abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202774229
POLL

Een andere geluid

https://www.blckbx.tv/videos/vandenbossche

[ Bericht 8% gewijzigd door klaasweetalles op 23-12-2021 19:03:45 ]
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_202774476
quote:
Geert _O- 8)7

Sorry, maar niet echt een gerespecteerde persoon voor je Covid-19 informatie.

twitter

Geert Vanden Bossche is to COVID-19 vaccines as Andrew Wakefield is to MMR

The Doomsday Prophecy of Dr. Geert Vanden Bossche

NIet je beste bron van informatie, maar blckbx is daar eigenlijk synoniem voor.
pi_202774596
quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 19:16 schreef Rolfieo het volgende:

[..]
Geert _O- 8)7

Sorry, maar niet echt een gerespecteerde persoon voor je Covid-19 informatie.

[ twitter ]

Geert Vanden Bossche is to COVID-19 vaccines as Andrew Wakefield is to MMR

The Doomsday Prophecy of Dr. Geert Vanden Bossche

NIet je beste bron van informatie, maar blckbx is daar eigenlijk synoniem voor.
Wie zijn deze debunkers en wat maakt hun zo geloofwaardig? Over welke expertises beschikken zij?
ヽ༼ ຈل͜ຈ༼ ▀̿̿Ĺ̯̿̿▀̿ ̿༽Ɵ͆ل͜Ɵ͆ ༽ノ
pi_202774772
WHO heeft dezelfde mening

https://www.aljazeera.com(...)emic-who-chief-warns

“Blanket booster programmes are likely to prolong the pandemic, rather than ending it,
Jehovah=Power of God Lucifer=Light of God Satan=Love of God Jesus=Unity of God
pi_202775604
quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 19:30 schreef Strijder_ het volgende:
Uiteraard heeft de beste man gelijk. Maar de NOS en co. verzwijgen het weer dood uiteraard.
Omdat hij onzin verkondigt en NOS en co kwaliteit proberen te leveren?

quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2021 19:33 schreef laforest het volgende:

“Blanket booster programmes are likely to prolong the pandemic, rather than ending it,
Goed lezen wat er geschreven wordt. Was al ergens anders uitgelegd.

Bijvoorbeeld dat wij wel kunnen boosteren, maar als ergens door het ontbreken van de vaccins mutaties ontstaat.....
pi_202776329
quote:
Ik vraag niet om linkjes ik vraag wie die mensen zijn en wat hun expertise is. Die twitter kerel was gewoon een podcast mannetje met een platform, leuk maar joe rogan is ook geen expert ofzo. De eerste link van dit lijstje is vreselijk onleesbaar omdat hij het over vanalles heeft, maar niet over het punt dat die geert maakt. (geen idee of die geert wel of niet gelijk heeft trouwens). Wellicht kijk ik eroverheen maar ik zie geen naam staan van de schrijver, en heb ook geen idee wat zijn/haar expertise is en dus geloofwaardigheid geeft.

Dus als je het smear campaign spelletje gaat spelen moet je wel komen met mensen met geloofwaardigheid op basis van expertise die de inhoud debunken.

De rest van de linkjes ga ik niet bekijken, want ik ben lui. Zit er 1 tussen van een expert? Zo ja welke? Wie is het en over welke expertise beschikt diegene?
pi_202780264
Als je boostert, gaat het virus muteren om de bescherming te omzeilen. Dat is algemeen bekend.
Een mutatie zwakt in veel gevallen af maar kan evengoed sterker/ziekmakender terug komen.

Of het dan goed of slecht is laat ik in het midden.
Cindy De Vuyst
pi_202781249
quote:
Juist die links staan vol bullshit en foute logica.

Om te beginnen:
https://www.knack.be/nieu(...)kie_check=1640304733

Ik kan het niet openen (paywall), maar in het begin staat al iets over 'een gepimpt cv, rooftijdschriften en nepconferentie'. Als ik de naam van die Geert opzoek vind ik op de eerste pagina al gepubliceerde onderzoekspapers. Als ik de naam van die Rien opzoek zie ik dat ze een doctorgraad in letterkunde heeft. Niet echt relevant voor medische zaken. Dat haar carrire grotendeels bestaat uit 'debunken' en 'factchecken' voor een opinietijdschift helpt ook niet echt. Next:

Om nog een voorbeeld te noemen, van die Healthfeedback website:

"As a result, there is insufficient data to determine whether COVID-19 vaccines completely block transmission by preventing infection in vaccinated individuals altogether or reduce the likelihood of transmission by reducing the amount of virus produced by a vaccinated person who becomes infected. However, preliminary evidence indicates that COVID-19 vaccines very likely reduce viral transmission, at least to some degree."

Eerst zeggen dat er te weinig data is, maar dan alsnog met een aanname komen. En dan heb ik het nog niet over gebruik van weaselwords. 'very likely, at least to some degree'. En om dan ff op de virustransmissie in te gaan: that didn't age well :W Zelfs met bijna 90 vaccinatiegraad gaat het hier in NL net zo hard rond als een jaar geleden. En wereldwijd hetzelfde:

https://link.springer.com/article/10.1007/s10654-021-00808-7

Nog een leuke, uit datzelfde artikel: "Incorrect: Vaccines stimulate the humoral immune response without weakening innate immunity. Immunization may even enhance natural antibody response."

En dan uit het postmarketing experience rapport van Pfizer:
"Important potential risks: Vaccine-Associated Enhanced Disease (VAED), Including Vaccine-associated
Enhanced Respiratory Disease (VAERD)" (pagina 9)

Immune-Mediated/Autoimmune AESIs: Number of cases: 1050 (2.5 % of the total PM dataset), of which
760 medically confirmed and 290 non-medically confirmed; (pagina 20)

https://phmpt.org/wp-cont(...)eting-experience.pdf

Volgens Pfizer is dit een belangrijk potentieel risico, maar ongeveer in dezelfde tijd (voorjaar 2021) wisten deze 'factcheckers' al dat geen risico is. Heel bijzonder, vooral ook omdat die site claimt mensen te helpen met welke info ze wel en niet moeten vertrouwen. Blijkbaar die van Pfizer zelf en de FDA niet, is dat de conclusie die ik eruit moet trekken?

En ehh...WTF IS DIT? https://zdoggmd.com/vanden-bossche/

[ Bericht 4% gewijzigd door MylittleTony op 24-12-2021 01:23:43 (moar) ]
pi_202781454
quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 23:15 schreef einzeinz het volgende:

Een mutatie zwakt in veel gevallen af maar kan evengoed sterker/ziekmakender terug komen.

Bij welke ziektes is dat gebeurd?
pi_202781811
Maar om even op de inhoud in te gaan, want ik heb het filmpje wel gezien inmiddels.
En nu vraag ik me eigenlijk af, want als ik het goed begrijp zegt die Geert dat door de vaccinatie de moeder variant word verdrukt, en daardoor de andere vaccinaties de kans krijgen om dominant te worden. Maar als het zo is dat de omikron minder dodelijk blijkt te zijn wat nog niet duidelijk is maar dat vermoeden is er wel, is dat toch een goed iets? En misschien is het dan verstandig het ook gewoon hierbij te laten, en de omikron dominant te laten blijven? Anders gaan we russian roulette spelen met varianten lijkt mij.
  vrijdag 24 december 2021 @ 11:12:00 #12
16305 Jappie
parttime reverend
pi_202784084
Het mooie is dat de gemiddelde gebruiker op een forum als dit niet genoeg kennis van zaken heeft om een waardeoordeel te kunnen vellen. Dit is tevens op mijzelf van toepassing.

Vind ik deze meneer overtuigend overkomen ? Jazeker; maar dat heeft vanwege bovengenoemde reden verder geen enkele betekenis. Om toch zonder wetenschappelijke kennis van zaken te kunnen overleven in deze wereld laat ik (overigens niet alleen voor Corona gerelateerde beslissingen) mij doorgaans leiden door wat mijn gevoel mij zegt en ik ben er van overtuigd dat dit voor het merendeel van de mensen zo werkt.

Vervolgens krijg je dan het traject dat je zoveel mogelijk argumenten gaat verzamelen om je overtuiging te verdedigen maar eigenlijk is dat allemaal koeienpoep. De wereld om je heen zit vol met data welke je op vele verschillende manieren kunt duiden maar je kunt er donder op zeggen dat het duiden ten alle tijde geschiedt conform uw eigen bias.

Ik ben net als DoritosDieBlauwe benieuwd naar weerleggingen van wat Dr G vd Bossche hier beweerd met eenzelfde uitleg en logica als door hemzelf gebezigd maar tot nu toe heb ook ik niet veel meer dan wat oppervlakkige algemeenheden, populistische en/of authority based argumentatie kunnen ontdekken.

Vooralsnog krijgt hij wat mij betreft dus de benefit of the doubt...
  vrijdag 24 december 2021 @ 11:16:20 #13
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202784150
quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 19:30 schreef Strijder_ het volgende:
Uiteraard heeft de beste man gelijk. Maar de NOS en co. verzwijgen het weer dood uiteraard.
De man kan nooit gelijk hebben want hij is afkomstig uit het kamp van Bill Gates? :')
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushid sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_202785431
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 december 2021 00:34 schreef MylittleTony het volgende:
Ik kan het niet openen (paywall), maar in het begin staat al iets over 'een gepimpt cv, rooftijdschriften en nepconferentie'. Als ik de naam van die Geert opzoek vind ik op de eerste pagina al gepubliceerde onderzoekspapers. Als ik de naam van die Rien opzoek zie ik dat ze een doctorgraad in letterkunde heeft. Niet echt relevant voor medische zaken. Dat haar carrire grotendeels bestaat uit 'debunken' en 'factchecken' voor een opinietijdschift helpt ook niet echt. Next:
Hoezo moeten we iemand die letterkunde gestudeerd heeft en voor Knack als factchecker werkt niet serieus nemen?
pi_202785480
quote:
CHECK - Belgische wetenschapper waarschuwt voor ramp door coronavaccins, maar bewering houdt geen steek
De Belgische wetenschapper Geert Vanden Bossche heeft het internet veroverd met zijn waarschuwing voor een wereldwijde ramp: de massale coronavaccinaties zouden een virusvariant kunnen creren die tegen de vaccins bestand is waardoor veel doden zouden vallen. Wij staken ons licht op bij verschillende vakgenoten en hun oordeel over zijn stelling is eensluidend: “Technische nonsens”.
https://www.vrt.be/vrtnws(...)e-escape-door-coron/
pi_202786081
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 december 2021 01:24 schreef MylittleTony het volgende:

[..]
Bij welke ziektes is dat gebeurd?
Griep. 'een stevige wintergriep' hoor je toch ook wel eens? Dat is een mutatie maar die in dat geval iets sterker is en dus ook besmettelijker. Nu goed, je hebt ook andere virussen enz. Ik haal hier de griep aan als voorbeeld omdat dat endemisch is en soms harder toeslaat en bepaalde jaren amper zieken maakt.

Corona muteert ook constant. Omikron is bv. een lichtere variant maar de volgende zou bv. schadelijker kunnen zijn.
Enfin ja, je snapt het wel.

Als je vaccins laat inspuiten, dan probeert een mutatie dat ook soms te omzeilen. Meestal lukt dat niet, een enkeling (variant) slaagt er dan wel weer in.
That's life
Cindy De Vuyst
pi_202786103
quote:
Vreemd dat de VRT dit publiceert. Meestal vermijden/schuwen ze zo'n berichten.
Cindy De Vuyst
  vrijdag 24 december 2021 @ 14:06:50 #18
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202786107
quote:
Als je boostert, gaat het virus muteren om de bescherming te omzeilen. Dat is algemeen bekend.
Heb je daar een bron voor. Een virus muteert gewoon. En heeft verder niet het denkvermogen om dat te doen om een vaccin te omzeilen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushid sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_202786171
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 december 2021 14:06 schreef Megumi het volgende:

[..]
Heb je daar een bron voor. Een virus muteert gewoon. En heeft verder niet het denkvermogen om dat te doen om een vaccin te omzeilen.
Virussen muteren. En een virus dat meer virusdeeltjes verspreidt of door bestaande immuniteit heen kan breken zal dus in het voordeel zijn. Zo'n virus kan gemakkelijk de overhand krijgen.

Maar immuniteit ontstaat ook als mensen het virus gewoon doormaken. Daarbij komen de mutanten nu vooral uit gebieden waar veel mensen niet gevaccineerd zijn, zoals India en Afrika.

Niet vaccineren om een eventuele mutant te voorkomen, is behoorlijk dom. De vaccins werken, en we moeten berhaupt maar afwachten hoe de toekomst loopt.
pi_202786404
-Vlaamse veearts
-Nep viroloog
-Anti-vaxxer
-In zijn CV staan universiteiten die niet bestaan

Heel geloofwaardig :)

CHECK - Belgische wetenschapper waarschuwt voor ramp door coronavaccins, maar bewering houdt geen steek
Wie is Geert Vanden Bossche? Hij wordt op YouTube voorgesteld als een wereldwijde vaccinautoriteit met een grote reputatie, maar dat klopt niet. Als veearts heeft hij wel een wetenschappelijke achtergrond. Hij werkte in zijn carrire ook aan vaccins, maar publiceerde daar zeer weinig over en bleef nooit lang aan het werk in de sector. Het magazine Knack ontdekte bovendien dat Vanden Bossche zijn artikels publiceerde in tijdschriften die publicaties aanbieden tegen betaling, dat bij sommige publicaties een functie bij de Universiteit Gent vermeld wordt die niet bestaat, en dat hij nepconferenties bijwoonde.
https://www.vrt.be/vrtnws(...)e-escape-door-coron/
pi_202786482
quote:

Of het dan goed of slecht is laat ik in het midden.
Vertel dan op zijn minst het hele verhaal. Want dit geldt niet enkel voor vaccinaties.
pi_202786511
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 december 2021 14:06 schreef Megumi het volgende:

[..]
Virussen zijn altijd aan het muteren, daar is niets geks aan. En af en toe heeft het dan de jackpot te pakken. Een vaccin veranderd daar niets aan, ook natuurlijke immuniteit (ofwel een besmetting) werkt hier aan mee. Het is normaal gedrag.

Vaccins hebben het voordeel dat je heel snel hele grote groepen mensen voor een X periode immuun kunt maken. En daarmee snijdt je de pas af van een virus, het kan zich niet snel genoeg muteren over het algemeen. Muteren is namelijk toeval en geen gerichte actie. Bij overdracht van een virus kan er een foutje ontstaan, dat is een mutatie. Meestal is zo'n foutje goed, dan gaat het simpelweg dood. Soms is een foutje slecht, dan wordt het een nieuwe mutatie die rondgaat.
  vrijdag 24 december 2021 @ 14:44:29 #23
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_202786530
Hij zei dat al gelijk aan het begin van de pandemie.
Iedereen verwachte een daling van infecties na vaccinatie maar er gebeurde het tegenovergestelde, precies wat hij voorspelde.

Kun je wel allemaal negatieve dingen over deze man proberen te zoeken en hem in discrediet brengen maar toch is dit geen domme man en doordat hij vaker is geswitcht heeft hij kennis van overlappende velden.
To BG or not to BG!
  vrijdag 24 december 2021 @ 14:47:22 #24
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_202786559
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2021 19:33 schreef laforest het volgende:

Van diezelfde link:
quote:
And he noted that “the vast majority of hospitalisations and deaths are in unvaccinated people, not un-boosted people.”
We moeten ons dus richten op mensen die niet gevaccineerd zijn in plaats van de boosters.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11 hellingshoek
pi_202786606
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 december 2021 14:44 schreef oppiedoppie het volgende:
Hij zei dat al gelijk aan het begin van de pandemie.
Iedereen verwachte een daling van infecties na vaccinatie maar er gebeurde het tegenovergestelde, precies wat hij voorspelde.

Kun je wel allemaal negatieve dingen over deze man proberen te zoeken en hem in discrediet brengen maar toch is dit geen domme man en doordat hij vaker is geswitcht heeft hij kennis van overlappende velden.
Ja die man heeft de boot gemist en is nu zuur en probeert andere vaccins in diskrediet te brengen , kan die zijn eigen vaccin aan de man brengen.

Vanden Bossche zegt dat hij een alternatief heeft voor de huidige coronavaccins: een NK-vaccin, gebaseerd op zogenoemde natural killer-cells. Dat zijn cellen die bij ons immuunsysteem horen. Vanden Bossche had drie jaar lang een start-up die een NK-vaccin wilde ontwikkelen. Alleen: zo’n NK-vaccin is er nog niet en het zit er ook de volgende jaren niet in. Het onderzoek ernaar is nog zeer pril.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')