal! Dat we dit subforum in 2022 maar mogen sluiten omdat Omikron onze redding is!
pi_202974298
Iedereen hier een gezond 2022 gewenst!

Redelijk ouderwetse jaarwisseling hier. Al had ik hier in de jaren dat ik hier woon en thuis was nog nooit iemand met vuurwerk gezien. Nu meerdere. Niet alleen Cat 1. Bij ons viel het mee maar we hebben vrij uitzicht op meerdere plaatsen rondom. Vooral in Oosterhout ging er van alles de lucht in. Ook dichterbij - aan de overkant van het water - had iemand een onafgebroken nagenoeg professionele show van een half uur. Tja België is hier dichtbij. Vorig jaar dacht ik nog: doe nou niet. Nu kon ik wel waarderen. Vooralsnog weinig meegekregen van incidenten.
pi_202974334
Is het ook een klap in het gezicht van de zorg wanneer je je hand eraf geknald hebt? Want hoe?!
Go hard or go home
pi_202974546
Nauwelijks vuurwerk hier, het verbod werkt hier goed schijnbaar.
En dat voor een gemeente die aan België grenst.
pi_202974571
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 januari 2022 08:53 schreef Noek het volgende:
Is het ook een klap in het gezicht van de zorg wanneer je je hand eraf geknald hebt? Want hoe?!
Hoezo een klap als ze doen waar ze voor betaald worden?
Begin dat gejammer een beetje zat te worden.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_202974578
Hier weinig vuurwerk, maar sowieso een rustige buurt en veel mensen waren ook niet thuis.

Elders in de stad wel veel overlast, auto’s in de fik en een hoop gezeik.
pi_202974581
Ik vond het een van de leukste oudejaarsavonden/nacht van de laatste jaren. In de avond was het vuurwerk wel wat minder maar rond 23.30 kwam dat echt wel goed op gang. Ging ook lang door, wij zelf ook tot rond 02.30. De fietstocht terug was ook wel weer geinig. Behoorlijk wat feestjes gezien.

En nu heeft mijn kater koppijn.
Zonder wrijving geen glans
  zaterdag 1 januari 2022 @ 09:37:39 #73
131800 Tarado
capô de fusca
pi_202974588
Gelukkig Nieuwjaar allen, dat we het de volgende keer mogen vieren op de manier die we willen
pi_202974614
https://www.volkskrant.nl(...)j-stilstaan~v462678/

quote:
9/11 luidde een tijdperk in van extreme beveiliging, zei een vriend die werkt bij KLM: nu komt de tijd van viruscontroles en ook dat verdwijnt nooit meer. De eerste besmetting was net geland, hij dacht aan thermometers bij de gate. Niemand had het nog over de onbeperkte mogelijkheden van de smartphone.

Nederland bouwde eerst een ‘CoronaMelder’ – de pitchende softwarebedrijven waren live te zien vanwege transparantie en privacy. Ongemakkelijk, zo’n overheidsding, maar eenmaal op de telefoon zijn die zorgen snel vergeten, en inmiddels weet ik niet eens meer of ie werkt. Nu leg ik mijn moeder de CoronaCheck-app uit, want zonder komt ze nergens. Ook hier scannen we ons achteloos door het leven, anders dan in China want onze apps zijn ‘privacy first’, maar toch is ook Nederland op weg naar een ‘qr-samenleving’, een woord dat nieuw is en toch vertrouwd.

Veel langer al wordt er gewerkt aan een ‘online identiteit’ – het streven staat in het nieuwe regeerakkoord. Handig voor de burgers, is het argument, en uiteraard met ‘regie over hun eigen data’. De pandemie zette die ontwikkeling niet in gang, maar geeft wel wind onder de vleugels, en bewijst hoe gemakkelijk het wennen is aan een overheid in je achterzak.
Goed stuk voor op de nieuwjaarsochtend. Dat we eens eventjes van de doordenderende covid-trein afstappen en kritisch bekijken wat we allemaal normaal zijn gaan vinden de afgelopen 2 jaar.
pi_202974620
Het was weer verschrikkelijk in Amsterdam centrum, weer half vergiftigd, maar iedereen gelukkig nieuwjaar. Ik stel voor dat je het vuurwerk alleen toelaat bij de Sloterplas oid, niet in buurten waar veel huizen staan. Maar er een tv-show van en iedereen kan thuis meegenieten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')