abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202992978
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 16:53 schreef Chai het volgende:

[..]
Trein
nog kutterr
pi_203084345
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 16:49 schreef ToT het volgende:
Lijkt me een enorme inbreuk op je privé-leven.
Staat er een boete op als je het toch doet als hij geen toestemming geeft? Ontslag?
Dat ligt er maar aan. Als je een functie hebt waarbij je in geval van binnen x-tijd op je werk moet zijn, dan is dat niet haalbaar als je bv. in Limburg gaat wonen, terwijl je werkt in Den Helder.

Als dat maar bepaalde dagen zijn, zou je die dagen eventueel in een hotel kunnen gaan zitten. Als je dat kunt betalen.
  zondag 9 januari 2022 @ 12:37:32 #103
278786 EINZ
WHEEEH! HEHEH!
pi_203108043
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 16:50 schreef Hyaenidae het volgende:
Waarom zou je dat überhaupt willen.
Elke dag minimaal 3 uur in de auto zitten om op je werk te komen :')
Omdat je ergens anders misschien wel een goede woning kunt vinden?
Deze reply is uitsluitend bestemd voor geadresseerde(n). Dit bericht kan informatie bevatten die vertrouwelijk is. Indien u niet de geadresseerde bent, wordt u er hierbij op gewezen dat u geen recht hebt kennis te nemen van deze reply.
  zondag 9 januari 2022 @ 12:38:43 #104
278786 EINZ
WHEEEH! HEHEH!
pi_203108059
quote:
0s.gif Op zondag 2 januari 2022 13:35 schreef hoechst het volgende:

[..]
nog kutterr
Nee hoor, mijn werk ligt letterlijk naast het station. Drie kwartier lekker chillen en uitstappen.
Deze reply is uitsluitend bestemd voor geadresseerde(n). Dit bericht kan informatie bevatten die vertrouwelijk is. Indien u niet de geadresseerde bent, wordt u er hierbij op gewezen dat u geen recht hebt kennis te nemen van deze reply.
  zondag 9 januari 2022 @ 13:55:34 #105
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_203109017
quote:
0s.gif Op zondag 9 januari 2022 12:37 schreef EINZ het volgende:

[..]
Omdat je ergens anders misschien wel een goede woning kunt vinden?
Als je het niet voor elkaar krijgt om werk te vinden dat binnen 1,5 uur rijden van je huis is dan faal je wel natuurlijk. Of andersom.
pindazakje
pi_203113250
quote:
0s.gif Op zondag 9 januari 2022 12:38 schreef EINZ het volgende:

[..]
Nee hoor, mijn werk ligt letterlijk naast het station. Drie kwartier lekker chillen en uitstappen.
En je slaapt in een ander station??
  Moderator zondag 9 januari 2022 @ 18:16:26 #107
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_203113340
Denk gewoon thuis?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 9 januari 2022 @ 18:28:48 #108
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_203113526
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 januari 2022 20:39 schreef Halcon het volgende:

[..]
Dat ligt er maar aan. Als je een functie hebt waarbij je in geval van binnen x-tijd op je werk moet zijn, dan is dat niet haalbaar als je bv. in Limburg gaat wonen, terwijl je werkt in Den Helder.

Als dat maar bepaalde dagen zijn, zou je die dagen eventueel in een hotel kunnen gaan zitten. Als je dat kunt betalen.
Precies dat.

Bij ons is het ook zo dat je bij standby diensten binnen een uur op werk moet kunnen zijn. Maar dat is de verantwoordelijkheid van de werknemer, dus als je verder weg woont moet je een uitvalsbasis hebben tijdens zulke diensten bijvoorbeeld.

Lijkt me daarom geen reden om iemand te verbieden meer dan een uur weg te gaan wonen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_203115466
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2022 18:28 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Precies dat.

Bij ons is het ook zo dat je bij standby diensten binnen een uur op werk moet kunnen zijn. Maar dat is de verantwoordelijkheid van de werknemer, dus als je verder weg woont moet je een uitvalsbasis hebben tijdens zulke diensten bijvoorbeeld.

Lijkt me daarom geen reden om iemand te verbieden meer dan een uur weg te gaan wonen.
Klopt.

Ken iemand die in een ziekenhuis werkt en ook stand-by moet staan van tijd tot tijd. Die slaapt dan daar ergens in de buurt op die dagen. Als het moet is 'ie er dan in een paar minuten.
pi_203119128
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 januari 2022 20:24 schreef Ed1234 het volgende:
Ik heb een collega die dit heeft gedaan en zo heeft onderhandeld dat hij nu de ene week 3 en de andere week 4 dagen thuiswerkt, overige dagen zit hij dan wel bijna 2 uur enkele reis in de trein. Een andere collega verblijft elke week 2 nachten in een hotel in de buurt. Uiteraard zijn dit ook wel mensen in posities die wat lastiger te vervangen zijn, en is hun inzet erg hoog. Of je werkgever dit mag verplichten vraag ik me af.
Die collega in een hotel...was dat inhuur of was diegene intern en betaalde de baas de hotelkosten?

quote:
0s.gif Op zaterdag 1 januari 2022 22:58 schreef karr-1 het volgende:
Ik woonde vroeger in Enschede en heb een maand gewerkt in Woerden, elke dag met de trein op en neer. Iets van anderhalf uur heen en anderhalf uur terug. Na een maand was ik er zo enorm klaar mee dat ik een andere baan ben gaan zoeken, dat was echt niet vol te houden.

In 2016 naar omgeving Utrecht verhuist voor een baan om te voorkomen dat ik elke dag 80 km enkele reis moest gaan of van maandag tot donderdag van huis was. Beiden was niet te doen na ruim een jaar.

Vooraf lijkt het altijd prima vol te houden, maar als je het eenmaal doet ben je er erg snel klaar mee.
Met dat thuiswerken hangt af van je insteek. Ik vind het al genoeg om 2 dagen naar kantoor te gaan en 3 dagen thuis te werken.
Corporate translator
  maandag 10 januari 2022 @ 16:57:22 #111
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_203127043
quote:
7s.gif Op maandag 10 januari 2022 07:13 schreef HSG het volgende:
Met dat thuiswerken hangt af van je insteek. Ik vind het al genoeg om 2 dagen naar kantoor te gaan en 3 dagen thuis te werken.
ik praat in beide gevallen over een periode ver voor het thuiswerken, het was gewoon 5 dagen per week naar kantoor.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_203132483
quote:
7s.gif Op maandag 10 januari 2022 07:13 schreef HSG het volgende:

[..]
Die collega in een hotel...was dat inhuur of was diegene intern en betaalde de baas de hotelkosten?
[..]
Nee die werkt in loondienst. En baas betaald inderdaad hotelkosten.
pi_203132523
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 22:20 schreef Ed1234 het volgende:

[..]
Nee die werkt in loondienst. En baas betaald inderdaad hotelkosten.
Wat aardig van de baas. De meeste bedrijven zouden zeggen "goh jij kiest er toch voor dus ga maar lekker alle dagen lange reistijden maken".
Corporate translator
pi_203140206
quote:
7s.gif Op maandag 10 januari 2022 22:22 schreef HSG het volgende:

[..]
Wat aardig van de baas. De meeste bedrijven zouden zeggen "goh jij kiest er toch voor dus ga maar lekker alle dagen lange reistijden maken".
Misschien woonde hij al ver weg toen hij aan werd genomen. En waarschijnlijk kan de baas moeilijk iemand anders vinden voor die positie. Dan moet je wat.
pi_203140523
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 15:21 schreef Halcon het volgende:

[..]
Misschien woonde hij al ver weg toen hij aan werd genomen. En waarschijnlijk kan de baas moeilijk iemand anders vinden voor die positie. Dan moet je wat.
Ja oke daar zit wat in.

Hoe vaak bedrijven mij via Linkedin hadden benaderd over een mooie functie maar dan ergens heel ver weg... :') Ja hallo..je ziet toch waar ik woon. :N Daarbij was er een die verwachtte dat ik elke dag op en neer ging.

De groeten. :W
Corporate translator
pi_203145757
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 15:21 schreef Halcon het volgende:

[..]
Zo ging het inderdaad. Functie was lastig te vervullen, dus toen er een goede kandidaat aan de andere kant van het land werd gevonden was dit het compromis.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')