abonnement Unibet Coolblue
  Moderator woensdag 29 december 2021 @ 11:29:16 #101
54278 crew  Tijger_m
42
pi_202891150
Ik vind het overigens wel grappig dat men aan de rechterkant van het politieke spectrum nu ineens wel mensen die bewust werkeloos worden een uitkering wil geven. Whodathunk?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_202891191
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 11:25 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Zeg dat tegen militairen en voorstanders van abortus.
Wat?
Incelfrikandel
pi_202891248
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2021 11:24 schreef AnneX het volgende:

[..]
voor wat het waard is: ergens meegekregen dat soldaten 20/21 vaccinaties krijgen als voorbereiding op actieve dienst buiten/ in? U.S. of A.
quote:
The Department of Defense (DoD) administers 17 different vaccines, as outlined in the Joint Instruction on Immunizations and Chemoprophylaxis (Secretaries of the Air Force, Army, Navy, and Transportation, 1995), for the prevention of infectious diseases among military personnel, where appropriate. The vaccines are administered to military personnel on the basis of military occupation, the location of the deployment, and mission requirements.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/books/NBK220954/
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_202891383
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 11:30 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Wat?
Lichamelijke integriteit is iets dat nu van stal wordt gehaald door veel antivaxxers, maar militairen hebben hier geen inspraak in. En voor ongewenst zwangere vrouwen doet men hun best om lichamelijke integriteit af te nemen in zeer veel staten. Ik vind het daarom, ook al ben ik een groot voorstander van lichamelijke integriteit, nogal een drogreden.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_202891677
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 11:37 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Lichamelijke integriteit is iets dat nu van stal wordt gehaald door veel antivaxxers, maar militairen hebben hier geen inspraak in. En voor ongewenst zwangere vrouwen doet men hun best om lichamelijke integriteit af te nemen in zeer veel staten. Ik vind het daarom, ook al ben ik een groot voorstander van lichamelijke integriteit, nogal een drogreden.
De regels waren voor militairen van tevoren duidelijk: wij kunnen je dwingen een vaccin te nemen.

Ik betwijfel of dat voor bedrijven waar het in post #80 over ging ook zo was.
Incelfrikandel
pi_202891905
Bedankt allen. Ikzelf vond onderstaande.

Vaccines are a standard part of the job for those who serve in the military. Beginning with boot camp, troops are required to get inoculated against roughly a dozen diseases.

Ik ben toch niet helemaal overtuigd of het weigeren van vaccinatie reden tot ontslag mag zijn zonder dat dit van te voren bekend is. Ik heb toch het gevoel dat er een alternatief moet zijn. Bijvoorbeeld dagelijks testen voor werk.
Dan is er in elk geval een keuze.
pi_202891962
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 05:35 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Bizar, je vind het belangrijker dat bedrijven steun krijgen dan mensen die afhankelijk zijn van hun salaris?
Beetje vreemde tegenstelling.

Je weet dat bedrijven ook gewoon door mensen worden gevormd? Sterker, het zijn vooral mkb'ers die een beroep doen op coronasteun. Dat zijn geen multinationals, maar kleine ondernemers die alle zeilen bij moeten zetten om deze crisis te overleven.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_202892013
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 11:48 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
De regels waren voor militairen van tevoren duidelijk: wij kunnen je dwingen een vaccin te nemen.

Ik betwijfel of dat voor bedrijven waar het in post #80 over ging ook zo was.
Daar kan over gediscussieerd worden natuurlijk. Je kunt aandragen dat bedrijven verantwoordelijk zijn voor de veiligheid van hun personeel dus alles moeten doen om ze niet bloot te stellen aan een potentieel gevaarlijke ziekte op de werkvloer. Ook kan de bedrijfsvoering in gevaar komen, ik meen me te herinneren dat vleesverwerkingsfabrieken in California dicht moesten vanwege covid uitbraken. Helaas staat er niet bij om wat voor soort bedrijven het gaat.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_202892151
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 12:00 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Daar kan over gediscussieerd worden natuurlijk. Je kunt aandragen dat bedrijven verantwoordelijk zijn voor de veiligheid van hun personeel dus alles moeten doen om ze niet bloot te stellen aan een potentieel gevaarlijke ziekte op de werkvloer. Ook kan de bedrijfsvoering in gevaar komen, ik meen me te herinneren dat vleesverwerkingsfabrieken in California dicht moesten vanwege covid uitbraken. Helaas staat er niet bij om wat voor soort bedrijven het gaat.
Als het gaat om militairen of personeel in een bejaardentehuis, al helemaal als de verplichtingen van tevoren bekend waren, vind ik het nogal wat anders dan een meubelboulevard(ik noem maar wat). Een deel van je personeel kun je dan thuis laten werken.
Incelfrikandel
pi_202892274
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 12:07 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Als het gaat om militairen of personeel in een bejaardentehuis, al helemaal als de verplichtingen van tevoren bekend waren, vind ik het nogal wat anders dan een meubelboulevard(ik noem maar wat). Een deel van je personeel kun je dan thuis laten werken.
Thuiswerken waar dat kan lijkt me een nobrainer, maar dat is helaas niet overal mogelijk natuurlijk. En bedrijfstakken als voedselvoorziening en logistiek bijvoorbeeld lijken mij ook te essentieel om sluiting te kunnen riskeren. Maar dat zijn slechts mijn 2 centjes :)
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  Moderator woensdag 29 december 2021 @ 12:29:43 #111
54278 crew  Tijger_m
42
pi_202892699
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 11:48 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
De regels waren voor militairen van tevoren duidelijk: wij kunnen je dwingen een vaccin te nemen.

Ik betwijfel of dat voor bedrijven waar het in post #80 over ging ook zo was.
Dat klopt maar de Federale overheid heeft, op basis van jurisprudentie en wetgeving, wel degelijk het recht om dat op te leggen, daar zijn inmiddels aardig wat rechtszaken over geweest die allemaal gewonnen zijn door de Federale regering of door Staten.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  woensdag 29 december 2021 @ 13:41:12 #112
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_202894696
quote:
81s.gif Op woensdag 29 december 2021 03:08 schreef Kijkertje het volgende:
[ twitter ]

Stelletje communisten! :D
Mooi toch, roeien ze hun eigen stemmers uit
pi_202899065
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 10:33 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ze zijn helemaal geen slachtoffer, ze hebben een bewuste keuze gemaakt die consequenties had, consequenties die ze kenden voordat ze de keuze maakten. Dan ben je geen slachtoffer.

Oh, ik zit eigenlijk nog wel te wachten op een uitleg waar dat Twitter dingetje wat je gisteren postte nu precies over ging, komt dat nog?
Een beetje jammer dat mijn vervolg post verwijderd is dus stel ik de vraag dan nog een keer. Als blijkt dat een werknemer blijvende schade ondervind dankzij de semi verplichte vaccinatie moet de staat zo’n werknemer dan ruimschoots compenseren?

Overigens lijkt de tweet mij wel helder, het vragen om toegangsbewijzen met een enorme politiemacht is nu niet echt een mooi gezicht voor een land dat pretendeert vrijheid hoog in het vaandel te hebben. Het doet mij denken aan tijden die niet benoemd mogen worden.
pi_202899148
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2021 11:58 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Beetje vreemde tegenstelling.

Je weet dat bedrijven ook gewoon door mensen worden gevormd? Sterker, het zijn vooral mkb'ers die een beroep doen op coronasteun. Dat zijn geen multinationals, maar kleine ondernemers die alle zeilen bij moeten zetten om deze crisis te overleven.
Hetzelfde geld toch ook voor de werknemers. Vooral nu het nieuwe omicron variant nu rondwaart is vaccineren tegen verdere verspreiding behoorlijk zinloos. De pandemie is tot groot verdriet van velen toch echt voorbij.
pi_202899238
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 16:09 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Hetzelfde geld toch ook voor de werknemers.
Klopt, daarom vond ik het ook vreemd dat jij er een tegenstelling van maakte.

quote:
Vooral nu het nieuwe omicron variant nu rondwaart is vaccineren tegen verdere verspreiding behoorlijk zinloos. De pandemie is tot groot verdriet van velen toch echt voorbij.
Laten we het hopen. Zou verder niet weten wie daar rouwig om zou zijn, maar als wappie heb jij daar vast andere ideeën over.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 29 december 2021 @ 16:15:14 #116
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_202899291
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 16:09 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Hetzelfde geld toch ook voor de werknemers. Vooral nu het nieuwe omicron variant nu rondwaart is vaccineren tegen verdere verspreiding behoorlijk zinloos. De pandemie is tot groot verdriet van velen toch echt voorbij.
Nooit rekenen geleerd?
pi_202899403
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 16:12 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Klopt, daarom vond ik het ook vreemd dat jij er een tegenstelling van maakte.
[..]
Laten we het hopen. Zou verder niet weten wie daar rouwig om zou zijn, maar als wappie heb jij daar vast andere ideeën over.
De tegenstelling was niet vals, ik ben van mening net zoals de Republikeinen dat mensen die slachtoffer zijn van de maatregelen van de federale overheid gecompenseerd moeten worden.

Ik zie anders een hoop mensen bijna klaar komen op het feit dat overheden wereldwijd met verregaande lockdowns en vaccinatieverplichtingen komen. Zelfs jij die nog enigszins sceptisch was heeft zich volledig overgeleverd aan het covidfascisme en de bijbehorende maatregelen (2G) die jij nodig acht met een virus die is door gemuteerd naar een stevige verkoudheid.
  woensdag 29 december 2021 @ 16:22:35 #118
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_202899457
Wel geinig te zien hoe republikeinen hier zo aanmoedigen om hun eigen achterban uit te roeien door ziekte.
pi_202899914
quote:
Ook ik spreek mensen die werken in het ziekenhuis, sterker nog mijn vriendin werkt in de zorg en het grote probleem is een tekort aan personeel. Dat is een probleem waar de zorg al lang mee kampt en dat door de overheid bewust is gecreëerd. Het gevolg is dat mijn vriendin er nu serieus over nadenkt om uit de zorg te stappen. Het harde werken en het gebrek aan waardering zijn daar de hoofdredenen van.
Maar goed verder niet zo relevant voor dit topic, de vraag is eerder vind jij het rechtvaardig dat werknemers gecompenseerd worden omdat ze hun baan verliezen dankzij de maatregelen? En zo niet vind jij dan dat die werknemers ruimschoots gecompenseerd moeten worden als blijkt dat dankzij de vaccinatie ze blijvende gezondheidsproblemen hebben?

[ Bericht 25% gewijzigd door Tijger_m op 29-12-2021 19:26:32 ]
pi_202899972
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 16:37 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ook ik spreek mensen die werken in het ziekenhuis, sterker nog mijn vriendin werkt in de zorg en het grote probleem is een tekort aan personeel. Dat is een probleem waar de zorg al lang mee kampt en dat door de overheid bewust is gecreëerd. Het gevolg is dat mijn vriendin er nu serieus over nadenkt om uit de zorg te stappen. Het harde werken en het gebrek aan waardering zijn daar de hoofdredenen van.
Maar goed verder niet zo relevant voor dit topic, de vraag is eerder vind jij het rechtvaardig dat werknemers gecompenseerd worden omdat ze hun baan verliezen dankzij de maatregelen? En zo niet vind jij dan dat die werknemers ruimschoots gecompenseerd moeten worden als blijkt dat dankzij de vaccinatie ze blijvende gezondheidsproblemen hebben?
Als werknemers hun baan verliezen omdat ze weigeren een vaccin te nemen, moeten ze wat mij betreft een ontslagvergoeding krijgen en een uitkering.

In Nederland, althans. Geen idee hoe dat in de VS werkt. Daar zullen ze doorgaans wat minder gul zijn met ontslagvergoedingen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_202900122
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 16:40 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Als werknemers hun baan verliezen omdat ze weigeren een vaccin te nemen, moeten ze wat mij betreft een ontslagvergoeding krijgen en een uitkering.

In Nederland, althans. Geen idee hoe dat in de VS werkt. Daar zullen ze doorgaans wat minder gul zijn met ontslagvergoedingen.
Je bent ieder geval al een stuk schappelijker dan Kijkertje die van mening is dat die mensen totaal niet gecompenseerd moesten worden. Sterker nog ze legde het uit als communisme.
pi_202900248
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 16:46 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Je bent ieder geval al een stuk schappelijker dan Kijkertje die van mening is dat die mensen totaal niet gecompenseerd moesten worden. Sterker nog ze legde het uit als communisme.
Wanneer je in ons land wordt ontslagen omdat je weigert een vaccin te halen, heb je gewoon recht op een vergoeding. Elke rechter zal in zo'n geval de werknemer in het gelijk stellen.

Maar zoals ik al opmerkte: in de VS zijn de ontslagregels een stuk soepeler. In de meeste gevallen kun je gewoon fluiten naar je ontslagvergoeding.

Dat de GOP wel een potje maakt voor ontslagen vaccinweigeraars, maar geen oog heeft voor al die arme stakkers in de VS die zonder pardon op straat worden geflikkerd, vind ik veelzeggend. En pijnlijk populistisch.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_202900303
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 16:50 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Wanneer je in ons land wordt ontslagen omdat je weigert een vaccin te halen, heb je gewoon recht op een vergoeding. Elke rechter zal in zo'n geval de werknemer in het gelijk stellen.

Maar zoals ik al opmerkte: in de VS zijn de ontslagregels een stuk soepeler. In de meeste gevallen kun je gewoon fluiten naar je ontslagvergoeding.

Dat de GOP wel een potje maakt voor ontslagen vaccinweigeraars, maar geen oog heeft voor al die arme stakkers in de VS die zonder pardon op straat worden geflikkerd, vind ik veelzeggend. En pijnlijk populistisch.
Als aangetoond kan worden dat door overheidsbeleid mensen zonder pardon op straat geflikkerd worden dan is compensatie op z’n plaats. Ik ben overigens wel benieuwd waar je nu precies op doelt.
pi_202900420
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 16:52 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Als aangetoond kan worden dat door overheidsbeleid mensen zonder pardon op straat geflikkerd worden dan is compensatie op z’n plaats. Ik ben overigens wel benieuwd waar je nu precies op doelt.
We zitten in een reeks over de VS. Ik hoef jou toch hopelijk niet uit te leggen dat werknemersrechten weinig voorstellen in dat land? Het is geen groot geheim dat Amerikaanse werknemers met slecht betaalde baantjes geen sterke positie hebben. Je kunt zonder pardon op staat worden geflikkerd, waarbij je kunt fluiten naar welke vergoeding dan ook.

Maar nu het om vaccinweigeraars gaat - en er punten kunnen worden gescoord bij de wappie-achterbaan - sympathiseert de GOP plots met de werknemer. Dat is ronduit lachwekkend.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_202900503
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 16:59 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
We zitten in een reeks over de VS. Ik hoef jou toch hopelijk niet uit te leggen dat werknemersrechten weinig voorstellen in dat land? Het is geen groot geheim dat Amerikaanse werknemers met slecht betaalde baantjes geen sterke positie hebben. Je kunt zonder pardon op staat worden geflikkerd, waarbij je kunt fluiten naar welke vergoeding dan ook.

Maar nu het om vaccinweigeraars gaat - en er punten kunnen worden gescoord bij de wappie-achterbaan - sympathiseert de GOP plots met de werknemer. Dat is ronduit lachwekkend.
Er zit een fundamenteel verschil in je baan verliezen dankzij marktwerking of door ingrijpen van de overheid (vaccinatiedwang).
pi_202900587
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 17:03 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Er zit een fundamenteel verschil in je baan verliezen dankzij marktwerking of door ingrijpen van de overheid (vaccinatiedwang).
Jij denkt dat dat de enige smaken zijn? Je baan verliezen door 'marktwerking' is nogal breed interpretabel, zeker in de VS.

Nogmaals, ik vind alles best - die Amerikanen moeten helemaal zelf weten waar ze hun centen aan uitgeven - maar ergens is het wel tragisch dat de GOP pas de portemonnee trekt wanneer het hun wappie-achterban betreft. Er valt in de VS meer nog een hoop te winnen op het gebied van economische ondersteuning van de sociaal zwakkeren.

Aan de andere kant zoeken ze het daar ook maar lekker uit.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_202900726
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 17:08 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Jij denkt dat dat de enige smaken zijn? Je baan verliezen door 'marktwerking' is nogal breed interpretabel, zeker in de VS.

Nogmaals, ik vind alles best - die Amerikanen moeten helemaal zelf weten waar ze hun centen aan uitgeven - maar ergens is het wel tragisch dat de GOP pas de portemonnee trekt wanneer het hun wappie-achterban betreft. Er valt in de VS meer nog een hoop te winnen op het gebied van economische ondersteuning van de sociaal zwakkeren.

Aan de andere kant zoeken ze het daar ook maar lekker uit.
De Republikeinen zijn pertinent tegen vaccinatiedwang, ik vind het niet heel gek dat ze de burgers proberen te beschermen tegen de waanzin die de westerse wereld in zijn greep heeft.
pi_202901727
Huh 😳
https://www.thedailybeast(...)bidens-electoral-win

Intro:” A former Trump White House official says he and right-wing provocateur Steve Bannon were actually behind the last-ditch coordinated effort by rogue Republicans in Congress to halt certification of the 2020 election results and keep President Donald Trump in power earlier this year, in a plan dubbed the “Green Bay Sweep.”

Niet Blauw…niet Rood …niet Oranje…Hartstikke Groen.🇺🇸
  Moderator woensdag 29 december 2021 @ 19:25:48 #129
54278 crew  Tijger_m
42
pi_202904446
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 16:06 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Een beetje jammer dat mijn vervolg post verwijderd is dus stel ik de vraag dan nog een keer. Als blijkt dat een werknemer blijvende schade ondervind dankzij de semi verplichte vaccinatie moet de staat zo’n werknemer dan ruimschoots compenseren?

Overigens lijkt de tweet mij wel helder, het vragen om toegangsbewijzen met een enorme politiemacht is nu niet echt een mooi gezicht voor een land dat pretendeert vrijheid hoog in het vaandel te hebben. Het doet mij denken aan tijden die niet benoemd mogen worden.
De werknemer voldoet niet aan zijn verplichtingen, wordt daardoor ontslagen of neemt ontslag, dat is geen schuldvrij werkeloos zijn en dan heb je normaliter geen recht op een uitkering maar ik vind het prima als Republikeinen en conservatieven nu ineens wel mensen die ontslag nemen een uitkering willen geven.
Als de werknemer recht op compensatie zou hebben dan kan hij, in de VS, naar de rechter stappen maar iets zegt mij dat de werknemer dan nul op het rekest krijgt.

Nee, de tweet is niet helder. Het geeft geen lokatie, geen datum en geen verklaring van andere betrokkenen dus als je volgende keer weer zo'n tweet wil plaatsen geef de ontbrekende informatie dan weer.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator woensdag 29 december 2021 @ 19:28:17 #130
54278 crew  Tijger_m
42
pi_202904533
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 16:46 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Je bent ieder geval al een stuk schappelijker dan Kijkertje die van mening is dat die mensen totaal niet gecompenseerd moesten worden. Sterker nog ze legde het uit als communisme.
Nu verdraai jij de boel, normaliter zijn Republikeinen nogal wars van het verstrekken van overheidsgeld aan werknemers die zelf schuld zijn aan hun ontslag en stelt men genereuze uitkeringen gelijk aan communisme. Of was het marxisme?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Overall beste user 2022 woensdag 29 december 2021 @ 23:06:17 #131
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_202913055
De republikeinen gaan nu maar vol voor het opheffen van de Unie.

twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_202914964
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 16:46 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Je bent ieder geval al een stuk schappelijker dan Kijkertje die van mening is dat die mensen totaal niet gecompenseerd moesten worden. Sterker nog ze legde het uit als communisme.
Sarcasme niet herkennen :{w
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_202915820
De planning van de J6 Committee:

twitter

quote:
The rough timeline being discussed among senior committee staffers includes public hearings starting this winter and stretching into spring, followed by an interim report in the summer and a final report ahead of November's elections.

"I think we may issue a couple reports and I would hope for a [full] interim report in the summer, with the eye towards maybe another -- I don't know if it'd be final or another interim report later in the fall," said a second senior committee aide.

The five teams behind the investigation have begun to merge their findings. The topics include: the money and funding streams for the "Stop the Steal" rallies and events; the misinformation campaign and online extremist activity; how agencies across the government were preparing for the Jan. 6 rally; the pressure campaigns to overturn the election results or delay the electoral certification; and the organizers of the various events and plans for undermining the election.


[ Bericht 33% gewijzigd door Kijkertje op 30-12-2021 00:35:21 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_202915919
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 23:25 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Je ziet wel vaker dat een ouder, die nooit eerder de moeite nam om naar het onderwijs van het kind te kijken, opeens extreem betrokken raakt na een morele paniek :P.
[..]
Tsja, je hebt de laatste jaren wel actievere mensen die het maatschappelijk onderwijs proberen te hervormen.

Overigens ben ik groot voorstander van ouders betrekken bij het onderwijs, die weten meestal toch het beste wat hun kind nodig heeft. Wel in samenspraak met docenten en de kwaliteitseisen natuurlijk ;)
Lijkt me een bijzonder slecht idee, wat ouders hun kinderen leren en wat ze op school leren moet wat mij betreft gescheiden blijven. Anders krijg je dus wat je nu in de VS ziet, verkiezingen voor banale dingen als schoolbesturen die compleet uit de hand lopen.

Controle over scholen is al eeuwenlang een strijd tussen allerlei ideologiën wat dat betreft ;) De giftige identiteitspolitiek en de reactionaire reactie daar op is slechts het meest moderne voorbeeld.
pi_202915995
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 12:00 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Daar kan over gediscussieerd worden natuurlijk. Je kunt aandragen dat bedrijven verantwoordelijk zijn voor de veiligheid van hun personeel dus alles moeten doen om ze niet bloot te stellen aan een potentieel gevaarlijke ziekte op de werkvloer. Ook kan de bedrijfsvoering in gevaar komen, ik meen me te herinneren dat vleesverwerkingsfabrieken in California dicht moesten vanwege covid uitbraken. Helaas staat er niet bij om wat voor soort bedrijven het gaat.
Het is op zich wel grappig, in landen als Nederland mag een werkgever niet vragen naar een medische status vanwege het strenge arbeidsrecht. Dat is traditioneel toch iets van de linkervleugel. Het zegt iets over de polarisatie dat het omzeilen van zulke bescherming nu gepusht wordt door de Democraten en er dus over gezeurd wordt door de Republikeinen.

En hier is het natuurlijk ook vrij simpel, Republikeinen zijn altijd slecht wat ze ook zeggen. :D
  Moderator donderdag 30 december 2021 @ 01:02:09 #138
54278 crew  Tijger_m
42
pi_202916370
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 00:37 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Het is op zich wel grappig, in landen als Nederland mag een werkgever niet vragen naar een medische status vanwege het strenge arbeidsrecht. Dat is traditioneel toch iets van de linkervleugel. Het zegt iets over de polarisatie dat het omzeilen van zulke bescherming nu gepusht wordt door de Democraten en er dus over gezeurd wordt door de Republikeinen.

En hier is het natuurlijk ook vrij simpel, Republikeinen zijn altijd slecht wat ze ook zeggen. :D
In de VS mag een werkgever veel meer dan in Nederland. In de VS mag een werkgever ook eisen stellen aan bijvoorbeeld vaccinatie status. Er wordt niets omzeild door Democraten, dat is gewoon bestaande wetgeving. En we hebben die discussie nu al meermaals gehad, de statuten in de wet zijn duidelijk en iedere rechtszaak die hierover aangespannen is door tegenstanders van maatregelen of vaccinatie is uiteindelijk verloren.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_202916415
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 01:02 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
In de VS mag een werkgever veel meer dan in Nederland. In de VS mag een werkgever ook eisen stellen aan bijvoorbeeld vaccinatie status. Er wordt niets omzeild door Democraten, dat is gewoon bestaande wetgeving. En we hebben die discussie nu al meermaals gehad, de statuten in de wet zijn duidelijk en iedere rechtszaak die hierover aangespannen is door tegenstanders van maatregelen of vaccinatie is uiteindelijk verloren.
Omzeild is niet helemaal de juist term inderdaad, maar dat is het punt natuurlijk niet he :) Het is gewoon opvallend dat een partij die normaal gesproken streidt voor werknemersrechten hier de kant van de werkgever kiest. En andersom bij de Republikeinen uiteraard.
  Moderator donderdag 30 december 2021 @ 01:06:26 #140
54278 crew  Tijger_m
42
pi_202916437
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 01:04 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Omzeild is niet helemaal de juist term inderdaad, maar dat is het punt natuurlijk niet he :) Het is gewoon opvallend dat een partij die normaal gesproken streidt voor werknemersrechten hier de kant van de werkgever kiest. En andersom bij de Republikeinen uiteraard.
Dat is ook onjuist, er wordt gekozen voor een groter maatschappelijk belang en dat is vaccinatie. Dat is niet de zijde van werkgevers kiezen, dat is wel een extreem rare frame die je daar gebruikt.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_202916476
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 01:06 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dat is ook onjuist, er wordt gekozen voor een groter maatschappelijk belang en dat is vaccinatie. Dat is niet de zijde van werkgevers kiezen, dat is wel een extreem rare frame die je daar gebruikt.
Rechten van de werkgever tegenover rechten van de werknemer, zo simpel is het. De frame is juist om net te doen alsof dat te maken heeft met maatschappelijk belang. Wat vind jij, zou in Nederland ook de rechten van de werknemer afgebouwd moeten worden zodat bedrijven mensen kunnen ontslaan vanwege hun vaccinatiestatus?

Of zou het Congres een wet moeten aannemen die juist bedrijven verbiedt om te vragen naar vaccinatiestatus?
  Moderator donderdag 30 december 2021 @ 01:40:39 #142
54278 crew  Tijger_m
42
pi_202916801
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 01:10 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Rechten van de werkgever tegenover rechten van de werknemer, zo simpel is het. De frame is juist om net te doen alsof dat te maken heeft met maatschappelijk belang. Wat vind jij, zou in Nederland ook de rechten van de werknemer afgebouwd moeten worden zodat bedrijven mensen kunnen ontslaan vanwege hun vaccinatiestatus?

Of zou het Congres een wet moeten aannemen die juist bedrijven verbiedt om te vragen naar vaccinatiestatus?
Nee, dat is een frame die niet aan de orde is. Vaccinatie plicht is in de VS gewoon wettelijk geregeld en het heeft geen bal met Nederland of Nederlandse verhoudingen te maken. Hier gelden andere wetten omdat wij dat beter vinden, dat is op een groot aantal vlakken het geval.

Het Congress doet dat niet omdat de vaccinatie graad in de VS nog steeds erg laag is. Simpels.

Je vergeet overigens in deze discussie dat geen enkele Republikein zo'n wet wil, wat men wil is politieke munt slaan uit het feit dat hun achterban minder gevaccineerd is en die willen ze financieel steunen.
Geen enkele Republikein wil "Right to work" afschaffen, de wetgeving waarmee werkgevers zonder opgaaf van reden werknemers kunnen ontslaan, bijvoorbeeld. Dit gaat puur om vaccinatie en de achterban.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Overall beste user 2022 donderdag 30 december 2021 @ 04:16:13 #143
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_202917643
Cancruz is weer eens overspannen gaan reageren.

twitter


Idioot.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_202917752
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 01:06 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dat is ook onjuist, er wordt gekozen voor een groter maatschappelijk belang en dat is vaccinatie. Dat is niet de zijde van werkgevers kiezen, dat is wel een extreem rare frame die je daar gebruikt.
Het probleem wordt altijd vanuit de burger en zijn rechten bekeken, zelden vanuit de overheid en haar plichten :Y
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_202919884
quote:
81s.gif Op woensdag 29 december 2021 23:53 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Sarcasme niet herkennen :{w
Ik herkende je sarcasme wel, ik vind je transformatie naar Ayn Rand grappig om te zien als men mensen wilt beschermen tegen vaccinatiedwang.
  Overall beste user 2022 donderdag 30 december 2021 @ 11:07:53 #146
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_202921135
Ayn Rand was iemand die niet vies was van overheidssteun. Voor haarzelf.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_202921312
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 11:07 schreef Ulx het volgende:
Ayn Rand was iemand die niet vies was van overheidssteun. Voor haarzelf.
Dat maakt de vergelijking alleen maar grappiger.
pi_202922714
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 00:32 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Lijkt me een bijzonder slecht idee, wat ouders hun kinderen leren en wat ze op school leren moet wat mij betreft gescheiden blijven. Anders krijg je dus wat je nu in de VS ziet, verkiezingen voor banale dingen als schoolbesturen die compleet uit de hand lopen.

Controle over scholen is al eeuwenlang een strijd tussen allerlei ideologiën wat dat betreft ;) De giftige identiteitspolitiek en de reactionaire reactie daar op is slechts het meest moderne voorbeeld.
In Nederland werkt het prima. Ouders hebben over het algemeen best goed zicht op wat hun kind nodig heeft of tekort komt.
Incelfrikandel
  Moderator donderdag 30 december 2021 @ 12:07:17 #149
54278 crew  Tijger_m
42
pi_202922898
quote:
14s.gif Op donderdag 30 december 2021 05:25 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Het probleem wordt altijd vanuit de burger en zijn rechten bekeken, zelden vanuit de overheid en haar plichten :Y
Eerlijk gezegd weet ik niet of de Amerikaanse overheid die verplichting heeft, wettelijk gezien, de Nederlandse Staat heeft die wel in de Grondwet.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator donderdag 30 december 2021 @ 12:07:59 #150
54278 crew  Tijger_m
42
pi_202922918
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2021 11:59 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
In Nederland werkt het prima. Ouders hebben over het algemeen best goed zicht op wat hun kind nodig heeft of tekort komt.
Mjah, maar ouders bepalen in Nederland niet welke boeken er gebruikt worden of welke vakken er op school gegeven worden en wat de inhoud daarvan mag zijn.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_202923652


[ Bericht 100% gewijzigd door ITs_relative op 30-12-2021 12:47:07 ]
pi_202928699
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 12:07 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Mjah, maar ouders bepalen in Nederland niet welke boeken er gebruikt worden of welke vakken er op school gegeven worden en wat de inhoud daarvan mag zijn.
Hangt van de school af :P

Maargoed in Nederland hebben we natuurlijk ook niet te maken met ouders die allerlei laster, complottheorieën en verdachtmakingen richting docenten uiten.
Incelfrikandel
  Overall beste user 2022 donderdag 30 december 2021 @ 17:10:08 #153
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_202931565
twitter


DeSantis is al dagen MIA.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_202931798
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 15:27 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Hangt van de school af :P

Maargoed in Nederland hebben we natuurlijk ook niet te maken met ouders die allerlei laster, complottheorieën en verdachtmakingen richting docenten uiten.
Thierry heeft wel een goede poging gedaan hoor, maar die is hier gelukkig maar een marginale partij dus dat had niet bijster veel succes. Dat zou natuurlijk wel anders zijn als grofweg de helft van de bevolking kritiekloos achter hem aan zou lopen.
pi_202933193
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 17:18 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Thierry heeft wel een goede poging gedaan hoor, maar die is hier gelukkig maar een marginale partij dus dat had niet bijster veel succes. Dat zou natuurlijk wel anders zijn als grofweg de helft van de bevolking kritiekloos achter hem aan zou lopen.
En dat heb je in de VS dus wel.

Maargoed, die laster van Baudet over indoctrinerende leraren zie je wel bij voldoende FOK!kers terug, dus wacht maar tot de revolutie komt >:)
Incelfrikandel
  Moderator donderdag 30 december 2021 @ 18:20:03 #156
54278 crew  Tijger_m
42
pi_202933563
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 15:27 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Hangt van de school af :P

Maargoed in Nederland hebben we natuurlijk ook niet te maken met ouders die allerlei laster, complottheorieën en verdachtmakingen richting docenten uiten.
Dat hebben ze in de VS ook en erger als je recentelijk de beelden hebt gezien van ouders die leden van een schoolbestuur bedreigden.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Overall beste user 2022 donderdag 30 december 2021 @ 20:30:18 #157
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_202938240
In de zaak van Cohen vs Barr, Trump etc.

twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_202939321
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 01:40 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Nee, dat is een frame die niet aan de orde is. Vaccinatie plicht is in de VS gewoon wettelijk geregeld en het heeft geen bal met Nederland of Nederlandse verhoudingen te maken. Hier gelden andere wetten omdat wij dat beter vinden, dat is op een groot aantal vlakken het geval.

Het Congress doet dat niet omdat de vaccinatie graad in de VS nog steeds erg laag is. Simpels.

Je vergeet overigens in deze discussie dat geen enkele Republikein zo'n wet wil, wat men wil is politieke munt slaan uit het feit dat hun achterban minder gevaccineerd is en die willen ze financieel steunen.
Geen enkele Republikein wil "Right to work" afschaffen, de wetgeving waarmee werkgevers zonder opgaaf van reden werknemers kunnen ontslaan, bijvoorbeeld. Dit gaat puur om vaccinatie en de achterban.
Ok maar ik stel jou een vraag wat je vindt. Zou je daar antwoord op kunnen geven?
pi_202939376
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2021 11:59 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
In Nederland werkt het prima. Ouders hebben over het algemeen best goed zicht op wat hun kind nodig heeft of tekort komt.
Maar volgens mij niet op inhoudelijke grond, behalve levensbeschouwelijk in het bijzonder onderwijs. Dat is toch wel een verschil.
pi_202939442
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 15:27 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Hangt van de school af :P

Maargoed in Nederland hebben we natuurlijk ook niet te maken met ouders die allerlei laster, complottheorieën en verdachtmakingen richting docenten uiten.
Oh jawel hoor, maar op iets minder grote schaal. En er zijn natuurlijk nog steeds grote gevechten om de inhoud, dat is weldegelijk overgewaaid vanuit de VS. Activisme om nog meer focus te leggen op slavernij in het geschiedenisonderwijs bijvoorbeeld.
  Overall beste user 2022 donderdag 30 december 2021 @ 21:38:50 #161
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_202941183
Of om dat juist minder te doen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 donderdag 30 december 2021 @ 21:44:50 #162
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_202941439
Maar goed, ik zeg: Vertel rustig meer, Alex. Niet om Trump pijn te doen, of in de hoop op een enorme publieke ruzie tussen jou en Trump, maar toch eigenlijk wel.

twitter


Mij lijkt dat wel een interessante wending in de magasaga..
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_202941932
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 21:44 schreef Ulx het volgende:
Maar goed, ik zeg: Vertel rustig meer, Alex. Niet om Trump pijn te doen, of in de hoop op een enorme publieke ruzie tussen jou en Trump, maar toch eigenlijk wel.

[ twitter ]

Mij lijkt dat wel een interessante wending in de magasaga..
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
  Overall beste user 2022 donderdag 30 december 2021 @ 21:55:54 #164
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_202941934
Tijdje terug:

twitter


nu:

twitter


Tucker Carlson moet deze belediging niet accepteren en hard uithalen naar de GOP. Dit is onacceptabel.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_202942224
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 20:55 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Oh jawel hoor, maar op iets minder grote schaal. En er zijn natuurlijk nog steeds grote gevechten om de inhoud, dat is weldegelijk overgewaaid vanuit de VS. Activisme om nog meer focus te leggen op slavernij in het geschiedenisonderwijs bijvoorbeeld.
Slavernij was dan ook een van de pijlers van de Nederlandse economie destijds, en er werd schandalig weinig aandacht aan besteed. Werd tijd dat er tijdens geschiedenislessen meer aandacht aan wordt gegeven.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_202942462
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 22:04 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Slavernij was dan ook een van de pijlers van de Nederlandse economie destijds, en er werd schandalig weinig aandacht aan besteed. Werd tijd dat er tijdens geschiedenislessen meer aandacht aan wordt gegeven.
Nou ja beide statements zijn onwaar. En bovendien nogal off-topic. Maar om aardig te zijn, als je er wat over wil weten is dit wel een prima artikel: https://www.volkskrant.nl(...)t-dit-niet~b71d3c47/
  Overall beste user 2022 donderdag 30 december 2021 @ 22:22:21 #167
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_202943027
DeathSantis is gewoon op vakantie gegaan.

twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_202943545
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 22:09 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Nou ja beide statements zijn onwaar. En bovendien nogal off-topic. Maar om aardig te zijn, als je er wat over wil weten is dit wel een prima artikel: https://www.volkskrant.nl(...)t-dit-niet~b71d3c47/
Als voormalig geschiedenisleraar weet ik wel wat het niveau was mbt dit onderwerp, en dat opiniestukje kan me gestolen worden. Dat pedante toontje kun je ook achterwege laten als je wilt dat mensen naar je luisteren.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_202944362
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 22:32 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Als voormalig geschiedenisleraar weet ik wel wat het niveau was mbt dit onderwerp, en dat opiniestukje kan me gestolen worden. Dat pedante toontje kun je ook achterwege laten als je wilt dat mensen naar je luisteren.
Tja, ik luister nou eenmaal liever naar experts die degelijk onderzoek doen dan willekeurige forumgebruikers. Sue me :)

Maar waar het eigenlijk om gaat is dat het voor Republikeinse strategen te makkelijk is om morele paniek te veroorzaken over wat er in scholen gebeurt, omdat er een kern van waarheid in zit.
pi_202947892
Uitgebreid artikel over het onderwijzen van de geschiedenis van de zwarte bevolking in de VS:

50 states, 50 different ways of teaching America's past


quote:
As part of a two-month-long investigation into how black history is taught in the U.S., CBS News took a look at the social studies standards in all 50 states and the District of Columbia. The analysis uncovered problematic lessons, varying interpretations of history and recommendations for what students should learn.

There are no national social studies standards to mandate what topics or historical figures students must learn about. The state social studies standards are a document or documents that detail what public school students are expected to know in specific states.

During the state standards analysis, CBS News found that seven states do not directly mention slavery in their state standards and eight states do not mention the civil rights movement. Only two states mention white supremacy, while 16 states list states' rights as a cause of the Civil War.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En nog een informatieve discussie:

“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_202948256
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 22:49 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Tja, ik luister nou eenmaal liever naar experts die degelijk onderzoek doen dan willekeurige forumgebruikers. Sue me :)

Maar waar het eigenlijk om gaat is dat het voor Republikeinse strategen te makkelijk is om morele paniek te veroorzaken over wat er in scholen gebeurt, omdat er een kern van waarheid in zit.
Er zit geen kern van waarheid in.
quote:
Point proven.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  Moderator vrijdag 31 december 2021 @ 00:48:31 #172
54278 crew  Tijger_m
42
pi_202948445
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 20:53 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Ok maar ik stel jou een vraag wat je vindt. Zou je daar antwoord op kunnen geven?
Ik vind persoonlijk dat als vaccinatie plicht bij wet mag dat een land dit gewoon moet doen. En dat dit niets met werkgevers of werknemers posities te maken heeft.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Overall beste user 2022 vrijdag 31 december 2021 @ 01:01:51 #173
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_202948655
twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_202948715
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 00:39 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Er zit geen kern van waarheid in.
[..]
Point proven.
Het is toch van de gekke dat de geschiedenis van de zwarte bevolking niet onderwezen zou mogen worden omdat dat racisme in de hand zou werken? Een veel beter argument is dat het gebrek aan degelijk (standaard) onderwijs daarover (en dus over racisme) en de weerstand van de Republikeinen daartegen juist aantoont dat systematisch racisme idd nog steeds bestaat :Y
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_202949435
Rufo is degene die het niet bestaande probleem creeerde door onderwijs over de geschiedenis van racisme in de VS te koppelen aan CRT waarvan de meeste mensen niet eens weten dat het een academische studie is en helemaal niet wordt onderwezen op scholen..

twitter



En die het benoemen van CRT icm niet-wenselijk geschiedenisonderwijs aanmoedigt met als gevolg hordes boze ouders :')

twitter


Want CRT moet itt racisme op scholen natuurlijk wél zo vaak mogelijk benoemd worden die juist de verdeeldheid zaait waarvan ze de Democraten beschuldigen :')

En dat er voorbeelden zijn van een slechte aanpak van dat onderwijs wil natuurlijk niet zeggen dat de intentie verkeerd is en dat het doel van Democraten is om daarmee verdeeldheid te zaaien. Dat doen de Republikeinen vooral zelf wat resulteerde in talloze bedreigingen van leden van schoolbesturen, leraren en medewerkers. Je kan ook een debat beginnen hoe je de juiste (uniforme) standaard daarvoor kunt ontwikkelen. Maar dat is niet het doel van de Republikeinen, zij willen gewoon hun witgewaste versie die tot nu gebruikt werd in stand houden met als toppunt van hypocrisie het aanduiden van zwarte slaven als 'workers' of 'immigrants', 'een kwestie van vraag en aanbod' ;(

[ Bericht 2% gewijzigd door Kijkertje op 31-12-2021 02:25:35 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  Overall beste user 2022 vrijdag 31 december 2021 @ 02:30:17 #176
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_202949845
twitter


Dezelfde foto als op 17 december. Waar is DeSantis? Ligt hij aan het zuurstof?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_202949947
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 00:39 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Er zit geen kern van waarheid in.
[..]
Point proven.
Er zit absoluut een kern van waarheid in, de ontkenning daarvan is precies het probleem. Mijn punt wordt juist ondersteund door Kijkertje's gewauwel, Rufo doet precies wat ik zeg.
pi_202949971
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 00:48 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ik vind persoonlijk dat als vaccinatie plicht bij wet mag dat een land dit gewoon moet doen. En dat dit niets met werkgevers of werknemers posities te maken heeft.
Dit heeft niets met een vaccinatieplicht te maken want de handhaving daarvan ligt bij de staat. Dus alweer geen antwoord op de vraag. Is het goed als het recht van de werkgever om te vragen naar vaccinatiestaat belangrijker dan het recht van de werknemer om medische informatie niet te hoeven delen (zoals in Nederland)?
pi_202949996
De giftigheid van die Rufo ook:

twitter

twitter

Brr wat een engerd :X

Zijn tweets zijn nav van dit artikel van BuzzFeed:

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_202950015
"subjects of their own reality"
pi_202950059
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 02:43 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dit heeft niets met een vaccinatieplicht te maken want de handhaving daarvan ligt bij de staat. Dus alweer geen antwoord op de vraag. Is het goed als het recht van de werkgever om te vragen naar vaccinatiestaat belangrijker dan het recht van de werknemer om medische informatie niet te hoeven delen (zoals in Nederland)?
Wel als het ontbreken van die medische informatie substantiele schade aan je bedrijf kan veroorzaken. Laat staan dat je als werkgever sws de plicht hebt om voor een veilige werkomgeving te zorgen.

En dat is ook precies het argument van de Supreme Court in het verleden geweest.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_202955060
quote:
6s.gif Op vrijdag 31 december 2021 01:51 schreef Kijkertje het volgende:
Rufo is degene die het niet bestaande probleem creeerde door onderwijs over de geschiedenis van racisme in de VS te koppelen aan CRT waarvan de meeste mensen niet eens weten dat het een academische studie is en helemaal niet wordt onderwezen op scholen..

[ twitter ]
[ afbeelding ]

En die het benoemen van CRT icm niet-wenselijk geschiedenisonderwijs aanmoedigt met als gevolg hordes boze ouders :')

[ twitter ]

Want CRT moet itt racisme op scholen natuurlijk wél zo vaak mogelijk benoemd worden die juist de verdeeldheid zaait waarvan ze de Democraten beschuldigen :')
Het is wel mooi hoe je ze gewoon openlijk de manier ziet bespreken waarop ze de Chivazjes van deze wereld indoctrineren met bullshit en ze het nog steeds als zoete koek slikken :')
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_202955543
En hoe verklaar je die protesterende ouders die mee hebben gekregen wat hun kinderen leren op school? Een massale psyop van Chris Rufo op Twitter of zou er misschien echt iets aan de hand zijn?
  Moderator vrijdag 31 december 2021 @ 12:23:16 #184
54278 crew  Tijger_m
42
pi_202955698
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 12:15 schreef Chivaz het volgende:
En hoe verklaar je die protesterende ouders die mee hebben gekregen wat hun kinderen leren op school? Een massale psyop van Chris Rufo op Twitter of zou er misschien echt iets aan de hand zijn?
Vertel het ons, hoe verklaar jij dat miljoenen mensen de leugens van Trump over de verkiezingen nog steeds geloven? Dat mensen iets geloven is wel de slechtse graadmeter voor feiten die er is tegenwoordig.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_202955822
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 12:15 schreef Chivaz het volgende:
En hoe verklaar je die protesterende ouders die mee hebben gekregen wat hun kinderen leren op school? Een massale psyop van Chris Rufo op Twitter of zou er misschien echt iets aan de hand zijn?
Omdat het merendeel van die ouders een stel curling ouders is die alle eventuele moeilijkheden voor hun kroost meteen uit de weg willen ruimen, ook al is die moeilijkheid bedacht door een sluwe activist die op hun overgevoelig ouder instinct inspeelt
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_202956127
Een probleem creëren dat niet bestaat - verkiezingsfraude, crt.
Mensen bedreigen omdat ze gewoon hun werk doen - leraren, verkiezings officials, schoolbesturen en politici.
Rechten en boeken afnemen van de bevolking omdat ze je niet aanstaan - abortus, boeken waar lgbtq in behandeld wordt.

Chivaz moet naar rechts kijken als hij weer eens loopt te fulmineren over oprukkend fascisme.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_202957590
quote:
15s.gif Op vrijdag 31 december 2021 12:39 schreef Barbusse het volgende:
Een probleem creëren dat niet bestaat - verkiezingsfraude, crt.
Mensen bedreigen omdat ze gewoon hun werk doen - leraren, verkiezings officials, schoolbesturen en politici.
Rechten en boeken afnemen van de bevolking omdat ze je niet aanstaan - abortus, boeken waar lgbtq in behandeld wordt.
Nee nietwaar democraten zijn het probleem want blm politieke correctheid en genderneutrale propaganda boehoehoe
Incelfrikandel
pi_202957772
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 02:30 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Dezelfde foto als op 17 december. Waar is DeSantis? Ligt hij aan het zuurstof?
Gisteren werd gezegd dat hij op vakantie was.
pi_202957779
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 20:54 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Maar volgens mij niet op inhoudelijke grond, behalve levensbeschouwelijk in het bijzonder onderwijs. Dat is toch wel een verschil.
Levensbeschouwelijk onderwijs heeft de meest betrokken ouderraden, dat klopt, maar andere vormen van onderwijs kent ze ook. Mijns inziens ook de reden waarom levensbeschouwelijke scholen het beste scoren betreft de onderwijskwaliteit.
quote:
Ik zie in die video toch enkele schrikbarende voorbeelden van negationisme of ronduit geschiedvervalsing. Een aantal Staten hebben echt dringend behoefte aan onderwijshervorming. Ik blijf me verbazen dat er zoveel mensen zijn die dat niet nodig vinden(ja de manier waarop kun je over twisten).

quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 22:09 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Nou ja beide statements zijn onwaar. En bovendien nogal off-topic. Maar om aardig te zijn, als je er wat over wil weten is dit wel een prima artikel: https://www.volkskrant.nl(...)t-dit-niet~b71d3c47/
Het is inderdaad verbeterd, maar dat is wat meer iets van de laatste vijf jaar.
Incelfrikandel
pi_202958010
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 12:15 schreef Chivaz het volgende:
En hoe verklaar je die protesterende ouders die mee hebben gekregen wat hun kinderen leren op school? Een massale psyop van Chris Rufo op Twitter of zou er misschien echt iets aan de hand zijn?
Het zal best zo zijn dat er op een aantal scholen daarvan inderdaad iets is geleerd wat mensen juist tegen elkaar opzet of op een andere manier niet door de beugel kan.

Wat ik echter heb gezien is dat de bedreigingen en verdachtmakingen aan het adres van scholen nu grootschalig gebeurd. Je maakt mij niet wijs dat scholen en docenten massaal samenspannen om hun leerlingen/studenten te hersenspoelen met linkse troep. Je moet toch een bepaald type mens zijn om te geloven in dat soort lasterlijke praatjes, verdachtmakingen en complottheorieën. Laat dat soort uitspraken lekker in bnw.

[ Bericht 1% gewijzigd door Frikandelbroodje op 31-12-2021 14:01:22 ]
Incelfrikandel
  Overall beste user 2022 vrijdag 31 december 2021 @ 13:57:58 #191
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_202958054
Hij staat al op melkpakken.

twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_202962147
twitter

Een opmerkelijke uitspraak van Fauci, hij bevestigd hier wat een hoop “wappies” verkondigden.
Zouden de de scholen in LA waar vaccinatie verplicht word voor kinderen nu terug komen op hun besluit? En hoe zit het met mondkapjes voor kinderen waar de nieuwe burgermeester van NYC speelt met de gedachte om kinderen een N95 masker aan te meten?
Ik hoop oprecht dat ze hun plannen herzien.
pi_202962391
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 16:22 schreef Chivaz het volgende:
[ twitter ]
Een opmerkelijke uitspraak van Fauci, hij bevestigd hier wat een hoop “wappies” verkondigden.
Zouden de de scholen in LA waar vaccinatie verplicht word voor kinderen nu terug komen op hun besluit? En hoe zit het met mondkapjes voor kinderen waar de nieuwe burgermeester van NYC speelt met de gedachte om kinderen een N95 masker aan te meten?
Ik hoop oprecht dat ze hun plannen herzien.
Even serieus: wat de fuck kan jou het nou rotten dat koters in NYC een lullig mondkapje moeren dragen?

Voor de rest: luister nou maar gewoon naar Trump, je grote held. Die raadt iedereen aan een vaccin te nemen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  vrijdag 31 december 2021 @ 18:31:50 #195
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_202965295
Ik ben even een weekje uit de roulatie geweest en ik zie al weer polemieken over vage figuren met vage figuren. Leuk.. ook leuk; Op 1 januari mogen jullie knallen, maar laat op 6 januari het geknal achterwege. Prettige jaarwisseling alvast :)
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_202965646
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 16:32 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Even serieus: wat de fuck kan jou het nou rotten dat koters in NYC een lullig mondkapje moeren dragen?

Voor de rest: luister nou maar gewoon naar Trump, je grote held. Die raadt iedereen aan een vaccin te nemen.
Zo kun je alles wel wegrelativeren koos. Overigens moet Trump zelf weten of hij een vaccin neemt, voor hem is het zeker verstandig om te doen. Hij is immers op leeftijd en hij heeft overgewicht.
  Overall beste user 2022 vrijdag 31 december 2021 @ 18:47:55 #197
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_202965716
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 18:44 schreef Chivaz het volgende:

hij heeft overgewicht.
Huh?

I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 vrijdag 31 december 2021 @ 18:49:04 #198
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_202965741
En die foto komt niet van de linkse MSM!
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_202966461
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 18:47 schreef Ulx het volgende:

[..]
Huh?

[ afbeelding ]
Jij vind hem lekker hè.
  vrijdag 31 december 2021 @ 19:21:55 #200
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_202966466
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 18:47 schreef Ulx het volgende:

[..]
Huh?

[ afbeelding ]
:D :P
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')