Als Hein goed is en z'n binnenbochten houdt heeft ie meer voordeel van Nuis dan andersom. Maar dat is nogal een voorwaarde.quote:Op woensdag 29 december 2021 00:27 schreef V-for-Vendetta het volgende:
Ik denk dat loting grote rol gaat spelen en ervoor zorgt dat nuis OS haalt op 1000m
Ik hoop Nuis. Is al Olympisch kampioen en heeft hoop vsn gunfactor verloren.quote:Op dinsdag 28 december 2021 23:19 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Welke grote naam gaan we slachtofferen?
Kai Verbij.quote:Op dinsdag 28 december 2021 23:19 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Welke grote naam gaan we slachtofferen?
Heeft als het goed is al een plek vanwege haar WB resultatenquote:Op woensdag 29 december 2021 10:09 schreef Idisrom het volgende:
Heeft Nao Kodeira de slag gemist op de 500 meter?
Ik zie haar helemaal niet staan bij de uitslag van 23 gestarte rijdsters,
In deze vorm is ze de favoriet voor de 1000 en 1500 op de OS, het WK Sprint en het WK Allroundquote:Op woensdag 29 december 2021 11:17 schreef Aguero het volgende:
[..]
[ twitter ]
Uiteraard achter het bizarre Klassen-toernooi.
Ze kan op de OS ook zomaar de 3.000 meter winnen, 3.59 in Nagano is gewoon vies snel. En eerder dit jaar zat ze ook maar 2 seconden achter Schouten op de 3.000 meter in Calgary (al reed Takagi toen wel in de B-groep).quote:Op woensdag 29 december 2021 11:28 schreef hhh38 het volgende:
[..]
In deze vorm is ze de favoriet voor de 1000 en 1500 op de OS, het WK Sprint en het WK Allround
Erg jammer dat die laatste twee tegenwoordig in hetzelfde weekend zijn.
Een hooglandbaan is wel flink in het voordeel van Miho. En Schouten kan nog harder dan ze afgelopen maandag deed, die is met afstand favoriet lijkt me.quote:Op woensdag 29 december 2021 11:51 schreef Riofan83 het volgende:
[..]
Ze kan op de OS ook zomaar de 3.000 meter winnen, 3.59 in Nagano is gewoon vies snel. En eerder dit jaar zat ze ook maar 2 seconden achter Schouten op de 3.000 meter in Calgary (al reed Takagi toen wel in de B-groep).
Zie #209quote:Op woensdag 29 december 2021 11:59 schreef franklop het volgende:
Even de resulaten van Japan dan plaatsen ook;
500 Women:
1) Miho Takagi 37.58
2) Arisa Go 37.96
3) Kurumi Inagawa 38.18
500 Men:
1) Wataru Morishige 34.50
2) Tatsuya Shinhama 34.52
3) Yuma Murakami 34.66
Women 3k:
1) Miho Takagi 3.59.81
2) Ayano Sato 4.03.43
3) Nana Takagi 4.05.18
Men 5k;
1) Seitaro Ichinohe 6.18.51
2) Ryosuke Tsuchiya 6.21.80
3) Shane Williamson 6.22.78
Ah niet ver genoeg gescrolledquote:
Ik hoop vooral dat Schouten en Takagi tegen elkaar moeten.quote:Op woensdag 29 december 2021 12:02 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Een hooglandbaan is wel flink in het voordeel van Miho. En Schouten kan nog harder dan ze afgelopen maandag deed, die is met afstand favoriet lijkt me.
Podium zou kunnen. Ze rijdt wel een vol programma, maar de 3km is de eerste wedstrijd dus dat maakt niet uit. Het wordt achter Schouten interessant tussen Antwanet, Wiklund, Sablikova, Weidemann, Lollo en Takagi.
Geen idee hoe die hun schaarse plekken verdelen.quote:Op woensdag 29 december 2021 12:04 schreef franklop het volgende:
[..]
Ah niet ver genoeg gescrolled
Zal Japan ook met een matrix werken? Of hebben ze sowieso niet overal het maximum aantal plekken?
Verbij deed toch gewoon mee vorige Spelen? Plaatste zich bij het OKT nog wel voor de 500 en was geblesseerd op de 1000, maar werd alsnog aangewezen ipv Krol (die daardoor de OS miste). Was op de OS echter nog niet topfit waardoor de resultaten wat tegenvielen.quote:Op dinsdag 28 december 2021 23:23 schreef LekkerWeertje het volgende:
[..]
Ik heb liever Kai Kai op de Spelen dan Dai Dai, maar dat is omdat ik Kai veel sympathieker vind. Dai Dai lijkt me steeds veel te veel bezig met 'Wat als t niet lukt' ipv 'Ik kan dit, ik ga t gewoon flikken.' Daarnaast heeft Kai de vorige Spelen gemist door pure pech en gaat dat misschien weer gebeuren. Dai Dai schakelde zichzelf (1, misschien wel 2 keer straks) uit.
Op 3.000 meter gaat dat zeker niet gebeuren. Schouten zit in één van de laatste 3 ritten en Takagi in één van de eerste. Ze kijken voor de indeling naar de WB-stand. Takagi zal vermoedelijk weinig hebben aan haar tegenstander gaan hebben, maar kan wel een sterke tijd neerzetten waar de rest van schrikt. Een beetje á la Achtereekte 4 jaar geleden ...quote:Op woensdag 29 december 2021 12:04 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Ik hoop vooral dat Schouten en Takagi tegen elkaar moeten.
Fantastische tijd, maar de aandacht ging (terecht) meer naar het winnen van Gerard dan naar zijn tijd.quote:Op woensdag 29 december 2021 12:48 schreef Aguero het volgende:
Trouwens, hoe werd er 20 jaar geleden over Gerard '1.07,18' van Velde gedacht?
Kai mag dus in de herkansingquote:Op woensdag 29 december 2021 12:32 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Verbij deed toch gewoon mee vorige Spelen? Plaatste zich bij het OKT nog wel voor de 500 en was geblesseerd op de 1000, maar werd alsnog aangewezen ipv Krol (die daardoor de OS miste). Was op de OS echter nog niet topfit waardoor de resultaten wat tegenvielen.
Ik zat na de finish in shock op de bank, ik kon niet geloven wat ik zojuist had gezien en dacht, dit is een tijd die NOOIT meer verbeterd gaat worden.quote:Op woensdag 29 december 2021 12:48 schreef Aguero het volgende:
Trouwens, hoe werd er 20 jaar geleden over Gerard '1.07,18' van Velde gedacht?
Als ie weer 3e wordt komt ie boven N'tab in de matrix en is ie gelijk zeker van 2 afstanden. Als ie op 1 honderdste 4e wordt heeft ie waarschijnlijk niks. Wat een spanning moet dat opleveren.quote:
Ja, tenzij hij dus weer geblesseerd is.. dan wordt hij dit keer niet aangewezen en op de 500 heeft hij sowieso niet zoveel kans op een medaille. Als hij die al mag rijden mbt de matrixquote:
Was VDV een choker?quote:Op woensdag 29 december 2021 12:54 schreef Aguero het volgende:
Ik bedoel meer voor dat jaar, voor die race. Gaat de vergelijking met Hein op?
Zien we Otterspeer straks met ontbloot bovenlijf en gouden medaille in China staan?
Yes, we gaan het zien. En hij heeft de gunfactorquote:Op woensdag 29 december 2021 12:52 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Als ie weer 3e wordt komt ie boven N'tab in de matrix en is ie gelijk zeker van 2 afstanden. Als ie op 1 honderdste 4e wordt heeft ie waarschijnlijk niks. Wat een spanning moet dat opleveren.
Gelukkig is Kai een koele kikker
En jarenlang ruzie met het fenomeen klapschaats dacht ikquote:Op woensdag 29 december 2021 12:55 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Eeuwig net-niet toch, tot die race?
Klopt.quote:Op woensdag 29 december 2021 12:56 schreef Aguero het volgende:
[..]
En jarenlang ruzie met het fenomeen klapschaats dacht ik
Ik zie nu pas dat ie internationaal nooit iets won tot 2002. Nooit geweten. Hein heeft een fantastisch palmares vergeleken met VDV pré-2002.quote:Op woensdag 29 december 2021 12:55 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Eeuwig net-niet toch, tot die race?
Was ook al eens gestopt, geloof ikquote:Op woensdag 29 december 2021 12:56 schreef Aguero het volgende:
[..]
En jarenlang ruzie met het fenomeen klapschaats dacht ik
Ook dat klopt. Totdat hij door Ritsma als trainingsmaatje werd gevraagd om weer te gaan schaatsen.quote:Op woensdag 29 december 2021 12:58 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Was ook al eens gestopt, geloof ik
Yes:quote:Op woensdag 29 december 2021 12:58 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Was ook al eens gestopt, geloof ik
https://sportgeschiedenis(...)goud-op-klapschaats/quote:Uit de ploeg
Van Velde gebruikte die persconferentie ook zelf om nog één keer zijn schaatscarrière samen tot vatten. Op de Winterspelen van 1992, dus precies tien jaar eerder, eindigde hij als vierde op de 1000 meter met een minimale achterstand op het erepodium. Om in 1996 de definitieve aansluiting met de wereldtop te vinden, werd speciaal op zijn verzoek de Amerikaanse coach Peter Mueller naar Nederland gehaald. Net in die jaren was de doorbraak van de klapschaats, waarmee Van Velde absoluut niet overweg kon. Van alle Nederlandse schaatsers leek hij degene te zijn, die de meeste moeite had om mee te gaan met de nieuwste ontwikkelingen. Mueller richtte zich daarom vooral op Wennemars en Bos, de talenten van de toekomst, en gooide van Van Velde in 1998 zelfs helemaal uit de ploeg.
Een ramp komt nooit alleen, want in diezelfde tijd werd bij de toenmalige vriendin van Van Velde een hersentumor geconstateerd, waardoor hij besloot te stoppen met topsport. Na lang aandringen van Rintje Ritsma, Martin Hersman en Geert Kuiper hervond hij toch weer iets van zijn zelfvertrouwen en ging in 1999 voor de lol weer eens mee naar een trainingskamp in Inzell. Van Velde: “Een geintje.”
Daar besloot hij toch de draad weer op te pakken en omdat zijn rentree boven verwachting ging, werd hij bevestigd in zijn keuze. “Veel mensen vonden dat heel dom,” aldus Van Velde, die eindelijk de overstap naar de klapschaats had gemaakt. Zo slaagde hij erin zich te plaatsen voor de Winterspelen van 2002, waar de ellende van vooraf leek te beginnen met wéér een vierde plaats – nu op de 500 meter. Wéér Gerard van Vierde…
Geweldig verhaal inderdaad, en ook zo onverwacht op de 1000m want de 500m was zijn beste afstand in dat jaar.quote:Op woensdag 29 december 2021 13:01 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Yes:
[..]
https://sportgeschiedenis(...)goud-op-klapschaats/
Eens, ondergesneeuwd.quote:Op woensdag 29 december 2021 12:56 schreef Mani89 het volgende:
Ik had trouwens ook erg medelijden met Jan Bos, onze mooiste schaatser ooit die eerst in Nagano uit het niets door Ids Postma op de 1000 meter wordt verslagen met een paar hondersten en 4 jaar later ook uit het niets een ontketende Van Velde tegenkomt. Die had echt een gouden medaille in zijn carriere verdiend.
En Ritsma? Had die ook een gouden medaille verdiend?quote:Op woensdag 29 december 2021 12:56 schreef Mani89 het volgende:
Ik had trouwens ook erg medelijden met Jan Bos, onze mooiste schaatser ooit die eerst in Nagano uit het niets door Ids Postma op de 1000 meter wordt verslagen met een paar hondersten en 4 jaar later ook uit het niets een ontketende Van Velde tegenkomt. Die had echt een gouden medaille in zijn carriere verdiend.
Ritsma was te veel een choker.Wennemars had eerder Olympisch goud verdiend.quote:Op woensdag 29 december 2021 14:50 schreef Marcoss het volgende:
[..]
En Ritsma? Had die ook een gouden medaille verdiend?
Otterspeer had heel graag ook het palmares van Groothuis gewild, denk ikquote:Op woensdag 29 december 2021 14:49 schreef V-for-Vendetta het volgende:
Vind Otterspeer meer vergelijkbaar met Bokito Groothuis. Zo enorm veel kracht, zo enorm veel potentie, alleen altijd moeite om die power in bedwang te houden. In potentie kan Otterspeer een wereldrecord schaatsen op 1000m als zn bochten een keer goed lopen en hij gunstige loting heeft.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |