Denk niet dat het verboden is, maar als jij regiogebonden werk doet en / of reiskostenvergoeding krijgt dan zal de werkgever wel graag met je in overleg willen over tot hoeveel km ze vergoeden en of je dan nog de condities in je voorwaarden wilt behalen.quote:Op donderdag 30 december 2021 16:46 schreef Chai het volgende:
Als je in A werkt en woont maar 1.5 uur verder wil verhuizen naar B, kan een werkgever dat verbieden? In mijn contract staat iets over toestemming vragen en ik vind het nogal vaag.
Ik vroeg het en mijn baas zei 'Dat heeft ermee te maken dat je, mocht je willen verhuizen, dit kenbaar dient te maken bij je werkgever en officieel toestemming krijgt.
En niet bijvoorbeeld verhuisd naar Limburg zonder dit aan ons te laten weten.'
Herstel: je proeftijd daar begint op 1 februari.quote:
is ook geen vergelijking natuurlijkquote:Op zaterdag 1 januari 2022 20:13 schreef mrevil1337 het volgende:
[..]
Dat is totaal niet te vergelijken natuurlijk.
TS wil met het OV heen en weer, dan is het onwaarschijnlijk dat je oververmoeid in de berm terechtkomt toch?quote:
lekker belangrijk, ik ga sowieso niet met de fietsquote:Op zaterdag 1 januari 2022 20:12 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Bezweet aankomen met een elektrische fiets.
Als het financieel te behappen is zou ik mooi bij die vriend intrekken en de eigen woning een tijdje aanhouden.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 13:09 schreef sp3c het volgende:
[..]
In dit geval is het contractje van TS het probleem, er staat iets vaags in en TS vraagt hier of dat kan
De rest is voor de relevante topics in R&P lijkt me
Zou ik er hier niet aan de haren bijslapen zonder reden tbh
Off-topic >> dmquote:Op zaterdag 1 januari 2022 22:58 schreef karr-1 het volgende:
Ik woonde vroeger in Enschede en heb een maand gewerkt in Woerden, elke dag met de trein op en neer. Iets van anderhalf uur heen en anderhalf uur terug. Na een maand was ik er zo enorm klaar mee dat ik een andere baan ben gaan zoeken, dat was echt niet vol te houden.
In 2016 naar omgeving Utrecht verhuist voor een baan om te voorkomen dat ik elke dag 80 km enkele reis moest gaan of van maandag tot donderdag van huis was. Beiden was niet te doen na ruim een jaar.
Vooraf lijkt het altijd prima vol te houden, maar als je het eenmaal doet ben je er erg snel klaar mee.
Nee ik ben niet geboren in Enschede, wel daar in de buurt. Heb in totaal zo'n 5 jaar in Enschede gewoond. En jij ook nog de beste wensen natuurlijk.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 23:23 schreef r_one het volgende:
[..]
Hey karr, kom jij van oorsprong uit Enschede?![]()
![]()
Waar ergens?
(en de beste wensen nog hè)
Dat ligt er maar aan. Als je een functie hebt waarbij je in geval van binnen x-tijd op je werk moet zijn, dan is dat niet haalbaar als je bv. in Limburg gaat wonen, terwijl je werkt in Den Helder.quote:Op donderdag 30 december 2021 16:49 schreef ToT het volgende:
Lijkt me een enorme inbreuk op je privé-leven.
Staat er een boete op als je het toch doet als hij geen toestemming geeft? Ontslag?
Omdat je ergens anders misschien wel een goede woning kunt vinden?quote:Op donderdag 30 december 2021 16:50 schreef Hyaenidae het volgende:
Waarom zou je dat überhaupt willen.
Elke dag minimaal 3 uur in de auto zitten om op je werk te komen
Nee hoor, mijn werk ligt letterlijk naast het station. Drie kwartier lekker chillen en uitstappen.quote:
Als je het niet voor elkaar krijgt om werk te vinden dat binnen 1,5 uur rijden van je huis is dan faal je wel natuurlijk. Of andersom.quote:Op zondag 9 januari 2022 12:37 schreef EINZ het volgende:
[..]
Omdat je ergens anders misschien wel een goede woning kunt vinden?
En je slaapt in een ander station??quote:Op zondag 9 januari 2022 12:38 schreef EINZ het volgende:
[..]
Nee hoor, mijn werk ligt letterlijk naast het station. Drie kwartier lekker chillen en uitstappen.
Precies dat.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 20:39 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat ligt er maar aan. Als je een functie hebt waarbij je in geval van binnen x-tijd op je werk moet zijn, dan is dat niet haalbaar als je bv. in Limburg gaat wonen, terwijl je werkt in Den Helder.
Als dat maar bepaalde dagen zijn, zou je die dagen eventueel in een hotel kunnen gaan zitten. Als je dat kunt betalen.
Klopt.quote:Op zondag 9 januari 2022 18:28 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Precies dat.
Bij ons is het ook zo dat je bij standby diensten binnen een uur op werk moet kunnen zijn. Maar dat is de verantwoordelijkheid van de werknemer, dus als je verder weg woont moet je een uitvalsbasis hebben tijdens zulke diensten bijvoorbeeld.
Lijkt me daarom geen reden om iemand te verbieden meer dan een uur weg te gaan wonen.
Die collega in een hotel...was dat inhuur of was diegene intern en betaalde de baas de hotelkosten?quote:Op zaterdag 1 januari 2022 20:24 schreef Ed1234 het volgende:
Ik heb een collega die dit heeft gedaan en zo heeft onderhandeld dat hij nu de ene week 3 en de andere week 4 dagen thuiswerkt, overige dagen zit hij dan wel bijna 2 uur enkele reis in de trein. Een andere collega verblijft elke week 2 nachten in een hotel in de buurt. Uiteraard zijn dit ook wel mensen in posities die wat lastiger te vervangen zijn, en is hun inzet erg hoog. Of je werkgever dit mag verplichten vraag ik me af.
Met dat thuiswerken hangt af van je insteek. Ik vind het al genoeg om 2 dagen naar kantoor te gaan en 3 dagen thuis te werken.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 22:58 schreef karr-1 het volgende:
Ik woonde vroeger in Enschede en heb een maand gewerkt in Woerden, elke dag met de trein op en neer. Iets van anderhalf uur heen en anderhalf uur terug. Na een maand was ik er zo enorm klaar mee dat ik een andere baan ben gaan zoeken, dat was echt niet vol te houden.
In 2016 naar omgeving Utrecht verhuist voor een baan om te voorkomen dat ik elke dag 80 km enkele reis moest gaan of van maandag tot donderdag van huis was. Beiden was niet te doen na ruim een jaar.
Vooraf lijkt het altijd prima vol te houden, maar als je het eenmaal doet ben je er erg snel klaar mee.
ik praat in beide gevallen over een periode ver voor het thuiswerken, het was gewoon 5 dagen per week naar kantoor.quote:Op maandag 10 januari 2022 07:13 schreef HSG het volgende:
Met dat thuiswerken hangt af van je insteek. Ik vind het al genoeg om 2 dagen naar kantoor te gaan en 3 dagen thuis te werken.
Nee die werkt in loondienst. En baas betaald inderdaad hotelkosten.quote:Op maandag 10 januari 2022 07:13 schreef HSG het volgende:
[..]
Die collega in een hotel...was dat inhuur of was diegene intern en betaalde de baas de hotelkosten?
[..]
Met dat thuiswerken hangt af van je insteek. Ik vind het al genoeg om 2 dagen naar kantoor te gaan en 3 dagen thuis te werken.
Wat aardig van de baas. De meeste bedrijven zouden zeggen "goh jij kiest er toch voor dus ga maar lekker alle dagen lange reistijden maken".quote:Op maandag 10 januari 2022 22:20 schreef Ed1234 het volgende:
[..]
Nee die werkt in loondienst. En baas betaald inderdaad hotelkosten.
Misschien woonde hij al ver weg toen hij aan werd genomen. En waarschijnlijk kan de baas moeilijk iemand anders vinden voor die positie. Dan moet je wat.quote:Op maandag 10 januari 2022 22:22 schreef HSG het volgende:
[..]
Wat aardig van de baas. De meeste bedrijven zouden zeggen "goh jij kiest er toch voor dus ga maar lekker alle dagen lange reistijden maken".
Ja oke daar zit wat in.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 15:21 schreef Halcon het volgende:
[..]
Misschien woonde hij al ver weg toen hij aan werd genomen. En waarschijnlijk kan de baas moeilijk iemand anders vinden voor die positie. Dan moet je wat.
Zo ging het inderdaad. Functie was lastig te vervullen, dus toen er een goede kandidaat aan de andere kant van het land werd gevonden was dit het compromis.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 15:21 schreef Halcon het volgende:
[..]
Misschien woonde hij al ver weg toen hij aan werd genomen. En waarschijnlijk kan de baas moeilijk iemand anders vinden voor die positie. Dan moet je wat.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |