Misschien dat het onverstandig was maar ik begrijp het wel. En inmiddels is de toon al behoorlijk gematigd dacht ik zo. Ik zou ze niet verantwoordelijk durven stellen voor het gemauw van de gekkies op Twitter.quote:Op dinsdag 21 december 2021 16:37 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ook van Mercedes onverstandig om dat vuurtje op te stoken, die wisten zondag al dat protesteren nutteloos was maar de boel op het spits drijven tot bijna de prijsuitreiking van donderdag en dan Toto en Lewis die niet op komen dagen, allemaal fuel for idiots.
Verantwoordelijk is ook een groot woord maar als Hamilton verschijnt en zegt dat het klaar is dan zijn er veel gekkies die dat opvolgen.quote:Op dinsdag 21 december 2021 16:45 schreef beantherio het volgende:
[..]
Misschien dat het onverstandig was maar ik begrijp het wel. En inmiddels is de toon al behoorlijk gematigd dacht ik zo. Ik zou ze niet verantwoordelijk durven stellen voor het gemauw van de gekkies op Twitter.
Sterker nog, ik vind dat voor iemand die zo bezig is met social media en zijn eigen imago, eigenlijk een morele plicht.quote:Op dinsdag 21 december 2021 16:46 schreef Tarado het volgende:
[..]
Verantwoordelijk is ook een groot woord maar als Hamilton verschijnt en zegt dat het klaar is dan zijn er veel gekkies die dat opvolgen.
Veel plezier.quote:Op dinsdag 21 december 2021 16:55 schreef RAVW het volgende:
Zo ik heb me naslagwerk/leesvoer binnendus k hoef me niet te vervelen in de lockdown
[ link | afbeelding ]
Daar zou ik niet op rekenen, ik heb wat van die figuren bezig gezien op the Race en ze zijn nog steeds boos.quote:Op dinsdag 21 december 2021 16:46 schreef Tarado het volgende:
[..]
Verantwoordelijk is ook een groot woord maar als Hamilton verschijnt en zegt dat het klaar is dan zijn er veel gekkies die dat opvolgen.
Nou ja, in een huidige porsche, ferrari, lambo of zelfs een mx5 passen niet meer mensen dan 30 jaar geleden, ze zijn wel 400 tot 500 kg zwaarder geworden.quote:Op dinsdag 21 december 2021 15:02 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ja, maar de kinderen moeten ook mee kunnen en de vrouw heeft ook inspraak.
Dus dan koop je maar weer zo'n vreselijk lelijke Porsche, of een Audi RS station (braak).
Die Alpine is wel echt leuk trouwens. Smijt autotje en helemaal niet zo duur.
quote:[Atle Gulbrandsen] A rumor that I heard in Abu Dhabi is that there are supposed to be two teams that have found something clever with the 2022 cars that the others have not found out. Which teams I do not know, but maybe we'll get a Brawn situation?
En meestal sneller, meer luxueus en betrouwbaarder. Oh, en veel veiliger.quote:Op dinsdag 21 december 2021 20:15 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Nou ja, in een huidige porsche, ferrari, lambo of zelfs een mx5 passen niet meer mensen dan 30 jaar geleden, ze zijn wel 400 tot 500 kg zwaarder geworden.
... voor andere teams, niet voor hem.quote:Op dinsdag 21 december 2021 19:18 schreef Netsplitter het volgende:
https://nl.motorsport.com(...)r-verbieden/6894238/
In navolging van Formule 1-topman Ross Brawn vindt ook Mercedes-teambaas Toto Wolff dat rechtstreeks contact met de wedstrijdleider tijdens een Grand Prix verboden moet worden....
Ja, maar zoals in eerdere posts gesteld, kunnen auto's veel lichter gebouwd worden, met een kleinere motor, minder vermogen, maar met dezelfde veiligheid of zelfs betere, dezelfde snelheid en veel meer fun.quote:Op dinsdag 21 december 2021 20:18 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En meestal sneller, meer luxueus en betrouwbaarder. Oh, en veel veiliger.
Het Lotus principe, ja, maar ik weet niet of dat nu nog zo haalbaar is met de veiligheids en emissie eisen. Het is nog niet zo simpel om een auto lichter te maken en tegelijk veiliger en met dezelfde uitrusting die moderne autokopers verwachten.quote:Op dinsdag 21 december 2021 20:38 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Ja, maar zoals in eerdere posts gesteld, kunnen auto's veel lichter gebouwd worden, met een kleinere motor, minder vermogen, maar met dezelfde veiligheid of zelfs betere, dezelfde snelheid en veel meer fun.
It's more fun to drive slow cars fast, than fast cars slow.
Overigens is voor het merendeel van de SUV bezitters, de SUV hopeloos overbodig, je kan hetzelfde met een veel lichtere sedan, of station.
Weer meer fun, beter voor het milieu, klimaat, gebruik van schaarse resources en veiligheid.
Of Ferrari en Haas (waar een groep Ferrari medewerkers zijn gestald, zoals Simone Resta)quote:Op dinsdag 21 december 2021 20:18 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
[..]
[ twitter ]
Interessant als het waar is natuurlijk. 2 teams die iets "clevers" uitgevonden hebben met betrekking tot de nieuwe auto, je zou denken dat moeten dan 2 teams zijn die erg close samenwerken. Dan denk ik meteen aan Red Bull/ AlphaTauri.
Kan ook Mercedes/Williams zijn?quote:Op dinsdag 21 december 2021 20:18 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
[..]
[ twitter ]
Interessant als het waar is natuurlijk. 2 teams die iets "clevers" uitgevonden hebben met betrekking tot de nieuwe auto, je zou denken dat moeten dan 2 teams zijn die erg close samenwerken. Dan denk ik meteen aan Red Bull/ AlphaTauri.
Zoals in de eerdere posts besproken de Alpine A110S als voorbeeld.quote:Op dinsdag 21 december 2021 20:44 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het Lotus principe, ja, maar ik weet niet of dat nu nog zo haalbaar is met de veiligheids en emissie eisen. Het is nog niet zo simpel om een auto lichter te maken en tegelijk veiliger en met dezelfde uitrusting die moderne autokopers verwachten.
Ze zijn er wel, overigens, Lotus bestaat ook nog steeds bijvoorbeeld.
Gordon Murray is hier ook fervent voorstander van. Zijn wel toffe filmpjes van op Youtube dat ie langs z'n collectie gaat en z'n nieuwe auto uitlegt.quote:Op dinsdag 21 december 2021 21:07 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Zoals in de eerdere posts besproken de Alpine A110S als voorbeeld.
Het is prima haalbaar. En lichtere sport auto's zijn simpelweg meer fun omdat je ze kan gebruiken.
Porsche kan met gemak een 911 bouwen met een 2 liter motor atmosferisch rond de 1000kg die gewoon kan voldoen aan veiligheid en emissie.
Zoals al eerder gezegd, hoe lager het gewicht, hoe lager de kinetisch energie, hoe minder zwaar en stevig de constructie hoeft te zijn.
Maar ergens is de indruk ontstaan dat een dure auto op alle vlakken 'premium' moet voelen. Als je alle 4-deurs Porsche (en andere merken) sport misbaksels buiten beschouwing laat, dan zijn ook de 911's van de wereld gericht op die pure luxe ervaring. Geen rijwind, geen bandengeluid. Je mag al blij zijn als je de motor nog kunt horen.quote:Op dinsdag 21 december 2021 21:07 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Zoals in de eerdere posts besproken de Alpine A110S als voorbeeld.
Het is prima haalbaar. En lichtere sport auto's zijn simpelweg meer fun omdat je ze kan gebruiken.
Porsche kan met gemak een 911 bouwen met een 2 liter motor atmosferisch rond de 1000kg die gewoon kan voldoen aan veiligheid en emissie.
Zoals al eerder gezegd, hoe lager het gewicht, hoe lager de kinetisch energie, hoe minder zwaar en stevig de constructie hoeft te zijn.
Hoe kan men zoiets weten, dat andere teams niet misschien precies hetzelfde gevonden hebben?quote:Op dinsdag 21 december 2021 20:18 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
[..]
[ twitter ]
Interessant als het waar is natuurlijk. 2 teams die iets "clevers" uitgevonden hebben met betrekking tot de nieuwe auto, je zou denken dat moeten dan 2 teams zijn die erg close samenwerken. Dan denk ik meteen aan Red Bull/ AlphaTauri.
neem het vooralsnog met een flinke korrel zoutquote:Op dinsdag 21 december 2021 20:18 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
[..]
[ twitter ]
Interessant als het waar is natuurlijk. 2 teams die iets "clevers" uitgevonden hebben met betrekking tot de nieuwe auto, je zou denken dat moeten dan 2 teams zijn die erg close samenwerken. Dan denk ik meteen aan Red Bull/ AlphaTauri.
Lijkt mij verstandig, dit soort geruchten doen altijd de ronde. We zien het volgend jaar wel en pas bij de eerste kwalificatie ga je het echte beeld zien.quote:Op dinsdag 21 december 2021 23:54 schreef Tarado het volgende:
[..]
neem het vooralsnog met een flinke korrel zout
De Alpine kost wel 80K, natuurlijk, waarmee ik alleen wil zeggen dat lichter maken niet gelijk staat aan goedkoper maken. Maar goed, dit is een niche markt waarin wat kleine fabrikanten actief zijn.quote:Op dinsdag 21 december 2021 21:07 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Zoals in de eerdere posts besproken de Alpine A110S als voorbeeld.
Het is prima haalbaar. En lichtere sport auto's zijn simpelweg meer fun omdat je ze kan gebruiken.
Porsche kan met gemak een 911 bouwen met een 2 liter motor atmosferisch rond de 1000kg die gewoon kan voldoen aan veiligheid en emissie.
Zoals al eerder gezegd, hoe lager het gewicht, hoe lager de kinetisch energie, hoe minder zwaar en stevig de constructie hoeft te zijn.
Comfort is natuurlijk ook wel fijn.quote:Op dinsdag 21 december 2021 20:38 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Ja, maar zoals in eerdere posts gesteld, kunnen auto's veel lichter gebouwd worden, met een kleinere motor, minder vermogen, maar met dezelfde veiligheid of zelfs betere, dezelfde snelheid en veel meer fun.
It's more fun to drive slow cars fast, than fast cars slow.
Overigens is voor het merendeel van de SUV bezitters, de SUV hopeloos overbodig, je kan hetzelfde met een veel lichtere sedan, of station.
Weer meer fun, beter voor het milieu, klimaat, gebruik van schaarse resources en veiligheid.
Waarom is een koekblik als een Corsa dan al 1200+ kg?quote:Op dinsdag 21 december 2021 21:07 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Zoals in de eerdere posts besproken de Alpine A110S als voorbeeld.
Het is prima haalbaar. En lichtere sport auto's zijn simpelweg meer fun omdat je ze kan gebruiken.
Porsche kan met gemak een 911 bouwen met een 2 liter motor atmosferisch rond de 1000kg die gewoon kan voldoen aan veiligheid en emissie.
Zoals al eerder gezegd, hoe lager het gewicht, hoe lager de kinetisch energie, hoe minder zwaar en stevig de constructie hoeft te zijn.
Same here.quote:Op woensdag 22 december 2021 06:28 schreef tja77 het volgende:
[..]
Comfort is natuurlijk ook wel fijn.
Mijn auto is ook groter dan dat je (op basis van gezinssamenstelling) nodig zou achten, echter heb ik hobby’s waarbij ik blij ben dat ik alles in mijn auto kwijt kan. Een hogere instap is ook fijner dan dat je jezelf op moet vouwen om in te stappen. Daarnaast heeft een grotere auto, een grotere wielbasis wat dan weer comfortabeler rijdt, en een auto die hoger op de pootjes staat kan gebruik maken van een langere veerweg.
Deze auto is een stukje groter dan mijn vorige, en mijn volgende zal alleen maar groter/hoger/ruimer worden.
Dat zie je bijvoorbeeld ook met de Alfa Romeo 4C, 895 kilo maar uit mijn hoofd ontbreekt zelfs de stuurbekrachtiging om gewicht te besparen. Leuk speelgoed, maar qua opties is het vrij mager.quote:Op woensdag 22 december 2021 08:43 schreef daNpy het volgende:
[..]
Waarom is een koekblik als een Corsa dan al 1200+ kg?
Onder de 1000 kg komen is met huidige veiligheidseisen echt niet zo makkelijk als jij stelt.
En dan laten we de luxe die mensen voor de prijs van een Porsche verwachten nog achterwege. Een spartaanse auto als Lotus of de Opel Speedster is leuk voor de puristen.
De rest wil fatsoenlijke stoelen, elektrische bediening voor alles en nog wat, media centers en navigatie, etc.
En gaat die alle ENCAP sterren halen denk je?quote:Op woensdag 22 december 2021 08:51 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Dat zie je bijvoorbeeld ook met de Alfa Romeo 4C, 895 kilo maar uit mijn hoofd ontbreekt zelfs de stuurbekrachtiging om gewicht te besparen. Leuk speelgoed, maar qua opties is het vrij mager.
Het is ook maar net wat je belangrijk vindt. Bij mij moet de racefiets achterin kunnen, maar ik heb er geen problemen mee als de bank daarvoor plat moet want als de fiets mee gaat zijn de kinderen er toch niet bij.quote:Op woensdag 22 december 2021 08:45 schreef daNpy het volgende:
[..]
Same here.
Wil je een degelijke aanhanger kunnen trekken, moet je niet met een Fiat 500 aankomen.
En een kinderstoel zet je makkelijker in een hoge SUV, dan in een VW Lupo.
Dat is weer zo typisch Nederlandsquote:Op woensdag 22 december 2021 08:59 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
. Ik werk bovendien als ZZP-er tegenwoordig vrijwel alleen nog in de maatschappelijke sector en daar willen ze niet dat ik in een dikke wagen kom aanrijden.
Ja, hier staan er vier en 3 motorenquote:Maar goed, ik heb dan wel de luxe van een zakelijke wagen en een plezier auto voor het weekend.
daarom ik heb ook een voorkeur voor V8, Formule 1 helaas niet meerquote:Op woensdag 22 december 2021 08:45 schreef daNpy het volgende:
[..]
Same here.
Wil je een degelijke aanhanger kunnen trekken, moet je niet met een Fiat 500 aankomen.
En een kinderstoel zet je makkelijker in een hoge SUV, dan in een VW Lupo.
Ik heb jarenlang deels maatschappelijk en deels zakenwereld gewerkt en dan pakte ik voor de maatschappelijke klussen mijn oude Saab cabrio uit de garage, want dan kon ik uitleggen dat ik een liefde had voor die wagen en dat hij op gas rijdt en blahblahblah en dat deed het dan goedquote:Op woensdag 22 december 2021 09:11 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dat is weer zo typisch Nederlands
Als je in Duitsland in een karige Dacia aan komt rijden nemen ze je niet serieus, want dan zal je zaak wel niet goed draaien, ergo je doet je werk niet goed of je functie is niet hoog genoeg.
Kom je in NL met een kale BMW aanzetten, dan "ben je te duur anders ken je toch noooooit zo'n dikke ooto rije!?!?!?!?!!?"
Wel top van Sainz. Deed hij dat wel een beetje 'smooth'? Ik heb het niet gezien helaas.quote:Op woensdag 22 december 2021 09:17 schreef Tarado het volgende:
Ik zag gisteren een filmpje voorbij komen van Hamilton na de race, hij wilde niet naar het podium en werd door z'n vader en Sainz overgehaald wel te gaan, helaas verwijderd, heeft iemand anders dat toevallig ook gezien?
Oh ja, vrijwel alle auto's zijn te zwaar, te groot, en hebben teveel power.quote:Op dinsdag 21 december 2021 21:47 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Maar ergens is de indruk ontstaan dat een dure auto op alle vlakken 'premium' moet voelen. Als je alle 4-deurs Porsche (en andere merken) sport misbaksels buiten beschouwing laat, dan zijn ook de 911's van de wereld gericht op die pure luxe ervaring. Geen rijwind, geen bandengeluid. Je mag al blij zijn als je de motor nog kunt horen.
Maar niet alleen bij de Duitse merken. Zelfs een Honda S2000 weegt 1200+ kilo. En die beschouw ik dan nog als redelijk leuk om te rijden.
Er hoort gewoon maar één razendsnelle luxe wagen te zijn en dat is een Maserati Quattroporte. De rest moet daar ver vandaan blijven, of het moet een Aston Martin zijn.
Ja, het Murray idee, maar dan in een andere prijs categoriequote:Op dinsdag 21 december 2021 21:35 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Gordon Murray is hier ook fervent voorstander van. Zijn wel toffe filmpjes van op Youtube dat ie langs z'n collectie gaat en z'n nieuwe auto uitlegt.
Helaas is de markt er niet echt voor om volume te maken.
Ja, ligt er aan wat je goedkoop vindt. In vergelijking met de auto's die je toch niet krijgen kan, of niet wil onderhouden (ferrari's en lambo's) is het een koopje.quote:Op woensdag 22 december 2021 00:37 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De Alpine kost wel 80K, natuurlijk, waarmee ik alleen wil zeggen dat lichter maken niet gelijk staat aan goedkoper maken. Maar goed, dit is een niche markt waarin wat kleine fabrikanten actief zijn.
In theorie zou dat inderdaad zo zijn, maar met het grote gewicht, de grote wielen, low profile banden, valt het vies tegen qua comfort. Qua binnenruimte zijn de meest SUVs zo groot als een station of zelfs een hatchback of sedan, want vaak is het niet meer dan hetzelfde alleen hoger.quote:Op woensdag 22 december 2021 06:28 schreef tja77 het volgende:
[..]
Comfort is natuurlijk ook wel fijn.
Mijn auto is ook groter dan dat je (op basis van gezinssamenstelling) nodig zou achten, echter heb ik hobby’s waarbij ik blij ben dat ik alles in mijn auto kwijt kan. Een hogere instap is ook fijner dan dat je jezelf op moet vouwen om in te stappen. Daarnaast heeft een grotere auto, een grotere wielbasis wat dan weer comfortabeler rijdt, en een auto die hoger op de pootjes staat kan gebruik maken van een langere veerweg.
Deze auto is een stukje groter dan mijn vorige, en mijn volgende zal alleen maar groter/hoger/ruimer worden.
De luxe van een Porsche is modern, tot 1989 moest je blij zijn als je airco had.quote:Op woensdag 22 december 2021 08:43 schreef daNpy het volgende:
[..]
Waarom is een koekblik als een Corsa dan al 1200+ kg?
Onder de 1000 kg komen is met huidige veiligheidseisen echt niet zo makkelijk als jij stelt.
En dan laten we de luxe die mensen voor de prijs van een Porsche verwachten nog achterwege. Een spartaanse auto als Lotus of de Opel Speedster is leuk voor de puristen.
De rest wil fatsoenlijke stoelen, elektrische bediening voor alles en nog wat, media centers en navigatie, etc.
En ik ga er ook vanuit dat als het zo is, teams dat wel binnenskamers houden en niet 1 of andere twitteraar dat opeens weet.quote:Op woensdag 22 december 2021 00:35 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Lijkt mij verstandig, dit soort geruchten doen altijd de ronde. We zien het volgend jaar wel en pas bij de eerste kwalificatie ga je het echte beeld zien.
Dit inderdaad en toen met Brawn blijf ik toch altijd dat gevoel houden dat als het een topteam was geweest dat daarmee was gekomen ze het illegaal hadden verklaard.quote:Op woensdag 22 december 2021 11:23 schreef Marcoss het volgende:
[..]
En ik ga er ook vanuit dat als het zo is, teams dat wel binnenskamers houden en niet 1 of andere twitteraar dat opeens weet.
Zoals Mercedes op eens met DAS aan kwam zitten bij de tests
Ik vond het vooral grappig dat Flaav Briatore toen openlijk Brawn uit stond te lachen voor het seizoen en na Australië schreeuwde hij moord en brand dat Brawn de zaak beduveld had. Karma?quote:Op woensdag 22 december 2021 11:48 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dit inderdaad en toen met Brawn blijf ik toch altijd dat gevoel houden dat als het een topteam was geweest dat daarmee was gekomen ze het illegaal hadden verklaard.
Valt wel mee, hij kreeg er gewoon niet meer uit.quote:Op woensdag 22 december 2021 10:15 schreef heywoodu het volgende:
Net nog even de laatste ronde teruggekeken en elke keer als ik dat doe krijg ik nog meer een hekel aan Mercedes, want door dat geëtter en van ze en het zeker weten aankomende protest zat Olav (begrijpelijk) de hele ronde lang en ook daarna gigantisch ingehouden commentaar te geven op wat ook als commentator toch één van zijn twee absolute hoogtepunten geweest moet zijn
Je hoort de shock in zijn stem inderdaad. Totaal flabbergasted.quote:Op woensdag 22 december 2021 14:09 schreef Zorro het volgende:
[..]
Valt wel mee, hij kreeg er gewoon niet meer uit.
Luister na de finish naar de tweede "Hij heeft 'em"
Dat kwam er met heel veel moeite nog net uit.
Dit zegt mij niets zonder schaalverdeling.quote:Op woensdag 22 december 2021 13:54 schreef OnwetendeNerd het volgende:
Max heeft
8759 iRating
4.99 Safety rating.
Hoe goed is dat? Echt tof om te zien hoe serieus hij dat i racing neemt
De man zit al 25 jaar in de F1 als commentator, dan neem ik zo'n gerucht toch iets serieuzer.quote:Op woensdag 22 december 2021 11:23 schreef Marcoss het volgende:
[..]
En ik ga er ook vanuit dat als het zo is, teams dat wel binnenskamers houden en niet 1 of andere twitteraar dat opeens weet.
Force wie?quote:Op dinsdag 21 december 2021 22:55 schreef ChevyCaprice het volgende:
Alpha Taiuri-RB of Force India-Mercedes
Spanning EN sensatie
https://racingnews365.nl/(...)ste-coureur-van-2021quote:De kersvers wereldkampioen Max Verstappen wint niet alleen de titel, maar ook de harten van de Formule 1-fans. Eerder werd de Nederlander al verkozen tot favoriete coureur in de koningsklasse van de autosport, nu krijgt hij voor zijn rijkunsten van de fans het hoogste cijfer in de 'Aramco Fan Power Rankings' van 2021. Gemiddeld scoorde hij een 8,8. Verstappen is dus 'summa cum laude' geslaagd voor zijn kampioensjaar.
Op de tweede plaats stond, niet gehele verrassend, titelrivaal Lewis Hamilton. de Mercedes-coureur scoorde een 8,4 en is hiermee naast Verstappen de enige coureur die hoger scoort dan een 8. Op de derde plaats staat Ferrari-coureur Carlos Sainz na een sterk eerste seizoen bij de Scuderia. De Spanjaard scoorde een 7,8 en is hiermee volgens de fans best of the rest.
Mooie afsluiter van z'n carriere op TV.quote:Op woensdag 22 december 2021 14:09 schreef Zorro het volgende:
[..]
Valt wel mee, hij kreeg er gewoon niet meer uit.
Luister na de finish naar de tweede "Hij heeft 'em"
Dat kwam er met heel veel moeite nog net uit.
en de samenvattingen toch ook voor Ziggo?quote:Op woensdag 22 december 2021 15:10 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Mooie afsluiter van z'n carriere op TV.
(Mol heeft de radio-rechten, blijft dus nog wel een podcast doen tijdens de races)
Ja, die ook.quote:Op woensdag 22 december 2021 15:19 schreef Tarado het volgende:
[..]
en de samenvattingen toch ook voor Ziggo?
Dan komt het linkje toch ook in de eerste post?! @Nattekatquote:Op woensdag 22 december 2021 15:10 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Mooie afsluiter van z'n carriere op TV.
(Mol heeft de radio-rechten, blijft dus nog wel een podcast doen tijdens de races)
ik niet, maar hij is nog niet helemaal weg bedoel ik en hij heeft ook een lifetime accreditatie van F1quote:Op woensdag 22 december 2021 15:20 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Ja, die ook.
Maar wie kijkt er nou samenvattingen? De race live zien is toch het leukst.
Tuurlijk. Ik ga zelf ook zo kijken.quote:Op woensdag 22 december 2021 15:20 schreef AnneX het volgende:
[..]
Dan komt het linkje toch ook in de eerste post?! @:Nattekat
Dankjewel.
Er zijn mensen (ik noem geen namen, maar bijvoorbeeld @Nattekat) die zich wel eens vergissen in de begintijd van een racequote:Op woensdag 22 december 2021 15:20 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Ja, die ook.
Maar wie kijkt er nou samenvattingen? De race live zien is toch het leukst.
Dat heb ik ook weleens maar dan kijk ik gewoon de hele race terug, in elk geval tot het moment waarop ik inschakelde.quote:Op woensdag 22 december 2021 15:27 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Er zijn mensen (ik noem geen namen, maar bijvoorbeeld @:Nattekat) die zich wel eens vergissen in de begintijd van een race
Ik heb één keer de voorbeschouwing grotendeels gemist daardoor, dat is hetquote:Op woensdag 22 december 2021 15:27 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Er zijn mensen (ik noem geen namen, maar bijvoorbeeld @:Nattekat) die zich wel eens vergissen in de begintijd van een race
Spykerquote:
quote:Op woensdag 22 december 2021 15:30 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik heb één keer de voorbeschouwing grotendeels gemist daardoor, dat is het
Maar is dat laatste nodig? Het was dit jaar wel extreem (ook vanuit Red Bull), maar een beetje onderlinge frictie/irritatie onder de topteams lijkt me niet verkeerdquote:Op woensdag 22 december 2021 17:22 schreef Dauthi het volgende:
Ik denk dat in Silverstone de eerste zeer grote barsten in die relatie zijn gekomen en na de reeks Brazilië tot na Abu Dhabi, dat de relatie nooit meer echt hersteld kan worden.
Toto heeft zich zo laten kennen.
https://www.motorsport.co(...)ays-f1-boss/6955205/
2 posts boven jequote:Op woensdag 22 december 2021 18:30 schreef Nia het volgende:
This is the blockbuster 2021 season as you have never seen it before. We've got Lewis Hamilton breakdancing, Sebastian Vettel trying to win a million jelly beans and so much more. Enjoy!
Ik denk dat de eerste barstjes ontstaan zijn toen Niki Lauda overleed.quote:Op woensdag 22 december 2021 17:22 schreef Dauthi het volgende:
Ik denk dat in Silverstone de eerste zeer grote barsten in die relatie zijn gekomen en na de reeks Brazilië tot na Abu Dhabi, dat de relatie nooit meer echt hersteld kan worden.
Toto heeft zich zo laten kennen.
https://www.motorsport.co(...)ays-f1-boss/6955205/
Ik vind Horner wel structureel gematigder dan Der Toto.quote:Op woensdag 22 december 2021 18:12 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Maar is dat laatste nodig? Het was dit jaar wel extreem (ook vanuit Red Bull), maar een beetje onderlinge frictie/irritatie onder de topteams lijkt me niet verkeerd
Wat Horner doet valt onder "gezonde rivaliteit". Beetje stoken, beetje kutten, niks mis mee.quote:Op woensdag 22 december 2021 19:18 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ik vind Horner wel structureel gematigder dan Der Toto.
Limburger he, ons dialect lijkt ontzettend veel op Duits. Niet dat ik daar trots op ben.quote:Op woensdag 22 december 2021 18:04 schreef Perox het volgende:
Aardig interview - Max spreekt een lekker bekkie Duits zeg.![]()
Ik vind het ook echt volslagen belachelijk worden. Zelfs voor mij begint het allemaal te veel te worden, het speciale van een raceweekend is er inmiddels wel af.quote:Op donderdag 23 december 2021 10:00 schreef Netsplitter het volgende:
https://nl.motorsport.com(...)er-monteurs/6957583/
Het leven van het personeel in de Formule 1 is er de afgelopen jaren niet gemakkelijker op geworden. Een monteur vertelt openhartig hoe onder meer de uitdijende kalender en de loodzware triple-headers hem en zijn collega's tot het uiterste drijven.
Je kunt het probleem ook op een andere manier oplossen dan met minder raceweekenden. Bijvoorbeeld door meer gestandaardiseerde onderdelen, minder afstellingsmogelijkheden, eenvoudigere bolides.quote:Op donderdag 23 december 2021 10:09 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik vind het ook echt volslagen belachelijk worden. Zelfs voor mij begint het allemaal te veel te worden, het speciale van een raceweekend is er inmiddels wel af.
Dat is geprobeerd en is gefaald.quote:Op donderdag 23 december 2021 10:39 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Je kunt het probleem ook op een andere manier oplossen dan met minder raceweekenden. Bijvoorbeeld door meer gestandaardiseerde onderdelen, minder afstellingsmogelijkheden, eenvoudigere bolides.
Maar ja, wanneer ga je een balans over waarin het geen Formule 1 meer is.
Dan ga je toch lekker bij de lokale automonteur werkenquote:Op donderdag 23 december 2021 10:00 schreef Netsplitter het volgende:
https://nl.motorsport.com(...)er-monteurs/6957583/
Het leven van het personeel in de Formule 1 is er de afgelopen jaren niet gemakkelijker op geworden. Een monteur vertelt openhartig hoe onder meer de uitdijende kalender en de loodzware triple-headers hem en zijn collega's tot het uiterste drijven.
Dat lost het toch niet op manquote:Op donderdag 23 december 2021 10:39 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Je kunt het probleem ook op een andere manier oplossen dan met minder raceweekenden. Bijvoorbeeld door meer gestandaardiseerde onderdelen, minder afstellingsmogelijkheden, eenvoudigere bolides.
Maar ja, wanneer ga je een balans over waarin het geen Formule 1 meer is.
Je verlicht het werk van de monteurs er mee. Je kunt ook meer ontwikkelstops invoeren.quote:Op donderdag 23 december 2021 10:57 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat lost het toch niet op man
Probleem: te groot seizoen, jouw oplossing: we veranderen de regels
Uhhhh
Liberty Media moet ook etenquote:Op donderdag 23 december 2021 10:57 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat lost het toch niet op man
Probleem: te groot seizoen, jouw oplossing: we veranderen de regels
Uhhhh
Moet wel zeggen dat ik het hier eigenlijk toch een klein beetje mee eens benquote:Op donderdag 23 december 2021 10:09 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik vind het ook echt volslagen belachelijk worden. Zelfs voor mij begint het allemaal te veel te worden, het speciale van een raceweekend is er inmiddels wel af.
Triple headers snap ik ook wel dat dat ruk is voor iedereen die er bij betrokken is. Ik zie liever wat meer double headers.quote:Op donderdag 23 december 2021 11:53 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Moet wel zeggen dat ik het hier eigenlijk toch een klein beetje mee eens ben
Met een triple header en twee weken later een dubbel header die laatste weken had ik niet echt het idee dat een GP nog heel bijzonder aanvoelde
Maar het is nu eenmaal de strategie
dat denk ik ook maar dan zit je weer met je budgetquote:Op donderdag 23 december 2021 11:50 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Liberty Media moet ook eten
Oplossing zou zijn rouleren van medewerkers
Mexico -> Brazilië -> Qatar was echt achterlijk. Ik kan er echt met mijn hoofd niet bij dat iemand dat een goed idee vond.quote:Op donderdag 23 december 2021 11:56 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Triple headers snap ik ook wel dat dat ruk is voor iedereen die er bij betrokken is. Ik zie liever wat meer double headers.
Geoormerkte budgetten dus. Budgetcap iets verruimen en meer geld voor monteurs en minder voor doorontwikkeling gedurende het seizoen.quote:Op donderdag 23 december 2021 11:57 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat denk ik ook maar dan zit je weer met je budget
Dat sloeg nergens op. Maar double headers als tracks bij elkaar in de buurt liggen mag van mij het hele jaar door. Spa en Zandvoort, heerlijk na elkaar.quote:Op donderdag 23 december 2021 11:59 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Mexico -> Brazilië -> Qatar was echt achterlijk. Ik kan er echt met mijn hoofd niet bij dat iemand dat een goed idee vond.
een pitcrew ga je niet wisselen lijkt me dus ik weet niet in hoeverre dat echt gaat helpen, wel eens dat het wat teveel van het goeie is qua races en kan goed begrijpen dat die gasten er kapot aan gaanquote:Op donderdag 23 december 2021 11:59 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Geoormerkte budgetten dus. Budgetcap iets verruimen en meer geld voor monteurs en minder voor doorontwikkeling gedurende het seizoen.
Een pitcrew is vrij inwisselbaar lijkt mij?quote:Op donderdag 23 december 2021 12:02 schreef Tarado het volgende:
[..]
een pitcrew ga je niet wisselen lijkt me dus ik weet niet in hoeverre dat echt gaat helpen, wel eens dat het wat teveel van het goeie is qua races en kan goed begrijpen dat die gasten er kapot aan gaan
uiteraard maar die gasten zijn zo ingewerkt, dat ga je niet wijzigen voor een team dat langzamer isquote:Op donderdag 23 december 2021 12:05 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Een pitcrew is vrij inwisselbaar lijkt mij?
Ik weet niet of die mannen die die turbo pitstops uitvoeren ook nog andere taken hebben, lijkt me nu wel. Kun je er dus prima voor kiezen om taken te verdelen zodat die mannen alleen op de racedag een hoofdrol hebben. Natuurlijk moeten ze dan ook trainen en zo, maar takenverlichting moet wel kunnen.quote:Op donderdag 23 december 2021 12:02 schreef Tarado het volgende:
[..]
een pitcrew ga je niet wisselen lijkt me dus ik weet niet in hoeverre dat echt gaat helpen, wel eens dat het wat teveel van het goeie is qua races en kan goed begrijpen dat die gasten er kapot aan gaan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |