abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202808706
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2021 21:13 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Waarom het debat aangaan met mensen die beweren dat 1+1 3 is en dat groen eigenlijk paars is?
Ja, alleen in debat gaan met mensen die hetzelfde denken, of die binnen een kader blijven dat jij bedacht had :X

Kijk het is niet iemand uit een gekkenhuis he, kijk zijn CV maar eens na.
pi_202808744
twitter
pi_202808871
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 december 2021 21:09 schreef DeOlifantvis het volgende:

[..]
Zo kun je ook je tegenstanders monddood maken. En ja je wint het debat als je het niet aangaat.
Dus dit voelt echt als een excuus zoeken......hoort niet thuis in de fatsoenlijke wetenschap
Met fantasten kun je geen fatsoenlijk gesprek over wetenschap houden.
Dus gewoon geen aandacht aan besteden...
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_202809016
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2021 21:26 schreef Wantie het volgende:

[..]
Met fantasten kun je geen fatsoenlijk gesprek over wetenschap houden.
Dus gewoon geen aandacht aan besteden...
Wie bepaalt wie de fantast is ?
pi_202809100
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 december 2021 21:17 schreef DeOlifantvis het volgende:

[..]
Ja, alleen in debat gaan met mensen die hetzelfde denken, of die binnen een kader blijven dat jij bedacht had :X
waar zeg ik dat?
quote:
Kijk het is niet iemand uit een gekkenhuis he, kijk zijn CV maar eens na.

Welke leugens op zijn cv doel je op?

Maar ik zie graag zijn peer reviewed paper met zijn onderzoeksresultaten tegemoet hoor
pi_202809159
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2021 21:38 schreef devlinmr het volgende:

[..]
waar zeg ik dat?
[..]
Welke leugens op zijn cv doel je op?
Dat zeg je impliciet met de opmerking "Waarom het debat aangaan met mensen die beweren dat 1+1 3 is en dat groen eigenlijk paars is? "

Het is iemand die voldoende over vaccins weet om hem de kans te geven zijn theorien te verdedigen
pi_202809222
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 december 2021 21:41 schreef DeOlifantvis het volgende:

[..]
Dat zeg je impliciet met de opmerking "Waarom het debat aangaan met mensen die beweren dat 1+1 3 is en dat groen eigenlijk paars is? "
oh je doet een aanname...
quote:
Het is iemand die voldoende over vaccins weet om hem de kans te geven zijn theorien te verdedigen
Hij zal zijn theorien wetenschappelijk moeten onderbouwen en door zijn gelijken moeten laten reviewen. Wellicht dat hij dan serieus genomen kan worden. Je theorien op YouTube zetten bij een lingerie ontwerpster is niet geloofwaardig.
pi_202809318
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2021 21:44 schreef devlinmr het volgende:

[..]
[..]
Hij zal zijn theorien wetenschappelijk moeten onderbouwen en door zijn gelijken moeten laten reviewen. Wellicht dat hij dan serieus genomen kan worden. Je theorien op YouTube zetten bij een lingerie ontwerpster is niet geloofwaardig.
Nee, dat is geen aanname, dat is mijn conclusie die ik trek. Jij trekt een andere conclusie.

Jij denkt dat hij totale onzin verkondigt, zo erg dat je hem niet serieus moet nemen. Ik denk dat hij buiten de kaders denkt, maar vind zijn CV en onderbouwing dusdanig dat ik in het belang van ons allemaal de moeite waard vind hem een eerlijke kans te geven in een debat.
pi_202809362
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 december 2021 21:48 schreef DeOlifantvis het volgende:

[..]
Nee, dat is geen aanname, dat is mijn conclusie die ik trek. Jij trekt een andere conclusie.
een aanname dus. Ik trek geen conclusies over iets wat ik zelf zeg.. dat heet namelijk een mening
quote:
Jij denkt dat hij totale onzin verkondigt, zo erg dat je hem niet serieus moet nemen. Ik denk dat hij buiten de kaders denkt, maar vind zijn CV en onderbouwing dusdanig dat ik in het belang van ons allemaal de moeite waard vind hem een eerlijke kans te geven in een debat.
Nogmaals, laat hem onderzoek doen en publiceren. Iets wat hij al 25 jaar niet heeft gedaan
pi_202809408
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 december 2021 12:02 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Precies, gewoon misinformatie verspreiden voor eigen gewin. Daar zouden straffen op moeten staan.
Als we mensen gaan straffen voor het verspreiden van misinformatie hebben Rutte en de Jonge ook een flink probleem :')
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_202809518
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2021 21:51 schreef devlinmr het volgende:

[..]
een aanname dus. Ik trek geen conclusies over iets wat ik zelf zeg.. dat heet namelijk een mening
[..]
Nogmaals, laat hem onderzoek doen en publiceren. Iets wat hij al 25 jaar niet heeft gedaan
Dat is mijn mening inderdaad, dus dat er zit subjectiviteit in ja. Maar dat geldt ook voor jou.

Onderzoeken mag hij zeker doen. Maar ook debatten aangaan met mensen die anders denken is wel broodnodig.
pi_202809556
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 december 2021 21:34 schreef DeOlifantvis het volgende:

[..]
Wie bepaalt wie de fantast is ?
Oh, als je dat onderscheid niet kunt maken is er geen hoop meer ....
  zaterdag 25 december 2021 @ 22:05:25 #77
16305 Jappie
parttime reverend
pi_202809588
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2021 21:44 schreef devlinmr het volgende:

[..]
[..]
Even los van of Dr vd Bossche nu wel of niet geloofwaardig is als viroloog/immunoloog/vaccinoloog is het wat goedkoop om Marlies Dekkers neer te zetten als Lingerie ontwerpster. Ja het klopt dat is idd wat haar het meeste bekendheid heeft gegeven maar ook voor Covid19 was zij al werkzaam als presentator bij de Nieuwe Wereld.

Zij neemt dit interview niet af om reclame te maken voor een nieuwe lingerielijn maar domweg omdat ze presenteert...dat is haar huidige beroep. Het anders voorstellen doet af aan jouw geloofwaardigheid.
pi_202809629
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2021 22:03 schreef Wantie het volgende:

[..]
Oh, als je dat onderscheid niet kunt maken is er geen hoop meer ....
Haha, het is niet goed om te snel iemand of meerdere mensen fantast te noemen, zeker als je niet met ze in debat durft. Maar als je dat niet snapt, ga ik je vandaag niet overtuigen ,en morgen ook niet,......
pi_202809761
Er is in dit topic al gevraagd waarom mensen zich laten informeren door een man die....
• verzonnen conferenties heeft bijgewoond
• zijn CV heeft aangevuld met functies die niet bestaan
• eenmalig betaald heeft om een publicatie geplaatst te krijgen, maar nooit een peerreview
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_202809787
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 december 2021 22:13 schreef spectrumanalyser het volgende:
Er is in dit topic al gevraagd waarom mensen zich laten informeren door een man die....
• verzonnen conferenties heeft bijgewoond
• zijn CV heeft aangevuld met functies die niet bestaan
• eenmalig betaald heeft om een publicatie geplaatst te krijgen, maar nooit een peerreview
Omdat deze man de wappievereniging naar de mond praat... Dan is dat zelf onderzoek doen plotseling een stuk minder valide.
pi_202809802
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 december 2021 22:07 schreef DeOlifantvis het volgende:

[..]
Haha, het is niet goed om te snel iemand of meerdere mensen fantast te noemen, zeker als je niet met ze in debat durft. Maar als je dat niet snapt, ga ik je vandaag niet overtuigen ,en morgen ook niet,......
Maar waarvan wil je me overtuigen dan?
Iemand die aantoonbaar onzin verkondigt, daar moet je geen debat mee aangaan...
  zaterdag 25 december 2021 @ 22:17:35 #83
468652 denattedweil
Piscatoria Cyprino
pi_202809847
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 december 2021 11:12 schreef Jappie het volgende:
Het mooie is dat de gemiddelde gebruiker op een forum als dit niet genoeg kennis van zaken heeft om een waardeoordeel te kunnen vellen. Dit is tevens op mijzelf van toepassing.

Vind ik deze meneer overtuigend overkomen ? Jazeker; maar dat heeft vanwege bovengenoemde reden verder geen enkele betekenis. Om toch zonder wetenschappelijke kennis van zaken te kunnen overleven in deze wereld laat ik (overigens niet alleen voor Corona gerelateerde beslissingen) mij doorgaans leiden door wat mijn gevoel mij zegt en ik ben er van overtuigd dat dit voor het merendeel van de mensen zo werkt.

Vervolgens krijg je dan het traject dat je zoveel mogelijk argumenten gaat verzamelen om je overtuiging te verdedigen maar eigenlijk is dat allemaal koeienpoep. De wereld om je heen zit vol met data welke je op vele verschillende manieren kunt duiden maar je kunt er donder op zeggen dat het duiden ten alle tijde geschiedt conform uw eigen bias.

Ik ben net als DoritosDieBlauwe benieuwd naar weerleggingen van wat Dr G vd Bossche hier beweerd met eenzelfde uitleg en logica als door hemzelf gebezigd maar tot nu toe heb ook ik niet veel meer dan wat oppervlakkige algemeenheden, populistische en/of authority based argumentatie kunnen ontdekken.

Vooralsnog krijgt hij wat mij betreft dus de benefit of the doubt...
Mooie post trouwens, ben het helemaal met je eens.

Dat is precies het punt dat hij zelf ook aanhaalt. Als hij onwaarheden had verteld dan waren er binnen n dag al diverse filmpjes verschenen met een wetenschappelijke onderbouwing waarom Geert het fout heeft.

Tot op heden heb ik er nog geen n gezien. Dit maakt, i.c.m zijn achtergrond en onderbouwing dat hij zeer betrouwbaar overkomt en klinkt zijn verhaal behoorlijk aannemelijk
pi_202809874
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2021 22:15 schreef Wantie het volgende:

[..]
Maar waarvan wil je me overtuigen dan?
Iemand die aantoonbaar onzin verkondigt, daar moet je geen debat mee aangaan...
Ik hoef jou niet overtuigen. Ik erger me eraan dat covid als een religie wordt gezien.
En als je de geloofregels aanvalt, dan val je buiten het debat.

En het gaat al zo goed in Europa voor 1,5 jaar
Maar aan de dogma's ligt het niet.....
pi_202809882
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 december 2021 11:12 schreef Jappie het volgende:
Ik ben net als DoritosDieBlauwe benieuwd naar weerleggingen van wat Dr G vd Bossche hier beweerd met eenzelfde uitleg en logica als door hemzelf gebezigd maar tot nu toe heb ook ik niet veel meer dan wat oppervlakkige algemeenheden, populistische en/of authority based argumentatie kunnen ontdekken.

Vooralsnog krijgt hij wat mij betreft dus de benefit of the doubt...
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2021 22:17 schreef denattedweil het volgende:
Als hij onwaarheden had verteld dan waren er binnen n dag al diverse filmpjes verschenen met een wetenschappelijke onderbouwing waarom Geert het fout heeft.

Tot op heden heb ik er nog geen n gezien.
Misschien even een van deze twee eerdere posts lezen?

AchJa in COR / Boosters verergeren de zaak - Viroloog & Vaccinoloog Dr. G. vd Bossche
Gehrman in COR / Boosters verergeren de zaak - Viroloog & Vaccinoloog Dr. G. vd Bossche

Ik heb zelfs nog een extra makkelijk linkje meegepost...
pi_202810475
quote:
Zou mooi zijn als Blckbx die reactie aan Geert teruggeeft, en hij daar op kan reageren.

Dat is het debat die we willen
  zaterdag 25 december 2021 @ 22:48:05 #88
16305 Jappie
parttime reverend
pi_202810502
quote:
Ik heb dat twitter linkje gevolgd maar veel meer dan claimen dat het beweerde niet waar is en zeggen dat Dr vd Bossche niet geloofwaardig is zie ik niet voorbijkomen. Wat ik mis is een samenhangend verhaal met uitleg waarom hij het niet bij het rechte end zou hebben. Domweg zeggen dat iets niet waar is komt op mij niet betrouwbaarder over en ook iets zeggen op basis van een so called authoriteit die ik niet kan beoordelen doet het evenmin.

Ook die zogenaamde debunkers doen veelal niet veel meer dan heel vaak "het klopt niet" roepen maar ongeacht of ze nou gelijk hebben of niet is de manier waarop ze tegengas geven voor mij niet genoeg om op een paar nieuwe blauwe ogen te vertrouwen snap je.

Daar komt bij dat ik de afgelopen bijna 2 jaar iets te vaak heb gezien dat serieuze wetenschappers op allerlei gebied worden weggezet als halve imbecielen op dit forum dus vergeef mij de gewoonte om iets meer te willen zien dan die beweringen alleen.

Neemt niet weg dat de niet aflatende stroom negatieve berichten zijn werk in die zin doen dat het oorspronkelijk gegeven voordeel van de twijfel inmiddels flinterdun is geworden maar ik mis nog altijd dat substantiele argument/verhaal wat mij ten volle doet keren.
pi_202810772
Zoals wie dan?
Geert van den Bossche is vee-arts en CV-sjoemelaar.
Dat je de beste bij Blackbox zijn verhaaltje ziet doen zou al een belletje moeten laten branden.

Tip: lees gewoon een boek.
https://www.bruna.nl/boeken/viruswereld-9789025774806
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  zaterdag 25 december 2021 @ 23:24:17 #90
16305 Jappie
parttime reverend
pi_202811277
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 december 2021 23:01 schreef spectrumanalyser het volgende:
Zoals wie dan?
Geert van den Bossche is vee-arts en CV-sjoemelaar.
Dat je de beste bij Blackbox zijn verhaaltje ziet doen zou al een belletje moeten laten branden.

Lol omdat ?
Zie je niet dat deze reactie net zo inhoudsloos is als al die andere waar ik ook niets mee kan ?
Waar denk je dat Blackbox haar bestaansrecht aan te danken heeft?
Als er geen behoefte zou zijn aan alternatieve nieuwsgaring zouden platforms als de nieuwe wereld en blckbx niet eens hebben bestaan. Maken ze daarbij fouten ? Ongetwijfeld.

Het is alleen de wijze waarop ook jij zelf nu weer zonder enigerlei vorm van argumentatie of onderbouwing in dit geval het platform ridiculiseert dat mij omgekeerd doet vermoeden dat het vnl emotie en weinig inhoud is.

Wellicht heb je desondanks gelijk maar je bent geen geweldig pleiter ;)
pi_202811744
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 december 2021 22:00 schreef DeOlifantvis het volgende:

[..]
Dat is mijn mening inderdaad, dus dat er zit subjectiviteit in ja. Maar dat geldt ook voor jou.
lees je berhaupt?
quote:
Onderzoeken mag moet hij zeker doen. Maar ook debatten aangaan met mensen die anders denken is wel broodnodig.
Je hebt geen flauw idee hoe wetenschap werkt. Heb je gemeen met vd Bossche.

Maar blijf vooral volhouden dat 1+1 3 is. :W
pi_202811903
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 december 2021 22:48 schreef Jappie het volgende:

[..]
Ik heb dat twitter linkje gevolgd maar veel meer dan claimen dat het beweerde niet waar is en zeggen dat Dr vd Bossche niet geloofwaardig is zie ik niet voorbijkomen. Wat ik mis is een samenhangend verhaal met uitleg waarom hij het niet bij het rechte end zou hebben. Domweg zeggen dat iets niet waar is komt op mij niet betrouwbaarder over en ook iets zeggen op basis van een so called authoriteit die ik niet kan beoordelen doet het evenmin.
maar iemand die zonder onderbouwing en onderzoek iets beweert vind je wel betrouwbaar. Laat die charlatan met onderzoeken komen om zijn punt te bewijzen. We gaan niet tijd verspillen aan elke hersenscheet van mensen die wat beweren zonder gedegen onderzoek
  zaterdag 25 december 2021 @ 23:58:16 #93
468652 denattedweil
Piscatoria Cyprino
pi_202811940
quote:
Ah, een tweet zonder een enkele onderbouwing?

Of waar doel je precies op?
pi_202812057
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 december 2021 22:05 schreef Jappie het volgende:

[..]
Even los van of Dr vd Bossche nu wel of niet geloofwaardig is als viroloog/immunoloog/vaccinoloog is het wat goedkoop om Marlies Dekkers neer te zetten als Lingerie ontwerpster. Ja het klopt dat is idd wat haar het meeste bekendheid heeft gegeven maar ook voor Covid19 was zij al werkzaam als presentator bij de Nieuwe Wereld.

Zij neemt dit interview niet af om reclame te maken voor een nieuwe lingerielijn maar domweg omdat ze presenteert...dat is haar huidige beroep. Het anders voorstellen doet af aan jouw geloofwaardigheid.
Dit een interview durven te noemen :')
pi_202812088
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2021 23:58 schreef denattedweil het volgende:

[..]
Ah, een tweet zonder een enkele onderbouwing?

Of waar doel je precies op?
Waar precies kan ik de onderbouwing van Bossche vinden van zijn fabeltjes ?
Linkje naar de onderzoeken waarop hij zijn mening baseert zou leuk zijn
  zondag 26 december 2021 @ 00:30:29 #96
16305 Jappie
parttime reverend
pi_202812521
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2021 23:56 schreef devlinmr het volgende:

[..]
maar iemand die zonder onderbouwing en onderzoek iets beweert vind je wel betrouwbaar. Laat die charlatan met onderzoeken komen om zijn punt te bewijzen. We gaan niet tijd verspillen aan elke hersenscheet van mensen die wat beweren zonder gedegen onderzoek
Missing the point..iedereen is wat mij betreft betrouwbaar tot het tegendeel is bewezen of mijn interne geheugenbank andere betrouwbaarder gegevens weet op te diepen.

Een voor mij onbekende wetenschapper (elke wetenschapper is voor mij onbekend btw) komt met nieuwe onbekende gezichtspunten die voor mij niet perse onaannemelijk klinken. Hij krijgt daarmee de benefit of the doubt...ik hecht er verder niet heel veel waarde aan omdat het voor mij gezichtspunten zijn waar ik uberhaupt mijn eigen eerdere standpunt niet op gebaseerd heb.

Het enige wat ik daar totnutoe tegenover heb gekregen is een hoop zwartmakerij zonder dat daadwerkelijk inhoudelijk wordt ingegaan op de door de man gemaakte punten. Moet ik dan op basis van jouw of een ander voor mij onbekend persoons woord afgaan dat de man een charlatan is zoals jullie beweren of is het gek dat ik daar iets meer voor wil zien dan de bewering alleen ?

Je kunt als negatieve secundaire beweerder niet met louter ontkenningen komen, de nieuwe bewering zal dan minstens een coherent samenhangend verhaal moeten zijn waarbij juist elke schijn van non-argumentatie wordt vermeden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')