Misschien niet idd, al weet ik niet wie het anders zou kunnen doen.quote:Op dinsdag 28 december 2021 19:23 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Dat wil ie vast niet, was vorige keer ook gedoe mee toch?
Zou die dat nog willen dan?quote:
Ik schrok ook.quote:
Die eerste race gaat voor de tijd, en je moet direct bij de beste 4 zitten. En eigenlijk dus de top 3 anders heb je direct het beste team in de halve finale.quote:Op dinsdag 28 december 2021 19:22 schreef Dale__Cooper het volgende:
Bergsma zou dat kwalificatierondje nog kunnen rijden, maar weet niet of die daar zin in heeft.
Oh jaquote:
Eensquote:Op dinsdag 28 december 2021 19:26 schreef V-for-Vendetta het volgende:
De Neeling en Letitia lekker stoppen met schaatsen.
Wie moet je anders als reserve inzetten? Nuis en Krol zijn sprinters.quote:Op dinsdag 28 december 2021 19:25 schreef Chippiegang het volgende:
[..]
Denk dat het belangrijker is of de bondscoach dat nog wel zou willen
Ik denk dat Krol het (in elk geval redelijk) zou kunnen, maar jaquote:Op dinsdag 28 december 2021 19:27 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Wie moet je anders als reserve inzetten? Nuis en Krol zijn sprinters.
Verwij en dat ie ook de MS rijdt?quote:Op dinsdag 28 december 2021 19:27 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Joeta is sowieso al gekwalificeerd, ik denk niet dat het veel uit had gemaakt.quote:Op dinsdag 28 december 2021 19:27 schreef V-for-Vendetta het volgende:
Jammer dat ze niet net 2e tijd had, dat had het interessanter gemaakt.
Dat was ik een paar weken geledenquote:Op dinsdag 28 december 2021 19:25 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik dacht dat er op zn minst een over de boarding ging...
Alsof je daar hard genoeg voor ging, haha!quote:Op dinsdag 28 december 2021 19:28 schreef franklop het volgende:
[..]
Dat was ik een paar weken geleden
Dat moet je ook niet willen.quote:Op dinsdag 28 december 2021 19:28 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Verwij en dat ie ook de MS rijdt?
Nederland wordt even genaaid door het aantal schaatsers die heen mogenquote:Op dinsdag 28 december 2021 19:27 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Dan moet hij morgen (of overmorgen) vliegen op de 1500m en minstens 1:45 rijden.quote:Op dinsdag 28 december 2021 19:28 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Verwij en dat ie ook de MS rijdt?
Nederlandse starters wachten echt vreselijk langquote:Op dinsdag 28 december 2021 19:29 schreef WAvanBuren het volgende:
Anders wacht je nog langer als starter.
Neequote:Op dinsdag 28 december 2021 19:31 schreef Marcoss het volgende:
Schulting zal toch sowieso geen 500 rijden op de OS?
Waarschijnlijk Bosker als die mee gaat voor de TP, al denk ik dat Roest daar meer potentie voor heeft (maar geen ervaring).quote:Op dinsdag 28 december 2021 19:22 schreef AgnesGru het volgende:
Welke mannen zullen de MS gaan rijden? Bergsma en ?
Dat kan nog wel veranderenquote:Op dinsdag 28 december 2021 19:33 schreef Frozen-assassin het volgende:
Prima voor matrix met Leerdam op 500-3
quote:Op dinsdag 28 december 2021 19:33 schreef Mani89 het volgende:
We zouden zelfs de winnaar van de 500m moeten schrappen uit The Matrix
Kramer miss? Als TP ervoor zitquote:Op dinsdag 28 december 2021 19:33 schreef wimderon het volgende:
[..]
Waarschijnlijk Bosker als die mee gaat voor de TP, al denk ik dat Roest daar meer potentie voor heeft (maar geen ervaring).
Dat was ook wel de verwachting ja, op de 1500 waarschijnlijk ook enkel dames die al in de matrix staan en Schouten op de 5 ook wel zeker in principequote:Op dinsdag 28 december 2021 19:36 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Bij de dames gaat het wel goed met de matrix.
Gister rijdt zo'n Conijn zich er nog bijna tussen, je weet het nooit. Je hebt maar een of twee van zulke verrassingen nodig voor gedoe.quote:Op dinsdag 28 december 2021 19:37 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Dat was ook wel de verwachting ja, op de 1500 waarschijnlijk ook enkel dames die al in de matrix staan en Schouten op de 5 ook wel zeker in principe
Dat was de vorige keer niet echt een succes, al verwacht ik van Bosker verder ook niet veel hoor.quote:
Hopelijk haalt die het op de 5km.quote:Op dinsdag 28 december 2021 19:38 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Gister rijdt zo'n Conijn zich er nog bijna tussen, je weet het nooit. Je hebt maar een of twee van zulke verrassingen nodig voor gedoe.
Ja, maar ipv Conijn heb je nu Achtereekte die zich waarschijnlijk alleen op de 3 plaatst, dat maakt dan niet uitquote:Op dinsdag 28 december 2021 19:38 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Gister rijdt zo'n Conijn zich er nog bijna tussen, je weet het nooit. Je hebt maar een of twee van zulke verrassingen nodig voor gedoe.
Suggestie: een kolom met de hoeveelste schaatser het is zodat je weet waar de lijn van de 9e ligtquote:
Achtereekte kan toch ook gewoon op de 5?quote:Op dinsdag 28 december 2021 19:39 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Ja, maar ipv Conijn heb je nu Achtereekte die zich waarschijnlijk alleen op de 3 plaatst, dat maakt dan niet uit
Zo goed als zeker; er staan nu 6 personen in de matrix. Dan is er nog ruimte voor Groenewoud, een verse 5km-rijder (naast Schouten) en een verse 1500m-rijder (naast Wust en Antwanet).quote:
quote:Op dinsdag 28 december 2021 19:39 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Suggestie: een kolom met de hoeveelste schaatser het is zodat je weet waar de lijn van de 9e ligt
Ze kwam niet voor Kok.quote:Op dinsdag 28 december 2021 19:37 schreef V-for-Vendetta het volgende:
Leerdam kwam voor Kok en met hogere snelheid uit bocht en is normaal gesproken beter op rechte stuk. En toch verliest ze. Daar is nog ruimte voor verbetering.
Al 7 namen bij de vrouwen, met nog Groenewoud potentieel bij de MS mag nog maar een extra bijkomen.quote:
Zijn er al 7quote:Op dinsdag 28 december 2021 19:40 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Zo goed als zeker; er staan nu 6 personen in de matrix. Dan is er nog ruimte voor Groenewoud, een verse 5km-rijder (naast Schouten) en een verse 1500m-rijder (naast Wust en Antwanet).
Want?quote:Op dinsdag 28 december 2021 19:40 schreef heywoodu het volgende:
De wat rare cameraman blijft wachten tot Jutta nog wat uittrekt. Had hij beter bij de World Cup langlaufen cameraman kunnen zijn.
Er mag maximaal 8 toch? Incl Groenewoudquote:Op dinsdag 28 december 2021 19:40 schreef Felagund het volgende:
[..]
Al 7 namen bij de vrouwen, met nog Groenewoud potentieel bij de MS mag nog maar een extra bijkomen.
Ja, klopt, maar ook als ze dat niet haalt (en er gebeuren verder geen rare dingen met Schouten en de 1500), maakt dat voor de matrix niet zoveel uit met zoveel dubbelaarsquote:Op dinsdag 28 december 2021 19:39 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Achtereekte kan toch ook gewoon op de 5?
quote:Op dinsdag 28 december 2021 19:41 schreef vaarsuvius het volgende:
Wat een topmeiden zijn het toch, ook al winnen ze straks niks op de 500m, ik vind het mooi
7 al, inclusief Groenewoud al 8. Al zie ik niet in wie er bijvoorbeeld op de 1500 meter gaat verrassen. 5000 meter misschien wel.quote:Op dinsdag 28 december 2021 19:40 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Zo goed als zeker; er staan nu 6 personen in de matrix. Dan is er nog ruimte voor Groenewoud, een verse 5km-rijder (naast Schouten) en een verse 1500m-rijder (naast Wust en Antwanet).
Dan moet De Jong hopen op haar zus en Achtereekte op de 5km.quote:
Daar heb je nog wel eens onoplettende langlaufsters als de camera's in de buurt zijn, laten we het zo zeggen.quote:
Och my god. Mevrouw heywoodu heeft mot met een cameraman?quote:Op dinsdag 28 december 2021 19:43 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Daar heb je nog wel eens onoplettende langlaufsters als de camera's in de buurt zijn, laten we het zo zeggen.
Er vanuit gaande dat er geen verrassing komt op de 1500 en Schouten zich niet opblaast op de 5, is er voor de Jong niet zoveel aan de handquote:Op dinsdag 28 december 2021 19:42 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Dan moet De Jong hopen op haar zus en Achtereekte op de 5km.
Groenewoud staat boven De Jong in de pikorde denk ik.
En terecht. Een goede en ervaren Mass Startpartner voor Schouten is belangrijker dan wie kanonnenvoer wordt op de 500mquote:Op dinsdag 28 december 2021 19:42 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Dan moet De Jong hopen op haar zus en Achtereekte op de 5km.
Groenewoud staat boven De Jong in de pikorde denk ik.
Wijfje en Ter Mors acht ik niet kansloos.quote:Op dinsdag 28 december 2021 19:44 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Er vanuit gaande dat er geen verrassing komt op de 1500 en Schouten zich niet opblaast op de 5, is er voor de Jong niet zoveel aan de hand
Groenewoud kan ook de verrassing worden op de 1500m, dan is er ook niks aan de handquote:Op dinsdag 28 december 2021 19:44 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Er vanuit gaande dat er geen verrassing komt op de 1500 en Schouten zich niet opblaast op de 5, is er voor de Jong niet zoveel aan de hand
Ter Mors geloof ik niet meer in (al zou het wel mooi zijn) en Wijfje is ook wel een optie voor de Massastart dan overigens ipv Groenewoudquote:Op dinsdag 28 december 2021 19:45 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Wijfje en Ter Mors acht ik niet kansloos.
Neequote:Op dinsdag 28 december 2021 19:44 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Och my god. Mevrouw heywoodu heeft mot met een cameraman?
Picsquote:Op dinsdag 28 december 2021 19:46 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nee
Vorige week stond volgens mij een Zweedse ineens nakend in beeld, camera schakelde wat te laat wegKen gebeuren
Morgen wordt wel de interessantste dag ja.quote:
De 1500m mannen wordt ook super interessant. Zeker als Nuis zich nog niet geplaatst heeftquote:Op dinsdag 28 december 2021 19:51 schreef Felagund het volgende:
[..]
Morgen wordt wel de interessantste dag ja.
Zou Nuis met een helm op moeten rijden?quote:Op dinsdag 28 december 2021 19:59 schreef Dale__Cooper het volgende:
En Hein de eerste volle ronde twee binnenbochten.
Calamiteitalert.quote:Op dinsdag 28 december 2021 20:01 schreef Montov het volgende:
[..]
Zou Nuis met een helm op moeten rijden?
Op het NK deed Yoro het tot 600 meter wel goed, dus met een beetje geluk kan Verbij er op de laatste kruising zo naartoe rijden.quote:
Hopelijk rijdt Drost wel onder de 2 minuten morgenquote:
Interview (waar was dat goed voor eigenlijk?quote:Op dinsdag 28 december 2021 19:15 schreef Felagund het volgende:
Volgens mij is Nils ook nog serieus ook. Die zien we over vier jaar niet meer terug.
Eigenlijk moet Verbij er gewoon overheen kruisen als ie zich wil plaatsen.quote:Op dinsdag 28 december 2021 20:03 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Op het NK deed Yoro het tot 600 meter wel goed, dus met een beetje geluk kan Verbij er op de laatste kruising zo naartoe rijden.
Hij herhaalde nogmaals dat hij vlak voor/na de spelen zijn trainingsschema's en andere tips hoe een 10 km te benaderen.quote:Op dinsdag 28 december 2021 20:26 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Interview (waar was dat goed voor eigenlijk?niet helemaal gezien, wat zei hij?
Dat ook ja. Al verwacht ik wel dat hij zich gaat plaatsen, zijn 500 meter was in ieder geval een goed teken.quote:Op dinsdag 28 december 2021 19:54 schreef hhh38 het volgende:
[..]
De 1500m mannen wordt ook super interessant. Zeker als Nuis zich nog niet geplaatst heeft
Hein gaat Kjeld eruit kegelenquote:Op dinsdag 28 december 2021 19:58 schreef Dale__Cooper het volgende:
Ideale loting voor Nuis, jammer.
Krol lijkt me sowieso sneller. Daarachter zal het tussen Nuis, Verbij, Otterspeer en Scheperkamp gaan.quote:Op dinsdag 28 december 2021 20:37 schreef Felagund het volgende:
[..]
Dat ook ja. Al verwacht ik wel dat hij zich gaat plaatsen, zijn 500 meter was in ieder geval een goed teken.
En bij Verbij nog de vraag hoe hij er fysiek voor staatquote:Op dinsdag 28 december 2021 20:51 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Krol lijkt me sowieso sneller. Daarachter zal het tussen Nuis, Verbij, Otterspeer en Scheperkamp gaan.
Ik sluit een goed resultaat van Tijmen Snel ook niet uitquote:Op dinsdag 28 december 2021 20:51 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Krol lijkt me sowieso sneller. Daarachter zal het tussen Nuis, Verbij, Otterspeer en Scheperkamp gaan.
quote:Op dinsdag 28 december 2021 21:00 schreef Idisrom het volgende:
Ik denk nog aan een uitschieter van Koen Verweij. Hij heeft dit jaar een andere trainer.
Ik denk juist dat Antwanet wel heel veel aan Leerdam gaat hebben. Die gaat er de hele race net achter rijden om vervolgens op de laatste kruising er vol overheen te knallen.quote:Op dinsdag 28 december 2021 21:52 schreef Frozen-assassin het volgende:
Niet echt lekkere lotingen bij dames. Die hebben niet veel aan elkaar (Wust/Schouten en Leerdam/Antwanet)
Jutta opent toch veel sneller? Dan ziet Antwanet haar pas terug bij laatste kruisingquote:Op dinsdag 28 december 2021 22:39 schreef TheArt het volgende:
[..]
Ik denk juist dat Antwanet wel heel veel aan Leerdam gaat hebben. Die gaat er de hele race net achter rijden om vervolgens op de laatste kruising er vol overheen te knallen.
Zo traag is Antwanet zelf ook niet. Er zal zeker een gat zijn na de opening, maar dat is meer in het voordeel van Antwanet, die telkens iemand voor zich heeft, dan voor Jutta.quote:Op dinsdag 28 december 2021 22:42 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Jutta opent toch veel sneller? Dan ziet Antwanet haar pas terug bij laatste kruising
Welke grote naam gaan we slachtofferen?quote:Op dinsdag 28 december 2021 23:10 schreef V-for-Vendetta het volgende:
Er valt sws een grote naam als slachtoffer bij de mannen. Een Verbij is ook gewoon ex wk. Het zal mij benieuwen.
Ik heb liever Kai Kai op de Spelen dan Dai Dai, maar dat is omdat ik Kai veel sympathieker vind. Dai Dai lijkt me steeds veel te veel bezig met 'Wat als t niet lukt' ipv 'Ik kan dit, ik ga t gewoon flikken.' Daarnaast heeft Kai de vorige Spelen gemist door pure pech en gaat dat misschien weer gebeuren. Dai Dai schakelde zichzelf (1, misschien wel 2 keer straks) uit.quote:Op dinsdag 28 december 2021 23:19 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Welke grote naam gaan we slachtofferen?
Als Hein goed is en z'n binnenbochten houdt heeft ie meer voordeel van Nuis dan andersom. Maar dat is nogal een voorwaarde.quote:Op woensdag 29 december 2021 00:27 schreef V-for-Vendetta het volgende:
Ik denk dat loting grote rol gaat spelen en ervoor zorgt dat nuis OS haalt op 1000m
Ik hoop Nuis. Is al Olympisch kampioen en heeft hoop vsn gunfactor verloren.quote:Op dinsdag 28 december 2021 23:19 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Kai Verbij.quote:Op dinsdag 28 december 2021 23:19 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Heeft als het goed is al een plek vanwege haar WB resultatenquote:Op woensdag 29 december 2021 10:09 schreef Idisrom het volgende:
Heeft Nao Kodeira de slag gemist op de 500 meter?
Ik zie haar helemaal niet staan bij de uitslag van 23 gestarte rijdsters,
In deze vorm is ze de favoriet voor de 1000 en 1500 op de OS, het WK Sprint en het WK Allroundquote:Op woensdag 29 december 2021 11:17 schreef Aguero het volgende:
[..]
[ twitter ]
Uiteraard achter het bizarre Klassen-toernooi.
Ze kan op de OS ook zomaar de 3.000 meter winnen, 3.59 in Nagano is gewoon vies snel. En eerder dit jaar zat ze ook maar 2 seconden achter Schouten op de 3.000 meter in Calgary (al reed Takagi toen wel in de B-groep).quote:Op woensdag 29 december 2021 11:28 schreef hhh38 het volgende:
[..]
In deze vorm is ze de favoriet voor de 1000 en 1500 op de OS, het WK Sprint en het WK Allround
Erg jammer dat die laatste twee tegenwoordig in hetzelfde weekend zijn.
Een hooglandbaan is wel flink in het voordeel van Miho. En Schouten kan nog harder dan ze afgelopen maandag deed, die is met afstand favoriet lijkt me.quote:Op woensdag 29 december 2021 11:51 schreef Riofan83 het volgende:
[..]
Ze kan op de OS ook zomaar de 3.000 meter winnen, 3.59 in Nagano is gewoon vies snel. En eerder dit jaar zat ze ook maar 2 seconden achter Schouten op de 3.000 meter in Calgary (al reed Takagi toen wel in de B-groep).
Zie #209quote:Op woensdag 29 december 2021 11:59 schreef franklop het volgende:
Even de resulaten van Japan dan plaatsen ook;
500 Women:
1) Miho Takagi 37.58
2) Arisa Go 37.96
3) Kurumi Inagawa 38.18
500 Men:
1) Wataru Morishige 34.50
2) Tatsuya Shinhama 34.52
3) Yuma Murakami 34.66
Women 3k:
1) Miho Takagi 3.59.81
2) Ayano Sato 4.03.43
3) Nana Takagi 4.05.18
Men 5k;
1) Seitaro Ichinohe 6.18.51
2) Ryosuke Tsuchiya 6.21.80
3) Shane Williamson 6.22.78
Ah niet ver genoeg gescrolledquote:
Ik hoop vooral dat Schouten en Takagi tegen elkaar moeten.quote:Op woensdag 29 december 2021 12:02 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Een hooglandbaan is wel flink in het voordeel van Miho. En Schouten kan nog harder dan ze afgelopen maandag deed, die is met afstand favoriet lijkt me.
Podium zou kunnen. Ze rijdt wel een vol programma, maar de 3km is de eerste wedstrijd dus dat maakt niet uit. Het wordt achter Schouten interessant tussen Antwanet, Wiklund, Sablikova, Weidemann, Lollo en Takagi.
Geen idee hoe die hun schaarse plekken verdelen.quote:Op woensdag 29 december 2021 12:04 schreef franklop het volgende:
[..]
Ah niet ver genoeg gescrolled
Zal Japan ook met een matrix werken? Of hebben ze sowieso niet overal het maximum aantal plekken?
Verbij deed toch gewoon mee vorige Spelen? Plaatste zich bij het OKT nog wel voor de 500 en was geblesseerd op de 1000, maar werd alsnog aangewezen ipv Krol (die daardoor de OS miste). Was op de OS echter nog niet topfit waardoor de resultaten wat tegenvielen.quote:Op dinsdag 28 december 2021 23:23 schreef LekkerWeertje het volgende:
[..]
Ik heb liever Kai Kai op de Spelen dan Dai Dai, maar dat is omdat ik Kai veel sympathieker vind. Dai Dai lijkt me steeds veel te veel bezig met 'Wat als t niet lukt' ipv 'Ik kan dit, ik ga t gewoon flikken.' Daarnaast heeft Kai de vorige Spelen gemist door pure pech en gaat dat misschien weer gebeuren. Dai Dai schakelde zichzelf (1, misschien wel 2 keer straks) uit.
Op 3.000 meter gaat dat zeker niet gebeuren. Schouten zit in één van de laatste 3 ritten en Takagi in één van de eerste. Ze kijken voor de indeling naar de WB-stand. Takagi zal vermoedelijk weinig hebben aan haar tegenstander gaan hebben, maar kan wel een sterke tijd neerzetten waar de rest van schrikt. Een beetje į la Achtereekte 4 jaar geleden ...quote:Op woensdag 29 december 2021 12:04 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Ik hoop vooral dat Schouten en Takagi tegen elkaar moeten.
Fantastische tijd, maar de aandacht ging (terecht) meer naar het winnen van Gerard dan naar zijn tijd.quote:Op woensdag 29 december 2021 12:48 schreef Aguero het volgende:
Trouwens, hoe werd er 20 jaar geleden over Gerard '1.07,18' van Velde gedacht?
Kai mag dus in de herkansingquote:Op woensdag 29 december 2021 12:32 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Verbij deed toch gewoon mee vorige Spelen? Plaatste zich bij het OKT nog wel voor de 500 en was geblesseerd op de 1000, maar werd alsnog aangewezen ipv Krol (die daardoor de OS miste). Was op de OS echter nog niet topfit waardoor de resultaten wat tegenvielen.
Ik zat na de finish in shock op de bank, ik kon niet geloven wat ik zojuist had gezien en dacht, dit is een tijd die NOOIT meer verbeterd gaat worden.quote:Op woensdag 29 december 2021 12:48 schreef Aguero het volgende:
Trouwens, hoe werd er 20 jaar geleden over Gerard '1.07,18' van Velde gedacht?
Als ie weer 3e wordt komt ie boven N'tab in de matrix en is ie gelijk zeker van 2 afstanden. Als ie op 1 honderdste 4e wordt heeft ie waarschijnlijk niks. Wat een spanning moet dat opleveren.quote:
Ja, tenzij hij dus weer geblesseerd is.. dan wordt hij dit keer niet aangewezen en op de 500 heeft hij sowieso niet zoveel kans op een medaille. Als hij die al mag rijden mbt de matrixquote:
Was VDV een choker?quote:Op woensdag 29 december 2021 12:54 schreef Aguero het volgende:
Ik bedoel meer voor dat jaar, voor die race. Gaat de vergelijking met Hein op?
Zien we Otterspeer straks met ontbloot bovenlijf en gouden medaille in China staan?
Yes, we gaan het zien. En hij heeft de gunfactorquote:Op woensdag 29 december 2021 12:52 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Als ie weer 3e wordt komt ie boven N'tab in de matrix en is ie gelijk zeker van 2 afstanden. Als ie op 1 honderdste 4e wordt heeft ie waarschijnlijk niks. Wat een spanning moet dat opleveren.
Gelukkig is Kai een koele kikker
En jarenlang ruzie met het fenomeen klapschaats dacht ikquote:Op woensdag 29 december 2021 12:55 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Eeuwig net-niet toch, tot die race?
Klopt.quote:Op woensdag 29 december 2021 12:56 schreef Aguero het volgende:
[..]
En jarenlang ruzie met het fenomeen klapschaats dacht ik
Ik zie nu pas dat ie internationaal nooit iets won tot 2002. Nooit geweten. Hein heeft een fantastisch palmares vergeleken met VDV pré-2002.quote:Op woensdag 29 december 2021 12:55 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Eeuwig net-niet toch, tot die race?
Was ook al eens gestopt, geloof ikquote:Op woensdag 29 december 2021 12:56 schreef Aguero het volgende:
[..]
En jarenlang ruzie met het fenomeen klapschaats dacht ik
Ook dat klopt. Totdat hij door Ritsma als trainingsmaatje werd gevraagd om weer te gaan schaatsen.quote:Op woensdag 29 december 2021 12:58 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Was ook al eens gestopt, geloof ik
Yes:quote:Op woensdag 29 december 2021 12:58 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Was ook al eens gestopt, geloof ik
https://sportgeschiedenis(...)goud-op-klapschaats/quote:Uit de ploeg
Van Velde gebruikte die persconferentie ook zelf om nog één keer zijn schaatscarričre samen tot vatten. Op de Winterspelen van 1992, dus precies tien jaar eerder, eindigde hij als vierde op de 1000 meter met een minimale achterstand op het erepodium. Om in 1996 de definitieve aansluiting met de wereldtop te vinden, werd speciaal op zijn verzoek de Amerikaanse coach Peter Mueller naar Nederland gehaald. Net in die jaren was de doorbraak van de klapschaats, waarmee Van Velde absoluut niet overweg kon. Van alle Nederlandse schaatsers leek hij degene te zijn, die de meeste moeite had om mee te gaan met de nieuwste ontwikkelingen. Mueller richtte zich daarom vooral op Wennemars en Bos, de talenten van de toekomst, en gooide van Van Velde in 1998 zelfs helemaal uit de ploeg.
Een ramp komt nooit alleen, want in diezelfde tijd werd bij de toenmalige vriendin van Van Velde een hersentumor geconstateerd, waardoor hij besloot te stoppen met topsport. Na lang aandringen van Rintje Ritsma, Martin Hersman en Geert Kuiper hervond hij toch weer iets van zijn zelfvertrouwen en ging in 1999 voor de lol weer eens mee naar een trainingskamp in Inzell. Van Velde: “Een geintje.”
Daar besloot hij toch de draad weer op te pakken en omdat zijn rentree boven verwachting ging, werd hij bevestigd in zijn keuze. “Veel mensen vonden dat heel dom,” aldus Van Velde, die eindelijk de overstap naar de klapschaats had gemaakt. Zo slaagde hij erin zich te plaatsen voor de Winterspelen van 2002, waar de ellende van vooraf leek te beginnen met wéér een vierde plaats – nu op de 500 meter. Wéér Gerard van Vierde…
Geweldig verhaal inderdaad, en ook zo onverwacht op de 1000m want de 500m was zijn beste afstand in dat jaar.quote:Op woensdag 29 december 2021 13:01 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Yes:
[..]
https://sportgeschiedenis(...)goud-op-klapschaats/
Eens, ondergesneeuwd.quote:Op woensdag 29 december 2021 12:56 schreef Mani89 het volgende:
Ik had trouwens ook erg medelijden met Jan Bos, onze mooiste schaatser ooit die eerst in Nagano uit het niets door Ids Postma op de 1000 meter wordt verslagen met een paar hondersten en 4 jaar later ook uit het niets een ontketende Van Velde tegenkomt. Die had echt een gouden medaille in zijn carriere verdiend.
En Ritsma? Had die ook een gouden medaille verdiend?quote:Op woensdag 29 december 2021 12:56 schreef Mani89 het volgende:
Ik had trouwens ook erg medelijden met Jan Bos, onze mooiste schaatser ooit die eerst in Nagano uit het niets door Ids Postma op de 1000 meter wordt verslagen met een paar hondersten en 4 jaar later ook uit het niets een ontketende Van Velde tegenkomt. Die had echt een gouden medaille in zijn carriere verdiend.
Ritsma was te veel een choker.Wennemars had eerder Olympisch goud verdiend.quote:Op woensdag 29 december 2021 14:50 schreef Marcoss het volgende:
[..]
En Ritsma? Had die ook een gouden medaille verdiend?
Otterspeer had heel graag ook het palmares van Groothuis gewild, denk ikquote:Op woensdag 29 december 2021 14:49 schreef V-for-Vendetta het volgende:
Vind Otterspeer meer vergelijkbaar met Bokito Groothuis. Zo enorm veel kracht, zo enorm veel potentie, alleen altijd moeite om die power in bedwang te houden. In potentie kan Otterspeer een wereldrecord schaatsen op 1000m als zn bochten een keer goed lopen en hij gunstige loting heeft.
Dat Wennemars, Bos én Wotherspoon nooit een gouden medaille hebben gewonnen is echt een wonder.quote:Op woensdag 29 december 2021 14:55 schreef V-for-Vendetta het volgende:
[..]
Ritsma was te veel een choker.Wennemars had eerder Olympisch goud verdiend.
JOEYquote:Op woensdag 29 december 2021 15:27 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Dat Wennemars, Bos én Wotherspoon nooit een gouden medaille hebben gewonnen is echt een wonder.
Shimuzu was ook wel een geduchte tegenstander, vooral in 1998 in eigen huis:quote:
Shimuzu was echt een heldquote:Op woensdag 29 december 2021 15:41 schreef Felagund het volgende:
[..]
Shimuzu was ook wel een geduchte tegenstander, vooral in 1998 in eigen huis:
In 2002 had hij (Wotherspoon) voor mijn gevoel wel moeten winnen.
Shani Davis natuurlijk op de 1000 in 2006. Ook een held.quote:
quote:Op woensdag 29 december 2021 15:41 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Shimuzu was echt een held
Wotherspoon uiteraard ook.
Dat pak van Wotherspoonquote:Op woensdag 29 december 2021 15:47 schreef Felagund het volgende:
[..]
Zijn 34.32 is denk ik een van mijn favoriete WR's ooit.
Al die Amerikanen daar die als een gek piekten en daarna niks meer hebben gepresteerd lol. En Jens Boden.quote:
Het fenomeen Gretha Smit.quote:Op woensdag 29 december 2021 15:54 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Al die Amerikanen daar die als een gek piekten en daarna niks meer hebben gepresteerd lol. En Jens Boden.
Naar het schaatsen van Shimizu kan ik blijven kijkenquote:Op woensdag 29 december 2021 15:47 schreef Felagund het volgende:
[..]
Zijn 34.32 is denk ik een van mijn favoriete WR's ooit.
Jochem kwam ik kort erna tegen in de supermarkt, toen ging hij beduidend langzamerquote:Op woensdag 29 december 2021 15:55 schreef Aguero het volgende:
[..]
Het fenomeen Gretha Smit.
En schuimbek Jochem had ook een Yvonne van Gennipiaanse piek.
Wennemars (en ook Ritsma) had zomaar nog goud kunnen pakken in Turijn op de ploegenachtervolging tot Kramer erbij ging liggen in de halve finalequote:Op woensdag 29 december 2021 15:27 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Dat Wennemars, Bos én Wotherspoon nooit een gouden medaille hebben gewonnen is echt een wonder.
Dat maakte het mooi dat hij later toch goud won.quote:Op woensdag 29 december 2021 17:17 schreef Remco het volgende:
Bob de Jong die zijn aller aller slechtste 2 races ooit reed in SLC
Ja Wennemars was ook weer zon schaatsers die alleen domineerde in tussenolumpische jaren. Vreemd fenomeen.quote:Op woensdag 29 december 2021 15:27 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Klopt, op de 1000 ook.quote:Op woensdag 29 december 2021 10:36 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Heeft als het goed is al een plek vanwege haar WB resultaten
De blowers hebben daar ook wel serieus aangestaan, aan de tijden van Sato en de andere Takagi (en Oshigiri en juniore Horikawa) te zien.quote:
In welk universum kan Hein in welke van de drie doorkomsten dan ook tijd winnen op het wereldrecord van Pavel?quote:Op woensdag 29 december 2021 14:49 schreef V-for-Vendetta het volgende:
Vind Otterspeer meer vergelijkbaar met Bokito Groothuis. Zo enorm veel kracht, zo enorm veel potentie, alleen altijd moeite om die power in bedwang te houden. In potentie kan Otterspeer een wereldrecord schaatsen op 1000m als zn bochten een keer goed lopen en hij gunstige loting heeft.
Alle kleine beetjes helpen voor de circulatie.quote:Op woensdag 29 december 2021 18:20 schreef superniger het volgende:
Anette verplaatst alleen maar lucht als ze praat.
Als je die tijden op het NK ook bekijkt, drie keer 1.53. Ongelofelijk schroeienquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |